מהות לפני כישרון

הדחה או הבלחה

איטליה על סף הדחה. מתבקש להגיד שאיטליה עם הגב לקיר תמיד תספק את הסחורה, שאיטליה תעלה ותהיה איטליה. כך כתב הגאזטה בשער שלו לפני המשחק בשישי: אנחנו איטליה. זה לא עבד מול שבדיה. כי הצבע של המדים וסאן סירו מלא לא יספיקו כשאין מהות. אחרי המשחק ראיתי ניתוחים ודיונים, של דורפן ובורוביץ ואחרים, לגבי המחסור בכישרון. יתכן שיש פחות כישרון או שהכישרון מופיע בצורה שונה (שחקנים כמו באג'יו ודל פיירו שגדלים היום, צריכים להפסיק להיות כאלה ולהפוך למכונות מערכתיות. שחקנים כמו אינייסטה ודה ברוינה שבשנות ה90 היו מחזיקים קבוצות על הגב שלהם, הפכו לברגים. משמעותיים, אבל ברגים) אבל מה שבאמת חסר לאיטליה זו מהות.

והמהות של איטליה טובה היא מיקסום היכולות, אפילו אם הן דלות על הנייר (למרות שיש היום סגל טוב יותר ממה שהיה ביורו האחרון בו כולם היללו את האזורי). אבל כשלמאמן אין תפיסת עולם, אין כריזמה ומסתבר שגם אין מושג בניהול משחק (נשאר עם חילוף ביד ושלושה בלמים על המגרש כשברור שהוא חייב גול) איטליה לא יכולה להיות איטליה.

אם איטליה הייתה איטליה אז אל שראעווי שהיה מבריק מול צ'לסי ופתח נהדר את העונה היה לפחות עולה כמחליף. אם איטליה הייתה איטליה אז היא הייתה משחקת ב4-3-3 של נאפולי שסוחף את הסריה א, עובד נהדר ברומא, אינטר ולאציו כשגם יובה לוטשת עיניים למערך הזה.

איטליה תיתן היום פייט כי גם כשהיא מושפלת, היא לא משפילה מבט. היא נלחמה עד טיפת הדם האחרונה מול סלובקיה ב2010, היא נתנה את הכל בעשרה שחקנים מול השיניים של סוארס ב2014. היא תעלה ותילחם בגלל מי שזה מה שעושים שם, בגלל שלהיות איטליה זה מחייב ואולי זה יספיק בשביל ערב אחד גדול שבו היא תצליח להכיר את עצמה. אולי.

ואולי הסיפור של הערב יהיה בופון, אלוף עולם שיסיים את הקריירה הבינלאומית שלו בערב סתיו עצוב בנובמבר.

 

העם נגד הנבחרת
לעשות שיהיה לה טוב

תגובות

  • גור אילני

    להחזיר את קונטה למשחק אחד!

    הגב
    • תומר חרוב

      רומן יכול להספיק לחתוך אותו לפני המשחק

      הגב
  • אריק

    יש סגל לא רע יש עם מה לעבוד, פירלו חושב שזה דווקא דור מוכשר ושיש דור מוכשר יותר בדרך.
    יש מאמן נורא. נקווה שלא יהרוס, צריך להציל את הקיץ.

    הגב
  • אמיתי

    יצא קצת פסימי. הלו. זה כדורגל

    הגב
    • תומר חרוב

      הלו, זה כדורגל

      הגב
      • אמיתי

        הלו. שופטים של אופא

        הגב
  • היסטוריה לעניים

    פורצה פורצה פורצה
    מאמין שהשופטים יעזרו

    הגב
  • אריק

    איך מצאו כזה מאמן גרוע בארץ המאמנים.

    הגב
    • holden

      ההתאחדות באיטליה רצו את לוזון, הבעיה שחר כבר החתים את לוזון עד סיום העונה

      הגב
  • holden

    Miracolo a Milano- היה סרט מוצלח של ויטוריו דה סיקה, על נס שהתרחש סמוך לקתדרלה במילאנו,
    אני רוצה להאמין שבמחצית השנייה האיטלקים יבקיעו לפחות שער אחד , האיטלקים עלו הערב נחושים, עם להט ורוח קרב, בופון מעולם לא היה אמוציונאלי יותר בנגינת ההמנונים.

    לא רואה סרט שאיטליה לא במונדיאל,
    מונדיאל בלי איטליה זה כמו שולחן שבת בבני ברק ללא רוגעלך,
    פעמיים הכדור שיחק ביד ברחבה , פעמיים הונף כרטיס צהוב לשחקנים גם מאיטליה וגם משבדיה, משחק שילך ויתחמם ככל שהדקות במחצית השנייה יחלפו,
    לא חשוב לי מי ינצח-העיקר שאיטליה יהיו במונדיאל,
    אוי אימובילה, היו צריכים להחזיר את טוטי רק לפלייאוף הזה

    הגב
    • צור שפי

      נו, מתברר שיש סרט כזה.

