מכבי חיפה לא רוצה לזכור מי היא

אורחת נכבדה מאוד ב"דה באזר"

בגדול, לראובן עטר לא היה סיכוי במכבי חיפה, כי פחות או יותר כל המערכת היתה מסודרת בזוגות כשהוא הגיע, ולכולם היו חלומות ואינטרסים שהיו מתרסקים אם ראובן היה מצליח במכבי חיפה וממלא אותה בצדוק מלכה ואבי פרץ.

אריק בנאדו לא היה מגיע לבוגרים במשך שנים ונאלץ לצאת לגלות. קייסי היה נשאר או שלא, כי לעטר יש הרי נטייה להשתלט על כל המערך המיקצועי. המנכ"ל הנכלולי יניב קטן אמור לעבוד במכבי חיפה בתפקיד ניהולי מקצועי. וכך הלאה. אם עטר היה מצליח במכבי חיפה זה היה כל כך גדול, שאי אפשר היה לעצור את זה.

אני גם חושבת ששחר בעצמו היה מתוסכל מזה שלא לקח את בן שמעון, שבהתחלת העונה אמר שעטר פה בעיקר כי הוא ג'נטלמן, ונהג כך כששחר ביקש ממנו לחכות עוד עונה שאותה ייתן למאמן הקודם. אני מאמינה לו שהוא לא המציא את הסיפור הזה. מה שהיה מענין, שבן שמעון הדגיש שעטר פה רק בזכות זה. מה שאומר שאם לא כל הקטע של העמידות הג'נטלמנית בהסכמים, שחר היה לוקח את בן שמעון

שחר העיף את עטר בשניה שהאוהדים בחרו את יניב קטן – באקט שאומר רק שהם ראויים ליניב קטן והיניב קטן ראוי להם – ולא חיכה למשחק הבא מחשש שעטר ינצח.

אם אני מבינה נכון מאיזה טקסט באחד העיתונים, יניב קטן חבר של הבן של שחר. זה הולך ונהיה טלנובלי מרגע לרגע. אני גם חושבת שהרגע המגעיל ביותר של העונה היה כשעיתונאי כתב בשיא הרצינות שקטן פנה אל עטר ושאל למה אתה עושה לי את זה. על שחקן שלא התאמן כל השבוע. נו. ושכרגיל הוא הסכים לשחק רק 20 דקות. כמו שכרגיל הוא מסכים.

ווט דה פאק. כאילו העיתונאי כבר עף על התחת של יניב קטן, ואז הוא מציין שיניב קטן יצא מהשיחה נסער ומיהר לשתף בנאמר את הסובבים אותו, בכדי שלא ייצאו גירסאות שיקריות של השיחה. פשוט. לא ידעתי מה לחשוב לעצמי קודם כשקראתי את זה – שעטר לא צריך להישאר בקבוצה כזאת עוד שניה אחת או איך קרה שתקשורת הספורט החדשותית כל כך שונאת אותו.

***

לפי דעתי הסיפור זה ששחר לא רצה את עטר במכבי חיפה בנקודת הזמן הזאת, משום מה, ומהתחלה הוא נתן למערכת להשתולל עליו. הרי אם זה היית אתה ואני, או כל שני אנשים שעובדים ביחד, היית אומר לי 'תקשיבי, פה מועדון גדול, פוליטיקה, תיפגשי קצת עם עיתונאים, תתחברי עם מישהו בתוך המערכת'.

ועטר בעצמו התברר כמי שמהסס להיכנס לקטטות. את זה לא ידעתי. הוא היה חייב להעיף את קטן לספסל לפני שהליגה התחילה ולהביא חלוצים מהנוער במקום הגרוטאות שיש לו ולהתעקש על קשר אחורי מרכזי זר.

עטר הוא מאמן איטי. מאוד. בקצה הכי איטי של הסקאלה. לוקח לו הרבה זמן להוציא מכדורגלנים את מה שהוא חושב שיש בהם, ורק אחר כך הוא בונה איתם את ההיררכיה של הקבוצה על המגרש. בהתחשב בעובדה שגם הוא בעצמו התפתח כמאמן, זה לא מפתיע שמכבי נתניה של העונה שעברה שיחקה את הכדורגל הכי טוב שלה בהדרכתו, ולפעמים גם הכי טוב בליגה. כדורגל מהיר, בנגיעה אחת, קבוצתי, התקפות יצירתיות וחדות, ובעיקר היתה שם קבוצה שלא נישברת ומספקת מינון מאוזן של לחימה והנאה.

עטר היה צריך להישאר בנתניה. כי הוא בנה שם משהו שהבשיל לכדי קבוצה שיודעת מה היא רוצה מעצמה. בדיוק הרגע שבו היתה צריכה להתפתח בליגה וגם באירופה. המשכיות זה שם המשחק בכדורגל, ועטר שכח את זה.

בקצה השני של הסקאלה יש מאמנים מאוד מהירים. מאמנים שיודעים לעבוד עם מה שיש. לייצר מבנה טקטי שעובד ומביא תוצאות, אפילו במסגרת זמן של משחק או שניים. מאמנים שמחליטים מהר מאוד מי מוביל את הקבוצה, מי הפועלים השחורים, ומה חסר.

זה לא קשור לכישרון. מאמן מבריק יכול להיות איטי או מהיר, וגם מאמן בינוני יכול להיות איטי או מהיר. מה שבטוח זה שהמאמן המהיר הוא אדם פרקטי. כשבמכבי חיפה דרשו מעטר לרוץ עם הרכב קבוע, זה מה שחיפשו שם. מאמן פרקטי. שימרח עוד שכבה של טיח שתיתן רגע של שפיות למערכת. לא היו מוכנים להיכנס למקומות שעטר כבר ניכנס אליהם.

עטר, לעומת זאת, היה מוכרח להחליף הרכבים פעם אחר פעם בשביל להבין את הדבר הזה שממנו מפחדים במכבי חיפה כבר כמה עונות. זאת לא אותה קבוצה, זה לא אותם שחקנים. זה לא הדי.אן.איי של מכבי חיפה. ואף אחד לא מוכן לדבר על זה או להסתכל לזה בעיניים.

הבעיה של מאמנים פרקטיים היא שהם מפספסים שחקנים. הם גם חותכים באסים. והרבה פעמים בשביל לייצב את הקבוצה הם מוותרים על הסיכוי שלה לגדולה. זה באג מובנה. ניואנסים הם אף פעם לא החלק החזק של מאמנים פרקטיים. הם לא מסתכנים ולא חוקרים במופלא מהם. אוהדי כדורגל דווקא כן שומעים ניואנסים, ואוהדי מכבי חיפה הם לא בהכרח אוהדי הצלחות כמו שעושים מהם. הם פשוט אוהדים שעברו יותר מדי מאמנים פרקטיים.

כמה שחקנים שהגיעו לשחק אצל עטר בנתניה היו שחקנים שזהותם טושטשה או שנמחקו אצל מאמנים פרקטיים. עטר זיהה את הפוטנציאל שלהם והצליח לפתח אותו גם לכיוונים לא צפויים. הוא לקח שחקנים מהנוער ולימד אותם לזהות בעצמם תכונות כדורגל שהם לא הכירו. השחקנים האלו אוהבים אותו.  הבעיה היא שהשחקנים של מכבי חיפה אפילו לא יודעים שהם מדוכאים, כי הם במכבי חיפה, כי מספרים להם שהם השחקנים הכי מוכשרים בליגה, כי מאמנים משעממים אותם ועיתונאים מתחככים בהם.

זה נכון שאם עטר היה רץ עם הרכב קבוע ובונה על יניב קטן ברצינות, מכבי חיפה היתה היום מגרדת את הצמרת של הליגה. קטן מספיק טוב בשביל זה וכך גם נאמנות ומחוייבות של 11-13 שחקנים בטוחים במעמדם.

אבל אז הקבוצה היתה נשארת במבוך. עטר החליט לצאת לחפש את מכבי חיפה. מאוד רומנטי מצדו. וגם משהו שאתה מוכרח לעשות לבד. זה יכול לקחת לפחות חצי עונה. עטר דיבר על חודשיים. גם מי שלא חושב שעטר מאמן מבריק מכיר את היכולת שלו לצאת מבורות כאלו ולהפתיע עם כדורגל שמח.  חלוצים מהנוער. אולי גולסה היה נזרק למיגרש בלי יניב קטן מספיק פעמים בשביל להבין את המשמעות של המושג קשר יצירתי. או לפחות מה זה כדורגל מהיר. מותר להניח שעטר היה מחלץ כמה כשרונות כלואים.

מי שסיפר לתקשורת שעטר לא עומד בלחצים ולכן נזרק ממכבי חיפה לא טרח לציין ששמונים אחוז מהלחצים מיוצרים על ידי ספקי תוכן ומעצבי תודעה מתוך המועדון. שלא מפסיקים גם עכשיו. כמעט כל שיחת קיטורים שגרתית ליד הוולבו היתרגמה לכתבה בגנות המאמן.

וזה אשכרה הצליח. לא נשאר כדורגלן במכבי חיפה שייתן את התחת שלו למאמן שמותר לחלק לו ציונים בעיתון. כדורגלנים שבכל זאת החזיקו ממנו נחשבו למיעוט נרדף. אז לא. עטר לא קיבל גיבוי מהמועדון. עטר נזרק מהמועדון מהר מאוד. באקט טלנובלי. הדבר היחיד שצריך להפחיד את אוהדי מכבי חיפה זה שלא נראה שהמועדון שלהם מסוגל להשתנות.

*

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

***

זה מריח כמו עוד סיבוב מוצלח
משחקים בנדמה לי

46 Comments

אביאל 15 בנובמבר 2012

זה נראה לי קצת מוזר שהכל כל כך תוכנן מראש, כאילו שקטן, קייסי, בנאדו ושחר ישבו ועשו קומבינה על עטר. עטר עף ממכבי חיפה בגלל שהוא השיג נצחון אחד מתשעה משחקים, עם אחד הסגלים היקרים ביותר של מכבי חיפה אי פעם, עם גיבוי שלם מהקהל, עם העובדה שהוא קיבל כל שחקן שהוא רצה (גם במחירים מוגזמים) והוא נכשל. קבוצות גרועות הרבה יותר נמצאות מעליו, זה לא היה נראה שזה הולך לאיזה כיוון חיובי בכל מקרה, לפעמים עם כל אי הנעימות של פיטורים זה מה שיש, אני מניח ששחר מקווה להציל איכשהו את העונה הזאת ולכן הוא לא חיכה עוד ארבעה-חמישה מחזורים.

דורפן 15 בנובמבר 2012

אפשר להיות מאמן אחרי שמשחקים. אבל צריך להפריד לחלוטין בין הקריירות הללו. לא מגיע לך כלום כמאמן כי היית שחקן. אתה גם לא חייב לאף אחד כלום. לצורך העניין: אם ליברפול יציעו לסולשיאר להיות מנג'ר שם – הוא צריך לקחת את זה. כפי שבאזבי שיחק בליברפול.

הבעיה בסיפור הזה הוא שכמנג'ר לא אמורים להיות בין עטר לחיפה הקלות, נאמנויות וסנטימנטים.

אריאל גרייזס 15 בנובמבר 2012

כן ולא.
אין ספק שמנג'ר צריך להשפט לפי הביצועים על המגרש – אבל אני חושב שלשפוט כל מאמן אחרי תשעה משחקים זה מטופש.

הלא מגיע מהתגובות של אוהדי מכבי חיפה, אוהדי הצלחות מגעילים (לא כולם, כמובן, אבל חלקם) שתוך דקה שכחו מי זה ראובן עטר. שחקן שיניב קטן לא יכול לצחצח לו את הסוליות של הנעליים – והם יוצאים נגדו אחרי כמה משחקים גרועים. זאת תופעה דוחה בעיניי.

MG 15 בנובמבר 2012

יש לך ביסוס לדברים שאתה כותב? (אני שואל ברצינות, לא בציניות).
אתה יכול להחזיק בדעה שעטר מוכשר מקטן (אני לא מסכים, אבל ניחא), אבל אם תסתכל על הקריירה של שני השחקנים ובעיקר ההישגים אליהם הגיעו והתרומה שלהם למכבי חיפה, אין ספק מי יכול לצחצח למי.
אריאל, בכמה משחקים שלנו היית העונה? כמה ראית והקשבת היטב לקהל? על סמך מה אתה אומר ששכחו מי זה רובן? (זה ההוא שחצה את הכביש – לא?) 2 המאמנים שהיו ב-9 השנים האחרונות היו מתים לכזה יחס מהקהל.
אפילו לאחר ה"תקרית" חלק מהקהל עודד את יניב, אבל זולת בודדים לא נשמעו קריאות נגד רובן כי עם נגד השחקנים.

איציק 15 בנובמבר 2012

MG,
בספורט יש משהו נוסף, וזה הפינס. קטן שחקן משעמם (אולי יעיל, טכני, מגוון אך משעמם) את עטר זוכרים בערגה ונזכרים ברגעים בילתי נשכחים. גדולתו של שחקן נמדד גם בפרמטר זה, ובדרך-כלל יש לזה משקל גדול. לקטן יזכרו סטטיסטיקה, ואת עטר זוכרים כשחקן (שים לב לפני קטן כתוב 'ל', ולפני עטר "את" וזה הבדל גדול. לא הכול סטטיסטיקה).

אריאל גרייזס 15 בנובמבר 2012

מה זה ההישגים? לקטן יש יותר אליפויות, כל הכבוד לו באמת. אפשר לחשוב שברגליים שלו הוא הביא אותם.

אני ראיתי את עטר וראיתי את קטן, להשוות בינהם זה בכלל לא רציני. בינינו, אין היום מישהו בכדורגל הישראלי (ואני לא זוכר כזה ב-10 השנים האחרונות) עם רמת הכשרון של עטר (או של ברקוביץ', נמני, רביבו וכו').

ולגבי הקהל של חיפה – אני לא מדבר על המשחקים. רק תקרא את התגובות לכתבות על הפיטורים של עטר. כאילו כל הקריירה שלו נשכחה. קצת כבוד לשחקן אחד הגדולים בתולדות המועדון שלך

MG 15 בנובמבר 2012

אריאל, מסכים איתך לגבי התגובות, אבל אני לא חושב שניתן ללמוד מהן הרבה.
לגבי השאר לא מסכים איתך.
ב-5 האליפויות האחרונות של מכבי חיפה קטן היה שחקן מרכזי, אם לא המרכזי ביותר. לא פלות ואף יותר ממה שרובן היה בשנים 91-94.
לגבי כשרון – אתה באמת חושב שהוא יותר מוכשר מיוסי בניון? כנראה שגם הוא הגיע לאן שהגיע לא "ברגליים שלו".
איציק, אני יכול לרשום לך בנקל לפחות 30 שחקני נבחרת גרמניה לדורותיה שנחשבים משעממים. אני חושב שאין ספק שגם אתה תסכים לגבי כל אחד מהם שהוא טיפטיפונת יותר גדול מרובן.

איציק 15 בנובמבר 2012

MG
כשקטן ישחק בנבחרת גרמניה, נדבר על זה, אבל כשמדברים על שחקנים, איכשהו נזכרים במרדונה, פלה, פלטיני, זיזו, אפילו במסי וקרויף שלא זכו במונדיאל. את הקיזר זוכרים אחריהם, ולמה? כיון שלהם היה את הברק שלו לו היה, ואין ספק שהוא היה גדול.
הזיכרון הקולקטיבי זוכר את הברק לפני שהוא זוכר את האיכות, כהם באים יחד זו ברכה, אבל לא הרבה בורכו בכך, קטן בטח שלא. עטר בורך בשניהם, אך לא ברמות של הגדולים באמת.

MG 15 בנובמבר 2012

איציק, הסיבה היחידה שהוא לא משחק שם היא אנטישמיות.

איציק 15 בנובמבר 2012

MG, לא הבנתי מי לא משחק ואיפה בגלל אנטישמיות ואיך זה שייך לתגובה שלי? הקיזר הכוונה לפראנץ בקנבאור, אבל אני מניח שזה ידוע לך.

MG 15 בנובמבר 2012

איציק, התכוונתי לקטן וגרמניה.

איציק 15 בנובמבר 2012

MG, זה קצת ציני, הוא יצא וחזר ללא הצלחה גדולה ולא משנה כרגע מה הסיבות. חוץ מזה לעצם הטיעון שלי זה לא כל-כך משנה. עדין הוא שחקן ללא ברק. אולי חשוב אבל לא כזה שיזכרו בישראל. את עטר כן, אפילו חובבים מרחוק כמוני.

amitpros 15 בנובמבר 2012

גרייזס
קטן היה השחקן המרכזי בלפחות שתי אליפויות.
עטר לא.
מבחינת טכניקה ואיכות ליד השער,אין בכלל מה להשוות עטר עולה על קטן בהמון.כל השאר ,אפשר להשוות ועוד איך,ובהרבה מאוד תחומים קטן עולה על עטר.
הקביעה שקטן לא יכול לצחצח לעטר את הנעליים היא ממש ממש לא נכונה.

איציק 15 בנובמבר 2012

amitpros,
ממה שאתה כותב משתמע שקטן יכול לצחצח לעטר את הנעלים. אחרת, אם אפילו נעלים קטן לא יכול לצחצח, מצבו חמור מאוד, ללא קשר למי הוא אמור לעשות זאת :-)

גל דגון 16 בנובמבר 2012

איך הגענו לדיון על גדולתו של עטר כשחקן?

את מי זה מעניין? הוא עכשיו מאמן, ומאמן שנכשל. אבל משום מה כל מיני אידיוטים מנסים לתרץ את הכישלון המהדהד בכל מיני תאוריות הזויות על פוליטיקה פנימית.

בטור הזה גם נחשפנו למסמך אנתרופולוגי מעורר השתאות. אישה שמוכנה לבנות תילי-תילים של קשקוקים חסרי יסוד כדי להסביר לעצמה את הכישלון של עטר באופן שבו כולם, מההנהלה, דרך השחקנים, האוהדים ועד התקשורת אשמים בכישלון של עטר מלבד עטר עצמו. מדהים.

ניצן 15 בנובמבר 2012

למה, דורפן? לא מבין, אתה רציני כאילו? מוזר. אפשר לחשוב שההקלות הללו הן נטל- בדיוק מה שחסר בכדורגל היום זה סנטימנט. מה גם שרובן עשה קריירת אימון מעולה עד שהגיע לחיפה, ככה שהוא לא קיבל ג'וב על סמך אמוציות. ואפשר לחשוב ש 8 מחזורים זו הקלה משמעותית- באיזה עולם? ורד- תודה. גם כי זה מקל עלי, לא להיות המאמין הכי קיצוני של עטר בחזית. ובעיקר כי כייף לקרוא אותך

משה 15 בנובמבר 2012

אני ממש לא חושב שעטר עשה קריירת אימון מעולה, הקריירה שלו סולידית ותו לא. כמו כן, תמיד בסוף יגיע הכישלון הראשון לצערו זה קרה בחיפה.

הופמן 15 בנובמבר 2012

מעניין, ויופי של תיאוריה אלטרנטיבית.
אני פחות או יותר רואה את הדברים כמוך, אם כי התיאור מחמיא יותר מדי לעטר, שגם לי נראה לחוץ ומבולבל ולא ממש מחזיק בתכנית על. אבל בגדול אני איתך.

איציק 15 בנובמבר 2012

סליחה לא להיות בקונצנזוס. הדיון לגבי מכבי חיפה מיצה את עצמו. אני לא מכיר עוד מיקרה בספורט, שמשהו מקומי גרם לכל-כך הרבה ברברת. סך-הכל, קבוצת כדורגל בליגה הישראלית, שזה בדיחה לקרוא למה שיש לנו ליגה, פיטרה מאמן שנכשל מסיבות אלו או אחרות (ואם לא נכשל אז דאגו להציג זאת ככישלון). OK, היה, עוברים הלאה. יהיה מאמן אחר שהחלוקה לגביו תהיה: מעולה, כישלון, קומבינטור ובוחש בצלחת, דורך על גויות, אור לגוים, חסר אינתגריטי, הכול תלוי במתבונן. בסופו של דבר מכבי חיפה לא היתה יורדת ליגה, ולא תרד ליגה; לא היתה זוכה באליפות ולא תזכה באליפות. שחר ישאר: המנהל השפוי היחיד בכדורגל הישראלי; יצא מניאק; קומבינטור חסר לב; לא היתה לא בררה, בעיני המתבונן.
על-כן, יש כדורגל עולמי, ראה ערך איברהימוביץ', יש NBA שקול ומפתיע בשיוויון שלו בינתים, יש ליגת היהלום באתלטיקה (סליחה, עוד לא), ועוד כל מיני דברים, אז אפשר קצת לשנות את הפרופורציות (מינון) של הדיוחים בבקשה. היכן גילעד בלום, איציק אלפסי ואחרים כשצריך אותם :-)

אריאל גרייזס 15 בנובמבר 2012

אתה לא זוכר? להחזיר אותך לסיפור של נמני ומכבי? של טביב והפועל? של גאיידמק ובית"ר?

איציק 15 בנובמבר 2012

לא, להחזיר אותי לטניס, NBA, אפילו NFL, ליגה ישראלית בכדורעף/יד/מים, קפיצת צוקים, אוננות ולעיסת מסטיק…

D! בארץ הקודש 15 בנובמבר 2012

איציק, כל הדיון בקטן יוצא למעשה מעיתונאי החצר בקריית שלום.
טוב לנו הרעש הזה בצפון. וחבל שנחתך כלכך מהר ונתן לרעש ההמום, המטופש, המיותר והלחלוטין מצוץ מהאבצע שרוצה לשלוט בשיח לצאת אצלנו השבוע.

איציק 15 בנובמבר 2012

אני מבאר-שבע, ואצלנו גם יש רעש, אבל מסוג אחר :-(

MG 15 בנובמבר 2012

כפי שכותבים לאחר טורים כאלה באתר מתחרה: "הכתוב הינו טור דעה."
(וכן, אני יודע שמרבית הטורים באתר הם טורי דעה).

גורביץ' 15 בנובמבר 2012

יופי של טור, התחברתי למה שכתבת.
אני חושב שהבעיה של ראובן זה שהוא לא יודע לבטא את עצמו, להסביר את מה שהוא עושה, מתכנן, בונה. באמת. כמו שכתבת, בנתניה היה לו זמן ובסוף כולם הבינו מה הוא עושה. בחיפה כולם – שחר, ההנהלה, התקשורת חיכו להסברים, וראובן התקשה לספק להם.
אברם הגונב דעת גרנט, במצב כזה היה מתראיין סוף משחק ואומר שהקבוצה שיחקה מצוין, אבל סובלת מחוסר מזל, וכולם היו אוכלים את זה (חוץ מהאוהדים).

שי 15 בנובמבר 2012

מאמן ציריך גם להבין בתקשורת ולמנף אותה לטובת השגי הקבוצה, לא פחות מאשר בטקטיקה או בכושר גופני. גרנט, גוטמן ו׳ אבוקסיס למשל עושים זאת בכשרון רב. הכישלון של עטר פה לא קטן יותר מניצחון אחד ב9 משחקים.

amitpros 15 בנובמבר 2012

עטר לא פוטר כי שחר תכנן את זה מראש

עטר לא פוטר כי הוא הסתכסך בערך עם כל מי שרק אפשר,ואפילו לא בגלל הסיפור עם קטן.

קטן פוטר

כי כל מאמן שמתחיל בקבוצה שמתיימרת לרוץ לאליפות אצלה בליגה המקומית עם שבע נקודות מתשעה משחקים היה הולך הביתה.למעשה אם עטר לא היה שחקן בית ושחקן אהוב במכבי חיפה הוא היה הולך כנראה קודם.

כל נסיון לצייר את הסיפור כאילו נעשתה עליו איזושהיא קומבינה,או הכל היה מראש תכמון כדי להביא אותו ולהפיל אותו הוא פשוט שטות.

אין-ולא יכול יכול להיות-אוהד של מכבי חיפה,ושחר ובנאדו וחרזי ובטח האוהדים שלא היו שחקנים,אחד שרצה בכשלונו של עטר מראש.
בעיני זה מגוחך אפילו לחשוב ע לזה.

perla 15 בנובמבר 2012

עמית אתה פשוט מדויק בתיאור הסיטואציה בפשטותה. רק עוד דקדוק אחד. גם קבוצה חסרת יומרות שוקלת ואף מפטרת מאמן שאלו השגיו

amitpros 15 בנובמבר 2012

פרלה,בהתחלה רציתי לכתוב שאפילו בהפועל חיפה מאמן היה מפוטר עם שבע נקודות בתשעה משחקים ואז נזכרתי…..

קסיוס קליי 15 בנובמבר 2012

מה עובר על כותבי הטורים פה?…

אריק 15 בנובמבר 2012

ורד שלום,

לא להאמין שרק הפיטורים של רובן השחקן החביב עלייך גורם לך לצוץ שוב, או שבעצם כן להאמין…
רובן פוטר כי הוא נכשל.
נכון שהיו סביבו לא מעט "חברים" שהשחיזו את הסכין מרגע שנחת בקבוצה אבל אם הוא היה מתפקד כמאמן הסכינים האלה היו נשארות בכיס.
תאוריית הקונספירציה ששחר לא רצה אותו ורצה בכשלונו מגוחכת נוכח העובדה ששחר, בניגוד לכל מה שעשה עם מאמנים קודמים כמו אלישע לוי, שהביא לו אליפויות, נתן לעטר חוזה לשלוש שנים!
עטר נכשל כי לא הבין שלמכבי חיפה לא מספיק להביא את אנדלובו ולא את דמאו. בטח לא לבנות על היכולת של תמיר כהן או אמיר אדרי.
מהר מאוד היה ברור שרובן פשוט אובד עיצות והוא כבר מנסה להשחיל את המחט דרך הקוף. איזה מאמן של קבוצה בכזה משבר מוותר על שחקן נשמה כמו בוקולי? כשכל מה שהוא צריך זה נסיון ושחקן שישרוף את הדשא וישמש דוגמא לאחרים?
איך הוא לא ראה שצעירי לפחות רוצה בניגוד לעידן ורד וגולסה?
איך הוא שם את אדרי בשער שיש לו את שרנוב על הספסל?
עטר קיבל כל מה שהוא רצה ובסכומים מופרזים שאלישע לוי לא היה מעז לחלום עליהם.
אם אלישע היה מגיע לכאלה תוצאות הוא היה חוטף מכות מהקהל והיו פשוט מגרשים אותו באלימות.
את עטר אפילו לא קיללו.
זה לא שחיפה לא רוצה לזכור את עצמה, אלא עטר ששכח מאיזה קבוצה הוא בא.

שי 15 בנובמבר 2012

ורד – מאמן של מועדון גדול צריך לדעת לא רק לפתח שחקנים. הוא צריך לדעת גם להתמודד מול עיתונאים ומול גורמים אחרים במועדון. ההתנהלות של עטר היתה מביכה. מכבי חיפה איננה ביתר טוברוק.
לא היתה שיטה, לא היתה דרך, לא ראינו שחקנים שמוכנים לשחק עבור המאמן שלהם.
וזאת עוד כשהוא פונק בלי סוף ע"י הקהל, וזכה לקרדיט שאלישע או רוני לוי לא היו מעיזים לחלום עליו.
ראובן עטר השחקן הביא לי לא מעט רגעי אושר. ראובן עטר המאמן לא היה צריך להגיע כלל למכבי חיפה.

תומר חרוב 16 בנובמבר 2012

טוב, כנראה פעם אחרונה.
כשבאים לנתח את כל הסיפור הזה צריך לשאול שתי שאלות:
א. למה רובן פוטר?
ב. למה רובן לא הצליח בחיפה?
אז התשובה לא. היא כמו שעמית, פרלה ואחרים כתבו פה: כי הוא נכשל מקצועית. אבל זו לא התשובה המלאה. כי ברור לכולם שמבחינה מקצועית לא הייתה שום בעיה לתת לו להגיע למחזור עשרים או אפילו לסיים את העונה. יכול להיות שהוא היה משפר את מצב הקבוצה. כי סגל השחקנים של חיפה לא שווה את המיקום בו הוא נמצא וגם היכולות של רובן כמאמן לא שוות את המקום שחיפה נמצאת בו. אבל בתוך המערכת לא רק שלא האמינו שזה באמת יקרה(חיפה לא הייתה יורדת, אבל לסיים מחוץ לחמישיה זה כישלון מהדהד) אלא גם לא רצו שזה יקרה תחת רובן עטר. החבילה של רובן היא חבילה לא פשוטה, זה בנאדם עם יחסי אנוש מאוד קשים, מאוד בעיתיים. הוא מסתתר מאחורי פרסונה ציבורית נקייה, הגנה עיתונאית וכוח מול שחקנים ואנשי מקצוע שלא רוצים להסתכסך איתו(במיוחד כשהוא מיועד או מתפקד כמאמן מכבי חיפה, אחד התפקידים החשובים בכדורגל הישראלי), אבל הפרסונה הזו שנראית להמון אנשים ככנה ואמיתית היא פשוט לא כזו. מהרגע שהוא עזב את נתניה, הוא בחש בקבוצה ולחש על אוזני שחקנים ואנשי צוות, הוא לא הפגין טיפת לויאליות וכבוד למקום העבודה הקודם שלו ולאנשים שנתנו לו כל כך הרבה, לאנשים שספגו ועשו הכל כדי להתאים את עצמם אליו, לאנשים שבזכותם ובזכות התנאים שהוא קיבל מהם, הוא הרוויח את הג'וב החדש שלו.
וזה מביא אותנו לפיתרון השאלה השנייה. רובן לא הצליח בחיפה בגלל אותן בעיות ובגלל שאף אחד לא היה מוכן(ובצדק) ליישר קו עם ההתנהגות שלו. המקרה של חרזי בלט ודלף, אבל אין פלא שאיש במערכת לא הצטער על פיטוריו. לאוהדי נתניה זה היה ברור, רובן לא הצליח בנתניה בגלל שהיא קבוצה קטנה ואין בה לחץ(בכל מקום יש לחץ) אלא בגלל שבנתניה בחוסר ברירה יישרו קו עם כל דרישה הזויה שלו. זה יצר מערכת סגורה שלא היה בה אפילו דובר שמתפקד(כי הוא הדובר) ולא היה בה סקאוט(כי הוא הסקאוט), מערכת שבה מאמן הכושר נדרש להודיע לעמיתו, מאמן השוערים, שהוא מפוטר מתפקידו. זה לא עבר בחיפה וזה לא היה עובר באף מקום. למה אתם חושבים שבבית"ר לא הסכימו שהוא יאמן בחינם(לפי הצעתו) אחרי שהוא זכה שם בגביע?

יש לי המון הערכה למה שרובן עשה בנתניה. אבל מאז הקיץ הוא איבד הרבה מההערכה הזו, לא רק אצל האוהדים אלא גם במערכת שטיפחה אותו ואהבה אותו, יכול להיות שהוא יאמן בנתניה מתישהו(תמיד יש מצבים של אין ברירה) ויכול להיות שלא. כרגע כולם במערכת מעדיפים שהוא ימשיך לקבל את השכר שלו מיעקוב שחר, יעלם קצת מהתודעה וכולנו נוכל סוף סוף להפסיק להתעסק בו.

נ.ב: מכבי נתניה הודיעה שהיא מזמינה כ500 בני נוער מהדרום למשחק בשבת ובבורגוס (הספונסר) מארגנים לכל אחד מהם ארוחה. אם מישהו רוצה, יש פרטים בפייסבוק.

MG 16 בנובמבר 2012

אני אעדכן שאצל מכבי חיפה אין מכסות וכל תושב של קו עימות בדרום שיציג תעודה מזהה יכנס בחינם (ע"ב מקום פנוי).
בנוסף, אני עד שתומר כתב את הדברים על עטר (שהתבררו כנכונים מאד) טרם אימונו הראשון.

פרלה 16 בנובמבר 2012

גם המרשתת (אינטרנט) עדה.

ירוק 16 בנובמבר 2012

תומר, אמרתי את זה כבר קודם – אתה צריך לשקול לכתוב על רובן ביוגרפיה…

לגופו של עניין – אני לא מכיר את עטר כפרסונה וכבנאדם, אבל נראה שההבחנות שלך מדויקות. עם התנהלות כזו קשה להצליח, בטח במקום כמו מכבי חיפה. מזכיר לכולם שזו היתה אחת הסיבות המרכזיות לכשלונו של רוני לוי – שאני חושב שמבחינה מקצועית יש לו מה לתת – התנהלות לקויה וממאיסה.

עם זאת, הכל מסתכם בסוף לכשלון המקצועי. אם היינו משחקים נפלא ורצים בצמרת, היה לכולם קל מאד להעלים עין מההתנהלות הבעייתית של רובן (וזה סוג מסוים של מה שקרה בנתניה, לא?)

דבר אחרון – אתה יכול לפרט קצת על ה"בחישה" של עטר בנתניה בתקופה האחרונה? פעם ראשונה שאני שומע על זה, וזה חמור מאד. מה יש לו לחפש בנתניה (מלבד לכבד ולפרגן מידי פעם למקום שבמובן מסוים גידל אותו כמאמן)? קיבלת את הג'וב שחלמת עליו כ"כ הרבה זמן – תתרכז בו. אם מה שעניין אותו בזמן שהוא היה מאמן שלנו, זה לבחוש בנתניה – זה פשוט הזוי.

תומר חרוב 16 בנובמבר 2012

מה שקרה בנתניה זה תוצאה של כמה גורמים ואסור להתעלם מכך שבנתניה לא הייתה ברירה. הוא הגיע לקדנציה האחרונה כשהקבוצה בקרשים, הוא דרש וקיבל תנאים כלכליים גבוהים מאוד, גם לו וגם לצדוק מלכה(העוזר המשתכר הגבוה בליגה) ותנאים אחרים שפירטתי כבר. מעבר לקטע המקצועי, גם כלכלית אי אפשר היה לפטר אותו והכי גרוע זה שאי אפשר היה לדרוש ממנו לשנות את דפוסי העבודה שלו, כדי שלא יפגעו באלמנטים אחרים בקבוצה, מעבר למקצועיים. וברור שההצלחה המקצועית שיחקה תפקיד.
העניין עם הבחישה בנתניה חדש גם לי ואני גם מוגבל במה שאפשר לכתוב ולהגיד כי למרות שזה טוקבק, אני עדיין חותם פה בשמי. אבל אני יכול להגיד שזה היה בעיקר מבחינת שחקנים שרובן רצה שיעברו לחיפה. היו הרבה שמועות על מסרים ששחקנים מסוימים קיבלו ממנו, לפני ואחרי פתיחת העונה, והייתה (וישנה) גם ביקורת סביב היכולת המקצועית והמחויבות של אחד השחקנים הבכירים בנתניה שקשורה במובן הזה.
ולגבי הביוגרפיה- אני זה כלום. יש לי חבר, אוהד של נתניה, שיודע לנתח את רובן בשלושה מהלכים מראש.

ירוק 17 בנובמבר 2012

יאללה, תכתבו ספר, אני מזמין מראש.

יש לך גם מישהו שיודע לספר קצת על רב"ש? :)

שבת שלום.

ניצן 16 בנובמבר 2012

תומר, אתה מתבקש להפסיק תיכף ומיד לבלבל לי את הפנטזיות על רובן עם עובדות שאני לא מכיר! תודה

תומר חרוב 16 בנובמבר 2012

עזוב ניצן, זה הכל שטויות, רובן עטר הוא המלך. אנחנו נפתח בקמפיין ונדאג שהוא יאמן אותך בעונה השנייה של גולסטאר.

MOBY 16 בנובמבר 2012

עלו פה יותר מדי דברים שדי קשים להשוואה.
אצלי תמיד עטר יהיה שחקן גדול יותר מאשר קטן. שחקן שהיה מצליח יותר באירופה לו רק היה רוצה ושחקן שהיה הכי כיף לראות אותו משחק (את ממן אבוקרט ושות' ראיתי פשוט פחות ובעיניים יותר מעריצות). לדבר על מספר אליפויות הוא לא רלוונטי הליגה היתה שוויונית יותר קבוצות כמו בית"ר, ת"א, בני יהודה פ"ת ועוד היו בעלות נציגויות בנבחרות השונות. הסמל היה סמל ושחקנים לא התקבצו בגלקטיקוס למיניהם. היות וקוראי הבלוג הם אנשי העולם הגדול אז הסיכוי של פורלאן לקחת אליפות בספרד שואף לאפס או לעבור לאחת משתי קבוצות זה לא מוריד ממרום יכולתו ואדירותו בכדורגל האורוגואי והעולמי. קטן היה שם לפני ואחרי ארקדי כשהיינו הקבוצה היחידה בביצה (כן!!! אנחנו איבדנו את האליפויות אצל שום (לפני) ולוי (אחרי)).
יכול להיות שתומר חורב צודק אני לא מכיר את הסיפורים ולא שמעתי עליהם.
אבל….
יש משהו מאוד מוזר בסיפור קטן עטר. קטן כבר היה מחוץ לכדורגל גרנט לא ספר אותו. ועל הספסל ישבו זה ליד זה עטר וקטן. הזכרון שלי (ואולי הוא מוטעה כי יש זכרונות סלקטיביים) שקטן מקבל עידוד באימונים ובספסל מראובן והוא לאט לאט יוצא מהקליפה. מה קרה ביניהם העונה? אני לא בחיפה על מנת לדעת באמת. לקרוא את העיתונות הכתובה ולנסות להבין זה מגוחך.רק חבל. אני חושב שאם אתה לא רוצה מאמן אל תביא אותו (שחר) ואם הבן לוחץ אז מה? אם אתה רוצה את רן בן שמעון תביא אותו אפילו אם הקולגה מתנגד אז מה? ההתנהלות העונה (ובעונה שעברה לאלישע הייתה מגעילה. וזה הבוס לא אף אחד אחר.
הוא חפר את הבור והוא מחסה אותו יפה.
רציתם קיבלתם תשתקו.
לא יפה. ולא נאה.

פרלה 16 בנובמבר 2012

מה זה חפר את הבור?
עטר התחיל בתנאי פתיחה טובים יותר משל המאמנים שקדמו לו.
אברם, רוני ואלישע התחילו עם רצף אליפויות והוא הגיע כאילו סיים קדנציה מוצלחת בנבחרת אנגליה.
לא ספר אף אחד ממטר.
העיף את בנאדו ואנטמן, חרזי ומאמן הכושר.
החליף הרכב וסגל בכל שבוע.
לא הצליח להנחית כאן אף זר.
וכשהחלו העשתונות להיערם התפלא שנותר חשוף בצריח.
יענקלה אשם רק בזה שנתן לו הזדמנות בניגוד לאינסטינקט שלו.
אין שום בור.
עכשיו נהיה קצת יותר נורמליים ובלי משיח שמסתובב על חמור מחוץ לארינה ועל פוסטר ביציע ג.

מוזגטס 16 בנובמבר 2012

האם כל ההתרחשות בשבוע האחרון לא הביאה את המשיח? המליכה את קטן למשיח תחת מותו של הנביא עטר?
אם שחר לא ישים לתופעה שקרויה קטן (לא האיש – התופעה) מעצורים, היא יכולה לגדול יותר מדי.

רובי פאולר האמיתית 16 בנובמבר 2012

כל מילה בסלע!

מוזגטס 16 בנובמבר 2012

תיארת יפה מאוד, אני חושב, את המציאות של מכבי חיפה היום.
שני משפטים שכאבו לי הכי הרבה – איבוד הדי.אנ.איי והמשפט האחרון על האפשרות להשתנות.
מקווה שהקבוצה תדע לצאת מזה. לדעתי קטן יכול ללכת עם עטר.

Comments closed