אתה אשם רובי

לא יקרה כלום אם ארגנטינה לא תזכה בגביע העולם

העולם המתעניין עסוק עכשיו בדיון נוקב הנובע ממצבה המחורבן של נבחרת ארגנטינה. זה ברור, העולם התרגל. בכל זאת משחק בשורותיה אחד הכדורגלנים הטובים והנערצים בעולם שלא לדבר על הקודם לו.

עם זאת, מסתבר שבכדי לזכות בגביע נדרשת גם יכולת, וזו שמפגינה הנבחרת הארגנטינאית עד כה, אינה מספיקה. לכך נדרש שינוי משמעותי ואין לדעת אם יש מי שיכול לחולל את השינוי. בינתיים, עובדים על מתווה אסון אפוקליפטי שתכליתו: ווא ווא ווא איזה אסון יהיה אם ארגנטינה לא תזכה.

איכשהו, על בסיס שתי זכיות מופרכות שהושגו באיומים ורמייה, נוסדה כנסיה שחברים בה מיליונים, אשר בבסיס אמונתה מצויה התודעה כי אלוהים לזכייה בחרם ואין עוד מלבדם וידה ידה ידה.

תרומה נכבדה ליצירת אותה אשליה מופרכת הרים דווקא רובי רנסנבריק, שאילולא החמיץ שנייה לסיום, לא רק שיכול היה להביא את הגביע לנבחרת הטובה ביותר אז, אלא גם יכול היה לצקת תוכן למושג פייר-פליי שאנחנו כל כך נהנים לדגול בו כשמישהו שומע, ולרמוס אותו כשאף אחד לא רואה.

ואני אומר, לא יהיה כלום. ממש לא. אין באמת חובה שארגנטינה תזכה רק כי משורותיה יצאו כמה מגדולי הכדורגל מאז הוא משוחק במסגרת תחרותית. אין גם כל סיבה שארגנטינה תזכה רק כי העולם התרגל לפמפומים החוזרים ונשנים אודות העליונות הטכנית – טקטית של הכדורגלן הארגנטינאי וממשיך לאונן על מעשה הרמאות הגדול בתולדות המשחק. שום סדר עולמי לא יעורער וגדולתו של מסי לא תיפגם גם אם לא יביא לאימא גביע עולמי.

אין לעם היושב בארגנטינה קדימות על זה היושב בקרואטיה, בניגריה או באורוגוואי והדמעות של ילד ארגנטינאי אינן מלוחות יותר. תזכה זו שתבקיע יותר ורצוי בראש או ברגל.

אחד מהם
"Var is Bullshit"

תגובות

  • זה משנה

    ביג לייק על הספיישלס והשיר הזה ספציפית.

    הגב
  • אבי

    כל מילה

    הגב
  • Amir A

    מאז 1978 אני לא סובל את הנבחרת הזו וכל מונדיאל רק מחכה שיעופו. והפעם הזו רק לראות את ברזיל עפה בשלב הבתים יגרום לי יותר אושר. כדי שלתרנגולים רמאים כמו ניימר לא תהיה תקווה.

    הגב
    • רועי

      כל כך מסכים.

      הגב
  • יוני (המקורי, מפעם)

    ארגנטינה זה בעיקר שם גדול, לא תמיד מוצדק. למשל, עלו לחצי הגמר רק 5 פעמים. כמו הולנד, אורוגוואי צרפת ואחד יותר משבדיה. בעיקר הייפ מטורף כי גדלו שם 3 מעשרת מגאוני ההיסטוריה (עם די-סטפאנו). בסוף מחליטים שמראדונה יאמן ונראים בדיחה. או נראים בדיחה מסיבה אחרת. היום, כשהמקצוענות מכתיבה את הכללים, הם יילכו ויידרדרו, עד שיחליפו תקליט.

    הגב
    • jhkj

      פשוט בחרת עובדה שרירותית שמשרתת את הטענה שלך. הם גם הגיעו לחמישה גמרים, רק שלוש נבחרות נוספות הצליחו לעשות את זה

      הגב
      • יוני (המקורי, מפעם)

        ברור שזו עובדה שרירותית. הנקודה מבחינתי היא שגם סטטיסטית ארגנטינה לא כזו גדולה. כשאין לה כוכב על סטייל מראדונה או מסי היא מגיעה לרבע הגמר במקרה הטוב. וזו אכזבה יחסית לכשרונות שגדלים שם.

        הגב
        • Jhkj

          היא כזו שרירותית שהיא לא נכונה, לא היה חצי גמר ב-1950, גם לא גמר, היה בית גמר אז הספירה שלך לא נכונה, זה העניין עם אנקודות, הם לא מחזיקות מים, גם ביחס לכל הנבחרות שהשווית אלהם, ארגנטינה העפילה ליותר גמרים מכולן, אולי הן ווינרים בכלל שיש להם מאה אחוז הצלחה בחצאי גמר, זה נתון סטטיסטי חסר משעות

          הגב
    • יואב

      3 מ10 זה אדיר. לא?

      הגב
      • D! פה ועכשיו

        אדיר לגמרי אבל כמו שנכתב, לא שונה מהולנד, צרפת אורוואי והם לא מסתובבים כאילו הגביע נלקח מהם על כל הפסד

        הגב
        • יואב

          3 מ10 הכוכבים הכי גדולים אוור. ככה אני הבנתי מיוני.

          הגב
          • יוני (המקורי, מפעם)

            יואב, כתבת "הבנתי מיוני" - אני סתם איש עם דעה. לא יותר. לדעתי 3 מתוך 10 זה מדהים. כמובן שיש הטייה לזכות שחקני התקפה, אבל מסי, מארדונה ודיסטפאנו נכנסים ברוב הרשימות, לדעתי.

