לא מושלמים (על אלון מזרחי ויאיר לפיד)

לאלון מזרחי ויאיר לפיד יש הרבה, אבל לא ממה שצריך.

 

המינוי של אלון מזרחי לתפקיד מאמן הפועל פתח תקווה שקול בעיני לבחירה ביאיר לפיד. בשני המקרים נבחרו אנשים שיש להם הרבה, אבל לא ממה שחשוב באמת.

מזרחי לא תרם הרבה לכדורגל הישראלי. אני חוזר שוב לטובת מי שחושב שהשמיים נופלים: מזרחי, למרות היותו המבקיע הפורה ביותר של הכדורגל הישראלי בכל הזמנים, לא עשה אף פעם שום דבר חשוב באמת על הדשא. פרט לשער שהעלה את מכבי חיפה לשמינית גמר המחזיקות נגד פריס סן ז'רמן בגלגולה האנושי, אני לא מצליח להיזכר בתרומה משמעותית שלו לאיזו קבוצה בה שיחק או לנבחרת ישראל שגם במסגרתה הוא רושם נתון מרשים מאוד: שישה עשר שערים בשלושים ושבע הופעות.

במילים אחרות, הוא היה שם כשהדברים קרו, אבל הם היו מתרחשים גם בהיעדרו.

*

מזרחי גדל בנוער של בני יהודה, לא מצא מקום בהרכב הבוגרים, הושאל להפועל ת"א, נתן גול אחד וחזר לבני יהודה לשנתיים נפלאות במהלכן הוא הבקיע המון וסיים כמלך השערים. רק מה, על ידו שיחקו חיים רביבו וניקולאי קודריצקי. זה לא מפחית מהישגיו, אבל מעמיד אותם באור הנכון. אגב, בני יהודה מסיימת את שתי העונות האלה בלי כלום – סליחה ומחילה, נדמה לי שעם גביע הטוטו – ואיפשהו בין תחתית למרכז הטבלה.

בגלל שהוא מבקיע מחונן, בדיוק כמו שאין דבר כזה גפילטע פיש בלי סוכר, אין דבר כזה שיעקב שחר לא ישים עליו את ידו. בעונה הראשונה שלו בחיפה הוא מתפוצץ עם עשרים ושמונה שערים וכמעט משווה את שיאו של ניסים אלמליח מבית"ר ת"א שמחזיק בשיא שטרם נשבר של שלושים שערים בעשרים ושישה משחקים! (עונת 54'-55'), ולוקח אליפות. שוב, הוא מסיים כמלך השערים, עונה שלישית ברציפות, ושוב, הוא היה שם כשהדברים קרו.

*

חשוב לציין, אני לא טוען שנוכחותו הייתה מיותרת ושתרומתו שולית, אבל כטייק אוף על מה שאמר פעם האדמו"ר שלויימ'ה שליט"א בהתייחסו להישגיו של אברם אצל רומן: עם תקציב כזה…וגו', אני טוען שרפי כהן, מרקו בלבול, אלון חרזי, רומן פץ, איתן אהרוני, אריק בנאדו, ברקוביץ', רוני לוי, קנדאורוב, אלון חזן ורובן עטר. אינף סייד אני חושב.

למרבה האירוניה, ההשפעה הגדולה ביותר שלו על מכבי חיפה הייתה דווקא בעונת 99' בה נטש באמצע העונה לטובת ניס. טוענים כי עזיבתו הקהתה את המחץ של הקבוצה שסיימה את העונה ללא תואר. אולי, אבל גם אולי לא.

בהיבט האישי יש למזרחי המון שערים לספר עליהם לנכדים, בעיקר כאלה שלא ממש עיצבו מציאות. אבל בסיכומה של קריירה יש לאלון מזרחי אליפות אחת, שני גביעי טוטו וגביע השלום. אתם בהחלט רשאים לומר, ובצדק, שגם אליפות אחת זה אחת יותר ממה שיהיה אי פעם לג'רארד ואפילו לאלן אייברסון וצ'רלס ברקלי, אבל אתם לא רוצים שאחשוב עליכם דברים משונים, נכון?

*

בואו נבחן את עצמינו בשאלה פשוטה: מה קופץ לנו לראש כשמדברים על מזרחי. ובכן, טקסי הבקעה – מגוחכים למדי לטעמי, ג'ל, אמירות מביכות ברצינות תהומית, תכנית אירוח כאוטית בטלביזיה, תפקיד שולי בטלנובלה, קריירה פוליטית מוניציפאלית קצרה והשתלבות בתקשורת הספורט כהוגה דעות. שוב, הרבה זיקוקים אבל לא כמי שממש משפיע.

את כל אלה הוא מביא להפועל פתח תקווה פור קריינ' אאוט לאוד, קבוצה ששואפת לעלות חזרה לליגה הראשונה, ועל בסיס אלה מצפים ממנו להיות המשיח.

ואיפה לפיד בעניין, ובכן, גם הוא תמיד היה כשקרו דברים, אבל לא ממש השפיע. כותב נהדר בעיתון, אבל לא באמת עיתונאי. מדבר נפלא אבל לא על מה שבאמת חשוב. קיבל תפקיד בסרט בגלל איך שהוא נראה וככה זה באמת נראה, כתב ספרים שכתבו כבר לפניו, והדבר הכי משמעותי שיצא מפיו בהקשר הפוליטי ובתפקידו כמפץ הגדול של הבחירות האחרונות, הן שתי האפיגראמות הייחודיות: שוויון בנטל ולא נשב עם הזועבי'ז. כאילו נכתב על מצבה.

וגם ממנו מצפים להיות המשיח.

*

בואו נחזור רגע לעניין המקצועי. באופן עקרוני אני מטיל ספק ביכולתו של מי שבא מתפקיד חלוץ להיות מאמן ואסביר למה. חלוץ הוא מוציא לפועל. בניגוד להגדרה התנ"כית המקובלת בה חלוץ ממוקם לפני המחנה ומוביל אותו, בכדורגל חלוץ אינו  מוביל, הוא מובל. חלוץ לא יכול לעשות כלום יש מאין ללא תמיכה משמעותית של הקשרים שמאחוריו. הוא גם אינו מחזיק בכדור את אותם משכי זמן ובמרבית המקרים הוא חורץ גורלות עם השפיץ של הנעל. הוא אינו שותף לעבודה הסיזיפית של אלה שנעים מעלה ומטה על המגרש וחלקו במשימות הגנה קטן משל השאר.

חלוץ חייב להיות מקצועי לעילא ולעילא, אבל גם שער ניצחון של מגן או קשר אחורי ינפק את אותו מספר נקודות בדיוק. הוא חייב להיות ערני חד ומדויק, אבל מי לא בעצם? ידועים מקרים על קבוצות שלקחו תארים על אף חלוץ בינוני, אבל לא זכורים לי מקרים של קבוצות שזכו בתארים עם חלוץ אגדה והשאר אפרפרים משהו, כדוגמת ליברפול עם טורס בשיאו.

*

זה לא בגלל שחלוצים הם אנשים בינוניים, להיפך. זה בגלל שאפריורי מתמקדת האחריות שלהם באופן ברור בביצוע משימה אחת בלבד. אין לחלוץ, גם מעצם מיקומו על המגרש, כל אפשרות לראות את המשחק מתנהל על כל היבטיו והניואנסים שלו. לחצי ממשמעות המשחק, בכל מה שנוגע להתקפת היריב, הוא בכלל אינו מודע. זווית הראיה שלו צרה וקצרה וממוקדת בכדורים שאמורים להגיע אליו. הוא שותף פחות למאמץ הקבוצתי ואין בודד ממנו על המגרש.

במילים אחרות, חסרה לו תפיסה גלובלית של המשחק. הוא לא מנהיג, לא מכוון, לא תומך. הוא שם בשביל רגע קצר אחד של ניצול הזדמנות. כשלון שלו אינו תורם, אבל אינו קריטי. כל אלה יוצרים מחסור שירשם לחובתו כשיצטרך להכין קבוצה למשחק. קבוצה, על כל מרכיביה וההיבטים של המשחק.

יוהן קרוייף הוא דוגמא שסותרת את התזה שלי, אבל מאוד נדירה. פרגוסון לא היה חלוץ, מוריניו לא היה חלוץ, פפ גוארדיולה לא היה חלוץ, בקנבאואר לא היה חלוץ וגם עמנואל שפר לא. מרדונה כן, וככה זה נראה. גם חוליט.

*

יאיר לפיד מביא לפוליטיקה הצטיינות בתחומים בהם עסק, רק שבתחומים הללו הוא לא נדרש מעולם לנהל או לקחת אחריות. פרסום הגיגים בטור אישי בעיתון, ואפילו בצורה הנאותה ביותר, אינו קרוב אפילו למה שנדרש ממנהל, בכל תחום, בהתמודדות עם מספר רב של גורמים במציאות משתנה. כדי להיות מנחה טוק שואו מצוין אתה צריך לדעת לנצל הזדמנויות ולהגיב להרמות להנחתה, אבל לא לקבוע עובדות. להיות מגיש יומן חדשות יוקרתי דורש ממך שליטה בחומר, אבל לא אחריות לתוצאות.

הקריירה של אלון מזרחי התאפיינה, בנוסף למצוינות במקצועו, גם בטעויות בשיקול דעת ובהחלטות לא נבונות. כשהוא רצה לספרד או לאירופה, הוא קם והלך ולא ראה אף אחד ממטר. השיקול האישי גבר על הצורך בלראות את התמונה כולה ואת המערכת שסביבו.

*

מוקדם מאוד להניח שכך תראה גם הקריירה של לפיד, אבל כבר עכשיו, עוד בטרם יוכל לייצב את מעמדו כאווירון של הפוליטיקה הישראלית, הוא כבר עשה שתי טעויות שעלולות להיות קריטיות עבורו בהמשך הדרך: אחת, הוא תומך בהמשך כהונתו של נתניהו, להזכירכם, ראש ממשלה כושל, בתפקידו, תוך שהוא מתעלם לחלוטין מרצונם של חלק מלמעלה מחצי מליון בוחרים שנתנו לו את קולם, לראות אותו מייסד תקווה חדשה. למה לא לקחת אחריות? השנייה, הוא לא ניצל את ההזדמנות שעומדת בפניו לצרף אליו אפילו את שאול מופז ושני מנדטיו, כדי להפוך לראש הרשימה הגדולה בכנסת ולהוריד את נתניהו לספסל. אולי פוחד.

למזרחי יש כבר שני הפסדים עם הפועל פתח תקווה, אחד מהם צורב במיוחד לקבוצה קטנטנה שעשתה לו בית ספר. ללפיד עוד אין, אבל אני לא רואה אצלו שום סיבה לאופטימיות. חלוץ גדול הוא לא.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

שתי האגורות שלי על בית"ר
עונת המלפפונים 9: בלי ת'חרטויות - פרסמת נסעת!

95 Comments

באבא ימים 1 בפברואר 2013

לא הבנתי את הקטע על מופז. איך 19+2 גדול מ – 31?

בני תבורי 1 בפברואר 2013

ביבי לבד שווה רק 20 איווט 11, זה שהם בינתיים 31 זה זמני בלבד.

באבא ימים 1 בפברואר 2013

"יאיר לבד שווה 19 מופז שווה 2, זה שהם בינתיים 21 זה זמני בלבד" המשוואה הזו עובדת לשני הצדדים. לצרף את מופז אחרי הבחירות לרשימה שלך ולטעון שבעצם אתה הרשימה הגדולה ביותר זה לא רציני. אפילו הנשיא קצב היה עולה על זה.

yaron 3 בפברואר 2013

כשכל הרשימה שלך מונעת משנאת ביבי, כל משוואה ותיזה חד כיוונית וחד ממדית עובדת…
יאיר לפיד הוא שינוי מרענן מהבחינה שבינתיים לפחות הוא מקיים מה שהבטיח. הוא הודיע שייצטרף לממשלת נתניהו ושבמקום שהחרדים יהוו את לשון המאזניים, "מעמד הביניים" יקבל את הכבוד. הוא בעד חידוש המשא ומתן, אבל כמו מרבית הציבור מבין שהבעיה היא הפרטנטר ולא ביבי. הוא בעד שיוויון בנטל, אבל התוכנית והמצע שלו ריאליים לחלוטין (אם הוא היה יושב עם יעלון במקום פלסנר כבר היה חוק חדש), והכי חשוב – הוא מבין שיש עתיד לא ניצחה את הבחירות אלא סיימה במקום השני!
גם נתניהו ייאלץ להתפשר בעת הרכבת הממשלה, ןברור שכך גם יש העתיד. אפילו היה לפיד מנצח את הבחירות ומרכיב את הממשלה החדשה, הוא היה נאלץ להתפשר על חלק מעקרונותיו, אלא שלפתע כל אותם אלה שלא בחרו בו, מצפים מיש עתיד שתעמוד על עקרונותיה אחד לאחד ותסרב להיכנס לממשלה… בקיצור, לא רציני.

ניתאי 1 בפברואר 2013

אין לי מושג לגבי יכולת האימון של מזרחי, אבל אם תחכה רק לשחקנים שעשו משהו משמעותי (לפי ההגדרות שלך) אתה מצמם את המועמדים לאימון למשהו כמו 3 בדור. אולי 5. גם בנאדו, כנראה, נכנס למשוואה שלך. היה חלק מקבוצות גדולות, אבל אתה זוכר מהלך משמעותי שלו? משהו מיוחד שרשום על שמו? ברור שהוא בלם אז זה קצת אחרת אבל בכל זאת.
אגב, להיות שותף לקבוצה הישראלית הטובה ביותר בכל הזמנים, להיות מלך שערים במפעל אירופאי (עד שעזב לניס), להיות חלק מה-5:0 על אוסטריה, וכמובן לכבוש הכי הרבה שערים אבר (רואים שאתה לא אמריקאי) ועוד ועוד… בעיניי זה שחקן משמעותי. אבל זה עניין של הגדרות.
ויש לא מעט קבוצות שהגיעו רחוק עם חלוץ-על וקבוצה בינוניית: אינטר של רונאלדו, ניוקסאל של שירר. וגם קלינסמן מאמן טוב.

בני תבורי 1 בפברואר 2013

ניתאי,
בנאדו לכל אורך הקריירה היה שחקן משמעותי יותר לקבוצות ששיחק בהן מעומת מזרחי. הוא לא נכנס למשוואה שלי, בוודאי לא אחרי פתיחת קריירת האימון בבוגרים.

amitpros 1 בפברואר 2013

בנאדו היה רוב הקריירה בלם שמסביבו כמעט כולם רצים למעלה כמו מטורפים.אין בכלל ספק שהוא היה שחקן משמעותי.

משה 1 בפברואר 2013

בנאדו הוא אולי השחקן הכי משמעותי בכדורגל הישראלי ב-15 השנים האחרונות, לבטח בליגה הישראלית.

ניתאי 1 בפברואר 2013

סבבה. מקבל. בוא ותן לי, להגדרת התבורי, רגעים "מעצבי מציאות" של בנאדו.
ההקצנה במקרה של בנאדו הייתה מכוונת. אבל להגיד על מזרחי, מלך השערים אי פעם, שהוא הצליח בגלל האחרים זה עוול. לבנאדם יש מספיק הישגים, גם בגביעי אירופה, ואת הסטטיסטיקה. לטעמי זה מספיק.

בני תבורי 1 בפברואר 2013

"התבורי", לייק!

MOBY 2 בפברואר 2013

אתה כנראה לא היית במשחקים של חיפה אף פעם. כמעט בכל משחק של בנאדו יש רגעים מעצבים הם פשוט מתרחשים רחוק מהכדור ורמת פרשנות הספורט והסיקור שלו בארץ רדודה. כמעט בכל משחק היה נשאר בנאדו לבד מול 3-4 מתקיפים והוא תמיד היה שם לגמור את המהלך או לעכב אותו לפני שהתרחש. לכן לא תראה אותו רודף אחרי איזה ספידפייר או מזנק להציל מהקו. בראש זקוף תראה אותו פתאום בחצי מימין או משמאל סוגר את ההתקפה הבאה אלינו באופן אקטיבי. לא סתם הוא שר ההגנה בקבוצות הכי אטרקטיביות בשנים האחרונות.
והוא הבלם הכי טוב שראיתי ב-30שנה האחרונות כולל זרים. וראיתי הרבה בלמים בארץ בשנים הללו.

בני תבורי 2 בפברואר 2013

מסכים.

ניתאי 2 בפברואר 2013

אריק בנאדו כשחקן כדורגל, טוב יותר ומשפיע יותר מאלון מזרחי כשחקן כדורגל. וכן, בהרבה מקרים הוא החזיק את ההגנה, ייצב אותה והיה האבן העיקרית שבה. העונה האחרונה שלו היא אולי הגדולה ביותר בהיבט הזה של הנהגת ההגנה.אני בכלל לא מתווכח על ההשפעה שלו מול מזרחי.
גם למזרחי היו שנים יפות מאוד. שנים שהגנות התכוננו אליו במיוחד, שהוא היה מסוגל לעשות מכל חצי מצב גול, שהוא היה כמעט לבדו ההתקפה של מכבי, אפילו אם אף פעם לא הנהיג והשפיע מערכתית כמו בנאדו. ובנוסף יש לו את המספרים ואת ההישגים, אישיים וקבוצתיים אחד.
הדוגמא של בנאדו הייתה מכוונת. אישית, למרות גדולתו של אריק, אני לא זוכר ממנו רגעים גדולים. ברור שלחלוץ קל הרבה יותר לבלוט, אבל זה המצב. אני חושב שתבורי (התבורי) זילת במה שהוא עשה.

אילי 3 בפברואר 2013

"שהוא היה כמעט לבדו ההתקפה של מכבי…"
במכבי הוא שיחק איזה עונה ולא הבקיע בכלל, אתה בטח מתכוון חיפה… :)

אלעד 1 בפברואר 2013

מה שבולט אצל מזרחי זה.. איך להגיד את זה בעדינות… שהוא לא מאוד חכם. עכשיו, היו הרבה שחקני עבר שעשו את המעבר לאימון בצורה מוצלחת. לרובם, כך אני מאמין, הראש עבד יותר מהרגליים, גם בתקופתם כשחקנים, וזה עמד לזכותם כשהם עברו הסבה לקריירת אימון. משום מה מזרחי לא נראה לי כמי שמסוגל לעשות את המעבר הזה. אני גם לא רואה אותו כאיזה מוטיבטור שממריץ את השחקנים שלו עם אימרות הכנף המגוחכות שלו. מה שכן, מאמן חלוצים הוא יכול וצריך להיות, לדעתי הייתה לו השפעה גדולה על התפתחותו של ארבייטמן כשחקן (כשהוא עוד התפתח).

רועי 1 בפברואר 2013

בני עדיין לא הבנתי את החשבון. אם מופש היה מתחבר למפלגה של יאיר זה היה אותו הדבר ויכול להיות שחלק היו עוזבים כי לא היו מרוצים משאול מופז.

בקשר לעניין החלוץ, מי כמוך יודע מתוך ניסיון של הקבוצה האדומה שלנו. כאשר אנחנו לא מבקיעים אנחנו מפסידים נקודות והרבה.
אמר פעם מישהו שאתה חזק כמו החוליה הכי חלשה שלך. אם אתה לא כובש אתה סופג.

ולניתאי., נתניה של תחילת שנות ה-80 הייתה הקבוצה הכי גדולה. אפילו שיחקן עם זה ונתניה "ניצחה" את חיפה הגדולה ההיא.

ניתאי 1 בפברואר 2013

מה זה "שיחקו" עם זה?

ניינר 1 בפברואר 2013

מזרחי לא כזה טיפש כמו שחושבים או שעושים ממנו.

איציק 1 בפברואר 2013

מה, הוא אפילו יותר…
תקשיב לו, אל תאזין, ותראה שהוא ממש, אבל ממש… לא חכם.

amitpros 1 בפברואר 2013

הקשבתי לו המון,ואם תנטרל את העילגות שנובעת בעיקר מהרצון שלו להישמע מתוחכם,האיש מבין כדורגל לא פחות מאף אחד בישראל.

MG 1 בפברואר 2013

בני, בד"כ אני מאד אוהב את הפוסטים שלך, אבל זה לא טוב.
ההשוואה מאד מאולצת ולא מתאימה וגם יש לא מעט אי דיוקים בעובדות:
1. אלון מזרחי, לא רק שזכה בגביע המדינה, אלא עשה זאת בתור קפטן וזכה להניפו.
2. השערים המשמעותיים לא היו רק נגד פ.ס.ז. הוא הבקיע את כל 3 השערים בסיבוב המוקדם ועוד 2 מול ריד (לרבות שער החוץ היקר בהרכב טלאים). הווה אומר, 7 שערים ב-6 משחקים המפעל אירופאי.
3. חלוצים: יורגן קלופ, יורגן קלינסמן ועוד (אם תרצה אתן לך עוד דוגמאות).

MG 1 בפברואר 2013

ועוד דבר, לפיד (וסליחה שאני לא מתיישר עם הנחת העבודה השגויה שהוא מתחיל ונגמר בשוויון בטל) אמר מבעוד מועד שהוא מעוניין ששיטת הבחירות תשונה, כך שעל ראש הסיעה הגדולה ביותר תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. יהיה זה צבוע מאד מצידו לא להמליץ על נתניהו, אחרי הצהרה זו.
זאת ועוד, בניגוד לבחירות הקודמות, בה אנשים הצביעו ללבני כאלטרנטיבה לנתניהו, בבחירות הנוכחית זה היה די ברור שנתניהו יבחר לראשות הממשלה. אני מניח שמרבית הבוחרים של לפיד עשו זאת בידיעה שהוא ישב בממשלת נתניהו וימתן אותה במגוון תחומים (מדיני, דתי וכיו"ב).

בני תבורי 1 בפברואר 2013

MG,
חלק מחברי הטובים ביותר חלוקים עלי בנושאים שונים כך שאתה בהחלט לא צריך לחוש שלא בנוח.
לעצם העניין:
עשר קבוצות, לא כולל מכבי עמישב, בארבע עשרה שנות קריירה…לא משאיר יותר מידי זמן להשאיר חותם. כאוהד מכבי חיפה אתה באמת מעריך את מזרחי כאחד השחקנים המשפיעים ששיחקו במועדון?

MG 1 בפברואר 2013

בני זו שאלה קשה מאד.
הוא לא אחד מהעשרה.
ברם, הוא החלוץ השני בטיבו ששיחק בקבוצה ובהחלט גורם משמעותי מאד (1 מ-5 הראשונים בקטגוריה זו) שהסב לנו גאווה.
ברור שבראיה היסטורית יש שחקנים גדולים יותר. אבל שנינו יודעים שאוהד כדורגל הינו יציר ילדותי ברגע שזה נוגע לקבוצתו והאפשרות לאמר: "אנחנו הגענו לרבע גמר גביע המחזיקות ואתם לאו." שווה לפעמים יותר ממהלך שמשנה עונה 5 מחזורים לסוף.

אריק 1 בפברואר 2013

אופס… פרגוסון היה חלוץ, בני.

בני תבורי 1 בפברואר 2013

אריק,
שוב אתה מקלקל סיפור טוב עם עובדות? כנראה שטעיתי לגבי פרגוסון, אבל עדיין עומד על דעתי שתפקוד של שחקן לאורך קריירה כחלק מחוליית הגנה או קישור, מקנה לו יותר אופציות להבין את המשחק מאשר לחלוץ, מה שיעמוד לזכותו כיתרון משמעותי כמאמן ומכין קבוצה למשחק.

אריק 1 בפברואר 2013

לגבי לפיד אני נוטה להסכים, גם לגבי מזרחי כמאמן. להגיד שמזרחי לא היווה פקטור כשחקן זה קצת כמו להגיד שסוארז לא מהווה פקטור כי להיות מקום 8 ולהפסיד לאולדהאם אפשר גם בלעדיו.

בני תבורי 1 בפברואר 2013

לפרה ארבע רגליים – פרה נותנת חלב. לשולחן ארבע רגליים – שולחן נותן חלב. זו הדרך היחידה להסביר את הלוגיקה שמכניסה את סוארז ומזרחי לאותו משפט. גם את פרגוסון ומחפוד.

אריק 1 בפברואר 2013

רעלית עליי!! סבלתי מדחף רגעי לכתוב – מקום8 והפסד לאולדהאם. חיפשתי תירוץ להכניס אותו. : )

בני תבורי 1 בפברואר 2013

זוכר את הסיפור שלי על הגלגל של העגלה בשירותים?

אריק 1 בפברואר 2013

על אף שזרקת אותו, אני שומר אותי אצלי במחסן ומפעם לפעם מוציא אותו, מנקה ומטפח ומביט בו אפילו בערגה מסויימת. (מה לעשות הנובו-יריבויות לא עושות לי את זה, ואוהדי ארסנל פשוט חדלו מלהתעניין בכדורגל…)

Yavor 1 בפברואר 2013

בני, אתה כותב מאוד יפה אבל הפעם יש לך יותר מדי חורים בתיזה. נראה שציירת את המטרה מסביב לחץ.
לא נורא, עדיין היה מעניין לקרוא.
שבת שלום

בני תבורי 1 בפברואר 2013

Yavor,
תודה.

בני מחדרה 1 בפברואר 2013

ומה עם סולשיאר? הוא חלוץ ולפי מה שרואים עד היום (לא פחות ממה שראינו את לפיד עד היום ומזה אתה כבר מסיק מסקנות)… הוא יהיה מאמן גדול.

D! בארץ הקודש 1 בפברואר 2013

מצטרף בני, הפעם לא פגעת

אתחיל בזה שליברפול משוואת לחלוץ כמו מזרחי (אינזגי של המזרח התיכון), מישהו שידחוף את הרגל במקום ובזמן בנכון ושלא יעשה שום דבר חוץ מזה.
אח"כ אתה טוען שחלוץ לא שותף לעבודה הסיזיפית אבל מי שעובד הכי קשה, ובדרך כלל הכי סיזיפי (כי אין אף אחד אחר שתומך) זה לואיס שמפעיל לחץ בלתי פוסק בעליל.
ויאיר, קודם כל, לצערי, העם לא אמר שהוא מעוניין להחליף את ביבי, גם אם יותר אנשים לא הצביעו לו ממה שהיה נדמה שהולך לקרות. אנשים הצביעו למועמדים שיישבו איתו ביחד בממשלה ויאזנו אותו או כל דבר אחר שהם מדמיינים לעצמם. זה נכון ללפיד כמו שזה נכון לבנט.

דבר אחרון, אני מסכים עם ניינר, נראה לי שהוא פחות טיפש ממה שעושים אותו. המסקנות שלך אולי נכונות אבל התירוצים בדרך לא ממש.

שבת של שלום

בני תבורי 1 בפברואר 2013

D,
סוארז דוגמא מצוינת לשחקן שמחזיק קבוצה לגמרי לבד ואין רבים כמותו. רק תזכיר לי באיזה שלב של הקריירה שלו מזרחי עשה דברים דומים?

D! בארץ הקודש 2 בפברואר 2013

הוא לא! לא הייתי חולם לשים אותם באותו השורה ואפילו לא באותו הפוסט או באותה השפה.
אבל אם היה לנו אחד כמוהו בסגל, לא הייתה שאלה אם יש לנו מה לחפש במאבק על הארבע או לא.
לדעתי.

GA'02 1 בפברואר 2013

סליחה על הבורות מראש אבל לא באמת ראיתי אותו משחק חוץ מאותו מונדיאל בארה"ב שממנו הוא נזרק בבושת פנים,אבל מראדונה נחשב לחלוץ או לקשר??? כי אם הוא חלוץ לנאפולי שלו יש הרבה מה להגיד בנידון.למרות ששחקנים מהסוג שלו הם קצת הרבה זן נדיר
——————————————————-

כמו ש MG ציין שכחת לציין גם שאלון הניף את הגביע (הקדוש) היחיד של מכבי ב 20 השנים האחרונות.חשוב מאוד לנו הירוקים.

מזרחי באמת טיפש (עם עובדות קצת קשה להתווכח) אבל לתת גולים הוא יודע ומה לעשות כדורגלן לא צריך להיות פרופסור.בקשר לכישורי האימון שלו? נחכה ונראה אבל אם תשאל את שלומי אבייטמן ודודו ביטון הם יגידו לך שלפחות לחלוצים הוא יידע מה להגיד.

בכל מקרה בהצלחה להפועל פ"ת,יענקל'ה צריך אותם רלוונטיים ובליגת העל.

לא יודע למה אבל פתאום נזכרתי במנור חסן

זה מסנטה פה 1 בפברואר 2013

"סליחה על הבורות מראש אבל לא באמת ראיתי אותו משחק חוץ מאותו מונדיאל בארה"ב שממנו הוא נזרק בבושת פנים,אבל מראדונה נחשב לחלוץ או לקשר"

:O

מצחיק לשמוע אותך שואל על מרדונה בפסקה אחת ואז נותן את משנתך על ארבייטמן ודודו ביטון בשניה.

ולשאלתך מראדונה היה הכל !!! אבל ברצינות הוא היה קשר התקפיחלוץ מדומה, קצת כמו יוהאן ידידנו, או מסי.

בני תבורי 1 בפברואר 2013

GA'02,
בדקתי שוב את הפוסט ולא מצאתי היכן כיניתי את מזרחי טיפש. גם את כישורי האימון שלו לא תקפתי אלא הצגתי תזה שלפיה מי שתפקד לכל אורך הקריירה כחלוץ מבין אחרת את המשחק ממי שתפקד בחוליית ההגנה או הקישור. אני לא רואה את קבוצתי האהובה חוזרת להיות רלוונטית ובליגת העל כל כך מהר, רק כדאי להזכיר לשחר שהסוכן שלו שם פוטר.

MG 1 בפברואר 2013

קוף, אתה צודק מאד לגבי האימון 1 על 1 שלו. הוא מצויין בזה. זה נהוג מאד בענפי ספורט אחרים, בעיקר בארה"ב, וחבל שלא משתמשים בשיטה זו יותר גם בארץ.
ובכל זאת, אחת בקטנה – בשנת 1995 ההייתי בגמר הגביע (דרבי) בר"ג בו זכינו בגביע, כך שבעשרים השנים האחרונות יש לנו 2 ולא אחד כפי שציינת.

GA'02 1 בפברואר 2013

תפסת אותי בקטנות אבל סבבה.עונת השיא של ויקו חדד…אלי כהן ויוסי בניון לעניים…

מישהו 1 בפברואר 2013

הפועל רצו את איוניר שהחליט לוותר בדקה ה-90. גיא לוי רצה 50K לחודש..
ליבי ליבי על קבוצתי שלא מחמיצה שום הזדמנות להחמיץ עוד הזדמנות..
נראה מה יהיה היום מול אשקלון..

בני תבורי 1 בפברואר 2013

מישהו,
שלוש נקודות היום מול אשקלון יעשו אותי שמח מאוד, אבל לא ישנו את דעתי לגבי מזרחי כמאמן.

איציק 1 בפברואר 2013

בני,
לגבי מזרחי לא רוצה להביע דעה, אבל ממש קשה לי לראות אותו מצליח במשהו שאינו קרוב לשער היריב.
לגבי שתי הטעויות של לפיד, אלו שני הדברים הנכונים. הראשונה, הוא מראש לא פסל אותו, והאוריאנטציה הראשונית שלו בתחומים רבים ימנית מתונה; השניה, הוא מבין שהוא לא בשל לרוץ לתפקיד ראש הממשלה ולא רוצה לקפוץ מעל הגובה שלו.
עוד דבר שלדעתי מעווות אצל מתנגדי לפיד היא שכל אחד עכשיו מנסה לבצע הקבלה בין לפיד למשהו/מישהו שהוא ממש לא מעריך. אחד משווה אותו לטפט, אחר למיזרחי. זהו, נגמרו הבחירות, מעכשיו תמתינו ותשפטו אותו לפי הביצועים. אולי הוא יכשל, ואולי אפילו לשימחתכם, אבל זה רק בעתיד. תמתינו קצת.

בני תבורי 1 בפברואר 2013

איציק,
היטבת להגדיר, וזה לא רק לגבי מזרחי. אני באמת סבור שחלוץ מבין את המשחק אחרת, מה שיפעל נגדו כמאמן. במישור הפוליטי, אני לא מתנגד ללפיד, אני מאוכזב מהבחירה של למעלה מחצי מליון ישראלים באדם חסר ניסיון מוכח וכישורים ידועים למרות המציאות הברורה. על פי תוצאות הבחירות הוא בהחלט ראוי לזמן חסד, השאלה אם המדינה יכולה להרשות לעצמה את זה.

איציק 1 בפברואר 2013

בני,
לא נתוכח האם הבחירה טובה או לא, לדעתי כן. אבל לשאלה האם למדינה יש זמן לזמן חסד אשאל אתך, האם במצב הפוליטי בארץ שנוצר, האם יש בררה אחרת?

בני תבורי 1 בפברואר 2013

לא, המצב הפוליטי נתון והמדינה תצטרך להתיישר על פיו.

austaldo 1 בפברואר 2013

אתה קצת סותר את עצמך – מצד אחד אתה אומר (ובצדק) שיאיר לפיד מעולם לא מילא תפקיד ביצועי שדורש אחריות ומצד שני אתה מבקר אותו על זה שהוא לא קופץ על התפקיד הזה.
אולי הוא בעצמו חושב כמוך – שנכון להיום עדיין אין לו את הכלים והניסיון להיות ראש ממשלה? אולי הוא חושב בצורה הכי פרגמטית שעדיף לו להכנס לממשלה שבה הוא יוכל להכתיב כמה שיותר מהאג'נדה שעליה הוא ניבחר? לדעתי אתה קצת ממהר לשפוט אותו.

בני תבורי 1 בפברואר 2013

austaldo,
לא מדויק. אני לא חושב שהוא צריך לקפוץ לתפקיד ראש הממשלה, אבל משוכנע שהיה צריך לעשות הכל, פולטית כמובן, שראש הממשלה הכושל לא ימשיך בתפקידו. עומדים לרשות לפיד כל האמצעים לכך.

MOBY 2 בפברואר 2013

???
הסבר ונמק בבקשה.

עידוקוליס ליפשיץ 1 בפברואר 2013

יותר מדי סתירות בפוסט הזה.
מזרחי היה אחד המשפיעים אם לא המשפיע מכולם באליפות האדירה של מכבי חיפה, שלהזכירך עד מרץ וה 5-0 על מכבי תל אביב זה היה צמוד מאוד.
יש מספיק נתונים שיעידו שזה לא בדיוק היתה אליפות בהליכה, ולמזרחי יש חלק מכריע בה. לא נגיד שהוא סחב את הקבוצה על הכתפיים, אבל ממש לא בטוח שהיא היתה מתרחשת (ובצורה המרשימה שהיא היתה) בלעדיו.

ובכלל, כל כך הרבה טוקבקיסטים מסכימים שלא להסכים – כנראה שיש על מה לא להסכים.

בני תבורי 1 בפברואר 2013

תמיד כיף להיות חלק מהעדר.

איקו 1 בפברואר 2013

שייע פייגנבאום היה חלוץ !!! הוא לא מאמן גדול ???
:)
שבת שלום

matipool 1 בפברואר 2013

נכון , אבל שייע בכלל התחיל את הקריירה כמגן .
אחרי שבגיל נוער הוא התייאש מלרדוף אחרי חמי בצעירותו שהיה כוכב נוער במכבי יפו ובנבחרת הנוער , הוא הפך לחלוץ .
כך שגדולתו כמאמן נעוצה בעובדה שהוא היה מגן בתחילת דרכו .. (-:

באבא ימים 1 בפברואר 2013

אני עדיין לא יכול לחשוב על סקורר גדול שהיה מאמן גדול. קרויף הוא הרבה יותר מסקורר, פרגוסון לא היה כזה חלוץ, וקלינסמן לא היה כזה מאמן. האמת אני כן יכול לחשוב על אחד – קני דלגליש. חבל שהוא פרש מאימון במחצית השניה של שנות התשעים.

בני תבורי 1 בפברואר 2013

באבא,
ועד אז הוא בהחלט ריסק לרסיסים את התאוריה שלי…

matipool 1 בפברואר 2013

בדיוק מה שרציתי לכתוב .
יחד עם זאת , דלגליש היה חלוץ שמשחק קצת יותר מאחור ( איאן ראש היה שועל הרחבה ) ולפעמים גם ראה את המגרש מעמדת הפליימייקר .
מה שלא ברור זה איך סונס הפך למאמן כזה כושל . על המגרש הוא היה כל כך טוב והיה נראה תפור עליו להפוך למאמן מצליח . עד היום לא התאוששנו מתקופתו כמאמן ליברפול .

בלינדר 1 בפברואר 2013

בני, רוצה את ברקוביץ במקום?

בני תבורי 1 בפברואר 2013

שאלה טובה מארק ואין לי תשובה אינטליגנטית. אם אלה שתי הברירות היחידות אומר כך: אני לא חושב שמזרחי יכה שחקן או יעליב אותו, אבל את רשות הדיבור בנאום המוטיבציה לשחקנים בחדר ההלבשה הייתי נותן לברקוביץ'.

שלו 1 בפברואר 2013

בני,
אתה מבקש מלפיד דברים שהם בניגוד לאמונתו.
הוא לא רואה את העולם מאותה זווית ראיה שלך,
תפיסת עולמו הסדורה, היא ימנית מתונה מבחינה ביטחונית,
וימנית מבחינה כלכלית.
הוא לא רואה בעיה בעובדה שיש עניים,
הוא רואה בעיה בכך שאין מעמד ביניים.
הוא רואה בביבי בעיה, הוא חושב שעל הגב שלו הוא יסלול את דרכו הלאה.
ולא אין לו שום אפשרות אמתית לשרוד עם היה מכריז על גוש חוסם עם השמאל.
הוא גם לא יכול לעשות זאת עם החרדים.
הוא לא גזען במובן שאינו ישתף פעולה עם ערבים, הוא בהחלט הבדיל בין מפלגות לא ציוניות ערביות לכאלה יהודיות.

כנראה לא הצבעת לו והסיבות ברורות (גם לי דרך אגב).
אבל לצפות ממנו שייצג את תפיסת העולם של מפ"ם או העבודה זה יותר מדי.
אם יצליח לייצג את דעותיו שלו זה כבר יהיה חידוש מרענן לפוליטיקאי.

ולגבי אלון מזרחי, ראוי לציין את המלך שתמיד היה שם במקרה כשהדברים קרו,
האיש שבנה קריירה על לדחוק כדור אובד ברחבה.
פיליפו אינזגי, שדרך אגב מאמן היום את הנוער של מילאן…

בני תבורי 1 בפברואר 2013

שלו,
מסכים אבל עדיין תוהה היכן בדיוק לפיד רואה את עצמו משתלב במערכת מונהגת על ידי נתניהו כמי שפגע במעמד הביניים אליו לפיד, על פי טענתו, משתייך, ולמענו יצא למלחמה.

Tal 1 בפברואר 2013

בני, אני לא מסכים עם הטור, אבל האופן והסבלנות בהם אתה עונה למבקריך (ולא רק במקרה הזה) ראוי לשבח. נהניתי לקרוא!

בני תבורי 1 בפברואר 2013

תודה טל

בני תבורי 1 בפברואר 2013

תודה

בני תבורי 1 בפברואר 2013

אני מבקש להפנות את הקוראים לבלוג המצוין של שיימס בלינק המצורף.

שיימס 1 בפברואר 2013

אני חושב שאף אחד מהשניים, לא לפיד ולא מזרחי היו שמחים עם ההשוואה הזאת :)
לי באופן אישי קשה עם הקביעה שלמזרחי לא היה חלק בעיצוב ההיסטוריה ועוד יותר עם הקביעה הפאסימית (על אף הפאסימיות הטיבעית שלי) שגורלו של לפיד יהיה זהה (כלומר חוסר השפעה לתפיסתך).
אני מניח שימים יגידו, אבל מבחינתי, אם לפיד יגיע ל"הישגים" של מזרחי כחלוץ- אני (וכנראה גם הוא) לא נהייה עצובים.
בכל מקרה, על אף חוסר ההסכמה- הפוסט מעניין.

ו…תודה על הפירגון.

יניר 1 בפברואר 2013

בני,
הכל הפוך,
מזרחי הוא לא ראוי לשום תפקיד משמעותי לא רק בגלל טפשותו הרבה ( זה לא רק עלגות) אלא בגלל היותו השחקן הבוגדני ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי שלא הצליח להשתלב חברתית באף קבוצה.
הבחור היה עובר בין קבוצות בקצב של החלפת גרביים של יקה ולא נשכח את הבגידה בנצרת שהחזירה אותו מפרישה להפועל באר שבע יריבתה לתחתית יומיים אחרי משחק ביניהם!!
יאיר לפיד נבחר לא כדי להחליף את ביבי את כדי להשתלב בממשלתו ולקדם את הספינה לכוונים שפויים.בינתיים הוא פועל מדויק מאד ומיצג , להערכתי את בוחריו ואת הבטחותיו

בני תבורי 1 בפברואר 2013

יניר,
אני תוהה עם כל בוחרי לפיד מקבלים את טענתך כי נבחר כדי להשתלב עם ביבי ולא להביא לפחות להפסקת כהונתו.

matipool 1 בפברואר 2013

בני – לפיד יביא להפסקת כהונתו של ביבי בבחירות הבאות .
כך לפחות אני מקווה . מה שבטוח זה שלפיד מכוון לשם .

איציק 1 בפברואר 2013

בני,
כאשר יש מאות אלפים שהצביעו עבורו בודאי שיש החושבים אחרת. זו דרישה/בקשה לא ברת השגה. מה שחשוב זה מה הוא הציג, עם מה הוא הלך. ואם להסתכל אוביקטיבית, היה ברור שהוא ילך עם ביבי (לא בכול מחיר), ינסה להטות אותו לכיוונים עליהם דיבר, והוא לא מוכן עדיין (אם בכלל יהייה אי-פעם) לקחת את תפקיד ראש הממשלה. בנתיים זה מה שהוא עושה ועל פי זה יבחן.
תחשוב, אם היה עושה אחרת, היתי שואל האם כל בוחרי לפיד מקבלים את הדרך ההפוכה? אני מניח שכמות הבוחרים שלא היו מסכימים אז, היה הרבה יותר גדול.

יניר 2 בפברואר 2013

בבחירות הנוכחיות אי אפשר להפסיק את כהונתו של ביבי. זה היה ברור לכל בוחרי לפיד גם לפני הבחירות. בחרו בו לא כדי שיחליף או יסייע להחלפת ביבי אלא שיפעיל משקל בתוך הממשלה

גילעד 1 בפברואר 2013

אני לא יודע מאיפה להתחיל. אולי אתחיל ואודה שללפיד אין לי כח להתייחס. הבחירות האלו שאבו ממני הרבה כוחות, גם אם בסוף אני מרגיש שהצלחתי (בכל זאת, הכפלנו את כוחנו).

הלאה.

מאמנים גדולים שהיו חלוצים? אני לא רוצה להסתכל על כל ההיסטוריה, אבל נתחיל מזה – מי אמר ששחקנים גדולים עושים מאמנים גדולים?
אם נסתכל על 5 המובילות של 4 הליגות הטובות ביבשת הישנה, תמצאו בכל הרשימה הזו עכשיו 4.5 שחקנים שהיו חלוצים (יורגן קלופ עשה הסבה באמצע הקריירה…), ומתוכם אולי יופ היינקס ומנצ'יני (גם שאלה, האם הוא באמת חלוץ? מחמת הספק רשמתי אותו) היו באמת ברמה טובה ולא עוד חלוצים מן השורה. אם אני מרחיב את זה ל-20 המאמנים של המובילות בדירוג העולמי של פיפ"א (מיותר ככל שיהיה, רק לקבל קנה מידה כלשהו), אז יש שם חלוץ אחד, היצפלד, שגם אי אז מזמן לא בדיוק היה מחורר רשתות בליגות הגדולות ביבשת.

אם אני באמת אחפש קורלציה בין יכולות משחק טובות מהממוצע ליכולות אימון טובות מהממוצע, אני אחפש את זה בקרב קשרים הגנתיים. יכול להיות ששם יש יתרון אמיתי להיותך שחקן טוב. יכול להיות שזו סתם מקריות. אבל אנטוניו קונטה, דייגו סימאונה, דידייה דשאן כולם היו קשרים מרכזיים מצויינים והם גם מאמנים טובים מאוד (בעיניי.).

אפשר לשאול את השאלה אחרת, האם בכלל הקשר בין יכולות האימון של שחקני עבר לבין הצלחותיהם מתבטא בכלל בצ'אנסים המרובים שהם מקבלים? האם רוד חוליט עדיין היה מקבל עבודות אלמלא היה רוד חוליט? פרנק רייקארד?

אני כן חושב שחלוץ גדול, אבל באמת גדול, יכול להוביל קבוצה לאליפות לבד באותה מידה שקשר גדול, אבל באמת גדול, יכול להוביל קבוצה לאליפות לבד. זלאטן עשה את זה לפני שנתיים עם מילאן שהייתה אוסף של שחקנים בינוניים למדי, פרט לטיאגו סילבה אולי.

אבל קשה למצוא עוד הרבה דוגמאות לזה. אפילו רונאלדו הגדול, בלי ספק גדול החלוצים מאז שאני רואה כדורגל, לא לקח את ברצלונה לאליפות ולא הצליח גם באינטר לעשות את זה (יש כוכבית על הפציעות באינטר, אין כוכבית על עונה שבה הם סיימו במקום ה-8 כשהוא משחק בכל זאת ב-19 משחקים…).

בשורה התחתונה, כנראה שזה מסתכם בנבואה ניתנה לשוטים. האם היו אנשים שחשבתי שהם לא אינטליגנטיים באופן קיצוני כמעט ועדיין הצליחו לקצור הצלחות בתחומים שלטעמי דורשים אינטליגנציה ברמה מסוימת? כן, אז מה.

בני תבורי 1 בפברואר 2013

גילעד,
לא כל שחקן גדול יהיה מאמן גדול כמו שלא כל מי שהופיע משום מקום וגרף למעלה מחצי מליון איש להצביע עבורו יהיה מדינאי או פוליטיקאי טוב.

איציק 1 בפברואר 2013

דוגמא לשחקנים גדולים שהפכו למאמנים גדולים: מראדונה, זיקו, מתאוס, ארדילס…

בני תבורי 1 בפברואר 2013

איציק,
מרדונה? מתאוס?

איציק 1 בפברואר 2013

בני,
ציניות…

martzianno 1 בפברואר 2013

נו, לפחות לשניהם יש עכשיו הזדמנות להירשם בדפי ההיסטוריה ולהוכיח שאתה טועה…

בני תבורי 1 בפברואר 2013

הנה לאלון מזרחי יש כבר נקודה ראשונה עם הפועל פ"ת אחרי תיקו דרמטי עם אשקלון…

איציק 1 בפברואר 2013

ללפיד יש 19 נקודות :-)
כשלמיזרחי יהיו 19, נדבר.

אביאל 1 בפברואר 2013

בני – אחרי הלינק הזה http://www.youtube.com/watch?v=59C34NXZucI – אני לא בטוח שלפיד הוא גם כותב טוב.

MG 1 בפברואר 2013

מתוך הקטע שהבאת: "גם חד גדיא הוא לא מכיר? 4 אמהות, 3 אבות."
חד גדיא? חד גדיא???
נראה לי שב. מיכאל צריך לבדוק את עצמו לפני שהוא מוכיח אחרים.
בקיצור, כל אחד יכול להתבלבל.

אביאל 1 בפברואר 2013

MG – גם אני לא הבנתי את הקטע של ב.מיכאל עם חד גדיא, אולי פשוט הוא מפסיק לקרוא את האגדה אחרי שאוכלים :)

בכל מקרה, עוד נקודה שהוא מעלה בסוף הסרטון, זאת העובדה שלפיד לא טורח אפילו לבדוק מי זה קופרניקוס או ג'אקומטי ובאיזה תקופה הם פעלו. הוא מדבר בבטחון מפורז ועושה טעויות מביכות. יותר מזה, הוא תוקף את אלי ישי בשידור על זה לימודי ליבה ועל נושא הגיוס, אלי ישי ענה לו בפשטות, שהוא (ישי) שירת בקרבי ויאיר לפיד כתב במחנה ושלו (ישי) יש תעודת בגרות מלאה וללפיד אין, עוד דוגמא לאותה יהירות של לפיד.

איציק 1 בפברואר 2013

אביאל, זה לא טיעון. מדובר לא על יחיד זה או אחר כי אם על המונים. מה אחוז החיילים (עזוב קרביים) בכרב החרדים ואחוז בעלי תעודות בגרות, וזאת לעומת החילוניים. אז שמים כמה חרדים בקידמת הבמה ששירתי ועשו בגרות ומנופפים איתם. סבתא שלי היתה אומרת נו שויין…

אביאל 2 בפברואר 2013

איציק – הכוונה היא לא לטענה של אלי ישי, אלא לעובדה הפשוטה שיאיר לפיד הוא המטיף, מטיף שלא עשה בעצמו דברים שהוא מטיף לאחרים עליהם, זאת הנקודה.

איציק 2 בפברואר 2013

נו אז…
צבי ינאי היה מנכ"ל משרד המדע. הוא אוטודידאקט, איש מבריק שמעטים הם האנשים עם תארים מתקדמים שיש להם ידע וראית עולם כמו שלו. היתי שמח לו היה שר החינוך, או שר המדע. צריך להבין שזה לא הכלל כי אם היוצא מין הכלל. גם אם תשאל אותו אני בטוח שהוא יגיד שלימודים פורמאליים הם הכרח וחובה לציבור הרחב אבל יש יוצאים מין הכלל. יש כאלו שמגיעים ל-NBA מהתיכונים אך אלו יוצאים מין הכלל שמוכיחים את הכלל. אני לא משווה בין לפיד לינאי, כי אם מסביר שזו טענה קנטרנית, וצריך לבדוק את המצא לשו לגופו של עינין ולא לגופו של איש.

wazza 2 בפברואר 2013

תסתכל שוב הוא מכיר טוב מאוד, הוא יורד על לפיד שתירגם forefathers לארבעה אבות

MG 2 בפברואר 2013

עכשיו תסביר איך זה קשור לחד גדיא..

אהוד 1 בפברואר 2013

בעונת 91-92 בני יהודה סיימו מקום שני ומזרחי מלך שערים… בעונה אח"כ מקום שלישי עם אני לא טועה… איזו תחתית ואיזה מרכז טבלה?

דון נאפולי 1 בפברואר 2013

אני לא אתייחס לשטויות שכתבת על הפוליטיקה ובמקום זה אתייחס רק למה שכתבת על מזרחי.
א. יש לו 4 גולים במשחקי ליגה בהפועל.
ב.שייע פייגנבויים,ג'רי בית הלוי, לואיס אראגונס, יופ היינקס, אוטמר היצפלד,ברט ואן מרוויק כולם חלוצים ומאמנים מצליחים וגם מאנצ'יני שיחק בתפקיד דומה ליוהאן קרוייף.
זה נכון שרוב המאמנים הם קשרים או בלמים אבל הטענה הכללית צריכה להיות שמי שהיה כוכב בתור שחקן בדרך כלל לא יצליח באותה מיד כמאמן.

איציק 1 בפברואר 2013

אפשר גם לומר גם שמי שהצליח כמאמן כבר לא יצליח בתור שחקן :-)

בני תבורי 2 בפברואר 2013

לא חשוב למה, העיקר שאתה מתייחס.

צור שפי 2 בפברואר 2013

לפיד סחב קולות מכל המחנות ודי ברור שלפחות כמה מנדטים הגיעו מאנשים שרצו לראות אותו בממשלה בראשות נתניהו. הוא עצמו אמר שראש המפלגה הגדולה ביותר צריך להרכיב ממשלה והוא נותר נאמן למילתו וזה יפה. הוא עושה טעויות כמו למשל ההצהרה המיותרת ב״עובדה״ שבכוונתו להתמודד על ראשות הממשלה בבחירות הבאות אבל כמי שלא הצביע לו אני מקווה שהוא אכן יצליח לשנות את הכיוונים שאליהם הולכת המדינה והחברה. בכל אופן, לקבוע בשלב כל כך מוקדם שהוא נכשל זה פזיז מדי. אני לא יכול לתת כאן לינק לטור המאוד יפה בעניינו של לפיד שכתב השבוע יגאל סרנה. לבלוג שלו קוראים ״עד ראיה״. שווה חיפוש.

בני תבורי 2 בפברואר 2013

צור,
אתה בהחלט יכול, אנא עשה זאת.

Comments closed