4-2-3-1 (יובה-בארסה.נוק אאוט!)

חששתי שאחרי עשר דקות כל הפוסט שכתבתי לפני יראה מטומטם, אז יפה שניצחנו אבל עוד יותר חשוב שהבלוגר לא יצא אידיוט.

זה היה נוקאאוט. את הקטע שאחזקת הכדור לא מספרת את המשחק כבר למדנו מזמן אבל יובה לא רק הסתדרה עם בארסה, היא הייתה צריכה לתת לה עוד אחד שניים. שמונה בעיטות למסגרת לעומת שלוש בלבד של בארסה. המצב של אינייסטה היה מסוכן בדקה קריטית אבל זו הייתה דומיננטיות בשחור לבן מהרגע הראשון.

יובה הייתה צריכה את המשחק הזה. היא חיכתה לו משמינת הגמר בשנה שעברה. אחרי ההדחה במינכן בסיום של משחק כביר הם הבינו שאת ההתמודדות הם הפסידו במשחק הראשון ומאותו רגע המועדון הזה לא הפסיק לדבר על צ'אנס נוסף, לא רק לנסות לזכות בגביע, אלא לקבל עוד התמודדות עם קבוצת ענק ולמרות הבינוניות של בארסה, היא עדיין קבוצת ענק.

עד הגומלין ידברו על איך יובה היא לא פריס ואיך אחרי פריס אף אחת לא תרשה לעצמה לעלות לדשא בקאמפ נואו כמו פריס. השאלה האם יובה תשנה שיטת משחק או שתלך עם מה שהביא אותה עד הלום.

ראיתי הרבה תלונות על צוות השידור. לא מבין אתכם אנשים, אני מול בי טי ספורט עם ליניקר-פרדיננד-ג'רארד-רייט וסטיב מקה בשידור וזה רק אינטרנט מהיר ותוכנת אייסטרים, באמת שטויות. המוצר בינוני כי אתם משלמים עליו, הגיע הזמן להפסיק.

***

עדכון מחצית:

זה עובד!!!

יובה התנפלה על בארסה במה שאין לה והאגפים הביאו את השערים. השער הראשון הגיע מהתקדמות של חדירה באגף השמאלי בליווי צמוד של מנדזוקיץ שאפשר לחדירה להעביר את הכדור לפיאניץ ומשום לשחקן הכנף בצד השני קוודראדו שבישל את השער. בשני זה כבר היה מנדז'וקיץ שבישל לדיבאלה שפנוי במקומות שהוא צריך להיות וגם הגיע חד.

חצי שני? יובה הורידה קצת את הרגל מהגז ונתנה לבארסה להניע כדור. היא מתכווצת לרחבה ומבצעת שמירות כפולות על מסי וניימאר (הגנה נהדרת של אלבס). האמירה: שאינייסטה, מסצ'רנו, סרג'י ומתייה (שהרים כדור נהדר לסוארס) ינסו לנצח אותנו.

ועדיין: הברקה של מסי (כמו במסירה לאינייסטה) וזה 2-1 שביר לגומלין.

****

וזה נכתב לפני:

ה3-4-3 שקונטה הנחיל לצ'לסי היה מערך שהוא לחלוטין מכיר, הוא עצמו שיחק והיה חלק ממנו ביובה של שנות ה90. כשקונטה הגיע לצ'לסי הוא רצה לשחק את ה4-2-4 שבו הוא השתמש בסיינה, מערך שהיה תעודת הזהות שלו, כמו שבדרך כלל יש למאמנים האיטלקים. אני מניח שהוא חשב שזה מערך שיתאים לכדורגל האנגלי שאוהב לרוץ ובאמת קונטה פתח את העונה לא רע, אבל צ'לסי המריאה באמת רק כשהוא חזר לשנות ה90 והוציא מהמחברת את המערך של המורה הגדול שלו, מרצ'לו ליפי.

נהוג לזהות את שיטת שלושת הבלמים עם חמישה קשרים ששניים בכנפיים, יש שיגידו חמישה מגנים. שלמה שרף אהב את השיטה הזו בנבחרת ובנה על השטח החופשי של המגנים, על האפשרות שלהם לתקוף יחד. קונטה עצמו השתמש במערך הזה ביובה, גם אחרי שהבין ש4-2-4 האהוב עליו לא יעבוד שם. בשביל לשלב את הגאונות של פירלו (שבתחילת הדרך הטילו ספק ביכולת של קונטה להשתמש בו) הוא עבר לשלושת הבלמים ויצר קישור מעובה שכל תפקידו לפנות לפירלו מקום, להתיחס אליו כמו אל הקווטרבק, רג'יסטה,  ולגונן עליו כדי שינהל את המשחק מהעמדה האחורית שלו. גם נבחרת איטליה אימצה את השיטה הזו ביורו 2012 כדי לאפשר לפירלו להוביל אותה לגמר. ב3-5-2, שחקני הכנף מצאו הרבה שטחים ריקים ופירלו תמיד מצא אותם בכדור גאוני. ליכשטיינר חגג על הליגה האיטלקית בזכות שיתוף הפעולה עם פירלו שגם הוליד את הוידאו הנהדר הזה.

https://youtu.be/5jFuVLFln0A

המערך של קונטה-ליפי משמר את האפשרות של המגנים לתקוף ללא הפסקה אבל מוציא שחקן מהקישור המרכזי ומעביר אותו קדימה. קונטה הבין שמיותר לקחת שחקן כמו אנגולו קאנטה ולתחום אותו למרכז המגרש, קאנטה בצ'לסי הוא בעצם השחקן החופשי, הוא פשוט רץ לכל מקום ומלווה את הכדור, לא מחזיק אלא רק מלווה. במקום להגביל אותו שיגונן על פברגאס (שבקלות יכול היה להיות הרג'יסטה בצ'לסי) הוא פשוט עושה את זה בערך בשביל כל שחקן שמחזיק את הכדור.