            הגב
  • יוחאי שטנצלר

    גאוני... אהבתי את הסיפא

    הגב
  • בנצי גורן

    נאה דרשת.

    הגב
  • jhkj

    אני אומנם לא אובייקטיבי, אבל אתה מתעלם מכל כך הרבה דברים בפוסט התוכחה הזה,
    מתעלם מזה שבמשך שלושים שנה שלפני המונדיאלים ארגנטינה הייתה אחת משתי הנבחרות ששלטה בכדורגל העולמי ביד רמה,
    מזה שארגנטינה העפילה לחמישה גמרים ואם לא הייתה זוכה באחד זה היה יותר טראומתי משלושת הכשלונות של הולנד,
    שארגנטינה הייתה הנבחרת הכי טובה בשניים מן המונדיאלים של המילניום הנוכחי וגרמניה עקצו אותם באלימות פעמיים.
    מתעלם מזה שארגנטינה עדיין נבחרת יותר מעוטרת מברזיל, גרמניה ואיטליה מבחינת תארים ביניבשתיים.
    ואתה גם מעתלם מזה שבארגנטינה בניגוד לארצות אחרות כדורגל הוא באמת דת, ויש אפילו איגלסיה מראדוניה, לוקחים שם כדורגל הרבה יותר ללב מאשר בניגריה, איסלנד או קרואטיה, ואין קהל בטורניר ששמעו אותו כששיחק מול ארגנטינה, כולל האיסלנדים, וממה שחיוויתי מהמונדיאלים שהייתי בהם, הם הנבחרת היחידה שהיא הקבוצה הביתית בכל מונדיאל.

    הגב
    • jhkj

      מוסיף גם שארגנטינה היא השנייה בכל הזמנים בפרק הזמן בו ישבה בראש דירוג ה-ELO אחרי ברזיל.

      הגב
    • מתן גילור

      גם אני אמנם לא אובייקטיבי...
      זעזוע המוח של קראמר מוסר ד"ש. האניות שחזרו מפרו אחרי שהורידו שם את האספקה ב-1978 נשלחו לאיטליה אחרי שלא נשלף אדום על המהלך הזה.
      היתה הכי טובה בטורניר הקודם? אנחנו מדברים על נבחרת שכבשה 2 שערים ב-4 משחקי נוק אאוט, כשרק אחד מהם לפני הארכה, כן? וזה בצד הקל של הבראקט.
      במקרה הטוב, ארגנטינה יכולה לטעון למשהו שדומה למשחקים שקולים מול גרמניה בחלק מהמקרים בשלושים השנים האחרונות. בתכלס, היא פשוט היתה הנבחרת הפחות טובה.
      אם מישהו יכול להתלונן על עקיצות, זה ברזיל ב-1978 ואנגליה ב-1986. (למרות שהאחרונים כנראה היו מוצאים איך לא לזכות.)
      ELO זה דירוג כל כך לא רלוונטי אם מבינים איך הוא בנוי. ברור שהוא מתגמל משמעותית בית מוקדמות שבממוצע שלו יותר חזק ולא מעניש על זה שעולות ממנו 45% מהנבחרות (4.5/10) ולא 25% (1.5/6). שלא לדבר על העפלה אוטומטית לכל אליפות יבשתית שבדרום אמריקה שבעבר התקיימה פעמיים בחודש.
      לטעון שהיא יותר מעוטרת מגרמניה או איטליה זה בערך כמו מצרים תטען שהיא יותר מעוטרת מספרד וצרפת. אי אפשר לתת משקל זהה לתארים הללו. קל וחמר כשהתדירות של הקופה לאורך השנים היתה גבוהה משל אליפות אירופה והרבה יותר קל לזכות בה.

      הגב
      • D! פה ועכשיו

        תודה.

        הגב
    • משה

      אני לא יודע באיזה שני מונדיאלים היא הייתה הטובה ביותר ונעקצה. אם מדברים על 2014, ארגנטינה הייתה בינונית (קצת עבר לרמת הטורניר הכללית) ופחות טובה מגרמניה.

      הגב
      • D! פה ועכשיו

        בינונית זה ממש טוב לקרוא למה שהיא הייתה.
        חלשה ביותר ולא מרשימה יותר הולם.

        הגב
    • טירזיאס

      הדת הזאת היא הסיבה המרכזית שהם בלתי נסבלים. זה משותף לרוב הנבחרות הלטיניות (באירופה פחות אבל גם להם יש אפס הומור).

      וחוץ מזה- הנבחרת הטובה ביותר ב2014???? אחלה בדיחה. אולי טעיתי ויש דווקא חוש הומור.

      הגב
      • Jhkj

        מצטער שלא מגיב לכל אחד באופן אישי אלא לכולם כאן.

