צהוב על ירוק

שיחה אמפטית וקשובה עם מתן גילור על מצבם הנורא של הירוקים

גיל שלי: יש מן המשותף בין שתי הקבוצות המכביות מהערים תל אביב וחיפה. העונה נגמרה בצורה שהעמידה את שאלת המאמן ושאלת הניהול המקצועי בעונה הבאה בסימן שאלה. בעוד אנחנו לא יודעים איך באמת תתחיל העונה הבאה במכבי תל אביב, אנחנו יודעים שבחיפה מה שהיה בעמדת המאמן הוא מה שיהיה, וכנראה מצטרף מנהל מקצועי? (מי באמת יודע מה תהיה הגדרת התפקיד שלו) חדש
כבר הרבה זמן רצית לשאול את מתן גילור לגבי המתרחש אצל אחותנו החביבה והסימפטית, זו שמשום מה עושה כל מאמץ שלא להפריע לנו יותר מדי, וזה הפוסט שלהלן

אהלן מתן, אתה יכול להסביר לי בבקשה מה ראה יעקב שחר בגיא לוזון שהצדיק לתת לו להתחיל את העונה הבאה כמאמן שלכם

איך זה יכול להיות שגיא לוזון הביא את חיפה למצב שבו היתה בפלייאוף העליון, לעזאזל חיפה הפסידה פעמיים למכבי של ליטו וידיגאל, והוא עדיין בחיפה

מתן גילור: היי גיל

מה שלומך

מבחינה מקצועית, לדעתי, זו טעות שגיא לוזון ממשיך כמאמן מכבי (הירוקה). אני לא מאשים אותו ביכולת העלובה שהקבוצה גילתה במהלך הפלייאוף העליון. הוא קיבל קבוצה במצב רע. הוא כנראה עד כדי כך מוכשר שהצליח לדרדר אותה עוד יותר, אבל שוב, לא בא אליו בטענות. אני חייב להודות שהייתי נגד המינוי הזה מלכתחילה

אולי שחר רוצה לחזור לימים שישנה יציבות בעמדת המאמן (נזכיר ששחר לא פיטר מאמן בין השנים 2000 (אלי כהן) ל-2012 (ראובן עטר)), למרות שלא נראה לי שזה העניין. יכול להיות ששחר רוצה מאמן ישראלי ולא חושב שיש מישהו זמין שעדיף ונמאס לו לשלם לכל כך הרבה מאמנים בו זמנית, אז הוא כבר נשאר עם לוזון

אם הייתי קונספירטור, אז אולי הייתי חושב ששחר פוזל לכישרונות שגדלים במכבי פ"ת ולחיזוק הקשרים עם משפחת לוזון, על מנת ליצור מסלול תעבורה מהיר בין מגרש האימונים של מכבי פ"ת לכפר גלים

או אם הייתי קונספירטור יותר גדול, אז אולי הייתי חושב שלוזון הוא גשר לשיקום היחסים עם אחד מסוכני השחקנים הישראלים המשפיעים ביותר, אם לא המשפיע שהם

או אם הייתי קונספירטור עוד יותר גדול, אז אולי הייתי חושב שיותר קל לפטר את לוזון אחרי הכישלון בעונה הבאה שיסמן אותו כשעיר לעזאזל. כך תהיה הזרמה של רוח שינוי במהלך עוד כישלון. אם יפטרו אותו עכשיו, אז הבא כבר יוכל לטעון שלא היה לו מספיק זמן לבנות את הקבוצה, ואז, רחמנא לצלן, האחריות עלולה ליפול על שחר

אבל אני לא קונספירטור, אז לא אטען את הנזכר לעיל, ואסכם – אין לי שמץ של מושג מה שחר רואה בלוזון שהוא בוחר להמשיך איתו כמאמן של מכבי

אם שחר מביא מנהל מקצועי חדש, הוא כנראה חושב שהבעיה לא היתה בעצם קיומו של התפקיד, אלא בתפקודו של קרלסן, מה זה אומר לגבי המנהל הבא והסיכויים שלו להצלחה?
בינתיים עושה רושם שגיא לוזון הוא זה שמביא שחקנים, הוא פחות או יותר קיבל שליטה בקבוצה, איך מנהל מקצועי נכנס לכל העסק הזה עכשיו

אני מודה ומתוודה שבהתחלה גם אני נפלתי בסחריר. תור כריסטיאן קרלסן מעולם לא היה המנהל המקצועי של מכבי (הירוקה). האמת, אם זכרוני אינו מטעני, מכבי (הירוקה) מעולם לא תייגה אותו תחת התפקיד הזה באופן מפורש. למרות שזה הרושם שנוצר. אולי כך יכלו גם ליצור מצג שוא וגם לרחוץ בניקיון כפיים. לקרלסן לא נתנו הסמכויות שהיית מצפה שינתנו למנהל מקצועי. למען האמת, אני בכלל לא בטוח שקרלסן או אפילו שחר ידעו בדיוק מהן הסמכויות שלו. מה שבטוח הוא שזה עבד על הקהל. אחרי 5 שנים עם ציון בין מספיק בקושי לנכשל בגדול, הקהל לא רק המשיך להגיע בהמוניו, בית או חוץ, אלא הפגין סבלנות לא אופיינית לנוכח מצב הקבוצה והמועדון

לדעתי, שחר הבין שעל הטריק הזה הוא כבר לא יוכל לחזור. יש לי הרגשה שהמנהל המקצועי הבא יוגדר כמנהל מקצועי לכל דבר ועניין. לגבי סמכויות? אולי על הנייר. קשה לי להאמין ששחר יוותר על תפקידו כראש המערכת המקצועית

תראה, זה בסדר שמחזיק זכויות הניהול (מבחינתי הבעלים של קבוצת כדורגל שהחלה על בסיס קהילתי לעולם ועד יהיה הקהל שלה, אפילו שמבחינה משפטית-ביורוקרטית מספר זבי חוטם, בואך מושחתים, מעלו בתפקידם ומכרו את קבוצות הכדורגל לגורמים פרטיים. לא לשם כך הם קיבלו מנדט מהציבור לנהל את האגודות.) רוצה להיות מעורב. האם אלונה ברקת לא מעורבת? ודאי שמעורבת. אבל אין מי שיטען שהיא ראש המערכת המקצועית. לעומת זאת, שחר, כמו שרצקי, כמו טביב, הוא ראש המערכת המקצועית במכבי. וזה לא להיות מעורב, אלא הרבה מעבר לכך

העולם השתנה. פעם מנהלי על עם חוש מפותח, קשרים ענפים, אמביציה והבנה מקצועית יכלו להביא את הקבוצות הישראליות לפסגות הכי גבוהות. הבולטים הם שחר בכדורגל ומזרחי בכדורסל. אבל איש האשכולות מת. פס מן העולם. היום, כמעט בכל מקצוע, כבר מתמחים בנושא מאד ספציפי. מעבר לזה מגיעים למצב של תפסת מרובה לא תפסת. גם בכדורגל זה כך. כבר אי אפשר להיות גם יושב הראש וגם מגלה הכישרונות וגם הפסיכולוג וגם וגם וגם. צריך איש מקצוע יעודי שימלא כל פונקציה. ועוד 20 שנים גם בב"ש יהיה מנהל מקצועי או שהם לא יחזיקו בצמרת הכדורגל הישראלי, אפילו שזה אילן די נמוך להחזיק באמירו

דודו בזק, הדובר המהולל של מכבי (הירוקה), כבר הכריז בריש גלי שקרלסן הובא כדי להענות לדרישת הקהל. זה מראה בדיוק מה חושבים במכבי הן על הפונקציה והן על הפונקציונר

