מה עכשיו?

(התמונות מתוך האתר הרשמי של אוניברסיטת ווייט-ווטר, וויסקונסין)

*

ירדן שלנו חזרה מהקולג' עם תואר בפורנזיק סאיינס ושתי טבעות אליפות ארה"ב בכדורסל כיסאות גלגלים.

שתי הטבעות הללו, עלו על אצבעותיה של ירדן כשכבר היו עניין של הרגל שם אצל ה Warhawks של ווייט-ווטר וויסקונסין, שכן הן עקבו אחר אחת קודמת. במילים אחרות, שלוש משלוש.

ד'זרי מילר
ד'זרי מילר

אי אפשר להפריז בהתפעלות לנוכח כמות הכישרון המטורף שהייתה בקבוצה ההיא. בקה מרי, וויסקונסין בורן אנד רייז, המייקל ג'ורדן של הענף והפויינטית הטובה בעולם, מארייאקה אדרמן הגרמנייה – סנטרית ופויינטית בהתאם לצורך ועילוי בשני התפקידים, ד'זרי מילר מסיאטל, שכיכבה באלאבמה בתואר ראשון ובווייט-ווטר בשני – רוצחת מהשלוש ומריסקה באייר ההולנדית – הסנטרית הטובה בעולם אז והיום.

אבל יש שורה תחתונה עגומה: על אף גדולתן והעובדה שהן חלק ממסגרות מקצועניות, אף אחת מהן אינה יכולה להתפרנס כיום מכדורסל.

becca-murray
בקה מרי

אני מת לדעת מה התכניות של ירדן, אבל גם לפולניות יש סייגים. על כן אני עוטה את ארשת זה שעוסק רק בדברים חשובים ומתעניין אצל ירדן לגבי המשך הקריירה שלה בענף והאף החמוד שלה קצת מתכרכם. אני מבקש הסבר והיא אומרת: לא אידאלי. המסגרות בארץ דלות במשתתפים ובתקציבים, קבוצות פרשו ונסגרו והענף כולו מנוהל על ידי ארגונים פוליטיים. זה לא מגונה, אבל זה לא מאפשר לענף להתפתח.

מבחינתי זו סיבה מספיק טרמינאלית בכדי להבין שצריך להתארגן על מפתח לאולם הספורט כדי שירדן תוכל לזרוק לסל מדי פעם.

מאריסקה באייר
מאריסקה באייר

בעיקר בגלל אופי, ואולי גם כתוצאה מסתברת של המצב אליו נקלעה בשירותה הצבאי, שהגדיר באופן שונה לחלוטין את רפרטואר היכולות הגופניות שלה, ירדן עוסקת באופן קבוע בלהגדיר מחדש את גבולות המעטפת שלה – את סוף השבוע האחרון למשל, היא בילתה עם מריסקה בטירוף של הטומורו-לנד בבלגיה.

ירדן לא מבזבזת אפילו שנייה על מה שהיה וקיטורים אינם חלק מארסנל המניעים שלה. היא לא מתעניינת בעתידו העגום של ענף הכדורסל בכיסאות גלגלים לא רק בישראל, היא כבר חושבת איך אפשר להפיח בענף רוח חדשה.

מאראייקה אדרמן

מאראייקה אדרמן

בכדורסל בכיסאות גלגלים, היא אומרת, יש את כל מה שחובב ספורט יכול לקבל. משחק פופולארי ומוכר – על אף ניואנסים שאינם משנים את מהותו, כמו למשל ניקוד ייחודי לכל שחקן על פי מידת מוגבלותו – קצב רצחני, תאקלים קשוחים, יריבות ספורטיבית עזה, מיומנויות אישיות לצד יכולות קבוצתיות, שופטים, מזכירות, קהל ביציע, נקניקיות, בירה, כל הנדרש כדי להפוך את זה לספורט שימשוך התעניינות שתביא צופים וספונסרים ופרסום ושידורים בטלוויזיה ושיפור מקצועי תמידי ולך תדע איפה זה יעצור. אבל בשביל זה, ירדן אומרת, נדרש שינוי מהותי. רדיקלי אפילו.

צריך לפתוח את הספורט הזה בפני כולם, לא רק מוגבלים פיזית. כולם. התנאי יהיה, כמובן, קבלת חוקי המשחק, אבל מה כבר יכול להשתבש אם ספורטאי ללא לקות גופנית ישחק את המשחק כשהוא יושב בכיסא גלגלים? סגל של קבוצה לא יכול להתבסס רק על גזירות וטיימינג של גורל – מה שהביא ויצר למשל את הדרים-טים של ווייט-ווטר, ממשיכה ירדן, מה רע יכול להיות בחמישייה שכולה ישובה בכיסאות גלגלים וההבדלים בניהם יבואו לידי ביטוי בניקוד על המגרש ובעובדה שחלק מהם ימשיכו עם הכיסאות הביתה?

ירדן 7
ירדן הרשקו

למחרת שאלתי את דורפן: תגיד, אם מושיבים את קרי על כיסא על השלוש, כמה מעשר הוא שם בפנים?

אם נותנים לו יומיים לעבוד על זה, עונה הרונן, חמש, שש מעשר. הוא עובד עם טכניקות לימוד מטורפות.

אם כך אפשר לפתוח את הספורט הזה לכולם, אני מציע.

נכון, הוא מסכים, אבל זה לא באמת כיף למי שיכול ללכת.

אז שיעסקו במקביל גם בכדורגל, אני מתעקש, אם העניין הוא שימוש ברגליים, מה כל כך כיף בפוקר? בכל ענף ספורט קיימות מגבלות ומדובר באתגר עצום.

*

בקיצור, המידע שקיבלתי בעקבות השיחה מצטמצם לעובדה שירדן וגילי מחפשים דירה בת"א – דברו אתי אם יש לכם משהו טוב, אך מעבר לכך אין לי מושג מה תכניותיהם.

ברור, עם זאת, שחמש שנים אינטנסיביות של עיסוק מקצועני בכדורסל בכיסאות גלגלים יחסרו מאוד לירדן. אני לא רואה אותה יושבת בבית ומחכה לנס והיא מהר מאוד תמצא איך להשאיר את הספורט כחלק חשוב מההוויה שלה, אבל אם אתם תשימו כיסא על השלוש או אפילו על העונשין, ותקלעו שתיים מעשר, אתם מוזמנים להיות חלק מהתקומה המחודשת של הענף. אני מתעקש.

עכשיו בואו נשיר קצת:

 

 

 

Share on FacebookTweet about this on Twitter

68 תגובות ל “מה עכשיו?”

  1. אנונימוס (פורסם: 1-8-2017 בשעה 19:25)

    מותר להגיד כל הכבוד, או שהיא תיעלב? בכל מקרה שיהיה בהצלחה.

    להגיב
  2. איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 19:53)

    שחקן כדורסל שיעבור לכסא גלגלים יתקשה מאד לקלוע. קודם כל צריך עוצמות אחרות לחלוטין מפלג הגוף העליון. אנחנו לא מבינים עד כמה הרגלים תורמות לזריקה אפילו בסט שוט. שחקנים שקולעים ג'אמפ גבוה מהשלוש בקושי מגיעים לטבעת מהעונשין בישיבה על כיסא. אני לא מאמין שקרי יקלע 2 מ-10 מהשלוש אחרי יומיים.
    מוריד את הקובע בפני כל מי שעוסק בספורט זה. ממש קשה, אבל כייף. הלוואי ותמצא מסגרת להמשיך במשחק.

    להגיב
    • Yarden (פורסם: 1-8-2017 בשעה 21:31)

      אתה צודק וקצת טועה.. זה מאד נכון שבפעם הראשונה שתשיב שחקן כדורסל מקצועי על כיסא גלגלים ותבקש ממנו לקלוע הוא 90% מהפעמים יפספס את הסל ואפילו שלא נדע יזרוק "אייר בול". בגלל שלמרות שטכניקת של הסריקה דומה עדיין אין את הכוח של הניתור, וכי באמת חלוקת הכוחות במשחק על כיסא היא שונה ורוב המאמץ נופל על הכתפיים וחלק הגוף העליון. אבל כתפיים אפשר לאמן והרבה שחקני עבר שנפצעו ועברו לשחק כדורסל כיסאות גלגלים מהר מאוד הופכים/חוזרים להיות קלעים לא פחות טובים ממה שהם היו בעבר. בסופו של דבר מדובר רק בפונקציה של אימון. בנוסף לפי מחקר שמתנהל בימים אלו ממש באוניברסיטת אובורן באלבמה שחוקר את טכניקת הקליעה של שחקני כדורסל כיסאות גלגלים ובאלו שרירים הם משתמשים בזמן שהם זורקים לסל גילה ששחקנים רבים קטועים או משותקים חלקית עדיין משתמשים הרגליים שלהם בזמן שהם זורקים לסל ועל ידי כך מגדילים את המומנט שלהם. אבל בסוף היום זה הכל פונקציה של אימון ותירגול תאמין לי

      להגיב
      • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 21:50)

        אז אני לא טועה. אני מדבר על התגובה של דורפן שתוך יומיים קרי יקלע 5-6 פעמים מתוך 10. אני חושב שזה ייקח הרבה יותר זמן.

        להגיב
        • תומר הוותיק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 22:01)

          איציק.יקח לו פחות מיום…

          אני שחקן לשעבר, אתה לא יודע כמה פעמים היינו יושבים על הרצפה וקולעים (מהשלוש,מהספסל…).
          תחפש ביוטיוב, אתה תראה ערמות של סרטונים של שחקנים שונים עושים את זה, בפרט את סטף יושב על הספסל ועל כסאות מאחורי הספסל ומשחיל אותם אחד אחד…

          להגיב
          • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 22:07)

            גם אני לשעבר, וזה יפה צילום ביוטיוב, אם היו מצלמים אותי גם אני הייתי קולע מידי פעם. בטח שלו ייקח פחות זמן ממני ואפילו ממך, אבל יומיים זו הגזמה פראית. זוכר אם הקליעה מחצי מגרש בשבוע האולסטאר שהוא חשב שזה ייקח 2 או מקסימום 3 זריקות. כמה זה לקח? 9.

            להגיב
    • פרילי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 00:59)

      לא מסכים איתך קרי עושה לפחות 2 מעשר במגרש שלם, הוא יכול לעשות יותר משתיים מהשלוש גם עם כסא ויכול להיות שגם עם הגב לסל.

      להגיב
      • איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 06:54)

        אשרי המאמין

        להגיב
  3. אמיתי (פורסם: 1-8-2017 בשעה 20:38)

    היחס לבעלי מוגבליות בארהב זה משהו לא יאמן. נישמע הכי טבעי ומתבקש אבל המציאות מוכיחה אחרת. כל הכבוד לה

    להגיב
    • אלון3131 (פורסם: 1-8-2017 בשעה 21:08)

      זה לא רק בספורט. אפילו נושא כמו אלרגיות מסוכנות זה מדהים איך בארהב מתיייחסים אחרת.
      אנשים שיש להם אלרגיות קטלניות לאגוזים נניח יכולים להכנס לכמעט כל מסעדה להודיע על כך ויקבלו תפריט מותאם ועבודה על משטח מצוחצח ללא סכנה. בארץ צריך להזהר מכל ביס.

      להגיב
      • אמיתי (פורסם: 1-8-2017 בשעה 21:20)

        כל אוטובוס בניו יורק נגיש לנכים. זו הגישה

        להגיב
        • TDS (פורסם: 2-8-2017 בשעה 09:40)

          אבל אפילו לא מחצית מתחנות הסאבווי.

          להגיב
  4. B. Goren (פורסם: 1-8-2017 בשעה 21:10)

    גברת הברזל ממש. בלי ציניות. תודה בני.

    להגיב
  5. זינק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 21:17)

    יצא לי לעקוב אחרי הליגה לגברים לפני לא מעט שנים. חבר טוב שיחק שם, וכשהוא סיים עם המשחק גם אני סיימתי לעקוב.
    באמת ספורטאים אדירים.
    אני חייב לומר בהוגנות שללא עניין אישי, קשה מאוד להתחבר לסוג המשחק הזה כצופה.
    לעניות דעתי ללא תמיכה ממשלתית (רבאק, איפה כל הכספים של הטוטו?) אין לענף זכות קיום. לא רואה איך גופים עסקיים שופכים כסף לשם.

    להגיב
    • Yarden (פורסם: 1-8-2017 בשעה 21:40)

      בדיוק זאת הסיבה שענף הספורט הזה צריך לגדול ולפתוח את עצמו לקבלה של שחקנים גם ללא נכות גופנית. לגופים עסקיים או אפילו לציבור הרחב אין עיניין להשקיע בענף ספורט שכולל בתוכו 1000 אנשים (אני מגזימה במספר בכוונה) אבל אם נפתח את ענף הספורט המדהים הזה והוא יכיל בתוכו יום אחד 1000000 אנשים הרצון להשקיע והכספים יבוא כבר באופן טבעי.

      להגיב
      • זינק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 21:51)

        גם היום הענף אינו חסום לאנשים ללא נכות גופנית (לפחות כך היה בזמנו). בשיטת הניקוד של ההרכב זה מאפשר מספר מאוד מצומצם.
        אין באף ענף ספורט בארץ 100,000 איש. וגם אם לא נתקטנן על המספר, זה פשוט לא יקרה.
        גופים עסקיים לא רצים בארץ לספורט בכלל, ולא צריך להתמם כאן – הם ככל הנראה לא יגיעו לספורט הזה.
        יש כאן חובה של המדינה למצוא מקורות מימון ראויים, למתן אפשרות לאנשים בעלי נכות לעסוק בספורט בצורה נאותה.

        להגיב
        • אדם (פורסם: 2-8-2017 בשעה 10:13)

          במילים פשוטות, לא כל ספורט צריך להיות מקצועני.

          להגיב
  6. עירן (פורסם: 1-8-2017 בשעה 21:38)

    נהדר, בני ובהצלחה רבה בכל שהיא תעשה !!!

    להגיב
  7. צור שפי (פורסם: 1-8-2017 בשעה 21:55)

    יפה מאוד.

    להגיב
  8. Amir A (פורסם: 1-8-2017 בשעה 22:06)

    "חשבו על זה קודם לפני… זה לא משנה"
    https://www.youtube.com/watch?v=Anh4dcj-q98

    להגיב
    • Amir A (פורסם: 1-8-2017 בשעה 22:14)

      כמובן שהכוונה היתה להחמיא לירדן. אולי היא צריכה לנסות וליצור קשר עם מבשלות בירה ישראל כדי לעשות טויסט ישראלי על הפרסומת הזו.

      להגיב
      • Ljos (פורסם: 1-8-2017 בשעה 22:27)

        אני מנסה, אבל לא מצליח לחשוב על גרסא של זה בארץ שלא נגמרת בכך שהם משאירים אותה מאחור כדי ללכת לפאב, ואז מופיע הסלוגן הידוע "גולדסטאר. תגיד תודה שאתה גבר".

        להגיב
        • Amir A (פורסם: 1-8-2017 בשעה 23:24)

          הייתי בטוח שאתה צוחק אבל עכשיו אני רואה שבאמת היה סלוגן כזה. איך דבר כזה עובר בדיוק?

          להגיב
          • shadow (פורסם: 2-8-2017 בשעה 00:59)

            איך זה עובר שיש פרסומות לאלכוהול זה הרבה יותר מטריד.

            להגיב
          • D! כאן ועכשיו (פורסם: 2-8-2017 בשעה 09:25)

            רק זה עבר?

            להגיב
    • בני תבורי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 06:05)

      אמיר,
      תודה על הקישור. בדיוק על זה אני חושב.

      להגיב
  9. אלכס דוקורסקי (פורסם: 1-8-2017 בשעה 22:23)

    תודה רבה, בני. בהצלחה לירדן ולגילי.

    להגיב
  10. Ljos (פורסם: 1-8-2017 בשעה 22:32)

    בהצלחה לירדן וגילי. יש דרישות ספציפיות לדירה? (לא שיש לי להציע. גם מחפש כרגע אחת, ואשמח להמליץ אם אשמע)

    אני חושש אם מהלך כזה עשוי לדחוק החוצה את הספורטאים בעלי הלקות הגופנית.

    להגיב
    • בני תבורי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 06:15)

      ספציפיות? לא משהו מיוחד פרט לחנייה צמודה, מעלית, דלתות רחבות, שקעי חשמל נמוכים… :)
      אני לא שותף לדעה שפתיחת הענף לכל תדחק את המוגבלים פיזית משתי סיבות: האחת, ספורטאי שמרבית שנותיו נעזר בכיסא גלגלים ובקביים, מגיע עם פלג הגוף העליון שלו מפותח באופן דרמטי יותר משל אדם ללא לקות, דבר משמעותי מאוד למקצוע, והשנייה, המיומנויות הנלוות הנדרשות לשליטה בכיסא ובמיוחד כשנופלים אתו תוך כדי המשחק.

      להגיב
      • איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 07:08)

        בני, אני מסכים איתך, אבל צריך לזכור שזה לא כיסא רגיל של נכים אלה כיסא ספורטיבי שהשליטה בו שונה. עדיין כמו שכתבת, הרגלי השליטה בכיסא, ופלג גוף עליון הם יתרונות מהותיים.

        להגיב
  11. עומרי (ירוק) (פורסם: 2-8-2017 בשעה 05:32)

    מעוררת השראה.

    בני – בדיוק היום שיתפתי פוסט בטוויטר (מתי אתה ודורפן סופסוף תבינו שזה עדיף על פייסבוק..) על נגישות במועדוני המוזיקה בת"א – 7 מתוך 11 לא נגישים ועוד שניים או שלושה בספק. מקומם.

    להגיב
    • בני תבורי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 06:09)

      עומרי,
      אנחנו בטוויטר אבל טראמפ תופס את כל המקום…
      נגישות זה נושא שמרגיז אותי כל פעם מחדש. אני מתקשה להבין מדוע מערימים עוד קשיים לפני מי שממילא מתמודד עם כאלה. המלחמה הפרטית הקטנטנה שלי, לא הולך למקומות בילוי שאינם נגישים. עם זאת צריך לציין שיש תזוזה חיובית הן במודעות והן בהסדרת נגישות ראויה במקומות ציבוריים.

      להגיב
      • עומרי (ירוק) (פורסם: 2-8-2017 בשעה 06:42)

        להיפך, טראמפ רק נותן עוד חומר…

        הכי מרגיז שיש. בביקור הקודם שלי בארץ הסתובבתי די הרבה עם עגלת תינוק ויש מקומות שזה היה פשוט סיוט, וכל הזמן חשבתי שמילא עגלה, מה עושה מי שבכסא גלגלים? שמח לשמוע שזה מתחיל להשתפר.

        להגיב
      • איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 07:14)

        בני, אני מקווה שאתה צודק אבל לא שותף לאופטימיות שלך. יש חקיקה שמחייבת זאת, אבל נבנים בניינים ציבוריים ששמים פס על החוק, ובסוף הבניינים מאושרים. אני רואה יותר ויותר עמדות לכבדי שמיעה כי זה קל וזול, אבל כאשר מגיעים לטיפול במוגבלויות כמו הצורך בכיסא גלגלים אז לדעתי המצב עדיין מאד חמור.

        להגיב
        • matipool (פורסם: 2-8-2017 בשעה 08:25)

          איציק – לדעתי אתה טועה.
          נושא הנגישות הפך בשנתיים האחרונות לאישו רציני בתכנון וביצוע של מבני ציבור כולל במבני ציבור קיימים.
          אני עובד בתחום הבינוי והאחזקה ובכל שיפוץ / עבודה חדשה אנו מצרפים יועץ נגישות ומבצעים בהתאם.
          כמו כן, עשינו סקר נגישות בכל המתחם הענק שאני עובד בו וקיבלנו הנחיות והמלצות לביצוע שחלקן כבר בוצעו.
          אני יודע שזה לא רק אצלנו אלא דרישות מחייבות בעיקר בתכנון מבנים חדשים.

          להגיב
          • איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 08:37)

            אני מאד מקווה שאתה צודק.

            להגיב
  12. איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 07:17)

    שני חברי פרלמנט רפי שכל, אחד מישראל ואחד מירדן אמורים להיפגש היום במעבר אלנבי לקרב. האם יש הכנות והתאמות מיוחדות עבורם?

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 10:47)

      rumble in the jungle #2

      להגיב
      • אסף THE KOP (פורסם: 2-8-2017 בשעה 12:45)

        אהה… כמעט…
        Two Tribes קלאסי

        תסתכל ב youtube בקליפ של פרנקי הולך להוליווד…

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 13:08)

          תן קישור תן מה אתה מעניש אותי כי אני סמולני? דרך ארץ וכו

          להגיב
          • איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 13:37)

            כאן זה לא "הארץ" שנותנים קישורים (חסרי תוחלת).

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 13:39)

              עם אסף בשירשור זה נקרא אל ארד. תדייק

          • matipool (פורסם: 2-8-2017 בשעה 13:54)

            https://www.youtube.com/watch?v=SXWVpcypf0w

            לתקופה קצרה הם שלטו באנגליה.

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 14:07)

              מזכיר לי איזו קבוצת כדורגל משו..
              * הייתי חייב :-)

            • matipool (פורסם: 2-8-2017 בשעה 15:58)

              הקבוצה דווקא שלטה תקופה לא קצרה..
              מבין שכואב לך להיזכר בזה (-:)

            • אמיתי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 16:07)

              מה כואב לי בהפועל כפר סבא??

        • בני תבורי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 16:44)

          אסי,
          3:0 על באיירן באליינץ ושום ווטסאפ ממך???

          להגיב
          • איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 16:50)

            בני,
            אל תעשה לנו מליברפול נבחרת ישראל – אלופת משחקי ידידות.

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 17:13)

              בתור מרצה אתה בטח יודע מה זה תיאום ציפיות. שנה שעברה בארסה עכשיו באיירן מי יודע אולי תגיעו רחוק בגביע הליגה השנה. אפשר לחלום

            • איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 17:21)

              אמיתי,
              בתור מרצה אני יודע שלא משנה כמה משחקי ידידות תנצח, ולא משנה את מי תנצח, גביע או צלחת לא תקבל על זה.
              אני מעדיף ניצחונות על קבוצות קטנות במאני טיים (נניח אחת המנצ'סטריות או צ'לסי), מאשר על קבוצות גדולות בידידות.

  13. רותם (פורסם: 2-8-2017 בשעה 10:22)

    בני תענוג גדול לקרוא כתבה על ענף לכאורה שולי בסדר היום הציבורי…
    שמי רותם פיליפס ובמשך שנים רבות שיחקתי בנבחרת ישראל בכדורסל כ"ג, כולל הכבוד להיות קפטן הנבחרת במשחקים הפראלימיפים בביג'ינג 2008, שם סיימנו במקום 6 בעולם! אחרי שהגענו למקום ה 4 באירופה בשתי אליפויות.
    כיום אנחנו בהחלפת דורות ויש דור חדש של טאלנטים כולל נבחרת עתודה עד גיל 22 שמתפתחת בעיקר, במועדון ספיבק רמת גן.
    באליפות אירופה שהתקיימה לפני חודש סיימנו במקום ה-8 ופספסנו במקום אחד את העלייה לאליפות עולם. כך שהמצב בארץ יכול להשתפר בהרבה אבל לא הכל שחור.
    לגבי צירוף אנשים ללא מוגבלות פיזית לענף – אני מאוד בעד ויש מספר שחקנים שמשחקים בליגה ונשמח לצרף את כל מי שמעוניין לשחק אתנו. יחד עם זאת יש תקרת זכוכית לאנשים ללא מוגבלות – אינם יכולים לשחק במסגרות של אליפויות בינ"ל הן ברמת קבוצות והן ברמת נבחרות.
    לגבי השאלה של קרי קולע/ לא קולע 6 מ- 10 מהשלוש – לשמחתנו בן רייס הצטרף לענף ומשחק בשנתיים האחרונות בבית הלוחם תל אביב. האתגר הגדול של שחקנים כמו בן הן הטכניקה של שליטה בכיסא, ברמת מהירות ויכולת קורדינציה של שליטה בכדור ובכיסא בו זמנית. מי שיש לו קליעה "טהורה" כמו בן די מהר יכול לקלוע באחוזים גבוהים גם 3 נק'.
    והכי חשוב, ירדן ברוכה השבה. נשמח מאוד אם תצטרפי אלינו לאימונים בספיבק רמת גן. יהיו לנו 3 קבוצות בליגת העל בשנה הקרובה.
    רותם

    להגיב
  14. רותם (פורסם: 2-8-2017 בשעה 10:32)

    מי שמתעניין, אני מצרף לינק לאימון אישי של השחקן הטוב בעולם (פטריק אנדרסון הקנדי) "מייקל ג'ורדן" של כדורסל כסאות גלגלים:
    https://www.youtube.com/watch?v=QBCAe79S6Ko

    להגיב
    • בני תבורי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 12:41)

      היי רותם, טוב לראות אותך כאן :)
      אנדרסון אכן עילוי יוצא דופן.

      להגיב
  15. רטקסס (פורסם: 2-8-2017 בשעה 11:28)

    אני אוהב כדורסל כ"ג. זה מעניין. אבל חוץ מכדורגל וטיפה כדורסל, אין פה באמת ספורט מקצועני קבוצתי שמקבל תמיכה אמיתית. רוב הענפים חיים על הקצה ומקוששים תרומות.
    קשה לי להאמין שכדורסל כ"ג יצליח להיות כאן ברמה מקצוענית. אני מסכים לגמרי שצריך לשתף גם ספורטאים ללא לקות גופנית. אני בעצמי רציתי לעשות זאת ולא הצלחתי למצוא מסגרת. אם קיימת כזו, אשמח לשמוע.
    בנוסף, וכמו הרבה דברים בשנים האחרונות, אני חושב שאפשר לפתוח קבוצות משולבות של נשים וגברים. יצור המון עניין. יעלה את האיכות ואת הכמות.

    להגיב
    • בני תבורי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 12:42)

      במסגרות הקיימות בארץ משולבים גברים ונשים יחד אך גם זה לא מספיק כדי לקיים יותר משתיים שלוש קבוצות.

      להגיב
      • רותם (פורסם: 2-8-2017 בשעה 13:07)

        ברמת קבוצות משחקים נשים וגברים יחד כשאשה משחקת יש העדפה מתקנת ברמת הניקוד הקבוצתי. קבוצות נפרדות לנשים וגברים מתקיים רק בנבחרות לאומיות.
        רטקסס היכן אתה גר?
        בני יש בארץ 3 ליגות ובכל ליגה 6-8 קבוצות. הלוואי ויצטרפו יותר נשים.
        כולם מוזמנים להתנסות.
        אני משחק בספיבק רמת גן

        להגיב
        • רטקסס (פורסם: 3-8-2017 בשעה 10:25)

          אם אפשר להצטרף לספיבק רמת גן, אני אבוא לנסות,
          איפה זה נמצא?

          להגיב
          • רותם (פורסם: 3-8-2017 בשעה 20:50)

            רוקח 123 רמת גן.
            אתה מוזמן ביום ראשון בשעה 2000

            להגיב
  16. shohat (פורסם: 2-8-2017 בשעה 16:48)

    פוסט יפה מאד. תודה!

    להגיב
  17. בני תבורי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 20:12)

    הנה לכם קישור לטריילר של The Rebound, סרט תיעודי על כדורסל בכיסאות גלגלים. רק שתי דקות וקצת ותוכלו לקבל מושג על מה שקורה שם בספורט האדיר הזה.
    https://www.youtube.com/watch?v=PTjEeYYW66Q

    להגיב
  18. S&M (פורסם: 3-8-2017 בשעה 10:06)

    כשהייתי בתיכון ברמת גן (סוף שנות ה-70), עבדתי במקביל אחה"צ/ערב בספיבק, מועדון ספורט נכים קרוב לאצטדיון ר"ג.
    כמה שנים עבדתי שם, הייתי מסתובב עם מפתחות, פותח מתקנים, שומר בשער כשהיו מגיעים ועדי עובדים להתאמן בקאנטרי קלאב של ספיבק, וכו'.
    ובשנים האלה זכיתי להכיר המון ספורטאים נכים, שאז היו אימפריה של מדליות זהב אולימפיות.
    בזמנים שבין לבין, הייתי משחק שעות. בטניס שולחן וכדורסל הפכתי קאנון. פעם שיחקתי נגד ברוך חגי פינג-פונג כשלא היה לו נגד מי להתאמן. בעיקר "שיחקתי" בלהביא את הכדור מההנחתות שהוא דפק לי.
    ויצא לי לשחק הרבה כדורסל על כיסא גלגלים, נגד שחקני נבחרת ישראל או איל"ן ר"ג, או נגד חברים שלי בשעשוע. להגיד שזה קשה זה אנדרסטייטמנט.

    לשאלה שלך, כמה קרי יקלע:
    בישיבה סתם, אחרי חודש אימונים וחיזוק פלג גוף עליון, הוא יקלע באחוז דומה למה שהוא קולע היום. נגיד 8/10. קליעה מתחילה ברגליים, ולוקח זמן להתרגל להשקיע יותר כוח בזריקה, ובהתחלה זה בא על חשבון דיוק. אבל אפשר להסתדר.
    במשחק לעומת זאת, שכולל תנועה, סחיבה של הכדור, קליעה בתנועה, נגד שומר, התמקמות ועוד – אחרי שנתיים של אימונים ופיתוח פלג גוף עליון של דווייט הווארד, הוא יקלע בערך 50%, וישתפר ככל שיתחזק גופנית. ייקח לו כמה שנים להגיע לדיוק שלו היום. וכמובן שזה אפשרי, אבל לא מיד.

    להגיב
    • בני תבורי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 12:20)

      גלול קצת בחזרה למעלה, צרפתי לינק לתצוגת אימון של פטריק אנדרסון הקנדי. המיומנויות שלו במשחק כפולות משל שחקן ללא לקות. שליטה בכדור, קליעה ומסירה הן רק חלק מסך כל המיומנויות של שחקן בכיסא גלגלים. תראה איך נופלים וקמים עם הכיסא, איך מובילים כדור עם כיסא נגד הגנה לוחצת, גם עם כיסא, תראה ריבאונדים וקליעות מכל טווח. תענוג.

      להגיב
  19. S&M (פורסם: 3-8-2017 בשעה 10:08)

    ותגיד, בני, אין ליגות מקצועניות באירופה?
    גם אם השכר זעום, שתחיה באירופה, במדינה שפויה, תלמד עוד משהו, תעבוד, תשחק.

    להגיב
    • בני תבורי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 12:16)

      יש כאלה וחלקן ברמה גבוהה מאוד. כל חברותיה של ירדן המוזכרות בפוסט, משחקות בקבוצות ונבחרות לאומיות. ועד'יין, זה לא משהו שיפרנס בכבוד. כולן נתמכות או עובדות בג'ובים רגילים לחלוטין.
      לגבי ירדן, גילי והיא יצטרכו להחליט מה התכניות שלהם, אני אסתפק בלתמוך.

      להגיב
    • רותם (פורסם: 3-8-2017 בשעה 20:54)

      יש מספר ליגות מקצועניות: בספרד, איטליה, גרמניה ותורכיה. קצת בצרפת. בשנה הבאה עשהאל שאבו ישחק בהמבורג, מקום 3 בגרמניה

      להגיב
    • רותם (פורסם: 4-8-2017 בשעה 08:43)

      השכר בקבוצות באירופה לשחקן טוב אבל לא מהמעולים ביותר: בין 1000 ל 2000 יורו פלוס דירה ורכב. לא יוצאים עשירים אבל חווים חוויה מיוחדת ומגשימים חלום. אני שיחקתי שנה באיטליה וחזרתי..

      להגיב

מה דעתך?