Also sprach Dorfan

ברנדן רוג'רס פוטר כי לא מילא את חלקו בחוזה עם הבעלים. כל השאר פרשנויות מהתחת.

בשיחה טראנס קונטיננטלית אמש אמר לי דורפן את המשפט הבא: ״כמה שרודג׳רס גרוע, אם סוארז לא עוזב יש סיכוי טוב שלא היית יודע את זה."

בדיוק כמו "ההחלקה של ג'רארד גמרה לכם את האליפות", זה נכון פילוסופית, אבל כשורה משיר פולקלור או מיתולוגיה של אוהדים, לא כעובדה. זה גם לא ממש הוגן כלפי רוג'רס, שתרומתו לעונה המופלאה ההיא ידועה ומוכחת. הוא זה שקבע את שיטת המשחק, הוא זה שקבע את ההרכב, הוא זה שהעז ולרוב הצליח. לא נכון להתייחס לרוג'רס כאל מי שזכה בלוטו, הוא פאקינג עבד ועבד יפה. אין כמובן עוררין על חלקו המגה-משמעותי של סוארז בהצלחה, אבל אפילו מעקב לא ערני במיוחד אחרי צ'לסי העונה, יוכיח עד כמה נוכחותם של "כוכבים" בסגל, יכולה להיות לפעמים רק נושא לבדיחות.

*

ברנדן רוג'רס פוטר אך ורק מהסיבות הבאות:

1. הוא לא ביצע את המשימה שהוטלה עליו על ידי הבעלים והזמן שעבר מתחילת העונה מבהיר שהוא אינו האיש הנכון לביצוע המשימה וכל יום נוסף שעובר כשהמפתחות ברשותו הוא יום שמתפספס למחליף.

זהו. כל השאר הן פיתוחים ופלפולים תלמודיים. רוג'רס מיצה לחלוטין את ארסנל הטענות שעמד לרשותו עוד לפני הבעיטה הראשונה של העונה הנוכחית. הסגל שבעונה הראשונה לא היה בחירתו, הוא בחירתו הישירה. התקציב שקיבל לרכש הוא החמישי בגודלו. מתוך אלה שלא רצה, נותר רק אנריקה וגם הוא מתלבש רק במלווד. רוג'רס אחראי לשיטת המשחק ההתקפית הנהדרת של השנתיים הראשונות באותה מידה בה הוא אחראי לצורה ההססנית של השנתיים הבאות. הצוותים סביבו הוחלפו על פי דרישתו, ההכנה למשחקים הייתה כולה שלו, ניהול המשחק הופקד בידיו והתוצאות מצביעות לכיוון אחר משהתכוונו הבעלים בהגדרת המשימה שהטילו על כתפיו.

הסגל של ליברפול השנה שווה יותר מרשימת הישגיו. רוג'רס לא מצליח להביא את התוצאות לא כי אין ברשותו מישהו מספיק טוב, אלא כי הבחירות שלו להצבת השחקנים בעמדות שלהם, שגויות. למעט מיניולה כשוער, קליין כמגן ימני, גומז כששיחק כמגן שמאלי ובנטקה עד הפציעה כחלוץ, כל אחד מאלה ששיחקו עבור רוג'רס העונה החליפו עמדות באופן שהיה גורם סחרחורת גם לקברניט שלו, שריק שראק, רגל מעץ. לקוטיניו, פירמינו, הנדרסון, מורנו, אינגס ומעל כולם צ'אן, אין מושג ירוק מה לענות לילד ששואל: אבא, מה עשית היום בעבודה, שלא לדבר על מה תעשה מחר.

*

הפיטורין של רוג'רס ראויים ובעתם. בניגוד לסברה, תוצאות הדרבי של אתמול – שבו אגב הוכיח רוג'רס שהוא בהחלט איש מקצוע טוב, לא היוו גורם שכן ההחלטה על הפיטורין נפלה קודם למשחק. יש תיאוריות קיצוניות על החיפזון בהחלטה שנבע מהחשש שצ'לסי הולכים לפטר את מוריניו ונולד הכרח לסגור עם קלופ בטרם פורענות, אבל האמת היא שהכתובת הייתה עוד לפני שהיה הקיר. רוג'רס מאמן מצוין שלא הצליח לממש את יכולותיו הידועות בשתיים מתוך ארבע עונות במועדון, מה שהביא לחוסר ביטחון יצירת מתח ואבדן אמון הדדי בינו לבין גורמים במערכת – אנשי ניהול ושחקנים, הסיטואציה הכי לא קולית שאפשר. אתה יכול לתת למנג'ר אוטוריטה מתוקף המינוי, אבל לא יכול לצוות על שחקן לא להיות לא מרוצה, וכששחקן לא מרוצה הוא מתפקד על רגש במקום על שכל. זה כמו להגיד לאשתך, התרגלתי שאנחנו עושים סקס פעם בחודש, אבל זה לא אומר שאני חייב לאהוב את זה.