הויתור על שחקן באמצע המגרש מצריך שני דברים: הראשון הוא בלם אחורי שידע להניע כדור. קונטה חלם שבונוצ'י יצטרף אליו אבל "הסתפק" בדויד לואיז שהתפקיד הזה תפור עליו אחרי כל המעברים מהקישור להגנה. הדבר השני זה שחקני כנף תוקפים שיכולים לרוץ בלי הפסקה. אז הוא הביא את מרכוס אלונסו שנותן עונה פנטסטית והמציא מחדש את ויקטור מוזס כשגם לפדרו שעושה המון שטח מההגנה להתקפה יש חשיבות גדולה במערך שיותר מכל, משחרר את אדן הזארד לעשות את המג'יק שלו בהתקפה.

בינתיים בטורינו, אלגרי רואה שיש לו בלם כמו בונוצ'י, שאין לו רג'יסטה טוב בכושר משחק (מרקיזיו שהיה נהדר עד שקרע את הרצועה בברך לא מצליח לשחזר את היכולת שלו), שהכישרון של דיבאלה הולך לאיבוד בשלל המערכים שהוא בונה (הוא ניסה אותו בכנף ב4-4-3 ומאחורי מנדזוקיץ ודיבאלה ביהלום), שכשהוא עולה עם שני חלוצים אז הוא גם "מבזבז" את מנדז'וקיץ במערך וגם מגביל את היגוואין ושאין לו מקום בהרכב לחואן קוואדרדו. אז הוא לוקח את המהלך של קונטה-ליפי ועושה צעד אחד קדימה. הוא מוותר על בלם ומעבה את הכנפיים. יש לו שני מגנים תוקפים כמו בשיטה של שלושה בלמים (סנדרו ואלבס) והוא מוסיף אליהם שני קיצוניים (קוואדרדו ומנדזו'קיץ' שעל התפקיד החיוני שלהם במערך כתבתי בפוסט הקודם).

אז עכשיו לאלגרי יש קישור כמו קונטה אבל התקפה מעובה והמון אפשרויות לדיבאלה לעשות את הקסם שלו. ואיך זה עובד בלי להפקיר את ההגנה? פה נכנסות לפעולה הריאות של שחקני הכנף. אמנם ליובה אין את קאנטה שמסוגל לרוץ כמו שני שחקנים אבל העיבוי של הכנפיים מאפשר תמיד לשחקן אחד לפחות ללוות את הכדור וליצור עוד אפשרות, התקפית או הגנתית, שתיצור יתרון מספרי בשדה. ככה אלגרי מקווה להימנע מהקרב על מרכז המגרש שבארסה כל כך אוהבת לנצח, ולהכריע אותו במקומות אחרים. האם זה יעבוד? הרבה תלוי בריאות של שחקני הכנף והיכולת שלהם לשמור על היתרון המספרי במאבקים בכל נקודה במגרש.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

110 תגובות ל “4-2-3-1 (יובה-בארסה.נוק אאוט!)”

  1. חז (פורסם: 11-4-2017 בשעה 18:33)

    נהנתי לקרוא.

    בסופו של דבר הליגה שלהם לא מאוד חזקה, בטח לא ברמת הכישרון של יובנטוס (עושים מנאפולי כ"כ יותר ממה שהיא באמת והיא אפילו לא שניה בטבלה). באירופה ההגרלה שלהם הייתה לא אדירה אבל רואים שסביליה הרבה פחות ממה שעשו ממנה והשאלה איך זה ילך מול הגדולות באמת.
    קשה לי להאמין שבמול ברצלונה בכושר הוא היה נשאר בלי בלם שלישי, אבל מצד שני הקישור הדי חלש של ברצלונה (ועוד בלי בוסקטס) ייתן ליובנטוס יותר מקום להעיז.
    אפשר ללמוד הרבה מהמשחק של פריז (זה שהם הופיעו אליו), אני מניח שאלגרי ראה ולמד. הוא יצטרך לסגור את האמצע ולהוביל את המשחק לאגפים שם, כפי שאמרת, תבוא עזרה ושמירות כפולות. בזכות הסילונים שיש לו בכנפיים משחק המעבר של יובנטוס בכל חטיפת כדור אמור מאוד להקשות על ברצלונה ולמצוא אותה חשופה לא מעט בקרוסים ובאחד על אחד.

    אגב, המשחק השני אמור להבטיח הרבה הרבה יותר מבחינת הנאה.

