סיפור דמיוני לגמרי

הוא בסך הכל טעה כאשר טען בלי שום סיבה שהשוער מכר את המשחק

בארץ דמיונית, נקרא לה ישנאל, היתה קבוצה עתירת תקציבים בדרום הארץ. הקבוצה נהנתה מהשקעה יוצאת דופן מצד בעלים תובעני, אך עדיין התמודדה נגד הירידה.

שם הקבוצה לצורך הדיון היה משטקת ישנאל.

הקבוצה הגיעה למשחק העונה באום אל חיקן מול הקבוצה המקומית, גם היא בדרום הארץ.

המשחק היה קשה, המנצחת ידעה שתישאר בליגה, בעוד משטקת ישנאל זכתה בתקציבי ענק, אום אל חיקן היתה הקבוצה העניה בליגה.

מאמן משטקת ישנאל הגיע בתחילת העונה מקבוצה אחרת, שבק ס', שמו היה ראובן לא שייך.

מנהל הקבוצה היה איש בשם גיל ארקן. גיל ארקן התמודד על משרת ניהול של קבוצה אחרת, קבוצת חוק בחוץ, אך לאחר שמנהלת הליגה קבעה שאין לו אישור לנהל את קבוצת חוק בחוץ, ולאחר מחאה חריפה מצידו, הוא נעתר לבקשת בעלי קבוצת משטקת, וניהל את הקבוצה, כך אומרים לפחות. מבינים יגידו שהוא בעיקר שימש דובר נוסף לדוברת הקבוצה, ולא השקיע משאבים גדולים מדי בניהול, חוסר ההשקעה ניכר ברמה הנמוכה שהקבוצה הפגינה לאורך השנה.

*

במשחק עצמו קרה מקרה נורא, משטקת ישנאל הפסידה 1:0 משער שהובקע בדקה ה60 של המשחק, השער היה טיל מ30 מטר.

*

גיל וראובן חשבו בינם לבין עצמם איך יסירו מעצמם את הבושה. דוברת הקבוצה חשבה על רעיון מבריק. לפני המשחק התאספו שחקני שתי הקבוצות למשחק שש בש מסורתי לפני המשחק. בתום משחק השש בש שוער הקבוצה יעקוב אלקין, צולם לוחץ ידיים עם חלוץ אום אל חיקן לאחר שניצח אותו בשש בש.

הדוברת הציעה לערוך את הסרט כך שיראה שיעקוב לחץ ידיים עם חלוץ אל חיקן לפני המשחק, כאשר הם נמצאים לבדם בחדר חשוך. לצורך כך הובהל עורך וידאו מוכשר באופן יוצא דופן, ואכן הוצג הסרט הערוך.

גיל וראובן מיד כינסו מסיבת עיתונאים והאשימו את שוער הקבוצה יעקב במכירת המשחק. התוצאות היו מידיות, יעקב נחתך מהקבוצה, ואף קבוצה אחרת לא הסכימה לתת לו חוזה. למעשה הוא גמר את הקריירה.

*

יעקב שם קץ לחייו, אך קרובי משפחתו נלחמו על שמו הטוב. הם טענו שלא רק שיעקב לא מכר את המשחק, יש להם גם הוכחות לבישול הסרט על ידי הקבוצה. הם הציגו את הסרט המלא של משחק השש בש בין שחקני הקבוצות, הסרט המלא שבסופו לחיצת היד המפורסמת.

כמובן התעוררה סערה גדולה, לחץ עצום הופעל על גיל וראובן להתפטר מידית.

גיל טען שמתרחש נגדו מסע הכפשה מכוער, הוא בסך הכל טעה, נכון הוא טען בתוקף מעל כל במה אפשרית שיעקב מכר את המשחק, אבל זו בסך הכל טעות. כדאי לציין שגיל התראיין בכל תחנות הטלויזיה המוכרות בישנאל כאשר טען שיעקב מכר את המשחק, אך לאחר שיצא הסרט המלא, הוא הסתפק בדף הפייסבוק שלו. גיל הוסיף שאם יוכח שיעקב לא מכר את המשחק הוא מוכן להתנצל.

*

לסיפור הזה עדיין אין סוף.

פניה למגיבים
בית"ר טהורה לעד

226 Comments

צור שפי 23 בפברואר 2017

הצילום מעולה, כמו מסי ואנריקה (בתקופה שהם עדיין דיברו).

תומר חרוב 23 בפברואר 2017

אני רואה מה עשית פה…
כתבת פוסט נגד קללות ועכשיו אתה מעמיד את זה למבחן.

גיל שלי 23 בפברואר 2017

למען האמת, אני פשוט לא מסוגל לחיות עם מה שהם עשו גיל ארקן וראובן לא שייך.

תומר חרוב 23 בפברואר 2017

זה פשע מנוול…

yaron 23 בפברואר 2017

אתה מודע לזה שמח"ש עדיין לא פירסמה את המסקנות ?

גיל שלי 23 בפברואר 2017

מעניין שכשארדן ואלשייך טענו בתוקף שמדובר המחבל חבר דאעש לא היה צריך לחכות לכלום

yaron 23 בפברואר 2017

אז הטענה שלך היא שזה שהם שלפו מהמותן מצדיק שגם אתה תעשה את זה?

גיל שלי 23 בפברואר 2017

אני ממש לא שולף מהמותן, אני משוכנע כבר מאז יום האירוע שלא היה מדובר בנסיון פיגוע, מספיק היה לראות את הסרט. חיכיתי עד שתסתיים חקירת מחש, ובוא רגע, יש לך ספק שהיא הסתיימה? הרי אפילו ארדן פתאום לאחר שהתעקש במשך חודש שלם לכנות את אבו אלקיען בשם מחבל מתועב, פתאום מדבר על אירוע מצער בו נהרגו אזרח ושוטר, יותר מזה אתה צריך?

yaron 23 בפברואר 2017

אל תהיה קטנוני, אולי הסתיימה אבל המסקנות עדיין לא פורסמו.
מה שקלמן אמר זה "לגרסת הפיגוע, ככל הנראה אין סימוכין"

yaron 23 בפברואר 2017

דרך אגב, לגבי מצב החקירה זה מה שאמר המפכ"ל אתמול:
"אגיד רק משפט אחד – אני לא משתתף בחגיגה. שוחחתי עם ראש מח"ש, אין מסקנות למח"ש. אני לא יכול להיות אחראי על פרסום לא רשמי. אני יודע בוודאות מראש מח"ש שטרם התגבשו מסקנות. יש עוד הרבה מידע שאין להם. הבדיקה בעיצומה. לכן אנחנו נשמור על החוק בניגוד לאחרים ולא נתייחס עד שתסתיים חקירת מח"ש".

גיל שלי 23 בפברואר 2017

כשהוא קרא ליעקוב אבו אלקיען מחבל מתועב, הוא השתתף בחגיגה, לא?

גיל שלי 23 בפברואר 2017

אני מנסה להבין מה אתה טוען. כדי לקרוא למישהו מחבל מתועב, מחבל דאעש, לזה לא צריך הוכחות, מספיק שאתה חושד שזה המצב. כדי להגיד אין שום הוכחה שמדובר במחבל מתועב, לזה צריך לחכות לסוף חקירת מחש?

yaron 23 בפברואר 2017

הפוך, אני טוען שזה שהוא לא נהג כראוי לא מצדיק שגם אתה תעשה זאת.
הפוסט שלך טוען שלא היה נסיון פיגוע, שבמשטרה ידעו זאת וניסו לטייח. על סמך מה???
למיטב ידיעתי והבנתי אין כרגע מסקנות של מח"ש אם היה פיגוע או לא.

גיל שלי 23 בפברואר 2017

על סמך מה??????
על סמך ההגיון הפשוט, הסברתי במספיק תגובות בפוסט. העריכה המגמתית של סרט האירוע. העובדה שהמשטרה ידעה שהוא נסע באורות דולקים, אבל סיפרה שהוא נסע באורות כבויים. הסיפור על העיתון שמצאו אצלו בבית (גליון נקי שלא נגע בו איש, מעניין לאור העובדה שמדובר בגליון בן שבועיים בערך) והוכיח שהוא חבר דאעש. יש עוד הרבה

yaron 23 בפברואר 2017

אני לא יודע אם היה פיגוע או לא ולדעתי גם השוטרים בזירה או שחשבו שזה פיגוע או שחשדו שזה פיגוע.
הפוסט שלך מציג תמונה שונה שממנה עולה שלא היה פיגוע, שהשוטרים ידעו זאת וסתם ירו ברכב ושלאחר מכן החל מבצע טיוח בראשות המפכ"ל ושר המשטרה.

גיל שלי 23 בפברואר 2017

אתה מעוות מאוד את מה שכתוב בפוסט, מאוד מאוד. לא כתבתי כלום על השוטרים

yaron 23 בפברואר 2017

אני מעוות את מה שכתוב בפוסט?
אז תסביר לי בבקשה מה לא הבנתי:
"במשחק עצמו קרה מקרה נורא, משטקת ישנאל הפסידה 1:0 משער שהובקע בדקה ה60 של המשחק, השער היה טיל מ30 מטר.
*
גיל וראובן חשבו בינם לבין עצמם איך יסירו מעצמם את הבושה. דוברת הקבוצה חשבה על רעיון מבריק. לפני המשחק התאספו שחקני שתי הקבוצות למשחק שש בש מסורתי לפני המשחק. בתום משחק השש בש שוער הקבוצה יעקוב אלקין, צולם לוחץ ידיים עם חלוץ אום אל חיקן לאחר שניצח אותו בשש בש.

יריב 23 בפברואר 2017

יש באירוע הזה שורה של בעיות, והשוטרים בשטח היו מעורבים, לכל היותר, בחלק קטן מהן.
ישנו הטיוח, שכולל קמפיין תקשורתי (ששוטרים מהשטח לא היו מעורבים בו), ואולי גם טיוח אחר (עדויות שקר, אם היו, עשויות להיות של שוטרים מהשטח).
ישנה ההחלטה על צורת הפינוי, שהיה ברור שתביא להתנגשות. בזה לשוטרי השטח אין שום חלק.
ישנה ההיתקלות בפועל. פה יש משקל כבד להחלטה על צורת הפינוי, אבל ככל הנראה גם טעות בלתי מתקבלת על הדעת (מצד שוטר). עם זאת, רוב השוטרים שהיו מעורבים בהיתקלות פעלו באופן סביר, מכיוון שסביר להניח שאם שוטר פתח באש יש סיכון חיים (יש גם בעיה מקצועית, שהרי מדברים על ירי דו צדדי).
ישנו הטיפול הרפואי – העיכוב הגדול בפינוי. יש פה צד של ההחלטה על צורת הפינוי (שברור היה שיש בו סיכוי גבוה להתנגשות, אז היו צריכים להיות אמבולנסים זמינים), וכן צד של מפקדי השטח, אם אלו אכן עיכבו את פינוי אלקיעאן.

לשוטרים הפשוטים יש מידה של אחריות, כמו לשחקנים שהפסידו במשחק, אבל זה לא עושה אותם פושעים (כמו שחקנים שהפסידו במשחק).

גיל שלי 23 בפברואר 2017

שמע ירון, זכותך לעצום את העיניים. זכותך גם לחשוב שזה לא נורא שהשר לבטחון פנים והמפכל קבעו שמדובר המחבל מתועב בלי להשאיר מקום לספק. אני לא מבין למה אתה דורש ממני להיות כמוך, אני לא

yaron 23 בפברואר 2017

איפה הבנת שאני חושב שזה לא נורא?
אמרתי שאני לא יודע אם היה פיגוע או לא ושגם מח"ש לא פרסמו מסקנות.
במקום לקרא בעיתונים מה קלמן אמר הלכתי וצפיתי בדברים ומה שהוא אמר זה "לגרסת הפיגוע, ככל הנראה אין סימוכין"

גיא זהר 23 בפברואר 2017

ירון, נראה לך שהם שונות במובהק ממה שקלמן ליבסיקנד פירסם? מעבר לזה שיש דברים שלא נדע עליהם תשובות לעולם כמו סיבת מותו של השוטר ארז עמדי לוי בגלל שמיהרו לקבור אותו בלי לנתח את גופתו

yaron 23 בפברואר 2017

אני לא יודע.
קלמן עיתונאי רציני אבל אין לי מושג מי הדליף ולמה.
אני מעדיף לחכות לפרסום הרשמי במקום להתייחס להדלפות ותגובות להדלפות.

גיא זהר 23 בפברואר 2017

מוכן להתערב איתך שלא יהיו מסקנות חד משמעיות: א. כי הם משפטנים ב. כי היא אפשר להוכיח מעל לכל ספק שאבו אלקיאען לא התכוון לדרוס. מהראיות הנסיבתיות הסבירות לכך, ואת זה אפשר לראות כבר עכשיו, מאוד נמוכה. הרי לא סתם ארדן הלך צעד אחורה בעניין, כנראה שהוא יודע את מה ששנינו יודעים. מצפה שכמו שמיהר להשתלח, ימהר להתנצל לכל הפחות. תסלח לי על הביטוי, אבל עם החרא שהוא זרק אני כתושב הנגב צריך להתמודד.

גיא זהר 23 בפברואר 2017

אי אפשר להוכיח (מתי יהיה אפשר לערוך טקסטים?)

yaron 23 בפברואר 2017

גיא, מה קלמן פירסם?
ש"לגרסת הפיגוע, ככל הנראה אין סימוכין" ?
התפקוד הלקוי הוא בגלל ירי דו"צ בלי קשר לאם היה פיגוע או לא.

גיא זהר 23 בפברואר 2017

קלמן פירסם את מה שמחש אומרים בשפה המשפטית הנקייה שלהם. לא צריך את מחשבותיו כדי להבין שאלקיען היה בתוך רכבו באורות דולקים ושהרכב עמד בצד או נסע במהירות איטית ושהרכב האיץ רק אחרי שנורו לעברו יריות. אותו אלקיעאן היה סגן מנהל בית ספר ואזרח שלא מעורב בשום פעילות דתית. כל בר בי רב מסיק שרוב העדויות הללו הולכות לכיוון שלא הייתה כוונת פיגוע. האם אפשר להסיק זאת באופן מוחלט – לא. ולכן לא תהיה מסקנה נחרצת ושני האדונים יתחמקו מלתת את הדין.

yaron 23 בפברואר 2017

הבנתי,
אז ברור מעבר לכל ספק סביר שהוא נסע לאט, באורות דולקים ושהשוטרים ירו ללא סיבה, אחד הכדורים פגע לו ברגל, כתוצאה מכך נלחצה לו דוושת הגז, הרכב האיץ והוא דרס שוטר.
מעבר לכל ספק סביר.

Shadow 23 בפברואר 2017

יכול להיות שהוא האיץ בלי קשר לזה שפגע בו כדור אבל עם הרבה קשר לזה שירו לכיוונו

גיא זהר 23 בפברואר 2017

בדיוק. בוא נראה אותך שיורים לכיוונך. לנסות לברוח תוך כדי נסיעה מהירה זו בהחלט אפשרות סבירה

גיא זהר 23 בפברואר 2017

הוצאת בזול את יו"ר ההתאחדות הלא בנימין שבחבורה שבמקום לדאוג למשחקן הוגן, מנסה להטות אותו שוב ושוב.

גיל שלי 23 בפברואר 2017

לגמרי נכון בלי שום סיבה

ירושלמי 23 בפברואר 2017

הכל נכון.
שכחת לציין את ההכרעה שקבעה שקבוצת אום אל חיקן שעברה על לא מעט מסעיפי התקנון להתנהלות נכונה צריכה לעבור פירוק.
לאחר שבית הדין הגיש מספר הצעות פשרה תקדימיות שלכולן אום אל חיקן סירבה.

מסקנה, משטקת ישנאל צריכה לשלם על מה שעשתה.
אבל גם אום אל חיקן היא לא טלית שכולה תכלת.

השמן 23 בפברואר 2017

אין שום סיבה לציין את אום אל חיקן ובעיותיה. גם אם כל הקבוצה מכרה את המשחק למעט השוער, ההאשמה הפומבית שלו ללא ריאיות היא לב העניין פה.

אביאל 23 בפברואר 2017

אפשר לחשוב שהאירוע הזה היה בפינלנד או התקיים באיזה ואקום ולא במדינה בה פיגועי דריסה הם עניין שגרתי, דברים בוחנים לאורך ולרוחב ובבחינה סטטיסטית די קלה אפשר לראות שהדיווחים לגבי אם היה פיגוע או לא הם מדויקים לחלוטין (בטח אם משווים כל יריה ברחוב בפריז או רכב שנוהג נגד כיוון התנועה בברצלונה), לא ראיתי שביקשו את ראשם של אלה שהכריזו על עניין פלילי ושהתברר כאירוע לאומני בחיפה לא מזמן.

אכן נראה שארדן ואלשייך טעו, אבל בואו בבקשה לא נגזים, עם זה עלה התאנה של השמאל אתם באמת בצרות צרורות.

וגיל, כתבת אתמול או שלשום פוסט שלם על דרך דיבור ודיון ולפני כמה שעות אתה משתף פוסט שקורא לשר בישראל כלב, אז למי שאוהב להטיף כדאי לעמוד סטנדרטים של עצמו.

גיל שלי 23 בפברואר 2017

אתה מערבב פייסבוק ודה באזר, פה מעולם לא טנפתי את פי. ולא, הם לא טעו, הם טעו אולי בהתחלה לחשוב שבאמת אולי היתה כוונה. לאחר מכן הם ידעו אבל בחרו להמשיך לשקר ולטנף.

אביאל 23 בפברואר 2017

גיל – אני שמח שההבדל הובהר.

יש לך הוכחה שהם ידעו ? ולמה שהם ״ימשיכו״ לשקר שדיי ברור שתיהיה חקירה ?

גיל שלי 23 בפברואר 2017

למה? שאל אותם.
העובדה שערכו את הסרטון בצורה מגמתית, ושהאדון טען שרק שמאלנים יגידו שזה לא פיגוע משמשות לי ההוכחות מספיקות.

גיל שלי 23 בפברואר 2017

יתרה מכך, השוטרים נחקרו במחש מיד לאחר האירוע, ואמרו שהוא נסע באורות דולקים ולאט. גרסת המשטרה עד שיצא סרט שמוכיח ההיפך היתה שהוא נסע באורות כבויים. שיקרו או לא שיקרו

אביאל 23 בפברואר 2017

גיל – זה לא עובד ככה, אתה טוען שהם ידעו והמשיכו לשקר אז תוכיח, בפעם האחרונה שבדקתי צריך להוכיח אשמה ולא להוכיח אי אשמה.

אם נלך לפי חקירת השוטרים, אז היום עורך דינם של ארבעה מהם (בר-טל) סיפר את מה שקדם לסרטון ולפי הסיפור הזה החשד לפיגוע דיי ברור, הם העידו שהם ניסו לעצור אותו פעמיים ויש גם סימן של מכה על הרכב כדי שהוא יעצור, ככה שלא הכל ברור.

גיל שלי 23 בפברואר 2017

כשאתבע אותם בבית משפט כתובע מטעם מדינת ישראל, אשקיע משאבים בהוכחת אשמתם מעבר לכל ספק סביר. נדמה לי שלצורך קביעת העמדה שלי, הבאתי ראיות מספיקות. ארדן לא היה זקוק לשום הוכחה שהיא כדי לקבוע שמדובר במחבל מתועב מדאעש. הוא גם טען שכל מי שטוען אחרת זה בגלל שהוא שונא ישראל. אלשייך טען שמספקי שהיו מורים שתמכו בדאעש בבית הספר בו לימד יעקוב אבו אלקיען כדי לקבוע שמדובר במחבל דאעש. אני בטוח עומד בסטנדרטים המאוד נמוכים שלהם לקביעה שהם שיקרו.
כל מי שראה את הסרטון של האירוע שהתפרסם בשעות שלאחריו ידע שאין שום אפשרות לקבוע נחרצות שמדובר בפיגוע דריסה. אני לא בא בטענות לשוטרים שירו, הם לא העניין פה. אני בא בטענות למפקד המוחז שטען שמדובר בפיגוע, וטען שיש לו הוכחות חד משמעיות לכך. אני בא בטענות לאלשייך וארדן בדיוק כפי שפירטתי בפוסט.

אביאל 23 בפברואר 2017

לא לא, ברור שאתה לא צריך לתת דין וחשבון אבל נהוג לפחות לעשות איזה מהלך לוגי של הסבר, גם את זה לא קיבלנו – למה ששר ומפכ״ל ימשיכו לשקר שהם יודעים שתיהיה חקירה ושהדברים יצאו לאור ? אתה טענת שהם יודעים, לי ההיגיון, היות ואנחנו חיים במדינה דמןקרטית בה ההליכים המשפטיים והפליליים נבדקים על ידי גורמים בלתי תלויים (במקרנ הזה מח״ש) אומר שהם אולי הניחו, אולי הגזימו או שהם סתם טמבלים, קשה לי לראות כאן זדון.

ובקשר למקרה אתה מתעלם מהעדויות של ארבעה שוטרים שציינתי, על האירועים שקרו טרם הסרטון.

גיל שלי 23 בפברואר 2017

אני לא מתעלם. אין לי טענה לשוטרים, אבל אפילו הם לא טוענים שהיה באמת נסיון לפיגוע, הם טענו שפחדו מכך. הם לא היו יכולים להגיע למסקנה הזאת בחושך המוחלט ששרר שם, ובלחץ בו הם היו. אין לי טענה אליהם. אבל, מדובר באדם שהסכים לפנות את ביתו תמורת תשלום. אדם שנסע לאט באורות דולקים. למה שמישהו יחשוב לאחר האירוע שבאמת היה מדובר בנסיון פיגוע דריסה, בטח כאשר מדובר באדם מנוסה כמו רוני אלשייך. מנסיונו בשב"כ הוא ראה פרופילים של מחבלים, ראה פיגועים, לא תצליח לשכנע אותי שהוא באמת חשב שמדובר בנסיון פיגוע.

yaron 23 בפברואר 2017

"למה שמישהו יחשוב לאחר האירוע שבאמת היה מדובר בנסיון פיגוע דריסה"
אולי כי נדרס ומת שוטר…
שוב, אני לא יודע אם היה פיגוע אבל אני יכול להבין כל מי שחשב כך.

Leonidas 23 בפברואר 2017

מקרה קלאסי של ניסיון לכסתח.

אביאל 23 בפברואר 2017

כיסוי תחת של מי ?

גיל שלי 23 בפברואר 2017

ואין פה שמאל וימין בעיניי

ישרון 24 בפברואר 2017

חוק טבע 246537#: כשמישהו כותב שזה לא עניין של שמאל וימין תהיה בטוח שזה כן.

גיל שלי 24 בפברואר 2017

חוק טבע 5/678345 כשמישהו קבוע דברים שהם בבחינת חוק טבע, הם בדרך כלל טועים

ישרון 24 בפברואר 2017

גיל אני קורא אותך מספיק כדי לדעת שהבנת טוב מאוד מה התכוונתי בחוק טבע. אם זה לא עניין של שמאל וימין למה זה מתחלק ככה? אפילו פה בתגובות אפשר לראות את זה. השמאל מתלונן על אלימות משטרתית כלפי הערבים אבל שתק בעמונה (2006) כשהשוטרים שברו למתנחלים את הצורה (בפקודה מוקלטת של אולמרט אגב) ולהפך כמובן.

עידן. 23 בפברואר 2017

פיגועי דריסה שמבוצעים על ידי אזרח המדינה הם עניין שיגרתי?

עידן. 23 בפברואר 2017

ואגב, אתה באמת לא רואה את ההבדל בין מקרה בו הכריזו בתחילה על אירוע לאומני כעל אירוע פלילי ובין המקרה הזה בו שעות לאחר המקרה הודיע השר הממונה כי מדובר במחבל שפל ותומך דאעש?

אביאל 23 בפברואר 2017

עידן – לארדן יש עוזרים אישיים שהם חוקרים ? הוא מקבל את המידע מהמשטרה וכמו שכתבתי האירוע לא היה באיזה ואקום, הוא ברצף של אירועי טרור מצפון ועד דרום.

גל ד 23 בפברואר 2017

זה באמת בולשיט.

א' – כמו שאני וכל אזרח שעיניו בראשו לא מקבל את דברי המשטרה כתורה מהר סיני כך גם השר הממונה צריך להפעיל שיקול דעת ולא לשמש כשופר. ושר נקי כפיים היה מקים מהומת אלוהים במקרה שבו אנשי המקצוע הכפופים אליו היו משקרים לו בפנים במקרה שבו נהרגו אנשים.
ב' – אז בכל תאונת דרכים המשטרה צריכה עכשיו לפתוח מיד באש? או רק באלה שמעורבים בהן מוסלמים?

גל ד 23 בפברואר 2017

אה, יד קלה על ההדק גם לי יש. ברוח הפוסט הקודם אני מתנצל על המילה בולשיט. בוא נגיד שאני חולק עליך בחריפות.

אביאל 23 בפברואר 2017

גל – שוב, השר מגיע, מקבל מידע מהמשטרה ומופיע בפני התקשורת, זה המידע שהוא קיבל, כאן היתה טעות של ההנחות הראשוניות, מצאו גזרי עיתונים, בית הספר שבו הוא עובד אכן הוציא כמה תומכי דעאש, לא צריך להיות חוקר משטרתי דגול לחשוב על חשד סביר.

גל ד 23 בפברואר 2017

אבל הגרסה הראשונית היתה רצופה בשקרים, לא רק טעויות. הדבר הכי בולט זה הסיפור של האורות הכבויים. זה לא דבר שאפשר לטעות בו.

אם אלשיך בא לארדן ואמר לו "מתחקיר ראשוני, 99% שהיה פה פיגוע." ארדן היה צריך להשעות את אלשיך ברגע שהתגלה הסרטון המלא.

אם אלשיך בא לארדן ואמר לו "מתחקיר ראשוני, 70% שהיה פה פיגוע." אז הם גם חמורים, וגם ארדן לא היה צריך להתבטא כפי שהתבטא. אם הוא היה אומר "יש חשד סביר שמדובר בפיגוע לאומני" לא הייתי בא אליו בטענות. אבל זה לא מה שקרה.

אביאל 23 בפברואר 2017

גל – שוב, תסביר לי איך זה שקרים ? ואיך אתה יודע שזה שקרים ?

גיל שלי 23 בפברואר 2017

רשימת השקרים – אורות כבויים, האיץ על מנת לפגוע לפני הירי, מחבל מהתנועה האיסלמית עם קשרים לדאעש, עריכה מגמתית של הסרטון ויש עוד

אביאל 23 בפברואר 2017

גיל – ארדן היה שם שהוא יודע אם האור היה דלוק או לא ? זה הדיווח שהוא קיבל, רואים בסרטון האצה (מה האינטרס של המשטרה אגב לשחרר סרטון אם היא משקרת ?), הם אמרו שנבדקים קשרים לדעאש בגלל שעמיתים שלו אכן היו בעלי קשרים כאלה.

אורן השני 24 בפברואר 2017

רואים בסרטון *הערוך* האצה מאפס, כך שהאינטרס הוא לחזק את השקר הנ"ל. לדעתי אתה יודע מצוין את התשובות לשאלות שלך

אביאל 23 בפברואר 2017

עידן – אם תושבי מזרח ירושלים הם אזרחי ישראל להגדרתך אז כן.

עידן. 23 בפברואר 2017

ממתי הנגב עבר למזרח ירושלים?

עידן. 23 בפברואר 2017

ורק להבהיר, אף שאני שותף מלא לתחושת הגועל נפש של גיל ממעללי שמשון ויובב, אני בהחלט לא חושב שמדובר במשהו שמחייב התפטרות.

אביאל 23 בפברואר 2017

עידן – לא הבנתי, שאלת אם פיגועי דריסה נפוצים על ידי אזרחי המדינה, אמרתי לך שאם אתה לוקח בחשבון את ערביי מזרח ירושלים אז כן, מה לא ברור ומה הקשר לנגב ?

עידן. 23 בפברואר 2017

אביאל- אתה טענת שאי אפשר לנתק את האירוע מהעובדה שבישראל של היום פיגועי דריסה הם עניין שיגרתי. לשאלתי הבהרת שאתה מתכוון לתושבי במזרח ירושלים (ומן הסתם לפיגועי הדריסה שאירעו בירושלים).

אז כמו שאמרתי, האירוע המתואר היה בנגב ואני די בטוח שכל המעורבים ידעו היטב שאין שם תושבים של מזרח ירושלים.

אשאל זאת כך, אם שבועיים אח"כ בעמונה היה רכב מתקרב לשוטרים במהירות האיטית בה נסע "המחבל מאל חירן", האם השוטרים היו לדעתך פועלים באופן דומה?

די ברור שהייתה כאן, בנוסף למחדלים עצומים אחרים, גם יד מאוד קלה על ההדק. אני לא יוצא בצעקות "לפטר את כולם", אבל מצד שני גם פטירת הכשלים החמורים כ"טעות מובנת בשל המצב" אינה במקומה.

אביאל 23 בפברואר 2017

עידן – אתה שואל ברצינות ? כאילו שאין אירועים על רקע לאומני או עימותים עם שוטרים מצד הבדואים ? ביום שמתנחל יעלה על אוטובוס ויתפוצץ או לחלופין יעשה פיגוע דריסה אז גם הם יכנסו לרשימת החשודים. אני מבין שלפי התיאוריה שלך אין צורך ביצירת פרופילים של מחבלים ובכן תשאל את הצרפתים בכמה הרוגים זה עלה להם ותשאל את השב״כ כמה השימוש בכלי הזה הציל חיי אדם.

עידן. 23 בפברואר 2017

אני בכלל לא בטוח שבדיקה של נגיד 5 השנים האחרונות תגלה יותר פיגועים על רקע לאומני שביצעו בדואים מאשר יהודים. האם המשטרה התייחסה לכל מתנחל כמו נתן זאדה, יעקב טייטל, הרוצחים של משפחת דוואבשה, או של מוחמד אבו ח'דיר.

ואתה עונה ברצינות? האם לא היו עימותים עם שוטרים מצד המתנחלים בעמונה?

ההבדל הוא שלבדואים הגיעו באמצע הלילה עם נשק חם שלוף ושבוע אח"כ הגיעו לעמונה בשיא הרגישות, בלי מדים ובלי כלי נשק משום צורה. אגב, אני מניח אגב שלא תתקשה לנחש באיזה אירוע נפצעו יותר שוטרים.

אביאל 23 בפברואר 2017

עידן – אני לא יודע לפי מה קובע חמש שנים, אם מסתכלים על גודל האוכלוסיה היחסי אני דיי מבטיח לך שיש יותר פיגועים וטרור בדואי מאשר יהודי, שלא נדבר על פשיעה.

בהחלט היו עימותים, אבל הם לא גולשים לאלימות עם נשק חם או למשהו בסדר גודל של אירועי טרור וזו נקודה חשובה. וידוע היטב לתקשורת, למשטרה וכו׳ שיש כפרים שלמים בצפון ובדרום שאי אפשר להיכנס אליהם בלי כוחות גדולים מאוד, מעניין שבכולם מתגוררים ערבים, לא זכור לי יישוב יהודי ששוטרים או חיילים יפחדו להסתובב בו.

צור שפי 23 בפברואר 2017

אביאל, הם לא. אין להם זכות בחירה לכנסת, רק לעיריה.

אוריה 23 בפברואר 2017

יש להם זכות, הם בוחרים לא לנצל אותה…

yaron 23 בפברואר 2017

הם אזרחים ישראלים.

רן הנרגן 23 בפברואר 2017

ממש לא. הם תושבים באזור שמדינת ישראל החילה עליו את החוק הישראלי. אין להם זכויות אזרח מלאות והם אינם זכאים להשתתף בבחירות לכנסת.

אביאל 23 בפברואר 2017

צור – למעט בחירות (הם מצביעים לרשות הפלסטינית) יש להם את כל הזכויות, כמוני וכמוך, כולל חופש תנועה מוחלט, בדיוק כמו הפיגוע הדריסה של החיילים בארמון הנציב לא מזמן.

צור שפי 23 בפברואר 2017

אוריה, ירון, אתם טועים, הם לא אזרחים ישראלים, אין להם זכות להצביע לכנסת. יש להם זכות להצביע לעיריה והם אכן מסרבים לממש אותה.

אביאל 23 בפברואר 2017

הם תושבים צור וכמו שאמרתי, למעט זכות ההצבעה יש להם זכויות מלאות, כולל ביטוח לאומי מלא וחופש תנועה מוחלט לכן הם בקלות נכנסים להגדרה של מפגעים ישראליים, מבחינה פרוצדורלית, זכויות וחוק הם ישראלים פי כמה וכמה מאשר הם פלסטינים.

צור שפי 23 בפברואר 2017

אביאל, זה ויכוח ערכי, שאל את עצמך אם היית מסכים למצב שבו ניטלת ממך "רק" זכות הבחירה לרשות המחוקקת, הביטוי העליון לעצמאות ולחופש פוליטי. אין לי עניין להיכנס לויכוח הזה, מבחינה פורמלית הם לא אזרחים ישראלים ועם זה לא ניתן להתווכח.

אוריה 23 בפברואר 2017

צור, הם תושבי קבע ולכן אין להם זכות הצבעה לכנסת.
**מבחירה שלהם** הם אינם מקבלים מעמד של אזרחים (כלומר הם אפילו לא טורחים להגיש בקשה), כך שלא ניטלה מהם שום זכות

צור שפי 23 בפברואר 2017

אוריה, למיטב ידיעתי את טועה, זה לא מבחירה שלהם. אם תראה לי אסמתכא אשמח להודות בטעותי. יש גם עניין נוסף: אתה הרי אזרח ישראלי, לא היית צריך להגיש בקשה כזו, למה אתה חושב שהם אמורים להגיש בקשה? הרי לפי כל ראיה הגיונית, כאשר ישראל החליטה לספח את מזרח העיר האזרחות הישראלית היתה צריכה להיות מוענקת לתושבים אוטומטית וללא צורך בבקשה (ושוב, מעולם לא שמעתי שניתנה להם האפשרות להגיש בקשה כזו).

צור שפי 23 בפברואר 2017

אתה (נשמטה לי ה' מצטער)

ר.בקצה 23 בפברואר 2017

הם יכולים להגיש בקשה לקבלת אזרחות ישראלית. רובם לא רוצים בכך ממניעים לאומניים.
מאתר כנופיית בצלם:
"..מי שקיבל מעמד של תושב קבע יכול, אם הוא רוצה בכך, לקבל אזרחות ישראלית. לשם כך עליו לעמוד בתנאים מסוימים, ביניהם שבועת נאמנות למדינה, הבאת ראיה לכך שאינו מחזיק באזרחות אחרת וידיעה מסוימת של השפה העברית. מסיבות פוליטיות נמנעים רוב התושבים מלבקש אזרחות ישראלית."

לא הצלחתי להדביק את הקישור.

יריב 23 בפברואר 2017

אפשר להוסיף שהביורוקרטיה הישראלית מקפידה להקשות על בקשת האזרחות הזו במידת האפשר, כשהיא אכן מוגשת. שיעור המתאזרחים הנמוך הוא לא רק עניין של התנגדות אידיאולוגית.

אפשר לקרוא על הנושא בכתבה שפורסמה על מתאזרחים במזרח ירושלים ב"הארץ" לפני 5 שנים, שם נתון שהתאזרחו 3374 בעשור שקדם לכתבה. הייתי מקשר, אבל זה מונע ממני לעבור את מסננת הספאם.

אביאל 23 בפברואר 2017

צור – כמו שכתבו כאן אחרים, יש להם ברירה, אגב, אבא שלי מעסיק בערך 25 עובדים ממזרח ירושלים, אתה יודע מה הסיוט של החיים שלהם ? שיהיה שלום ושהם יחזרו להיות תחת הרשות הפלסטינית. אגב, אחד העובדים הותיקים של אבא שלי התחתן עם מישהי מכפרי הצפון, הוציא אזרחות ישראלית והם חיים בפסגת זאב והוא הצביע לכחלון בבחירות האחרונות כי חשוב לו שהילדים שלו יקנו בתים בזול ואני מצטט.

שהיו דיבורים מצד גורמים בימין לתת את השליטה בשכונות מחוץ לגדר ההפרדה (במזרח ירושלים) לרשות הפלסטינית, הם עשו מהומות (גם ארגוני השמאל דרך אגב, מה שמעלה תהיה לגבי הרצון האמיתי שלהם), כי עם כל הכבוד לאמירות ערטיליות על לאומיות וכו׳ בסופו של דבר הם רוצים להיכנס לעבוד בישראל בקלות והם רוצים לקבל ביטוח לאומי.

yaron 23 בפברואר 2017

טעות שלי אתה מצטער…
או-
צודק ביותר מ-15 תווים :-)

ישי 23 בפברואר 2017

יש להם זכות לקבל אזרחות. הם לא עושים את זה. אתה רוצה שייתנו להם אזרחות בכפייה?

צור שפי 23 בפברואר 2017

ישי, תודה לך ולר' – המידע הזה היה חדש לי. עדיין דעתי העקרונית היא שאם המדינה מספחת שטח מאוכלס היא צריכה לתת לתושביו אזרחות ולא לקיים את ההליך שר' פירט. זה הרי לא דומה למצב שמישהו בא למדינה ומתיישב בה, זה אנשים שהמדינה באה אליהם.

תומר הוותיק 23 בפברואר 2017

צור, אני מרגיש צורך להתערב, אבל הדיון שלכם והתגובה שלך היא הקלאסיקה של למה כל הוויכוחים/דיונים כנראה מיותרים.
אתה אומר א' הם אומרים לך טעות, זה ב', אתה טוען שלילי ואם תביאו לי הוכחה אשנה את דעתי.

מביאים לך הוכחה, ואז אתה אומר, אוקיי… לא ידעתי… לא משנה את דעתי :-)

אביאל 23 בפברואר 2017

צור – אם אני לא טועה לפי החוק הבינלאומי אסור להכריח לקבל אזרחות על שטח כבוש, זה חלק מהסיפור עם כמה מהכפרים ברמת הגולן שלא רוצים לקבל אזרחות ישראלית.

Ollie Williams 23 בפברואר 2017

יש מרחק די גדול בין "אנחנו לא חיים בואקום" (מה שנכון) לבין משטרה ושר לבטחון פנים שמוציאים הודעות בדפי טוויטר ופייסבוק רשמיים שמי שאומר שצריך לחכות לממצאי מח"ש לפני הצהרות כאלה הוא שמאלני שמצדד במחבלים שבאים לרצוח שוטרים (לא זוכר מינוח מדויק והאמת שזה לא קריטי כי גם אתה יודע שזו רוח הדברים).

לגבי האירוע ההוא בחיפה – יש הצהרות שצריך להזהר שבעתיים לפני שמשחררים. בהתחשב בשיטסטורם שכל אחת מההצהרות יכולה לגרום, כשהרקע באמץת לא ברור – ולא רק מכבסת מילים כשכולם יודעים שזה פיגוע מהדניה הראשונה – עדיף להתייחס לאירוע כפלילי עד שיש ממצאים שמעידים אחרת. ועכשיו יש לך דוגמה נהדרת למה.

ועכשיו נניח רגע ששטחתי גינויים לכל פיגוע שערבים עשו אי פעם והודיתי שהפלסטינים תומכים בטרור – כדי שלא תשלוף הטיית נושא כקו הגנה כי זה לא האישו – האם כשבוצע רצח אבו חדיר בזמנו, היה נכון להכריז מיד שמדובר על טרור יהודי על רקע שלל השמועות שנפוצו?

אבל היי, העיקר שיכלת לעקוץ את גיל על הפייסבוק שלו ולהאשים את השמאל במשהו.

Ollie Williams 23 בפברואר 2017

מצטער על השגיאות, אצבעות גדולות על מסך סמארטפון שמסתבר קטן מדי…

אביאל 23 בפברואר 2017

Ollie – קודם כל מה בדיוק אכפת לך על מה אני עוקץ את גיל ? ואני רואה כאן האשמות אינספור על הימין, אז מה הבעיה להאשים את השמאל ?

ומה לגבי משפחת דוואבשה ? למה האשימו ישר יהודים ?

אתה מצד אחד מאשר את האנחנו לא חיים בואקום אבל אתה לא מיישם אתה מה שאתה חושב לגבי זה, כי אין מה לעשות, שיש פיגוע, זו האחריות של הגורמים הממונים להסביר לציבור מה קרה, צוי הצנזורה לגבי המקרה בחיפה מזכירים יותר את 1984, עדיף להגיד ולטעות מאשר לקבור את העניין, כי לא ראיתי שהתקשורת או השמאל עשו מהומה (כמו שהם עושים עכשיו) לגבי חיפה וגם התודעה הציבורית לגבי המקרה היא שלא ברור מה קרה שם (בשל צו איסור הפרסום).

אז יש גל פיגועי דריסה, ידוע שהבדואיים עושים בעיות בפינויים (ומספיק לראות את גודל הכוחו המשטרתי שהגיע לשם כדי להבין את זה), שוטר נדרס למוות, מצאו גזרי עיתונים עם עודף של דיווחים על פיגועי דריסה ובמקום העבודה של האדם כמו נעצרו מספר אנשים שתמכו וניסו לבצע מעשים בשליחות דעאש, שלוקחים בחשבון שנציגי ציבור צריכים לתת דין וחשבון לציבור (כמה תקפו את המפכ״ל בתחילת הכהונה שלו שהוא לא רץ לדבר עם התקשורת אחרי כל אירוע ?!) אז אפשר היה להגיע בקלות למסקנה שמדובר היה באירוע טרור, אם יתברר שלא, אז יתנצלו, יסיקו מסקנות לגבי העתיד וזהו. על מה כל הרעש ? מה היה משתנה במציאות אם לא היו אומרים את הדברים האלה ? זה היה מחזיר מישהו לחיים ?

עידן. 23 בפברואר 2017

למה בעצם שיתנצלו אם לטענתך המסקנה אליה הם הגיעו הייתה סבירה לחלוטין? ואם אכן פעלו כשורה אילו מסקנות אתה מבקש שיסיקו לעתיד?

באמת שאני לא מבין מדוע כל כך קשה לומר שהן המפכ"ל והן השר פעלו כאן באופן שהוא לבטח רשלני כאשר ככל הנראה משיקולי רייטינג, נחפזו להצהיר הצהרות לא מבוססות. (מעניין אגב יהיה לראות אם במסגרת ההתנצלות תהיה הכאה על חטא- אני מהמר שלא)

נכון , הטעות הזאת היא לא מה שהביא לתוצאות האיומות ועדיין, היא מלמדת ששניים מנושאי התפקידים הכי בכירים וחשובים במדינה, עשו עבודה רשלנית וחובבנית- אותי כאזרח זה בהחלט מדאיג.

אביאל 23 בפברואר 2017

עידן – הם יתנצלו (וארדן אמר את זה הבוקר) במקרה שאכן לא מדובר בפיגוע טרור, למה למרות שהם היו בטוחים בשעתו שזה פיגוע ? כי זה מה שעושים מתנצלים שטועים, לא צריך ללכת עם הקיר בראש וזה מעקר גם את כל הטענה לגבי זה שהם ידעו את האמת והמשיכו לשקר.

איציק 23 בפברואר 2017

זה מה שנקרא שפיקח מנסה (לא כל כך פיקח) לצאת ממצבים שכחם לא היה נכנס. עדיף מלהיות טמבל גמור.

אלי 23 בפברואר 2017

לא ראיתי את בצלם והח"כים התומכים מתנצלים שהאשימו את הימין בהצתה במשרדים שלהם, אחרי שהמסקנה היתה קצר חשמלי.
ובודאי לא ראיתי שום פוסט בדה-באזר.

גל ד 23 בפברואר 2017

בלי קשר לשמאל או ימין אני לא מבין איך אפשר לצדד במשטרה במקרה הזה. אזרח ושוטר נהרגו בעקבות מבצע מלא בכשלים, והמשטרה עשתה מאמץ גמלוני לטייח שמתאים לילד בגן. זה שהשר הוא לא העיפרון הכי מחודד בקלמר זה כבר משהו אחר, אבל לדיון הזה אין לי עניין להיכנס.

גיא זהר 23 בפברואר 2017

ואם יש עוד דבר שמבאס אותי ששוב המשטרה המציאה דברים שלא היו ולא נבראו בכוונת מכוון: מפיגוע דרך מחבל תומך דעאש, הצהרה שהמשטרה לא משתמשת בכדורי גומי (ובסבירות לא קטנה כן השתמשה) ועד התראות בטחוניות עלומות (כמו במצעד הגאווה שלא צעד בבאר שבע) בנוגע ללוייה של יעקוב אבו אלקיעאן. תפסיקו לשקר!

ר.בקצה 23 בפברואר 2017

יש לך הוכחה שהמשטרה השתמשה בכדורי גומי, או שנשאר עם הערכתך הטוקבקיסטית?

גיא זהר 23 בפברואר 2017

כתבתי שהשתמשה? ציטטתי מתוך דוח פתולוגי. ועם שאר השקרים אתה חי בשלום?

ר.בקצה 23 בפברואר 2017

איזה דוח? על מה אתה מדבר?

גיא זהר 23 בפברואר 2017

לגבי הפציעה של עודא. אבל בוא נגיד שאמרה אמת בעניין הזה. השקרים האחרים שלה לא מפריעים לך? הודעה של דובר צריכה להיות מדויקת. אם לא, יש בעיה גדולה

ר.בקצה 23 בפברואר 2017

מוטב שלא תסתמך על דבריו של רמאי סדרתי,
בפרט כשמדובר בתגובות לטור שעוסק ברמאים.
לא הצלחתי להדביק את הקישור – אם תרצה, חפש בגוגל את טורו של ליבסקינד שמתחיל במילים ״נבחרי הימין מייללים..״ ושם תמצא קטע העוסק בכהניסט הזה, עודה, ובדוח שלו.

גיא זהר 23 בפברואר 2017

בפעם השלישית, עזוב את עודא למרות שהדוח בכלל מטעם המכון הפתלוגי. הוא לא האישיו כאן ואתה חוזר לזה כמוצא שלל רב. נגיד ששיקר. שאר השקרים של הדוברת הנכבדה לא מדאיגים אותך?

ר.בקצה 23 בפברואר 2017

חפש בגוגל את הטור- הרמאות שלו מוסברת שם.
ולשאלתך, בוודאי.

צור שפי 23 בפברואר 2017

מעבר להתחכמות שלי על הצילום בתגובה הראשונה התלבטתי מול המקלדת אם ומה לכתוב וזה מה שיצא לי:

הארוע הנקודתי הקשה הזה משיק למכלול הטיפול באוכלוסיה הבדואית אבל צריך להתנהל במנותק ממנה. לכן, רק למען הרקורד, אסתפק בהבעת דעתי לפיה בסוגיה ה"גדולה" המדינה הלכה לקראת הבדואים מעל ומעבר ואפילו יותר מדי וחטאה הן באי אכיפה של פסקי דין באשר לקרקעות והן בהזנחה נמשכת של אכיפה נורמטיבית כמו למשל של איסור פוליגמיה.

ובחזרה לארוע: בהנחה שמתברר שלא היה פיגוע ברור שהיה כאן כשל רציני מאוד של המשטרה שכנראה גם הטעתה את השר וגרמה לו להגיב כפי שהגיב. האם ארדן ואלשייך צריכים להתפטר במקרה כזה? במדינה עם תרבות ציבורית יותר נקיה משלנו התשובה צריכה להיות חיובית. אני חושב שאפילו אצלנו לפחות אלשייך צריך ללכת. אם ארדן יתנצל כמו שצריך זה יהיה גם לא מעט באקלים המורעל אצלנו. בדרגים שמתחת להם במשטרה גם כן צריך להתבצע בדק בית רציני ביותר. התמונה שמצטיירת לפי שעה הן מהתפקוד שלה בשטח והן לאחר מכן היא קשה ומטרידה. למרבה הצער זו לא אינדיקציה ראשונה לכך שהמשטרה שלנו בעייתית.

חובב 23 בפברואר 2017

מקרה עצוב מאד.
המשטרה קודם כל שיקרה, כנראה מתוך הרגל, ואז התחילו נסיונות טיוח עלובים: "נמצאו גליונות של ישראל היום!"
השר, כמו כל הממשלה, מחפשים קודם כל להרעיל ולסכסך בין קבוצות של אזרחים. אבל מה נלין אם שרת המשפטים (ערבים שרפו בית קברות ביפו) וראש הממשלה (אוטובוסים) היו שם קודם?
יש בארץ כל כך הרבה סיכסוכים ודם רע, אני באמת לא מבין למה צריך כל הזמן לשפוך עוד דלק למדורה. זאת אומרת, אני מבין, אבל אני לא רוצה להאמין.

ר.בקצה 23 בפברואר 2017

האם אתה מגנה גם אנשי ציבור אחרים על ניסיונותיהם לסכסך בין קבוצות אזרחים, או שבשלב זה מדובר רק ביריביך הפוליטיים?

Ollie Williams 23 בפברואר 2017

נאה דורש נאה מקיים

ר.בקצה 23 בפברואר 2017

מקיים תמיד,
ואתה?

Ollie Williams 23 בפברואר 2017

ברור לי שאתה מקיים דברים. לא ברור כ"כ מה.
לא קורא פה מהיום.
חוץ משיטת ביבי-טראמפ של הסתת אשמה אתה לא אומר הרבה, בטח שלא משהו נגד השלטון הקדוש והנצחי של הימין.

אביאל 23 בפברואר 2017

הקדוש והנצחי ? נו מה לעשות, דמוקרטיה וזה, או שזה לא מתאים לך ?

Ollie Williams 24 בפברואר 2017

דמוקרטיה היא קצת יותר מ"הרוב קובע", וזו זכותי לא להיות מבסוט מהשלטון, אני פשוט לא הולך לרצוח אף ראש ממשלה בגלל זה.

אבל התאהבתם בעמדת "הבריון הקרבן" ובהדבקת תוויות, מי שהודבקה לו התווית הנכונה לעולם לא טועה, ביקורת היא בגידה, השלטון מעל החוק וכו' וכו'.

כשהשלטון מגדיר תעמולת בחירות כ"נסיון להפיל את שלטון הימין" ואתם מהללים ומשתחווים, אז כן זה די נותן הרגשה שמבחיתכם הוא קדוש ונצחי.

ר.בקצה 24 בפברואר 2017

עלית עלינו- אנחנו רוצים לנצח בבחירות, בכל פעם.
כמה ״מפתיע״, מה?

אביאל 24 בפברואר 2017

דמוקרטיה היא גם לקבל את רצון הבוחרים, כמובן שיש התחשבות במיעוטים ועוד המון אלמנטים, אבל העקרון הבסיסי ביותר של דמוקרטיה הוא בחירות חופשיות שבהן הרוב קובע, אם את הבסיס הזה לא מכבדים אז מה זה משנה לגבי יתר המאפיינים של דמוקרטיה ?

הבנתי, היה צריך לרצוח כדי להחליף שלטון, כדאי שתבדוק את הסקרים בתקופה ההיא, היה דיי ברור שמפלגת העבודה היתה הולכת להפסיד בבחירות הבאות, נוח מאוד לשכוח את זה.

ומה לא לגטימי להגיד שיש ניסיון להפיל את שלטון הימין ? זו לא האמת ? זה לא מה שמפלגות הלא ימין רוצות ?

חובב 23 בפברואר 2017

ר היקר, מה לך מי יריבי הפוליטים? נתתי דוגמאות של שקרים ברורים – בשלושת המקרים הדוברים עצמם הודו בכך.
האם אני מחויב למסמך נקדי בתגובות ועלי גם להביא מקרה הפוך כדי לאזן את התמונה?

ר.בקצה 24 בפברואר 2017

אינך מחויב לדבר.
תהיתי האם אתה מקפיד גם עם מספרי בדיות מהמחנה הפוליטי שלך.

חובב 25 בפברואר 2017

תתפלא, זה המחנה הפוליטי שלי. מהצד השני של המפה אין לי ציפיות.

אוריה 23 בפברואר 2017

מחכה למחזור הבא בו קבוצת המשטקה מבשלת סרטון מול נתנאל עראמי והרב משה טלבי

מאיר (חדש בשכונה) 23 בפברואר 2017

רק בי משחק המילים בשם ישנאל (ישנא אל אם נפרק לגורמים…) מעוררות קונוטציות של הפוך על הפוך עם "עם בחירה"?

ניינר / ווריור 23 בפברואר 2017

בלי קשר להשקפתי הפוליטית, המחשבה שהסחי רודף השררה ולואי דה פינס מופקדים על בטחון המדינה, מאד מאד מדאיגה

דיזידין 23 בפברואר 2017

אני יהודי רחמן.
אני מאמין שהפשיטה המשטרתית תוכננה היטב, אני מאמין שהשוטרים היורים לכל היותר ביצעו טעות מבצעית תחת לחץ, אני מאמין שארדן ואלשיך טעו בתום לב.
אבל על זה שנתנו לאל-קיעאן לדמם למוות במשך 20-30 דקות ולא איפשרו לצוות הרפואי להתקרב אליו – אין מחילה.
רק על זה ראשים צריכים לעוף – מהמפקדים בשטח ועד כבוד השר.

גיל שלי 23 בפברואר 2017

נכון מאוד. שווה להוסיף, עמד שם אמבולנס מאתיים מטר מהאירוע, השוטרים בשטח לא נתנו לאמבולנס לגשת ליעקוב אבו אלקיען

גיא זהר 23 בפברואר 2017

היחס לאלקיעאן לא שונה בשום צורה מכל יחס למי שנחשד כמחבל מבחינת הגשת עזרה רפואית (או במילים אחרות עזוב אותי באמשך משבועת היפוקרטס)

yaron 23 בפברואר 2017

בהנחה והאמינו שמדובר בפיגוע יש הצדקה מבצעית לא להתקרב עד שחבלן ינקה את הרכב.

גיא זהר 23 בפברואר 2017

ירון, אין ספק שלא הוגשה עזרה לאבו אלקיעאן במשך זמן ארוך ממניעים עניינים ולא בגלל נקמנות. זה כמו שאזריה ירה במחבל בגלל שחשש ממטען. באמת יהיה מעניין לראות את עדויות השוטרים במחש בעניין הזה

ר.בקצה 23 בפברואר 2017

בפיגוע הבא אתה תיגש ראשון להגיש עזרה למחבל פצוע, בלי בדיקה וללא היסוס.
בהצלחה

דיזידין 23 בפברואר 2017

תגיד, אתה טוען שאחרי שהרכב עצר השוטרים פינו את הזירה מחשש למטענים, החבלנים הוקפצו וסרקו את הרכב ואת גופו המדמם למוות של המורה למתמטיקה – וכשהבינו שהכל נקי מיהרו להכניס את האמבולנס, או שמדובר פה בדיון תיאורטי על הגשת עזרה למחבלים?

ר.בקצה 23 בפברואר 2017

לא הבנתי את שאלתך.
עניתי למגיב שרמז שיש טעם לפגם באי-הגשת עזרה מיידית למחבל פצוע.

אביאל 23 בפברואר 2017

גיא – זה קצת מצחיק להטיף מוסר לישראלים בנוגע לעזרה לאחר (או לאויב), רוצים לבנות בית חולים שלם לטיפול בפצועים ממדינת אויב מוצהרת (סוריה), שלא נדבר על אינספור הפעמים שהצילו חיים של מפגעים שרצחו אנשים בדם קר בבתי החולים ברחבי הארץ, אני בספק אם צבאות אחרים נוהגים ככה, כולנו ראינו את המקרים באפגניסטן של הקואלציה הבינלאומית או בעיראק בשתי מלחמות המפרץ.

אגב, שבועת הרופאים המעודכנת:
בשעה שהנני מתקבל כחבר למקצוע הרפואי : – אני מתחייב חגיגית להקדיש את חיי לשירות האנושות.
אתייחס למורי ביראת כבוד והכרת תודה שהם ראויים לה.
אעבוד במקצועי לפי צוו מצפוני וכבודי.
בריאותו של החולה תשווה עבורי את השיקול העיקרי.
אכבד את הסודות שהופקדו בידי.
אשמור, בכל האמצעים שברשותי, על הכבוד והמסורת האצילה של המקצוע הרפואי.
חברי יהיו לי לאחים.
לא ארשה, כי השיקולים של דת, לאומיות, גזע, מדיניות מפלגתית או מעמד חברתי יעמדו בין חובותי והחולה שלי.
אתייחס ביראת הכבוד הגדולה לגבי חיי אדם מעת ההפריה או היקלטו של הזרע ברחם האם.
אף תחת איום לא אשתמש בידיעותי הרפואיות בניגוד לחוקי האנושות.
אני מבטיח את כל זאת חגיגית באופן חופשי ומחייב בכך את כבודי.

אין שום אזכור בחובה להציל רוצחים.

דיזידין 23 בפברואר 2017

אביאל, פרסמת עובדה אלטרנטיבית.
זו לא השבועה העולמית המעודכנת וגם לא השבועה העברית

אביאל 23 בפברואר 2017

זה מוויקיפדיה,

זאת השבועה העברית:

אתם ניצבים היום כולכם,[6] בפני מוריכם בדרכי הרפואה וחוקותיה, לעברכם בברית הרפואה.
למען תקיימו את תורתה בכל מאודכם, בשום שכל וביושר לבב למען קום דור רופאים, דרוכי מעש ואמוני יעוד לעזרת האדם הדווי.
וזאת הברית אשר אנכי כורת אתכם היום לאמור: על משמרתכם הופקדתם יומם ולילה לעמוד לימין החולה במצוקתו בכל עת ובכל שעה.
ושמרתם עד מאוד חיי אדם מרחם אמו, והיה שלומו ראש חרדתכם כל הימים.
ועזרתם לאדם החולה באשר הוא חולה, אם זר אם נכרי, אם אזרח נקלה ואם נכבד.
והשכלתם להבין לנפש החולה ולשובב את רוחו בדרכי תבונות ובאהבת אנוש.
אל תמהרו להוציא משפט ושקלתם את עצתכם במאזני החכמה הצרופה בכור הניסיון.
שמרו אמונים לאדם שהאמין בכם, אל תגלו סודו ואל תהלכו רכיל.
יחכם לבבכם גם לבריאות הרבים, להעלות ארוכה למדווי העם.
תנו כבוד ויקר לרבותיכם, שנחלצו להנחותכם במעגלי הרפואה.
תרבו חכמה ואל תרפו כי היא חייכם וממנה תוצאות חיים.
היזהרו בכבוד חבריכם, כי בכבודם הם תכובדו גם אתם.
דברי הברית האלה קרובים אליכם מאוד בפיכם ובלבבכם לעשותם. ועניתם כולכם אמן, אמן כן נעשה.
יהיה רצון שישגא פועלכם להאדרת מורשת הרפואה.

על השבוע המקורית של היפוקרטס אני אוותר, מדברים שם על אפולו, סילוק אבנים ועבדים.

לגבי עובדות אלטרנטיבות, זה מעליב, במיוחד שאני דיי טורח במהלך הדיונים פה לא לשלוף מהמותן ולגבות הדברים שלי ברוב המוחלט של המקרים.

דיזידין 23 בפברואר 2017

זו אכן העברית, המדגישה את החובה לטפל בכל אזרח בין אם הוא נקלה (מחבל) או נכבד (מורה למתמטיקה).
הגרסה העולמית המכונה המעודכנת והנפוצה מכולן שונה מזו שהבאת, המוקדמת יותר.

דיזידין 23 בפברואר 2017

פעם, לפני שנות דור, חיפשתי נושא קליל לעבודה בקורס בתורת המוסר.
הפרטנר שלי למשחק הברידג' באותה תקופה היה סטודנט לרפואה, וכך עלה הרעיון לעשות עבודה על שבועת הרופאים.
חשבתי שזה קליל, מצאתי עצמי נשאב למחוזות מורכבים.

אביאל 23 בפברואר 2017

דיזידין – בדקתי עכשיו מה נקלה אומר = פשוט, לא אומר רוצח וזה כאמור פתוח לפרשנות, כמו שכתבתי, ישראל מהמקומות הבודדים שאי אפשר להאשים אותם בטיפול באויבים וברוצחים, השבוע משרד ראש הממשלה ביקש לאשר בועדת הכספים בניית בית חולים שלם לפצועים הסורים (מדינת אויב) ואתה מוזמן להרים טלפון לפרופסור אבי ריביקינד מהדסה עין כרם ולשאול אותו בכמה מחבלים עם דם על הידיים הוא טיפל.

דיזידין 23 בפברואר 2017

החבר הסטודנט ההוא הוא היום מנהל הטראומה בשערי צדק…

גיא זהר 23 בפברואר 2017

אני לא מטיף מוסר ולא מתייחס בכלל להתנהגות השוטרים הזוטרים בשטח הן מבצעית והן מוסרית. סבירה בהחלט. אני רק טוען שאין בכלל שיקול דעת ואתה יכול לשאול כל רופא באשר לטיפול.

אריאל 23 בפברואר 2017

ארדן ואלשיך טעו בתגובתם זה ככל הנראה עובדה.
אבל – האם הם ידעו מה המצב האמיתי והסתירו ? כל עוד אתה לא יודע את זה אין שום סיבה למה שכתבת.
אתה לא יודע את זה ואפילו לא קרוב לזה.

אביאל 23 בפברואר 2017

אריאל – גיל כתב בתגובה אלי שהם ידעו את האמת והמשיכו לשקר, שניסיתי לדעת איך הוא יודע נגמר הדיון.

גיל שלי 23 בפברואר 2017

לכלכת אביאל לאללה

אביאל 23 בפברואר 2017

גיל – ברצינות, תסביר לי איך יודע שהם ידעו את האמת והמשיכו לשקר ? יש לך עדות ? הקלטה ? זו הנחה שלך שגם לא ממש הבנתי לוגית איך היא מסתדרת עם העובדה שמתבצעת כבר חקירה של מח״ש וברור לכולם שיהיו מסקנות, למה שפוליטיקאי או מפכ״ל יסכנו את הכיסא שלהם וימשיכו לשקר במצח נחושה שהם יודעים שהאמת תצא לאור ואולי הם יצטרכו לשלם את המחיר ? ראינו כבר אינספור פעמים פוליטיקאים מבינים את המצב ומתקפלים תוך כמה שעות או ימים, פה עבר הרבה מאוד זמן.

איציק 23 בפברואר 2017

אביאל, אומר בעדינות, אם יש חקירה של מח"ש זה אומר שיש אי-ודאות. ברגע שאתה יוצא בהצהרות כאלו בסביבת אי-ודאות יש סבירות גדולה שתומר דבר שקר (גם אם לא זו הייתה הכוונה). אני מבין שאפשר לומר שזה לא דבר שקר אלה אי-דיוקים מחוסר ידיעה, אבל קשה לקנות זאת כשהם יודעים שהם לא יודעים ויש חקירה.

אביאל 23 בפברואר 2017

איציק – יש בדיקה של מח״שׁ כי התקבלה תלונה, החקירה הגיעה אחרי שארדן ואלשייך אמרו את הדברים.
זאת בדיוק הנקודה, אם יש אי-ודאות למה לך לייצר ודאות אם אתה יודע שאתה משקר ? הרי ברור שיתפסו אותך. אז כן, יכול להיות שהם היו נמהרים ופזיזים, אבל מכאן ועד לטעון שהם ידעו את האמת ושיקרו המרחק רב, לדברים כאלה צריך לתת הוכחה, עדות, מסמכים או הקלטה.

איציק 23 בפברואר 2017

תזכור שהם המשיכו לחזור על המנטרה במשך כמה ימים כאשר היה ברור שיש חקירה.
תזכור שכשיש הרוגים אז ברור שתהיה אם לא חקירה, אז לפחות בדיקה. לכן זה היה ברור. להתחיל לדבר לפני שיש בדיקה זה לדעת שיש סיכוי רב לשקר. אז אולי שכנעו את עצמם שאלו העובדות והבדיקה רק תאושש את זה, אך זה תירוץ כלוש.

אביאל 23 בפברואר 2017

איציק – הכל יכול להיות ויכול להיות שהם אכן שיקרו, אבל תרשה לי לא לקבל את זה משר בישראל והמפכ״ל, אין להם שום אינטרס אישי לסכן את עתידם הפוליטי והמקצועי בגלל התקרית הזאת.

איציק 23 בפברואר 2017

אני מסכים אתך, הם לבטח לא עשו זאת מאינטרס לסכן את עתידם, הם עשו זאת מטמטום. לא בטוח שזה מנחם.

Shadow 23 בפברואר 2017

זה בהנחה שאכן יש להם לוגיקה בריאה ושהם אכן לא מטומטמים ברמות מפחידות.
אני ממש לא סגור שזה המצב

אלי 23 בפברואר 2017

וביל קלינטון?
טיפש או לוגיקה?

Shadow 23 בפברואר 2017

פוליטיקאי שקרן. רק שלא ברור למי איכפת מי מוצץ למי.

אביאל 24 בפברואר 2017

צל – תרשה לי לקבל את ההנחה הזו כמובנת מאליה שזה נוגע לאנשים בעמדות מפתח, תוכיח לי אחרת.

Shadow 24 בפברואר 2017

שמע אני יודע שפוליטיקאים הם שקרנים מדופלמים. יש שיגידו שזה חלק מובנה במשחק.

אני פשוט אומר שהם כל כך רגילים לשקר שהם כבר לא חושבים על זה. זה הופך לאינסטינקט עם הזמן.

הרבה פעמים פשוט לא חושבים על התוצאות.

אביאל 24 בפברואר 2017

צל – בדיוק כמו שהם משקרים הם יודעים היטב לזהות מוקשים שנוגעים לקריירה שלהם, בדיוק בגלל זה אני חושב שהם לא שיקרו, הם היו נמהרים בתחילת המקרה ? אם חושבים על האווירה והסיטואציה לא בטוח, האם הדבקות בעמדות שלהם למרות שמתחילות לעלות שאלות בריאה ? בוודאי שלא. הם לא היו ממשיכים לשקר שהם יודעים שמח״ש חוקר, כי הם יודעים שהאמת תצא, בימנו כבר אי אפשר להסתיר אותה. האם זה לגטימי לדרוש את ראשם בגלל הדבקות בעמדות שלהם ? כן.

Shadow 26 בפברואר 2017

נאלץ שלא להסכים.

אני חושב שאתה נותן יותר מדי קרדיט ללוגיקה שלהם ומזלזל בציניות וצרות הלב.

כשמחפשים לוגיקה על בסיס תועלת לא בטוח שכל אחד מוצא את אותה הלוגיקה ואם כבר לוגיקה, לא נשמע לי כזה מופרך שהשר
חשב שאולי לא יהיה כזה קל לעלות על שקר או על טיוח ושבמקרה הגרוע יהיו חשדות או ספקות אך לא יוכלו להכריע בצורה חד משמעית ועם התנצלות אולי אפילו יחליקו לו.

התועלת? ברורה לחלוטין.

אריאל 23 בפברואר 2017

אביאל אתה צודק. הפוסט הזה היה יכול להעביר את הנקודה שהאמירות היו חסרות אחריות ועל אף ההתנצלות זה חמור. ואז היינו יכולים לדון כן או לא.
במקום זה גיל בחרת ללכת ולהגיד שאלשיך וארדן בישלו משהו. זה לא יותר מפנטזיה כמו האמא הערביה של פרס. מיותר וחבל לעניות דעתי.

עדי אבני 23 בפברואר 2017

זה מספיק שהם לא ידעו והכריזו את מה שהכריזו בכזאת נחרצות למרות אי הידיעה

אביאל 23 בפברואר 2017

עדי – אם זה עובד ככה למה לא תפסו אותם יותר פעמים ? אם ככה השיטה זה קצת מצחיק שלקח כמה עשורים של פיגועי טרור כדי לעלות עליה ? אם אילנה דיין זכאית להיות נקייה עם האמת לשעתה אני חושב שזה יכול לתפוס גם כאן בקלות, בהתחשב במצב הבטחוני, פיגועי הדריסה וכו׳.

ר.בקצה 23 בפברואר 2017

הנבזות ותאוות הדמים של המסיתים הערבים לא מותירים הרבה ברירות.
זוכר מה קרה אצל א-דורה?

אביאל 23 בפברואר 2017

ר׳ – נו אל תזכיר את זה, זה גם דיי מפדח לשמוע את הזעקות מהשמאל לגבי שר ומפכ״ל שטעו אבל להמשיך במנטרת הבוא נשב למשא ומתן עם רוצחים (ברגותי), מכחישי שואה (אבו-מאזן) ואין ברירה אלא להידבר גם עם אנשים שמצהירים שהם רוצים להשמידנו (חמאס).

אריק 23 בפברואר 2017

הסיפור הזה נורא ואיום ואמור להדאיג כל אזרח ללא קשר לימין ושמאל וערביםו יהודים. אם המשטרה תעשה טעות ואתה תהיה באזור לא יהססו להפיל עלייך תיק מומצא ולהרוס לך את החיים (או להרוג אותך, ואז להכפיש אותך, כמובן) בשביל כסת"ח.

איציק 23 בפברואר 2017

אז ככה, אנסה לנסח זאת כך:
המשטרה הם לא הקבוצה הכי עשירה, ובטח גם הניהול שלה מאד לקוי, המון שחקנים אפורים וכמעט בלי שחקנים עם דימון והשראה. כמעט ואין למשטרה עפרונות מחודדים ובטח שאין להם מחדדים. הבדואים הם בטח לא הכי עניים, אבל הם הכי לא מטופלים לטוב ולרע. מה שמדינה הציעה להם והם דחו עולה על כל דמיון שמישהו מאתנו יכל לחלום. מצד שני, אי הטיפול בבעיות שלהם במשך עשרות שנים זועק לשמים. כמו-כן, הבדואים ידועים בהתנהגות הפרועה הן בכבישים, הן בפעילות בשטחים בהם נמצאים, הרבה יותר ממה שצפוי מקהילה נורמאטיבית, והעפרונות הלא מחודדים מפחדים לטפל בהם או לא מטפלים מסיבות אחרות.
זה היה הפרולוג, ועכשיו לפרולוג מספר 2. המשטרה באה לבצע הריסת ישוב בלתי חוקי אחרי שהמדינה ניסתה במשך המון זמן לסיים את הכל בהסדר ללא צורך בהתערבות כוחנית אך הבדויים לא הסכימו לשום הסדר ובשום תנאי. בשלב מסוים כשהגיעו למבוי סתום המדינה נאלצה להפעיל עפרונות כהים.
זה היה הפרולוג מספר 2, ועכשיו לסיפור המעשה. לא לגמרי ברור איך התחילו המהומות, אך ברור שההוראות היו ברורות להקטין את החיכוך למינימום. זה שניתנו הוראות, לא אומר שהובנו, וזה שהובנו לא אומר שבוצעו כהלכה, או שהמצב לא התדרדר והיה צורך בקבלת החלטות בזמן אמת (קשה מאד לביצוע). כתוצאה מכך נהרג שוטר ונהרג בדואי. ברגע המעשה לא ארדן ולא אלשיך ידע בוודאות מה סיבת הירי וסיבות המוות. היה ברור שתהייה בדיקה, שיהיה הד ציבורי, ושיהיה מעקב עם עובדות נכונות, נכונות חלקית, דיסאינפורמציה ודיסאינפורמציה מהצד שכנגד. כמו כן, היה ברור שיהיו הטחות האשמות מכל האינטרסנטים אם היו צד בעניין ואם לאו. במצב זה גם ארדן וגם אלשיך היו צריכים לצאת בהצהרות, לשתוק היה פתרון רע מאד. רק מה, לפני שמצהירים צריך לחשוב. אני מוכן ללכת את כל הדרך לקראתם ולקבל את זה שהם הוטעו ומישהו (או משהם) אמרו להם בוודאות שזה פיגוע חבלני של איש דאעש, אז מה? הכי נכון לומר שהיה אירוע חמור, שוטר ובדואי נהרגו באירוע, העניין ייחקר, והדוח יופץ לכל מי שירצה, אין מה להסתיר, אך כרגע מוקדם לצאת בהצהרות מוחלטות. הרי אם החקירה הייתה מוצאת שהבדואי היה מפגע, אז הצהרה מגובה בדוח הייתה מזכה אותם בהרבה נקודות זכות. במקום זה הם יצאו טיפשים, עילגים, חסרי אמינות (אם הייתה להם אמינות לפני זה), וגם בשביל הכסתח מפילים את האשמה על אחרים. אירוע מיותר לחלוטין, שגם אם התפתח בצורה נכונה (או פחות כך נראה בהתחלה) הגם שנגמר בצורה מצערת, או התפתח רע ונגמר גרוע, הטיפול בהמשך היה מביש לחלוטין.
אפילוג: אכן הייתי רוצה לראות את ארדן עוזב את תפקידו ומקודם לתפקידו של גדעון סער (לא, אין הכוונה להיות בן זוג של גאולה אבן, אין זה מתפקידי להמליץ על כך). ואכן הייתי חושב שאלשיך לא מסתדר בתפקיד בו צריך גם לדבר, וכדאי למצוא מישהו אחר לתפקיד (בכלל לא חשוב איך הוא כמנהל בפועל, למפכ"ל משטרה של היום, יכולת להתנהל מול מיקרופונים ומצלמות זה חלק מסל היכולות ההכרחיות ובלי זה לא ניתן להיות מפכ"ל. אהה, וגם לחשוב לפני שמדברים זה חשוב). אבל כיוון שאני יודע היכן אנו חיים, גם התנצלות פומבית זה לא דבר קטן. אם גם ילמדו מכך, אז אולי עוד יצא משהו טוב בהמשך.

אריאל 23 בפברואר 2017

יפה אמרת. נכון. טוב. צודק

תומר הוותיק 23 בפברואר 2017

+++ חמישה עשר תווים

Ollie Williams 23 בפברואר 2017

מצוין.
אגב, יש מאמר מענין מאוד של ליבסקינד בנרג' (כך שאין מה לחשוד בשמאלנות יתר) על למה הבדואים מסרבים בתוקף לכל הצעה שמציעה המדינה גם אם סופר נדיבה.
בגדול – כל פעם שיש מעטים שמקבלים הצעה והרוב דוחה אותה, המדינה מציעה יותר ויותר, וכך הופכת כל אחד שהסכים להתפנות תמורת פיצויים לפראייר גדול.

גיא זהר 23 בפברואר 2017

איציק, החצי השני מדויק. לגבי אום אל חיראן הסיפור מורכב יותר. ולגבי הבדואים והיישובים היהודיים החדשים שתכננים לבנות זה בכלל מסובך.

אביאל 23 בפברואר 2017

עכשיו גילית את השיטה ? זה בדיוק מה שהפלסטינים עושים עם ישראל, עכשיו שכל העולם קורא למשא ומתן הם רוצים תנאים מוקדמים והקפאה, מעניין בגלל איזה נשיא אמריקאי זה קרה.

Ollie Williams 24 בפברואר 2017

אז אולי הבעיה היא גם במי שמציע כל הזמן יותר ולא נותן לצד השני שום אינטרס לקבל את ההצעה שלו?

מעניין באמת בגלל איזה נשיא אמריקאי, היות וזה המצב שאני זוכר כבר מהקדנציה הראשונה של נתניהו לפני 20 שנה. קלינטון? בוש הבן? אולי אפילו בוש האב עוד בימי האינתיפאדה הראשונה?
אבל היי, המשיח הכתום אמר "מדינה אחת, שתי מדינות, מה שבא לכם" אז בטוח שהוא יציל את כולנו מנזקי הצורר השחור!

איציק 24 בפברואר 2017

הבנתי, ביבי אשם, עכשיו גם טראמפ יכול להיות אשם. לאבו מאזן אין כל אשמה, הוא צח כשלג. הוא רק מצפה שיהיו הוגנים כלפיו, מעבר לזה אין לו שום דרישה חריגה. מזל שקראתי אותך, אחרת לא הייתי מבין את המצב.
ד.א.: אני חושב שכולם אשמים, ביבי הרבה מאד, אובמה הרבה מאד, אבו מאזן המון. אין פה צדיקים.

Ollie Williams 24 בפברואר 2017

אביאל האשים את אובמה, הפלסטינים והבדואים בלבד.
אז הגבתי לזה נקודתית.
אמרתי שהמצב הזה הוא בערך מאז שאני זוכר את עצמי ועברו מאז 4 נשיאים.
ושאולי הבעיה היא גם, מדגיש גם, במי שכל הזמן מציע יותר ויותר ולא מבין למה מסרבים לו.
מבחינתי אבו מאזן וחבריו אשמים במצב בדיפולט, לא רואה צורך לציין את זה כל פעם מרוב שזה ברור. והמטרה שלנו היא לשחק נכון את הקלפים כי היהודים תמיד ידעו להיות יותר חכמים כשצריך גם אם לא תמיד צודקים.
אבל בוא נשלח את שר החינוך לצטט את התנ"ך בתגובה לציטוטים של בית המשפט העליון, זה בטוח יעשה את העבודה.

וואלה איציק, לא מתאים לך להכניס לאנשים מילים לפה, אתה דווקא אחד המגיבים היותר מציאותיים והוגנים פה.

איציק 24 בפברואר 2017

אני לא מכניס מילים לפה, אבל בתגובה שהיא חריפה, אני חושב שצריך לציין זאת. בדיוק כמו שאני דאגתי לציין כדי שלא יחשבו שמבחינתי אבו מאזן הוא האשם היחיד.

אביאל 24 בפברואר 2017

Ollie – איפה האשמתי את הבדואים בנוגע למשא ומתן עם הפלסטינים, אגב, שאל פעם חבר בדואי או פלסטיני מה הם חושבים באמת אחד על השני, סתם שתבין איפה הדברים עומדים.

בכל מקרה, זה דיי ברור וחד, ברגע שהפלסטינים ירצו שלום הם יקבלו אותו, שתי מדינות, הפרדה ושאר הדברים, בדיוק כמו שברגע שהמצרים רצו שלום הם קיבלו אותו (והאיום המצרי היה פי כמה וכמה יותר חזק מהפלסטיני) וכנ״ל ירדן. תקרא קצת ויקיליקס ותראה את ההתחמקויות של אבו מאזן מלבני ואולמרט, הציעו להם הכל שלוש פעמים והם ברחו.

למה אתה לא מסתכל על הצד השני של המטבע ? ככל שנסוגנו יותר מהשטחים קיבלנו יותר טרור, זו עובדה מוכחת, ככל שלפלסטינים יש יותר שטחים בידיים יותר ישראלים נפגעים ומתים.

ובוא ננתק הכל, נלך מדעי, תורת המשחקים, לפלסטיני הממוצע יש תועלת גדולה בהרבה מהישראלי הממוצע אם מעשי האלימות יפסיקו, הרבה הרבה יותר, הם חיים בחרא (במיוחד העזתים) ואנחנו נראה לי, למרות הכל דיי טוב, תשאל את עצמך למה הם מוכנים לפגוע בתועלת האישית והקולקטיבית שלהם.

Ollie Williams 24 בפברואר 2017

"זה בדיוק מה שהפלסטינים עושים לישראל" אתה שמת את הבדואים והפלסטינים באותה סירה, לא אני.

אני יודע הרבה יותר ממה שאתה נותן לי קרדיט, אבל כיוון שהחלטת לתייג אותי כשמאלני חובב פלסטינאים וטרור, ללא הרבה קשר למציאות, זו הפריזמה שבה אתה שופט כל תגובה שלי. לעתים עם מעט מאוד קשר לתוכן שלה.

אותי לימדו שכשהמצב לא משהו, אני צריך גם לשאול את עצמי מה החלק שלי בזה ולא רק להאשים את כל העולם. ושלמעשים שלי יש השלכות, כך שהעובדה שקוראים לי א' או ב' לא מזכה אותי אוטומטית בשום דבר. זה היה בצה"ל אגב, שכידוע כיוון שאינו תומך בהוצאה לא חוקית להורג – גם אם לנהרג בהחלט מגיע למות – הפך לקן צרעות של שמאלנים בוגדים.

אלי 24 בפברואר 2017

הח"כים הערבים שמים את הבדואים ביחד עם הפלשתינים.
ודואגים בכל הזדמנות לשלהב את ההמון ולדרוש מהם לנהוג באלימות כדי למנוע נכבה שנייה.

Ollie Williams 24 בפברואר 2017

בוא נמשיך כל פעם להוסיף עוד מישהו שאפשר להאשים אותו כי לא הזכרתי אותו!
ואני אמשיך לומר את אותו דבר – אני יודע מי הם ויש לי אפס ציפיות מהם. ברור לי בדיוק החלק שלהם במצב.
עכשיו אפשר להמשיך להצביע עליהם ולצעוק שרק הם אשמים ולעשות מה שבא לנו כי אנחנו נורא צודקים בלי להתחשב בהשלכות – ובכך לדרדר את המצב לאט לאט לנקדת אל חזור. או שאפשר להסתכל גם על עצמנו, ולחשוב מה אפשר לעשות נכון יותר בהינתן העובדה שהם החארות שהם. מספיק ברור עכשיו? או שעכשיו תתחיל לספר לי על כנופית בצלם ופושעי אוסלו?

שלו 23 בפברואר 2017

המשטרה הוכיחה יותר מפעם אחת, שהיא יודעת להכיל אירועים.
משהו/הם הכשיל את המשטרה, לדעתי.
היא הצליחה בתנאים הרבה יותר קשים, מפינוי ימית עד אמונה להוכיח שהיא יכולה להיות מקצועית.
הן ע"י התארגנות הכוחות מראש, והן ע"י הכנה פסיכולוגית של האנשים להצליח לסיים אירוע פינוי ללא הרוגים.
אני לא מבין למה הייתה החלטה לעשות פינוי מהרגע להירגע,
כאשר אפילו בפינוי אמונה לקחו לעצמם כוחות הביטחון מספיק זמן ואמצעים להכיל אירוע לא פחות פשוט.
אסתכן ואומר שהם חוו גם אלימות לא קטנה יותר בפינוי אמונה ועדיין ביצעו עבודה מושלמת.
אני אולי תמים,
אבל למשהו היה אינטרס שהפינוי יהיה צולע,
מניח שלא תכנן שייהרג שוטר ואזרח.
בטח לא רצה במות השוטר,
אבל קצת בלגן חכי"ם ערבים פצועים ונראה להם מה זה להתעסק איתנו.

רק שלא ברור מה זה הם ומי זה איתנו.

גיא זהר 23 בפברואר 2017

פלוס 15 תווים ויותר

יוני 23 בפברואר 2017

למישהו הזה להערכתי קוראים בן ניתאי, הלוא הוא בינימין נתניהו ראש הממשלה, הנתון בחקירות צולבות וחייב להסיט את האש על ידי ליבוי אחת אחרת.

Gil - Zimbabwe 23 בפברואר 2017

אסף הראל סיכם את זה יפה מאד בערוץ 10, ממליץ לצפות.

Ljos 23 בפברואר 2017

לא חדש התנהגותה של קבוצת המשטקה.
זכור לי שבמשחק גביע נגד קבוצה מקומית, הם האשימו לאחר המשחק את אחד השחקנים, מכר שלי, בהשתוללות ודרשו את הרחקתו המיידית לשאר העונה. העובדה שהמשחק כולו צולם, הועבר בשידור ישיר ברשת המקומית והוכיח ללא צל של ספק שאותו שחקן היה עסוק בלהעלות סלפים מספסל המחליפים עם הקהל, לא עודדה אותם לשנות את תביעתם.

רן הנרגן 23 בפברואר 2017

אז ממה נהרג השוטר עמדי? מכדור שירה שוטר אחר?

גיא זהר 23 בפברואר 2017

אולי. ברגע שלא הייתה נתיחה אי אפשר לדעת

אביאל 23 בפברואר 2017

גיא – על סמך מה אתה אומר את זה ? נראה לך שאם היתה פציעת ירי היה אפשר לטייח גם בפני המשפחה ?

גיא זהר 23 בפברואר 2017

למה לא? טייחו כבר דברים גדולים מאלו. ברגע שקברו אותו תוך כמה שעות נסתם הגולל על האפשרות לחקור את נסיבות מותו עד הסוף

אביאל 24 בפברואר 2017

גיא – ראשית כבר פתחו קברים, שני וגם לבני למטה – תראו לי בבקשה על פי אתם קובעים את זה חוץ מאשר רחשי ליבכם.

בני תבורי 23 בפברואר 2017

אביאל,
כן נחרץ.

אמיתי 23 בפברואר 2017

"In Paterson that's just the way things go."
bob dylan hurricane

חיים הצהוב 23 בפברואר 2017

הרגתם אותי פה בזמן האחרון, אי אפשר ליהנות מספורט בשקט? גם פה אתם מושכים אותי לחרא הזה?
שהמשטרה, הבדואים, אזריה, השופטים של אזריה, שרון גל וכל החברה האלה ילכו לעזאזל!
מה עם מכבי?
מה אתה אומר על התנועה של קיארטנסון או על הפריצות של דסה?

יריב 23 בפברואר 2017

ראיתי השוואה מעניינת למקרה של תומר נעים (מלפני 15 שנה), ביחס לחוסר המקצועיות של המשטרה ותרבות החיפוי שלה.

זה בנוסף לבעיות המוכרות של גזענות וניכור בין האזרחים הערבים לשלטון.

אלי 23 בפברואר 2017

בהילסבורו זה לקח 30 שנה עד שהמשטרה נאלצה להודות על הכסתח.
בארה"ב נדמה לי שהמשטרה עדיין לא הודתה בכסתח מהמקרה בשנות השבעים.
לפחות אצלנו האמת יוצאת לאור מהר יותר. מצבנו יחסית בסדר.

אסף THE KOP 23 בפברואר 2017

אתם מתעלמים מהקורבן האמיתי של הפרשה – שיר אלמליח.

גיא זהר 23 בפברואר 2017

חן. שיר קורבן של שחקן מקבוצה אחרת.

אסף the kop 23 בפברואר 2017

שיר אלמליח היא לא קורבן.
היא אלה.

Shadow 23 בפברואר 2017

או הנה משהו שאפשר להסכים עליו

אנונימוס 23 בפברואר 2017

הסיבה היחידה מבחינתי שמישהו בכיר צריך לשלם בראשו פה היא כי במדינה כמו שלנו זה הסיכוי היחיד שתרבות השקר שכ"כ נפוצה בכוחות הבטחון אולי תצטמצם. למרבה הצער, רק כח מבינים אצלנו.

אלי 23 בפברואר 2017

למי שלא יודע/זכור:
לפני מספר שנים היתה שריפה במשרדי בצלם.
מייד אנשי השמאל ובראשם זהבה גלאון יצאו בהאשמות כלפי הימין.
לאחר חקירה הגיעו למסקנה שהשריפה היתה עקב קשר חשמלי, לא ספק לא אולי.
כמובן שלא היתה שום התנצלות ורוב הציבור זוכר שהימין אשם בהצתה.

Shadow 23 בפברואר 2017

אני לא ימני שזוכר בדיוק שככה זה נגמר, גם אתה מסתבר, אז למה אתה נותן כל כך מעט קרדיט לציבור?

ר.בקצה 24 בפברואר 2017

את ההתנצלות של גלאון אתה זוכר?

רן הנרגן 24 בפברואר 2017

דע אקא שקצר חשמלי זו אחת הדרכים הפשוטות להסוות הצתה

ר.בקצה 24 בפברואר 2017

אולי הכריש של המוסד שרף את המשרד

גיל שלי 23 בפברואר 2017

אביאל – אתה מיאש אותי. באמת לא רואה פה עניין של שמאל וימין ואתה עושה הכל מה גובה הראשונה להפוך את זה לשמאל נגד ימין. אתה מיתמם כשאתה קובע שההתנהגות של ארדן והדוברת היתה סבירה ואני בטוח שאתה יודע את זה. ממך ציפיתי להרבה הרבה יותר, תמיד ראיתי בך ימין עם אינטגריטי, ראית גם אתה את מה שמתן אשר ימני לא פחות ממך כתב בפייס. אולי אתה משוכנע שאני עושה פה שימוש בכלי כדי להשיג נקודות לשמאל. אתה טועה, אני בטוח שאם תסיר את משקפי המחלוקת הפוליטית גם אתה תכיר בהתנהגות המנוולת של השר ארדן.

אביאל 23 בפברואר 2017

גיל – אני רואה ימין ושמאל כי אני רואה בדיוק על דפי הפייסבוק שלי מאיזה צד מגיעות התגובות, תראה לי בבקשה למה אני ימין בלי איטגריטי על סמך מה ? תמכתי פה פעם בפיגועי יהודים ? שמחתי שערבים נהרגו ? אמרתי משהו גזעני ? על סמך מה ?
לא יודע לגבי הדוברת, אבל אני לא חושד ששר בישראל ומפכ״ל שיקרו שהם ידעו את האמת (ועוד כאשר יש חקירה), יש מצב גדול שהם טעו וזה בסדר גמור שהם יחטפו בגלל טעות, אבל מכאן ועד להגיד שהם ידעו ושיקרו בכל זאת, זה מרחק גדול מדי, בייחוד שאין הוכחות, זה בדיוק כמו שאני יאשים את פרס ורבין על מותם של אלפים מפיגועי טרור בעקבות הסכמי אוסלו ואטען שהם ידעו שזה יקרה ולחצו בכל זאת את ידו של רב המרצחים עראפת, זה תיאוריה שלא מגובה בכלום ונגד זה אני יוצא וברור בהחלט שזה מגיע מצד אחד של המפה הפוליטית כי גם אם לך אישית אין שום רצון לרווח פוליטי, זה דיי ברור שהשמאל רץ על זה פוליטית כדי להעיף שר מהימין וזה בסדר גמור אגב, זו טענת לגיטמית ואפשר בהחלט להתווכח על זה, בשום מקום לא אמרתי שאי אפשר להאשים, אבל אני לפחות כאשר אני אומר משהו או מחליט אני מתבסס על עובדה או מקור ואם אין לי כזה על ההיגיון שלי, לכן, שוב לא נראה לי ששר בישראל ומפכ״ל יסכנו את הכיסא שלהם וישקרו כאשר יש חקירה בנושא.

גיל שלי 23 בפברואר 2017

כשאני אומר משקר הכוונה היא שהם ידעו שאין 100אחוז ודאות שמדובר במחבל מתועב ועדיין אמרו זאת, זה מעשה עוולה בלתי נתפס בעיני, בטוח שגם בעיניך

אריאל 23 בפברואר 2017

אביאל שניה דופק את הראש בקיר וכבר חוזר :-)

אביאל 23 בפברואר 2017

גיל – היית כותב את זה מהתחלה והיינו חוסכים הרבה דיונים (למרות שאני תמיד חושב שבהקשר של למידה אין סכין מתחדדת אלא בירכה של אחותה), בכל מקרה, לזה בדיוק התכוונתי שכתבתי ואקום, אם זה פיגוע יחיד במקום נייטרלי אכן זו שטות לצאת בהצהרות מהירות, אבל בעולם בו אנחנו חיים ובגל הטרור הנוכחי (דריסה, סכינאות וכו׳), היד אכן קלה על ההדק, הן של כלי הנשק והן של המילים שיוצאות מהפה, לצערנו.

גיל שלי 23 בפברואר 2017

שמח שחזרנו לחדד אחד את השני

איציק 23 בפברואר 2017

עכשיו אתם עפרונות מחודדים.

אביאל 24 בפברואר 2017

*סכינים. (ועוד כמה מילים לאשר את התגובה).

אלי 23 בפברואר 2017

לפי הקריטריון הזה בערך 99% מהדברים שאנשים הם רואים אז הם משקרים.
קצת בעייתי.

אלי 23 בפברואר 2017

אומרים לא רואים.

גיל שלי 23 בפברואר 2017

במקרים של הגדרת מישהו המחבל מתועב

yaron 23 בפברואר 2017

נו באמת גיל, זה מה שאתה אומר? תקרא שוב את הפוסט שלך.

גיל שלי 24 בפברואר 2017

אגב, מי הוכיח שהשוער לא מכר את המשחק?

עידו 23 בפברואר 2017

אמר לי חבר לעבודה תושב רהט, שבשרשרת הטעויות (כלשונו) של המשטרה, הטעות הגדולה היא שהרגו את האדם האחרון שהיה מגיע לו למות, ולא הרגו בטעות את הח"כ הערבי, כי אז היה מעיפים את כל צמרת הבטחון והמשטרה, ולבדואים היה שקט מכאן ולהבא.

בכל מקרה מקרה התגובות משעשעות. כרגע לאור הממצאים הזמניים של מח"ש, כולם מהללים אותם ורואים בזה אמת גמורה. אם לבסוף מח"ש תגיע למסקנות שהשוטרים פעלו נכון, כולם יצאו בעליהום נגדם שהם מטייחים ולא אמינים…

yaron 23 בפברואר 2017

+1
והכל בגלל שקלמן אמר "לגרסת הפיגוע, ככל הנראה אין סימוכין"

Shadow 23 בפברואר 2017

אם לסבתא היו גלגלים

Ollie Williams 24 בפברואר 2017

הטענה היא לא לשוטר שהיה בשטח, אלא לאלו שמו אותו במצב בלתי אפשרי עקב תכנון וביצוע לקויים בסביבה נפיצה, ואח"כ מיהרו להאשים כל מי שהצביע על כך ואמר לפחות לחכות לממצאי חקירה באהבת מחבלים.

אריק 23 בפברואר 2017

אני חושב שלגבי השר והמפכל הטענה צריכה להיות שהם דיברו בלי סוף והשחירו ללא בדיקה מספקת את ההרוג. לא יודע לגבי שקרים והפללות.
מנסיוני הקצר בן ה3 שנים השקר מתחיל מלמטה כולם מכסים את התחת ועד שזה מגיע לדרגים הגבוהים הסיפור משתנה לגמרי.
מצד שני אי אפשר להתעלם מזה שהסיפור הזה הסריח. מהדקה הראשונה. ישבתי אצל חבר (ימני) במשרד שלו ומבדיקה קצרה באינטרנט חצי שעה אחרי הפרסום עלו הרבה ספקות. כשיצא הוידאו החבר – עורך דין פלילי מייד בצפייה ראשונה אמר הפללה.
לא סביר שכולם ירוצו לתקשורת עם מידע לא אפוי. על זה הם צריכים לתת את הדין. למרות שלדעתי הוצגו לפניהם נתונים שקריים. הם בתפקיד ציבורי ורגיש ומחויבים לקצת יותר שכל ישר. זה אגב נכון למקרה אזריה. לא תזיק קצת ממלכתיות. לומר קרה מקרה מצער ונבדוק לעומק. מכאן ועד “מחבל מתועב“ המרחק קצר וזאת כבר נבזות.

MOBY 23 בפברואר 2017

בתור בוגר מלחמת לבנון השניה .
בה תרבות השקר של צרת התרבות לימים, שהביאה אותי ואת שאר האחוזים הבודדים להאמין יותר למחבל המרצח נסראללה (בדיווחיו האמיתיים) מאשר ללובשת מדים ולמפקד העליון שלנו.
איך שהתחילה הפרשה, אמרתי רק שזה לא יהיה פלופ.
זה לא פלופ, זה גרוע מפלופ. זה חוסר אמינות של לובשי הכחול העומד בראש המערכת והשר הממונה.
חייבים להתפטר, חייבים לנקות את המחראה הזו.
אחרי הערבים,עובדים זרים(סרטן לא),אתיופים,רוסים, שמאלנים, אנשי מרכז, ימין שפוי,ימין הזוי הם יגיעו גם בסןף גם למשוגעים במרכז הליכוד…..

גיא זהר 23 בפברואר 2017

מובי, דובר צהל עוד התחיל לשקר במלחמת לבנון הראשונה כשאמר שצהל שומר על הפסקת האש ונשאר בעמדותיו בעוד כוחותינו מזדחלים להם לכיוון כביש ביירות דמשק. כאמור, דובר במיוחד של גופים ממלכתיים צריך לומר אמת. תמיד. לא תמיד את כולה, אבל אסור להיתפס בדבר שקר.

גל ד 27 בפברואר 2017

יש לי חדשות בשבילך, כל גוף שכולל את המילה "דובר" הוא למעשה משרד יחצ"נות בשירות המדינה. ויש להתייחס אליהם ככאלה.

אלי 23 בפברואר 2017

אם אתה מאמין לנסראללה אז הבעיה היא אצלך.
רוב הדברים שהוא אומר הם שקרים אבל בתקשורת הישראלית אוהבים לספר על האמינות שלו.

אורן השני 23 בפברואר 2017

נראה לי שנתפסת למילה במקום לפואנטה.

Ollie Williams 24 בפברואר 2017

יש כיום דיון שלא מתנהל ככה?

MOBY 25 בפברואר 2017

אולי אתה צודק, לצערי יש לי מספר רב של מיקרים שאת דיווח האמת קיבלנו מחיזבאללה , אולי בהפרזה אבל אמת, לעומת דיווח השקר המוחלט שקיבלנו מהצד שלנו (משהו כמו -לא היו מעטפות, או לא היה כלום כי אין כלום – כשברור לכל שיש משהו…).
לדוגמא: פגענו בחיל הים של צה"ל, חטפנו חיילים, הורדנו טנק, באדר באדר חיפה , פגענו בבתי הזיקוק, בא.ת תל חי, הפגיעה בחיילנו בכפר גלעדי, הכל הגיע בזמן אמת מנסראללה, תוך הכחשה גורפת של הדוברות (הדוברות!) של צה"ל. רק להתברר שצד אחד כן סיפר אמת (לא את כל הפרטים שלה אבל אמת).

ארם אבירם 23 בפברואר 2017

במקרה בבוקר האירוע ארדן התראיין בגלי צה"ל ובתגובה לשאלה של רזי ברקאי התלונן ש "הופכים אמת לשקר ושקר לאמת"… זהו. אין פאנץ'…

הבן הממזר של ג'ון סטוקטון 23 בפברואר 2017

ואחרי זה עוד באים לקיירי אירווינג בטענות על כך שהוא מאמין לקונספירציות בנוגע לרצח רבין.

שי 24 בפברואר 2017

כל מילה בסלע. הגועל והנפש מההתנהלות. הקלות של ההסתה. דיכאון אמיתי.

משה 24 בפברואר 2017

מה שאני לומד מחלק מהתגובות כאן זה שיש במדינה אנשים חפים מפשע עד שהוכחה אשמתם ואחרים שאשמים עד שהוכחה חפותם. זה מטריד כשמדובר במגיבים, זה נורא כשמדובר בבכירים במדינה.

סימנטוב 24 בפברואר 2017

גיל ידידי, אתה בסדר!

Comments closed