יומן אליפות צהובה (21) לבעוט בדלי

ג'ורדי נלחם על שמו המקצועי הטוב, ובדרך שוכח את מכבי

כואב הלב לראות את ג'ורדי בימים אלה. האיש באמת ויתר על הצעות מעניינות בקיץ בתחום עיסוקו הרגיל, בשביל אתגר חדש שהוא רצה, אתגר האימון. הוא חווה את העונה הקודמת כפספוס ענק, פספוס שהוא ידע שרשום על שמו. ג'ורדי הוא איש מאוד תחרותי, הוא רוצה לנצח בהכל. הוא ידע שהרבה מאוד אנשים מייחסים את ההצלחה שלו בישראל לשני מרכיבים עיקריים, ערן זהבי, תקציב. בעונה הראשונה בה יכול היה להציג קבוצה נטולת ערן זהבי, אך קבוצה חזקה כמו קודמותיה בעידן שלו, הוא נכשל. הכשלון רשום על שמו, והוא יודע שאי אפשר לברוח מכך.

אני מעריך שלאור ההישגים אליהם הגיע כמאמן בעונה שעברה, הוא הרגיש פספוס גדול עוד יותר, בדיעבד בטח חשב לעצמו, אילו רק נשארתי בעמדת המאמן, הייתי מצליח להוכיח את היכולת שלי כמנהל מקצועי, בכך שמכבי היתה לוקחת אליפות למרות הפור לליגה שמכבי של שוטא נתנה. לאור כל המתחים שהובילה ההחתמה של ליטו וידיגאל, ג'ורדי ידע שאין עוד אפשרות להמשיך כמנהל מקצועי פרופר. הוא רצה לצאת ממכבי מנצח, הוא האמין שבשילוב היכולת שלו להוביל את השחקנים, הידע הטקטי שלו, הנכונות שלו להסמך על עוזרים שיעשו את העבודה השחורה, הוא יצליח להוביל את מכבי לאליפות, ולצאת ממכבי מלך.

*

הבעיה הכי גדולה שלי עם שתי הפסקאות הקודמות היא ברורה, כתוב שם רק על מה ג'ורדי רוצה בשביל ג'ורדי, אין שם שום דבר שקשור לטובתה של אגודת הכדורגל של מכבי תל אביב. אני מודה כי בניגוד לרוב אוהדי הקבוצה הפעילים בטוויטר, אני חשבתי שג'ורדי אכן יצליח לעשות את המעבר לנעלי המאמן. בתחילת העונה הבנתי את הנסיון שלו להקנות למכבי שליטה בהרבה מערכים, מתוך נכונות להקריב את איכות הכדורגל בתחילת העונה, אך לא את התוצאות החשובות, כדי שלמכבי יהיה ארסנל גדול של אפשרויות בשיא העונה. חשבתי שג'ורדי מפגין אומץ מקצועי, נכונות ללכת על הימורים גדולים.

הבעיה היא שאנחנו עכשיו כבר קרובים לשיא העונה. אם יש משהו אחד ברור, הרי הוא שמכבי לא מתכוונת להשתמש במערכים המורכבים שג'ורדי ניסה להקנות לה בתחילת העונה. כלומר, התכנית של ג'ורדי השתבשה לחלוטין. המבחן הגדול של מאמן הוא דווקא כאשר התכניות שלו משתבשות לחלוטין, וכאן ג'ורדי מוכיח שוב ושוב, כרגע הוא לא ממש מאמן, אולי מאמן מתלמד, אך לא מאמן. העובדה שג'ורדי משתמש בפציעות כתירוץ לחוסר היכולת של הקבוצה לשחק כמי שמעוניינת לנצח עשרה שחקני הרכב שני בטרנר, לחוסר היכולת לשחק כדורגל מול קבוצה כמו הפועל רעננה, לאפס כיבושים בקמפיין הבזיוני ביותר שהיה באירופה, היא עובדה שמסגירה את מצבו הנוכחי של ג'ורדי. כרגע ג'ורדי פשוט עוצם עיניים ומקווה לטוב, שכן הוא מניח ששמו המקצועי הטוב הוא המונח על הקו, והוא יודע שהשם הזה מתלכלך עכשיו. הוא מודע לכך שכל הטענות שהושמעו נגדו מקבלות חיזוקים ניכרים בעונה הנוכחית. יצא לי לשמוע את טל בן חיים החלוץ במטוס מציריך לישראל, הוא אמר שג'ורדי עדיין לא מאמן, אני ממש לא יודע אם ג'ורדי יהיה מאמן אי פעם, אבל ברור שכרגע הוא לא מאמן.

*

את העונה הקודמת אבדנו לחלוטין לאו דווקא בעת מינויו של ליטו וידיגאל לעמדת המאמן. אנחנו אבדנו אותה כאשר ג'ורדי התמהמה עם פיטורי שוטא, למרות שלכל המאוחר בתחילת דצמבר היה ברור לכל בר דעת ששוטא איננו המאמן המתאים למכבי תל אביב.

מה מפריע לי בג'ורדי? הרי השחקנים עדיין נותנים בשבילו הכל, ראינו באצטדיון על שם מזהם העיר, שמכבי פתחה את המשחק בלחץ, באגרסיביות, בהמון מילים שמקרינות רצון, אך בלי כדורגל. אי שם בחצי השני היתה התקפה עם שילוב יפה בו וידאר פתח רגליים, הכדור הגיע למיכה, הוא מסר חזרה לוידאר שהגיע למצב נהדר. זהו, לא ראיתי עוד התקפה אחת נורמלית חוץ מזה.

מה עשה ג'ורדי כאשר העונה והשם שלו מונחים על הקו. הכניס את ברק יצחקי כחילוף, השאיר את סושיץ' מחוץ לסגל, הוציא את וידאר, כל אלה מקרינים לי דבר אחד, ג'ורדי נמצא בספירלה, הוא עצמו מטיל ספק בכך שחזרתם של הפצועים תשנה משהו מהותי. עכשיו הוא בטח מחכה להחתמתו של מסי בינואר, אני מאוד מקווה שעד ינואר יהיה כאן מנהל מקצועי חדש שיוכל להפעיל שיקול דעת אמיתי, ולא מאמין בתרופות סבתא על שם ליאור רפאלוב.

