ובינתיים בבית המשפט

הביטוי המסורתי – הגדתי בו השתמשתי לכותרת הפוסט הקודם שלי בנושא, מסתבר כלא מחזיק מים. לא מדובר במהתלה פסחאית אלא בסיפור ההולך ומתברר כקפקאי.

העובדות שציינתי בפוסט הקודם שלי על עופר צברי  היו אלה שהובאו לידיעת הציבור. כלומר, גורמים מהמשטרה הוציאו לתקשורת סיפור שעיקרו העובדות הבאות: שוטרת ושוטר מפתיעים בפינה חשוכה של חניון ציבורי גבר עירום ונער קטין, השוהים במכוניתו של הגבר ועסוקים במגע מיני הומוסקסואלי.

המפגש מוליד סיטואציה אלימה ודרמטית. הגבר מתנגד למעצר, נמלט עם רכבו, דורס אגב כך את השוטרת ופוצע אותה באורח בינוני,  מה שמוליך לירי של השוטרים לעברו. עוד מסופר כי הוא נהג באופן שסיכן משתמשים נוספים על הכביש ונפס רק לאחר שעתיים של מצוד.

*

אבל העובדות שימשו אותי רק כמסגרת הכרחית לרעיון העיקרי אותו ביקשתי לבטא, שאילו חי צברי בחברה טולרנטית יותר ופונדמנטליסטית פחות, יתכן ולא היה נדרש לסדרת פעולות כה חמורה שיכולה לעלות לו בהרבה יותר מקריירה.

התפתח דיון מעניין ממנו יכולתי ללמוד כי מרבית כותבי וגולשי דה באזר, בהחלט עשויים מהחומר ממנו אני רוצה לראות את החברה סביבי עשויה. נכון שלא כולנו גילינו הבנה למעשה, לאו דווקא בשל ההקשר ההומוסקסואלי שלו, אלא בגין פער הגילים, אך זה עניין של טעם אם תשאלו אותי.

בלהיטותנו לגבש זהות אזרחית ערכית, נדמה כי לא שמנו לב לעובדה שלאף אחת מהעובדות, כפי שהוצגו בתקשורת, לא היו סימוכין משמעותיים כמו למשל עדי ראייה או אפילו הצהרה רשמית של המשטרה. הכול לכאורה. גם הפדופיליה.

ובימים שחלפו מאז, נדונו פרטי המקרה פעמיים בבית המשפט בעת הדיונים בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של צברי. כאן, אין ערפל. כאן מונחות העובדות על השולחן בגלוי. למרות שגם אם תתפתח הפרשה לכלל הגשת כתב אישום ומשפט לאחריו, עדיין יצטרכו העובדות לעבור את תהליך הפיכתן לראיות מפלילות, בכל זאת מדובר בעובדות לכאורה, שאינן פרי פרשנויות תקשורתיות אלא עדויות הנוכחים בזירת העבירה.

*

ובדיוני בית המשפט מתבהרות עובדות חדשות אותן אני מציג כאן לפניכם:

שני היושבים במכונית שאולי עשו משהו, לא ברור מה, התבקשו על ידי השוטרים להזדהות ועשו כן. התפתח דין ודברים שגורם לגבר כבן חמישים להיבהל ולחזור לרכבו. השוטרת בתגובה פותחת בירי לכל עבר תוך שהיא מנפצת את שמשת רכבו בגובה בו בדרך כלל נמצא ראשו של הנהג, פוגעת גם בכלי רכב אחרים שהיו במקרה בסביבה וגורמת לו לברוח בבהלה.

עוד מסתבר, כך על פי היחידה לזיהוי פלילי של המשטרה, כי לא נמצא אפילו סימן של מגע בין הרכב לשוטרת, שהחלימה נפלא ומאוד מהר, תודה לאל בוראת עולם. אגב, צברי שוחרר למעצר בית אחרי פחות משבעה ימים וגם קיבל אישור להגיע למשחק נגד בית"ר. להזכירכם: פדופיל, רוצח בפוטנציה ועבריין נמלט.

השופט נוזף במשטרה שיוצאת חיש מהר להגן על שמה הטוב וכבודה הרמוס, והיא ממהרת להזמין לחקירה שני נערים המשחקים במועדון, אשר שמותיהם נמצאו בזיכרון הטלפון הנייד של צברי. אכן מפתיע מאוד למצוא שמות של שחקני כדורגל אצל מנהל קבוצה. הדלפה לערוץ 2 בישרה כי השניים העידו נגד צברי, אבל מבדיקה מסתבר שהשניים הגיעו למשטרה כי הוזמנו, ולא נעים לסרב ומסרו פרטים שלא העלו תרומה נוספת לחשדות נגדו.

*

עכשיו אני איתן יותר בדעתי כי מדובר בתקיפה ורדיפה על רקע הומופובי. צברי כבר גמור. גם רעייתו ובנותיו וכנראה שהחרא מהוינטלטור דבק גם בהפועל פ"ת וקהל אוהדיה.

אבל אתם יודעים מה? עזבו את צברי, חשבו על עצמכם. לא, ברור לי שאתכם לא יתפסו בחניון חשוך עירומים ברכב עם נער צעיר או אפילו נערה ואפילו בגיל ההסכמה, אבל תארו לעצמכם דיון בו אינכם מגלים הסכמה להנחותיהם של נציגי החוק בנוגע לעבירת תנועה שעברתם או לא, על פרשנותם להימצאותכם במקום ובנסיבות שעלולות להיראות כחשודות, או אולי נוכחותכם בהתכנסות חוקית לעצרת מחאה על נושא זה או אחר, וכדאי שכבר מעתה תלמדו איך להגיב ואיך אתם מתנהלים מולם כדי לא לעורר את זעמם, כי יריות חסרות צידוק,  הן רק ההתחלה וזה ממש לא חד גדיא.

 

*

סייעו לנו לקיים את דה באזר

בינתיים בכוכב הלכת ניקס (או על מודעות עצמית)
נקודת המבט של הנבל

62 Comments

דורון (אחר) 3 בדצמבר 2014

מפתח תקוה (טוב נו, חולון), ישראל ועד סנט לואיס, מיזורי – מי ישמור עלינו משומרי החוק?

Amir A 3 בדצמבר 2014

בנוגע למה שקרה במיזורי – כאן המקום דווקא להביא ציטוט של סיר צ'ארלס:

“I’m not saying who is right or wrong, I’m just hearing the true story that came out of the grand jury investigation…. Let me just say this. I think that we, we – I know I’m black, but I’m going to try to always be honest and fair – we have to be really careful with the cops. If it wasn’t for the cops, we’d be living in the wild wild west in out neighborhoods. We can’t pick out certain incidents that don’t go our way and act like the cops are all bad. I hate when we do that. Think about it. Do you know how bad some of these neighborhoods would be if it wasn’t for the cops? It’s always great to play monday morning quarterback…. Like I say, I don’t know what happened in Ferguson, nobody knows what happened. I want to take the time as a responsible person [and] read the grand jury statement.”

תiמר 3 בדצמבר 2014

בארקלי יצא אידיוט ומעצבן כמו תמיד.
הציבור חושב שבאופן כללי האצבע של השוטרים קלה על ההדק נגד שחורים ולא רק בגלל המקרה במיזורי. בדיוק ההפך ממה
שהוא אמר.
אני רואה אינסייד דה נ.ב.א ואופן קורט והוא מצחיק והכל אבל טיפש במיוחד כשזה לא נוגע לכדורסל (גם בזה הוא חצי כוח)

Amir A 3 בדצמבר 2014

בארקלי הוא אחד היחידים מתוך הקהילה האפרו אמריקאית שיש לו את האומץ להעביר ביקורת עצמית מבלי להתנצל. מה בדיוק מעצבן ואידיוטי במה שהוא אמר?

תiמר 4 בדצמבר 2014

כי מה? הוא לא יודע שזאת לא הפעם הראשונה שצעיר שחור נורה? הוא טיפש ומנותק וגורם נזק לקהילה שלו. ראית תסרטון של שוטרים הורגים ילד שנופף עם אקדח צעצוע והם הורידו אותו בלי לחשוב פעמיים?
שלא תחשוב שאני חושב שהשכונות האלה הן תלית שכולה תכלת אבל המשטרה גורמת הרבה הרבה נזק.

Amir A 4 בדצמבר 2014

תומר, היכן אתה גר?

תiמר 4 בדצמבר 2014

התגובה של קני סמית

Dear Chuck,

I hope this finds you in the way I always see you, in great spirits, with great joy and full of life. There are some things I want to openly say to you that sometimes in conversation get lost.

Firstly I lied!  You ARE the greatest Power Forward of all time. It’s not (Tim) Duncan or (Karl) Malone, they had size and height that you weren’t blessed with and you never had near the talent around you that they were blessed to have. Contrarily you took your teams to similar heights. Secondly, you are a champion in my book. Effort and determination is what makes a champion, not a ring.

Lastly, you are the most entertaining person in sports television (partly because I throw you so many assists lol).

However, what I consistently find interesting is how writers and media members view your insights in politics, and now race relations, with the same reverence as your insights in sports.

They did it in the Trayvon Martin trial and now with Mike Brown and the decision in Ferguson. It’s not that you shouldn’t ever have an opinion, but you are often quoted alongside the likes of Al Sharpton and even President Obama. I would hope that Sharpton or President Obama would never be referenced with you when picking the next NBA Champs!

The body of work that our Black Civil Rights leaders put in by planning, executing and activating does not justify you being in the conversation. While your body of work on the court very few compare to nor should be mentioned when you are giving your expert analysis. Again, I respect that you have an opinion on Ferguson. And here’s mine.

The question must be asked: Why is there so much distrust in the police and the legal system from the African American community? Without manifesting what the effects of slavery still have today, Dec 1st still marks only 59 years since Rosa Parks sat on that memorable bus. Many of our parents and grandparents have lived through those times and have passed those stories on to all of us. Those civil rights changes were at one time the law! They were not illegal.

So did the protection of the law by the courts and police make it right? Obviously not, so as African Americans we still know and feel that there are laws and jurisdictions that severely penalize the poor and, most importantly, African Americans greater than any other group. Some laws were initially made without us as equals in mind; that’s just the facts. So the thought process that it’s not for us or by us will unfortunately lead to distrust.

When someone is in “the struggle”, which many of our black communities are in, they are living with a lack of educational facilities, high unemployment and poor recreational facilities. The masses involved in “the struggle” will react in several ways. They can overcome it, challenge it, live in it, or fall victim to it … For those of us who are decades removed from “the struggle” because of our life through sports or business, we now have to acknowledge that every option listed exists. If not, then we are the ignorant ones.

That leads me to the looters and civilians burning buildings which you referred to as “scumbags”.  Here’s an analogy: If you put 100 people on an island with no food, no water, no hope of a ship coming, then some will overcome it and be resourceful, some will live in it, others will panic and others will show horrific character, which is wrong. But not to understand that all alternatives are possible is wrong as well.

I was also disheartened to see the reaction of burning buildings and looters by some. However, when you are in “The Struggle” to not expect that that potential reaction is foolish on our part.

The real issue is learning to positively manage your anger so you can be heard.  It’s not that they are “scumbags”, their emotions won’t allow them to rationally think through their anger. I applaud that you have done a great job in your anger management in recent times … but not always.

Mike Brown wasn’t about race relations, nor Trayvon Martin or even Hurricane Katrina for that matter. It’s about trust. Do I trust you to help me off the island? If so, do you have my best interests at heart? Do I trust that you will you send a ship or allow me access to build my own ship?

And you were right Chuck, let’s not discredit that there are great police officers in all neighborhoods, but let’s not credit that we shouldn’t have doubt.

See you Thursday night !

Kenny Smith

 

Amir A 4 בדצמבר 2014

כן, ראיתי את התגובה של סמית'. כמה דברים לפני שאני אכתוב עליה:
1. אי אפשר להכחיש שיש בעיה בין הקהילה האפרו-אמריקאית ובין המשטרה
2. אני לא בא לרגע לטעון שהירי במיזורי היה מוצדק או לא מוצדק. אין לי את כל העובדות. כל מה שיש לי (ולנו) היא ההחלטה של חבר המושבעים.
3. כשאתה מסתכל על הוידאו מניו-יורק, איך שחונקים את הבחור שמכר סיגריות, אתה לא יכול לתהות לגבי הברוטליות של המשטרה.

אבל כל זה לא מוריד לרגע מהערך של מה שברקלי מדבר עליו.

לקהילה האפרו-אמריקאית יש כיום בעיה שמתבטאת בעובדה שהיא לא מצליחה לצאת מהבור שהיא נמצאת בו. לא מדובר על תקרת זכוכית, כי תמצא חברי קהילה עכשיו או בעבר בבית הלבן, בבית המשפט העליון, בראשות משרדי המשפטים, הבטחון והחוץ ועוד ועוד ועוד. אבל הנציגים הבודדים האלו לא מצליחים לסחוף את כל הקהילה מעלה. כבר ציינתי מספר פעמים בעבר שמדהימה אותי העובדה שבבית הספר התיכון של ילדי בקושי מוצאים ילדים אפרו-אמריקאים בכיתות ה-AP (כיתות מוגברות שנותנות לך קרדיט בקולג'). אבל איפה שתזרוק בכיתות האלו אבן תפגע בהודים או סינים. ומדובר כאן על עיר מעורבת שבה כולם הולכים לאותה מערכת חינוך מגיל שש. אין שום סיבה שדבר כזה יקרה, כי לכל ילד, לא משנה מאיזה מוצא, יש את הפוטנציאל להגיע לרמות האלו. להתעלם מהעובדה שבתוך הקהילה יש כוחות שמונעים ממנה להתקדם זו אווילות שרק תנציח את הבוץ שבו היא מתבוססת.
הויכוח בין קני סמית וצ'רלס ברקלי מזכיר לי את הויכוח שנתקלתי בו בין ה-NAACP ובין צעירים מהקהילה האפרו אמריקאית שהצליחו להתקדם ולצאת מתוך מעגל העוני (מדובר כמובן במדגם לא מייצג. רק מספר צעירים כאלו שנפגשתי איתם בנסיבות חברתיות). בעוד האחרונים שואלים את עצמם מה אפשר לעשות כדי לקדם את הקהילה מבפנים, איך אפשר למנוע מילדות בגיל הטיפשעשרה להביא ילדים לעולם ובזה לסתום את הגולל על סיכוייהן ועל הסיכוי של ילדיהם, איך להפחית את האלימות בתוך החברה, את בעיית הסמים ועוד, הראשונים עושה רושם עסוקים יותר בעוול ההיסטורי שנעשה להם והדרישה לצדק מתקן. כן, נעשה להם עוול היסטורי, אין בכך כל ספק. אבל כשהפעילות החברתית שלך מתמקדת בטקסים כמו טקס הקבורה הפומבי שעשו כאן לפני כמה שנים למילת ה-"N" במקום להשקיע בתוך הקהילה עצמה אז יש לך בעיה לדעתי. ואני לא יכול שלא לראות דמיון לתנועה כמו ש"ס שקמה על מנת להחזיר עטרה ליושנה אבל יותר מכל היא תורמת לנחשלות של הקבוצה אותה היא באה לייצג.
אם קני סמית' רוצה לשכנע את עצמו שהביזה והאלימות שהגיעו בעקבות ההחלטה במיזורי מקורן ב"מאבק" ששורשיו נטועים בעבדות שיהיה לו לבריאות. אם הוא באמת מאמין שבני עשרה קמו יום לאחר ההחלטה במיזורי ואמרו לעצמם "אני אלך לבזוז חנויות ולשרוף בתי עסק כאקט מחאה פוליטי כנגד הדיכוי" שיבוסם לו. אני לא קונה את זה. וכמו שברקלי אמר, הפעולות של הבודדים הללו הן מה שאחר כך כל העם רואה בתקשורת (כי התקשורת תמיד תעדיף להראות מישהו שורף מכוניות על פני מישהו שעומד בשקט עם שלטים מול בית המשפט) וכפועל יוצא נוצרת תפיסה של הקהילה האפרו-אמריקאית כקהילה אלימה שיש לפחד ממנה.
שוב, אין כאן שום אמירה שיפוטית. כל מקרה צריך להישפט לגופו וכמו שיש מקרים בהן הפעלת הכוח מצד המשטרה מוצדקת, כך יש מקרים שבהן היא לחלוטין לא מוצדקת ומדובר למעשה בפשע בחסות המדים. השאלה האמיתית היא למה הקהילה האפרו-אמריקאית לא מצליחה לצאת מהבור שבו היא נמצאת.

אריק 4 בדצמבר 2014

עלית על זה אמיר. השחורים בארצות הברית אשמים במצבם. הם אשמים שהם בגטו. ואוסיף שגם באפריקה הם אשמים.
בכל זאת שחורים. הלבנים רק רוצים לעזור להם.

Amir A 4 בדצמבר 2014

אריק, כל הפוסט שלי עוסק באיך לצאת מהמצב בו הם נמצאים. לגבי העבר, כמו שכתבתי "כן, נעשה להם עוול היסטורי, אין בכך כל ספק". אתה יודע, לפעמים כשאין משהו חכם להגיד אז עדיף לשתוק.

אריק 4 בדצמבר 2014

כל מה שכתבת עוסק בלהאשים אותם באיפה שהם נמצאים… בניגוד כמובן לסינים ולהודים. אגב התנשאות, תמיד נראית לי כחולשה.

Amir A 4 בדצמבר 2014

הנקודה הספציפית שכתבתי על הסינים וההודים היא עובדה. אבל אם העובדות לא מתיישבות עם מה שאתה מנסה לייחס לי אז מי אני שאתווכח איתך.
והפרשנות שנתת למה שכתבתי מראה שוב שכנראה לא הבנת את כוונתי. אני לא עוסק כלל בשאלה מדוע הם נמצאים היכן שהם נמצאים. השאלה היחידה היא מדוע הם לא מצליחים לצאת מהיכן שהם נמצאים.

אריק 4 בדצמבר 2014

תגובה מטומטמת לעילה של ברקלי.

Amir A 4 בדצמבר 2014

וואו, שכנעת אותי. איך לא הבנתי את זה עד היום.

ניר 4 בדצמבר 2014

מרשים איך בחור ישראלי לבן (או שחור לצורך הענין) יודע להסביר לצ׳רלס בארקלי מה צריכה להיות עמדתו בסוגיות הקהילה השחורה בארה״ב. זה מגוחך ממש כמו האמריקנים שמסבירים לי מי צודק במזרח התיכון.

תiמר 4 בדצמבר 2014

ניר, אני אגדיל ואומר שהתגובה שלך יותר מטומטמת מהתגובה של בארקלי. כשתתפתח תבין..

ניר 4 בדצמבר 2014

תודה תומר. חייתי ארבע שנים בשכונה שחורה בארה״ב ובאמת אני עדיין אני לא מרגיש שאני לגמרי מבין. אולי כשאגיע לרמת הבקיאות שלך בחומר.

Amir A 3 בדצמבר 2014

כמו שדורפן כתב לא מזמן, הצדק הוא לוקסוס. הוא דיבר על נשים מוכות אבל אתה יכול לשים בקוביית הטקסט מה שתרצה.

יוסי מזרחי 3 בדצמבר 2014

בני ידידי.
אני לא מהמתלהמים אבל לא אמנע מלהצהיר באופן הברור ביותר שלי אין אמון באירגון הקרוי משטרת ישראל, ממגון סיבות הבאות משטחי חיים רבים.
אני לא מתכוון לשוטר הבודד שעושה את עבודתו, לפעמים בתנאים מחפירים, אלא לחלק הפוליטי של האירגון כלומר זה שעסוק בכותרות, בסנסציות וביחסי ציבור,ואלה לצערי הגורמים הדומיננטים, אלה שהפכו את היוצרות וכפי שקראתי אצלך את פרטי המקרה ולא מפי כתבי המשטרה שהם בפועל מעין סייענים הניזונים מכף ידו של האירגון הזה.
את החיים של צברי ומשפחתו הצליחו כבר להרוס, וליבי עם האיש שכפי שמסתבר לא ביצע עבירה כלשהי, והוא (עוד) קרבן לשקר של המשטרה.
נכון, בעני אנשים באירגון הזה להיות הומו סקסואל זה סוג של פשע, אבל לא הייתי רוצה שאלה יהיו מי שקובעים לי ולנו את סדרי החיים ואת המדדים למותר או אסור וכיו"ב.
אבל מה לעשות, אלה הם חיינו ועם אלה צריך להמשיך ולהתנהל.

עידו 3 בדצמבר 2014

תודה!

גיל שלי 3 בדצמבר 2014

ארגון שבראשו עומד דנינו. כבר שנים ששר בטחון הפנים הוא איש ישראל ביתנו, כנראה לליברמן יש סיבות טובות להשפיע על המשטרה. הקיצור, בחירות מיותרות עאלק

גל ד 4 בדצמבר 2014

לא נעים לי לבשר לך, אבל בבחירות לא מחליפים את כל שדרת הפיקוד של המשטרה.

והסבירות שאחרי הבחירות השר לבטחון פנים לא יהיה איש ישראל ביתנו גם לא נראית לי גבוהה במיוחד.

צור שפי 3 בדצמבר 2014

לנוכח מה שמתגלה כאן, ובהנחה שהיה פברוק של השוטרים, צברי צריך לתבוע את האם-אמא שלהם, תביעה של מיליונים (שתמומן מן הסתם מכספי משלם המיסים אבל לא חשוב) וכזאת שתביא לסילוקם מהשרות בחרפה של המעורבים. אני חושש שאופרציה כזו קטנה על מידותיו של קורבן יחיד מהיישוב והייתי שמח אם היתה קמה התארגנות אזרחית נגד המשטרה שתרדוף את החארות בבתי המשפט, אפילו הייתי שמח לתרום לה כמידת יכולתי הצנועה.

גיל שלי 3 בדצמבר 2014

אני מתחייב לתרום

אנונימוס 4 בדצמבר 2014

אני במקומו הייתי שוכח מזה. הסיכוי שיצא מזה משהו נמוך, הוא ייגרר שנים בבית משפט, התיק שלו בינתיים יישאר בכותרות. חבל על הזמן, ממילא זה לא ישפר את המערכת, כי הבעיה שם היא לא תפוח רקוב כזה או אחר אלא תת-תקצוב משמעותי

גל ד 4 בדצמבר 2014

זה לא תת-תקצוב, לכוחות משטרה בכל העולם יש בעיה ערכית, זה ארגון שמטבעו יוצר סביבת עבודה ברוטאלית.

אהד 4 בדצמבר 2014

זה כנראה גם וגם

ערן (המקורי) 3 בדצמבר 2014

חזק מאד, בני!

גיסנו 3 בדצמבר 2014

מעניין אם גם במדינות אחרות כשאתה עובר במקרה ליד שוטרים, אתה מתחיל אוטומטית להרגיש אשם.
המשטרה מתנהגת כמו שכל גוף מדינה, בדגש על חברי הכנסת, שרי הממשלה ובמיוחד העומד בראשה מתנהגים -ב – 95% מהמקרים עושים טעות,ב – 0% לוקחים אחריות וב- 200% מסיתים את האשמה לכל כוון, העיקר שייתפס איכשהו על מישהו. ובסוף איכשהו זה עובד, וכולם מאשימים את כולם ושוכחים את הבעיה האמיתית.

משיח 4 בדצמבר 2014

עצוב ונכון, מודה ועוזב ירוחם התחלף במכחיש ומגלגל הלאה

איציק 4 בדצמבר 2014

בני,
אני לא יודע מה עוד ימצא בסיפור הזה, ואולי יתגלה שיש אמת בחלק מסיפור המשטרה ואולי יתגלה שהמקרה חמור ממה שתארת, והסיפור שלך חמור גם כך. בכול אופן, אם אני יוצא מתוך הנחה שהסיפור שלך נכון בכל מאת האחוזים, עדיין איני רואה קשר בין שני הפוסטים. הפוסט הקודם היה על הומופוביה המצטיירת מהסיפור, ואני לא מסכים עם כך. הסיפור של הפוסט החדש הוא התנהגות המשטרה בסיפור זה. התנהגות בילתי הולמת, מסכנת את הציבור וממשיכה בכסת"ח והכפשת הנפגע. כפי שכתבת, זה יכל להיות בזמן טיפול בהומוסקסואלים, יחסי מין עם קטינים, שוד, עברת תנועה או כל דבר אחר. הכח שיש למישטרה והשימוש הנלוז בכוח זה, הוא להבנתי הסיפור בפוסט זה ותמרור אזהרה לכולנו, ואינו קשור ישירות לנטיותיו של עופר צברי.
אני חושב שבמשך הרבה שנים סירסו את כוחה של המשטרה, אני קצת יודע מה קורה במז"פ בתחום עיסוכי ואני אומר לך שהם עובדים עם ציוד שבבית אין בעייה לעבוד עם ציוד טוב יותר. התנאים הם לא תנאים. כל פעולה שלהם ישר נבחנת כאילו היו פושעים וידיהם קבולות הרבה פעמים. כאשר הם כבר עושים משהו נכון אז בית-המשפט משחרר בקלות. כל זה לא מצדיק את המעשים, אבל צריך להבין שהמשטרה בגלל התנאים שלה עסוקה הרבה פעמים בשרידות (וכסת"ח הוא חלק מזה) ולא בשיטור כפי שאמור להיות. משהו למעלה צריך לתת על זה את הדעת, אבל כולם עסוקים בשרידות פוליטית וזריקת 2 מילארד שקל על בחירות שלא יתנו שום דבר טוב.

נולי 4 בדצמבר 2014

את "הסמויה" ראיתם? הסדרה המופתית הזו רלוונטית מן הסתם גם למחוזותינו בלבנט

אדם 4 בדצמבר 2014

ראיתי את הפוסט וחיפשתי את דברי דנינו מלפני מספר חודשים שהם פחות או יותר העתקה מהסמויה, ולא, הוא לא דיבר על ״המסטרדם"/

wiz 4 בדצמבר 2014

1+
בקרוב יוצא ב-HD.

אוהד כ. 4 בדצמבר 2014

כבר עם הידיעות הראשונות על העוול הזה שמלבישים על האזרח מפתח תקווה, הייתי כמעט משוכנע שהסיפור האמיתי הוא דווקא הסיפור שמשורטט בפוסטים של בני תבורי בנושא. מהיכרותי את המערכת אני יכול לשער שני דברים: האחד הוא שהתיאורים שנרשמו (באופן מתואם, לבטח) בזכ"דים של השוטרים המעורבים, לא בהכרח דומים לעובדות האמת של האירוע; השני הוא שפרשה כזו יכולה, בגלגול כזה או אחר, להתלבש על כל אחד, אבל כל אחד מאיתנו. בלי הבדל מוצא, גזע, מין או העדפה מינית. אני גם מאמין שהרוב של אוכפי החוק הם אנשים טובים והגונים, כמו רובנו. הענין הוא, שכאשר מתגבשים אירועים חריגים, כמו העוול שנעשה לעופר צברי (לכאורה… בסדר, לכאורה…) חייבים לחשוף את חוסר הצדק ולהוקיע את המעורבים בתקיפתו של צברי ובטיוח המחליא שנעשה אחר כך.

איתמר 4 בדצמבר 2014

לפרשה הזו יש היבט נוסף והוא קשור לטענה של עורך דינו של צברי :
"ולמה הם ירו באזרח יהודי שלא הזדהה בפניהם באופן מלא. הם ידעו שהוא יהודי וכל חטאו שהוא ניסה להימלט. האם בשביל זה צריך לירות?"
בישראל של 2014 טענה שכזו נתפסת על ידי רוב הציבור היהודי כראויה והולמת את מהותו של חוק הלאום בגירסאותיו השונות.

בני תבורי 4 בדצמבר 2014

זו התבטאות מטופשת, מקוממת וגזענית לדעתי.

איציק 4 בדצמבר 2014

בתגובת העו"ד יש שתי בעיות:
1. גזענות,
2. הטענה שמטופשת שמרשו סך-הכל ניסה להימלט. אם לא נסתכל על כשלים של המשטרה, אז באופן עקרוני, אם המשטרה מצווה לעצור אז צריך לעצור ולא להימלט. ההימלטות עצמה היא עברה, ואם ההמלטות מסכנת אחרים אז יש מצבים שגם מותר לירות בנימלט (לעצם אמירת העו"ד זה לא משנה מה היתה התנהגות השוטרים כי היא לא מתוארת בנאמר, ושמעתי את הנאמר).

אסף THE KOP 4 בדצמבר 2014

הטיפוס הזה גם שאל מה יש למשטרת התנועה לחפש בחניון….
זאת הרמה של עורכי הדין בימינו.

wiz 4 בדצמבר 2014

זה ניסיון להצביע על כשל נוסף של המשטרה.

ואם לומר את האמת – אני חושב שהוא צודק.
מה הם באמת עשו בחניון? העמדה הרשמית של המשטרה היא ש"ניהלו חקירה".
איזה חקירה מנהלת משטרת התנועה??

לדעתי ולדעת הסובבים אותי, הסיבות מגוונות אך בוודאי שאינן קשורות לעבודתם המשטרתית: החל מהחנו שם את הרכב לתנומה ועד קיימו יחסי מין במקום מבודד.

אסף THE KOP 4 בדצמבר 2014

הם קודם כל משטרה.
אחרי זה תנועה.

לשיטתו, שוטרי מקוף לא היו צריכים לנסות לסכל את הטבח בבית הכנסת בהר נוף, אלא לחכות לימ"מ.

wiz 5 בדצמבר 2014

העובדה היא –
המשטרה, כגוף, שיקרה לאזרחים בנוגע לאירוע.
שוטרים קשרו קשר, כדי לכסות על שרשרת פעולות בעיתית של עמיתתן.

זה אמור לגרום אצלך לספק בכל הצהרה שלהם. אם אתה רוצה להמשיך ולהאמין – בבקשה.

http://youtu.be/jlq1htVzAi8

אסף THE KOP 5 בדצמבר 2014

העובדה היא שאין לך מושג מה הן העובדות.
אם אתה רוצה לקפוץ כמו אתה יודע מה בראש, זכותך.

אסף THE KOP 4 בדצמבר 2014

איתמר,

די עם ההכפשה.
ההתבטאות הזאת לא נתפסת כהולמת וראויה על ידי רוב הציבור היהודי, לא בישראל של 2014 ולא בישראל של 1948.
אם כבר יש עם גזען בקרבנו הוא זה שמדבר ערבית.
יתרה מכך, היות וארגוני סמול פועלים בשליחות ממשלות זרות להפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה וחורבן הציונות, הרי לא רק שאין פסול בחיקוק חוק הלאום אלא שקיימת חובה של ממש לחוקק אותו.

Amir A 4 בדצמבר 2014

לא הבנתי. מדינת ישראל לא צריכה להיות מדינת "כל אזרחיה"? צריכים להיות בה אזרחים עם זכויות פחותות?

ניר 4 בדצמבר 2014

אני חושב שהוא מתכוון לכך שהמדינה צריכה להיות עם צביון יהודי – מגן דוד בדגל, חופשות בחגים יהודיים ושבתות, חוק השבות וכו׳ ועדיין לקיים שוויון בין כל האזרחים. באותה צורה שממשלת ארה״ב לא שובתת מעבודה ביום כיפור וכן בכריסמס ועדיין יהודים מוסלמים ונוצרים שווים בפני החוק.

עד כמה שאני מבין זה גם מה שאומר חוק הלאום, ודי מוזר מה המהומה שסביבו. הבעיה האמיתית נמצאת בהפרדה בין היהדות כדת לחוקי המדינה בישראל (למשל דיני נישואין), לא בתפיסת המדינה כיהודית.

Amir A 4 בדצמבר 2014

ניר, רק כדי לדייק, ישנן מדינות בהן השירותים הציבוריים כן שובתים ביום כיפור. בקונטיקט, לדוגמא, בתי הספר הציבוריים סגורים ביום הזה. לא ברור מה הסיבה ההיסטורית (שמעתי פעם טענה שבעבר מרבית המורים היו יהודים ונעדרו מהעבודה ביום כיפור, כך שלא היה טעם לפתוח את בתי הספר בכל מקרה והמנהג השתרש), אבל העובדה היא שהרבה אזרחים לא יהודים כאן יודעים הרבה על יום כיפור בזכות זה.
ולגבי חוק השבות, כל מה שציינת קיים כבר היום, כך שלא ברור לי מה הצורך פתאום בחוק הלאום. יותר מאשר חוק הכרחי לשמירת הצביון הלאומי בישראל זה נשמע לי כמו אוסף שבועות הנאמנות שהנהיג קפטן בלאק במלכוד 22.

Amir A 4 בדצמבר 2014

* חוק הלאום כמובן

ניר 4 בדצמבר 2014

להבנתי החוק יהיה מחויב המציאות בכל מקרה כחלק מחוקי היסוד, שנועדו לעגן בחוק את עקרונות מגילת העצמאות וליצור מעין חוקה ישראלית (יכול להיות שאני טועה, לא משפטן). העיתוי הנוכחי אכן לא חכם, וגם לא הדרך הצינית שהחוק הועבר בה.

אסף THE KOP 4 בדצמבר 2014

אתה מבין מה שאתה רוצה להבין.
שוויון זכויות צריך להיות לכולם. חוק הלאום לא נגד זה.

Amir A 4 בדצמבר 2014

התייחסתי למשפט שלך שאמר "היות וארגוני סמול פועלים בשליחות ממשלות זרות להפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה וחורבן הציונות, הרי לא רק שאין פסול בחיקוק חוק הלאום אלא שקיימת חובה של ממש לחוקק אותו." מבחינה לוגית המשפט הזה טוען שחובה לחוקק את חוק הלאום כקונטרה ל"הפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה וחורבן הציונות".

אסף THE KOP 4 בדצמבר 2014

בדיוק

Amir A 4 בדצמבר 2014

אז היא לא צריכה להיות מדינת כל אזרחיה? באיזה מובן?

אסף THE KOP 5 בדצמבר 2014

חוק השבות לדוגמא.

Amir A 5 בדצמבר 2014

חוק השבות לא נוגע למי שהוא כבר אזרח של המדינה.

אסף the kop 5 בדצמבר 2014

חוק השבות הוא זכות מוקנית ליהודים בלבד.
חוץ מזה, מי שתורם בשירות צבאי אזרחי ראוי אף הוא לתגמול מהמדינה.
בשורה התחתונה, יש לשמר את צביונה היהודי של המדינה, לרבות סמליה.

Amir A 5 בדצמבר 2014

לא חושב שיש על זה ויכוח (אלא אם אתה נמנה על השמאל או הימין הקיצוני – שניהם יובילו לאותו מקום של חורבן המדינה היהודית).

no propaganda 4 בדצמבר 2014

מצוין!

מאשקה 4 בדצמבר 2014

תודה בני

Yinon Yavor 4 בדצמבר 2014

בני

אתה לא שוטר בעצמך (או לפחות היית)?

בני תבורי 5 בדצמבר 2014

הייתי, במשטרה אחרת.

רועי 18 בדצמבר 2014

בני, מה דעתך על המקרה כעת, אחרי שנחשפו עובדות נוספות?

Comments closed