תובנות ראשוניות בסוף עונה

כמה הגיגים לפני השינה המתוקה

לברון השחקן הטוב בעולם, הוא כנראה השני הכי טוב שיצא לי לראות משחק. הדבר המעניין הוא שאם הייתי צריך לעשות כוחות והייתי צריך לבחור, הייתי מעדיף לבנות קבוצה סביב סטף ודוראנט, או סטף וקוואי, על פני קבוצה סביב לברון וראסל ווסטברוק, או לברון וכל רכז אחר. כמה סיבות לכך, הפערים בין לברון לדוראנט ובין לברון לקוואי הם לא רחבים. לברון כופה סגנון משחק שסובב סביבו, ולמעשה כופה סגנון משחק שמשאיר אותו בשאלת סדרי עדיפויות ברבע הרביעי. סטף הוא הרכז היחידי שלא צריך שהמשחק יסוב סביבו, בעוד כל האחרים כמו ראסל, ווסטברוק, כריס פול או השד יודע מי, כן צריכים לנהל את המשחק. העובדה שיש שני שחקנים בתפקיד של לברון, שהם כל כך קרובים אליו ברמתם, היא עובדה מדהימה בהתחשב בכך שבאמת מדובר בסמול פורוורד הכי טוב בהיסטוריה ללא ספק.

*

אם הייתי בוסטון הייתי מציע שוחד ענק לפופוביץ' כדי שיעשה טרייד שיעביר את קוואי אליהם. הקבוצה שתאתגר את גולדן סטייט היא קבוצה שתדע להיות קבוצת ההגנה הטובה בליגה, וגם מספיק טובה בהתקפה. הכיוון השני שקליבלנד בחנו, לא יתן לגולדן סטייט אתגר אמיתי.

עוד דבר שאפשר ללמוד מגולדן סטייט, קבוצה שמשחקת כמו קבוצה, תנצח אוסף של חמישה יחידים, גם אם הם יותר כשרוניים, בטח כשהכשרון זהה. קליבלנד שיחקה בשיטת מרוץ השליחים, זה לא משחק קבוצתי. הקונטנדרים שיקומו ישחקו כקבוצה, סן אנטוניו תחזור לשיטת המשחק הקבוצתי שקצת נטשה השנה. בוסטון ישחקו משחק קבוצתי, ושתי הקבוצות האלה ישחקו הגנה מטורפת.

*

אילו אני קליבלנד אני לא ממהר לפרק את החבילה. קווין לאב נתן קפיצת מדרגה מטורפת בהגנה שלו השנה. הוא קורא משחק בהגנה בצורה מדהימה, והוא מוכן לתת גוף ונשמה כדי לנצח משחקים. ההתאמה של קליבלנד לא אמורה לבוא בהחלפת השחקנים המובילים, גם תומפסון הראה שהוא בהחלט כח שיש להתחשב בו. קליבלנד צריכה לבנות משחק קבוצתי בהנחה שהאסימון נפל ללברון, ולמצוא שחקני הגנה אתלטיים במקום מחליפים וטראנים. השאלה הגדולה היא כמה נשאר ללברון בטנק, אני לא בטוח אפילו שיש לו עוד עונה בטופ, לתחושתי זה היה הקרשנדו שלו.

*

עם כל המחמאות ללברון, במשחק הספציפי הזה ראינו שהוא עדיין ממוקד יותר מדי במורשת שלו. ההגנה שלו היתה חרפה ברבע השני במיוחד, וברבע הרביעי זה זעק לשמיים. אפשר להסביר זאת בכך שהוא שמר כח להתקפה, אך היה נראה שהוא ממוקד ברבע הרביעי באיסוף מספרים, ולא בניסיון אמיתי לנצח את המשחק. גולדן סטייט שמחו לתת לו דרך ישירה לסל, כי אי אפשר לחזור מפיגור עשר בלהחליף שתי נקודות בכל צד. הוא לקח את הטרייד הזה בשמחה. התחושה היתה שהוא היה הראשון בקליבלנד שהבין שאת המשחק הזה הם לא ינצחו, והחל להתרכז בדבר החשוב, במורשת, במספרים. זה המון דברים, זה בטח לא מנהיגות. זה עדיין ההבדל העיקרי בינו לבין מייקל, מייקל התעסק במשחקים רק בלנצח, לברון חושב על המורשת שלו גם תוך כדי משחק. אגב, גם בגולדן סטייט משחקים שחקנים שמרוכזים רק בנצחון ולא בשום דבר אחר.

*

אתם יודעים מי היה יכול להביא לקליבלנד שיטה שתשאיר להם יותר סיכוי? פיל ג'קסון של לפני עשר שנים. אם הצליח לתבנת את קובי למשחק קבוצתי ומסודר, גם את לברון היה יודע להכניס למסגרת אמיתית, ולא להיות ראסל ווסטברוק לעשירים.

*

בהחלט יתכן שזו לא האליפות האחרונה של גולדן סטייט במבנה הנוכחי. עדיין, אני סבור שכבר בשנה הבאה יהיו קבוצות שיאתגרו את גולדן סטייט הרבה יותר מהשנה. הליגה תאפשר קצת יותר בושידו בשירת המטוטלת, כלומר לאחר שהמטוטלת הלכה לקיצון בין הבאד בויס למצב הנוכחי, היא מתחילה את התנועה חזרה לתקופת הבאד בויס עכשיו. קבוצות יבנו בצורה שתאפשר הגנה חזקה יותר, וימצאו את נקודות התורפה, אולי זה יקח יותר משנה, אבל זה לא יקח שבע שנים.

*

איך קרן מור היתה אומרת, אני נהניתי

Share on FacebookTweet about this on Twitter

145 תגובות ל “תובנות ראשוניות בסוף עונה”

  1. אריק (פורסם: 13-6-2017 בשעה 07:58)

    גיל ידידי. לרמת תרומה נאה להפיכת הווריירס למועדון הספורט השמור עליי ביותר ובאמת המעט זמן.

    להגיב
    • אריק (פורסם: 13-6-2017 בשעה 07:58)

      ובלי אוטוקןרקט. תרמת. שנוא.

      להגיב
      • גיל שלי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:04)

        תמיד שמח לתרום למטרות טובות

        להגיב
  2. יואב דובינסקי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:02)

    קליבלנד (על פי הדיווחים) בוחנת אופציות להבאת פול ג'ורג' לעונה. אני מוותר על לאב + מה ספיחים בשביל הסיכוי להריץ את לברון, ג'ורג' וקיירי ביחד ולו לעונה אחת בלבד.
    לא יודע להביע את דעתי על בוסטון, שבעיני חסרה מספר חלקים כדי לדגדג את הווריורס ונראה מה יעשו עם בחירת הדראפט.
    אין לי אשליות שהספרס היו עוברים את ג"ס אם קוואי לא נפצע, אבל בזכות זאזא לא נדע כמה הם היו רחוקים ואיזה מרכיבים חסרים להם כדי באמת לתת פייט. אז אני לא בטוח שבאד בויז זאת בהכרח השיטה שתדיח את ג"ס.

    להגיב
    • shadow (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:29)

      אין ספק שהספרס דפקו ללברון את האליפות הזו.

      להגיב
      • matipool (פורסם: 13-6-2017 בשעה 15:12)

        מצד שני, הם נתנו לו אחת אחרת ..

        להגיב
    • נורטון (פורסם: 14-6-2017 בשעה 00:54)

      לאב טוב לא פחות ובעיקר מתאים הרבה יותר מאשר ג'ורג' שהוא לברון לעניים שפורח בעיקר כשהכדור וההחלטות בידיים שלו

      להגיב
  3. איציק (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:17)

    קליבלנד נבנו בדיוק באופן שמאפשר ללברון לתחזק מורשת עם אליפות ובלי אליפות. אף אחד שם לא יקום ויגיד לו קאט דה בולשיט, עזוב סטטיסטיקות, בא לשחק.
    ל-GS יש כמה שחקני הגנה מדהימים, אבל לא חשוב כמה הם מדהימים, כשקיירי כמו שהיה במשחק 4 וכמה דברים שעשה במשחקים 3 ו-5, לא משנה מה ההגנה תעשה. אותו כנ"ל לגבי ג'י. אר. סמית.
    אני לא בטוח שלקליבלנד יש השרוול פטנט לעוד שנה או שתיים להיות אלופת המזרח בהרכב הנוכחי, מצד שני לא בטוח מי יש במזרח שבנוי לקחת מהם את האליפות. כל המזרח צריך שידוד מערכות. בוסטון זה נחמד, אבל הם לא מספיק חזקים לטעמי.
    GS צריכים לעשות משהו בקש לשחקנים הגבוהים שלהם שדי מתקשים לעשות פעולות חיוביות בעקביות ולכן מאלצים הרבה זמן סמול בול גם כשגבוה מתבקש. GS צריכה משהו כמו טרייד, של זאזא וקגיי עבור הגבה. כנראה זה רק חלום ואין לכך סיכוי.
    למרות שדוראנט הוא ה-MVP של הסדרה, אני יכול לתאר את עצמי את GS אלופים גם בלעדיו. הרבה יותר קשה לי לראות אותם אלופים ללא סטף, וזה אומר מבחינתי הכל על החשיבות של סטף.
    לשנה הבאה מעניין לראות מה הפופ יכין לנו ב-SA. מסביב לקוואי בהחלט אפשר לבנות מועמדת רצינית לאליפות.

    להגיב
    • הברזיליאני (פורסם: 13-6-2017 בשעה 23:29)

      "GS צריכה משהו כמו טרייד, של זאזא וקגיי עבור הגבה"?!?!? ועוד לקרוא לזה חלום?!?!? אולי נשריין לכם את בחירות 1-3 בדקאפט לעשור הקרוב+ביטול תקרת השכר (רק להם)… זה גם חלומי?

      להגיב
      • איציק (פורסם: 14-6-2017 בשעה 07:15)

        אני מבין את חוסר ההבנה המוחלט שלך, אבל מה לעשות וה-GM של GS לא עובד אצלך אלה אצל הבעלים של GS וצריך לעשות את הכי טוב לחיזוק ותחזוק הקבוצה שלו במסגרת לחוקי הליגה. מכך נגזר, שאם הוא יכול לשים יד על שחקן שמשפר את הקבוצה, הוא צריך לעשות את זה. מצטער אם זה לא מתאים לאג'נדה שלך של להעביר את האליפות בסבב, השנה GS, שנה הבאה נטס, ואחר-כך ניקס.
        ד.א., גם אוהדי GS רוצים לראות את הקבוצה שלהם מתוחזקת ומתחזקת. אם אתה אוהב את הקבוצות שלך נכשלות, זו הבעיה הפרטית שלך ותתמודד איתה.

        להגיב
        • יאיר (פורסם: 14-6-2017 בשעה 08:11)

          איציק אבויה, תנשום.
          הוא בסך הכל התכוון לשאול אותך איפה אתה קונה את סמי ההזיה שמאפשרים לך להגות בקול דברים כמו טרייד על אחד מחמישיית העונה תמורת שני שחקנים בינוניים מינוס.

          להגיב
          • איציק (פורסם: 14-6-2017 בשעה 08:50)

            בגלל זה היה שם חלום ולא מציאות. לא נראה לי שלזה הוא התכוון, אבל ניחה.

            להגיב
  4. טרנטה (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:23)

    כפי שרבים חזו קשה עד בלתי אפשרי לשמור על שחקן כמו דוראנט. ועדיין אני חושב שעם מאמן טוב יותר על הקווים של קליבלנד היינו חוזים בסדרה צמודה יותר. גם הבוקר הם היו קרובים עד שלו נרדם והשאיר את קורבר ווויליאמס על הפרקט דקות ארוכות בלי שום תרומה התקפית או הגנתית. שכח את תומפסון והאגרסיביות שלו בחוץ הרבה זמן ונתן לגולדן סטייט לברוח בלי חילוף או פסק זמן.
    בירידת הפועל ננוחם.

    להגיב
  5. ירון (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:29)

    אם הליגה היתה נותנת לשחק הגנה, בטח היו משחקים. זה לא ששכחו לשחק הגנה ב-NBA. זה שאי אפשר. כל החוקים החדשים נועדו להפוך את המשחקים ל"חוויה נעימה לצפייה", ובסוף אנחנו תקועים עם טיילת בצבע וחדירות אינסופיות ללא הפרעה. כבר לא מורידים אף אחד לרצפה בפלייאוף, לא עושים פאולים בשביל להבהיר שהרחבה אזור סגור. קורט רמביס היה עף היום מהמשחק ב-6 עבירות תוך 10 דקות גג.

    להגיב
    • בורדו פאפי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:59)

      עונה שבה מעיפים את צ'רלס אוקלי מהאולם היא עונה שבה מתחילה הטיילת בצבע….

      להגיב
    • Dr. van nostrand (פורסם: 13-6-2017 בשעה 19:33)

      זה נכון במאה אחוז, ירון.

      להגיב
    • שמעון (פורסם: 13-6-2017 בשעה 20:07)

      מה זה נותנים יש הבדל בין שריקות אוויר לבין עבירות קשות לפצוע שחקנים. אני אוהב כדורסל ובא לראות כדורסל ולא יו אף סי. אם הייתי רוצה לראות פציעות והטחות של שחקנים באוויר אני רואה את היו אף סי. ביג דיל למצוא שחקנים שיכניסו לשחקנים מרפקים לפנים ויטיחו אותם באוויר ויעשו פרובוקציות לא תודה סוג הכדורסל הזה לא מעניין אותי. אני מעוניין לראות הגנות חזקות בצורה חוקיות ולא במטרה לפצוע שחקנים. זה שנתנו ללמבירים בשנות ה80 להתחמק מענישה אז עידן של אז. גם אז שחקנים מלוכלכים כאלו היו צריכים להיות מורחקים. שקבוצות ינצחו בכדורסל ולא באלימות. מלוכלך כמו בואן וזאזא וכו מלא יכולים ומצליחים זה מה שאתם רוצים פציעות של דחקנים?? שמכניסים רגליים מתחת לגאמפ?מרפקים לפנים?לא תודה. החוקים בליגה הם נכונים ובסדר גמור הבעיה סה השופטים ששורקים המון שריקות אוויר ועבירות שלא קיימות

      להגיב
  6. הנץ ממלטה (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:29)

    ברכות לגולדן. אבל למה האתר לא מפרסם פוסט אחד על הפיינל פור של אתמול?
    נכון, זה במדינה קטנה במידל איסט ולא במיד ווסט או באורקל ארנה, אבל זה שלנו וזה באמת מרגש.
    נכון "מכבי תל אביב הפסידה" זה כבר לא חדשות ודרמה, למרות מאמצי ערוץ הספורט לפמפם את העניין, אבל הולך להיות גמר אש.
    שני מחנות אוהדים שימלאו את יד אליהו (בסדר ויזיני, מנורה מבטחים) בירוק ובאדום באוירה שכמוה הקהל הצהוב כבר שכח.
    תחזרו למקורות, תתענינו במה שקורה כאן, כי מה שקורה מעבר לים נשאר שם.
    בחמישי צפויה חגיגה, הגנת האמסטף מול הגוף והכח מתחת לסל.
    יאללה מכבי! (הירוקה והיחידה)

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:32)

      אם קאלימי לא יכתוב, אז אני במקרה ראיתי אתמול ואכתוב משהו

      להגיב
      • הנץ ממלטה (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:37)

        במקרה ראית… מזל שלא היה בדיוק הישרדות בערוץ אחר ושהילדים לא ביקשו לראות את החדש של סטטיק ובן אל ב MTV…
        מעניין מה היו התגובות אם הגמר היה דרבי תל אביבי.

        להגיב
    • איציק (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:42)

      מה יש לכתוב, היו שני משחקים חד צדדים עם תוצאה ידוע מראש. GS מאד מתקשה לנצח בהפרשים כאלו. הגמר רשום על ירושלים אם לא יעשו במכנסיים, שזה בהחלט אפשרי. אין לצפות שהירוקים יתקפלו, אבל אם ירושלים יממשו את הפוטנציאל שלהם זה לא יעזור.

      להגיב
      • רן (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:46)

        "במקרה ראיתי"…

        זה די דומה לתבנית, לא נץ?

        להגיב
        • גיל שלי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:49)

          אני באמת מבקש סליחה שאני לא מתאם את סדרי העדיפויות הספורטיביים שלי עם שלכם

          להגיב
          • אריאל גרייזס (פורסם: 13-6-2017 בשעה 12:45)

            החוצפה של אנשים היא פשוט לא תאמן

            להגיב
            • הברזיליאני (פורסם: 13-6-2017 בשעה 23:35)

              בושה. מאז שאייברסון הוכנס כמחליף לא ראיתי (במקרה) מחדל כמו הייבוש של חנוכי. מי זה דוררנט ליד ליאור אליהו? ומה עם איזו ציפור ארצישראלית להתהדר בה?!

      • רועי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:49)

        חיפה חגגו את האליפות אתמול, ירושלים יחגגו אותה בחמישי.

        להגיב
    • רועי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:46)

      מרגש ?
      אחת מעונות הכדורסל הגרועות של הליגה הזו. מצב הכדורסל כאן מדכא ממש.
      אני צופה קיץ מסוייט בגזרת הנבחרת גם.

      להגיב
      • הנץ ממלטה (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:06)

        ברור שמרגש, זה כאן וזה שלנו.

        להגיב
        • ירון (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:18)

          נץ, הרבה הצלחה לחיפה, אבל לקווין פינקני יהיו חיים הרבה יותר קשים נגד סטודמיור והאוול. לכן לדעתי ירושלים תיקח.

          להגיב
        • רועי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:31)

          גם נבחרת ישראל בכדורגל זה כאן וזה שלנו. מרגש זה לא.

          להגיב
          • איציק (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:39)

            דווקא זה מאד מגרש.

            להגיב
      • יאיר אלון (פורסם: 13-6-2017 בשעה 11:29)

        זו אולי העונה הכי טובה בכדורסל הישראלי ב-20 שנים האחרונות לפחות.
        קבוצות ברמה שווה, תחרותיות, משחקים צמודים, התעלות של שחקנים ברגעים החשובים והיחנקות של אחרים.
        מה אפשר לבקש יותר?
        במיוחד! בליגה בה עד לא מזמן הייתה אלופה 40 רמות מעל הליגה ובעצם לא היה על מה לשחק בכלל

        להגיב
        • רועי מ (פורסם: 13-6-2017 בשעה 15:12)

          מעניינת אולי, אבל רמה זבל,
          מכבי הפסידה העונה יותר משחקים שמכבי הפסידה בזמנו של ברקוביץ.
          גם ירטשלים העונה בינונית.

          להגיב
          • ניימן (פורסם: 13-6-2017 בשעה 20:14)

            רמה יחסית למי? יחסית לאנ.בי.איי הרמה תמיד הייתה זבל. אבל זה לא משנה בספורט קבוצתי מקומי, מה שחשוב יותר מהרמה זאת התחרותיות והמתח.

            להגיב
    • שי אורן (פורסם: 13-6-2017 בשעה 14:17)

      אתה חש מרומה שלא מקבל תמורה מספקת לדמי המנוי ששילמת?

      להגיב
  7. אסף (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:36)

    אנשים שממוקדים במורשת של לברון יותר מלברון

    להגיב
  8. קלבדוס (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:41)

    איך ענה השבוע, במסיבת עיתונאים, הפיינאלס MVP הטרי?
    you can do better.

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:48)

      יש מצב, אבל מה בכתיבה שלי מעורר בך את הצורך להכניס לי? אני שואל ברצינות ולא מתוך עלבון, אני רואה שזה חוזר על עצמו אצל הרבה מגיבים שלי לאחרונה

      להגיב
      • קלבדוס (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:08)

        אתה כותב מצוין עם תובנות מאירות עיניים.
        אבל לברון ג'יימס מצד אחד, וסטף קארי מצד שני, דוחקים אותך למחוזות האוהד / הייטר מושבע. הערב נחת מסטף, אבל תסתכל כמה מ"התובנות הראשוניות" שלך בסוף העונה, מוקדשות לג'יימס – האיש שלא היית בוחר אותו, שכופה משחק, שלא נשאר לו בטנק (כרגע סיים עם טריפל דאבל, כן?), שהמשחק שלו הערב היה חרפה, שעסוק במורשת שלו על חשבון נצחון, שהוא לא היה ולא יהיה מייקל, וכו'. זה בערך 80 אחוז ממה שאתה מדבר עליו.
        אולי זה טבעי, כולנו אוהדים קטנים והייטרים קטנוניים. אבל לא מה שאתה מצפה לו בקריאה כאן וממך.

        להגיב
        • גיל שלי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:16)

          אני ממש לא הייטר של לברון. אני סופר מעריך אותו, והוא נתן עוד סדרת גמר מדהימה. כתבתי ואני חושב זאת כמובן, שהוא השחקן הכי טוב בליגה וכנראה השני הכי טוב שראיתי, זה הייטר? עם זאת המשחק הזה היה מאוד צורם בעיני, דווקא אחרי שני משחקים ענקיים בקליבלנד. היו שביקרו אותו שמסר לקורבר ונתן לקיירי בקלאץ' במשחק שלוש. אני ממש לא. אבל המשחק הזה שלו הסריח מחוסר אמונה באפשרות לנצח, וכן התמקדות במספרים

          להגיב
          • חיים שרגא (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:16)

            אני מסכים. הדקות האחרונות נראו כאילו מעניין אותו להראות שהוא משחק עד השנייה האחרונה, אבל זה פשוט נראה פתטי.

            להגיב
          • יאיר אלון (פורסם: 13-6-2017 בשעה 11:32)

            משום מה להיות מס' 2 לג'ורדן (נעזוב אם אני חושב שזה נכון או לא) נתפס כאיזשהו עלבון, לתפיסתי זו מחמאה אדירה. אולי הכי גדולה שניתן להעניק לשחקן כדורסל.

            להגיב
  9. tom (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:56)

    אני חושב שמה שהוכח בסידרה בצורה בולטת לגבי לברון הוא שהוא לא הופך את השחקנים לידו לטובים יותר אלא ההיפך.
    מספר האסיסטים שלו זה נחמד אבל אם בקבוצה עם כמות הכישרון הזאת, בעונה לאחר שלקחו אליפות הוא לא יכול לרדת לספסל ושובר את שיאי הדקות למשחק גם במהלך העונה ובעיקר בפלייאוף זה אומר משהו על כמה הוא סומך עליהם.
    וכאשר קבוצה כזאת מובסת בצורה מוחצת בדקות שהוא לא משחק זה אומר שאין להם בטחון בעצמם וביכולת שלהם לשחק כדורסל בלעדיו.
    כאשר הכוכב מחתים את השחקנים האחרים, קובע מי המאמן, מכתיב מהלכים למאמן ומתנהל באופן כללי כאני ואפסי עוד, ממש לא משנה מה הוא אומר ואיזה מחמאות הוא חולק להם בראיונות. כששחקנים מתרגלים להיות רק צוות מסייע הם לעולם לא יוכלו להעלות את רמתם בזמני לחץ אמיתי.
    ואז הוא מעמיד מספרים מפלצתיים, שוחק את עצמו עד דק ומגיע לסוף משחקים בלי יכולת לסיים.

    להגיב
    • dmc (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:16)

      אז הוא גאון כדורסל, וגם לא בדיוק טיפש מחוץ למגרש, קורע את עצמו כל העונה בשביל להגיע לגמר, רק בשביל דף הסטטסיסטיקה של סוף המשחק? אתה באמת מאמין לזה? שהוא יעשה משהו במתכוון שירחיק אותו מאליפות, כדי שיעבור נניח את מג'יק בטריפלים בסדרות גמר?

      להגיב
    • shadow (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:06)

      או חיכיתי שמישהו יכתוב את זה כבר. עלי נאסר להמשיך בקו הזה בבלוג עקב חדש לשינאת לברון (לכאורה).

      והקטע שהם הובסו גם עם לברון על המגרש.

      להגיב
    • פרקש (פורסם: 14-6-2017 בשעה 22:24)

      שמע אתה פשוט מדבר שטויות. לומר שהוא לא היה תחת מאמן חזק שידע לתת שיטת משחק של קבוצה שלא תלויה בו זה דבר אחד אבל זה שהוא לא משפר את השחקנים שלידו זה דבר אחר ולא נכון. תראה מה הוא הוציא מקליבלנד של 2007 ניצח את דטרויט וזה לא היה רק בנקודות אלא בשיתוף.
      הסיבה היחידה שקליבלד לא מחזיקים דקה וחצי בלעדיו היא שמולם עומדת קבוצה לא הוגנת בשום מובן. שנה שעברה זה ממש לא היה ככה כשלברון היה על הספסל. הם נותנים לקרי ודוראנט לנוח ביחד! ולכמה דקות! שלושה מארבעת הmvp האחורונים של הליגה ועדיין הם נשארים עם הרכב שהיה עובר סיבוב ראשון בפלייאוןף בקיצור אין לזה שום קשר ללברון הוא תמיד היה שחקן קבוצתי ולא רק כדי לצבור אסיסטים ג"ס פשוט טובים ועמוקים מדי

      להגיב
  10. tom (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:26)

    לא אמרתי שהוא עושה את זה במתכוון אבל זה האדם שהוא.
    לפי הסטטיסטיקה שקראתי לברון נח בממוצע 6.5 דקות למשחק ובדקות האלה הקבוה ב 25- נקודות. אני חושב שזה נתון לא סביר לקבוצה אלופה עם כזאת כמות כישרון. לדעתי לברון היה צריך להיות מסוגל לנוח יותר והקבוצה הזאת בלעדיו על המגרש אמורה להיות שווה יותר. צריכה להיות לה תכנית משחק לדקות האלה ותרגילים לשחקנים אחרים. אבל state of mind כזה נבנה במהלך העונה ובאימונים ולא תוך כדי פלייאוף.
    לדעתי התנהלות מערכתית אחרת עם מאמן דומיננטי יכולה לייצר מצב כזה. לברון לא מאפשר את זה.

    להגיב
    • tom (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:27)

      טעות, תגובה ל DMC מעלי

      להגיב
      • dmc (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:48)

        כנראה שהכישרון הזה לא גדול כמו שנראה לנו, לפחות לא מול גולדן סטייט. ולברון לא מהווה איום להגנה בלי הכדור כמו הקלעים של גולדן סטייט, אז מראש ההתקפה חייבת לעבור דרכו. אם כשחקן משלים זה פוגע לך בביטחון או במוטיבציה כנראה לא הבנת את תפקידך

        להגיב
        • shadow (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:17)

          אין מה להבין את התפקיד. לברון הביא את השקנים האלה בשביל שיטת המשחק שהוא רוצה (הרבה דקות בשביל הרבה סטטיסטיקה). השיטה לא עובדת, וזה בוודאות כי לברון מאמן חלש.

          להגיב
          • dmc (פורסם: 13-6-2017 בשעה 13:46)

            "השיטה לא עובדת" כי לדרוס את המזרח ולהיעצר אצל הקבוצה הכי טובה בהיסטוריה (אולי) זה כישלון לטענתך? אני חושב שזה ניסיון למצוא בכוח מה הוא עושה לא טוב. מאשימים אותו גם בזה שהקבוצה שלו נופלת בלעדיו.

            להגיב
            • tom (פורסם: 13-6-2017 בשעה 15:02)

              לא כתבתי שהשיטה לא עובדת אלא שהשחקנים שמשחקים איתו לא הופכים לטובים יותר או מתפתחים בקבוצה. לברון במהלך כל העונה, לא רק בגמר, אחד השחקנים שנמצאים הכי הרבה זמן על המגרש, הוא פשוט לא יכול להרשות לעצמו לרדת לספסל.
              להפסיד לגולדן סטייט זה בסדר, לחטוף בלואואוט כל פעם שהוא יורד לשתי דקות לנוח זה לא. זו קבוצה אלופה עם שחקנים מוכחים ברמות האלה.
              בדיוק ההפך ממה שדובר פה השנה על השינוי שנעשה עם רונאלדו בריאל מדריד: רונאלדו שיחק פחות דקות השנה מאי פעם ובסופו של דבר סיים את העונה גם עם שיאי שערים, גם עם תארים וגם עם חבורה של שחקנים שהגיעו למאני טיים עם ביטחון ותפקדו כמו אלופים.

            • dmc (פורסם: 13-6-2017 בשעה 18:14)

              התגובה הייתה לshadow

            • shadow (פורסם: 13-6-2017 בשעה 23:55)

              זו לא הקבוצה הכי טובה בהיסטוריה. חכה קצת לקחו כולה אליפות אחת.

              יש קבוצות שעשו תריפיט ויש כאלה שעשו פעמיים תריפיט.

              שיתחילו בבאק טו באק ונמשיך משם.

              קבוצה כמו הלייקרס של שאקובי היתה דורסת אותם.

  11. אריאל (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:29)

    גס היא קבוצה שיכולה להכריח אותך לבחור את הרעל שלך. סגור שלשות תקבל חדירות וחצי מרחק וההיפך. מה שעושה את זה בלתי אפשרי להכין תכנית משחק נגדה. לדעתי קבוצה שרוצה להתמודד עם זה חייבת להיבנות על מנת לנטרל אלמנט אחד למשל את הצבע. אם קליבלנד תבנה קבוצה אתלטית עם חוסמים מעולים ותנטרל צד אחד יש לה סיכוי להתמודד עם השאר. זה אומר להעיף את לאב ולהביא את דיוויס.

    להגיב
    • איציק (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:38)

      דווקא את דוויס הצעתי להביא ל-GS במקום זאזא.
      הדרך לנטרל את GS זה לסגור לשלוש, חצי מרחק, ומתחת לסל. כיוון שזה בעייתי, אז צריך לעשות לה מה שהיא עושה לאחרים, רק במינון אחר. כיוון שהעוצמה של GS בגארדים (קולעים, חודרים), אז צריך להתעלל בה בצבע עם גבוה דומיננטי, משהו כמו שאק, או החלום.

      להגיב
      • אריאל (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:49)

        דה דרים כן, שאק עם כל הכבוד לא יתן לך את אותו אפקט בהגנה. מה שכן שניהם כבר לא על מדים אז דיוויס לדעתי אופציה מעולה. יעשה נזק בשני צידי המגרש.

        להגיב
        • שמעון (פורסם: 13-6-2017 בשעה 17:48)

          מה ששאק היה עושה לגולדן האלה זה התעללות יותר ממה שעשה למוטמבו. זאזא גרין וובט מגי כבר בחצי כולם בחוץ ועליו אף אחד לא היה חודר ככה הבעיה זה שאין שאק. אבלנאנתוני דיוויס עד כה עשה שמות בהגנה של גולדן אני חושב שהוא יכול לעשות להם נזק גגול התרפית והגנתית. אבל הוא לא יכול להגיע לקאבס בתכלס אז זה לא יעזור

          להגיב
      • NoOne (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:54)

        שנייה , טלפון אחד לדל דמפס והוא נותן את אנטוני דיוויס בלי בעיה.
        אני מאמין שחבילה של זאזה, שון ליוינגסטון וג'יימס מקאדו סוגרת עניין.
        רק צריך לקוות קליבלנד לא יפתיעו עם חבילה של תומפסון, שאמפרט וטיירון לו כי זה באמת גיים צ'אנג'ר

        להגיב
        • אריאל (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:14)

          תוסיף את פיני בלילי ויש לך דיל.

          להגיב
      • shadow (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:20)

        לייקרס של שאקובי היתה דורסת את גולדן.
        אני מדמיין את גרין שומר על שאק ותוהה מכמה משחקים הוא היה מורחק.

        להגיב
        • שמעון (פורסם: 13-6-2017 בשעה 17:50)

          לא בטוח בכללנשאק וקובי היו מתעללים בהם כנראה אבל הם היו מתעללים בחזרה הלייקרס לא היו יכולים לשמור אותם בכלל. דוראנט היה מנגב את הפרקט עם קובי או פוקס או גורג קרי מה שהוא היה עושה לדרק פישר אלוהים ישמור ומאמן אוברייטד כמו פיל היה נאנס משחק אחרי משחק בלי להגיב. אני הייתי שם את הכסף שלי על גולדן סטייט.

          להגיב
          • shadow (פורסם: 13-6-2017 בשעה 23:57)

            אתה חי בסרט. קובי היה שומר על בשיאו. ריק פוקס היה מפרק אותו (ליטראלית) דרק פישר באמת לא חוויה ועדיין פאקינג שאק וקובי אין אחד בגולדן נכון להיום שקרוב אפילו לרמה שלהם. גם לא עם משקפת.

            להגיב
            • שמעון (פורסם: 14-6-2017 בשעה 14:26)

              אני חושב שדוראנט בהחלט ברמה של קובי הוא בלבל הזה. סטף וקליי מאזנים את שאק. שאר הצוות של גולדן כולל המאמן הרבה יותר טובים. קובי לא היה מצליח לעשות כלום לדוראנט לדוראנט יש גאמפ וכמו דאת קובי לא היו עוצרים גם את דוראנט קובי חא היה עוצר גם אם היה שומר עליו נפלא. דוראנט אגב קלעי טוב יותר מקובי עם טווח יותר רחוק. בחצי מרחק קובי עולה עליו בשלשות דוראנט. הלייקרס בקושי הצליחו או לא הצליחו חשמור את מייק ביבי בשיאו אז סטף קרי??? וקליי??? גולדן בקלות בכל רגע נתון.

            • שמעון (פורסם: 14-6-2017 בשעה 14:32)

              אגב קובי באותה תקופה לא היה טוב כמו שהוא היה טוב אחרי מבחינת שחקן בודד. ואתה לא צריך להגיד לי מי היה קובי בתור אחד האהובים עליי ובתור מס 2 היסטורי אצלי. את דוראנט אף אחד בליגה לא עצר 10 שנים. אם הוא מחטיא זה בגללו ולא בגלל שמירה כלשהי שהמקסימום שאפשר זה להקשות עליה. דוראנט הוא מהקלעים הגדולים בכל הזמנים בלבל של מייקל קובי בירד קרי לחלוטין. ולא יודע איזה אוויר היה נשאר לקובי אחרי שהוא רדף בהגנה על דוראנט. ריק פוקס היה מקבל את מה שגפרסון קיבל בסידרה הזאת מדוראנט

            • shadow (פורסם: 14-6-2017 בשעה 17:41)

              סקרמנטו היתה קבוצת על. יש לך זיכרון קצר. מייק ביבי היה שחקן שהתאים למירקם. בדיוק כמו מה שקורה בגולדן.

              עם כל הכבוד לזה שדוראנט לא עציר לא ראיתי שזה עזר לו לשלוט בליגה אז תרשה לי להניח שבעידן של מפלצת כמו הלייקרס בתחילת שנות ה2000 הוא יעשה להם בית ספר זה קצת ילדותי.

              דרך אגב כדורסל זה לא מתמטיקה ככה שקרי וקליי שווים לשאקיל זה משפט חסר משמעות וגם לא נכון.

              קובי היה רוצח תחזור לבדוק את המספרים שלו.

  12. ניינר / ווריור (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:40)

    ישששששש! לא רק האליפות של GS אלא גם האין אליפות של לברון-שתי ציפורים באבן אחת.
    ועכשיו, יאללה הפועל ירושלים להשלמת שבוע הכדורסל הכי טוב מאז שנייסמית המציא את המשחק.

    להגיב
    • הנץ ממלטה (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:52)

      האמסטפים הירוקים יבואו לנשוך, תזהר…

      להגיב
    • סימנטוב (פורסם: 13-6-2017 בשעה 13:12)

      אנחנו שזוכרים את טוד פולר, אנחנו ששמנו את מבטחנו ג'ו סמית', אנדרו דהקלארק, מייק דאנלייבי… צעדנו על כל צבעי קשת הרגשות. אני חושב ששמעתי הטרלות שאמרו שנפסיד בחמש, בשש, בשבע. נדמה לי שקראתי שסטף לא ייחשב כאחד הגדולים, אז כתבו… יש טבעות והוא קבוצתי וזאת תכלית העניין. אני גם די בטוח שיש האומרים שהרסנו את הליגה, מוזר אנחנו לא הקבוצה עם השכר הכי גבוה בליגה, שחקנים מוכנים לוותר על שכר להיות אצלנו וזה לא כשר? כשדייויד ווסט הצטרף לס"א כולם מחאו לו כף – אני מתאר לעצמי שיופי נראה מזוויות מסוימות.
      הקבוצה הזאת, הקבוצה הזאת! אני מתעורר בלי שעון לכל משחק והלילה התעוררתי שלוש פעמים עד שהמשחק התחיל… בקיצור כמו שכתבתי אחי הלוחם: ישששששש!

      להגיב
      • גיל שלי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 13:14)

        איך אני מקנא בך ובניינר, וגם שמח כל כך בשמחתכם

        להגיב
    • Dr. van nostrand (פורסם: 13-6-2017 בשעה 19:44)

      מי היה מאמין ששבוע הכדורסל היחיד שהיה מאז תחילת העונה יהיה גם הטוב מאז נייסמית'.

      להגיב
  13. NoOne (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:49)

    זה נכון שאי אפשר לנצח את גולדן סטייט במשחק שלהם.
    קליבלנד ניסו ולא הצליחו .
    צריך לגרור אותם למטה, צריך להרביץ להם ולשחק הגנה מצוינת והתקפה יעילה.
    יש רק שחקן גבוה אחד ב nba שיש לו את החבילה המושלמת התקפה והגנה .
    הוא יכול ליצר התקפה מכל מקום על המגרש
    הוא יאכל לך את הוריד בהגנה ואם איזה גארד ינסה לחדור לסל הנסיון לייאפ שלו יעוף ליציע.
    לאיש הזה קוראים ג'ואל אמביד והוא יציל את ה NBA
    מהכדורסל המגעיל של גולדן סטייט

    להגיב
    • איציק (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:57)

      כן, נכון. זהו, פילי אלופה עשור ברציפות.

      להגיב
    • dmc (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:59)

      מתוך שלוש עונות שיחק 31 משחקים, אתה רואה אותו רודף אחרי קלעים 7 משחקים רצוף ביוני?

      להגיב
      • NoOne (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:04)

        אני ראיתי את סטף קרי בקושי הולך עם שני ניתוחים באותו קרסול.
        לא נראה לי שיש לו בעיה לרוץ עכשיו.
        פציעות קורות כל הזמן להרבה שחקנים, רובם מתאוששים מזה בלי בעיה.
        פול ג'ורג' לפני שנה וחצי שבר את הרגל בצורה איומה, עכשיו חצי ליגה רודפת אחריו.

        להגיב
        • dmc (פורסם: 13-6-2017 בשעה 18:18)

          נראה. אני ממעריצי הינקי ואמביד אבל פוטנציאל זה עניין מבלבל

          להגיב
    • אורן השני (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:12)

      לזכותך ייאמר שזה היה ככה קרוב לסוויפ, כפי שחזית

      להגיב
      • NoOne (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:20)

        עדיין יש סיכוי.
        שום דבר לא גמור

        להגיב
    • שמעון (פורסם: 13-6-2017 בשעה 17:52)

      גואל אמבד אין לו רגליים למשוך חצי עונה בינתיים שהוא יוכל לשחק באינטנסיביות הזאת נדבר סטף היה מתעלל בו ומרקיד אותו סטפס

      להגיב
    • jhkj (פורסם: 13-6-2017 בשעה 21:26)

      אתה בונה קבוצה וצריך לבחור טאונס , דיוויס או אמביד, אתה רוצה להגיד לי שתלך עם אמביד?

      להגיב
      • NoOne (פורסם: 14-6-2017 בשעה 02:32)

        בוודאי שאני הולך עם אמביד , בעוד עם דיוויס אני מבין את ההגיון של אנשים שיבחרו אותו על פני אמביד .
        אני ממש לא מבין מישהו שיבחר את טאונס על פני אמביד.
        אין שום דבר בכדורסל שטאונס עושה יותר טוב מאמביד על המגרש ומחוץ למגרש .
        בכל אספקט שקשור לכדורסל אמביד יותר טוב מטאונס ,ולהשוות את ההגנה שלהם זה בכלל בדיחה.
        טאונס אחד המגינים הכי גרועים ב NBA בעוד אמביד הוא טופ 3

        להגיב
        • NoOne (פורסם: 14-6-2017 בשעה 08:58)

          נראה לי שחלק גדול שלא ממש עוקב אחרי פילדלפיה לא ראה את אמביד משחק

          https://www.youtube.com/watch?v=kLqsuXst3vg

          שנה הבאה שחקן ההגנה של השנה ומועמד MVP

          להגיב
        • שמעון (פורסם: 14-6-2017 בשעה 14:21)

          אמביד השאלה אצלו זה האם הוא יכול לשרוד בכלל כמה שנים בליגה. אם אתה מנטרל את זה אז מסכים איתך לגבי זה שהוא מעל טאונס בכישרון שלו. לגבי דיוויס הוא לא בלבל הזה. אנותני דיוויס מבחינת היכולת הוא אחד הגבוהים הכי טובים שראיתי אי פעם מפלצת משני צידי במגרש שעושה הכל. אם לא היה מבזבז 5 שנים הבאות בנא הייתי אומר שמבחינת יכולת הוא פוטנציאל לשחקן טופ 15 היסטורי ומעבר לזה. הוא יותר מוכשר מהאקים וטימי שהיו בגילאים האלו. הבעיה שהוא גמר לעצמו את הקריירה בשנייה שהוא חתם בנא ל5 שנים ויהיה סתם עוד שחקן. אמביד לא ברמה הזאת.

          להגיב
          • NoONE (פורסם: 14-6-2017 בשעה 19:07)

            אתה מצחיק , לדיוויס אין אפילו חצי מהתנועות ועבודת הרגליים של אמביד מתחת לסל
            כל מה שדיוויס עושה זה קליעות חצי מרחק , דאנקים ושימוש בכח שלו
            אין לו הטווח של אמביד , ואת הסופט טאצ' של אמביד מתחת לסל.
            אמביד שחקן הגנה יותר טוב מדיוויס בפיק אנד רול
            דייויס לא קרוב אפילו למה שאתה עושה ממנו.

            להגיב
            • שמעון (פורסם: 14-6-2017 בשעה 19:54)

              לדיויס אין תנועות?ראית אותו בכלל? לדיויס יש גם שלשות ויש לו הכל. אמביד לא מגיע לרבע שלו. תרשה לי לומר שגם לא יגיע לרמה שלו. למי אין תנועת רגליים? נראה לי אנחנו מדברים על דיויס אחר.

  14. אלון3131 (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:22)

    סהכ אתה צודק אבל להגיד באותו פוסט שלברון ג'יימס הוא השחקן השני הכי טוב שראית ואז לקרוא לו ראסל ווסטברוק לעשירים זה קצת מוזר.

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:35)

      אתה צודק, רק היום הוא היה ראסל ווסטברוק לעשירים מאוד, בדרך כלל הוא הרבה יותר

      להגיב
      • אלון3131 (פורסם: 13-6-2017 בשעה 12:48)

        מסכים.

        להגיב
  15. Lord Anthony (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:24)

    קליבלנד לא צריכה את פיל ג'קסון של לפני עשור, היא צריכה מאמן נורמלי, לא משנה איזה.
    שיעשו מאמץ ויביאו את קיד ממילווקי, יכולים אפילו להביא את ספולסטרה – יש לו כבר ניסיון עם לברון.
    לו הורס את כל הקבוצה הזאת.
    לא יכול להיות שהספסל, איפה שקליבלנד השקיעו את כל חריגות השכר שלהם, לא רלוונטי כל הסדרה. רק על זה צריך לפטר אותו

    להגיב
    • shadow (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:36)

      אתה באמת חושב שלו מחליט משהו? נראה לי שהרמז עם בלט היה מספיק ברור.
      בכל זאת לברון דאג שלו יהיה העוזר ודחף כל הדרך להדחתו של בלאט.

      להגיב
      • Lord Anthony (פורסם: 13-6-2017 בשעה 11:28)

        אני לא מצפה שיהיה מישהו שיגיד ללברון איך לשחק, אבל כן שיגיד לכל מי שמסביבו איך לשחק.
        לא יכול להיות שהספסל של קליבלנד, קבוצה שנבנתה כך שזה אמור להיות היתרון שלה על ג"ס, לא רלוונטי כל הסידרה, לא יכול להיות שלקבוצה אין מושג מה לעשות כשלברון לא משחק.
        האם לברון בכובעו כמאמן מתעלם מהפעולות של לברון בכובעו כ GM, שבונה קבוצה עם ספסל ארוך ויקר מאוד? או שאולי לליצן שעל הקווים יש חלק בזה?

        להגיב
        • shadow (פורסם: 14-6-2017 בשעה 00:10)

          לברון הוא שחקן מצויין וGM ומאמן מאוד גרוע.
          יכול להיות שבעתיד הוא ישתפר.

          גם את הספסל לברון הביא. אני לא יודע אם הוא מתעלם אבל ידוע שמגלומניה פוגעת בראייה יש אנשים שממש מתעוורים לפעמים.

          להגיב
  16. חובב (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:30)

    לברון לא משחק קבוצתי? כנראה שאנחנו לא ראינו אותו משחק
    אין סיכוי ששחקן במשקל ובגיל של לברון ייתן 100% בהגנה ובהתקפה וגם ישחק מעל 40 דקות
    הפתרון הוא לא להתאמץ יותר, אלה לתת לו יותר דקות מנוחה על הספסל.

    להגיב
    • משה (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:45)

      אם זה 100 אחוז בהגנה שלו הוא צריך לעבור לכדוריד ולשחק הגנה/התקפה.

      להגיב
      • יאיר אלון (פורסם: 13-6-2017 בשעה 11:36)

        חחחחחחחחחחחח

        להגיב
  17. אלון3131 (פורסם: 13-6-2017 בשעה 11:08)

    באמתלא מבין איך זה נראה כמו לצבור סטטיסטיקות.
    5 דקות אחרונות קיירי הפסיק לפגוע(החטיא איזה 5 רצוף) לאב לאהיה במשחק ממש מבחינה התקפית ורקגיי אר היה חם. ללברון לא נשארו הרבה ברירות ועשה סל אחרי סל.
    מבחינה הגנתית זה נכון, ביום כזה הוא לאמסוגל לעצור את דוראנט, כי מי לעזאזל כן יכול?!

    איפה שיחפשו מספיק ימצאו שחקן שמחפש מורשת.

    להגיב
  18. יאיר אלון (פורסם: 13-6-2017 בשעה 11:23)

    אוי לבושה, אני מסכים כמעט לחלוטין עם גיל שלי

    לברון,
    גם לי רצה בראש האנלוגיה הזאת של ווסטברוק לעשירים. את השיעור הזה שקבוצה תנצח יחידים לברון קיבל כבר בצורה חדה יותר בגמר 2014, לא נראה שהוא למד משהו כשנבנתה הקבוצה הנוכחית באוהיו.
    אני חושב שהוא כבר לא ילמד וזה פשוט הכדורסל שהקבוצות שלו מוכרחות לשחק.
    בכל זאת לטובתו אומר שהפער בינו לבין דוראנט ובטח קוואי הם עדיין גדולים מאוד. קינג ג'יימס נתן פלייאוף מצוין, מה מלבד הגיל אמור להסגיר את זה שעונה הבאה ויותר מכך הוא לא יחזור על כך? ודאי שזה ייגמר מתישהו, האיש לא ישלוט במזרח לנצח. אבל אני לא מזהה סימנים מקדימים לכך שזה יקרה כבר בעונה הבאה.

    כמו שאמרתי עם הרוב המוחלט אני מסכים, אז על מה שלא כ"כ:

    ההנחה שהסלטיקס והספרס הם אלה שיאתגרו מבוססת על כך שמה שהיה הוא שיהיה (בערך) ואנחנו יודעים שבספורט זה לא בדיוק ככה. אם לספרס יש נכסים כמו פופ שבאמת אפשר להאמין שהוא ידע להביא את הפתרון, בוסטון תצטרך שינוי די רציני כדי לעשות את קפיצת המדרגה ולא להיות כמו אטלנטה או טורונטו.

    לגבי ההנאה גם אני נהניתי אבל כל הפלייאוף הזה היה חסר אלמנט חשוב מאוד בספורט, גורם ההפתעה.
    ספורט הוא הכי מרגש כשהוא לא צפוי (או שאולי נכון לומר היותו לא צפוי לאף אחד מהצדדים הופך אותו להכי מרגש) והעונה הזאת הייתה מאוד צפויה.
    כולם ידעו מי ישחקו בגמר ואיך הגמר זה הסתיים.
    בהשוואה לשני הגמרים הקודמים אני חושב שזה היה הגמר הפחות טוב עבור הצופה הנייטרלי.

    להגיב
    • Dr. van nostrand (פורסם: 13-6-2017 בשעה 19:54)

      אחלה דברים.. תודה על השיתוף

      להגיב
  19. Gilad (פורסם: 13-6-2017 בשעה 11:41)

    בשנה הבאה אחרי עוד אליפות קליי יחליט שכינור שלישי/רביעי בקבוצה היסטורית עם 3 טבעות זה מספיק לו ויילך להוביל קבוצה אחרת. פציעה של קארי/דורנט [החבר'ה האלה נפצעים, לא כמו לברון וMJ] תביא לעונה של גמר מערב ואולי פיינל עם קצות האצבעות ואח"כ אלוהים יודע.
    מה שאני אומר – תזכרו את העונה הזו ואת הבאה בתור עונות היסטוריות, זה לא ימשך לנצח.

    להגיב
    • חובב (פורסם: 13-6-2017 בשעה 12:59)

      אני אוהב את קליי, אבל אין לו מה שצריך להוביל קבוצה, במקרה הטוב הוא יהיה קורבר משודרג.
      עם האחוזים שלו בפליאוף, לא בטוח שהוא מתאים לחמישיה.
      אני חושב שטרייד שימסור את קליי לטובת סנטר סביר יעשה טוב לדאבס.

      להגיב
      • Gilad (פורסם: 13-6-2017 בשעה 14:54)

        הגזמת…הוא לא בקליבר של סטף וKD אבל אולסטאר אולסטאר

        להגיב
      • חזי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 19:23)

        לא מסכים לגמרי..
        אני חושב שבסיטואציה הנכונה קליי יכול לעשות ג'יימס הארדן ולהפוך לשחקן של 30 נקודות בקבוצת פלייאוף. המשחק שלו הרבה יותר שלם ממה שאנשים נותים קרדיט. מה לעשות שיש רק כדור אחד והוא מוגבל במספר הנגיעות שהוא מקבל כל משחק, רובן catch and shoot.

        להגיב
        • איציק (פורסם: 13-6-2017 בשעה 19:29)

          אני ממש לא חושב שהוא רוצה לעשותג'ימס הארדן. זה לא סוג המשחק שמעניין אותו לדעתי. הוא לדעתי מעדיף מקום קבוצתי. אולי יבחר במצב מסוים לעבור קבוצה, אבל לא כזו שתתן לא לעשות כרצונו עם סטטיסטים, כי אם בקבוצה שיהיה ראשון בין שווים עם משחק קבוצתי.

          להגיב
          • חזי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 20:42)

            אני חושב שקליי, כמו כל שחקן בNBA, במיוחד אחד שתמיד היה כינור שני, חולם להיות הכוכב הראשי, ה top gun.
            אני צופה שאחרי שישבע מאליפויות קלות, אולי אפילו שנה הבאה, הוא יחפש אתגר חדש וכל הליגה תעמוד בתור לזרוק עליו כסף.
            בסיטואציה שתיווצר, מחוץ לצילו של קארי, אני מאמין שהוא יכול להתפתח לכוכב כמו שהארדן התפתח, לאו דווקא אומר שהוא יהיה סוליסט כמו הארדן.. והוא גם שחקן הגנה הרבה יותר טוב והוא כבר מגיע עם מה שנקרא championship pedigree.
            בהסתכלות של כמה שנים קדימה, אני לא רואה מצב שהווריורס משלמים חוזי MAX לכל הרביעיה ולכן קליי נראה כמו האופציה הכי סבירה.

            להגיב
            • איציק (פורסם: 13-6-2017 בשעה 21:00)

              נו אז אתה חוזר על דברי, אולי יעבור קבוצה אבל לכזו בו יוכל להיות כוכב בתוך מרקם קבוצתי ולא סוליסט עם כמה קונוסים (בהגזמה כמובן).

            • שמעון (פורסם: 14-6-2017 בשעה 14:15)

              אגב אני לא רואה את קליי עוזב את גולדן בשנים הקרובות. המזל הכי גדול שלהם זה שקרי וקליי באו ממשפחות מאד מאד עשירות והם לא רודפים אחרי הכסף כמו שחקני האןביאיי שבאו מכלום. קליי לא ירדוף אחרי הכסף. אני חושב שחוץ מגולדן גם הספרס תפורים בשבילו חבלז

          • שמעון (פורסם: 14-6-2017 בשעה 14:13)

            קליי יכול להיות שחקן נהדר כמו הארדן שמוביל קבוצה גג לחצי גמר אזורי והוא בהחלט יכול להיות שחקן ענק. הוא פשוט משחק עם קרי ודוראנט אז אין מספיק כדורים לכולם מה לעשות והוא קצת נשאר בצל שלהם אבל הוא מפלצת ובהחלט יכול להוביל קבוצה ולהיות עם ממוצע סביב 30 נק למשחק.

            להגיב
      • jhkj (פורסם: 13-6-2017 בשעה 21:29)

        קליי תומפסון הוא הקלוד מקללה של גולדן סטייט, מפתה לשלוח אותו בטרייד אבל הוא מכסתח את כל הקבוצה ובלעדיו הכל ייפול

        להגיב
        • שמעון (פורסם: 14-6-2017 בשעה 14:11)

          מסכים איתך. מעטים השחקנים בליגה שהייתי מחליף בהם את קליי

          להגיב
    • שמעון (פורסם: 14-6-2017 בשעה 14:17)

      כינור שלישי בבקשה שמישהו לא יגיד לי פה שדריימונד הנגר יותר חשוב ממנו לקבוצה.

      להגיב
  20. אדם בן דוד (פורסם: 13-6-2017 בשעה 11:51)

    בונאנ'ה שלי הגזמת

    לברון נתן שלוש סדרות מדהימות נגד הווריירס

    הוא האמ וי פי האמיתי של הסדרה הראשונה, של השניה ותכלס היה טוב מדוראנט גם בסדרה הזאת.

    אם אתה עושה כוחות ולוקח מישהו שהוא לא לברון אז אתה דאמ-פול

    תחליף בין קיירי ולברון לדוראנט וקרי ואני די בטוח שלברון חוגג אליפות.

    אפשר לבקר אותו על בחירת השחקנים, אפשר לבקר אותו על בחירת המאמן אבל אי אפשר לטעון שהוא הרים ידיים.

    הכי טוב לו באמת היה לו מאמן עם סמכות- כשספלטורה קיבל את הגב של ריילי (שלו בהחלט יש סמכות) אפשר היה לראות את התוצאות. בקליבלנד אין מנגנון חזק מספיק.

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 12:23)

      אם אתה מעביר את לברון וקיירי לגולדן סטייט במקום דוראנט וסטף, אתה מאבד חצי מהיכולת של דריימונד גרין ואין לי מושג מה קורה עם קליי. בקליבלנד אתה מקבל הרבה יותר מקווין לאב, וגם מג'יי אר, כך שאני לא יודע אם קליבלנד מנצחים, אבל זו סדרה צמודה לפחות

      להגיב
      • עסק שחור (פורסם: 13-6-2017 בשעה 16:16)

        אני איתך גיל. תחליף קבוצות בין גרין ולאב וכולם היו משבחים את לאב ומדברים על החסרונות של גרין שלא קולע מספיק טוב ולא מספיק טוב בהתקפה (אסיסטים לא יהיו לו כי הכדור לא יהיה אצלו). לאב משחקן טופ 10 נהפך לשחקן שעומד המון בפינה ומחכה למסירה. זה כל הסיפור – בגולדן סטייט כולם ממצאים את הפוטנציאל. סטף ודוראנט בולטים בתוך שיטה ולברון הוא השיטה.

        להגיב
    • איציק (פורסם: 13-6-2017 בשעה 14:01)

      במקרב זה הוא יחגוג אליפות של קליבלנד. הוא צריך שחקנים ספציפיים לידו, במיוחד כאלו שהם חברים שלו. לא חברים לקבוצה, כי אם חברים. כאלו שיספרו בשבחו, כמה הוא מנהיג, כמה הם לומדים ממנו, ועוד בולשיט. אתה לא מצפה לזה מקלי, גריין, ליוינכסטון או איגי. בעיה.
      אני בטוח שגם שם הוא היה מנפק סטטיסטיקות נהדרות כי הוא פשוט יותר מידי טוב מכדי לא לנפק אותן, אבל היה ממשיך לדבר ולתחזק מורשת.

      להגיב
  21. cookie-monster (פורסם: 13-6-2017 בשעה 13:21)

    There is no 'i' in team but there is in win.
    לברון העתיק ממנו את המספר אבל לא למד את התורה.

    להגיב
  22. איתמר (פורסם: 13-6-2017 בשעה 14:31)

    אני סולד מהתביעה להפריד ספורט מפוליטיקה.
    הספורט הוא כלי פוליטי חשוב (אם משתמשים בו לדברים ראויים).
    לכן, החלטת השחקנים וצוות האימון של גולדן סטייט לוותר על המפגש עם הנשיא טראמפ בבית הלבן היא אירוע משמעותי ביותר בקשר שבין ספורט לפוליטיקה והיא תהדהד עוד ימים רבים.
    זו הצהרה בעלת משקל ציבורי שאי אפשר להתעלם ממנה.

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 14:43)

      מתבקש לשאול מה זה "דברים ראויים"?

      להגיב
      • איציק (פורסם: 13-6-2017 בשעה 14:49)

        לא לבוא למפגש עם טראמפ?

        להגיב
      • Ljos (פורסם: 13-6-2017 בשעה 14:52)

        נשיא קונגו קונה את קרב המאה באיגרוף כדי לנסות לייצב שלטון דיקטטורי רצחני?

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 14:55)

          כיוונתי יותר לזאקי סבאג בנהריה נותן את הקבוצת סל לבן שלו. אבל זה מאד סובייקטיבי אה?

          להגיב
    • עסק שחור (פורסם: 13-6-2017 בשעה 16:19)

      לא נראה לי שסטף ילך לפגוש את טראמפ אחרי שקרא לו ass

      להגיב
  23. Ljos (פורסם: 13-6-2017 בשעה 14:56)

    כל מילה.

    אבל רגע, גולדן סטייט היא לא כבר הבד-בויז?
    הגנה אימתנית, כדורסל מפרגן וקבוצתי, רכז שהוא רוצח עם פני מלאך, SG שהוא קלעי שקט וקשוח בהגנה, SF שהגיע בעסקה לא אהובה מקבוצה מערבית שלא הצליחה לנצל את הפוטנציאל, סנטרים שהם בעיקר מרפקים, ודריימונד שהוא שילוב של רודמן והקליעה של ליימביר. הם רק החליפו את האלימות בחיוכים.

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 14:58)

      הם הטלאטאביז לעומת הבוכנות של אייזיאה

      להגיב
      • Ljos (פורסם: 13-6-2017 בשעה 15:02)

        ראית פעם טלטאביז? כל דבר הם עושים לפחות שלוש פעמים ברצף.

        להגיב
        • תומרג (פורסם: 13-6-2017 בשעה 19:56)

          +1

          להגיב
  24. שניר שלמד עם פנחס בעממי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 17:25)

    מסכים עם רוב הנאמר למעט דבר אחד –
    אף קבוצה לא תאתגר את הווריורס במערב, בוא נכיר במציאות העגומה, השינוי הכי משמעותי שעשוי להיות זה פול לספרס, וגם זה קלוש כי הוא יצטרך לוותר על המון כסף, וגם אם זה יקרה זה לא יספיק לדגדג את הווריורס.

    להגיב
  25. שמעון (פורסם: 13-6-2017 בשעה 18:04)

    שסטף ודוראנט יגיעו לסטט של לברון בקריירה ל4 תארי אמויפי ו3 של הגמר ויהיו בטופ 10 שנים אז אולי תוכלו להשוות. נכון להיום מבחינת קריירה הם יכולים לצחצח את הנעליים ללברון.

    להגיב
    • Lord Anthony (פורסם: 13-6-2017 בשעה 22:56)

      סטטיסטיקות אישיות זה לעיתונאים וללוזרים.

      להגיב
      • שמעון (פורסם: 14-6-2017 בשעה 14:10)

        סטטיסטיקות מאד מאד חשובות בשביל להיות בלבל של הגדולים מכולם. מה לעשות זה אחד המדדים כי רק גדולים וטובים יכולים להעמיד סטטיסטיקות לאורך זמן.

        להגיב
  26. AdamB (פורסם: 13-6-2017 בשעה 18:24)

    לדעתי- הכיוון של הפתרון הוא לא עוד מצבור אולסטארים עם וותק של 8 עונות ומעלה, אלא קבוצה הבנויה
    עם סנטר ורכז "קלאסיים" נאמר גאסול וקונלי בממפיס, או אולי לילארד ונורקיץ' בפורטלנד. ומסביבם בעמדות 2-4
    מספר אתלטי-על גבוהים יחסית 6,7-6,9 לא צריכים להיות כוכבים – שחקנים כמו מרקיף מוריס, קראודר, טרוור אריזה,
    או רודני הוד.
    העיקר שיהיו מספיק מהם. כך שתמיד יש על המגרש לפחות 3 אתלטי-על גם גפיים ארוכות שמקשים ככל שניתן על ההתקפה היריבה.
    ובנוסף רכז שיודע לייצר נקודות, וסנטר שדורש תשומת לב בצבע.

    הבעייה היא שאני לא רואה איזו קבוצה יכולה בתוך עונה שתיים להרכיב סגל כזה.

    להגיב
  27. קשקשן בקומקום (פורסם: 14-6-2017 בשעה 00:49)

    גיל – כהרגלך רהוט ומאיר עיניים.
    לגבי השאלה שלך – אני חושב שהתשובה היא ש(לתחושתי) אתה החלטת כבר לפני 5 שנים שלסטף ולדוראנט אין אגו, וללברון יש, ושהוא מתמקד במספרים ולא בנצחון, אבל אין לך באמת במה לבסס את זה (חוץ מאותו ראיון שהיה באמת חרפה, אבל על המגרש אני רואה שחקן סופר קבוצתי) אז אתה מציין את זה כעובדה…
    אני אישית חושב שלברון הוא קבוצתי מאוד. רבאק בדיוק לפני שני משחקים שחטו אותו שהוא נתן זריקה אחרונה לקורבר ולא הלך לסל. אז אם הוא הולך לבד הוא מרוכז במספרים, ואם הוא מוסר הוא צ'וקר.
    אני אישית רואה שחקן שבהחלט הופך את האחרים ליותר קבוצתיים ממנו, ובניגוד לכל הסופרסטארים האחרים תמיד (חוץ מבמיאמי) התמודד נגד קבוצות שפשוט היו יותר טובות משלו, בהרבה, ועדיין סחט להם את המיץ…
    בסופו של דבר זה הפער בין הקבוצות. זה ששנה שעברה, בלי דוראנט זה לא הסתיים ככה, זה מצד אחד כבוד ללברון, מצד שני ביזיון של ג"ס. ולצערי (כי אני באמת מאוד אוהב אותו), זה גם האור שבו אני רואה את ההישג של דוראנט. הוא בסך הכל השיג את מה שאם לא היה משיג היה ביזיון. אולי 4:2 עוד היה צריך לעבור, אבל ג"ס שווה אליפות גם בלעדיו. איזה קבוצה של לברון היתה שווה יותר מסיבוב ראשון בלעדיו?

    להגיב
    • שניר שלמד עם פנחס בעממי (פורסם: 14-6-2017 בשעה 04:02)

      זה שלברון מוסר בחסד עליון ידוע לכל, הבעיה היא שלהבדיל מסטף ודוראנט, הכל עובר דרך לברון כי זו הדרך שבה הוא והקאבס משחקים, וראינו מה קורה במעט הזמן שהוא נח.

      להגיב
      • איציק (פורסם: 14-6-2017 בשעה 08:52)

        לא, ככה לברון משחק ואצלו זה my way or noway וכך זה נראה כשהוא בחוץ.

        להגיב
        • שניר שלמד עם פנחס בעממי (פורסם: 14-6-2017 בשעה 10:23)

          100%

          להגיב
    • shadow (פורסם: 14-6-2017 בשעה 07:20)

      מהמסקנה שלך ניתן להבין שסביב לברון לא צומח דשא למרות שמצד שני טוענים שהוא משפר שחקנים.
      לא זכור לי מקרה שבו הסופרסטאר של הליגה תמיד אנדרדוג עם הקבוצות שלו.

      אם הוא לא פייבוריט כשהוא משחק בקבוצה היקרה בליגה אז איך בדיוק זה מסתדר עם המנטרה של השחקן הטוב בליגה כבר שנים? הוא לא אמור להיות שובר השיוויון במקרה כזה?

      להגיב
      • אלון3131 (פורסם: 14-6-2017 בשעה 07:53)

        המשמעות של שובר שיוויון זה שבלעדיו יש שיוויון, לא בדיוק המצב.

        להגיב
        • shadow (פורסם: 14-6-2017 בשעה 17:24)

          הבנת את כוונתי והתחמקת מתשובה.
          אני מבין שאתה מסכים עם הנאמר

          להגיב
    • א.ב (פורסם: 14-6-2017 בשעה 08:51)

      קבוצות ה "סופרסטארים" בלי לברון לא שוות סיבוב ראשון, הם הראשונות בסיבוב הראשון של ה דראפט…

      להגיב
      • גיל שלי (פורסם: 14-6-2017 בשעה 09:57)

        הצחקת אותי שקבוצה עם קיירי, לאב, תומפסון, ג'יי אר ועוד סמול פורוורד סביר לא מגיעה לסיבוב הראשון בפלייאוף במזרח, סביר אפילו גמר המזרח

        להגיב
        • קלבדוס (פורסם: 14-6-2017 בשעה 14:28)

          למה לדמיין, המאזן של הקאבס בלי לברון ב-3 העונות האחרונות הוא 23-4. או בחישוב שנתי, 70-12. לא מורידים ליגה ב-NBA, אבל זה המקרה כנראה.
          ונניח שתוסיף סמול פורוורד, והבה ונפרגן מישהו לא רע – קווין דוראנט. מניח שאיתו קבוצת ה-70-12 תוסיף עוד, כמה?, 30 נצחונות? זה מדהים. ובדיוק יזכה אותה בכניסה גבולית לפלייאוף, והדחה בסיבוב ראשון.

          דרך אגב, אותו לברון עבר במקביל לגולדן סטייט. החמישיה: קארי, קליי, לברון, גרין, איגואדלה/זאזא. קבוצה שהיתה גורמת לפיינאלס של השנה להיראות כמו מרחץ דמים.

          להגיב
          • shadow (פורסם: 14-6-2017 בשעה 17:28)

            דמגוגיה בגרוש. לקבוצות של לברון בלי לברון חסר סופרסטאר.

            הסיבה שהקבוצות של לברון נראות כל כך גרוע ללא הסופרסטאר בניגוד לקבוצות אחרות ללא הסופרסטאר שלהם היא שאלה הקבוצות שלברון בונה.

            שוב תזכיר לי מתי השחקן הכי טוב בליגה במשך שנים, זה שטוען וטוענים בשמו וטוענים בשמו שהוא הטוב בהיסטוריה, תמיד משחק בקבוצות שהן אנדרדוג? ואיך זה מסתדר עם העובדה שהוא משפר שחקנים?

            להגיב
          • איציק (פורסם: 14-6-2017 בשעה 18:53)

            כן, צריך גם לזכור שבמשחקים רבים שלברון לא שיחק גם קיירי ו/או לאב ו/או סמית לא שיחקו.
            צריך גם לזכור שסגנון המשחק שלברון מכתיב היא תלות מוחלטת בלברון. סביר שאם הוא לא היה, הסגנון היה אחר ולכן שחקנים אחרים היו באם טוב בהרבה לידי ביטוי.
            בקיצור, אין הרבה במה שכתבת.

            להגיב
  28. קשקשן בקומקום (פורסם: 14-6-2017 בשעה 10:05)

    סיבוב ראשון. זה מה שכתבתי :)
    לא מאמין שיותר…

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 14-6-2017 בשעה 10:08)

      אגב, הכנסת לי מילים לפה. לא כתבתי שלברון לא קבוצתי, כן כתבתי שהסגנון שהוא הכתיב לקליבלנד, כנראה מתוך זה שחשב שזה הסגנון שיביא את התוצאות הכי טובות, הוא סגנון שסובב סביב היכולת שלו לקבל את כל ההחלטות, כולל מתי קיירי יקח על עצמו את הנטל. לא כתבתי לרגע אחד שהוא קובי בראיינט

      להגיב
  29. דוד (פורסם: 14-6-2017 בשעה 19:41)

    אם לא לפרק את החבילה, אז להביא גבוה דומיננטי (קולע בצבע וחוסם) במקום טריסטן תומפסון.
    אם כן לפרק את החבילה, אז פול ג'ורג' במקום לאב. שחקן עצום בקנה מידה היסטורי.

    להגיב

מה דעתך?