הרגשות שלי מעורבים. אני שלם לחלוטין עם הפיטורין, אבל נוגה קצת בקשר לרוג'רס. אהבתי אותו. הוא אחראי לעונה הכי מופלאה של ליברפול בפרמייר ליג והוא בהחלט היה האיש הרצוי מבחינתי לשחזר את הישגי העבר. זה לא הלך טוב ביחד. עכשיו הוא צריך לבנות את עצמו מחדש בדיוק כמו ליברפול. בהצלחה לו ולנו.

*

כמה מילים לגבי המחליף: מדברים על אנצ'לוטי שזה פשוט נורא מבחינתי. מדברים על קלופ אבל שום דבר רשמי. קלופ הוא האיש הנכון לא רק בזכות ההצלחות בשני הפרוייקטים הנהדרים שלו, מיינץ ודורטמונד, אלא גם כי קלופ יחזיר למועדון קצת מאבק הכוכבים והאפיל שחסר לו על מנת למשוך שחקנים לרצות להגיע לליברפול, מה שהחריף במיוחד אחרי עזיבתו של ג'רארד.

ואסיים ברשותכם בעוד ציטוט נבון:

"דברים קורים, לא הכל הוא חטא היוהרה, לפעמים הקבוצה השנייה שיחקה יותר טוב." (ר. דורפן, אחרי האמירויות).

*

 

באיירן -דורטמונד: סיכום
יומן האליפות של הג'איינטס (4) - עבודתו של קופלין

103 Comments

רועי 5 באוקטובר 2015

אנחנו מועדון גדול עם קבוצה בינונית.

אם.הוא מאמן טוב את זה נראה בעתיד.
אני לא חוגג הגעת אף אחד.
אני חוגג רק בניצחונות, אלא אם רונאלדו יירצה להגיע ולהוכיח שהוא יכול להעיר מתים.
מי שלא יהעה אני מקווה שיצליח לייבא שחקנים שעושים את ההבדל.

שלו 5 באוקטובר 2015

אנצ'לוטי מאמן גדול, מאוד מקווה שלא יגיע אליכם.
הוא עוד יכול לעשות ממכם קבוצה.

בני תבורי 5 באוקטובר 2015

סליחה, אבל מאמן שהביא אותנו פעמיים למקום שני בליגה, פעם אחת לחצי גמר אלופות ולזכייה בגביע האינטרטוטו כבר היה לנו ביובנטוס…

שלו 5 באוקטובר 2015

הוא עשה דרך ארוכה מאז יובנטוס…
לקח ליגת האלופות שלוש פעמים (יותר ממוריניו, רק החבר שלכם בוב פיזלי שווה לו)
אליפות אנגליה צרפת ואיטליה…
הוא יודע לעבוד בכאוס (מילאן, ריאל)
הוא מאמן של שחקנים.
וכן הוא גם הביא קבוצות לגמר האלופות והפסיד, ולקח עוד גביעים זניחים.
במצב של ליברפול זה לא מעט.
אבל קראתי שזה קלופ, מזל טוב.

בני תבורי 5 באוקטובר 2015

אנצ'לוטי בהחלט מאמן מצוין אבל לא עבד בקבוצות שלא היו הכי עשירות בתקופה בה אימן שם, ליברפול לא שם ולא רק מהבחינה הזאת.

אביאל 5 באוקטובר 2015

שלו – בכל המקומות שציינת היה לו את הסגל הראשון או השני בטיבו, בליברפול אין לו את זה, הוא טוב בעיקר בניהול חדר הלבשה ובתור איטלקי אתה מצפה לקצת יותר יכולות טקטיות.

שלו 5 באוקטובר 2015

הוא מחכה לצ'לסי, לדעתי.
מילאן בתקופתו הייתה הרבה פחות ממה שחושבים,
הסתובבה בין חמשת המקומות הראשונים ורחוקה מלהיות כוח כלכלי רציני באירופה.
עדיין הגיע לגמר הצ'מפיונס מספר פעמים וזכתה בו פעמיים.
הייתה לו הגנה זקנה, היה לו רונאלדיניו, היה לו בקהאם.
כל אחד פיגורה בפני עצמו.
וכל הכדורגל האיטלקי בזמן הזה היה בצניחה (בעיקר מ 2006).

Matipool 5 באוקטובר 2015

מילאן של אמצע העשור הקודם הייתה הקבוצה הכי טובה באירופה .
קאקא ושבצ׳נקו בשיאם ולידם מאלדיני , קרספו , סיידורף , פירלו , גאזוטו , סתאם , נסטה , קאפו .
לא ברור עד היום איך שמיצר וטראורה לקחו להם את הגביע באיסטנבול .

no propaganda 5 באוקטובר 2015

1+

שלו 5 באוקטובר 2015

היה לכם גם את ריסה…

dmc 5 באוקטובר 2015

לדעתי, אם רוג'רס מקבל את הנדרסון וסטארידג' בריאים בתחילת העונה – כל זה לא קורה. הרכש היה מצוין ובקיץ כולם הסכימו עם זה. אבל כשאין בסיס מסוים לקבוצה כל עניין החיבור והכימיה לוקח הרבה יותר זמן. בלי סטארידג' חסר שחקן יצירתי נוסף בהתקפה אז עושים נסיונות עם שחקני רכש שלא בהכרח מוכנים ובעמדות לא טבעיות להם, ואז ההתקפה לא עובדת. ובלי הקשר אמצע הכי טוב בקבוצה דברים פשוטים מסתבכים

בני תבורי 5 באוקטובר 2015

dmc,
זה בדיוק כמו הציטוט של דורפן.

D! פה ועכשיו 5 באוקטובר 2015

הבעיה של רודג'רס היא שכל התירוצי לאחר המשחק שלו נכונים ומעולים. כשהם מצטברים לעונה וקצת אתה מתחיל להרגיש שאתה שומע את גרנט.

תורג׳י 5 באוקטובר 2015

וואו. בול!

גורביץ' 5 באוקטובר 2015

אם כבר העלת – יש מצב שגרנט גם בבורסת השמות של המועמדים ?

D! פה ועכשיו 6 באוקטובר 2015

רק אצל המלעיזים

עוגיפלצת 6 באוקטובר 2015

אהבתי

יריב ס. 5 באוקטובר 2015

מה שבלט לי בהודעת הקבוצה היה המשפט "להחזיר את השאיפה לנצחון". העונה יותר מדי משחקים הסתפקנו בתיקו, גם אתמול לא בעטנו לכוון השער פעם אחת במחצית השניה, היה ברור שהוא מסתפק בתיקו. זה היה הרבה יותר גרוע מהיכולת או ההרכבים.
עצוב לי כי באמת האמנתי שהוא האיש הנכון עבורנו לשנים ארוכות אבל הוא איבד את הדרך את הקבוצה והסיפורים על בנייה לא הוסיפו לו כבוד.
אני מאחל לו הצלחה איפה שלא יהיה ומאחל לו שידע לחזור לבסיס כי הבסיס שלו נכון

ריצ'י מקאו 5 באוקטובר 2015

+1

בני תבורי 5 באוקטובר 2015

אני נגמרתי סופית אחרי ההחלטה שלו לעלות עם אותו הרכב שהוציא תיקו נהדר באמירויות, נגד ווסטהאם בבית שבוע לאחר מכן. תבוסתנות והתבטלות ממדרגה ראשונה.

יריב ס. 5 באוקטובר 2015

לחלוטין

איאן ראש 5 באוקטובר 2015

יריב. בדיוק מה שגם אני חושב.
כתבתי את אותו הציטוט בתגובה לגרייזס בפוסט של דורפן.
בראיונות שלו אפשר לראות שהוא כבר לא התאמים לרוח הזו.

עוגיפלצת 6 באוקטובר 2015

בדיוק

אריאל גרייזס 5 באוקטובר 2015

אנג'לוטי לא יגיע פשוט כי הוא מאמן של קבוצות עם תקציב פתוח שבו יש לו יד חופשית. אין לו שום סיבה להגיע למועדון שתקציב הרכש שלו הוא החמישי באנגליה. מה עוד שהכסא של מוריניו בצ'לסי מתנדנד

שלו 5 באוקטובר 2015

הוא עבד גם במילאן שלא העמידה תקציבי עתק,
הגורם השני של צ'לסי נראה לי יותר קורץ לו.

אריאל גרייזס 5 באוקטובר 2015

ביחס לליגה האיטלקית היא היתה הקבוצה הבכירה. באותן שנים, האיטלקיות היו חזקות מאוד באירופה. הוא הגיע עם מילאן לגמר האלופות פעמיים או שלוש עם מילאן ההיא. אין מה להשוות למצב של ליברפול היום.

כיכ 5 באוקטובר 2015

יובנטוס הייתה הקבוצה הבכירה באיטליה עד 2006, לא?

שלו 5 באוקטובר 2015

ואינטר אח"כ.
עד חזרת יובה.

עופר כהן 5 באוקטובר 2015

הפיטורים של רוג'רס הם הצד העצוב של הספורט.

סימנטוב 5 באוקטובר 2015

נראה לי שהתזמון קשור לפגרה ושהחליטו עוד לפני המשחק

אסף 5 באוקטובר 2015

האמת הוא היה צריך להניח את המפתחות לבד אחרי ה 6-1 שנה שעברה. זה היה ברור שהוא איבד את הדרך ויורה לכל הכיוונים. בשנתיים הראשונות הייתה דרך שעבדה. הייתי רואה את המשחק של ליברפול והיה לי קל לזהות את השיטה. גם בעונה הראשונה שליברפול סיימה שביעית היו ניצוצות של כדורגל טוב שהולך להתפוצץ.

אבל העונה האחרונה הייתה זוועה. כדורגל מודרני זה משחק אכזרי. אין זמן לטעויות. והוא טעה המון. על הרבה דברים אני יכול לסלוח. גם אם אני לא אראה אליפות נוספת במהלך חיי. אבל העונה איבדתי עניין בלצפות בקבוצה. ועל זה אני לא יכול לסלוח. תודה ולתראות.

אבי גלברט 5 באוקטובר 2015

רק שקלופ לא יהיה פלופ בקופ… .ההיתי חייב לחרוז את זה…

Matipool 5 באוקטובר 2015

( כמעט ) כולנו רוצים את קלופ ומתעלמים מהעונה האחרונה שלו עם דורטמונד . זה צריך לשמש לנו תמרור אזהרה וכאוהדי ליברפול בעשורים האחרונים – לא להיות יותר מדי אופטימיים .

בני תבורי 5 באוקטובר 2015

מתי,
לקלופ היו שני פרוייקטים נהדרים: מיינץ ודורטמונד. כל אחד מהם ארך שבע! (7) שנים. אתה לא חותם על שבע שנים כאלה אצלנו?

Matipool 5 באוקטובר 2015

חותם , בטח חותם .
נקווה שגם אלינו יביא שבע שנים טובות ושלפני הכל , הח׳ברה מבוסטון יתנו לו את השליטה בנושא הרכש .

אריק 5 באוקטובר 2015

זה בהנחה שהוא לקח שנת שבתון כי הוא מחכה לסוף החוזה של מאמן במועדון קטן, שאולי שמעתם עליו, משהו עם באיירן…

no propaganda 5 באוקטובר 2015

הלוואי

D! פה ועכשיו 5 באוקטובר 2015

כרגע נראה כאילו עלולים להשאר לנצח עם הפפ.

אחד 6 באוקטובר 2015

פפ כבר הביע את רצונו לאמן ביונייטד, ומסתמן שעמדת המאמן אצלם תהיה פנוייה בעונה הבאה.
נותר רק לקוות…

בני תבורי 6 באוקטובר 2015

אריק,
קלופ עוד לא חתום ואתה כבר מזיע?

גורביץ' 5 באוקטובר 2015

אינשאללה מחטריאן ורויס פותחים בהרכב אצלנו אחרי הרכש של ינואר

רובי פאולר 5 באוקטובר 2015

או שהוא קונה חזרה מסטוק את גלן ג'ונסון!!!

איאן ראש 5 באוקטובר 2015

הא. גדול…:)

בני תבורי 5 באוקטובר 2015

הנה עוד ציטוט נכון מדורפן: הגדולים מאד יכולים להישפט לא על מה שזכו אלא רק על איך שהתגברו על מצבים קשים. לצערי רוג'רס לא הראה איך הוא מתמודד אלא לקח החלטה שזה מה יש ועם זה נחייה.

בני תבורי 5 באוקטובר 2015

שמתם לב בוודאי שאני לומד מהטובים ביותר והנה עוד ציטוט, הפעם של מיכאל יוכין מתוך פוסט שלו מהיום: "הנכונות לנטוש את תוכנית א' למען תוכנית ב' שמתאימה יותר לאילוצים מלמדת על גמישות מחשבתית (של רוג'רס – ב.ת) וראויה לשבחים. ואולם, אם בעונה השלישית נודד המאמן לתוכניות ג', ד' ו-ה' לסירוגין, כאשר אף אחת מהן לא מזכירה כלל לא את א' ולא את ב', כבר לא מדובר בגמישות מחשבתית, אלא באובדן זהות ובכאוס. בהקשר זה, לא חל שיפור בתחילת העונה הנוכחית. נהפוך הוא: העסק רק החמיר, והשחקנים הרבים שנדדו בין עמדות שונות ללא תכלית כבר לא האמינו בבוס."

ארז 5 באוקטובר 2015

הוא מצוין.
הבלוג שלו נהדר.

Matipool 5 באוקטובר 2015

קראתי הבוקר .
הוא באמת אחד הטובים והידענים בתחום .

גלעד בלום 5 באוקטובר 2015

מהרגע הראשון לא החזקתי מרודג׳רס, כל העסק גדול עליו בכמה דרגות, נכון שהיה לו חוסר מזל עם ההחלקה של ג׳רארד וכו׳ אבל כמה שנים כבר נשמע על סוארס והעונה הגדולה ההיא, החיים נמשכים וליברפול נראתה זוועה לפרקים, אין לרודג׳רס ממש סגנון, היה לו את סוארס ואת ג׳רארד כמאמן על המגרש ואת סטארידג׳ לפני שהכירו את התנועה שלו שמאלה, זה הספיק לעונה אחת טובה (מתוך 4)… אולי תמנו את לוקאס :), אני עדיין משפשף את העיניים כשאני רואה אותו על המגרש, איך מצאתם שחקן דרום אמריקאי בלי שליטה בכדור, איך..

Matipool 5 באוקטובר 2015

לוקאס זה סיפור מאד מוזר ומשונה .
כשהתעניינו בו ולאחר מכן רכשנו אותו , הוא היה קשר התקפי נהדר , הטוב לגילו בברזיל , קפטן הנבחרת הצעירה ושחקן העונה בברזיל . הוא היה מיועד להיות היורש של סטיבי בסופו של דבר .
במשחקים הראשונים אצלנו , הוא שיחק בעמדת אמצע התקפית והיה טוב . אח״כ משום מה , בניטז החליט להפוך אותו לקשר אחורי וכאילו במטה קסם – כל היכולות ההתקפיות שלו נעלמו וגם הרבה מהביטחון העצמי שלו . סירס אותו לגמרי .

רובי פאולר 5 באוקטובר 2015

וגם היה לו שיער ארוך… אבל תמיד פרצוף של טמבל…

אריק 5 באוקטובר 2015

אנצלוטי מאמן מעולה.
אני דווקא אוהב את השמועות על מאזארי…. ;)

שלו 5 באוקטובר 2015

מאצארי…

אסף the kop 5 באוקטובר 2015

אני אחזור על מה שכתבתי בעבר.
עם סטארידג, סוארז, סטרלינג, הנדרסון גם רוני דורה יכול היה לאמן את ליברפול לצמרת הגבוהה.

יעקב 5 באוקטובר 2015

אם רוגרס אז בטח ואן חאל

ניינר / ווריור 5 באוקטובר 2015

רוג'רס הוא לא רק האוברייטד הוא גם אובר חוכם. קונטרול פריק שהוא יענו חכם אבל העסק גדול עליו בכמה וכמה מספרים.

קאז 5 באוקטובר 2015

משונה בעיני שלא מאשימים את ברנדון באיבוד האליפות בשנה השניה שלו. זה לא ההחלקה של סטיבי , זה ניהולי המשחק חסר הנסיון שלו שגרם לאובדן האליפות.

אריאל גרייזס 5 באוקטובר 2015

כי הוא לא אשם. ליברפול שיחקה סולידי והיתה בדרך לתיקו שמספיק לה אם לא ההחלקה. בחצי השני התיישב הענן על המועדון ולא נתן לה לצאת מזה. כל אותה עונה ליברפול התקשתה לפצח בונקרים ומוריניו מומחה בזה. אפשר להפיל על רוג'רס הרבה דברים, אלוהים יודע שזה קורה ביממה האחרונה. אובדן האליפות באותו משחק זה לא אחד מהם

D! פה ועכשיו 5 באוקטובר 2015

הוא לא אשם.

באותו משחק ראוי היה לשחק על תוצאה ולא לעלות לכדי להבקיע.

בכל מקרה את האליפות הפסדנו אצל טורה, באדום של הנדו. או במקומות אחרים לאורך העונה. זה שקל להיתפס לאירוע בודד, לזכור אותו מסיט את ההתבוננות מהעובדה שבאליפות זוכים לאורך עונה שלמה. אי אפשר לספור כל החמצה במחזור הראשון כאילו לבדה היא עלתה באליפות ואי אפשר לעשות את זה במחזור האחרון.

איאן ראש 5 באוקטובר 2015

אריאל הוא לא אשם בהחלקה אבל כן אשם באובדן האליפות. לשחק שנה שלמה שם לוקאס וגונסון בהרכב. תחזור לכל הפוסטים מתקופה זו ותבין שעם כל מה שחירבו במשחק שלנו בעצם שיחקנו פחות שחקן וחצי כל העונה.

קאז 5 באוקטובר 2015

לא התכוונתי רק במשחק הזה. אלה גם ב3:3,

D! פה ועכשיו 5 באוקטובר 2015

והנה עוד דרך טובה להסתכל על התקופה שלו אצלנו

התחתית של הטבלה מדגימה את הבעיות

basstunedtored.files.wordpress.com/2015/10/br-full-league-record.png

cookie-monster 5 באוקטובר 2015

טבלה מגניבה

Fluttershy 5 באוקטובר 2015

חיפשתי בגוגל ואני יודע עכשיו מה also sprach אומר, השכלתי. :)

מסכים עם מה שכתוב, מקווה מאוד שקלופ יגיע ויקבל סמכויות נרחבות (כנראה שהוא לא יגיע בלי לקבל אותן, אז החלק השני של מה שכתבתי מיותר), לא חושב שאנצ'לוטי מתאים.

cookie-monster 5 באוקטובר 2015

אחד אחד בני. כולל הסנטימנטים.
ןעדיין כמעט קשה לי לעכל למרות שהכתובת לגמרי היתה על הקיר, שהם באמת עשו את זה עכשיו. בתחילת אוקטובר.

אז בין קלופ לאנצ'לוטי לראשון יש יותר מה להוכיח. נראה מה הוא יעשה עם הסגל הזה..

סוס זקן 5 באוקטובר 2015

ולשני אין מה להוכיח, והוא הוכיח את זה על יותר ממגרש אחד…

עוגיפלצת 6 באוקטובר 2015

אין לי מה להוכיח.. ואני חושב שהוכחתי את זה היום!

רובי פאולר 5 באוקטובר 2015

בני – אחלה!
אני מניח שבאמת לכולנו קצת עצוב, אנחנו בכל זאת רגשנים ומובטלים, אבל לראות את הקבוצה בלי דרך, בלי שיטה ובלי שום ניצוץ של כדורגל איכותי זה כבר היה יותר מדיי.
ההרגשה כעת שקלופ הוא המשיח והקוסם – נקווה שלא נתבדה.
חבל שלופא קדוש כבר לא פה. בכל זאת, האיש היה קבלן עליות.

איתן 6 באוקטובר 2015

שייע פייגנבויים קבלן עליות עדיין פנוי,או שעדיין מחלטר בגולסטאר?

בני תבורי 6 באוקטובר 2015

רובי,
שלח לי בפרטי את המייל שלך שאבד לי…

יואב דובינסקי 5 באוקטובר 2015

איש מאוד נחמד שהוציא הודעת פרידה מאוד מכובדת אחרי שעשה עלינו סיבוב.

D! פה ועכשיו 5 באוקטובר 2015

מנסה להציל לעצמו את הקריירה.

(סתם… כל מה שהוא אומר בחצי שנה האחרונה נשמע לי כמו גניבת דעת).

אריאל גרייזס 5 באוקטובר 2015

להגיד על מאמן שאיתו הגעת הכי קרוב לאליפות ב-20 השנה האחרונות "שבא לעשות סיבוב על המועדון" זאת כפיות טובה הכי גדולה שיכולה להיות לאוהד.

בני תבורי 5 באוקטובר 2015

לשבחו של דובי אומר שהוא היה ונותר עקבי בעמדתו נגד רוג'רס וצפה מדויק את מה שמתרחש כיום. את הפרשנות גם אני לא ממש אוהב, אבל זו בעיה שלי.

אריאל גרייזס 5 באוקטובר 2015

דובי גם היה עקבי בעמדתו שואן חאל האיש המתאים למועדון. סו וואט?

יואב דובינסקי 5 באוקטובר 2015

אני עדיין חושב שואן חאל היה מתאים. אני חושב שליברפול צריכה אוטוריטה כמאמן. חשבתי שאחרי עונת המקום השני היה ראוי לתת לרודג'רס להמשיך כי יכול להיות שאני טועה לגביו. מה שרק אומר, לעולם לא לפקפק בעצמי. אבל כל הזמן טענתי, מאז ימי הוייה, שליברפול צריכה מאמן מוכח שזכה בתארים במקומות אחרים. זאת לא טענה שעלתה עם רודג'רס, אלא לפני יותר מעשור. את המינוי של בניטז ברכתי. לכל יתר המינויים אחריו התנגדתי. אם זה באמת קלופ, מברך ונותן לו את ברכת הדרך.

משה 5 באוקטובר 2015

את ה"סיבוב" שואן חאל עושה על יונייטד ייקח עוד הרבה שנים לרוג׳רס ללמוד, זו הבשורה היחידה שהוא הביא איתו.

יואב דובינסקי 5 באוקטובר 2015

למה היו לו הצעות יותר טובות מליברפול? הוא סיכן חוזה בריאל מדריד כדי לבוא לאנפילד? קיבל את השדרוג של החיים שלו מלאמן קבוצה לא רלוונטית ועכשיו הוא והנכדים שלו מסודרים לכל החיים ואנחנו תקועים עם מועדון הרוס.

באבא ימים 5 באוקטובר 2015

זה דבר אחר. זה נכון לגבי כל מאמן שלא מסיים חוזה. ״עשה עלינו סיבוב״ אומר שהוא ידע שהוא לא יכול להצליח ובעצם מנצל את הסיטואציה לחלוב את המועדון. זה ממש לא העניין פה. לפי ההגיון הזה בניטס גם עשה עלינו סיבוב. אני חושב שהעונה השניה של רוגרס נתנה לו סיבה טובה להאמין שהוא יכול להצליח.

אתה גם נכנס לכיס של בניטס, סונס או הוייה?

יואב דובינסקי 5 באוקטובר 2015

בניטס השאיר אחריו בארון סרוויז מבריק עם אזניים ארוכות וקבוצה עם כמה שחקני על.

אריאל גרייזס 5 באוקטובר 2015

נו באמת,רוגרס הרס את המועדון? הוא רימה מישהו? הגיע לאן שהגיע בזכות איזה קומבינה?
אתה מדבר עליו כאילו מדובר בלפחות אברם גרנט. לטעמי זה לא מכובד בכלל.

יואב דובינסקי 5 באוקטובר 2015

להבדיל מגרנט, תמיד האמנתי ברודג'רס שכל עוד הוא יאמן אותנו לא נרד ליגה.

באבא ימים 5 באוקטובר 2015

אני הייתי תומך מאוד עקבי של בניטס ושום דבר ממה שכתבתי לא אמור להתפרש כביקורת עליו. אני גם חושב שזו היתה טעות לפטר אותו וזה לא מקרי שהוא פוטר בתקופה השחורה ביותר מבחינה ניהולית שליברפול חוותה מאז 1959. הייתי מת לראות את בניטס תחת הנהלה שבאמת נותנת לו גיבוי. עם זאת בוא נעמיד דברים על דיוקם.

הקבוצה שזכתה בגביע עם האוזניים הגדולות לא היתה קבוצה שהוא בנה. הקבוצה הזו סיימה את הליגה עם 58 נקודות באותה עונה. לרוגרס לא היתה עונה של פחות מ 61 נקודות.

בניטס התחרה בשתי קבוצות עשירות יותר צלסי ויונייטד. רוגרס התחרה בארבע קבוצות עשירות יותר בגלל שסיטי נכנסה לתמונה וארסנל עברה אותנו בטבלת העושר.
אני לא באמת זוכר שחקני על שנשארו לאחר שבניטס עזב. גרארד לא נחשב כי הוא היה שם קודם טורס ומסצראנו היו בדרך החוצה נשאר אולי ריינה שליבו כבר לא היה שם.

כל זה כמובן לא רלוונטי לטענה העיקרית שאינך מתייחס אליה. אני מסכים שבניטס היה מאמן טוב מרוגרס אבל זה לא סיבה להכנס לרוגרס לכיס.

יואב דובינסקי 6 באוקטובר 2015

כי הוא יצא ברווח בכל הקריסה הזאת.

באבא ימים 6 באוקטובר 2015

גם בניטס.

יואב דובינסקי 6 באוקטובר 2015

שוב, בניטז השאיר תארים וקבוצה עם שחקנים טובים ושחקני בית. רודג'רס השאיר חורבן.

אריאל גרייזס 6 באוקטובר 2015

רוג'רס השאיר קבוצה עם שחקנים טובים בהרבה ממה שבניטז השאיר. איזה שחקן בית בניטז בנה? איזה שחקנים טובים בדיוק הוא השאיר? טורס וזהו בערך. ג'רארד היה לפניו, גם קראגר. אולי פפה ריינה.
להגיד שרוגרס השאיר חורבן זה בדיחה.

יואב דובינסקי 6 באוקטובר 2015

לא בדיחה בכלל. זאת מציאות עצובה מאוד

פנדלוביץ 6 באוקטובר 2015

זו לא הייתה הקבוצה שהוא בנה מבחינת שחקנים, אבל מבחינת טקטיקה (באירופה) היא הייתה ועוד איך.
ובגם בקבוצה שהוא לא בנה את כולה, בלט חלקם ב 2005 של שחקנים שהוא הביא – אלונסו, גרסיה.
אחרי 2005 הוא המשיך להוביל את הקבוצה להיות אחת מקבוצות הצמרת באירופה במשך שנים, חברה קבועה במועדון ה 4 (לא שאני מתלהב), וראו התקדמות משנה לשנה. עד הוא החליף את אלונסו באקווילני והכל התפרק.
בניטז התחרה בקבוצות אנגליות הרבה יותר חזקות מהיום. אנחנו מדברים על תקופה שאנגליות הגיעו קבוע לגמר וחצי גמר ליגת האלופות. עשירות או לא, הן היו חזקות בהרבה.
בניטז היה פיספוס כי עם אחוזי רכש טובים יותר ושמירה על שחקנים כמו אלונסו, אפשר היה לעשות יותר. הוא יכל גם להתפתח למאמן ליגה טוב יותר, אני מאמין.

באבא ימים 6 באוקטובר 2015

אני מסכים. אני גם זוכר דיונים בקרב אוהדי ליברפול שלא התרשמו מן הזכיה בליגת האלופות בגלל שזה בעצם היה מפעל גביע.

D! פה ועכשיו 6 באוקטובר 2015

ה"בעיה" של בניטז הייתה כדורגל משעמם למות, בעיקר בליגה. היינו מוכנים מעולה לכל משחק גביע שהו. זה והסתכסכות עם השחקנים החשובים בסגל.

matipool 6 באוקטובר 2015

בעונת 2008/2009 היה כדורגל נפלא לפרקים בניצוח השילוב המדהים של סטיבי וטורס והגיבוי מאחור של אלונסו ומסצ'ארנו והיה גם אחד שעשה מדי פעם קסמים מפתיעים . קראו לו יוסי בניון .

D! פה ועכשיו 6 באוקטובר 2015

גם בעונת ה"לואיס ושות" היה כדורגל כזה. השאלה מה עוד יש. לטעמי הכדורגל של בניטז הלך ושיעמם ואם זה מגיע בלי תוצאות זה הזמן להפסיק עם זה.

משה 6 באוקטובר 2015

בעיני היו מספר בעיות לבניטז:
1. כדורגל לא אטרקטיבי, מעטים המשחקים שהרגשתי כאוהד שרוצים גם להנות ולבדר מעבר לתוצאה (דוגמת ה 4:1 על יונייטד ).
2. חוסר יכולת לנהל את הסגל שלו וזה גם מה שפירק אותו בסוף. מריבה מיותרת עם אלונסו הביאה את הסוף של הקבוצה בדיוק בנקודה שהיא התקרבה לשיא.
3. התנהלות תקשורתית מעצבנת – המריבות עם פרגוסון, עם הבעלים, עם מוריניו…זה רק פגע בקבוצה ונוהל בלי הרבה תכלית.
מעבר לכך הפרגמטיזם וההבנה הטקטית שלו היו ברמה שאני מאחל לכל מנג'ר ולכל קבוצה, כמו גם היכולת לבנות סגל איכותי (ולהתלונן כל הזמן שהוא לא איכותי מספיק ).

יואב דובינסקי 6 באוקטובר 2015

אני מאוד מחבב את בניטז ומאוד שמח על המורשת שהשאיר אחריון, אבל אני חושב שהפיטורים היו מוצדקים והיה מיצוי הדדי. אני פשוט חושב שכל המינויים אח"כ היו גרועים מאוד ובמקום למנות מאמן על, התפשרנו ועשינו כל מיני ניסויים עם מאמנים לא מתאימים שעלו לנו ביוקר.

פנדלוביץ 6 באוקטובר 2015

מי שלא התרשם מזכיה בליגת האלופות הוא דביל. בכל מקום יש דבילים, הם לא מייצגים ולא ראויים לציטוט.

איאן ראש 5 באוקטובר 2015

קלופ (במידה והוא המאמן) צריך ויכול לעשות את הדברים הבאים:
1. להנחיל שיטה משחק ברורה. ממה שראינו ממנו בעבר זה אמור להיות התקפי. תוסס. אגרסיבי. מאוד תואם את הציפיות של ומליברפול.
2. להכניס התלהבות ואמונה.
3. להכיר תמערכת ולהיפטר משחקנים בינוניים שלא תואמים לשיטה.
4. להביא שחקנים ברמה.
סעיפים 1 2 אמורים להתחיל לתקיים מההתחלה.
בקשר לסעיף 3. לא יודע מה יהיה מצב שוק השחקנים בינואר אבל אם בקיץ הוא מעיף את לוקאס אז מצדי שיעוף גם הוא.
סעיף 4. יתכן וזו יותר שאיפה שלנו כי גם בדורטמונד הוא לא הביא וורלד קלאסים ויותר התפתחו אצלו לכאלה אבל מצד שני בליברפול אמור להיות לו יותר כסף.

פנדלוביץ 6 באוקטובר 2015

בליברפול יש יותר כסף מדורטמונד אבל באנגליה משלמים יותר (ואנחנו גם פראיירים כי כולם יודעים שבליברפול היסטרים ומשלמים מעל ומעבר).
סעיף 4 הוא הכי חשוב אבל כיוון שההנהלה פישלה קשות והחליפה מאמן מאוחר, הוא יצטרך להסתדר עם מה שיש עד הקיץ או לפחות ינואר.
קלופ לפחות מאמן "סלבריטאי" כריזמטי שבכח האישיות שלו יכול להזיז שחקנים, לדרבן את הקיימים ולמשוך חדשים. גם זה משהו.

באבא ימים 6 באוקטובר 2015

רק דבר אחד. שיהיה מי שהוא ושלא ישכח את הטרנינג.

אייל הצפון 6 באוקטובר 2015

לא מסכים עם הטענה שרוג'רס קבע את הסגל.
ככה זה היה בכדורגל האנגלי של המאה שעברה, ובמובן הזה פרגוסון היה אחרון הדינוזאורים.
מאז שהגיע הכסף הגדול מעבר לים (ולא משנה אם זה הדוד מאמריקה, סוחר הנשק מרוסיה או נסיך הנפט מהמפרץ), הקבוצות עברו להיסחר בבורסה, מעל למנג'ר יש הנהלה, ובהנהלה יש רואי חשבון.
הבעיה היא שכדי להביא את המנג'רים הטובים ולקבוע להם את הסגל אתה צריך להיות בליגה של הגדולות (מבחינה תקציבית), אחרת הם ילכו למקום שבו יש להם יותר השפעה. וליברפול כבר ממזמן לא באותה ליגה. וזה לא הולך להשתנות, כי בעלי הקבוצה הם אמריקאים והמטרה שלהם היא להרוויח, ומבחינתם כל עוד המאזן הכלכלי פחות או יותר מאוזן, לא משנה להם אם הקבוצה ברביעייה הראשונה או במקומות 5-8. אולי זו צורת המחשבה של האמריקאים, שאומרת שקבוצת ספורט נשענת על בסיס האוהדים המקומי, והם לא יפסיקו לאהוד את הקבוצה גם כשהיא מסריחה על המגרש. אבל בכדורגל של ימינו באירופה, הבסיס הכלכלי הוא האוהדים בעולם (כלומר מדינות של מאות מיליונים שיש להם כסף, לא חורים במזרח התיכון, לא משנה כמה הם עשירים), ובשביל להצליח כלכלית צריך שהקבוצה תהיה כל שנה בליגת האלופות, ותגיע לשלבי הנוק אאוט, אחרת אין חשיפה לקהלים האלו.
לכן התחזית היא שאם לא ישנו את התפיסה הכלכלית של הבעלים (ו/או את הבעלים) למי שמבין מה קורה בכדורגל אירופי, לא רק שליברפול תהיה טוטנהאם (המצב הנוכחי), אלא שהיא תהפוך עוד כמה שנים להיות אסטון וילה.

בני תבורי 6 באוקטובר 2015

אייל,
אני מתייחס רק לשורה התחתונה: התפיסה של הבעלים נשענה בין השאר, ואולי בעיקר, על חוקי הפייר פליי הפיננסי (FFP) של פלאטיני. בהתאם לכך הם נערכו וביטול התוכנית על ידי אותו ממסד מושחת שפלאטיני מכהן בו, יצר מציאות חדשה שאני לא משוכנע שהם רוצים להתמודד בה. אז זה לא שהם לא מבינים, תן להם יותר קרדיט.

איאן ראש 6 באוקטובר 2015

הבעלים של יונייטד לא אמריקאים?

Comments closed