זה חלון? זה בית מזכוכית / תומר חרוב

משך חלון ההעברות הוא עוד סימן לחובבנות כאן

ה-31 באוגוסט, הלא הוא סיום חלון ההעברות, הרתיח את הרשת ואת חובבי הכדורגל האירופי. סאגות רומנטיות מפותלות כמו של ברבטוב עם יובה ופיורנטינה, שנסתיימו בבחירה המפתיעה בפולהאם, ההשאלה ברגע האחרון של יוסי בניון שלנו בחזרה לווסטהאם, החזרה הלא פחות מרגשת של ואן דר וארט להמבורג, ההחתמה הקצת מוזרה של בנדטנר ביובה ובחירתו של נורי שאהין, שהעלה את ארסנל לרכבת והלך לליברפול רק כדי להפסיד לה  במשחק הבכורה שלו.

ומה אצלנו? טוטו מועמד לעבור למכבי, ורמוט בחזרה להפועל, חיפה רוצה את דקל קינן ואת דמאו, הקשר האחורי של סכנין, נתניה משחררת בלם והיא תראה איך היא יכולה להסתדר בינתיים בלעדיו, כי אין לה כסף, בית"ר עדיין בונה את הסגל שלה וכן הלאה.

פה לא ממהרים לשום מקום, חלון ההעברות נמשך עד לחודש אוקטובר ואז יש פגרת העברות מקוצרת של שלושה חודשים  עד ינואר. וזה די עלוב כשחושבים על זה: למה מכבי חיפה, שטעתה בציוות הבלמים ובניית ההגנה שלה אחרי שהיה לה את כל הקיץ לעבוד על זה, מקבלת עכשיו חודש נוסף למקצה שיפורים בזמן שהליגה משוחקת? אם נתניה לא עשתה סקאוטינג טוב והביאה בלם כושל, למה שלא תשלם את המחיר המקצועי על כך?

על פניו לא צריכה להיות לי בעיה עם זה. מה אכפת לי? אני משלם להם? אני יושב למשא ומתן? מבחינת הספקטרום הצר שלי כאוהד נתניה זה אפילו משרת אותי, יש לקבוצה שלי חודש נוסף להחליט האם לחזק את ההגנה או ההתקפה (שגם היא לא נראית משהו). אם בכלל, כי כסף אין.

לכאן או לכאן, הכל מסתכם בכסף. כי יש שני סוגים של חובבנות בכדורגל הישראלי היום. כזו שנובעת מעושר וכזו שנובעת מעוני. דוגמא לזו העשירה היא של מכבי חיפה: אין צורך לפגוע בול בכל שחקן רכש, כי תמיד אפשר להביא עוד אחד ועל הדרך גם להחליש את היריבות שלך.

אז נביא את דמאו ונביא את חן עזרא בזמן שאת סולליך וגדיר אפשר לשלוח למקומות אחרים, שישביחו אותם בשבילנו וגם ישלמו את שכרם. את שחקני הרכש הכושלים שרכשנו לפני שנה נייבש על הספסל ולמרות שמדובר בהתנהלות די בינונית, עדיין נשמר את התדמית של המועדון המקצועני היחיד בישראל.

הסוג השני מקומם אפילו יותר. חובבנות שנובעת מעוני ועושה לעצמה הנחות, מתרצת כל התנהלות קלוקלת בכך שהתקציב נמוך. היא לא רק מאפשרת לעשירות יותר להמשיך לשלוט ללא עוררין, אלא גם מקבלת על עצמה את התודעה המעוותת שהכסף הוא חזות הכל.

מדברים הרבה על הפרשי שכר, כסף גדול, היכולת שאבדה להביא זרים איכותיים בגלל עליית המחירים במזרח אירופה. אבל בסופו של דבר מדובר בליגה של עצלנים, שאף אחד לא עושה בה סקאוטינג כמו שצריך, שמחתימים בה על פי קליפים של היי לייטס ביו טיוב.

לפני שבועיים ראיתי את חימום המחצית של שחקני הספסל של מכבי תל אביב בגביע הטוטו. הם ערכו תרגילי כושר מסודרים עם מאמן הכושר, בעוד שחקני נתניה שיחקו בהליכה 'אחד באמצע' ובעטו קצת לשער, כי נורא חשוב למאמן הכושר להיות בתדריך המחצית.

בשביל לעשות חימום טוב לא צריך את המליונים של גולדהאר, ומנהל מקצועי שאבא שלו שינה את הכדורגל העולמי. מספיקה רק שאיפה בסיסית למקצוענות ולשיפור, שלא בהכרח מתבססים על השיטות המוכרות.

וכולנו עושים את זה, גם האוהדים והתקשורת. זה כמובן לא קרה ביום אחד ואין לי מושג מאיזו נקודת זמן אפשר להתחיל לסמן את זה, אבל התוצאה הסופית היא שהשיח סביב המשחק הוא שיח כלכלי – שעוסק בערבויות, חוזים, סעיפי שחרור, דמי השבחה ועוד סכומים וסוכנים ועורכי דין – ושכחנו קצת את הבסיס. לנסות לרוץ יותר מהר, לרצות את זה יותר. חלון ההעברות הארוך רק משמר את העיוות הזה. אין בשביל מה לעבוד קשה, אין בשביל מה להתאמץ.

 *

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

***

הקיץ של בריטניה. פרק 750437
יומן האליפות של הג'איינטס - מתחילים

97 Comments

ארז (דא יונג) 5 בספטמבר 2012

אני בכלל לא מבין מה הולך בחלון ההעברות ולמה ברוסיה (וגם בצרפת?) יש עדיין העברות גם אחרי סוף אוגוסט.

האם זניט יכולים לשתף את הולק בליגת האלופות למרות שנרכש אחרי ה 31/8 (אני מניח שכן), ולמה להם מותר ולריאל מדריד אסור לקנות שחקן חדש עכשיו?

אשמח אם מישהו יודע ויוכל להסביר (ועל הדרך גם להסביר את העניין הזה שיש באנגליה של השאלה לקבוצה אחרת בכל שלב במהלך העונה).

הרבי מיעוטו 5 בספטמבר 2012

גם לריאל או צ׳לסי מותר בעקרון לרכוש עדיין שחקנים עד לתאריך הגשת הסגלים לליגת האלופות (שהוא לדעתי מספר ימים לפני המשחק הראשון). העניין הוא שבגלל המגבלות המקומיות (הצורך לסגור סגלים עד ה31 בליגה המקומית) הן יעדיפו שלא לעשות כך, היות והרכש יוכל לשחק רק באירופה ולא בליגה

הרבי מיעוטו 5 בספטמבר 2012

לגבי הליגה שלנו יש בזה סוג של הגיון- היות ואריות הכדורגל לא נוהרים לכאן, אנו ניזונים מהשאריות, ולכן מחכים כמוהזכרים החלשים בלהקה שהאלפא-דוג יבחר את הנתחים הדשנים, בתקווה שאחרי שישבע (ב31 לאוגוסט) עדיין יביה קצת בשר על העצם

MG 5 בספטמבר 2012

תומר, מספר דברים:
1. אם תבחן את הכסף שהבעלים צריך להביא מהבית עבור הקבוצה הבוגרת בלבד (כלומר עודף ההוצאות על ההכנסות ללא התחשבות בהוצאות מחלקת הנוער), תגלה ששחר ממש לא מכניס את היד עמוק לכיס (לפחות לעומת בעלים אחרים בליגה). אתה מתעסק בקבוצה עשירה – קבוצה ענייה. לדעתי זה לא רלוונטי, כל עוד יש פייר-פליי. מה שחשוב הוא קבוצה רווחית-קבוצה גרעונית. רוצה לומר שאם יש לקבוצה יכולת ליצר הכנסות גבוהות, אין כל סיבה שלא יהיו לה הוצאות גדולות יותר.
2. בניגוד אליך, אני חושב שהשאלת שחקנים ע"מ שיבשילו במקום אחר (כולל כאלה שבאו במשך השנים למכבי חיפה מאירופה מהסיבה הזו בדיוק) הוא מהלך מצויין אשר מגדיל את מספר שחקני הבית בכל קבוצה (שהרי אם לא היו מושאלים היו נמכרים או מבלים ביציע עד שהקרירה שלהם היתה נגמרת בליגה השלישית).
3. אתה משתלח במכבי חיפה חדשות לבקרים, אך שוכח שגם היא איבדה שחקנים לכסף גדול יותר, למרות שהעדיפה להשאיר אותם (רפאלוב, טשיירה, כיאל, דבלשבילי, זנגברג, טל, באדיר וכו'). אם שחר מבין שזה שם המשחק גם שזה פוגע בו, למה אתה לא מבין זאת?
4. איזה יריבות הוחלשו? מכבי נתניה? למה – כי פעם אחת ב-30 שנים היא סיימה מעל מכבי חיפה? נו, באמת. אם היו קונים את כל השחקנים של הפועל ת"א שעדיין שרר שם חוסר בהירות, אזי שהיה בשר לטענה הזו. הרי ידוע לכל – מכבי נתניה רוכשת שחקנים רק שהיא באמת צריכה ומכבי חיפה רק כדי לחליש את היריבות.
5. הסיבה העיקרית, לעניות לדעתי, למועד המאוחר של חלון ההעברות היא אכן שאריות, כפי שכתב הרבי מיעוטו, אך לא רק שאריות מהליגות הגדולות אלא גם מקבוצות שנאלצות לשחרר שחקנים לאחר הדחה מאירופה. זאת ועוד, זה מאפשר לקבוצות ישראליות להתחזק אם העפילו לאירופה או לשחרר שחקנים במקרה ההפוך (נניח שק"ש היתה מעפילה לליגת האלופות, הרי שברור שהיא היתה צריכה להתחזק).
6. איזו סיבה יש לשחקנים להתחמם ברצינות במחצית, כאשר ידוע לכל שהמאמנים הישראלים כל כך מקובעים על דקות החילופים, שזולת פציעה ואפילו אם שחקן נותן את המשחק הגרוע בחייו, אין סיכוי שהוא יוצא לפני דקה 65.
7. אחלה פוסט – תמשיך לכתוב.

תומר חרוב 5 בספטמבר 2012

תודה.
שים לב שהביקורת מופנית גם ובעיקר לקבוצות שאין להן כסף ולא רק לעשירות. הפוסט הזה לא בא להלין על הפערים בכדורגל הישראלי שקיימים גם קיימים.
אתה בחרת להתייחס רק לחלק קטן שמדבר על מכבי חיפה ומביא אותה בתור דוגמא לכך שגם כשיש לך כסף זה עדיין לא מוביל להתנהגות מקצוענית. עובדה שאחרי חודשיים של אימונים, הסגל לא סגור וההגנה לא עובדת.
ההשאלות הן נהדרות למכבי חיפה, פחות לקבוצות המשאילות. במיוחד כשמדובר בשחקנים שכן הוכיחו את עצמם כמו סולליך וגאדיר כשבמקרה שלהם יש עוד בעיה, הם ידעו שאם לא יחתמו על הסכם ארוך טווח ויסכימו להשאלה, הם ישבו ביציע. זה חוקי ואולי גם לגיטימי, אבל זו כוחניות מבית היוצר של שמעון מזרחי, אני לא אוהב את זה.
את ההסבר שלך לגבי ההדחות באירופה אני לא מקבל. בעיה של הקבוצות שמשחקות באירופה, שיכינו את עצמן כמו שצריך לכל התרחישים, למה הן צריכות לקבל הנחה? מה גם שמועד ההעברות מסתיים אחרי משחקי ההכרעה.

MG 5 בספטמבר 2012

1. שמתי לב לכל הפוסט, אך בחרתי להתייחס רק לחלק (נראה לי סביר…)
2. קודם כל, אף אחד לא הרכיח אף קבוצה להשאיל שחקן. שנית, אני חושב שסכנין ונתניה היו מאד מרוצות משנות ההשאלה של דקל קינן, כאשר ברור שהאלטרנטיבות הן תשלום סכום רכישה שאין להן או שהשחקן פשוט לא ישחק בקבוצה השואלת.
3. לעניין אירופה – נראה לי בסדר שההתאחדות נותנת כלים לקבוצות ישראליות להצליח באירופה ולצמצם ולו במעט את הפערים מהקבוצות הגדולות. יתרה מזאת, תאר לך שק"ש היו בונים סגל רחב לליגת האלופות ולא היו מסוגלים לשחרר אף שחקן. הדבר היה גורם לשחקני ליגה לגיטימיים להתייבש על הספסל, דבר אשר היה מוריד את הרמה שגם כך אינה כל כך גבוהה. אז נכון שמועד ההעברות מסתיים אחרי מועד ההכרעות, אבל קשה לשנות רבע סגל בחצי שבוע.
4. מסכים איתך – זה גועל נפש להגיד לשחקן תחתום על הארכת חוזה או שתשב ביציע. יותר מזה, הם (כל הקבוצות) אפילו אומרים לו שאם הוא לא חותם, אז הוא מתאמן לבד. אני ממש לא בטוח שזה חוקי ובכל מקרה מהווה הרעה מוחשית בתנאי העבודה דבר אשר מתיר קבלת פיצויי פיטורין גם אם העובד מתפטר. אגב, זה לא פחות מגעיל ששחקנים מציבים אולטימטום אם לא יאריכו להם את החוזה. אפשר לחשוב ששני הצדדים חתמו כאשר הוצמד לה אקדח לרקה. למה זה לא לגיטימי לסיים חוזה ואז לראות מה קורה הלאה? אני לא אומר שזה לא בסדר לפתוח חוזה באמצע, אבל רק אם שני הצדדים מעוניינים בכך.

קורא 5 בספטמבר 2012

MG – סעיף 3 נשמע בדיוק כמו טענות אוהדי מכבי ת"א בכדורסל. רק ממחיש את ההקבלה שיעקב שחר הוא שמעון מזרחי עם קצת יותר ערכים, והרבה יותר נחמד.

קורא 5 בספטמבר 2012

ההתייחסות היא לתגובה הראשונה שלך, לפני שראיתי שתומר הזכיר את האנלוגיה בהקשר אחר

MG 5 בספטמבר 2012

שלילי בזנטי!!!
יש לך הוכחה שמכבי חיפה פנתה לשחקן תחת חוזה ולא לקבוצתו? אם לאו, אז זה ממש לא אותו הדבר.
חוץ מזה, האם מכבי חיפה קנתה שחקנים ממכבי ת"א או הפועל ת"א (שמות של קבוצות שלמכבי חיפה יש אינטרס להחלישן) ויבשה אותם על הספסל?
ועוד דבר, בניגוד לכדורסל למכבי חיפה, זולת שנה אחת, ב-7 השנים האחרונות אין את התקציב הגדול בליגה, לא כל שכן תקציב שהוא לפחות פי 3 מכל שאר הליגה, ולכן אין לה את הכלים לבצע את המהלכים המיוחסים למכבי ת"א בכדורסל.

קורא 5 בספטמבר 2012

צריך הרבה שנים בתחום כדי להדביק ולהשתוות את כל העוולות הספורטיביות שהעו"ד חמור הסבר עשה. אני אפילו מחבב את שחר ומעריך אותו על הרבה דברים.
אבל: חוק יעקובו, למשל – המצאת חוק (זר שישי) שיסתדר בדיוק עם אינטרסים של קבוצה אחת באותה; שאיבה סדרתית של שחקנים שהולך להם טוב בקבוצות קטנות (מסכים שזה לא שווה ערך ללייבש שחקן של קב' מתחרה רק שלא יסכן אותך) – שאל את אוהדי פ"ת ונתניה.
אפשר לקרוא את המשפט שכתבת כך:"אתה משתלח במכבי ת"א חדשות לבקרים, אך שוכח שגם היא איבדה שחקנים לכסף גדול יותר, למרות שהעדיפה להשאיר אותם (שאראס, בסטון, מוריס, איידסון, אנדרסון, וכו'). אם מזרחי מבין שזה שם המשחק גם שזה פוגע בו, למה אתה לא מבין זאת?"

MG 5 בספטמבר 2012

חלק מההבדלים הסברתי בתגובה הקודמת.
אגב גם נתניה קנתה את שכטר מנצרת עילית, למרות שהאחרונה העדיפה להשאיר אותו אצלה.
אם אתה מבודד את המשפט מכל שאר העוולות (שהגדולה שבהן היא הבטחת היורוליג), אז זה משפט נכון גם לכדורסל. רק שים לב לשמות שנתת:
שאראס ובאסטון היו הולכים לנ.ב.א. גם בשביל שכר נמוך יותר.
אם מוריס דיברו לפני סוף העונה שעוד התחרו עם הפועל י-ם על האליפות.
את אנדרסון לא רצו – הוא היה נזק!
לגבי אידסון – המשפט אכן נכון.
אין לי בעיה שלמכבי ת"א יש יותר כסף ולכן היא מביאה את השחקנים הטובים, כל עוד זה נעשה מהמניעים הנכונים ובדרכים נאותות.
גם לי לא התאים שזנדברג, טל ובנאדו הלכו לבית"ר, אבל זה היה לגיטימי לחלוטין.
חוק יעקובו – ביזיון ושערוריה!

רועי 5 בספטמבר 2012

תמשיכו להטיל רפש בהנהלה הכי טובה של קבוצת ספורט אי פעם במדינה הזו. אם זה מה שהופך את הייאוש שלכם ליותר נוח, לבריאות.

MG 5 בספטמבר 2012

רועי, בגדול מכבי ת"א כדורסל היא מודל להתנהלות מופתית בספורט, אבל אתה לא יכול להתעלם מדברים שקרו.
לי אישית יש 2 דברים שמפריעים במיוחד:
1. מקרה צ'ורה והפיצה תוך כדי סדרת גמר בין הקבוצות.
2. ניצול כוחו של שמעון מזרחי כנציג איגוד הכדורסל באירופה, ע"מ לשריין מקום לקבוצתו (ללא קשר לשהות האלופה) במפעל האירופאי הבכיר.
אגב, כל עוד נקודה 2 תשאר בעיניה, אני בעד משחק מכריע על האליפות. לא משנה כמה זה חוסר ספורטיביות, זה פחות גרוע מהשריון.

רועי 5 בספטמבר 2012

ונניח שלא היה שיריון, למה זה טוב ? שהקבוצה שזוכה באליפות תוותר על הזכות להשתתף ביורוליג ? כי "היא לא יכולה לארח באולמה הביתי ויד אליהו רחוק לה" או כי "אין לה יכולות כספיות להתמודד ברמה הזו" או כל בדיחה אחרת שנשמעה במשך השנים האחרונות ע"י קבוצות שוויתרו על זכותן להשתתף במפעל אירופאי.

רועי 5 בספטמבר 2012

כמובן שגם נוח לך להתעלם מהעובדה שהיורוליג מנהל חוזים פרטיים מול קבוצות נוספות שמשתתפות במפעל, לא שמעון המציא את זה, הוא פשוט משתתף במשחק, וזו גדולה של הנהלה.
אם כבר, טענות השיריון שלך אמורות להיות מופנות להנהלת היורוליג שהמציאה את זה, ולא לשמש כעוד כלי ניגוח בשמעון מזרחי.

אזי 5 בספטמבר 2012

MG, אתה אמיתי?
אתה באמת פותח את מקרה צ'ורה עם הפיצה?

את זוכר שעטר חתם אצלכם שנה שעברה, לפני תום העונה, ולפני שנקבע סופית איזה מהקבוצות תהיה באירופה?
חתם! לא אכל פיצה עם צ'יזיק… חתם!
מעניין אם את זה גם תזכור עוד 15 שנה,או רק את צ'ורה והפיצה שלו…

לגבי היורוליג… כמו שרועי כתב,כבר היו הצעות לקבוצות לשחק ביורוליג.
הן ויתרו. אבל להתלונן כולם יודעים…

MG 5 בספטמבר 2012

רועי ואזי, הכי חשבו שאתם נצמדים אמת…
1. זכותה של קבוצה להחליט מה שהיא רוצה ומה שמתאים לה. אני לא מבין איך זה מצדיק שריון. אגב, גליל לא ויתרה ובכל זאת התחילה במוקדמות ומכבי ת"א קיבלה את מקומה האוטומטי.
2. היורוליג בזיון, כי לקבוצות כמו מכבי ת"א נוח שכך הוא יתנהל. מעניין אותם הכסף ולא הספורט. אם זו גדולה של הנהלת מכבי ת"א, אז משחק האליפות הוא גדולה של שאר הנהלות הליגה.
3. נתניה נתנה יד למהלך והיתה מעורבת בכל שלב. הם לא היו חייבים להסכים והדבר לא נעשה במרתף חשוך, אלא לעיני כל – אני יודע שיש אנשים ששקיפות מבחינתם היא מילה גסה.

רועי 5 בספטמבר 2012

1. זכותה של כל קבוצה להחליט מה שהיא רוצה ומה שמתאים לה… אני לא יכול לחכות לרגע שיענקלה יחליט איזו עונה שלא מתאים לו הסיפור הזה של אירופה, נראה איך תגיב אז. זה נשמע מופרך לחלוטין נכון ? אז למה בכדורסל זה מתקבל אצלך בהבנה גמורה ובשלוות נפש כזו ?
2. כן, זו אכן גדולה של שאר הנהלות קבוצות הליגה, אין לנו ויכוח כאן.
3. לי זכורות הרבה טענות של מכבי נתניה לגבי כל הסיפור הזה.

תומר חרוב 5 בספטמבר 2012

רועי, וזכור לך בצדק. רובן אכן עזב בהסכמה(כאילו שהייתה ברירה), אבל עם התנהלות קצת כפוית טובה שאיכזבה הרבה אנשים במערכת, אנשים שלאורך השנים נתנו לו הרבה גב, שקט וביטחון לעשות כל מה שהוא רק רוצה בנתניה.
וזה גם לא משנה, כי אם ג'י טוען שהוא בכלל היה סגור בחיפה שנה לפני כן(כשהוא תחת חוזה בנתניה).

רועי 5 בספטמבר 2012

תומר, העיקר שהכל נעשה בשקיפות מלאה :)

רועי 5 בספטמבר 2012

אגב, גיא פניני, על אותו סיפור, נשלח לשנה גלות בקפריסין.

MG 5 בספטמבר 2012

רועי, אני לא מבין את הטענה. אם שחר יחליט שהוא לא רוצה אירופה אז מה? זה יתן לגיטימציה לרמון לשריין לקבוצתו מקום קבוע בצ'מפיונס? ממש לא הבנתי מה אתה מנסה לומר.
כמו שתומר כתב, אכזבתם היתה בעיקר מעטר ובכל מקרה אם נתניה היתה מטילה וטו, המעבר לא היה מתרחש.
תומר, שחר אכן אמר שהוא היה סגור, אך למיטב ידיעתי הנהלת נתניה היתה חלק מהעניין, אז אני ממש לא מבין מה הבעיה.
כפי שגיא פניני לא קיבל את הסכמה של הפועל י-ם, כך נתניה יכולה לא להסכים למעבר של רובן.

רועי 5 בספטמבר 2012

לא לשם כיוונתי, הנקודה היתה ההיתממות שלך שזה בסדר גמור שקבוצה מחליטה לוותר על מקום באירופה.

MG 5 בספטמבר 2012

רועי, אם שחר היה מותר על המקום באירופה הייתי שוקל אם לחדש את המנוי. זה מקומם.
עם זאת, אם הייתי בעלים של קבוצה שזוכה באליפות בישראל אבל משתתפת רק במוקדמות כאשר הסגנית מעפילה ישירות למפעל, יכול מאד להיות שהייתי מוותר על ההשתתפות, כיוון שזה מקומם לא פחות

רועי 5 בספטמבר 2012

נו באמת, לא מתאים לך דמגוגיה זולה.
קבוצות ישראליות מוותרות על השתתפות ביורוקאפ על בסיס שנתי, אין לזה שום קשר לשיריון.

MG 5 בספטמבר 2012

רועי, על זה עניתי לך – ספק עם הייתי מחדש מנוי!

yaron 5 בספטמבר 2012

לפני שאתחיל – אני אחד מהעופות המוזרים שאוהדים את מכבי ת"א בכדורגל, אבל לא את האחות בכדורסל (התגרשנו לאחר תקופת לי ג'ונסון וקוין מגי).
לדעתי אתם קצת מפספסים את הנקודה עם שמעון מזרחי.
בכדי לזכות בפרס ישראל היה נחמד אם הוא היה דואג אפילו טיפה לכדורסל הישראלי ולא רק למכבי ת"א. גם אני כועס על הרבה דברים שהעו"ד עשה, אבל הרבה יותר מאוכזב ממה שהוא יכל לעשות ולא עשה.
עם קצת חזון הוא היה מבין שהדרך הכי נכונה היא לקדם את כל הכדורסל הישראלי וכך גם מכבי תעלה. אני לא מדבר רק על לדאוג ששתי קבוצות מישראל יעלו אוטומטית לשלב הבתים (מכבי ועוד אחת, או שתי המשתתפות בגמר פחות מעניין אותי כרגע) אני מדבר על לדאוג ששתי קבוצות מישראל גם יוכלו להשתתף בכבוד ולהרוויח כסף. אני מדבר על הגדלת התחרותיות בליגה שהיתה תורמת לכולם ובראש ובראשונה למכבי תל אביב שהיתה יכולה למלא אולמות בארץ במקום לחפש מקורות הכנסה נוספים באדריאטית. אני מדבר על תרומה ליצירת ליגה אטרקטיבית ואיכותית יותר וכפועל יוצא על נבחרת טובה יותר.
למעשה שמעון מנסר את הענף עליו הוא יושב ואת התוצאות מרגישים מאוד בשנה האחרונה.

אזי 5 בספטמבר 2012

ירון וMG

קודם כל, גם אני חושב שהדבר היחידי ששמעון מזרחי עשה למען הספורט הישראלי זה לקדם את מכבי תל אביב. שמעון לא עושה ועשה כלום כדי לקדם את הכדורסל הישראלי. יצא לו, על הדרך, שבכל אירופה מכירים את ישראל בזכות מכבי תל אביב.
אפשר להתווכח אם על זה מגיע או לא מגיע לו פרס ישראל (באמת שאין לי דעה בעניין. לראיה, אין לי מושג מי עוד זכה בזה חוץ ממנו).

MG, לעניין שאמרת שהיה נראה לך מוזר שהאלופה הלכה לסיבוב המוקדמות והאלופה עלתה ישירות למפעל. מה בדיוק קורה בכדרוגל?
מחליטים כמה קבוצות מעפילות לכל ליגה אירופית, ואחרי שהן עולות, רק הדירוג האירופי שלהן משנה, לא הדירוג בתוך המדינה.
אם שנה שעברה גם הפועל היתה מגיעה לצ'מפיונס, היא היתה כנראה מתחילה שני משחקים אחרי ק"ש, למרות שקריית שמונה לקחה אליפות.

זה בדיוק אותו דבר, רק שביורוליג, שהוא גוף פרטי להזכירכם, זה לא מעוגן בחוקים אלא לפי הגיון כללי.
מכבי קבוצה טובה, גדולה, עם מסורת. היא תביא 11 אלף איש כל שבועיים לנוקיה ותעלה לשלבים המתקדמים. בוא נשאיר אותה במפעל, גם ככה הסיכוי שהיא לא תעלה הוא 1 ל-10.
הישראלים רוצים עוד קבוצה? אחת שיש לה שלושה אוהדים ואין לה אולם כדורסל? שיתחילו מלמטה ואז נראה מה מגיע להם.

הרי ברור לך, שאם היו דירוגים ביורוליג, התוצאה היתה זהה למה שקרה בפועל.

עצם המחדל, הוא שפיב"א מאשרת לגוף פרטי להחזיק את המפעל הכי חזק שלה.

yaron 5 בספטמבר 2012

אזי,
אבל זה בדיוק העיניין, אין לי בעיה שמכבי תעלה כל שנה (בשלב זה) אבל בתמורה שהליגה (ומכבי) ייתמכו בקבוצה השניה שעולה. אל תזרוק לי פתאום את גליל עליון לגוב האריות וגמרנו. תהפוך את זה למאוד משתלם, כך שיהיה טירוף בליגה להגיע לפחות לגמר הפיינל פור. הקבוצה השנייה תקבל מענק עלייה מהמנהלת כך שתוכל להתחזק קצת וגם להרוויח קצת מעצם ההשתתפות. תהפוך את הליגה ליותר מעניינת ויותר תחרותית וכמובן שגם יותר רווחית. יותר קהל באולמות (כולל בנוקיה) יותר רייטינג, יותר כסף מזכויות שידור ויותר כסף מפרסומות.
בסופו של דבר מכבי הרסו את הליגה (פאסיבית או אקטיבית זה לא משנה) וכולנו כולל מכבי משלמים את המחיר. לא ייתכן שחצי ממדינות אירופה שולחות שתי קבוצות, ואנחנו אחרי כ"כ הרבה שנים מפוארות במפעל אפילו לא חושבים בכיוון.

אזי 6 בספטמבר 2012

yaron,
מסכים לגמרי..

דניאל 5 בספטמבר 2012

נתניה סימה לפחות שלוש פעמים בשנים האחרונות מעל חיפה (בשתי האליפויות האחרונות של ביתר ועונה שעברה)

MG 5 בספטמבר 2012

דניאל, אתה צודק, אבל אני לא משנה את דעתי שמכבי חיפה לא רואה בנתניה את אחת ממתחרותיה העיקריות (על מאבקי הירידה???) ואם היתה מבצעת מהלכים ע"מ להחליש יריבות זה לא היה את נתניה.

בני תבורי 5 בספטמבר 2012

תומר,
טוב מאוד כרגיל. חשבתי שהשחקנים הם רק קישוט בחלון, המרכז הם הסוכנים. אני לא יודע באמת איזה אחוז של שיקולים מקצועיים מעורב בתכנון העסקאות לעומת השיקולים הכלכליים, נדמה לי שכרגיל, הכסף חשוב יותר.

תומר חרוב 5 בספטמבר 2012

בשביל זה לא מספיק פוסט, בשביל זה צריך ספר.

יוני 5 בספטמבר 2012

אז תכתוב:) ואז נדע אם יש שוק לספר ספורט בישראל. כי הנושא לוהט. אגב, תומר, סתם מעניין, היית רוצה לכתוב ספר על זויות כזו בכדורגל הישראלי?

תומר חרוב 5 בספטמבר 2012

אולי אני אכתוב ספר על כל הספרים שהייתי רוצה לכתוב אותם אבל אני לא כותב :) וברצינות, אני לא זנדר או דורפן, ספר(בטח ספורט) עדיין גדול עלי אבל זו מטרה.

אזי 5 בספטמבר 2012

אחלה פוסט.
הדוגמה שנתת לגבי החימום של מכבי תל אביב מקוממת אותי כל פעם מחדש. הסיקור על מחנה האימונים שלנו היה אחד ההזויים שיצא לי לקרוא.
"שיטה חדשנית! המאמן מצלם את האימון ואז עובד עם השחקנים על הליקויים!"
"שיטה חדשנית! המאמן עושה מבדקי ריצה לקבוצה ובודק להם דופק במאמץ!"
"שיטה חדשנית! במכבי תל אביב יהיו משקאות אנרגיה גם במשחקים בהם אין הארכה!"
אני קורא את כל זה ושואל את עצמי מה לעזאזל עשיתם עד עכשיו!?

למה היה צריך להביא 5 מאמנים זרים כדי שהקרנות של מכבי יכנסו למרכז הרחבה?
למה היה צריך להביא צוות אימון שלם כדי ששחקן יבין שמוסרים חוץ לשחקן הכי פנוי ולא לשחקן שעושה הכי הרבה פרצופים?

הרכש של חיפה באמת מטריף אותי. אני חושב שבשנים האחרונות עברו בחיפה 12 זרים בעונה, כשחלק מגיעים ונחתכים עוד באותו חלון העברות.
אני יודע שלכאורה מתגאים בקשר של שחר עם זהבי, אבל נראה שהוא בעיקר מוכר לו לוקשים. מאז גרנט חיפה לא הביאו זר ראוי (חוץ מקולמה שהפך את יצחקי מהשחקן הכי טוב בליגה ליצור שהוא היום).

חיפה הביאה את חן עזרא ועידן ורד. הפועל כל עונה קונה את שתי החלוצים הכי טובים בליגה. ככה גם מחזקים את הקבוצה וגם מחלישים את השאר.
מכבי, מאז בוזגלו, הפסיקה לקנות מקומיים :)
(כן כן… מהרן ראדי ואיתן טיבי, אל תהרסו לי את התזה)

אני חושב, שלא מספיק קבוצות שמו לב, שקריית שמונה לקחה פה אליפות עם שחקנים, שלפני האליפות כולם חשבו שהם בינוניים מאוד.
כל מה שצריך זה קצת לרצות וקצת לעבוד ברצינות. כבר היכולת של כל קבוצה עולה ב50-80 אחוז.

MG 5 בספטמבר 2012

1. אתה מוזמן להתסכל על הרכבי 2 הקבוצות בשנים האחרונות ולגלות שבמכבי חיפה משחקנים הרבה יותר שחקני בית מאשר במכבי ת"א.
2. די לחשוב שאם רובן רוצה את עזרא, אז זו קונספירציה להחלשת נתניה. אפשר לחשוב שהוא המאמן הראשון שעובר קבוצה ולוקח איתו שחקנים.
3. שמעתי שינקל'ה רצה להביא את רונאלדו אחרי שהוא שמע שלא טוב לו בריאל, אבל הוא פחד שתומר ואתה תקבלו התקף זעם שהוא עושק את כולם ומנסה להחליש את ריאל.
4. דבלשבילי, טשיירה, מסיללה, קולאוטי, דירסאו – אף זר ראוי מאז גרנט? אתה לא חושב שאתה מגזים? אפשר לחשוב שבמכי ת"א הביאו כבר 2 אובארוב, 2 קוביצה ו-3 פולוקרוב בזמן הזה…
5. קולמה זר לכדורגל ובטח שאינו ראוי.
6. לשאלתך מה הם עשו עד עכשיו – בעיקר את בנות הפוסיקט.
ועוד דבר, אני לא כל כך מתלהב ממכבי ת"א. במצב הנוכחי, אם הייתם קבוצה טובה, כבר הייתם צריכים להיות הרבה יותר מ-6 נקודות מעלינו.

yaron 5 בספטמבר 2012

MG,
לגבי המשפט האחרון, איך בדיוק ???
אתם צריכים להשתולל ביציע ולקבל הפחתת נקודות בשביל שזה יקרה :-)

MG 5 בספטמבר 2012

ירון, כמובן שזו היתה הלצה.
אם אכתוב רק טיעונים רציניים, אתם עוד עלולים לחשוב בטעות שיש לי מושג…

yaron 5 בספטמבר 2012

חשבתי שאתה כבר מארגן אוהדים…

MG 5 בספטמבר 2012

גדול!
האמת ימי יציע ג' שלי כבר הסתיימו.
ביציע א' אם תצליח לארגן אנשים לכל פעולה שהיא מעבר להסתערות על המזנון, אני אצדיע לך.

אזי 5 בספטמבר 2012

במכבי תל אביב פתחו בהרכב בעונה שעברה בין 4 -7 שחקני בית.
אבל זאת לא הטענה שלי.
עצם זה שבחיפה משחקים הרבה שחקני בית (לא ספרתי, אבל סומך על הטענה שלך) מוכיח את זה שהבאתם המון זרים על הפנים בשנים האחרונות.
הייתי מתחיל לספור, אבל היו כאלה שנשארו פה פחות משבועיים.

ברור שהבאתם כמה זרים טובים בשנים האחרונות, סטטיסטית, זה היה חייב לקרות, אתם מביאים טונות של שחקנים.

פשוט אדום 5 בספטמבר 2012

הסיפור עם הזרים הזמניים נכון בעיקר לתקופת אלישע לוי בזה אתה צודק במאה אחוז היו כאלה שלא הספקתי אפילו לשנן את השם שלהם

אזי 5 בספטמבר 2012

כמובן שרק לתקופת אלישע
לעטר עדיין אין "תקופה" :)

יחד עם זאת, ה'סקאוט' נשאר אותו סקאוט (ואתם תחליטו אם זה חרזי או זהבי)

פשוט אדום 5 בספטמבר 2012

שחר החליט כבר – זהבי

הופמן 5 בספטמבר 2012

אזי, אתה יכול להסביר לי את המשפט על קולמה ויצחקי. אני מקווה שאתה לא מתכוון שקולמה גרם לפציעה של יצחקי כי זה קשקוש גמור, וכי למיתוסים כאלה קל לתפוס תאוצה.
למי שבטעות מאמין בשטות הזו – 1:12
http://www.youtube.com/watch?v=Tj1IpmPLME4

אזי 5 בספטמבר 2012

אתה מבין שעכשיו, ממרחק שנתיים אחרי, זאת פעם ראשונה שאני רואה את התקציר הזה…
ה20 דקות הכי טובות בכדורגל שאני זוכר.

צודק.
מודה ועוזב ירוחם.

עד היום הייתי בטוח שזה הוא… (לא קשה להבין למה)

תומר חרוב 5 בספטמבר 2012

איך הפוסט שלי הפך לזירת התגוששות מכביסטית? רק חסר שהאולטרס יתחילו לריב עם השחקן ה12.
mg- אתה כתבת בעצמך שרובן היה סגור בחיפה כבר בשנה שעברה למרות שהיה לו חוזה בנתניה. אני יודע בודאות שחיפה דיברה עם חן עזרא בזמן שהוא שקל הארכת חוזה מנתניה, אז אתה בטח תגיד: למה שלא יתלוננו? גם את מקרה גיא פניני לקחו לבוררות. ואזי כבר כתב על החתימה וישיבת העבודה של עטר-צ'יזיק-שחר לפני שנה.
בכל מקרה את המכביזם שלכם רואים בחוסר חוש ההומור, חוסר המודעות העצמית והנטייה להפוך את הכל סביב מכבי חיפה. באת והתייחסת לשתי שורות, זאת זכותך המלאה אבל אני עדיין לא מבין מה הטעם בזה, העברתי ביקורת על כלל הכדורגל הישראלי מכבי חיפה בתוכו והמייצגת הברורה והיציבה ביותר של הצד העשיר שבו. אתה רוצה להגיד שמכבי חיפה ויעקוב שחר הם מתת האל לכדורגל הישראלי? בסדר אז תגיד. האובססיה שהשאר צריכים להסכים איתך היא בדיוק אותה אובססיה בגינה זכה שמעון מזרחי בפרס ישראל ומי יודע, אולי יום אחד נראה את הבעלים של הונדה בבנייני האומה בירושלים.

אזי 5 בספטמבר 2012

תומר, גם אתה מכביסט, בוא ותגושש גם :)

לעניין הפוסט,
אני לא מצליח להבין את העניין הזה שבכל מדינה יש חלונות העברות שונים, ובטח לא מבין את חלון העברות שאחרי שמתחילה הליגה.
לא מקבל את הטיעון של תיקונים וכו'.
יש לך קיץ שלם להתארגן, לא התארגנת, אכלת אותה. חכה לינואר.

אבל אני מה איכפת לי אני… הבאנו מגן שמאלי, מביאים עוד חלוץ… העיקר שאוסקר יודע את התאריכים…

תומר חרוב 5 בספטמבר 2012

אתה מבין? במקום שהוא יחדיר בנו מקצוענות, אנחנו מחדירים בו חובבנות.
אנחנו אמנם ממכבי אבל אנחנו לא מכביסטים. העונה הגדולה בתולדות המועדון היא עונה בה סיימנו במקום שני, אצלכם זה לעולם לא היה עובר.

רועי 5 בספטמבר 2012

זו לא חובבנות, הוא פשוט היה צריך לראות את יואב זיו במשחק אחד שבו מכבי צריכה קצת להתגונן כדי להבין שהוא צריך להביא מגן שמאלי :)

yaron 5 בספטמבר 2012

תומר, אחלה פוסט!
אני חושב שאתה מגזים קצת עם הנקודה שלך. לא חייב להיות ניגוד בין מקצוענות באימונים לרכש איכותי. להיפך, מקצוענות באימונים ומקצוענות במחלקת הרכש (בתוספת מחלקת נוער טובה) הם המתכון הבטוח להצלחה.

MG 5 בספטמבר 2012

תומר, כמה דברים:
1. לפי איזה חלון העברות אתה רוצה שיתיישרו? למה דווקא החלון הזה? האם ההתאחדות לא צריכה להחליט על מועד שלדעתה הוא מיטבי עבור הכדורגל הישראלי? לא כל מה שטוב עבור אנגליה מתאים גם לישראל.
2. לגבי רובן – כתבתי לך למעלה. למיטב ידעתי הכל נעשה בתיאום מלא עם הנהלת נתניה.
3. אני לא חושב שיש לי בעיה של מודעות עצמית (תודה על הטיפול הפסיכולוגי בחינם), אבל מודה ומתוודה – מכבי חיפה אצלי היא הרבה לני הכדורגל בכלל והכדורגל הישראלי בפרט. היא מעניינת אותי הרבה יותר. כפי שאני צורך מידע בנושא לפני כל ידיעת ספורט אחרת, כך אגיב על דברים שקשורים אליה לפני הכל.
4. שחר הוא לא מתת אל, אך הוא בהחלט מתנה עבור מכבי חיפה ואני שמח שהוא שם (אגב, פעם אחרי ביקורת של שחר על אוהדי הקבוצה, אבא שלי כתב בבלוג שלו, באתר 'מכבי חיפה און-ליין', פוסט בשם 'היינו לפניך ונהיה אחריך', אשר בא להבהיר שמכבי חיפה היא גם מעל שחר.
5. האובססיה להסכמה (שוב תודה על הטיפול המסור חינם אין כסף) – כתבתי תגובה ארוכה, אבל החלטתי למחוק אותה, כיוון שאני לא רוצה לרדת לדיונים פילוסופים על נפש האדם ולעוקצנות. אני רק אכתוב, ששגית שכתבת זאת והיה עדיף ללוא עשית כן.

איציק 5 בספטמבר 2012

MG
חייב להודות שקראתי את רוב התגובות והויכוחים ואני די מבולבל מהם, אבל דבר אחד שיעשע אותי. אחרי כל הויכוחים על הכדורגל הישראלי, דיונים פילוסופים על נפש האדם ולעוקצנותו נחשב לירידה :-) שלמה אילוז לא היה יכול לנסאח זאת טוב יותר.

MG 5 בספטמבר 2012

איציק, זה לא אמור לבלבל. לא מדובר באמת בדיונים מסוג זה. אם לא הבנת – הרווחת.
לפעמים (אולי לרוב) עדיף לא להבין מה אני רוצה להגיד…

תומר חרוב 5 בספטמבר 2012

1. החלון זה תסמין. אם אתה חושב שזה מה שעומד בפני ראשי ההתאחדות זה טובת הליגה, אני לא אנסה לשכנע אותך אחרת.
2. לא, לא הכל. כפי שכתב לך הנתנייתי הנוסף היה את עניין החתימה הרשמית ותחילת ההכנות (פשוט חוצפה, במיוחד כשאנחנו יודעים שדיברו על שחקנים מהסגל של נתניה) וגם בנושא של מעבר כל הצוות המקצועי לא הייתה הסכמה ותיאום.
3. מודעות עצמית כאוהד, לא כאדם. מה גם שהכללתי בגסות על אוהדי חיפה, כמו שאנחנו אומרים שהפועל בכיינים או הפרוות והרולקסים, לא צריך לקחת את זה אישית.
4. אין ספק שבשביל חיפה ואוהדיה שחר טוב. בשביל הכדורגל הישראלי לא.
5. ראה סעיף שלוש, אם נפגעת אני מתנצל אבל פה גם נכנס העניין של חוש ההומור.

אזי 5 בספטמבר 2012

MG,
אוהד אם מודעות עצמית לא יכול לחשוב שחיפה היא מקור כל הטוב בעולם ומכבי כדורסל היא מקור כל הרוע בעולם.
יש יותר מדי נקודות מקבילות.

קורא 5 בספטמבר 2012

תומר, הפסקה האחרונה שלך מאד מדויקת.
היתרון האמיתי של מכבי חיפה על הליגה הוא ביציבות הניהולית ובשקט התעשייתי היחסי בתוך המערכת. בנוסף, הבעלים וההנהלה לא נגררים אחרי אלימות, לכלוכים ושאר המאפיינים בביצה המקומית (זה גם בנתניה, נראה לי).
מעבר לזה… שכל אחד יחליט איפה הוא עומד על הציר בין חוקי (כל מה ששחר עושה) למקובל (להערכתו ולהשקפתו הסובייקטיבית).

איציק 5 בספטמבר 2012

אני קורא את כל התגובות וזו נראת מלחמת גוג ומגוג לייט של אוהדים שרופים וכאלו שרק במצב WELL DONE, וזה נרא משעשע.
קצת יותר ברצינות, הבעייה הינה לא חלון ההעברות. ב-NBA מותר להעביר עד פברואר אם אינני טועה, אבל… וזה האבל הגדול… המיקצוענות. אימון, תזונה, פיזיוטרפיה, שינה, שתיה, עוד קצת שתיה, סיגריה, אולי נרגילה, אולי הבה נגילה עם נרגילה. אולי מולי שפירה יוכל להסביר את ההבדלים בין הכדורגלן הישראלי לאירופאי עם איזה גרף שיפורים. מולי, אם אתה קורא גם את התגובה הזו, אני עדיין ממתין לתשובה לגבי בולט, פלפס והחברה.
מצידי, שיהיו העברות כל העונה אם זה ישפר את הכדורגל. העניין שזה משפר את פרנסתם של אלו שכותבים על כדורגל, יש על מה לכתוב. היתי שמח לקרוא על מתקני אימונים חדשים הכוללים הכל כולל הכל כמו באירופה (אולי בקטן יותר). היץי שמח לקרוא על פנימיות כדורגל כמו בברצלונה או איאקס, שבה גם דואגים ללימודים, תזונה, התנהגות. אבל ברוב הקבוצות הכל סובב על מי יסובב את מי בתקופת ההעברות, ומתחילים עם זה קצת קודם, כדי שיהיו מוכנים לסובב כשהחלון נפתח. רק שלא תכנס איזו סופה מהמדבר.

MG 5 בספטמבר 2012

מולי אפשטיין מסר שהוא התכוון להגיב, אבל אז ראה שאתה רוצה בכלל תגובה ממולי שפירא.
מולי שפירא מסר שהוא לא מבין מה לכל הרוחות אתה רוצה ממנו.

איציק 5 בספטמבר 2012

:-)
אוי, מתביש, מתביש, מתביש.
אליך, מולי אפשטיין :-)

איציק 5 בספטמבר 2012

אתם בביצת הכדורגל הישראלי ובולט חתם בנתיים ביוניטד!!!
למשחק ידידות אחד מול ריאל מדריד ב-2013 :-)

MG 5 בספטמבר 2012

אחרי מועד ההעברות???
אוי ואבוי!!
אולי מישהו יכתוב עכשיו פוסט על תחלואי הכדורגל האנגלי…

*הבהרה – התגובה מיועדת לאיציק בלבד ואין להסיק ממנה דבר.

איציק 5 בספטמבר 2012

היום אתה מכייף על חשבוני.
תהנה כל עוד אני בצרפת, אבל אני חוזר החודש…

MG 5 בספטמבר 2012

אפשר להוציא את איתיק מב"ש, אבל אי אפשר להוציא את ב"ש מאיציק ;)

איציק 5 בספטמבר 2012

חשבתי שתגובתי מתאימה יותר לנתניתי :-)

נתנייתי נוסף.. 5 בספטמבר 2012

חייב רק לעדכן את המצדד בשחר( ה"שפוי" ההוא שחייבים ללמוד ממנו הכול), שעטר חתם בחיפה(סגר- חתם זה באמת לא משנה) בזמן ששתי הקבוצות נאבקות אחת מול השנייה על כרטיס לאירופה. המשפט שכתבתי עכשיו אמור לעשות הרבה יותר רעש וצלצולים ממה שהוא עושה ועשה, אבל לנתניה חסר תומר חרובים ועוד עיתונאים נושכים יותר מכדי להסביר ולהוציא לעולם שנעשה פה דבר אסור בתכלית האיסור לגבי מהות הספורט. עצם זה שנתניה הגיעה לאירופה ולא חיפה לא קשורה כלל וכלל. אסור לפנות לשחקנים ולמאמנים של יריבות בסוף עונה אם אתם מתחרות אחת מול השנייה, אסור!! ומי שעושה כך חייב להיענש בחומרה.
אני באמת לא מגזים- לדעתי כל מי שמעורב במקרים כאלה עליו לקבל השעיה של 5 שנים מהכדורגל הישראלי- זה באמת לא מקובל בספורט והגיע הזמן שמישהו ידבר על זה. כמובן שאחרי זה ברור מבחינת קל וחומר שדיבורים ועסקאות עם עזרא שהיה תחת חוזה(ולא רק בדרך להארכת חוזה כמו שטענו כאן) מותרים. העיקר הפיצה…

MG 5 בספטמבר 2012

נתניתי, אני חושב שלא הבנת את הדברים שנכתבו (כולל על ידי תומר).
אני לא חושב שיש מחלוקת ששחר פנה לנתניה, ע"מ להעביר לשורותיו את עטר, לפני שפנה למאמן.
יכול להיות שהוא ניצל את חוסר הברירה של נתניה להסכים למהלך שהיא לא מעוניינת בו, אך בהחלט לא נעשה פה מחטף.
אם היה מדובר על פניה לגורם תחת חוזה, אזי שאנו תמימי דעים שיש להעמיד את שחר ומכבי חיפה לדין משמעתי.

נתנייתי נוסף.. 5 בספטמבר 2012

הבנתי גם הבנתי. אני לא מדבר על מחטף, אלא על הרס הספורט.שחר לא פנה לנתניה כי לא היה צריך, לרובן לא היה חוזה לעוד עונה.בשלב די מוקדם של העונה כבר דיברו עם רובן גורמים וזה די נסגר שהוא יעבור לחיפה בעונה הבאה. זה כשלעצמו בעייתי אבל עוד עובר איכשהו, הבעיה הייתה מעמד החתימה כמה שבועות לפני סיום העונה, מה בער להם? לזה נתניה לא נתנה יד ועל זה היו חילוקי הדעות. מה שאני מנסה להעביר, וזה בגלל ציון סיפור הפיצה, שלצדדים אסור היה לבצע את המהלך הזה בזמן שהקבוצות מתחרות, וגם למנהלי נתניה אסור לתת לזה יד(יש אוהדים לקבוצה, יש טוהר הספורט). לגבי עזרא, הוא היה תחת חוזה ופנו אליו ולסוכנו נמני עם הצעות מפורשות ללא הסכמת הקבוצה ובזמן שמתנהל עימו מו"מ, סאגת עזרא נמשכה בערך חודש פחות או יותר וכמובם שבזמן הזה קיבל הצעות מחיפה.

תומר חרוב 5 בספטמבר 2012

לכל מי שפספס. התאריך עצמו של מעוד ההעברות הוא לא קריטי אלא רק סימפטום.
עוד משהו שאולי פוספס, הביקורת שלי על ההתנהלות של אלה שאין להם כסף(למשל קבוצתי האהובה) היא אפילו חריפה יותר ולכן אין סיבה להפוך את הדיון לבין מצדדי האיש שיש לו לעומת אלו שאין להם.

איציק 5 בספטמבר 2012

אני חושב שהבעייה עם הקבוצות הקטנות קיימת גם בכדורסל. גם בכדורסל הקבוצות העניות לא יכולות להחזיק את הישראלים הטובים, ולא יכוליםלרכוש שחקנים יקרים, אבל יש הבדל גדול. בכדורסל יש אנשים כמו פרויקה ועמית גל שיודעים לבחור שחקנים ולזהות פוטנציאלים. לא שאין להם טעויות אבל הם בדרך כלל עושים עבודה טובה פלוס. לבחור שחקנים זו מיומנות, וכנראה שמיומנות זאת נרכשת. בכדורגל מתעצלים ללמוד ויורים לכל הכיונים. בסוף אולי יפגעו. בסופו של דבר, אני מניח, זה גם יוצא יותר יקר מאשר להחזיק משהו שידע לזהות שחקן מתאים (הרי זו פגיעה במאמן). וכמובן אני לא מדבר על הפגיעה בהכנות כשכל שבועים הסגל משתנה.
במידה רבה מה שנמצא על כף המוזאים זה הכבוד של המאמן שיעדיף לזרוק כסף מאשר לקחת סקאוט מיקצועי וטוב. שהוא ידע לבחור שחקן יותר ממני, מה קרה לך. זה בדיוק כמו הטענות של המאמנים, "צריך מאמן זר? מה הוא מבין יותר ממני?" או "למה צריך לנסוע להשתלמות בחו"ל? מה הם יכולים ללמד אותי?" כשהאגו עולה לראש, אין מקום לשכל שגם הוא נמצא בכדורגל במשורה.

חולה בני שכנין שונה כל השאר 5 בספטמבר 2012

שתדעו שבני שכנין הקבוצה הכי נומאלית בארץ רק ערבים עולה

זכי 5 בספטמבר 2012

אחלה פוסט, אבל אני לא כל כך מסכים- אם שחקן נפצע בתחילת עונה? או שהוא פשוט נמצא בקושר פח וזה מפתיע את כולם?
צריך כן לתת הזדמנויות לתקן, כדי שיהיה פה כדורגל ברמה פחות גרועה
דרך אגב, איך רושמים פה פוסט כאורח?

טל בן יהודה 5 בספטמבר 2012

מאד אהבתי את הפוסט.

בכל פעם שאני קורא פוסטים בנימה הזו, אני נזכר בסדרה הקצרה של עמנואל רוזן שבה הוא הלך לאקדמיות לכדורגל באירופה, והשווה סדר יום של כדורגלן אירופאי לכדורגלן ישראלי (אם אני לא טועה, זה היה טל בן חיים באנגליה מול דויד רביבו באשדוד).

יש כל כך הרבה לתקן בכדורגל שלנו בפרט ובספורט שלנו בכלל. המקום הנכון להתחיל בו הוא כנראה בהתחלה, כלומר עם הילדים והנוער שלנו החינוך הספורטיבי שלהם. משם, זה יתפשט למעלה.

איציק 5 בספטמבר 2012

אני חושב שלפי דבריך יש הישג ענק לכדורגלן הישראלי. יש לו סדר יום. עזוב אם הוא גרוע או לא, לפחות יש מודעות שצריך סדר יום (בהנחה שסדר היום נעשה במודע). מפה אפשר להתקדם :-)

MG 5 בספטמבר 2012

אם אני לא טועה, השם הוא בעקבות הגביע הקדוש.

אזי 6 בספטמבר 2012

בשביל לאהוב משהו של עמנואל רוזן (בעיקר בתור אוהד מכבי) או הקורא, או הכותב, צריך להיות מאוד מאוד שיכור..

מעניין אותי מאוד לקרוא את זה.

MG 5 בספטמבר 2012

המחשב עשה לי בעיות והתגובות לא נקלטו, אז אני כותב תשובה מרוכזת לכולם:
אזי:
1. לעניות דעתי, אתה טועה ומטעה. השלב בו משחקים נקבע אך ורק לפי דירוג המדינה. אופי ההגרלה נקבע לפי דירוג הקבוצה+דירוג המדינה, ולכן אין דמיון לכדורסל.
2. שיש לך שניה פנויה תפסיק להכניס לי מילים לפה. לא כתבתי בשום מקום את מה שתאה מייחס לי ואני לא חושב זאת (זה גם לא השתמע מדברי). נהפוך הוא, שכולכם היללתם את משחקה של מכבי חיפה נגד מכבי ת"א, אני היחיד שכתב ששיחקנו לא טוב. תחשבו שהייתי כותב אותו דבר אליך, אבל הפוך. האם זה לא היה מעצבן אפילו קצת?

נתנייתי: אם פנו לשחקן/מאמן תחת חוזה (לא משנה אם הוא הסתיים בסוף עונה או לאו) שלא בהסכמת הקבוצה בה הוא מועסק, אזי שיש להעמיד לדין את כל הנודעים בדבר (כן – גם אם מדובר על מכבי חיפה). הואיל ונתניה לא התלוננו, אני מניח שהם ידעו ואישרו את כל המהלך.

תומר:
1. כמובן שאני לא חושב כך. אני רק אומר שאם זה השיקול שלהם, אזי שזה בסדר מבחינתי.
3-5. לא הבנתי את חוש ההומר – לוקח את דברי חזרהץ אני בעד עוקצנות ברוח טובה.
4. שחר בטוח טוב למכבי חיפה ולדעתי הוא הרבה פחות נורא לכדורגל הישראלי ממה שאתה חושב (איפה היתה היום בית"ר י-ם ללוא הנדבות שלו). יש דברים שאפשר ללמוד ממנו. למשל השקעה אדירה במתקנים ובמחקת הנוער.

yaron 6 בספטמבר 2012

אין ספק ששחר טוב למכבי חיפה וטוב לכדורגל הישראלי.
אני גם מסכים איתך שסביר להניח שכל מה שנעשה מול מכבי נתניה נעשה בהסכמה, אחרת נתניה לא היתה עוברת על כך לסדר היום.
א ב ל, אני גם חושב ששחר נח על זרי הדפנה כבר כמה שנים, והקבוצה משלמת על כך. לדעתי הצטרפותו של גולדהר למשחק מעמידה מולו מראה, שאני מאוד מקווה שתעיר אותו (כן, אני אומר את זה בתור אוהד מכבי תל אביב) מכיוון שהכדורגל הישראלי רק להרוויח מכך.
אני גם יכול רק לקוות שגם מכבי נתניה תמשיך בדרך החיובית בתקופת עטר ותחזור למקומה הטבעי (לפחות בעיני זקן כמוני) בצמרת, והלוואי שגם בית"ר.
זה נשמע הזוי, אבל דמיינו לכם עונה שארבע- חמש קבוצות נאבקות על האליפות עד מחזורי הסיום, ולא בגלל שהליגה קקה והן כולן גרועות, אלה בגלל שהן כולן טובות.

תומר חרוב 6 בספטמבר 2012

זו גישת פרס ישראל- נדבות. מכבי חיפה לא מנצלת מצב כלכלי רעוע של קבוצה אלא מנדבת כסף להצלת הכדורגל הישראלי. כאילו היא לויין שלא קשור לתנאי השוק ואין לה חלק במערכת קלוקלת בה קבוצות פושטות רגל. היא לא שדדה את הבנק, היא רק נמצאת שם כדי לאסוף את השלל.

MG 6 בספטמבר 2012

לקנות את חן עזריאל במיליון דולר זו נדבנות נטו!!!
בעיקר שהמאמן בכלל לא רוצה אותו.
יש חברה/קבוצה/פירמה כלשהי שלא מנצלת מצב שוק מסויים ע"מ להשתפר/להתיעל/להגדיל רווחים?
תומר, אני מבין את הכעס שלך, למרות שאני לא מסכים איתך על העיקרון (אני תומך בכל שחקן של מכבי חיפה שמעוניין להתקדם מקצועית ולהשתפר כליכלית אני יכול לחשוב שהוא טועה במהלך שהוא עושה, אבל אין לי כעס עליו ובטח לא על הקבוצה שרכשה אותו ובהנחה שהכל נעשה בתיאום מלא (ע"ע גנדברג וטל בתקופת גידמאק).
לעניין כל ההאשמות בפוסט – לא ביקשתי הוכחות ואפילו לא שתוגש תלונה. דבר אחד פשוט אני מבקש – תן לי גורם רשמי ממכבי נתניה שאומר שנעשה לקבוצה עוול ושדברים לא נעשו דרכה (כלומר פניה למאמן/שחקן באמצע חוזה). אם אין לך כזה דבר, אז זו סתם תיאורית קונספירציה וזו בהגדרתה אינה ניתנת להפרכה, ולכן גם לא אנסה לעשות זאת.

תומר חרוב 6 בספטמבר 2012

אוקיי, אז למה הנדבן לא קנה גם את ארמון בן נעים כדי לסייע להפועל פ"ת? אל תיכנס למסלול הזה. חן עזריאל הייתה עסקה על שחקן, בתנאי השוק דאז כשהפועל מהווה יריבה חזקה בשוק ההעברות, הייתה לה הגיון. מצחיק אותי שבמקום לראות שזה רק מחזק את הטענה שלי כי במקום סקאוטינג טוב וחלוץ זול הלכו על חלוץ יקר אבל מוכר, הפכו את זה לנדבנות של שחר. הללויה שחר.

אני לא יכול לתת לך שם גורם רשמי. אם אעשה את זה אפגע באמון של אדם קרוב אלי. לא ביקשתי שתפריך האשמות(ובפוסט אין האשמות כאלה בכלל), מכבי חיפה בכלל לא הייתה הנושא. אני יודע שחן עזרא ביקש השוואת תנאים להצעה שהוא קיבל מחיפה בזמן שהוא תחת חוזה ובמשא ומתן עם נתניה. בנתניה לקחו את רובן לשיחת הבהרה בסוף העונה שעברה לגבי פגישת העבודה שלו עם שחר בסיום העונה שעברה. אתה רשאי לא להאמין, להיות ספקן, להגיד שהכל נסיבתי וכשר וזה בסדר, אני אשן טוב בלילה גם אם לא השתכנעת.

MG 6 בספטמבר 2012

תומר, שחר רצה לעזור לבית"ר כי פעם הוא היה ספונסר שלהם (ובכלל איך בוחנים נדבן? אם הוא תרם לבית חולים אחד אבל לא לאחר, אז הוא בהכרח לא נדבן?). בכל מקרה, הוא בכלל רצה את אריאל הרוש (כלומר בהתחלה הוא לא רצה אף אחד, אבל מכל השחקנים של בית"ר הוא רצה את הרוש), אבל חלק מהמכירה היתה הולכת לסוכן ולא לבית"ר ולכן לא בוצעה. בעסקה רגילה ממש לא מעניין את הצד הרוכש למי הולך הכסף ,אלא רק כמה יוצא לו מהכיס.
לעניין נתניה – אני לא מכיר אותך, אז אני לא מאמין ולא-לא מאמין לך.
אני באמת לא יודע.
אם המקור שלך הוא גורם רשמי בהנהלת נתניה (ולא הגנן של הקופסא – שכבודו במקומו מונח), אז יש קייס ואם הוא צודק חבל שלא עושים אם זה כלום (אולי גם לנתניה נוח לא לעושת עם זה כלום ולתת לשחר לשפוך מליוני דולרים על שחקנים שלא שווים את זה – אנחנו הרי יודעים שלא תמיד האינטרסים של ההנהלות והאוהדים זהים).

אזי 6 בספטמבר 2012

MG,
1. אני דיי משוכנע שקבוצות בכדורגל משחקות באירופה לפי הדירוג שלהן ולא לפי דירוג המדינה (דירוג המדינה קובע כמה קבוצות עולות לאיזה מפעל). אבל אני לא מוצא נתונים לגבי זה בשום מקום, אז אני לא אתווכח.

2. לא הכנסתי לך מילים לפה, ולא דיברתי בכלל על יכולת משחק. אתה מגן בחירוף נפש על כל צעד שמכבי חיפה עושה ותוקף ושונא את מכבי תל אביב כדורסל. כשבפועל, יש בין שני המועדונים קווים מאוד מקבילים.

MG 6 בספטמבר 2012

1. אם ולנסיה תסיים מקום ראשון וברסה רביעי, אז ולנסיה תעפיל אוטומטית וברסה תשתתף במוקדמות, במסלול לא אלופות.
2. זה פשוט לא נכון. דווקא יש לי לא מעט טענות לצעדים שמכבי חיפה עושה, אבל אם אני לא מסכים עם הטענות שאתם מעלים כאן, לא אהסס לומר זאת.
לגבי מכבי ת"א – האם אתה בוחן כליות ולב? מאיפה אתה יודע את מי אני אוהב/שונא? ציינתי מספר דברים בעייתיים שהם עשו. מזה אתה מסיק שאני תוקף ושונא? נראה לי קצת קיצוני.

דודי 5 בספטמבר 2012

היום כתבת לעניין
צריך לסגור את ה"ספורט" בארץ

סחבק 5 בספטמבר 2012

הכל טוב ויפה אבל חיפה ממש לא נפלה עם הבלמים.
צ'וצ'אליץ' הוא הבלם הטוב בארץ, ופיליאבסקי היה מספיק טוב כדי להביא אליפות לפני שנתיים – אין שום סיבה להביא את דקל קינן, בטח לא ב 2 מליון ש"ח נטו לעונה.

חיפה נפלה (או יותר נכון – סרבה לנסות אפילו) בעמדת הקשר האחורי.
לא מכיר את דמאו, אבל עצוב שצריך לתת 6 נקודות פור לליגה לפני שמבינים שתמיר כהן בשיאו הוא קשר 50/50 סביר, ובטח לא הגרזן שהתקשורת עשתה ממנו באותה העונה בנתניה (שגם אז כמדומני הוא לא היה קשר אחורי בודד).
אם חיפה תשכיל להשאיר את כהן 50/50 ואת דמאו מאחוריו, ולשחרר את גולסה לתפקיד השחקן החופשי ואת קטן לתפקיד שלום תקווה מהספסל, יש עוד תקווה*.

*כפוף לכך שמשומר לא יראה דשא.

תומר חרוב 6 בספטמבר 2012

אם חיפה מחפשת בלם אז חיפה חושבת שהיא נפלה עם הבלמים, לא אני. מקצועית אני נוטה להסכים איתך, יש לחיפה הגנה בסדר גמור. במיוחד כשגם על הספסל יכלו לשבת איציק כהן/בוליאט/סארי פלאח לצד אוראל דגני. חיפה בפאניקה מיותרת. יש לה מאמן חדש וצוות מקצועי חדש, ברור שיהיו חריקות בתחילה.

תומר חרוב 6 בספטמבר 2012

והסיפור עם הקשר האחורי הוא לדעתי כזה. רובן רצה לשחק כמו שהוא שיחק בעונה שעברה בנתניה, עם קשר אחורי בודד. אלא שתמיר כהן הוא לא קובי דג'אני, הוא באמת לא יכול להחזיק לבדו את האמצע ובטח שלא לנהל משם את המשחק. הוא גם לא מנוצל כך כמו שצריך, תמיר היה נהדר כשהיה לו את אלמוג כהן לצידו. רובן רצה את שי אבוטבול או את קובי מויאל והוא פחד להביא זר על העמדה הזו כי מבחינתו עדיף שלא לקחת סיכון על זר שייכשל כדי שלא יוכלו להגיד שהוא נכשל בזרים. אז הוא אמר לעצמו שהוא יפתח את העונה ככה ויראה איך זה עובד, תמיד הוא יכול להגיד שהוא רוצה עוד שחקן וכשזה יגיע הוא יקבל את ההנחה של שחקן שהונחת ברגע האחרון.
רובן מפחד מזרים, הוא חסר החלטי לגביהם. עם שחקנים ישראלים הוא נהדר, עם זרים פחות. בגלל זה הוא מעדיף להביא זרים מתוך הליגה, הוא כבר מכיר אותם ויכול ללכת על בטוח. אנדלובו הובא בסכום גבוה מאוד למרות שהגיוני יותר לחפש קודם משהו מבחוץ. מכבי תל אביב הצליחה למכור את קונטה ומאיוקה בהרבה כסף והשקעה נמוכה, הפועל הביאה את איגייבור בסכום גבוה אבל מכרה אותו ביותר, אלו ריזיקות שרובן לא אוהב לקחת.

אפשר להגיד עלי הרבה דברים, אבל אי אפשר להגיד שאני לא מכיר את המאמן של חיפה. כל זה לא משנה את העובדה שעכשיו הייתי לוקח אותו חזרה לנתניה ושבניגוד להרבה אוהדים אני מאחל לו רק הצלחה.

סחבק 6 בספטמבר 2012

אתה צודק, אבל מדובר בריזיקות שמאמן של קבוצה קטנה צריך לקחת בחשבון, לא במכבי חיפה.
יש כסף, שילחץ על הבוס קצת, בשמחה ישחררו לו אותו.
לגבי חלון ההעברות – כל עוד אין תאריך קבוע לכל הליגות באירופה, אני לא מוצא סיבה לא לפרגן לליגה שלנו עוד כמה שבועות של חסד כדי למצוא כלמני פליטים מקבוצות אחרות באירופה.

MG 6 בספטמבר 2012

צ'וצ'ליץ' אכן הבלם הכי טוב בארץ ופילאבסקי סביר מינוס, אבל הם שילוב גרוע (אם תרצה אסביר למה אני חושב כך).
תמיר כהן ,אכן לא יכול להחזיק אמצע לבד.
ההרכב שהצעת מתאים למשחקים מול הגדולות.
מול הקטנות אפשר בהחלט לעלות עם גרזן אחד באמצע בשיטה הנוכחית.
משומר המגן הימני הטוב ביותר מחיפה דרומה ואני לא רואה אלטרנטיבה טובה יותר.
קיימת גם העיה עם הציפיות. מכבי חיפה פשוט לא ברמה של התל-אביביות.
אגב, היא תראה טוב מהן כמעט בכל המשחקים, אבל תראה חוסר תכליתיות וזה נדבך לא פחות חושב באיכות של קבוצה.

סחבק 7 בספטמבר 2012

אשמח שתסביר לי איך דקל קינן האיטי ישפר את משחק ההגנה שלנו במקום פיליאבסקי.

אבל יותר מזה אשמח שתספר לי מאיפה המרשם של הכדורים שגורמים לך לחשוב שמשומר קשור לענף.

MG 7 בספטמבר 2012

תודה שכתבת את החלק השני.
בלעדיו הייתי בטעות כותב נימוק רציני לאדם שאינו ראוי לכך ושאינו יודע להתנהל בתרבות דיון.
תגובות ארסיות כמו זו מטנפות את האתר והיה טוב אם הן ומהמגיבים אשר רושמים אותן ימצאו את מקומם באתרים מתאימים יותר (רמז – אופירה).
אני בניגוד אליך רואה את משומר בלייב ולא בתקצירים או ידיעות תקשורת רוויות אינטרסים.

תומר חרוב 6 בספטמבר 2012

סחבק, זה לא קשור לקבוצה עשירה או ענייה. זה האיש לטוב ולרע.

Comments closed