שובר שוויון

ניסיתי, בחיי שניסיתי, אבל לא הצלחתי להזדעזע מהשלט תלו אוהדים של בית"ר ביציע.

 

יש לי שאלה מאוד חשובה אליכם, אבל לפני כן אני גם רוצה לטרחן קצת על בית"ר. אני אגיד לכם למה, משטר אסד עומד ליפול בקרוב ויש שמועות שהנשק הכימי שלו ייפול לידי ארגון לה פמילייה.

וברצינות. ניסיתי, בחיי שניסיתי, אבל לא הצלחתי להזדעזע מהשלט תלו אוהדים של בית"ר ביציע. להזדעזע זה משהו שצריך לשמור אותו למקרים מיוחדים כדי למנוע שחיקה, ועם כל הכבוד, תליית השלט לא הייתה בגדר מאורע מזעזע.

גזעני, פוגעני, לא מקובל, לא ראוי, זה כן. אבל לא מזעזע. להזדעזע אפשר רק ממשהו לא צפוי ולא היה שום דבר בלתי צפוי במעשה הזה. שלשום מוחמד מת, מחר כהנא חי. מישהו חשב שלה פמילייה יצאה לפנסיה? הרי רק בשביל זה הם חיים וכשהם מזהים הזדמנות, הם פועלים.

*

עקבתי אחרי הפוסטים והמאמרים בנושא ובמיוחד אחר התגובות להם. מלכתחילה, באו מרבית הכותבים והמגיבים משתי אסכולות מנוגדות זו לזו: התקפה והגנה. התוקפים תקפו בחריפות והשוו את המעשה למעשים אחרים מזמנים אחרים. זה ציער אותי מאוד, כי גם גנבים יש כל מיני. המגנים, כנראה שבצר להם, העדיפו לא להגיב לעצם המעשה אלא ניסו לשאוב עידוד ואולי לגיטימציה, ממעשים דומים.

וכך מצאנו עצמינו שקועים בדיאלוג המשתרע בין שער הכניסה למחנה אושוויץ ועד לבובה של אובארוב. אכן, רצף היסטורי מכובד ומאוזן ביותר.

*

רדידותו של הדיון, אם כך, נבעה בעיקר ממחסור בטיעונים. מאי היכולת להצמיד למעשה את הכותרת הנכונה ובעיקר משום חוסר הבנת המשמעות הבסיסית של המאורע. קל מאוד לנסות להיזכר מתי השמידונו לאחרונה ולהצמיד לזה כמה מאות מטומטמים ביציע עם שלט מעורר בחילה.

באופן עקרוני אנחנו היהודים חצויים בין שתי תודעות. התודעה ההיסטורית שממנה נובעות תחושות החירום שמפעילות אותנו והתודעה הערכית אותה אנחנו רוכשים במהלך החיים שמציגה ערכים אחרים ומציעה אופן שונה של תגובה. זו הסיבה העיקרית לכך שאצל כל אחד מאיתנו גרים בכיף יהודי אחד בפיג'מה ויהודי אחד ב 16-F.

במילים אחרות, חצי שלנו עוד קורבן וחצי אחר כבר לא ייתן שזה יקרה שוב. אל תחפשו את זה אצל המשפחה והשכנים, זה יושב עמוק אצל כל אחד מאיתנו.

לא רק כפרטים, גם החברה בישראל על גווניה השונים, חיה במצב תודעתי דומה. תוצאות הבחירות האחרונות אוששו את הטענה. כך בדיוק גם ביציעי בית"ר.

*

אפשר לקרוא לזה תיקו. ובמילים אחרות, סטטוס קוו. כך או כך, מדובר במצב תקוע שמחייב שובר שוויון. נכון שמבחינה מתמטית החלוקה בין עושי המעשה והמתנגדים לו בקרב אוהדי בית"ר אינה לחצאים שווים – לא נראה שאטעה מאוד אם אומר שמדובר בפחות בעשרה אחוזים מהקהל שעשו ותמכו – אך למרות זאת, עדיין מדובר בתיקו. אלה מזהים עורק פועם ונועצים בו ניבים חדים, ואלה מנגד מזדעקים וקוראים חמס והעגלה עוברת.

נדרש, אם כן, שובר שוויון, ומי שיכול להביא לשובר שוויון הם יו"ר הכנסת וראש הממשלה, בתפקידיהם כראש הרשות המחוקקת וראש הרשות המבצעת, בהתאמה. אלה השניים שיכולים בפגישה אחת ליצור מצב שימנע מחזות דומים ביציעים, כי זה כבר לא יהיה כמה מאות לה פמילייאים עם אש בעיניים ושלט צהוב שחור מול כמה אלפי חנאנים ממושקפים ששרים את האינטרנציונאל במחאה, אלה יהיו פורעי חוק מול משטרה שמחויבת לתפקידה.

*

אבל מה, לא נראה לי שזה מציק להם מספיק כדי לקום ולעשות מעשה. כששאלו את יו"ר הכנסת מה תגובתו הוא אמר ששלום לכם מירושלים הבנויה והמאוחדת ושנולדתי ביום בו הוקמה בית"ר והייתי גם יו"ר ואני מתבייש. או קי, נו, מה עכשיו? הוא לא חושב על שום דבר יצירתי כמו למשל להרים טלפון לאיזה יו"ר ועדה שיגיש הצעת חוק שתאושר בשלוש קריאות ותהפוך למחייבת. גם ראש הממשלה נורא ממלכתי אבל לא עושה מהלך משותף עם אדוני היו"ר כנסת נכבדה. גם המפכ"ל תרם משהו אנמי לדיון.

זאת הבעיה שלנו, ובגלל זה נמשיך ל "הזדעזע" מחדש בכל פעם ולגנות ולגונן ולהמשיך לדרוך במקום. ופתאום שלח ורזבוזוב נראים לי כמו סוג של תקווה.

*

או קי, חיכיתם בסבלנות והנה השאלה: אני אוהד של סן פרנסיקו 49ERS שישחקו ביום ראשון בסופרבול. מתי להיכנס ללחץ?

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

ההזדמנויות: טיהור הירקון וקידום דו-קיום
Should I stay or Should I go now

57 Comments

MG 28 בינואר 2013

בני, האם סעיפי חוק קיימים הטומנים בחובם שנתיים ו-5 שנות מאסר בפועל אינם מספיקים?
אם לאו, אזי שאכן לכנסת יש הרבה מה לעשות. אם הם אכן מספיקים, אזי שהכדור נמצא לפתחם של הזרוע הביצועית בתחום של הרשות המבצעת (המשטרה) והרשות השופטת.

סמי 28 בינואר 2013

אם היה מגיע להפועל תא בעלים מזרחי וימני האוהדים האדומים יפי הנפש היו מסכימים?

אילן 29 בינואר 2013

מה הקשר בין ימני למזרחי? הרוב המכריע של המתנחלים הדתיים הם אשכנזים! הם הימנים האמיתיים! אני משוכנע שחלק מה"אוהדים" האלה של ביתר לא יודעים מה היה בשואה. כבר ראיתי שלטים בנוסח "שואה לאשכנזים" או "אשכנאצים".

צור שפי 29 בינואר 2013

סמי, למקרא התגובה ההזויה שלך נראה לי שאתה לא סמי אלא סוסו.

שרקי 28 בינואר 2013

בני, אין צורך להיכנס ללחץ. הסיפור נגמר ברגע שהרייבנס עצרו את שני הפוזשנס הראשונים של הפטריוטס.

שלו 28 בינואר 2013

עולה לו בלון ניסוי לאוויר ומרגע זה אין לך שליטה עליו.
הרבה פעמים יש ניסיון אמתי לדון במקרה או תופעה, אל הדיון עצמו חוזר לדיוני עבר.
מדוע?
כי אנחנו מגיבים מהמותן.
הרבה פעמים אנחנו לא בודקים אם משהו השתנה.
אתמול זה היה לא רוצים ערבים, היום מוסלמים ואני נשבע ששמעתי אוהדת מתראיינת ודורשת שלא יהיו זרים בבית"ר.
ומה בעצם הבעיה?
בדעות? בפרסום שלהם? או אולי מזה שאנחנו לא מזועזעים יותר?
היו ימים, שדעות של הרב כהנא היו מוקצות בתוך הימין הפוליטי בישראל.
כחבר כנסת בודד הוא היה חריג בדמוקרטיה הישראלית, ואמירות גזעניות היו משהו שהציבור התנער מהן.
מאז החברה הישראלית עברה לא מעט דברים.
בשיח הפוליטי פתאום דעות שאך אתמול היו מרכז הוויכוח הפכו לאסורות או מגונות, ואילו השוליים הפוליטיים הופכים קיצוניים רק כדי לחשק את המרכז.
פתאום חברי כנסת כמו פייגלין, דני דנון, זאב אלקין, יריב לוין מירי רגב הם המיין סטרים בליכוד, כשההבדל בינם לבין הבית היהודי לא ברור לי.
בשמאל קורה אותו דבר אבל הפוך, חד"ש מפלגה שהייתה על טהרת השיתוף היהודי ערבי הפכה להיות מפלגה ערבית עם עלה תאנה יהודי. רע"ם-תע"ל ובל"ד הן מפלגות שמציבות כמטרת על שלהן התנגדות למדינה היהודית, כשחברי כנסת מטעמן קוראים ליהודים לחזור לארצות המוצא שלהן (כשהן נוקבות בשם פולין מבלי למצמץ כאילו אין לזה הקשר היסטורי) הן לא רוצות שיווין זכות לאזרח הערבי, הן רוצות שלא תהיה פה נציגות יהודית.
למה זה קשור?
לכך שלא מחפשים איך להתמודד עם הבעיות,
בית"ר, ואינני בוחן כליות ולב, עושה מאמצים להיפטר מלה פמיליה.
הרגולטור קרי ההתאחדות עושה מה שנח לה, להעניש את בית"ר.
במקום מה?
במקום לסגור את היציע המזרחי,
לאסוף את שמות המנויים שם ולאפשר להם תחת אזהרה לעבור ליציע אחר,
לעקוב בעזרת המשטרה אחר מפירי הסדר,
להעניק לבית"ר שירות של המשטרה ביציעים בכמות שתפתור את הבעיה,
ולפצות את בית"ר על אבדן הכנסות.
אם לבית"ר לא תהיה תלות כלכלית באותם אוהדים ותהיה לה הגנה ע"י רשויות החוק היא תהפוך במהרה לדגם ומופת.

הבעיה היא כמובן לא רק בבית"ר, אבל שם היא החמורה ביותר.
יישרו את בית"ר יש סיכוי שכל שאר קבוצות אוהדי האולטרה יתיישרו מעליהם.

סימנטוב 28 בינואר 2013

יפה כתבת

בני תבורי 28 בינואר 2013

יפה ונכון שלו.

סוס זקן 28 בינואר 2013

לייק!

נועם 29 בינואר 2013

אהבתי!

אדם בן דוד 29 בינואר 2013

צודק. הענשת בית,ר היא רק חיזוק התלות שלה בהתנהגות האוהדים האלה.

צור שפי 29 בינואר 2013

הכל נכון חוץ מזה שברמה הפרלמנטרית חד"ש (ולפניה רק"ח) תמיד היתה מפלגה ערבית עם עלה תאנה יהודי.

איציק 28 בינואר 2013

בני,
1. מתוך מה שלא מזעזע אותך אני מבין שהיתה מזדעזע רק אם לה פמילייה היה שם שלט "רק ערבים בקבוצה," "אחי מוחמד, תן חיבוק." הרי ברור שכל מה שהם ישימו על השלט זה שיטנה. אולי זה לא מזעזע אבל מגעיל כמו שכתבת.
2. קצת קטנוני, אבל לי זה הפריע "נכון שמבחינה מתמטית החלוקה בין עושי המעשה והמתנגדים לו בקרב אוהדי בית"ר אינה לחצאים שווים…" חצאים לעולם שווים. חלקים יכולים להיות לא שווים :-)
3. בספר החוקים הישראלים יש מספיק אמצעים לטפל בפורעים, רק משום מה לא משתמשים בהם כמו שצריך. הטענות למשטרה ובתי המשפט.
4. קורנפיין פנה לאיגוד בבקשה למשחק ללא קהל, ולפני זה הציע שהשחקנים של בית"ר ירדו ביחד עם שחקני אום-אל-פאחם במקרה של גזענות. קורנפיין מנסה, אך צריך עזרה מההתאחדות. למשל, אם סוגרים יציע או משחק ללא קהל בבתאחדות תתן השלמת הכנסה (כמו שהציע שלו). בית"ר לא יכולה כלכלית לעמוד מולם לבד.
אם להשלים את סעיף 3, אני מבין שחברי הלה פמילייה הם מהעשירון העליון (מהמילה עשיר ולא עשר), אבל בכול זאת, צריך להכות אותם בכיסם קודם כל, ולשלב את זה עם חשיבה ממושכת בתא קטן. שינסו להפעיל את התא הקטן עוד יותר שמת משיעמום בי האוזנים שלהם, ואולי זה יעזור.
5. כאונש חינוכי, היתי דורש שבינתים בהתאחדות ובכול המסמכים הרישמיים, כול עוד הם לא מפסיקים עם הגיזענות, הרקע של בית"ר ישונה מצהוב לירוק :-)

בני תבורי 28 בינואר 2013

איציק,
אל תבין כלום ממה שאני לא אומר כי כשאני רוצה שתדע מה אני חושב אני אומר וכותב את זה בריש גלי ולא מסתתר מאחורי רמזים.
תודה על התיקון בסעיף 2.

איציק 28 בינואר 2013

בני,
אם הכוונה שלך בפסקה ראשונה שלך היתה לגבי סעיף 1, אז זה היה בציניות גמורה. אם זה לא הובן כהערה צינית, אז כנראה נכשלתי. היה לי ברור שלא לזה אתה מצפה, כמו שזה היה ברור שמה שהם עושים כמה שזה מגעיל אצלם זה כבר הנורמה.

אדם 28 בינואר 2013

איציק, בתור איש חינוך, האם אתה חושב שהפתרון של משחק ללא קהל הוא חינוכי? מה אשמים אוהדי אום אל פאחם?
הרי הסיבה היחידה להצעה הזו היא לטאטא את אותם אוהדים מתחת לשטיח במשחק מול קבוצה ערבית כי ברור שזה מוקש. לא זה הפתרון. קורנפיין צריך להתעקש! על הכנסת שוטרים עם מצלמות ליציע המזרחי במשחק הזה וכל מי שיצולם (בוידאו) עובר על החוק בצורה גזענית יקבל לאחר המשחק תלונה וזימון לבית המשפט. חד וחלק. כמובן שלאותם שוטרים חייבת להיות הוראה חד משמעית ללא אלימות בכלל וללא כל כלי שיכול לעודד אלימות, קרי אלות וכיוצא בזה.
כמו כן, ההתאחדות לא צריכה לממן משחק ללא קהל לבית"ר כדי להחביא את הבעיות, זה פשוט מגוחך. ההתאחדות צריכה לעזור להילחם בבעיה וזו לא הדרך.

איציק 28 בינואר 2013

אדם,
זה לא פיתרון טוב, אך הוא מנסה וזה לזכותו.
אם היתה מפחד מפיצוץ משחק, לא סומך על המשטרה, ומה לעשות המשטרה לא מתפקדת, ולא רוצה לקבל עונש חמור מאוד בגלל הפיצוץ, אתה הולך לפיתרון לא חינוכי. אני לא יודע אם לוזון אומר אמת או לא, אך על-פניו ההודעה שפיפ"א (או פיב"א) עוקבות אחרי בית"ר ומאימות לסגור את הקבוצה זה לא מופרח. קורנפיין מודאג. לוזון לא יכול לתת לו פיתרון; הוא מנסה ולא מצליח; המשטרה ובית-משפט עושים צחוק מהעבודה. מה אתה מציע לו?
אני כבר כתבתי שאני בעד זה שהמשטרה תעצור אותם במידי, שתביא מספיק ניידות לכך. אני רוצה שבית המשפט ישראיר אותם במעצר עד תום ההליכים, ולאחר מהשפט שיגזר עליהם גם קנס כספי וגם מאסר לא קצר. היתי שמח אם בית"ר היתה יכולה לטבוע אותם בטביעה אזרחית על הנזק הכספי והתדמיתי אך אני לא בטוח האם זה אפשרי. אחרי כמה עונשים כאלו, אני מאמין שיהיו פחות קריאות גזעניות אם בכלל. הפטנטים של רדיוסים, קנסות על בית"ר, הפחתת נקודות, לא עזרו ולא יעזרו.

אדם 29 בינואר 2013

מסכים לחלוטין שקנסות ורדיוס זה מיותר ולא תורם. עם זאת, במידה ואני מסכים איתך שקורנפיין רואה כי האתחדות והמשטרה לא נוקפים אצבע לעזרתו, עדיין הפתרון של משחק ללא קהל אינו תקין לטעמי. אנחנו מתלוננים כשההתאחדות עושה את זה אבל אם זה בא מהקבוצה זה בסדר? לא חושב ככה.
על כן, אני רואה שני פתרונות אפשריים. הראשון, בית"ר יכולה לא למכור כרטיסים ליציעיה ולהעביר לא.א.פאחם כרטיסים ליציע האורחים ולהשאיר את המשחק בטדי. לא רואה איך הפתרון הזה באמת נגמר טוב. השני, וההגיוני ביותר לדעתי, הוא לבקש העברת ביתיות וכן לבקש מא.א.פאחם שהכרטיסים ליציע האורחים לא ימכרו ביום המשחק וכולם יועברו להנהלת בית"ר שתוכל לתת אותו למי שהיא רוצה (למשל, בהצגת מנוי של היציע המערבי). ככה כולם יצאו מרוצים. אבל נראה לי שזה יצירתי והגיוני מידי בשביל הכדורגל בארץ

איציק 29 בינואר 2013

קונספירציה אחרת, כיוון שקורנפיין ממש לא מאמין שיסגרו את האיצטדיון מכניסת קהל, וההתמחות שלו הינה בתורת המשחקים, אולי הוא משחק בקלפים אלו כלחץ ולא כקלף למימוש. אולי הלכתי רחוק מידי, אבל ספקולציה מחמדה, תורת המשחקים וכדורגל ביחד :-)

Yavor 28 בינואר 2013

מתי להיכנס ללחץ?

לפני יומיים!!
ולשים שום מתחת לכרית.
אם בריידי ומאנינג ניגפו, צריך להילחץ

פלה קוטי 28 בינואר 2013

גם אני לא נפלתי מהכיסא מהתצוגה של אוהדי בית"ר.
אבל אם שלט כמו "בית"ר טהורה לעד" מחזיק מעמד תשעים דקות
ביציע, ואף אחד לא מקפל את הבבון, שמחזיק אותו ביחד עם הכרזה, ומעיף אותם לניידת, אז אנחנו במקום רע מאוד.
אבל צודק, שום דבר כבר לא מפתיע. אם יושבת חבורה של קצינים (הזיקפה הלאומית-ערכית שלנו) ונקרעת מצחוק, שאיזה מאמן מרחיב את אופקיהם לגבי גווני המוקה השונים, ואף אחד אפילו לא עוזב את האולם…..

יוני 28 בינואר 2013

תמוה בעיניי הדיון המתמשך הזה בכל פעם שקורה משהו סביב בית"ר או סביב מכבי כדורסל מאידך הדיונים כאשר מדובר באוהדי הפועל תל אביב או בני סכנין קבוצות שהתקשורת אוהבת לאהוב הדברים מוצנעים או לפחות אני לא שומע עליהם בכל חור.
זה ממש נראה כאילו אתם בתקשורת מחכים שיקרה משהו כזה בבית"ר כדי שנוכל לשלוף את הסכינים כאילו אני לא סופר את מספר טורי הדיעה ופרשנויות שראיתי מאז מוצ"ש שלא לדבר על התוכנית "בועטים" בערוץ 1 שעסקה אך ורק בבית"ר ירושלים ואת מי אירחו שם?נכון את "אובייקטיבי טיבי אני ח"כ ספורטיבי"
באמת זה קצת מוגזם הייתי רוצה קצת נאמנות למקצוע שלכם תהיו אובייקטיביים לא יכול להיות שתתנהגו כמו אוהד ביציע אני מבין יכול להיות שחלק מאוהדי הפועל הבולטים הם חברים שלכם ואתם צריכים לשרת את הציבור שלכם אבל גם אני חלק מהציבור שקורא פה ואני אישית נגעלתי אני אוהד בית"ר לפני כמה חודשים כשאחמד סבע היה מסובך בנתניה כתבתי טוקבק שהלוואי שהוא יגיע לבית"ר למה?לא כי הוא ערבי אלא כי הוא מתאים מקצועית לקבוצה לדעתי.
מישהו בתקשורת בדק את טיבם של שני המוסלמים שגאידמק רוצה להביא לפה?
לפי מה שקראתי עליהם (באתר אחר לא אצלכם אין מה לחשוש מאובייקטיביות באתר הזה)החלוץ מחמיצן כרוני שהורד למילואים והשני ילד שלא קיבל שום הזדמנות.אז מה זה העיקר להביא מוסלמי?
אתם הגזענים ואם אתם רוצים לדעת איך לטפל בבעיית הגזענות בבית"ר?
קחו שחקן ערבי בשיא הכושר כוכב אמיתי ותשלמו לו שכר מפוצץ כפיצוי למה שיעבור ושישחק בבית"ר וייתן עונה טובה וזה מה שישתיק את האוהדים.
באמת נראה למישהו ששחקן בינוני שייתן עונה גרועה זה מה שיילחם בגזענות?
ואם כבר שמעתי הרבה אנשים מדברים על פנייה לאופ"א ואפשרויות משפטיות כאלו ואחרות אז אני רוצה שתהיו אמיתיים ותעשו אותו דבר בפעם הבאה שאוהד הפועל יגיע למשחק עם חולצה "שתהיה שואה למכבי"
או פעם הבאה שאוהדי הפועל ינהמו לכיוון שחקן שחור או בפעם הבאה שאוהדי הפועל יצדיעו במוהל יד.
אין לי בני משפחה שנספו או היו בשואה אבל אני מספיק רגיש כדי לא להיות מוכן לשערורייה הזאת.
אני אשקלוני לשעבר וקהל שלם של אוהדי כדורסל שצועק באולם כדורסל באשקלון "תרדו למקלטים" "שייפול עליכם גראד" לא יודע זה נכנס לדעתי לאותה הגדרה כמו גזענים עלובים שבמקרה אוהדים של בית"ר ירושלים מועדון ענק ששנאת התקשורת כלפיו מעבירה אותה על דעתה.

בני תבורי 28 בינואר 2013

יוני,
אני לא מצליח להבין את מי אתה תוקף. אני גם חושש שלא קראת את הפוסט בתשומת לב אלא הגבת לחלק ממנו. אני כותב בלוג פרטי ולא מקבל אגורה עבור כך. אם זה מה ששם אותי מבחינתך בתקשורת, אני מוחמא. אתה גם מתגונן ולא ברור לי למה. אתה גם מחזיר את הדיון להפועל ככה ומכבי ככה, וזה לא העניין. לא תקפתי את בית"ר ולא את אוהדיה. היחידים שבאתי אליהם בטענות הם ראשי הרשויות שיכולים לעשות מעשה ונמנעים מעשותו משיקולים שאינם ברורים לי.

יוני (המקורי, מפעם) 28 בינואר 2013

יוני, יש עניין במוסלמי בביתר. בכוח נלחמים באמצעות כוח. ואם לא עוזר, ביותר כוח. ואם גם זה לא עוזר, אז בחינוך. מה יקרה, לה פמיליה לא יבואו למשחקים? ישרקו בוז לשחקן שלהם? אני לא רואה את זה קורה.

ולגבי הפוגרום באשקלון, זה עניין רק למשטרה. יש צילומים+וידאו. אני לא מבין איך אנשים לא מועמדים לדין. פעם אהדתי את הפועל ת"א כדורסל.

נתנאל 28 בינואר 2013

אין שום עניין להכניס שחקן בכח כדי לעשות שרירים על מי מהאוהדים.
בכח נלחמים ביותר כח ואם לא אז בחינוך?!
תביא את ריברי נראה מה יגידו במזרחי.

דרייפוס 28 בינואר 2013

בני למה להלחץ?

משום מה יש לי אסוציאציה לסופרבול מול הבנגלס עם פאלקו בתפקיד של בומר. אני זוכר ליין רצחני לטובת הניינרס. איכשהו אני מקווה שיהיה צמוד כמו אז. אפילו שמונטנה לא משחק.

אביאל 28 בינואר 2013

שלו – יש הסבר לתופעה שדיברת עליה, כלכלנים מצאו במחקרים שלהם על פוליטיקה, טרור וכלכלה. התשובה לכל מה שכתבת נמצא בכמה עשרות מחקרים בתחום, בעיקר במחלקה למדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית, זאת תופעת הפולריזציה – המסקנה של מרבית החוקרים בנוגע אליה היה שהמקור המרכזי שלה הוא הטרור. המחקרים לא מבוססים על מחשבות ומסקנות של חוקר אלא על ניתוחים כלכליים וסטיסטייים.
זאת אחת מההשפעות ארוכות הטווח של טרור ואנחנו נאלצים להתמודד איתה.

בני תבורי 29 בינואר 2013

אביאל,
חיפשתי פולריזציה והגעתי לנוסחאות בפיזיקה… :(
יכול להפנות אותי בבקשה?

קורא 28 בינואר 2013

הנקודה העיקרית שאני מסכים פה וגם עלתה בטור של אייל לוי שבורוביץ' קישר אליו היא שיפה מאד שכל הגורמים שיכולים להשפיע בנושא מוקיעים את התופעה.
זה חשוב, אבל זה החלק הראשון – עכשיו מגיע שלב היוזמה והמעשים.
הגינוי לא ישרש את התופעה – לכל היותר הוא לא יוסיף לה חומר לבערה וייתן לה לגיטימציה נוספת.

amitpros 28 בינואר 2013

וכרגיל
הפתרון האמיתי הוא אוהד אחד גזען שיקבל חמש שנים בכלא.
מבטיח לכולכם שאחרי זה יהיה שקט בכל המגרשים בארץ

שלו 28 בינואר 2013

הפתרון הוא עשרה אוהדים בכלא לחמש שנים,
ואח"כ חמישים,
ומי שלא יבין אז גם מאה ואלף.
ואם צריך לסגור אז לסגור.
לסגור את היציע המזרחי, לסגור את שער 11,
לסגור אצטדיון, לסגור קבוצה, לסגור ענף.

D! בארץ הקודש 28 בינואר 2013

אמן!

(לא יקרה).

amitpros 29 בינואר 2013

לא צריך שלו
מספיק שאחד יכנס,אולי שניים.
5 שנים בכלא זו לא חוויה שאתה ממש רוצה לעבור

D! בארץ הקודש 29 בינואר 2013

זה נכון, אבל זה לא מגיע לכל קהל היעד.

יוני 28 בינואר 2013

מי שלא שם לב אמרתי שאני מאוד רוצה שחקן ערבי-מוסלמי בבית"ר אבל אחד שמתאים מקצועית.העיקר להביא שחקן ערבי לבית"ר זאת אמירה גזענית כי זה לא משנה מאיזה מוצא השחקן.
בני מה שאמרתי זה שכדאי לשים לב כמה טורים יש בתקשורת שאם תרצה או לא הבלוג הזה נמצא בתוך אתר ספורט 5 שהוא חלק מהתקשורת אז גם אתה חלק מהתקשורת.
ואמרתי שהייתי רוצה התייחסות שווה למקרים נוספים באותה התלהמות והאמת מה שבאמת הרגיז אותי זאת כמות הטורים שראיתי באתר הזה לבד אבל זה דבר שאפשר לראות רק כאשר זאת בית"ר במוקד.
אני אחזור על מה שאמרתי שוב האם אתה מוכן להתערבות של מנהלת הכדורסל גם במקרה של הפועל תל אביב שציינתי?פנייה למוסדות פיב"א?
אז תטיף גם בנקודה הזאת אני רוצה לראות את אותה קריאה.
התגובה שלי האמת הייתה מכוונת גם כדי שכל המגיבים/כותבים פה יבינו בית"ר לא קבוצה גזענית כמועדון אלא יש לה חלק מהאוהדים שהם גזעניים והלוואי שלא יהיו בקבוצה בית"ר היא קבוצה מאוד נאורה ההבדל הוא שיש לה חלק בקהל שהוא גזעני ואני כמוך מקווה מאוד שהחלק הזה יגורש מהמגרשים ולא יורשה להיכנס לטדי לעולם אבל האם זה באמת נכון להעניש את בית"ר כקבוצה על גזענות כאשר היא יוזמת מהלך להבאת שני שחקנים מוסלמים לבית"ר?
דרך אגב לדעתי שני השחקנים האלה לא יתרמו דבר למערכת ואם ההעברה שלהם לקבוצה היא רק כדי לרצות אנשים שקוראים לקבוצה גזענית אז יש לי חדשות בשבילכם אתם הגזענים.

יוסי מזרחי 28 בינואר 2013

בני.
אתה בטח זוכר, אני אוהד של אותו מועדון שבכותרות.
האמת היא שכתבתי תגובה ארוכה אבל אני שולח רק תמצית שהיא הליבה.
אני מתעלם מאותם צדקנים שיודעים מה לעשות עם המועדון. זה מתחיל אצל יוסי שריד(לסגור) ונגמר בוועדת המשמעת שנותנת פרסים לפורעים.
בקיצור. יש רק פתרון אחד לבעיה שבאה לביטוי בקובץ האנשים מארגון לה פמיליה. הפתרון רחוק מהישג יד של המועדון ההנהלה ומרבית האוהדים הנורמאלים.
קוראים לזה כוח. הרבה כוח. רק כוח. אני מתכוון לכוח שיש בידי המדינה. משטרה, בתי משפט, מחוקקים.
כאשר בעיית הנהיגה בשכרות התגברה, הוחלט להלחם בה מלחמת חורמה והתוצאות היו מצוינות. התופעה צומצמה מאוד. הייתה החלטה נקבעה מדיניות והיה ביצוע.
גם כאן, רק שילוב כזה יעזור גם נגד הפושעים שביציעי טדי וגם לדומים להם ביציעים אחרים ואני לא מפרט כדי לא להסיט את הנושא הצידה.
צריכה להיות מדיניות של אגרוף ברזל של מעצר והבאה לדין ON LINE ולא אחרי חודשים. צריך שיקבעו עונשי מינימום כדי לנטרל שופטים רחמנים ועורכי דין חלקלקים וצריך להטיל עונשי הרחקה מהיציעים, עונשים כספיים משמעותיים והכי חשוב, בלי רחמנות. צריך במקביל לעזור ככל הניתן להנהלת הקבוצה,לקטוע את הקישור המידי לוועדות משמעת מפני שזה משרת את מטרות הפורעים וצריך שוב החלטה ונחישות. אתה יודע כמה זמן ייקח למגר את המחלה הממארת הזו?? עשירית ממה שחשבת. אני מכיר חלק מהגיבורים האלה. לא הייתי יוצא איתם למלחמה.

Amir A 28 בינואר 2013

בני, להלחץ תתחיל כאשר אריאל ינבא שהניינרס יקחו את הסופרבול. במחשבה שניה, באותו הרגע אתה יכול להפסיק להילחץ כי גורל קבוצתך האהודה נקבע. לרעה כמובן.

גם אני מומחה 28 בינואר 2013

אין מה להילחץ
אנחנו לוקחים
זה ברור
וזה נכתב בכוכבים
GO NINERS

Joe 29 בינואר 2013

With all the respect, there needs to be a more intelligent discussion- "Pure team" is not racist just as much as "pure water" is not. If they said "ONLY JEWS", would have been a different story.

Next, "Jerusalem is our" or "Mohamed is dead" are not racist but historic call out.

The racist element is rejecting players because they are Muslims. This should be stopped with full force. Bring the player and if someone has an issue, let the police deal with them specifically- arrest the person of more than one and take them to court. Simple!

Collective punishment is and should not be accepted- just as much as rejecting all muslim player is wrong, blaming all the fans of a team is the same!

בני תבורי 30 בינואר 2013

Joe,
לו "קבוצה טהורה" היה לוגו של אבקת כביסה למדי כדורגל, יתכן והייתי מקבל את העובדה שמדובר כאן במילים שהוצאו מהקשרן…
אבל עם החלק האחרון של דבריך אני מסכים. גם אני לא בעד עונש קבוצתי, צריך להפעיל את החוק כנגד מפיריו ולא כנגד המועדון שאותו הם אוהדים.

אדם בן דוד 29 בינואר 2013

1. בני, כרגיל, טור מנומק וכתוב מענג- תודה
2. גזענות זה להביא שחקנים רק כי הם מוסלמים (לפי הרקורד הם לא איזה חיזוק מרשים).
3. ברוח הפוסט- הייתי מופתע אם המשטרה אשכרה הייתה עושה משהו- מה יש להזדעזע שהמשטרה מחפשת מתחת לפנס ומתעסקת רק איפה שקל?
4. להילחץ אפשר היה כבר לפני שבוע. עם זאת, בתור אוהד הבילס, אני סבור שיותר הירואי להגיע לסופרבול, ואז להראות שזה לא באמת חשוב. הרי ברור שמה שקובע זה עצם ההגעה…

ברמן 29 בינואר 2013

הקריאה לאסוף את כולם בזינזנה ולזרוק אותם לכלא היא לא רצינית. לוגיסטית זה לא בר ישום מה עוד שבמדינה שבה אנסים ורוצחים (בכביש) מקבלים עבודות שירות, לדרוש שאוהדי כדורגל ירקבו בכלא זה לא לעניין. הפתרון נמצא באירופה, אנגליה ליתר דיוק- מי שעובר על החוק או תקנות הקבוצה להתנהגות ביציעים, מסולק מהאצטדיון, כרטיס המנוי מבוטל ללא החזר כספי והאוהד הנ"ל אינו מורשה כניסה לאצטדיוני כדורגל בכל הארץ לתקופה של בין עונה אחת לכל החיים, בהתאם לעבירה. מהלך זה הוא יחסית קל לביצוע מבחינה לוגיסטית, אינו דורש הסתמכות על משטרה אימפוטנטית, אינו פוגע אנושות בקבוצה מבחינה כלכלית וכבר הוכח בשטח כיעיל ביותר, ע"ע החוליגנים בפרימייר ליג. ודרך אגב, במשחקים של הניינרס, יש שילוט רב בנושא ובכל רבע, הכרוז מכריז על מס' סמס לקרוא לסדרן שיטפל באוהד אחר בעייתי ומודיעים ברוב חוצות שמי שייזרק ממשחק יאבד את המנוי שלו.

איציק 29 בינואר 2013

בדבריך אתה מעודד המשך אימפוטנציה של המשטרה. אני להפך, אומר שצריך לטפל בכול העבריינים כמו שנדרש ולא להקל על אלו של בית"ר כיוון שגם לאחרים מותרים. וממש לא צריך להעניש אלפים כי אין אלפים ומתוכם מספיק שחמישה/עשרה יחטפו עונש כבד כדי שהשאר יתישרו, לפחות כלפי חוץ.
כדי למנוע ממשו להגיע למשחקים אתה צריך שיתוף פעולה של המשטרה. הם צריכים להגיע לתחנה בזמן המשחק, וזה הליך לא פשוט כאשר הליגה פרוסה על הרבה שעות ומספר ימיםץ אתה לא יכול להחזיק אדם בתחנה חצי שבוע, או כל שבוע בשעה אחרת כול עוד הוא לא עצור.

ברמן 29 בינואר 2013

בכל ליגה נורמאלית, כרטיס מנוי הוא מגנטי עם תמונה. מה עוד, שבמציאות של הכדורגל הישראלי, הקהל כ"כ קטן שכל סדרן מכיר את כל האוהדים הקבועים ולא בעייה למנוע כניסה לאצטדיון. אין צורך בהתייצבות בתחנה למרות שזה לא יזיק לחייב את האוהד המודח לחתום ביומן תחנה 4 פעמים במשחק- זה לא דורש כלום מהיומנאי חוץ מלספק את העט.
המשטרה בארץ היא אימפוטנטית. זאת עובדה מצערת, אבל עדיין עובדה. אני מאמין שזאת בעייה שניתנת לתיקון אבל זה נראה לי מגוחך לדרוש שהכדורגל יהיה הזרז לביעור החולי. אני מעדיף שהמשטרה תתעסק בביטחון וסדר של כלל החברה הישראלית ותשאיר את המגרשים לגורמים הפרטיים שמנהלים אותם- למעט אירועים חריגים של אלימות קשה. הסדרנים צריכים לשמור על הסדר ובמקרה של אוהד שעובר על החוק, להעבירו למשטרה ולהגיש נגדו תלונה. אין לי שום עניין שאמא שלי שלא סובלת כדורגל, תממן במיסים שהיא משלמת, את השיטור במגרשים שמארחים אירועים שהם פרטיים בהגדרתם ומתקיימים למטרות רווח.

אדם 29 בינואר 2013

אני לא יודע מאיפה הבאת שיש תמונה על המנוי בכל ליגה נורמאלית, למשל, בפרמייר ליג, לפחות במנויים שקיבלתי לידי על מנת להיכנס לאמירויות או לאולד טראפורד, לא הייתה תמונה.

דרך אגב, כבר הוכח השנה שכשרוצים אפשר להביא זיזאנה מיוחדת על מנת להכניס את כל המתפרעים למעצר, רק לצערם אז, לא היה בה צורך (אז, בנוקיהו, עם מוםע הקפטן בצהוב). בקיצור, לא באמת רוצים לעשות משהו

בני תבורי 29 בינואר 2013

אתה סתם משמיץ, לניינרס אין אוהדים בעייתיים. חוץ מזה אני לגמרי אתך.

ברמן 29 בינואר 2013

בני, לגבי יום ראשון- BE AFRAID, BE VERY AFRAID!
פה במפרץ, כל ה"אוהדים" שלא מבדילים אפילו בין ג'ון לג'ים, יוצאים מהחורים. כל בן אדם שני מזמין אותי למסיבת סופרבול וכל שלישי מנסה לקבל הזמנה למסיבה שלי בהנחה שיהיו צלעות כבש ואנטריקוטים. אני בכלל נוחת בקולומבוס אוהיו שעה וחצי לפני הקיק אוף, מחמת ביזנס, והודעתי לפרטנר שאם אני מפסיד יותר מרבע אני הופך אותו לילד כאפות ולוקח לו את הבונוס של סוף השנה כפיצוי.
בעקרון אין לי העדפה לגבי המנצחת אבל כל תוצאה שתחסוך מהאנושות את הריקוד המטופש של לואיס, לפחות בסוף המשחק, היא תוצאה שאני אברך.
אנקדוטה לסיום: הדיון הכי מטופש שיצא לי לשמוע בתכניות המקדימות לסופרבול (שהתחילו בשנייה שהמשחק של הרייבנס-פטריוטס נגמר ומאז משודרות מסביב לשעון בכל התחנות) הוא הויכוח מי יותר מסכן- אלכס סמית' או קאם קאמרון, האופנסיב קורדינייטור של הרייבנס שפוטר חודש לפני סוף העונה הרגילה.

ירוק 29 בינואר 2013

אוף, ההתחלה של התגובה גרמה לי לקוות שבסופה תיתן פרטים על מסיבת הסופרבול שלך + הזמנה לקוראי דה באזר המתגוררים באזור…

מצד שני – מה אני מתלונן? אתה נוסע לאוהיו.

ברמן 29 בינואר 2013

אתה פה במפרץ? נשמח להכיר. אמנם אוהיו חירבנה לי את המסיבה השנה אבל ראה עצמך מוזמן לשנה הבאה ואם הדולפינס יגיעו לסופרבול אני חוסם את הבלוק ומאכיל את כל השכונה!

ירוק 29 בינואר 2013

זה בערך כמו שאני אתחייב להזמין את כל השכונה לארוחה אם מכבי חיפה תגיע לגמר ליגת האלופות בשנה הבאה…

כן, אני בסנטה קלרה. איפה אתה?

אורי 29 בינואר 2013

בני שאלה לי אלייך ולכל הקוראים כאן,
האם שלטים שמבזים את מדינת ישראל,ומתוך כך גם את היהודים, יכולים להיתלות?
ע"ע אולטראס הפועל, התולים בכל משחק שלט שהם נגד המדינה. מישהו בא אליהם בטענות גזעניות?
זאת אותה הגברת בשינוי אדרת. פשוט לכולם יותר נוח להיטפל לבית"ר.

אדם 29 בינואר 2013

"מייצגים את הפועל ולא את ישראל" זה שלט נגד המדינה? לפי מה?
זה נח לזרוק דברים בשביל להסיט את הדיון

בני תבורי 29 בינואר 2013

אורי,
ממש לא. שרץ לא מטהר שרץ והתייחסתי לכך גם בפוסט. אין לי בעיה עם בית"ר יש לי בעיה עם חלק מהאוהדים שלה ושל שאר הקבוצות בארץ, כל אחד עם הסגנון שלו.

אורי 30 בינואר 2013

כן אדם, אם זה לא נגד המדינה ולא מבזה את המדינה אז מה זה בדיוק?
אני לא מנסה להסיט שום דיון, פשוט ציינתי שיש הרבה גילויי גזענות והרבה בעיות אחרות בליגה שלנו, אבל הכי נוח להתייחס לבית"ר ולערבים.

בני,אתה צודק בהחלט. וכמו שאמרת, זה לא משהו שגורם לך להזדעזע באותה מידה.

אדם בן דוד 30 בינואר 2013

זה שלט שנתלה בעונה במוצלחת באירופה בתחילת המאה העשרים ואחת. התחילה תופעה של טרמפיסטים שהחלו "לאהוד" את הפועל בגלל "שהיא מייצגת אותנו באירופה. הכוונה היא להזכיר שהקבוצה מייצגת את עצמה ושאין לנו שום כוונה להפוך להיות כמו בכדורסל. אני בטוח שאוהדי ריאל שמחים כשברצלונה מפסידה. יריבות ספורטיבית מקומית היא הבסיס לליגה. האבנורמליות ששלטה במדינה מאמצע שנות השבעים, ושנדמה שנעלמת אט אט היום בכל הנוגע ל"קבוצה של המדינה" היא שגרמה לשלט להתנוסס. אין פה גזענות- אך ורק קריאה לשפיות ספורטיבית.

Comments closed