הרים של קרח מפשירים (מקום ראשון!)

קשה לי להתלהב כשזה הולך טוב. קשה לי, כי אני מכיר את ההרגשה, את האמונה שהפעם זה אמיתי, שזה כאן כדי להישאר לפחות לכמה שנים טובות, שזה לא רגעי ועוד רגע המציאות תבוא ותיקח את זה. אז פיתחתי חומה בצורה של ספקנות כלפי הדברים הטובים. 1300 אוהדים מגיעים לעכו בערב קפוא? אני אתעקש לזכור את הפעמים שהיו כמה עשרות בודדות. הקבוצה מנצחת ונראית טוב? זה כבר קרה בעבר והתפוצץ בפרצוף. ניהול חדש ומבטיח? גם מזה כבר התלהבתי בעבר ונכוויתי. וברור שכל פעם זה שונה אבל אי אפשר לדעת מאיפה ואיך תבוא המכה, מה יאכזב אותך, מה יכשיל, מה פתאום יתפוצץ לך בפרצוף.

מתבקש לשמוח ולחיות את הרגע. זה בגדול מה שאני מנסה לעשות תחת חיים מחרידים בתוך לולאת זמן בין עבר לעתיד. כשאתה יודע מה היה אבל לא מה יהיה, אז מה שנשאר זה העכשיו ונכון שבקונג פו פנדה נאמר שההווה הוא מתנה ולכן הוא נקרא present אבל יש משהו באהדת כדורגל (ובכלל בחיים) ששם את הכל על ציר. כן, הכל זה תהליך, כמו שכותב פרוסנר: "הפער בין מה שאתה לא יודע שקורה למה שנראה לך שקורה."

אבל מאיפה מתחיל התהליך? מה עם מה שקרה עד עכשיו? מה עם הדפוסים שהתרגלנו אליהם? זה כבר מוטמע בנו כל כך חזק. להיכנס לזוגיות בגיל שלושים פלוס זה לא כמו להיכנס אליה בגיל עשרים; יש הרבה מטענים שאנשים סוחבים עליהם, הרגלים שהם פיתחו לבד ועכשיו כבר קשה להכניס לשם עוד בנאדם וקשה להאמין שהנגיעה הרגשית באמת נוגעת במקומות בהם אתה מצפה שהיא תיגע, קשה להרגיש את הלב אחרי שנים בהם הוא היה חסום למגע מחשש שישבר. קשה לקבל את זה שהדברים מצליחים פתאום ועוד באופן שנראה כל כך חלק, כאילו כל הקשיים של הקפאת ההליכים ומינוס תשע הנקודות לא היו קיימים, מחקנו את המינוס הזה ועכשיו יש מציאות של קרנבל, עם קונפטי והמנוני אהבה ביציע לעלי מוחמד וסולובדאן דראפיץ.

15894720_1379968642037980_5639552590855025568_n

אני רוצה להאמין שמה שנראה קל מבחוץ הוא תוצאה של עבודה קשה. הוא תוצאה של מודעות, של הבנה באיזה אופן צריך ללכת את הדרך הזו כדי שהיא לא תוביל לאותו מקום. אני רוצה להאמין שלהאמין זה לא מספיק, שצריך לעבוד וצריך לקבל את הקשיים שיגיעו בדרך, שצריך להתמודד איתם מתוך הכרות אמיתית עם הטעויות שכבר עשינו, עם הטעויות שנעשה אבל שלא נפחד לעשות אותם.

חשבתי אתמול על כך שמאז שהאייטיז נגמרו בשנת 83, בכל עשור היו לנו כמה שנים קטסטרופליות וכמה שנים טובות והמעברים האלו בין הפסגות לעמקים היו קשים עד שהכל קפא והקרח כיסה אותנו והגן עלינו שלא נצטרך להרגיש את האדמה, אבל החום נכנס ולאט לאט הוא מפשיר ופתאום יש בוץ כזה שבא לך להיכנס אליו ולהרגיש אותו על המגפיים, בוץ שמדביק אותך חזרה לאדמה ואתה יודע שאולי יבוא שוב החום וייבש אותה ואולי גם תוכל לשבת עליה בנחת, לעשות פיקניק נחמד עם חברים, להרגיש את הנעימות של העשב שצמח ולזכור שפעם היה כאן קרח שכיסה את הכל אבל עכשיו אפשר לשבת על הדשא ולשמוח קצת.

 

Share on FacebookTweet about this on Twitter

56 תגובות ל “הרים של קרח מפשירים (מקום ראשון!)”

  1. אסף the kop (פורסם: 3-1-2017 בשעה 10:29)

    ברכותי.
    מקווה שנצטרף אליכם (אם הפועל יירדו לליגה א' יעלו 3 לליגת העל לא ?)

    • תומר חרוב (פורסם: 3-1-2017 בשעה 10:56)

      לא חושב. מניח שתהיה יורדת אחת ושתי עולות.

      • אסף the kop (פורסם: 3-1-2017 בשעה 11:00)

        אם כך, אז יהיו 3 עולות ללאומית לא ?

        • תומר חרוב (פורסם: 3-1-2017 בשעה 11:03)

          או שיבטלו יורדת. נראה מי ילחץ חזק יותר ומי יהיה עם החרב על הצוואר, אבל אל תמהר לחגוג, אני חושב שהם יסתדרו עד סוף השנה וירדו ליגה "על הדשא". ואז יהיה לך דרבי, אתה לא מעדיף?

          • אסף the kop (פורסם: 3-1-2017 בשעה 14:33)

            מעדיף שהם יתנדפו לליגה ג'

            • גיא זהר (פורסם: 3-1-2017 בשעה 16:24)

              לא נראה לי שמיטש רוצה שהקבוצת אם-בת שלו תעלה ליגה

            • אסף the kop (פורסם: 3-1-2017 בשעה 19:11)

              יש מצב שאתה צודק

  2. ברוך טייאר (פורסם: 3-1-2017 בשעה 10:50)

    הספקנות, הכויות, והפעמים שזה התפרצוף לך בפנים , לא אמורות לכבות אותך אלה לחשל אותך לעתיד , אל תצפה שזה לא יקרה עוד פעם , פשוט תהנה מהרגע, תהנה מהדשא .

    • תומר חרוב (פורסם: 3-1-2017 בשעה 10:55)

      אהלן ברוך
      נכון, זה מה שאני מנסה לעשות למרות העולם המחריד. האמת שבאצטדיון זה באמת ככה, אבל יום אחרי קשה לי לעבד את התחושה הזו במנותק מהחרדות. אבל נראה לי שלאט לאט זה מצליח.

  3. רענן (פורסם: 3-1-2017 בשעה 10:59)

    אני בזוגיות הזאת משנת 70 מגיל 8 ועדיין מתרגש (כמו בזוגיות מתחדשת ) כל פעם מחדש
    ויש סבלנות ויש אהבה , וזה מה שמרגיש כאוהד שצריך לתת , סבלנות ואהבה.
    זוכר כנער את מעריב ספורט של יום ראשון ההוא
    "נתניה עברה לטניס 6:0 6:1 "

  4. גדגדון (פורסם: 3-1-2017 בשעה 11:00)

    תשמע… כאוהד ב"ש אני לא יכול שלא להזדהות. תחושה מודחקת שרובצת שם איפשה על איך זה ירגיש כשנחזור לעמקים, שטרנר יתרוקן, שנלך לים באוקטובר או יותר גרוע נחזור למאבקי ירידה. ראיתי את המשחק שלכם אתמול, יש לכם סגל סימפטי מאוד ואת אחד המאמנים הטובים בארץ, קהל שמח ובעלים חיובי – מותר לכם להנות מהרגע.

    • תומר חרוב (פורסם: 3-1-2017 בשעה 11:08)

      מנסים.
      לפני כמה פוסטים אצל פרנקו מישהו שאל למה אוהדי ב"ש נכנסים ללחץ בגלל כמה תוצאות לא טובות אבל בעיני זה מובן שמי שקיבל פתאום את כל העולם על מגש מפחד לאבד אותו באותה צורה. אנחנו תמיד אומרים, תן לי להרגיש אליפות ואז למות (חצי מטפורית וחצי מעשית) כי כשאתה מגיע למקום שלא חשבת אי פעם שתגיע אליו, זה עוד יותר קשה להאמין שתצליח להישאר. עכשיו, תן לי באמת להגיע לאן שאתם הגעתם ואז לחזור לבינוניות (אבל לא להתרסק, התרסקות מוחקת את כל מה שהיה איכשהו קצת טוב) אבל אנחנו מאוד מאוד רחוקים מזה. אינשאללה אמן.

  5. אמיתי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 11:46)

    מצויין
    העיקר שיש לב שיפשיר ויישבר. בלי זה מה יש?

  6. ארז (פורסם: 3-1-2017 בשעה 12:42)

    נהדר תומר.
    מסוג הפוסטים שממחישים לגמרי עד כמה לפעמים ברמה הרגשית (להבדיל מהאסתטית נניח) המשחק והספורט בכלל הם רק תירוץ. טריגר לעולם הרגשי שלנו ולדברים שמבקשים לקבל ביטוי וזקוקים לגירוי המתאים. כמה אנחנו משליכים מהעולם הפנימי שלנו על החיצוני.
    עלו, הצליחו, שגשגו.

  7. אריאל (פורסם: 3-1-2017 בשעה 13:36)

    מעולה, אהבתי מאוד.
    החום מגיע לנתניה. להפועל דה וינטר איז קמינג.

  8. Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 15:18)

    אני חושב על סתיו שחם. האיש לקח קבוצה מפורקת והצליח לאט לאט להעלות אותה עד לליגת העל ועכשיו הקבוצה מקרטעת, העיריה הבנתי עושה בעיות והאוהדים שותים את דמו בגלל הסיפור עם הפועל תל-אביב. אז קודם כל לאוהדי הפועל כפר-סבא מישהו צריך לומר שעדיף שיגידו לאיש תודה וישתקו. אם יש להם בעיה הם יותר ממוזמנים לשים לו הצעה על השולחן ולקחת את ניהול הקבוצה על עצמם. הדבר שמעניין אותי, תומר, זה מה אתה חושב יקרה עם אוהדי נתניה ואייל סגל ברגע שהקבוצה שלכם תתחיל לקרטע? האם העיוורון והאווילות הזו של אוהדים הוא משהו חוצה קבוצות? או שאתם מבינים שבזכותו יש לכם בכלל קבוצה ועל מה שלא תקבלו ממנה, בין אם ליגת העל ובין אם משחקי יום שישי במגרש החול בטיז אל נאבי, אתם צריכים לומר לו תודה?

    • יואב (פורסם: 3-1-2017 בשעה 16:00)

      העיוורון והאווילות בפירוש חוצה קבוצות. ארץ אוכלת יושביה.

    • טל המנצ'סטרי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 16:48)

      שאוהדי כפ"ס ישתקו? באמת?
      בתחילת הדרך וגם לאחר מכן, סתיו שחם פגע בלא מעט שנשכבו על הגדול בשבילו.
      להגיד לו תודה, בסדר, שם את הכסף (וגם אם לא היה, הם לא היו נעלמים, מועדון גדול יותר מכל יחיד, גם אם יש לו מזומנים בחשבון הבנק) אבל יש לזה תאריף פג תוקף, בטח כשמתברר עכשיו שהוא עשה סיבוב של יחסי ציבור על חשבון הקבוצה והאוהדים שלה.
      איפה כל ההבטחות שלו? ככה זה עם גונבי דעת, אני מתקשה להאמין שיש כאלה שאוכלים את הלוקשים שלו עכשיו.
      שחם, כמו טביב (לא הפריע לאוהדי הפועל ת"א שהוא רמס את כפ"ס בשביל הפועל) כמו אשר אלון והדומים להם, זה לא מעט החולי שיש בכדורגל הישראלי.

      לא סתם דוביד דוויצר ז"ל אמר שבכדורגל הישראלי כולם עובדים על כולם, זה נכון גם להיום.

      • Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 16:58)

        "שם את הכסף". האנדרסטייטמנט של השנה (למרות שהיא בסך הכל בת יומיים). יש לך את הכסף לשים במקומו? בבקשה תתכבד נא ותעשה את זה, ואז תנהל את הקבוצה ואת עצמך איך שאתה רוצה.
        "עשה סיבוב של יחסי ציבור על חשבון הקבוצה והאוהדים שלה". הרגת אותי עכשיו. זכותו המלאה לעשות לעצמו יחסי ציבור. אה, סליחה, מותר לבעלים לשלם כסף כדי שהאוהדים יהיו מרוצים אבל חס וחלילה שיפיק מזה איזו תועלת לעצמו שלא עולה בקנה אחד עם מה שהאוהדים חושבים לנכון.
        שתי עובדות: 1. הפועל כפר סבא קבוצת כדורגל בליגת העל. 2. בלעדי סתיו שחם (או מישהו אחר בן דמותו) הפועל כפר סבא היתה קבוצת כדורגל בליגה האזורית למקומות עבודה בקצה הצפון מזרחי של השרון. תודה ושלום. מעניין אם כל המקללים למינהם עשו את זה גם במשחק נגד הפועל רמת גן שהבטיח את העליה לליגת העל.

  9. טל המנצ'סטרי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 17:03)

    מישהו הכריח אותו לשים את הכסף? או שבעולם שלך צריך לסגוד לבעל המאה ולא משנה שהוא משתין עליך לאחר מכן?
    ההתארגנות מחדש של אוהדי הפועל כפ"ס בליגה השלישית נעשתה מהלב ובלי קשר לאיזו ליגה הם נמצאים, זה הבסיס וזה חזק יותר מכל בעל מאה רגעי והם, האוהדים האמיתיים ימשיכו להיות שם גם אם שחם יילך וגם אם יירדו בחזרה ליגה.

    הפועל כפ"ס קבוצת ליגת על שנאבקת עם הפועל ת"א בתחתית, קרב ישיר כמעט על הישרדות בליגה, ואתה באמת לא מוצא פסול ש"פתאום" הבעלים של כפ"ס הציע את עצמו לעזור להפועל ת"א? זה לא עקום בעינייך? מותר לו לעשות מה שמתחשק לו?
    איפה הכבוד ויושר לקהל אוהדים, למועדון כדורגל שהוא אמור לייצג?

    אגב, את מי אתה אוהד?
    גילוי נאות, אני לא אוהד כפ"ס או אף קבוצה אחרת בישראל.

    • Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 17:24)

      ברור שאף אחד לא הכריח אותו לשים את הכסף. הוא לא פילנטרופ ולא אמור להיות כזה. משתין עליך? מה הוא בדיוק חייב לך?
      שמע, אין לי בעיה עם ביקורת על בעלים, אבל זה קצת מציק שיש לאוהדים כזה זכרון קצר. מעניין אם היתה ניתנת לאוהדים בשנת 2013 במעמקי ליגה א' את האפשרות לוותר על סתיו שחם בגלל שבשנת 2016/7 הוא יעשה מהלכים שלא ימצאו חן בעיניהם בליגת העל הם היו עושים את זה.
      אני אהדתי את מכבי תל-אביב בכדורגל בשנות ה-70 וה-80. מאמצע שנות השמונים לא מעניינת אותי במיוחד קבוצה זו או אחרת בכדורגל (או בספורט בכלל) בישראל.

  10. טל המנצ'סטרי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 17:35)

    מה הוא חייב? לואליות, יותר מכל דבר אחר, גם יותר מכסף. לואליות למערכת, לאוהדים, למועדון ובתור בעלים שלו.
    רוצה לעזוב (וסביר להניח יותר מזה) להפועל ת"א, אז מעבר לגועל שזה מייצר, בעלי הון שעוברים ממועדון כדורגל אחד לשני (או במקרה של טביב, כבר שלושה מועדונים שונים) תעזוב את כפ"ס, תן את המושכות למישהו אחר ותמשיך לאן שאתה רוצה, אבל תכבד את המקום שבו אתה נמצא ואת מי שאוהד אותו.
    אין שום זיכרון קצר, אוהדי הפועל כפ"ס הוקירו את מה שעשה למען המועדון וברגעים קשים, וכן, אני בטוח שרובם היו מוותרים על הכל ואם זה אומר שלא יבגדו בהם כמה שנים בודדות לאחר מכן.
    יש דברים שהם מעבר להצלחה רגעית או באיזו ליגה הקבוצה נמצאת.
    זה לא עוד מהלך שלא מוצא חן בעיניהם (פיטורי מאמן, לשים תקציב X או Y) זה מהלך שנוגד כל שכל ישר בספורט, את הסופרטיביות עצמה.

    • Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 17:43)

      אם להיות ציני אני אשאל אם גם בעבודה אתה מאמין למנכ"ל שלך שאומר "כולנו משפחה אחת"?
      אין לנו וויכוח לגבי השאלה האם התנהלות כזו צורמת. הנקודה שלי היא שהצרימה הזו היא חלק מהעולם. בדיוק כמו שאין מה לקלל שחקן שמחפש לעזוב את קבוצת נעוריו על מנת לעבור לקבוצת צמרת. כל עוד סתיו שחם לא עבר על איזשהו חוק אז מה לעשות, זה העולם.
      אתה מדבר על סתיו שחם כמו על בעל שבגד באישתו עם החברה הכי טובה שלה, אבל מה לעשות שניהול קבוצות ספורט זו לא מערכת יחסים אלא עסק בראש ובראשונה. אולי אם בהפועל תל-אביב היו מבינים את זה הם לא היו בדרך לליגה ג'.

      • אריאל גרייזס (פורסם: 3-1-2017 בשעה 17:47)

        אני באמת לא מבין את הנקודה שלך. בתור אוהד כפר סבא החזקתי מאוד מסתיו שחם והיללתי אותו איפה שרק אפשר על מה שהוא עשה עם הקבוצה הזאת (דרך אגב, זה נכון שהוא שם כסף אבל הוא מקפיד מאוד על ניהול מדויק ולכן הוא לא מוציא יותר מדי כסף מהכיס שלו ולראיה העובדה שכפר סבא לא ממש מתחרה בצמרת, באנדרסטיימנט). אבל למה שאוהד הקבוצה לא יכעס כשהבעלים שלו פתאום מציע לעזור ליריבה לתחתית? זאת לא התנהלות צורמת – זאת התנהלות בלתי מקובלת בכלל! ובוא נזכור שאוהדי כפר סבא סבלו בדיוק את הדבר הזה כבר עם אלי טביב, שלמעשה חיסל את הקבוצה שלהם. למה שנסכין עם התנהגות כזאת פעם נוספת?

        • Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 18:08)

          ראשית, אין לי בעיה שתכעס. שנית, במבט כולל במרקם של הכדורגל הישראלי העלמות של מועדון כמו הפועל תל-אביב זה דבר משמעותי. זה לא שיש 20 מועדונים אחרים עם מסורת וכמות אוהדים כמו הקבוצה הזו. עזרה להפועל לשרוד צריכה להיות האינטרס של כל מי שכדורגל ישראלי חשוב לו.

          • אריאל גרייזס (פורסם: 3-1-2017 בשעה 18:23)

            די, נו. יש 8 מיליון אנשים בישראל, עוד כמה יהודים עשירים בעולם – דווקא סתיו שחם מכולם צריך לבוא להציל אותם? זאת סתם התנהגות שערוריתית של בעלים.

            • Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 18:31)

              לא. סתיו שחם הוא איש עסקים שראה כאן הזדמנות עסקית כלשהי ורצה לנצל אותה. בדיוק כמו שחקני ספורט שנותנים עונות מטורפות בשנת חוזה ואחר כך חוזרים לישון. לא מוצא חן בעינייך המצב הקיים (ובצדק)? תעביר חוק שאוסר על פעילות שכזו. כל עוד מותר לו לעשות את זה אני לא מבין מה אתם רוצים ממנו.

              https://www.youtube.com/watch?v=Jjf1O4jMqeM

            • אריאל גרייזס (פורסם: 3-1-2017 בשעה 18:33)

              אז שיילך מהקבוצה שלי. כדורגל וספורט זה לא סתם עסק. זה דוחה בעיניי

            • Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 18:42)

              א. הקבוצה שלו (-:
              ב. הוא אמר בעצמו שאם יביא מישהו וישים לו הצעה סבירה הוא יילך. בבקשה, תן לו הצעה סבירה.
              ג. אתה רוצה שהקבוצה תתנהל בצורה רומנטית? שלח אימייל לאלפסי שייתן לך פרטים (ואני לא ציני כאן. מגיע לו ולחבריו כל הכבוד). רק תתכונן שהמחיר יהיה התבוססות במגרשים הבוציים של ליגות א'-ג'.

              הויכוח הזה קצת מזכיר לי את כל אלו שצועקים שצריך לוותר על התמיכה האמריקאית בכל פעם שארה"ב יוצאת באיזו אמירה כנגד ההתנחלויות (והכי אני אוהב את אלו שמציעים להתחבר לרוסיה במקום…).

            • אריאל גרייזס (פורסם: 3-1-2017 בשעה 18:45)

              הקבוצה שייכת לאוהדים, לא לבעלים. בלי אוהדים אין לה זכות קיום. אני לא צריך לשים לו הצעה, מספיק שגם אני וגם שאר האוהדים לא נגיע למשחקים, זה יספיק. התגברנו על כמה וכמה בעלים איומים, נתגבר על עוד אחד, אני לא מודאג

            • Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 18:54)

              חכה רגע. יש לי קצר במעגל הלוגיקה במוח אחרי שקראתי את המשפט הראשון שלך…
              עזוב, לא נצא מזה.

            • אריאל גרייזס (פורסם: 3-1-2017 בשעה 19:23)

              קבוצה בלי אוהדים היא אוסף של אנשים שמשחקים בפארק ביום שישי. היא חסרת משמעות. תחשוב על זה ככה – בקבוצת כדורגל הכל מתחלף. שחקנים, מאמנים, בעלים, אפילו המדים. הדבר היחיד שלא מתחלף זה האוהדים. המחשבה שקבוצה שייכת לבעלים שלה היא מאוד אמריקאית. אבל בלי האוהדים, ג'רי ג'ונס חסר משמעות. סתיו שחם יכול ללכת (דרך אגב, בניגוד להפועל לא אמורה להיות לו שום בעיה למכור, הקבוצה במצב פיננסי איתן), הפועל כפר סבא תישאר

            • Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 19:28)

              קבוצה בלי אוהדים היא כמו מוצר בלי לקוחות. אל תתבלבל.

            • אריאל גרייזס (פורסם: 3-1-2017 בשעה 19:31)

              קבוצה היא לא מוצר, אל תתבלבל

            • Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 19:32)

              היא כן, רק ששכחו לספר לך.

            • אריאל גרייזס (פורסם: 3-1-2017 בשעה 19:47)

              ביום שתראה לי מוצר שמאמלל אותך ואתה עדיין ממשיך לצרוך אותו אני אסכים איתך.

            • Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 19:54)

              חיי נישואין

            • אריאל גרייזס (פורסם: 3-1-2017 בשעה 20:15)

              נישואין זה מוצר? וגם בזה מתגרשים. די

            • Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 20:21)

              הדוקטורט מחק לך את שאריות חוש ההומור?
              אלכוהול לאלכוהליסטים
              סיגריות
              מאכלים משמינים בשביל אנשים שסובלים מעודף משקל קיצוני
              כדורגל ישראלי
              ווקס להסרת שיער
              פלפלים חריפים
              עניבות לעבודה (למזלי אני לא צריך אבל רק לחשוב שהייתי צריך גורם לי לזיעה קרה)
              גרביים (אני מאלו שהתפרים בגרביים מוציאים אותם מדעתם)

            • Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 20:27)

              מכונות הימורים בשביל מהמרים כרוניים

  11. רועי מ (פורסם: 3-1-2017 בשעה 19:51)

    אמיר אני אוהד הץנתניה מאז הצשחק ב82 בעיגול האמצע עם שמשון תל אביב לא מחבב את כפר סבא.
    אבל בשום מקום מתוקן בעלי קבוצהמלא יכול לומר שהוא רוצה לעזור ליריבה.
    מה גם שאסור להחזיק שתי קבוצות בבעלותיך
    אתה רוצה לקלת את הפועל?
    תמכור את כפר סבא.

    בכלל צריך צינון במעבר בין קבוצות, אבל אני מצפה לשום דבר כאן
    טביב דרך אגב החריב גם את עליה כפר סבא

    • Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 20:02)

      א. רועי, קראתי בוואלה ספורט (אם אני לא טועה) טור יפה של אוהד מכבי על החשיבות של הפועל תל-אביב בשבילו. יש אינטרס, גם להפועל כפר סבא, שמועדון כמו הפועל תל אביב ימשיך להתקיים.
      ב. עד כמה שאני יודע שחם לא רכש את הפועל תל-אביב ולפיכך אין במעשיו בעיה חוקית. אני מקווה שאתה לא מצפה ממנו למכור את הפועל כפר סבא לפני שהוא מחליט על רכישה של קבוצה אחרת.
      ג. אני מסכים איתך שצינון הוא דבר ראוי. כמו גם הרבה דברים אחרים בנוגע להתנהלות הכדורגל בכלל והכדורגל הישראלי בפרט. בהצלחה.

  12. תומר חרוב (פורסם: 3-1-2017 בשעה 20:04)

    אמיר, עשית פה סלט רציני מלא בהכללות.
    סתיו שחם הוא לא קורבן. לבעלים יש אחריות לדאוג לרווחת המועדון ולהצלחתו ללא תנאי, ברגע שהוא מחפש "לעזור" למועדון אחר הוא מפר את האחריות שלו. אני לא מודאג ממצב כזה במכבי נתניה כי אייל סגל בקושי רוצה להיות הבעלים של נתניה, בטח שלא מעניינים אותו מועדונים אחרים.
    ובכלל, למה הכל אצלך עובר אל "האוהדים"? כאילו האוהדים הורסים ומפרקים קבוצות. עוד לא ראיתי קבוצה, כולל ביתר, שהתפרקה בגלל האוהדים שלה והתנהגותם. מי שמנסה לציר תמונה כאילו זה המצב בהפועל תל אביב פשוט מקשקש. קבוצות מתרסקות בגלל שהמערכת מאפשרת את זה, היא מאפשרת לאנשים לשלוט במועדונים מבלי להשקיע כספים או להציג ערבויות, היא מפקירה מועדונים בידיים פרטיות שלא ראויות להם.
    החשש שלי מהפוסט הוא לא רציונאלי, זו חרדה. לא בגלל מה שיהיה, בגלל מה שהיה.

    • Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 20:15)

      "לבעלים יש אחריות לדאוג לרווחת המועדון ולהצלחתו ללא תנאי". אחריות כלפי מי? לדוגמא, ג'ורדי יש אחריות לדאוג להצלחת המועדון כלפי מיטש. לא יצליח לספק את הרצון של מיטש? יפוטר. למיטש יש אחריות כלפי מי? מישהו יכול (או יש מישהו שאתה חושב שיש לו את הזכות) לפטר את מיטש? נוצרה התחושה שהאוהדים חושבים שהבעלים עובדים אצלם. מה לעשות וזה פשוט לא נכון, וברגע שאוהדים מתחילים להרגיש את זה, זה בדיוק הרגע שבו כל בעלים שפוי לוקח את הרגליים והולך ובמקומם מקבלים כל מיני בעלים הזויים.

      • אמיתי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 20:20)

        דורפן הגדיר את זה יפה – חוזה לא כתוב.
        היו מקרים שהקהל העיף בעלים לא מתאים
        או שמחאות עבדו ושינו.
        גם לשיטתך אם זה מוצר ואנו צרכנים וקרה
        ואנו לא מרוצים מהמוצר למה שלא נמחה?

        • Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 20:27)

          תמחה, בבקשה. אתה יכול לא לבוא למשחקים, לבוא ולא לעודד, לבוא ולעודד את הקבוצה השניה, לא יודע מה. רק האוהדים נשמעים כאילו הבעלים עובדים אצלם וזה כבר קו בעייתי.

          • Ljos (פורסם: 3-1-2017 בשעה 20:32)

            זה כי הם באמת אמורים לעבוד אצלם, לפחות בעולם אידיאלי.
            רק בגלל שהם השתלטו על המועדון בצורה עסקית, לא אומר שמדובר בעסק, למרות מה שממשלת ישראל מתעקשת להראות.

          • אמיתי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 20:35)

            הם לא עובדים בשבילם. שוב לשיטתך הם מספקים
            מוצר או שרות. הלקוח לא תמיד צודק?

            • Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 20:43)

              הלקוח תמיד צודק זו מנטרה מעולה לעסקים שרוצים לשרוד ועדיין לא מיצבו את עצמם ככאלו שגם אם הלקוח לא מבסוט מהם הם לא יסבלו. יש מצבים בהם המנטרה הזו לא רלוונטית:
              א. ההכנסות של החברה לא תלויות בשביעות הרצון של הלקוחות (לדוגמא, גם אם אתה שונא את הטעם של תרופה ואת העובדה שהמחיר שלה מופקע עדיין תמשיך לקנות אותה).
              ב. הלקוחות שבויים פסיכולוגית (מי אמר אפל ולא קיבל?).

              ספורט זה בדיוק המקרה השני, רק שאוהדים לפעמים מתבלבלים וחושבים שבגלל שהם לא מסוגלים נפשית להחליף קבוצה אז הקבוצה שייכת להם. מכאן קצרה הדרך לאוהדים ששורפים את המועדון, מטרידים את הבעלים וכיוצא בזה.

            • אמיתי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 21:00)

              אני לא יודע מאיפה קיבלת את הרושם שהאוהדים שההשפעה שלהם
              מאד מוגבלת הרסו קבוצות. לא פה ולא בשאר העולם. מה האוהדים של
              אוקלהומה או סיאטל הם האשמים שקבוצתם עוברת? האם האוהדים
              של מכבי חיפה אחראיים על חוסר ההצלחה? אוהדי הפועל חתמו על החוזה
              עם מנדיונדו? אי אפשר גם לקרוא לנו לקוחות וגם להאשים אותנו במחדלים
              הניהוליים..
              רוב הבעיות של הקבוצות המקצועניות נובעות מניהול לקוי כתוצאה מהחלטות
              הבעלים. לא עולה דוגמא אחת של אוהדים שפירקו קבוצה..

            • Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 22:17)

              יש לך ד"ש מאלפסי

            • אמיתי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 22:22)

              הוא פירק קבוצה? חשבתי שהקים אחת..ועוד רחמנא ליצלן
              קבוצת אוהדים..
              ביתר חיה וקיימת ואף הגיעה לאירופה. דווקא הבעלים הנוכחיים
              שלה פירק לפחות קבוצה אחת..
              לא תופס לצערך

            • Amir A (פורסם: 3-1-2017 בשעה 22:31)

              מה זאת אומרת לא תופס. בית"ר פעם היתה המייצגת של ישראל האותנטית (תהרוג אותי אם אני יודע מה זה אומר) והבייבי של המדינה בתקופת מלמיליאן, נויימן, יוסי מזרחי, אלי אוחנה, גרי ונדרמולן למי שזוכר ועוד. מה היא בדיוק היום?

            • אמיתי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 22:45)

              השתנתה. כמו כל דבר בחיים.
              ומאד בדומה למפלגה שמזוהה איתה.
              אגב היא גם הייתה מזוהה עם חוזים על
              מפיות ובעלים עם עבר פלילי בחצי מהכדור
              המערבי. אבל היא שורדת בייחוד בגלל האוהדים
              שלה. לא ירדה 3 ליגות כמו פארמה או הייתה מעורבת
              במכירת משחקים סטייל יובנטוס או מה שקרה לריינגרס.
              יש לך דוגמא ממקום מושבך? כי הבאתי כבר איזה 10
              דוגמאות לבעלים שהחריבו קבוצות ועדיין הכי טוב שלך
              זה הקבוצה שייצגה אותנו בליגה האירופאית..

            • Dr. van nordstrand (פורסם: 3-1-2017 בשעה 22:04)

              כמה פלוסים של תמיכה לאמיר.

  13. Dr. van nordstrand (פורסם: 4-1-2017 בשעה 17:47)

    תומר,
    קודם כל- תודה על השיתוף במחשבות. אנושי, יפה ומרגש.
    לגבי נתניה רציתי לשאול:
    מאז שנות ה 90 – מה היה השלב הכי מאוחר בעונה כלשהי שהרגשת שיש סיכוי טוב עדיין לאליפות ( ליגה ראשונה )?
    זו שנת 2009 או זמן אחר?

לא ניתן להגיב.