    להגיב
    • תומר חרוב (פורסם: 11-4-2017 בשעה 18:36)

      תודה.
      זו הפעם הראשונה שאני מתבאס שאופא לא פיצלה את המשחקים. בדרך כלל אני מסתפק באחד מהם ומונאקו-דורטמונד זה באמת משחק אש אבל הלב בא לפני אטרקציות.

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 11-4-2017 בשעה 20:34)

        תומר, פתרו לך את הבעיה.

        להגיב
    • בני תבורי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 18:44)

      מיהרו להיפטר מבניטז בנפולי

      להגיב
      • אמיתי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 19:40)

        לטעמי גם בעוד קבוצה הוא לא סיים את מלאכתו

        להגיב
      • גילעד (פורסם: 11-4-2017 בשעה 23:10)

        בניטז לא מתאים לנאפולי. היא קבוצה שצריכה להעיז כל הזמן, אין לה שום דבר חוץ מזה, בטח עם שוער כמו ריינה, שרחוק מאוד מימיו היפים, וגם בהם לא היה הטופ העולמי

        להגיב
  2. אמיתי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 18:59)

    מעניין ומחכים..
    שתי מחשבות
    כמה יובנטוס רגילה לרדוף אחרי הכדור?..זה פשוט משנה את הפסיכולוגיה
    של המשחק כשאתה רק מחכה לשעת כושר..
    בארסה חטפה את הסטירה שלה כבר. אני מאמין שהם גם יעשו את ההתאמות
    שלהם.
    בהחלט חבל לי על מונאקו – דורטמונד. שתי קבוצות אינטנסיביות ובטח יהיה מהנה
    אבל הסיכוי לראות את בארסה אוכלת מרור..ולא שאני אוהב את יובה

    להגיב
    • תומר חרוב (פורסם: 11-4-2017 בשעה 19:25)

      אני לא בטוח שיובה תרדוף אחרי הכדור, אבל היא בהחלט מסוגלת לזה.
      יש פה הימור גדול של אלגרי. כי אם הוא היה מתאים את עצמו לבארסה אז הדבר הנכון היה לחקות את סימאונה ואתלטיקו שהדיחו את בארסה פעמיים ברבע גמר בכדורגל שכל קבוצה איטלקית אמורה להיות מסוגלת לבצע. אבל במקום להיות סימאונה ולחשוב על איך לבטל את היתרונות של בארסה הוא רוצה לשחק בעיקר על החסרונות שלה ושהיא תשבור את הראש מול האיכות ההתקפית של יובה. זה קצת יומרני אבל זה חלק מהזהות של יובנטוס, לאו דווקא שיטת משחק, אלא רוח ניצחון שאופפת את המועדון הזה בצורה פשוט אובססיבית.

      להגיב
      • אמיתי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 19:33)

        הבנתי. לא חשבתי על זה ככה.
        מעטות הקבוצות שהורידו את בארסה באחוזי החזקה.
        סהכ רעיון מצויין. ההגנה של בארסה זו ללא ספק עקב
        האכילס שלה. מעניין אם ייפתחן גם עם 3 בלמים

        להגיב
        • ק. (פורסם: 11-4-2017 בשעה 20:01)

          בארסה יפתחו עם 3 בלמים.
          הבעיה היא שמסצ'רנו מחליף את בוסקטס (פתרון סביר), מת'ייה הנוראי מחליף אותו. שי לחג להיגוואין. הוא שווה כל משחק לפחות גול ליריבה

          להגיב
      • יואב (פורסם: 11-4-2017 בשעה 19:34)

        "רוח ניצחון שאופפת מועדון"- משפט נהדר. כיף לאוהדים של מועדון/ים כאלה.

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 19:36)

          הוא גם אוהד נתניה. איזונים ובלמים..

          להגיב
          • יואב (פורסם: 11-4-2017 בשעה 19:38)

            מרגש אותי שתומר מתרגש מתחושה כזאת. אני כמובן מכיר את ההרגשה(:

            להגיב
            • תומר חרוב (פורסם: 11-4-2017 בשעה 19:43)

              אגב יש שם במוזיאון ציטוטים על יובה של כל מיני אנשי כדורגל מכל העולם והאהוב עלי זה של אלכס פרגוסון שהראה לחניכים שלו קלטות של יובה בתחילת שנות ה90 ואמר להם משהו כזה: מהטקטיקה תתעלמו, אנחנו לא הולכים לשחק ככה, אבל אני רוצה שתראו את התשוקה שלהם לניצחון ותחקו אותם, ככה אנחנו הולכים להיראות.

            • cookie-monster (פורסם: 12-4-2017 בשעה 13:13)

              נחמד.לא הכרתי.

          • תומר חרוב (פורסם: 11-4-2017 בשעה 19:41)

            שמע, אתה מסתובב במוזיאון של הקבוצה שצמוד לאצטדיון (וגם באצטדיון עצמו) ובכל מקום הם מכניסים את הרוח היובנטינית ואת התשוקה לניצחון עד שאתה מתחיל להאמין שאפילו את הסלט ירקות הם חותכים במקצוענות חסרת פשרות ואז אתה אומר לעצמך, וואלה אלה יותר מכביסטים ממכבי וזה יוצר דיסוננס רציני אבל אי אפשר שלא לראות את המופלאות בדבר הזה.

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 19:42)

              עדיף להיות מכביסט בחול..יונייטד

            • יואב (פורסם: 11-4-2017 בשעה 19:55)

              תומר,
              בדיוק לדיסטננס התכוונתי(: אבל אני גם זוכר לטובה את ההתפעלות שלך מהחימום של מכבי בימיו הראשונים של יורדי. היית בין הבודדים והראשונים לזהות את זה ולהעריך את זה.
              פרגי מאד העריך את יובה. מאד.
              אני? יובה היא המאהבת הנסתרת שלי מאז ימי רוסי, פלאטיני, בונייק, קבריני, טראדלי. והכל התחיל מ82 כמובן(אבא הדביק אותי במחלה).
              פורצה יובה…

            • אמיתי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 20:03)

              אתה יואב מכביסט בכל אשר תפנה..(-:

            • יואב (פורסם: 11-4-2017 בשעה 20:05)

              אמיתי,
              עברתי עם יונייטד כל כך הרבה. שני גמרים(ושתי זכיות), אולד טראפורד בתדירות גבוהה בתחילת האלפיים….
              אגב תומר,
              עוד זכיתי לבקר בקומנאלה הישן.

            • יואב (פורסם: 11-4-2017 בשעה 20:04)

              נ.ב
              בשיחה נהדרת שאבא שלי קיים עם פלאטיני בטיסה משותפת(אבא מעריץ גדול של האיש), הוא שאל אותו מי החלוץ הגדול ביותר איתו שיחק. הוא ענה רוסי. הוא אמר- אנשים לא מבינים כמה שטח רוסי מפנה לאחרים בתנועה שלו.

              רוסי, באגיו, קאנטונה הם כנראה השלושה האהובים עלי…

  3. בני תבורי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 19:21)

    כשפירלו הגיע ליובה כל כך התרגשתי וכתבתי בדה באזר שהוא כבר לא מה שהיה אבל יוכל לעזור פה ושם. מה שנקא אום פאדיחה יצא לי לשמחתי. בעניין הקישור של צ'לסי, זה מערך שכולל את הזאר באמצע, קאנטה בצד ימין וקאנטה בצד שמאל וזה בהחלט עוזר לקונטה לעשות התאמות ולקחת אליפות די בהליכה. אני בכלל טוען שמאמן יכול להתחרות על התואר גאון רק אחרי שהגיע להישגים עם קבוצה שמוכרת שחקנים כל שנה וצ'לסי לא עונה לקריטריון.

    להגיב
    • תומר חרוב (פורסם: 11-4-2017 בשעה 19:31)

      קונטה לא היה צריך את צ'לסי כדי להיחשב לגאון אבל מוכרת שחקנים או לא, הוא שחט השנה את הליגה שנחשבת לתחרותית ביותר באירופה כשיש בה עוד כמה קבוצות שהן לא בדיוק ספקיות שחקנים (אפילו ארסנל לא מכרה שחקן מפתח המון זמן). הוא מאמן העונה שם בהליכה, גם בגלל האליפות וגם בגלל שהוא עשה בדיוק מה שמאמן צריך לעשות כדי להיחשב לגדול, הוא הביא משהו חדש למשחק באנגליה.

      להגיב
      • Matipool (פורסם: 12-4-2017 בשעה 14:25)

        רק בוא לא נשכח שהוא עשה את זה מכורח פציעות וחיסורים. הגיעו למערך הזה כמעט בטעות. תחילת העונה שלהם הייתה פושרת מאד.

        להגיב
        • צביקה (פורסם: 12-4-2017 בשעה 14:37)

          לא פציעות וחיסורים, אלא פיגור 3-0 מול ארסנל דקה 40.

          להגיב
  4. שמעון (פורסם: 11-4-2017 בשעה 20:23)

    הלוואי שיובה יעברו אבל לא רואה אותם מנצחים היום ולא רואה אותם עוברים את בארסה.

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 20:26)

      אותי תומר הדביק באופטימיות שלו..

      להגיב
      • תומר חרוב (פורסם: 11-4-2017 בשעה 20:32)

        חס וחלילה אופטימיות, מקבלים בראש

        להגיב
        • מאיר (חדש בשכונה) (פורסם: 11-4-2017 בשעה 21:11)

          אולי יובה תעניש את אופא על העלאת בארסה לחצי……

          להגיב
          • מאיר (חדש בשכונה) (פורסם: 11-4-2017 בשעה 23:33)

            התבלבלתי, לרבע, כמובן…

            להגיב
  5. גאזה (פורסם: 11-4-2017 בשעה 21:10)

    דיבאלה 2 ברצלונה 0.
    פנקסי צ'קים נשלפים ברחבי ספרד

    להגיב
  6. אריק (פורסם: 11-4-2017 בשעה 21:36)

    ראיתי היום אחרי שנים את האולפן של ערוץ הספורט בגלל ארועי דורטמונד. זה פשוט הזוי. אף מילה על היריבה של ברסה. וזה פאקינג יובנטוס.
    חוסר כבוד איום לצופה בעיקר.

    להגיב
    • ק. (פורסם: 11-4-2017 בשעה 21:54)

      באמת בזיוניים. לפחות הם דיברו על כדורגל.
      מה שמדהים דמאז שהם לא משדרים את בארסה אין להם משג איך משחקים ושיחקו לאורך הליגה

      להגיב
  7. DS (פורסם: 11-4-2017 בשעה 21:44)

    פיקה נוכח נפקד כבר שנתיים, הוא שווה גול או שניים במשחק ליריבה. דיבאלה שחקן אבל גם הוא לא האמין כמה שטח פיקה האיטי להחריד משאיר לו. המערך של בארסה זה התאבדות

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 21:48)

      ראקיטיץ ננעל בשירותים בקאמפנואו

      להגיב
    • ק. (פורסם: 11-4-2017 בשעה 21:57)

      פיקה דווקא בשנתיים וחצי האחרונות חזר לעצמו. היום באמת לא שמר על כלום בגולים. מתייה הוא זה ששווה גול כל משחק שמשחק. גם היום צופה ממקום טוב

      להגיב
      • DS (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:16)

        צודק לגמרי לגבי מתייה, פשוט מפחד. וגומש מתפלל שלא יכניסו אותו, פשוט לא קשור. תכלס כשמסי, ניימר אינייסטה וסוארז לא במשחק מתגלית קבוצה מאוד בינונית.

        להגיב
        • אופיר מ (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:32)

          אני חושב שמסי דווקא שיחק טוב. זה 11 על 11 בסופו של דבר. משחק חושך של כל הקבוצה כמעט, אבל למי שעוקב אחרי העונה של הקטלאנים זה לא מפתיע

          להגיב
          • ק. (פורסם: 11-4-2017 בשעה 23:06)

            מסי היה טוב היחידי שעשה משהו בחלק הקדמי (ואפילו נלחם). השתחרר מ3 שומרים כל הזמן ושם 3 מסירות זה לגול.
            יובה היו אדירים. הגיע להם

            להגיב
        • ק. (פורסם: 11-4-2017 בשעה 23:06)

          מסי היה טוב היחידי שעשה משהו בחלק הקדמי (ואפילו נלחם). השתחרר מ3 שומרים כל הזמן ושם 3 מסירות זה לגול.
          יובה היו אדירים. הגיע להם

          להגיב
        • no propaganda (פורסם: 12-4-2017 בשעה 06:13)

          בניגוד למשחקים מול פריז, מסי היה טוב. ההמסירה לאינייסטה הייתה ממש גאונית.
          מה ששוב מפתיע אותי זה איך ניימאר נחשב לשחקן גדול? הבן אדם פשוט אוריייטד בטירוף, חוץ צלילות מדהימות, הוא לא עושה יותר מדי דברים מועילים על המגרש

          להגיב
      • שי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:43)

        אם יש מכנה משותף להפסדים של ברצלונה בכל השנים האחרונות, זה פיקה שומר על כלום ברחבה. פעם אחרי פעם אחרי פעם.

        להגיב
        • ניק (פורסם: 12-4-2017 בשעה 06:22)

          פיקה תמיד היה בלם בינוני להפליא… פשוט בתקופת פפ ברסה שלטה כל כך בכדור שכמעט לא הגיעו נגדה למצבים ולכן היה קל להחביא את הבינוניות שלו. האוברייטד ההגנתי הגדול בעולם.
          וגם חברו לנבחרת אגב, ראמוס , לא בדיוק עילוי הגנתי . תורידו ממנו את כל הגולים שהוא נותן ונשאר עם חמום מוח חסר אחריות שעושה המון טעויות.

          להגיב
  8. אופיר מ (פורסם: 11-4-2017 בשעה 21:47)

    כשהחילוף שאמור להציל אותך במחצית זה אנדרה גומש אתה מבין שאיבדת את זה. שקיעתה של אימפריה

    להגיב
    • ק. (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:00)

      אתה צודק אבל הגזמת עם השקיעה. אין מחליף לבוסקטס.
      לדעתי אגב עדיף היה אלבה במרום מתייה העלוב ורקאטיץ אחורי

      להגיב
      • אופיר מ (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:00)

        מסכים עם הבחירות שלך, אבל שקיעה אחי. שקיעה

        להגיב
  9. יואב בורוביץ' (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:07)

    תומר, אתה כותב נהדר. עזוב אותך מגניבות דעת "טקטיות".

    להגיב
    • תומר חרוב (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:35)

      אבל אבל אבל צדקתי…

      להגיב
      • יואב בורוביץ' (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:44)

        אין דבר כזה "טקטיקה" ותמיד עושים הנחת המבוקש- כל ההסברים הטקטיים הם לאחר מעשה. אין לזה משמעות.

        להגיב
        • אורן השני (פורסם: 11-4-2017 בשעה 23:39)

          עד שיש פוסט מחכים כזה, הסתדרנו גם בלי המחמאות שלך.

          מעניין שדווקא אתה מדבר בכל תגובה שנייה על "גניבת דעת" של אחרים.

          להגיב
        • תומר חרוב (פורסם: 11-4-2017 בשעה 23:42)

          אבל כתבתי לפני המעשה

          להגיב
          • קירקגור (פורסם: 12-4-2017 בשעה 00:19)

            אבל מבחינה טקטית צדקת רק לאחר מעשה

            להגיב
        • חז (פורסם: 12-4-2017 בשעה 12:16)

          שמע בורוביץ, אתה קורצת מחומר שצריך לשבת ביציע העיתונות.

