תודה לא

אוסי חזרה מהעבודה, ועל פי נוהל שבקיומו הוחל לאחרונה במשפחה בעקבות טרנד עכשווי, שאלה אם אראלה התקשרה. אראלה, אתם יודעים, זו מתכנית המנויים של מפעל הפיס שעושה לאנשים שמח. לא, אמרתי, אבל קיבלתי מכתב מגברי לוי.

 

אוסי חזרה מהעבודה, ועל פי נוהל שבקיומו הוחל לאחרונה במשפחה בעקבות טרנד עכשווי, שאלה אם אראלה התקשרה. אראלה, אתם יודעים, זו מתכנית המנויים של מפעל הפיס שעושה לאנשים שמח. לא, אמרתי, אבל קיבלתי מכתב מגברי לוי.

???

טוב, לא ממש קיבלתי, קראתי. אתר "כחול אמיתי" הוא אחד מאתרי האוהדים של הפועל פ"ת. השבוע התפרסם בו מכתב נרגש של גברי לוי, אוהד המועדון ויו"ר לשעבר של ההתאחדות. מנהלי האתר מציינים במפורש כי מכתבו של לוי הופנה אליהם באופן אישי, והם אשר יזמו את הפרסום.

לא רבים מבין קוראי דה באזר היו רושמים תחת הסעיף "קבוצה אהודה בארץ" את הפועל פתח תקווה. לא מתלונן, אבל את גברי לוי, לא נראה לי שיש צורך להציג.

וכך בין השאר כותב גברי לוי:

"…בשנת 1988 [גם אז היה משבר] לקחתי על עצמי את ניהול הפועל פתח-תקווה והקמתי את העמותה הראשונה בארץ. במשך שמונה שנים העמותה לא יכלה להחזיק מבחינה פיננסית, אני הפכתי ליו"ר ההתאחדות לכדורגל ונאלצתי לעזוב את הקבוצה והעמותה לא לפני ששכנעתי את מאיר שמיר לקחת לידיו את הקבוצה, לשלם את מרבית החובות למעט הכספים שאני אישית השקעתי. מאיר שמיר לקח את העניינים לידיים ורצה שהקבוצה תצליח. שמיר תמיד היה אוהד שרוף ואמיתי של הפועל פתח-תקווה, היה לנו גם משהו משותף. שני הבנים שלנו שיחקו בהפועל פתח-תקווה מילדות,לשניהם שם אחד גיא, לשניהם "קומץ" האוהדים החוליגנים מיררו את החיים, הוציאו מהם את הביטחון ולבסוף הם הרימו ידיים. [למה בעצם לסבול?], וכל זה מפני שהאבות שלהם תרמו יותר מכל אדם אחר להפועל פתח תקווה."

אני מכיר את גברי לוי שנים רבות. כידיד של הורי, הוא גם חולל עם להקת הריקודים שלו ביום חתונתי בקיבוץ. גברי לוי הוא בעל זכויות רבות בהפועל פ"ת. כשחקן עבר, אוהד ומנהל. הוא באמת השקיע זמן וכנראה גם כסף. אם לוקחים את זה ביחד, אז גברי ניצב על מדרגה גבוהה לאין שיעור ממני, בכל הנוגע לתרומה למועדון ששנינו אוהדים.

יחד עם זאת, גברי לוי חתום על תחילת מסעה המופלא של מכבי חיפה לצמרת הגבוהה של הכדורגל הישראלי. הוא זה אשר החל במכירה סיטונית וקבועה של שחקנים צעירים מהפועל פ"ת למכבי חיפה. בתקופתו נמכרו לחיפה אלון חזן ורפי כהן. זה היה בזמנים שהפועל פ"ת נחשבה עדיין, בצדק, לאחת מארבע הגדולות של הכדורגל הישראלי.

זכויות - לוי

 

כסף כסף כסף. איך שלא נהפוך את זה, זהו שם המשחק. לחיפה יש ולפ"ת לא. יש לך נכסים ומישהו מוכן לשלם עבורם הרבה כסף. סימפל אז דת'. אחרי פרק זמן כזה או אחר, זהו תהליך בלתי ניתן לעצירה. לחיפה היו שאיפות וכסף ורצון לשלם שם הרבה כדי להגדיל את הסיכויים. טבעי ונכון.

היה עוד נימוק שדיבר על זכותו של כל שחקן להתקדם מקצועית וכלכלית. בחיפה הסיכוי לכך היה רב יותר. מנקודת השקפתו של השחקן, מובן לגמרי. מבחינתי כאוהד, עלבון נורא ובלתי נסלח.

חלק מובנה בדי אן איי של אוהד, הוא הרצון לראות את קבוצתו מגיעה להישגים. מדובר שמשהו משותף לכל אוהד בעולם, גם לכאלה שהסיכוי שלהם לראות את חלומם מתגשם זהה לסיכוי שאראלה ממפעל הפיס תתקשר. אלא מאי, זה פשוט לא יכול לקרות בשל מליון סיבות, שהעיקרית בהן היא יכולת כלכלית של המועדון. נחיתות כלכלית ברורה של הפועל פ"ת מול מכבי חיפה יצרה מציאות חדשה. חרקתי שיניים והתרגלתי.

כשמאיר שמיר לקח את הבעלות על המועדון, הרשיתי לעצמי להניח שהמציאות עומדת להשתנות לחיוב. מאיר שמיר, אוהד שרוף מילדות, איש עתיר נכסים, שיכול לתת פייט רציני גם ליעקב שחר. לא היה לי צל של ספק שכאוהד, גם לשמיר יש חלומות על התארים שהקבוצה תתמודד עליהם, ויכולתו הכלכלית תאפשר את הגשמתם.

בנקודה זו אני חייב לומר שני דברים: כאוהד, אינני מחזיק באיזו זכות קלה שבקלות להתערב ו/או להיות חלק מהשיקולים שבבסיס תכנית ההשקעות של הבעלים. כאוהד, מותר לי רק לומר תודה. אבל בהחלט נותרה בידי זכות המחאה אם וכאשר הבעלים ממשיך את קמפיין המכירות של שחקני הקבוצה. אינני יכול להתערב, שהרי בעל המאה וכו', אבל למחות מותר לי. כך גם לשאר אוהדי הפועל פ"ת, איש איש בסגנונו.

בא מאהבה - שמיר

 

חלק מהאוהדים בחרו בשיטת מחאה אלימה ונפסדת ונכון תיאר גברי את הנושא – כלפיו וכלפי בנו וכן כלפי משפחת שמיר. כמרבית האוהדים, לא רק שלא הייתי שותף לכך, גם הבעתי בקול רם את הסתייגותי. באופן טבעי זוכרים יותר את הקומץ שמרר לך את החיים ולא את האלפים עם חולצות "תודה לך שמיר" למשל והתמיכה הבלתי מסויגת, עד שגם להם נפל האסימון.

כך או כך, התוצאה הייתה שמאיר שמיר עזב. לא באמת. הוא העביר אמנם את זכויות הבעלות לאחרים, עמותות ואנשים פרטיים, אבל תמיד תמיד נשאר בעל המילה האחרונה והקובעת במועדון, בעיקר בזכות העובדה שהמשיך לתרום מכספו לקבוצה במשך שנים רבות. גידי ליפקין כותב על כך בידיעות אחרונות השבוע. אין ספק שללא התמיכה של שמיר, הייתה הקבוצה מתרסקת כבר מזמן.

צריך, יחד עם זאת, להבין את רחשי ליבם של אוהדי הקבוצה. אתה לא נהיה אוהד בכדי לבלות את חייך בהבנת מניעיו של הבעלים. אתה נהיה אוהד כי אתה רוצה להתפוצץ מגאווה במעמד הענקת גביע או זכייה בתואר אליפות. אתה לא נהיה אוהד של פ"ת כדי לראות את מיטב הנוער שצמח אצלך במועדון לוקח אליפויות בכרמל. לטובת אוהדי מכבי חיפה אציין רק שאני לא שוכח לרגע שחזן בא מאשדוד, רפי כהן מאילת וזנדברג מהאורדונים, אבל גם לא שוכח שרק אצלנו הם נהיו מה שבגללו שחר קנה אותם. לעומתם  קייסי, קופל, חסן, ובאדיר, גדלו בפתח תקווה, כמו גם טוטו תמוז ויוסי שבחון מאוחר יותר.

לפני שלוש שנים הייתי שותף ליוזמה של קבוצת אוהדים ותיקים שמטרתה היה להחזיר את מאיר שמיר לבעלות וניהול מלא של הקבוצה. בפרונט, לא על ידי בובות. נפגשנו עימו במשרדיו ברמת החייל. פעמיים ישבנו איתו, כמה שעות בכל פעם.

מאיר שמיר הוא אדם מרשים ביותר. הוא נבון ומצניע לכת. הפגישות איתו היו חוויה שלא אשכח לעולם. באמת. הוא ריגש אותי בסיפורים שלו איך כילד דתי היה הולך בשבתות ברגל עם אביו ואחיו למשחקים עם כרטיסים שנקנו ביום חול. הוא שולט בכל פרט הנוגע להיסטוריה של המועדון, וכשהוא מדבר על הפועל, אתה מרגיש אהבה. הוא מדבר על הפועל, והעיניים שלו נוצצות. וכשהוא מספר על מה שחווה עם בנו גיא מידי חלק מהאוהדים, אי אפשר שלא להבין למניעים שגרמו לו ללכת.

האווירה הנינוחה והכנה שיצר בפגישות, אפשרו לי להפנות אליו  את השאלה שמטרידה אותי, ואני מניח שגם את כל אוהדי הפועל פ"ת, שאלה אחת שעליה לא השיב ישירות. מדוע המשיך באותה מגמת מכירת השחקנים לחיפה ואחר כך למכבי ת"א ובית"ר.

זה היה קשה. שמיר הוא איש חכם ולעולם לא יאמר אלא רק את מה שירצה. הוא סיפר שעל כל שחקן שמכר, הביא אחר במקומו, מה שנכון. הזכיר את פרקוביץ' וארצג, וגאבור מרטון ואנש דמירוביץ' ומישיש וקרלוס אולראן הגדול ומתי הביא אותם וכתחליף למי. את הניסיונות שלי להקשות עליו כששאלתי מדוע בכלל להביא תחליפים, כשיש בידיך את האורגינל הטוב המוכח, הוא הדף בקלילות ולא ענה ישירות. היה ברור לי לגמרי שעל המניעים הכלכליים שלו, הוא לא ידבר גם אם אעמוד על הראש.

וככה זה נגמר. שמיר נשאר עם הכאב והעלבון ואני עם אהבת נעורי המתרסקת.

גם להם מגיע

 

נחזור לגברי לוי. אחרי העובדות שהוא מתאר ושעימם אני מסכים, הוא מוסיף ופורש את משנתו לעתיד ואת הדרך שעליה יחזור המועדון למקום בו גם אני הייתי רוצה לראות אותו:

"…הדבר הראשון שצריך לעשות, זה: שכל אלה שנמצאים עכשיו במערכת, יגידו תודה רבה וברוח טובה, יבקשו מהם לפנות את המקום לגוף חדש, אז תקום עמותה חדשה של אנשים טובים, אוהדים אמיתיים אוהבי הפועל פתח-תקווה, שיפנו למר מאיר שמיר, שהוא היחיד בעולם הזה שיכול להחזיר לנו את הכבוד האבוד. מאיר שמיר יהיה נשיא הכבוד ובעל הבית.
יפנו לגברי לוי לשמש מנכ"ל ויו"ר צמוד לקבוצה  בתשלום כמובן.
גיא שמיר יהיה מנהל הקבוצה וגיא לוי יהיה המאמן והמנהל המקצועי. באם יסכימו. המטרה לחזור ולגדל שחקני בית. לשחק כדורגל חיובי ושתהיה לשחקנים שייכות למועדון. והעיקר להחזיר את הנשמה והכבוד להפועל פתח-תקווה של: נחום סטלמך, בועז קופמן, זכריה רצאבי, חלדי,יעקב ויסוקר, נהרי, אורי קרני, דודו קרמר, ראובן יפת, אריה רדלר, "ידה" רביוב, צביקה מרקוס, אשר זליקוביץ', יורם אוברקוביץ' ואחרים. אני כותב מכתב זה עם דמעה גדולה בעין, וזאת לאחר שנשבעתי שאני לא אתקרב יותר לקבוצת הכדורגל הפועל פתח-תקווה."

טוב, נו, עם חלק מהדברים אני בהחלט מסכים. צריך ניקוי אורוות. הבעלים הנוכחיים הודיעו כבר שיעזבו בסוף העונה, אבל דני לוי מחזיק בקרנות המזבח כאחוז עם ישראל בארץ ישראל. הוא לא הולך לשום מקום. בעיה. צריך להחליף שם את כולם.

על סעיפי ההצעה הארגונית של לוי אני אומר, תודה, אבל ממש ממש לא תודה.

 

אני רוצה להחזיר עטרה ליושנה, אבל אין לי כל עניין להחזיר את הגלגל אחורה. אני רוצה את המועדון תחת בעלים אחר שישקיע כמה שיחפוץ, אבל כזה שמטרתו לקדם את המועדון ולא את חשבון הבנק שלו. אני רוצה בעלים שישקם את מחלקת הנוער שבוגריה ישחקו בכחול, לא בירוק או צהוב. בסרט שלוי מציע, כבר היינו. במקרה הטוב הוא יאריך אולי את חייה של הפועל פ"ת בליגה הבכירה, אבל ינציח את מצבה כקבוצה סימפטית וספקית כישרונות  במקרה הטוב, שתתנדנד אי שם בגבהים המסחררים של בינוניות ממוצעת. נמאס כבר מסרט הבלהות של ללמוד כל שנה עשרות שמות חדשים.

לעניין גיא שמיר כמנכ"ל, הצעה שלנו ברוח זו הועלתה על ידינו, נדונה באחת הפגישות עם שמיר ולא נשללה על ידו. נקבעה לנו פגישה עם גיא, אך זו בוטלה על ידו ללא הסבר כמה ימים טרם קיומה. גיא לוי כמאמן? קומבינה מסובכת למדי. חתונה קתולית לא נחוצה. אני לא יודע אם גיא לא יכול להצליח כמאמן, אבל רשימת הישגיו בפתח תקווה עד כה כוללת בעיקר מאבקים וניצחונות במאבקי אגו, על איתן בודניוק ודוביק רמלר למשל, שני סמלים גדולים יותר ממנו במועדון.

**

העתיד הקרוב של הפועל פ"ת, בעייתי. אני לא רואה אותה מתקדמת לשום מקום במצב הנוכחי. לא פוחד מזה. לחזור אחורה לא ישנה את המצב באופן שאני רוצה שישתנה. בכל הנוגע לקבוצתי אני דבק בגישה המרקסיסטית הגורסת כי צריך שיהיה רע יותר, לפני שיהיה טוב יותר. כבר כתבתי כאן על החלום שלי ואני לא צריך את גברי לוי ושמיר כדי שיגרמו לי להתעורר מזיע.

בקיצור, אראלה לא צלצלה.  

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

 

 

 

 

 

הקשר הצרפתי
תקווה בריטית חדשה ובעיקר פנג'יו

50 Comments

דובי מילר 28 בינואר 2011

תבורי – הבן שלי, אביתר,היה אוהד של מכבי פ"ת עד לפני שנה..זה יותר טוב ?

בני תבורי 28 בינואר 2011

ישמור אלוהים…איך זה קרה?

גמל (סתם גמל) 28 בינואר 2011

אני לא יודע בקשר לכל מה שמסביב. מה שאני כן יודע זה שגיא לוי מאמן מצוין.
מהתקופה הקצרה מדי שלו בב"ש ההתרשמות שלי הייתה שהוא מאמן מקצועי שמבין בכדורגל. הוא נתן הזדמנות לשחקנים הצעירים והייתה תחושה שהם באמת מתקדמים תחת הדרכתו. אחת התכונות שהכי אהבתי אצלו הייתה שהוא לא התכופף בפני האוהדים או שחקנים מסוימים. מי שהיה צריך לשחק, שיחק. זה גרם לקצר עם חלק מהאוהדים (הקומץ) אבל לפי דעתי ככה מאמן צריך להתנהג. בלי להתנצל ובלי להתחנחן.
מאוד הצטערתי כשהוא הודיע שלא ימשיך אחרי שהעלה אותנו ליגה ואני מאוד אשמח אם הוא יחזור לקדנציה נוספת בעתיד (כמובן, אחרי שקלינגר יסיים לפחות 5 שנים)

בני תבורי 28 בינואר 2011

גמל,
עקבתי אחרי גיא לוי אצלכם. כדורגל הוא בהחלט יודע, יש לו בעיה ביחסים עם בני אדם וזה מכשול רציני.

LSN 28 בינואר 2011

בני, עם האנשים שהוא היה צריך לעבוד איתם, לא אתה ולא אני היינו מצליחים לתחזק מערכת יחסי עבודה נורמטיביים. הוא מייצג אלטרנטיבה וגם אנחנו. נסתדר מצוין. ברחוב פרוג מספרים על גיטרות של לד זפלין שהיו היה מעביר לפול ווליום בין 2 ל-4. זה האיש שלנו.

jamie 28 בינואר 2011

הפועל פתח תקוה במתכונתה הנוכחית לא תוכל להתקיים יותר. חייבים לפרק ולהתחיל מהתחלה סטייל אוסישקין קטמון וקביליו.
חלומות על בעלים מסוג אחר הם יפים אבל הסיכוי שהם יקרו נמוך יותר מהסיכוי לקבל טלפון מאראלה.
העובדה היא שכל מי שמתקרב לקבוצה נעלם איפשהו בשלב בדיקת הנאותות.
משיחות עם אחד מאלה שניסו לקחת עליהם את הקבוצה הבנתי שהבעיה היא לא שיש חובות גדולים. הבעיה היא שאף אחד לא יודע להגיד לך מה גודל החובות. ככה אף אחד לא יקנה.
בנוסף, הנכס היחיד של הקבוצה (האיצטדיון) נלקח ע"י שמיר תמורת נזיד עדשים, מחלקת הנוער מפורקת- כך שבאמת אין לאף אחד סיבה לבוא ולקחת.
צריך לפרק, להקים מחדש עם מישהו רציני שיעמוד בראש המערכת (רון הדסי??)ולעלות לאט לאט ליגות- ואז לקוות שאולי יקנו אותנו.

אנונימוס 28 בינואר 2011

אפילו אני שלא מתמצא ברזי הפועל פ"ת מתפלא שהביקורת היחידה שיש לך על שמיר היא מכירת השחקנים. מה עם קומבינת המגרש הארורה עליה הרוויח האיש כנראה עשרות מיליונים?
אני מסכים עם ג'יימי לצערי. לפרק ולהתחיל מחדש. אין אפשרות אחרת. הפועל פתח תקוה במתכונתה הנוכחית הגיעה לסוף דרכה. אף חובב פרסום עשיר שפוי ונורמלי לא יתקרב לקבוצה בסטטוס הדני לוי הנוכחי שלה.
כדאי שעמותת האוהדים פשוט תכין תוכנית עבודה ברורה ליום שבו תרדו לליגה השניה או אפילו השלישית (וזה יגיע בקרוב למרבה הצער) כדי לתפוס פיקוד ולהבריא את המועדון כמה שיותר מהר

בני תבורי 28 בינואר 2011

אנונימוס,
יש לי ביקורת גם על נושא זה, אבל אני לא נוהג לדבר על מה שאיני מבין בו. אני יודע שהיתה עסקה למכירת האורווה, אבל לא מצוי בפרטים. מבחינתי עד שלא יוכח אחרת, מדובר ברכילות, מה גם שלקומבינה כלשונך, יש עוד שותפים.

LSN 28 בינואר 2011

בני, אם אנחנו מבינים מה עשה אולמרט, ומה עשה הירשזון, לא קשה להבין מה עשה שמיר. האיש קיבל לידיו עמותה ציבורית שהיו לה זכויות בנכס מסוים, וכיו"ר העמותה הציבורית הוא ויתר על זכויותיה בנכס לטובת הוא עצמו. לכאורה מדובר בהפרת אמונים בתאגיד, וזאת רק ההתחלה. פשוט מזה לא יכול להיות.

אנונימוס, באשר ליתר עלילות מאיר שמיר, בבקשה:
http://www.youtube.com/watch?v=UPM2qG66Y0c&feature=player_embedded

תומר חרוב 28 בינואר 2011

מעבר למה שהזכיר אנונימוס על המגרש, מה לגבי כספים שהתקבלו ממכירת שחקנים ועדיין מתקבלים היום.
אבל הפרטים הקטנים הם פחות מהותיים פה, מה שאני לוקח מסיפור בסגנון הזה הוא את הבלוף שאנשים כמו גברי ושמיר מתחזקים פה שנים: אם אני לא הייתי פה הקבוצה לא הייתה מתקיימת. קבוצות יכולות לתחזק את עצמן מכספי הציבור שהן מקבלות ומהנכסים שלהן(שחקנים או מגרשים), זאת במידה והכסף ממכירת הנכסים אכן הולך לקבוצות. מכבי נתניה שלי מתקיימת על כספי ציבור שמגיעים לה, הכנסות מספונסרים ועל כספים שהיא קיבלה על שחקנים שהיא מכרה(שכטר, אלמוג כהן,פרנסמן). זה לא יותר מידי, אבל זה מספיק כדי להחזיק את הראש מעל המים עד שיבנה איצטדיון/יבוא משקיע רציני/ישתנה משהו במבנה הניהולי של הכדורגל הישראלי. ואם אף אחד מאלה לא יקרה- מקסימום נרד ליגה, העיקר לדעת שאת הקבוצה היא לא בת ערובה של איזה אינטרסנט שגם מתעלל בה וגם דורש שניסבול מתסמונת שטוקהולם.

בני תבורי 28 בינואר 2011

תומר,
לפני כמה שנים כתבתי באתר האוהדים של הפועל פ"ת מאמר בשם "אישה מוכה" ותיארתי בדיוק את תסמונת השטוקהולם בה נמצאים חלק גדול מאוהדי הקבוצה. לא יאמן איך הבלוף שהזכרת קנה אחיזה אצל מספר רב של אוהדים. מכאן באה השאלה שלי לשמיר על המכירות, ומשלא ענה לעניין, הבנתי.

הופ 28 בינואר 2011

תומר חרוב – נשבע לך שתוך כדי קריאת הפוסט עלה בראשי הצירוף תסמונת שטוקהולם. התגובה שלך מדויקת.
פוסט מעניין ונוגע ללב שמוכיח לי שוב שכדורגל יפה זה יופי, אבל אין כדורגל שמעניין אותי או גורם לי להזדהות יותר מכדורגל ישראלי.
אתה נוגע באחת הנקודות החשובות ביותר בכדורגל: למי המועדון שייך, לבעלים או לאוהדים, ולמי הוא שייך יותר.
אני חושב שרוב התחושות שעלו בי במהלך הקריאה היו חמלה על האוהדים שמרגישים ששמיר ו/או לוי עושים להם טובה בזה שהם מחזיקים את הקבוצה. אני לא חושב כך. מועדוני ספורט, ונכון שקל לי יותר להגיד את זה מהמקום בטוח יחסית בו המועדון שלי נמצא, הם גדולים יותר מהבעלים הנוכחיים.
אם לא יהיה שמיר יהיה אחר, ואם לא יהיה אחר – כל עוד יש אוהדים, יהיה מועדון. קטמון ואחרים הוכיחו, או לפחות נתנו תקווה להאמין, שאפשר להתקיים גם בלי בעלים עשירים.
(ולמה לא לפנות לאראלה בבקשה שתרכוש את הקבוצה? אולי יתברר שהיא מלאבסית)

בני תבורי 28 בינואר 2011

הופ,
תודה. הבעיה שלי היא לשכנע שירידת ליגה אינה המצב הגרוע ביותר לאוהד הפועל פ"ת והביטוי חמלה שהזכרת, הוא הנכון לתאר את התחושות שלי כלפי אלה שסבורים אחרת. מכאן גם נבע הדרייב שלי להתייחס למכתב של גברי ולתחושת האני ואפסי עוד שהוא משדר.
באופן מוזר, כל "בעלים" בפוטנציה וכל אחד שישב ליד ההגה בשנים האחרונות, כולל דני לוי, מצהירים שימסרו את הקבוצה לשמיר מיד כשזה יחליט לחזור. אין לי מושג אם גם כאן מדובר בתסמונת שטוקהולם, או משהו שהם יודעים ואני לא.
לגבי אראלה, אם היא פתח תקוואית, שמיר יקנה אותה וימכור לשחר…

גיל מזימבבואה 28 בינואר 2011

בני ידידי,
שים לב שגם בתנועה הקיבוצית האוהדים הצעירים לא הולכים בעקבות אבותיהם, נטשו את הפועל פ"ת ועברו לצד המצליח יותר. אני חושב שאתה ואח שלי (ד"א אתם כמעט באותו הגיל) היחידים בתנועה הקיבוצית שעוד אוהדים את הפועל פ"ת.
לעצם העניין – הבעיה של פ"ת שהיא לא קבוצה סקסית ולכן גם אם תביא את המשקיע הכי כבד הוא יראה בקבוצה יותר אפשרות למינוף כלכלי, יחצנ"י או כל דבר אחר.
קצת תמוהה בעיני העובדה שאנשים כמו גברי לוי ומאיר שמיר מיתיחסים לקומץ שאני מבין שכל רצונו זה לגרום לבעיות.

בני תבורי 28 בינואר 2011

גיל,
עד לפני כעשרים שנה, הפועל פ"ת היתה הקבוצה שכל שחקן בארץ שאף להגיע אליה. את הקמטים וסימני הזקנה אפשר להעלים עם טיפול נכון. משקיע נבון עם יכולת כלכלית ורצון טוב יכול לשקם מחדש את מחלקת הנוער, הרי חומר גלם יש אפילו במלאבס, ובתהליך ארוך יחזיר את הקבוצה להיות הסקסית שהיתה.
תנחומי לאחיך…

LSN 28 בינואר 2011

תשמע, אנחנו באמת בעייתיים. לא יעלה על הדעת שבמדינת היהודים לא ניתן יהיה לגנוב בשקט ולעשות מניפולציות בגופים ציבוריים, מבלי שיופיע איזה "קומץ" וימרר לך את החיים. צריך לחוקק חוקים נגד כאלה תופעות בזויות.

צור שפי 28 בינואר 2011

מה שמעניין אותי בהקשר של הפוסט היפה הזה הוא המבנה הנפשי של אדם כמו שמיר שעל פי כל הסימנים מצד אחד אוהד את קבוצתו באמת ובתמים ומצד שני מוביל אותה בעינים פקוחות לקטסטרופה.

בני תבורי 28 בינואר 2011

צור,
כיום התשובה ברורה. שמיר מוכיח שקימת גיאומטריה אחרת שבה גם שני קווים מקבילים יכולים להפגש.

צור שפי 28 בינואר 2011

תמיד הייתי חלש בגיאומטריה (ובכל שאר המקצועות הריאליים). אגב, את השאלה שאלתי ברצינות גמורה, אם יש כאן מישהו עם ידע פורמלי או אוטודידקטי בתחום נפש האדם אשמח לקבל הסבר.

LSN 28 בינואר 2011

זה אפילו כבר לא הכסף. מדובר ב"מקרה סל".

טל 12 28 בינואר 2011

אני זוכר את הפועל פ"ת בדרך לבנות קבוצה עם שפיגל כמאמן, עולה לליגה הלאומית (אז הליגה הראשונה),ובשלב מאוחר יותר עם גרנט (וגביע עם זלצר),ואני מתחבר לדברים."כסף כסף כסף. איך שלא נהפוך את זה, זהו שם המשחק"

היתה לי תקווה בראשית שנות ה 90 כאשר מכבי נתניה,אותה אימן שפיגלר עם אבי כהן ז"ל,היתה שילוב של שחקנים ותיקים עם צעירים.דוד פיזנטי,רונן גבאי,רוני לוי. יחד עם צעירים כשי הולצמן,אסי דומב,משה גלאם,אבישי ז'אנו…

הרבה שחקנים צעירים וטובים שעשו את רוב הקרירה שלהם,מחוץ לנתניה.

אני זוכר במיוחד משחק גביע- מכבי נתניה -מכבי ת"א 1-3 – עם צמד של שי הולצמן (שהיה בן 17 ).יש עתיד לקבוצה, חשבתי.

אלקו 28 בינואר 2011

גיל מזימבבואה
"קומץ שכל רצונו זה לגרום לבעיות" זאת הצגה מאוד מעוותת של המציאות.
בעלים מהסוג של שמיר ולוי תמיד מציגים את האוהדים ככה כשאלה לא רוקדים לפי החליל שלהם. הצטיין בכך במיוחד שאול אייזנברג הזכור לרע
ובינתיים "קומץ החוליגנים" לפי הגדרתו מצליח הרבה יותר טוב בלעדיו.
אלו הם דיקטטורים שרוצים למנוע מהקהל את זכות המחאה.
ובעניין הקבוצה הסקסית גם שני הילדים שמנהלים את הפועל ת"א ושרשרת האוליגרכים שניהלו את ביט"ר לא חיפשו יותר ממינוף האגו והמעמד הציבורי. אז איזו קבוצה היא כן סקסית בעיניך? מכבי הרצליה? עכו?

מנחם לס 28 בינואר 2011

בשנות ה-50 המאוחרות שנאתי את הפועל פ"ת כי אז הייתי אוהד מכבי שרוף – אם לא מכבי חיפה אז מכבי ת"א, והפועל פ"ת עם קופמן, האחים רצבי, סטלמך, חלדי, השוער ויסוקר (האבא), היו כל כך טובים מהשאר (רק מכבי ת"א היו ברמתם).
מאז כמובן הכל השתנה.

שמתם לב כמה גברי לוי דומה בתמונה לג'ון אלטון? מדהים ממש!

צור שפי 28 בינואר 2011

למה השתנה? מכבי עדיין ברמה של הפועל פ"ת (-:

אסף THE KOP 28 בינואר 2011

הפיקציה האמיתית היא הדבר ההזוי הזה שנקרא כדורגל ישראלי. את מספר השחקנים ששווים יותר ממיליון דולר (רכישה) או שכר של 100 אלף דולר בליגה הישראלית אפשר לספור על כף יד אחת.

תסלחו לי, אבל אני חושב שהתרומה של שחר לכדורגל הישראלי היא שלילית. הוא ושאר הברונים יצרו בועת שכר בכדורגל הישראלי, שבינה לבין האיכות המוצגת קיים פער בלתי נתפס. הכדורגל הישראלי הוא כדורגל מחורבן, חובבני, שכונתי, עצל וותרן, אבל השחקנים מרוויחים כאילו הם מציגים נחישות של של כדורגלן גרמני, תחכום של כדורגלן ארנטינאי, מופת של כדורגלן ספרדי, ומחויבות של כדורגלן אנגלי.

שחר, גולדהאר ושאר החברים רק תורמים להחרבת הכדורגל המקומי. תסתכלו על הליגה הזאת – אני זוכר בתור נער מגרשים מלאי קהל, את איצטדיון הפחים בראשל"צ מלא עד אפס ומקום. לעזאזל, אפילו למשחקים של בית"ר ת"א אהובתי היו מגיעים כ-3,000 צופים. היום, למרות כל ההייפ התקשורתי היציעים מתים. גם אצל הקבוצות הגדולות אי אפשר להשוות בין המספרים של היום לאז.

השפיות תחזור בסופו של דבר לכדורגל הישראלי. שחר לא יישאר בחיפה עד קץ היקום וגם שאר הברונים יעלמו מפה. עד מתי בעלי הממון ישקיעו בבלוף ? הם הרי יכולים להשיג צעצועים מדליקים יותר.

נ.ב.
בני – פאנק ?! אתה ?! לא התרגשתי כך מאז אותו ערב קסום ביציעי איצטדיון אתא-טורק באיסטנבול… (-:

בני תבורי 28 בינואר 2011

אסי יקירי,
"הכדורגל הישראלי הוא כדורגל מחורבן, חובבני, שכונתי, עצל וותרן, אבל השחקנים מרוויחים כאילו הם מציגים נחישות של של כדורגלן גרמני, תחכום של כדורגלן ארנטינאי, מופת של כדורגלן ספרדי, ומחויבות של כדורגלן אנגלי." ההגדרה המדוייקת ביותר של הכדורגל בישראל ששמעתי אי פעם. נפלא!
פאנק הוא אחיו הצעיר והמופרע של הרוקנרול הישן והטוב, ואני אוהב אותו מאוד. הוא מקפיץ ומרגש אותי כמו אותו ערב באיסטנבול.

תומר חרוב 28 בינואר 2011

אסף, אתה צודק אבל לא אשמים בכך שחר והברונים האחרים האשמה היא של המערכת שלא התאימה את עצמה. כולנו יודעים מה הכי נכון לעשות- תקרת שכר במודל חצי מקצועני, מבנה בעלות גרמני וסגירת המרכזים הארכאיים ששולטים בהתאחדות אבל כל הגורמים מעדיפים להמשיך ולסחוט מגופת הכדורגל הישראלי את טיפות הדם האחרונות שלו.

צור שפי 28 בינואר 2011

אני לא חושב ששחר הביא עלינו את ההפקרות בתשלומים, לי דווקא נדמה שהוא די שקול בסכומים שהוא מוציא ולא משתולל. אני חושב שהסכר נפרץ פעם ראשונה עם רובי שפירא ז"ל ופעם שניה עם גאידמק.
גם לא נראה לי שהפערים בין הרמה לשכר הם כל כך גבוהים. יש לי רושם (לא מתמצא בפרטים) שהליגות באוסטריה, בלגיה, שוויץ, שבדיה, דנמרק (אני מניח שיש עוד דוגמאות) אינן חזקות מהותית מהליגה הישראלית (לפחות לא ביחס למקומות 1-5 בכל ליגה) ודי סביר להניח שמשלמים שם יותר. כאמור, אני לא כותב כאן מידיעה אלא מהתרשמות

אסף THE KOP 28 בינואר 2011

איפה דורפן שצריך אותו ?

טל 12 28 בינואר 2011

שחר? מה עם הליגה הבלגית.כסף זה שם המשחק.שחקן צעיר נותן כמה משחקים טובים וסוגר עם קבוצה בבלגיה.
למה? כי הוא מקבל יותר כסף וגם נהנה לשחק במועדון מקצועני.

אגב,את "איצטדיון" הפחים בראשל"צ לא היה קשה למלא.מגרש קטן.טוב היו גם שחקנים מוכשרים כמו איתן שלום,שמריה

אסף THE KOP 28 בינואר 2011

בני תודה.

תומר – אני בעד תקרת שכר אבל לדעתי שחר ושות' יסכלו כל רעיון שכזה.

בני תבורי 28 בינואר 2011

LSN,
תודה על הקישור. הצעד הראשון צריך להיות הטמעת המציאות בתודעה הציבורית, מרבית האנשים משוכנעים עדיין שאין עוד מלבדו.

שלמה עצמוני 28 בינואר 2011

בני ידידי:
היטבת לתאר את המצב העגום, בו אנחנו נמצאים…
בעניין מאיר, הבעיה שלנו היא שהוא לא מפסיק לשחק את משחקי "החיזור הגורלי" והקטלני !
הפועל פ"ת לא תגיע לשום מקום כל עוד מאיר שמיר ימשיך לאחוז במקורות החמצן שלה באמצעות שליחים מזדמנים !
אי עמידה בראש המערכת ובגלוי אינה נושאת בחובה אחריות וכשאין אחריות יש הפקרות !!!
לגבי הקומץ… הקומץ חי וקיים וממשיך לבעוט לטוב ולרע !!!
מאיר יודע זאת ובכל אופן הוא עדיין כאן…

שבת שלום.

LSN 29 בינואר 2011

שטויות עצמוני, אל תתבייש, אתה יכול לכתוב ש"הקומץ" ממשיך לבעוט לרע לרע. :P.

שלמה עצמוני 29 בינואר 2011

אני אמשיך לכתוב מה שאני חושב … לפעמים זה שטויות ולפעמים לא …
זה שאתם חברה טובים ברמה גבוהה… תמיד אמרתי, זה שאני מבין את כאבכם… תמיד אמרתי (אני חלק מהכאב), זה שאתם לפעמים מגזימים… גם כן אמרתי !!!
אני אפתיע אותך ואומר, שכיום הפועל פ"ת קיימת בזכות "הקומץ" – ולא "בזכות" הפירורים שזורקים לנו מרמת החייל !!!

דביר 29 בינואר 2011

בתור אוהד מכבי ת"א משום מה אני זוכר שלמאיר שמיר היתה פינה חמה מאוד אלינו… הדיבורים אמרו שהוא גם שם לא מעט כסף בקרית שלום וזה שהחתמנו את גיא שמיר היה לאות תודה…

תקן אותי אם אני טועה?!?!

LSN 29 בינואר 2011

לשמיר הייתה לו פינה מאוד חמה אליכם. מרוב שזה שרף הורידו לכם 2 נקודות בעונה ההיא בגין עבירות על תקנון הבקרה התקציבית בגין הקומבינות של שמיר עם סוכנים ושחקנים קרואטים (מרדיקוביץ, ראזיץ'). לרבות העברות בנק לא ברורות מהחשבון של מכבי תל-אביב לחשבונות בנק פרטיים בקפריסין (או משהו בסגנון..).

בני תבורי 29 בינואר 2011

…והוא גם אמר שאתם האישה היפה בעיר.

דביר 29 בינואר 2011

איך אני יגיד לך את זה תבורי…
בתור חולה קהלים… אני מתלהב מכל לתפאורה שלכם שהיתה תלויה מהגג. אבל בחייאת רבאק…
דני לוי הוא אחד מתחלואי הכדורגל הישראלי. ואותי בתור אוהד מכבי הוא מצליח להגעיל יותר מהעונת פרישה של ברקוביץ'…

תיפטרו ממנו (ובמקרה שלו כל הדרכים כשרות..) והסימפטיה אליכם תחזור!
זה שהוא הסנגור הכי גדול של לוזון ריסק סופית את היריבות בעיר..

בני תבורי 29 בינואר 2011

דביר,
אתה לא אומר לי שום דבר שאני לא יודע והסימפטיה היא הדבר האחרון שמעניין אותי בהקשר של הפועל פ"ת.

אזי 29 בינואר 2011

מה שאתה מתאר כגידול שחקנים עד שמוכרים אותם לקבוצה יותר גדולה לא נעצר במכבי חיפה.
כשפתח תקווה מצליחה יחסית לגודל שלה, הגדולות הישראליות קונות מהם שחקנים
תראה את הפועל, כשהיא מצליחה יחסית לגודל שלה, השחקנים שלה יוצאים לאירופה
אני כאוהד מכבי תל אביב נורא מתבאס מהעובדה שאם הקבוצה שלנו באמת תצליח.. לפחות 3 שחקנים יצאו לאירופה..

יש אולי 10 קבוצות בעולם שיכולות לא לדאוג כשהשחקנים שלהם מצליחים

LSN 29 בינואר 2011

אזי, קבוצות הכדורגל בישראל הם מלכ"ריות, על כן תגמול על הפרת חוזי השחקנים והעברתם לקבוצות אחרות, היה צריך להיכנס אך ורק לקופת המועדון, לזכות את הקבוצה בכמה מיליונים טובים. בפועל, ניכר שכספים עבור העברות השחקנים לא נכנסו לקופת הקבוצה אלא לצדדים שלישיים בדרך לא דרך, ובהיעדר פיקוח ציבורי ודירקטוריון מתפקד בהפועל פתח-תקוה (כמו גם בשאר קבוצות הליגה), אין מי שיתבע דין וחשבון לגבי הכספים.

אגב, היום הקבוצה שלך לא במצוקה פיננסית, אבל אני מציע לך לבדוק מה גודל הנתח של מאיר שמיר ומה הזכויות שלו בכל הקשור לדמי ההעברה העתידיים של מאור בוזגלו, אותם הוא לכאורה עתיד לשלשל לכיסו על חשבון הקבוצה שלך.

שלמה עצמוני 29 בינואר 2011

אני מתגעגע לתקופות שהיה להפועל פ"ת מה למכור …
היום גם המפעל שמייצר שחקנים (מחלקת הנוער) כבר כמעט ולא קיים.
על כך אני מלין על ראשי העיר הזאת ופרנזסיה שמכרו את הבית של הנוער ללא חלופה ראוייה (משחקי הבית של הנוער מתקיימים באורנית !!!).
כל העולם צחק בדרך אל הבנק עם "פרוייקט סמייל" (המיגדלים שנבנו על חורבות האורווה ומגרשי האימונים של הנוער שלנו…) וכל זאת ללא עמידה בתנאי המכירה של אריק שיפר מזכיר ההסתדרות באותן שנים שחורות, שחייב הקמת חלופה ראויה לפני שהורסים את הקיימת !!!
תאמינו לי שאני יודע, מה אני כותב …

LSN 29 בינואר 2011

שלמה, למה אתה מלין על אריק שיפר ? הרי היה לנו בעל בית, "אוהד שרוף", שקיבל פיקדון והתחייב לשמור על המועדון מכל משמר. האם לא באחריות אותו אדם שקיבל לידיו את הפיקדון לדאוג שהמועדון יקבל חלופה ראויה ? למה בעל השליטה במועדון לא תבע מחברת ה.ל.ה.פ שתפצה את הקבוצה ותרכוש עבורה מגרשי אימונים שבהם היא תוכל לקיים את פעילותה בצורה נאותה ? אולי בגלל שמדובר באותו אדם ?

בני תבורי 29 בינואר 2011

כשרות לציבור אני רוצה לציין שראשי התבות ה.ל.ה.פ הם: החברה להצלת הפועל פ"ת. תגדירו אירוניה…

שלמה עצמוני 29 בינואר 2011

למה אתה מפרש אותי לא נכון ?
האחרון שאפשר לבוא אליו בטענות, זה אריק שיפר…

אח שלו 29 בינואר 2011

בני –

הייתי רוצה להיות יותר פעיל בדיונים על האימפריה, אבל אילוצי זמנים מבאסים מונעים… אנסה להשחיל שני גרוש ארוכים גם ככה:
אני חושב שהטור הזה, עם כל ההבנה והרגישות המתחייבת מהכותב, נופל לפח של היחסים בין שמיר וה"קומץ", לפחות כמו שהקומץ מוגדר עכשיו. אין פה שום משוואה של "נכון, הבעל-בית עשה שגיאות, אבל אם הקומץ היה מתייחס יותר טוב, אולי הוא היה מוכן לתקן אותן". הבעל-בית לא סופר את הקומץ הנוכחי, מעולם לא ספר אותו, ואת כל ה"שגיאות" עלק שהוא עשה, הוא עשה בכוונת מכוון ולא כי מישהו דחף אותו לשם.

לשם המחשה וכדי שהדבר יהיה יותר מובן (לפחות לפוקדי האורווה): בשנות התשעים, כשהבעל בית נתקל בקומץ אמיתי, כזה שבאמת נתלה על הגדרות ומאיים, הבעל בית ידע טוב מאוד להתמודד עם קומץ כזה. איך? הוא הכניס אותו לתפקידי ניהול בקבוצה, סידר לו ולקרובי משפחה שלו ג'ובים במקומות אחרים, וכולי. חלק מהדמויות מוכרות מאז, לצערנו, לכל חובבי הכדורגל הישראלי. ומאז הקומץ ההוא – קומץ אמיתי במובנים השליליים שלו – שקט. זה היה בשנות ה-90. כשגיא עוד שיחק והקרקע עוד טרייה. עכשיו, כשבא "קומץ" שהפעם היחידה שבא הוא נתלה על גדרות היה בגן טרום חובה, משתמשים ב"קומץ" הזה כדי לטעון שהבעל בית פשוט לא יכול, לא מסוגל, לא רוצה, הלך לו החשק, וכולי. בול-פאקינג-שיט.

בני תבורי 30 בינואר 2011

מסכים לגמרי.

Comments closed