        המונדיאלים שהתייחסתי אליהם הם 2006, בו הייתה הנבחרת הכי טובה, שיחקה את הכדורגל הכי טוב, אולי יחד עם ברזיל היה לה את הסגל הכי שלם, ואילולא קלוזה היה בועט באבונדנסיירי ארגנטינה גם הייתה עוברת את גרמניה. המונדיאל השני הוא 2014, אני מודע לזה שהיא לא הייתה נבחרת מושלמת, אבל אני מזכיר שהנבחרות מולם לא כבשה הן הולנד וגרמניה, נבחרת מעולות שגם שיחקו עם קו אחורי נמוך מאוד, ושהיא גם לא ספגה בנוקאאוט עד השער של גצה, כשהיא מעמידה הגנה מדהימה שמכילה כמה משחקני המונדיאל כולל שחקן המונדיאל שלי מסצ'ראנו, עומדת בצורה טקטית יוצאת דופן, ויוצרת מצבים במתפרצות. אם לא ארגנטינה אז מי? גרמניה? שכמעט עפה מול אלגיריה והיית פחות טובה מארגנטינה לאורך כמעט כל המשחק ואילולא החמצות באמת מסמרות שיער של ארגנטינה ונויר שבעט בפרצוף של לבאצי הרפליקה של הגביע הייתה יושבת בארון בבואנוס איירס? הולנד? שהגול היחיד שהבקיע בנוקאאוט היה מפנדל שלא היה ולא נברא מול מקסיקו? ברזיל שהתפרקה בשנייה הראשונה שפגשה נבחרת שעומדת חכם על המגרש ועערוכה ללחץ הגבוה המטופש שלה? אם לא ארגנטינה אז מי?

        בנוגע לזכיות הביניבשתיות, א אני מחשיב גם אולימפידות, שעד שהחל גביע העולם היו הדבר הכי קרוב אליו, ובו ארגנטינה ואורוגוואי שלטו ביד רמה. ב אני לא טוען שזה שלארגנטינה יש יותר זכיות בגביעים הביניבשתיים אומר שהיא גדולה היסטורית מגרמניה, איטליה או ברזיל, אבל אני טוען שהיא גם במדרגה של הגדולות וזה אבסורד באותה מידה שאיטליה, גרמניה צרפת וברזיל אף פעם לא הייתה זוכה בגביע המוזהב כמו שהיה אבסורד לו ארגנטינה ולהוריד אותן מהמדרגה של הגדולות היסטורית זה מופרך ג הקופה אמריקה אומנם פחות מאפשרת להשוות מול הנבחריות האירופיות, אבל ברזיל הגיע גם לכל הקופה אמריקה שארגנטינה הגיעה וזכתה בהרבה פחות, שוב לא אומר שזה אומר שארגנטינה יותר גדולה, אבל הורדת הדרגה של ארגנטינה היא לא עומדת בקנה אחד עם המציאות.

        בנוגע לדירוג האלו, מתן אתה מצד אחד צודק, אכן הדירוג מתגמל את המפגשים הדחופים מול יריבות חזקות המתרחש בדרום אמריקה, אבל יש בזה גם בצדק, כי אם אתה מנצח בקביעות נבחרות כמו צ'ילה, אורוגוואי וקולומביה, לא רק שזה אומר שאתה טוב, אלא אתה גם תגיע יותר מוכן למונדיאל מאשר מישהי שפגשה אפילו בבית קשה יחסית את איטליה, אלבניה וישראל. בגלל זה גם פתאום מקסיקו הרבה פחות נאיביים אחרי שהם משחקים בקופה אמריקה.שוב לא אומר שדירוג האלו הוא המדד המהימן ביותר למי הנבחרת הטובה ביותר, אבל הוא בהחלט עוזר לראות עקביות ויכולת של נבחרות וגם בקריטריון הזה ארגנטינה בקמום טוב, זה שוב, לא אומר שהיא הגדולה בכל הזמנים, אפילו לדעתי היא לא, אבל היא בהחלט במדרגה של הגדולות, והיה מופרך לו לא הייתה זוכה במונדיאל בדיוק כמו שהיה מופרך בעייני עד 2010 שספרד עוד לא זכתה במונדיאל, ובדיוק כמו שלהולנדים מופרך שהם טרם זכו.

        בנוגע ל-78 ו-86 אני באמת מבין את הטענות, ובעוד שאני לגמרי מסכים עם זה ש-78 ביזיון ואולי היה מקום לשלילת הגביע והרחקה מ-82 מהסיבה הזו, אבל ב-86? נכון "יד האלוהים" היה רמאות ואני מגנה אותו, אבל אל תיתן לזה שליניקר שם גול ניחומים לבלבל אותך ארגנטינה הייתה הנבחרת היותר טובה, אני גם לא מבין למה אתה חושב שנבחרת של שחקנים בינוניים ליניקר ושילטון תוכל ללכת כל הדרך. אם איכשהו היו עוברים את ארגנטינה הם היו מקבלים בראש מגרמניה בגמר.

        אני מבין שיש חלק, חלקכם ככל הנראה ביניהם ששונאים את ארגנטינה, ואני לא מתיימר להגיד לכם שאתם טועים, לכל אחד יש את הסיבות שלו לשנוא והן פרסונליות, אבל להלל את מקסיקו, קולומביה, ברזיל ואורוגוואי על האהבה הדתית שלהן למשחק ולשנוא את ארגנטינה זה קצת צבוע. מקבל גם לשנוא נבחרת כי היו בה רמאים או כסחנים, אבל גם גרמניה כיסחה את דרכה בלא מעט מונדיאלים, אפילו דרום קוריאה נעזרה בשופטים כדי להגיע לחצי גמר, לכל נבחרת אפשר להוציא את הפינצטה ולחפש למה לשנוא, אבל לצריך גם להיות אובייקטיבים לפעמים, להוריד את ארגנטינה מהמדרגה של הגדולות, להגיד שהגיוני היה לו לא הייתה זוכה במונדיאל אחד, משהו שפשוט לא עומד במבחן המציאות. בהמשך למאטיפול, אני מאוד אוהב את הכתיבה של בני, לא הייתי נכנס לפוסט אם לא, בגלל זה אני גם מרשה לעצמי להיות ביקורתי, כי הפעם לא רק שהוא פספס אלא גם נתן לשנאה שלו לעוות מאוד המשקפייים בהם הוא רואה את המציאות

        הגב
        • תבורי

          Jhkj
          מאיזה חלק במה שכתבתי למדת שאני שונא את ארגנטינה?

