הבטיחו לי ילדים שזה היה הדרבי האחרון (לכמה שנים)

בחילה קבלתי אתמול, טוב שלא יהיו אירועים כאלה יותר.

זה היה נורא. התחבטתי ארוכות בשאלה האם לצפות במה שהתרחש אתמול באצטדיון ראש הזהב בפתח תקווה. רבים טוענים שכאשר היריבה ממול משחקת במדים הנושאים את הסמל של הפטיש והמגל, מדובר בדרבי. אני מרגיש מעט אחרת. כאשר ממול ניצבת קבוצה שהיא למעשה גוויה של הפועל תל אביב, גוויה רקובה ומסריחה למען האמת, קשה לי מאוד להתרגש ממשחק מולה.

לבסוף נשברתי, ירדתי למרתף, וראיתי את המשחק בחברת בני. בדקות הראשונות ראינו מעט כדורגל. מלכתחילה היה ברור שהשחקנים בהפועל לא ממש מכירים האחד את השני, לכן כנראה אמצו את מוחם יתר על המידה, ולא הצליחו להבחין בין הכדור ובין עצמות הרגליים של שחקני מכבי תל אביב.

בכל מקרה, הפועל לא הצליחה לחבר ולו מסירה אחת שהגיעה לרגל של שחקן שלבש חולצה אדומה. כאשר מכבי התנהלה באיטיות מסוימת עם הכדור, נפרסו בפני שחקניה שטחים מאוד נרחבים, גם במשחקי הכדורגל של בני בבית"ר רמת גן אין שטחים כאלה פנויים, והקבוצה של בני מפסידה בממוצע של 6:0 למשחק.

הגול הראשון היה בדיחה של ממש. טל בן חיים קיבל דונמים שאילו נרשמו על שמו בטאבו, הוא היה יכול לוותר בשקט על חוזי העתק שמוצעים לו מחו"ל. נכון, עדיין הוציא מסירה יפה בטאץ' טוב, ווידאר נגע יפה בכדור (מסתבר שכשוידאר צריך למסור בנגיעה או לבעוט בנגיעה הטכניקה שלו ראויה, הבעיה מתחילה כשהוא צריך לעצור את הכדור שמגיע מרחוק), גול ראשון שגמר את המשחק.

למה 1:0 גמר את המשחק, זה פשוט. קראתי כל מני אנשים שהתרשמו מהמסירות שהפגינו שחקני הפועל, בולשיט. אם נשווה את הפועל למקבילותיה לתחתית, אשדוד, אשקלון, בני יהודה, הרי שהפועל לא הצליחה לסגור את המשחק, דבר שהקבוצות האחרות ברשימה עשו בקלות מול מכבי שהגיעה אתמול למשחק. לא רק שהפועל לא מסוגלים להגן על שערם, הם גם לא מסוגלים לפתח התקפה שכרוכה ביותר משתי מסירות, סליחה, יותר ממסירה אחת.

שחקני הפועל הפגינו מסירות לרעיון של להראות מחויבים בפני הקהל שלהם. השחקנים רצו על המגרש, וחיפשו להראות מחויבות באמצעים המוכרים לבן רייכרט. אם יש משהו שלמדתי בקראטה, הרי הוא פשוט, אין עצמה ללא שליטה. כאשר אתה לא שולט בעצמך, האנרגיה מתפזרת. בן רייכרט בדומה לשאר שחקני הפועל, אך בצורה הקיצונית ביותר, משחק ללא כל רסן. הוא כל הזמן נכנס בשחקני היריב, השיא כמובן היה בנגיחה בפדחתו של גולסה. גם כשרייכרט עם הכדור במקרה, אין לו שליטה בעצמו, וכך הכדור טס למקומות שונים, אך לא למקומות שתורמים למשחק של הפועל.

כאמור, רייכרט הוא אך דוגמה של הקבוצה הקיימת כרגע בוולפסון.

*

טוב שהאירוע הזה הסתיים ללא פואדים למינהם. אוהדי מכבי חוששים משום מה, שהמשיח יגיע, והפועל יקומו לתחיה וישארו ליגה. הרשו נא לי לבשר לכולכם, אין מצב, אין הפועל.

זה היה הדרבי האחרון לתקופה בלתי ידועה. כל האנשים שחושבים שזה עניין של שנה בלאומית, מספרים לעצמם סיפורים, מספיק שתראו מה עושה הפועל פתח תקווה השנה. יכול להיות שהאחים ניסנוב יצליחו להביא את הקבוצה לידי רוכש אמיד שיהפוך את הפועל חזרה לעמדת היריבה הראויה, אך צריך לזכור שמאוד יכול להיות שלא.

מכבי לא צריכה משחקים כאלה, כאוהד אני מאוד אשמח לדרבי אמיתי, אין לי שום עניין באירועים דמוי אלה שהתרחשו אתמול בפתח תקווה.

כל שנותר לקוות הוא שג'ורדי יחליט לנצל את מה שנותר לו מהחלון ולבנות קבוצה, אי אפשר ללמוד שיש לנו קבוצה ממה שהיה אתמול.

מרחב של פורענות (התיקו בחוץ מול הפועל ר"ג)
בין שמעון לבנימין

42 Comments

אנונימוס 17 בינואר 2017

זה שהמשחק אתמול נגמר ב1-0 ולא ב10-0 מעלה הרבה סימני שאלה לגבי מצבה של מכבי

גיל שלי 17 בינואר 2017

אם זה היה משחק אתמול, הייתי מסכים איתך. מכבי בכל מקרה במצב רע

אנונימוס 17 בינואר 2017

צודק. אני הלכתי לישון בדקה 70. היה לי ברור שגול של הפועל לא יהיה גם עוד 700 דקות, ואולי איכשהו מכבי תגנוב עוד גול מטעות קטסטרופלית נוספת של הפועל, לא יותר. משחק נוראי

ניינר / ווריור 17 בינואר 2017

איך אתה מסוגל לעקוב אחרי החרא הזה נשגב מבינתי

איציק 17 בינואר 2017

על מה אתה מדבר, השנה הליגה היא משהו בן… רייכרט

אביטל 17 בינואר 2017

אבחנה מאד נכונה ומדוייקת:

|"שחקני הפועל הפגינו מסירות לרעיון של להראות מחויבים בפני הקהל שלהם"

מסכים לגמרי. הם לא היו באמת מחוייבים להילחם למען הפועל ולנסות לעשות הכל על מנת להוציא תוצאה טובה אלא רק מחוייבים להראות כמסורים בפני הקהל.

ניב 17 בינואר 2017

באיגוד השופטים מתקדמים יותר משחקני הפועל ויודעים שבתקופה הזאת האמת לא משנה בכלל, וכנ"ל גם מראית עין, הדבר החשוב היחיד הוא מה אומרים שהתרחש.
איגוד השופטים כאגודת פוסט מודרניסטים.

מוריניו גוניור 17 בינואר 2017

גועל נפש. מסכים לכל מלה. מאמין שהפועל באמת אבודה לזמן ארוך מאד.

איציק 17 בינואר 2017

מעניין שהגול האחרון דמה להפליא לגול הראשון.

yaron 17 בינואר 2017

ושום מילה על היריקה של אלטמן…
לר ברור לי איך ראיקו הצליח להחזיק את עצמו, אם זה טב"ח הדרבי היה מפוצץ.
השופט נתן להפועל אישור לשבור רגליים ולפוצץ ראשים, בזיון.

רותם 17 בינואר 2017

מצטרף לניינר
אין כאן ליגה ראויה לצפייה

ערן (המקורי) 17 בינואר 2017

עד אתמול אמרתי שעם כל ההנאה לאיד ממצב האדומים, אני רוצה שהפועל תישאר בליגה. לא בגלל ש״חשובים לליגה״, אלא בגלל שבלי דרבי, זה לא זה בשבילי. במיוחד בשנים האחרונות שסיפקו אינסוף משחקי דרבי לפנתאון.
אבל אחרי אתמול- ירדתי מהשטות הנאיבית הזו.
רוצה שירדו, יישארו למטה, ייעלמו, יבנו קבוצת אוהדים שתחזור עוד 5 או 10 שנים, בכיף מבחינתי.
אתמול ראיתי חבורת כסחנים ומלוכלכים, שבאו לשבור רגליים ובכך להראות לכאורה מסירות למועדון (כל מילה של גיל שלי = זהב). נהנים מסלחנות מטורפת באיגוד ובהתאחדות ומעיתונאים אדומים שרופים שיוצרים לובי חזק. היה צריך להרחיק את ורטה, רייכרט, ולדעתי גם שיש. וכן לאלטמן מגיע בית דין והרחקה בגין היריקה.
ומילה על שיפוט: הראיון הטלויזיוני שלו אחרי פרשת פואד הראה שריינשרייבר לא שופט, אין לו מושג, חסר התבוננות עצמית. הוא ראה בעצמו קרבן. אשכרה כך. לכן, עם איגוד נוראי כל כך, לא פלא ששובץ שוב לדרבי, ונתן להפועל מהדקה הראשונה רישיון לכסח. הוא מסכן את השחקנים, ומכבי צריכה לפסול אותו מלשפוט אותנו.

אדם 17 בינואר 2017

כמו שגיל כתב, אין קשר למה שהיה אתמול למושג ״הפועל״ וכל קשר בין ״לובי״ תקשורתי או כל שטות אחרת שכזו פשוט לא קשור. כנראה שאתה לא ממש הבנת מה ראית מול העיניים אם ובכלל זה מדהים שאתה מצליח לקשר כביכול לובי תקשורתי להחלטות שיפוט ברגע המשחק. ד״א, הנגיחה של רייכרט היא לא אדום – הוא פשוט אידיוט וחסר יכולת ואם תסתכל הוא מוריד את הראש הרבה לפני שהוא קרוב לגולסה ובכלל לא רואה שגולסה מגיע לפניו לכדור. הוא פשוט דביל והקארמה הורידה אותו באלונקה.
אתמול ריינשרייבר היה רע – בדרבי שפוצץ הוא באמת היה קורבן של הנסיבות. לא שיש לי סיכוי לשכנע אותך בזה או שבכלל תקשיב לטיעונים בעניין.

Lord Anthony 17 בינואר 2017

לרייכרט בוודאי שהגיע אדום (יותר מאחד אפילו) אם זאת הייתה גלישה פראית שלא קשורה לכדור בכלל לא היה התלבטות, אז למה עם נגיחה יש? הוא רץ לעבר גולסה בלי לראות בעיניים, זה משחק מסוכן ופרוע, על פחות מזה מקבלים אדומים.

אדם 17 בינואר 2017

לרייכרט הגיע אדום על הרבה דברים אחרים. זה מאוד נכון שעל כניסה מסוכנת מקבלים אדום אבל קצת קשה להכיל את זה על ניסיון נגיחה, כושל ככל שיהיה. האדום צריך להיות לפי המהלך, לא לפי התוצאה שלו – משמע, אם רייכרט לא פוגע בגולסה אתה בכלל לא חושב שזה צהוב (לעומת גלישה מסוכנת עם רגל גבוהה שלא פוגעת)

Lord Anthony 17 בינואר 2017

הפוך, התוצאה במקרה הנ"ל לא נראית חמורה מדי, לגולסה אין זעזוע מוח, ככל שידוע כרגע, אבל המהלך הוא ההגדרה המילונית של משחק מסוכן.
היה פה כניסה מאוחרת, בשחקן בלי כדור ובאופן מסוכן. זאת סיבה קלאסית לכרטיס אדום. העובדה שהחברה נעשתה עם הראש ולא עם הרגל לא רלוונטית במקרה הזה.

אדם בן דוד 17 בינואר 2017

המשחק אתמול היה קשה לצפייה
וצפוי.

בדרבי הקודם הייתה מטוטלת לכיוון השני

אבל לך להסיק מהמשחק אמש על המשך העונה של הפועל או על שנה הבאה

עם כל הכבוד לפ"ת, יש הבדל גדול בקהל בין שני המועדונים

מקבוצה שהשחקנים בה קובצו ביום המשחק (אבו זייד לא נפגש עם השחקנים טרם החימום) אי אפשר לצפות לכלום.

עוד שבוע שבועיים חתגבש הרכב- וחוץ מהבור בהגנה יש כבר עכשיו להפועל הרכב טוב לפחות כמו הקבוצות האחרות בתחתית- וזאת בהנחה הלגמרי לא הגיונית ששוינפלד או אלטמן נשארים.

הרוש שוער טוב, דגני בלם טוב (חוץ מ2 טעויות קבועות במשחק). ורטה מגן סביר, ידין אויסטפלד ורייכרט זה קישור סביר.

חוץ מזה יביאו עוד זרים שמתוכם גם אם יפגעו בשניים זה כבר נותן הרכב סביר.

לא צריך יותר מדי נקודות כדי להישאר.

גיל שלי 17 בינואר 2017

צריך לזכור שיש לכם כרגע גם פיגור של שמונה נקודות מהמקום ה12, כדי להדביק פיגור כזה תצטרכו לנצח משחקים רבים, לא רואה איך עושים את זה בלי להבקיע שערים

איציק 17 בינואר 2017

כשאתה כותב בלי להבקיע שערים את לא כולל שערים עצמיים אני מניח.
אני חושב שלהפועל תל-אביב יהיה קשה יותר להבקיע מול קבוצות התחתית שסוגרות בהגנה הרבה לפני שחושבות התקפה. כיוון שרוב המשחקים שלה נגד התחתית (פלאי אוף) עליון, אז כנראה אתה צודק. נגדה הקבוצות כנראה יסגרו אפילו יותר, כיוון שלא לתת לה 3 נקודות חשוב הרבה יותר מאשר לקחת ממנה 3 נקודות.

אורי 17 בינואר 2017

ההרכב ה"חזק" של הפועל (עד לפני שבוע) היה שווה סהכ 2 נקודות יותר מאשקלון ובני יהודה
אין מצב שהרכב הטלאים החדש יהיה שווה +9 על 2 קבוצות
יותר סביר שהשבוע אשקלון תשים חותמת על הירידה המשמחת ביותר מאז ש.. הפועל ירדה בפעם הקודמת

אורי 17 בינואר 2017

לא מבין איך רייכרט לא אזוק למיטה בבית חולים באשמת תקיפה

אלון 17 בינואר 2017

מת על הצדקנות של אוהדי מכבי. אתם נפלאים, שמגיבים, מספר אחד. מליקה לא דפק את רומן פץ ומשחק מסוכן זו המצאה אדומה.

Ollie Williams 17 בינואר 2017

בוא נעשה רשימה של כל הכסחנים בכל הזמנים מכל מועדון ונעשה התנצלות על כולם ורק אז נדבר על אתמול. סבבה?

יש לך את זה בצדקנות קצת יותר מגוחכת?

יואב 17 בינואר 2017

סע לטייל קצת בנצרת, מה יש? לא יפה שם?

אלון 17 בינואר 2017

מה הקשר? אל תהיה טוקבקיסט של וואן.
וכיף בנצרת. גם בסחנין. ככה זה כשלא עסוקים בלקלל אותם ולהתגרות בהם על רקע לאומני

יואב 17 בינואר 2017

אני? חלילה.
ומתבייש במי שכן.

סמובר 17 בינואר 2017

מאיר מליקה שיחק משחק מסוכן, הרס קריירה של שחקן יריב והיה צריך להיות מורחק לתקופה ארוכה. אני אישית מתנער מהשחקן וההתנהגות המגעילה שלו, בלי תירוצים.

עכשיו אתה תגנה.

סמובר 17 בינואר 2017

תגובה לאלון מ- 11

יואלזיניו 17 בינואר 2017

אתה רציני בשאיפה שלך לגינוי מעשים מלפני עשרים שנה?
קודם תבנה את אלטלנה, ואז יגנו את מליקה.

סמובר 17 בינואר 2017

יש לך בעיה בהבנת הנקרא? זו הייתה תגובה ל -11

אלון 17 בינואר 2017

סבבה מקבל

אריק האחר 17 בינואר 2017

הבעיות של הפועל מזמן הפסיקו לעניין אותי .
צריך להתחיל שם הכול מהתחלה לאחר פירוק והתחלה מהליגה הנמוכה יותר.
בן רייכרט שחקו שלא מכבד את המקצוע שלו.
רחמנות אמתית על חלק גדול מאד של אוהדים נפלאים שמלווים את הקבוצה שלהם עשרות שנים.
חשבתי שכדי שהפועל תישאר ליגה בשביל העניין ובשביל המסורת אבל כל קו אדום נחצה שם ו.
אבל כל זה לא מעלים את הבעיות של מכבי ולצערי יש אין סוף מאלו בכול חלקי הקבוצה .
טל בן חיים מראה כמעט כל משחק שמשהו בראש שלו לא מוברג עד הסוף ואין לי חשק להמשיך
ולפרט על עוד שחקנים.
מכבי נמצאת אומנם במקום השני אבל עם ליגת פח ( למעט באר שבע ) זה באמת לא חכמה גדולה .
אני זוכר בהחלט את העונות המסויטות לפני שהקנדי הגיע וגאל אותנו אבל העונה משהו יסודי לא עובד
בקבוצה בכול תחום הן בנושא האימון והן בנושא השחקנים.
חייבים להתעורר

מאיר (חדש בשכונה) 17 בינואר 2017

מכבי שיחקו לרוחב מאז הדרבי הקודם. עד אתמול. אתמול התחילו לשחק לעומק, אבל הייתי מוותר על העומק הזה, זה נעשה בכדורים ארוכים סתמיים כמו קבוצת תחתית. לא חיברו שלוש מסירות ולפעמים אפילו שתיים.

רועי מ 18 בינואר 2017

מאיפה הכסף להפועל להחתים שחקנים חדשים?.
מי האדיוט שצגיע במודע ויחתום במועדון הזה?.
הם חייבים לרדת ליגה.
לא רואה איך הם נשארים, אין להם קבוצה.

Gil - Zimbabwe 18 בינואר 2017

יש לזה הגדרה בפסיכולוגיה? – כשמכבי זוכים באליפויות זה לא כי הם טובים מאד זה כי הליגה חלשה, לג'ורדי אין מושג (מנסים לגמד אותו), בחירת שחקנים גרועה, שום דבר מההצלחה של מכבי לא נידבק למערכת שניקראת מכבי ת"א כדורגל. כשב"ש זוכים באליפות זה כי הם טובים, הנהלה מעולה, מאמן אדיר בעלים לא מהעולם הזה.
לזכות אוהדי ב"ש אציין שזה לא נאמר על ידם, אלא ע"י עיתונאים מקופחים, ואוהדים "אוביקטיבים" גם כאן באתר.

עופר כהן 18 בינואר 2017

תאמת שזו השוואה לא נכונה. לב"ש הייתה תחרות, למכבי לא הייתה.
מצד שני, מכבי לא הייתה תחרותית עד ג'ורדי, אז אם היינו נשארים עם ניר לוין/איווניר/יוסי מזרחי/נימני, היינו לא תחרותיים בדיוק כמו כל שאר הליגה. על הנימוק הזה כולם נופלים.

עופר כהן 18 בינואר 2017

אנשים אומרים שבלי זהבי לא היה ג'ורדי.
חוסר ההבנה הלוגית פה זועק לשמיים, כאילו בחייאת- ג'ורדי הביא את זהבי.
אז יגידו- אבל הוא נכשל בכל השאר. נזרום עם הטיעון הזה למרות שהוא יותר לכיוון של ההפך.
אז הנה אני אטען- כל רכישה של ג'ורדי בסכום של מעל מיליון דולר ששולמו לשחקן/מאמן הם לחלוטין לא כישלון. כלומר- ברכישות הגדולות הוא מוצלח.
והרי מה זה משנה?
זה משנה רק במדינה של תרבות עקיצות, מדינה של לקנות בזול ולמקסם תוצר, שיטת מצליח. הרי את מי זה מעניין שמכבי משקיעה בנוער יותר מהתקציב של כל קבוצה בתחתית, שמכבי משלמת טוב ובזמן לשחקנים שלה. לא זורקים רפש אחד על השני בתקשורת, מתנהגים בפאסון מול התקשורת (למעט מעידות, הרי כולנו בני אדם). כל אלו לא מעניינים במדינת הקומבינה והחרטא. רק התוצאה חשובה, שת**** הדרך.

לא משנה גם אם נהיה מקום 6 בסוף העונה, מעדיף את ג'ורדי על כל ישראלי אחר. וכן רק בגלל הריח של הזרות שמנדף את כל הריח של הישראליות החפיפניקית שהייתה ארוחת הבוקר של כל עובד מועדון במשך יותר מעשור.
ואין לאף אחד זכות לטעון שזה יותר מתנשא מלהגיד "אבל לקחנו אליפות בלי כל הזרים שלכם והכסף שלכם" כי להם יש זכות להעריך אסליות ישראלית ולי להעריך את החדש והמבריק שבזרים, והכסף לא שלי אלא של בעל הדעה.
אבל שלא תגידו שמכבי מתנשאים או שזה לא חכמה עם הכסף הזה. אתם יודעים שאתם טועים. אז למה לכתוב סתם?

אלון 19 בינואר 2017

זה לא חוכמה עם הכסף. הנה אמרתי, ואני לא חושב שאני טועה.
תראה את הליגות האחרות בסדר גודל שלנו באירופה.
מאריבור, אפואל, באזל, שריף, דינמו זאגרב. כולן שולטות בליגה שלהן בצורה אבסולוטית. מכבי, עם המשאבים הכספיים שלה, היתה צריכה להיות שם. והיא לא.
אני שמח שאתה מתרשם שלג׳ורדי יש יותר מוסר עבודה מאשר לאסי רחמים, אבל אפשר לשאול איך הגעת למסקנה הזאת? בחייאת, טענה של ״כל הישראלים חפיפניקים בעבודה״ היא על גבול האנטישמית

עופר כהן 19 בינואר 2017

שמע אתה לא הוגן איתי, ג'ורדי הגיע שנים לפני שב"ש הייתה פאקטור XD
וברור שאני לא מכליל, אבל אל תהיה מהקטנוניים האלו שצריך כל פעם שעושים הכללה להגיד " כמובן שיש יוצאים מן הכלל", והרי גם ברור לך שאיני אנטישמי, אז בשביל מה הדמגוגיה הזו?

ילדיסקו 18 בינואר 2017

1. רייכרט שחקן מחליא ועושה לי טוב לראות איך הוא מטביע לעצמו את הקריירה בשירותים הכימיים של הפועל, חבל רק על הראש של גולסה,

2. שהפועל תירקב בתחתיות השאול לעשור הקרוב- אני בכייף עם זה. שהדרבי האמיתי יהפוך להיות נגד שמשון ת'א מבחינתי

3. מחכה ליומן פירוק 314 של פרנקו(אחיו הוירטואלי המלומד של ארי שמאי) שבטח יהפוך לבלוג מסע בנבכי הכדורגל הישראלי והקיפוח בליגה ב

4. העיקר שהאחד העיתונים רשמו שהפועל היתה מאוכזבת מה 1-0 יש את זה ביותר ציני ?

5. חשוב שבהפועל יצאו מרוצים אחרי הדרבי מהמאמץ וההשתדלות של השחקנים. הם בדרך הנכונה.

דן 19 בינואר 2017

אתה יכול להסכים אתו או לא אבל פרנקו הוא אוהד הפועל שכותב על הפועל.
ארי שמאי הוא אוהד הפועל שעסוק בלכתוב על מכבי.
ארי שמאי לעיתונות הספורט הוא מה שבן רייכראט הוא לכדורגל הישראלי.
ההשוואה לפרנקו בעיניי לא מוצדקת במקרה הזה.

ילדיסקו 19 בינואר 2017

צודק , חוזר בי, מתנצל פרנקו (Realy)

את השמאי אפשר להשוות רק למיץ של ערימת זבל

Comments closed