נצחון בעכו

זאת הקבוצה שחיפשתי, קבוצה שלא נבהלת ממשחק מחורבן, ומהחלטות שיפוט מעניינות, כזאת שמוצאת דרכים לנצח בכל מצב

התמונה באדיבות האתר הרשמי של מועדון הכדורגל מכבי תל אביב.
לפני המשחק בעכו קיבלתי הזדמנות לבקר בקריית שלום, לראות את דסה ואצילי מתאמנים במרץ לקראת חזרה לכשירות ולשוחח עם יובל שפונגין. למי שרוצה להקשיב, הנה הקישור.

*

אתמול זה היה בדיוק סוג המשחקים אותו מעטנו לנצח מאז הגעתו של שוטא למכבי. לאחר נצחון באמת גדול על באר שבע (גדול לא מבחינת כדורגל, אלא מבחינת קיבוע מעמדנו כמועמדת הבכירה לאליפות השנה), משחק מול קבוצת תחתית כאשר אנו חסרים שחקנים חשובים כמו גולסה ובלם שאינו עונה לשם טל בן חיים, משחק שבדקות הראשונות בו הגענו למצבים קלים אך לא ניצלנו, משחק שהסתבך סתם.

מכבי לא עלתה למשחק הזה חדורת קרב כמו שעשתה למעשה מאז תחילת הסיבוב השני. הלחץ על עכו לא היה קיים, כמובן שבהרכב בו עלינו קשה יותר ללחוץ, שכן ברק יצחקי הוא לא בדיוק השחקן שעוזר בלחץ, וגם גולסה לא היה בנמצא, אבל דומה שהיה חסר משהו באווירת הדחיפות שלא היתה שם. הקבוצה עלתה למשחק שאננה מעט, הגיעה למצבים שנגמרו בקורת השער, והרגישה שמדובר במשחק קל שצריך פשוט להיות שם כדי לנצח.

כמו תמיד כשקבוצה מרגישה טוב מדי עם עצמה, מכבי חטפה מכות. עכו הגיעו להזדמנויות אמיתיות שרק בזכות יכולת יוצאת דופן של ראיקוביץ', לא הסתיימו בכיבוש שער. משחק ההגנה שלנו המחיש שוב עד כמה אין תיאום בין הבלמים כאשר טל בן חיים הוא חלק מהשלישייה האחורית. שרן היה פצוע, שפונגין מורחק, ג'ורדי רצה את דור פרץ בעמדת הקשר האחורי כדי שינטרל את המתפרצות של עכו (לא ממש קרה, דור פרץ לא היה במשחק טוב אתמול) וכך אולץ לפתוח עם טל בן חיים בעמדה של הבלם הימני. חוסר התיאום בלט, טיבי חזר להיות פחות מרוכז בעיקר משום שמצא את עצמו פעמים רבות מדי נגרר לצד ימין כדי לחפות על חסרון, באבין יצר הזדמנות אחת לפחות בגלל חוסר הבנה עם טל, וגם משחק ההתקפה סבל מאיטיות שנבעה מרצון יתר של הבלמים לייצר התקפות במקום לתת לקשרים לעשות כן.

כאשר מצרפים את החוסר באגרסיביות עם המתואר מעלה, מקבלים את המרשם להסתבכות, וכך אכן קרה. כן פנדל או לא פנדל, כרטיס אדום מיד אחר כך, מכבי של שנה שעברה וגם זאת הגרסה ששיחקה כאן בחודשים ספטמבר עד דצמבר, היתה נכנסת ללחץ ומתחילה בהגבהות ממרכז המגרש לכיוון הרחבה. מכבי החדשה הגיבה אחרת. החילוף של וידאר באלירן עשה בדיוק את העבודה. הדקות הטובות ביותר של מכבי היו דווקא בעשרה שחקנים, שכן התגובה להרחקה היתה בהעלאת הריכוז של השחקנים, והעלאת רמת האגריסיביות במשחק. בלקמן הוכיח שוב שהוא כאן כדי להוביל את הקבוצה ברגעים הקשים שבהם כלום לא הולך, וכך מכבי דווקא בחסרון מספרי ניצחה את המשחק בשני שערים מהירים.

*

זאת הסיבה הטובה ביותר לאופטימיות בקרב אוהדי הקבוצה, למרות שהאופטימיות הזאת לא נפוצה במיוחד בימים אלה. כדי לנצח שמונה מתוך תשעה משחקים, צריך קבוצה שיודעת שהיא אמורה לנצח בכל משחק, וכזאת שלא מתרגשת יותר מדי כשלא הולך, וזאת הקבוצה שיש לנו כיום. עשינו את המעבר מעידן הכוכב הגדול ביותר שהיה לנו, ערן זהבי, זה שיכולת לסמוך עליו שלא רק יגיע לכל משחק, אלא יכריח את כולם להגיע, לעידן שבו הקבוצה לא נסמכת על שחקן אחד אלא על רוח של קבוצה. מיכה לא היה שם אתמול, גם בגלל שמירה אישית לאורך כל המשחק, וגם כי מיכה עדיין לא ערן זהבי, אבל מכבי הנוכחית לא חייבת את מיכה בגדולתו, או את גולסה, או כל שחקן אחר. מכבי הזאת תמצא את הדרך, ואלה החדשות החשובות ביותר.

*

מילה אחת על שידור המשחק והשיפוט לסיום. הבעיה האמיתית עם השופטים בארץ נובעת גם מהדרך בה המשחקים משודרים. בעשרים הדקות הראשונות השדר והפרשן התעכבו על חמש שריקות שונות, ופיתחו דיון שלם של כן פאול לא פאול, היה צריך צהוב לא היה צריך צהוב, לפעמים לא חזרו למהלכים חיים כדי לדון שוב בביקורת השיפוט. הביקורת הזאת יוצרת אווירה, אווירה ששופטים רבים מדי נכנעים לה, הם מנסים לצאת טוב בפני השדרים, במקום לשפוט את המשחק. כך הגענו למצב של שיפוט לא אחיד, למצב של שינוי החלטות בגלל סיבות לא ממש ברורות, ולתחושה כללית שהשופטים שלנו לא ממש שולטים במשחקים אותם הם מנהלים.

אם הייתי רוצה רק שינוי אחד אצל כל השדרים בארץ, והו יש כל כך הרבה שינויים שאני רוצה, הרי זה שדרים שמתעסקים בתיאור המשחק, לא בביקורת על שיפוט. זה מאוד דומה לפרשנות של רבים שתמיד נוגעת למה אני הייתי עושה, במקום מה המאמן חושב כאשר הוא עושה. הפרשנים שלנו מנסים לאמן מכסא הפרשן, השדרים מנסים להחליף את השופט. אולי הגיע הזמן שגם הפרשנים וגם השדרים יתרכזו בתיאור המתרחש על הדשא, ולא בשיפוט העוסקים במלאכה.

ג'ורדי וחבורתו
פיונגצ׳אנג (3). איירין ווסט

103 Comments

גיא 12 בפברואר 2018

עצוב שיש שדרים (ופרשנים) שלא מסוגלים להפריד בין האובייקטיביות שנדרשת בשידור לבין השנאה שלהם לקבוצה אותה הם משדרים

גיל שלי 12 בפברואר 2018

בעיקר לא מקצועי

עומר 12 בפברואר 2018

מאחל לשכנר עוד שנים רבות של תהליך, פלייאוף תחתון, ושידור של מכבי מתמודדת על אליפויות. איש מביך.
דווקא שייע האדום אובייקטיבי, גם אם פרשן לא משהו.

רן 12 בפברואר 2018

אתמול הייתה פעם ראשונה ששמעתי שידור של שכנר ושייע (חצי מהזשמן במשחקים והשאר בערוץ הספורט). פשוט סבל!!! התפללתי על רגע שיגיע לשייע זוימון לגולסטאר באמצע המשחק שלא נצטרך לשמוע ממנו.
הבעיה העיקרית של רוב הפרשנים בארץ זה שהם תקועים בכדורגל שהיה כשהם אימנו ולא מבינים שיש סיבה שהם כבר לא מאמנים (טוב אולי חוץ מאת אייל גולן וברלד :) )

אמיר 12 בפברואר 2018

Amen

טרנטה 12 בפברואר 2018

אתמול קפץ אלי חבר (ירוק). ראינו ביחד חלק מהמשחק על מיוט. החזרתי לרגע את הווליום ושמעתי את השדר והפרשן אומרים שהגיע לבלאקמן צהוב שני על התחזות (לדעתי היה יותר פנדל מאשר לא פנדל) ופתאום הוא אומר לי – מי זה? שכנר? היה איתי בילדים של חיפה. רק מראה את מידת האובייקטיביות…

עומר 12 בפברואר 2018

הוא אוהד חיפה ידוע, אבא שלו היה הכרוז שלהם.

סחבק 12 בפברואר 2018

שכנר מהטלויזיה זה אבא של יענקלה "ווווהההוווווו" שכנר ?
קטע.

עומר 12 בפברואר 2018

כן, רק הפוך :)

D! פה ועכשיו 12 בפברואר 2018

אני רוצה לחלוק על זה שקראת לשייע – פרשן (או כל אחד אחר שיושב שם לצד הבחור שבמקום לשדר מנסה להדגים את הבנתו במשחק)

אני לא יודע אם הוא, שייע, לא מבין בכדורגל (זה ההימור שלי) או שהוא לא יודע לבטא במילים שעוברות מסך (במאה הזו) את ההבנה שלו (אני מהמר שגם זה).

הוא נשמע כמו אוהד בסלון, חסר הבנה בחוקה, מנסה כל הזמן למצוא אירועים שיוכיחו את מה שאמר שתי דקות קודם או בתחילת המשחק.

זה מזעזע. אני מסכים שזו אחת מהבעיות האמיתיות של הכדורגל בארץ. זה משליך על כל השיח. צריך לשלוח יפה הביתה, עם טקס ומגן הוקרה, את כל מי שאי פעם פירשן ושידר פה עד היום ולהתחיל מחדש עם אנשים שמחוייבים למקצוע, להתעדכן בנעשה בעולם מקצועית (כדורגלנית ושידורית), שמעדיפים לראות את החיובי ולא את השלילי בכל מהלך שקורה על המגרש.

אני די בטוח שגם רמת הכדורגל תעלה.

