דמיינו לכם את עסקת ניימאר כעסקת הרשל ווקר

דאלאס בנתה קבוצה מלמכור כוכב על, למה לא בכדורגל?

תארו לעצמכם שבמקום 222 מליון יורו, פאריס סן ז'רמן היתה מעבירה לברצלונה את וראטי, דראקסלר ודי מריה עבור ניימאר. זה היה הופך את העסקה הזאת למעניינת הרבה יותר.

האם עסקה כזאת היתה חד צדדית כמו עסקת הרשל ווקר למינסוטה עבור בחירות הדראפט שבנו את השושלת של הקאובויס?

*

הרשל ווקר שונה מניימאר בדרגת הכוכבות שלו, כלומר בתפקיד שלו. מינסוטה כמו מייק דיטקה אחריהם בניו אורלינס, לא הבינו את התפתחות המשחק, ועדיין חשבו שראנינג בק ענק יכול לשנות קבוצה. זה היה נכון עד לסוויטנס בשיקאגו ברס, אחר כך קבוצות היו שייכות לקווטרבקס שלהן.

האם ניימאר הוא שחקן שמשנה בעצמו את הקבוצה בסגנון מסי? או האם ניימאר הוא שחקן כנף שמאל מעולה, אבל משהו כמו ראנינג בק בפוטבול, מישהו שלא משנה את המשחק, אלא רק רושם יארדים, סליחה גולים.

הכאב הגדול של ברצלונה בעסקה כזאת היה הפרידה ממישהו שעשוי היה להתפתח לשחקן הטוב ביותר בעולם אחרי פרישת מסי וכריסטיאנו רונאלדו, אבל אפילו רונאלדו לא משפיע על התוצאות של ריאל מדריד ברמה של מסי. כלומר, נניח ובמקום רונאלדו היינו שמים שחקן אגף טוב מאוד, אך טוב פחות ממנו, משהו דמוי בייל, האם ריאל מדריד היתה לוקחת הרבה פחות אליפויות מכפי שלקחה? אני בספק, אולי את האליפות של שנה שעברה הם היו מפספסים, וגם זה לא בטוח. ואין פה שום כוונה להפחית מהגדולה של כריסטיאנו רונאלדו, בטח כאשר העונה הקודמת שלו היתה מהטובות שנראו בעשורים האחרונים.

*

אני לא בטוח שניימאר יתפתח לדרגה של השחקן הטוב ביותר בעולם, ועוד פחות בטוח בכך שהוא לבדו יקפיץ את פאריז סן ז'רמן מדרגה אל עבר ארבע הקבוצות הטובות ביותר באירופה בשנה הבאה. אילו היינו מקבלים את הטרייד הזה שאני כותב עליו, מאוד יתכן שבעוד שפאריז כן היו מתחזקים, גם ברצלונה היתה יוצאת מחוזקת, ואף יותר מפאריז סן ז'רמן.

אחד היתרונות הגדולים של ניימאר בברצלונה היה לשחק בכנף כאשר כל קבוצת היריב עסוקה באיך לסגור את מסי. יתרון זה יהיה גם לשחקני הכנף שיחליפו את ניימאר, נניח דראקסלר לצורך העניין.

די מאריה היה יכול לחלוק במעמסה עם אינייסטה שמזדקן. וראטי היה משדרג את העמדה של ראקטיץ' לכל הפחות.

*

יתכן שבכסף שברצלונה יקבלו, הם יצליחו להביא שחקנים מקבילים למה שמוצע כאן. אבל, נדמה לי שהכדורגל כענף היה מעניין הרבה יותר אם קבוצות היו מחויבות להחליף שחקנים בשחקנים ולא שחקנים בכסף.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

68 תגובות ל “דמיינו לכם את עסקת ניימאר כעסקת הרשל ווקר”

  1. dmc (פורסם: 3-8-2017 בשעה 11:47)

    בשלב מסוים זה חייב לקרות, וכמה שיותר מוקדם יותר טוב

    להגיב
  2. אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 11:49)

    זהב בעד שחקנים..
    זו המעה מאד בעייתית ובניגוד לשוק חופשי אבל כן הייתה יכולה לקרר את השוק המטורף הזה.
    הנקודה עם הקורטרבק והראנינג בק מעניינת בהקשר לדיון שהיה לי עם נו פרפגנדה על חלוצים וקשרים.
    אם פסז מוותרת על השלישייה שהצעת היא שוב לא אלופת צרפת.
    אני באמת לא המעריץ הכי גדול של רונלדו ואפילו לא הייתי רוצה אותו חזרה אצלנו ביונייטד. אבל טעות בידך

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 11:57)

      יכול להיות שאני טועה בקשר לרונאלדו, בהחלט

      להגיב
    • אריאל (פורסם: 3-8-2017 בשעה 12:53)

      +1 בקשר לרונאלדו. אני חושב שהחלק שלו בתארים הוא קריטי ולא בר החלפה.
      נקודה נכונה ויפה בפוסט לגבי היעילות של ניימאר כתוצאה מהנוכחות של מסי. מזכיר את קיירי שיעמוד למבחן בלי לברון וגם את הקטלניות של ג"ס כתוצאה מההשפעה המצטברת של כוכבים.

      להגיב
      • jhkj (פורסם: 4-8-2017 בשעה 17:35)

        באף אחד מהזכיות של ריאל בליגת האלופות רונאלדו לא היה השחקן הכי משמעותי שלה, בלי די מאריה הם לא היו זוכים ב-2014, בלי בייל לא היו זוכים לפני שנה, ובלי מודריץ' או מרסלו לא היו זוכים השנה, לא חושב שאם הייתה שם במקומו את ניימאר או הזארד ריאל לא הייתה זוכה, אם היית שם פוגבה במקום מודריץ' או דויד אלאבה מרסלו לא בטוח בכלל שהם היו זוכים.

        להגיב
    • ק. (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:03)

      הטעות היא לגבי "אחת העונות הטובות שנראו". היה צריך להיות "אחת מסיומות העונה (המאני טיים של החודשיים אחרונים) הכי טובות שנראו"

      להגיב
      • גיל שלי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:16)

        היינו הך בעיני

        להגיב
        • ק. (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:27)

          זה לא פלייאוף בספורט האמריקאי – המאני טיים הוא לא הכל, אבל חייבים להיות טובים מאד עד אליו כדי שיהיה רלוונטי – בטוח לגבי מירוץ אליפות, וגם בליגת האלופות (ריאל סיימו שני בבתים ולמזלם קיבלו את נאפולי שהחברים של רונאלדו עברו בשמינית. אח"כ היה ענק)

          להגיב
    • yaron (פורסם: 3-8-2017 בשעה 17:13)

      אמיתי,
      אתה יכול פשוט לשנות ניק. כל עניין ה-gold standard לא נותן לך מנוח…
      מתישהו תבין שהדפסות כסף פסיכוטיות מובילות לאינפלציה (ירידת ערך הכסף) ושבאמת (בקצב הזה) כמו שכתבו כאן לא רחוק היום משחקן בחצי מיליארד והסכמי חסות/שידור שיטריפו לכם את השכל…
      בסוף תבין :-)

      להגיב
      • אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 19:05)

        תסביר לאט אבין מהר

        להגיב
        • yaron (פורסם: 3-8-2017 בשעה 19:11)

          להכל טוב אמיתי, האמת.
          לא התכוונתי להשתחצן ובכל זאת יצא לי…

          להגיב
          • yaron (פורסם: 3-8-2017 בשעה 19:11)

            טוב, טעויות כאלה אני חייב לתקן.
            *הכל טוב אמיתי, באמת.

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 19:13)

              Soul goodman

            • yaron (פורסם: 3-8-2017 בשעה 19:59)

              שם קסדה ו…
              לא צפיתי…..
              בזכותך אתן צ'אנס :-)

            • אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 20:01)

              דיינו

  3. יוני (המקורי, מפעם) (פורסם: 3-8-2017 בשעה 12:01)

    דמיין את עסקת ניימאר כעסקת הארדן, רק בלי הויכוח על השכר. ניימאר יכול לקחת את פאריס ולהיות ה-כוכב שייקח אותם למדרגה הבאה? כנראה שכן. האם הוא יביא להם לבדו את הגביע הגדול? כנראה שלא. הוא לא מסי/כריסטיאנו/לברון/קארי.

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 12:08)

      מסכים

      להגיב
    • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:04)

      אני לא מסוגל לראות את ניימר עם זקן כזה, אבל בהחלט יכול לראות אותו שומר כמוהו.

      להגיב
      • תני (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:08)

        ניימאר עדיין לא. אבל הפוטנציאל שם

        להגיב
  4. דוד (פורסם: 3-8-2017 בשעה 12:08)

    "בנפול אויבך אל תשמח". כאוהד ריאל המעבר של ניימאר הוא כמובן חדשה משמחת.
    אבל יחד עם זאת, הסכום הזה מחליא אותי. ומה שיותר מגעיל זה שמנסים לדחוף לנו ב-180 מיליון יורו שחקן שעדיין לא כבש שער בנבחרת הבוגרת. בארסה נחלשה? זה הזמן הכי טוב ללמוד את הלקח ולהשקיע בסגל הקיים ובשחקני הבית. אסור לשכוח את הסיפור של ניימאר ואיך הגיע לבארסה (אחת העסקאות המגעילות והמפוקפקות בתולדות הכדורגל העולמי). כי אם לא נעשה זאת, עוד שנתיים יקום איזה מיליארדר קטארי ויגנוב לנו את איסקו או אסנסיו בחצי מיליארד יורו, ולא תהיה להם שום סיבה לסרב להצעה. אחרי הכל אנחנו עצמנו מתנהגים כך.

    להגיב
    • צור שפי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 14:12)

      נכון לגמרי. ובתור אוהד הקבוצה שמעבר לכביש ולא שונא ליברפול פשוט מקיץ לי הפיוזים שמדברים על מעבר של גריזמן/קוטיניו לבארסה כאילו שהם איזה גודזילה שיכולה לקחת כל מה שרק מתחשק לה. אני יודע שזה לא ככה, אני יודע שיש חוזים, סעיפי שחרור וכו' וכו' אבל הקלות הבלתי נסבלת של הספקולציה מוציאה אותי מדעתי.

      להגיב
      • צור שפי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 14:12)

        מקפיץ

        להגיב
    • אביאל (פורסם: 3-8-2017 בשעה 16:12)

      דוד – האמת שהרכישות של ריאל בחלונות האחרונים הן בדיוק כאלו, שחקנים ספרדיים צעירים ומוכשרים שגם מוכנים לשבת על הספסל בלי יותר מדי פוזות ובכל זאת שהם משחקים הם עושים את שלהם ובצורה מצוינת.

      להגיב
    • yaron (פורסם: 3-8-2017 בשעה 17:08)

      ואם הכסף ישאר אצל הבעלים, רשתות השידור והספונסרים תרגיש יותר טוב?

      להגיב
      • אביאל (פורסם: 3-8-2017 בשעה 19:48)

        ירון – זו אותה נקודה לשכר הבכירים, מכל שקל שחסכו על המנכ״ל של בנק הפועלים, חמישית ממנו הלכו לשרי אריסון.

        להגיב
      • דוד (פורסם: 4-8-2017 בשעה 00:16)

        ירון
        אתה רוצה להגיד לי שקבוצה קונה שחקן ב200 מיליון יורו והאוהד/צופה לא משלם סנט נוסף בעקבות זאת?
        בסופו של דבר הכדורגל נעשה מצרך יקר יותר על כל המשמע מכך. כמובן שאני שמח בשביל ניימאר עצמו, וחושב שזה מוצדק לחלוטין שהשחקן יקבל את הנתח שמגיע לו. אבל זו תהיה תמימות לחשוב שברצלונה תדרוש פחות על זכויות השידור בגלל שעכשיו היא עשירה יותר.

        להגיב
        • yaron (פורסם: 4-8-2017 בשעה 00:41)

          אין לנו ויכוח אבל ככה עובדת השיטה,
          מיקסום רווחים עד הסנט האחרון.
          אתה גם משלם יותר על השידורים ועל הנייקי שאתה קונה.
          אם כבר שופכים כסף ממשאיות למה השחקן צריך להתבייש?
          פתאום יש סמל ואוהדים וכל החרטא הזה…

          להגיב
        • אביאל (פורסם: 4-8-2017 בשעה 12:11)

          דוד – במקרה של פריז וקאטר, לא חושב שהמחירים עולים, ממה שיצא לי לראות (בן דוד שלי מנוי שם) המנוי דיי זול שם וזה נראה כמו סבסוד של הבעלים שרוצים אוהדים שמעודדים, הייתי פעמיים במשחקים של פריז (ליגת האלופות וליגה) ויש אווירה מעולה באיצטדיון.

          להגיב
  5. yaron (פורסם: 3-8-2017 בשעה 12:15)

    בארה"ב זה קורה ואכן הכל יותר מעניין.
    לא רואה את זה קורה בכדורגל ולא בגלל שזה רעיון רע, אולי להיפך…

    להגיב
  6. ירושלמי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 12:53)

    מעבר להשפעה המקצועית נטו – התפקוד והעמדה במגרש, שעל זה עוד ניתן להתווכח האם הוא מסוגל לשנות ולהשפיע ברמה של רונאלדו ומסי, הדבר המרכזי והבעיה של ניימאר שבגללה הוא כנראה לא יהווה פאקטור כמו מסי ורונאלדו, זה ההשפעה בפן האישי, ההתנהלות והשליטה בחדר ההלבשה ובשחקנים שמסביב.
    נכון לעכשיו, לדעתי אין לו אופי של שחקן מוביל שיכול למשוך אחריו שחקנים. אני מנסה לדמיין את מסי או רונאלדו בחדר ההלבשה או במשחק כועסים על שחקן שעשה טעות, כשמספיקה מילה או מבט כדי ליישר אותו. הרי ברור לכולם שאף אחד לא יעמוד לרונאלדו בדרך אל התואר או אל הניצחון ויפריע לו עם שטויות, רונאלדו או מסי יקיאו שחקן כזה.
    ניימאר הוא ילד חרא, והאופי של כילד חרא גורם לו לפעמים לעשות שטויות הצגות והחלטות על המגרש וכנראה גם מחוצה לו, ועם אופי כזה הוא לעולם לא יוכל להיות הדבק של הקבוצה וככזה שמדרבן אחרים להצליח. להיפך, הוא יהיה הליצן שיעשה שטות בחדר ההלבשה או שעל המגרש יעשה דריבלים מיותרים בזמן הלא נכון.
    וזה הרבה יותר קל להיות ליצן כשמסי לידך, כי יש מי שיחפה בעת הצורך, אבל כשפסז' יהיו במצוקה על הדשא ועיניי השחקנים יהיו נשואות כלפי ניימאר, אני חושש שהם לא ימצאו את התשובה.

    להגיב
    • אביאל (פורסם: 3-8-2017 בשעה 16:21)

      ירושלמי – תיקון קטן, מסי לא מנהיג והעוצמה שלו בתוך ברצלונה לא נותנת גם לאף אחד אחר להנהיג, רואים את זה בגמרים של ארגנטינה וגם במשחקים גדולים שלא הולך לברצלונה. את המנהיגות של ניימאר רואים בשני מישורים, הראשון – בנבחרת ברזיל שם נייאמר הוא המנהיג ובגדול וגם במשחקים שמסי היה פצוע, נייאמר סחב את ברצלונה. אולי זה בון טון עכשיו לתקוף את נייאמר על ההתנהלות שלו אבל מנהיג על הדשא הוא דווקא כן.

      להגיב
      • yaron (פורסם: 3-8-2017 בשעה 17:15)

        אני עדיין מנסה להבין מה הוא עשה לא בסדר…

        להגיב
        • BRT (פורסם: 3-8-2017 בשעה 17:25)

          גם אני כמוך (;

          להגיב
        • אביאל (פורסם: 3-8-2017 בשעה 19:49)

          התחסדות אתה יודע, אוהבים להיכנס לכיס של אנשים אחרים.

          להגיב
  7. ק. (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:12)

    הרעיון שלך לא רע בכלל והייתי זורם איתו. באמת היה יותר מעניין מ"שלם ככל יכולתך"
    חולק עליך מקצועית, על הדוגמאות בסוף הפוסט: וראטי דווקא לצד רקאטיץ' זאת קונטרה לא רעה לקרוס-מודריץ', דראקסלר/די מריה במקום ניימאר.
    חוץ מזה, לדעתי ניימאר יכול להיות האלפא דוג – הוא מראה את זה הרבה בברזיל שהוא בתפקיד חופשי פחות או יותר. בבארסה הוא היה בכנף כי הציוות הטוב ביותר של השלישייה היה סוארס בשפיץ (נוסה בהתחלה מסי 9 נסוג וסוארס בכנף- פחות זרם). גם בבארסה, כשמסי היה פצוע (חודשיים לפני שנתיים וכמה שבועות לפני שנה) הוא לקח על עצמו את ההתקפה הרבה הרבה יותר (יחד עם סוארס) ובא לקחת את הכדור באמצע כל הזמן

    להגיב
  8. איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:12)

    המעבר הזה היה די מגעיל, כנראה לניימר יש בעיה לעבור קבוצה בצורה נאותה.
    לגבי התפקוד של ניימר על המגרש, אני לא בטוח שהוא לא מסוגל. גם מסי וגם רונאלדו שינו את תפקודם עם השני והתאימו את עצמם לצרכים ולגיל שלהם. אולי גם ניימר יעשה זאת. השאלה היותר מעניינת זו שאלת המנהיגות. דונאלדו היה מנהיג והקבוצה הייתה שלו. מסי בהתחלה היה מנהיג מישנה, ואינייסטה היה מנהיג גדול יותר לטעמי. למסי זה היה נח והוא גדל לתוך תפקיד המנהיג. ניימר לא נראה לי כאחד עם אופי של מנהיג במובן החיובי, וכיוון שלא מכיר את פ.ס.ז'. אין לי מושג מי יכול לגדל אותו לתוך התפקיד.
    לגבי טריידים, לא יהיה. זה נוגד את כל התרבות האירופאית. לא בכדורגל ולא בספורט אחר. זה ייחודי לארה"ב ולא מתאים למקומות אחרים. אין זה בא לצאת בעד או נגד השיטה אלה לומר שהיא לא ישימה באזורינו.

    להגיב
    • מתן גילור (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:33)

      למה לדעתך המעבר מגעיל?
      בכל החלק הראשון של הקריירה של מסי מנהיגי הקבוצה היו קרלוס פויול וצ'אבי הרננדס. אינייסטה זה רק בשנים האחרונות. די חופף לתקופה בה מסי נחשב מנהיג.

      להגיב
      • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:43)

        כל התהליך, חרושת השמועות, ספינים, מוציא הודע מכוונת שלא ניתן להבין כלום (יכל לא לדבר, יכל להוציא הודעה מסודרת, הוא בחר לעשות צחוק מהאנשים). גם כל ההתנהלות של שתי הקבוצות לא נראית משהו, ולא אתפלא עם בסוף גם יתברר על העברת כספים לא חוקיים, אבל זה רק ניחוש.
        לגבי החלק השני מסכים לגבי צ'אבי. לגבי פויול אולי אתה צודק, לי הוא אף פעם לא נראה מנהיג, אבל בהחלט שיש לי חורים בהשכלה בתחום. לדעתי אינייסטה גם הנהיג יותר עד לעונת 2015-16. שוב, לא כצופה הדוק ואדוק.

        להגיב
        • אלי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 14:25)

          כאילו שאר העברות בסדר גודל כזה היו לא מגעילות.
          זוכר את פוגבה?

          להגיב
          • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 16:19)

            מיזה?

            להגיב
    • no propaganda (פורסם: 3-8-2017 בשעה 14:25)

      כשאתה אומר שזה בתרבות של האמריקאים, אתה מתכוון שלסחור באנשים זה בתרבות שלהם?

      להגיב
    • אביאל (פורסם: 3-8-2017 בשעה 16:33)

      איציק – מסי הוא לא מנהיג, לא של ארגנטינה ולא של ברצלונה, קל להיות מנהיג במשחקים שהכל הולך, מנהיגים נמדדים שלא הולך כלום, שלא הולך לברצלונה ולארגנטינה מסי מקיא, בשום משחק גדול שברצלונה או ארגנטינה היתה באיזה משבר עמוק מסי לא באמת הושיע, לכולם זכורים חצאי הגמר מול צ׳לסי לדוגמא, הגמר נגד גרמניה, שנה שעברה מול יובנטוס וכו׳.

      להגיב
      • jhkj (פורסם: 4-8-2017 בשעה 18:22)

        בקלאסיקו האחרון בדוגמא האחרונה מיני רבות, על כל שחקן אתה יכול להגיד משחקים כאלה, כמו רונאלדו בכל טורניר גדול של הנבחרת בכל משחק או בשני גמרי ליגת האלופות הקודמים של ריאל רונאלדו היה חושך

        להגיב
  9. Ljos (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:20)

    אם קבוצה בלגית תרצה להחתים שחקן ישראלי, היא תשלח זרים בתמורה?
    סיין אנד טרייד נרשם כאחד משני הלא אירופאיים שקבוצה איטלקית יכולה להחתים בשנה?
    לשחקנים תהיה אפשרות להגיד לא?

    להגיב
  10. היסטורייה לעניים (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:30)

    אתה טועה כמה שנים היסטורית וזה קצת שומט את הטיעון שלך. העסקה הזאת הצליחה למי שהצליחה בעיקר בגלל הסייפא – אחד מגדולי הרצים בהיסטוריה על קו התקפה משובח. עם כל הכבוד , הקבוצה באמת שייכת לק"ב כמה שנים אח"כ. לזה כמובן נוסף התגבור ההגנתי בדרפט מהעסקה.
    רק שמבחינה מקצועית טרוי איקמן היה ונשאר מגדולי האובררייטד בתור ק"ב .

    להגיב
    • באבא ימים (פורסם: 3-8-2017 בשעה 14:08)

      לא הבנתי איך התגובה הזו לא באה קודם. עסקת הרשל ווקר היא זו שהביאה לקאובויס את אמט סמית.

      להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 14:12)

      איפה כתבתי שטרוי אייקמן הוא זה שהביא לקאובויס את האליפויות, אגב גם אמט סמית' לא, ג'ימי ג'ונסון הצליח להוציא זהב מהבחירות שמינסוטה נתנו, הרבה יותר משתי בחירות

      להגיב
      • באבא ימים (פורסם: 5-8-2017 בשעה 12:09)

        הנקודה היא שקישרת בין ההגיון של העסקה לשינוי במעמדו של הראנינג באק במשחק. גם אם החלק השני של הטענה נכון, העסקה לא יכולה להיות טסט קייס טוב לכך היות שבמקום ווקר בא ראנינג באק לא פחות טוב. הטענה לפיה ניתן לוותר על ראנינג באק תותח ועדיין לצאת בשלום לא באמת נבחנה כי אמט סמית.

        להגיב
    • jhkj (פורסם: 4-8-2017 בשעה 18:26)

      טרוי אייקמן היה אחד הקוורטרבקים המדויקים בכל הזמנים, ומנהיג אמיתי של הקבוצה, להגיד שהוא אוברייטד זו אמירה מגוכחת במקרה הטוב, כמו תמיד אמירות תיפוסיות שמבוססות על שנאת דאלאס ולא על איכות השחקן

      להגיב
  11. no propaganda (פורסם: 3-8-2017 בשעה 14:27)

    אם רק וראטי עובר במקום ניימאר, בארסה עשו את אחת העסקאות הטובות בהיסטוריה שלה.

    להגיב
    • אביאל (פורסם: 3-8-2017 בשעה 16:34)

      בוא לא נגזים, אין אדם שלא מעדיף את נייאמר בקבוצה על חשבון וראטי, שהוא בהחלט שחקן מצוין בפני עצמו.

      להגיב
      • no propaganda (פורסם: 3-8-2017 בשעה 16:44)

        1. אני בטוח שיש
        2. כל השאר טועים ובגדול. ניימאר שחקן טוב אבל מאוד אוברייטד. וראטי הוא אחד מ2-3 שחקנים שמסוגלים לשחק את התפקיד שלמנוע בצורה איכותית. הסיבות שבגללן אנשים מעדיפים את ניימאר הן יחסי ציבור ותפקיד על המגרש. אותם האנשים גם יעדיפו את ניימאר על מודריץ.

        להגיב
        • אביאל (פורסם: 3-8-2017 בשעה 20:01)

          פרופגנדה – ההבדל לדעתי נעוץ בעניין מרכזי אחד בכדור והוא יצירת מצבים (שגורר כמובן שערים, שהם הדבר החשוב ביותר), לכן אני תמיד יעדיף שחקן שיודע ליצור מצבים לבדו, כמו נייאמר. אני אוהד ריאל, אוהב מאוד את מודריץ וחושב שהוא שחקן חשוב ביותר לקבוצה, אבל עם כל הכבוד, אם לא יהיה לו למעלה שחקנים שיודעים ליצור מצבים אז אין לו באמת שימוש, התפקיד שלנו כמובן חשוב ביותר לקבוצה גדולה, אבל עדיין השחקן שיודע ליצור הוא, לדעתי לפחות, הדבר הכי חשוב, לכן אני בכל יום אקח שחקנים שיודעים ליצור, כמו נייאמר, רונאלדו, מסי, בייל, האזרד, סאנצז׳ וכו׳ על פני קשרים מרכזיים, טובים ככל שיהיו.

          להגיב
          • no propaganda (פורסם: 3-8-2017 בשעה 20:35)

            אבל זה בדיוק העניין, כבר למעלה נתת רשימה של שחקנים יוצרי מצבים שהיא יותר ארוכה מהקשרים המרכזיים האיכותיים שקיימים בעולם. לא באמת קשה להחליף את ניימאר בשחקן יוצר. אחר. וראטי הוא כמעט יחיד סגולה.
            כאוהד ריאל אתה אמור לדעת מה קורה כשיש המון שחקנים התקפיים חזקים ואין מי שיחזיק את הקישור

            להגיב
            • אביאל (פורסם: 4-8-2017 בשעה 12:14)

              פרופגדנה – אסכם את דעתי, מוטב שחקן שיוצר מצבים טוב בלי שחקן קישור טוב מאשר שחקן קישור טוב בלי שחקן שיוצר מצבים טוב. בקיצור, יוצרי מצבים הם יותר קריטיים למשחק, מאשר קשרים טובים שאכן שהופכים את החבילה לשלמה יותר.

  12. ניינר / ווריור (פורסם: 3-8-2017 בשעה 15:04)

    הכדורגל האירופי נהיה כל כך משעמם ומושחת שטריידים רק יעשו לו טוב

    להגיב
  13. 7even (פורסם: 3-8-2017 בשעה 16:36)

    ראנינג בק טוב לא משנה המשחק? אתה אמיתי גיל?
    דווקא בעולם ממוקד מסירה, ראנינג בק טוב הופך קבוצה טובה לאימתנית וקבוצה רעה לסבירה.
    מספיק שיש לך מישהו לסמוך עליו בדאון 3 קצר.

    תראה את סיאטל בעידן פוסט לינץ' עם את צ'ארג'רס פוסט טומלינסון ויש עוד המון המון דוגמאות.

    להגיב
    • יוסי מהאבטיחים (פורסם: 3-8-2017 בשעה 21:24)

      היום אפשר למצוא ר"ב בסוף סיבוב נמוך בדראפט או אפילו להביא מישהו שהיה אופציה 3 בקבוצה אחרת.
      כיום אין סיבה לשים כסף אן בחירות על העמדה הזו.

      להגיב
    • ארם אבירם (פורסם: 4-8-2017 בשעה 12:10)

      צריך ראנינג באק טוב (לא ענק) ואופנסיב ליין מעולה.

      להגיב
  14. משה (פורסם: 3-8-2017 בשעה 17:58)

    דמי העברה הם אחד משבעת החטאים והלוואי שהנוהג הזה ייעלם מהעולם:
    מעבר לכך שזה נראה כמו סחר בעבדים, סליחה עובדים, המשמעות של הסכומים המופרזים שמשולמים כיום היא שהשחקנים הטובים מתרכזים רק בקבוצות עשירות מאוד, וזה כבר יוצר אי שוויון מהותי בליגות המקומיות, שמוביל לכך שאותן קבוצות מגיעות עונה אחר עונה לליגת האלופות (וזה כשלעצמו מעמיק את הפערים הכלכליים). זה הופך את הליגות לכמעט צפויות מראש ולא תחרותיות – דבר שמוביל באופן ישיר לאיבוד עניין.
    היוצאת מן הכלל שמוכיחה את הכלל – הפרמייר ליג. בזכות הכספים שחולקו באופן שוויוני (כמעט) מההכנסות של מכירת זכויות השידור, הליגה שם תחרותית יותר, ולכן מעניינת יותר – כי גם לברייטון יש מספיק כסף לרכוש את וראטי ולשלם לו משכורת גבוהה, אם היא רוצה (ואם הוא רוצה – זה כבר סיפור אחר). העניין הרב מוביל לרייטינג גבוהה יותר, שמוביל להכנסות גבוהות יותר שמחולקות לכל הקבוצות, שמתחזקות וכו' והתחרותיות נשמרת. ראו לדוגמא המירוץ לליגת האלופות בעונת 16/17 שהוכרע רק במחזור האחרון – זה יוצר עניין.
    לכן, מוטב לו יהפכו דמי העברה לבלתי חוקיים, או במקרה הגרוע פחות, לקבוע מראש כי בכל הליגות שמאוגדות בפיפ"א ועל מנת ששחקן ישוחרר מחוזהו, על הקבוצה שמבקשת לקלוט אותו לשלם סכום שהינו שיעור קבוע אחיד מהשכר שנותר עד לתום החוזה של השחקן (אם לדוגמא ייקבע 25% – שחקן שמרוויח 10 מיליון דולר לשנה שנותרו לו 3 שנים לתום החוזה, על הקבוצה שמבקשת להעבירו לשורותיה לשלם לקבוצה המעבירה 7.5 מיליון דולר – גם זה מוגזם לטעמי אולם זה רק לצורך הדוגמא).
    באופן אישי אני מתחבר יותר לשיטה בארה"ב, שתורמת לשוויוניות – דראפט (נראה לי שקשה ליישם באירופה), תקרת שכר קשיחה (בלי "מס" לעשירים שלא יתפתו לחרוג מהתקרה), טריידים וכו'. שם השליטה של קבוצה מסוימת תלויה בהמשכיות וביכולת שלה להימנע מטריידים שיפגעו בשחקני הליבה.
    להמחשה במהלך השנים 2001 – 2016 (מקווה שספרתי נכון):
    בייסבול – 12 אלופות שונות
    פוטבול – 10 אלופות שונות
    הוקי – 10 אלופות שונות
    ליגה אנגלית – 6 אלופות שונות
    ליגה גרמנית – 5 אלופות שונות
    ליגה ספרדית – 4 אלופות שונות.
    אם הייתי סופר רק את העשור האחרון, הרשימה הייתה מצטמצמת. אם זה הכיוון שהכדורגל הולך אליו, יהיה משעמם מאוד.

    להגיב
    • yaron (פורסם: 3-8-2017 בשעה 18:24)

      זה בדיוק הכיוון שהכדורגל הולך אליו וזה ככה כבר שנים.
      מה חדש חוץ מזה שהסכומים ממשיכים וימשיכו לעלות?

      להגיב
      • משה (פורסם: 3-8-2017 בשעה 18:53)

        יש יותר מדי בעלי אינטרס שגוזרים קופונים שמנים מדמי ההעברה, וזה לא השחקנים.
        אני מצפה מהשחקנים שיתארגנו (ע"ע Curt Flood, Marvin Miller, ויותר קרוב לליבנו בוסמן) וישימו סוף למנהג המגונה של דמי העברה.
        מי מהשחקנים ירים את הכפפה? צריך רק שחקן אחד אמיץ שאין לו מה להפסיד.

        להגיב
        • Zork (פורסם: 4-8-2017 בשעה 14:33)

          למה אתה חושב שזה האינטרס של השחקנים לשחק בליגה תחרותית בסטוק במקום להיות מיליונרים בקבוצות גלקטיקוס בפריז?

          להגיב
          • shadow (פורסם: 4-8-2017 בשעה 17:27)

            כי יש משמעותית הרבה יותר שחקנים שמעולם לא יהנו מהסכומים האלה. הרבה פעמים יש הפרשים מטורפים בתוך הקבוצה עצמה.

            זה קצת כמו להגיד למה שהאזרחים יתנגדו להיות מיליארדרים

            להגיב
            • אהד (פורסם: 4-8-2017 בשעה 17:49)

              משה, הפתרון לדעתי הוא תקרת שכר אירופאית.

  15. יואב דובינסקי (פורסם: 4-8-2017 בשעה 07:50)

    אני דווקא חושב שמי שרואה את ניימאר בנבחרת ברזיל רואה שחקן שלוקח נבחרת חלשה על הגב. בינתיים זה מספיק לחצי גמר מונדיאל ולזהב אולימפי. לפחות בברצלונה, מסי מעולם לא היה בסיטואציה שבה לא היו לידו את הכוכבים הגדולים בעולם, לרוב בסדר גודל היסטורי. שחקן עצום, אבל הדבר האחרון שאפשר להגיד עליו זה שהוא סוחב משהו לבד בברצלונה.

    להגיב
    • jhkj (פורסם: 4-8-2017 בשעה 18:31)

      אבל כמו יובנטוס השנה, לסחוב את היגואין לגמר כלשהו על הגב זה גם חתיכת הישג ועוד לשלושה.

      להגיב
  16. שמעון (פורסם: 4-8-2017 בשעה 20:47)

    פוסט מעולה.
    אבל דווקא העונה הנוכחית ודווקא בגרסא הנוכחית שלו, אני חייב להגיד כי צרם לי קצת הערה על רונלאדו.
    בשביל הגילוי נאות אני אתוודה ואגיד שאני לא מחסידיו ואפילו לא נמנה מאלה שאוהבים את הכדורגל שלו, עוד במיוחד העונה החולפת שרוב הבקעותיו היו מהרחבה בנגיעה. למען האמת אני חושב שמסי שחקן הרבה יותר אסתטי ובמובן מסוים הרבה יותר שלם.

    אני מסכים איתך שאפשר להגיד על רונאלדו הרבה דברים שרובם הגדול מגיעים לו בצדק (חרא בן אדם, אנוכי, פרימדונה).
    אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו, כריסטיאנו רונאלדו העונה, הוא לא בר החלפה והוא החלק הכי חשוב בריאל מדריד.
    ברמה ההיסטורית הוא עשה דברים בלתי נתפסים.

    שניזכר איך הוא כבש נגד יובה ,ההגנה הטובה באירופה, במשחק אחד מה שכבשו נגדם בכל קמפיין ליגת האלופות, או איך הרשית לבאריין חמישייה והבקיע לנוייר (פאקינג נוייר) אחד בין הרגליים כאילו מדובר בשוער של מתנ"ס קהילתי?

    נכון, הקישור של ריאל היה מעולה וכנראה הטוב באירופה (לפחות העונה) וזה נתן להם את השקט בצד ההתקפי וגם ההגנתי.
    אבל ווינריות לא מלמדים ומספיק לראות מה קרה להיגווין בגמר כדי להבין שכשהכסף מונח על השולחן מעט מאוד סופרטאים מצליחים להתעלות על עצמם.
    היכולת של רונאלדו להיות במקום הנכון ובזמן הנכון היא בקנה מידה היסטורי. להגיד שהוא בר החלפה וכל חלוץ אחר היה מצליח להעביר את ריאל מול הקבוצות הבאמת נפלאות שהם התמודדו מולם העונה זה לא פחות מחלמאות.
    בשחקן בקנה מידה כזה שהוכיח את עצמו בכמה קבוצות שונות אפשר להגיד בפה מלא זה לא רונאלדו לא מנצח בזכות ריאל מדריד אלא ריאל מדריד מנצחת בזכות כריסטיאנו רונאלדו. באמת שאני לא אוהב אותו אבל היכולות שלו העונה מזכירה לי את ג'ורדן של 98. בלי אתלטיות, זקן יותר אבל עם 30 נקודות למשחק ואלוהים אדירים כמה ווינריות.

    להגיב

מה דעתך?