      הגב
      • אמיתי

        יש אותו גם בדיבוב להולנדית ועברית

        הגב
      • holden

        פה אשתמש בקלישאה שהשופט הספרדי דפק את איטליה, הכשלה ברורה בדקה ה-46, נגיעות היד במחצית הראשונה היו לא מכוונות,
        בכל אופן האיטלקים נתנו את כל מה שיש להם, הערב זה לא הספיק, למי שנחת מהמאדים וראה המשחק זה נראה לפרקים כמו התמודדות בין : ברזיל-איטליה, שבדיה בתפקיד איטליה,
        חבל שאין לאיטלקים שחקן מתחת לחלוץ ברמה טובה, אל שעראווי היה חייב לפתוח או להיכנס יותר מוקדם, ידעתי שאיטליה זקוקה לנס במילנו כנראה אלוהים של הקתולים היה עסוק

        הגב
        • אופיר ממן

          מבין ללבך אבל שום קיפוח לא היה פה. מכוונות או לא, היו שתי נגיעות שבהן היד הרחיבה את נפח הגוף ולפחות באחת מהן שיחקה בכדור. גול אחד (פנדל אחד) של שבדיה והאיטלקים היו צריכים שלוש.

          הגב
          • holden

            תיאורטית במשחק הזה היו יכולות להישרק ארבע שריקות לפנדל, איטליה לא הפסידה בגלל השופט, הפסידה במשחק הראשון בסלונה,
            כמה מרגיז שדווקא במשחק שאיטליה תקפה מהדקה הראשונה ועד לעלייתו של בופון לקרנות האחרונות זה לא עזר.
            אימבוליה היה צריך לשחק עם אינסיינה או לפחות עם אל שעראווי שיבוא מהאגף,

            לא נורא האיטלקים יתגברו,חבל שככה הסתיימה הקריירה הבינלאומית של בופון, השופט בלי קשר לא ניהל טוב את המשחק,היה מבולבל במיוחד בתחילת המשחק והרגישו עליו שהמשקל של הקהל והאומה האיטלקית יושב ורובץ עליו, השיפוט היה לא משוחרר

            הגב
            • אופיר ממן

              מתאו' להוז הוא באופן כללי שופט נהדר, ראיתי המון משחקים שלו, אני חושב שהוא הבין אתמול כמה מונח על כתפיו וזה באמת רבץ והיה באוויר. מעבר לזה, הייתי מופתע לחלוטין שאיטליה לא כבשו. הם רצו באמת וניסו באמת והיו לשוער גם כמה הצלות לא רעות, אבל המאמן באמת לא השתמש נכון בכלים שעמדו לרשותו.

            • צור שפי

              מסכים עם holden ואופיר: יום לא טוב במשרד של שופט ראוי בד"כ, כשהשבדים קופחו לא פחות מהאיטלקים.

  • no propaganda

    הסגל משמעותית פחות טוב מזה של היורו. חוץ מוראטי כל השחקנים הנורמאלים של איטליה מעל גיל 30 וחוץ מבונוצ'י גם מעל 33(אולי אפילו 34), בגילאים האלה שנתיים זה מאוד רציני. אחרי המונדיאל ואולח אחרי היום, ברצאלי, קייליני, בופון ודה רוסי יפרשו ואז איטליה תשאר נבחרת בינונית לגמרי.
    מישהו כתב פה שיש דור עתיד, איפה? אני יכול לחשוב על רוגאני ודונארומה אבל זה בערך כל מה שיש בקנה, אולי גם רומאניולי אף על פי שאני לא מאמין בו.

    הגב
    • תומר חרוב

      וראטי לא היה ביורו. קייליני נמצא בכושר טוב, בלוטי פרץ, אימובילה טוב יותר מלפני שנתיים, אינסינייה וג'ורג'יניו מככבים בנאפולי. ביורו איטליה עלתה עם אדר וגרציאנו פלה בהרכב.
      יש דור עתיד חוץ מרוגאני ודונארומה: קאלדרה וספינצולה מאטאלנטה, פדריקו קייזה מפיורנטינה, אולי אורסוליני ומויס קין שמושאלים מיובה יתפתחו למשהו מעניין.
      עם מאמן נורמלי איטליה עולה בקלות, בסגל הזה וגם בסגל פחות טוב.

      הגב
      • אריק

        רבע גמר עם מאמן נורמלי.
        ועדיין, איפה המהגרים?

        הגב
        • שמעון

          אני חושב שהמאמן הבא של נבחרת איטליה צריך להיות מייק דאנטוני. הוא מאד התקפי

          הגב
        • no propaganda

          אל תשכח גם הגרלה טובה. ובכלל קבוצה שהמקסימום שלה זה רבע גמר לגיטימי שלא תעלה.

          הגב
      • no propaganda

        אני לא מסכים כמעט עם כל משפט בתגוסה הזו :)
        כן וראטי לא היה אבל היה טיאגו מוטה למשל. קייליני בכושר טוב אבל בונוצ'י בכושר הגרוע בקריירה בערך. אי אפשרלהתעלם מזה שקייליני בן 33, דה רוסי בו 34 ובארצאלי בן 36!
        אימובילה לא היה ולא יהיה שחקן טוב, בלוטי לא הוכיח עדיין שום דבר וגם גביאדיני לא משמעותית שונה מגרציאנו פלה ואף פחות טוב.
        ג'ורג'יניו ואינסיניה לא מככבים בנאפולי אלא משחקים בה. נאפולי זו לא קבוצה שהמונחים האלה שווים עבורה, היא לא יובנטוס ולא ריאל מדריד. זה מזכיר קצת אוהדי אנגליה שחושבים ששחקנים של ליברפול או טוטנהאם הם כוכבי על ונבחרת שמורכבת מהם אמורה להצליח.
        נתת עןד כמה שמות עם פוטנציאל וזה סבבה אבל כמעט כולם ממש ילדים, גם אם כולם יהיו כוכבים(ספק גדול מאוד), זה אולי הדור שאחרי הדור הבא. ובכלל רשימת השחקנים הזו היא ספקולציה, אין שם אפילו אחד שמובטח שיהיה כוכב.

