וכמה מילים על המשחק עצמו

אילו רק גולסה לא היה נפצע כל הזמן

אז כמו שירון הזכיר לי, היה גם משחק אתמול.

היה ממש כיף להיות באצטדיון, אווירה מעולה, אצטדיון מעולה במיוחד כשהוא מלא, הדשא היה במצב טוב, הסטייקים בבוקרים חרא, ואפילו להגיע היה די מהר, אם כי יצאנו ב1700 מתל אביב.

*

חשבתי גם לפני המשחק שצריך לרענן את ההרכב, ומאוד שמחתי לראות את השינויים עוד לפני המשחק. גולסה היה נהדר בתפקיד של אלברמן, אגב בדיוק כמו שהיה נהדר באלקמאר באותו תפקיד. הדיבורים כאילו ההרכב היה רך מדי בגלל החילוף של אלברמן בגולסה הם דיבורי סרק. גולסה בריא הורס התקפות ולוחץ טוב מגל הנוכחי, ואין אפשרות להשוות בכלל בתרומה ההתקפית שלהם, בעיקר בכל הנוגע בשבירת הלחץ.

ניכרה העובדה כי מדובר במשחק הראשון בו גולסה משתף פעולה עם מיקאל. הפוטנציאל שם, ההבנה העיוורת עוד לא. אני מאוד מקווה שנראה את הציוות הזה עוד הרבה ביחד, ושעד למשחק מול באר שבע בנתניה הכימיה תהיה מושלמת.

בניון במקום מיכה בקודקוד של הקישור היה הצלחה אדירה. בניון אמנם לא מסר את מסירות המפתח שמיכה יודע לנפק, אך הוא הרבה יותר משמעותי ממיכה בשבירת התקפות, וביחד שלישיית הקישור לא איבדה בכלל כדורים ללחץ ירושלמי כאשר זה הגיע.

*

ירושלים לא באמת הגיעו למצבים פרט להצלה הנהדרת של ראיקוביץ' במחצית הראשונה. ליאני התעלם מצלילות של שכטר, ובכך שמר על הבריאות הנפשית של כולנו. קונט שיחק מאוד אגרסיבי, וזכה לכרטיס צהוב אחד שבקלות היה צריך להיות שלושה. אהבתי לראות איך שרן יודע להשיב בפעולות קשות כנגד, הוא ממש לא החננה שאייל ברקוביץ' רואה בעיני רוחו הסהרורית.

שרן יצר את הגול הראשון כחלק מהשתתפות ערה בהתקפות. תחילה מסר כדור עומק לטבח שהיה הופך לגול אילו בלם ירושלמי לא הגיע בשניה האחרונה לכדור, ואז הרים בשמאל כדור מצוין לשוינפלד שהבקיע באמצעות גבו העליון. צריך לכתוב ששרן היה נהדר? תענוג לראות את קור הרוח שלו מול שחקני ההתקפה הירושלמים בתוך הרחבה שלנו, איך הוא תמיד מבצע את הפעולות הנכונות בהגנה ולא מאפשר מסירות מסוכנות, בטח שלא נותן לעקוף אותו, והכל מתוך התייצבות נכונה.

טל בן חיים הבלם ארגן הגנה מסודרת למופת. הוא לקח את כל כדורי הגובה. איבד מעט כדורים שהפכו להתקפות מסוכנות, אך פרט לכך היה נהדר.

פיליפנקה היה בסדר גמור. הגול שביתר הבקיעו הגיע לאחר שהוציאו אותו מהמהלך באמצעות עבירה שלא זכתה לשריקה מהשופט. בשאר ההתקפות הוא היה תמיד במקום, גם אם האחד על אחד שלו בהגנה טוב פחות מזה של טבח ושרן.

*

מיכה היה מצוין, חבל שלא ניצל את ההזדמנות לכבוש צמד מול ביתר. שוינפלד רץ המון על המגרש, היתה התקפה של ביתר בה שוינפלד הגיע ראשון להגנה, לפני כל הקשרים, למרות שההתקפה לא הגיעה מקרן שלנו. הוא עובד כל הזמן, גם אם הורגש פחות בחלקים מהמשחק בהתקפה.

טל בן חיים החלוץ עבד קשה, רוב הזמן גם חזר יפה לעזור בהגנה. עדיין לא הגיע לרמה של ספטמבר אוקטובר, ספק אם נראה את זה ממנו שוב השנה. צודקים כנראה מי שאומרים שטל פורח ככינור שני בהתקפה לצד עילויים כזהבי, לא הוא האיש שיוביל את ההתקפה שלנו לצערי.

*

יש עדיין מישהו שלא חושב שראיקו הוא השוער הטוב ביותר בליגה ובפער אדיר?

Share on FacebookTweet about this on Twitter

76 תגובות ל “וכמה מילים על המשחק עצמו”

  1. yaron (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:00)

    תודה גיל,
    ראיתי את ההרמה של ייני וניסיתי להיזכר מתי ראיתי הרמה כזאת מצד שמאל במכבי… אני מרבה לכתוב על כך שייני לוקה בחסר במשחק ההתקפה שלו (אני חי עם זה בשלום וזאת גם היתה חולשתו כששיחק בצד ימין) אבל ההרמה הזאת גרמה לי לצפות ממנו ליותר. אתמול זה היה שוינפלד אבל גם וידאר לא צריך יותר מהרמה שתיים כאלה במשחק.
    כאמור לא ראיתי את המשחק אבל עושה רושם שמיכה ממשיך (וימשיך כנראה לנצח) לבלבל אותנו. בשבוע הבא שוב יהיו טענות שהוא ח י י ב לפתוח? אני מת על מיכה אבל אין שחקן צעיר שקיבל במכבי יותר הזדמנויות ממנו. לדעתי סופר סאב כן, באנקר בהרכב לא.
    ראיתי את התפרצות הרגשות של שוינפלד וגם של הקבוצה לאחר הניצחון וחשבתי שזה מאוד בריא. הקבוצה לא נראית מזלזלת או מקבלת את הניצחון באדישות אלא מבינה ומעריכה שבשביל כבוד צריך לעבוד.

    להגיב
  2. יואב (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:06)

    כמה נקודות שלי,
    קונט מגן ברמה אחרת. חבל על הצהוב שיגרום לו להחמיץ את בש.

    ביתר אחלה קבוצה. חסרה שם קצת איכות למעלה אבל היא באה לשחק כדורגל והגישה שלה-טובה.

    הבישול של שרן מדהים. לא רק בביצוע המדוייק בשמאל, כי אם בזחהוי הסיטואציה תוך שניה. יכול היה למסור שוב לטבח או לעצור. אבל הוא לא ראש קטן. הבישול היה שילוב מושלם של שכל וביצוע.

    איגור ושויינפלד זה שיחוק מעולה לסגל. לא כל כך רואה ישראלים טובים מהם בתפקידם. לא רואה.

    מיכה סוף סוף סיים כמו גבר. ובמאני טיים.

    לטבח היה משחק טוב ומעורב אבל…תמיד חסר שם הגרוש ללירה.
    למה ברק תמיד נפצע כשהוא מגיע לאיזשהוא שיא? מתסכל.

    הכל עוד חי(איכשהוא)…
    עליה לגמר שומרת את ביתר, פתח תקווה וחיפה דרוכות למקום השלישי רביעי. לנו אין מה להפסיד בסיטואציה כזאת.

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:09)

      כל מילה יואב. וקונט ברמה מאוד מאוד גבוהה, לא היה מגיע לפה בלי הסיפור הנורא שהוא מעורב בו

      להגיב
      • Ollie Williams (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:16)

        יש אירוניה בזה שדווקא מישהו כמו טביב הוא הראשון לתת לקונט צ'אנס אחרי כל הסיפור הזה

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:17)

          יש מצב שריי לואיס בדרך לביתר?

          להגיב
      • עשר (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:51)

        איזה סיפור?

        להגיב
        • גיל שלי (פורסם: 6-4-2017 בשעה 16:13)

          דפק אלה בראש לבחור שהגן על החברה של קונט, בזמן שקונט דפק לה מכות

          להגיב
          • עשר (פורסם: 6-4-2017 בשעה 16:33)

            וואו… קיצוני

            להגיב
            • Veted s (פורסם: 6-4-2017 בשעה 17:43)

              בושה שלקחו אותו.

            • גיא זהר (פורסם: 6-4-2017 בשעה 17:58)

              א. אצל טביב לא מפתיע כלום
              ב. מדובר בשאלה כבדה. האם לא נצפה בסרטים של פולנסקי או נחרים את כל מה שקשור בג'אגר בגלל שהם אנסו/שכבו עם קטינות? ואלירן עטר שמשחק בקבוצתך האהובה? ומייקל ויק? ועוד ועוד

            • Ljos (פורסם: 6-4-2017 בשעה 18:04)

              אפשר להפוך את השאלה – האם ניתן פס לאנשים מצליחים רק כי הם טובים במשהו פופולרי? או גיבורי מלחמה ושוטרים ששומרים עלינו?

            • גיא זהר (פורסם: 6-4-2017 בשעה 18:16)

              חס וחלילה. כאמור, זו שאלה כבדה. לפחות לגבי עטר, בסדרת הראיונות שקיים לאחר שמכבי הבטיחה זכייתה באליפות בעונת גרסיה לא ממש לקח אחריות על מעשיו.

            • שלו (פורסם: 6-4-2017 בשעה 18:27)

              כן

            • Ollie Williams (פורסם: 6-4-2017 בשעה 19:40)

              ההבדל העיקרי כרגע בין קונט למישהו כמו אלירן עטר או להבדיל מייקל ויק (שמה שעטר עשה חמור, אבל ויק זה בערך 8 רמות מעל) הוא ששני האחרונים ריצו עונש ו"שילמו את חובם לחברה", קונט עדיין בתהליכים שלפני משפט ויש סיכוי לא קטן שגם יגיע לכלא (וגם הוא למיטב הבנתי לא הכחיש שזה יגיע לו אם וכאשר)

            • השמן (פורסם: 6-4-2017 בשעה 19:42)

              לגמרי לא לעניין לכרוך את אלירן עטר אם רוצחי כלבים אונסי קטינים וחובטי פרצופים. גם אם לתפיסתך הוא לא "לקח אחריות"

            • גיא זהר (פורסם: 6-4-2017 בשעה 19:52)

              זו היתה דוגמא במיוחד שמה שעשו ג'אג'ר ופולנסקי (הוא פחות) היה על גבול הנורמטיבי והם מעולם לא הועמדו למשפט. הסייפא מה שחשוב.

            • גיא זהר (פורסם: 7-4-2017 בשעה 07:50)

              ורד, כאמור זו שאלה כבדה. לכן אני תמיד משתדל להפריד בין הפרסונה הציבורית לאישית (ובכלל לא נוהג להעריץ – לא סתם דומה למילה עריץ אף אחד). מבחינתי אדם שעשה פשעים חמורים צריך לשלם את מלוא חומרת הדין, במקרה של מפורסם אף יותר, ו"אחרי ששילם את חובו לחברה" ההתייחסות אליו צריכה להיות עניינית כשהייתי שמח שמבחינה תקשורתית אדם כזה יוריד פרופיל (יש כאן מלכוד 22 כי היום חלק מהעיסוק מלווה בפמפום קבוע ברשתות החברתיות וכו).

            • Ollie Williams (פורסם: 7-4-2017 בשעה 07:55)

              השמן – התייחסתי לשניהם כיוון ששניהם הוזכרו ואני מסכים איתך שזה לא נכון לשים אותם באותו סל, בטח מבחינה מוסרית.
              גם אין לי ספק שאדם שאינו שחקן פוטבול מצטיין שהיה יושב 4 שנים על קרבות כלבים היה כנראה צריך לעבור לקנדה ולשנות שם כדי לזכות בהזדמנות שניה אמיתית.

            • אלעד כץ (פורסם: 6-4-2017 בשעה 19:01)

              לחוס, בלי להכנס לסיפור הנ"ל שאין לי שמץ של מושג לגביו, לכל בנאדם מגיעה הזדמנות להתפרנס בכבוד גם לאחר שחטא. העניין עם מפורסמים הוא שאתה פשוט שומע עליהם ומודע לפועלם מה שלא קורה עם אחד העם.

            • Ljos (פורסם: 6-4-2017 בשעה 19:14)

              גם לי אין מושג לגבי הסיפור הנוכחי. אבל נגיד מייקל ויק – לשחק פוטבול מקצועי זה הרבה מעבר ללהתפרנס בכבוד.
              העניין עם מפורסמים הוא בעיקר הפוך – בגלל שהם מפורסמים, מוכרים ומצליחים, דואגים להשתיק את הקורבנות כדי שלא יפגעו בהצלחה שלהם. ואחר כך, אם נגיד הם באמת נפלו, הרבה יותר קל להם לשחזר את מעמדם הישן.

            • vered s (פורסם: 7-4-2017 בשעה 00:35)

              אני יכולה למנות רשימה ארוכה של פשעים שלא היו עוברים בכזאת סלחנות. ווטאבר. ljos צודק במה שאומר בקשר למפורסמים וזה לחלוטין ענין עסקי. בקשר לאמנות גיא זה שאלה גדולה שעוסקים בה לא מעט. יש את הענין של ערכה של יצירת האמנות וחשיבותה, האם ראוי להחשף אליה והאם היא עומדת בפני עצמה ללא קשר לאמן. מה משמעותה. יש רגישויות שקשורות אפילו להצגתה של יצירת אמנות שפושעים לקחו כמייצגת שלהם, שמביעה עמדה מסויימת, שמסיתה לפעולה שנוגדת אינטרסים לאומיים או שילטוניים. אני לא יודעת אם אפשר להכליל ספורטאי טוב ככל שיהיה במישוואה הזאת. אני לא בטוחה שהאנושות תפסיד אם לא ישחק. או שייגרעו ממנה תובנות. מה שבטוח האמן או הכדורגלן לא אמורים להיות בפוזיציה שבה הם מרויחים. בטח לא כשהפשע טרי. זה מדביק. גם ככה מובלעת מוסכמה שמותר להרביץ לאישה. פה לפי מה שגיל אומר הותקף גם בן אדם שהחליט לעשות את המעשה הראוי והנכון ולהגן עליה תוך סיכון עצמו. עובדה שמועדונים אחרים לא רוצים אותו. בושה. ומסר גרוע מאד. ואלעד מותר להיתפרנס. אולי. אני לא בטוחה. יש הרבה דרכים להיתפרנס. ורק הערת נאותה. אני לא מכירה את הסיפור. הדיון מבחינתי הוא באם זה נכון.

            • יואב (פורסם: 7-4-2017 בשעה 13:54)

              אני אצפה בפולנסקי ואקשיב לג'אגר.

      • עדי אבני (פורסם: 7-4-2017 בשעה 11:05)

        זה לרב הפיפיות של המריטוקרטיה בספורט: בדיוק אותה המעלה, שנותנת הזדמנות לשחקנים ללא קשר לצבע עורם או גזעם אם הם טובים בספורט, הופכת לחסרון כאשר מדובר בהתנהגויות פליליות.
        את הקבוצה המקצוענית תמיד מעניין האיכות של הספורטאי, ושאלות של מוסר ודעה קדומה היא משאירה אל מחוץ למגרש

        להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:16)

      קונט מאוד מהיר וטכני. אתמול היה עצבני ולא מרוכז, הכול הראשון גם עליו. באר שבע היו צריכים להילחם בכל הכוח על שוינפלד, פספוס ענק. ביתר ומכבי פת לדעתי בשלבי פירוק מה שכמובן אומר שיוציאו מאיתנו נקודות.

      להגיב
      • רועי (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:32)

        די נו,
        המשחקים שלכם נגדם הולכים להיות שיוט.
        זה הולך מסתמן כפלייאוף העליון המיותר ביותר.

        להגיב
        • vered s (פורסם: 7-4-2017 בשעה 00:39)

          לא חושבת. מאד מתאים לספורט הישראלי להגדיר שהמשחק ניגמר. אני חושבת שכמעט כל המשחקים בפליי אוף יהיו קשים. שתהיה תחרות קשה. יכול שקבוצה או שתיים מיתפרקות. אני לא יודעת. אני חושבת שיש סיכויים טובים שמכבי תל אביב תיקח את האליפות.

          להגיב
          • ברק׳ס (פורסם: 7-4-2017 בשעה 14:45)

            ורד עוד קצת על הסיכויים של מכבי לקחת אליפות. איפה את מוצאת 7 נק לטובת מכבי לעומת ב״ש במשחקים שנותרו?
            והלוואי שזה יקרה, זאת תהיה אליפות מתוקה, דרמטית, היסטרית, ג׳ורדית.

            להגיב
            • יואב (פורסם: 7-4-2017 בשעה 14:46)

              קל. לנצח הכל ושתי תיקו של בש בארבעת משחקי החוץ שלה. קל((:

            • vered s (פורסם: 7-4-2017 בשעה 20:26)

              קןדם כל אתם יוצאים מנקודת הנחה תבוסתנית שב״ש תנצח הכל. אם ככה המשחק בינכם באמת לא שינה כלום וב״ש קבוצה שגדולה על מכבי תל אביב ועל הליגה. אני לא חושבת ככה. ב״ש יכולה לאבד נקודות נגד כל קבוצה בפליי אוף. מכבי ת״א צריכה לקחת את האליפות הזאת אם היא רוצה אותה. בעיה יחידה זה מוטיבציה של קבוצות שבדרך כלל גדולה יותר מול מכבי תל אביב. בהנחה שתרבות הכדורגל פה הישתפרה ושיש כסף על השולחן כרטיסים לאירופה וכל זה יש מצב שלוקחים נקודות מב״ש בכל משחק חוץ שלה בטח. מכבי ת״א לדעתי כרגע קבוצה יותר טובה ומגוונת מהפועל ב״ש. הבעיה אצלה שלפחות זה ניראה כמו קבוצה שפחות מחוברת ושפחות אכפת לשחקנים שלה מהקבוצה. סתם הרגשה.

            • vered s (פורסם: 7-4-2017 בשעה 20:27)

              כלומר הבעיה של מכבי תל אביב. שניראים שפחות אכפת להם אחד מהשני ומהקבוצה.

  3. גיא זהר (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:12)

    לגבי השאלה בסוף – אני. טוב משאר הליגה, לא בפער אדיר. לגבי המשחק, ראיתי את המחצית הראשונה ואכן ההרכב מתאים יותר מאשר נגד בש, במיוחד ששוכחים שקיאטרסון שיחק כמות אדירה של משחקים השנה בשבדיה/ישראל. בוא נראה את גולסה ובניון מחזיקים מעמד בעומס

    להגיב
    • עומר (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:15)

      *קיארטנסון

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:16)

        חחח, וידאר.

        להגיב
    • yaron (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:22)

      כאמור לא ראיתי את המשחק אבל נראה לי שגם היריבה מתאימה יותר מב"ש :-)
      גם המגרש התאים יותר מטרנר…

      להגיב
    • yaron (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:29)

      גולסה בריא יחזיק מעמד. בניון זה בונוס.

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:37)

        גולסה בריא זה אוקסימורון

        להגיב
    • יוני (פורסם: 6-4-2017 בשעה 19:08)

      גיא, זה שגיל הוציא ממך הודאה שראייקו השוער הטוב בליגה, כבר שווה את המעבר על התגובות ;)

      להגיב
  4. ערן (המקורי) (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:40)

    פוסט מצוין.
    אהבתי את התעוזה של וידיגאל אתמול.
    לכולם ברור שהסיכוי לאליפות קלוש כרגע, והגביע כרגע אינו סתם תואר חשוב אלא התואר היחידי בשנתיים האחרונות. המוכנות ״להתפרע״ עם 3 שינויים דרמטיים בסגל, מעידה על ביצים. זה היה חסר לי אצל שוטא (שנראה היה אפאתי, עד החלק של ״נכניס עכשיו 6 חלוצים ויאללה בלגן״), ויהיה חשוב להמשך הדרך.

    להגיב
  5. אבי 2 (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:46)

    הבוקרים אוברייטד לגמרי בעיר.
    חיים ורוכבים על הגימיק של הפיצוח בוטנים והשלכת הקליפות לרצפה.

    להגיב
  6. השמן (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:49)

    בכל פעם שעשינו רוטציה השנה הרווחנו.
    זה לקח שהמערכת חייבת לזכור לקראת שנה הבאה.
    תשעה משחקים לסוף העונה, זה כבר פחות משנה, אבל לקראת שנה הבאה, בתקווה שנהיה שוב בשלב הבתים, זה מאסט.
    אליאל פרץ, דור פרץ(אם יחזור), ריקן, פיליפנקה, בניון (אם יישאר), יחזקאל, מרסלו, רמון (אם יישאר) אפילו שפונגין(אם יישאר) כולם יכולים בשקט לשחק מול כל הקבוצות בארץ. לא צריך לחכות לפציעות/משברים. אין סיבה למקום בטוח בהרכב של אף שחקן למעט ראיקוביץ'
    אני פשוט לא מבין איך ג'ורדי, שעשה את זה כל כך יפה בחודשיים שלו כמאמן, לא דורש את זה מהמאמנים שלו.

    להגיב
    • אחד העם (פורסם: 6-4-2017 בשעה 16:34)

      +++

      להגיב
  7. קוקובונגו (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:49)

    רק אוהדי מכבי מבינים כמה שרן טוב. טופ 3 שחקנים במכבי, טופ 10 בליגה בקלילות.

    להגיב
    • יוני (פורסם: 6-4-2017 בשעה 19:12)

      כדי להעריך את היכולת וההשפעה שלו צריך לראות משחקים מלאים של כדורגל ישראלי, ואת זה מה לעשות, רק אוהדים עושים.

      להגיב
    • קפטן קוקי (פורסם: 7-4-2017 בשעה 09:16)

      לגמרי לגמרי לגמרי.
      אני חושב שגם חלק גדול מדי מאוהדי מכבי לא ממש מבינים עד כמה ולא מספיק אסירי תודה

      להגיב
  8. רועי (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:51)

    אם כבר מצפינים מעבר לנתניה אז בשבילי יומנגס בצומת רופין.

    להגיב
  9. אחד העם (פורסם: 6-4-2017 בשעה 16:33)

    ליטו ביצע באיזשהו שלב הצרחה בעמדות בין מיקל ובניון. האחרון השיב לו במשחק הקרבה ותיקולים. בגיל 37, עם חשש לשבר באף.
    הקלילות כבר נסדקה, אבל מהירות המחשבה והטאצ' המדוייק בנגיעה אחת, נותרו בעינים.
    הוא וטב"ח 1, צמד במחצית השניה של העשור הרביעי לחייהם, מראים לנו ערב בלותם, מדוע לבשו את מדי הקבוצות הנמנות עם החבורה המובילה בעולם

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 6-4-2017 בשעה 16:35)

      לגמרי. אגב, מיקאל כשעבר לעמדה הקדמית, השפיע פחות

      להגיב
      • אחד העם (פורסם: 6-4-2017 בשעה 16:44)

        לא היה נגרע דבר מן העולם לו נח ונשמר לחיפה.
        הוא הוטל למערכה לאחר תקופת פגרה ומאז לא נח לשניה.
        בעולם האשליות הורודות, אליו אני מחליק לפעמים למרות המחאות של הגיוני הצרוף, אולי נזדקק לו בישורת האחרונה של העונה, אם ואם ואם..

        להגיב
    • D! כאן ועכשיו (פורסם: 6-4-2017 בשעה 22:07)

      היה לו גליץ', בחצי הראשון – ששם אותו שלוש רמות מעל כל הקיקיונים שמשחקים פה ורוצים חוזים

      להגיב
  10. איציק (פורסם: 6-4-2017 בשעה 16:53)

    האם יש מצב שריקוביץ' בשנה הבאה יעמוד בשער של אחת הקבוצות הארץ?

    להגיב
    • יואב (פורסם: 6-4-2017 בשעה 17:20)

      אני בטוח שלא.

      להגיב
      • היסטוריה לעניים (פורסם: 6-4-2017 בשעה 18:49)

        לא יודע. שתי גיחות לארופא. מסננת בראשונה וגם במידה מסויימת בעונה השנייה. ברור שזה גם אישיו של הגנה, אבל בזמן אמת ומול קצב אירופאי ולא סלו-מושן , זה היה רחוק מלהרשים. ויש נדמה לי גם את עניין ההופעות בנבחרת….

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 6-4-2017 בשעה 19:28)

          זה קשור רק לאנגליה וסקוטלנד

          להגיב
    • משה (פורסם: 7-4-2017 בשעה 07:53)

      לא בטוח שיש תשובה נחרצת.
      למרות המחמאות שמקבל בצדק לא חושב שברמה האירופית הוא מפיל מישהו מהרגליים.

      להגיב
      • Ollie Williams (פורסם: 7-4-2017 בשעה 07:59)

        בגילו, וכאחד שכבר סומן בפנקסים עוד לפני שבא למכבי, אני חושב שמי שעוקב אחריו שם לב לשיפור וחושב לטווח רחוק יותר מאשר היכולת שלו מול אימת חלוצי ליגת העל.

        להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 7-4-2017 בשעה 08:15)

        ראיקוביץ יגיע לקבוצה אירופאית בכירה ממכבי במוקדם ובמאוחר. הרי גם לפני מכבי היו לו הצעות מהבונדסליגה ופאקינג דודו אוואט (שלדעתי פחות טוב ממנו) עשה קריירה סופר מכובדת בליגה השנייה בעולם אז. ועדיין אנשים מתבלבלים מחודש וחצי טוב של ראיקוביץ (שגם בו כל עצירה הופכת לכזו של בנקס מול פלה) והפכו אותו לבופון הבא או ליותר גדול מאניימה. לראיקוביץ אינסטינקיטים טובים ומיקום טוב (פחות בכדורי עונשין) ועם ההתבגרות שלו הפחית את כמות השטויות שלו. היציאות שלו לכדורי גובה מחרידות, ויש לו עדיין עליות וירידות במהלך העונה. עם הכסף שמסתובב בשוק יכול להיות שמכבי יצליחו לעשות עליו אקזיט, אבל שוער ראשי בקבוצת צמרת אירופאית לא יהיה בקרוב (ואם כן בגלל סוכן ממולח, יהיה אכזבה עצומה כי לא מתאים לרמות האלו).

        להגיב
        • השמן (פורסם: 7-4-2017 בשעה 10:44)

          בדיוק הפוך. כל גול שהוא סופג זו אוטומטית עוד הוכחה כמה הוא לא סחורה בעיני המלגלגים, גם אם זה לא אשמתו. נכון, הוא לא בופון ולא בנקס, אם יתפתח כראוי יכול להיות יותר טוב מאניימה, ובוודאי מאוואט. בסיבוב הראשון בטרנר קטלו אותו באופן קיצוני, בגול הראשון עשה מהשיכל היה לעשות, בשני טעה, אבל ממש לא פאשלה ברמה של "אוי דוידוביץ" כמו שעשו ממנה. בדיוק הטעויות שלאט לאט ייעלמו אצל שוער צעיר.
          היציאות לכדורי גובה פחות איכותיות מהאינסטינקטים שלו, אבל מחרידות זה לגמרי להגזים. לא זוכר יציאה שלו כמו של קליימן לפני יומיים.

          להגיב
          • גיא זהר (פורסם: 7-4-2017 בשעה 11:41)

            מקצינים גם את הספיגות שלו וגם את ההצלות. מכל המכלול של חיפה בש וביתר זוכר הרבה עצירות אחת מדהימה נגד חיפה ואחת יפה נגד אייבנדר (ולא מדהימה כפי שציירו). השאר ברמה של חיימוב נניח.. אם יגיע לרמה של אניימה צריך לשמוח מאוד. אם אניימה לא היה אפריקאי היה מגיע באמת לקבוצת צמרת אירופאית. כאמור כבר היום טוב מאוואט. אני זוכר לפחות שתי יציאות ברמת קליימן כשהכי גרוע טכניקה משונה של הרגליים בפיסוק (ביציאה לכדור גובה), הן פשוט לא הסתיימו בשער לחובתו ולכן נשכחו. ושוב, הוא השוער הטוב בליגה, ייצא לאירופה ואולי יהיה שוער ראשון של קבוצת דרג ביניים (ראבק אלכס מנניגר היה שוער ראשון של ארסנל), אבל רחוק מלהיות שוער טוב אפילו בשלב הזה במונחים אירופאים, מקסימום בינוני.

            להגיב
            • יואב (פורסם: 7-4-2017 בשעה 13:46)

              גיא,
              מה זה חשוב אם לא יגיע ליונייטד? כמה כבר מגיעים למקומות האלה?
              מכבי קנתה בהרבה, עזרה לו להתפתח והוא לה, ותמכור ברווח גדול, לפחות בכפול. זה מה שמעניין וזה מה שחשוב.
              והוא שוט סטופר אדיר.

            • יואב (פורסם: 7-4-2017 בשעה 13:49)

              ומכירה שלו, תמשוך אחרים. ככה זה כשאתה כבר על הגלגל ברמת המספרים האלה.
              חשיבות מכירתו היא עצומה.

            • גיא זהר (פורסם: 7-4-2017 בשעה 14:27)

              מועדוני צמרת אלו לא מנצ'סטר. זה מועדון על. אני מדבר על סקנד לוול כמו פיורנטינה, ולנסיה, סביליה. ולגבי שיפור שלו שקשור למכבי (גם בוס הגיע לאייאקס דרך מכבי, זה אומר שלמכבי היה חלק בעניין?) אנחנו חלוקים. לגבי מחיר שישולם עבורו וזמן מעבר הלאה בוא נמתין. כרגע יש יותר שמועות מעובדות.

            • השמן (פורסם: 7-4-2017 בשעה 14:38)

              למה אתה מזכיר את מועדוני הצמרת כל הזמן? גם דור אלו לא בטוח יגיע למועדונים הללו. אם הוא יהיה עכשיו שנתיים המגן הטוב בליגה אז הרכישה שלו תוגדר על ידך כטובה או רעה?
              הנקודה היא לו כמה הוא טוב או לא טוב, אלא העובדה שאתה שופט אותו לפי תארים טפשיים שהוצמדו לו על ידי כלי התקשורת שזה סתם דמגוגיה. השוער הטוב בליגה כמעט לאורך כל התקופה שלו כאן ולגבי המחיר קנייה מכירה שלו כמו שאמרת, בוא נמתין

            • גיא זהר (פורסם: 8-4-2017 בשעה 06:56)

              השמן, לטעמי בשנה שעברה הוא לא היה השוער הטוב בליגה. שנה בינונית מאוד. השנה למרות נפילה מסוימת באמצע העונה הוא בעונה טובה מאוד. ועדיין, פרופורציה. מדובר בליגה הישראלית. אם היה תלוי בי אלו יהיה בשנה הבאה מחליף לביטון. זה שביטון מגן ימני יחיד אצלנו מאוד בעייתי (במידה שביטון יימכר צריך להביא מגן ימני מחליף טוב יותר מאוחיון כי אף אחד לא יודע איך אלו יעמוד בעומסים).

            • יואב (פורסם: 7-4-2017 בשעה 14:42)

              ראייקו התקדם כשוער ראשון בקבוצה גדולה בליגה שלה. את הדקות שקיבל כאן ובמפעלים האירופאים, ספק אם היה מקבל בליגה אחרת וזה חשוב מאד בגילו. האיש עמד תחת לחצים והציון שלו- טוב מאד. הניסיון שצבר כאן בפרק הזמן הזה הוא קריטי. הוא לא השתפשף בספסל בבונדסליגה, הוא היה עמוד תווך לקבוצה עם שאיפות. בספר שלי, זאת התקדמות אדירה ובעיניין שלי אני רואה את השינוי, המנהיגות, החיבור המהיר למדינה חדשה והתבגרות ממש מרגשת. ברמת האופי שלו? יש לו את זה ביג טיים. לא יודע לאן יגיע ולאן האמביציה, הכישרון והמזל(כי טיימינג זה הכל לפעמים) תיקח אותו, את התקופה במכבי הוא יזכור לטובה, בהיסטוריה של מכבי הוא יחשב לאחד הזרים הטובים שלה ולאחד משלושת השוערים הטובים שלה בארבעים שנה האחרונות.
              שמועות או לא, הוא ימכר ברווח מעולה למכבי.
              תראה, אני לא אתנגד להנות ממנו עוד עונה אבל זה כבר תלוי הצעה בזמן הנכון.
              מעריך שזה זמן טוב בשבילו.

            • יואב (פורסם: 7-4-2017 בשעה 14:42)

              ובעיניים שלי

            • גיא זהר (פורסם: 8-4-2017 בשעה 07:05)

              ברור שראיקוביץ לא היה מגיע לבונדסליגה או לבלגיה כשוער ראשון (בבלגיה יכול להיות שהיה הופך לכזה במהירות), אבל זה לא שההחלטה לעבור לכאן הייתה רק שלו. מבחינה מנטאלית הוא בהחלט התבגר אם כי צריך לשמור יותר על קור רוח (סרבי, שוער, לא מפתיע). מבחינת יכולת גרידא לא רואה התקדמות גדולה אבל ששש אסור להגיד מילה רעה על אוברוב הרי גם את שטרואבר הוא הפך לשוער על). בכללי כבר עכשיו נראה שמכבי עשתה עיסקה טובה (הלוואי, לי ציניות, שיתנו לאוחיון להיות שוער ראשון, זה יהיה מאוד מרגש). בכל יום אני לוקח את אוברוב, אניימה ומנו שוורץ לפני ראיקוביץ.

  11. שלו (פורסם: 6-4-2017 בשעה 18:35)

    לגבי ארבעת השינויים בהרכב שליטו עשה:
    1. מיכה היה רע נגד ב"ש יש שלושה משחקים בשבוע, יוסי חילוף לא הזוי.
    2. סקריונה היה רע מאוד נגד ב"ש וכולם שאלו למה יצחקי לא פתח.
    3. אלברמן לא עומד בשלושה משחקים בשבוע – גולסה בריא (כמו שהיה) צריך מתישהו לחזור לשחק.
    4. וידאר על הספסל היה הימור, אבל מי היה באימון במשך השבוע שרף או וידיגאל ? היה בזה הימור אבל סביר.
    סימן השאלה היחיד שהיה לי הוא לגבי השילוב של יוסי, יצחקי וגולסה ביחד שלי לא היה ברור מי מבינם מסוגל לגמור 90 דקות,
    שלא לומר 120 דקות ואולי לבעוט פנדל. אבל הבעיה הזאת לא עמדה בבחינה. (ובאמת יצחקי וגולסה הוחלפו)

    להגיב
    • D! כאן ועכשיו (פורסם: 6-4-2017 בשעה 22:08)

      וידאר ושוינפלד ביחד
      היו צריכים לשחק
      מול ב"ש

      להגיב
      • Ollie Williams (פורסם: 7-4-2017 בשעה 08:00)

        זה קרה לקצת זמן
        פשוט שוינפלד החליף את השחקן הלא נכון

        להגיב
  12. יוני (פורסם: 6-4-2017 בשעה 19:19)

    גיל תודה על הפוסט.
    ציינת בקצרה את האיכויות שתרם פיליפנקה, שבשני המשחקים האחרונים לא עשה טעות אחת, או לפחות טעות שאני יכול לזכור (בניגוד לטבח1 שנגד ב״ש בישל שתי מתפרצות מסוכנות).
    יחד עם ההצלחה של ראייקו, קיארטנסון, מיקאל (סקאריונה פיספוס בגלל הפריכות), אפשר להגיד שג׳ורדי יודע גם להחתים שחקנים?
    מכבי כמועדון צובר מוניטין מאז שג׳ורדי הגיע כמקפצת קריירה למאמנים. המכירה הראשונה של שחקן צעיר (ראייקו/וידאר) לקבוצה אירופאית דרג ב׳, נאמר בזל, זניט וכו, תסלול את הדרך להגעתם של זרים איכותיים נוספים, עם דגש על צעירים שחייבים דקות משחק, ורצוי עם מפעל אירופי ברקע.
    זה תהליך ארוך, שאת הפירות שלו המועדון יקצור כבר בקיץ הקרוב עם 2-3 מכירות משמעותיות.

    ועוד – (זה קשור יותר לפוסט על ליטו)
    איש תקשורת ספורט עם דגש על כדורגל ישראלי שלא האזין לראיון שלכם עם ג׳ורדי או קרא את התמלול שלך, פשוט לא רציני. זה מסמך לא שגרתי בעידן ג׳ורדי, ואולי הפרשנות להתנהגויות שלו היתה שפויה יותר.

    להגיב
  13. מאיר (חדש בשכונה) (פורסם: 6-4-2017 בשעה 20:49)

    הפוסט הזה מול זה שלאחר המשחק מול באר שבע, כמו גם התגובות להם ובוודאי ובוודאי הכתבות בתקשורת השבוע עד אתמול והיום הם כולם בתסמונת מניה דיפרסיה. ראיתי את שני המשחקים וברמת המשחק, ההבדל היחיד היה אופי ואיכות המתנגד. בשני המשחקים מכבי היו סבירים, לא גרועים בשבת ולא נפלאים אתמול. לגבי ההבדל בתוצאות, היו גורמים נוספים, משחק חוץ לעומת נייטרלי ושופט.
    לא מבין איך אנשים עדיין ספקניים לגבי מיכה וחשיבותו למכבי. כן, אני קורא מה שכותבים שהוא לא השתפר בכלום מאז עלה לבוגרים, אבל אם אתה מתחיל מהעמדה של המוסר הטוב ביותר, אז לא נורא שלא העלית מסת שריר והבעיטה שלך דרדלה. ראיתי את המחצית הראשונה אתמול לעומת השניה והוא זה שיצר את ההבדל.
    ועוד משהו קטן, אוי התקשורת שמנסה לחמם. השאלה הקבועה נוסח " מסכימים שאם מכבי לא ייקחו תואר שנתיים זה כישלון?" וכנ"ל שאל הכתב האוהד של ערוץ הספורט זריהן את בכר " מסכים שאם עכשיו בשש נקודות הפרש לא תיקחו אליפות זה כשלון?" מה האדיוטים האלה מנסים לעשות??????

    להגיב
    • אחד העם (פורסם: 7-4-2017 בשעה 02:06)

      חולק עליך באשר להוואה בין המשחקים.
      אתמול קיבלת יותר מדסה, ייני, גולסה, בניון, טב"ח2, שוינפלד, יצחקי/מיכה. בהשוואה לדסה, ייני, גל , מיכה, טב"ח2, וידאר, סקאריונה/יצחקי (בהתאמה). ההפך אתה יכול להגיד רק על מיקל (בהשוואה לעצמו).

      להגיב
  14. רומן (פורסם: 6-4-2017 בשעה 23:18)

    פעם הבאה תיקח המבורגר 400 בבוקרים. לא תתאכזב

    להגיב
    • יואב (פורסם: 6-4-2017 בשעה 23:38)

      רומן, תן מילה על הבישול של ייני.

      להגיב
  15. אבנר משער 2 (206) (פורסם: 7-4-2017 בשעה 20:17)

    אולי הייתי במשחק אחר
    ההגנה והקישור השתלטו על הרבה כדורים אבל גם איבדו אותם מהר בגלל חוסר דיוק ולא בגלל היריב

    טב"ח הבלם בשיאו, בניון משקיע, יצחקי היה טוב עד הפציעה, הקבוצה מזדקנת ?

    להגיב

מה דעתך?