אריק בנאדו מול חיידק הבינוניות

בנאדו ממולכד. דווקא הוא, איש המערכת, יכול להתחיל מהפכה

 

שחקנים זרים איכותיים זו הבעיה של מכבי חיפה? נוער? שחקנים בכירים?  אנדלובו זה הבעיה? ג‘ואל דמאו זה הבעיה? מכבי חיפה של פעם יכלה לנפנף באלגנטיות רכש נקודתי בעייתי. זה היה התחביב של המועדון. להביא רכש קומי ולצאת מזה. 

זה לא שהקבוצה התחילה את ההתפרקות בעונה הנוכחית, למרות שלהאשים בכך את עטר זה טרנד. מכבי חיפה היתה מאוד בינונית בעונה שעברה, שהמשיכה עונה של אליפות עם קבוצה שלא עומדת בסטנדרטים של אירופה. 

אם יש במכבי חיפה שחקנים מוכשרים בקישור היצירתי, החוליה המכוננת של המועדון, יש סיבה לכך שהם לא מתפתחים כבר כמה עונות. בקבוצה לא רוצים לחקור אותה. תעלומה עבור אנשי המועדון ויידע חשוף עבור כל היתר.

ואחרי שזה נאמר אז מובן שמתפתח במועדון משהו אחר, כמו הונאה עצמית. כמו מכבי תל אביב עד העונה. עטיפה של מועדון גדול. גינונים של שחקנים גדולים על המגרש ובחוץ. תחושה שתיכף הקבוצה תשחק כדורגל ממש סוחף. התרחקות בלתי ניתנת לשליטה מהמציאות. שמירה קנאית על פגמים ושכלול שלהם. שליטי יחיד שמי שמנסה להזיז אותם נענש. חברים של שליטי היחיד. וגם פגיעה במעמד המאמן. זו עלילה צפויה. 

 

*

 

אריק בנאדו זה מינוי בדלני שנכון לתקופה. מכבי חיפה מתכנסת לתוך עצמה.  זה מאמן שהוא חבר של השחקנים. סיביל סרבנט. אינטלגנטי. חסר ניסיון. מצפים ממנו לשני דברים: משחק מאורגן ובניה של היררכיה בקבוצה. מה שיחזיר אותנו לפרקים הקודמים בסדרה. 

 

זה קצת חבל, כי אם יש משהו שיכול לחפות על העובדה שמדובר במאמן לא מנוסה, זה שהוא יכול לקחת מקבוצת הנוער את המומנטום ולשתול אותו במרכז הקבוצה הבוגרת. יש שם שחקנים מוכשרים ובנאדו, כמו כל מאמן חדש, יכול לשלוט טוב יותר בשחקנים צעירים, שרוצים להצליח, ממושמעים טקטית ומוכנים לרוץ על המגרש, לאכול את הדשא וכל מה שנדרש מהם.

 

זה יפגע בחברים שלו. ישמוט את הקרקע מתחת למינוי שלו. גם בנאדו במלכוד. מכבי חיפה הפכה לקבוצה שממלכדת את המאמנים שלה. בשביל להצליח הם צריכים לבצע מחטף.  לזרוק חמישה-שישה שחקני נוער למגרש. שחקנים שעוד לא דוכאו, לא סורסו ולא סימסו לאף עיתונאי. שלא נדבקו בחיידק הבינונית של מכבי חיפה.

 

אם בנאדו יעשה את זה הוא ידלג בקלילות מעל עקרונות האנטי כדורגל שנבנו במכבי חיפה של העונות האחרונות. הוא ייצא לא נחמד אבל חתיכת מאמן. אם בנאדו יילך בדרך שנסללה עבורו הוא יוכל להוכיח שהוא מאמן שיודע לחבר קבוצה שמוציאה נקודות. בשמחה ובאהבה. והוא ישכלל את מעמדו כסיביל סרבנט. מוצלח. פרקטי. ויחזור לנוער. 

 

שחר הודיע שיקנוס שחקנים שידליפו לעיתונאים ויבקרו את המועדון. אם לא ייחשפו יוטל קנס קולקטיבי. מי שחשב שראובן עטר קיבל גיבוי מהמועדון, אז ככה נראה גיבוי למאמן.  

 

אריק בנאדו ממולכד. והמרדף אחרי האיש שלנו בקפריסין מגוחך. ועיתונאי הספורט עוסקים בסיכול ממוקד של ז‘אוטאוטאס. הסכם אי ההדלפות לא חל עליו. הוא הציע את עצמו למועדון פעמיים. זילות בכבודו של האיש. איש זר יש לומר. 

 

*

מכבי חיפה מציגה שוק ים תיכוני פרוע. עיתונאים מנסים להשפיע בצורה עילגת על מינויים ועל מעמדם של אנשים במועדון. מסקרים קבוצה בלי לתת ניתוח מקצועי מינימלי. טוקבקים מדויקים יותר מהטקסטים שהמועדון מייצר. מכבי חיפה מסמנת טריטוריה חדשה ולא מוכרת של הפיכתה לקבוצה דומיננטית בחור הזה שנקרא תרבות ספורט. 

***

ןרד שפירא / מכבי חיפה לא רוצה לזכור מי היא 

על טירוף והגיון. לא ביחד
לקראת פארק. וקווינס פארק ריינג'רס

27 Comments

הופמן 23 בנובמבר 2012

אאוץ', חד.
מסופקני אם בנאדו יעשה את המהפכה. לדעתי המטרה שלו תהיה לשרוד בלי לעשות יותר מדי פדיחות. מבחינתו זה נכון, מבחינת מכבי, היה עדיף בעיני אם היו לוקחים את האיש שלנו בקפריסין, בכל מחיר. כדי שיהיה מישהו חזק שיוכל להתמודד עם החזקים בפנים, וכדי להתחיל לבנות את העונה הבאה כבר העונה.

אדום עולה 24 בנובמבר 2012

לקחת את בנאדו זה להגיד שרוצים שהעונה הזו והסיוט הזה יעבור בשלום , עם הבטחה לאריק שהוא יהיה העוזר בשנה הבאה.
עוד טעות בשרשרת הטעויות שמקפידה ההנהלה בירוק לעשות . ינואר זו תמיד הזדמנות גדולה לגנוב סוסים , להחזיר ליגיונרים ולתת להם חצי עונה להתחמם וכך הלאה.
אמרתי כבר בפוסטים אחרים שהמאמן הכי נכון לחיפה זה רוני לוי .
רק הוא מסוגל כרגע עם העקשנות שלו וההיכרות עם הנפשות הפועלות להילחם בבינוניות הזו .

בן שמעון אם יגיע בקיץ ימצא שוק העברות שבו יש הפועל ומכבי ויש גם טביב וביתר .
הרבה מציאות לא יהיו שם… ומחלקת הסקאוטינג של חיפה … טוב זה גם נושא כאוב..
ולגביי כל הדיון על הצעירים , צעירים לא פורחים בקבוצות חלשות ובמועדונים במשבר, ראו את מכבי בצהוב.

מסכים עם הרעיון של הפוסט – חיפה מתמכרת לבינוניות .

MG 23 בנובמבר 2012

1. לאריק בנאדו אין תעודת פרו, אז שמישהו יתחיל לחשוב על בובה הנושאת תעודה כזו.
2. בניגוד לתגובה, כאשר כותבים פוסט, רצוי שיעבור הגהות של אדם אשר בקיא בחוקי השפה העברית.
3. כמו בשנות ה-90 ובתקופת גאידמק, גם הפעם כל המטנפים על מכבי יאכלו את הכובע בסוף (יותר מלגיטימי להעביר ביקורת, אבל זה נהיה טרנדי להשתלח במועדון ולהציג ספקולציות שליליות כעובדות מוגמרות).

אני לא בטוח שמקלדת שלי מוכנה לסבול את שאר הדברים שהיו לי לכתוב בתגובה, אז זהו.

שבת שלום.

יניב 23 בנובמבר 2012

אוהד מכבי ממורמר,אני לא זוכר שמישהו אכל את הכובע.
ואתה שניצחת השנה מס' משחקים,בדרך לעוד התפרקות ולצערי הפועל תכף ומיד תעקוף אתכם.
אתה כבר הרבה שנים (יותר מעשר!!!) אוהד קבוצה בזויה
ובאמת שמגיע לך קצת נחת אבל אני בספק אם יגיע כי מתחילים לראות סדקים ואלירן עטר הוא ערס מטופש.

סופ"ש נעים.

איתן בקרמן 23 בנובמבר 2012

אחינו תוריד הילוך…

MG 23 בנובמבר 2012

למה איתן?
מה כתבתי שעובר את גבול הטעם הטוב?
הכותבת הנכבדת כתבה תוך שבועיים שני פוסטים שמשתלחים במכבי (כנראה שאני צריך לציין חיפה בשביל יניב) ומלאים בספקולציות שליליות שאינן מסוייגות כלל.
אודה לך (לא טיפת ציניות), אם תכתוב לי איזה חלק בביקורת שלי לא היה לגיטימי (או יותר מזה – איזה חלק בביקורת שלי יותר חריף מהביקורת של הכותבת על מכבי בני הפוסטים שלה).

אופיר 23 בנובמבר 2012

על אילו כללים בשפה העברית עברה הכותבת בצורה בוטה? אם אתה מתכוון לפיסוק, אני מניח שריבוי הנקודות תואם את הדרך שבה היא רוצה שהטקסט ייקרא. אם אתה מתכוון לכללים אחרים – הם כנראה ממש איזוטריים.

MG 23 בנובמבר 2012

אופיר, קיימות טעויות כמו נקודה במקום פסיק, משפטים שמתחילים ב-ו' החיבור או התייחסות למילה "בעיה" כ-זה במקום כ-זו.
בכל מקרה, העניין לא היה כללי העברית (זה באמת לא כל כך חשוב והטעויות אינן בוטות, ובכל מקרה אני בעצמי טועה לא מעט.), אלא להראות שכאשר רוצים להעלות בעיות לא חשובות, כמו חלק מהבעיות שהכותבת מעלה לגבי מכבי, זה ממש פשוט.
מי שעושה זאת, כדאי שידע שהוא משתמש בחרב פיפיות.

D! בארץ הקודש 24 בנובמבר 2012

MG – זה מה שאנחנו אוכלים כבר יותר מעשור. "תהנו" קצת גם אתם.

MG 24 בנובמבר 2012

בגלל זה חשבתי שאתם כל הזמן בימים האלה של החודש? ;)

הזכרת לי מקרה מאמצע שנות ה-90 של המאה הקודמת, כאשר היריבות הספורטיבית בין הקבוצות היתה בשיאה:

במהלך מסיונרי, הצלחתי להעביר מספר ילדים מהקיבוץ לאהוד אותנו. אחד מהם היה בן של אוהד הפועל ת"א.
שבת אחת, כאשר חזרנו לבתים מארוחת הצהריים, הבן אמר לאביו: "הבט. כולם אוהדים את מכבי חיפה. העצים, השיחים והדשא. כולם ירוקים."
האב השיב: "אמנם הדבר נכון, אך שים לב שמתחילה מגמה של מעבר למכבי ת"א. יש לא מעט דשא מצהיב."
"לא הבנת." השיב הבן. "אלה האוהדים השרופים."

מיכאל 23 בנובמבר 2012

ל -MG
אפשר לבקר את הכותבת אבל אי אפשר להתעלם מנקודה מרכזית שהיא מעלה – הבינוניות (השנה זה אנדרסטייטמנט) שהשתלטה על הקבוצה:
בחירה במאמנים בינוניים (אלישע, עטר…)
חוסר התקדמות של שחקנים מוכשרים (גולסה, ורד…)
חוסר מחץ במשחק ההתקפה (כבר שלוש שנים לפחות)
רכש בינוני ומטה (געוגועים אפילו לקולמה…)
מעבר בעייתי בין הנוער לבוגרים (אלישע שמעלה למשחק בהרכב את למשל את אסמעיל ראיין ושובל גוזלן ואח"כ מעלים אותם)
בעיה בעמדת המגן הימני זה שנים – האם לא ניתן היה לגדל מגן ימני בנוער שיהווה תחליף סביר למשומר
חוזים מופרכים (תמיר כהן, שיימן…)
כל כך הרבה אוהדים בארץ וכל כך מעט מגיעים למגרש
לא נעים לומר אבל אני רואה את בית"ר ומתקנא, איזה התלהבות, רעב, רעננות.
חברים, "המלך הוא עירום" והוא כבר לא "גוליבר במדינת הגמדים"
בהצלחה בטדי.

MG 23 בנובמבר 2012

מיכאל, בחלק מהדברים אני מסכים איתך ובחלק פחות. אבל יש דרך להעביר את המסר.
למשל משפט כזה: "מכבי חיפה של פעם יכלה לנפנף באלגנטיות רכש נקודתי בעייתי." הוא פשוט לא נכון. איך בדיוק הקבוצה של שפיגל התאוששה מוסילי קרדאש, אולג קוזנצוב וילפרד מוגאי, אדגרדו אדינולפי, ירוסלב קינטוש, סאבו באריץ', ואסילי נובוחוצקי, ולדימיר נידרגראוס, ג'רי ואוורה?
אני לא אומר שיש להתעלם מהבעיות בקבוצה, אבל אצל רוני לוי סיימנו פעמיים ברציפות במקום ה-5 והתאוששנו בתקופת אלישע (3 פעמים ברציפות אחוזי ההצלחה הגבוהים בליגה.
בקיצור, אפשר לבקר, אבל להתייחס לקבוצה הזו כמשהו חריג לרעה בנוף הכדורל הישראלי או אפילו בנוף של מכבי חיפה פשוט לא מתיישר עם המציאות.

ניתאי 23 בנובמבר 2012

אני מסכים איתך ברב הדברים, אבל אני מנחש שכשהיא כותבת מכבי חיפה של פעם היא מתכוונת לתקופת הזוהר, ולא לימי שפיגל (שהיו הרבה יותר גרועים מהיום).

MG 23 בנובמבר 2012

ועוד דבר – כל הבעיות שכתבת מתרכזות לכדי דבר אחד – העדר מנהל מקצועי.

אדום עולה 24 בנובמבר 2012

ממש לא. הקונספט של מנהל מקצועי לא יעבוד בחיפה של שחר. כמו שהוא לא יעבוד במכבי של שימון.
מנהל מקצועי יכול להצליח כשהוא באמת המנהל.
כשיש כזו דומיננטיות של הבעלים זה לא יעבוד. ואם יהיה מאמן חזק על הקווים אז בכלל .
חיפה לא צריכה מאמן חלש ומנהל מקצועי שיריב עם שחר .
היא צריכה מאמן חזק שמסוגל לנטרל רעשים ולעשות עבודת 360.

MG 24 בנובמבר 2012

אדום, היום בו ינקל'ה יפנה את הבמה לאור הרבה פחות רחוק ממה שאנשים חושבים.
להתחיל "להכשיר" מנהל מקצועי על מחלקות הנוער, שאט-אט יתפוס פיקוד גם על הקבוצה הבוגרת זה ממש לא חלומות באספמיא.

אדום עולה 24 בנובמבר 2012

אין כזה דבר חצי מנכ״ל ואין חצי מנהל מקצועי.
ולהכשיר עכשיו מישהו שבעוד שלוש שנים לדוגמא יפגוש את שחר גוניור זה אולי נשמע נחמד אבל לא יעבוד.

תסתכל על המכבי של הכדורסל , הילדים של פדרמן וחבריו עושים המון שטויות וזה כשעוד יש פיגורה על הקווים , עכשיו תדמיין אותם עם דן שמיר . אתה יכול לראות שם אלופת אירופה? לא ממש.

כששחר יפנה את מקומו לדור הבא שום מנהל מקצועי עם הצלחה בנוער לא יעזור.

עדיף לחיפה לחפש כרגע את ה״קשטן״ שלה . ואני מתכוון לקשטן של תחילת שנות האלפיים .

MG 24 בנובמבר 2012

אם יש לנו חצאי שחקנים וזרים לכדורגל, אזי שהכל אפשרי. צריך רק להאמין…

אדום עולה 24 בנובמבר 2012

יש גם חצאי אימפריות….

אסף 23 בנובמבר 2012

קטן חייב ל-ע-ו-ף, לספסל או החוצה (עדיף החוצה). הוא תוקע את כל המועדון. עטר הבין את זה. שחר עדיין לא

שמרלינג 23 בנובמבר 2012

שילוב מעניין של תובנות יפות, קונספירציות, צהבהבות וחרטא.
תמשיכי לכתוב :)

איציק 23 בנובמבר 2012

אם לסכם את הפוסט זה משהו כזה: פעם היה טוב מאוד; פעם היה טוב; פעם היה בינוני; פעם היה לא טוב; פעם היה גרוע. עכשיו גרוע. הביאו את בנאדו, הוא במילכוד. אין פיתרון טוב.
זה לא ממש מעניין, אבל את מכבי חיפה תוחנים מכול כיוון כל-כך הרבה שכלום כבר לא מעניין. האמת היחידה היא שהקריבו את קבוצת הנוער לטובת הבוגרת, כאשר בכול מיקרה הבוגרת לא תרד ובכול מקרה לא תצליח בגדול. על הדרך יתכן שגם יזיקו לבנאדו שהיה הצלחה גדולה ומוערכת בנוער. על פניו זו שטות גדולה ללא קשר לגיבוי שהוא יקבל כיוון שלא מתוכנן לשנה הבאה לבוגרים אז אין לו יותר מידי שינים.
האמת צריכה להאמר, בנאדו היה צריך להישאר בנוער ולטפח את הדור הצעיר ולבנות את עצמו. היה צריך למצוא מאמן שיקבל גיבוי רק אם יתן צ'נס מורחב לצעירים וכך לתת לשחקני הנוער את ההרגשה שיש להם לאן לשאוף. מאמן זה צריך להיות חוזה מובטח שמספר שנים תחת מגבלות כמובן. זו חייבת להיות שנת בנייב של הקבוצה ושל המאמן במשותף.
ולאחר כול זאת, במקרה הכי גרועה תבוא קבוצה אחרת שתמלא את החלל, ואם לא אז ישאר חלל מבין חללים רבים בכדורגל הישראלי.
כמו שיש מדענים שמאבדים את החדות, וכמו שיש מנהלי הי-טק שמאבדים את החדות, נראה שיש גם בעלי קבוצות כדורגל שמאבדים את החדות, ונראה ששחר איבד מהחדות שהיתה לו פעם. אולי הגיע הזמן שלא הוא יקבל את ההחלטות של מדיניות הקבוצה כי אם מישהו בשכר, משהו מיקצועי.

פרלה 23 בנובמבר 2012

המסר מעורפל משהו ולא ממוקד.
האם הכוונה הנסתרת היא להעיף את קטן כדי שהכשרונות בקישור יפרחו?
ואז להביא את גוזלן – עטר- ריאן שעדיין לא קמלו תחת צילו?
וכך תשוב ההגמוניה הירוקה?
נו באמת, זה מתאים למשבר הכרוני של תל אביב.
מרוב אליפויות, כבר לא כל אחת מוצאת חן בעינייך.
מרוב געגוע אפשר להתעלם מעובדות (אחוזי ההצלחה של אלישע, האליפויות ברצף של שני הלוויים) ומנגד החמצת האליפויות הסדרתית של ה"ה עטר/בנין/ברקוביץ'/רביבו.
מה שכן באמת היה עוזר לנו זה גולר שהוא גם סקורר; חלוץ שהוא גם מטרה; מס' 9 קלאסי שהוא גם פרקטי; מן אווירון דוּד כזה.
העיקר נפטרתם מדבה. הכיסופים שלי אליו היו בזמן אמת.
(הדברים נכתבים בין היתר בהשפעת הספר "הירוקים". גם בעונה כושלת זו החוד אוכלס באיתי מרדכי/משה אייזנברג וחצי עופר מזרחי שלא הצליחו יחד לשחזר את עונתם הקודמת).

מיכאל 23 בנובמבר 2012

הקבוצה משעממת ולא אינטליגנטית כבר הרבה שנים.
אם היתה בה רוח צעירה ורעננה ניתן היה להעלים עין אבל גם זו בולטת בחסרונה.
אי אפשר להתעלם מזה.
אלישע באמת אדם נחמד במיוחד על רקע הדמויות בכדורגל הישראלי, אבל לא יותר ממאמן בינוני.
הבעיות הן לא נקודתיות, חסר גולר וכיו״ב אלא מערכתיות.
אי אפשר להתפעל מאליפויות האחרונות על רקע רמת התחרות בליגה.
לראיה הכישלונות היחסיים באירופה.

S&M 24 בנובמבר 2012

שילוב שחקני נוער בצורה שהצעת גם לא יעזור לקבוצה הבוגרת וגם יהרוס את העתיד של שחקני הנוער.
זה לא מעבר קל מגיל נוער לבוגרים, והוא חייב להיעשות בהדרגה ובכמויות קטנות כל פעם.
על אחת כמה וכמה במצב של הקבוצה הבוגרת היום. שילוב מסיבי של שחקני נוער בקבוצה במשבר, הוא טעות קשה.

עופר פרוסנר 25 בנובמבר 2012

ורד – הבעיה העיקרית שלי עם הטקסט היא העובדה שלדעתך "אריק בנאדו הוא מינוי בדלני המתאים לתקופה". כי אריק בנאדו הוא לא "מינוי", הוא על תקן ברירת מחדל.

עכשיו – עובדתית ישבו אנשים של מכבי חיפה בקפריסין וניסו להחתים את רן בן שמעון, עובדתית רן בן שמעון אם אינני טועה גם אישר את הנושא. ככה שהרצון להביא מישהו אחר הוא עדיין גדול. וכל העניינים שאת בונה כאן על בנאדו הם לא משנים באמת – כי אין משמעות כרגע, במצב העניינים הנוכחי (וכאן אני חוזר לטקסט הקודם שלך, על כך שמכבי צריכה למצוא את עצמה) משמעות. בנאדו, מתוקף היותו ברירת מחדל, לא יגלה משהו חדש, כי לו עצמו (והלוואי ואתבדה, אני מחבב מאוד את הבחור) חזון חדש ומיוחד על איך מכבי צריכה להיראות, מהסיבה הפשוטה שלדעתי הוא לא גיבש עדיין אחד.

עכשיו – גם אם הכל נכון, וגם אם המינויים נעשים בצורה לא צורה, ועל ידי התקשורת והדלפות וכו' וכו', עדיין מאמנים אחרים הצליחו בקבוצה ושיחקו בה כדורגל. אני מציע לחזור לחצי הראשון של העונה השנייה של אלישע לוי, הפעם האחרונה בה ראינו לאורך זמן קבוצה של מכבי ששטפה את הדשא ושלטה באופן מדהים ביריבות שלה. זאת אומרת שלעטר הייתה בעיה אחרת כאן – ולא משנה כרגע מה היא.

האם למכבי חיפה כמערכת אין אורך רוח? יתכן. האם מכבי חיפה צריכה לשחק כדורגל טוב יותר? ברור. איך זה יכול לקרות? או, עכשיו זו שאלה מעניינת.

זה יכול לקרות באמצעות אחת משתי דרכים: או שיבוא איזה מאמן שיקבל את כל הסמכויות כמו שעטר קיבל, רק שיהיו לו יחסי אנוש טובים יותר והוא יעשה את כל מה שצריך ויצליח (להוריד את קטן, לקלוע בול ב60 אחוז מהזרים, למצוא מגן ימני טוב ולהוציא מגולסה ומוורד את מה שהם מסתירים ברגליים שלהם). הסיכוי לזה הוא נמוך מאוד.

הדרך השנייה היא מינוי נוסף של דמוי אלישע לוי – מאמן "חלש" מבחינה מערכתית, נטול כל סקס אפילו ונטול אגו, שיודע את המקום שלו ולא מנסה לקפוץ מעל הפופיק. הייתי אומר משעמם. אם יש משהו שגמר את אלישע לוי בעונה השנייה שלו – זה היה אובדן האליפות. זה היה עוד אחד מאותם רגעים שבהם הצומת בה עמדה מכבי חיפה הייתה בין כדורגל יפה ולא תמיד מנצח לכדורגל מחורבן שבינתיים עובד – והנטייה הייתה לכיוון השני.

אחרי האליפות רצינו כולנו (אוהדי מכבי) חוויה מתקנת. כמו גרנט אחרי שבע השני הרעות, וכמו רוני לוי אחרי הסיום של שום, הרצון לסיפוק המיידי דפק אותנו.

יותר מזה – המינוי של עטר, בדיעבד, היה מינוי בניגוד לאינסטינקטים של שחר: מינוי של כוכב, מינוי של ביג ניים, של מאמן בעלייה. מאמנים כאלה לא יכולים להצליח במכבי, כי הם רוצים שההצלחה תהיה שלהם ולא של המערכת. הכישלון של עטר כל כך גדול כי הוא קיבל מנדט להזיז את המערכת איך שבא לו.

ירוק 25 בנובמבר 2012

עופר, אני דווקא חושב שאם היינו מביאים את בן שמעון (ואני עדיין מקווה שיש סיכוי שהוא יגיע, בסוף השנה או אם יקרה נס, אולי קודם לכן) היה סיכוי לא רע בכלל להתממשות של הדרך הראשונה שהצעת.

לצערי זה כנראה ישאר בגדר הימור פרוע שלי.

Comments closed