אורי 12 בפברואר 2018

+100
אבל לפחות זה לא היה טורק

D! פה ועכשיו 12 בפברואר 2018

וואלה לא רואה הבדל בין שרף לנימני לשייע לטורק לאיווניר ללחמן – אף אחד מאלו לא צריך לעבוד בתחום הזה – זה לא התחום שלהם

גיא זהר 12 בפברואר 2018

אתה חושב שטורק ושייע שווים לאיווניר ולחמן (שגם הם לא מבריקים)? לא צריך להגזים.

Lord Anthony 12 בפברואר 2018

לחמן סתם קשקשן פטפטן, רק בגלל שהוא מתנסח קצת יותר טוב משפיע וטורקיה אתה חושב שהוא פרשן יותר מוצלח מהם.

Lord Anthony 12 בפברואר 2018

כמובן אמור להיות משייע ומטורק

D! כאן ועכשיו 12 בפברואר 2018

כן. במצב שהם נמצאים בו אני מעדיף להכניס את כולם לאותה הקטגוריה. לא יודעים כלום ו/או לא יודעים איך להעביר את זה + לא אוביקטיווים, לא מפרשנים אלא מתארים את מה שקורה אצלם בלב ובראש

גיא זהר 12 בפברואר 2018

שלא תבינו, הם כולם (כולל השדרים) גרועים עד גרועים מאוד. ועדיין יש הבדל מסוים. אני בכלל לא מבין למה לשמוע אותם?

D! כאן ועכשיו 12 בפברואר 2018

אם אתה שקוע עמוק בזבל אני לא רואה סיבה להתעסק בהבדל האם תיכף תבלע צואת עיזים, פרות או באפלו.
אני בדרך כלל לא אבל אתמול יצא לי לצפות עם סאונד.
ובכלל אני פחות אוהב לראות בלי לשמוע כלום מהמגרש

עומר 12 בפברואר 2018

איפה אתה מסתובב שיש בפחים צואת בפאלו?
:)

D! כאן ועכשיו 12 בפברואר 2018

אחחח איפה שיש גבינת באפלו ותה עם חלב באפלו

yaron 13 בפברואר 2018

הפתרון היחיד לתת רמה הזאת זה שפשוט לא יהיה פרשן. שדרן בודד שאין לא עם מי לדבר יאלץ רק לשדר.

יואב 12 בפברואר 2018

שייע אתמול זה היה נורא. בעיקר חוסר המודעות מכמירת הלב.

D! כאן ועכשיו 12 בפברואר 2018

נכון.
אבל לא הוא אשם.

פיני 12 בפברואר 2018

החידוש הגדול במכבי: תחת! סוף סוף קצת מזל, סוף סוף תחושה של ניצחון במשחק גרוע (לבאר שבע היו 20 כאלה בשנתיים האחרונות).
וגם: ראיקו!!!

אורי 12 בפברואר 2018

למרות שזה לא חדש, היום נפל לי האסימון
אנחנו מקום ראשון. חיפה בפליאוף התחתון. הפועל בלאומית.
יש מתוק מזה?

נולי 12 בפברואר 2018

לא, אבל בכל זאת חבל שאין דרבי…

טרנטה 12 בפברואר 2018

ממש לא וחבל שהם עולים. מה רע שקט מהם קצת?

ישי 12 בפברואר 2018

גם הפועל במקום הראשון. וגם לחיפה יש סיכוי להגיע לשם…

אורי 12 בפברואר 2018

שאלו יהיו המקומות הראשונים שלהם כל שנה
עם כי קצת קשה כל שנה להיות מקום ראשון בלאומית. שנה כן שנה לא גם טוב

אזי 12 בפברואר 2018

זו עונה של הרבה עליות וירידות גם אצלנו וגם אצל ב"ש (בית"ר יחסית יציבה), וזה מה שמדאיג אותי.
מכבי תל אביב נמצאת במומנטום מאוד חיובי ובאר שבע במומנטום מאוד שלילי. בהסתכלות על כל העונה הזאת, לא יהיה מופרך לחשוב שמתישהו המומנטומים יתהפכו וכרגע הפער שלנו בפסגה מאוד קטן ולא יחזיק שני הפסדים שלנו ושני נצחונות של ב"ש.

אני מקווה שנצליח לסיים את העונה הסדירה במקום הראשון וזה משאיר לי ארבעה שבועות למצוא רופא לב טוב.

נולי 12 בפברואר 2018

שכנר שדר יהיר, פרובוקטיבי ושלילי תמיד. לא רק במשחקים של מכבי. מעצבן ומקלקל את ההנאה מהמשחק. דווקא אתמול ניסה קצת להיות אובייקטיבי. מזל שאפשר לבחור לשמוע את השדרים האנגלים במשחקים של הפרמייר ליג במקום את דברי הרהב והשחץ שלו.
שייע עילג וסתמי. בערך כמו נמני. לא מוסיף כלום להבנת המשחק וגם "מייעץ" למאמנים ו"מתווכח" עם מה שהם עושים. אולי הוא חושב שזה יעזור לו למצוא עבודה כמאמן?
עכו שיחקו הרבה יותר טוב מהיריבות האחרונות של מכבי, שניצחה בנס בעזרת רייקוביץ. כבר אי אפשר יהיה להגיד שרייקוביץ לא הביא נקודות….

