האיש שרוצה יותר מהאחרים

איך אומרים רידמשפיין בעברית?

כזכור לכולם גל מקל היה בנבחרת הנוער ביחד עם עמרי כספי ויוגב אוחיון. עמרי כספי ויוגב אוחיון היו הכשרונות המדוברים, מקל לא רק שהיה צעיר מהם בשנה, הוא לא חונן בכשרונות יוצאי דופן. אין לו את המהירות והזריזות של יוגב, ובטח לא את סל הגובה והכח של כספי.

*

לגל מקל יש תכונה אחרת, תכונה שמעצבנת הרבה מאמנים, וגם הרבה אוהדים. הוא רוצה לשלוט בקבוצה, לשלוט במשחק, לקחת את מה שיש לקחת. הרצון בשליטה על הגורל הביא אותו לוותר על הספסל הצהוב ולהצפין לגליל. כזכור הוא היה גורם חשוב שם כאשר הגליל לקחה אליפות ממכבי שויתרה עליו. גם בקבוצה של דונטה סמית' היה זה מקל שלקח על עצמו את הדקות המכריעות בגמר הפלייאוף שהביא את הצלחת לחיפה.

זה לא מקרי שהשחקן הפחות מוכשר עדיין מצא את עצמו בליגה הטובה בעולם, גם אם לא ממש שיחק שם. למקל אין את הכשרון לשחק בעמדה העמוסה ביותר בעולם, בליגה הטובה בעולם, בטח לא את הכשרון המספק לשלוט במשחק. למקל גם אין את הקליעה הדרושה כדי להוות שחקן משלים בחמישיה שניה, עדיין כאשר דאלאס מאבריקס רצו לנסות מישהו, הם ניסו איתו.

*

מאז חזרתו של מקל למכבי אנחנו רואים את החסרונות של המחסור בכשרון, את העובדה שהוא לא טוב מספיק כדי להוביל לצמרת קבוצת יורוליג, אין לו קליעה מספיק טובה כדי להיות כינור שני בהתקפה, ואין לו יכולת נפשית לתת לשחקן אחר להוביל את הקבוצה בדקות בהן הוא על המגרש.

לכן אנו קוראים באתרים על חוסר שביעות הרצון ממקל בקרב בעלי מניות המקורבים לקבלת ההחלטות. לכן גם רמי הדר הפך אותו לסוג של שטיח, ובגצקיס זוכה לקיתונות של בוז על הנסיון לתת את הקבוצה בידיים של מקל.

*

אבל אתמול ראינו שמקל עדיין השחקן היחיד שנולד בישראל, ומסוגל בימים אלה לקחת בשיניים תואר. זה לא רק שפתאום הג'מפים של מקל נכנסו במשחק החשוב ביותר, זה גם לא רק ההשתלטות שלו על הרבע הרביעי בחדירות לסל ובפיק אנד רול עם אייברסון. מקל שבגלל המחסור בזריזות לעולם לא יחשב לשומר מוצלח במיוחד, שיתק אתמול את ג'רלס לחלוטין, אימלל אותו. יתרה מכך, היתרון הבולט ביותר של ירושלים על מכבי תל אביב הוא אמרה סטודמאייר. אמרה מעולם לא היה גאון המסירה החוצה מהדאבל טים שמגיע עליו. מי שהגיע לעזרה על סטודמאייר אתמול מאז הדקה ה25 במשחק היה מקל. מקל לקח לאמרה כדורים מהידיים. מקל לא נתן לאמרה את הנוחות של האחד על אחד מול אייברסון בטיולים של חמישה מטר, מאחר וכל הזמן הציק לו בכדרור. גל מקל הצליח לעשות את זה בלי לזנוח את ג'רלס לשניה.

*

בקיצור כשזה מגיע לתארים בשלולית הישראלית, הבינוניות הכדורסלנית של מקל, זו שהפכה אותו לבאסט בכוכב האדום בלגרד, מתאיינת אל מול העובדה שהוא רוצה את התארים, רוצה להיות זה שלוקח אותם, רוצה להוכיח לכל אלה שכבר מחפשים להפטר מהחוזה שלו בעונה הבאה, שאין לו מקבילה עדיין בעידן החוק הרוסי בישראל. אפילו הכדורסלנים הכשרוניים ביותר שהיו פה, דונטה סמית' ואמרה סטודמאייר, לא הצליחו לקחת ממקל את היכולת לקחת עליו את התואר הישראלי.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

33 תגובות ל “האיש שרוצה יותר מהאחרים”

  1. גיא זהר (פורסם: 17-2-2017 בשעה 11:39)

    מסכים לגמרי. שתי הערות: 1. מקל הצפין לגלבוע. השם גליל שם נדחף כמו שהשם חיפה נדחף בזמנו לרמת השרון.
    2. דווין סמית

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 17-2-2017 בשעה 11:43)

      לגמרי דווין

      להגיב
  2. בילבו באגינס (פורסם: 17-2-2017 בשעה 12:17)

    מסכים ולא מסכים. כן מקל מתעלה במשחקי פיינל. נכון יש לו את זה . אבל מצד שני כדי להגיע לפיינל צריך לשחק טוב כל השנה. אם מחברים את הקליעה וההגנה של יוגב והניהול משחק של מקל מקבלים ביחד שחקן לגיטימי. בנפרד אף אחד מהם הוא לא רכז יורוליג לגיטימי. שניהם תקועים במקום .
    בכלל הכדורסל פה קצת מסרס אין פה שחקנים שמתפוצצים כמו ווסטבורק כי אין פה לגיטימציה לשחקן לעשות דברים לבד.
    וזה מה שקורה כי יוגי ומקל שחקנים מאוד מאומנים וקבוצתיים ולא טרבל מייקר אבל לאף אחד מהם אין את הכישרון להגיע באמת רחוק , או לקחת את מכבי רחוק. אין פה חוצפה לשחקנים לקחת את המשחק על הגב שלהם , כי תוך דקה יעיפו אותם לספסל וזה מה שמייחד את הנבא ששם זה מאוד לגיטימי ששחקן ינסה לנצח לבד משחקים , וגם אם לא הוא מצליח זה לגיטימי. העודף אימון באירופה מכבה את כל הכשרונות . זה והעודף שיפוט הבלתי נסבל שעוצר את המשחק כל שניה.

    להגיב
    • אלון3131 (פורסם: 17-2-2017 בשעה 12:23)

      זה לא נכון כי כמה שאני מחבב את שני השחקנים הם פשוט לא ברמה של יורוליג וזה לא קשור לקרדיט ממאמנים.

      אולי אם שניהם היו עובדים על הקליעה שלהם כמו שכספי בגיל 21-22 הפך לקלעי שלשות טוב מאוד בליגה הטובה הם יכלו להיות,כי שניהם שחקני הגנה טובים ולא מאבדים הרבה. אבל בכדורסל המודרני רכזים לא יכולים להיות קלעים כאלה בינוניים (במקרה הטוב). בטח שאתה ישראלי ואין לך אתלטיוץ של טייריס רייס.

      להגיב
      • זינק (פורסם: 17-2-2017 בשעה 13:00)

        אפשר להגיד הרבה דברים על מקל ואוחיון, עבודה קשה זה לא משהו ששניהם חוסכים בו.
        ניתן לשפר קליעה במידה מסויימת, אבל כנראה שניהם פחות התברכו בכשרון קליעה.
        אגב, לגבי מקל יש לי תחושה שדווקא מהתקופה שבה הוא ניסה לשפר את הקליעה, בתקופת הנבא שלו, משהו שם התפקשש. נדמה לי שהוא היה קלע יציב יותר לפני.

