אקדמאים

הפועל עכו נמכרת. בעצם היא לא נמכרת כי אף אחד לא משלם אלא שהיא מועברת, כלומר זכויות הניהול שלה מועברות. למי הן מועברות? תלוי את מי שואלים. בוואלה כותבים שאלו עדי קריספין ודן לובלסקי ואילו בספורט חמש זהו עדי קריספין שמייצג קבוצה של משקיעים, ביניהם לובלסקי, שיקחו את זכויות הניהול לחמש שנים. בתמורה לזכויות, קבוצת המשקיעים תתחייב להכניס למועדון בכל שנה 1.5-2 מליון ש"ח (ואם כבר "מתחייבים" אז למה הסכום לא קבוע?).

עד כאן טוב ויפה. מה המשקיעים רוצים לקבל בחזרה? "אחוזים ממכירה עתידית של שחקנים". לובלסקי עצמו הוא סוכן שחקנים. כלומר, העולה החדשה לליגת העל, הפועל עכו, תהפוך להיות בית גידול לשחקנים שימכרו לקבוצות גדולות יותר בארץ ובאירופה והרווחים או האחוזים או איך שהם לא קוראים לזה ילכו אל המשקיע, לא נניח אל המועדון כדי שהוא ימשיך להשקיע ואולי יצליח לגדול.

מי הם הבעלים החדשים? לובלסקי כאמור הוא סוכן שחקנים, בלגי-יהודי (היה חשוב לציין באתרי הספורט) שתיווך מעברים של שחקנים ישראלים לבלגיה וגם את דמבאלה לטוטנהאם ובעבר היה מועמד לקנות את הפועל פ"ת (איך לא). הידד לסוכן העל. הבחור השני או הנציג של הקבוצה (שוב, תלוי לפי איזה אתר) הוא עדי קריספין שכבר הספיק להתראיין אתמול לספורט חמש ולספר על קבוצת המשקיעים:

"אלו אנשים שיש להם כסף, יש להם אקדמיה בברזיל ואנטרוופן רוצים להקים אקדמיה פה בארץ. הם לא מיליונרים והם לא מיץ' גולדהאר. אחד מהם הוא דן לובלסקי, סוכן שחקנים כבר למעלה מ-20 שנים והוא מתעסק ביהלומים באנטוורפן היתר אני מנוע מלהגיד, אבל אלו אנשים מוכרים מהספורט". בקיצור, אקדמאים.

קריספין אמר עוד משהו על הבעלים הצפויים: "אני מקווה שבהמשך יגיע קצת יותר קהל למרות שזה לא מעניין את הרוכשים".

לא מעניין אותם. בשביל מה קהל ובשביל מה צופים בכדורגל הישראלי? את מי זה מעניין בכלל? טוב, זה לא חדש. אבל מה שמעניין זה שזו לא פעם ראשונה שקריספין מתראיין. הוא התראיין בוואלה ביולי 2015, שם בתור ה"יועץ המקצועי" של הפועל תל אביב וסיפק את הכותרות הבאות: "הפועל תל אביב נבנתה להתמודד עם מכבי" "באנו עם רעיון שצריך לשנות הכול, רואים לטווח ארוך". "רוצים את רייכרט, הוא שווה את ההשקעה". "לכבירי יש את הזמן והיכולות להיות בפרונט". ללא ספק איש עם חזון.

היום הוא מסביר שהוא מעולם לא היה מועסק של הפועל ת"א וגם אז הוא מציג את עצמו כאיש נדל"ן. מה הסמיך אותו להיות יועץ מקצועי מעבר לכך שהיה מאמן נוער לכמה שנים? זה מה שהוא סיפר על תפקידו לעירד צפריר בהארץ: "נסענו (לספרד) כדי שאמחיש להם איך עובדת השיטה, בעקבות המשבר הכלכלי בספרד נכנסו הרבה משקיעים חיצוניים שעזרו לקבוצות לרכוש שחקנים בעלי פוטנציאל. המטרה היתה למצוא משקיעים שידאגו למימון שחקנים עבור הפועל ובעתיד יראו אחוזים מהשבחתם ומכירתם".

ועירד עצמו מוסיף באותה כתבה: "הפועל במתכונתה החדשה היתה אמורה לעבוד בשיטה המזכירה פעילות של קרן הון-סיכון. מדובר בשיטה מסובכת ובעייתית שכן כל הנושא של בעלות צד ג' על כדורגלנים הוא תחום אפור. מספר קבוצות – בעיקר בספרד, פורטוגל ודרום אמריקה – השתמשו בה למימון שחקני רכש צעירים. זו גם דרך אלטרנטיבית עבור סוכני שחקנים להגדיל את הכנסותיהם. בשנים האחרונות החלה פיפ"א להיאבק בתופעה, בין היתר בשל החשש שהיא מקלה על הלבנות הון."