          הגב
          • Jhkj

            "זכיות מופרכות", מאוננים על מעשה הרמאות הגדול בעולם, "על התודעה שאלוהים לזכייה בחרם ואין עוד מלבדם". לא יודע אם שונא/כועס/מריר, אבל אלו קביעות מאוד גסות על ארגנטינה שנובעות משנאה או כעס למישהו, יכול להגיד שכבר שתיים עשרה שנה לא הרגשתי פייבוריט לזכייה, ולצערי אני לא רואה את זה משתנה. מוזמן להעיר את עיניי אם טעיתי בנסיבות

            הגב
            • תבורי

              אתה כמובן טועה אבל אני מבין את המצוקה ולכן לא אפריע לך.

            • jhkj

              שמע אם אתה מעדיף לקפוץ למסקנות (כמו זה שאני אומר השנאה שלך היא ספציפית לארגנטינה) ולבטל בזלזול מה שאחרים אומרים זה עניין אחר, לי אין שום מצוקה ואמרתי בכנות, אם זה משהו אחר שמניע אותך יותר מאשמח לשמוע.

        • רועי

          אני זוכר משחקים אחרים ב 2014

          הגב
          • Jhkj

            על מה אתה חולק?

            הגב
        • יוני (המקורי, מפעם)

          אהבתי מה שכתבת. ולדעתי לא הגיע פנדל לניגריה.

          הגב
          • Jhkj

            אכן לא הראשון ולא השני, אבל כמו שאמרו פה כבר, אגיע הזמן שיקבעו כללים יותר אפקטיביים למה זה פנדל, כי כשנותנים על ליטופים פנדל זה המקום בו ממש קשה לשפוט בצורה אחידה וקבוצות חוזרות להידפק

            הגב
    • ירושלמי

      מצד שני היא אף פעם לא עלתה ליורו!

      הגב
    • רועי

      אין להשוות לאירופה שם הטורניר החל מאוחר יותר ושוחק פעם ב 4 שנים מול שנתים בדרום אמריקה.
      שתי הזכיות היו עם שחיתות ורמאות.
      לא הגיע להם ב 1990. הם סיממו את הברזילאים .

      הגב
  • אלי-לא אוהד כ"ס

    איזה כאב לב. עד היום אני זוכר את הכדור בקורה בדקה האחרונה בארגנטינה 1978 עם כל משטר הגנרלים שלהם והעליה השערורייתית לגמר אחרי שניצחו את פרו בדיוק בתוצאה שהצטרכו 6:1.

    הגב
    • יואב

      הם לא נזקקו ל4-0?

      הגב
  • פרסלני

    אחחח.איזה כיף כשמזכירים לי את זה. לפעמים אני מקנא בטרי בוצ'ר. הוא לא כמו האחרים. היה צריך לסבול את הסבסוב לפני הגול פעמיים! לא פעם אחת כמו הבירדסלים, בני התמותה של העולם. זה והגול הראשון בנגיחה-תענוג גדול של חופש גדול.

    ובלי קשר כאוהד ארגנטינה מסויים אבל גם כזה שחושב שלנין צדק פעם מכסימום פעמים כולה בחייו*- צריך שהם יפסידו היום וביג טיים כדאי שיבנו את המערכת מהתחלה. הסכוי ללכת קדימה גם ככה נמוך והדור הזה צריך להתפזר יחד עם הארגון הקיים.

    * הוא זה שנדמה לי אמר שהעונש של ביגמיסט זה שיש לו שתי חותנות...

    הגב
  • צור שפי

    אני חושב שנסיבות הזכיה של 78 יותר נפשעות בהרבה מאלה של 86 ויד האלוהים, אם היתה נשרקת, לא בהכרח היתה מונעת מארגנטינה את התואר שמבחינת כדורגל נטו הגיע לה אז. גם אעדיף תמיד את ארגנטינה על ברזיל כי בשנותי הפורמטיביות הגישה הדומיננטית, לפחות בפינה הזו של המז״ת, היתה שהגביע (בהתחלה ז׳יל רימה ואח״כ המפלץ הנוכחי) רשום על שמם בטאבו. עד היום נדמה לי שברזיל היא סוג של דיפולט משונה עבור המון ישראלים ואם המרקנה לא היה כל כך רחוק הוא היה מחליף את הקמפ נואו כבית הכנסת המועדף של חתני הבר מצווה.
    ואחרי כל זה - קדימה איסלנד!!

    הגב
    • תבורי

      כולנו איסלנד

      הגב
      • Amir A

        Í dag er dagurinn !

        הגב
    • יריב

      מה זאת אומרת? אם היא היתה נשרקת זה היה מחייב אדום מיידי, לא?

      הגב
      • צור שפי

        נדמה לי שב-1986 עדיין לא היה החוק הזה.

        הגב
  • תבורי

    גיל שלי היקר הביא לידיעתי את הטקסט המבריק הזה שכתב חורחה ואלדנו, אחד שיודע משהו על כדורגל בכלל וארגנטינאי בפרט:

    https://www.theguardian.com/football/2018/jun/25/argentina-what-is-wrong-lionel-messi-football

    הגב
    • Jhkj

      אני מבין מה שהוא אומר, אבל הוא חלק מהפלג בתרבות הכדורגל הארגנטינאית שגם אם סימאונה יאמן את נבחרת ארגנטינה יהיה ממורמר ויגיד שארגנטינה צריכה לשחק כדורגל אטרקטיבי גם במחיר של להפסיד, אבל בכדורגל של היום זה לא עובד, ברזיל של 2018 נראית סוף סוך כמו קונטנדרית כי היא הפסיקה ללחוץ גבוה והתחילה לשחק עם שניים שלושה קשרים אחוריים, היא גם הייתה היחידה שלחצה גבוה מאלו שהגיעו לחצי הגמר ולכן קיבלה בראש בחצי. ולדאנו הוא בדיוק מה שגרם להידרדרות בנבחרת ארגנטינה, ובגלל שאנשים כמוהו גינו את סגנון המשחק של סאבלה הוא התפטר ונותרנו אם שורה של ליצנים. זה טקסט של אף שאני הייתי רוצה להאמין בו, עד כה הוא פשוט לא הוכיח את עצמו, הקבוצה האחרונה שזכתה במונדיאל או יורו ולא על הגנה יוצאת מן הכלל היא ברזיל 2002.

      הגב
  • matipool

    בני - מעולה עד מאד למעט הערה אחת: אני בטוח שבעיני מרבית העולם, גדולתו של מסי כן תיפגם אם לא יביא לאימא את הגביע העולמי.
    רובי שבר את הלב לכל כך הרבה אנשים בעולם ב-78'. על רקע התקופה, המשטר בארגנטינה, האיומים ומה שקרה במשחק מול פרו, זה היה כמעט כמו כוחות הרשע מול כוחות האור והרעים ניצחו.

    הגב
    • קלבדוס

      גדולתו של מסי תיפגם רק אצל מי שחיפש כל השנים איך לפגום בגדולתו של מסי.
      וכאלה, רבים מספור: יונייטד של כריסטיאנו, ריאל כמובן, כל מי שברצלונה הגדולה נמאסה עליו בשליטה חסרת התחרות וכעדרי הישראלים בקמפ-נואו, כל שונאי ארגנטינה לדורותיהם, בתוך ארגנטינה - שונאי הננס מקטלוניה וכנסיית דייגו, והציבור הכי רחב, כל טרול שרוצה להיות לרגע מרק צ'פמן ולהתנקש בגדול מכולם.
      כל היתר? חבל, אבל זה לא באמת לא זה יפגע.

      הגב
      • איש הפח

        איך הגדול מכולם אם הוא זכה רק ב- 7 פרסי גראמי ופול זכה ב- 18???!!!!!!

        הגב
        • קירקגור

          להזכירך מדובר בכפיל

          הגב
          • איש הפח

            טושה.

            הגב
    • תבורי

      בדיוק על החלק הזה של העולם אני מדבר, החלק שבונה לעצמו מודלים מופרכים. מסי יישאר מהגדולים בהיסטוריה גם אם לא יזכה במונדיאל. הרי על ההנחה הזאת אפשר לומר שלוק לאנגלי היה כדורסלן גדול מברקלי או אלן אייברסון. כבר נאמר פעם שאנשים אינם מתעניינים בעובדות, הם מחפשים דתות.

      הגב
      • shadow

        בני אל תפגע אבל אולי די עם לוגיקת הילד בן ה5 הזו?! לונגלי לא יכול בכלל להיכנס לדיון עם בארקלי או אייברסון מכיוון שהוא לא היה הכוכב בקבוצה שלו וגם יכולתו האישית והממוצעים שלו לא קרובים אפילו. אין שום משמעות למספר האליפויות אם אתה לא נחשב לכוכב הקבוצה שלך. מספר האליפויות משנה רק כשאתה בדיון של הגדולים ביותר ושם אתה גם צריך אליפויות וגם הסטנדרטים הנידרשים עולים משמעותית זו ליגה אחרת בכלל.

        ההופעות של מסי במונדיאלים השונים בהחלט מורידים מגדולתו בדיוק כמו העובדה שלא זכה בהם. תמיד היו לו נבחרות מספיק טובות בשביל לעשות את זה, כשהוא זה שאמור להטות את הכף.

        המזל שלו הוא שהיום הוא יכול לגאול את עצמו עדיין.

        נ.ב

        בעיני אי אפשר להתייחס רק להצלחות של שחקן. כמו שהצלחה נזקפת לטובתו כך גם הכישלון לרעתו.

        הגב
    • אסף כלשהו

      בוא רק נזכור שעל המגרש לא שיחקו הגנרל וידלה ופמלייתו אלא 11 שחקנים שחלמו לשחק על הבמה הכי גדולה, בטח בטורניר ביתי, וייתכן שאף היו נענשים בצורה לא נעימה אם היו מסרבים לשחק. רוב הארגנטינאים שנאו את המשטר הצבאי ועד היום יש שם הפגנות של nunca mas (יעני לעולם לא עוד). אז אולי "כוחות הרשע" זה כינוי טיפה מוגזם.

      הגב
  • מיקיג'

    סיבה עיקרית למה לשנוא את ברזיל: בגלל הפער בין המיתוס למציאות, מאז 82 לא היתה לברזיל נבחרת גדולה באמת במובן הברזילאי, אבל כל העולם עדיין מספר לעצמו שברזיל זה הכדורגל היפה (ואני שאהדתי את איטליה ב-82 סוגד לברזיל ההיא, הנבחרת הגדולה ביותר בכל הזמנים לשיטתי).

    סיבה עיקרית למה ארגנטיניה מאוסה גם היא: גם בגלל שאוהדי ארגנטינה היסטריים ועפים על עצמם ועל הקבוצה שלם, אבל גם בגלל כל הישראלים שהפכו את מסי למסלול התיירות המועדף עליהם. שונא את ריאל אבל שמח בכל נעץ שרונאלדו תוקע בהיסטוריה ובהיסטריה שלהם.

    אבל להתקרבן על הניצחון של מראדונה וארגנטינה ב-1986 זה לא להבין משהו בסיסי. שהשילוב הזה של הגדול מכולם, אליל היסטורי, מרמה באופן המופרך מכולם, מעשה נבלה במימדים היסטוריים, ואחר כך שם את השער הגדול מכולם ברמה היסטורית - הופך את כל הסיפור לחוייה ספורטיבית כמעט רוחנית. מהרגעים שילוו אותנו כאוהדים עד לסניליותינו המתקרבת.

    הגב
    • יואב

      מיקיג',
      ריגשת מאד מאד. כמוך עם האזורי ופאולו רוסי היחיד והמיוחד. תמיד אדע את ההרכב שלה גם מתוך שינה. ולא היתה כמו ברזיל 82. זה היה ציור.

      הגב
      • matipool

        מצטרף בנוגע לברזיל 82'.
        בחוויה האישית שלי, הנבחרת הגדולה / נפלאה ביותר שראיתי.

        הגב
      • מיקיג'

        אני עוד זוכר את השדר לפני המשחק מול ברזיל מציין שפאולו רוסי (שחזר מהשעייה) עדיין לא הבקיע שער במונדיאל. ואת הכותרת בעיתון ביום שאחרי הגמר: "סוף סוף גביע לזוף". יחד עם הסיפור של ברזיל המופלאה והאדום של מראדונה - איזה מונדיאל מעיף זה היה.

        הגב
        • יואב

          מונדיאל עצום וכל כך איכותי. רוסי עד היום חקוק אצלי לנצח ואת ה3-2 מול ברזיל אני זוכר בעל פה. את הפרצוף הנדהם של זיקו (איזה שחקן) מראה לאברהם קליין את חולצתו הקרועה אחרי מפגש (לא מתועד) עם ג'נטילה האדיר.

          הגב
      • Gil - Zimbabwe

        אני חשבתי שברזיל הנוכחית יכולה להיות כמו 82, אבל כנראה שאתבדה.
        ניימאר חייב להשתנות, ניראה שהוא מסרס את הניבחרת.בסה"כ עברו שני משחקים, אולי יהיה שינוי.

        הגב
      • תבורי

        יואב,
        הייתה גם הייתה, ברזיל של 70'.

        הגב
        • יואב

          בני, בחוויה האישית שלי, לא. אובייקטיבית יש לה קייס רציני.

          הגב
          • תבורי

            יואב,
            אם אני מבין נכון יש לי כמה שנים פור עליך :)

            הגב
    • אמיתי צדק (a.k.a yaron)

      זה היה גם המונדיאל הטוב ביותר בכל הזמנים לשיטתי.
      קבל אוהד ברזיל שסוגד קצת לאיטליה אחרי מה שעשיתם לנו ב-82... אולי בגלל שעשיתם את זה גם לגרמניה :-)
      ובגלל זה גם סוגד קצת לארגנטינה ולבריידי ולג'ורדן...
      כי בעיני לפחות, אין דבר שמשתווה למונדיאל. כמו פלייאוף nfl של הכדורגל העולמי, מנצח מי שמנצח ואין הזדמנויות לתקן ואין מגיע ואין תירוצים.

      בשנת 78 כשהייתי בן 10 וגרתי באילת הגיע לשכונה זוג שחזר משליחות בברזיל ולמזלי הטוב לא היתה להם טלוויזיה.
      יום אחד הבחור שואל את אבא שלי אם אפשר לראות אצלנו את המשחק (אמצע בלילה כן?) ואבא שלי אומר שבכיף. רואים משחק והוא מספר על ברזיל ושהכיר את פלא ויאללה, תודה ולילה (בוקר) טוב. ביקש שוב במשחק הבא ואבא שלי שעבד משמרות אומר בכיף אבל אני בעבודה... שאלו אם מתאים לי לראות איתו לבד וכמובן שהסכמתי. יצא שראינו יחד מונדיאל שלם ודיברנו על ברזיל וכדורגל וריו ופלא ואכלנו את הלב ביחד... ובסוף, מנצחת מי שמנצחת, איך שמנצחת ואין מה לעשות ואין תירוצים. כי מונדיאל זה התחליף האולטימטיבי למלחמות וללאומיות (ולאומנות) וזה היופי וזה הקסם.
      ועכשיו יש לנו var וזה לא יהיה אותו דבר :-)

      הגב
      • Matipool

        סיפור מדליק, ירון. אני בדיוק בגילך וזוכר במעומעם את המונדיאל הזה.
        בשאלת המונדיאל הטוב ביותר, אני מתקשה להחליט בין 82׳ ל-86׳.

        הגב
        • אמיתי צדק (a.k.a yaron)

          תודה,
          אני חייב לשכן הזה הרבה כי הייתי רק בן עשר והמשחקים היו מאוחר בלילה וזאת בהחלט היתה חוויה יוצאת דופן.
          אחרי המונדיאל כתבנו ביחד מכתב לפלה (הוא פגש אותו בברזיל), ואני עדיין מחכה לתשובה :-)

          הגב
    • תבורי

      מיקיג',
      לגבי ברזיל אתה בהחלט צודק. לגבי מראדונה, או שאתה מעריך פייר-פליי, או שאתה לא.

      הגב
      • מיקיג'

        מעריך מאד פייר פליי וזו אולי חלק מהסיבה שכדורגל כבר פחות עושה לי את זה. ושנאתי למראדונה בעינה עומדת, כבר 30 שנה. אבל אני באמת חושב שזה היה מונדיאל של איש אחד ששיחק ברמה שלא נראתה ושלא תיראה והיד היתה חלק מכל החבילה החד פעמית של מראדונה ההוא. מעבר לזה, מעט מאד שחקנים ראיתי בימי חיי שביקשו לבטל שער או פנדל שהשיגו תוך עבירה על חוקי המשחק.

        הגב
  • ק.

    כן, אבל רונאלדו גם החטיא פנדל
    (סתם, סתם...)

    הגב
  • שחר

    זה גם עניין של להפריד בין הדברים.
    הזכיה ב 78 היתה שחיתות ברמה של מוסוליני והזכייה של איטליה.
    היד ב 86 היתה צריכה להעיף את מרדונה מהטורניר

    ועם זאת מסי לא קשור לזה, ואפשר להעריך את גדולתו ולשמוח אם יעשו משהו במונדיאל, בלי קשר למה שהיה.

    אגב, ב 2014 המונדיאל היה טוב, ואם נשים בצד את המשחקים המשמימים והחלשים של ארגנטינה, הוא היה טוב מאד.
    שיחקו בונקר שלא היה מבייש את קוסטה ריקה עם מאמן יווני, והחריבו את רוב משחקיהם. מזל שלא זכו

    הגב
  • ניינר / ווריור

    פוסט מעולה ומתבקש. שתי הזכיות של ארגנטינה הן לדראון הכדורגל וההחמצה של רובי זה אולי הרגע הכי שובר לב בתולדות המונדיאלים.
    נתנחם בניצחון של ניגריה הערב.

    הגב
  • אריק

    טוב די עם הרמיה של 86. גביע ראוי מאין כמוהו

    הגב
    • משה

      לגמרי, לקחו אירוע אחד והפכו אותו לפני הכל.
      אני אוהד אנגליה ולא הייתה ראוייה מארגנטינה באותו מונדיאל.

      הגב
    • יואב

      מסכים. לא היתה ראויה יותר. דייגו בטופ של המשחק שלו, מגשים את כל ההייפ שנוצר סביבו שנים קודם. בימים ההם, דייגו היה אגדה אורבנית שרק קראת עליה. נחשפת אליו רק במונדיאל.

      הגב
  • באבא ימים

    למה לפתוח פצעים? למה?

    http://geshemalfasi.com/archives/373

    שונא אותם*

    *אבל את גרמניה יותר

    הגב
  • קלבדוס

    תוגת הקורה של רנסברינק 1978 היא מסיבת כריסמס - בגואה - אל מול 1974.
    טראומה כל כך עמוקה שעד היום לא באמת מדברים עליה. נצחון הרוע המוחלט על הטוב המוחלט.

    הגב
    • שחר

      בשני המונדיאלים האלה הייתי בן 0 ובן 4, אבל נדמה לי שגרמניה ב 74 היתה טופ 10 של כל הזמנים, זכתה ביורו 72, והיתה במרחק פנדל מלזכות ביורו 76 , וביירן בהרכב דומה זכתה 74-75-76 בליגת האלופות. אולי הגמר היחיד במונדיאלים בין שתי קבוצות טופ 10 הסטוריות.
      ארגנטינה לעומת זאת ב 78 שיחדה/איימה על פרו, דאגה שהאוטובוס של הולנד יסתובב בעיר שעות כדי שלא יגיעו במצב נורמלי לגמר, וכל זאת בניצוחה של חונטת גנרלים פשיסטית. זה הי עד כדי כך שאפילו פיפ"א (ארגון מהמושחתים שיש) שקלה לבטל את תוצאות המונדיאל הזה, או לתת אותו להולנד. זה כמובן תקדים מסוכן, אי אפשר ליישר לפי זה את תוצאות המונדיאלים ותחרויות הספורט לצערינו. זה החיים.
      ועם זאת אני מכיר אנשים שנשבעים שב 74 ראו את האידאל האוטופי של הכדורגל אצל הולנד (ואייקס שזכתה באלופות 71-72-73 בהרכב דומה) , ובאמת בכו בגמר, ולא התאוששו מזה עד היום.

      אני אגב, אוהד גרמניה, אבל אין על הולנד של קרויף, מזכירים את הביטלס

      הגב
      • קלבדוס

        אני, אני.
        קבוצת החלום שאני מדקלם מתוך שינה. ג'וני רפ ורנסברינק, ארי האן ורודי קרול, יוהאן הגדול והקטן. קרויף, קודם כל קרויף, הסילואטה הכי אלגנטית שעלתה אי פעם על הדשא, רקדן בלט. ומעשן במחצית. גם ביטלס וגם סטונז ביחד.
        מוחצים את כולם, עושים קציצות מברזיל וארגנטינה אחת אחרי השניה, והחלום ממשיך בדקה הראשונה של הגמר, בלי שגרמניה נוגעת בכדור מהשריקה, מס' 14 נכנס לתוך הרחבה והנה 0:1. אין יותר אגדה מזה.
        אין, שום דבר לא ישתווה לעצב הזה. אפילו לא ברזיל 82.

        הגב
        • גל

          צודק לגמרי:)

          הגב
  • שחר

    אגב, גרמניה התחילה עם זה ב 54, הונגריה הסופר נבחרת שהביסה את כולם (כולל את גרמניה באותו טורניר בשלב הבתים 8-2), הפסידה בגמר לראשונה במשחק רשמי אחרי 4 שנים.
    אנשים בהונגריה זרקו את מכשירי הרדיו מהחלון

    הגב
  • Matipool

    אני רחוק מלהיות אוהד ארגנטינה, אבל אם מה שמאסצ׳רנו עשה זה פנדל, אז בכל משחק צריך להישרק פנדל על כל 2-3 קרנות.

    הגב
    • שחר

      הם צריכים להיסגר על זה, התחילו עם זה באנגליה-פנמה

      הגב
  • אביאל

    הנה בני, תוסיף עוד כוכבית בדרך, מאה אחוז פנדל היה צריך להישרק לטובת ניגריה, נגיעה ברורה ביד, לא שונה בכלום מהפנדל שניתן אתמול לאיראן ועוד השופט הטורקי הלך לראות בטלווזיה והתייעץ, אם עד עכשיו דיברנו על קונספירציות של התאחדויות הכדורגל, עכשיו למאמינים יהיה קל אפילו יותר, חד וחלק שאם היה להפך ארגנטינה היתה זוכה, אבל ארגנטינה היא לא נבחרת מאפריקה, זה כל הסיפור.

    הגב
    • תבורי

      אביאל,
      אני לא רוצה להיגרר לזה אבל אין לי דעה חד-משמעית, לא בטוח שזוויות הצילום שקיבלנו בבית מספרות את הכל.

      הגב
    • Jhkj

      תקרא את החוקה לפני שאתה מדבר, אני אוהד בארסה וראמוס עשה אלף כאלה העונה ולא התלוננתי, הכדור לא הלך לכיוון השער והוא נהדף מהראש של השחקן שהרחיק, העובדה שהכדור פגע ביד רק סיכנה את ארגנטינה כי אם לא הוא היה מרחיק

      הגב
      • אביאל

        Jhkj - הכדור מוגבה לכיוון השחקן הניגרי, השחקן הארגנטינאי עולה לנגיחה, אם היד לא שם והיא לא צמודה אלא מונפת החוצה מהגוף הכדור מגיע לניגרי בלי שום בעיה ובזווית נוחה, זה פנדל ברור, למי אכפת אם ויתרת לראמוס על פנדלים כאלה ומה זה קשור לזה שאתה אוהד ברצלונה ? בדיוק כמו שאם הכדור פוגע בחומה וניתז ליד שמושטת מחוץ לגוף זה פנדל (והעובדה היא שכל השופטים בשנתיים האחרונות מזהירים את השחקנים), בקיצור כל עוד הכדור ניתז ליד שאינה צמודה זה פנדל, זה נכנס ביורו הקודם, גם אם זה מגיע מאותו שחקן, בדיוק כמו שהיה אתמול לפורטוגל, המגן (ברח לי השם) נגח את הכדור ליד של עצמו.

        הגב
        • Jhkj

          פגע קודם כל בראש של רוחו אבל, הכדור קודם כל נהדף, אם לא הייתה שם יד הכדור יוצא מהרחבה בכלל, או נשאר אצל רוחו, ככה או ככה העובד שהכדור פגע ביד הייתה רק לרעת ארגנטינה. כמו הפעם שראמוס חסם עם הרגל והכדור ניתז לו מהרגל אל היד, הכדור כבר נהדף, אין שום איום על כלום בשלב הזה, ואין לו שום דרך לדעת או להתכונן לזה שהכדור יעוף לו על היד מעצמו, הוא כמובן לא ניסה את זה, החוק הזה יושם שוב ושוב השנה וזה לא שונה הפעם, קרא בחוקה

          הגב
    • משה

      זה לא אותו מקרה כמו פורטוגל, כאן השחקן הנוגח פגע לעצמו ביד.
      לא החלטתי אם זה פנדל או לא.

      הגב
      • אביאל

        משה - תראה את ההילוך החוזר מאתמול, אמנם השחקן האיראני גם עולה לנגיחה אבל הכדור פוגע בראש של הפורטוגלי ועף לו ליד.

        הגב
        • אלעד כץ

          בשני המקרים לא צריך היה להשרק פנדל. הסיבה היחידה לשרוק על נגיעת יד היא כוונה של השחקן. האם היתה כוונה בנגיעה. השופטים עצמם כפי הנראה לא סגורים על החוק, ושורקים פעם ככה ופעם ככה.
          ולגבי תיאוריית הקונספריציה שלך, תעשה לי טובה. היו לשופט כל כך הרבה הזדמנויות להחליט לטובת ארגנטינה והוא לא. היה שיפוט טוב במשחק.

          הגב
  • דונאדוני

    דווקא ב-2002 הייתה לארגנטינה את הנבחרת הטובה ביותר על הנייר (בטורניר בוודאות ובהיסטוריה של ארגנטינה גם לדעתי).
    קרלוס רואה בשער.
    אז'אלה, וולטר סמואל, סורין וזנטי בהגנה.
    ורון, סימאונה ואיימאר בקישור.
    אורטגה, קלאודיו לופז ובאטיסטוטה בהתקפה.

    ואיזה ספסל! אלמיידה, גז'ארדו, פוצ'טינו, פלאסנטה, גוסטבו לופז ואפילו קאניג'ה הקשיש על תקן תפאורה.
    אה וגם קרספו אחד.

    פרוייקט גלאקטי שהתרסק כמו שכתוב בספר.

    הגב
    • Jhkj

      הייתה נבחרת באמת גדולה, הייתה מועמדת מספר אחת של סוכנויות ההימורים אחרי שפירקה כל מה שזז לפני אותו מונדיאל. חבל שלא הצליח. עדיין חושב שהנבחרת המדהימה של 2006 עם אבונדנסיירי קמביאסו, ריקלמה, קרספו סביולה, איימאר, אזאלה היינצה סורין זאנטי סמואל וורון מסאצרנו וילד אחד העונה לשם ליונל הייתה הטובה ביותר. המשחק מול סרביה היה פשוט כדורגל מושלם

      הגב
  • דובינסקי

    נהדר בני.

    הגב
  • אסף the kop

    לכבוש ביד מול אנגליה אחרי מאלווינס זאת לא רמיה, זאת מצווה.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *