תניחו לו

גלעד שליט לא חייב לנו כלום בתמורה לזה שכל כך רצינו אותו בבית. ואם הוא רוצה לפרשן ספורט בעיתון, מותר לו, גם אם אנחנו חושבים שלא.

 

אני קורא את גלריה ומוסף הארץ בשישי. זהו. שאר העיתונים החוצים את סף דלתי הם הדף הירוק שמגיע אחת לשבוע ואפילו דפי מנשה, הפראבדה של המועצה האזורית אחת לחודש, אבל אותם אני אפילו לא פותח.

מידי פעם אני מתעדכן בנוגע לבתו של השכן בבלייזר שאחד הבנים שוכח אצלי. אחת לשבוע, כשנועם מגלח את פדחתי אצלו במספרה, אני מעלעל במדורי הספורט. בכל הנוגע לספורט, ממש לא אכפת לי להתעדכן באיחור, כל עוד לא מסכמים את העונה של ליברפול.

חוץ מזה אני לא קורא עיתונים. לא את ישראל היום שיש לו את מדור הספורט הטוב בארץ, לא מעריב ולא ידיעות אחרונות.

ללא כוונת זדון ובוודאי לא משנה סדורה. פשוט נמאס לי לקרוא היום על מה שקרה אתמול ומה חושבים על כך כל מיני כאלה שדעתם לא חשובה לי. ועוד ללכלך את האצבעות. באשר למה שאחמדיניג'אד רוצה לעשות לי אני מתעדכן באינטרנט.

גם את מוסף הספורט של ידיעות אחרונות לא אקרא, למרות סקרנות אדירה הנוגעת לפרשן החדש שלהם, גלעד שליט.

*

המינוח העברי הנכון לטרנד, הוא נהייה. גלעד שליט הוא מקור לא אכזב בתחום הזה. גלעד שליט, למען האמת, הוא כבר שם גנרי. ההגדרה המקובלת לשם גנרי על פי ויקיפדיה: שם של סוג או זן כללי… המזוהה בלעדית עם יצרן האוחז בזכויות עליו.

גלעד שליט – ועוד אחזור רבות על השם רק כדי לבאר את המשמעות הנובעת מעצם אזכורו, הוא הסוג או הזן הכללי שמזוהה בלעדית עם היצרן האוחז בזכויות עליו – החברה הישראלית.

גלעד שליט וסיפורו האישי הנורא, הפכו לחומר גלם המצוי ברשות הרבים. מה רבים, כולם. בכל משאל אקראי, השם גלעד שליט יעורר תגובות הזדהות רבות יותר מביבי והישרדות.

בגלל שהוא הילד של כולנו, כולנו רוצים לדעת מה עובר עליו ואיך הוא מתפתח. מזל שאנחנו לא רבים מי יחזיק אותו לגרעפס. מגיע לנו. למה לא יצאנו עם דגלים לרחוב כשחזר?

*

זה נבנה לאט וביסודיות. בהתחלה ראינו אותו מחובק על ידי שועים ורוזנים, אחר כך ראינו אותו מרחוק מטייל עם אימא שלו ליד הבית. אחר כך בנוקיה ליד שימון ואחר כך מובך בהופעה של שלמה ארצי. אחרי שראינו, אנחנו עולים שלב ורוצים לדעת מה הוא חושב על,  ואם אפשר לעשות עליו כמה ג'ובות, מה טוב.

מבחינה זו המהלך של ידיעות אחרונות הוא מהלך שיווקי מצוין. העניין הוא, שהמהלך הזה לקח את הנהייה של ההמון אחרי מראהו ומוצא פיו של שליט, צעד אחד רחוק מידי.

*

לעניות דעתי התחילה בכך עירית לינור. גילוי נאות: אני מאוד מאוד מאוד לא אוהב אותה. לפרט? או קי. היא חכמה ודעתנית אבל חסרת סבלנות לכל עמדה ודעה אחרת ועוד בקול רם ודורסני, היא אלימה כלפי כל מה שלא נראה לה, היא מזלזלת בכל מה ובכל מי שאינה מסכימה איתו תוך שהיא מתנהגת כאילו השמש זורחת במיוחד בשבילה. כמלהגת ברדיו היא מבליטה קול נוראי ולא רדיופוני בעליל והיא אפילו מתעקשת לשיר בקולי קולות את נעימת הפתיחה של המילה האחרונה ולא ביותר מידי כשרון.

אני מאזין קבוע לתכנית המילה האחרונה מהימים הראשונים שעלתה לאוויר לפני כשבע עשרה שנים, כי אני מת על הקונספט ועל ג'קי לוי והיא נהנית מההפקר. אני מקשיב גם לה. הנחרצות שלה שגורמת לה להישמע די מטומטמת לפעמים, מרגיזה אותי בחוסר הנימוס שהיא מגלה כלפי מה שאינו בתחום ההסכמות שלה, אבל זו הבעיה שלי. כדמוקרט פורטה, יחד עם זאת, אני אכריז מלחמה מכוערת ואכזרית על כל מי שינסה לסתום לה את הפה.

*

לפני כמה שבועות, בעקבות פרסומי התמונות של שליט בנוקיה וקיסריה, הגברת התפוצצה עליו בשידור. נמאס לי, היא זעקה, לא מעניין אותי מה אתה עושה ולאן אתה הולך, אתה שומע? אתה לא סלב, הבנת? שב בבית. תמצית המונולוג שלה.

לא מתאים ללינור ששליט יוצא לאור. לינור רוצה את שליט בבית. סגור. מוחבא. צופן לאומי בלתי נהיר. מזל שהיא לא רוצה אותו חזרה בעזה.

טוב, סביר שיהיו חילוקי דעות בחברה. בכלל, פרות קדושות מחרבנות ברשות הרבים ואסור לגעת בהן, אז שיישארו בהודו. גם על תופעת הנהייה אחר גלעד שליט מותר וצריך להעביר ביקורת ואפילו לעירית לינור יש זכות. גם לעוד כמות נכבדה של מבקרים שבהתייחסותם לסיפור, מכסים את כל התחום המשתרע בין הציניות בשימוש בו, לבין תהייה באשר ליכולותיו המקצועיות כפרשן.

*

אבל אני אומר, די כבר. רדו מזה. גם דמוקרטיה וחופש ביטוי צריכים שיהיו להם גבולות. מותר לנו להרגיש נבוכים בשבילו ולחשוב שמנצלים אותו ושהוא עושה צחוק מעצמו, אבל באותה עת מותר לו לרצות לחזור לחיים.

הילד הזה ישב בבור חמש שנים. זה קרה לו בגיל שכולנו עוד מחבקים את אימא. את מה שהוא עבר, אף אחד מאיתנו לא יחווה גם ביותר מתקופת חיים אחת. הוא עבר טלטלות פיזיות ונפשיות בזמן שאנחנו אכלנו מהחיים כאילו אין מחר.

הוא לא מעודכן במשחקי מחשב, הוא צריך לסגור פער ענק בהארי פוטר, הוא צריך להתרגל לכך שבני משפחתו וחבריו נראים אחרת משנראו בפעם האחרונה שראה אותם, יש לו המון טכנולוגיה ללמוד, הוא צריך להתוודע למעמדו החדש של החומוס בארץ, לא לפחוד מכל רעש, וכל זה תוך זחילה איטית על הכביש הסואן של החיים.

*

גלעד שליט עושה היום לאט ובקושי את מה שכולנו עושים מתוך שינה. השינה שלו, מן הסתם, גם קצת פחות נעימה משלנו. יש לו המון חומר לחלומות בשביל גיל כל כך צעיר. הוא מתמודד בקצב שלו ובנתיב שנראה לו נכון, ואנחנו צריכים לכבד את זה.

גלעד שליט צולם בקיסריה למרות שהיו בקהל גברים נחשקים ממנו, בגלל שהוא גלעד שליט. הוא צולם בנוקיה למרות שהיו שם כאלה ששילמו יותר ממנו, כי הוא גלעד שליט. ובגלל שהוא גלעד שליט, אני מוכן שיכתוב פרשנות ספורט, בתנאי שיראה את המשחק כמובן, אה שלויימ'ה? שיגיש את תחזית מזג האוויר בערוץ האמהרי, שידגמן תלבושת אחידה למוסדות רשת "בית יעקב", שיחלל לנחשים ושיעשה ככל העולה על רוחו, כי גם אני ואתם עושים ככל העולה על רוחנו ויש לנו עליו פור של חמש שנים. זה מגיע לו. בגלל שהוא בנאדם.

ודווקא בגלל שהוא גלעד שליט, אנחנו צריכים לגלות קצת איפוק. קצת פחות נחרצות. קצת רכות רבאכ. באידיש קוראים לזה מענטשקייט. אנושיות. רוצה להיות פרשן, שיעוף על זה. אין חובה לעזור לו בתהליך הקליטה המחודש בחיים על ידי הערמת מכשולים נוספים לאלה שממילא ניצבים בדרכו. לא חייבים להעביר ביקורת ולא לעסוק בניתוחים שכלתניים, כי לא מדובר כאן במשהו שבא מהשכל. לא הטירוף שנפל עליו בחייו הקצרים ולא התרגיל השיווקי של ידיעות אחרונות.

*

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

קיצור תולדות הפדיחה / עירד צפריר
!CHARGE - סינגל חדש של להקת הבית - ELECTRA

105 Comments

רוני שטנאי 18 ביוני 2012

בני אני כל כך מסכים איתך, אבל הארס שיש חייב למצוא מטרה והנה יש כבר מטרה חדשה ונוחה. איך הוא מעז, איך אבא שלו לא מתבייש אחרי מה שעשו עבורו בכלל להיכנס לפוליטיקה. יותר מדי ציניות, מה כל כך מפריע שהוא יכתוב ? ידיעות מבחינתם רואים רק את הכסף ואני לא מאשים אותם כי זה נמצא בדי.אן איי שלהם. אבל חייבים למצוא סיבות מדוע הוא לא יכול לכתוב, אם אנשי כדורגל עילגים יכולים להיות פרשנים בכירים, שלא לדבר על האנשים שיודעים הכל על הכל וכותבים גם על ספורט, פוליטיקה, ספרות, ביטחון, משפט וחינוך כאילו הם אלה שהמציאו את התחום, אז למה לא לתת לשליט שבסך הכל להערכתי אוהב את המשחק לנסות ולכתוב על מה שהוא אוהב. אני מניח שמה שיצא לו לא יהיה פחות טוב מהרבה טורים אחרים שלא שווים את הנייר עליו הם כתובים.

אריק 18 ביוני 2012

כל מילה בני. בנוסף כל ערב אנחנו שומעים כדורגלנים חסרי מושג בשפה העברית (ואפעס גם קצת בכדורגל אירופי) מלהגים ומסבירים לרונאלדו איך לבעוט. אם הם יכולים, כל אחד יכול.

אלעד 18 ביוני 2012

בני, חשבתי שהכותרת מכוונת לידיעות אחרונות. אני מסכים עם מה שכתבת בפוסט, אבל זה מהלך כל כך ציני ומביך של ידיעות. בסופו של דבר כל הצעה דומה שיציעו עכשיו לשליט (או לי ולך לצורך העניין, כי אנחנו לו שונים ממנו יותר מדי ברצונות שלנו), הוא ייקח. אם תהיה עכשיו עוד הישרדות VIP ויציעו לו להצטרף, הוא יסרב?
האחריות של גוף גדול וכמעט ממסדי (אבוי) כמו ידיעות אחרונות, היא לא לבוא עם ההצעה. לכן הסכמתי עם הכותרת – תניחו לו!. אל תרכבו עליו. בטח לא כשאריק הניג המאוס מעורב בעניין.

דורון 18 ביוני 2012

בני,

שים את עירית לינור בשבי החמאס וכעבור שבוע הם מחזירים אותה ומבטיחים הפסקת אש לנצח בתנאי שהיא סותמת את הג'ורה שלה.

האשה לא מסוגלת לאיית "חופש ביטוי".

בני תבורי 18 ביוני 2012

איפה חותמים? :)

סימנטוב 18 ביוני 2012

:)

ערן קאלימי 19 ביוני 2012

אני לא לוקח אותה בחזרה.

גילי 19 ביוני 2012

גם אני אשמח לחתום :-)

טימי 18 ביוני 2012

big like!

ניר 18 ביוני 2012

אני חושב שהתחושה היא שהוא מנוצל, ע"י עתונים שרוצים למכור עוד עותקים ואולי גם קצת אבא שהחליט להכנס לפוליטיקה. לוקחים אותו לסיבוב שבדרך כלל עושים לבוגרי "האח הגדול", וזה מבזה.

אזי 18 ביוני 2012

לוקחים אותו לסיבוב שהוא מסכים לצאת אליו.
אף אחד לא מתבזה פה.

גילוי נאות, לא קראתי את הטורים שלו.
אבל גלעד שליט לא מוקצה.
אף אחד לא צוחק עליו או לועג לו.
הוא לא האשה עם הזקן בקרקס הנודד.

האמת שציינת בדיוק מה שהוא. בוגר האח הגדול.
הוא נהיה סלב לרגע, לא בזכות כישרון יוצא דופן, אלא בגלל חוויה שעבר, ועכשיו זאת זכותו להחליט אם הוא רוצה ללכת בדרכו של קוטי ולקבל תוכנית בערוץ 24, או בדרכה של שפרה ולחזור לאנונימיות יחסית.
וכל הסקאלה באמצע גם כן קבילה.

העניין העצוב היחידה פה, הוא שעיתון בתשלום, מביא למדור ספורט, באירוע הספורט הכי גדול של השנה, פרשן שלא למד מעולם תקשורת, ולא היה מעודכן באופן תדיר בכדורגל האירופאי ב5 השנים האחרונות.
אבל זה כבר לא חדש…
אני מקווה שלפחות הוא רואה את המשחקים (וכן, זאת עקיצה ל"מדור הספורט הטוב בארץ", שהחליט, לצד הכותבים באכסניה זו, להוסיף עוד שני כותבים מהאכסניה המשותפת, והוריד את הרמה שלו חזרה לרמה של שאר מדורי הספורט בארץ)

ניר 18 ביוני 2012

הוא לא בוגר האח הגדול, ובשביל לשחרר אותו לא שלחנו סמסים (כנראה שלמנו בחיים של אנשים).

ידיעות אחרונות לא באמת מבדיל בינו לבין בובליל, וזורק אותו לתוך המכונה שתסחוט כל טיפת רייטינג. זה לא ענין של מותר או אסור, זה פשוט מכוער וסר טעם.

כפרשן בעתון הוא לא יהיה רע או טוב יותר מציפי שביט שאתמול ראיתי מנבאת תוצאות פורטוגל-הולנד ב"מוסף הספורט הטוב ביותר בארץ" (מנחם לס, תלמד – ככה עושים את זה) או מאייל לוי לצורך הענין.

ויכסלפיש 18 ביוני 2012

לייק

אזי 19 ביוני 2012

זה שהוא היה בשבי, לא אומר שצריך מהיום לסגור אותו בחדר, ללטף אותו בראש ולרחם עליו.
הוא התפרסם בלי סיבה (הכוונה בלי סיבה שמתפרסמים ממנה, שירה, משחק, כתיבה וכו) בדיוק כמו כוכב ריאלי.
יש לו את 5 דקות התהילה שלו, ואין סיבה שידיעות והוא לא ינסו לנצל אותן.
הבעיה היחידה שהוא לא עיתונאי ספורט, בדיוק כמו שכתבתי, כמו ציפי שביט.

בני תבורי 19 ביוני 2012

נכון

דני 18 ביוני 2012

לפי איך ששלמה שרף מפרשן הוא לא ראה משחק כבר 10 שנים, לשליט יש עליו פור של 5 שנים לפחות

אזי 19 ביוני 2012

ענק!

Sooner 18 ביוני 2012

זה בסדר, משום שכתיבה, בטח כתיבת ספורט, היא לא מקצוע בישראל. ומה שהוא לא מקצוע, כולם יכולים לעשות. מאמנים שלא יודעים לפתוח קובץ בוורד או פדויי שבי. ידיעות מזלזלים במוצר שהם מוציאים ובמקצוע שהם עוסקים בו, זה הרי ברור, אבל כך גם גלעד שליט בהסכמתו. זה לא טיול בר מצווה לכתוב טור בעיתון, מין חלום שמגשימים אם אפשר. גם הוא ראוי לזלזול. אפילו אם הוא היה כמה שנים בשבי.

צור שפי 18 ביוני 2012

טור מצויין בני, עם המון אנושיות, היגיון בריא ושיקול דעת.
ושתי הערות, אחת קטנונית והשניה קצת פחות:
1. רק הספר האחרון בסדרת "הארי פוטר" (אוצרות המוות) יצא לאור אחרי החטיפה (ב-2007) ככה שהפער בקטע הזה לא כל כך גדול.
2. ביחס למגיב הראשון רוני שטנאי: יש הבדל בין גלעד ואביו. אני חושב שההחלטה של נעם שליט ללכת לפוליטיקה, היא לגמרי לגיטימית אבל בו בזמן איננה חסינה מביקורת. מבחינתי הוא לא מביא אתו שום ערך מוסף מעבר ל"אני אבא של גלעד שליט" וזכותי לתהות אם הרזומה הזה מכשיר אותו לפוליטיקה.

מישו שממש ממש מבין 18 ביוני 2012

ראשית, לא הבנתי למה מדור הספורט של ישראל היום הוא הטוב במדינה. הוא אפילו לא הכי טוב מבין העיתונים, שלא לדבר על אתרי האינטרנט, שהפכו את העיתונים לכמעט מיותרים.
ומכיוון שבמציאות התקשורתית של היום הבונוס העיקרי של העיתונים על פני הדיווחים הנרחבים והמיידיים של האינטרנט הוא העומק – מה הטעם במינויו של גלעד שליט לפרשן NBA?
הבעיה היא לא רק השימוש הציני בגלעד, הבעיה מבחינתי היא הזלזול בחובבי הספורט. למה מי הוא שיכתוב לנו על כדורסל? איך הוא הרוויח את המעמד הזה? ואני כבר לא מדבר על העובדה שהוא לא ראה משחק NBA בשש השנים האחרונות והידע שלו סובל מחור משמעותי (מצטער על ההערה הארסית, רחמים על הבנאדם, ישמור עליו האל, אני מתנצל בשם המדינה על הסבל הנוראי שעבר עליו)… אבל האם אפשר להשוות את הטורים שלו, למשל, לאלו של דורון קרמר או לפרשנויות של צביקה שרף, שהעבירו את כל חייהם על הפרקט?
ועוד משהו, האם היו נותנים לו לכתוב על תרבות? שיהיה פרשן קולנוע? מוזיקה? או פרשן מדיני? חס ושלום. "שימו אותו במדור הספורט", אמרו בחלונות הגבוהים של העיתון, "החבר'ה העממיים יקבלו אותו בשמחה".
אז זהו, שלא. כחובב ספורט, אני מוצא את המינוי שלו כפרשן NBA כמעליב. מזלזלים בי. ואגב, גם בו. אבל זה סיפור אחר.

אליובל 18 ביוני 2012

גלעד שליט שוחרר מחמש שנים של סבל נוראי, הודות לקמפיין ציבורי שכוחו נובע מעיקרון אנושי מאוד, אך לא צודק.
העיקרון הזה אומר שסבלו של האדם האחד המוכר לנו שווה *יותר* מסבלם של עשרות אלמונים.
מובילי הקמפיין יצרו אצל כל אדם שישראל את תחושת "הילד של כולם" – היינו – יצירת אינטימיות בין כל אזרחי המדינה לחייל אחד ויחיד.

המחיר ששולם במזומן הוא שחרורם של עשרות מחבלים, שרצחו חיילים ואזרחים אלמונים יחסית. המחיר ששולם באשראי הוא המוטיבציה לחטיפתם של חיילים אלמונים נוספים, והתכנות לכך שיום אחד הרוצחים ששוחררו ירצחו, שוב, אזרחים אלמונים.

משפחות הנרצחים שילמו מחיר כבד על החזרת רוצחי יקיריהם, אולם סבלן של עשרות משפחות מפורקות אינו מובא משום מה כגורם במשוואה.

גלעד שליט שב הביתה בתמורה למחיר כבד, שנגבה מהציבור, וכולם מקווים, אך לא יודעים, שלא יגבה מחיר נוסף. גלעד ראוי לכל עזרה כספית וסוציאלית ממדינת ישראל, בכל סכום כסף שידרש, אולם, מקומו על הבמה הציבורית נקנה במחיר כבד, ומוטב שירד ממנה.

גלן 18 ביוני 2012

לייק מאד

זיגי 18 ביוני 2012

מתי גולן תומך בעמדתו של אליובל, אבל למרות זאת אני דווקא מסכים…

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000757829

רוני שטנאי 18 ביוני 2012

גם אני לא הייתי שלם עם העסקה וחושב שמחירה גדול מדי והיא פוגעת פגיעה נוראית בחייהם של אלפים שאיבדו את יקיריהם ועלולה בעתיד, כפי שלמדנו מההיסטוריה, לגבות את חייהם של עוד רבים וטובים . אולם לדעתי אי אפשר אחריה לבוא ולומר למשפחה שאסור לכם להיות בחיים הציבוריי.ם, מחיר השחרור עצום ונורא , אבל שליט כרגע אזרח שזכותו לבחור את דרכו, תנו לו קצת חסד בסך הכל הוא כותב בעיתון על כדורסל.

הביקורת על נועם שליט לגיטימית לחלוטין השאלה היא הדרך, האם בגלל שהליכוד שחרר את בנו הוא חייב משהו לליכוד ואסור לו לרוץ במפלגה אחרת ? האם הוא לא רשאי לרוץ כמו כל אחד אחר ? יש בכנסת אנשים שלא הייתי בוחר בהם לוועד ההורים הכיתתי, אבל הם מקבלים את הבמה הציבורית. אם הוא סבור שיש לו מקום בפוליטיקה תנו לציבור להחליט.

אופיר 18 ביוני 2012

אין יותר נכון מזה. יישר כוח על הבהירות בה ביטאת את המחשבות שלי בצורה טובה כל כך.

צור שפי 18 ביוני 2012

חושב בדיוק כמוך. בהקשר הזה ראוי לביקורת ראש הממשלה שסיפר לאחרונה בראיון כי שרה רעייתו שכנעה אותו לשחרר את הרוצחים בנימוק "תחשוב שגלעד הוא הבן שלך". ובכן, זה בדיוק דפוס החשיבה שעל ראש הממשלה להימנע ממנו. לנועם שביט מותר לעשות כל מה שהוא יכול לשחרור בנו בלי להתחשב בשום גורם נוסף. לראש הממשלה חייבים להיות שיקולים נוספים.

אלעד 18 ביוני 2012

נכון, בנוסף העובדה שבליכוד ראו את זה כבגידה ששליט רץ עם העבודה, נראה על צורת החשיבה נמעוותת שלהם (=שיחררנו את בנך מסיבות פופוליסטיות, איך אתה מעיז ללכת למתחרים שלנו). גם העובדה שלא הייתה להם בושה להגיד את זה בריש גלי, היא די מדהימה.

אלכס 18 ביוני 2012

אליובל, שני דברים אם אפשר:
1. למרות שאני מסכים לחלוטין עם כל מה שאמרת, ולא אהבתי את כל הציבוריות שהעניין של גלעד שליט תפס, וחוסר הפרופורציות שזה התווה…יש לציין שגלעד עצמו ממש לא אשם, הוא לא הביא את זה על עצמו, הוא לא ביקש שיחליפו אותו בעשרות או מאות מחבלים(עם או בלי דם על הידיים) והוא לא גרם לסערות ציבוריות ביודעין.
לגבי הציבוריות הפוסט-שיחרורית שלו, זה כבר עניין אחר.
2. לטעמי, הדרך היחידה למנוע מצבים כאלה או אולי לצמצם אותם, היא לא לשבות מחבלים, אלא לחסל אותם. זה אולי נשמע נורא לעכברי העיר מהשמאל, אבל מול אויב שכזה חייבים לפעול בדרכים לא קונבנציונליות.
פחות מחבלים בכלא, פחות אופציות לשחרור פרובלמטי, כל מחבל שאי אפשר להשיג ממנו מידע מודיעיני משמעותי(וצריך להיות כנים, לרובם
אין), צריך להיות "אקס" .
תהיה הרבה פחות מוטיבציה לחטוף חיילים כי לא תהיה אפשרות לקבל תמורתם דבר, ובטח לא להפוך את העניין לקרקס תקשורתי שפגע ופוגע אנושות בהרתעה הישראלית הנשחקת גם-כך.

ניינר 18 ביוני 2012

בני, צר לי אבל אני לא מסכים איתך. מבחינתי הכותרת היתה צריכה להיות "תניח לנו". זה שהוא הפך לסוג של סלב, ניחא. אבל הקטע ההזוי הזה שיכתוב טור ספורט מראה שאנשים פה איבדו פרופורציות. זה שהוא ישב בשבי לא עושה אותו לפרשן ספורט אז מה זה החרטא הזו? בנוסף לכך, השחרור שלו לא היה קונצנזוס, עלה לנו במחיר מטורף, אז עם כל ההזדהות עם סבלו, עזוב אותנו ושב בשקט בבית, פשוט תוריד פרופיל ותחזור לחיים נורמלים.
כל ההמולה הזו סביבו מיותרת ומעצבנת.

גלן 18 ביוני 2012

לייק

אריק ג 18 ביוני 2012

צודק, הוא צריך לחיות את החיים הנורמליים שאתה בסדר איתם…אין לו חלילה את הזכות לרצות להגשים את החלומות שלו או להתנסות בדברים שאולי ישמחו אותו. נכון?

אם הוא יהיה כתב גרוע הוא כנראה יעלם די מהר, או ישאר לנצח כמו עשרות כתבים גרועים אחרים בעיתונות שלנו – זה לא באמת משנה, זכותו לנצל הזדמנויות עד שלא יהיו כאלה יותר…

ניינר 18 ביוני 2012

אריק, בין השורות אתה אומר שזכותו למקסם את מצבו ולעשות קופה על חשבון השנים שישב בשבי והפך ליקיר עם ישראל. מצטער, לי זה מפריע. זה נראה לי ניצול ציני של עיתון מחורבן, תמימות מצידו של שליט וכל העסק מריח לא טוב. חמש שנים השם גלעד שליט היה בתודעה שלנו ללא הרף וללא שום הפסקה, העסיק אותנו באופן יומיומי. אני רוצה שקט מהמותג הזה "גלעד שליט" ובמיוחד מהמותג "נועם שליט". מדינת ישראל שילמה על החופש שלך מחיר מטורף-אנא עשה עימנו חסד ותיעלם מהתודעה הציבורית ואל תנסה לעשות על גבינו רווח כלשהו, ובמיוחד לא רווח פוליטי כמו שמנסה נועם שליט המאוס לעשות.

בני תבורי 18 ביוני 2012

ניינר,
מה פירוש למקסם את מצבו, אסור לו להתפרנס? אתה רוצה שהוא ינקה ביובים רק כדי להרגיע את אלה "ששילמו את החשבון"? מה פירוש אתה רוצה שקט ממנו, הוא חייב לך משהו? הוא שילם בריבית דריבית ומראש את חובו לחברה בחמש שנים שבי ובזה זה נגמר. הוא לא אחראי למאמצים של ביבי ושרה לשחרר אותו, הוא גם לא ממונה על מיצוי תחושות הנקם של נפגעי הטרור. הוא רוצה לחיות.

ניינר 18 ביוני 2012

בני, המדינה שילמה עליו די והותר, בכל המובנים. אני לא חושב שהוא תחת סכנת חרפת רעב ואני בטוח שימצא הרבה דרכים להתפרנס. השחרור שלו גרם למחלוקת רצינית ביותר. ציני בעיני לנצל את המצב למען פרנסה שכולה תלוייה בכך שמדובר במותג גלעד שליט ולא באיזו יכולת מוכחת.
שיחיה את חייו, אבל לנצל ניצול ציני את מעמד הסלב שלו, סלח לי זה מגעיל וכן, מותר להגיד את זה-הוא לא קדוש!

בני תבורי 18 ביוני 2012

ניינר,
אני מתייחס לתגובה השנייה שלך. אתה די מוכיח את טענותי. במשפט האחרון שלך אתה מקדש אותו, אחרת, לא היה נאמר. אתה מתייחס אליו באל בעל חוב שצריך לנקוט בפעולות מסויימות על פי השקפת עולמך, למשל, לעבוד במקום קטן ליד פס ייצור או במשרד שאינו עוסק בקבלת קהל. שם, הוא לא יוכל להתבטא ולהרגיז אותך. יש לי חדשות בשבילך, המחלוקת התעוררה בגינו, לא על ידו. הוא גם לא הגדיר את עצמו כמותג, אנחנו עשינו את זה ואין לו חלק בטירוף שאחז בנו. כל הבוקה ומבולקה היו בחירה שלנו ויציר כפינו. הוא לא אשם והוא רשאי לחיות על פי הבנתו.

תום 18 ביוני 2012

ניינר, you are a sad sad person.

אלישע 18 ביוני 2012

א. גם אם הוא לא חייב לנו, נועם שליט חייב לנו.
ב. הוא כן חייב לנו. אם המדינה מחליטה מחר לתרום 100 אלף דולר לחולה מסוכן בגלל קמפיין שמתעורר סביבו, הוא לא חייב כלום למדינה?
ג. הבעיה (שלי לפחות) היא לא שגלעד ואביו ממשיכים להופיע בחיים הציבוריים, אלא שהם משתמשים בבמה שניתנה להם (שלא ברצונם, ולא ברצוננו), ע"מ למנף את עצמם ואת רצונם, ללא כישורים מתאימים.
זה מעצבן אותי בדיוק כמו התואר הפיקטיבי של יאיר לפיד, ובדיוק כמו שאב יתן לבנו תפקיד רק בגלל היותו בנו. זו פרוטקציה לכל דבר ועניין, ופרוטקציות מעצבנות אותי.

ניינר 18 ביוני 2012

מה הייתי עושה בלי ההבחנות הפסיכולוגיות העמוקות שלך?

ארנון 18 ביוני 2012

לא הבנתי.
"לנועם שליט המאוס אסור לעשות רווח פוליטי", אבל למי כן?
לאהוד ברק על הקריירה הצבאית?
לאורלי לוי על היותה הבת של?
לשרנסקי על היותו אסיר ציון?
לשלי יחימוביץ על היותה עיתונאית?
לניצן הורביץ על היותו הומו?
למשה שמיר על היותו סופר?
לפנינה רוזנבלום על היותה אשת אופנה?

אנשים צברו נסיון חיים מסוים או פרסום מסוים, והם חושבים שהם יכולים לתרום בפוליטיקה. יהיו טובים – יבחרו. לא טובים – לא יבחרו. מה הבעיה שלך דווקא עם נועם שליט, חוץ מזה שהוא הולך עם מפלגת העבודה?

צור שפי 18 ביוני 2012

ארנון, להציג רקורד של רמטכ״ל, אסיר ציון, סופר, עתונאי, אקדמאי ועוד ועוד זה לחלוטין שונה מלהיות ״אבא של״. ההבדל כל כך ברור שאני מתפלא שצריך להסביר אותו.

Yavor 21 ביוני 2012

Zur
Orly Levy is also "the daughter of", so what's your point?

גלן 18 ביוני 2012

ממש לא מסכים. גלעד שליט הוא חלק מפתולוגיה ישראלית. בודאי לא באשמתו ואולי לא באשמת אף אחד אחר ישראלי אבל פתולוגיה היא פתולוגיה. ואחרי שהיא נגמרת, אנחנו צריכים שיניחו לנו. כלם רצו שמתנגדי העסקה האוילית שלו (כמוני) נשתוק לפני סיומה כדאי לא לפגוע ב"ילד" והוריו.חלאס, זה נגמר והשארתם עם שלם מובס. תחשוב על על הרוצחים המשוחררים, על המשפחות של הקורבנות שלהם, על הנזק שעוד עשוי לקרות בעקבות השחרור וזה שהם רוצים לקרוא על לברון והם נתקעים איתו. פעם אחת תהיו גברים ותניחו לנו!

גלן 18 ביוני 2012

הפתולוגיה היא אגב בשם של השיר.
אפנה אלייך כמו שרופאים פונים: מר תבורי. הילד הזה הוא לא הילד שלך . ואני אוסיף- הוא לא ילד, סתם חייל שאכל אותה בגדול וצריך להשתקם בשקט לא על חשבוננו.

בני תבורי 18 ביוני 2012

גלן,
אבחנה מדוייקת, אבל לזה אני יכול להגיע לבד. העסקה לשחרורו "אווילית" על פי השקפת עולמך ובניגוד לשלי. יש לשנינו זכות לעמדה. זה לא מתמטיקה. אני חושב ש "המחיר" היה כדאי. אגב, עדיין לא הוכח אחרת. החייל הזה, שאכל אותה בגדול, צריך להשתקם בכל דרך. הוא לא צריך לשאת על גבו תג מחיר. עכשיו הוא מתחיל לחיות שוב בדפיציט של חמש שנים. לכתוב בידיעות או להשתתף בתכנית ריאליטי זה לא על חשבונך.

גלן 18 ביוני 2012

אז זהו שלא בני . פיגוע תרבותי הוא פיגוע תרבותי. ומותר לי להתקומם נגדו ונגד מבצעיו. לא לקחתי לו את ה"זכות" כי באמת אין לי לכך רשות אבל מותר לי לפחות אני מקווה לתעב את העיוולת של להעביר את המסר הלאה שמבחינתי רצוי שהוא יעוף לי מהעיניים לבניין גילמן או מדשאות הרווארד לצורך העניין.

ולא ענית לי על משהו פשוט האם יש איזה חשיבות למשפחות הנפגעים מהמחבלים המשוחררים . אתה מבין מה זה עושה לחלקן לחזור לשליט?

בני תבורי 18 ביוני 2012

גלן,
לא שללתי את זכותך להתקומם, ביקשתי רחמים עליו. עשה כרצונך.
למשפחות הנפגעים יש חשיבות מיתית. מכיוון שלמזלי אינני נמנה עליהם, אני לא מבין מה עושה להם השחרור של שליט, אבל אני בהחלט מאמין להם. זה לא משנה את המשוואה מבחינתי.

תום 18 ביוני 2012

גלן, you're also a sad sad person.

אופיר 18 ביוני 2012

שתוק כבר, אדיוט.

גלן 18 ביוני 2012

אני רואה ששני קודמיי בדרכים שונות סכמו את דעתי.

אסף THE KOP 18 ביוני 2012

הצהובון "ידיעות אחרונות" מתנהג בנושא הזה כמו סוחר סמים.
כנראה שהצהובון עדיין לא יכול לראיין את גלעד שליט מסיבות אלו ואחרות (מצב נפשי של גלעד וכו'), והמקסימום שהוא השיג זה שיתוף פעולה עם שליט בעינייני ספורט. לצורך העניין הצהובון שלח את נערת הפיתוי, אריה הניג, שתפתה את שליט "לברבר" בנושאי ספורט, ואח"כ, שהילד יתמכר לרעיון הפירסום, הם לבטח יפרסמו את הראיון ה"בלעדי" על ימיו בשבי. ראיון מזיל דמעה שיתפרס על גבי גיליון ייחודי בן 30 עמודים לפחות, לרגל ראש השנה. או כמה נתרגש ונרגיש טוב עם עצמנו בשעה שיחטטו לשליט בנשמה. המהלך הזה שקוף, ציני ומעורר גועל.

מאידך למה כבר אפשר לצפות מצהובון דרג ז' ? סירוב של שליט ג'וניור לעסקה עוד עשוי לחבל לשליט סניור בפוליטיקה. ואחרי הכל, הצהובון יותר מישמח להריץ את שליט סניור לשלטון, הוא לא איש ליכוד חלילה.

צור שפי 18 ביוני 2012

קצת בוטה אבל די נכון.

אלעד 18 ביוני 2012

כן, לראשונה אני נוטה להסכים איתך אסף, עדיין קשה לי לתמוך בצורת ההתבטאות שלך…

אסף THE KOP 18 ביוני 2012

יעבור לך

אלעד 18 ביוני 2012

כמובן שאני נוטה להסכים רק עם הפיסקה הראשונה. השנייה היא שטות קונספירטיבית, כרגיל…

אסף THE KOP 18 ביוני 2012

לבסוף תבין גם אותה.

צור שפי 18 ביוני 2012

אני מוכן ללכת גם על הקונספירציה. ראינו כבר דברים כאלה.

בוב השקט 18 ביוני 2012

אסף היקר

אנא הסבר לי מתי, איך ולמה החליטו בימין שידיעות אחרונות הוא עיתון שמאלני?
עד כמה שזכור לי, הבעלים של הצהובון (ואני מסכים איתך לחלוטין שמדובר בצהובון) די מעורבב במסדרונות (ובמיטת) הליכוד.
זה אמנם לא הספיק לביבי שרצה עיתון משלו (כי הוא וסילבן לא חברים טובים) אבל לטעון שמדובר בעיתון שהוא אנטי ליכוד????

ואגב עד הפיסקה השנייה והשיקרית שלך, לראשונה בחיי הסכמתי עם משהו שכתבת. אני לא יודע מה זה אומר אבל אני מודאג.

אסף THEKOP 18 ביוני 2012

זה אומר שאתה מחכים…

אולי זה רק אני, אבל אני מוצא שהצהובון נוהג להתנגח בליכוד וימינה לו, יותר מאשר בפוליטקאי ואנשי הציבור הנמנים על הצד השמאלי של המפה הפוליטית. לראיה – אם זה בשאלת השבת המסתננים ("גירוש" בשפת הצהובון), אם בשאלת גירוש מיישובים ביהודה ושומרון ("פינוי" ע"פ כותביו) ועוד נושאים שעל הפרק.

נכון, הצהובון לא הגיע עדיין לרמות התיעוב וההזדהות עם האוייב כמו הבולשביקון, אבל עוד חזון למועד.

צור שפי 18 ביוני 2012

זה יותר פשוט. ביבי קיבל משלדון שופר בסגנון ״אל אהרם״ שיצא דווקא די מוצלח ועל הדרך גם שותה לאח של ג׳ודי את הקוראים ולכן האח הזה מנסה לתקוע את ביבי כשמגיע לו וגם כשלא מגיע לו.

אלכס 18 ביוני 2012

חזק ביותר אסף, ואני פשוט אוהב לקרוא את התגובות שלך !
במיוחד כאוהד ליברפול !!!

אלעד 18 ביוני 2012

בוב, גם בכתבה על מזג האויר בזימבבואה, אסף ימצא הוכחות שהשמאל זומם קונספירציות להוריד את הליכוד מהשלטון. רגשי נחיתות לא מתים, הם רק מתחלפים…

אסף THE KOP 19 ביוני 2012

צודק. השמאל תומך בהישרותו של ביבי בשלטון.
לוגי כמו ארנון.

ארנון 19 ביוני 2012

הלוגיקה של אסף, כרגיל, מצליחה לעורר פאראדוכסים בשפה העברית.
לפי לוגיקה זו, עולה השאלה מה עדיף, להישלח לארץ בה נכונה לך סכנת חיים ואשריך עם יש לך אוהל לגור בו (פינוי), או לקבל בית חדש, לא קטן יותר מהקודם, חמישה קילומטר מהקודם, פלוס פיצויים נדיבים (גירוש).
מה אתם מעדיפים, להיות מגורשים או מפונים?

אסף THE KOP 19 ביוני 2012

טוב שארנון הלוגי פה.

דרום סודן הינה מדינה עצמאית ו"סכנת החיים" של תושביה פחותה מזו של תושבי שדרות לדוגמא (ייתכן שגם מזו של תושבי ת"א). אחרי הכל, ברגע זה ממש מכוונים לעבר מדינת ישראל עשרות אלפי טילים מסוגים וטווחים שונים, חלקם אפילו מחומשים בנשק כימי. אכן, ארנון נותן פרשנות חדשה למושג "סכנת חיים".

לגבי פיצויים ושאר ירקות – אלפי מילים כבר נכתבו על ההתעמרות במגורשים. על הבטחות שלא מומשו. ארנון כנראה היה עסוק בלחלק מרק בלוינסקי בשעה שפורסם חומר בנושא. הומני שכמותו.

לסיכומו של דבר – שהלוגים יתעסקו בלוגיקה ואחרים שימשיכו לשחק בלגו.

אלכס 20 ביוני 2012

צודק כרגיל אסף !

ארנון 20 ביוני 2012

סכנת החיים בשדרות היא בעיה ידועה. בעשר השנים האחרונות נהרגו שם אנשים. מתאונות, מעישון, ממחלות לב. ואחד, אם אני לא טועה, נהרג מפגיעת קסאם.
בדיוק אותה סכנת חיים כמו דרום סודאן.
ואני שואל שוב – מה אתה מעדיף, להיות מפונה או מגורש לפי הטרמינולוגיה שלך?

אסף THEKOP 20 ביוני 2012

נכון ארנון.

אין סכנת חיים בשדרות.
הכל המצאה.

לוגי שכמותך.

ויכסלפיש 18 ביוני 2012

כל מילה

צ'יבורשקה 18 ביוני 2012

לי זה מרגיש יותר כאילו המשפחה לא מניחה לנו להרפות מהסיפור שלו,לא רחוק היום שזה ימאס והבחור כבר לא יהיה קונצנזוס לאומי.

ניינר 18 ביוני 2012

זה כבר נמאס

מנגיסטו 18 ביוני 2012

אה שלויימ'ה? שיגיש את תחזית מזג האוויר בערוץ האמהרי,

למה להפיל עלינו את שלוימה?

בגלל שאנחנו שחורים וחלשים ולא יכולים להתלונן??

בני תבורי 18 ביוני 2012

אחי, סליחה.

כסיפוביץ 18 ביוני 2012

מכל הסיפור הבזוי הזה [ואני תומך בעמדתו של גלן] דבר אחד אני לא מבין.
למה אנשים קונים עיתון?

תקראו ספר

משה 18 ביוני 2012

לגבי ידיעות מול ישראל היום הוא לא יוכל לפרשן פחות טוב משלמה שרף, אני מקווה שהוא יצפה במשחקים, מאבי נמני שכמו רוה בכדורגלנים חסים אחד על השני ומספרים לנו שהכל בסדר ובעיקר מכתב הספורט/תרבות/כלכלה/חדשות/ספרות/טלוויזיה עדי רובינשטיין שעוסק ב"פרשנות" בשקל שעיקרה שגם ביורו הקבוצה הטובה ביותר היא הפועל ת"א. זה לא רציני ולא מקצועי להחזיק פרשן כזה.

סימנטוב 18 ביוני 2012

יפה!
ספר תמיד פתוח
עיתון? בשביל זה איטרנט

פאקו 18 ביוני 2012

נראה לי שפספסת כאן לגמרי. במקום להפנות את האש לכיוון ידיעות אחרונות, עיתון שנראה ששובר שיאים חדשים של ציניות במהלך מסוג שכזה, אתה מפנה את האש לכיוון אלו המותחים ביקורת על המהלך (גם אם בצורה בהמית וגסה מהסוג האהוב על הגברת לינור).

בני תבורי 18 ביוני 2012

הפוך פאקו, הפוך.
אתה פספסת.
ידיעות אחרונות הוא עסק מסחרי, לא מצפון. הוא רוצה לעשות כסף בכל דרך חוקית, ולהעסיק חייל שבוי לשעבר, שבעסקה לשחרורו שולם מחיר כבד לשיטתך, זה חוקי, כלכלי ומלמד על חשיבה עסקית מצויינת. עכשיו בו נסתום יחד את האף ונחרים את העיתון. הגב' לינור לא מתחה ביקורת על המהלך, היא לא הזכירה את ידיעות אחרונות במילה, אחרי הכל היא בנתה שם אחלה קריירה. גלעד שליט היה אצלה על המנגל.
למען האמת, מכל המבקרים אף אחד לא מתח ביקורת על המהלך, אבל אף אחד לא עשה את זה ברשעות והיסטריה כמותה.

פאקו 18 ביוני 2012

נראה שבלבלת אותי עם מגיב אחר, היות ולא הבעתי כאן עמדה לגבי עסקת שליט.
ועסקים מסחריים אינם פטורים מביקורת, גם אם מהלכים שהם עושים הם חוקיים. על המהלך של ידיעות מתנופף דגל שחור מבחינה עיתונאית, אתית ומה לא (כפי שרבים מהמגיבים מעליי היטיבו להציג), ולכן הם זכאים לכל ביקורת אפשרית.
ולגבי עירית לינור, לא שמעתי את התכנית שלה ברדיו (כשאני שומע רדיו, לא ממש שומע שום דבר פרט למוסיקה), לכן אני מאמין למה שאתה אומר בעניין זה.

פאקו 18 ביוני 2012

לא נקטתי עמדה (או הבעתי דיעה)…

בני תבורי 18 ביוני 2012

פאקו,
כתבת פספסת, חשבתי שזה אמור לגבי.

MOBY 18 ביוני 2012

להיפך בני,
כפי שכתבו מעלי תניח לנו, לך צא לחל"ט לשל"ט בזבז את כספי הקבע בטיול בהודו סין ברזיל. קח את ההורים, והאחים ותהנה מהחיים.
אל תפנה אצבע משולשת כלפי אנשים שבראותם אותך נצבט להם הלב, כי אתה מזכיר להם, את אלו שאיבדו, את אותם ששוחררו, או את אלה שיפגעו בעתיד.
תבלה….

ערן קאלימי 19 ביוני 2012

בקיצור, הבאנו אותך, עכשיו תשתוק ותעוף למו מהעיניים.
ככה?

לא מסכים, התנגדתי לעיסקה בזמן אמת, מאלף ואחד מניעים שונים, מהרגע שהיא בוצעה ושליט חזר ארצה הוא יכול וצריך לעשות את שרוצה, מטיול להודו (כרצונך) ועד ריצה לראשות הממשלה מטעם חד"ש.

לפי ההגיון שלך אסור לאף פוליטיקאי להראות פרצופו ברבים, כי בגלל החלטות שלו יפגעו אנשים בעתיד.

ניינר 18 ביוני 2012

בני, הפעם לא נגיע להסכמה. אתה קצת מסלף ומקצין את מה שאני אומר. לסיום רק אומר שמוטב היה לו משפחת שליט היתה נעלמת קצת מהעין הציבורית.אבל שיעשה מה שטוב לו ובאמת, הלואי שישתקם ויחיה חיים נורמלים. לאביו עדיין אאחל מפלה בבחירות.

בני תבורי 18 ביוני 2012

ניינר,
גם אני חושב שהמשפחה צריכה להיעלם מהעין הציבורית, אבל לא במחיר של הסתגרות מרצון. אולי עיתונאים ופאפארצים פשוט ידלגו עליהם, מה אתה אומר?
וגם אני לא אצביע לאביו, אבל מסיבות אחרות.

ניינר 18 ביוני 2012

אני אומר שיעזבו אותנו במנוחה, אנחנו נעזוב אותם במנוחה ובא לציון גואל, והעיקר שאיטליה ואנגליה יעלו לרבע הגמר

בני תבורי 18 ביוני 2012

Hear hear!

אלכס 18 ביוני 2012

+ 10000

מאשקה 18 ביוני 2012

בני, חיבוק גדול ממני
אתה גדול !!!!

אופיר 18 ביוני 2012

צור שפי,

מה הופך סופר או עיתונאי למתאים יותר לפוליטיקה מירקן או מתכנת מחשבים? א"ב יהושע הוא בעיני לא פחות מגאון ספרותי, אבל כשהוא מחליט לדבר על פוליטיקה אני שומע שם דברים תלושים לגמרי מהמציאות.

בעיני סופרים, עיתונאים ונועם שליט זה היינו אך כשזה מגיע לפוליטיקה: אנשים שקנו להם פרסום בנסיבות שונות ומחליטים לנצל אותו לטובת משהו שאין שום ערובה לכך שהם מוכשרים בו.

אלכס 18 ביוני 2012

אכן אופיר, והאמת…סופרים ועיתונאים, הם לרוב מוכשרים פחות(חוץ מבעיני עצמם והכתות הזמניות הולכות אחריהם, כמובן).

צור שפי 19 ביוני 2012

אופיר – אני לא קובע שסופר מתאים יותר ממתכנת מחשבים. אני כן חושב שרקורד מסויים נותן פור. בקטע הזה פנינה רוזנבלום שווה בדיוק לאהוד ברק, שניהם עשו משהו בחייהם. אני גם מעריך ונותן משקל להשכלה פורמלית אבל ער לזה שיש פרופסורים שהיו פוליטיקאים גרועים ואנשים בלי תואר אקדמי שמאוד הצליחו בעולם הפוליטי. העניין הוא שאתה אף פעם לא יכול לדעת מראש. אפריורי יש לי הסתיגות מהמהלך של נועם שליט כי ה"claim to fame" שלו הוא היותו אביו של גלעד ולא שום דבר אחר. אגב, וזה כבר מכוון לאלכס, מעניין על מה אתה מבסס את ההכללה שלך על סופרים ועיתונאים שלי נראית מאוד מאוד שגויה.

אלעד 19 ביוני 2012

אניחושב שאי הלגיטימיות שמייחסים למהלך של נועם שליט, מקורה בטעות די גדולה. הוא לא רץ לתפקיד ראש המפלגה! בסך הכל התפקד למפלגת העבודה. ידעת שמשה סיני היה פעם מספר 80 ומשהו ברשימת העבודה לכנסת? להתפקד למפלגה ןלנסות להשפיע זה צעד יותר מלגיטימי. אנשים התייחסו לזה כאילו הוא מנצל את הפרסום להשתלט על השלטון, ועשו מזה מטעמים ללא צורך.

אלכס 20 ביוני 2012

האמת, צור, זה יותר חוות דעת שלי מאשר עובדה מוצקה.
HOWEVER, הנקודה החשובה יותר בתגובה שלי היתה שבעיני עצמם, סופרים ועתונאים הם מועמדים הרבה יותר ראויים מכל אחד אחר, וזו הבעיה העיקרית…אני באופן אישי בטוח שהם לא.

אלון 18 ביוני 2012

אם נוציא לרגע מהמשוואה את היותו של גלעד שליט פדוי שבי, ונבחן את המהלך הזה באופן ענייני, אזי נקבל שזהו מעשה שנע בין מעליב, דבילי ואווילי.
הלא אם אני הייתי מתעורר מתרדמת של 5 שנים, ללא כל נסיון עיתונאי ואו השכלה כלשהי בתחום וידיעות אחרונות היו נותנים לי טור בעיתון, הרי שמשול הדבר לזלזול מוחלט בקוראים וכנראה שכולכם הייתם תמימי דעים בנושא הזה.

יהיו ודאי כאלה שיתנו דוגמא את קותי או אלירז שקיבלו תכנית טלוויזיה משלהם ללא כל כישורים ורק על סמך "שבי" של שלושה חודשים.
ובכן, איתם אין לי בעיה, מי שצופה בתכניות האלו הבעיה היא שלו (כנראה שזה אותם אנשים שגם קוראים את העיתון ההוא…). אני אישית לא צופה, אני פשוט לא אוהב שהטלוויזיה מחרבנת לי בסלון.
חירותו של גלעד שליט נפדתה בדם, והרבה. שחרורם של כ-1000 מחבלים שחלקם עם "דם על הידיים" הצית דיון והתלבטות קשה במדינה.
כשם שמשפחת שליט רצתה לקבל שוב את בנה היקר, כך גם משפחות שכולות רצו שרוצחי יקיריהן יינמקו בכלאם ובזאת גם נחמתם (אם אפשר בכלל להתנחם).
ביום שחרורו של גלעד, מאות מרצחים מנוולים התקבלו בכבוד השמור לגיבורים ולמלכים בעזה ובמצרים ונעצו סכין בליבן של עשרות משפחות.
מוטב היה כי גלעד ואביו היו מורידים קצת פרופיל ולו רק מפאת רגשותיהם של המשפחות השכולות.
אני חושב שגלעד שילם מחיר יקר ומגיעה לו כל פיסת אושר, אך פיסת האושר הזו לא צריכה להיות פיסת הצער של אחר.
אני מכיר הרבה אנשים שנהנים מהחיים ומאושרים גם מבלי לכהן כ"סלבים".

"תניחו לו" זה נכון, אבל בואו נעשה את הדדי. לטובת שליט ולטובת כולנו.

אלכס 18 ביוני 2012

אמת ויציב, אלון.

Sooner 19 ביוני 2012

הכל מאוד פשוט – או שכתיבה זה מקצוע, או שלא. ולא משנה אם מי שכותב שלא מתוקף מקצועו היה בשבי החמאס או בשבי האח הגדול, הם, ומעסיקיהם, מבזים את המקצוע. אני נעלב בשם כל מי שעוסק במקצוע.

עופר פרוסנר 19 ביוני 2012

אני עם SOONER. לא מאוד מפריע לי שגלעד כגלעד יכתוב טור או יסקר משחקים. מפריע לי שאנשים מפוטרים מתקשורת הספורט, שמקצצים בעמודים ובעורכים ובפרילאנסים, שטוענים שצריך להדק את החגורה כדי לשרוד, ואז מביאים לעמודי הספורט מישהו שהוא לחלוטין לא קשור. אם שולחים מישהו לגמר ה-NBA, למה לא לשלוח את מי שמסקר אותו כל השנה בעיתון?

בני תבורי 19 ביוני 2012

Sooner ועופר,
לפני כמה שנים הושיבו על המשבצת שלי ברדיו את ליאור מילר, בחור מקסים אגב, שהיה אז בשיא סלביותו. אלא מה, ברדיו הוא לא הבין כלום והבלוף יצא לאור תוך כמה שבועות. אני כמובן הרגשתי מחורבן למרות שדי מהר העניינים חזרו לתקונם, ויכול להבין על מה אתם קובלים. אני מניח שגם במקרה הזה נדע מהר מאוד אם מדובר בגימיק או בשיחוק. כך או כך, מקום עבודה שמעדיף עובד על פי מידת היכולת שלו למכור עיתון ולא על פי כישוריו, לוקח סיכון ואני מאחל לו ליפול חזק.

אסף THE KOP 19 ביוני 2012

ליאור מי ?

בני תבורי 20 ביוני 2012

אסף,
אל תזלזל, הבחור חלק יצוע עם האישה היפה בארץ אז.

אסף THE KOP 20 ביוני 2012

שלי יחימוביץ ? אתה בטוח ?

אלון 19 ביוני 2012

מסכים לגמרי. אך יחד עם זאת יש גם אלמנט של חוסר נוחות וחוסר טעם במקרה הספציפי הזה.
נדמה שרק צירופו להשרדות VIP יכל לעקוף את ידיעות אחרונות בתחרות הטעם הרע.

רועי מ 20 ביוני 2012

אין על הדף הירוק

אבל לפעמים עיתון הקיבוץ מהווה יריב ראוי אתה לא חושב?

Yavor 21 ביוני 2012

יחי יזהר בן נחום!!

רועי מ 20 ביוני 2012

ובני אני לא בטוח שמקרה מילר יחזור כאן.
אני אתה ושאר החברים הותיקים כאן רואים ושומעים וצריכים לסבול את הפרשנים העלובים שיש לנו בשידורי הליגה האנגלית.
ובכלל גם כתבי ספורט שלא מבינים שום דבר.

וגולת הכותרת שרובם כתבים, אבל הם לא עיתונאים, עיתונאי איך שאני רואה את זה , הוא דבר ראשון צריך להיות סקרן, אם הוא לא כזה הוא לא עיתונאי, הוא חייב להיות בעל ידע לפחות בנושא שהוא מסקר, ידע היסטורי יותר מרצוי באותו נושא שהוא מסקר,
הייתי שמח אם הייתה לו יכול כתיבה טובה ושיהיה קצת פחות בעל חשיבות עצמית, כי הוא לא המרכז אלא האירוע שהוא מסק ומדווח עליו.
והבעיה כאן לא רק בספורט לדעתי שאנשים רוצים להיות מפורסמים ולהופיע בטלוויזיה, שידעו מי הם, להתפרסם ולא חשוב מה.
ואז איזה עילג אחד ג'קי מנחם מקבל פינה בערוץ לדעתי בחינוכית!!. בחינוכית ממש דמות חינוכית.
ולמרות כל זה ,, שברור שאם החבר'ה מעזה לא היו משאילים אותו ל 5 שנים הוא לא היה מקבל פינה כזאת או אחרת, ניתן לו את 100 ימי החסד, וזה בסדר מצידי.

Comments closed