השמן 12 בפברואר 2018

סך הכול מסכים. אני קצת פחות סלחן ממך לגישה במחצית הראשונה, מול כל קבוצה אחרת בליגה לדעתי היינו שווים ספיגה.
אבל אני מקווה שהלקח נלמד. אומנם גם ג'ורדי דיבר על האופי, אך הדגיש יפה מאוד כמה המחצית הראשונה הייתה לא מתקבלת על הדעת.

עידו 12 בפברואר 2018

מישהו יודע מה קרה לדוידזאדה? הבנאדם עושה הכל הפוך ונראה כל הזמן בלחץ ועצבים. הכותרת על טוואטחה בטח לא יועילו…

שייע טיפש, אין לי משהו אחר להגיד בעניין. לטעון שמכבי משחקת עם 5 בהגנה זה פשוט אי הבנה של מה שקורה על הדשא.
שכנר סתם אפס שמחפש את השופטים, ומלבה את האש.
במקרה של המשחק הזה אפשר היה לחשוב שהוא למעשה העביר את ההחלטה על הפנדל. ייתכן שהשופט והקוון משכו מספיק זמן בשביל שהעדכון מהטלויזיה יגיע אליהם.

ויקטור מורוז 12 בפברואר 2018

למה טוואטחה ולמה דוידזאדה? עדיף לנסות לחזור לאופציית אדוארד סובול, שהושאל העונה לפראג ועשה לנו צרות.

שלו 12 בפברואר 2018

אני לא הבנתי למה שייע חזר על זה כל הזמן שיש חמישה שחקנים בהגנה, כשברור שזה שלושה בהגנה ועוד שני "מגנים" שהם בעצם קשרים.
אתמול זו הייתה הפעם הראשונה שממש ראו שיש שיפוט טלויזיה (וזה בסדר).
חבל או בעצם לא על האדום ליצחקי,
רק לא הבנתי איך זה אדום ומה שרייכרט עשה אח"כ זה רק צהוב.
לא שזה משנה.

יואב 12 בפברואר 2018

שיהיה שיפוט טלוויזיה גם בשער של ריקן. ובאדום המוזר של יצחקי.
כל מילה על רייכררט- רק מושחתות מביאה לחוסר אחידות כזה. לכאורה.

שלו 12 בפברואר 2018

מסכים על שיפוט טלוויזיה,
המשחק לא נפגע מכך שבוטל הפנדל.
במקרים של אדום / גול / פנדל זה ממש בסדר.

במקרה של ריקן לא היה קורה כלום עם חצי דקה אחרי הגול השופט היה מאשר אותו, האמת בטכנולוגיית קו השער הוא היה מקבל חיווי של גול בפחות משנייה, זה אפילו לא שיפוט טלויזיה.
(זה עובד ככה בהוקי לדעתי).

יואב 12 בפברואר 2018

לפעמים השחקנים צריכים לצאת מהקליפה ולמשוך את עצמם בכח מהבוץ. בטח ביום בו יורדי לא מגיע חד ונותן לפארסה הזאת להימשך יותר מידי זמן. שמח שעשו את זה.

גיל שלי 12 בפברואר 2018

אני חושב שזה משהו שיורדי עדיין לא פיתח, היכולת להשפיע תוך כדי המשחק, והגמישות לשנות דברים שלא לפי התכנית המקורית, נדיר שהוא מחליף לפני דקה 65 אלא אם פציעה, זה משהו שכנראה יגיע עם ההתפתחות שלו

yaron 12 בפברואר 2018

אני חושב שג'ורדי שידר עם ההרכב הזה מעט זחיחות, כאילו זה משחק גביע. לי זה הרגיש שהוא עלה עם שחקנים ש"מגיעות" להם דקות.

יואב 12 בפברואר 2018

הוא מנהל רוטציה ומחפש לתת דקות מנוחה ככל שניתן.
אבל בהינתן חסרונו של גולסה, לעלות עם באטוקיו(שעדיין מחפש את הקצב שלו) ויצחקי, זאת הזמנת הטיילת שהיתה אתמול. שני קשרים חזקים ויצחקי? מבין. עכשיו מותר לטעות בהרכב, עכו פשוט תקפה אותנו וייתרה לגמרי את יצחקי ואת התוכניות שתתבנקר, לא יעלה על הדעת שהפארסה הזאת נמשכת כמעט שבעים דקות.

ערן (המקורי) 12 בפברואר 2018

+3

שלו 12 בפברואר 2018

יורדי עלה עם תשעה שחקנים, בן חיים ויצחקי.
אחרי ההרחקה והחילופים מכבי עברה לשחק עם שחקן יותר (עשרה).
ואז היה יותר פשוט.

ג'נובי 12 בפברואר 2018

זה דווקא בסדר בעיניי. בהתחשב בפציעות ובזה שעוד מעט פלייאוף עליון שכל משחק בו יהיה מלחמה חשוב לנצל את העומק בסגל. לטעמי זה היתרון היחסי של מכבי על ביתר ובש. עם זאת, המערך הנוכחי מצריך שלישיית קישור בעלת תכונות מאוד מסוימות והשילוב של יצחקי ובאטוקיו פשוט לא עובד בה.
עכו הגיעו למצבים דרך המרכז וניצול של הכובד של טבח ובאבין. עם שרן או אפילו שפונגין בהרכב אני מאמין שהיו מגיעים להרבה פחות.

Ollie Williams 12 בפברואר 2018

שילוב של פרץ, בטוקיו ויצחקי מבטיח שלפחות שניים מהם לא משחקים בעמדה הנכונה

יואב 12 בפברואר 2018

מדוייק.

בלאנקו 12 בפברואר 2018

הרבה מזל ועוד קצת קיפוח מהשופטים הופכים גם נצחון צפוי בעכו למתוק במיוחד.

סיפור לא קשור: ראיתי את המשחק אתמול עם הבן שלי והוא שאל אותי מי השחקן האהוב עליי בקבוצה ושתקתי איזה שתי דקות עד שמילמלתי אלי דסה בצורה לא משכנעת. זה גרם לי להבין (ולהתבאס על עצמי) שכל ההסתכלות שלי על הקבוצה היא מאוד שלילית וביקורתית. לא הגעתי למסקנה אם זה קשור לנרגנות האינהרנטית לתהליך ההזדקנות או סתם מחסור חמור ברגעי נחת בשנתיים האחרונות.

ועוד הערה, בן אז'ובל שחקן אש. הג'קפוט הבא של טביב.

יניב פרנקו 12 בפברואר 2018

בן אזובל נראה תפור על באר שבע/דהאן

גיל שלי 12 בפברואר 2018

כן, אם הוא משחק בעכו, בהגדרה הוא שייך לדודו, שחקנים של דודו לא מגיעים למכבי באופן עקרוני

בלאנקו 12 בפברואר 2018

לא עוברים ישר מעכו לב"ש. צריך תחנה בבית"ר/ק"ש/הפועל חיפה (או כישלון קולסאלי במכבי חיפה) קודם.
וחוצמזה לא חושב שהוא ברמה של מכבי/ב"ש בשלב זה.

חיים הצהוב 12 בפברואר 2018

כישלון בחיפה עוברים אלה שהולכים לביתר.
לב"ש עוברים דרך אשדוד

אורי 12 בפברואר 2018

נדמה לי שבאר שבע שיחקה כבר נגד עכו אז כנראה לא נשמע העונה שהם מעוניינים בו.
ממן, הסלבנק ועכשיו אלקה התותח על שלושת שעריו

גיא זהר 12 בפברואר 2018

אז'ובל מקרה ראש רציני. מסתובב לא מעט שנים באזור. בקיצור, תפור עלינו.

tazza 12 בפברואר 2018

אז'ובל על אוקטופאמין היה שם שלישייה אתמול

אורי 12 בפברואר 2018

אבל כבר אין

חיים הצהוב 12 בפברואר 2018

הדבר הכי חיובי מהמשחק אתמול זה שכנראה וראינו את הדקות האחרונות של יצחקי במכבי.
אחרי שאצילי ודה יחזרוובגלל שאלירן נכנס לכושר, אני לא רואה את גורדי נותן לו יותר מדי קרדיט אם בכלל.
הוא היה כל כך חלש אתמול שזאת פעם ראשונה שראיתי קבוצה שמשחקת יותר טוב ב10 שחקנים, היציאה שלו פשוט שחררה פקק ענק שהיה באמצע.

אני דווקא חושב שהיה לדור פרץ אחלה משחק אתמול, הוא היה עסוק בלתקן את איבודי הכדור של טיבי וטב"ח אתמול, היה חסר לנו בלם שיודע לנהל משחק (ייני) או סתם כזה שיודע להעביר פס (שפונגין) ופרץ ניסה לעשות את המיטב מההרפתקאות של טב"ח

אורי 12 בפברואר 2018

ג'ורדי פשוט ידע שיהיה אדום אז עלה עם 9 (או 8, לא סגור לגבי בטוקיו) מול 11 כדי שהאדום לא ישפיע כשיגיע

funfun 12 בפברואר 2018

בול בפוני!
חוץ מזה שיצחקי תקע גם התאכזבתי לגלות עד כמה טב"ח גמור כבר – אבל ממש.
מסכים לחלוטין שעם ייני (למרות הכושר הנוכחי) או שפונגין הפלונטר היה משתחרר בייתר קלות.
גם פינוקיו לא לוקח על עצמו מספיק בהיעדרו של גולאסה
הדבר היחידי שאני יכול ל"האשים" את פרץ אתמול זה משחק מעט אגרסיבי מדיי שהיה מסוכן עם השופט המעאפן הזה
אתמול להרגשתי ניצחנו למרות ג'ורדי (הנה הולכים לערוף לי את הראש :-) )

יואב 12 בפברואר 2018

כל מילה.

yaron 12 בפברואר 2018

לא, לא הולכים לערוף לך. בתור "האלטר אגו של קרויף" הפעם אני לגמרי מסכים שניצחנו למרות קרויף.

טרנטה 12 בפברואר 2018

נראה לי שמאז אבוקסיס לא היה שחקן מגעיל כמו רייכרט במגרשים בארץ.

עומר 12 בפברואר 2018

שי אבוטבול

עידו 12 בפברואר 2018

אבוקסיס לפחות היה שחקן כדורגל. רייכרט לא קשור לתחום

יואב 12 בפברואר 2018

גם אבוטבול לא היה שחקן כדורגל.

יניב פרנקו 12 בפברואר 2018

אבקסיס היה שחקן כדורגל ואף יותר.
אבוטבול היה שחקן סביר עד הפציעה – בסוף צריך לזכור ששי לא סיים לאף אחד קריירה אבל מישהו בכניסה מאוד אגרסיבית ומגעילה די גמר את שלו.

עומר 12 בפברואר 2018

צריך לזכור איך הוא ניסה לגסיים למישהו את הקריירה בדרבי 2-0 בעונת אוסקר, פשוט כשל (גם) בזה.

יואב 12 בפברואר 2018

אבוטבול זה סוג של המצאה. אבוקסיס לעומת זאת היה שחקן גדול באמת.

יואב 12 בפברואר 2018

עומר, וזה עוד אחרי הפציעה הקשה שעבר… מה נגיד?

Lord Anthony 12 בפברואר 2018

זה שהוא לא סיים לאף אחד את הקריירה, זה בטח לא מחוסר רצון.

דביר 12 בפברואר 2018

לא מסכים לגבי דור פרץ. היה לו אתמול משחק טוב מאוד.
הוא גם השתתף התקפית בזמן שמיכה ויצחקי נסגרו לגמרי.

מי שהרים אותנו היה ריקן שנכנס וסחף את כולם באנרגיות מטורפות. זה הורגש במיוחד על בטוקיו שהתחיל את המשחק נורא ונראה בלי אוויר וסיים אותו באטרף ובספרינטים הסיטריים

צור שפי 12 בפברואר 2018

לא צפיתי במשחק, אני מקבל שהצע הפרשנים במקומותינו לא משהו אבל ביקורת על שיפוט היא חלק אינטגרלי מחבילה ששדרן (ועוד יותר מזה פרשן) אמור להביא איתו וזו הנורמה גם בליגות יותר אטרקטיביות מהישראלית.
אם השופטים מושפעים מהביקורת הזו ועוברים לפנקסנות האשמה והאחריות היא שלהם ועליהם, ולא של הפרשנים/שדרנים.

גיל שלי 12 בפברואר 2018

אם היית רואה היית מבין על מה אני מדבר, במקומות אחרים זה חלק מהשידור, אתמול ובמקרים רבים נוספים, השידור של המשחק הוא חלק קטן מפינת הביקורת על החלטות השופט

yaron 12 בפברואר 2018

שתי נקודות מתוך השלוש של ראיקו, השלישית שלי – עברתי ל- mute :-)

יש לי בעיה קטנה, אני מרכיב מכשירי שמיעה. השלוש אליפויות היו עם המכשירים הקודמים שלא התחברו לטלוויזיה ולכן רוב המשחקים היו ב-mute ( האופציה השניה היתה לעבור לווליום של זקנים ולהעיר את הילדים).
המכשירים החדשים מתחברים לטלויזיה וזה מציב בעיות חדשות. למרות שמכשירי שמיעה אף פעם לא מושלמים ומגיעים לרמה של משקפיים, דווקא בכדורגל הם עובדים יותר מדי טוב. אני מנסה להנמיך לרמה שאשמע קצת את הקהל אבל לא אבין את הפרשנים ולא מצליח… יש פעמים שפשוט נשבר לי (אתמול) ואני מכבה :-)

Ollie Williams 12 בפברואר 2018

ההבדל הוא בין ביקורת על שופט מדי פעם תוך כדי שידור המשחק, לבין שידור המשחק מדי פעם תוך כדי ביקורת על שיפוט

אחד העם 12 בפברואר 2018

האליפות השנה לא תהיה רצופת הנאה מהביצועים, אבל תהיה . (בסבירות סבירה).
נהניתי לפרקים מהמשחק של קניקובסקי ובלטסקה. מקווה שפרנסי הקבוצה מייעדים להם (ולכמה מאחיהם לגורל), חלק ונחלה בתכניות החומש שהם רוקמים למכבי.

ערן (המקורי) 12 בפברואר 2018

מסכים עם הפוסט, מרוצה מהגישה, מקור הרוח של השחקנים במצב קשה, ומהתוצאה.
אבל קשה לי עם ניהול המשחק של ג׳ורדי, החל בבחירת הרכב (יצחקי וטבח) והמשך, וחשוב יותר, בתגובות איטיות (כמה רע צריך להיות בשביל חילוף לפני דקה 65?) ובעיניי תמוהות. וידאר חייב תמיד לצאת? ב 0:0? לא ברור לי

יואב 12 בפברואר 2018

אין לי בעיה שוידאר יצא אם האדום הכתיב סגנון משחק אחר(עטר). יש לי בעיה עם הטיילת שלא נמצא לה פיתרון במשך רוב הזמן.

גיל שלי 12 בפברואר 2018

כמו שכתבת, יורדי הניח שעכו יעלו בבונקר, עכו לא עלו בבונקר, יורדי לא עשה שום התאמה, כמו למשל להוציא את ברק יצחקי כבר בהפסקה, גמישות מחשבתית זה כנראה משהו שעדיין אין לו

שלו 12 בפברואר 2018

אני חושב שהוא לא רצה להוציא אותו לפני הדקה ה 60.
בעיקר כדי שריקן ישחק רק 30 דקות.
לי היה ברור לי שזה יהיה משחק חפירות שיותר מתאים לעטר (שלא צריך לחשוב) מאשר לוידאר שלא יקבל הרמה נורמלית…

יואב 12 בפברואר 2018

ויותר מזה, מכבי עלו לחצי השני באותו מוד. עכו מזמזמת גול אבל כלום לא השתנה. ליורדי לא היה יום טוב.
השחקנים הוציאו אותו מהבוץ. וזה בסדר. זה מצופה מהם לאחר שיורדי הוציא אותם מהבוץ.

שלו 12 בפברואר 2018

הרכב
לגבי טב"ח אני מבין את הרעיון לא הביצוע. יורדי לא רצה להזיז את דור פרץ מהעמדה שלו.
את הרכבת יצחקי לא הבנתי, גם תפס למיכה את האזור פעולה, גם ברור שיהיה חילוף בדקה ה 60.
כנראה ריקן קצת פצוע ומעדיפים שלא ישחק יותר מ 30 דקות.
עטר נראה לי פתרון לא רע לאגף שמאל אולי גם לא רצו שישחק יותר מדי ברצף.
מי האמין ששפונגין יהיה חסר, סחטיין על הראיון.
החזוק של מכבי, אני מקווה יבוא כשדסה ואצילי יחזרו במהרה בימנו.
עם ייני וגולסה וריקן זו קבוצה אחרת.

ההבדל הגדול מב"ש ובית"ר נראה לי יבוא לידי ביטוי במנוחה שניתן לתת לשחקנים (בטח כשמכבי משחק עכשיו פעם בשבוע ולבית"ר וב"ש יש לפחות עוד משחק גביע אמצע שבוע אחד).

יוני 12 בפברואר 2018

גיל – יש לך קצת מידע כדי לשפוך אור על מצבו של רודריגז? הוא ממעט לשחק בגלל יכולת יכולת באימונים / חזרה לכושר? או שמדובר בתזמון גרוע כי הקישור שלנו במומנטום מסוים?
ולמרות הכל, צריך משהו מיוחד כדי להעדיף את יצחקי בהרכב על פני כל שחקן בסגל, באמת. אני מציב את באטוקיו בעמדה של יצחקי ומעלה את רודריגז, לפני שאני בוחר להרכיב אותו.

אמנון א.ק.א. טרנטה 12 בפברואר 2018

בהחלט ניתן לשים את רודריגז גם יותר קדימה ואז יהיה אולי מישהו שימסור לוידאר.

אחד העם 13 בפברואר 2018

"הועד להשמצת טב"ח" , הולך וצובר תנופה בשיח, במקביל לעליית קרנו של "הועד להצלת דקות המשחק של ייני". איני חסיד או מתנגד של מי מהשניים. שניהם שחקני בית מסורים, ספורטאים מתמידים וייני הוא גם אישיות מובילה ואיש המקרין ומעורר אמפתיה. אבל כדורגל מקצועני הוא ספורט אכזרי רצוף החלטות פרסונליות קשות. רצוי שתהיינה מגובות בעובדות.
להלן נתונים סטטיסטים מהמשחק האחרון. (לא משחק גדול של טב"ח, של מי כן?) טבח מסר 38 מסירות מדוייקות מתוך 44, שיעור נמוך משני הבלמים האחרים: (באבין 51 מ 54, טיבי 56 מ 60, הגרוע בחוליית ההגנה הוא זאדה 32 מ 40), יש לזכור כי טבח מוסר יותר מסירות לעומק, ביחס לטיבי ובאבין שמתמסרים בינם לבין עצמם או עם רייקו. לראיה: לטב"ח היתה מסירת מפתח מדוייקת אחת מתוך ניסיון אחד, לעומת 0 מ 0 אצל שני הבלמים האחרים ו 0 מ 1 אצל זאדה
לטב"ח היו 8 נצחונוצ מ 13 מאבקים לעומת 7 מ 12 לבאבין ו 8 מ11 לטיבי (בכושר הטוב מבין השלושה, לעניות דעתי), זאדה משתרך מאחור גם כאן עם 5 מ 12. במאבקי גובה הוא ניצח 2 מ 6, לעומת 0 מ2 לבאבין ו 3 מ 4 לטיבי, (זאדה 1מ1). טב"ח גם מוביל בפרמטר התקפי של דריבלים מוצלחים 2 מ 2 ביחס ל 0 מ 0 לבאבין , 1 מ 1 לטיבי ו 0 מ 3 לזאדה. לטב"ח 2 תיקולים מוצלחים מ2 ניסיונות, לעומת 0 מ 1 לבאבין, 1 מ 1 לטיבי ו 2 מ 3 לזאדה. לטב"ח איבוד כדור 1 מול 4 חילוצים, 1 מול 2 לבאבין, 3 מול 6 לטיבי, 3 מול 4 לזאדה. טב"ח ביצע עבירה 1 וסחט 1, (באבין 0/1, טיבי 2/1 וזאדה 0/0.) אלו העובדות, שנלקחו מאתר סקורר, ראוי שיוצגו כאן, לצד הררי הפרשנויות.
למען הסר ספק, אני סובר שבשנה הבאה צריך להשאיר רק את טיבי ואת ייני כמחליף אוניברסלי, מבין השמות שהוזכרו לעיל.

גיל שלי 13 בפברואר 2018

אתה מביא נתונים על יכולת אישית של בן חיים, למרות שהיכולת האישית שלו בירידה ביחס לעצמו, זאת לא הנקודה. הבעיה היא חוסר החשיבה הקבוצתית שלו

אחד העם 13 בפברואר 2018

אני מביא מדדים כמותיים המאפשרים מדידת התועלת של שחקן הגנה. בדיוק כמו שמודדים מסירות מפתח, בישולים ושערים לשחקני התקפה.
זו אינה חזות הכל, נכון. אך ניתן להסיק ממנה הרבה.
חוסר חשיבה קבוצתית זו אמירה בעלמא. מזכיר לי קצת את "לא היה שימוש מושכל בעשן" בסיכומי תרגיל בבה"ד 1. אני ער לפזיזות של טב"ח, אבל חושב שהיא מודגשת באופן מופרז בביקורת עליו. אני יותר מוטרד מהעבירות של באבין.

גיל שלי 13 בפברואר 2018

נתונים סטטיסטיים זה ממש נחמד, בכדורגל במנותק מסרט המשחק ולגבי משחק אחד, לא שווים פרוטה. תשווה את משחק ההגנה מול עכו לזה שהיה מול באר שבע ולזה שהיה מול בני יהודה, ואז ההבדלים ברורים, זה יותר חזק מסטטיסטיקה

Ollie Williams 13 בפברואר 2018

אפשר להסיק שטב"ח ברמה האישית משחק לא רע.
הבעיה היא שאני לא יודע איך לכמת מדדים כמו "עבירות שבאבין עשה כי טב"ח יצא לטייל ושכח לחזור" לדוגמה

אורי 13 בפברואר 2018

פשוט תניח שזה "לא מעט" וכנראה תדייק

Gil - Zimbabwe 13 בפברואר 2018

השחקן היחידי במכבי שעכו לא לחצו והשאירו פנוי כל הזמן היה טב"ח, והם ידעו למה.

funfun 13 בפברואר 2018

טב"ח הוא חלום של כל אוהד כדורגל -שחקן בית שנותן כל משחק 120 אחוז , חזק כמו שור, איש של עבודה קשה והתמדה שמפצים על היעדר כישרון.
מה לעשות שהוא כבר מבוגר יותר ולא מתאים כל כך לשיטה של ג'ורדי

ועזוב את האופי החרא שלו בהקשר של אגו בתוך הקבוצה ועם החברים שלו – שזה תמיד היה קיים אבל היה נסבל כל עוד ניפק בהצלחה כל שבת הוכחות על המגרש…

גיל שלי 13 בפברואר 2018

וכדי להמחיש, כשטיבי עולה למעלה דווידזאדה מחפה עליו, בצד ימין אין מי שיחפה, עדיין טל עלה למעלה וגרם לחורים שטיבי היה צריך לכסות, שפונגין לדוגמה לא היה זקוק לכיסוי של טיבי כששיחק באותו תפקיד של טל. המשחק של טל לא מתאים לקונספט של ג'ורדי

אחד העם 13 בפברואר 2018

בציוות של השבת, זה היה אמור להיות בטוקיו. ברור שזה לא יהיה באיכויות של גולסה (היכן רודריגז??)
אם הוא אכן קטסטרופה קבוצתית, כדבריכם, איך זה שהשכיל הבחור לצבור כ 180 הופעות בשתי הליגות הבכירות באנגליה וכ 100 נוספות בנבחרת ישראל? איך טחו עיני כל המאמנים הללו מראות את חוסר ההבנה הבסיסית, הלכאורית, של הברנש , ברזי המשחק הקבוצתי? הוא שיחק טניס שם?
ואין צורך לציין שהוא בירידה בכושר לאחרונה. אני מודע לכך, כאמור.

גיל שלי 13 בפברואר 2018

הוא היה בלם נהדר, אף אחד לא לוקח ממנו את זה, עזוב באירופה, שנה שעברה במכבי, אבל כשהיכולות הפיסיות שלו ירדו, הנזק שהוא גורם גדול יותר מהתועלת, ובשלושה בלמים זה עוד יותר גרוע

אחד העם 13 בפברואר 2018

הסכמנו שלא להסכים. (לא על עצם ההערה, כי אם על עוצמתה). בוא נתאחד בייחולים משותפים לשנה הבאה, בא ניצב במרכז ההגנה קרלוס צעיר ומהיר (או ויטור עמיד וחסין) ולצידו טיבי ועוד בלם טוב (קמרה? פיליפנקו – אם יבריק?) כשבאגפים חורשים תלמים דסה (בריא) וטוואטחה. כל טוב.

גיל שלי 13 בפברואר 2018

הסכמנו

yaron 13 בפברואר 2018

זה נכון גיל אבל כבלם מחליף הוא בסדר
רוצה לאמר – טב"ח לא היה הבעיה שלנו בעכו, הוא היה חלק מהבעיה. ראשית היתה בעית פציעות/הרחקות. שנית, ג'ורדי לא הסתפק בטב"ח והתעקש גם על יצחקי.
שניהם לא היו צריכים לעלות למחצית השניה.

Ollie Williams 14 בפברואר 2018

גם יוסי בניון כבש בברנבאו בצ'מפיונס ליג וכיום הוא משחק מול 200 צופים בפלייאוף תחתון בישראל.
זה שטב"ח לא מתאים היום למשחק הקבוצתי בשיטה של ג'ורדי לא מוריד בכלום על העבר שלו באנגליה, אני לא מבין למה זה טיעון בכלל.

Dr. van nostrand 14 בפברואר 2018

טוב, כנראה שעכו כבר לא תתחרה העונה על תואר האליפות.
חבל

Comments closed