וכאן אני מתחבר לסייפא של שאלתך – אם לא ינתנו למנהל המקצועי הסמכויות הראויות למנהל מקצועי, אזי שיש לו 0% להצלחה כמו 0% לכישלון. זה פשוט לא יהיה הגון לשפוט אותו. איך רלוונטית הפילוסופיה שלו, אם המאמן כלל אינו רוצה לישמה? איך היא רלוונטית אם הוא לא יכול להביא את השחקנים שיוכלו לממשה? אהה, סליחה, יתנו לו להביא 2.5 זרים ויגידו שהוא אחרי על בניית הקבוצה…

גיל שלי: מה קורה אצלכם ביחסים של הקהל וההנהלה

מתן גילור: זה לא סוד שהיחסים לא טובים. כמובן שהמצב המקצועי הוא הקטליזטור המרכזי וגם התקשורת החיפאית והתקשורת התל אביבית (מה שנהוג לכנות בטעות "ארצית") לא טומנות ידן בצלחת, אבל לא ממש לא מסתכם רק בזה

כשהמצב המקצועי בכי רע, לא צריך הרבה בשביל לספק לאנשים סיבה למסיבה. הן מהצד של הקהל והן מהצד של ההנהלה. כך ישנו כדור שלג מתגלגל וגדל ודברים כמו תקרית אחת של אוהד אחד עם שחקן אחד מתפתחים לאסון שרק מחכה לקרות, כשחלק מהשחקנים מול חלקים בקהל ושניהם מול ההנהלה, והאוהד שרק רוצה לבוא ולראות כדורגל שבוי של כל אלה

וככה אנחנו מגיעים למצב שבו ההנהלה של מכבי (הירוקה) מדכאת, באמצעים אנטי דמוקרטיים, כל ביקורת לגיטימית על הקבוצה ועל שחר בין כותלי האצטדיון. אם לא נותנים לבן שלי להכניס לאצטדיון 'אבי רן' טושים, שמא ישמשו לכתיבת שלטים נגד שחר, אז נראה שההנהלה לא מעוניינת לפתור את המשבר ביחסים, אלא לתדלק אותו. הרי מה יותר קל מאשר להאשים את הקהל? אני אגיד לך מה יותר קל – יותר קל לשסות את האוהדים אלה באלה, ולצערי זה מה שקורה. מנהלי קבוצות פייסבוק עם עשרות אלפי לייקים כותבים שאני ושכמותי, שהולך ללמעלה מ-40 משחקים בעונה, הם האויבים האמיתיים והכי גדולים של מכבי (הירוקה). לדעתי, זו הצלחה מסחררת של הקו שמובילה ההנהלה שהוא ניכור בין הקהל למועדון והשתלחויות של אוהדים אלה באלה. אוהב שכותב נגד אוהד אחר ברשתות החבריות לא יכול באותו הזמן לכתוב נגד הקבוצה. יופי של הפרד ומשול

לשמחתי, עדיין לא הגענו למצב אליו הגיעו אוהדי שאר הקבוצות הגדולות במשברים שלהן. עדיין אין הפגנות ליד ביתו של שחר ועדיין לא הגענו למצב של אלימות פיזית. אני מאד מקווה שכך המצב גם ישאר. מה שכן, ההנהלה של מכבי (הירוקה) בטח לא עושה את הצעדים המתבקשים מול הקהל על מנת לדאוג שהמצב ישתפר, לא כל שכן לדאוג שהמצב לא יתדרדר

גיל שלי: איזה קו מנחה אתה רואה בהחתמת השחקנים עד כה? האם השאיפה של חיפה היא לזכות בליגת ותיקים שתוקם ואנחנו עוד לא יודעים עליה

מתן גילור: יש היגיון כלשהו כשמחפשים שחקנים לעמדות מסוימות. הבעיה אינה עם הגילאים לדעתי. שחקני הליבה הישראלים הם אלירן עטר (30), גילי ורמוט (31), עומר דמארי (28), גל אלברמן (34), ניקיטה רוקביצה (29) ורועי קהת (25). זה בסדר ששחקנים בגילאים הללו יובילו את הקבוצה, בטח אם יודעים לעשות רוטציה ובטח אם יש שחקנים משלימים צעירים. שחקן בגיל של דמארי או רוקביצה אמור להיות בשיאו. זה נכון שהסגל לא מספיק מאוזן וזה נכון שבונים יותר מדי על שחקנים שכנראה כבר לא מסוגלים לסחוב קבוצה על הגב. אבל הבעיה הרבה יותר גדולה מזה. שחקנים במכבי (הירוקה) פשוט לא מצליחים למצות את הפוטנציאל. פעם כל רפי כהן כזה (החלוץ) נראה אצלנו כוכב על. עכשיו שחקנים מוכשרים כמו עידן ורד או רועי קהת פשוט לא יכולים להצליח

מה שכן – וזו הנקודה החשובה ביותר – אין פנורמת מאקרו. לפחות לפי הרושם שאני מקבל. האם נראה למישהו שלוזון בנה פרופיל לכל עמדה שאמור להתחבר לפילוסופית משחק כוללת, בנו רשימה של שחקנים שעונים לפרופיל ומנסים להחתים אותם? אני לא חושב. הרבה יותר הגיוני שאמרו "גל אלברמן פנוי ואנחנו גם צריכים קשר אחורי, אז בואו נביא אותו." בינתיים, שחקן בן 34 בירידה הוא הקשר האחורי היחיד בסגל והוא מקבל שכר של שחקן בכיר מה שאומר שככל הנראה לא יביאו זר איכותי לעמדה

בכל החתמה בנפרד יש היגיון. לעתים אפילו היגיון רב. אבל התחושה היא שאין מדיניות רכש כוללת. אין חשיבה לטווח ארוך כמו שרואים בב"ש עם אוחנה וזריהן. דרך אגב, אני לא טוען שאי פעם היתה מדיניות כזו במכבי (הירוקה). פשוט פעם לא היית צריך אחת כמו כדי לשלוט בליגה. קל וחמר בעונות בהן היה יתרון תקציבי

גיא לוזון השתמש בשחקנים צעירים כסוג של כיסוי למחדלים שלו, יש לכם מושג מי מהשחקנים הצעירים יהיה בסגל שלכם שנה הבאה בתפקיד משמעותי? יש כאלה שקיבלו הזדמנות מגיא לוזון והוכיחו יכולת שתספיק לכך

גיא לוזון נתן במה למספר צעירים, רובם כאלה שכבר קיבלו הזדמנות ואף תפקיד מהותי אצל מולנסטיין. הצעיר היחיד שאין לי ספק שיהיה לו תפקיד משמעותי הוא עומרי גלזר. נטע לוי, כך אני מקווה, יקבל קרדיט להוכיח שהפוטנציאל שהראה ליד קשר אחורי אצל רוני לוי אכן קיים, ורק היה חסר השחקן לידו הוא יוכל לשוב ולפרוח. אבל תקוות לחוד וציפיות לחוד. וחוץ מגלזר אני לא רואה למי יהיה תפקיד משמעותי. לפחות לא כל עוד העונה חיה. כשלוזון יצטרך תירוצים לכישלונות, והפעם כבר לא יוכל להאשים את קודמו בתפקיד, אז אולי שוב נראה צעירים שמקבלים יותר דקות

יש כאלה שהראו דברים שלדעתי מצדיקים לתת להם עוד הזדמנויות. אני בעיקר התרשמתי מאיתן וולבלום, ששיחק עם הרבה ביטחון, מבקש כל הזמן את הכדור ונראה בעל מבנה גוף איתן, כיאה לשמו. ויש לא מעט שחקנים מאד מוכשרים, חסרי יסודות לחלוטין, שחושבים שזה שהם כיכבו בליגת הנוער מבטיח להם משהו בבוגרים. הלוואי שלוזון יהיה האיש שידע להכניס אותם לתלם, אבל לא הייתי בונה על זה

מה שחשוב להבהיר הוא שאף אחד מהצעירים האלה הוא לא שחקן ברמה של חמד, כיאל או רפאלוב. יש שחקנים שאתה אומר שאם הכל ילך כמו שצריך הם יכולים להיות אחלה שחקנים משלימים. אין אחד שאני יכול לשים עליו את האצבע ולהגיד "פה גדל כוכב". קטן בגיל של נטע לביא סיים קמפיין ליגת אלופות עם 3 שערים. בגיל של איסמעיל ריאן הוא כבר היה שחקן העונה. עכשיו הגענו למצב שגידי קניוק ועומרי אלטמן סחורה חמה על משבצת הצעירים אצלנו. וגם אותם ממש לא בטוח שיצליחו להביא

גיל שלי: בעצם התחושה היא שמדובר בדיוק באותו מצב שהיה עם רוני לוי לפני שנתיים, איפה אתה רואה את ההבדלים

מתן גילור: לפני שנתיים, כשהודיעו על החזרה של רוני למכבי (הירוקה), אני הייתי מאלה שהתנגדו למהלך. גם בסיום העונה, למרות הגביע, קיוותי שיעזוב ושמחתי שעזב. ובכל זאת… נכון שרוני לא הצליח בשום מקום מחוץ למכבי (הירוקה) , אבל במכבי (הירוקה) היו לו קבלות. מתוך 6 עונות הוא זכה ב-4 בתואר ובעוד אחת נרשם כמאמן היחיד שהביא קבוצה ישראלית לעבור שלב נוק-אאוט אחרי שלב בתים באירופה
כמובן שאצל שניהם יש הרבה מן המשותף: הדלפות לתקשורת, אינטרסים זרים (לכאורה) ובעיקר שניהם פשוט לא מאמנים מספיק טובים לטעמי
לזכותו של רוני יאמר שהוא הביא אותנו לעונה הכי טובה בשנים האחרונות. לחובתו יאמר שזה היה רק קצת מעל נכשל
אם הייתי צריך לבחור בין שניהם, אז בשיקול מקצועי קר הייתי מעדיף את רוני, אבל במצב הנוכחי אני מעדיף את לוזון, כדי שירד עוד מאמן לא מתאים מהרשימה ולא בטעות יחשבו עוד כמה שנים שלא קיבל הזדמנות וצריך לתת לו אחת נוספת
*
וברשותך עוד משפט נוסף:
זה נכון שהתשובות שלי כאן מאד פסימיות, אבל זה בעיקר במבט לטווח הקצר. למכבי יש את המתקנים, האיתנות הכלכלית ובעיקר את הקהל. הסיכוי לשחזור מקרים כמו הפועל פ"ת, מכבי נתניה או הפועל ת"א קלוש עד אפסי במקרה של מכבי. סיכוי יותר גדול שנמשיך לנוע בין מקומות 3-6 לעוד כמה עונות. אבל אין לי כל צל של ספק שעד אמצע העשור הבא, לכל המאוחר, מכבי תחזור לצמרת הכדורגל הישראלי. זה המון זמן בחיי אוהד כדורגל, אבל זה פסיק בהיסטוריה המפוארת של מכבי. ובמי הכי תלוי הזמן הזה עד לחזרה לצמרת? בעיקר הקהל. מכבי היא קודם כל שלנו ואם נדע להפעיל את הלחצים הנכונים במקומות הנכונים ובצורה לגיטימית, נוכל גם לקצור את הפירות בעגלא ובזמן קריב
רוצה להודות לך מקרב לה שאירחת אותי
ירוק עולה

Share on FacebookTweet about this on Twitter

82 תגובות ל “צהוב על ירוק”

  1. ניינר / ווריור (פורסם: 7-6-2017 בשעה 08:57)

    גיא לוזון זו בדיחה נהדרת, מחכה בקוצר רוח לצחוקים של העונה הבאה עלינו לטובה

    להגיב
  2. ירושלמי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 09:11)

    גיא לוזון יצליח על אפכם וחמתכם

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 09:14)

      אני מאחל לו שימשיך להצליח לעלות לפלייאוף העליון, בדיוק כמו ההצלחה האדירה שלו השנה

      להגיב
    • מתן גילור (פורסם: 7-6-2017 בשעה 09:17)

      להפך. לא יהיה שמח ממני אם יצליח. מבחינתי שיזכה עכשיו ב-10 אליפויות רצופות ופעמיים בליגת האלופות. הדבר היחיד שמעניין אותי הוא טובתה של מכבי. אין לי עדיפות לפרסונה זו או אחרת.

      להגיב
      • ירושלמי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 10:07)

        אבל למה לא מגיעה לו ההזדמנות להוכיח את עצמו במשך עונה אחת מלאה?
        אני באופן אישי סולד מהאופי של הבנאדם, אבל מבחינה מקצועית הוא כן אחד שהצליח להוכיח את עצמו יותר מבמקום אחד, ברוב הקבוצות שלו הוא כן הצליח לבנות תלכיד טוב עם כדורגל חיובי.
        וזה לא שיש תור של שמות גדולים שרק מחכים להגיע.

        להגיב
        • ניינר / ווריור (פורסם: 7-6-2017 בשעה 10:26)

          מה זה הצליח? שני רק לפרגוסון

          להגיב
          • אמיתי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 10:59)

            ״תלכיד טוב״..״כדורגל חיובי״.. אראל מרגלית של הכדורגל

            להגיב
            • צור שפי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 11:29)

              כאוהד הפועל אינני נמנה על חסידיו של לוזון (וזו לשון המעטה) אבל "אראל מרגלית" נראה לי בכל זאת עלבון חריף מדי.

            • אמיתי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 11:46)

              יום קשה..אבי גבאי?

            • צור שפי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 12:22)

              כמי שמפלגת העבודה נמצאת ברשימת המפלגות שמביניהן אבחר את זו שעבורה אצביע, בסך כל מערכת שקלול הנתונים שתביא להחלטה אראל מרגלית הוא מינוס ואבי גבאי פלוס ככה שמבחינתי "אבי גבאי" זה לא עלבון.

            • ירושלמי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 13:06)

              הצליח מעל הממוצע של רוב מאמני הכדורגל בישראל בעידן הנוכחי.
              עם מכבי פ"ת, הנבחרת הצעירה וליאז'.
              גם לא זכור לי שהקבוצות שלו הואשמו בכדורגל הגנתי "טקטי" כמו אצל רב"ש שמוציא את החשק לחיות, לכן הזכרתי כדורגל חיובי (לא רציתי להגזים ולהגיד כדורגל התקפי).
              בסה"כ הוא לא מאמן רע וההזדמנות מגיעה לו.
              איזה אופציות אחרות וטובות יותר יש בשוק? פיטר בוס כמשל.

            • אמיתי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 13:27)

              ירושלמי. הואשמו והורשעו..
              צור. אין לי איך לנחם אותך.

            • צור שפי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 13:42)

              שמע, כמו שכתבתי אני אוהד הפועל מאז ולתמיד. הגישה שלי למפלגות הפוכה – אין קשר ריגשי וההצבעה מותאמת לתקופה ולאנשים ככה שביחס לעבודה אין צורך בניחומים (אלא אם הם כוונו להיותי אוהד הפועל)

            • בלייק (פורסם: 7-6-2017 בשעה 13:43)

              ההצלחה היחידה של לוזון בנבחרת הצעירה היתה להיוולד במשפחה של יו"ר ההתאחדות.
              אני גם לא חושב שבליאז' גיא לוזון נתפס כהצלחה כל כך גדולה.
              במכבי פ"ת היו לו שנתיים שבהן הקבוצה סיימה במקום 3 ובמקום 2, שאר העונות שם הם היו במקום 5-6. לא רע באמת. מצד שני, היתה לו סביבת עבודה ייחודית.

            • אמיתי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 13:55)

              צור עם הפועל אנחנו באותה סירה רק שלי, משום מה, מעולם לא היו יותר מידי רגשות אליה. גם לא בתקופות הטובות. להפועל סל יש לי פינה קטנה.. נסתרת

  3. אמיתי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 09:28)

    הכי בקטנה כי אני באמת לא כזה עוקב ומבין.
    אף מאמן לא הצליח שם בשנים האחרונות. אף שחקן צעיר לא פרץ. אף רכש לא נצץ. הבעיה היא מערכתית ומלמעלה. כמו במכבי סל. שיענקלה יראה משחקים מהבית

    להגיב
    • dmc (פורסם: 7-6-2017 בשעה 09:54)

      אולי לא דחוף לו להצליח, ויותר מעניין אותו לנהל מקרוב מאשר להאציל סמכויות. קבוצה שלו, לא?

      להגיב
      • אמיתי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 10:06)

        אולי. קטונתי.. אבל זה לא מישהו שהתחיל אתמול ללכת. התשובה הפשוטה (והנכונה לדעתי) היא שהוא לא יודע איך

        להגיב
  4. עירן (פורסם: 7-6-2017 בשעה 09:50)

    פוסט נהדר. ועצוב למדי… מתן, ניתוח מעולה ומדוייק.

    להגיב
  5. גדי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 11:01)

    אניגמה.
    אין דבר הגיוני שלא ניסו בחיפה וזה כל פעם מתרסק.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 7-6-2017 בשעה 11:27)

      זה לא נכון. עוד לא ניסו באמת לתת למנהל מקצועי לנהל את הקבוצה לטווח זמן סביר (כלומר, יותר משנה) עם כל הסמכויות המתאימות

      להגיב
  6. צור שפי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 11:15)

    סליחה על הבורות – מי בצילום?

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 11:24)

      אין לי מושג, זה לקוח מהחנות האינטרנטית של מכבי חיפה, השתמשתי בתמונה הזאת כדי ליצג את ההחתמות שלהם

      להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 7-6-2017 בשעה 11:26)

      המנהל המקצועי הבא

      להגיב
    • MOBY (פורסם: 7-6-2017 בשעה 18:08)

      החלוץ המצטיין שלנו דקל קינן

      להגיב
  7. אריאל גרייזס (פורסם: 7-6-2017 בשעה 11:24)

    אחלה ניתוח, מתן. אני רק חושב שההנחה שלך בסוף, אולי פשוט כי אני אוהד ליברפול, קצת אופטימית מדי. יש מצב שקבוצה למרות כל המשאבים והרצון לא מצליחה לחזור לצמרת. אם כי כמובן בכדורגל הישראלי זה לא בדיוק הפריימרליג מבחינת משאבים.
    מה שכן, אני חושב שכנראה צריך להיות עוד יותר גרוע כדי שיהיה לכם טוב. מסתבר שאפילו הביצועים בעונה האחרונה הנוראית לא גרמו לשחר לשנות באמת מדרכיו (כלומר, לשחרר את הניהול המקצועי). האמת היא שעד שהוא לא ירגיש את זה בכיס ועל המגרש – אוהדי חיפה מפסיקים לקנות מנויים ומתחילים לשרוק לו בוז (וכן, אולי גם הפגנות מול הבית, לא רואה שום דבר שלילי בזה כל עוד אלימות לא מעורבת) אז כנראה שזה לא ישתנה. בינתיים הוא עושה עבודה יפה מאוד של הפרד ומשול. גם מה שדיברת על הרשתות החברתיות ואפילו המינוי של לוזון שנותן לו שעיר לעזאזל מאוד נוח בשביל האוהדים

    להגיב
    • מתן גילור (פורסם: 7-6-2017 בשעה 11:38)

      תודה.
      קריאות להחרמת משחקים נשמעו לאורך השנים האחרונות, אבל רק במשחקים האחרונים בעונה שעברה זה ממש קיבל תאוצה.
      במחזור ה-35 בסכנין היינו פחות מ-100 אוהדים ביציע להערכתי. במחזור ה-36 לראשונה באבירן אירחנו משחק ליגה עם כמות אוהדים שאינה חמש ספרתית.
      נראה שיש כמות גדולה של אוהדים שקוראים לחרם מנויים. הרבה יותר מההתארגנויות הקטנות שהיו בשנים הקודמות.
      אני לא יודע לומר אם זה נכון או לא. אני כן יודע לומר שאני אחדש מנוי. הן מנוי בית והן מנוי חוץ.

      להגיב
      • אריאל גרייזס (פורסם: 7-6-2017 בשעה 12:17)

        בוא נשאל ככה, מה צריך לקרות כדי שמישהו כמוך (מהגרעין הקשה של האוהדים) לא יחדש מנוי?

        להגיב
        • מתן גילור (פורסם: 7-6-2017 בשעה 12:20)

          לא משהו שקשור להישגים ספורטיביים. הדוגמה היחידה שאני יכול לחשוב עליה בישראל היא בית"ר ירושלים ונושא הגזענות.
          כמובן שיכולים לקרות גם דברים בחיים האישיים שלא יאפשרו, אבל אני מניח שלא לזה התכוונת.

          להגיב
          • אריאל גרייזס (פורסם: 7-6-2017 בשעה 12:30)

            כן, ברור. עכשיו השאלה היא כמה אוהדי חיפה שייכים לגרעין הקשה הזה. להערכתי, מבין הקבוצות הגדולות, ביתר נמצאת בתחתית וחיפה בטופ, הרבה מעל כל היתר

            להגיב
  8. holden (פורסם: 7-6-2017 בשעה 11:49)

    אני לא אחזור על המילים הקשות שכתבתי על אדון יעקב שחר,
    בכל מקרה למכבי חיפה לא תהיה תקומה עד ששחר לא יפנה את מקומו.

    המועדון היה לפניו וימשיך גם אחריו,
    לא צריך גם שיעביר את השרביט ליורש העצר שלו(שעושה רושם של אחד שלא הכי מבין בניהול קבוצת כדורגל)

    מה יהיה ומי יהיה אחריו?
    לחיים יש אנרגיה משלהם ולכל סיר יש מכסה,
    שחר מתנהל באדנות, גאוותן, לא מוכן לבזר סמכויות,
    הוא אוחז בצעצוע שלו ולא מרפה.

    שחר או סחר לא רק סוחר במכוניות,
    שחר או סחר גם סוחר בחלומות,
    סוחר בחלומות של ילדים חיפאים תמימים ,
    ידע שהקהל החיפאי רצה את ראובן עטר,
    ידע שראובן לא הכי מתאים לתפיסתו-עדיין החתים אותו בכדי לרצות את הקהל שממשיך לחלום על חיפה האימתנית.
    הוא נוגע ולא נוגע,
    מצד אחד מתערב וקובע בכל ההחלטות הקרדינליות, מאידך יודע להטיל אשמה על מאמנים זוטרים שמשמשים כפיונים על לוח המשחקים שלו.

    אני מסכים עם מתן שאת לוזון הוא הביא כברירת מחדל ובכדי שיהיה על מי להטיל האשמה לכשלון שיהיה בעונת :2017-2018
    על המועדון מוטלת קללה כבר כמה שנים,
    אם זה לא הקהל הנאמן (הנאיבי)שגודש בעשרות אלפים את האצטדיון
    אם זה לא המתקנים המעולים
    אם זה לא המאמנים בלבד
    אז מי זה לעזאזל?

    כמה עיוורים אפשר להיות?
    שחר -סוחר החלומות שעושה קופון על חשבון אוהדים נאיביים

    להגיב
  9. השמן (פורסם: 7-6-2017 בשעה 11:56)

    מתן,
    קראתי בבלוג שלך את הטענה ששחרור השחקנים הסיטוני בינואר (שלדעתי, ולפי מה שהבנתי גם לדעתך גמר לכם עונה לא רעה בכלל עד אותו רגע) הגיע משחר ולא מקרלסן. רציתי לדעת אם זה משהו מוכח עפ"י ידיעותיך, או השערה.
    אין אפשרות שקרלסן יזם את השחרור הזה? כי אם כן, אז לפחות לגביו שחר צודק, זו טעות קולוסאלית שעפים עליה הביתה. בלי קשר לכל ההחלטות מאז (לוזון, מוניוז וכו')

    להגיב
    • מתן גילור (פורסם: 7-6-2017 בשעה 12:26)

      יש לי מקורות. מצד שני אנשים עם מקורות אחרים טוענים אחרת ושקרסן הוא הרוח החיה מאחורי השחרורים. ויש כאלה בכלל שטוענים שמולנסטיין דחף לחלק מהם.
      אבל… גם אם זה מולנסטיין או קרלסן, לדעתי רוח המפקד דרשה זעזוע. זה התבטא באותה "שיחת נזיפה" ששחר עשה לשחקנים.
      אני לא יודע בוודאות מה נאמר בשיחות ב-4 עיניים בין שחר לקרלסן, אבל לתחושתי שחר דחף לחריש.

      להגיב
  10. בילבו באגינס (פורסם: 7-6-2017 בשעה 12:29)

    בחמש שנים האחרונות אני לומד בחיפה, חשבתי שזה הזדמנות מצויינת לראות את מכבי חיפה בלייב. אז חשבתי.
    ולגופו של ענין אין חדש תחת השמש. בונים סגל עם פוטנציאל למקום 3-4 ובתוספת הלחץ שיש במועדון והציפות המוגזמות זה שווה מקום 5-6.
    שחר צריך לצאת אל האוהדים ולהגיד להם שהוא לא מוכן להשקיע מספיק בשביל להתמודד על האליפות .
    בסופו של דבר או שהאוהדים יגידו לו ללכת או שכולם יקבלו את זה והציפיות ירדו והמערכת תירגע בדיוק כמו שקרה בביתר קבוצה שלא חולמת אפילו על אליפות אבל גם משחקת בלי לחץ ומוציאה מעצמה את המקסימום.

    להגיב
    • yaron (פורסם: 7-6-2017 בשעה 17:18)

      זה לא עניין של כסף, זה עניין של מי מחליט מה עושים עם הכסף.
      שחר כז של בשנים האחרונות, אין על זה וויכוח אבל לדעתי יותר בצד של מאמן ובכלל צוות מקצועי/מנג'ר ופחות בענייני סגל.

      להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 7-6-2017 בשעה 18:54)

      אבל התקציב של חיפה פחות או יותר כמו של בש שבחמש השנים האחרונות הרבה יותר טובה

      להגיב
      • עומרי (ירוק) (פורסם: 8-6-2017 בשעה 01:18)

        תקציב שחקנים? לא נראה לי

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 8-6-2017 בשעה 04:47)

          גם אם תקציב השחקנים קטן יותר, ההפרש זניח. ההפרש בהישגיות רחוק מאוד.

          להגיב
    • ישרון (פורסם: 8-6-2017 בשעה 12:19)

      לא חושב שהבעיה היא כסף יותר זה שכל מי שעשה עונה טובה קונים מיד ומצעים חוזה לחמש שנים, בלי קשר אם הוא מתאים לסגנון המשחק, לרמת הלחץ של המועדון וכו'. אגב בבית"ר האוהדים כן חולמים רק שבבית"ר התוצאה זה שהם פשוט לא באים למשחקים, בנוסף תקופת טביב מגיעה אחרי עידן קורנפיין ככה שההשוואה קצת בעייתית.

      להגיב
  11. ג'נובי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 13:08)

    שחקנים, צעירים במיוחד, צריכים מעטפת מתאימה כדי להצליח. מכבי חיפה בשנים האחרונות לא רק שלא מספקת את המעטפת הזאת אלא ממש מכשילה אותם.
    נראה לי הגיוני להניח שאם רועי קהת היה מגיע לבאר שבע ואוחנה לחיפה היינו היום מדברים על הקריירות שלהם בכיוונים הפוכים.
    מעטפת היא גם הניהול מסביב לשחקן שמתבטא הניתוק מהתקשורת ומדדים סובייקטיביים להצלחה אבל גם באופי הכולל של סגל השחקנים. כשבבאר שבע יש ברדה, ראדי, גורש, שיר צדק, קל יותר להשתלב בצורה מקצועית טובה. במכבי אלו היו אלברמן, זהבי, ייני, קרלוס גרסיה ויואב זיו. וראינו מה קרה אצלנו כשהמנהיגות הזו התערערה. במובן הזה ההחתמה של אלברמן היא צעד בכיוון הנכון אבל חוץ מדקל קינן הוא די בודד במערכה.

    להגיב
  12. אלי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 13:27)

    יש איזה סיבה שאין נקודה בסוף פסקה?

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 13:53)

      כן, הסתבכות שלי עם היישור לימין במערכת החדשה

      להגיב
  13. MOBY (פורסם: 7-6-2017 בשעה 14:12)

    עונה שמתאימה לסיבוב מסביב לעולם, לכתוב ספר, להתחיל עסק חדש או בניית בית, הכל חוץ מלראות את הקבוצה שלנו.
    פעם ראשונה אחרי המון שנים, שאין לי ציפיות, אין ולו גרגר אופטימיות.
    וההחתמה של אלברמן (ואני אוהב את השחקן) היא בושה לאינטילגנציה הולכים לחסל לנו את נטע לביא.

    להגיב
    • מתן גילור (פורסם: 7-6-2017 בשעה 14:49)

      לא מסכים.
      ראשית, הם לא באותו תפקיד. אלברמן אחורי ונטע מרכזי (למרות שהעונה שמו אותו לא מעט אחורי וזה היה כישלון). מזכיר שהמשחקים הכי טובים של נטע היו ליד פירס.
      שנית, נטע יכול ללמוד דבר או שניים משחקן כמו אלברמן.

      להגיב
      • MOBY (פורסם: 7-6-2017 בשעה 15:44)

        הלוואי שאתה צודק,
        הצפי שלי שיהיה שחקן זר בעמדה + אלברמן או נטע לביא, יחד עם המאמן וחדר ההלבשה, נטע יעבור לעכו/קרית שמונה/נתניה בינואר או לפני .

        להגיב
  14. רומן (פורסם: 7-6-2017 בשעה 14:42)

    אני אזכיר פה לכולם שגיא לוזון הוביל את קלאב ברוז' נהדרת שאמנם לא נקמרה באליפות אבל עדיין מקום שני זה יפה.
    גיא לוזון עשה קסמים בבני יהודה, חתום על אחד המשחקים הגדולים של קבוצה ישראלית אי פעם (מכבי פ"ת בקאמבק בסרביה), הואביל אתה הנבחרת האולימפית לרמה מאוד גבוהה.
    הוא נכשל בחיפה עד כה, אבל הוא מאמן עם קבלות ועדיף אותו על עוד איזה חתול בשק עם שם אירופאי. זה לא שוילאש בואש יושב בבית ומחכה לטלפון משחר.
    אני חושב שיש לנו שחקנים מעולים הילד בקישור האחורי(לא נטע השני) עושה רושם של שחקן מעולה, על מוחמד עוואד כבר דיברתי, לדעתי שנים שלא היה בישראל כשרון כזה.
    צריך להביא בלם פירסט קלאס וקשר מרכזי פירסט קלאס וזהו, שני שחקנים וזהו להתאבד שם עם סכומי עתק.
    הייתי רוצה לראות את חיפה חוזרת לשחק כדורגל לוהט עם 4-4-2 עם מוחמד ודמארי בחוד.
    אני לא מצליח לבנות הרכב בראש, בהנחה שיביאו באמת קשר לאמצע יש לנו גם 4 קשרים באמצע, אלברמןף נטע, הילד השני והזר, מה יעשו עם זה?
    בנוסף יש לנו יותר מדי שמות עם אופי התקפי חוץ ממוחמד ודמארי(שאצלי הם באנקר בלי שאלות)
    עטר, ורמוט, קהת, מיקיטה יש מקום לגג 2 מהם בהרכב.
    אומרים שלוזון מסתדר עם עטר עוד מבני יהודה, אולי הוא יכול להעביר אותו להיות קשר? גילי גאון כדורגל, מיקיטה קטלני במשחק מהיר, כאב ראש רצח למאמן.
    האמת שאת קהת הייתי מוכר, לא מחזיק ממנו.
    ושוב אני מסתכל על השמות ואומר רבבאק, זו קבוצה לאליפות, הכל תלוי בלוזון, רגע האמת שלו.
    בהצלחה

    להגיב
    • רומן (פורסם: 7-6-2017 בשעה 14:49)

      *סטנרט ליאז'

      להגיב
    • עומרי (ירוק) (פורסם: 8-6-2017 בשעה 01:23)

      חולק עליך בעניין המאמן רומן. מה זאת אומרת "עדיף מחתול בשק"? הבחירה היא לא בין מאמן גרוע לפרגוסון. אפשר להביא מאמנים זרים טובים לכאן – עובדה שמכבי ת"א הביאה כמה כאלו (אחד מהם מתמנה למאמן דורטמונד בימים אלו). נכון שהיא גם נכשלה בכמה מקרים, אבל צריך לנסות. לדעתי הסיכוי שלוזון יצליח שואף לאפס. אז כדאי "להמר" עם מאמן זר.

      חולק עליך גם בעניין השחקנים אבל מדכא אותי מידי לפרט.

      להגיב
      • רומן (פורסם: 8-6-2017 בשעה 07:59)

        תפרט, מעניין לשמוע.
        לא מבין אגב למה את חושב שהסיכוי עם לוזון הוא 0. (סיכוי זה מספר הוא לא יכול לשאוף לשום מקום :-))

        להגיב
    • W (פורסם: 8-6-2017 בשעה 15:12)

      ההיסטוריה חולקת על קביעתך שללוזון יש קבלות:
      הדריך את מכבי פ"ת לעונות מוצלחות והעפיל לאירופה, המשחק הגדול אליו התייחסת (פרטיזן) לווה בגל שמועות עיקש על מכירה (תוצאה חריגה של 2:5 בחוץ). -נחמד
      קסמים בבני יהודה? מקום 3-4 והפעלה לאירופה -נחמד
      נבחרת צעירה? מינוי מעוות , קיבל טורניר המארח ולא הפעיל מהשלב המוקדם.
      סטנדארד? מינוי מעוות (סוכנו דהאן מקורב לנשיא) , קיבל קבוצה ששווה מקומות 4-1 וסיים שני. פוטר.
      צ'רלטון -עוד מינוי מעוות (אותו בעלים של סטנדארד שזרק סוכריה אחרי הפיטורים בבלגיה) , הסתבך בתחתית יפוטר.
      הפועל ת"א – החזיק אותה בקרבות תחתית עם ראש מעל המים, אך פחד להיות חתום על ירידה ועוד.
      חיפה – פתח את הקבוצה לעיתונאים המקורבים אליו ובכך הרעיל מחדש את ניסיונות ההבראה , תוצאות מביכות.
      איזה קבלות??

      להגיב
      • רומן (פורסם: 8-6-2017 בשעה 21:13)

        לדעתי ההישגים שמנית הם הישגים יפים.
        מתי בני יהודה סיימה הפלייאוף העליון?
        מכירה בפרטיזן? לא יודע.
        מאמן טוב מאוד, לא מוריניו אבל מאמן טוב, בואו ניתן לו צ'אנס, מקסימום נשחט…

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 8-6-2017 בשעה 22:30)

          בני יהודה סיימה עם אבוקסיס בפלייאוף העליון

          להגיב
          • רומן (פורסם: 9-6-2017 בשעה 11:24)

            זה מביא אותי לנקודה שרציתי גם לכתוב עליה, שאבוקסיס גם מאמן נהדר ואם לא לוזון הייתי הולך עליו

            להגיב
  15. היסטוריון של ספורט (פורסם: 7-6-2017 בשעה 15:09)

    יפה ומעניין .
    כמה הערות /שאלות תובנות .

    גיא לוזון :
    למה לדעתך לא מתאים ?
    מי לדעתך כן מתאים ?
    דעתי בעניינו כזו .
    1 .למרות שהוא לא כוס התה שלי הרי שכן הייתי ממנה אותו בתקופה שבה מונה שכן אין מאמן זמין שעולה עליו (איני חושב שאבוקסיס מתאים יותר ..אם הייתי חושב כך הייתי לוקח מאמן ממערכת ומוותר על פליאוף עליון ולא ממנה את גיא לוזון …אך איני חושב שאבוקסיס מתאים ממנו ).
    2. לדעתי גיא לוזון לא נכשל במכבי חיפה ההיפך הוא הצליח להביא אותה לפליאוף העליון.
    ממצב לא נעים וזה אולי היה המקסימום בסיטואציה.
    לכן אין לשפוט אותו עדיין .
    למרות שייתכן שגם אני לא הייתי ממנה אותו מתחילה הרי מהרגע שמינו אותו הרי שלהשקפתי הוא צריך להמשיך.
    שאלה נוספת מה יש לקהל ולך מרוני לוי
    1. 3 אליפויות +גביע אשתקד …תמוהה מבחינתי .

    בעניין המנהל המקצועי אני מסכים לחלוטין שלא ממנים מנהל אחרי מאמן ושחקנים וזו סוג של בדיחה בעיני.

    בעניין גל אלברמן והחתמות מבוגרים.
    פעם לפני כ 20 שנה בחיפה היו מחתימים רק בני 20 עד כדי כך שאפילו את ברקוביץ לא החזירו.
    (לאו דווקא בגלל זה אך לתחושתי זה היה המערכת השיקולים ).
    מתי שהוא זה התנפץ ….וכמעט תמיד לא הוכיח עצמו (תמיר כהן ,ידין ).
    רוצה לומר פעם הייתה מדיניות ואף די מוצלחת בהחתמות .

    בעניין בעלים שהוא בר סמכא מקצועי .
    לא בטוח שאני מסכים.
    אלי אביב מוכיח הבנה וטביעת עין .
    גם שרצקי הוכיח עצמו עד לא מכבר.
    איני בטוח במסקנתך .

    להגיב
    • מתן גילור (פורסם: 7-6-2017 בשעה 16:45)

      תודה.
      מהישראלים הייתי מביא רק את בכר או אברם. שניהם כמובן לא זמינים ולכן מעדיף זר. בכלל אני מעדיף צוות זר שלם.
      רוני הצליח במכבי, ורק במכבי, מתוך דומיננטיות אדירה של הקבוצה בליגה. גביע זה תואר מקרי שאני לא מתלהב ממנו. הייתי מעדיף קבוצה שמתמודדת על האליפות ומפסידה אותה מאשר לזכות בגביע. ונזכיר שהוא אחראי לאחת ההדחות המביכות בתולדות הכדורגל הישראלי אם לא המביכה שבהן.
      רוני נכנס להמון תקלים עם שחקנים. פעם זה היה קטן ורוסו ועכשיו בניון ועטר. לא צריך להיות שטיח, אבל אי אפשר כל הזמן לריב עם כולם.
      מחוץ למכבי רונימלא התחיל וסיים עונה שלמה באותה הקבוצה. אפילו לא עונה אחת.
      נחכה ונראה. המגמה של אנשי מקצוע רק תלך ותגבר לדעתי.
      אף פעם לא החתימו רק בני 20. שחקנים כמו באדיר וטל למשל, שהיו מרכזיים, הגיעו אחרי ההתנסות האירופאית. גם זרים כמו צ'אנוב או פראליה היו מבוגרים יחסית.

      להגיב
  16. גיא (פורסם: 7-6-2017 בשעה 15:25)

    מתן גילור, בחייאת, בכוח אתה מנסה לקרוא לעצמכם "מכבי"? ועוד כשאתה מדבר עם אוהד מכבי?

    יש לך את זה ביותר מאולץ?
    די, הבנו, יש לכם תסביך שאתם חושבים שאתם "מכבי".
    דברו ככה ביניכם לבין עצמכם (אוהדי חיפה) אבל אל תדחוף את זה לכל משפט שני שלך בכוח. במקום שאנשים מכל רחבי הארץ קוראים ולא מבינים על מי אתה מדבר. זה פתטי.

    להגיב
    • Ljos (פורסם: 7-6-2017 בשעה 15:32)

      ובפרס הויכוח המיותר של השנה: ~תופים~
      שני האנשים לפני בתור בסופר שעסוקים בדיון קולני על האם אבוקדו זה בריא כי זה פרי, או שמן כי זה שומני.

      לא נורא, תוכל לנסות שוב בפוסט הבא. אנחנו יודעים שתנסה.

      להגיב
      • בלייק (פורסם: 7-6-2017 בשעה 15:34)

        גם אבוקדו כבר לא בריא??

        להגיב
    • בלייק (פורסם: 7-6-2017 בשעה 15:33)

      בפעם הבאה אולי תציע לו שבפוסטים שאתה מתכוון לקרוא ייכתב "חיפה" או "האחות הירוקה"

      להגיב
      • גיא (פורסם: 7-6-2017 בשעה 15:52)

        אני לא חלק מהמלחמות המיותרות האלה.
        שיכתוב מכבי חיפה וזהו. לא צריך לבלבל את הקוראים.

        להגיב
        • בלייק (פורסם: 7-6-2017 בשעה 16:00)

          ומה עם הקוראים שרגילים לקרוא למכבי חיפה "מכבי" ועלולים להתבלבל כשכותבים "מכבי" ביחס למכבי ת"א?

          להגיב
          • גיא (פורסם: 7-6-2017 בשעה 16:21)

            אתה מודע לכך שכל המדינה חוץ מתושבי חיפה, כאשר קוראים מכבי, חושבים שהכוונה היא למכבי תל אביב?

            אני יודע שבינם לבין עצמם, ובפורומים שלהם, הם אומרים מכבי, וזה בסדר.

            אבל לא צריך לדחוף את זה בכוח למקומות אחרים שזה פשוט מבלבל.

            להגיב
            • גיל שלי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 16:25)

              כמו שאני לא חושב שאנחנו צריכים לקבוע לתושבי יהודה ושומרון האם הם עם פלסטיני או שמא ציונים מוסלמים, אני גם מאמין שלאוהד קבוצה יש את הזכות לכנות את קבוצתו בכל דרך בה יבחר. מצידי שיקרא להם הירוקים האלוהיים, מכבי, או האחינית החביבה

            • בלייק (פורסם: 7-6-2017 בשעה 16:37)

              האמת שאני לא ממש מודע לזה.
              כתל אביבי, שנולד וגדל בעיר, ועדיין גר בה, חשבתי כמוך בעבר.
              עם הזמן, ובעזרת אנשים שחיים מחוץ לבועה, כולל כאן בדהבאזר, הבנתי שאוהדי מכבי חיפה (רובם לפחות) באמת מכנים את הקבוצה שלהם "מכבי" ולא "חיפה"….. מי היה מאמין? תנסה לקרוא ידיעה על מכבי ת"א כשאתה מדמיין שכתוב "ת"א" במקום שם הקבוצה, ולא בהקשר של דרבי מכביות. לא ברור ולא נחמד.
              למה שאני אכפה על אוהדים אחרים, או "סתם" אנשים, לשנות את הדרך בה הם רגילים לקרוא לקבוצה שלהם? מי אמר שיותר חשוב שתל אביבים יזדהו עם שם הקבוצה שלהם בידיעות/פוסטים מאשר החיפאים? מי אמר שכל המדינה חוץ מתושבי חיפה רגילים או מעדיפים לקרוא למכבי ת"א "מכבי" ולא למכבי חיפה?

            • אורן השני (פורסם: 7-6-2017 בשעה 23:41)

              גיא, תתבלבל בשקט. אם זה כל כך מפריע לך כנראה שהבעיה היא אצלך.

              בלייק, יפה כתבת.

            • Zizou (פורסם: 8-6-2017 בשעה 20:52)

              יש הבדל בין לקרוא לקבוצה מכבי בתוך העיר (לדוגמא כמו שמכבי פ"ת עושים) לבין לקרוא "רק בחיפה יש מכבי" ולצעוק בוז לשחר בחגיגות הגביע שנה שעברה בגלל ש (רחמנא לצלן) כינה את מכבי ת"א "מכבי" על הבמה.
              הם מנסים לשנות בכוח את התפיסה הרווחת בארץ ש'מכבי' זה בעצם מכבי חיפה.

              פתאטי

    • dk (פורסם: 7-6-2017 בשעה 22:17)

      לא יודע… עד שלא קראתי את התגובה שלך לא שמתי לב לשום דבר חריג.

      להגיב
    • נץים (פורסם: 8-6-2017 בשעה 11:01)

      קיים תסביך שמות כללי: "מכבי", "איצטדיון אבי רן" ובטח יש עוד כמה שפיספסתי

      להגיב
  17. D! פה ועכשיו (פורסם: 7-6-2017 בשעה 16:00)

    גיל, יהיה טוב עם תעביר חלק מהטקסט לבולד או משהו שיעשה סדר בין האשלות לתשובות

    ומן הראוי להוסיף את השם מכבי חיפה לכל מקום שבו מתן התבלבל

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 7-6-2017 בשעה 16:21)

      בוצע, הוספתי בסוגריים הירוקה כדי לא לפגוע ברוח המחבר, אך עדיין לספק הבהרה שמדובר במכבי שלא משחקת במדים הצהובים

      להגיב
  18. Kirma der faux (פורסם: 7-6-2017 בשעה 16:27)

    ייתכן שמעבר לכישלון מקצועי או ניהולי מכבי חיפה מצליחה כשהיא מציבה את התקציב הגבוה בליגה, או קרוב מספיק, ונכשלת כשאין לה את התקציב הזה?

    להגיב
    • מתן גילור (פורסם: 7-6-2017 בשעה 16:50)

      בגדול זה תמיד נכון שיש מתאם חיובי בין תקציב וביצועים ספורטחףיביים.
      אם זיכרוני אינו מטעני, ב2001 זאבי העמיד תקציב גבוה בהרבה, ב2009 קאידמק וב2011 גם גולדהאר וגם טביב את הראל.
      קבוצה שמקבלת סוויפ עונתי מסכנין לה תקציב מעט מעל המינימום לא יכולה לתרץ את הביצועים שלה בהעדר יתרון תקציבי בליגה.

      להגיב
  19. אבי 2 (פורסם: 7-6-2017 בשעה 18:51)

    קודם כל אחלה רעיון ויופי של טור. בלי קשר היה נחמד אם מתן היה נכנס לסגל הכותבים.
    לגופו של עניין:
    אני חושב שהצרות במכבי חיפה רבות אבל רגע שתי נקודות:
    1. סוגיית הזרים- בסופו של יום הזרים משדרגים פה את הישראלים והם האקס פאקטור לאליפות. וזה מה שקורה בבש. בשנים האחרונות נחתו פה זרים שבמקרה הטוב שווים ברמתם לישראלים.
    מכבי חיפה שנים פגיה בינגו בהמון זרים איכותיים, משהו במחלקת סקאוטינג נפגע קשות.
    2. הצעירים- עם כל הכבוד לכל הילדים בשנים האחרונות עולים לבוגרים שחקנים חד גוניים ללא שום חוצפה חיובית- נטע לביא למשל, נלחם ורץ אבל וואלה זה טוב לבני יהודה לא למכבי חיפה. הוא יוסי דורה עם שיניים ישרות.
    מחלקת הנוער לא העלתה איזה כוכב רציני בפוטנציה מאז השנתונים 84-88 (שי בירוק-84, ערן לוי- 85, רפאבלוב-86, כיאל-87, חמד-88)

    להגיב
    • מתן גילור (פורסם: 7-6-2017 בשעה 19:28)

      טוואטחה.

      להגיב
      • אבי ערך מוסף (פורסם: 7-6-2017 בשעה 22:26)

        פחות או יותר. לא ברמת הציפיות מאלו שציינתי.
        גם תפקיד המגן פחות סקסי מקשר או חלוץ.

        להגיב
  20. איציק (פורסם: 7-6-2017 בשעה 19:23)

    אני רק רוצה לציין שגיא לוזון הצליח בכול מקום בו הצליח. לכן אם יצליח גם במכבי (חיפה) זו לא תהייה הפתעה כי הוא כבר הצליח בכמה מקומות. רק צריך לתת לו את המפתחות במקום להביא מעליו מנהל מקצועי. גם רצוי שלא ישכח לכבות את האור לפני שהוא נועל.

    להגיב
  21. פה איתמר (פורסם: 7-6-2017 בשעה 19:23)

    רעיון יפה.
    ביצוע מעט טרחני.

    להגיב
  22. אלכס (פורסם: 7-6-2017 בשעה 19:42)

    שחר העביר פאזה. עוד בתקופת גאידמק הוא היה ב- "לא מעלה תקציב, זה תכף עובר", אבל אז הגיעו שניידר את גולדהאר ואלונה ופתאום אין לנו את הכיסים העמוקים, הקשרים וההצלחה המקצועית כדי לשלוט בליגה בסגנון מת"א סל של פעם. אז פתאום סוכני שחקנים קובעים את מי מביאים (מי שאפשר למכור בהרבה יותר אם יתפתח), עושים הצגה גדולה כדי למכור לאוהדים את מה שהם רוצים (אם לא עולה יותר מידי) וממשיכים כרגיל. כל שנה אותה גברת בשינוי אדרת…
    לדעתי הוא פשוט לא מעוניין יותר ללכת על כל הקופה. הגישה שלו היא בערך "אם יצא יצא, אם לא, לפחות מכרנו מנויים"

    להגיב
  23. פרלה (פורסם: 7-6-2017 בשעה 21:30)

    אנחנו צריכים קונטה.
    מאמן אמיתי שעם מעט מאד שינויים בסגל הצליח לכוון ספינה שהתברברה בניווט, לחוף מבטחים בעונה אחת.
    נכון שהיתה ביתרון בזכות היעדרות באירופה (ביעד זה אנחנו כבר עומדים) אבל עדיין השינוי היה דרמטי.
    לוזון לא הצליח להביא את הסגל שלנו למצבי הבקעה במהלך כל הפלייאוף העליון ולכן לדעתי איבד לגיטימציה וגם אמון מצד השחקנים.
    אם מסתכלים על השורה התחתונה של כלל הבישולים והכיבושים של שחקני הקבוצה בעונה החולפת נראה שאין שום סיבה לאופטימיות. רק שינוי קברניט במגרש האימונים ועל הספסל במשחק יכול לשנות את הכיוון.
    או מזל. והרבה ממנו.
    למרות הציפיות הנמוכות מאד, גם אני מחדש מנוי, כמובן.
    ולאלו שתמהים על כך, אני לא מוותר על ההגדרה העצמית שלי כאוהד מכבי.
    לא שחר ולא אף אחד אחר ימנעו ממני להמשיך ולשבת בכסא הקבוע שלי גם בעונות הרעות.
    ומי שחושב שזה אותו דבר להיות אוהד באיצטדיון כמו אוהד כורסא יכול להמשיך בשכנוע העצמי הזה (ככל שאין נסיבות אחרות שמונעות הגעה למשחקים).
    את המשחק האחרון גם אני החרמתי במטרה להעביר מסר על המחדל בהמשך העסקת לוזון אבל אני ממשיך להאמין שאוהד זו לא רק זכות אלא גם מחויבות.
    לא חובה חיצונית אלא סוג של נאמנות פנימית.
    שאם לא כן אז אנו עושים שקר בנפשנו כשאנו מדברים על קהילה וכדורגל כדת ויותר חשוב מחיים ומוות ויתר הקלישאות.
    אולי זה נורא ילדותי מצדי אבל הסיסמאות האלה עוד שוות משהו בלב שלי.
    נשבר כבר מהפגרה הזאת. כמה פעמים אפשר לצפות בפנדלים של גמר הגביע האחרון…

    להגיב
    • מאיר (חדש בשכונה) (פורסם: 8-6-2017 בשעה 19:00)

      כמה דברים מאוהד מכבי תל אביב דווקא. קונטה הגיע לקבוצה עם סגל מצויין שאיבד דרך רק לאורך שנה, זה לא המצב אצלכם, העבודה קשה וארוכה בהרבה. מסכים איתך לגבי הנאמנות לקבוצה, זה משהו שחזק מאיתנו ואולי טוב שכך….
      לגבי הפגרה, נכון היא קשה, בעיקר השבתות הראשונות, אבל יש משהו שמנקה את הרעלים מהעונה הקודמת שמאפשר לבוא עם ציפיות ותקוות למשהו חדש בעונה הבאה. בינתיים יש את הרולאן גרוס, הפלייאוף בכדורסל, הפלייאוף באנ בי איי, יבוא עלינו ווימבלדון, הטור דה פראנס והופ מגיעים טריים לעונה הבאה. ועזוב אותך מלהתענג על הפנדלים שמכבי הפסידו, פחות גביע, ניתן לסבול….

      להגיב
  24. פרלה (פורסם: 7-6-2017 בשעה 21:37)

    וגם נהניתי מאד מהפוסט וממך גיל בפרק האחרון בפודקאסט ציון 3.מחכים כבר לפרק שיתמקד במכבי.

    להגיב
  25. Dan Dan (פורסם: 7-6-2017 בשעה 23:03)

    אני אוהד נתניה ואני חושב שהתחושות שלכם כלפי רוני לוי לא רק מוטעות אלא גם משקפות את כל הבעיות שלכם.
    אני באמת חושב שכל הסיפור של קרלסן בא בגלל ליץ הקהל. זה שהוא היה שגוי זאת כבר עובדה.
    בניגוד למה שהמראיין והמרואיין בבלוג חושבים לדעתי אם הקהל היה נותן שקט ורוהי לוי היה נשאר עונה נוספת היו רואים גרף התקדמות שהיה נגמר השנה במקום שלישי.
    אבל כנראה שאף פעם לא נדע…..

    להגיב

מה דעתך?