אז האם ההעברה של הפועל עכו כשרה? האם היא נכונה לכדורגל הישראלי? האם היא משרתת את הציבור שבין היתר מממן את הפועל עכו (גם עם בעלים חדשים)?

אין לי תשובות, זה פוסט של שאלות. ולא היה מסובך מידי לחבר כמה כתבות וציטוטים כדי להגיע למספיק תהיות על הדבר הזה. להפועל עכו אין מי שישמור עליה. את התקשורת היא לא מעניינת, מבחינתה זה דווקא נחמד שיש על מה לדבר עכשיו (ואת קריספין בכלל שואלים יותר על הפועל מאשר על עכו) ויהיה נחמד עוד יותר אם יהיה על מה לדבר בעוד שנתיים אם הסיפור הזה יתפוצץ לכיוון הלא נכון. לעכו יש אוהדים מעטים מאוד, הם בטח לא פקטור בסיפור הזה בשביל אף אחד. וההתאחדות או המנהלת? הן כבר נתנו לגרועים יותר לעבור את המחסומים שלהן.

https://www.youtube.com/watch?v=B_aWShZpBzU

 

 

Share on FacebookTweet about this on Twitter

52 תגובות ל “אקדמאים”

  1. Amir A (פורסם: 10-5-2017 בשעה 16:23)

    3G Capital

    להגיב
    • אביאל (פורסם: 10-5-2017 בשעה 17:48)

      אמיר – מה איתם ?

      להגיב
      • Amir A (פורסם: 10-5-2017 בשעה 18:21)

        הם הסמן הקיצוני של כל מה שרע בקפיטליזם. משתלטים על חברות, מקצצים בכל מה שאפשר לקצץ ואז במה שאי אפשר לקצץ, לא משקיעים כמעט ב- BRANDS של החברות עליהן השתלטו כי הדבר החשוב מבחינתם זו שורת הרווח המיידית, וכך בטווח הקצר הם מראים תוצאות נפלאות אבל בטווח הארוך הם חונקים את מה שהם השתלטו עליו. הם ניסו להשתלט על החברה שאני עובד בה ולמזלנו הצליחו להדוף אותם, אבל זה נתן לי הזדמנות לקרוא ולהבין מי הם. הם כל מה שרע בגישה הקפיטליסטית.

        להגיב
        • ניב (פורסם: 11-5-2017 בשעה 06:00)

          אז תכלס פשוט הביאו מפרקים מטעם עצמם?

          להגיב
          • Amir A (פורסם: 11-5-2017 בשעה 14:27)

            לא בטוח שזו הגדרה נכונה. 3G Capital השתלטו (יחד עם וורן באפט – כן ההוא שכולם אוהבים להלל ואשר יצא עכשיו בהצהרה שאמורה להגן על שותפיו באומרו שפיטורי עובדים זה סטנדרט קפיטליסטי. אחר כך הוא ינקה את מצפונו בזה שהוא יתרום את מרבית הונו לצדקה, לא שזה יעזור לעשרות אלפי המשפחות שסובלות סבל נוראי בגלל אנשים כמוהו) על Kraft Heinz. הם עשו את מה שהם עושים תמיד, החליפו את ההנהלה במנהלים ברזילאים צעירים שמעריצים אותם, חתכו בהוצאות בצורה דרסטית (ברמה של פיקוח על מספר העמודים שעובד יכול להדפיס בכל חודש) והפסיקו להשקיע כמו שצריך במוצרים של החברה. ברבע הראשון של 2017 תעשיית המזון ראתה עליה של 3.36% ואילו הם הראו ירידה של 3.14%. הם 6.5% מאחורי התעשיה שלהם בצמיחה (או משהו כזה, אני לא כלכלן). יש מספיק נתונים שמראים כי מבחינת מכירות וצמיחה שמבוססת על חלקם בשוק הם נמצאים מאחור. מה שכן, הם מקדימים את התעשיה בעלות התפעול (יעני, מוציאים פחות על תפעול או במילים אחרות משקיעים פחות במוצרים שלהם, מה שאולי יכול להסביר את הנפילה במכירות). מצב כזה מבטיח כמה דברים:
            1. רווח בטווח הקצר למשקיעים (רווח מחיסכון תפעולי מקדים את המחיר שהוא גובה בסופו של דבר).
            2. שהחברה האלו ינסו להשתלט על חברות נוספות (כמו שהם ניסו איתנו) על מנת שהם יוכלו לקצץ בהוצאות התפעוליות של החברות החדשות וכך להגדיל את הרווח הכולל של החברה לזמן הקצר.
            אבל אם אתה מעוניין ביציבות לטווח הארוך השיטה שלהם כפי הנראה בעייתית, כפי שהנתונים העכשוויים של Kraft Heinz מראים. אם גם אתה מעוניין באחריות חברתית (וזה כולל את העובדים שלך, כשבחברות הללו מדובר על עשרות ומאות אלפים) אז חברה כמו 3G Capital או וורן באפט עם ה"פיטורים זה פעולה סטנדרטית" צריכים להיות מוקעים בכיכר העיר. אבל מה לעשות, זה האורקאל מאומהה שכולם סוגדים לו משום מה.

            להגיב
            • Ljos (פורסם: 11-5-2017 בשעה 14:50)

              נשמע כמו גרסא חדשה של הונאת פונזי.

            • Amir A (פורסם: 11-5-2017 בשעה 15:16)

              לחלוטין לא! הכל גלוי, כל הנתונים, כל האסטרטגיה, הכל. מי שבוחר להשקיע בחברות שלהם יודע בדיוק מה הסיפור ומהיכן הכסף מגיע (כמובן חוץ מעובדי המפעל של Cadbury ב- Somerdale Factory אשר אנשי Kraft הבטיחו להשאיר פתוח בזמן המשא ומתן שהם ניהלו לרכישת Cadbury, הבטחה שהופרה זמן קצר לאחר השלמת הרכישה). הנקודה היא שהרבה משקיעים מסנוורים מהאפשרות לרווח גבוה בטווח הקצר וזהו. לא מעניין אותם טווח ארוך או אחריות חברתית.
              זו הסיבה שהשוותי את זה לסיפור שתומר הביא בנוגע להפועל עכו. מגיעה קבוצת אנשים שכל מה שמעניין אותה זה לעשות רווח. זה שבדרך המוצר שהם רוכשים נדפק לא מעניין אותם ("אני מקווה שבהמשך יגיע קצת יותר קהל למרות שזה לא מעניין את הרוכשים" אם לצטט את תומר). לא חשוב מה המוצר, חשובה רק השאלה האם ניתן להפיק ממנו כסף. הם יסיימו למצוץ את מה שאפשר מחברה אחת ואז יעברו לחברה אחרת כשעיי החורבות שהם ישאירו אחריהם מעניינים אותם כקליפת השום.

  2. אדם (פורסם: 10-5-2017 בשעה 16:53)

    יש בכלל ספק שזה עוד ביזיון של מי שאמור לשמור על קבוצות הכדורגל?
    הלבנת כספים מראש המקפצה בלי אפילו קצת להתבייש.

    להגיב
    • Amir A (פורסם: 10-5-2017 בשעה 16:56)

      אני דווקא חשבתי לכיוון של רווח קל (ממכירת שחקנים) עם השקעה מינימלית. יש אילו סימוכין לטענה על הלבנת כספים?

      להגיב
      • אדם (פורסם: 10-5-2017 בשעה 17:05)

        אין ביסוס אבל השילוב של להעביר שחקנים מישראל לבלגיה בתוספת שוק היהלומים והעובדה שלא מוכנים לומר מי שאר השותפים בעסק לא מריחים כמו שושנים.
        אני אולי מגזים בתגובה בגלל שאלה אותם אנשים שעושים זאת שוב ושוב (קריספין) אבל גם אם זה רק לעשות רווח ואז להרוס קבוצה זה ביזיון.

        להגיב
        • תומר חרוב (פורסם: 10-5-2017 בשעה 20:10)

          אני אגיד לך מה עוד מחשיד, האקדמיה. אנשים שיש להם אקדמיה בברזיל ואנטוורפן ישבו ואמרו: יש לנו אקדמיות בשתיים מהמדינות שמייצאות הכי הרבה שחקנים לליגות הגדולות באירופה, איפה כדאי להקים עוד אחת? באיזו עוד מעצמה לייצור שחקנים כדאי לשים את הכסף שלנו?

          להגיב
      • רן מפעם (פורסם: 10-5-2017 בשעה 21:11)

        כדי להלבין כסף צריך מזומנים בסביבה ועדיף ללא מע"מ. כך אפשר לדווח על מכירת כרטיסים מוגברת "רווחים" נאים שמחולקים כמשכורות או אפילו ריבית על ההלוואה למועדון.תוך כדי כך צריך לזכור שעמותות כדורגל הן מלכ"ר ולכן "מכירת" הכרטיסים אינה מחויבת במע"מ

        להגיב
  3. ישי (פורסם: 10-5-2017 בשעה 17:27)

    רק לא הבנתי למה היה חשוב לך לציין שהיה חשוב לאתרי הספורט לציין שהוא בלגי-יהודי

    להגיב
    • תומר חרוב (פורסם: 10-5-2017 בשעה 17:36)

      כי זה דבילי

      להגיב
  4. יואב (פורסם: 10-5-2017 בשעה 17:30)

    כמיטשענקיסט, לפעמים אני מייחל לו לעזוב את הסחלה הזה.
    הכרת תודה? אין.
    טענות? יש
    פתיל קצר? יש
    טמטמת שולטת? ביג טיים.
    אוהדי עכו מסכנים פחות מאוהדי מכבי שטימטום מוחלט מונע מהם לראות את גורלם ששפר.
    אני עוד מאלה שהיה בסנסציה הגדולה של 77 שעכו הוציאה 3-3 מול הדאבליסטית המיועדת.
    איכס.

    להגיב
    • יואב (פורסם: 10-5-2017 בשעה 17:31)

      בבלומפילד!

      להגיב
  5. Brt (פורסם: 10-5-2017 בשעה 17:38)

    תודה על ההארת העיניים לגבי "המכירה"
    לא מובן איך אין חוק לקביעת מינימום של
    הגבלות
    מיהו הבעלים האפשרי לקבוצת ספורט כלשהי?
    הרי זה לא רק עסק פרטי שתלוי ברצונו הטוב של הבעלים
    אלא בכסף ציבורי מחלקות נוער וכו

    להגיב
  6. צור שפי (פורסם: 10-5-2017 בשעה 17:53)

    סבתא שלי היתה קוראת לזה לופטגשעפטן – עיסקי אוויר.
    אני חורג קצת מנושא הפוסט: לטעמי אחת הבעיות בכדורגל הישראלי (מעבר לאקלים הנורמטיבי הקלוקל שבתוכו הוא פועל) היא אותן קבוצות מעוטות אוהדים שכמה מהן משחקות בדרך קבע בליגת העל. כמו שראינו השנה בהפועל, כאוס ניהולי ותרגילים מסריחים יכולים להתקיים גם במועדונים יותר גדולים אבל היעדר האוהדים גורם לזה שכמו שאתה כותב, לאף אחד כמעט לא איכפת שיבוא מי שיבוא ויעשה עליהן סיבוב. אמנם יש קבוצות קטנות כמו מכבי פ"ת שמצליחות בזכות ניהול טוב להצליח (יחסית) לאורך זמן אבל נדמה לי שהן היוצא מהכלל.
    זה לא רק הפירצה הקוראת לנוכלים: כאשר בכל מחזור יש לפחות משחק אחד ולעתים קרובות גם שניים או שלושה בין שני מועדונים שלא מסוגלים (יחד) להביא אלף איש למגרש זה מתכון לשיממון ולאיבוד עניין.
    אחד הצעדים המתבקשים שמעולם לא ננקטו הוא להקטין את ליגת העל ל-10 קבוצות שישחקו אחת נגד השניה ארבע פעמים (36 מחזורים). זה יקטין את מספר הקבוצות להן יותר שחקנים מאוהדים, זה ייתן יותר משחקים בין המועדונים הגדולים, זה גם ימנע או לפחות יקטין את הבטן של מרכז הטבלה, במיוחד אם הקבוצה במקום ה-8 תלך למבחנים מול מס' 3 בליגה השניה.
    קצת אוף-טופיק כאמור…

    להגיב
    • מיקו G (פורסם: 10-5-2017 בשעה 18:51)

      בטן של מרכז טבלה זה לא דבר רע. זה כמו להגיד שאתה רוצה שיהיו בעולם רק עשירים ועניים. גם מעמד ביניים זה בסדר.

      להגיב
      • צור שפי (פורסם: 10-5-2017 בשעה 19:45)

        מיקו, זה לא דומה. תחרותיות ועניין הם נשמת הספורט.
        ושכחתי תודה לתומר על השיר מעידן הטרום בנזין.

        להגיב
        • מיקו G (פורסם: 10-5-2017 בשעה 19:52)

          שחקני כדורגל עולים כל משחק כדי לנצח. באנגליה יש 20 מועדונים שרובם לעולם לא יזכו באליפות או ישחקו בצ'מפיונס, וזה רק בליגה העליונה.
          ליגה קטנה שישחקו בה רק מעט קבוצות תהפוך כל משחק למלחמת עולם ולמשחק על 6 נקודות. זה טוב כשזה קורה כמה פעמים בעונה, לא כל שבוע.

          להגיב
    • אדם (פורסם: 10-5-2017 בשעה 19:34)

      ארבעה דרבים בשנה בחיפה וזה עוד בלי גביע הטוטו וגביע המדינה? אין לך רחמים. מעבר לזה שריבוי משחקים נגד אותה הקבוצה זה מתכון לאיבוד עניין, זה רע לטעמי (וכן, גם המתכונת הנוכחית בעייתית מהבחינה הזו). מעבר לזה אין שום בעיה עם קבוצות בטן כל עוד הן מנסות להביא אנשים למגרש

      להגיב
    • אורן29 (פורסם: 11-5-2017 בשעה 09:15)

      צמצום הליגה וביטול "הבטן" של מרכז הטבלה גורם לכך שלרוב הקבוצות (ממקום 5 ומטה) יש יותר מה להפסיד- הקירבה למקומות מהם יורדים מצטמצמת. זה, בתורו, מוביל לכדורגל שלילי כמגמה- רק לא להפסיד. היתה לנו ליגה של 12 קבוצות לפני כעשור, וזה היה רע לתפארת.

      זה לא אומר שלא צריך לצמצם את הליגה. בהחלט צריך, ואכן ל 10 קבוצות. אבל במקביל, חייבים לתת "רשת בטחון" בדמות ביטול הירידות האוטומטיות, כלומר: שתי האחרונות ישחקו מול שתי הראשונות של ליגת המשנה (לא משנה באיו שיטה כרגע) על הזכות לשחק בליגת העל בעונה הבאה.

      בהינתן 4 ואפילו 5 מקומות שמובילים לאירופה (מקום 5 זה אינטרטוטו אם אני לא טועה), יהיה לכל הקבוצות תמריץ להתחזק ולהתמודד על הצמרת. כדי להעלות את הרמה, אגב, צריך להגדיל את מספר הזרים ל 7 או 8.

      שילוב של ליגה קטנה עם הרבה זרים ש"מובדלת" מהליגות שמתחתיה יהפוך את ליגת העל מליגה של "כאילו" עם כל מיני שחיתויות ומבוכות למקום שבו אנשים רציניים משקיעים כסף כדי לקבל תמורה. אני די בטוח שאחרי 2-3 שנים כאלה אפשר יהיה להגדיל את הליגה ל 12 קבוצות כחלק מהצמיחה שלה, ולא כאילוץ.

      להגיב
      • צור שפי (פורסם: 11-5-2017 בשעה 10:05)

        אורן29 – אין ליגת כדורגל שאני מכיר שאין בה ירידות/עליות אוטומטיות. זה רעיון שיש בו המון מגרעות, בעיקר הוא לא הוגן כלפי הראשונות בליגה השניה. אני לא מסכים גם עם התחזית שקבוצות ישחקו בעיקר כדי לא להפסיד. במציאות שבה תיקו קרוב הרבה יותר להפסד הסיכוי הוא שמאבק צפוף נגד הירידה/המבחנים יתמרצו קבוצות לשחק כדי לנצח ולא כדי להשיג תיקו.

        להגיב
        • אורן29 (פורסם: 11-5-2017 בשעה 12:26)

          צור,

          1) השאלה היא לא מה יש או אין בליגות אחרות, אלא מה יעזור לליגת העל הישראלית. דוגמה מהעבר: ישראל היתה המדינה השניה בלבד (מלבד אנגליה) שאימצה את שיטת השלוש נקודות לניצחון אי שם ב 1983 או 84 (אין לי כח לבדוק). כעשור לאחר מכן שאר העולם "ראה את האור". ליגת העל הישראלית במצב אנוש, ואפשר גם להגיד שאין ליגת כדורגל שבה, כל שנה,יש x-2 קבוצות: אחת שמתפרקת באמצע העונה, ואחת שנשענת על תקציב עירוני בלעדי. את הנושא הזה צריך, לדעתי, לבחון עניינית ולא מול מדינות אחרות (עם היתרונות והחסרונות שלהן).

          2) הדיון על "ישחקו כדי לא להפסיד" הוא לא אקדמי, אלא מעשי: היתה לנו ליגה מצומצמת (יחסית) לפני כעשור, בת 12 קבוצות, וככה בדיוק זה נראה. מבחינתה של כל קבוצה שלא שייכת ל 3-4 המקומות הראשונים, המטרה של נקודה אחת (תיקו) עדיפה על 0 נקודות (הפסד) וגם קלה יותר להשגה מאשר 3 נקודות (נצחון) שעלול גם להפוך ל0 נקודות הפסד.

          להגיב
          • Dr. van nordstrand (פורסם: 12-5-2017 בשעה 00:42)

            אורן,
            מה לגבי סיטואציה שבה הקבוצות בתחתית עושות סדרה ישירה ביניהן על הזכות להישאר בליגה?
            כלומר- שווה לך תמיד לסיים מקום מעל מה שאתה בו כרגע, אבל אתה עדיין, בגדול, תלוי בעצמך.
            ( יהיה כמובן רף מינימום כדי למנוע tanking ).

            הייתי גם עושה ניסויים לגבי שיטת הניקוד.
            מוסיף כמה ווריאציות לניקוד האפשרי בכל משחק ומוסיף הארכה של 10 דקות במקרה של שוויון.
            זה קצת ' out there ' במבט ראשון, אבל לטעמי גם זה שינוי נבון וחיובי.

            להגיב
            • אורן29 (פורסם: 12-5-2017 בשעה 11:19)

              לשלושת הסעיפים של ההצעה שלי יש מספר מטרות:

              1) הקטנת הליגה ל 10 קבוצות אמורה להעלות את הרמה ע"י "סילוק" קבוצות התחתית, שמן הסתם משחקות כדורגל פחות טוב.

              2) הגדלת מספר הזרים אמורה להעלות את ההישגיות של הקבוצות הישראליות באירופה, מכיוון שידוע לכולנו שהכדורגלן הישראלי איננו מהמצטיינים בענף, בלשון המעטה. יותר זרים=יותר סיכוי להתמודד טוב יותר באירופה.

              3) אלמנט ההפרדה (הלא הרמטית) של ליגת העל מליגת המשנה אמור לספק "רשת בטחון" כפולה: גם לקבוצות עצמן, שיוכלו להעז ולחשוב על נצחונות ולא רק על "לא להפסיד" כפי שכבר קרה בליגה המצומצמת יחסית של 12 קבוצות, אבל לא פחות חשוב: למשקיעים פוטנציאליים שיחשבו אירופה. מצד אחד- ליגה מצומצמת שמחציתה משחקת באירופה היא פיתוי לא קטן, ומצד שני- אם העונה מתחרבשת באופן קטסטרופלי, עדיין ההשקעה לא יורדת לטימיון מווחלט, כי גם שני המקומות האחרונים לא מובילים בהכרח לירידה, ואפשר לנסות ולתקן בעונה שלאחר מכן (כמובן שבסוף בסוף התוצאה נקבעת על כר הדשא, ובהחלט יתכן שקבוצה מליגת העל תרד ליגה אחרי התמודדות מול קבוצה מליגת המשנה).

              בטווח הקצר, הסובלים העיקריים מהפורמט הזה יהיו הכדורגלן הישראלי ונבחרת ישראל. לכדורגלן הישראלי יהיה פחות מקום ב"רמות הגבוהות" של ישראל (יותר זרים+פחות קבוצות בליגת העל), ובועת השכר של כדורגלני ארצנו תתפוצץ כהרף עין. מכיוון שנבחרת ישראלת תלויה בחומר המקומי,
              גם היא לא ממש תתקדם מקצועית. מצד שני- המצב הנוכחי די חרבנה כמו שהוא, ואם הפורמט שאני מציע יצליח, ליגת העל תתרחב תוך מספר שנים, והשחקנים הישראלים שישחקו בה יצטרכו להיות טובים יותר מאשר היום כדי להצדיק את נוכחותם בקבוצות הטובות באמת. לזה התכוונתי כשכתבתי "קטר"- ליגת העל הזאת תמשוך את הכדורגלן הישראלי כלפי מעלה, ו"על הדרך" גם את הנבחרת. לא מיד, אבל תוך 5-7 שנים בוודאי.

            • Dr.van nordstrand (פורסם: 12-5-2017 בשעה 14:23)

              תודה על המחשבות וההסברים, אורן. מאוד מתחבר להגיון הצרוף בדבריך.
              שווה להעסיק מישהו כמוך כיועץ למנהלת.

        • Ollie Williams (פורסם: 11-5-2017 בשעה 12:39)

          אבל צור – הסיבה העיקרית שהגדילו את הליגה ל 16 קבוצות (ישירות מליגה של 12 עם 5 עולות כמובן) הייתה שבליגה של 12 קבוצות היה רוב מכריע למשחקים שהובקעו בהם 2 שערים ומטה. אפילו משחקי העונה בשנים האלה היו לרוב משמימים.
          הבעיה היא לא שיש קבוצות מרכז טבלה, אלא כמו שאמרת שיש קבוצות בלי קהל וזה בכלל עניין של תרבות ספורט יותר מכל דבר אחר.
          תחשוב כמה קבוצות יש בלונדון למשל, כמה מהן גם רצות כבר שנים בצמרת וזוכות בתארים – אבל עדיין לקבוצות כמו ווסטהאם, קפר, פולהאם, קריסטל פאלאס וכו' עדיין מושכים עשרות אלפי אוהדים.

          בארץ – עזוב אותך משכונות בתוך תל אביב למשל (כמו השיוך בלונדון שלרוב גיאוגרפי). לקבוצות מראשל"צ, בת ים, הרצליה וכד' אין כמעט אוהדים כי כולם אוהדי מכבי/הפועל/מכבי חיפה. בק"ש יש יותר אוהדי בית"ר ירושלים מאוהדי הקבוצה המקומית.

          להגיב
          • Dr. van nordstrand (פורסם: 12-5-2017 בשעה 01:43)

            הסיבה שהגדילו ל 16 זה מאותה סיבה שרשות השידור לקחה לנו מעל 500 שקל לשנה לא כולל קנסות ועיקולים.
            כי הם יכלו לעשות זאת. אם היה בוועדה אינטרס ל 18 קבוצות, היו עושים 18 ואומרים שגם בבונדסליגה, הולנד ופורטוגל יש 18 קבוצות
            ואנחנו רוצים ללמוד מהם.
            אח"כ יעשו 20 קבוצות כי ב 4 הליגות הבכירות יש 20 והרי חייבים להשתדרג, לא?
            אנחנו יכולים לבלבל פה את המח כמה שנרצה… לא סופרים אף אחד מאיתנו.
            שיהיו בריאים ויצליחו, מה יש להגיד.

            להגיב
            • Ollie Williams (פורסם: 12-5-2017 בשעה 07:55)

              אז למה הקטינו ל 14 אחר כך? למה משנים פה את השיטה כל שנתיים-שלוש?
              זה לא היה עניין של אינטרס, זה היה סתם עוד פתרון פלסטר שחשבו שיסתיר ליקויים של שנים בבסיס של הבסיס.
              דווקא 16 תמיד היה הרף העליון (לפחות ב 25 השנים שאני צופה בהן בכדורגל) כי ברור לכולם שאין סיכוי להחזיק פה ליגה של 18-20 קבוצות.

            • Dr.van nordstrand (פורסם: 12-5-2017 בשעה 14:16)

              הגדילו ל 16 כדי שיוכלו להגיע ל 14 יותר בקלות. אבל אם ירצו יום אחד מאיזושהי סיבה להגדיל ל 18, תראה אנשים שיהיו להם טיעונים להצדיק זאת, למרות שהסיבה האמיתית כאמור תהיה קשורה בכלל לגחמות של עסקנים ופקידים.

              שמע, לי אישית לא משנה 12 או 18…רק שיהיה איזון בריא בין משחקי העונה הסדירה לאלו של הפלייאוף בו יתקיימו משחקי הכרעה ישירה על האליפות ואירופה.
              קבוצות חייבות שיהיה להן על מה לשחק ושיהיו כמה שיותר תלויות בעצמן, גם אם הסיכויים לא גבוהים.
              בלי להכניס תחרות אמיתית, אין טעם בכלל לדון על הכדורגל כי זה אחיזת עיניים לילדים ואנשים מכורים שהרגש וההרגל גובר להם על השכל, אם הוא קיים…

  7. בילבו באגינס (פורסם: 10-5-2017 בשעה 18:20)

    הבעיה מתחילה בכלל בזה שיש קבוצות כמו הפועל עכו בליגות הגבוהות , אין לקבוצה הזאת שום הצדקה , זאת אומרת אין לי בעיה שהם יחזיקו קבוצה בליגה ב אבל זה שהם בליגת העל זה מכסף ציבורי שבכלל לא אמור להגיע אילהם , אם היה להם בעלים כמו שרצקי בק"ש אז ניחא אבל אין להם בעלים עשיר ואין להם אוהדים .
    נמאס לראות משחקים בליגת העל עם כמות צופים של הצגה בבית ספר . הכדורגל הוא קודם כל צופים . הפועל קטמון מכבי נתניה הפועל פתח תקוה הפועל רמת גן וכו.. הם הקבוצות שיש להם זכות קיום אמיתית.

    להגיב
    • יואב (פורסם: 10-5-2017 בשעה 18:23)

      יופי. אז שיעלו ליגה.

      להגיב
      • הקבוצות שיש להם זכות קיום אמיתית (פורסם: 11-5-2017 בשעה 09:26)

        אנחנו בדיוק עובדים על זה

        להגיב
  8. אריאל (פורסם: 10-5-2017 בשעה 18:29)

    מעבר לקונסיפרציות אני מסכים שהבדיקה של ההתאחדות צריכה להיות הרבה יותר מעמיקה.
    דווקא המודל של אחוזים מהרווח במכירת שחקן תמורת הזרמה קבועה נראה לי הגיוני. זאת אומרת שאם המועדון ירויח המשקיע ירויח וזה שם את האינטרסים שלהם באותו סל. וכל זה תמורת הזרמה קבועה וללא בעלות. ברור שאנחנו לא יודעים את כל הפרטים אבל על פניו נראה הגיוני.

    להגיב
    • ארז (פורסם: 10-5-2017 בשעה 19:39)

      לא.
      זה אומר שהמשקיע עסוק ברווחים מקנייה ומכירה ולא בהצלחת המועדון.
      ע"ע טביב.
      אוהדי בית"ר לא רואים בעצמם חממה להשבחת שחקנים. הם רואים בעצמם מועדון גדול ועשיית רווח משחקנים היא אמצעי לעזור למועדון ולא אמורה לשמש להתעשרות הבעלים.

      להגיב
      • אריאל (פורסם: 10-5-2017 בשעה 21:23)

        זה בדיוק ההבדל. טביב בעלים ולכן הוא המרוויח.
        פה מדובר על זכויות ניהול והם גוזרים אחוז מהרווח כלומר יתרת האחוזים מהרווח הולכת למועדון.
        אם ילך להם והמועדון ירוויח אז ווין ווין.
        ובנושא אחר שיטת שערי החוץ כל כך מבאסת. אתלטיקו 2-0 ואתה יודע שגם 4-1 לא יספיק לה. לא מתחבר לזה זה אימפקט גדול מדי בשביל שער חוץ.

        להגיב
        • אריאל (פורסם: 10-5-2017 בשעה 21:31)

          הנה זה קרה. נגמר השיר שלהם.

          להגיב
        • צור שפי (פורסם: 11-5-2017 בשעה 10:08)

          אני אוהד אתלטיקו מאוכזב אבל לא מסכים אתך, השיטה של שער חוץ בסדר, היא הוגנת וראויה.

          להגיב
          • אריאל (פורסם: 11-5-2017 בשעה 11:02)

            תראה אני לא אומר שהיא לא הוגנת, אני מבין גם את הרציונאל לעודד קבוצות לא להסתגר במשחק חוץ. אני אומר שהיתרון גדול מדי וזה קצת מבאס.
            אפשר למשל לשחק גם את ההארכה ולהפעיל את השיטה אחריה אם צריך ללא פנדלים ולתת למשחק להכריע את עצמו.
            לא יודע אם זה רעיון מספיק טוב אבל לי אישית זה מבאס לראות את הגול שאחריו אתה צריך להחזיר שניים. קצת מוגזם ומוציא רוח מהמפרשים.

            להגיב
  9. בני תבורי (פורסם: 10-5-2017 בשעה 18:48)

    ביום ראשון הקרוב יתקיימו בחירות לוועד המנהל של עמותת "הכחולה" שהקימו חלק מאוהדי הפועל פתח תקווה במטרה להיכנס לשותפות בבעלות על הקבוצה ומתוך כך להביא לניהול תקין ושקיפות מלאה של מה שנעשה בה. מי לדעתכם עומד כחומה בצורה נגד העמותה ופעילותה, מונע מהם מידע וגישה למסמכים ומקבל החלטות עתידיות (כדוגמת אי חידוש עבודתו של מאמן מצוין ומכירה סיטונית של שחקני נוער) מבלי להתייחס לקיומה? נכון, הבעלים הנוכחי והקודם, צמד הדורונים גלנט ובן דקון, האוחזים יחד בקבוצה בחלוקה כזאת או אחרת ושניהם שליחיו ועושי דברו של השמיר שתאוותו טרם סופקה. לא יודע למה נזכרתי.

    להגיב
    • תומר חרוב (פורסם: 10-5-2017 בשעה 19:25)

      אל תסתפקו בשותפות בני, פחות משליטה מלאה ותגמרו כמו האדומים

      להגיב
    • משה (פורסם: 10-5-2017 בשעה 22:36)

      אחרי שעשה כסף מהאורווה, איזה עוד נכס נשאר לכם ? למה שמיר עוד מוצץ את דמכם ?

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 11-5-2017 בשעה 12:04)

        נקמה. לכאורה.

        להגיב
  10. ארז (פורסם: 10-5-2017 בשעה 19:40)

    תומר, בסאבטקסט שלך נרמז כאילו כבירי נכשל.
    על מה אתה מבסס את זה?

    להגיב
    • תומר חרוב (פורסם: 10-5-2017 בשעה 20:12)

      גם לזה קריספין הגיב: האהבה שלו להפועל שיגעה אותו.
      אגב, כבירי לא נעלם. הוא מחכה עם הסינים לאצטדיון בבת ים.

      להגיב
      • ארז (פורסם: 10-5-2017 בשעה 20:42)

        אם הוא עדיין לא קרס זה נס.
        שיהיה בריא.

        להגיב
      • Lord Anthony (פורסם: 11-5-2017 בשעה 19:48)

        אצטדיון? איזה אצטדיון?
        בבת ים לא יהיה כלום.

        להגיב
  11. ניב (פורסם: 11-5-2017 בשעה 05:59)

    אם הוא נימול אז זה כשר.

    להגיב
  12. miranda vera cruz de la hoya cardenal (פורסם: 11-5-2017 בשעה 08:42)

    וואי אני זוכר את השיר הזה.
    ואיזו הפתעה- יהודה פוליקר!

    להגיב
  13. אדם בן דוד (פורסם: 11-5-2017 בשעה 08:59)

    הכדורגל הישראלי הוא מכבסת כספים ענקית.
    זה ידוע כמעט לכולם ויוצא בצורה בולטת במקרים מיוחדים-
    הנה דוגמא שיצאה לפני כמה שנים-
    כהפועל תל אביב חיפשה בלם, גוטמן המליץ על פאצ'לקה. המחיר היה, כמדומני, 200K. מכל מיני סיבות של תזמון וכו לא יצא לפועל.
    בינואר חיפשו שוב לרכוש אותו וסיכמו על 400K.
    הסוכם של, שהיה עוף חריג בכדורגל הישראלי לא הבין למה. הוא סידר עיסקה במאתיים אלף.
    הוא אמר את זה להפועל אבל במועדון התעקשו לשלם כפול.
    (במאמר מוסגר, הסוכן לא רצה לקבל אחוזים לפי המחיר הכפול והסתפק באחוזים מהסכום המקורי. טביב מצדו עיכב ועיכב לו את התשלום. לא עזר לאשתו תחנוניה שהוא חולה בסרטן, זקוק לכסף לטיפולים והמתח מחליש את בריאותו עוד יותר ובסוף, כמיטב המסורת, שולם הסכום לאלמנתו)

    שלא לדבר על "מפעלות חינוך" שזה מכבסת כספים של אולגרכים רוסים כבר שנים.

    וזה בהפועל שזאת קבוצה עם כיסוי תקשורתי גדול.

    להגיב

מה דעתך?