עשה את הדבר הנכון

בסוף הוא עשה.

 

לפני שלושה חודשים העליתי פוסט באכסניה מכובדת זו ובו הפנייתי קריאה נרגשת ליעקב שחר לקחת אחריות ולעשות מעשה, אם אינו רוצה למצוא את מפעל חייו שוקע כמו הטיטאניק. לא כי אני אוהד מכבי חיפה, כי אני פוחד מעוד סרט גרנדיוזי משעמם על אונית פאר שהלכה פייפן בגלל קרחון.

אני לא מרשה לעצמי אפילו להניח שמר שחר קורא את הפוסטים שלי או נזקק לעצה של אחד כמוני, אבל יש לו היסטוריה של מעשים נבונים ונכונים. אני מניח שמה שהיה גלוי לעין כל, היה נהיר גם לו ובגלל זה הוא פיטר את עטר והביא את בנאדו.

אני לא אוהד מכבי חיפה, אבל אני אוהב כדורגל ומאוד נהנה כשהכדורגל מספק לי רגעים יפים של קורח רוח. זה מה שנותנת לי מכבי חיפה בארבעת החודשים האחרונים. חוץ מזה, מת על בנאדו, מאז ומתמיד.

ארבעה חודשים בהם משמש אריק בנאדו כמאמן מכבי חיפה, ארבעה חודשים בהם הפכה הקבוצה מסתם קבוצה כושלת למאיימת על כל תואר אפשרי בממלכת לוזון.

בנאדו, שאחראי לשנים עשר ניצחונות, תיקו אחד והפסד אחד, קיבל את התפקיד בלית ברירה כמי שלא נחשב אפילו כרעיון מוצלח במיוחד, רק שלושה חודשים לפני כן.

הוא גם לא קיבל עם התפקיד את מסי ורונאלדו, אבל עם אותו סגל, רק עם גישה אחרת, הוא אחראי לשינוי. הבדלים של אישיות שסללו דרך לחזרתם להרכב של שחקנים שהודחו ממנו ללא הצדקה מקצועית כמו בוקולי וגישה אחרת כלפי קפטן שעבר זובור רציני ולא מוצדק.

יכול להיות שהעמדה של "רק תזכרו שבכלל לא ספרו אותי והגעתי כשהעגלה כבר החלה לשקוע וכל מה שאעשה יהיה כנגד כל הסיכויים" היטיבה עם בנאדו. מעטר ציפו לקחת אליפות, מבנאדו ציפו למזער את הנזק ולהפחית את הבושה.

היום מכבי חיפה יחד עם מכבי תל אביב עושות כבוד לכדורגל הישראלי. עוד גול פחות גול, לא זו הנקודה. מדובר בשני מועדונים שמשדרים מקצוענות ועבודה נכונה מקצה לקצה.

מר שחר, עשית את הדבר הנכון. תענוג.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

ניו יורק ניו יורק
המרד האיטלקי הגדול

63 Comments

omer 26 בפברואר 2013

כל הכבוד ! סוף סוף כתבה מפרגנת אחרי כל הרפש שיש בוואלה ספורט.

בני תבורי 26 בפברואר 2013

בשביל זה אנחנו כאן…

Xxx 26 בפברואר 2013

בורוביץ ובקרמן מפזרים די רפש עבור 5 זבלונים, אין צורך להצטנע

בני תבורי 26 בפברואר 2013

אבל לפחות הם כותבים בשמם ולא מסתתרים מאחורי כינוי מגוחך

Xxx 27 בפברואר 2013

ירון ניב בשבילך.

Xxx 27 בפברואר 2013

אה, ושכחתי גם את לוינטל, על הרפש שהוא השפריץ פה אחרי התאבדות גארי ספיד.
סליחה.

בני תבורי 27 בפברואר 2013

נעים מאוד ירון. ובכל זאת.

fred the red 26 בפברואר 2013

נו באמת.. דווקא לוואלה ספורט נטפלת?! אתר הספורט הכי מעניין,מקיף והכי פחות צהוב. נראה לי שהתבלבלת עם ONE

fred the red 26 בפברואר 2013

אבל ללא קשר, מצטרף לפרגון על הכתבה!

ירוק גאה 26 בפברואר 2013

כשאומרים עיתונות אחרת מתכוונים לדה באזר????
גם כשיש פה ירוקים שכותבים, צהובים,אדומים או סתם אוהדים
זה כתוב בחן , בטוב טעם עם חיוך וקריצה…
אחרי הרפש , הכתבות המוטות , כל מיני כלבלבי חצר או סתם עיתונאים שלא מבינים כלום. פופוליסטים בשקל עם ריח של אופורטוניזם זול. כיף לדעת שיש איכות :-)

בני תבורי 26 בפברואר 2013

סחתיין!

קיש 26 בפברואר 2013

מסכים כמעט להכול, חוץ מלעניין של קטן.
אין ספק שקטן הוא האחראי לכך שחיפה נראתה כמו שהיא נראתה בתקופה של ראובן – ולא סתם. זה היה מכוון, וזה היה מגעיל. קטן אמנם מתעלה מאז שאריק הגיע – אבל הוא לא מספיק טוב בשביל מכבי חיפה כמו שהיא צריכה להיראות, ואני לא מדבר על ליגת הפח של לוזון.

והכי חשוב – אריק יביא לנו דאבל.

בני תבורי 26 בפברואר 2013

קיש,
אני לא חושב שקטן שחקן מבריק, אבל בכל זאת ראוי ליחס אחר משקיבל.

איציק 26 בפברואר 2013

גם מאמן ראוי ליחס אחר. כדי ש-MG לא יכאס עלי, אומר עכשיו, אין לי הוכחות של סבוטאז' מצידו של קטן, אבל המטמורפוזה שהוא עבר תוך שבוע מעידה עליו כאלף עדים. קטן הוא קפטן, וקפטן אינו מעל מאמן. אם קטן היה מתנהג אחרת עטר אולי היה מצליח לא פחות (אבל זו ספקולציה). אני גם מודה שאין לי מידע משום זבוב על הקיר שיעיד מה עטר עשה לקטן, אך מה שקטן עשה לעטר ראינו על המגרש. אני מוריד את הקובע בפני בנאדו, אני רק מצטער על הילדים אותם אימן קודם. נראה לי שהם איבדו מישהו שחבל שלא הספיק לאמן אותם יותר.

חיפני לשעבר 26 בפברואר 2013

עם כל הכבוד, אתה שוכח שקטן הוא רק בן אדם. זה מזכיר לי את המצב שלי בעבודה, הבוס שלי עזב והבוס החדש נוראי, זה אומר שיש לי פחות רצון להצליח? אני עדיין מנסה לעשות הכי טוב שאני יכול, אבל הכי טוב שאני יכול כשאני במצב רוח לא טוב, הוא לא הכי טוב שאני יכול כשאני במצב רוח טוב ועובד עם בן אדם שאני אוהב ואני מעריך. אני מניח שזה מה שקרה לקטן עם עטר, ולא רק לו, אלא לכל הקבוצה.

מיקיג' 26 בפברואר 2013

פה ושם יש צדק בספורט, ובגלל זה אני מקווה שאכן מדובר בסאבוטז' מכוון.
לכל בעלי הזיכרון הקצר, מכל הכוכבים הגדולים שצמחו בכדורגל הישראלי, עטר מתחרה על תואר השחקן המגעיל ביותר ביחסו למאמנים. נרקסיסט, מלא בעצמו, סאבוטז' קבוע למאמן שלא ראה בו את הכוכב שראה בעצמו. ג'יפה שהתאימה כמו כפפה ליד לכדורגל הישראלי. לא סתם שחר לא רצה אותו, הוא הכיר את האיש.

איציק 26 בפברואר 2013

חיפני לשעבר,
אני התפטרתי ממקום עבודתי כיוון שלא סבלתי את ההנהלה והיא אותי. לא נהנתי לבוא לעבודה וגם הבעתי את דעתי בעיניינן בפורומים שונים, שבם חשבתי שזה ראוי, כולל לדיקן עצמו, אבל כשניכנסתי להרצאה נתתי את המקסימום לסטודנטים; כאשר ישבתי בדיונים חשבתי מה הכי טוב למוסד. שנתים לפני שהתפטרתי עזבתי את תפקיד הרמ"ח כי לא יכולתי לעבוד תחת הדיקן. קטן יכל לותר על היותו קפטן. יכל לומר לשחר מה הוא חושב, וכנראה אמר. בוס לא תמיד נחמד אבל הוא תמיד בוס וכול עוד אתה במערכת אתה צריך לתפקד כראוי!!! כולנו בני אדם, וכנראה אני הוצאתי מעצמי פחות ממה שאני מוציא מעצמי עכשיו במקום שלוקח לי שעתים כל כיוון וחיוך על הפנים, וכך גם קטן כנראה לא יכל להוציא הכל, אבל מה שראו היה רחוק מאוד מלא הכול…

אופיר 26 בפברואר 2013

אני דווקא כן חושב שהוא שחקן מבריק! ולא חשבתי ככה עד לאחרונה.

נמרודי 26 בפברואר 2013

אני פשוט נדהם למראה החנופה המוגזמת לשחר. הבנאדם עשה כל מה שהוא יכול כדי שבנאדו לא יהיה מאמן. הוא כבר שכר ג'ט סקי שייקח את רב"ש מקפריסין, אלא שרב"ש לא רצה להגיע, ובלית ברירה מינו את המאמן הצעיר של הנוער. התלבש לו טוב וחיפה התאוששה. זה נקרא שהוא קיבל את ההחלטה הנכונה, כנאמר בטור, או שפשוט יש לו מזל?
על איזו מקצוענות מדובר? חיפה רכשה ש4 שנים האחרונות כל שחקן ישראלי שסיים עם 2 בישולים ומעלה בעונה. עזריאל, ימפולסקי, אלקיים, דגני, דמאו, אנדלובו (מיליון יורו!), עמאשה, חן עזרא, עידן ורד. חבורה של שחקנים בינוניים שלקחו 0 אליפויות ב-4 שנים האלו (1 של חמד ורפאלוב). מספיק עם השקרים!

נמרודי 26 בפברואר 2013

חנפנות מיותרת. שחר התחנן לרב"ש שיגיע ובנאדו היה מינוי של חוסר ברירה ואומללות.

MG 26 בפברואר 2013

פעם "ביקרנו" את מנצ'ל במשרדו בחיפה.
שאלנו אותו האם לדעתו מכבי חיפה תמשיך לגרוף תארים כמו בשנים האחרונות. האו ענה, שכל עוד שחר בתמונה, לא חשוב כמה כסף ישקיעו כל מיני אוליגרכים, מכבי חיפה תמשיך להיות פאקטור במאבק על כל התארים.
*
מי שטוען שקטן עשה סבוטאז' מבחינתי הוא זב חוטם שגם אם הוא יראה לי ספח של כרטיס אני לא אאמין שהוא היה במשחקים העונה.
טקן היה חלש, אבל כל דבר בינו לבין סאבוטז' הוא מקרי בהחלט.
אולי בטלויזיה רואים דברים אחרים…

איציק 26 בפברואר 2013

MG,
מודה, כתבתי את תגובתי מעל לפני שראיתי שאני זב חוטם, אך אני חושב שזה לא ראוי הצורה בה אתה כותב. אף אחד מאיתנו לא היה בתוך הראש של קטן ואנו שופטים לפי מה שאנחנו רואים. אתה מהמגרש, ואני צופה כורסא, אך זה לא פוסל אותי לעדות ואני ראיתי דברים אחרים ממך. זה ממש לא עושה אותי זב חוטם, ודעתי לא פחות הגיונית משלך (אלה אם יש לך עדויות מבפנים ואתה לא שם אותם על השולחן). אני לא היחיד שראיתי משהו אחר ממך, אולי אתה זה שטועה???

MG 26 בפברואר 2013

אהה, הבנתי…
לך מותר להאשים את קטן בסאבוטאז', אבל לאף אחת אחר אסור להאשים אותך בכלום.
יפה.
ד"א, איפה היה השינוי הזה שדברת עליו נגד סכנין, בדברי ונגד נתניה? אכן היה שינוי במחוייבות, אבל השינוי ברמת המשחק הגיעה רק בסיבוב השני. גם אני יותר מחויב לעבודה שמתייחסים אלי בכבוד.

MG 26 בפברואר 2013

ועוד דבר איציק, בינינו, כמה דקות שלו (ולא בתקצירים) ראית העונה?
מדוע כולם מתעלמים מזה שעמדתו במגרש שונתה?
מדוע כולם מתעלמים שעמאשה חזר מפציעה ועכשיו יש חלוץ שאפשר לבסס עליו את המשחק, וזה מאד רלוונטי לסגנון של קטן?

ירוק גאה 26 בפברואר 2013

אני זוכר ריאיון עם צעירי בזמנו והוא אמר: לא מובן איך אנחנו לא מנצחים אבל זה יבוא ואני מחכה לרגע שנתפוצץ.
אז הנה התפוצצו…
אבל קצת רצינות, יכול להיות שבאמת "חתול שחור" עבר בין עטר לקטן.
אולי אפילו עם עוד כמה שחקנים אני לא יודע.
מה שאני כן יודע, זה שהקבוצה שיחקה סה"כ טוב בתקופה של עטר ולצערי כדורים לא נכנסו ( מי שראה את המשחק נגד אשדוד בקריה ראה קבוצה שלא בעטה לשער אף כדור כל המשחק וניצחה) והיה לחץ וסחרור קצת מיותר.
וכן עמאשה השתפר ככל שהעונה התקדמה, טווטאחה דבש.
גם בעמדת השוער היה שינוי, צ'וצ'ה שהתקדם וכן הלאה….

אלי הירוק 26 בפברואר 2013

קטן קשר 50-50!
לא מבין איך לא חשבו על זה קודם.
התפקיד הזה פשוט המציא את קטן מחדש והפך אותו מנטל לנכס.

איציק 26 בפברואר 2013

MG,
כיוון שהסטודנטים לא מסכימים שאענה לך באמצע ההרצאה, אענה לך רק עכשיו.
לסובב דברים גם אני יודע, ולא מדובר על מה אמרתי על קטן כי אם על תרבות הדיון בינינו. אתה אומר דברים שנובעים מאהבה עיוורת למכבי חיפה, ולא רואה את המציאות כמו שהיא. אני לא קורה לך שקרן, או סלפן, כי אם משהו שמאמין במה שהוא אומר, גם אם טעה. אני מאמין במה שאני אומר.
אתה אמרת דברים לא פחות גרועים על מכבי תל-אביב כדורסל ועל שמעון מזרחי, ואני כאוהד שמקווה שרואה אובייקטיבית (מקווה) לא הסכמתי עם אף מילה שלך. לך מותר היה לומר זאת על שמעון (המקבילה לקטן לעצם הדיון)? אני לא כיניתי אותך בשמות על כך. היה דיון לעיניין.
אנחנו מביעים דעה על המון אנשים/נושאים (ולרוב אף אחד מנושאי הדיון לא מגיב) וזה לא אומר שכל ביקורת מאפשרת לצד הלא מסכים לכנות בכינויי גנאי את הצד השני. זו תרבות הדיון.
העובדה שלא היתי במשחקים כי אם ניזון מתקצירים, ראיונות ופרשנויות לא פוסלת אותי להיות לבעל דעה פחות ממך. אם יש לך עובדות מוצקות, תציג אותם, אם לא זו דעה מול דעה.
אתה מתבטא בנושאי יורוליג, ליגת אלופות, NBA, ועוד, בלי שהיתה נוכך באף משחק (אלה אם אני טועה). האם זה פוסל את דעתך?
MG, קח נשימה עמוקה לפני שאתה מגיב למישהו שלא כדעתך, בנושאי מכבי חיפה, יש פה כמה שתרבות הדיבור לא ממש בראש שלהם, ואתה הגבת לכמה מהם. זה לא נראה נחמד.

לילה טוב,

MG 26 בפברואר 2013

איציק, אני מביא ציטוט מתגובה שלך למגיב (החלפתי את שם המגיב ב-Xים מפאת צינעת הפרט):
"OK XXXX, כאשר יתחילו העויתות, אל תיקח עוד מנה. תתגבר… אתה חייב את זה לעצמך. אתה לא יכול להמשיך ככה, זה פשוט יגמור אותך."
כל הפוסל וגו'

איציק 26 בפברואר 2013

OK, אז בו עכשיו נשתלח אחד בשני. אתה לא מגיב ברצינות וגם אני התנצלתי מספר פעמים בעבר. אני לא טוען שאני חף מטעויות. אני זוכר תשובה זו ואני חושב שזוכר למי אך לא בטוח. אני רואה שאתה מאוד מותרד מכך אם עשיתה חיפוש כזה, אני בחיים לא היתי מוצא את התגובות שלי או שלך (אני מניח שאתה לא שומר את התגובות של כולם באיזה בסיס נתונים כדי לשלוף במקרה הצורך). אני חושב שהיתה צריך גם להתייחס למה שהיה כתוב שם, יש גם מיקרים קיצוניים. אבל בו תתיחס אליך, אני כבר מקרה אבוד. האם בגלל מה שעניתי לאותו המגיב, אתה חושב שתגובתך ראויה. לא התייחסת עניינית לאף נקודה, כיוון שזה כנראה לא נוח לך.

MG 26 בפברואר 2013

הסיבה היחידה שזכרתי אותה (ולכן לקח לי גם 10 שניות לאתרה), היא כי היא היתה מהפוסט בו פנית בפניה נרגשת למולי אפשטיין שיתערב בדיון.
כזה דבר לא שוכחים כל כך מהר :)
בוא אספר לך משהו. יש עיתונאי כלשהו שבמקרה עטר קטן הטחתי בפניו שהתקשורת מפרסמת דברי שקר. הוא בדק עם חבריו למקצוע והשיב לי שלא מדובר על דברי שקר, אלא על פרסומים שהתבררו כלא נכונים (נתתי לו את המילה שלי שלא ארחיב על כך מעבר). אנשים, בעיקר אלה שלא רואים את המשחקים, אלא מסתמכים על תקצירים, מגבשים דעה על סמך הכותרות הללו.
להאשים מישהו בחבלה על סמך פרסומים שגויים ותקצירים זה מעשה לא ראוי. מי שעושה זאת צריך לדעת שהוא חושף עצמו לביקורת.
סורי, אבל הפעם אני לא לוקח את דברי חזרה (אני מדבר על התגובה הראשונה שלא כוונה אישית נגד מגיב זה או אחר).

איציק 26 בפברואר 2013

את הפנייה למולי זוכר, את הנושא במעומעם, את שם הפוסט וכותב הפוסט בחים לא אנחש. איך אתה הצלחת?
אני מבין את כוונתך, אך אני לא מאזין כמעט לדיונים בנושא, אבל כן רואה איך קטן שיחק אז, התנהג אז ודיבר אז, ואיך עכשיו (ולא שעטר חף מטעויות, אך לא זה הנושא). אני מחשיב את עצמי כאדם בעל אינטליגציה מינימאלית ויושרה קצת יותר גדולה וחושב שיש עוד כמה כמוני שההכלה שלך לגבינו אינה במקום.
בכול מיקרה כנראה עשיתי משהו נכון אם יש כאלו שעדיין זוכרים כמה מהתגובות שלי :-)

Yavor 26 בפברואר 2013

"זב חוטם" זה לא עלבון אלא תאור של אדם כמוני, מצונן

amitpros 27 בפברואר 2013

בדיוק ככה
בנאדו פשוט הזיז את קטן לעמדה שיותר מתאימה לכושר הפיזי הנוכחי שלו.
אבל סבוטאז'?הצחקתם את יעקב שחר,את ברקוביץ הוא לקח בחזרה אחרי שאייל התחנן לחזור,נראה לכם ששחקן במכבי חיפה היה עושה סבוטאז' והיה נשאר עוד דקה?
כולם היו גרועים,וגם קטן היה גרוע.לא יותר ולא פחות

אסף THE KOP 26 בפברואר 2013

יכול להיות בהחלט שבנאדו הביא את השיפור.
ייתכן שפיטורי עטר הביאו את השינוי המיוחל.

אבל…

האם יש מצב שמסיבות כלשהן שחקני חיפה עשו "שביתות איטלקיות" לעטר ואחרי שהוא סולק הפסיקו אותן ? ואם זה מה שהיה, האם הם ראויים לחולצות שהם לובשים ?

אציין שאיני אוהד של חיפה ושהקבוצה הזאת מעניינת אותי כקליפת השום. אבל משהו מריח לי חשוד.

amitpros 27 בפברואר 2013

נגד קרית שמונה בבית הובלנו 1-0 החטאנו מאה פעם והם עשו שתי התקפות ,עלו ל2-1 ואז כבר התפרקנו
נגד אשדוד תקפנו כל המשחק הם אפילו לא עברו את החצי, וניצחו 1-0 מגול סופר סופר מקרי.לפעמים בכדורגל שתי תוצאות גרועות מכניסות אותך לסחרור,אבל מכאן ועד לשביתות איטלקיות??

ע.נ. 26 בפברואר 2013

הכדורגל הישראלי הרוויח אישיות כדורגל עצומה.
אריק בנאדו הוא סמל למקצוענות, ענווה, הצלחה, השגיות, ומצוינות.

שמרלינג 26 בפברואר 2013

מצטרף למה שכתבו מעלי ומשבח גם אני את דה באזר.
בני, תגיד משהו, ידעת שעטר הוא הבעיה העיקרית בחיפה עוד לפני שפוטר? חשבת שבנאדו באמת יכול להצליח עד כדי כך?
אני אוהד חיפה, צופה כמעט בכל המשחקים ועדיין קשה לי להאמין למה שקרה וקורה העונה.

בני תבורי 26 בפברואר 2013

שמרלינג,
אם תחזור לפוסט ותקליק על צמד המילים יעקב שחר הצבועות באדום, תפתח דלת קסמים ותביא אותך לפוסט שכתבתי כבר לפני שלושה חודשים ובו הצעתי את התובנות שלי באשר למכבי חיפה. הנחתי שעטר הוא הבעיה ורמזתי שבנאדו יהיה היורש, אם וכאשר שחר יעשה את מה שחשבתי שהוא צריך לעשות.

B. Goren 26 בפברואר 2013

קצב צבירת הנקודות של חיפה בעידן אריק עומד על 88% הצלחה. זה נתון מדהים ושאלת מליון הדולר היא האם חיפה יכולה להמשיך בקצב כזה. עם הזמן נקבל את התשובה.

MG 26 בפברואר 2013

וזה עוד כלום לעומת קצב צבירת הנקודות של הפועל ת"א בעידן פרדי דוד :)

יוסי מזרחי 28 בפברואר 2013

לקח לי רבע שעה להירגע מהצחוק.

אסף THE KOP 26 בפברואר 2013

פרגוסון בלחץ.

ירוק 26 בפברואר 2013

הוא בטח לא בלחץ מהקבוצה שלך… :)

אסף THE KOP 26 בפברואר 2013

תאמין לי שהוא בלחץ.
הוא יודע שאחרי הפרישה שלו, סדרי עולם יוחזרו לשגרתם…

אבי 26 בפברואר 2013

קצת מצחיק אותי כל הההילה הזאת והכתרים שקשרתם לראשו של יניב קטן. כל הקרדיט מגיע לבנאדו, אך קטן ידוע כשחקן עם אגו מנופח שראה שהמלך האמיתי חזר העירה והיה לו קשה עם זה, לכן אין לי ספק שיניב הכניס הרבה רעל לחדר הלבשה וגרם לקריסה של חדר ההלבשה בתקופת ראובן.עד היום כולם יודעים שהצעירים בחיפה לא מחבבים את קטן…בואו נשים דברים על דיוקם..קטן הוא לא טלית שכולה תכלת.

roei034 26 בפברואר 2013

עשה את הדבר הלא נכון-אני לא בעד פיטורי מאמן באמצע השנה בכלל. ותמיד אני חוזר לדוגמה של אלכס פרגוסון שלקח לו כ6 עונות עקרות עד לאליפות הראשונה עם השדים האדומים. מבחינת צבירת נקודות שחר עשה את הדבר הנכון, אבל יכול להיות שגם אם עטר היה נשאר הוא היה מצליח כמו בנדו ,הלו השחקנים אותם שחקנים ביותר מ90 אחוז. חוץ מזה מדובר בעבודה של בן אדם ואני לא נכנס לזה ששחר ישלם לו פיצויים וגם עוד שכר למאמן שכרגע בנדו. כדי שמאמן יביא את הפילוסופיה שלו ,צריך שיהיה לו מרווח בטחון מספיק מהמנהל כמו בכל מקום עבודה. לכן לאורך זמן השיטה של להיפטר מהמאמן בכזו קלות לא מקובלת עלי.

צור שפי 27 בפברואר 2013

סר אלכס הוא היוצא מהכלל, אני לא מכיר עוד מקרה של מנג'ר/מאמן שנתנו לו 6 שנות חסד, לא מכיר את הנסיבות שאיפשרו דבר כזה (יש מקום לפוסט של דורפן בנושא הזה) ואי אפשר להסיק מזה כלום לגבי מקרים ומועדונים אחרים. שחר בפירוש עשה את הדבר הנכון במיוחד בגלל הנדירות של המעשה ככל שהדברים אמורים בו ובמועדון שבבעלותו.

בני תבורי 27 בפברואר 2013

צור,
זמנים אחרים ותרבות אחרת. אצל אברמוביץ' פרגוסון היה עף הביתה מזמן ולא רק אצלו.

גיל שלי 26 בפברואר 2013

נהנה מאוד מההצלחה של בנאדו ומאחל לו להשאר במקום השני עד סוף העונה :-)
עושה רושם מהתרשמות שטחית ביותר שמדובר במנצ'

MOBY 26 בפברואר 2013

בני דבש ללקק את האצבעות.
אבל…..
קינן לא נינ בכל תקופת עטר. והבעיה הכי גדולה של חיפה היתה העדר של הגנה (ומזל, וסקורר). קיבנלנו שערים של ילדים קטנים.
שר ההגנה חזר לתפקיד ראש הממשלה וקח את תיק ההגנה מינה את היורש הגולה בשדות הניכא לממונה על התיק. הוסיף לו את סגן הממונה לענינים מיוחדים בוקולי. ופתאום….88% מי היה מאמין.
להיות אריק בנאדו יהיה הסרט שיביא לנו אוסקר(על מקל)!!!

חיימון 26 בפברואר 2013

במידה מסוימת, ולא אמנע שום סייג מההשוואה, מכבי חיפה של שחר מ 92 מזכירה את מנצסטר יונייטד. כמובן שרוצים לזכות באליפות אבל לא בכל מחיר. תמיד מועמדת תמיד בעניינים ומצליחה לשמור על שפיות פיננסית, כמויות קהל ואפילו יציבות תעסוקתית (למרות עטר – שצידדתי בהשארתו). בכדורגל המקצועני הליגה היא תחרות שיכולות להיות לה השלכות הרסניות בעיקר ששמים את כל הקופה על אליפות, אירופה או להימנע מירידה ושחר מנהל את משאביו טוב מכל עמיתיו למקצוע. שפיות זה הכל

פרלה 26 בפברואר 2013

קטן נתן הרבה גב לעטר גם כשכבר היה ברור שזה לא זה. כשהוא הוציא אותו מההרכב ברגע האחרון לפני המשחק בבלומפילד זה היה כמו לזרוק ציוד כדי לנסות להציל ספינה טובעת. לא כל חוסר מוטיבציה הוא סבוטאז׳. אם עטר מכניס להרכב את שאראנוב ובוקולי ומייצב הרכב בזמן, הוא עדיין מאמן שלנו. 

עופר פרוסנר 27 בפברואר 2013

אני קודם כל רוצה לשבח את בני על פוסט נהדר, ולהתייחס לכמה נקודות שעלו בדיון.

1. בנוגע לתרבות הדיון – ובתור אוהד מכבי חיפה אני חושב שאני יכול להגיד את זה — MG – זה לא נעים לדון אחרי שאתה מגיב כמו שהגבת. ובעיני – במקרה הזה – זה לא במקום: יניב קטן הוא דמות ציבורית. הוא שם את עצמו בציבור מתוקף תפקידו, ואנחנו דנים במה שהוא עשה. לכל אחד מותר להביע את דעתו, ואני לא חושב שהוא צריך הגנה כזו – יכולת פשוט לכתוב שהיית בכל המשחקים של מכבי העונה ואפשר היה לראות שאין שם שום סבוטאז'. והופ, אי אפשר היה להתווכח איתך כי באמת היית וראית. כמוני, ושנינו יודעים את זה שלא היה שם סבוטאז'.

2. בנוגע לעניין הסבוטאז' – תראו, בתור אחד שהיה השנה בכל המשחקים של רובן חוץ משניים ובכל המשחקים של אריק חוץ משלושה – יש דברים שאתה רואה במגרש שאתה לא רואה בטלוויזיה, בגלל שהטלוויזיה מתרכזת כמעט תמיד באיפה שהכדור נמצא. יש שלושה שיפורים עיקריים שאריק עשה: אחד – עצם זה שהוא לא רובן, ושהוא שיחק עם השחקנים האלה עד לפני לא הרבה זמן, כבר גרם להם להרגיש שהוא אחד משלהם, לעומת רובן שהגיע מבחוץ. גם השוני האישיותי בין השניים (הסברים אצל תומר חרוב) בולטים. אבל אולי הדבר הבולט ביותר אצל אריק הוא העובדה שכדורגל הוא לא כל עולמו. זה שהוא גר בתל אביב למשל – ולא בתוך הקלחת התקשורתית החיפאית, זה שיש לו שני ילדים שהוא בתכלס מעדיף להיות איתם. איך אמר לי חבר – אם עטר לא ייאמן כדורגל – מה הוא יעשה? אבל אם אריק לא ייאמן – יש לך ספק שהוא ימצא כבר משהו מעניין לעשות עם עצמו?

העניין השני הוא החוסר בדוגמטיות: עטר הוא דוגמט גדול, לטוב ולרע. כשזה הולך, זה מצוין – תראו את ברצלונה ב-99 אחוז מהמקרים. אבל כשזה לא הולך כמו בשבוע שעבר נגד מילאן והיום נגד ריאל – זה נורא. עטר ידע מה הוא רוצה לראות על המגרש, והשחקנים האמת שיחקו טוב בחלקים מהזמן – המחצית הראשונה נגד קרית שמונה זו דוגמא מצוינת לסיפור הזה. הוא לא נתן לחומר השחקנים לשנות לו את השיטה, ויש סיכוי שאם היה מקבל עוד שנתיים הוא היה בונה קבוצה אדירה. אבל במכבי חיפה, טייק איט אור ליב איט, אין זמן לבנות כל כך הרבה. זו המציאות במועדונים גדולים.

והעניין השלישי קשור בעניין הראשון – אריק ראה את מה שיש לו והתאים את השיטה לשחקנים – קודם כל חיזוק ההגנה. אל תשכח שכשדקל קינן הגיע הוא היה חלוד לאללה ותראה אותו היום, ואותו כנ"ל עם טואטחה שמציג כושר מדהים כשהוא לא שיחק כל כך אצל רובן. בוקולי לא שיחק כלל ועמאשה רק חזר מפציעה באמצע העונה. זה לא אותו הרכב, ואין מה לעשות.

MG 27 בפברואר 2013

עופר, אני מאד מעריך אותך ואת דעתך, אבל הפעם אני לא מקבל את זה.
המקלדת לא סובלת הכל על כל מי שהוא דמות ציבורית.
מבחינתי יש כאן הוצאת דיבה ומעשה פזיז אלים. שמישהו נוקט במעשה כזה, אני חושב שזה לגיטימי להאשימו בפזיזות ובאלימות (המשמעות של "זב חוטם"). בנוסף, לא הייחסתי ספציפית למגיב זה או אחר.
בוא נניח שהייתי מאשים את אחד העיתונאים שכותב באתר (אתה מסכים איתי שמדובר על אנשים ציבוריים?) בנקרופיליה (וכן, אני יודע שאתה לא מוצא בזה משהו פסול :) ). אתה חושב שכולם היו צריכים לתת לי נימוקים מושכלים מגובים בעובדות תוך שימוש בלשון נקיה? אני חושב שלאו!

איציק 27 בפברואר 2013

MG,
ממש לא מסכים. אתה לא מצפה מכול אחד, כולל אותך לכתוב על כל משפט את המילה לכאורה. נתחיל ממיקרים ששופט לא ראה יד ולכן לא פסל שער. כולם ראו יד, כל המצלמות מראות יד, כולם רואים שהשופט עיוור. אחרי שבועים שמים ביוטיוב זוית חדשה של צלם חובב שמראה בברור שהשופט צדק (ואל תספר לי שזה לא קרה אף פעם), אז… מהמידע שהיה בידינו היתה יד. יתכן ואף פעם לא יגיע צילום מזכה ועדיין יתכן ולא היתה יד. האם על-כן עלינו לשתוק לעולם. הרי בכך נפספס המון מיקרים שבהם באמת היתה יד.
נלך למשהו הרבה יותר קשה. אתה הולך ברחוב ורואה משהוא פורץ שרשרת של חנות, נכנס וגונב פקט של נובלס. אתה מודיע למשטרה. על-סמך מה שאתה רואה לכאורה זה גנב. בחקירה יתברר שלבקשת בעל החנות אשר לא יכל לצאת בפיג'מת דובני אכפאת לי הוא פרץ את השרשרת (באישור בעל החנות) והביא לו את הנובלס. האם תלך ותברר את העובדות לפני שתקרא למשטרה? ואולי בעל החנות לא ביקש כלום? יתכן ואתה לא דיווחת למשטרה והאדם נתפס, עיתונאי שעבר ליד שאל אותך מה ראית, האם לא יתכן ותספר את מה שראיתה, ובמקום לומר "יצא עם פקט נובלס" תומר "גנב פקט נובלס"? אז אם משהו נראה כברוז, הולך כברוז ומגעגע כברוז, הוא ברוז, כול עוד לא הוכח אחרת.
ממה שאני ראיתי על קטן, ומהעובדות החלקיות (כמו לזה שראה את הפורץ, או היד שלא היתה) נראה כי קטן עשה סבוטאז' לכאורה. אין כאן שום הסטה או הלבנת פנים. שמישהו יבוא ויספר שאני עושה זאת לא בתום לב כי אם כדי להכפישו. יתכן ואני טועה, אבל את זה אפשר לומר על הרבה דברים גם על מה שאתה כותב. אז בואו נשתוק לעולמים.
לגבי העיתונאי הנקרופיל, אשמח אם בפוסט המתאים תתיחס לכך, ואם ראית את אחד העיתונאים הכותבים באתר שוכב ליד גופה, אז יתכן והוא לא סתם נקרופיל כי אם נקרופיל פאסיבי, וזו באמת סטייה רצינית שחובה לדווח עלייה. ויתכן שהוא סתם שכב לנוח ומשהו השכיב גופה לידו כדי להפלילו.

עופר פרוסנר 27 בפברואר 2013

שמע, אתה לא חייב לקבל, אבל אתה יכול להבין למה אנשים חושבים ככה. אם יש לך סיבה לחשוד בבנאדם בנקרופיליה ("כולנו יודעים על הקשר 'המיוחד' של העיתונאי הזה עם חברה קדישא, ולא נראה לך מוזר שהוא גר ליד בית קברות?) אז מילא. אבל אנשים מעלים טענה שיכולה להיות הגיונית, ובמקום להגיד להם "כל מי שכותב ככה הוא זב חוטם" עדיף לך פשוט להגיד להם – "היית העונה במשחקים? אתה יכול להגיד שקטן היה גרוע אצל עטר? – זו דרך הרבה יותר אפקטיבית. הרבה יותר.

מה עוד, שאנשים לא משתכנעים באמת אף פעם מנימוקים של אחרים בדיונים באינטרנט. אז לא חבל להתעצבן ולהוריד את הרמה של הדיון? או להפוך את הדיון לדיון על הדיון?

Rocky1 27 בפברואר 2013

ביום שישי פוסט נהדר על שמוליק ז"ל, וביום שלישי פוסט על מכבי חיפה, שאתה בכלל לא אוהד שלה. ועל זה נאמר, פעמיים כי טוב.

רק תכתוב ביום שישי פוסט הזדהות עם אוהדי ארסנל, וההוא עם החמור הלבן ייצפה בסמוך להר הזיתים :-)

בני תבורי 27 בפברואר 2013

ארסנל היא הליברפול החדשה… :)

אפריים 27 בפברואר 2013

שחר אכן עשה את הדבר הנכון העונה, אבל השאלה היא מה הדבר הנכון לעשות לקראת העונה/עונות הבאות.
הכתבה היום בידיעות על גולדהאר (תקציב של 250 מיליון בעונה הבאה…) מזכירה שמול השפיות התקציבית שלו עדיין צצים משוגעים עם כיסים עמוקים.
בתקופת גאיידמק הוא ניסה לא להיסחף ועדיין החתים את קטן על חוזה מטורף אחרי הביקור באנגליה.
מעניין מה הוא יעשה הפעם…

בועז הירוק 27 בפברואר 2013

איציק ביציק עכביש…
קודם כל אגיד שאני מאוד נהנה לקרוא את הטורים של כולם בבאזר וגם חלק מהתגובות.
ועכשיו אגיד שאני לא מבין איך מר איציק היקר החליט שכל מי שלא חושב כמוהו הוא אוהד כורסא או תקצירים או וואט אבר,
אני בעל מנוי והייתי ברוב משחקי הבית, לדעתי צריך להיות עיוור כדי לא להבין שהיה שם סאבוטאז' ושביתה איטלקית בהנהגתו של קטן.
נכון שעטר עשה טעות בגישה שלו כלפיי השחקנים והצוות המקצועי ועל כן יש לו חלק לא "קטן" בכל הבלאגן שהיה.
דרך אגב הוא שלח את תומר לוי להתחיל בקמפיין הפיטורים של עטר כבר במחזור השלישי או הרביעי לדעתי.
חייב להגיד שאני הרבה זמן מחכה שמישהו כבר יעיף את קטן למקומו הטבעי בליגה לאומית, הוא לא חצי ממה שעושים ממנו וגם כשהוא מתעלה לכמה משחקים אתה יכול להיות בטוח שבקרוב יחזור לעשות רק נזק לתקופה ארוכה יותר.
הוא מחזיק ב"עיתונאי"-חצר(תומר לוי ושות') וכמה קופים שמעדיפים לעודד אותו מאשר את הקבוצה, ממש כמו נמני לת"א רק עם הרבה פחות כישרון ושורה סטטיסטית עלובה ביחס למנטור.
נחכה לפעם הבאה שיהיה לו לא נוח בקבוצה ונראה…
דבר אחרון: שאפו לבנאדו.
אז איציק – קצת צניעות לא תזיק, הדאווין הזה מעיק נהיה מחניק פה בביצה.

עוזי 1 במרץ 2013

שמע, גם אני חושב שקטן עשה תרגיל מלוכלך עם עטר וגם אני חשבתי בזמנו שמקצועית הוא מזיק יותר מאשר מועיל. אבל אתה מגזים בכמה שאתה מגמד את התרומה המקצועית/מנהיגותית של קטן לקאמבק הענק. אני חותם לך עכשיו (סתם כי אין דרך לבדוק את זה :) שבלי קטן, בנאדו בחיים לא מצליח להרים את חבורה הזאת על הרגליים מאיפה שהם היו. כל קבוצת כדורגל צריכה מנהיגים כדי להצליח ובמכבי חיפה נכון להיום יש רק שניים שעשויים מחומר של מנהיגים והם קינן וקטן. אני עדיין חושב שברוב המשחקים קטן צריך לרדת לספסל בדקה 60 בגלל עייפות אבל זה לא אומר שהוא לא יכול וצריך לתרום בזמן שהוא על המגרש.

גם על מה שהיה עם עטר צריך ללמוד לסלוח לקטן, אנשים עושים טעויות, וקטן אחרי הכל הוא חלק בלתי נפרד ממכבי חיפה.

בועז הירוק 27 בפברואר 2013

אופססססס…
כמובן שהתבלבלתי והתכוונתי לMG ולא לאיציק.
אולי סתם התחשק לי לכתוב איציק ביציק

איציק 27 בפברואר 2013

לרגע חשבתי שיש לי בעייה בהבנת הנקרא של מה שאני בעצמי כתבתי :-)

Comments closed