          להגיב
    • גל ד (פורסם: 12-4-2017 בשעה 07:15)

      אבל יואב, אין לך דעת שאפשר לגנוב.

      להגיב
    • אלכס (פורסם: 12-4-2017 בשעה 21:30)

      -1

      להגיב
  10. ערן קאלימי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:18)

    לא יודע מי יותר עוין את יובנטוס היום, צוות השידור או השופט.

    להגיב
    • אופיר מ (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:27)

      צוות השידור נגד יובנטוס? מה יש לך?

      להגיב
    • אופיר מ (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:28)

      ולגבי השופט, אתה מדבר על הנבדל של היגווין שהוביל לגול מהקרן או לפנדל שברסה לא קיבלה? עוד פרשן בלאי

      להגיב
      • אריק (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:41)

        על הגול הרביעי החוקי שנפסל. אבל אתה צודק הנבלים מאוזנים כמו שבדרך כלל קורה. פנדל בחיים לא היה מותר לבלם שתהיה לו יד אפילו נגד ברסה.
        האמת שהשופט היה מעולה. רק היה חסר לי צהוב למסי.

        להגיב
        • ערן קאלימי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:42)

          ופנדל על יובה, וצהוב לחדירה במקום אדום לשחקן בארסה.

          להגיב
          • אופיר מ (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:45)

            ואדום למנדז'וקיץ'. הרעיון לא לבכות על השופט (בניגוד אליך. ואתה ממשיך. אתה מביך) הרעיון היה להראות שהשופט לא נגד יובה

            להגיב
            • ערן קאלימי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:46)

              חג שמח לך איש נחמד!

            • אופיר מ (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:48)

              חג שמח לך חבר בכיין!

            • אביאל (פורסם: 12-4-2017 בשעה 17:32)

              אופיר – אוהדי ברצלונה צריכים לשתוק שזה נוגע לשופטים זה דבר ראשון. לא הגיע פנדל מהסיבה הפשוטה שבעדכון האחרון בנוגע לנגיעת יד, אם הכדור פוגע קודם בגוף ואז מוסת ליד אין נגיעת יד (זה בא להחליף את מה שנקרא כדור ירוי, עכשיו זה ירוי עם תנאי, כי ירוי בוטל). אני דווקא ראיתי את מסי ואומטיטי פעמיים מסמנים לשופט להוציא צהוב (מחויב על פי החוקה לקבל צהוב בחזרה) ואת אנייסטה תופס חולצה בצורה ברורה ולא מקבל צהוב, אה ואת הגול החוקי שפסלו ליובנטוס בטענת נבדל.

            • אופיר מ (פורסם: 12-4-2017 בשעה 19:52)

              ראשית, אל תגיד לי מתי לשתוק ומתי לא. (וזה גם בכלל לא מתאים להתנהלות הכללית שלך פה). שנית, ההגדרות האלו (לגבי הפנדל) עדיין נתונות לשיקול דעת ועדיין יכול להישרק, שלישית, גם חדירה סימן לצהוב. רביעית, מעט הבנת הנקרא – חזרתי ואמרתי וחזרתי שאני לא בוכה על השיפוט, ברסה הפסידה בצדק. אמרתי שזו בכיינות לנצח שלוש אפס ולבכות על שיפוט. יאללה, קצת אורך רוח לפני שעונים

          • אריק (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:46)

            האמת שחשבתי שהצהוב היה מוצדק. בכל מקרה המשבץ כבר טרוד לגומלין בטח יביא את הטורקי חובב הספרדיות. האיש למשימות מיוחדות

            להגיב
    • ק. (פורסם: 11-4-2017 בשעה 23:09)

      הטעויות שיפוט התאזנו, אבל עזבו, במשחק כזה מיותר במיוחד להתעסק עם שיפוט, במיוחד בפוסט (מצוין ) שהתעסק בצדדים מקצועיים נטו

      להגיב
    • גילעד (פורסם: 11-4-2017 בשעה 23:15)

      לא חושב שהשופט דפק את יובה, הוא היה פח אשפה לשני הצדדים.

      להגיב
  11. יואב (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:39)

    הגברת הזקנה אף פעם לא מתה. ריספקט. זאת היתה תצוגה יובנטינית מהספר שהם כתבו.

    להגיב
  12. אמיתי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:41)

    מט סנדלרים..
    מעבר לטקטיקות יובה פשוט עובדת כקבוצה עם תכנית. בארסה
    זה טלאי על טלאי. ותומר צדק..

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:57)

      נפלתי (תרתי משמע) עם מקמנמן כפרשן..

      להגיב
  13. ערן קאלימי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:41)

    אם לא התבלבלתי בספירה, למנדזוקיץ' יש 11 ריאות.

    להגיב
  14. ניינר / ווריור (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:42)

    Sic transit Gloria mundi
    בארסה בצלילה חופשית. יהיה אוף סיזון מעניין מאוד

    להגיב
  15. שמעון (פורסם: 11-4-2017 בשעה 22:45)

    איזה תצוגת תכלית של יובה איזה כיף. מקווה שמחר באיירן יעשו לריאל אותו דבר, גו קרלו גו

    להגיב
  16. צור שפי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 23:24)

    נכון שטר-שטגן מזכיר את שטראובר? בכל אופן, הרבה יותר אותו מאשר את נוייר. יש גרמניה אחרת.

    להגיב
    • ניק (פורסם: 12-4-2017 בשעה 06:24)

      לא ראיתי אותו צורח על ההגנה, הקורות והדשא כמו ששטראובר היה עושה בכל התקפה שנייה.

      להגיב
  17. צור שפי (פורסם: 11-4-2017 בשעה 23:25)

    נ.ב. אפרופו גרמנים, דניז אייטקין לא יכול לשפוט גם את הגומלין הזה?

    להגיב
  18. עומר (פורסם: 12-4-2017 בשעה 00:02)

    אני חושב שהסיפור הוא ברצלונה.
    קבוצה שמובסת העונה לא פעם ולא פעמיים.
    קבוצה שיש לה בעיה קשה במשחקי החוץ גם בליגה וגם באירופה.
    כשאתה מפסיד 3-0 והחילוף היחיד שלך הוא אנדרה גומש אז כנראה הבעיה היא אצלך והבעיה היא לא החוזק של היריבה. למה לא לעשות עוד חילופים?
    ובאיזה עולם ג'רמי מאטייה עדיף על ג'ורדי אלבה?
    בתחילת העונה אמרתי שאנריקה ישלם בג'וב שלו על האהבה העיוורת שלו למאטייה ולגומש. הוא אמנם הודיע שהוא עוזב בסוף העונה, אך אם לא היה עושה זאת אז הנבואה שלי הייתה מתממשת.
    יש לברסה השנה בעיה קשה בעמדת המאמן (ואני באמת לא מהאלה שישר מצביעים על המאמן כבעיה). ה-6-1 על פריז גרם לאנשים לשכוח, אבל ברסה השנה מבחינה טקטית ומבחינת בחירת הרכבים זאת פשוט שערורייה.
    קבוצה עם סגל כזה שחוטפת תבוסות במשך כל השנה לא משאירה מקום לספק, הבעיה העיקרית היא במאמן והבעיה המשנית היא בבניית הסגל.
    חבל על העונה המבוזבזת…

    להגיב
    • תומר חרוב (פורסם: 12-4-2017 בשעה 00:11)

      זה הסיפור של בארסה: "אלכס סנדרו ניצח בשישה תיקולים במשחק – יותר מז'רמי מתיו, ג'רארד פיקה, סמואל אומטיטי וסרג'י רוברטו גם יחד (ארבעה בלבד)."

      להגיב
      • יאיר אלון (פורסם: 12-4-2017 בשעה 00:44)

        זה בהחלט לא נתון שיש להתעלם ממנו אבל גם נבע מהאופן בו בארסה משחקת ובמיוחד מאז ה2-0
        ברצלונה מנסה להשיג את הכדור מהר וגבוה כך שבעיקרון לשלישיית הקישור שלנו אמורים להיות יותר תיקולים מוצלחים מאשר לשחקני האמצע של היריבה.
        כשתוקפים עם הרבה שחקנים מאחורה נשאר דליל יותר, דליל כלומר הרבה שטח, הרבה שטח אומר פחות תיקולים מוצלחים. בד"כ כשהמשחק מרווח הסיכוי של המגן לתיקול מוצלח קטן, הוא ינסה לחטוף בזמן המסירה או לדחוק את החלוץ (לכיוון קו החוץ או לבעיטה מזווית קשה).

        משחק נהדר וטור נהדר.

        להגיב
        • יאיר אלון (פורסם: 12-4-2017 בשעה 00:45)

          ואוי אבוי לי שכשונא ברצלונה יצא לי שלנו! תראו מה קורה כשמנסים לתפוס את עמדת הסניגור

          להגיב
      • גאזה (פורסם: 12-4-2017 בשעה 06:35)

        סנדרו היה כביר! אטם את האגף שלו והספיק גם לתמוך בהתקפה מצוין.

        להגיב
  19. בני תבורי (פורסם: 12-4-2017 בשעה 05:14)

    והאורות באגף השיווק של אופ"א דלקו כל הלילה…

    להגיב
    • אריק (פורסם: 12-4-2017 בשעה 06:18)

      משבץ השופטים.

      להגיב
      • בני תבורי (פורסם: 12-4-2017 בשעה 06:35)

        זה לא אותו דבר?

        להגיב
  20. רומן (פורסם: 12-4-2017 בשעה 07:28)

    תענוג? הצגה? קונצרט? רמיסה? זה המילים שאני בדרך כלל משתמש לתיאור השפלות של הגמדים, אבל הפעם? הפעם זה לא היה זה, זה היה קל, קל מדי, כמו משחק של בוגרים נגד נוער, יובה שיחקה בהילוך שלישי וניצחה בקלילות ברסה לא שייכת לרמות האלה

    להגיב
    • אופיר מ (פורסם: 12-4-2017 בשעה 10:04)

      מזל שיש לנו שמחות קטנות בין ביזיון לביזיון של מכבי חיפה :)

      להגיב
      • רומן (פורסם: 12-4-2017 בשעה 10:38)

        טוב נו.. גם שבוע הבא צפוי לנו שחזור של התענוג..

        להגיב
        • אופיר מ (פורסם: 12-4-2017 בשעה 12:58)

          ואתה הרי יודע איך זה לקבל 3 ;)

          להגיב
  21. גור אילני (פורסם: 12-4-2017 בשעה 08:12)

    אחלה פוסט וניתוח תומר!
    קונטה מצליח להיות חדשני ושמרן באותה מעטפת, קצת כמו השיער שלו…
    לגבי אלגרי, בלי קשר למשחק המושלם עדיין לא הצלחתי להחליט לגביו. אם ימשיך להשתפר הוא יהיה אחד הטובים.

    להגיב
    • צור שפי (פורסם: 12-4-2017 בשעה 08:16)

      שששששששש…..שאבי רצון לא ישמע.

      להגיב
    • אבי ל (פורסם: 12-4-2017 בשעה 08:43)

      הוא כבר מאמן גדול וטקטיקן מהטובים בדורו.

      להגיב
    • תומר חרוב (פורסם: 12-4-2017 בשעה 08:53)

      תודה.
      אני תמיד אעדיף את קונטה בגלל שהוא יובנטיני אמיתי אבל אלגרי חכם ממנו בכדורגל.

      להגיב
      • שלו (פורסם: 12-4-2017 בשעה 09:02)

        יובנטיני אמיתי מלצ'ה,
        כמו כל היובנטינים שגדלו במקום אחר.

        להגיב
    • תומר חרוב (פורסם: 12-4-2017 בשעה 08:54)

      ולהיות חדשני ושמרן זה הכי טובה שהיא הגברת הזקנה והנעורים גם יחד

      להגיב
  22. טרנטה (פורסם: 12-4-2017 בשעה 10:10)

    אתה יכול להרחיב לגבי פלטפורמת הצפייה? מה התוכנה שאת משתמש בה?

    להגיב
    • תומר חרוב (פורסם: 12-4-2017 בשעה 11:25)

      Acestream ואני לא איזה גאון טכנולוגי, ממש קל. תוריד את התכנה ותמצא לינקים לצפיה.

      להגיב
      • ניק (פורסם: 12-4-2017 בשעה 11:46)

        לי זה אף פעם לא עבד חלק, אבל מזמן לא ניסיתי.
        אני משתמש בsopcast , שעובדת מעולה וחלק, רק שזה ברוסית (אפילו שאני דובר השפה זה לא כמו אנגלית).

        להגיב
        • תומר חרוב (פורסם: 12-4-2017 בשעה 12:57)

          אני לא מבין רוסית (אבל למדתי שאודר זה בעיטה) והשידורים סך הכל עדיפים על העברית אפילו שלפעמים השדר נשמע כאילו הוא מקריא את החטא ועונשו.
          אבל לי האייסטרים עובד ברוב המקרים.

          להגיב
          • tmak (פורסם: 12-4-2017 בשעה 16:39)

            מאיפה אכן משיגים שידור ראוי של בי טי ספורט באייסטרים?

            להגיב
            • Zak (פורסם: 12-4-2017 בשעה 17:16)

              Reddit soccer streams

            • תומר חרוב (פורסם: 12-4-2017 בשעה 17:21)

              http://livetv.sx/enx/allupcomingsports/1/

              גם כאן, לא תמיד יש קישורים לBT אבל בדרך כלל יש באנגלית ותמיד יש ברוסית

            • תומר חרוב (פורסם: 12-4-2017 בשעה 17:22)

              וגם rojadirecta שווה ניסיון

            • דנידין (פורסם: 12-4-2017 בשעה 20:06)

              ממליץ בחום על
              http://www.livefootballol.me/live-football-streaming
              עם תוסף acestream לנגן vlc

            • tmak (פורסם: 12-4-2017 בשעה 22:37)

              מצוין, נבדוק הקישורים בפעם הבאה – אני נוהג לצפות ב RojaDirecta, אבל לרוב השידורים באיכות הגבוהה אם הם כבר באנגלית אזי לרוב מארה"ב.

            • איתן (פורסם: 12-4-2017 בשעה 23:11)

              לייב פוטבול לול -אתר טוב,למרות שמפנה לתוכנות קוגלות וכאלה,גם הכרום מודיע על כך…
              בעבר הצלחתי להתחבר לBLOODZEED
              ששם שידרו מסקיי,ממש שידור בובה,ממזמן לא נהניתי כך משידור אוליי מיימי ערוץ הספורט ששידר בתחילת דרכו את הליגה האנגלית באמצע וסוף שנות ה90.
              אני חייב לציין שגם האמריקאים (פוקס) השתפרו מאוד בשידור שלהם,מאוד מקצועיים אך חסר שם מי שיעשה ניתוח טקטי כמו שיש בMOTD

            • איתן (פורסם: 12-4-2017 בשעה 23:11)

              רוגלות

  23. S&M (פורסם: 12-4-2017 בשעה 12:46)

    מעבר ליעילות ההתקפית הנדירה, תענוג היה לראות את ההגנה של יובה. וואו! לא יכול לחכות כבר לגומלין.

    להגיב
  24. אורן השני (פורסם: 12-4-2017 בשעה 13:02)

    תומר, היה תענוג לשים לב אצל יובה לדברים שרשמת תוך כדי משחק (חוץ מהתענוג שבתוצאה).

    להגיב
  25. פראליה (פורסם: 12-4-2017 בשעה 13:45)

    פוסט מצוין

    להגיב

מה דעתך?