*

מכבי תל אביב נראית כרגע העתק כדורגל מושלם של מכבי חיפה, רק שלמכבי חיפה יש מנהל מקצועי חדש שאמור להתוות דרך מקצועית שתשנה את הטווח הארוך. בשלב הראיונות אחרי המשחקים, ג'ורדי הגיע לרמת תיאום מושלמת עם גיא לוזון. מבחינת הקבוצה של ג'ורדי משחקת כדורגל מאומן בדיוק כמו הקבוצה של גיא לוזון. כרגע באמת השחקנים שעומדים לרשותו של ג'ורדי טובים במעט יותר מאלה העומדים לרשותו של גיא לוזון, אך שניהם מצליחים להוריד בדרגה כל שחקן ושחקן. שרן ייני נראה כאדם הטובע תחת עומס הלחץ של הרמת הקבוצה והצלת ג'ורדי. הוא לא מסוגל גם להרים את השחקנים שישחקו בשביל ג'ורדי, גם להלחם בקהל שרוצה את ראשו של שרן כטוטם, וגם לשחק כדורגל שמזכיר במשהו את היכולת שלו בעמדה לא מוכרת לחלוטין, עמדת המגן השמאלי, בעונה שעברה. איך יודעים שג'ורדי טובע? דור מיכה חוזר מפציעה ארוכה ומשחק 180 דקות בתוך שלושה ימים, כאשר בשני המשחקים הוא איבד את האוויר אי שם בדקה החמישים, וגם עד הדקה הזאת הוא עדיין לא הצליח להגיע לרמה הרגילה שלו.

*

העונה הזאת לא אבודה מאחר ואין מתחרות בליגה אשר יכולות לברוח. הפועל באר שבע היא קבוצה בסימן שאלה של ווקאמה בינואר, והיא משלמת מחיר יקר כתוצאה מכך שנפלה עם החתמות הזרים שהיו אמורים להיות מובילים, קוואנקה ופקהארט. בית"ר עם כל הכבוד, לא נראית כמי שמסוגלת לספק כדורגל של אלופה. הפועל חיפה היא בדיוק מכבי פתח תקווה של העונה שעברה, רק שמכבי תל אביב היא הפועל באר שבע של עונת פאקו, והפועל באר שבע הנוכחית היא הקבוצה שמאתגרת את ברק בכר בצורה הקשה ביותר מאז שהגיע אליה. נותרה מכבי נתניה, קבוצה סימפטית אך לא כזאת שתוכל להלחם על האליפות.

כדי שמכבי תוכל לקחת אליפות, ג'ורדי חייב לפתוח את העיניים ולהתבונן בהגינות במראה. אין מצב שהוא לא רואה את מה שכולנו רואים עכשיו, הוא זה שמפריע למכבי האחרונה שהוא בנה, לקחת אליפות. יש מצב שעצימת העיניים שלו מהפחד על שמו המקצועי, היא הפעולה שתביא להשמדת השם המקצועי של ג'ורדי. מאמן אחר אולי יטול מג'ורדי את תחושת הסיפוק בהובלת הקבוצה כמאמן לאליפות, אך יספק לו כתב הגנה למועדון שבאמת תרם מאוד בבנייתו. זו טרגדיה אנושית ספורטיבית מה שקורה לג'ורדי, חבל שזה יהפוך לטרגדיה יוונית קלאסית.

ליגת שוקי ההון - זה קורה
ממזרים חסרי כבוד

תגובות

  • אוריה

    וואי וואי, אם אתה כבר נהיה פסימי...

    הגב
    • גיל שלי

      אני אופטימי, מאמין שג'ורדי יתפטר, ומאמן אחר יקח איתנו אליפות

      הגב
      • קורא בין השורות

        לא הייתי בונה על זה

        הגב
  • גיא

    אליפות השנה? זה כבר לא יקרה. לא עם ג'ורדי.
    מאמן שאיבד שליטה על שחקניו (שנעים בין יכולת מחפירה, חוסר מוטיבציה, חוסר ביצוע הוראות טקטיות וזלזול מופגן), שגורם לשחקנים שנראו טוב בשלבים קודמים של העונה להראות היום הרבה פחות טוב (וידאר ודודזאדה, במידה מסוימת גם שוינפלד ובלאקמן), שלא יודע איך לנהל סגל (אנחנו רק בסוף נובמבר וכבר ספרתי 7 מתוך 23 שחקני שדה שממש נמחקו מהרוטציה; שחקנים שרק חוזרים מפציעה ונסחטים עד תום, ע"ע מיכה וגולסה) וכו' וכו'. זה לפני שדיברנו על כל ההתחכמויות הטקטיות וההרכבים התמוהים שעד היום לא הוכיחו את עצמם אלא מוליכים אותנו לקראת כתם שחור בזירה האירופית.
    לא רק המאמן אשם - יש פה גם עניין של השחקנים שאשמים: וידאר לא מצליח להוציא מעצמו יותר, עטר מחרב את משחק ההתקפה, ייני בעונה הגרועה ביותר בקריירה שלו, דור פרץ ממשיך בהתקדמות המטאורית שלו ברוורס, טיבי הוא טיבי, ההוביט שחקן מיותר שלא תרם כלום פרט לבישול בודד, סושיץ' לא רוצה להיות פה וכמוהו כנראה גם בלאקמן, יצחקי שחקן גמור, אפשר להמשיך עם זה עוד ועוד.
    מנהל מקצועי, לו היה כזה במועדון, היה רואה שיש פה צורך בשחרור של 4 שחקני סגל שאין להם מה לתרום יותר (טיבי, סושיץ', פרץ, יצחקי), במחשבה עתידית אולי אפילו 9 כאלו (פליפנקה, טב"ח, ההוביט, בלאקמן ועטר), אבל אין מנהל מקצועי. אז מה נגיד? המנהל המקצועי שבנה את הסגל הזה אחראי. רגע, מי זה היה, תזכירו לי? מממ. כל זה על ג'ורדי. הכל.
    אם אתה חושב שג'ורדי מסתכל במראה ורואה את אותם דברים, הוא צריך גם לראות את המחדל המתמשך בסגל, את החוסר בשחקנים יצירתיים, את העובדה שיש לנו שחקן אחד טוב בכל עמדה וכשאלו נפצעים הקבוצה תקועה לגמרי. אם הוא חשב שהוא יכול לעשות עם הסגל הזה קסמים - ובכן, זה לא הוכיח את עצמו עד היום.
    כיוון שאני לא מאמין שג'ורדי יכול להוציא מהסגל הזה יותר, אפשר ללכת לשני כיוונים: האחד, לנסות ולהציל את העונה הנוכחית בכל מחיר - הווה אומר, לפטר את ג'ורדי כאן ועכשיו לטובת מחליף כלשהו שינסה לקחת אליפות, ייכשל (פלוס הפסד בגמר הגביע, כמובן) ויוחלף בקיץ. האפשרות השניה היא להתייחס מעתה ועד תום העונה לג'ורדי בתור ניר לוין - מישהו שכולנו יודעים שלא יהיה פה בסוף העונה, לכן מוותרים מראש על כל הציפיות מהעונה הנוכחית. בינואר משחררים שחקנים מיותרים ואולי מביאים איזה פרוספקט עתידי או שניים. אם מחתימים עד ינואר את המנהל המקצועי הבא, אפשר שהוא כבר יביא איזה שחקן רכש לעונות הבאות. אם לא, ממתינים בסבלנות עד שיוחתם אחד כזה, שיציג חזון ומתווה למימושו - החל בשיטה, דרך מאמן וכלה בשינויים בסגל.
    אישית, אני לא חושב שיש טעם לפטר את ג'ורדי עכשיו. זה לא יתן שום דבר, העונה הזו לחלוטין גמורה (ה-3 נקודות מהפסגה ומב"ש הן כמו אחוזי השליטה של מכבי בכדור - פיקציה שגורמת לנו להרגיש איכשהו בסדר למרות שבפועל הכל לא בסדר). יש לג'ורדי עד יוני לנסות ולנקות את הכתמים מהמורשת שלו (זה מתחיל עם שער במדריגאל), רצוי שבאזור אפריל כבר יהיה מנהל מקצועי חדש (אם אפשר לפני, מה טוב). ניפרד כידידים, במקרה הטוב ביותר זה גם ילווה באיזה גביע הטוטו או קישוט אחר לארון.

    הגב
    • היסטוריה לעניים

      לא מסכים איתך גיא. הליגה נחלשה, באר שבע נחלשה. רצף ניצחונות ואליפות זה לא משמיים. מה שכ גורדילא מאמן וזה כרגע הקלף הכי חזק של באר שבע (ושל מכבי זה עייפות החומר, וואקמה וארועי בריאות או פלילים מוזרים בבאר שבע)

      הגב
      • גיא

        הקלף הכי חזק של מכבי זה עייפות החומר? ברצינות?
        לב"ש יש שחקנים רעבים, בעונתם הראשונה או השניה בקבוצה, שישמחו להוכיח לך אחרת (אורן ביטון, חאתם עבד אל חמיד, דור אלו, דן איינבינדר, מיכאל אוחנה, גיא מלמד, ניב זריהן), בנוסף ליתר הסגל המנוסה שרץ כבר כמה שנים ונאה טוב מאתנו כמעט בכל פרמטר. בזמן הזה מכבי מציגה סגל שבו יש 11 ראויים להרכב, אחד בכל עמדה: ראיקו; דסה, באבין, טב"ח (נגיד), דודזאדה; רודריגס, ריקן (בכושרו הנוכחי), גולסה; מיכה, אצילי, וידאר (אם נתעלם מכושרו הנוכחי). מעבר ל-11 הללו, בעיקר כשהם פצועים, יש אולי עוד כמה שחקני סגל לא מאד גרועים (שוינפלד, ייני, עטר) והיתר פשוט לא טובים (שפונגין, פיליפנקה, באטוקיו, פרץ) או מאד לא רעבים (סושיץ', בלאקמן) או שניהם (טיבי ויצחקי, למרות שהוא תמיד רעב לאיזו לאפה).
        אם קבוצה כלשהי תיפול מהרגליים בגלל עייפות החומר או בסגל קצר זו תהיה מכבי, לא ב"ש. חלק מהעניין טמון מגם בקהל ובמגרש הביתי (או היעדרו), אבל זה חלק יחסית זניח.

        הגב
        • היסטוריה לעניים

          טוב אל תייאש....

          הגב
        • השמן

          זה בעיניך הפער בין הקבוצות? ההבדל בין ניב זריהן לבאטוקיו?
          בין שפונגין לאורן ביטון?
          באר שבע זו קבוצה שהיסודות שלה רצים שנה שלישית ברציפות (אחרי שנתיים כמעט מושלמות) מכבי נבנית לגמרי מחדש, משהו שמאוד קשה לעשות בעומס משחקים כזה אם מאמן מתחיל.
          אליפות השנה הייתה יכולה לקרות תחת ג'ורדי אם בעזרת שחקני רכש סופר איכותיים היינו מייצרים יתרון משמעותי על ב"ש לא בשחקנים 14-22 בסגל אלא בשחקנים 1-5.

          הגב
        • coach nd

          דודזאדה טוב?????????????????

          הגב
        • השמן

          לפי הפרסום הראשון בכל האתרים כרגע, לא רואה יותר מידי רעב אצל הבכיר מבין שחקני הרכש שציינת

          הגב
          • גיא זהר

            מה שקורה במשולש ג'קי/דהאן/ברקת והלקוחות קקה (תסלחו לי על הביטוי) של השניים הראשונים הזוי ועצוב מבחינתי כאחד.

            הגב
            • אורי

              כולם יורדים (בצדק) על מי שהביא את באטוקיו ודומיו אבל מה עם מי שהביא(ה) את אוחנה, זריהן, אבדלחמיד, קואנקה ופקהארט?

              ב"ש כרגע זה כמו מכבי של עונת יוקא/בוס - אדים+ וואקמה (כמו אדים+זהבי)

  • היסטוריה לעניים

    עכשיו אנחנו לגמרי מסכימים.
    דור מיכה זה היה הזוי. אפילו דובינסקי יסכים. ספרתי לו 55 דקות אבל מי מתווכח על 5.

    הגב
  • yaron

    מודה שגם אני מתחיל לפקפק...
    היתה פגרה, חזרו חלק מהפצועים, עייפות היא כבר לא תירוץ ועדיין, המכונה חורקת.
    כמוך גם אני אופטימי, ראשית מכיוון שהליגה השנה פתוחה לגמרי. ב"ש אכן מאתגרת את בכר והפועל חיפה, מכבי נתניה ובית"ר אולי לא מועמדות רציניות בינתיים אבל לוקחות נקודות ל"שתי הגדולות" במידה שווה פחות או יותר.
    שנית מכיוון שפוטנציאל ההשתפרות לגמרי קיים בקבוצה.

    הגב
    • גיא

      זה די נחמד בעיניי שהפועל חיפה הוציאה תיקו עם שערים מול שלושת היריבות לצמרת (3:3 מול בית"ר, 2:2 מולנו ו-1:1 מול הגמלים).

      הגב
  • שלו

    לגבי מכבי, אז טיבי נותן חוסר ביטחון כללי שבן חיים מחכה על הספסל כאלטרנטיבה אז אין באמת מחליף.
    הייתי רוצה לראות מחשבה יצירתי על משחק ההגנה.
    גולסה נראה מצויין וזה מראה רק את גודל הבעיה, כי לך תבנה על גולסה שלא ייפצע.
    עטר נראה בסדר, דור מיכה יחזור להיות דור מיכה.
    הבעיה המרכזית שאין מי שירים כדור לוידאר.
    במשחק האחרון הייתה תחרות בין ייני ודבידזדה מי מרים כדור יותר נמוך.
    בעבר מכבי ידעה לקחת נקודות ואליפות גם דרך משחק חפירות, גם את זה אין לנו השנה.

    הגב
    • tazza

      דסה חוזר, צריך לעשות פרומו בעניין.

      הגב
  • אבנר משער 2 (206)

    חוץ מזהבי רוב השחקנים שלנו היו והינם בינוניים, מה שעשה אליפויות אלה המאמנים. מי יותר (סוזה) ומי פחות (פאקו וגרסיה). השחקנים אוגדו לקבוצה ולשיטות משחק. גם ג'ורדי של אשתקד ואפילו בתחילת העונה ראינו כמה רעיונות לשיטה (למשל שרן כקשר אחורי ובלם שלישי בעת ובעונה אחת כדי לאפשר למגינים לתקוף). אבל הכל אבד. הקבוצה לא מאומנת והשחקנים הבודדים לא יודעים מה לעשות ומשוטטים על המגרש. הבטחון של השחקן שהפעולה שלו תהיה טובה אבדה ואז הפעולה באמת לא טובה ואיבודי הכדור מתרבים. היה מומנט במשק האחרון שכדור נמסר קדימה, פגע ביריב וחזר לחלק שלנו ושני שחקנים רצו לשם וכמעט תקלו זה את זה. ג'ורדי מאפשר למדרון לסחוף אותו. ספגנו שער שיוויון דקה 55, רוצים לנצח, לחכות עם חילוף של חלוץ עד הדקה ה 81 ואז בפאניקה להכניס שניים. שוטא חזר: נכניס חלוצים ונקווה לטוב.
    אין אימון כקבוצה ואין יצירתיות כבודדים ("המוסר הכי טוב בארץ" מיכה נותן מסירה טובה פעם אחת בשלושה משחקים) .
    כבר לא אכפת לי אליפות, שישחקו כדורגל. לא רוצה להיות מובך ביציע

    הגב
  • צהוב כחול 49

    כבר אמרתי כאן אחרי המשחק באשקלון וחוזר ואומר
    אולי נאיבי אולי אופטימי ללא תקנה אולי סתם אוהד שרוף
    אבל מרגיש שמכבי לוקחת אליפות ואולי דאבל
    נ.ב-אני לחלוטין שפוי

    הגב
  • השמן

    1. ג'ורדי המנהל המקצועי, אשם הרבה יותר מג'ורדי המאמן בעיני, לא שזה משנה. אנחנו לא באמת יודעים אילו קסמים מאמן איכותי במיוחד היה יכול לעשות אם סגל חדש לגמרי מלא בסימני שאלה ברצף משחקים כזה מתחילת העונה עם כזו כמות של פציעות. אין כמובן מה להאשים את ג'ורדי בכך שהוא חושב על עצמו, האחריות על מינויו השגוי למאמן, על כל פארסת וידיגל, ועל בדיחת מקלארן היא על מיטש. אמרתי כבר בעבר, ההתנהלות הקלוקלת במועדון בשנתיים האחרונות החלה מהראש, לא מג'ורדי.
    לפטר את ג'ורדי עכשיו? שיתפטר? אולי. אני לא בטוח בכלל שיש מחליף זמין ואיכותי שיעשה נפלאות אם הסגל הזה. כל עוד אתה במרחק סביר (מטעה כמובן) מהפסגה לדעתי אין טעם לזעזע את המערכת.
    2. לא נכון להגיד שהקבוצה לא מאומנת, גם בהגנה וגם בהתקפה אתה רואה ניסיונות של השחקנים ליישם שיטת משחק מאוד ברורה. זה פשוט לא מחזיק מים בגלל ביצוע לקוי. כמות הגולים שספגנו השנה מאיבודים בחצי שלנו בלתי נתפסת, רק בחודש האחרון היו לנו שני שערים מול עכו, שער מול אסטנה, שני שערים מול פראג, שער מול הפועל חיפה + 2 מצבים של 100% שאיכשהו הוחמצו. אין לי ספק שלשחקנים יש פה חלק לא קטן בכלל במה שקורה.
    3. שרן ייני צריך, בעיקר בשביל עצמו, לרדת קצת לספסל. זה מביך. פה לדוגמא ג'ורדי כבר צריך להתערב. מעבר לזה, מה כבר אפשר לעשות בסגל הזה? סושיץ' במקום מיכה? נו באמת.. בלאקמן? דור פרץ? לקבוצה יש בעיה חמורה במרכז המגרש מהיום הראשון של העונה. אין פתרונות לזה למעט משחקים בו הקבוצה מצליחה להתמיד בלחץ מאסיבי על היריב בחצי המגרש שלו. זה לא יכול לקרות בשבוע של שני משחקים לא משנה כמה נחת לפני, וזה גם פחות יעיל נגד קבוצות שיודעות להתמודד עם לחץ.
    3. המחזור הזה הפריד יפה בין ב"ש לשאר הליגה. די ברור שב"ש לא תהיה עוצמתית כמו שנה שעברה, אבל למשחקים הגדולים היא תופיע. בשביל לקחת אליפות מכבי תצטרך לשדרג את עצמה באופן משמעותי. לא רואה את זה קורה בסגל הזה ולא חושב שלג'ורדי מגיע מנדט להוציא עוד כסף משמעותי על רכש, בעיקר אם היעדים שלו הם סטייל רפאלוב. צריך לתת לקבוצה הזו לרוץ עד סוף העונה אם שינויים מינוריים וזולים, ובהנחה שזה לא משתפר להתחיל להכין את העונה הבאה במרץ אם צוות מקצועי חדש

    הגב
    • funfun

      מסכים עד מאוד עם הניתוח שלך (לצערי :-( )
      המנהל המקצועי שלא דאג לנו לקשר אחורי גרזן אחראי יותר מהמאמן על הפארסה הזו - וזה משפיע גם על ההרכבים התמוהים שלו, על ריבוי הגולים השטותיים שאנחנו סופגים, על ממוצע הספיגה שלנו, על אחוז השליטה בכדור ועוד...
      וכל המגינים בחירוף נפש על שירן הגבר (שאני אוהב אבל) שייכנסו למקלטים - כבר חודש וחצי הוא מחרב כל עמדה בה הוא נמצא
      אגב - לא מסכים לגבי ינואר - יש את המנכל שיכול לקבל החלטות על רכש משמעותי שיכול להיות שובר שיויון...

      הגב
      • השמן.

        בינואר? שובר שוויון? רק שם אחד עולה לי בראש לא נראה לי שיש לנו את הכסף בשבילו.
        אתה לא מוצא וואקאמה כזה בקלות, גם לא ב3 מיליון יורו. וגולדהאר משחרר תקציב רק כשנכנס כסף. לא חושב שיש מה לפנטז על שחקן ביותר מכמה מאות אלפי יורו.
        בארץ זה נעשה נלעג, אבל קבוצה צריכה להיבנות - תהליך. האמונה שמאמין חסר ניסיון יוביל קבוצה חדשה לגמרי להישגים משמעותיים תוך כמה חודשים בהם אין לו כמעט זמן לאמן אותם היא לא רצינית. זו הטעות המהותית העונה והיא של מיטש.

        הגב
        • funfun

          שובר שיוויון יכול להגיע כמציאה בהשאלה \העברה חופשית ואני לא מתכוון לבעל דרכון ישראלי....
          תהליך - בוא נשמור את זה למאמן הבא :-)

          הגב
  • יניב פרנקו

    הליגה משונה השנה, ינואר יהיה מפתח, מעבר לזה קשה לחזות.
    אני לא מאמין שבאר שבע שורדת את מה שהחלון של ינואר יעשה לה

    הגב
    • גיא זהר

      לא בטוח בכלל שוואקמה הולך בינואר. מונדיאל בשבילו חלום לא פחות משדרוג כלכלי.

      הגב
      • יניב פרנקו

        שום דבר לא בטוח, גם אוגו לא בטוח.
        ובאר שבע קבוצה מבוגרת שאני מניח שתחווה קושי מינואר ואילך.
        אבל בגדול ינואר יכריע את האליפות - הליגה צמודה מאוד .

        הגב
        • גיא זהר

          הסיכוי שאוגו יילך קטן (ולכן הוא הראשון שיעזוב בינואר). הברכיים שלו גמורות. כל בדיקה תראה את זה. אתה באמת חושב שהחיפה או נתניה מועמדות לאליפות? שבית"ר עם צמד הבלמים סירושטיין/כחילה ששלכם יותר טובים מהם? שטביב באמת יחזק את הקבוצה ולא יעשה אקזיט בינואר?

          הגב
          • השמן

            בהנחה שאין עזיבות משמעותיות, לא רואה סיבה שב"ש תפסיד את זה, כמה שהיא לא ממש מרשימה.
            חיפה ונתניה נחמדות, אבל ראו יפה מאוד השבת שהן חושבות כמו קבוצות קטנות. בית"ר זה פיקציה בעיני.

            הגב
          • יניב פרנקו

            אני חושב שמכבי תתחזק בינואר ושהכל יכול לקרות.
            ואל תשכח שזו שיטת פלייאוף שבסוף הקרבות הישירים יכריעו אותה - מעבר לזה אין לי שום תחושה על אלופה פוטנציאלית.
            מי שזו לא תהיה היא לא תהיה אלופה מרשימה.

            הגב
            • יואב

              זאת אכן שנת וואקום והאליפות על הרצפה כמו שאומרים.

            • יואב

              אם כי לבש יש את היתרון האיכותי.

            • יניב פרנקו

              היתרון של ב״ש הוא כרגע בעמדת המאמן ופיזור הכשרון בסגל.
              יש למכבי לא פחות כשרון בסגל - אבל ההגנה והקישור האחורי פשוט בנויים רע, הברקה או שליפת ארנק בינואר יכולים לפתור את זה - הפער בנקודות כרגע לא דרמטי.

            • יניב פרנקו

              ודרך אגב וזה היה נכון גם בשנה שעברה - ויטור, וואקמה ואוגו אם נכנסים להרכב של מכבי כמו שהוא כרגע סוגרים את הליגה בפברואר.
              לא שכל כך קל להביא כזו מאסה של כישרון - אבל הפער הוא בעיקר בעמדות האלו - זה יותר על קרויף המנהל מאשר על קרויף המאמן.

            • יואב

              יניב,
              אמרת נכון- יתרון עצום בעמדת המאמן. יורדי לא מאצ' אפ לא לבכר, לאף אחד. אין לו אפילו התחלה של מושג איך משפרים את הקיים. אכזבה גדולה אבל אולי לא מפתיעה.

            • השמן

              שאלה אליכם. אם מחליפים עכשיו את בכר בג'ורדי, מי תיקח אליפות?
              אני לא בטוח בכלל שמכבי.
              אם מחליפים את וואקאמה ויטור ואוגו בבאבין, עטר ובאטוקיו?
              פה התשובה נראית יותר ברורה בעיני (מכבי תיקח כמובן).
              ואם נחליף את איינבינדר בראון ופקהארט בריקן פרץ ושוינפלד?
              קשה להמר.
              היתרון של ב"ש מתבטא בעיקר באיכות של הסטארים שלה, כל ניסיון להפוך את ב"ש לאיזו שהיא קבוצה סופר בריאה אם סגל שלא נגמר וסקאוטינג עילאי זה טעות.
              כל ניסיון לצייר את בכר כקוסם ברמה של פפ ואת ג'ורדי כאייל לחמן זו גם הגזמה. יש פער ביניהם, ברור, אך זה לא הסיבה העיקרית לפער בין הקבוצות. צריך לזכור שנדרשת מהם השנה עבודה אחרת לגמרי. לבכר יש קבוצה מגובשת (והוא לא מצליח בינתיים לחדש בה שום דבר השנה), ג'ורדי צריך לחבר סגל שחקנים חדש.
              את הפער בין הקבוצות היה צריך לסגור באמצעות רכש איכותי יותר, ברגע שזה לא קרה, האפשרות היחידה הייתה קריסה של ב"ש או עבודת אימון מאוד איכותית מצד ג'ורדי. שני דברים שבינתיים לא מתממשים.

            • עדי אבני

              מצד אחד אני נוטה להסכים איתך, השמן.
              אבל מצד שני, כשאני מסתכל על באר שבע של השלוש השנים האחרונות, זה הרבה פחות ברור.
              עונת האליפות הראשונה היתה של ברדה ובוזגלו ככוכבים, השניה של בוזגלו ונוואקמה. העונה זאת הקבוצה של נאווקמה ומליקסון. זה נראה שיש שם מצד אחד הסתמכות על צמד מוביל, אבל מצד שני ממש לא היתלות בעקרון פעולה אחד.
              עכשיו, ברור שבלי הכוכבים הקבוצה היא אחרת, אבל נראה לי שהקבוצה מבינה את זה ודואגת לתחליפים תוך כדי תנועה

  • דני

    כולם, אני שאלה; יותר כמו משחק אינטלקטואלי. או לא. והיה ויפוטר, מי מבין המאמנים שמסתובבים פה הייתם רוצים לראות; לא מדובר בפרגוסון ואפילו לא בבוס סוזה; נגיד מרמת הפאקו ואוסקר ולישראלידה. מאמנים, אנשי כדורגל, שוט...השנקל שלי עד סוף העונה-אורי אוזן

    הגב
    • ערן (המקורי)

      דראפיץ

      הגב
    • holden

      שיקחו את גיא לוזון חינם אין כסף אני מוכן להוסיף לעיסקה מנות חמות וטריות משאוורמה " אמיל" לכל הסגל

      הגב
      • רן מפעם

        יוסי מזרחי.מאמן הנגרים הטוב בארץ

        הגב
  • ערן (המקורי)

    כל מילה, גיל

    הגב
  • אוהד כ.

    מכבי תל אביב והפועל באר שבע עשו חלק משמעותי מארבע האליפויות שלהן, הודות לעליונות פיסית בולטת על כל הליגה, שהתבטאה בעיקר החל מהדקה השבעים (למכבי תל אביב היה גם איזה קטע של לחסל משחקים על ידי גול בעשר דקות הראשונות. זה נגמר לשמחתי)
    היום, נוכח תחילת העונה החורקת של שתי הקבוצות האלה, הפציעות ואירופה, הפערים מול קבוצות הליגה האחרות הצטמצמו. עדיין, אין טוענות לכתר מלבדן. ביניהן הכל עדיין פתוח . הניחוש שלי שהרבה יכול להיות תלוי בהחתמה של אלמוג כהן, אם תהיה.
    להמשך החיים - באר שבע תהיה חייבת שוער ואם באמת נהיה פסימיים אז גם תחליף לוואקמה.

    הגב
  • מיכאל

    מאניה דיפרסיה
    הפכתם את גורדי למשיח וגאון כאשר הוא מנהל מקצועי בינוני שהגיע להישגים סבירים אם מתייחסים למשאבים שהוא מקבל בהשוואה לתחרות.
    אבל להשוות אותו כמאמן לגיא לוזון, זה כבר מוגזם.

    הגב
  • יואב

    מיטש לא יפטר את יורדי. יורדי נתן למיטש את הארומה שנזקק לה, קרויף זה שם שמדבר גם לקהילה העיסקית של מיטש. זה לא נמני. זה יגמר בקיץ- עם תואר או בלי.
    מעריך שהעבודה ליצירת כוורת מקצועית חדשה לעונה הבאה כבר החלה.

    הגב
    • גיל שלי

      מסכים, מקווה שכבר יש מנהל ספורטיבי חדש שהתחיל בעבודה ונחשף אליו רק כשבמכבי יחליטו על זה, הוא גם זה שצריך לבנות את הכוורת המקצועית החדשה

      הגב
    • השמן

      אני חושב שזו הדרך. להחליף מאמן עכשיו, מי יבוא לחצי שנה? ומה תחתים לשנה וחצי בלי מנהל מקצועי מעליו?
      אלא אם כן זה מתדרדר לקטסטרופה צריך למשוך עד הסוף, בלי הוצאות מיותרות בינואר

      הגב
      • kirma der faux

        חכו חודש ותוכלו להחתים את בוס

        הגב
        • Ollie Wiiliams

          אנחנו רוצים לזכות באליפות, לא להבטיח בוודאות של 1000% קריסה מנטלית ואובדן כל תואר אפשרי

          הגב
    • yaron

      עם תואר או בלי? אם ג'ורדי יביא אליפות, מיטש לא רק שלא יפטר אותו אלא ישדרג.

      הגב
      • יואב

        ישראל היא גן עדן למי שיש כסף. תראה איזה יום שמשי היום. אתה חושב שיורדי יעדיף לעבוד בשחטאר נניח? לא.
        זה לא מקרי שהוא עדיין כאן.

        הגב
        • yaron

          מה הקשר?
          למה שמיטש יפטר אותו אם יוציא מהעונה הזאת אליפות? ועם כל הכבוד לישראל, יש עוד כמה מקומות בעולם שהם גן עדן לבעלי ממון.

          הגב
          • יואב

            אוי ואבוי אם נחכה לראות איך תיגמר העונה. זה בדיוק הסנריו שלא עובד לנו כבר כמה שנים. הכל מאוחר, בלחץ, מזיע.

            הגב
          • yaron

            אתה כתבת שזה ייגמר בקיץ... מצידי שיחליפו אותו מחר אם זה מה שיחשבו לנכון.
            כל מה שאמרתי זה שבמידה וישאר עד סוף העונה ויביא אליפות מיטש לא יפטר אותו.

            הגב
            • יואב

              לא חושב שלמכבי יש את הלוקסוס לחכות ולא לפעול כבר עכשיו לטובת העונה הבאה. אין צורך שנדע מזה כמובן.

  • אבי 2

    נכחתי במשחק והיה משחק מאוד מהנה. אני יוצא ברגשות מעורבים (אוהד הפועל חיפה), כי ההזדמנויות היו לשני הצדדים, לנו היו את המצבים הקורצים יותר, אבל ה-10 דקות האחרונות אחרי האדום של ניסו הורידו לי שנה מהחיים.
    אני חושב שאין לכם מה להיות פאסימיים, אתם לא רחוקים מב"ש, כאשר וואקמה מהווה את השובר שוויון כרגע, שאם הוא יימכר בינואר הוא ישנה את כל מאזן הכוחות.
    לגבינו, שלא ייגמר לעולם, באים לדרבי ממקום ראשון, תענוג. אך אליפות לא ריאלית לטעמי, כשק"ש לקחו, לא היו קבוצות עם עוצמה פיננסית כמו ב"ש ומכבי ת"א של היום. אבל נו, אם לסטר וכו'...

    הגב
    • גיא זהר

      אבי, מה עם הקהל? 5000 זה מקסימום שלכם? האם עניין רובי לוקח לכצים קהל גם כשהקבוצה תחרותית?

      הגב
      • אבי 2

        גיא, הקהל עניין כאוב.
        הפילוג מהפועל רובי בהחלט השפיע ויתרה מזאת, הוא שאב את הגרעין הצעיר והרעשני יותר של האוהדים.
        בשנים האחרונות הרוויות אכזבות הבאנו למשחקי בית בממוצע 2,500-3,000 אוהדים. העונה, בעקבות ההצלחה רואים עלייה מתונה ממשחק למשחק עד לכדי 6,000 צופים בערך. נתונים די מאכזבים לאור העובדה שאנחנו מוליכים את הטבלה.
        יש לציין שבעונת האליפות הגיעו רבבת צופים לקריית אליעזר ולגמר הגביע מול בני סכנין לפני יותר מעשור הגיעו כ-15,000, לכן על פניו נראה שיש לנו עוד לאן לעלות והפוטנציאל קיים.
        כנראה שלאוהדינו הלמודי סבל, לוקח זמן לצאת מהחורים, בנוסף לכך שבתקופה ארוכה של עונות גרועות קשה לך למשוך דורות חדשים וצעירים של אוהדים.
        אני מקווה שכבר בדרבי הקרוב נראה מספרים הרבה יותר טובים.

        הגב
        • אורי

          יהיו מספרים טובים בהרבה, אבל כולם יהיו בירוק

          הגב
  • ברלה

    האם אפשר להעביר את מקלרן לעמדת המאמן ואת ג'ורדי להחזיר לתפקיד מנהל מקצועי? ככה יירד מג'ורדי הלחץ של האימון והוא יוכל להכין את הקבוצה לעזיבה שלו בסוף השנה, ולמכבי יהיה מאמן מנוסה

    הגב
    • יוסי

      נראה זה בדיוק מה שלא כדאי שיקרה.
      שג'ורדי יכין את הקבוצה לעונה הבאה.

      הגב
  • Ollie Wiiliams

    הפכו את העניין לפרסונלי אבל לדעתי מכבי איבדה את זה בסחרור שהתחיל באירועי חצי הגמר בסכנין במקביל לפטירתו של יוהאן זצ"ל.

    כי זו הנקודה שבה המבנה הארגוני-ניהולי נסדק ובמקום לאטום את הסדק נתנו לו להתרחב עד שכל הסכר התמוטט.

    ואז שנה בלי מנכ"ל, כשמי שאמור להיות מנהל מקצועי ומקבל בו זמנית בכלל מסתובב ברחבי העולם בעניינים שקשורים לפטירת אביו.
    ואז אותו אחד בכלל הופך למאמן, ומתמנה מנכ"ל/סוכן לתפקיד שלא ברור איפה הגבול בין הצד הניהולי לצד המקצועי. ועוד יועץ שלא ברור מה השת"פ בינו לבין המאמן, ולא ממש ברורה האצלת הסמכויות והפרדת הרשויות בכל הסיפור הזה.
    תוך כדי עניין האיפול מול התקשורת ו"היוטה בקרית שלום" גם כן מאבד קצת את הצפון שלו, כשמרגיש מתחילים למסך מידע גם מהאוהדים בערוצים הפנימיים ולא רק מהתקשורת (וכל עניין דו"ח הפציעות והלוחמה הפסיכולוגית המגוחך לדוגמה).

    ועדיין מה שמייצג הכי נאמנה את אבדן האחיזה, ובאיזשהו מקום מבאס אותי אפילו יותר מכל החרא שרואים על המגרש - זה הדיסוננס בין גולדהאר 2012 שצועק על שחקנים לאסוף בקבוקי מים ריקים במתחם האימונים כי המנקים לא עבדים שלהם, לבין התמונות והסיפורים על שוטא וג'ורדי שמנקים את חדר ההלבשה המטונף שהשחקנים השאירו בראשל"צ אחרי משחק גביע שנה שעברה.

    הגב
    • Ollie Wiiliams

      *מנהל מקצועי ומנכ"ל

      הגב
    • tazza

      אולי שים לב- זה שלך זה לא ברור לא אומר שלמיטש זה לא ברור.
      לא צריך לראות הכל שחור. חסר למכבי שחקנים טובים בסגל. זה כל הסיפור.

      הגב
  • בלייק

    לא רוצה לחזור על עצמי לעייפה (ואעשה את זה למרות זאת), לב"ש יתרון איכותי גדול מאוד באיכות הסגל, ולב"ש יתרון באיכות המאמן. אני אומר את זה מטרום העונה ונראה לי שיותר ויותר אנשים משתכנעים. לא ממני, אלא ממה שקורה על הדשא. איזה הבדל הין ה- 2:2 של מכבי בחיפה לעומת ה- 2:2 של ב"ש בטדי (משחק שמכבי עוד תפסיד בו בקרוב).
    בזמנו כתבתי שרק דברים מנטליים קיצונים אולי יורידו את ב"ש לרמה של מכבי (כמו עייפות חומר קשה, מכת פציעות ומסתבר שגם פרשיית חומרים אסורים). בסגל הנוכחי, מכבי לא תוכל לעלות לרמת הסגל של ב"ש.
    נו, גיא, כבר השתכנעת....? (:

    אני כותב כדי לשאול אם מישהו (מב"ש?) יודע יותר על זה:
    http://sport1.maariv.co.il/israeli-soccer/Ligat-Haal/Article-791166

    פייק ניוז? יש יותר מאחורי הקלעים? דודו דהאן עד כדי כך קובע?

    הגב
    • גדי

      דווקא בהרכב שפתח אתמול היו רק שני שחקנים של דודו דהן. בן ביטון ומליקסון. לנימני היו יותר שחקנים לצורך העניין.

      סתם מפלט של מי שלא בהרכב. גם בוזגלו ובן שהר השתמשו בטיעון המצחיק הזה לפני שנה.
      איזה אינטרס יש לתמוך בשחקנים של סוכן כזה או אחר?
      כאילו שהעסקים של דודו דהן יותר חשובים מהצלחת הקבוצה.

      הגב
      • בלייק

        אין לי מושג מה האינטרס, אם יש כזה בכלל.
        היו שמועות לגבי העניין, ונתקלתי בכתבה. תהיתי אם יש כאן משהו אמיתי.
        השורה התחתונה שלך נכונה להרבה קבוצות (בהחלפת השם דודו דהאן בשמות אחרים), וזה עדיין קורה. זה גם מתחבר לתמה המרכזית (סליחה על הביטוי) של גיל, שג'ורדי פועל ממניעים אחרים מאשר הצלחת הקבוצה (לפחות חלקית וגם אם לא בהכרח באופן מודע).

        הגב
        • גיא זהר

          תכלס אוחנה החזיק במחצית מכרטיסו ולמעשה תמורת המעבר (ולא מעט כסף), החצי הזה עבר לאלונה. מצד שני הוא עזב את דהאן והוא מתוסכל עוד מתחילת העונה (ראבק במשחק הראשון נגד הונבד לא נשאר להודות לקהל). מכל הצ'וענט הזה יוצא בדיוק מה שיוצא אחרי שאוכלים את הדבר הזה.

          הגב
  • אחד העם

    התשובה לכשלון גלומה במספרים. בתום עונת האליפות הראשונה, סיפר ג'ורדי כי בדק ומצא שהזוכה באליפות בישראל היא זו שסופגת הכי מעט.
    מאזן הספיגות של מכבי בחמש העונות האחרונות:
    2012/13 30
    2013/14 30
    2014/15 32
    2015/16 24
    2016/17 28
    והשנה: 14 ב11 משחקים. קצב עונתי של 46!!!.
    אין לי נתונים השוואתיים על דיוק במסירות, אבל מכבי של ארבע השנים הראשונות מהחמש, שיחקה כודגל בנגיעה, מסירות עברו מרגל לרגל, גם תחת לחץ. השנה זה קטסטרופה. צריך לעשות רענון מעמיק. לא עם שחקנים בני 33 שאיבדו את מקומם בהרכב בבלגיה.

    הגב
  • אלון

    על איזה הצעות הוא בדיוק ויתר?

    הגב
  • השמן

    האמת היא שהפסימיות (המובנת לאור היכולת) של כולנו פשוט מראה כמה העונה הזו היא כישלון ענק עד עכשיו. היריבה העיקרית שלנו עוברת בערך כל משבר אפשרי. הרכש כושל, מכת פציעות ענקית, הקפטן שפצוע כל העונה ונראה שמהארוע האחרון כבר לא יחזור לשחק, הבלם הישראלי הבכיר שמושעה, הכוכב הגדול שכל הזמן מפלרטט עם עזיבה, סכסוכים... קצת קשיחות ויציבות והיינו כבר על מסלול אופטימי הרבה יותר. אבל אוי הברוך....
    אורי קופר נותן היום ניתוח מקצועי יפה ללמה אנחנו כושלים, קיויתי שהוא גם יוכל להציע פתרונות אבל לא ממש:( צריך לסחוב עד ינואר ולקוות שינחיתו פה קשר אחורי נורמלי

    הגב
    • אחד העם

      הנה פתרון אפשרי ל"בור" שנוצר בין הקשר האחורי לשני הקדמיים, ע"פ קופר. הנחה את ייני וא.ד. זאדה לחתוך באלכסון ולמלא את החלל, במקום לרוץ על הקוים. כדוגמת מה שעושה פפ בקבוצות שלו. ייני ממילא לא יעיל כמגן בגלל חוסר טכניקה וזאדה מתנוון באגף שמאל מאז עטר, שלוקח את הכדורים ומחפש דאבל פסים עם הקשרים, כי הוא רוצה את הכדור לרגל החזקה שלו . כך אולי נהיה פחות מסננת בהגנה, והדיוק במסירות יגדל בגלל הטווחים הקצרים. (פפ אומר שמסירה אופטימלית היא למרחק של עד 6 מ'). אבל זה מצריך תושיה וחשיבה קצת אחרת, ונדמה שהלחץ והנסיבות גורמים לג'ורדי להתקבע ולהתכנס, לצער כולנו.

      הגב
    • yaron

      ליריבה העיקרית שלנו שלוש נקודות יותר והיא הודחה מהאירופאית מחזור אחרינו.
      כשאנחנו מנצחים את עכו 2-5 הם הקבוצה הכי חלשה בליגה, כשב"ש מנצחים אותם כולם משבחים אותם ואת חסנם.
      הפסימיות של רבים מובנת אבל פסימיות ואופטימיות הן גישה, לא ניתוח ריאלי.
      אני אופטימי כי אני מאמין ומקווה שהמצב יכול להשתפר דרסטית, לא כי אני מרוצה מהקבוצה.
      לגבי פתרונות -
      1. חיזוק נכון בינואר.
      2. להחליט אם ומתי ג'ורדי עוזב. אני אישית לא הייתי ממהר אבל אם יחליטו להיפרד, מקובל.
      מעבר לזה, להיות אופטימיים, לנסות לראות את חצי הכוס המלאה ולקוות לאיזה מומנטום חיובי שיביא את הקבוצה לממש יותר מהפוטנציאל הקיים לקראת ינואר.

      הגב
      • השמן

        ענית לי אני מניח.
        לא עשיתי לרגע מבאר שבע של השנה איזה עילוי. להיפך, ציינתי את כל הבעיות שלהם כדי להדגיש כמה המשימה שלנו השנה הייתה לא מופרכת כלל, וכמה חבל שאנחנו כושלים בה בינתיים. לגבי הסיקור התקשורתי ההפוך לשתי הקבוצות אתה כמובן צודק, אם עוד פעם אני אשמע על הראיון של בכר אחרי רעננה.... מדהים כמה רדוד פה תקשורתית
        אין פה עניין של פסימיות או אופטימיות, יש פה עניין של ניתוח מקצועי של המצב. כך היה גם בקיץ, גם אז לאופטימיות שלך לא היה ביסוס במיוחד, אבל זכותך.
        לגבי העתיד, כן חיזוק נכון בינואר יכול להפוך את הקבוצה, הוא גם לא צריך להיות בסכום מטורף או באמצעות בינגו שלא ייאמן, קצת כוח ופיזיות בקישור והכל יכול להשתנות, אם האליפות על הרצפה השנה בשביל הפועל חיפה או ביתר היא בוודאי על הרצפה בשביל מכבי. צריך רק לזכור, שחלון ההעברות הבאמת מוצלח האחרון של ג'ורדי היה עם ברק בדש לדעתי, ככה שהציפיות שלי לא גבוהות

        הגב
        • יואב

          זאת שנה מוזרה לכן הכל יכול לקרות לכל אחת אבל מבחינת רוח, אנחנו לא קבוצה אלופה. קבוצה אלופה זה משהו שמרגישים אותו מאד מוקדם ברוב המקרים. אבל כן, זאת עונת הפקר.

          הגב
        • yaron

          הנקודה שלי היא שאופטימיות לא חייבת להיות מבוססת :-)
          לגבי דיונים קודמים, אנסה לחזור לזמן אמת.
          חשבתי שג'ורדי מינוי טוב. האמנתי בו ובשילוב האפשרי בינו לבין מנספורד ללא מנהל מקצועי.
          נכון להיום טעיתי. אני מקווה שזה זמני (אופטימי) אבל זאת השורה התחתונה כרגע. לא יודע מה נכון לעשות בשלב הזה. להמשיך כך זה לא יכול ומצד שני לזעזע את המערכת בגלל כל משבר זאת לא תרופת פלא.
          לגבי סגל, האמנתי שהסגל טוב ושנעשה רכש לא רע בכלל ושיש לנו את הכלים להצליח. מכל אי ההסכמות שהיו ביננו העיקרית (בעיני לפחות) היתה לגבי הקישור וחוסר בגרזן. אני חשבתי שמייני, גולסה, באטוקיו, פרץ, סושיץ', רודריגס וריקן נצליח לגבש קישור איכותי ונכון, גם כאן טעיתי.
          לגבי שאר הסגל, אני לא רואה בעיות משמעותיות שמונעות מאיתנו להיות מועמדת לגיטימית (לאו פייבוריטית) לאליפות. זה לא אומר שהכל מושלם אבל לא זאת הבעיה.
          המצב כרגע:
          יש לנו חוסר רציני בקישור - יכול להיפתר בינואר.
          מאמן שכרגע לא מוכיח את עצמו - מקווה מאוד שזה משבר זמני או שייפתר גם עד ינואר.
          למרות המצב, אנחנו דבוקים לצמרת וגם עם הסגל הנוכחי יכולים וצריכים לשחק יותר טוב כדי להישאר רלוונטיים עד אז.

          הגב
          • השמן

            מסכים לגמרי. כמו שכתבתי האליפות על הרצפה גם בשבילנו
            הסגל רחוק מלהיות בעייתי כל כך, פשוט חסרים בו תכונות מסוימות שמפרות את האיזון. רכש טוב בינואר ואז גם ג'ורדי ייראה פתאום מאמן טוב יותר. אני לגמרי נגד זעזוע עכשיו.
            מה שכן, הפספוס בנושא הגרזן, מצטרף לפספוס בנושא הבלם שנה לפני זה, והפספוס בנושא המגן שמאלי במשך שנתיים אגיד שוב, ג'ורדי המנהל המקצועי אשם ברבה יותר מג'ורדי המאמן בעיני

            הגב
  • עידו

    לדעתי מאוד קשה לשפוט את הקבוצה והסגל כרגע. כל מה שקורה - קורה בסביבה היסטרית. ברגע שימצאו דרך להרגיע את המערכת, דברים יראו יותר טוב. כאן צריך סמכות רצינית. מה שהיה לג'ורדי מעמדת המנהל ואין לו מעמדת המאמן שצריך לתת דין וחשבון כל שבוע.

    הגב
  • tazza

    הבעיה היא עם רכש בחייכם. קשר+בלם וכבר העסק מתייצב. צריך להתעלם מכל מיני רעשי רקע ורגשות בכללי.
    תמיד אמרו שלקחנו אליפויות עם כסף, אז שיפתחו את הארנק בינואר ויקנו אליפות, במילא כולם נגדנו.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *