זו לא את

זו לא את שחר, אלה אנחנו שלא מוכנים לקבל פחות מניצחון, כי ככה הרגילו אותנו כבר בתש"ח.

 

זו לא את, אלה אנחנו שאיבדנו את הצפון.

זו לא את, אלה אנחנו שלא מבינים את ההבדל בין ציפיות ריאליות לפנטזיות.

זו לא את, אלה אנחנו שלא מוכנים לקבל פחות מניצחון, כי ככה הרגילו אותנו כבר בתש"ח.

זו לא את, אלה רק אנחנו שמשוכנעים שאת מתחרה שם נגד עצמך.

זו לא את, אלה אנחנו שמרגישים שדפקו אותנו. עוד פעם.

זו לא את, אלה אנחנו שמגיעה לנו מדליה אולימפית בגלל השואה, בגלל חורבן הבית, בגלל האנטישמיות…

זו לא את, אלה אנחנו שאין לנו שמץ של סבלנות, טיפה של רספקט וגרם של הערכה למאמצים שספק אם מישהו מאיתנו השקיע אי פעם במשהו לאורך זמן רב כל כך.

זו לא את, אלה אנחנו שבטוחים שאת עובדת עלינו בעיניים, חיה על חשבון הציבור, לא משלמת מסים, נחה צהרים ויוצאת לבלות בזמן שאנחנו עסוקים בלתכנן איפה יעמדו המנגלים כשתחזרי עם הזהב.

זו לא את, אלה אנחנו שצריכים את הדמעות בעיניים והגרון החנוק במיוחד אחרי שגלעד שליט כבר בבית.

זו לא את, אלה אנחנו שמתמחים בלהעביר ביקורת על כל מה שאפשר, מבלי שנעמוד רגע מול הראי ונשאל: האם אנחנו באמת מבינים מספיק כדי העביר ביקורת?

זו לא את, אלה אנחנו שיודעים בדיוק מה היית צריכה לעשות ולמה נכשלת.

זו לא את, אלה אנחנו שמתייסרים אחרי הפסד.

זו לא את, אלה אנחנו שמתמודדים עם פציעות, מענים את הגוף, יושבים לבד במטוסים ובתי מלון בכל העולם ונושאים על כתפינו את גורל האומה.

זו לא את, נגדנו הפגינו אלפים באוקלד וקראו לנו רוצחים.

זו לא את, אלה אנחנו שמגוחכים.

זו לא את, אלה אנחנו שצריכים להתבייש ביחס שלנו למי שרק לפני שנתיים כמעט ונכללה בין עשר הטניסאיות הטובות בתבל.

זו לא את, אלה אנחנו שהחלטנו שאת לא עושה מספיק, לא טובה מספיק, לא יכולה ושעבר זמנך.

זו לא את, אלה אנחנו שהגיע הזמן שנפרוש.

 *

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

יומן הבטטה 2 - אולימפיאדה מהכורסא - להצהיב את הדשא
איכס, צבי

78 Comments

רמי מורנל 30 ביולי 2012

אני מבין מכך שהיה עליהום על פאר בעקבות ההפסד לאחת השחקניות הכי טובות בעולם…?
אין מה לעשות,אנחנו אלופי העולם בזלזול .

איתן אהרוני המלך 31 ביולי 2012

רמי מורנל כמה כיף לראות את שמך על הבוקר ולהיזכר במחנות השוה"צ והשומריה של תחילת שנות האלפיים.
איש יקר מאוד.

אבו צ'יצ'ריטה (fka תושב חוזר ) 30 ביולי 2012

דוקא בגלל מי שהיא, אחת הספורטאיות הטובות (והקשוחות) שהיו כאן, מותר לומר שההופעה שלה היתה גרועה מאד. היא לא צריכה לפרוש, היא לא עשתה רע לאף אחד, לא זילזלה ולא רימתה. אבל באולימפיאדה היא פישלה (ביחס ליכולת של עצמה ,לא בכך שהפסידה לשראפובה)

אסף THE KOP 30 ביולי 2012

יש צד חיובי – חלק מאלה שאחראים לתרבות הזלזול אולי יהיו מובטלים בקרוב:

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000769991

אריאל גרייזס 31 ביולי 2012

אכן, אנשים מאבדים את העבודה שלהם, סיבה לחגיגה

אזי 31 ביולי 2012

חלילה אני לא חושב שזה דבר טוב,
אבל מעניין אותי אם יש מישהו מהמפוטרים שהוא עיתונאי ספורט, עם נטיה לדרוש ממאמנים להתפטר.

זה עניין שאף פעם לא הבנתי.

אסף THE KOP 31 ביולי 2012

השאלה המעניינת היא כמה מהם רצים עכשיו לראיונות עבודה בישראל היום. אותו עיתון שהם זילזלו בו עד לאחרונה.

אסף THE KOP 31 ביולי 2012

תחשוב שמדובר במתנחלים. יוקל לך.

אריק 1 באוגוסט 2012

אחרי שקראתי במקרה את הטור של עמיר פלג בידיעות מזלזל בספורטאים, אני יכול קצת להבין את התחושה של אסף… בכל מקרה צר לי על כל מי שמפוטר מעבודתו מתנחלים ואפילו עיתונאים

B. Goren 30 ביולי 2012

מילים יפות תבורי.

קסיוס קליי 30 ביולי 2012

בני אנא ממך, אל תגנוב דעת..

שחר פאר הפסידה כמעט לכל מי שנשם לידה. ואף אחד לא ביקר אותה.
כבר כתבתי באחד הפוסטים שאם כדורגלן מפשל אומרים שהוא חסר יסודות ומקצוענות בסיסית ושהוא בושה.

אני מסיק מהפוסט שלא שיחקת טניס ברמה גבוהה אבל אני כן.
אתה עסוק בלבקר את מי שמבקר אותה.

וכל מי ששיחק יודע ששחר פאר הייתה אחד הבלופים הגדולים אבל זה לא גורע מההישג שאליו הגיעה זה רק שם בפרופורציות כי הייתה תקופה של בור מוחלט בטניס הנשים.

בינתיים היא לא שיפרה שום אספקט במשחק שלה וזה מאוד נדיר ששחקנית טופ 20 לא מצליחה להגיע לרבע גמר גראנד סלאם בקביעות.

בשנה האחרונה היא משחקת פשוט ברמה מאוד נמוכה ולא מתאימה לשחקנית בדרג הזה.

זה כל הסיפור.
למה לעשות מזה יותר מזה?

אופיר 31 ביולי 2012

קסיוס קליי, אני לא יודע מה זה "טניס ברמה גבוהה" אבל אני מניח שאתה שלמה גליקשטיין, עמוס מנסדורף, הראל לוי, שחר פרקיס או דודי סלע (גלעד בלום אתה לא – הוא מגיב פה בשמו המלא).

שחר אולי לא השחקנית הכי מוכשרת שנולדה פה, אבל בשיאה היא שיחקה טניס ברמה גבוהה מאוד כשהעפילה לרבע הגמר באוסטרליה וכמעט העיפה שם את סרינה (שהמשיכה עד התואר אח"כ). הטניס שלה מאוד פיזי והיה אפשר לנחש שלא תוכל להתמיד באותה האינטנסיביות לאורך זמן.
לא ברור לי למה אתה מתכוון כשאתה אומר ששחקנית טופ 20 אמורה להגיע לרבעי גמר בקביעות, שכן מי שמגיעה לכאלה הישגים נמצאת בטופ 8.

הקריירה של שחר בנסיגה כבר הרבה זמן וכנראה שמכאן היא כבר לא תתרומם, אבל לשכתב את מה שהיא השיגה ולקרוא לזה "בלוף" זה פשוט תת רמה.

כמה גיימים אתה נותן לעצמך מולה?

קסיוס קליי 31 ביולי 2012

הניסוח שלי לא היה נכון.
היא בקביעות לא מגיע לרבע גמר. וזה לא מקובל לשחקנית טופ 20 .
כלומר הרף שלה הוא שמינית גבר או סיבוב שלישי.

הטניס שלה לא ממש פיזי כי המכות שלה חלשות.
התכוונת שהיא כאילו משחקת קשוח, אבל כולן משחקות כך.
פשוט אצלנו מסתכלים רק על פאר.

אני לא צריך להיות עמוס מנסדורף, כמו שאני לא צריך להיות דוקטור למתמטיקה כדי לדעת ש 1+1 = 2 .

מה זה משנה כמה גיימים אני נותן מולה?
לא צריך להיות שפילברג כדי לבקר סרט. לא צריך להיות רונאלדו כדי לבקר כדורגלן.

יש פלופים לאורך ההסטוריה , קורה, מה הביג דיל.

תומאס נוימן 31 ביולי 2012

לא יודע. היתה תקופה, ששחר היתה בשיאה, שאף מדורגת לא רצתה לפגוש אותה בסיבובים ראשונים של טורניר גדול. היריבות שלה מכבדות אותה, גם אלו שבטופ-טן. טניס הוא ספורט כזה של עליות וירידות. שחר כבר היתה ב-slump כזה וחזרה ל-20 הראשונות. לקרוא לה "בלוף" זה חוסר הבנה בסיסי בטניס. אין "בלופים" ברמות האלה. יש שחקניות עם חולשות שמונעות מהן להיות טופ-10. אצל שחר זה בעיקר הסרב. "מכות חלשות"? – יש לה את אחד הבקהנדים הטובים בסבב הנשים, גם היום. מותר לבקר אותה, היא אכן כבר תקופה ארוכה לא בכושר טוב, אבל היא זוכה ל"מחמאות" מביכות מעיתונאי ספורט שרגילים לקטול שחקני כדורגל מקומיים. זה לא מתאים. זה אולי מתאים לשחקני כדורגל בארץ, אבל אם היה לנו כדרוגלן שהוא הרבה שנים בין 50 הטובים בעולם (והיה אפילו בין ה-20) ונרד עליו בצורה מבישה בתקופה שהוא פחות טוב – זה יצרום באותה מידה (ואנחנו רואים את זה עם הביקורות על בניון, למרות שאפילו הוא לא ברמות האלה).
גם אם שחר תפרוש מחר – היא עשתה קריירה מפוארת מאוד וראוי כי יתייחסו אליה בצורה קצת יותר מכובדת, אפילו אם היא העזה להצטלם עם לברון וקובי בטקס הפתיחה (כן – ראיתי מישהו מבקר אותה גם על זה).

ירון 31 ביולי 2012

מאיפה הסברה שטופ 20 צריך להגיע לרבע גמר? רבע גמר זה טופ 8 ובטח בספורט כמו טניס נשי בה הפער בין ה10 הראשונות לשאר הוא עצום.

שחר פאר אולי משחקת ברמה נמוכה ביחס אליך שכאמור – שיחקת ברמה גבוהה.
בסופו של דבר היא משחקת ברמה נמוכה ביחס לסטנדרטים שהיא הציבה! אנחנו התרגלנו לראות אותה טופ 20, אז קשה לנו כשהיא נופלת למקום 60. אבל זו לא אשמתה. היא ילדה בת 25 שכל המדינה מצפה ממנה כבר 10 שנים. אז לא הולך לה – זה כל הסיפור. מה זה הקלישאה הזו – לא מתאים לשחקנית בדרג הזה? שחקניות טובות משחר נתנו משחקים גרועים והפסידו לשראפובה/וויליאמס בתוצאות כאלה. ביג פאקינג דיל.

קסיוס קליי 31 ביולי 2012

חסרים הפסדים??
היא הפסידה לכל דבר שזז. יש להפסיד ויש להפסיד.
וכל פעם שהיא פגשה יריבה חזקה היא נרמסה.

ממש לא קשה לי לראות אותה נופלת.
אני פשוט אומר שהיא אובר רייטד מטורף.

אתה יכול להביא את גלעד בלום אם אתה לא קונה את מה שאני אומר.
אני רק מקווה שהוא יימנע מכל מיני פוליטיקות.

אם הוא יהיה נייטרלי הוא יצדיק אותי כי כנראה הוא הדמות היחידה שאתה יכול לקנות אותה לפי צורת ההתבטאות כאן באתר , ולא רק שלך.

כמו שאמרתי, ממש לא התרגלתי לראות אותה ב טופ 20 ולא חשבתי שזה דירוג שהולם את היכולת שלה שהייתה חלשה ללא רגעי התעלות כמעט.
כרגע היכולת שלה מאוד מאוד נמוכה, להיות 60-80 בטניס נשים זה מקביל ל 120-100 גברים.

ירון 31 ביולי 2012

אני יכול לקנות ביקורת לגיטימית.

נניח שאני אפילו קונה את זה ש 70 בעולם שווה ל 110 בגברים. אז 11 בעולם שווה ערך ל 20 בגברים. אז במשך שמונה שנים היא נעה בין מקום 20 – 110. קריירה לא רעה מכרת לי כאן. תודה

זכי 31 ביולי 2012

שנייה, לא הבנתי כמה דברים. מה בלוף בשחר בדיוק? זה שאת הילדות שלה היא בילתה באימונים קורעי תחת במקום לבלות עם חברות? זה שבחופש הגדול הדבר היחיד שהייתה זה תחרויות? וכשהיא התחילה לשחק: זה שהובילה את נבחרת הפדרציה עד כמה שאפשר כשזוכדים שהמדורגת שנייה שם היא 220? זה שהיא התמודדה מול הגדולות באמת, ובשיא ניצחה? נכון היא לא בשיא. עברה את זה. ממה שראיתי קרה לה משהוא כמו פלפס רק בקטן- נמאס לה עם כל האימונים.
אז היא הורידה הילוך, ונמצאת בתקופה לא כל כך טובה. זה לוקח ממנה את ההישגים שאף טניסאית ישראלית לא הצליחה בעבר?(וגם טניסאי דרך אגב)

קונסיסטנטי 31 ביולי 2012

קסיוס, אתה זה שאמר שאם פדרר לא ינצח את וימבלדון אז הוא לוזר?
מה דעתך על פלפס? גם לוזר שניצל חור בשחיה העולמית לקחת 14 מדליות מוזהבות בשתי אולימפיאדות?
לגבי שחר
טניס נשים, זה מקצוע שבאופן טבעי (כמות הכסף והפרסום) מושך אליו את מיטב הכשרונות הנשיים בספורט לכן אין כזה דבר בור בטניס. יש תקופה של כוכבות על ויש תקופה של שוויון שבה אין מישהי שמתעלה מעל כולם אבל להגיד ששחר שלמשך קרוב לעשור היתה בטופ 50 העולמי בטניס והרויחה רק מפרסים למעלה מ-4.4 מליון דולר היא בלוף זה מאוד קונסיסטנטי ליחסך לספורטאים.
לפחות אפשר לאמר שהיא בחברה טובה

שמעון מזרחי 30 ביולי 2012

שחר פאר הייתה אחת הספורטאיות האהובות והמוערכות בישראל, והפכה לשנואה בגלל התנהגות מתנשאת, בכיינות, החלפת מאמנים סיטונית, ובעיקר דעיכה מקצועית. תאמין לי, אם דודי סלע היה מפסיד לשלישי בעולם, זה היה מתקבל בצורה אחרת.
היה הפסד מביך. זהו.

קורא אדוק 31 ביולי 2012

לצערי מסכים לחלוטין

קסיוס קליי 31 ביולי 2012

כן אבל היו לו רגעי התעלות לא מעטים בדיוויס.
הוא חפיפניק אבל נתן את שלו.
לאיזה מבין מפלצות הטניס אתה מתכוון כשאתה אומר שלישי ? פדרר? נדאל? דיוקוביץ?

עם כל הכבוד זה לא 3 של נשים. ושוב, אלה השנתיים האחרונות שלה לא רק המשחק הזה.

כמה ישראלי מצידכם לקרוא רק את מה שנוח לכם.
וואלה הטקטסט מורכב מעוד כמה מילים, תקראו ממש את כולם ואז תגיבו.

ויכסלפיש 31 ביולי 2012

בדיוק, ונראה לי שגם בעקבות מתן עדיפות לכלי תקשורת מסוים

אביאל 31 ביולי 2012

באמת שטורים כאלה הם נקודת האור בתקשורת הספורט בישראל, למרות שראיתי בטלאגרף שאחד העיתונאים התלונן בטויטר, שאחרי מאה שנה שהם לא זכו במדליה בהתעמלות הם עדיין מתמקדים בזה שהם לא זכו בזהב או בכסף, ככה שאני מניח שזה עניין עולמי.

אסף 31 ביולי 2012

זה רק אני, או שכל הפסד (מוצדק או לא מוצדק) של ספורטאי ישראלי במקצוע אינדיווידואלי הופך מיד לסימפוזיון שלם סביב "האם התקשורת צריכה או לא צריכה לבקר את הספורטאי"? שחר פאר הפסידה לשראפובה וזה לגיטימי. גם בתוצאה כזו. מצד שני, גם לבקר את שחר פאר זה לגיטימי כי היא נציגה ישראלית שמעוררת עניין, לטוב ולרע.
לבוא ולתמוה כל פעם איך אנחנו מעיזים לבקר ספורטאי/ת שנתן כל מה שיש לו ובכל זאת הפסיד זה קצת צדקני בעיני. היא הולכת להתחרות בתחרות בינ"ל לעיני כל העולם, היא צריכה לצפות לספוג ביקורת. נכון שיש כאלו שלוקחים את הביקורת למקום מרושע ואישי, וזה פסול, אבל בגדול להגיד שהיא היתה חלשה, ואפילו לבקר את קבלת ההחלטות שלה בשנים האחרונות זה דבר הגיוני שלא בא מתוך רוע (כך אני מאמין) אלא מתוך הרצון הכנה של כולנו פשוט לנתח את המצב. כי הרי למה בכלל אנחנו מדברים על ספורט? למה אנחנו כותבים וקוראים בלוגים על ספורט?

בכלל, כל העניין הזה מרגיש, ולא בפעם הראשונה, כאילו התקשורת שמה את עצמה במרכז הדיון של כל דבר. נכון, תקשורת זה דבר משפיע מאוד וחשוב וכל זה- אבל בסופו של דבר, התקשורת היא לא הסיפור כאן. הסיפור כאן הוא ההפסד של פאר. הרגע בו מתחיל הדיון ב"האם הביקורת לגיטימית", הוא הרגע בו הדיון מפסיק להיות לגופו של עניין.
וזה לא שהתקשורת לא צריכה לבקר את עצמה. היא כן, ובתכל'ס אם יש גוף שמבקר את עצמו באופן בלתי פוסק זו התקשורת. אבל ברגע שכל אייטם שני הוא תהייה למה האייטם הקודם היה כזה וכזה, אז נראה לי שהביקורת העצמית הזו קצת עלתה על גדותיה (ודה באזר מבחינתי הוא חלק מהעניין. גם אם הכותבים שלו לא עיתונאים ולא מקבלים שכר על כתיבתם. כי זה אתר דעות שעוסק בספורט, וגם מופיע בעמוד הבית של אחד מאתרי הספורט הכי פופולאריים בארץ)…

פנדלוביץ 31 ביולי 2012

אני חושב, ואולי טועה, שהכעס על התקשורת היא לא על ביקורת מקצועית על פאר.
הכעס הוא על שמריה מצויירת כמי שכביכול השתחצנה והתרברבה לפני המשחק על ש"תנקום" במריה ותנצח אותה הפעם.
קראתי את דבריה של פאר ולא מצאתי שחצנות או ביטחון עצמי מופרז. סה"כ היא אמרה שהיא מעולם לא גברה על מריה, שהגיע הזמן, ושיהיה טוב לעשות את זה באולימפיאדה.
כמה עיתונאים עשו מזה מטעמים והציגו את דבריה כרברבניים.

עידן. 31 ביולי 2012

קשה להסביר אהדה בספורט, למה אתה מתחבר לספורטאי מסויים ולא לאחר..

את שחר פאר אני מעולם לא הצלחתי לאהוד. אני לא יודע למה, אולי זו משהו שהיא משדרת בהתנהגות (או שנדמה לי שהיא משדרת), אולי התחושה שהיא אף פעם לא באמת הייתה טובה כמו הדירוג שלה, אולי העובדה שהיא זכתה להיות יקירת התקשורת לעומת סמאשנובה שהייתה לא פחות טובה ולא זכתה להכרה, אולי חוסר היכולת להתעלות במשחקים גדולים- אני באמת לא יודע מה זה, אבל עושה לי רושם שהתחושה המסוימת הזאת שלי היא משהו שמשותף להרבה אוהדי ספורט.

ולטעמי זה בסדר- לא חייבים לאהוד את כולם ומותר לבקר, כל עוד נשארים בתחום הטעם הטוב. הרי באתר הזה נכתבת ביקורת ארסית לא פחות על שחקנים כמו לברון, כרמלו ואחרים. אני לא חושב שצריך להתנהג אחרת עם ספורטאי רק בגלל שיש לו תעודת זהות כחולה.

פנדלוביץ 31 ביולי 2012

מסכים עם רוח הטור של תבורי.
אני בהרגשה שכששראפובה רואה דגל ישראל היא נזכרת בחוויותיה מרמת השרון ושמחה לתת לנו שוב בראש.

גיא אלטמן 31 ביולי 2012

בני, לראשונה מאז שהתחלתי לקרוא את הטורים שלך אני לחלוטין לא מסכים איתך.
לא קראתי את הסיקורים על המשחק בעיתונות הישראלית כי במקרה, יצא לי לראות אותו.
לטעמי אף ספורטאי לא אמור לקבל פחות מניצחון.
למי שמסתכל קצת מרחוק, עושה רושם שפאר באמת מתמודדת מול עצמה יותר מאשר היריבה שלה.
שחר פאר כבר לא מסתובבת (למיטב ידיעתי) בטורנירי צ'לנג'ר. כן, היא הרוויחה את מקומה בטניס הנשי אבל היא נעצרה וזה אומר בימי הטניס הנוכחי שהיא רק הולכת אחורה וזה כשהיא בגילה הנוכחי, אמורה להיות בשיאה.
הדבר היחידי שאני מסכים איתך הוא שהיא מייצגת יותר משחר פאר וזה בטח באולימפידה. היא הפכה לאייקון ספורט (כששוב, בניגוד לכדורגל או כדורסל, פחות קל לראות כמה צריך לעבוד בשביל זה) אבל היא זו שבחרה להכניס את עצמה למעגל הסלבריטי במקום (ואני מקווה שאני טועה) לשמר את מה שהיא עבדה כל כך קשה כדי להגיע אליו.
ברמת הטניס – גם ממרומי רמת הידע שלי, היא אף פעם לא הייתה שחקנית התקפית אלא ידעה להיות דפסנסיבית להחזיר כדורים מהקו האחורי ולשגע את היריבה. מכל המשחקים שלה שראיתי, לא זוכר חבטה שהיא נשק יום הדין שלה אולי למעט הקטע המנטלי.
גם אני חושב שהתוצאה לא בהכרח משקפת את רמת המשחק. העניין הוא שבוידאו של אחרי המשחק היא עצמה הודתה שבנקודות הקריטיות היא נשברה.
מישהו כאן העלה את ההתנהלות שלה. לי באופן אישי אין שום ידע על העניין אבל יש שתי אופציות – או שהיא לא מתנהלת נכון, או שהיא פשוט לא מספיק טובה (היום) להישאר בטופ 20 – 30.
אני לא מאמין שיש המון אנשים שהאמינו שהיא יכולה לנצח את שארפובה בכושר הנוכחי שלה. אבל בתור אחד שראה את המשחק, לי לפחות זה נראה כאילו היא ויתרה אחרי ארבעה משחקונים.
אגב, זו זכותה, אבל זו גם זכותי בתור אוהד טו קול הר אפ און איט (באנגלית זה נשמע יותר טוב.. )

גלעד בלום 31 ביולי 2012

לקסיוס ולכל השאר,הנה חמשת הסנטים שלי לדיון:

1)עם העובדות אי אפשר להתווכח,טניס זה ספורט עם תוצאות וסטטיסטיקות מדויקות והסטטיסטיקה מספרת ששחר פאר היא הטניסאית הכי טובה בהיסטוריה עם השגים יותר טובים ממנסדורף וסמשנובה וגם עם הכנסות כספיות יותר גבוהות(שזה קנה מידה די מדויק לאיכות).מה שהיא עשתנ בקריירה אף אחד עוד לא עשה ואני לא רואה מישהו שמתקרב לזה בדור הקרוב.

2)עוד עובדה היא שבשנתיים האחרונות היא נמצאת בנסיגה ולא מצליחה לשחזר מאומה מהיכולת שלה.

3)גם כשהיתה בשיאה לא היה לה הרבה סיכוי מול שרפובה,על אחת כמה וכמה כשהיא בכושר עלוב ושרפובה עדיין בטופ 3 בעולם.

4)כשהיה 4-1 לשרפובה העברתי ערוץ כי ממש כאב הלב לראות את שחר,הסיכוי היחיד שלה לנצח היה אם מריה תשבור רגל.

5)לגבי הסגנון שלה-זה נכון שהטניס שלה לא "אטרקטיבי",היא לא חובטת ווינרים כמעט,לא עולה לרשת,וההגשה,אוי ההגשה.אבל לבוא ולומר "בלופ","אובר רייטד", או שנולדה "בדור עם וואקום" זה לא רציני.טניס נשי זה אחד מענפי הספורט היותר תחרותיים בעולם הספורט הנשי,להגיע למקום ה-11 בעולם בענף כה יוקרתי זה הישג עצום!! להישאר בטופ 30 מספר שנים כפי שעשתה שחר זה מעורר הערכה עצומה,כל מי שמבין בטניס קצת יודע את זה,הסגנון אינו חשוב,היא ניצחה מאות משחקים,לא מעט מהם על שחקניות מהעשיריה הראשונה והשנייה,אין נסים בספורט ובמיוחד בטניס,כשהיתה טובה היא היתה מהשחקניות הכי יציבות בסבב שסיוט לשחק מולה בגלל הסגנון של להחזיר כל כדור ולהילחם על כל נקודה.

6)הצד השני של המטבע הוא שעכשיו כשהיא בחצי צעד יותר איטית,בלי בטחון ,עדיין בלי הגשה נורמלית ועם החולשות הרגילו בכף היד אז ההפסדים מגיעים בשרשרת,אני מתפלא שהיא עדיין 60 בעולם,בקצב הזה גם גלושקו תעבור אותה.

7)לסיכום-היתה לה ריצה יפה של כמה שנים בהם היא העניקה לחובבי הטניס הזדמנות לראות ישראלית מתחרה מול גדולות עולם ואפילו נותנת להם פייט.

עכשיו היא בדעיכה,זה נורמלי,לא צריך להשפיל אותה או להשמיץ,אני בטוח שמכולם היא היא הכי מאוכזבת מהתצוגה שלה מול מריה ומההפסדים הסדרתיים.

8)גם לי יש דיעה אישית על שחר פאר,על הסגנון שלה,על איך שהיא נראית,על מה שהיא,מי שהיא,אבל כשבאים לנתח הישגים של שחקנית צריך להוציא את הדברים האלו מהמשוואה ולדבר על עובדות.

רק בגלל שמישהו לא אוהב שחקן/נית מסוים לא אומר שצריך להתעלם מהעובדות

העובדות הן-היא היתה גדולה בעבר(בקנה מידה ישראלי) ועכשיו היא בירידה וסביר להניח שכבר לא תחזור לטופ 30,אבל,וזה אבל גדול,היא עדיין משקיעה את כולה במקצוע ותמיד צריך לתת לה כבוד (ולכל ספורטאי מקצועני באשר הוא) על המאמצים ועל הקריירה המפוארת ולכן מלים כמו בלוף או "היא אף פעם לא שיחקה טניס של טופ 20" גובלים בטפשות או רשעות.

9)לסיום-קסיוס אני מקווה שאני לא פוליטי מידי בשבילך,בתור ספורטאי עבר אני מכיר את שני הצדדים של העיתונות הישראלית שעושה אותך גדול ואחרי זה לועסת אותך ויורקת אותך לכל הרוחותכשהדעיכה(הבלתי נמנעת) מתחילה להגיע.

10)לסיום בהחלט-אני לא אומר שאסור לבקר ספורטאים,מותר וגם רצוי אבל צריך להיות הוגנים ולומר לשחר-בעבר היית מעולה ונתת פייט לגדולות בעולם ,שלשום נראית כמו צל של עצמך.

אי אפשר לבוא ולומר לה-את זבל עכשיו וגם כשהיית 11 בעולם היית זבל,זה לא נכון ובעיקר לא הוגן.

פנדלוביץ 31 ביולי 2012

גלעד, יש גם אנשים שמטיחים בפדרר "לא הייתה לך תחרות, מול נדאל אתה במינוס". יש שמטיחים בברצלונה "מילאן חלשה, לא חוכמה בספרד". יש מי שתמיד ימצאו משהו קטן ויגדילו אותו עשרת מונים כדי למזער הישגים.

נדיר שספורטאי ישראלי מגיעמגיעה לרמות שפאר הגיע אליהן. אני בכלל לא בטוח שטניס הנשים היום חזק יותר מלפני 4-5 שנים. בין אם כן ובין אם לא, כמו שהטבלה לא משקרת גם הדרוג לא משקר. לא אז ולא היום.

אני תוהה אם גם בדנמרק יורדים על ווזניאקי כמו שיורדים בארץ על פאר.

כמו שכתבת, טניס הוא קרוב לוודאי ספורט הנשים בעל החשיפה והפרופיל הגבוהים ביותר. אם לשם השוואה נבחרת ישראל בכדורגל תגיע לדרוג של 10-15 בעולם לאורך שנים, האם גם אז יבקרו אותם על סגנון משחק, מזל?

אני דווקא אהבתי לראות אותה משחקת. ראשית כפייטרית,שנית כמישהי שמשחקת הגנה טוב ומצליחה להגיע לכדורים רבים ולהחזירם עם ריבית. טניס זה לא כדורגל ולא מצאתי עדיין שום שחקן או שחקנית שלא אהנה לראות אותם כי הם הגנתיים. להפך – אני אוהב ראליז ארוכים ומתחים.

לאף אחד (אולי למעטים) לא הפריע סגנונה של פאר כשהגיעה לרבעי ושמינית גמרים בטורנירי GS ו WTA. אף אחד לא התעורר בבוקר כדי להנות מסגנון סטייל פדרר או הנין: אנשים התחברו אליה בגלל רגשות פטריוטיים. זה מאד אכזרי שברגע שהיא נופלת הרגש הפטריוטי מתחלף ביצר לדרוך עליה.

מה שכן, בכושרה הנוכחי, לא ברור לי איך עמדה בקריטריון לאולימפיאדה. נדמה לי שפעם כשמשלחות ישראל היו קטנות בהרבה, הקריטריונים היו מחמירים יותר. בלי קשר להגרלה הקשה לקבל את שראפובה בסיבוב ראשון, לא חושב שהייתה הצדקה לשלוח את פאר לאולימפיאדה.

שלו 31 ביולי 2012

גלעד, כתבת יפה.

צור שפי 31 ביולי 2012

אכן, שאפו גלעד – מקצוענות, שיקול דעת, הגינות. כל הכבוד.

תומאס נוימן 31 ביולי 2012

תודה גלעד. קסיוס ודומיו יצרו פה ויכוח קטן, שכלל יומרה של "הבנה בטניס" לגבי הישגיה של פאר בעבר ובהווה. נדמה לי שהויכוח הוכרע. ולמערכת – מתי גלעד בלום יצורף ככותב קבוע? יש לי תחושה שכבר פניתם אליו בעניין…

בוזו 31 ביולי 2012

לשיטתך כל כותבי האתר אמורים להתחלף. דורפן לא כדורגלן, אברהמי לא משחק פוטבול ובני תבורי לא כדורסלן.

אפשר להתווכח אבל כל מי שכותב פה "לא היית ספורטאי,אתה לא מבין" פשוט לא קולט שכל המגיבים והכותבים פה לא כאלה, ועדיין טוב ורצוי להביע דעה, גם אם לא פופולרית. אחרת אפשר לסגור את האתר.

אופיר 31 ביולי 2012

גלעד, לדעתי זה קרדיט ענק לאתר הזה שאתה regular פה.
אני מקווה שתפנק אותנו באיזה טור מדי פעם.

ויכסלפיש 31 ביולי 2012

תודה על הניתוח המעניין, לאן אתה מעריך שהיא תגיע בסוף 2012?

רועי מ 1 באוגוסט 2012

תגובה לגלעד בלום ואחרים

כסף הוא לא מדד לשום דבר, במיוחד אם אתה משווה את כמות הכסף שיש היום לכמות שהייתה בזמן שלך ושל עמוס.
עם כל הכבוד שיש לי לשחר ויש כבוד. האנרגיות שלה לא באות י טוב.
טניס הנשים עלה לגדלה בעיקר כי יש ספורטאיות שנראוצ ממש אבל ממש טוב. אני כבר לא יודע מי מקום ראשון כל שני או רביעי המובילה שם נופלת למשבר אמצע גיל ה 22 שלה. מעולם לא חשבתי שהיא טופ 20 ובטח לא טופ 10. נוצרו מספר מצבים שהביאו אותה לשם. על זה כל הכבו לה. אני לא מזלזל בה כי אני מעולם לא עמדתי בלחצים שהיא עומדת. אבל אין ספק שטניס הגברים הרבה יותר קשה.

בקשר לעיתונאים ולביקורת. לדעתי חייבים לרגום באבנים את עמיר פלג. האיש הזה שונא ספורטאים וספורט. פשוט זוועה החרא הגדול הזה. ספורטאים מכל העולם גם אלופים אולמפים לא הצליחו. רק כאן או אולי גם במקומות אחרים מזלזלים בהם כך. מה הוא כבר עשה בחיים שלו. מקווה שיאב את מקום העבודה שלו. אני מחזיק מכל ספורטאי ישראלי שהצליח להתגבר במשך שנים על פוליטיקה קטנה והרבה בירוקרטיה של האיגודים והגיע להתחרות בצמרת העולמית.

שלו 31 ביולי 2012

סתם בשביל ההשוואה, פדריקה פלגריני שהיא שחיינית מגה סלב איטלקיה, הגיע חמישית בגמר 400 חופשי (שבו היא האלופה, אלופת עולם ושיאנית) חיכיתי לביקורת על כך שאפילו במדליה היא לא זכתה, אז בראיון אחרי הגמר היא טענה שכנראה נגמר לה, ושהיא עייפה מלשחות כל כך הרבה שנים ושאחרי גמר ה 200 חופשי (שיערך היום) היא לוקחת שנה חופש ואח"כ תקבל החלטה לגבי ההמשך (אבל המשמעות של שנה חופש עבור שחיין היא בדרך כלל סוף הדרך).

ומה היו התגובות,
לרוב הן היו אוהדות ושהיא צודקת, זה קשה לשמור על מתח ומוטיבציה לאורך כל כך הרבה שנים ושאולי הרצון בחיים אמתיים ללא ריח של כלור זה ממש לגיטימי.

נקודה שנייה, אני קורא ושומע לאחרונה הרבה כתבי ספורט שבאופן אובססיבי מבקרים ספורטאים ולא סוג של ביקורת לגיטימית כמו שכתב כאן גלעד בלום, אלא לגופו של ספורטאי.
עכשיו אני לא יודע כמה שנים מבלה מתעמלת על הקורה כדי להשתתף באולימפיאדה, אבל איזה מבחן מינימלי עוברים כתבים למיניהם כדי לסקר ספורט? אני שמח לקרוא כאן פרסומים מפרגנים לכל מיני ענפי ספורט וספורטאים שנשכחו מלב.
זה חשוב להכניס קצת פרופורציות, הרי הקורה הזאת היא ברוחב של 10 ס"מ, רוב הרגליים של אנשים מבוגרים בכלל לא נכנסות ברוחב כזה.

ויכסלפיש 31 ביולי 2012

המבחן המינימלי מורכב לרוב מדרישות שכר נמוכות, ליקוק לבוס והתרפסות בפני שני עסקנים בכירים לפחות.

סימנטוב 31 ביולי 2012

זה לא היא זה אנחנו ופחד שלנו שזה מה שיש כדבריו של ג'ק ניקלסון
What if this is as good as it gets

אזי 31 ביולי 2012

באופן מוזר, נראה כאילו שחר אף פעם לא קיבלה את התקשורת שמגיעה לה.
כשהיא היתה בירידה, כולם עדיין פרגנו, כשעלה חזרה, כבר לא האמינו שהיא אמיתית, עכשיו, כשהיא (כנראה) בסוף הקריירה (לפחות הרמה הגבוהה של הקריירה) כולם קוטלים ושוכחים איפה היא היתה.

היא ספורטאית ענקית. נכון, לא אטרקטיבית מדי, אבל עבודה סיזיפית היא העבודה הכי קשה. היא הגיעה כמעט לטופ 10, למרות שאין אף אחד שחושב שהיא שווה טופ 20, ועדיין היא היתה שם.

אנחנו מדהימים בלקטול, כאילו רק לנו יש ספורטאים שמפסידים. כאילו כל שאר הספורטאים באולימפיאדה, כולם לקחו את מדליית הזהב.

אלוף העולם היפני כבר 50 שנה רצוף נפל מכל מכשיר שעלה עליו, אני מחכה לראות אם יפול גם מהפודיום.
ראיין לוכטה דפק למשלחת שלו את הזהב אחרי שאיבד פער של מטר וחצי.
מייקל פלפס עד עכשיו לא הגיע לקו הסיום ב400 מ.א.
ואלה המפורסמים. הכי טובים בעולם.
כמה כאלה עוד יש שאני לא יודע עליהם?

מפסידים, קורה. עד עכשיו מאף אחד מהספורטאים הישראלים שהפסידו לא ציפו למדלייה.
כשהם מפסידים, צוחקים עליהם.
שעמית עברי עולה לחצי גמר אני שומע "בסדר, כולה חצי גמר, לא מרשים אותי".
אין מה לעשות, אנחנו לא מעצמת ספורט וצריך לקבל את זה.

אנקדוטות קטנות.
1. אתמול במהלך גמר בשחיה (נדמה לי 100 מ' חזה נשים) הבאזר שמזניק את השחיניות התקלקל וצפצף מוקדם בטעות. מעניין אם יש כתבות בעיתונים אנגלים שאנגליה לא מוכנה לארח אולימפיאדה והכל שם פרטץ'.
2. אתמול היתה בידיעות ספורט כתבה מרתקת על זה שבארה"ב לא משדרים אף גמר מעניין בשידור ישיר, כי זה נופל בצהריים, והם רוצים לשדר את הגמרים בפריים טיים! אז במהלך כל היום, גם לא מדברים על הגמרים, כאילו לאנשים אין היום אינטרנט בכל חור… תחשבו על זה פעם הבאה כשמספידים את הערוץ הראשון.
3. כשמגיע אז מגיע. הערוץ הראשון צריך להבין שהתוכנית של אלי פיניש קיימת כדי לטבל את האולימפיאדה. לא שווה להפסיד שום שידור בשביל התוכנית שלו.

יואב ר 31 ביולי 2012

אל תשכח שקרה להם מה שקורה בכל פעם שיש מילואים – מישהו מאבד את המפתחות
http://sports.yahoo.com/news/olympics-police-lose-keys-wembley-stadium-100606949–oly.html

בלינדר 31 ביולי 2012

המפתחות תמיד אצל הג'ינג'י…בקיצור, סקוטי אחד לקח אותם.

עינבר 31 ביולי 2012

שחר פאר נותרה חידה בעיניי, אחרי שהייתה על סף העשירייה הראשונה בעולם, הגיעה נפילה לסביבות השישים בעולם. האם זה ריבוי חילופי המאמנים? או שמא הטינסאיות בטור למדו אותה טוב ויודעות לנצל את נקודות התורפה שלה. ציפיות זה לכריות. אני צפיתי ששראפובה תביס אותה. האכזבה היחידה שיש לי משחר היא שהנשק העיקרי שלה, נחישות, יש לי הרושם שדפק ניפקדות בשנתיים האחרונות.

אריאל גרייזס 31 ביולי 2012

אני לא מסכים איתך בני, אני חושב שהביקורת לא היתה על ההפסד – מצופה משחר להפסיד לשארפובה – אלא על הדרך.
כששחר הולכת לאולימפיאדה היא לא שחקנית פרטית. במקרה האחרון, שתעשה מה שהיא רוצה, היא לא מייצגת אף אחד. באולימפיאדה היא מייצגת את ישראל וככזאת אני מצפה ממנה (כן, מצפה) שתתעלה קצת. שתנסה יותר. הדרך שבה היא נראתה מול שארפובה היתה, מה לעשות, מביכה.
זה לא קשור למתעמל שמנסה ונופל מהמכשיר. זה קורה. לבוא למשחק טניס ולהיראות ככה, זה לא קשור לכלום.
וכל זה לא קשור בכלל לאם אוהבים את שחר או לא, אם היא היתה שווה מקום 10 בעולם או לא ואם היא שחצנית או לא. כשאתה מייצג את ישראל, בתור אזרח ישראלי, אני מצפה למינימום מסוים. שחר לא נתנה את המינימום הזה

אבי 31 ביולי 2012

אריאל, אתה אומר סיסמאות מלאות באוויר חם. מה זאת אומרת
"על הדרך"? אולי אלו פערי הרמות היום ופאר לא מסוגלת ליותר מזה? אולי היא באמת ובתמים ניסתה אבל פשוט לא יכולה מסיבות פיזיות, טכניות ומנטליות? אתה מדבר על לתת מינימום אבל לא מסביר מהו המינימום הזה ומי מחליט כמה בדיוק היא נתנה וכמובן שהיא מייצגת את ישראל אך היא יכולה לתת רק את מה שיש לה.

תומאס נוימן 31 ביולי 2012

אריאל, זה קורה בטניס הרבה. לפעמים במהלך משחק יש שבירה מנטלית שמביאה לקריסה מוחלטת. אגב, זה קורה הרבה בגביע דיוויס, כשהלחץ והסיטואציה (המדינה על הכפתיים שלך וכו') דומים. זכורים לי קריסות מנטליות של שחקנים ענקים במהלך מפגשי דיוויס (סמפראס מול צרפת בגמר, אגאסי מול גרמניה בחצי גמר). זה נכון שלפעמים זה נראה מביך – אבל תאמין לי שהיא ניסתה והיא רצתה וכד'. ובל נשכח – היא שיחקה מול מספר 3 בעולם, בכושר טוב, על המשטח הטוב ביותר שלה (והרע ביותר של שחר).

בני תבורי 31 ביולי 2012

יקיריי,
אני מופתע ושמח מאוד מכמות התגובות. למדתי רבות.
הפוסט ניסה להיות דקלרטיבי וככל הנראה משהו התפספס לי כאן, ואתם ראויים להסבר.
כמו כל אחד מאיתנו, גם אני ערכתי במהלך השנים רשימה של "אל תעשה" כשיגיע יומי להיות אב. אחד הדברים שרשמתי לפני לא לעשות לילדי אף פעם, זה לשפוט אותם לאור ההישגים שלהם. חשבתי וכך אני נוהג, לשפוט על פי המאמצים. לילדיי וגם לחניכים שלי בחברת הנוער, אמרתי לפני גיוסם שצבע הכומתה וכמות הסמלים על החזה חשובה בעיני כקליפת השום. חשוב שבדרכם להפוך לבני אדם בוגרים, יהיו ראש גדול וישקיעו מאמצים בכל תפקיד, היכן שיהיו.
כך אני מתייחס גם לאמנים באומנותם, בעלי מלאכה בעבודתם וספורטאים במשחקם.
אני מדוכדך מההפסד של שחר כמו מכל הפסד, אבל מכיוון לעולם לא אחשוד באף אחד מהמפסידים כי רימה וכיזב, אני מעריך את מאמציו למרות ההפסד ומסתפק בכך.
בעיסוקי ברדיו אני נמצא בקשר קבוע עם מוסיקאים צעירים ובוגרים ונחשף לעבודתם. גם אני יכול לא לאהוב תקליט זה או אחר, גם אני חושב לפעמים שהתוצאה מאכזבת, אבל לעולם לא אחשוד כי התוצאה אינה לטעמי כי מישהו חיפף וזלזל, מישהו ניסה לרמות, לגנוב דעת. אני מרגיש לפעמים שמבקרי מוסיקה, כמו עמיתיהם בקולנוע, תיאטרון, מסעדות וכמובן ספורט, מרגישים כזכאים לדרוש פיצוי על עלבונם, על עגמת הנפש שחוו, והרי כששחר פאר מפסידה, היא העליבה אותנו ומגיע לה עונש.
לא אמרתי, תבדקו, שאסור להעביר ביקורת. רק טענתי, תבדקו שוב, שביקרות מן הראוי שתועבר על ידי מי שמבין ולא על ידי מי שחש עצמו כשופרו של ההמון צמא הדם.
רבות הדוגמאות שאוכל לספק בנושא זה, אסתפק בשתיים שמופיעות בישראל היום של אתמול. אחד, עדי רובינשטיין, חושב שברור ששחר פאר תפסיד לשראפובה, כי יומיים לפני כן היא העלתה צילומים שלה עם לברון (רק על זה מגיעה לה סקילה), ואחד רונן דורפן, מדבר ברכות על ואל ולריה מקסיוטה וגם יודע להסביר מדוע מלכתחילה היו סיכוייה פחותים. סתם, עניין של סגנון. והבנה. וידע אמיתי, לא טריוויה.

אבו צ'יצ'ריטה (fka תושב חוזר ) 3 באוגוסט 2012

בני אחרי שראינו כולנו את אריק זאבי היום, ואת מפגן התמיכה והפרגון שהוא קיבל, אני מסתכל על שחר פאר בפרספקטיבה אחרת. אם היתה לה ול ושמץ מהקלאסה והנשמה שלאריק יש, אני בטוח שהיה קל לפרגן לה יותר. הבנאדם בא ואמר עם דמעות בעיניים – פישלתי בגדול. מה היתה התגובה? כולם כולל כולם באו ואמרו – אז מה, אתה עדיין ספורטאי ענק. את שחר אף פעם לא שמעתי אומרת משהו דומה אפילו, ואולי זו דרישה מופרזת. אבל תמיד שמעתי ממנה טענות על התקשורת או על זה או על ההוא, אף פעם לא "באתי, התכוננתי, רציתי – אבל נכשלתי"….בגלל זה כולם אוהבים אותו ואותה – איך לומר, קצת פחות

אריק 1 באוגוסט 2012

אריאל אני מציע שתתבע אותה

גילי פלג 31 ביולי 2012

בני, טוריך הם פנינה, הפעם אני מרגיש שזהו טור אפולוגטי. מדי.
שחר פאר ספורטאית עצומה, מגדולי הספורטאים שהיו לנו.
יחד עם זאת, לטעם רבים, כפי שכבר נכתב פה, וגם לטעמי, היא יהירה בצורה מרגיזה, מעוררת אנטגוניזם, יורה בלי לחשוב, וחלק מאיתנו חשים מאד לא נוח כל פעם שהיא מתראיינת או מדברת. זכותה. זכותנו.
מכאן ועד לנזוף בנו על כך שאנו מרהיבים עוז בנפשנו הקטנה לבקר או לזלזל בהוד רוממותה ששנותיה הטובות ביותר אבדו לה ללא שוב בעבודה קשה ומייסרת, קצת מוגזם.

איציק 31 ביולי 2012

פוסט של גיבוב שטויות. היו לה כמה חודשי חסד, אך בהתנהגותה היא הביע את הלגלוג עליה. היו לה רעיונו הזוים עם הצהרות שאוטוטו היא חוזרת לעשירה. אז היא יצרה את הציפיות. לגבי ההתנהלות, שמענו בגביע דויס איך היא היתה, והתגובות שלה להאשמות רק הגבירו את התחושה שהיא, כדיברי גולדה מאיר, לא נחמדה. הצורה בה היא מחליפה מאמנים בטח לא יוצרים רושם של רצינות. להפטר ממאן איתו הצליחה ולהחלחף 10 (מטפורית, אך בטח היו שישה שבעה) מאמנים ממש לא מראות אל רצינות וחיפוש אחרי משהו טוב, כי אם על אופי בעיתי שלא מסתדרת עם אף אחד. ולבסוף הכי חשוב, בשנים שהיא בטופ, יחסית, היא לא שיפרה שום דבר במשחק, לא הגשה, לא תנועה במגרש, לא משחק רשת, ולא חוכמת משחק. זה מראה על חוסר רצינות וזלזול במקצוע, ונסיון לנצל עד הסוף הצלחות עבר בלי עבודה רצינית. לכן, אין לי בעיה עם זה שהיא מקום 50 (הלואי על כל אחד), אבל היכולת אפילו לא שייך למאיה. היא חייה על ניקוד עבר וכל הזמן נופלת. היא לא מנצחת כמאט אף אחת מהמאיה הראשונה ולא עוברת סיבוב. כך, שיש לנו את הזכות, היא הרויחה זאת, להעביר עליה ביקורת, ואפילו ארסית לפעמים. שתשתוק יותר, ותשתפר יותר. אז נקבל את הכשלונות שלה בהבנה.

טל המנצ'סטרי 31 ביולי 2012

באולימפיאדה האחרונה, אחרי כישלון/חוסר ההצלחה של אריק זהבי גם היו כאלה שקראו/זעקו לו לפרוש ונתנו לו בראש.
אחד מהם עמיר פלג מידיעות אחרונות.
אחרי שזהבי זכה באליפות אירופה לפני כמה חודשים ציפיתי לראות איזה טור מתנצל, להוריד את הכובע, להגיד טעיתי מצידו של פלג…אני עדיין מחכה, אולי גם אריק זהבי…

אין לי יותר מדי מושג בטניס וההבנה הקטנה שכן יש לי גורמת לי לראות את שחר פאר כדוגמה של עבודה קשה, אופי מברזל ואלו מחפים על פחות כישרון ומבנה גוף שמתקשה להתמודד מול כאלה כישרוניות ממנה וכאלה שבנויות אחרת.
על זה שהיא נמצאת באזור גבוה יחסית בדרוג העולמי כמה שנים,
על העובדה שהיא עובדת קשה, מקצוענית למופת, להוריד את הכובע וגם אחרי המשחק הגרוע והמעורר רחמים לפני יומיים.

בכדורגל אני תמיד עם קו מחשבה של שחקן יכול להיות טוב יותר או פחות אבל כל עוד הוא מזיע ונותן את הכל עבור החולצה של המועדון שלי אז אין לי טענות ובטח לא זלזול כלפיו.

אפשר לבקר, אפשר לכתוב על כישלון של ספורטאי כזה או אחר אבל הזלזול הישראלי ובמיוחד מצד חלק נכבד בתקשורת הספורט בישראל
זו בושה וחרפה ואומרת הכל בעיקר על אותם כותבים חסרי קלאס שאלוהים יודע למה דווקא חסרי מושג כמוהם מקבלים דף, עט ובמה בכדי לכתוב שטויות.

אסף THE KOP 31 ביולי 2012

טל (מחממים מנועים אה…)

עמיר פלג הוא בושה וכלימה וחרפה לעיתונות הספורט. הטורים שלו מעוררים בחילה וכבס, הביקורת שלו קטנונית וכתובה באופן פשטני ולא משעשע. ניסיונות ההתחכמות שלו, הסרקזם, הלשון נופל על לשון ושאר הינדוסים לשוניים בהם הוא עושה שימוש הינם ברמה של תלמיד כיתה ב' המועמד להישאר כיתה.

יש לצפות ולקוות שעם קריסתו הקרבה של הצהובון בו הוא עובד, גם הוא יהפוך לחותם בלשכה.

ויכסלפיש 31 ביולי 2012

שמו אריק זאבי… למה הם קיבלו מנדט לגדף? שאל את מי שמינה אותם

גורביץ' 31 ביולי 2012

די נו,
תפסיקו להיתמם ולסכם את הישגי העבר של שחר.
שחקן שנלחם בטניס, לא נראה כמו ששחר נראתה, ולהזכירכם –
מדובר בייצוג ישראל באולימפיאדה. בגראנד-סלאם, מצדי שלא תילחם,
ותפסיד על האפס אם היא רוצה.
מההתחלה הייתה הרגשה ששחר באה לתת סיבוב על האולימפיאדה (ונראה לי שגם גלעד בלום יודע את זה), וככה זה היה נראה גם.

טל המנצ'סטרי 31 ביולי 2012

זאבי כמובן ולא זהבי

אבי 31 ביולי 2012

הלוואי זהבי דווקא. חזר לו שלא יתנצל אחרי זהב מזא(ה)בי

roei034 31 ביולי 2012

יש הבדל בין להפסיד לבין להיות מושפל. לפני המשחק פאר יצרה ציפיות …הגיע הזמן שאנצח אותה…אנחנו לא מדברות אני לא מדברת איתה-שארפובה. אולי בגלל זה היא לא ריחמה עליה והשפילה אותה.

יוסי מהאבטיחים 31 ביולי 2012

אני מבין מהתגובה שלך שלפאר אסור היה להאמין בעצמה, והיא היתה צריכה לעשות קולות של שטיח.
בנוסף אני מבין שאתה חושב שאם שראפובה היתה מדברת עם שחר היא היתה מרחמת עליה ו"נותנת לה איזה גיים".

איציק 31 ביולי 2012

אני סתם מצפה להגינות. שתומר משהו כמו "אני בכושר לא טוב והיא בשיא, הסיכוי לא גבוה אך אעשה את המקסימום, בתקוה שיספיק." לעומת זאת היא השתחצנה שהגיע הזמן שאנצח אותה, והוסיפה דברים לא רלונטיים לגבי האופי של שרפובה. יכול להיות שאפילו פאטי אופי נכונים, אבל גם על האופי של שחר פאר שמענו דברים לא כל-כך יפים. האם על-פי הנחמדות יקבע האם לנצח את שרפובה או לא. וקצת צניעות מיצידה וברמת לא יזיק. בשנתיים האחרונות הדברים היחידים שהיא עשתה טוב זה לדבר ולעוף מכל תחרות אפשרית.

roei034 31 ביולי 2012

מותר להגיד כל הכבוד לשחר על מה שעשתה ואולי עוד תעשה אבל זה מראה את הגישה שלנו של העם היהודי לספורט-גישה תבוסתנית. ואני גם יודע למה אנחנו לא טובים בספורט- יש פה מספר עוסקים רשומים מועט מדי. גם בכדרוגל שהוא המשחק מספר אחד שלנו מספר העוסקים בענף הוא קטן משמעותית ממדינות שבהם הכדורגל הוא לא ספורט מספר אחד. שלא נדבר ונעשה סטטיסטיקה על ענפים אחרים. וכמה ילדים רשומים לטניס פעיל?
2- לכן,אני לא מבין מדוע זועקים ומתנפלים על הסינים שהם מסוממים ובגלל זה הם לוקחים מדליות. יש שם מספר עוסקים עצום בכל ענף אולימפי.לכן הם לא מתקשים לגבור על שאר המדינות ובהפרש. ואנחנו בגלל שאנחנו מדינה קטנה צריכים ליצר יותר ספורטאים שיעסקו בספורט. אוסטרליה מעצמת ספורט עם 22 מליון תושבים.אז אני מסתפק רק בשליש של המדליות האוסטרליות. ולמה הם מצליחים כך כך בספורט? כי יש שם תרבות ספורט וכל אחד שם עוסק באיזה שהוא ספורט תחרותי מגיל קטן. נרשם לאיזה שהוא ענף רשמי. פה בארץ הילדים לא עוסקים בספורט. למרות הענין הרב שהם מגלים.

טל 31 ביולי 2012

שחר שחקנית ברמה נמוכה מאוד. היה לה מזל בתקופה מסויימת בקריירה שלה חוץ מזה שום דבר. שחקנית גרועה, מפסידה בכל משחק, וגם אם היא היתה טופ 10 זה היה מעיד על טניס נשים ברמה ירודה מאודדדדד. היא טופ מאה בלחץ.

אזי 31 ביולי 2012

גם מכבי חיפה לא שווה אליפות כל שנתיים
מכבי תל אביב בכדורסל במקרה לוקחת 95% מהאליפויות
ופדרר מזמן לא ברמה של מקום ראשון בעולם

טבלאות זה עניין מתעתע…

בני תבורי 31 ביולי 2012

אני מופתע ושמח מאוד עם כמות התגובות. דיון מצוין ומעמיק. למדתי רבות.
הפוסט נכתב כסוג של הצהרה ואני חש כי נדרש הסבר נוסף.
ברשימת "אל תעשה" שרשמתי לפני בדרכי להיות אב ומחנך, היה אחד חשוב: לעולם אל תשפוט על פי הישגים, אלא על פי מאמצים. דוגמא: הילדים שלי והחניכים שלי בחברת הנוער, שמעו ממני תמיד כי צבע הכומתה וכמות הנחושת על החזה, חשובים בעיני כקליפת השום. בדרככם להיות בני אדם בוגרים, קחו אחריות, תגדילו ראש ותשקיעו הכול – איפה שתהיו ובכל תפקיד שתמלאו.
משום מה לקחנו לעצמנו את הזכות להניח, כי אם שחר פאר הפסידה, זה בגלל שהיא זלזלה. את עוגמת הנפש שלנו אנחנו לא נבליע ונתבע את עלבוננו ובמילים קשות. כך כותב למשל עדי רובינשטיין בישראל היום של אתמול. לדידו, ברור שפאר תפסיד לשראפובה כי יומיים לפני המשחק היא העלתה לרשת תמונות שלה עם לברון וקובי.
באותו עיתון, ממש באותו הדף, מסביר אחד, רונן דורפן, מדוע מלכתחילה היה לולריה מקסיוטה סיכוי קלוש לנצח, גם אילו נשארה על הקורה ולא נשמטת ממנה. מבינים?
לצורך עיסוקי ברדיו אני נמצא בקשר קבוע עם יוצרי מוסיקה צעירים בארץ. מקבל עשרות הוצאות חדשות בחודש. לא כולן מפילות אותי, לא את כולן אני אוהב. לגבי חלק אני אפילו חש שנעשתה עבודה רשלנית, אבל לעולם אני לא מרשה לעצמי להניח כי זו תוצאה הנובעת מזלזול או רמאות.
מותר וצריך להעביר ביקורת. אפשר גם לנתח, מי שמבין ויודע, את המהלכים השגויים. אי אפשר להגיש דו"ח מעקב על תנועותיה בימים שלפני התחרות ובוודאי לא ניתוחים פסבדו-פסיכולוגיים שמעידים על אופייה של שחר פאר ולהניח הנחות מקצועיות.
אומן וספורטאי שופך את הקישקעס שלו בעבודתו. אני מכיר כאלה שחווים קשיים בלתי רגילים במהלך ההתעסקות ביצירתם, ולעניין זה דינו של אלבום חדש כדין השתתפות קבועה בטורנירי טניס. מגיע לו שנעריך את המאמצים, יחד עם ביקורת מהראש, לא מהבטן.

איציק 31 ביולי 2012

יש לך טעות בהנחות יסוד. ספורטאי נמדד לא רק לפי מאמצים אך גם לפי השגים וגם לפי התנהלות. בשני הפרמטרים הללו שחר פאר כשלה (לא באחד מהם, כי בשניהם). על-כן, יש אליה ביקורת גדולה והיא הרויחה אותה בזכות. לעצם הטענה שעצם המאמץ והרצון זה כבר מספיק הוא לא נכון. כאשר משהו התאמץ וכשל, לא מעלים אותו על הגרדום. עדין אם כשל בבחינות הבגרות, לא משנה כמה התאמץ, לא יקבל אותה. בתחרות פסנתר על-שם רובינשטיין לא שופטים על פי ההשקעה כי אם על-פי רמת הנגינה. נובל מקבלים לא אלו שהשקיעו הכי הרבה כי אם אלו שהשיגו את ההשיגים המשמעותיים, וכך הלאה. הקידום בעבודה, אם זה תעשיה, אקדמיה או בכול מקום אחר, במקום מתוקן, הינו על-פי התרומה לאותו מקום ולא על פי מאמץ. איש תוכנה אשר יתאמץ יומם ולילה אך יוציא תוכנה גרועה יפוטר למרות מאמציו.
בספורט כל זה מוקצן ובצדק. שחר להבדיל ממקסיוטה היתה באור הזרקורים, קיבלה מעטפת וטפול גם מהתקשורת ובמידה רבה מהמערכת ומספונסרים, הציגה את עצמה (ושמעתי אותה לא פעם ברעיונות) כמיצגת של המדינה. כאחת כזו אני מצפה ממנה ליותר גם בהתנהלות וגם איך שהיא נראת במגרש במיוחד במעמד כזה. להפסיד אפשר, אליס שלזינגר הפסידה, אך יחי ההבדל בצורה ובהתנהלות.

שלו 31 ביולי 2012

איציק הערה אחת לגבי פרס נובל, יותר מדי זוכים קיבלו אותו על כוונה ולא על תוצאות.
אומנם פרס נובל לשלום אבל עדיין יותר מדי זוכים ופחות מדי שלום.
כולל הנשיא האמריקאי המכהן שבהחלט תורם פה לשקט באיזור.
לגבי כל השאר אני לא מסכים אבל אין לי מונופול על האמת.

איציק 31 ביולי 2012

שלו שלום,
בגלל זה באחד המקומות כתבתי במקום מתוקן. ואכן אתה צודק בהחלט, פרס נובל לשלום הוא לא מקום מתוקן. לגבי כל השאר, אני מסכים שאתה לא מסכים, אך כפי שאמרת, זכותך לטעות :-)
הכל ברוח טובה.

בני תבורי 31 ביולי 2012

איציק,
זהו, ששחר פאר כשלה בהישגים, לא במאמצים. אני לא מציע לתת לה מדליה על המאמץ למרות הכשלון, אני רק חושב שמגיעה לה הערכה על המאמץ למרות הכשלון.

איציק 31 ביולי 2012

יכול להיות והצדק איתך לגבי המאמץ, אינני יודע, וכנראה אתה יודע זאת טוב ממני. חבל שלא התייחסת גם להתנהלות שלה (ואני מדבר רק מתוך מה שאני רואה בטלביזיה, אינטרנט ושומע אותה ועליה וקורא), והתייחסות זאת גם לא מקצועית וגם לא נחמדה. זאת גם אחת הסיבות שלהרבה אנשים יש אנטגוניזם רב כלפיה. אם ההתנהלות שלה היתה שונה, אני מניח שרבים יותר היו מכבדים אותה על מאמציה למרות הכישלון.

בני תבורי 1 באוגוסט 2012

איציק,
אני לא יודע כלום על ההתנהלות של שחר פאר ואין לי סיבה לא להאמין למה שאתה אומר.

ויכסלפיש 31 ביולי 2012

עוד נקודה בני. הלעג למקסיוטה מגעיל כי מתעלמים ממנה כל השנה ופתאום צצים כתבים ושמחים לאידה אחרי הופעה כושלת, אבל את שחר פאר מסקרים לאורך שנים. אין לי כלום נגדה, אבל הבנתי מכתבים שגם בהתנהלות התקשורתית שלה יש טעם לפגם, ומחסלי החשבונות עושים זאת לאחר שנפגעו ממנה באופן אישי

aa 31 ביולי 2012

בתש"ח ניצחנו חבורה של ערבים. זה ממש לא אומר שזה נקרא להתרגל לנצחונות.

לנצח אירופאים ואמריקאים בענפי ספורט עיקריים (כדורגל, כדורסל, טניס, שחייה, ענפי האתלטיקה) זה משהו אחר לגמרי.

הסיבה העיקרית לביקורת היא שיש פה עם של אלופי כורסאות שלא מודעים לעובדה שאנחנו פשוט לא ברמה של המדינות המפותחות בתחומי הספורט הבכירים.

amitpros 1 באוגוסט 2012

בני
ראיתי את שחר פאר לפחות 50 פעם בשנים האחרונות
יכול להיות שהיא הייתה חולה,התרגשה,או עוד מיליון סיבות אחרות,אבל מהצד זה נראה כאילו המשחק לא ממש הזיז לה
ואני לא זוכר אף משחק שלה אף פעם בוא היא פשוט לא באה לשחק בצורה כל כך בולטת.

לא יודע מה הקשר להישגי עבר,ולא ברור לי איך אפשר להעיז ולהגיד עליה שכל ההישגים שלה היו מזל,אם ננתק את כל המסביב הרי שזה היה נראה פשוט רע.

אריק 1 באוגוסט 2012

העברתי שתי אולימפיאדות באוסטרליה וההבדל ביחס של התקשורת והרחוב הוא כל כך גדול שזה עצוב. שחר פאר דורגה 11 בעולם בספורט מאוד פופולארי, אף אחד ממבקריה לא היה 11 בעולם במשהו, אז שיישבו בשקט. אוף טופיק – מאז הצחקוק בקהל על הגניחות של שארפובה, היא מפרקת לה את בצורה כל פעם מחדש.

אופיר 1 באוגוסט 2012

איזה אפס אנדי רודיק, הפסיד 6:2 6:1 לדיוקוביץ'. לא התאמץ, בייש את דגל ארה"ב וכל הקריירה שלו (תואר גראנד סלאם + 4 גמרים) זה בלוף.

כורה בורות 2 באוגוסט 2012

הוא פשוט ניצל בור בטניס העולמי…

Comments closed