        באיזה מובן איטליה עולה בקלות? היא ודאי לא הייתה מסיימת מעל ספרד. אם בכוונה שהיא הייתה מנצחת את שוודיה אז כנראה שאתה צודק אבל זה היה אמור לקרוץ גם עם ונטורה. בסופו של דבר איטליה רק רמה אחת מעל שוודיה כרגע ובהבדלי רמות כאלה דברים קורים.

        הגב
        • שמעון

          הדור לא מוכשר אבל היא הייתה חייבת לעלות למונדיאל, עדיין הרבה יותר טובה משוודיה.

          הגב
          • no propaganda

            אני חושב שהיא יותר טובה משוודיה אבל המרחק הוא כזה שמאפשר הפתעה וזה בדיוק מה שקרה.

            הגב
    • no propaganda

      כל ה4 אמרתי פרשו

      הגב
  • אריק

    סססמעק וזהו.

    הגב
  • אחד

    יש אירוניה נפלאה בכך שנבחרת איטליה מודחת לאחר משחק שמסתיים ב0:0

    הגב
  • אריאל

    סוף עידן ג'יג'י בופון. גם סופים כאלה הם חלק מהספורט.
    מתאר לעצמי שרבים בעולם רצו שאיטליה תעלה רק בשבילו וזה אומר עליו הכל.

    הגב
  • holden

    שבדיה עשתה לאיטלקים איטליה, שיחקו הגנתי ומבוקר

    הגב
  • רומן

    פאק, אשכרה הזלתי דמעה.
    התרגשות הזכירה לי את המשחקים של פעם, איזה דכאווון

    הגב
  • אסף כלשהו

    הכוח של היסטוריה מפוארת ושם גדול הוא עצום- אבל לכל נבחרת (חוץ מברזיל וגרמניה, שהן רמה מעל השאר) יש דורות מזעזעים, והנה גם לאיטלקים הגיע אחד מזעזע במיוחד.
    האזורי הנוכחיים פשוט לא מספיק טובים כדי לעלות גם עם ההילה של ארבע זכיות, כשבשני משחקים הם יצרו אולי שלושה מצבים חביבים לגול כשמתוכם רק הנגיחה של בלוטי במשחק הראשון היתה החמצה משוועת. כל השאר היה בניית משחק ברמה לא מספיק טובה, וזה הסיפור של נבחרת בינונית שאם לא היו קוראים חה איטליה אף אחד לא היה מרים גבה שהם מחוץ למונדיאל. הגנה טובה אך זקנה מאוד, וקישור והתקפה לא משהו.
    יותר מזה- איטליה עפה לנבחרת בינונית שלא תעשה הרבה במונדיאל. אולי שמינית וגם זה לא בטוח. היום השבדים התגוננו בצורה לא טובה, נתנו לאיטליה להגיע למצבים טובים מהאגפים אבל האיטלקים פשוט לא מספיק טובים כדי לנצל את מה שהם קיבלו.
    אז אולי זו אשמת המאמן שאל שעראווי לא שיחק מספיק ואינסינייה לא שיחק בכלל, אבל אם שני שחקנים שמעולם לא זכו באליפות הסרייה א הם האלטרנטיבה, אז זה מעיד בעיקר על הדור הנוכחי של שחקנים איטלקים.

    ואגב, אולי ההדחה הזו לא לגמרי מפתיעה כשנזכרים שבשני המונדיאלים האחרונים איטליה עפה בשלב הבתים...

    הגב
    • אסף כלשהו

      רק תיקון קל לפסקה הראשונה- כמובן שגם לברזיל ולגרמניה יש דורות מזעזעים, אבל הם עדיין מספיקים להעפלה למונדיאל (וגם כמעט תמעד להעפלה לפחות לרבע הגמר).

      הגב
      • שמעון

        לגרמניה יש דור מזעזע?? ברזיל עברו את הדור הזה יש להם נבחרת אדירה למונדיאל הקרוב. גם צרפת מאד חזקה וספרד רעבה מאד ומוכשרת עם דור חדש.

        הגב
        • אסף כלשהו

          לגרמניה היה דור מזעזע בסוף שנות ה-90 ותחילת ה-2000 ואז נכנסו רפורמות, קלינסמן ומהגרים... העניין הוא שגם עם הדור המזעזע ההוא גרמניה הגיעה לרבע גמר ואז לגמר מונדיאל (עם הגרלה קלה באופן קיצוני). דווקא ביורו ראו את זה אז עם שתי הדחות רצופות בשלב הבתים, דבר שלא קורה כמעט אף פעם לגרמניה. כמובן שהיום יש שם דור מדהים, לא נראה לי שמישהו יכול להתחיל לטעון אחרת...

          ברזיל גם עברו כנראה את הדור המזעזע שלהם שרוביניו היה בעיניי המסמל הכי גדול שלו- דור שכמובן היה מזעזע בעיקר התקפית אבל גרם לנבחרת להיות בינונית בסטנדרטים שלה. לצערי (כאוהד ארגנטינה) נראה שניימאר, קוטיניו וגבי ז'סוס הוציאו אותם מהבור הזה ולמונדיאל הזה הם מגיעים כפייבוריטים בזכות (ולא בחסד האירוח כמו לפני 4 שנים).

          אצל ספרד בעיקר היה קיים שובע ניכר מאוד אבל שם זה תלוי ריענון. עוד אי אפשר להגיד שהם חזרו לשנות המדבר שלהם.

          אגב מעניין איך יגיבו באיטליה לכישלון הדי מתמשך הזה. האם כמו בגרמניה עם תכניות חומש לטווח הארוך, או כמו במקומות ים תיכוניים אחרים עם כלום. אנחנו יודעים שהאיטלקים אלופים בטקטיקה, אבל נראה שעכשיו צריך שם בעיקר אסטרטגיה...

          הגב
          • no propaganda

            ברזיל באמת פייבוריטית? אני קצת מופתע

            הגב
            • אדם

              דווקא במונדיאל הקרוב אין פייבוריטית אמיתית כאשר יש ארבע (ואולי חמש) נבחרות שהן המועמדות הלגיטימיות. לא רואה במה הסיכוי של גרמניה צרפת ארגנטינה או ספרד גדול יותר משל ברזיל.

            • אופיר ממן

              לברזיל יש את כל מה שצריך כדי לזכות. כוכב על פנטזיסט, הגנה קשוחה וקישור יצירתי וחזק. נק' חוזק - מגובשים וההיררכיה ברורה.
              צרפת - נבחרת מדהימה,על הנייר הכי טובים בעולם יחד עם גרמניה. תלוי איך יתגבשו שתי הנבחרות.
              ספרד - כדורגל יפה אבל לא באמת מועמדים לדעתי. הגנה מזדקנת (פיקה וראמוס) ומחסור בגולרים. איסקו לא הכוכב שיקח נבחרת לזכייה.
              ארגנטינה - לצערי הגדול פשוט לא. בלי מסי זו חבורת שמות גדולים בהתקפה שלא מגיעים לנבחרת ומאחור רובם לא מספיק טובים.

              בקיצור, ברזיל, צרפת, גרמניה

            • no propaganda

              ברזיל חזקה אבל לטעמי צרפת וגרמניה מעליה בסיכויים לזכיה. אסור לשכוח שהמונדיאל באירופה וזה בדרך כלל עובד עבור האירופאיות.

            • שמעון

              גרמניה, ספרד, צרפת, ארגנטינה וברזיל בעלות סיכויים די זהים לזכייה והאלופה תצא אחת מהן. רק פעם אחת ביבשת אירופה זכתה נבחרת לא אירופאית (ברזיל 58).

              אשים את כספי שברזיל וספרד לא יקחו.

              צרפת יש לה חולשה בעמדת המאמן אבל גרינזמן אמבמה דמבלה זה שלישייה מפחידה ויש להם קישור נהדר. אם אנצלוטי היה מאמן אותם הייתי שם עליהם.

            • אדם

              ההבדל לא מספיק משמעותי בשביל לדעת מי מהן תיקח, זה לא שאחת מהן משמעותית טובה מהשנייה. זה ייפול על מי מהשחקנים יהיו בכושר הכי טוב וכנראה גם הגרלה.
              בנוגע לארגנטינה - ברור שהם הנבחרת החלשה מבין החמש אבל זה בכל זאת מסי וראינו במונדיאל הקודם שמספיק שיש תשעה שלוחמים בשבילו ואפשר לנצח, בטח נבחרות אחרות. הייתי מניח שרק מול גרמניה הם יהיו בנחיתות משמעותית אבל אם גרמניה עפה לכל אחת אחרת, וזה בהחלט אפשרי, זה לגמרי משחק פתוח

            • אסף כלשהו

              הם לא ה-פייבוריטים כמו שהיו נניח ב-2006, אבל הם בטח בין 3-4 הנבחרות עם הסיכוי הכי גבוה לזכות, לצד גרמניה וספרד (על סמך משחקי המוקדמות והכושר לאחרונה)

            • אסף כלשהו

              *מה שנכתב כאן מעליי נכתב על ברזיל כמובן.

              בקשר לארגנטינה- אני לא חושב שאפשר לומר עליהם שהם מועמדים אחרי משחקי המוקדמות האחרונים. כולי תקווה שסמפאולי יעשה את הקסמים שלו אבל בנקודת הזמן הזו ארגנטינה לא בין המועמדות הבכירות.

              צרפת כבר כמה טורנירים לא ממצה את עצמה (כולל ביורו הביתי שלטעמי היא לא הציגה יכולת שיא) אז מוקדם להגיד אם זה יקרה עכשיו, מה גם שבמוקדמות הם לא היו יותר מסבירים. לא בטוח שהם ילכו עד הסוף למרות שעל הנייר יש להם אולי את הסגל הכי נוצץ.

              ספרד כמו שכתבתי תלויה הרבה בדם הצעיר שיוביל את הנבחרת, כשהבעיה של חילופי הדורות באמת כרגע יותר הגנתית (אם כי יש להם את השוער הטוב בעולם כיום)- אבל אחרי העשור האחרון הם כבר לגמרי אלפא דוג ולדעתי הם גבוה בדירוג הפייבוריטיות.

              לא הייתי פוסל גם את פורטוגל שיש לה סגל מגובש ומאמן שהוא שועל קרבות, אם כי הם כמובן בדרג נמוך יותר בטבלת הסיכויים. לדעתי הם באזור של ארגנטינה כרגע, שזה מתחת לברזיל, גרמניה, ספרד וצרפת.

            • no propaganda

              אני עדיין בשוק מזה שברזיל היו הפייבוריטים ב2006 בהתחשב בסגל של איטליה.

            • אדם

              מניח שהוא התכוון ל-2002

            • no propaganda

              לא זכור לי שהם היו פיבוריטים ב2002. לארגנטינה הייתה נבחרת מטורפת עם באטיסטוטסה, קרספו, ורון, זאנטי, סימיונה, אז'אלה ועוד כמה כוכבים.

            • אסף כלשהו

              ברזיל היתה סופר פייבוריטית לפני 2006. הכי פייבוריטית שאני זוכר נבחרת לפני מונדיאל בכמעט 30 שנה שאני רואה כדורגל. עד כדי כך שבאחד העיתונים עשו במוסף פתיחת המונדיאל את הרכב ברזיל מול הרכב שאר העולם ויצא שברזיל לוקחת... היה להם את רונאלדו-רונאלדיניו-קאקה-אדריאנו כשלפחות שלושה מהם (חוץ מהשמנמן) היו בשיאם ורונאלדיניו היה השחקן הטוב בעולם דאז. הם גם הגיעו כאלופי עולם, הסגל השני שלהם זכה בקופה ב- 2004 ובגמר הקונפדרציות שנה קודם הם מעכו את ארגנטינה 0-4 או משהו כזה.
              להגיד שאיטליה היתה פייבוריטית זה הכי חכמה שבדיעבד שיש.
              דווקא ב-2002 הם לא הגיעו כפייבוריטים. היה להם קמפיין מוקדמות מזעזע שבמהלכו פיטרו מאמן או אפילו שניים, וארגנטינה וצרפת (אחרי מונדיאל ויורו) היו ה-פייבוריטיות.
              ככלל כשברזיל מגיעה כפייבוריטית לטורניר היא בד"כ לא זוכה, ככה שיש לי אינטרס ברור לקדם אותם כפייבוריטים הפעם ;)

          • שמעון

            חשבתי התכוונת לדור הזה של גרמניה

            הגב
        • רוני

          ברזיל נבחרת אוברייטד, גרמניה וצרפת פייבוריטיות למונדיאל הקרוב.
          אם כבר איטליה עפו לשבדיה אז לפחות ש זלאטן יחליט לחזור לנבחרת במונדיאל

          הגב
  • holden

    המראיין מנחם וטופל ךבופון על השכם, בופון מתייפח ומכריז על פרישתו מהנבחרת, אי אפשר שלא להתרגש
    https://www.youtube.com/watch?v=XIAvHtCizAo

    הגב
  • דונאדוני

    סך הכל הפסידו לשבדיה בנוקאווט.
    ביג פאקינג דיל... כבר היו הפתעות גדולות יותר.
    בבית המוקדם סיימו שני לספרד (תיקו בבית, הפסד בחוץ), לגיטימי לגמרי. ועכשיו הפסידו לשבדיה במפגש כפול.
    לא נפל העולם, לא קרה כלום מיוחד בכדורגל האיטלקי, הכל בסדר.
    אפשר להשתפר... אבל הכל בסדר, יש מספיק כישרון ושחקנים טובים לפחות לרמה של רבע-חצי גמר מונדיאל.
    כישלון נקודתי, יש לו אחראים, אבל הם אחראים אינדיבידואלים ולא מערכתיים.
    נתראה ביורו.

    הגב
    • שי

      אבל תתחיל בזה שאיטליה לא אמורה להיות בדרג השני מלכתחילה, ולמצוא את עצמה באותו בית עם ספרד.

      הגב
      • שמעון

        בטח שאיטליה דרג 2. היא נבחרת פח כבר שנים. רמת כישרון נמוכה מאד. שהשחקנים המובילים שלך מככבים בכל מיני נאפולי וטורינו אתה נראה גם ככה. לזה שאתה מוסיף מאמן כמו אייס ונטורה אתה מקבל הדחה. גם ארגנטינה שנים היו עם מאמנים ברמה של ונטורה. השנה יש להם מאמן תותח ואני מאמין שמסי הולך עד הסוף בשחזור גמר מול גרמניה.

        הגב
        • אורי

          כזה תותח שהביא אותם (כמו איטליה) למשחק של להיות או לחדול על העפלה או הדחה

          הגב
          • שמעון

            אתה צוחק? אתה זוכר מתי הוא מונה למאמן? רמז.. זה לא היה בתחילת הקמפיין

            הגב
            • אורי

              זה גם לא היה למשחק האחרון
              היה להם רצף של איזה מיליון משחקים בלי שער או נצחון והוא היה אחראי לכמה מהם
              אם לא התעלות של מסי במשחק האחרון גם הוא בבית עכשיו

            • אופיר ממן

              שמעון סמפאולי פשוט גרוע בנבחרת, צריך להודות בזה. מערכים הזויים, פחדניים, חילופים גרועים. שחקנים כמו דיבאלה לא מקבלים דקות.

        • משה

          עצה ידידותית: אל תשים את רכושך על ההימור הזה.
          סמפאולי נהנה מהרבה מסי וקצת מזל (שגם לו קוראים מסי). הם יגיעו עם הגישה שהמוקדמות היו נפילה חד פעמית והם הולכים לכבוש את העולם ויתרסקו על הפרצוף.

          הגב
          • שמעון

            מונדיאל קודם שמתי 100 ש"ח על גמר ארגנטינה גרמניה-לקחתי.
            שמתי 100 ש"ח על זכייה של ארגנטינה-הפסדתי.

            במונדיאל הקרוב אשים אותו דבר.

            הגב
            • אופיר מ

              Say what?..

  • שמעון

    ככה זה שאייס ונטורה מאמן אותך. ידעתי שזה מה שיקרה מהרגע שמינו אותו תחושת בטן כזאת לא מעבר. אחרי שאיטליה בחוץ אני בעד מסי.

    הגב
  • ק.

    הלב עם ג'יג'י.
    היה ברור ברגע שקיבלו את ישראל בהגרלה שההשתתפות שלהם במונדיאל בסכנה

    הגב
  • אריק

    הקטע של דה רוסי זועם כשאומרים לו להתחמם ולא לאינסניה... איזה מאמן דפוק. באמת לא נתפס.

    הגב
  • שלו

    יש דברים שלא מפורסמים בעיתונות, הנוגעים לשחיתויות שונות.
    אבל קו פרשת המים במקרה האיטלקי הוא פרשת הקלצ'ופולי.
    מאז הכדורגל האיטלקי בצניחה.
    בכל מקום נורמלי היו רואים כבר ב 2008 שיש בעיה,
    אבל ב 2010 איטליה לא עברה שלב בתים קל באליפות העולם.
    את הגמר של יורו 2012 הם הפסידו שלא לומר הובסו ועדיין אף אחד לא הבין.
    ושוב לא עברו בית קל עד סביר ב 2014 וגנבו דעת ביורו האחרון.
    כל קבוצה שמכבדת את עצמה צמצמה את התלות בשחקנים מקומיים.
    מי שרואה משחקים של יובה יודע שהיא לוקחת אליפויות למרות השחקנים האיטלקים ולא בזכות.
    הרומנטיקה של בופון משל היה דינו זוף גררה אחריה שימור כל מבנה ההגנה אבל במציאות קיילני וחבריו נותנים עונה בינונית ביותר.
    דה רוסי חלש כבר מספר שנים.
    כל השדרה המרכזית של הנבחרת עייפה.
    ומאמן חלש...

    הגב
    • no propaganda

      לדעתי אתה מגזים עם 2012, היה לאיטליה יורו מצויין. ספרד הייתה עדיפה בגמר אבל התוצאה הסופית נראית כמו שהיא נראית בגלל ששחקן נכנס כחילןף שלישי וישר נפצע מה שהשאיר את איטליה ב10 שחקנים. בלי הפציעה הזו היה כנראה נגמר 2:0 סולידי.

      אותי לגמרי מדהים שאף שהדור הזה של שחקנים משך המון שנים, באיטליה לא הצליחו לגדל דור חדש אפילו סביר.

      הגב
    • אלי

      הייתי מוחק את השורה על הגמר של 2012.
      בשביל להפסיד (ואפילו להיות מובס) בגמר צריך קודם להגיע אליו.
      להזכיר לך את מי הם ניצחו בחצי?

      הגב
      • שלו

        הם שיחקו רע כל הדרך.
        רוצה לומר מ 2006 הם על אדי דלק, עכשיו גם זה נגמר.

        הגב
    • גיא זהר

      שלו, מסכים שהשנתיים האחרונות של בופון לא מדהימות, אבל אתה באמת זוכר את דינו זוף? את מונדיאל 78 בו ספג שער, אומנם מארי האן, מ30 מטר. אוברייטד.

      הגב
      • matipool

        40 מטר.

        הגב
        • matipool

          או שזה היה נגד נבחרת אחרת?

          הגב
        • גיא זהר

          בצפייה נוספת, נסכם על 35.

          הגב
      • שלו

        אני זוכר את 82.
        אין בעיה עם בופון, שהוא עדיין השוער האיטלקי הבכיר.
        הבעיה עם ההגנה לפניו.
        העונה ההגנה של יובה גרוע (יחסית למה שהייתה עד לפני שנתיים שלוש) וגם שנה שעברה הייתה בירידה.
        צריך לזכור שרוב הקבוצות מתגוננות מול יובה (גם בגלל הקישור וההתקפה שלה) מה שאין לאיטליה.
        בופון לוקח בד"כ שני כדורים של גול וכמעט לא סופג באשמתו.
        אבל להחזיק קו הגנה (לאורך כל הקמפיין) שמתבסס רק על התאום ביניהם ולא לראות את הירידה בכושר שלהם זה בעיה.
        הניתוח של הכדורגל האחטלקי וירידתו הוא הרבה יותר עמוק מתגובה שלי לפוסט.
        יש עניין של שחיתות, השפעות של בעלי קבוצות על מי בנבחרת.
        השפעות של סוכנים.
        מבנה הליגה וחוסר הגבלות / חקירות לשחיתויות.
        בחירת מאמנים הזויה וכו'

        הגב
        • no propaganda

          אף אחת מהסיבות שהבאת לא מסבירה למה השחקנים האיטליקים של העשור האחרון לא טובים. בחירה של מאמן נבחרת או שחיתות בהתאחדות לא אמורות להשפיע של דברים כאלה

          הגב
          • שלו

            אני לא חושב שהם לא טובים,
            אני חושב שמעטים מהם מתפתחים וחלקם לא מגיעים לנבחרת או להרכב בגלל פוליטיקות.
            חלקם מתופקדים לא בתפקידים אותם יודעים לעשות.
            ממה שיש, היה אפשר וצריך היה, להשיג הרבה יותר.

            הגב
        • גיא זהר

          סבבה. הנבחרת כמו שהיא עם מאמן נורמלי שווה (תלוי הגרלה - בבית אחר ומאמן אחר מעריך שהיו עולים אוטומטית) שמינית/רבע גמר מונדיאל. יש ירידה ועדיין יש כמה שחקנים חביבים ביותר בה גם אם לא וורד קלאס.

          הגב
    • שמעון

      טורנירים כמו יורו ומונדיאל זה פיק רגעי. לא מעבר. לנתח את זה לא מוסיף יותר מידי. למעט ספרד וגרמניה שנפלו על דורות זהב ושחקנים שהיו צעירים השאר היה פיק נקודתי. זה לא כמו קבוצה שאתה מתאמן כל השנה.
      יובה הגיעה לגמר אלופות מה חלש באיטלקים שלהם? האיטלקים שם בין הטובים בעולם בתפקידם.
      פשוט הקישור וההתקפה חלשים כי אין כשרונות. פעם הכשרונות הגדולים היו במילאן יובה ואינטר שהיו קבוצות מובילות באירופה. היום רק יובה שם ואין לה שחקני התקפה איטלקים יותר מידי.

      הגב
  • גיא זהר

    כשהקרואטים עשו 1:1 מביש בבית זרקו את המאמן רגע לפני משחק מכריע מול האוקריינים בחוץ. כשהאיטלקים הפסידו 0:3 שנראה יותר כמו שש לספרדים, לא העיפו וגם 1:1 מול מקדוניה והרכב הזוי במשחק הראשון מול שבדיה לא עזר. והוא עדיין לא מתפטר, אלישע ודומאנק, אייס ונטורה מאחוריכם.
    ובמאה שמונים מעלות, תומר, זה שאתה לא כותב על נתניה, מטעמי עמה יעמיק או איך שלא קוראים לזה בטריפוליטאית? הקבוצה הכי מענגת שלכם מאז 81.

    הגב
    • אורי

      לא לכתוב על נתניה לפני חיפה!!!!
      זה סתם ינחס

      חבר שלי לעבודה אמר שחיפה יקרעו את נתניה
      אמרתו לו שהדבר היחיד שקורעים בחיפה זה את השריר ה4 ראשי

      הגב
  • איציק מהקיבוץ

    תומר וחברים הוציאו שיר עליה נהדר.
    באמת יהיה כייף אם תחזור לכתוב על הקבוצה

    הגב
  • ניק

    כמה חבל שמשחק אתמול הוא כל כך נדיר - משחק מוקדמות\פליאוף שאשכרה קובע משהוא ולא "המשחקי ידידות" הרגילים של השלבים האלה שלא קובעים כלום ואין בהם טיפת תחרות ועניין.

    ונטורה אכן שיכור קצת, באיזה עולם דרמיאן הוא שחקן שמתאים ל3-5-2? ועוד בשמאל! כמגן הוא סביר, אבל התקפית הוא לא תורם כלום.
    ובאיזה עולם הוא מעלה את גביאדיני, חלוץ של קבוצת ההתקפה ה5 מהסוף באנגליה, כשאתה חייב גולים?

    הגב
    • כח הגברה

      בגדול אני מסכים איתך, והייתי שמח אם שיטת הפלייאוף (בעיקר הבין יבשתי) תתרחב. למשל, במקום שמאסיה יעפילו 4 נבחרות אוטומטית ואחת תלך לפלייאוף, 3 יעפילו אוטומטית ו- 3 ילכו לפלייאוף (אפשר אפילו 2 ו- 5). כנ"ל בשאר היבשות.
      מצד שני, אי אפשר להתעלם מזה שמתוך תשעה משחקי פלייאוף עד עכשיו, 6 הסתיימו 0-0 ועוד 2 הסתיימו 0-1.
      השאלה אם זו תופעה נקודתית, או בעיה רחבה יותר.

      הגב
      • טרנטה

        בדיוק כמו בשלבי הנוק-אאוט בטורנירים. הפחד משתק.

        הגב
        • כח הגברה

          במונדיאל האחרון - אתה צודק לגמרי.
          אבל זכורים לנו משחקי נוק-אאוט (ואפילו גמרים) מופלאים מטורנירים קודמים.
          אז אני עדיין תוהה אם מדובר במשהו נקודתי, או בהתפתחות של המשחק שצריך לדאוג ממנה (ולטפל בה).

          הגב
      • ניק

        אני פחות מדבר על איכות הכדורגל, אלא על המתח והאמוציות. מעדיף 0-0 כשכל דקה היא קריטית ואתה רואה את העצבים והמתח בכל פעולה במגרש מאשר איזה 3-3 במשחק סתמי שלא קובע כלום

        הגב
  • Gil - Zimbabwe

    יום חג לכדורגל העולמי (מצטער ידידי שלו...)
    ניבחרת מגעילה לאורך כל השנים, אלופי העולם בלכער את המשחק בפאולים טקטיים, לרוב נימצאים בהגנה ומדי פעם יש איזה פאולו רוסי שגונב משחק.
    הדבר היחיד שבו הם תמיד בלטו זה שבמשאלי דעת הנשים הם ניבחרו תמיד להכי חתיכים.

    הגב
    • שלו

      נתנו מונדיאל ענק ב 94, טוב ב 98 ושוב ענק ב 02.
      ב82 חלק נוק אווט (שהיה שלב בתים שני) אדיר.
      ואליפות עולם ב 06.
      מאז שממה.

      הגב
  • טרנטה

    שאיטליה יבכו שמכסחים אותם ואז יעופו אחרי 0:0 זה פרייסלס.
    שונא נבחרת איטליה מאז 1982!

    הגב
  • וודר

    אני חושב שבגדול משהו לא טוב עובר על הכדורגל בעשור האחרון. תקחו כל אחת מהנבחרות הבכירות עשר ועשרים שנה אחורה ותראו את ההבדלים בסגלים שלהם. ברזיל ארגנטינה ספרד איטליה אנגליה גרמניה צרפת. כמות הכישרון שהיתה קיימת אז פשוט לא בנמצא כיום.
    תוציאו רק את מסי רונאלדו ותגלו שאין באמת שחקני על היום. יש אולי 5 שחקנים שנחשבים לטובים ביותר בכל תפקיד וכל השאר ממש מתחת לרמה הזו.
    ורואים את ההשפעה הזו על הנבחרות ורמת הכדורגל בטורנירים האחרונים. פשוט כדורגל רע עם רמה נמוכה ולא מעט תוצאות תיקו. רק תסתכלו על אלופת אירופה האחרונה וזו הראי של מה שקורה היום ברמת הנבחרות.

    הגב
    • no propaganda

      לגרמניה ב2014 היה סגל נהדר מלא בכוכבי על, אין בכלל מה להשוות לסגל שהיה למשל בזכיה שלהם ביורו 96 או הסגל החלש להם ב2004.

      הגב
    • אמיתי

      דווקא לתחושתי בעשור האחרון כדורגל הנבחרות השתפר מאד אחרי שבשנות ה90 ההובלה של חדשנות עברה ממנו לקבוצות (נניח ממילאן של סאקי). השחקנים המודרנים יותר טאקטיים ומדברים יותר "שפות" כדורגל כך שגם ללא המון תירגול והכרות יש קבוצות מסודרות וטובות גם אם לא בהכרח מלהיבות

      הגב
      • וודר

        אתה באמת משווה את הטורנירים מאותן שנים למה שאנחנו מקבלים בשנים האחרונות?
        בחורות האחרון היה כל כך מגעיל וחסר מעוף ולא רק בגלל הזוכה. פשוט לא היו משחקים מהנים. כנל המונדיאל בברזיל וזה שלפניו בדרום אפריקה.
        גם בליגת האלופות כבר אין יותר מידי עניין. אם בתחילת שנות האלפיים כמעט כל קבוצה מכל ליגה בכירה יכלה לזכות והמשתתפות בגמר כמעט תמיד היו שונות משנה לשנה. בשנים האחרונות אתה מקבל את ריאל בראסה באירן רק מי שמולן קצת משתנה שלא לדבר על חצי הגמר.

        הגב
        • וודר

          "בחורות" שווה יורו...ככה זה שמתקן השגיאות בטלפון מתעקש להתערב

          הגב
        • אמיתי

          הצמפיונס זה כבר נושא סבוך אחר..
          תיזכר במונדיאלים של 90 ו94. וביוון אלופת אירופה. זו נוסטלגיה..
          ורשמתי לא בהכרח מלהיבות.
          ספרד וגרמניה משחקות כבר כמה שהים כדורגל קבוצתי מצויין ומובחן צרפת ובלגיה עם כמות כישרונות מדהימה. לא הכל רע

          הגב
          • no propaganda

            מונדיאל 94 היה אחד הטובים שהיו

            הגב
            • ק.

              מונדיאל 94 היה אחד המשדרגים שהיו כי בא אחרי 90 ובאמת היה טוב. 98 היה טוב יותר

    • shadow

      אין לי מושג על מה אתה מדבר. אפשר דוגמאות?
      הכדורגל היום ברמה אחרת בכל תחום כמעט.

      הגב
      • וודר

        מבחינת ההבנה של המשחק וטקטיקות ועשרים בזה יש שיפור אין ספק. רק שהוא נובע בעיקר שהטכנולוגיה שקיימת כיום שלא היתה אז. ואם כבר היא בעיקר קשורה למאמרים שיושבים שעות טעמים כדי לשפר וללמוד יותר ויותר וללמד את השחקנים שלהם צורות שונות של תפיסת המשחק ועמידה על המגרש.
        אני מדבר על הכדורגלן נטו. כישרון יכולת כבר לא קיימים חלוצים כמו ויריי ואינזגי או קשרים כמו ווירה וסקולס או בלמים ומגינים כמו קרלוס מלדיני הירו ופרדיננד. קח לדוגמא את הסגל של אנגליה של 2002 סימן, קול פרידננד טרי בקהאם גרארד לאמפרד אואן ...לאן כל הכישרון הזה הלך?
        בכל נבחרת כיום יש מעט מאוד שחקנים שבאמת נחשבים שחקנים טובים.
        תנסה להריץ בראש חלוצים טופ קלאס מסוף שנות התשעים ותחילת האלפיים תגיע ל20 בקלות ....והיום? תנסה להגיע לעשרה נראה אותך.

        הגב
        • ק.

          ויירי ואינזאגי אלה הדוגמאות שלך? לאינזאגי יש מספרים והכל, אבל היום בקלות אני מוצא 10 חלוצים ואפילו יותר טובים מהם ובלי להכניס את מסי רונאלדו גריזמן ניימאר ודיאבלה למשוואה.
          בשליפה - לבנדובסקי סוארס קבאני אמבאפה אובמיאנג היגוואין אגוארו הארי קיין לוקאקו מוראטה

          הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *