ליגה>נבחרת

אז הנבחרת שלנו בכדורגל לא תהיה במונדיאל, אפילו מתקשה לנצח בואדוז, אני מעדיף עוד קבוצה בשלב הבתים באירופה על נבחרת חזקה יותר

הלילה טסתי חזרה משוויץ לישראל. אני ומשפחתי חזרנו מטיול משפחתי בשוויץ. בעודנו בבידוק הבטחוני של אל על, אצו רצו אנשים לבושים חולצה כחולה ומכנסי טרנינג, עונדים את סמל התאחדות הכדורגל ההסתדרותית (טוב זאת התוספת שלי) בגאווה. שחקני נבחרת ישראל טובים מספיק במקצועם כדי לתת פור של לילה בלי שינה לשחקני ספרד לפני המשחק ביום שני. אגב, את רוב הטיסה הם בילו בשיחות עם אורי אוזן, כאשר עם עומדים ליד כסאו, כך שלא נתנו לי לישון, אבל גם לא ממש ניסו לגנוב יותר מדי שינה בעצמם.

*

לפסקה הראשונה יש יעד כפול. הראשון, לנמק את המחסור בפרק של יומן האליפות הצהובה, השני לשמש כפתיח לפוסט על העדיפות המכרעת וחוסר החשיבות הטוטאלית במודלים לשיפור הישגי הנבחרת בעיני. אגב, יומן האליפות של הג'איינטס יוצא לחופשה כפויה, אין לי את הכוחות הנפשיים לכתוב על העונה הזאת מדי שבוע.

*

אז עכשיו יוצא לנו לקרוא על המודלים הנפלאים של הנבחרות הקטנות כמו איסלנד ואחרות אשר ישתתפו במונדיאל, בעוד אנחנו שוב נשב בבית. איך יצא לי לקרוא? נבחרת מעולה זה לא עניין של דור אלא של מקצוענות בפיתוח שחקנים. אז הרשו לי בבקשה, כל מודל שמציע לנו להתרכז בערך בעשרים עד שלושים שחקנים מדי מחזור, להשקיע בהם את הכספים באמצעות ההסתדרות לכדורגל, הוא מודל שאני מבקש כבר מעכשיו למחוק מעל סדר היום. אני יודע שרבים מכם לא חושבים שזה נורא, אבל ערן זהבי כזה, לא היה נכלל בתוך סגל הזהב בגיל 14, ועדיין כנראה היה מתפתח להיות השחקן הכי טוב בשכבת הגיל שלו, גם אם האחרים היו מתאמנים מדי יום אצל פפ גוורדיולה בתנאי מעבדה במכללה הלאומית בווינגייט לאחר השקעה של עשרות מליוני דולרים. אין לי דרך להוכיח זאת כמובן, אך רונאלדו, קרויף, כריסטיאנו, כולם התפתחו בפרא ולא באיזה מעבדת כדורגל מושקעת.

*

בכל מצב, אני מעדיף את מצבנו עשרות מונים על מצבו של הכדורגל האיסלני למשל. מה טוב יצא לי מזה שהנבחרת הישראלית תגיע לרבע גמר היורו ותצעד בגאווה במקום הראשון בבית המוקדמות האירופי, בעוד שאין לי קבוצות כדורגל ראויות לעניין שלי במדינתי. בשביל כדורגל איכותי בחול, אני תמיד יכול לטוס לספרד, לגרמניה, לאנגליה, אין לי צורך מיוחד לטוס לצפות בקבוצות בהן מככב שחקן ישראלי. גם בטלוויזיה בישראל, אני לא אצפה בסקרמנטו כדי לראות את עמרי כספי משחק בשורותיה, אני אעדיף משחקים של גולדן סטייט. אה, זה נכון גם אחרי שעמרי כספי הצטרף.

*

מבחינתי הדבר החשוב באמת הוא פחות הרמה של הליגה הישראלית, ויותר העניין שיהיה בה תחרות שתצדיק את ההגעה שלי לאצטדיון כדי להתרגש ממשחקי קבוצתי האהודה. ליגה בה יש יותר ויותר קבוצות שמושכות מעל ל10,000 צופים למשחק, עדיפה בעיני בהרבה על ליגה שבה האצטדיונים ריקים, הקבוצות הבכירות ניגפות בשלבי המוקדמות באירופה, והעניין בה לא קיים כלל.

*

אם מישהו היה שואל לדעתי, אני הייתי נותן פרס לאבי לוזון בכלל. בזכותו ההסתדרות לכדורגל מאבדת מכוחה בעקבות החובות העצומים שהוא הכניס אותה אליהם. בעקבות קמפיין הנבחרת, קשה לי לראות את המצב הכלכלי של ההתאחדות משתפר. מבחינתי, ככל שהגוף הפוליטי הזה יהיה חלש יותר, כך עתיד הכדורגל יהיה תלוי יותר בקבוצות הרציניות יותר שמתחילות להתפתח פה.

בקיצור, במקום מודל לשיפור הנבחרת, תנו לי ליגה בת 10-12 קבוצות. מספר זרים לקבוצה עד שמונה. אחד מהקריטריונים להשתתפות בליגת העל יהיה שמירה על ממוצע צופים למשחק העולה על 6,000. כל קבוצה מחויבת להשקיע 10% מתקציבה או סכום מינימלי כלשהוא בפיתוח הנוער. אין לי בעיה שבאר שבע למשל יחליטו להשקיע בנוער של אשדוד אם זאת הבחירה שלהם, אבל הם יחוייבו להשקיע בפיתוח הנוער, ולא להיות פרי ריידר על התפתחות הכשרונות הצעירים פה. בעצם זה רלבנטי הרבה יותר לבית"ר ירושלים לדוגמה.

*

התחרות שתהיה כאן על המקומות בקבוצות הבכירות תאלץ את השחקנים להיות טובים מספיק, או שהם פשוט לא ימצאו מקום. אין לי בעיה שיבטלו את הפטור ממס לזרים כדי שלא יהיה יתרון מובנה לזרים בעצם העסקתם בצורה זולה יותר. העניין הוא שאם אני צריך לבחור בהשקעת כספים בגוף פוליטי מסואב, מתוך תקווה שהוא ישתפר, או לקוות שהתחרות תשפר את הרמה של השחקנים, ואחר כך גם את הרמה של הכדורגל, אני תמיד אבחר באופציה ב'.

פרשת וזאת הברכה
מסעותיי עם קבוצתי (סקציה נס-ציונה בבית)

62 Comments

דקו 8 באוקטובר 2017

יש הרבה דברים לשנות. אבל אף אחד לא באמת רוצה לשנות את השגרה. ביום שהולך להיות כאן מישהו שמבין בספורט ולא עסקן כמו עיני אולי נתקדם לאן שהו…

גיל שלי 8 באוקטובר 2017

הטענה שלי הפוכה. עיני הוא ברכה לאוהדי הכדורגל האמיתיים, בעיקר משום שהוא יכול להעמיק את הבור בו נמצאית ההתאחדות, וכך הכח יעבור לקבוצות החזקות

Lord Anthony 8 באוקטובר 2017

התאחדות עם כסף יכולה להביא אנשי מקצוע רציניים שישפרו את כלל הכדורגל בארץ, ויוכלו להרחיב את הפרידה, גם של השחקנים וגם של המאמנים, כמו שהתחילו בזמנו עם נס.
התאחדות ענייה ממנה אנשי מקצוע כושלים כדוגמת כלל מאמני הנבחרות, ולא עוסקת בפיתוח הכדורגל בארץ.
תסתכל על כמה טוב עשה הכסף שנכנס למנהלת הליגה מהסכם זכויות השידור החדש ותאר לעצמך מה היה קורה אם גם ברמת ההתאחדות הייתה השקעה דומה. וזאת השקעה שצריך מספר גדול מאוד של קבוצות פרטיות כדי להחליף אותה ואנחנו רחוקים מאוד מהמצב הזה.
הבעיה בהתאחדות היא שבאופן מסורתי היא מתנהגת על ידי עסקנים סוג ג' שרק יודעים לשאוב כספים מהקופה הציבורית ולא עשו דבר יצרני או לכל הפחות חיובי בכל חייהם. אבל הפתרון לא יכול להיות בוויכוח על ההתאחדות. גם במדינות כדורגל יותר רציניות מישראל המהלכים המשמעותיים לפיתוח הכדורגלנים מובלים על ידי ההתאחדות המקומית. הפיתרון לכן הוא לנסות להביא לכך שאת ההתאחדות לא ינהלו עסקנים אלא אנשי מקצוע.

איציק 8 באוקטובר 2017

בזמן אליפות אירופה בכדורסל סיפרו שיו"ר ההתאחדות של ליטא הוא סבוניס, באוראינה וולקוב, ברוסיה קירילנקו (שנים מספר קודם היה טראקנוב), ואצלנו…
לא יודע איך זה בכדורגל, וכנראה שזה לא תנאי הכרחי, אבל פרט מעניין.

גיל שלי 8 באוקטובר 2017

מסכים, אבל אז מגיע פלאטיני ומראה שגם כדורגלן מעולה יכול להיות פוליטיקאי מחורבן ומסריח

איציק 8 באוקטובר 2017

לכן דיברתי על כדורסל ;)

Amir A 8 באוקטובר 2017

ביומיים האחרונים צצו, כפטריות אחר הגשם, כתבות באתרי ספורט על אחד מנור סולומון. מסתבר שיובנטוס וליברפול רודפות אחריו. שצ'ק של 5 מיליון יורו כבר מונח על השולחן. אבל רגע, לוזון אומר שרק צ'ק של 20 מיליון יורו יזיז את הבחור ממכבי פתח-תקווה.
ואני אומר, אם בכדורגל הישראלי מסתובבים ככה ילדים שאריות היבשת רודפות אחריהם ומוכנות לשלם עבורם סכמים אדירים טבין ותקילין, מה הדכדוך שנפל כאן על כולכם. תוך שנה שנתיים מכסימום ישראל מעפילה למונדיאל ומעיפה את גרמניה ברבע הגמר.

אמיתי 8 באוקטובר 2017

בפנדלים!!

גיל שלי 8 באוקטובר 2017

רק על איזה דכדוך אתה מדבר? מהג'איינטס?

איציק 8 באוקטובר 2017

לדעתי זה הכל בלבולי ביצים. סולומון שווה הרבה יותר מ-20 מיליון יורו. אין מה בכלל סיבה לשבת לקפה עבור סכומים מגוחכים כאלו.

אמוץ כהן-פז 8 באוקטובר 2017

קראתי בל׳אקיפ שבשבת, במשחק נגד יונייטד, ליברפול חונכת יציע על שמו.

איציק 8 באוקטובר 2017

ממש זבלים, לא יכלו לשנות את אנפילד לסולומון. רק יציע.

אולג נדודה 8 באוקטובר 2017

הבחור עדיין עם חלב על השפתיים וללא שערות בחלציים,בקושי קרע זוג נעליים ועוד רגע הסוכן מבקש חוזה כפליים.

אפילו בליגת העל הוא לא פותח,אז יובנטוס, כרגע מקסימום דייג סלמונים בנורבגיה.
מבקש שחרור מהצבא,מה קרה אתה מורם משאר החיילים? ראינו איך זה נגמר עם גיא אסולין ובן סהר שקיבלו ספורטי מצטיין בצבא.
גם ככה ספורטאי כמו אצילי קיבל תפקיד של מש'ק ממטרות בבסיס,ולא נראה לי שבגלל זה הוא לא הצליח בספרד.

זו אחת הבעיות ,תקשורת הספורט שמזהמת לציבור ולשחק את השכל

yaron 8 באוקטובר 2017

לוזון היה מספיק הגון כדי להגיד שאף אחד לא פנה אליהם.

איציק 8 באוקטובר 2017

לא הייתי מאמין ללוזון גם כשהוא דובר אמת. מה לעשות, הוא צבר קרדיט.

אמיתי 8 באוקטובר 2017

זה ניקרא איבד קרדיט
(בכל זאת בלוג של גיל שלי)

איציק 8 באוקטובר 2017

כתבתי מה שרציתי, רק לא פרטתי לגבי סוג הקרדיט אותו צבר.

צור שפי 8 באוקטובר 2017

על אנשים מסוג מסויים אומרים שלא רק שדבריהם אינם אמת, גם ההפך ממה שהם אומרים אינו אמת.

yaron 8 באוקטובר 2017

בדיוק, מה אתה עושה כשמישהו אומר שהוא שקרן? :-)

איציק 8 באוקטובר 2017

אני שותק. או פועל לפי חוק התרנגול העיוור.

yaron 8 באוקטובר 2017

אתה, שותק?

איציק 8 באוקטובר 2017

לרוב אני או ;)

yaron 8 באוקטובר 2017

יכול להיות. קצת בעייתי להחליט שמישהו דובר אמת או משקר בכל מקרה בלי קשר לכלום.
אני מתרשם שלמכבי פ"ת יש מודל ושהוא עובד לא רע.
אשמח אם מישהו יוכל לאמת או להפריך אבל התרשמתי שגם כמות הצופים שלהם בעליה.

אורי 8 באוקטובר 2017

מודל שלפיו מאמן שהוביל אותם לעונת שיא פתאום לא מתאים אחרי 4 מחזורים, ומאמן שכמעט ירד ליה עם כפ"ס ופוטר מבית"ר עדיף עליו?

yaron 8 באוקטובר 2017

אני לא טוען שמכבי פ"ת היא דוגמא ומופת למועדון כדורגל מקצועני אבל זאת בסך הכל קבוצה דיי מסודרת.
אם אינני טועה, למעט עונה אחת הם משחקים בליגת העל מ-1991.
יש שם מחלקות נוער סבירות פלוס.
התקציב מאוזן.
מוכרים שחקנים פה ושם.
הכי חשוב – כמות הצופים עולה. למיטב ידיעתי לפני שנתיים ממוצע של 3,000 למשחק (הזוי במונחים שלהם) ואני מבין שהשנה מדברים על 4-5.

אולג נדודה 8 באוקטובר 2017

זה מודל שנקרא לשלם כמה שפחות למאמן שהוא בובה על חוט,ולתת ללוזון לקבוע את ההרכב.

כמות האוהדים בעליה ,משחק הבא הם אשכרה יצליחו למלא אוטובוס.

yaron 8 באוקטובר 2017

אולג, גם אני חשבתי כך עד שבדקתי את המספרים.
לא מתחייב שהם מדוייקים (בכל זאת מאתרי ספורט) אבל בשנה שעברה 3,000, לפני שנתיים 4,000 (אני יודע, מוזר) ולפני שלוש 2,800.
גם אני חשבתי שעברו ממונית לאוטובוס אבל מסתבר שהם מוכרים הרבה יותר.
הם גם מעמידים תקציב שהפתיע אותי 22-25 מיליון.
יש איצטדיון חדש, העיר גדלה בטירוף והפועל פ"ת התאהבה בלאומית.
כמו שכתבתי, זה לא דוגמא ומופת למועדון מקצועני אבל הם מתקדמים ויש פוטנציאל ליותר.

שי פרנסיסקו 9 באוקטובר 2017

הלכתי אשכרה לבדוק את האתרים הזרים שצוטטו בעיתונות הישראלית כאלו שמהם הגיעו הדיווחים.

הדבר היחידי שהזכיר משהו קרוב לישראל זה ההפסד לאיטליה.

להמציא סיפורים גם אני יכול

yaron 8 באוקטובר 2017

גיל, לפי מה נקבע תקציב ההתאחדות?
האם לא מופרש לה חלק מכספי זכויות השידור?
כתבתי את זה בפוסט של תומר (וחטפתי) אבל לדעתי הנבחרת מזכירה יותר את מכבי חיפה ובית"ר ופחות את מכבי וב"ש.
אני חושב שאפשר להתחיל בצעדים פחות קיצוניים מההצעה שלך:
1. צמצום הליגה ל-12 קבוצות והקצאת 4 מחזורים שיחסכו לפגרת נבחרת. זה לא יקרה כי זה עולה כסף…
2. מינוי צוות זר (אפשר לצרף שני "שוטרים" ישראלים שיוודאו שאף אחד לא מזלזל) לשני קמפיינים והצבת יעדים ריאליים.
אני לא רוצה צעדים דרסטיים שיפגעו בליגה.

היסטוריה לעניים 8 באוקטובר 2017

אם חטפת אז למה אתה חוזר על השטות
אבל אתה טועה כי אתה בדיוק כמו גיל שלי- מהלל שתי קבוצות שכרגע הן הפחות גרועות בליגה ותופר להם מודלים-שמודלים משל היו שם המורים של לי איקוקה. כשכלום תכלס לא השתפר אצלהם בהשוואה לקבוצות הקודמות בדור הקודם שהיו הכי פחות גרועות בליגה.

היסטוריה לעניים 8 באוקטובר 2017

ואגב אחרי השטות היה צריך להעות סמיילי שנעלם בשליחה

היסטוריה לעניים 8 באוקטובר 2017

וגם בשנית. דהבאזר עויין ל סמיילים?

אמיתי 8 באוקטובר 2017

זה בגלל הלי איקוקה. נסה עם גק וולש

yaron 8 באוקטובר 2017

סלח לי שלא השתכנעתי… בלי קשר, לא נעלב גם בלי הסיימלי.
עכשיו לעניין,
אני חושב שהכדורגל בארץ במגמת שיפור (תחטיף חופשי, יש לי קסדה), איטית אבל מגמה. מתקנים, כמות צופים, כסף שנכנס משידורים ולדעתי האישית גם הרמה.
השתתפות באירופה זה לא דבר חדש ועדיין שתי נציגות, שנתיים רצוף עם הופעה מכובדת פה ושם זה לא משהו שאני מזלזל בו (התחרות באירופה לא הופכת לקלה יותר).
הלוואי וחיפה ובית"ר ונתניה והפועל ת"א ואפילו הפועל חיפה יצטרפו למסיבה מתישהו!
בלי קשר, אני לא חושב שצריך לשנות משהו בשביל לתרום לנבחרת אם זה יפגע בליגה. מסכים עם גיל שזה לא שווה את זה… אבל כשזה משרת את שני הצדדים אני בעד. צמצום הליגה ל-12 קבוצות זאת דוגמה טובה, הגדלת מס' הזרים לשמונה לא.

היסטוריון של ספורט 10 באוקטובר 2017

ניסינו כמה פעמים לצמצם את הליגה ולאחר מכן להרחיב את הליגה הדברים הללו לא עוזרים.
בלי קשר אני אוהב ליגה עם כמה שיותר פריפרייה ולכן בעד להגדיל אותה ל 16 קבוצות .
ואם רוצים גם פריפרייה וגם איכות משחקים בין הקבוצות הגדולות אפשר לעשות את הדבר הבא .
(לדעתי גם ירבה את העניין בתחנות הביניים בעונה ).
ליגה של 16 קבוצות סיבוב אחד בלבד .
8 הראשונות בפליאוף העליון 8 הבאות התחתון .
ולאחר מכן שני סיבובים .
ככה הגדולות ישחקו בינם לבין עצמם 14 משחקים .
הגענו ל 29 משחקים .
לאחר מכן אפשר לעשות כך.
4 הראשונות בשני סיבובים .
כנ"ל 4 האחרונות .
במאבקי אליפות ומאבקי הישרדות .
נכון שמקומות 5-12 קצת נדפקים כי 6 המשחקים האחרונים על כלום לכן בבתי 5-8 ו 9-12 להגדיל מענקי מיקום +נתינת צופר מיוחד לקבוצות שישתפו צעירים.
ככה בליגה של 35 מחזורים מרוויחים מרוויחים אקשן בשלבי הביניים של הליגה .
גם מרוויחים פריפריה.
גם מרוויחים הרבה מפגשים בין הגדולות וגם שהצעירים ישחקו.

אורן29 8 באוקטובר 2017

1) כמו שכתבתי בעבר בתגובה (אחת או יותר) בעבר: ליגה טובה תוכל לייצר גם נבחרת טובה. ליגה מצומצמת וחזקה, עמוסה בזרים, תכריח את הישראלים להשתפר. אני קורא לזה "מודל הקטר", וטוען שהוא עבד פעם בכדורסל הישראלי: ההישגים של מכבי תל אביב בכדורסל בסוף שנות השבעים-תחילת השמונים משכו את הכדורסל הישראלי לעשור (בערך) של הישגים ופופולאריות. (כמובן שהשחיתות של מרכז הפועל והחזירות של מכבי עצמה סייעו לקבור את הענף בהמשך, אבל מזה אפשר ללמוד ולתקן, ולא לפסול את כל המודל).

2) והערה לגבי נושא הקהל: בכדורגל חובבני, עם אלמנט קהילתי מכריע, הקהל הוא גורם חשוב, אולי הכי חשוב. אבל בכדורגל מקצועני, שבו שחקנים מקבלים משכורת על "עבודתם", הקהל איננו משתנה רלבנטי. זה בהחלט מעולה להחזיק ליגה עליונה עם קבוצות מושכות קהל, אבל הרמה של הליגה וההישגיות של הקבוצות לא תלויות בזה . הרמה הגבוהה (בשאיפה) תביא את הקהל.

איציק 8 באוקטובר 2017

אני מכיר את "מודל הקטר" בכדוריד. עובד מהר מאד.

אולג נדודה 8 באוקטובר 2017

שלום גיל
ניסו להקטין את הליגה ולקחו את סקוטלנד כמודל בעבר,אני בספק אם זה מודל תחרותי עם מסורת זכיות של סלטיק וריינג'רס ,ולאחרונה זו ליגה בעיקר של סלטיק.

התוצאה היתה שמחזור ליגה היה נגמר עם 13-15 שערים,חוסר עניין שבאותה שנה אליפות כבר לקחו במחזור 20 והיה מתח רק במחזור הסיום על היורדות ליגה…וזנחו את המודל.

צריך להעביר חוק שמחייב שחקן אחד בהרכב ועוד אחד בספסל מתחת לגיל 21, ו3-4שחקנים ישראלים מתחת לגיל 25-גם ככה הרמה בליגה נמוכה,אז לפחות נפתח את השחקנים שלנו ולא זרים מהליגה הרומנית.

את עניין מכסת הזרים או המס לא הייתי נוגע כי אם לא אז היו מביאים זרים לפי כמות ולא איכות.

ודרך אגב כדי לשמור על תחרותיות יש צורך בהגבלה ופיקוח,גמו הפייר פליי הפיננסי, אבל גם שקבוצות גדולות לא יישאבו אליהן כל שחקן מקבוצה קטנה שכבש ב3 משחקים ברצף,כי זה יוצר אימפריאליזם.

וכמו שאמרתי בעבר מאמן הנבחרת צריך להיות זר,ללא זיקה לסוכנים עסקנים ושלא מושפע מהתקשורת,ולתת לו זמן ליבנות משהו

גיל שלי 8 באוקטובר 2017

אתה בדיוק בקצה השני של מה שאני חושב, כל ההגנות על השחקן הישראלי משיגות רק שחקנים לא מספיק תחרותיים לטעמי

גיל שלי 8 באוקטובר 2017

כנראה הבנתי לא נכון, הצעה מעניינת שלך

איציק 8 באוקטובר 2017

גיל, אחרי קריאה נוספת ומחשבה נוספת (עד כמה שניתן) יש לי שאלה. אם לא שבור, למה לגעת?

Amir A 8 באוקטובר 2017

צחקתי בקול.

BRT 8 באוקטובר 2017

גם אני חחחח

גיל שלי 8 באוקטובר 2017

כרגיל איציק, בול

ניינר / ווריור 8 באוקטובר 2017

כתבת על הרבה דברים מבאסים בפוסט הזה אבל הכי התבאסתי מהיעלמו של יומן האליפות של הניו יורק פוטבול גאיינטס כבר בשבוע השלישי של העונה.

גיא זהר 8 באוקטובר 2017

יש כאן שאלה כבדה מאוד של הנבחרת מול הקבוצה וממה האוהד מתרגש יותר. קשה מאוד להתייחס אל השאלה הרגשית הזו כשהנבחרת במצב כל כך רע (תכלס גם הליגה לא משהו, אבל הרבה יותר טובה, מקום 18 באירופה מול נגיד מקום 30 פלוס). רק הערה לגבי איסלנד: ממש לא מקום להשוואה לא היית חי באיסלנד לא נראה לי שהיה לך כוח לראות יותר מחמישה-שישה משחקים בשנה (למרות שהפקקים בנתניה גרועים ממינוס 20).

שלו 8 באוקטובר 2017

מסתבר שהתשוקה לכדורגל גדולה מכל דבר.
תן לאנשים אצטדיון נורמלי וקצת מרצ'נדייז והם יבואו.
אין הסבר לתופעה של אוהדי חיפה, זולת תשוקה אמתית.
הכלל הראשון צריך להיות שההתאחדות והטוטו יממנו אצטדיונים בשתי הליגות הראשונות.
ישדרגו את המתקנים בפ"ת ונתניה שיהיו גם יציעים מאחורי השער.
יבנה אצטדיון בק"ש.
השלב השני הוא בסיס הפרמידה שחלק מהתקציב (לא אחרי שחולק לקבוצות, לפני) ינתן לבתי ספר לכדורגל איזוריים.
שעד גיל נוער קבוצות לא יטפלו בהכשרת שחקנים.
בגיל נוער שחקנים יחליטו האם לעבור לקבוצות או להשאר בבית ספר לכדורגל.
גם על מנת שתהיה הכנסה לבתי הספר לכדורגל וגם לאגודות.
בליגת העל לא הייתי בגביל זרים כמו היום, הייתי פשוט מגדיל את הליגה שיהיו יותר מקומות לשחקנים מקומיים.

אלמוג 9 באוקטובר 2017

אהבתי את כיוון המחשבה

no propaganda 8 באוקטובר 2017

בגדול מסכים עם הרבה דברים בפוסט וגם לא מסכים עם כמה( זהבי הטוב בדורו כשיש שחקנים שעשו קריירות טובות בליגות אמיתיות) אבל חש דבר אחד שהצעץ שאני מרגיש שהוא ממש פשע נגד הספורט:
מינימום 6000 אוהדים. לתגמל קבוצות על שיווק ולא על יכולת ספורטיבית זו הרעה החולה של הכדורגל המודרני.

tazza 9 באוקטובר 2017

מצטרף ומחזק.
גיל- לא מתאים לך בכלל לכתוב הצעה כזו. פופוליסטי להחריד וגם צעד איום ונורא.
עד שלא יהיה מוצר טוב (רמת הכדורגל) ומעטפת טובה (ירידה באלימות, כרטיסים במחיר נורמלי, מתקנים, שירותי מזון ושתייה, חנייה ותחבורה) לא יבוא קהל.
אני שומע פה תוכנית חומש.

צור שפי 8 באוקטובר 2017

נו, בקיצור, בכל הנוגע לכדורגל הישראלי אתה לניניסט, ככל שיהיה רע יותר יהיה טוב יותר.

יואב 8 באוקטובר 2017

כל מילה.
הנבחרת הזאת היא לא יותר מנטל כבר מעל שלושים שנה.

ניר לוי 8 באוקטובר 2017

לא מבין מה הדכדוך מהג'איינטס, סה"כ ארבעה רסיברים פצועים במשחק אחד

אולג נדודה 8 באוקטובר 2017

הרעיון הוא שתהיה תחרותיות על שחקנים צעירים,ושאלה ישחקו ,כי זו ההזדמנות שלהם להתפתח,ככה הם יידעו שהם יוכלו עוד יותר להבשיל עד שתגיע הצעה טובה כמו במקרה של ברקוביץ רביבו אוואט ובניון.
ולא שיקחו כל הצעה בגלל הכסף ,כמו איזה כלב עזוב בכלביה שרק מחכה שייקחו אותו,וזה יחמם ספסל עד שיחזור לישראל עם הזנב בין הרגליים וללא כושר משחק
כולם ירוויחו מזה,השחקנים הצעירים שישחקו,הסוכנים שיוכלו לקבל יותר כסף מסכום מכירה גבוה יותר,השחקן שחותם על מענק חתימה גבוה יותר,הקבוצה שתרצה לקבל סכום יותר גבוה על השחקן וברוב המקרים שחקן שבשל לקבל חולצת הרכב בקבוצה.
כך גם הנבחרת תרוויח.
גם הליגה תרוויח שחקן שיש לו זיקה למועדון,והאוהדים ירגישו שהוא הגיעה מאותו מקום כמו שהם,ושהיה להם אינטראקציה איתו עוד מהנוער-כמו להנות מפרי שאתה שתלת.

ואני יכול להעיד על בחור שלמד איתי בתיכון ובחטיבה,אתלט יוצא דופן,אף אחד לא גייס אותו בשום מחלקת ספורט,אמנם הוא נשלח לתחרויות ברמת בית ספר ולא יותר מזה,הוא לא השתתף בספורט באופן מקצועני,כיום הוא נהג משאית…דיברתי לא מזמן עם עוד כמה חבר'ה והשם שלו עלה,אני בטוח שיש עוד עשרות עד מאות מפוספסים כאלה.

אולג נדודה 8 באוקטובר 2017

מתייחס לתגובה 6 ולגיל שלי

ניר 9 באוקטובר 2017

גיל, אבל למה זה או זה או זה? למה אי אפשר גם וגם? למה אי אפשר לבנות נבחרת איכותית וגם שתהיה ליגה איכותית?

אני לא רואה סתירה בין שני הדברים. איסלנד מוכיחה שעם אתיקת עבודה פרוטסטנטית אפשר להגיע רחוק, ואולי הגיע הזמן שנלמד משהו על מחוייבות.

אגב, פני הכדורגל כפני המדינה, אנשים פה פחות מחוייבים למדינה מבעבר (מסיבות מוצדקות או לא, לשיקולך), ולכן גם השחקנים פחות מחוייבים לנבחרת, וזה אומר משהו ברמה הלאומית.

מיכי 9 באוקטובר 2017

אין בעיה של מחויבות.
יש בעיה של מקצוענות.
להיות מקצוען אינו ערך בישראל, כמעט בשום מגזר.
כדי להפוך למקצוען נדרשת עבודה שיטתית לטווח ארוך.
מאידך יצירתיות, חדשנות, חשיבה מחוץ לקופסא הם ערכים בישראל.
גם מאכריות, קומבינה וכיו"ב.
מה לעשות שמקצוענות (מאמנים טובים, עבודה על יסודות) היא תנאי הכרחי להצלחה בספורט.
ובאמת שלא חייבים בכל פוסט להזכיר את ערן זהבי

tazza 9 באוקטובר 2017

למה אף לא אדם אחד לא מצביע על הבעיה המרכזית במיצוי היכולת של הנבחרת?
לשחקנים פשוט לא אכפת. למה ששחקן יתן קרוב ל-100% כשהסיכוי לעלות אפסי, ביקורת תקבל בכל מקרה ואתה מסתכן בפציעה.
אם אני כל אחד מהשחקנים שם אני פורש מהבחרת בטוענת "אני לא ראוי ללבוש את המדים האלו כי אני קקי של שחקן" והולך לחגוג בפגרה.

אולג נדודה 10 באוקטובר 2017

מכמה סיבות פשוטות- כי זה משתלם להם.

1.ברמת הנבחרת יש יותר חשיפה גם לסקאוטים זרים וגם למאמנים שישימו אותך ברשימה שלהם ואולי ייקחו אותך בעתיד לקבוצה שלהם.

2.באי הבריטי לא ניתן היה לקבל רשיון עבודה ללא מס' מינימום של הופעות בנבחרת

3.הופעה בנבחרת זה סמל של יוקרה ומעיד על היותך מבכירי השחקנים במדינה מה שמעלה את הערך שלך

4.במס' מדינות ישנם מענקים לא קטנים עבור עליה לטורניר,לדוגמא כעת כל שחקן סגל קיבל מהמדינה בערך 300 אלף שקל מענק עליה,בנסיכויות המפרץ אני מניח שיותר מפנקים

5.הופעה טובה במספר משחקים בטורניר יכולה לשנות תודעה או לעשות לך יחסי ציבור מסויימים למרות שבליגה הסדירה לא היית בשיא,וכמובן יכולה להעלות את כרטיס השחקן שלך- כך לדוגמא היה עם קרז'קוב הרוסי

אולג נדודה 10 באוקטובר 2017

4. מתייחס למענק עליה לשחקני מצרים

miranda veracruz de la hoya cardenal 10 באוקטובר 2017

אפשר לראות בחגיגות במצרים כמה הצלחה של נבחרת חשובה לעם.

Comments closed