        להגיב
        • אלון3131 (פורסם: 17-2-2017 בשעה 13:08)

          אין ספק ששניהם משקיענים ועובדים קשה, אבל לפחות לגבי אוחיון הוא השתקע יותר מדי בנישה שלו כרכז המחליף ההגנתי, ולפחות בגיל צעיר יותר(התקופה בירושלים נגיד) לא עבד מספיק על הקליעה, שהוא הגיע למכבי הקליעה השתפרה אבל לא מספיק.

          לא יודע, אולי זה באמת כישרון בסופו של דבר אבל באמת שכספי לא היה קלע מוכשר מהם בגיל נוער, והוא היה על סף תחרות שלשות בליגה הטובה בעולם בשלב מסוים בקריירה.

          להגיב
          • יוסי מהאבטיחים (פורסם: 17-2-2017 בשעה 17:52)

            "משקיע יותר מכולם" זה הבנדוד של "רוצה יותר מכולם".
            שניהם שטויות של יחצנים.
            לא מכיר שחקנים ברמות האלו שלא משקיעים או רוצים.
            מי לעזאזל מגיע שני לאימון אם כולם מגיעים ראשונים?

            להיות איפה שכספי היום זה שילוב של כשרון, עבודה, תיקון פגמים, מזל, סוכן טוב ועוד.
            בעמדה של מקל אתה חייב להיות החבילה השלמה to begin with, אחרת אין באמת סיכוי.
            מה לעשות שלמקל אין מספיק מהראשון כדי להיות רכז יורוליג מוביל.

            להגיב
    • אלכס(אחר) (פורסם: 18-2-2017 בשעה 00:57)

      עדיף בהרבה ריבוי אימון והעודף שיפוט שיש כהגדרתך באירופה על החוסר אימון (למעט יוצאים מן הכלל) והיותם של המאמנים שטיחים בחליפות ל'כוכבים' כמו ב-NBA, שלא לדבר על השיפוט הכוכבים השערורייתי שם, שהולך ומתגרע (מלשון נהיה גרוע יותר ויותר) מדי שנה.

      להגיב
  3. איציק אלפסי (פורסם: 17-2-2017 בשעה 13:36)

    כואב לי לכתוב את זה בתור אוהד הפועל ירושלים, אבל כל מילה.

    להגיב
  4. איציק (פורסם: 17-2-2017 בשעה 13:42)

    אתה צודק במה שאתה כותב לגבי מקל, אבל חוסר המודעות שלו בייחס ליכולות שלו זה משהו שדופק אותו חזק מאד. הוא מכריח דברים שהוא משוכנע שהוא יכול גם כשאין לו סיכוי. זה גורם לזריקות מוזרות, כניסות חסרות סיכוי ומסירות שהולכות ליריב. גם בהגנה הוא עושה טעויות גדולות כי בטוח שהוא מסוגל לגנוב כדור, לעצור שחקן ועוד. הוא לא מבין שהוא משחק מול ריאל או צסק"א וחושב שמה שהולך מול ירושלים ילך נגדם. אין לא יכולת אדפטציה לסיטואציה וניסיון לבצע דברים אחרים או אחרת, יותר מושכל ויותר בטוח. הוא לא מסוגל לסגור משחק של אפס נקודות ומשחק מצוין כמו שיוגי עשה אתמול. אצל מקל משחק כזה היה הולך לחורבן. לכן, כמו שכתבת, הוא טוב לביצה שלנו, ולכן יוגי טוב בהרבה בליגה של הגדולים.

    להגיב
    • שמעון (פורסם: 17-2-2017 בשעה 16:43)

      אוחיון אחלה שחקן, אם היה לו קליעה הוא היה באןביאיי כבר, המהירות שלו, הזריזות החדירות לסל, ההגנה, תמיד נותן 200% פשוט לצערי הקליעה שלו חלשה,במשחקים שהוא קולע אתה מביןהיה פה פספוס (או שאולי זה הלימיט, בלאט אמר על אוחיון שטכניקת הזריקה שלו לקויה והוא לעולם לא יוכל לשנות את זה).

      להגיב
  5. MOBY (פורסם: 17-2-2017 בשעה 14:33)

    אני חושב פניני דווקא.

    להגיב
    • איציק (פורסם: 17-2-2017 בשעה 14:35)

      פניני, להבדיל ממקל, מודע למגבלות שלו ולכן גם באירופה מצליח לתפקד.

      להגיב
  6. yaron (פורסם: 17-2-2017 בשעה 14:47)

    מקל שמר את מכבי במשחק, דווין סמית נתן להם אותו.

    להגיב
  7. Omer (פורסם: 17-2-2017 בשעה 14:52)

    ברור שלא במקרה מקל הגיע לnba. יש לו סוכן פנסטסטי.

    במציאות, כשאוחיון או סילי היו על המגרש הם שמרו על ג'רלס, כי גל מקל הוא שומר הרבה פחות טוב מהם. להגיד שהוא שיתק את ג'רלס כשהוא היה השומר ה3 עליו זה קצת לא מתיישב עם מה שקרה בפועל…

    מביא תארים? למורן רוט יש לא פחות תארים ממנו בתור שחקן מרכזי.

    היה לו משחק טוב אתמול. היה לו גם משחק פנטסטי בגמר 2013 במדי חיפה. בזמן שבין לבין הוא שיחק רע ולא עמד בציפיות בכל מקום שהוא הגיע אליו, כולל מכבי.

    גל מקל הוא שחקן שהצליח רק ברמה המקומית, בקבוצות דרג 2. גם בקבוצות האלו, לרוב הוא היה על תקן סייד קיק לזרים דומיננטיים.

    בעיניי, מקל זה אחד מהבלונים היותר מנופחים בספורט הישראלי. לא זכור לי שחקן שהפער בין מה שהוא שווה לאיך שהוא נתפס (לפחות בתקשורת) הוא כ"כ גדול.

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 17-2-2017 בשעה 14:59)

      ברבע הרביעי מקל שמר על ג'רלס, וג'רלס לא קלע נקודה

      להגיב
      • איציק (פורסם: 17-2-2017 בשעה 15:01)

        הוא נתן משחק שלם רע. הוא גם החטיא כמה זריקות פנויות. לא הייתי מאשים את מקל במשחק רע של ג'רלס.

        להגיב
      • Omer (פורסם: 17-2-2017 בשעה 15:20)

        א. תשמע, או שאתה משקר או שאתה מתבלבל. סילי שמר על ג'רלס במרבית הרבע הרביעי!!
        ליתר דיוק: מתחילת הרבע הרביעי ועד 4:30 לסוף. מקל שמר על טימור בזמן הזה.

        ב. כמה ג'רלס קלע לפני שמקל שמר עליו למשך 4 דקות? באיזה אחוזים? ואיך ג'רלס היה נגד חולון? ג'רלס היה חלש מהשנייה הראשונה בפיינל פור הזה ואתה מייחס את זה למקל…

        להגיב
    • שמעון (פורסם: 17-2-2017 בשעה 16:47)

      אני מסכים עם כל מילה, גם יותם הלפרין היה כזה, תמיד זכה לחיבוקים מהתקשורת. ניב רסקין זה כתב החצר הפרטי של מקל, כל משחק של מכבי מדבר רק על מקל, כל יציע העיתונות רק כמה שמקל טוב, ניב רסקין סידר לו את החוזה במכבי אחרי לחץ ביציע העיתונות שהיה בבלגרד כל תכנית, למה מכבי לא מחתימה את מקל? ככה כמו תקליט שבור, שפדרמן האידיוט התראיין ביציע הוא לא הפסיק לשאול אותו למה אתם לא מחתימים את מקל?
      ניב רסקין עושה לו לובי ברמה שרק לברון ג'יימס מקבל באןביאיי. שימו לב כל משחק.
      הכי מצחיק זה שפיני גרשון לא תופס ממקל בכלל ותמיד שרסקה שואל אותו פיני לא עונה :) הוא עושה כזה הממ.. ןמשנה נושא, זה ענק לראות את זה

      להגיב
      • אלכס(אחר) (פורסם: 18-2-2017 בשעה 01:02)

        רסקין הפך להיות סטיבן.איי.סמית' של ישראל, ומגוחך בדיוק כמוהו…

        להגיב
  8. אריק י. (פורסם: 17-2-2017 בשעה 15:18)

    באירופה הוא כן רואה במקל מחליף של 10 שניות.

    להגיב
  9. יואב דובינסקי (פורסם: 17-2-2017 בשעה 19:01)

    שכחת את המרכיב הכי חשוב! כמו פניני וייני, גם מקל בוגר אליאנס.

    להגיב
  10. יובב (פורסם: 17-2-2017 בשעה 21:02)

    1. כמה היינו רוצים להאמין שמקל ויוגי הם רכזים לגיטימיים ליורוליג.
    הם לא.
    הם יכולים להתחלק ב40 דקות במקומית + 10 דקות ביורו.
    2. ולהעצמת הכאב, הם הבעיה של מכבי. כולם מסכימים שאין ישראלי לגיטימי בעמדת הסנטר, ולכן מובן שהשקעה בזר בעמדה הגיונית. לעומת זאת להביא רכז זר ברמה גבוהה מייצר בעיה – מחד הוא יקר, מאידך לא הגיוני לרשום אותו רק ליורוליג.
    3. מקל – לא רק ש"יתרונו היחסי" בהובלה לא רלוונטי כשמוכשרים ממנו בנמצא – הוא פוגע בהם. כי להבדיל מיוגי, לעולם לא יוותר על זריקה חשובה. והזרים, המוכשרים בהרבה, לא ממש נהנים מזה

    להגיב
  11. ניר (פורסם: 17-2-2017 בשעה 23:20)

    בעיניי השחקנים היחידים שבאמת מבינים את מכבי ומה מצופה זה הישראלים, ולכן מקל, אוחיוו ופניני צריכים לקבל הרבה דקות, גם במחיר של כמה משחקים פחות טובים. פעם אם היה שחקן ישראלי טוב בעמדה מסויימת לא היו מביאים זר בעמדה הזו והיו נותנים לו אוויר. אין סיבה שמקל ואוחיון לא יראו במשחק 25-30 דקות, ושאת יתר העמדות יחלקו לזרים.

    להגיב
    • יוסי מהאבטיחים (פורסם: 18-2-2017 בשעה 09:18)

      פעם היו שחקנים טובים בעמדה מסויימת.
      היום לא.
      אף אחד ממי שמנית הוא לא שחקן חמישיה באירופה.
      אף אחד מהם גם לא בן 18 ולכן לא סביר שיתפתח להיות שחקן חמישיה באירופה.

      להגיב
  12. רק משהו קטן (פורסם: 18-2-2017 בשעה 09:47)

    מה שאני רואה בגל מקל זה ששחקן שלא מודע או לא רוצה לקבל את העובדה שהוא לא טוב כמו שהוא חושב את עצמו, לכן כל הביקורת ביורוליג והחוסר דק ' שם וNBA . אחת לכמה זמן המשחק הבינוני שלו פוגש את התפיסה העצמית הגבוהה שלו (במיוחד שהכסף על השולחן אבל רק ברמה ישראלית לא מעבר). ועד שהוא לא יפנים שהוא לא טוב מספיק (לא דבר קל ) ויקבל עליו את התפקיד של אחד כזה הוא בחיים לא יעשה את המדרגת מקפצה שלו בשלב זה של הקריירה . הזכירו פה את פניני וייני גם כן בוגרי אליאנס עם לא מספיק כישרון בשביל להצליח אך בשני המקרים בשונה ממקל הם הבינו וחיבקו את התפקיד שלהם במערכת . כל עוד מר מקל יחשוב שהוא ווסטברוק ולא איזה גרסא פחות מוצלחת וישראלית של דרק פישר אז זה בדיוק מה שנקבל ממנו הבלחות רגעיות בגמר גביע המדינה או משחק 5 באליפות ישראלית .
    חוץ מזה שאולי ווינריות היא תכונה חשובה אל יש יאמרו שמודעות עתמית קצת יותר (:

    להגיב
  13. בוריטו (פורסם: 18-2-2017 בשעה 10:32)

    משהו על העמדה ולא רק על מקל, וראו את מצויין במשחק מול באסקוניה (וגם פנר בבית).
    ברגע שמוביל את הכדור שחקן כמו מקל או אוחיון שהאופציה הראשונה שלהם זאת מסירה ובניית התקפה קבוצתית ההתקפה של מכבי עובדת טוב.
    שגאודלוק או ראד וקודם ווימס לוקחים את ההתקפה זה קטסטרופה.
    הישראלים של מכבי הם מהסוג הראשון. הזרים מהסוג השני. מכבי לא צריכה דגל כחול לבן כי היא ציונית. מכבי צריכה אותו כי היא קבוצת כדורסל.

    להגיב
  14. משיח (פורסם: 18-2-2017 בשעה 11:19)

    מקל תותח, תמיד היה תמיד יהיה. עניין של אישיות
    ורק האוהדים של מכבי רוצים שארס…

    ברוך שלא עשני צהוב

    להגיב
    • איציק (פורסם: 18-2-2017 בשעה 12:08)

      מאיפה הבאת את התגובה ההזויה הזו. אם כתבת, לפחות נמק. אני יודע שכמעט בלתי אפשרי לתת נימוק ראוי לתגובה כזו, אבל ניסיון אפשר לעשות.

      להגיב
  15. צביקה פחחות (פורסם: 18-2-2017 בשעה 18:42)

    רידמפשן?

    (בהתחלה הייתי בטוח שמדובר באיזה מושג פולקלורי בגרמנית שאני לא מכיר)

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 18-2-2017 בשעה 20:13)

      צודק

      להגיב
  16. תום גרב (פורסם: 18-2-2017 בשעה 23:58)

    אני חושב שהגיע הזמן שנפסיק עם השטות הזו שמקל ואוחיון לא מספיק טובים להחזיק ביחד את עמדה מס' 1 של מכבי.

    כל אחד מהם הראה העונה, שמתי שסומכים עליו, הוא מספק תפוקה.
    אין ספק שמקל מעל להכל ניחן בגישה מקצוענית-ווינרית מאוד לא טיפוסית למחוזותינו, אבל יש לו מה למכור ככדורסלן. שחקן שנלקח לשתי קבוצות NBA, שחקן שמספק תצוגות סף-טריפל-דאבל מול נבחרות אירופאיות טובות ומול קבוצה כמו קאחה לבורל, הוא שחקן שיכול לתרום ביורוליג, ויכול לתרום לא מעט.

    ובכלל בעיני, מה שמכבי צריכה לקחת כלקח עצום משבוע הגביע הזה זה את החשיבות של "שחקני הבית" – סמית אוחיון ופניני. גם א החשיבות המקצועית שלהם (בעיקר האחרון) הולכת ופוחתת, החשיבות המנהיגותית שלהם היא משהו שאי אפשר להצמיד לו מחיר. אם הם ימשיכו להיות בדמויות המובילות בחדר ההלבשה מחכים לנו בהמשך ימים יותר טובים מאלו שחווינו ב3 השנים האחרונות.

    להגיב

מה דעתך?