סוכני האשליות

הם שוב עבדו עלינו

בשבוע שעבר כתבתי כאן, דווקא בהקשר של נבחרת הרוגבי, על הלוזריות של נבחרת אנגליה. נדמה לי שאם יש נבחרת שיכולה להתמודד כשווה מול שווה מול האנגלים ביכולת שלה לאמלל את אוהדיה זו נבחרת ישראל.

יש דמיון בולט בין שתי המדינות בפער העצום שקיים בין המעמד והתפיסה לגבי השחקנים במדינות עצמן לבין מה שהם באמת שווים ברמה העולמית.

אחרי כל כישלון חוזרת התקשורת האנגלית שוב ושוב על המנטרה "כיצד השחקנים הטובים בעולם מדי שבת בפרמייר ליג נראים כך בנבחרת?".

ובכן, האם מדובר בשחקנים הטובים בעולם? אם אתם ניזונים מהתקשורת האנגלית הייתם בטוחים במשך שנים שסטיבן ג'רארד ופרנק למפארד הם הקשרים הטובים בעולם. כן, כן, זה הדבר בדיוק בערך בזמן שבו אנדרס אנייסטה וצ'אבי, למשל, נמצאים בשיא הקריירה שלהם.

לא יודע אם יצא לכם לשם לב פעם לזה שכמעט ואין שחקנים אנגלים שמשחקים מחוץ לאנגליה. נכון, הפרמייר ליג היא לבטח אחת משלושת הליגות הטובות בעולם. אבל גם הליגה הספרדית והליגה הגרמנית לא רעות בכלל. וזה לא מונע משחקנים גרמנים לשחק בריאל מדריד וברצלונה ומשחקנים ספרדים לשחק בצ'לסי מנצ'סטר סיטי ויונייטד.

איך אמר פעם איאן ראש כששאלו אותו על קשיי ההתאקלמות ביובנטוס? "זה הרגיש כאילו אני במדינה זרה".

בחזרה אלינו.

קראתי אתמול ראיון של רון עמקים בגלובס עם ניר ביטון ובו אמר משהו ראוי להערכה: "אני מעדיף לשחק עם סלטיק בליגה האירופית מאשר עם מכבי ת"א בליגת האלופות".

והוא צודק. אם היה במכבי ת"א העונה היה משחק אולי שש משחקים בפיזיות ואינטנסיביות ראויים לשמם ובשאר הזמן מטייל על המגרש מול הפועל עכו והפועל רעננה (מבלי לזלזל). בליגה הסקוטית יש לו את זה כל שבוע. כן, כן, בליגה הסקוטית.

מי אנחנו שנזלזל בליגה הסקוטית? או בליגה הבלגית? או בליגה השנייה באנגליה?

כפי שמסביר זאת ביטון באותו ראיון:

"הליגה הסקוטית טובה מהליגה הישראלית, לאו דווקא בגלל הכישרון, כי כישרון לא יביא אותך לשום מקום אם לא תביא דברים אחרים. הקצב שם מדהים וגם אם אתה מוביל 3-0 אף אחד לא מוריד מהקצב ומוותר על המשחק."

אבל בליגה שלנו מספיק קמצוץ כישרון ואתה כבר סלב לעניים עם משכורת של עשירים.

זה באמת מקרי ששחקנים ישראלים כמעט ולא מצליחים לשרוד בחו"ל? מה, כל המאמנים באירופה אנטישמיים?! לא. אין בלוף. באירופה, גם בקבוצה בינונית מינוס בליגה ממוצעת, השחקן הישראלי צריך לעבוד פי שבע יותר קשה כדי לזכות במעמד שהוא רגיל לו בארץ.

אז מה הפלא שהם חוזרים לארץ אחרי חצי עונה. זה לא רק שהם מפונקים ומתגעגעים לאוכל של אמא. זה שאין להם באמת מוטיבציה להישאר בחו"ל ולעבוד קשה כשכאן בארץ מחכה להם משכורת שמנה וחיים נוחים. אין אבסורד גדול מזה ששחקן ישראלי יוצא לאירופה, נכשל, וחוזר לארץ במשכורת של פי שתיים ושלוש מזו שקיבל לפני כן.

כאילו ערן זהבי. הבנאדם לא הצליח לחבר שני משחקים בהרכב של פאלרמו. אז הוא נתן כמה שערי קלאץ', זה הופך אותו ל"ישראלי הגדול בכל הזמנים" או משהו שבכלל מתקרב לזה?!

איפה הוא ואיפה אלי אוחנה שלקח קבוצה בלגית אלמונית והוביל אותה לזכייה בגביע אירופה ובאליפות, אייל ברקוביץ' וחיים רביבו שעשו קריירות יפות באנגליה וספרד, או יוסי בניון ששיחק בשלוש מארבע הקבוצות הבכירות בפרמייר ליג?!

ואם אלה לא הביאו אותנו לשום מקום אז שערן זהבי יעשה את זה?!

ועדיין, הקמפיין הזה הוא כישלון קולוסאלי גם בסטנדרטים של נבחרת ישראל. לאחר שנפסיד בבריסל נסיים את הקמפיין עם 43% הצלחה מבחינת צבירת הנקודות – הנתון הגרוע ביותר מזה עשרים שנה, מאז מוקדמות יורו 96' (אותם סיימנו עם נקודה פחות), להוציא הקמפיין למוקדמות יורו 2004 בו שיחקה הנבחרת מחוץ לישראל עקב המצב הביטחוני (וסיימה עם 37% הצלחה).

אז אלי גוטמן נכשל. והוא באמת היה המאמן הישראלי הבכיר ביותר בנמצא כשמונה. אבל זה לא אומר שצריך לרוץ ולמנות עכשיו מאמן זר בכסף שאין. אלישע לוי בהחלט יכול להספיק.

ולא בגלל שאין לנו מה ללמוד. או הו כמה שיש לנו ללמוד! אלא שהנבחרת הבוגרת זה קודקוד הפירמידה. ושינוי יסודי לא עושים מהקודקוד. כדי שנבחרת ישראל תגיע יום אחד להישג משמעותי צריך לשנות כאן את כל תרבות הכדורגל מהיסוד. וזה לא יקרה.

אלוהים כנראה באמת אוהב אותי אם הוא אפשר לי לאהוד את שתי הנבחרות המאמללות ביותר ביקום – אנגליה וישראל. מהראשונה נגמלתי. מהשנייה לא אוכל. אני ישראלי ואין לי נבחרת אחרת.

רק שאין לי יותר אשליות לגביה. אני מקווה לפחות.

האי
ליגת שוקי ההון - איך מודדים התקדמות?

111 Comments

holden 11 באוקטובר 2015

ישראל שיחקה אמש כמו קפריסין של פעם,
קפריסין להבדיל שיחקה כמו שישראל של היום צריכה לשחק משחק חוץ מכריע.
קפריסין שיחקה חכם, מבוקר , מסוגר וכל המילים היפות שאלי גוטמן אוהב להגיד במסיבות עיתונאים.

אני אשמח אם קפריסין השכנה תעפיל להצלבה ותגבר על בוסניה מחרתיים,
ראינו לאחרונה כיצד נבחרות כמו צפון אירלנד ואחרות עוברות אותנו בדירוג ובהתקדמות שלנו, קפריסין היא הבאה בתור לחלוף עלינו.

ישראל היא כמו רץ בריצת 800 מטר שכושלת בסיבוב השני והאחרון ורואה רק את גב הרצים לפנייה שהיא בלי אוויר בריאות ואז היא עוד מניפה תנועת יד בביטול לעבר הרצים שעקפו אותה בתנועה של:
"למה מי הם"?
העם הקפריסיאי קרוב לישראלי בהמון דברים,
מהיום הכדורגל הלאומי שם טוב יותר משלנו.
עד כה רק הקבוצות הקפריסאיות עשו חייל בעיקר בזכות עודף הזרים שבאים לאי השכן לתפוס קצת שמש ולהרוויח משכורת יפה, כנראה שהצפת הזרים בליגה המקומית שם חילחלה לקפריסאים שקמו מהתרדמת והניחו בצד את כוסות הפאבה שלהם,
אל אל קפריסין
מגיע להם לעלות והלוואי שינצחו את הבוסנים
קפריסין היא כל מה שאנחנו היינו רוצים להיות בכדורגל,
היא ממצה את הכשרון שלה עד תום והיא לעולם לא מזלזלת ביריבות שלה ומגמדת אותם כמונו, מצחיק שאת התבוסה הגדולה והמשפילה ביותר של גוטמן הוא ספג מקפריסין שאלייה גלה בעברו

matipool 11 באוקטובר 2015

כתבת יפה ונכון .

סימנטוב 11 באוקטובר 2015

מדויק

איציק 11 באוקטובר 2015

אין להם חוק קפריסאי של 7 קפריסאים במגרש מתוכם 3 מתחת לגיל 22 ועוד שלושה מתחת ל-25?
איך יצמח דור דחש אם אין הגבלת זרים?

holden 11 באוקטובר 2015

ממה שידוע לי בליגה הקפריסאית יש חובה לשלב רק 2 מקומיים בהרכב שעל המגרש,
אני סך הכל התכונתי שהקפריסאים להבדיל מאיתנו יותר מפוכחים ומודעים לזה שהם לא שייכים לאריות היבשת, אנו הישראלים אוהבים להקטין כל נבחרת שהיא לא ברזיל או גרמניה.

אין צורך לשים במילון תחת הערך זחוח או זחיחות שום פירוש.
צריך פשוט לשים את התמונה שבה אלי גוטמן מחייך בזחיחות אווילית באותה הגרלה של הבית.

ר.בקצה 11 באוקטובר 2015

אני עובר יומיום ליד מגרשי האימון של מחלקת הילדים המקומית, ונעצר מדי פעם להתבונן בדור ההמשך. למען האמת, רמת הכדורגל שלהם מפתיעה לטובה, וגם המשמעת והמחויבות למשחק. מה קורה להם בין גיל 14 ל- 18? אללה יודע..

אבי ערך מוסף 11 באוקטובר 2015

הבחורות, הבילויים, הצבא, קלות ראש, אופי חלש.
כל אלה מביאים לעצלות, חיפוף, קיצורי דרך—-> חוסר מקצוענות.

wazza 11 באוקטובר 2015

מגיל מסוים הכושר והסיבולת משחקים תפקיד יותר חשוב ולכן הכישרון טוב בגילאים הצעירים אבל יותר מאוחר הוא לא מספיק

משה 11 באוקטובר 2015

וניר ביטון באמת היה היחיד שהצליח לעמוד בקצב של קפריסין אתמול…
כל מילה בסלע, לדעתי זו בעיית גישה לכל אורך הדרך. כשנילסן הגיע לארץ והחדיר כדורגל הגנתי אחרי השחצנות והזחיחות של שרף לעגו לו שהוא זר. על הקמפיין של גרנט לעגו בגלל הפחדנות והתיקו. כשקוראים את ראיון הפתיחה של קלופ מבינים שגם המאמנים הגדולים ביותר בונים קבוצה בצורה ריאלית ומתחילים קודם כל בהגנה חזקה (שלא יכולה לכלול את דסה, דגני או בן הרוש) אבל אצלנו יודעים הכל ורוצים לנצח ובכדורגל התקפי.
עד שלא יהיו 11 ניר ביטון על המגרש לא מגיע לשום מקום, לא בגלל הכשרון, בגלל הגישה.

yaron 13 באוקטובר 2015

כתבתי בפוסט של גיל שלי שכשנתחיל קמפיין והמטרה תהיה מקום 3 / פלייאוף אולי נתחיל להתקדם…
ואם יוקאנוביץ' היה המאמן זאת בדיוק היתה המטרה שלו והוא לא היה מתבייש להגיד (לנו) שבבית הזה אנחנו שווים מקסימום מקום שלישי.
וזה אומר תוכנית שונה לגמרי לקמפיין שמתרכזת בצבירת נקודות ולא ב-"חייבים לנצח"

גדגדון 11 באוקטובר 2015

כל מילה בסלע. רק שאין צורך להשוות את זהבי לרביבו, ברקוביץ', בניון ואוחנה. האם זהבי סחב קבוצה לרבע גמר הליגה האירופית והביא לה גביע בלגי (כמו רפאלוב)? האם הוא נחשב במשך שנים לאחד הזרים הטובים בליגה חזקה וקשה כמו הרוסית (נאתכו)? האם הוא נתן עונות עם מספרים דו-ספרתיים בשווייץ (דאבור)? לקח אליפות בבלגיה (גרשון)? האם הוא מלך השערים הישראלי בספרד (חמד)? התשובות לכל אלה הן כמובן לא! ואני לא עושה את זה כדי להיטפל לזהבי. אלא כדי לדבר על התופעה שעשו ממנו פה. לא מזמן עשו דירוג של הישראלי הטוב ביותר בוואלה ספורט, הכוונה לא לדירוג שחקני הליגה, אלא על דירוג הישראלים באופן כללי כולל ליגיונרים. הוא זכה במקום הראשון בהפרש ענק. נותן לו את הקרדיט על כמה הופעות טובות במפעלים אירופיים, בשתי קבוצות תל אביביות שונות, אבל הוא לא הראה עקביות בליגה קשה יותר מעכו ורעננה. ואתמול כמעט כל השחקנים על המגרש היו כאלה שרגילים לעכו ורעננה.
צריך בהחלט לשנות את בסיס הפירמידה ורק משם תבוא הישועה. אבל חובה גם להביא אנשי מקצוע זרים גם לבסיס וגם לקודקוד. פאולו סוזה ויוקאנוביץ' הוציאו מעל ומעבר משחקנים ישראליים, הרבה מהם היו אתמול על המגרש, במפעלים אירופיים. לואיס פרננדז המושמץ הוא המאמן שהכי השפיע על הנבחרת מאז נילסן לדעתי. הוא נתן מפתחות לרפאלוב, זימן את ניר ביטון כשכולם הרימו גבה, הפך את רמי גרשון לשחקן הרכב, ואפילו גילה לנו את עמרי בן הרוש (לצערי מהמגנים השמאליים הכי פחות גרועים בנמצא).

ניק 11 באוקטובר 2015

לדעתי צריך לעשות הפרדה בין זהבי "גדול שחקני ישראל" לבין זהבי "גדול שחקני הליגה הישראלית".
לקטגוריה הראשונה אין לו שום קשר.
על הקטגוריה השנייה אפשר לנהל ויכוח לגטימי.

גדגדון 11 באוקטובר 2015

מסכים איתך. אני התכוונתי לבדיחה הזו:
http://sports.walla.co.il/item/2884755

תומאס נוימן 11 באוקטובר 2015

אי אפשר להשוות, כי זהבי לא משחק בליגה הרוסית או בליגה הבלגית או בליגה הסקוטית או בליגת המשנה של אנגליה. לכן אין קנה מידה להשוואה. נאתכו ורפאלוב לא נתנו כלום לנבחרת, בדיוק כמו זהבי (ואגב – בדיוק כמו רביבו, רוזנטל, אוחנה, ברקוביץ', בניון וכו' וכו'). מה שניתן להגיד בוודאות, שזה כולם בזמן כזה או אחר שיחקו בליגה בישראל, ולהשוות את הנתונים שלהם בליגה הישראלית.

אדם 11 באוקטובר 2015

לא ברקוביץ, לא בניון ולא רביבו שיחקו בשנות השיא שלהם בישראל. זהבי כן. אתה יכול להשוות את זהבי לנימני ולקטן (שהיו מלכי הליגה בזמנם), לא אליהם.

בלייק 11 באוקטובר 2015

גם זהבי לא שיחק באירופה בשנות השיא שלו.
בניגוד לאחרים שצוינו, הוא כן סחב קבוצה לליגת האלופות (דבר שאף אחד מהאחרים לא עשה. השתתפו כן, היו הכוכב הבלתי מעורער שמבקיע את כל השערים – לא). הוא גם שיחק טוב בליגת האלופות (במדי הפועל), והוביל קבוצה ישראלית לטופ 32 של הליגה האירופית.
אם כבר הזכרת את אוחנה, אז יש לו 10 שערים ב- 51 הופעות במדי מכלן.
אם הזכרת אליפות בבלגיה – אז גם לקני סייף יש כזאת. כנראה שסייף הוא ברשימת השחקנים הגדולים בהיסטוריה.
רפאלוב אגב שיחק לא מעט שנים במכבי חיפה לפני שיצא בגיל 25. לא עשה בארץ קרוב למה שזהבי עשה. בעונת השיא שלו למשל לרפאלוב יש 11 שערים.

בכל אופן, דירוג וואלה מתיחס רק לשחקנם ישראלים בליגה המקומית, ככה שהטענות כלפי הדירוג שגויות (יש הרבה טענות אחרות שאפשר להעלות נגד הדירוג, אבל לא את הטענה ששחקן בליגה המקומית מוקם גבוה יותר משחקן ישראלי בליגה זרה).

MOBY 11 באוקטובר 2015

???
קטן הוביל את חיפה לליגת האלופות

בלייק 11 באוקטובר 2015

כשרוצים להקטין את מכבי זה "זהבי + 10", וזהבי + 10 הגיע לליגת האלופות.
כשרוצים להקטין את זהבי אז זה לא הוא (למרות כל הגולים החשובים).
קטן היה שחקן מוביל, אבל לא מכריע בעליית חיפה לליגת האלופות. בלי זהבי, מכבי לא היתה היום בליגת האלופות.

רומן 11 באוקטובר 2015

שמע, הבקעת שערים ומספרים זה לא חזות הכל.
אף אחד לא מתווכח שזהבי שחקן שחקן בליגת העאללק שלנו.
אבל לא יעזור בית דין לא תשכנע אותי שהוא יותר טוב מרפאלוב, למרות "המספרים".
רפאלוב שיחק בכנף, התפקיד שלו לא היה לתת גולים, בשביל זה היה לנו את דבא.
רפאלוב שחקן אירופאי לכל דבר, חזק, די מהיר, בעיטה טובה, שומר על הכדור, יש לו קצב טוב, הוא עובד בהגנה, עשה קריירה מכובדת+ באירופה.
אין שום ספק שאם תשים את שניהם בקבוצת פרמייר ליג, רפאלוב ישחק פה ושם וזהבי ילטש את הספסל במקרה הטוב.

בלייק 11 באוקטובר 2015

ברור שזה לא חזות הכל, ועדיין זה חלק די חשוב, לא?
הזיכרון קצר, תקרא שוב את הפוסטים שלך אחרי המשחקים נגד פלזן ובמיוחד נגד באזל.

אם אתה חושב שרפאלוב עדיף על זהבי זאת זכותך, וזה לגיטימי. זה לא שרפאלוב הוא אפס וזהבי הוא רונאלדו.
רפאלוב שיחק בכנף, זה נכון, אבל זהבי שיחק כקשר 50:50, קשר מתחת לחלוץ, שחקן כנף וכחלוץ בעיקר אצל פאקו והעונה. זה לא רק המספרים, זאת דומיננטיות, עקביות, התנועה בלי כדור, המיקום, ההופעה ברגעי ההכרעה.

לגבי הפרמיירליג, אולי אתה צודק (בסך הכל זה דיון תיאורטי, שניהם לא היו שם. אני לא בטוח שרפאלוב מקבל שם אשרה לשחק). אולי לא…

רומן 11 באוקטובר 2015

אני חוזר ואומר, זהבי שחקן מצוין לליגה שלנו, אבל רפאלוב מסוגל להיות בורג חשוב בקבוצות מכובדות בפרמייר ליג, זהבי לא.
רפאלוב יכול להכנס ולתת עבודה על האגף, לסגור את המגן, לתת כמה קרוסים טובים, להשתתף בלחץ, זהבי לא.
הוא או כוכב או כלום, בנבחרת זה בעיה כי אף אחד לא פראייר שלו שם.

יואב 11 באוקטובר 2015

אף אחד לא צריך להיות הפראייר שלו. הפוך. ערן חי מקבוצתיות. מדהים שצריך להסביר לך דבר כל כך בסיסי. האמת שזה לא ממש מדהים בעצם.

רומן 11 באוקטובר 2015

אין לו את סט הכלים להיות שחקן מכובד ברמה האירופית.

יואב 11 באוקטובר 2015

אולי כן ואולי לא. אני יודע שהוא שחקן דו ספרתי בצ׳כיה, בלגיה, שוויץ ועוד כמה מדינות שטובות מאיתנו בכדורגל. וזה לא כל כך מטריד אותי, שמח שהוא משחק בקבוצה שלי.

אדם 11 באוקטובר 2015

הטענה הייתה להשוות ביניהם על בסיס הנתונים בליגה המקומית ולכך התייחסתי. זה שזהזי לא משחק בשיא שלו בחו״ל זו לא נקודה לזכותו.

בלייק 11 באוקטובר 2015

אני מבין. הרחבתי את הטענה שלך.
אי אפשר להשוות בין זהבי לבניון, ברקו, רביבו ושות על סמך ההישגים והיכולת בליגת העל כי הם שיחקו בשיאם בחו"ל.
בדיוק באותו אופן, אי אפשר להשוות ביניהם על סמך ההישגים והיכולת בליגות באירופה כי זהבי לא שיחק שם בשנות השיא שלו.

אני לא אומר שזהבי טוב מהם. אבל אלההשוואות אקדמיות כי אין לנו מדדים מדויקים לשפוט את זה, וזה נכון לא רק בכיוון אחד.

אדם 11 באוקטובר 2015

אני לא אמרתי שצריך להשוות ביניהם לפי המספרים בחו״ל (שאצל זהבי לא קיימים בכלל) רק טענתי שלעשות השוואה לפי מה הם עשו בליגה המקומית זה לא במקום. אין השוואה סטטיסטית שאפשר לעשות ביניהם ובהיעדר כזו אפשר להתסכל על מידת ההצלחה בשיא הקריירה ובאיזו רמה היא הושגה. אני חושב שאין עוררין ששיא הקריירה של ברקוביץ, בניון ורביבו מרשים הרבה יותר.

רומן 11 באוקטובר 2015

ברקוביץ' לא נתן כלום לנבחרת? הבנאדם ירק דם בכל משחק, נלחם כמו אריה פצוע, בע לקבל כל כדור, הוביל כל התקפה, הכל עבר דרכו, המנוע, המנהיג, הקוסם, הגאון, הישראלי ההכי גדול בהיסטוריה ביי פאר.

בלייק 11 באוקטובר 2015

נראה לי שהכוונה היתה שאף אחד מהשחקנים האלה לא הוביל את הנבחרת לטורניר גדול.
לגבי ברקוביץ' – אני מסכים איתך שהוא הגדול ביותר שהיה כאן, לפחות מאלה שאני ראיתי משחקים.

matipool 11 באוקטובר 2015

רומן – אמנם ברקוביץ' אשכנזי אבל הוא וואחד ערס . אולי בגלל זה הוא הצליח בין כל הערסים האחרים ..

רומן 11 באוקטובר 2015

לא יצא לי לדבר איתו אף פעם.
הכדורגל שהוא שיחק לעומת זאת, זה ברמות הגבוהות ביותר שיש

ניק 11 באוקטובר 2015

כן ירק דם.. וגם עודד את היריבה כשלא זומן…
שחקן גדול, אדם קטנטן.

תומאס נוימן 11 באוקטובר 2015

שפיגלר היה גדול מברקוביץ'. הוא על אותה מדרגה בערך עם רביבו, שפיגל, אוחנה, סיני, מלמיליאן. בכל מקרה, זהבי היה שחקן ליגה טוב ממנו, זהבי שחקן הליגה הגדול מכולם יחד עם סיני, מכנס ושפיגלר.

ורומן, אתה מוזמן לעבור משחק-משחק שלו בנבחרת ישראל – ברקוביץ' ברובם היה חלש. הפסדים והשפלות שוב ושוב מול נבחרות אירופאיות מכל הדרגים (גם מול קפריסין כמובן). הישג השיא שלו היה הגעה להצלבה ומפלה משפילה מול דנמרק. בקיצור – הוא לא הוביל אותנו לכלום, כשלצידו משחק הדור המוכשר ביותר שלנו מאז ומעולם. היה לו משחק-על אחד (ב-5:0 על נבחרת אוסטרית מפורקת); ועוד משחק טוב+ (ב – 3:2 על צרפת בגרבאג' טיים)). ולא שהיו חסרות לו הזדמנויות, שכן הוא השתתף בכל הקמפיינים מתחילת שנות ה-90 ועד שגרנט הפריש אותו מהנבחרת (נדמה לי ב-2003 או 2004). כלומר, שיחק הרבה הרבה יותר מזהבי, ורמוט, רפאלוב עד עכשיו, ועדיין לא השיג כלום עם הנבחרת.

רומן 11 באוקטובר 2015

תגיד אתה רציני?
שפיגל, סיני, שפיגלר לא ראיתי, לא אתווכח.
אוחנה – שחקן ענק, מסכים, באמת חלוץ אדיר.
אבל רביבו? בחייך.. להשוות אותו לברקו? לא רציני, רביבו שיחק בליגת הברביות הרכה, התנדנד בין הרכב לספסל, ובאמת היה אוברריטד פה בישראל.
אבל ברקו בליגה משלו, ברקו זה שחקן שאשכרה כיכב בפרמייר ליג, לא שחקן משלים, לא ג'וקר אלא כוכב, מנהיג, בעל הבית.
עושה צמרמורת רק להזכר בקצב שלו, בתשוקה למשחק, בכשרון, לא פחות טוב מלוקה מודריץ (חוץ מזה שלברקו לא היתה בעיטה).
רביבו היה שחקן חד גוני, קיצוני שמקבל את הכדור באגף וחותך פנימה, יש מיליון כמוהו, זה התפקיד הכי פחות מעניין ומסובך במשחק.

איציק 11 באוקטובר 2015

שלום רוקבן שם את כולם בכיס הקטן והרגל הצולעת. כישרון נדיר!!!

בלייק 11 באוקטובר 2015

תומאס – אולי ממרחק הזמן, הכל מיטשטש אצלי, אבל נראה לי שאתה שופט אותו מאוד לחומרה. מהזיכרון שלי, אחד הדברים המדהימים בברקוביץ' (מעבר לברור מאליו שזה ראיית משחק, מסירה, שלטה בקצב משחק ושחרור מלחץ), לפחות בנבחרת, שהוא לא הפסיק לרוץ. כל הזמן נייד, מפנה שטח ורץ לשטח.
את שפיגלר ראיתי רק בתקצירים (מי הבקיע נגד שבדיה??) ובהופעות אורח הזויות.

ערן יששכר קאלימי מישייקר 11 באוקטובר 2015

גם יוון והולנד עשו ועושים קמפיין איום ונורא, אבל ההבדל בין יוון והולנד לבין ישראל הוא שתהיה סמוך ובטוח שעוד קמפיין כזה לא יחזור, יופקו שם לקחים ברמה מערכתית, לא רק חילוף מאמן כזה או אחר.
בישראל, כשלון אחרי כשלון ואותן בעיות נשארות תמיד.
אתמול זה בלט בצורה מסנוורת כמה לשחקנים ישראלים אין יסודות בסיסיים. אל דסה לדוג', לא יודע לעצור כדור ולקבל כדור. לא היתה פעם אחת שנמסר אליו כדור וזה לא גמר את ההתקפה, הוא מסתבך עם עצירתו ומזמין לחץ, או בכלל לא מגיע אליו. כיאל, מהרגע שעלה לבוגרים עושה אותו דבר, קודם כל נעמד במקום, ורק אז מוסר, לא ראיתי אותו מוסר בתנועה אפילו פעם אחת. אין לנו אף שוער, ואף פעם לא היה, שידע לסגור רחבה בכדורים חופשיים.
הבעיות האלו חוזרות על עצמן אצל הרבה שחקנים, רוב השחקנים, בכל קמפיין. הן של הנבחרת והן של קבוצות באירופה. הבעיה היא לא גוטמן או מאמן אחר (וזה בלי להוריד מהאחריות של גוטמן) הבעיה היא שאנחנו לא מגדלים שחקנים שיכולים לשחק כדורגל.

שלו 11 באוקטובר 2015

לא מספיק שאני משלם מיסים ועושה מילואים, אני צריך גם לאהוד את נבחרת ישראל?
מהרגע שהתנתקתי ממנה (אי שם במשחק מול דנמרק),
הרבה יותר פשוט.
אנחנו חולקים במשפחה עוד מספר לאומים, סובלים ונהנים מנבחרות שיש להם ממש סיכוי.
בין ברזיל ואיטליה יש רגעים קשים, ביקורת וכו' אבל יש גם קשר לתחרותיות ולמקצוע.
נבחרת ישראל היא פרודיה ולא כל כך מוצלחת.

רומן 11 באוקטובר 2015

זאת לא נבחרת ישראל, זאת נבחרת "עדות המזרח".
ביום שיפסיקו פה עם הגזענות יהיה גם כדורגל.

סמובר 11 באוקטובר 2015

רומן הרוסי הנאור המטריל והלא גזען שלא רואה את הדבשת של עצמו, בבקשה ממך, תפרט את הסגל שהיית מעוניין לזמן לנבחרת, בלי גזענות חלילה.

רומן 11 באוקטובר 2015

אין הרכב טוב יותר, זה מה יש בהיצע.
שוב, כי רוב האוכלוסיה(הרוב היותר אתלטי וספורטיבי) ממודר מכדורגל כבר מגיל צעיר.

אמוץ כהן-פז 11 באוקטובר 2015

כיצד רוב האוכלוסיה ממודר?

זיו 11 באוקטובר 2015

התגובה מעצבנת בניסוח אבל שחושבים לעומק אז אולי יש בזה משהו.
אני מניח שהוא מתכוון לכך שמי שהולך לשחק כדורגל הם מה שהוא מכנה "ערסים" ולא כולם שחקנים נהדרים או בעלי מנטליות מתאימה. יכולים להיות מי שאנחנו נכנה "חנונים" או מי שרומן מתכוון אליהם כמו יוצאי ברה"מ שבאמת לא קיימים כמעט בכדורגל שאולי ההשקעה שלהם והיכולות המנטליות היו יכולות להיות נהדרות אבל אף אחד לא מעודד אותם לבוא לכדורגל כי זה משחק של "ערסים".
אחד שנראה כמו מולר היה חוטף מכות
במגרש והולך לנגן פסנתר

רומן 11 באוקטובר 2015

טוב זאת כמובן דרך יותר עדינה לנסח את מה שאני אומר.
אולי השימוש במושג "מזרחי" באמת לא מתאים, אפשר ורצוי להחליף "מזרחי" ב"ערס" בכל התכובות שלי.
בגדול לכדורגל התחרותי בישראל יש קורולוציה למושג "ערס" לפחות בגילאי ילדים, וזה ממש לא ככה באירופה וזאת (בנוסף לתזונה הלקויה של הילדים) הסיבה המרכזית לעליבות הכדורגל הישראלי.

צור שפי 11 באוקטובר 2015

אבל בכל העולם ערסים הולכים לשחק כדורגל כי זה סוכן של מוביליות חברתית אחושרמוטה. תסתכל על טבס, אגוורו, מרדונה – הם נראים לך מדעני גרעין? זו לא שאלה של מאין אתה בא אלא לאן אתה הולך.

יותם 11 באוקטובר 2015

רומן צודק חד משמעית, וכל מי ששיחק כדורגל בגילאי ילדים ונוער פה יתמוך בזה.

אמוץ כהן-פז 11 באוקטובר 2015

רומן, את הגדרת ה׳ערסים׳ אני יכול להבין. אני משחק כדורסל ליד מתקן האימונים של קבוצת הכדורגל המקומית (נכון לעכשיו, מקום ראשון בליגה השניה בצרפת) וכשאני רואה את הנוער שלהם… הבנים שלי לא היו משתלבים שם.

רומן 11 באוקטובר 2015

אתה יודע מי זה יורגן גצה?
פרופסור בעל שם עולמי בתחום מדעי המחשב, עם עשרות מאמרים, אבל הוא יותר מוכר סתור אבא של…
אז אל תכליל..

רומן 11 באוקטובר 2015

*בתור

yaron 13 באוקטובר 2015

הספורט האמריקאי מבוסס ברובו על "ערסים" שגדלו על מקדונלד…

אדם 11 באוקטובר 2015

כשכותבים את זה ככה לא יתייחסו אליך ברצינות אבל למען האמת יש דברים בגו. לא בהכרח שהרמה תשתפר אבל בהחלט יש גזענות סמויה בכדורגל הישראלי. ושאני אומר סמויה אני מתכוון שהיא לא נראת בעין למי שלא עובר במחלקות הנוער

רומן 11 באוקטובר 2015

תקרא את מה שכתבתי בפוסט השני של בורוביץ', זה הסיפור האישי שלי ושל עוד כמה חבר'ה טובים שאני מכיר.

בנישי 11 באוקטובר 2015

רומן יקירי. אני לא חושב שאתה גזען.
אתה צודק ואני מבין את כוונתך.
גם כששיחקתי בנוער של הפועל גדרה לפני עשרים שנה הערסים שלטו.. כולל כמה אלימים שבאו למשחקים עם סכינים.
ואני תימני כן…

בנישי 11 באוקטובר 2015

גם לא הגיוני שישחקו ככ מעט רוסים בכדורגל שלנו כשהם מהווים משהו כמו 20 אחוז מהאוכלוסיה

גיא זהר 11 באוקטובר 2015

אני לא חושב שהליגה הסקוטית טובה מהישראלית. הקצב שם הרבה יותר מהיר זה נכון אבל חוץ מזה אין כלום. היתרון שסלטיק היא מקפצה, גם היום כשהיא פח, יותר מכל קבוצה אחרת בארץ לקבוצה גדולה יותר. מה יש לביטון בגילו לחפש בארץ? ולגבי המשחק אתמול בטח לא קצב המשחק היתה הבעיה שלנו אלא משחק לא חכם וגם בעיה מנטאלית. אין צפיות אין אכזבות.

משה 11 באוקטובר 2015

הליגה הסקוטית פיזית וקצבית יותר מהישראלית. אנחנו כל הזמן חיים באשלייה שאנחנו טכניים אבל מי קבע שהטכניקה היא חזות הכל ? מליקסון ובן חיים לא הצליחו לעבור אפילו פעם אחת שחקן מהליגה השלישית באנגליה (שגם כבש שער לקינוח ). הטכניקה שלהם לא באמת עזרה להם כאן.

-גיסנו- 11 באוקטובר 2015

אנחנו לא "טכניים", זו סתם אשליה. יש כמה שחקנים שיודעים לעשות דריבל פה ושם, וישר מכתירים אותם כסופר טכניים.
אבל אותם שחקנים לא יודעים לעצור כדור כמו שצריך, לשחק בנגיעה, למסור תוך כדי תנועה ועל להגביה אני בכלל לא מדבר. לבעוט כמו שצריך.
חן עזרא וטב"ח2 כמשל.

זהבי לא נחשב "טכני" אבל יש לו משחק בנגיעה אחת, עצירת כדור וטכניקת בעיטה ברמה מעל כל השאר. אבל בתוהו ובוהו "רולטה", פלוס התחושה של כל אחד מהשחקנים שגורל המולדת מונח על כתפיו והמשחק הקבוצתי הולך לעזאזל – ככה זה נראה.

D! פה ועכשיו 11 באוקטובר 2015

כל מה שגיסנו אמר.

ההגדרה שלנו לטכני היא כלכך צרה שהיא לא מגדירה כלום.

רומן 11 באוקטובר 2015

אני שנים אומר את זה על ה"טכניקה" של השחקן הישראלי.
תסתובבו בפארקים תראו ילדים בני 13 משחקים, איו להם מושג.

בלייק 11 באוקטובר 2015

אולי נכון שאנחנו לא טכניים, חלשים פיסית וגרועים טקטית, אבל יש קבוצות בליגה הסקוטית והן משחקות באירופה, בדיוק כמו הקבוצות הישראליות.
חוץ מסלטיק (מדורגת 44), גם מכבי, גם הפועל, גם מכבי חיפה וגם ק"ש מדורגות לפני כל קבוצה סקוטית אחרת. למעשה, בני יהודה מדורגת באזור הקבוצות הסקוטיות הבאות בדירוג.
גם דירוג ההתאחדויות לפי ההישגים של כלל הקבוצות המקומיות בתחרויות האירופיות מציב את ישראל לפני סקוטלנד.

סמובר 11 באוקטובר 2015

רוצה להביא את עיקרון הברירה הטבעית לכדורגל הישראלי:

נבטל את הגבלת הזרים בליגה, או לכל הפחות נאפשר 8 זרים בקבוצה (בלי חוק רוסי וקשקושים). לעניין הנבחרת – פחות מקום לישראלים בליגה וכך היותר טובים, עקשנים, חזקים מנטלית ומוכשרים שורדים את הסינון – רמת השחקן הישראלי הבודד עולה.

תופעות לוואי מבורכות – הרמה בליגה עולה, המשכורות המנופחות לישראלים יורדות, קבוצות קטנות יכולות להתחזק בזול והפערים מצטמצמים. יותר ויותר שחקנים בגילאי נוער שאינם מככבים ומיועדים לקבוצות לאומית ודרגים נמוכים במשכורות מינימום מבינים את הרמז, פורשים, הולכים לשרת בצבא ולעבוד במשק, ומביאים שלום עם הפלשתינים.

-גיסנו- 11 באוקטובר 2015

וזה כנראה מה שקורה בקפריסין, אבל אצלנו תמיד יודעים יותר טוב

סמובר 11 באוקטובר 2015

אין יותר תירוצים לקודקודי הכדורגל בישראל:

1) הנבחרת הולכת ומתדרדרת.
2) הליגה חלשה להחריד
3) הליגיונרים לא משמעותיים ורצים לשבת בספסלים באירופה תמורת כסף.
4) שחקנים צעירים מבטיחים גדלים להיות בינוניים.

הקרקע מתחת לכל הטענות בעד מגבלת הזרים נשמטה. הגיע הזמן לשים לזה סוף.

מה הטענות האמיתיות בעד מגבלת הזרים?

1) כסף לשחקן הישראלי ללא מאמץ.
2) פחד משביתה של ארגון השחקנים.
3) תקשורת מוטת או חסרת הבנה.
4) פחד משינויים.

ואני אומר, השחקן הישראלי יכול לשבות כמה שירצה, אם צריך, שכל קבוצה תביא 25 זרים ושכל הישראלים ישבו בבית.
הגיע הזמן שהשחקן הישראלי יתאמץ בשביל הדקות שהוא משחק, יהפוך לספורטאי, ממושמע, ויפסיק לצאת למועדונים.

סטיב 11 באוקטובר 2015

כל מילה

ניינר / ווריור 11 באוקטובר 2015

הכל חלק מתכניתו של אבי לוזון למנות את גיא למאמן הנבחרת. אוהדי צ'רלטון מחזיקים אצבעות

matipool 11 באוקטובר 2015

הוא כבר מוזכר היום במדיה כאחד מהשלושה המועמדים להחליף את גוטמן .
משפחת לוזון רואה למרחקים ויותר פקחית וחכמה ממה שרובנו חושבים .

ניב 11 באוקטובר 2015

רק ייטב, כי כך ייטב!

איתן 12 באוקטובר 2015

לוזון: הליגה הישראלית ,השישית בטיבה בכל אירופה.
האיש שהביא לכם את גוטמן הפחדן
מגיע ייטב וגיא לוזון ושות. כדי לשתות את כספי משלם המיסים של מאמן הנבחרת.

וואלה גם לי מתאים לקבל 400 אלף דולר תמורת להראות וידאו לשחקנים ולהראות זחוח עם חליפה 3 חלקים…
אילו דברים חיוביים אפשר לקחת מ2 קמפיינים של גוטמן אם לרגע נשים את עצם אי ההעפלה לאליפויות בצד? הרי משחקנים שהעפילו לאליפות אירופה לנוער עם גיא לוי היית מצפה לשיפור ברמת הנבחרת הבוגרת.
מה שכנראה מוכיח שההישג של גיא לוי הוא גם במזל .

וגם חזון אחרית הימים: שרף אמר שאפילו גרנט עדיף על גוטמן- כנראה בקרוב גם יבוא שלום ;)

Lord Anthony 11 באוקטובר 2015

נראה לי שצריך לחשוב שוב על ההצהרה שאלי גוטמן היה המאמן הכי טוב בנמצא כשמונה. הוא היה המאמן אם הכי הרבה יחסי ציבור, רחוק מלהיות המאמן הכי טוב, גם אם סופרים רק מאמנים ישראלים.
הקמפיין הזה הוא כולו כישלון של מאמן. כשאתה רואה שחקנים שלא מצליחים לחבר שלוש מסירות, שכל מהלך התקפי הוא מקרי, ובא לא נדבר על ההגנה.
כל הזמן משתלחים בשחקנים, אבל שוכחים שהכדורגל המודרני הוא קצת יותר מלזרוק 11 שחקנים למגרש, לתת להם כדור ולקוות לטוב. לא סתם ג'ורדי לא מוכן לשמוע על מאמנים ישראלים במכבי.

matipool 11 באוקטובר 2015

בין 2005 ל-2009 סטיבי ולמפארד באמת היו מהטובים בעולם ע"פ כל פרמטר .
אלו היו גם שנות השליטה של הכדורגל האנגלי באירופה ולפני שברצלונה הפכה להיות המפלצת שהיא וצ'אבי ואינייסטה הגיעו למעמדם ( חוץ מזה , הייתי רוצה לראות אחד מהם בליברפול של סטיבי במקום סטיבי לראות איך הוא סוחב את הקבוצה כמו שסטיבי סחב . לקחת אליפות אירופה עם טראורה , שמיצר ובארוש שלא יכל להבקיע ממטר ) .
לגבי ישראל – כל כך צפוי . אין מה להתאכזב . אחרי שער השוויון אתמול , אמרתי לבן שלי שתוך כמה דקות אנחנו חוטפים את השני . אחד ניחושים הקלים שהיו לי בשנים האחרונות .

גורביץ' 11 באוקטובר 2015

+1 לגבי סטיבי.
לא ראיתי את צ'אבי או אנייסטה סוחבים קבוצה לטופ בלי סגל חלומות מסביבם.

ירון 11 באוקטובר 2015

יש להם מונדיאל + יורו על שמם אבל למה לתת לעובדות להפריע

-גיסנו- 11 באוקטובר 2015

הויכוחים על כבודה של הליגה האנגלית טיפשיים כמעט כמו הויכוח על מי זאת מכבי האמיתית

עידוקוליס ליפשיץ 11 באוקטובר 2015

מאניה? דיפרסיה.
הפעם דיפרסיה

Bad Boy 11 באוקטובר 2015

שש משחקים? אתה בטוח שלא שישה?
http://i.imgur.com/mO1pqy6.png

ט-היל (שם זמני) 11 באוקטובר 2015

היו לי כרטיסים למשחק. לא נסעתי. רווח נקי.
הכי מרגיז היה הסיכום של גוטמן בסגנון "אני אחראי והשחקנים אשמים". בטח. שום ניתוח אינטיליגנטי של מה שקרה.
מאמן שלא יכול לחבר מילים למשפטים גורם לשחקנים לא להיות מסוגלים לחבר שתי מסירות.

אחד 11 באוקטובר 2015

דווקא אנגליה נראים טוב מאד. הנבחרת היחידה במוקדמות עם מאזן מושלם. כמובן שבסוף הם יפשלו ברגע האמת כמו תמיד.

בקשר לישראל, נתנחם בכך שגם ניצחון על קפריסין לא היה עוזר לנו,בהתחשב בניצחון הבוסני על ווילס.

אבי גלברט 11 באוקטובר 2015

לא מסכים לגבי ג'אררד .בשיאו היה מהטובים בעולם בתפקידו.
כל הדברים האחרים שכתבת נכונים ובמחלקות הנוער זה שיא הבעיה .הילדים טובים ,כשרונים ומלאי מוטיבציה .הבעיה מאמנים על הפנים ,קומבינות שקשורות בג'ובים וכסף ושהרבה ילדים טובים הולכים הביתה או לטניס ,כדורסל וכו ….נדרשת אפליה מתקנת . ביליתי במחלקת נוער כזאת 11 שנה בתור מאמן ולא אפרט ….הבלוף מתחיל שם .בצבע הם כבר עם הוודקה והרד בול והלכה הקרירה …..

אבי גלברט 11 באוקטובר 2015

צבע =צבא ,מתי אלמד לעבור על הפוסט לפני השליחה ….?

אחד 11 באוקטובר 2015

אגב, אני לא בטוח שזה רעיון טוב להחליף מאמן עכשיו, הקמפיין למונדיאל 2018 כבר אבוד מראש, אפשר להשאיר את גוטמן עד סיום אותו קמפיין. על התוצאות זה לא ישפיע.

-גיסנו- 11 באוקטובר 2015

זה רעיון מצויין
כי גוטמן איבד את האמון והקונצנזוס, של הציבור, ההתאחדות ונראה שגם של השחקנים.
להשאיר אותו זה לזרוק עוד שנתיים לפח, כשאפשר עם קצת שכל להתחיל להתכונן לקמפיין שאחריו (מה שאומרים כל תחילת קמפיין, ואז מנצחים משחק או שניים, נכנסים לאשליות, מתרסקים וחוזר חלילה)

אחד 11 באוקטובר 2015

אכן אפשר לנצל את מרווח הנשימה של השנתיים האלו בהן אין לחץ להגיע להישג כלשהו כדי להתחיל איזשהו תהליך של בנייה שאפשר יהיה לקצור את פירותיו בקמפיינים הבאים,
אבל כמו שאומרים בגב האומה, "היות שכל זה לא הולך לקרות…"

-גיסנו- 11 באוקטובר 2015

אני תוהה כמה קונספציות של מבנה הנבחרת עוד יקרסו עד שיבינו שצריך שינוי מסיבי בהכל.

אמרו שכשיהיו שחקנים ישראלים בליגות הגדולות – נצליח. לא קרה.
אמרו שצריך כמה שיותר לגיונרים אפילו בליגות בינוניות – כי ספסל שם תורם יותר מהרכב בארץ – לא עזר.
אמרו שצריך שמי שבכושר משחק אפילו מליגה נחותה יותר, כמו ליגת העל, צריך לשחק ולא לגיונרים שרואים בעיקר ספסל. לא הצליח.
אמרו שרק מאמן זר יכול ללמד את הישראלים איך לשחק כמו שצריך. אז הביאו את המאמן הלא נכון למעט מדי זמן והתפלאו שזה קרס.
אמרו שצריך לא רק שישחקו, אלא שיהיו כמה שיותר מאותה קבוצה כדי שיכירו אחד את השני ולא תפזורת של שחקנים. התוצאה אתמול.

הימורים מה יהיה הטרנד הבא כדי לא להודות בכשלון?

איציק 11 באוקטובר 2015

תאורטית אפשר להשאיר את גוטמן לעשרות שנים, כי גם לקמפינים הבאים זה לא ישנה.
מעשית, זה בלתי אפשרי. הפועל תל-אביב ממתינה בקוצר רוח לשיחרורו גם גיא לוזון ממהר לתפקיד. כך שמכל הבחינות הנכונות, ישוחרר גוטמן לאלתר.

קשקשן בקומקום 11 באוקטובר 2015

הם שוב עבדו עליך? אתה האמנת להם, תאשים את עצמך :)

איציק אלפסי 11 באוקטובר 2015

צודק

yaron 13 באוקטובר 2015

איציק, הסברת על ישראל, אבל לא למה הנבחרת האנגלית כושלת שוב ושוב. הרי הם לא משחקים מול רעננה ועכו…
נראה שאצלם זה הפוךמאצלנו – בעיית כשרון נטו

תורג׳י 11 באוקטובר 2015

לא מבין איך עוד יש לכם כוח להתעסק בזה.
זה מה שאנחנו שווים. נקודה.
ציפיות? באמת מאשימים את השחקנים ביצירת ציפיות? השחקנים גרועים, כן. אבל מי שאשם ביצירת ציפיות הם האוהדים ובעיקר התקשורת.

איציק 11 באוקטובר 2015

אני חושב שכגודל הציפיות כך גודל הציפות ושאר המצאים. כשאין התאמה, זה מה שמתקבל.
הכל צריך להיות ממש קטן כדי שיתאים למידות השחקן הישראלי, המאמן, ההתאחרות והמנהלת. כשהכל יתאים, נוכל לישון בשקט.

-גיסנו- 11 באוקטובר 2015

אחרי שניצחת את בוסניה בבית ואת קפריסין בחוץ, אפילו הצלחת לא להפסיד לווילס בחוץ – מקום שלישי הוא דווקא ציפיה סבירה.
הבעיה היא שתמיד מצליחים לסיים מקום אחד מתחת לאיפה שבאמת מקווים לסיים (בקמפיין הנוכחי עוד לא אבדה תקוותנו, יש מצב לסיים גם במקום החמישי)

רומן 11 באוקטובר 2015

למה 1? הפעם נשבור שיא ונסיים מקום 5.

איציק 11 באוקטובר 2015

אתה גוזר ציפיות מהצלחה מקומית, אני עושה זאת לפני הקמפיין ולא נותן לפלוקטואציות מקומיות לבלבל אותי. אומר אף יותר, הציפיות שלי מוכנות כבר לפחות 10 שנים קדימה והן כולן בואותה מידה והיא מאד קטנה.

-גיסנו- 11 באוקטובר 2015

כן ולא.
לפני הקמפיין חשבתי על מקום רביעי, ועם קצת מזל מקום שלישי.
את המזל הזה קיבלנו עם בוסניה חבולה בסמי עופר. ודווקא אחרי שמכבי הראו שבקבוצה עם כמעט אך ורק ישראלים בהרכב כן אפשר להוציא תוצאות ראויות מול קבוצות עדיפות – קיוויתי שזה יחלחל גם לנבחרת. כנראה שמשהו בחולצה הזאת מוציא לשחקנים את האוויר עוד לפני שעולים לדשא.

איציק 11 באוקטובר 2015

זה רק מראה לך שצוות זר על הקווים חשוב יותר מכמה זרים על המגרש. לנבחרת יש אולי מאמן "גרמני" בתואר, אבל איפה הוא ואיפה מאמן גרמני בפועל.

אדם 11 באוקטובר 2015

על מה אתם מדברים, גם הפועל בליגת האלופות הייתה כמעט ורק ישראלים. 4 מ-5 הנקודות הושגו עם שלושה זרים בהרכב והנקודה האחרונה עם 2. וגם לא היה מאמן זר על הקווים. אז כבר ראינו קודם שאפשר להתמודד בכבוד על טהרת הישראלים ואפילו ראינו שאין חובה במאמן זר שיעשה זאת.

מאמן כושר 11 באוקטובר 2015

ההתייחסות לשחקני כדורגל צריכה להיות כמו לאתלטים. גם השחקן צריך לראות בעצמו אתלט בראש ובראשונה.
זה אומר לדעת לפתח גורמי מאמץ לכושר גופני באופן מושכל ומתאים לאתלטים עם התייחסות ספציפית לענף הכדורגל בגיל הרלבנטי. פיתוח יכולות אתלטיות מתחילות בגילאים צעירים, כאשר ישנה הקבלה בין ההתפתחות המוטורית והאנטומית לבין הדרישות הגופניות. בתי הספר אמורים לתת איזשהו בסיס, בד בבד עם תמיכה ממועדוני הספורט.
איך אומר ליאור שליין? "היות וכל זה לא הולך לקרות, בואו פשוט נוציא לכם את החשק מכדורגל…."

יותם 11 באוקטובר 2015

מצוין! רגע אבל הצב הצליח להשחיל למישהו בין הרגליים הוא בטח יהיה תותח!!!

כסיפוביץ 11 באוקטובר 2015

אם בורוביץ היה כותב את הפוסט הזה כבר מזמן היה מקבל את כל חובבי הפיו פיו על הראש…
אבל אין עשן בלי אש.
חבל שגם הכותב לא מבין שמעולם לא היה כאן תותח רציני בכחול לבן
גם אם יש כמה שעושים יופי של פוזה לטלויזיה

matipool 11 באוקטובר 2015

http://debuzzer.com/dorfan/15509/
היה מישהו שחזה את זה כבר מזמן …

cookie-monster 11 באוקטובר 2015

משחקים בו בקומבינותץ. לא כדורגל. אז אני מזמן נגמלתי אפילו מלעקוב אחרי ההגרלת בתים.

יואב 11 באוקטובר 2015

אלפסי,
המסקנה מאתמול אמורה להיות הפוכה. רק לא מזמן, צוות זר עבר שתי קבוצות טובות בהרבה ממכבי ומקפריסין. ללא עזרה משמעותית משחקנים זרים. עם ישראלים.
כל עניין טיפול בבסיס הפירמידה נאמר כבר כמה עשורים. נו שויין. ברור שזה חלק מהבעיה אבל זה לא סותר את שיפור הקודקוד.
מכבי, מול צלסי וקייב(טובות בהרבה מקפריסין) לא נראתה מביך כמו אתמול.
צוות זר ואיכותי יתן לנו יותר סיכוי. גוטמן יכול לעבור אלף השתלמויות ולהיקרא ״הגרמני״. הוא לא חווה ולא אימן ברמות הגבוהות, על אחת כמה וכמה שיחק. איפה הוא ואיפה מה שאוסקר, פאקו, סוזה ויוקאן עברו(ליפי, פרגי, היצפלד, בניטז, יוהאן, ועוד ועוד).

איציק אלפסי 11 באוקטובר 2015

להתאחדות אין כסף להביא מאמן זר צעיר, איכותי ורעב להוכיח את עצמו כדוגמת המאמנים שג'ורדי הביא למכבי בכסף של גולדהאר. מה שהיא יכולה להביא זה מאמנים ששיאם מאחוריהם ושעושים סיבוב בכל מיני מדינות כדורגל נחשלות כדי לעשות קצת כסף. במצב הזה עדיף מאמן ישראלי בכיר ומהקיימים הייתי הולך על אלישע לוי.
אם כבר יש כסף הייתי משקיע אותו במנהל מקצועי לנבחרות הצעירות. היה עדיף לחסוך בכסף של מאמן הנבחרת הבוגרת ולהשאיר את מיכאל ניס מאשר להחליף אותו בבנאדו ולחסוך כמה שקלים.

יואב 11 באוקטובר 2015

אני סבור שכל מאמן ישראלי הוא-מעבר לשיאו. למעשה אני מתקשה לאבחן שיא כלשהוא אבל נניח.
זרים בכל הכח. לרובם יש יותר ידע, ניסיון, קבלות.

אריק 11 באוקטובר 2015

גם שחקנים.

matipool 11 באוקטובר 2015

איזה מזל שהספקנו להחתים את קלופ לפני שההתאחדות זממה עליו .. (-:

תומאס נוימן 11 באוקטובר 2015

גם קלופ היה נכשל איתנו….

אריק 11 באוקטובר 2015

בניון שיחק בסיטי?

MOBY 12 באוקטובר 2015

בניון שיחק?

רוני שטנאי 11 באוקטובר 2015

אני חושב שזה פשוט חסר טעם לדון בזהות המאמן, מתי כבר יבינו שמאמן נבחרת ישראל בכדורגל לא יכול להיכשל באופן אמיתי. זה הג'וב הכי טוב שיש, אפשר רק להצליח כי חמישים שנה כבר לא עלינו לשום טורניר, אז מה כבר זה כישלון, מקום רביעי, חמישי ? הרי בכל מקרה שלא מעפילים זה נחשב לכישלון, אבל אם רק היינו מנצחים אתמול(תוצאה סבירה בהחלט אגב) ובוסניה לא מצליחה לנצח(גם מקרה מאוד סביר), או אז איזו הצלחה זו הייתה !! לעלות לפלייאוף שני משחקי נוקאאוט … מקבלים משכורת עתק על כמה ימי עבודה בשנה, טסים בעולם רואים כדורגל, על מה כבר אפשר להתלונן? על יחס לא טוב מהתקשורת והקהל, עבור סכומים כאלה אני לא מכיר הרבה אנשים שהיו מסרבים לדיל הנהדר הזה, כל העניין של התפקיד הכפוי טובה וכו' הוא פשוט מגוחך. הקמפיין הבא זה בכלל חלום עבור כל מאמן ושחקן, יש שתי אימפריות אי אפשר לעלות אז אפשר "להתכונן" לקמפיין הבא, לבנות משהו לעתיד, צמצום פערים, אסטרטגיה התקפית וכו'. לכן לקמפיין הבא אני מציע לעשות מכרז ולהגיד שהשכר הוא משהו כמו השכר החציוני במשק בלבד ובמידה ויהיו תוצאות יוענקו בונוסים על נקודות, מאמין שלא יחסרו כאלה שיקפצו על ההזדמנות ולא משנה מי שיאמן, התוצאה תהיה אחת- כישלון. אז במקום לזרוק כספי ציבור אולי בכל זאת יחסכו. כמובן שמה שהיה הוא שיהיה, יבחרו איזה מאמן מחובר שירוויח מאות אלפי דולרים על כלום.

יותם 11 באוקטובר 2015

אגב הדברים שרומן אומר שהם חד משמעית נכונים, יש פה גם עניין בכדורגל של אי זיהוי כישרון. ההגדרה של כישרון פה לא נכונה, כל בן אדם עם טיפה דריבל מקודם ומעודד גם אם הוא בטטה שרצה מאה מטר בארבע עשרה שניות. לא טורחים בכלל להסתכל על נתונים גופניים או שכל כשבוחנים כישרון בילדים. רק דריבל. בכדורסל לעומת זאת…

ישי החיפאי 12 באוקטובר 2015

אני באמת אוהב את אלישע לוי, אבל החיסרון העיקרי שלו זה הכנת הקבוצה למשחק אחד חשוב. הוא פשוט גרוע בזה ויעידו גמרי הגביע שלו.
הוא לא יכול להצליח בנבחרת.

Comments closed