מעמד הביניים נשחק

וגם: האתיקה של רונאלדו (שתי הערות על משחקי אמש)

שתי הערות על משחקי אמש שגם מתכתבות עם הפוסטים של רונן דורפן ואריאל גרייזס:

א.

אז הניצחון של ליברפול מרשים מאוד וכאוהד ליברפול כמובן שאני שמח, אבל בכל זאת יצאתי עם טעם חמוץ מהמשחק אמש.

עצוב היה לי לראות את פורטו, קבוצה שרק בעשור הקודם זכתה בליגת האלופות, פשוט לא תחרותית כבר בשלב הזה של המפעל. וזה לא שהיא באיזה עונה חלשה במיוחד, היא מוליכה את הליגה הפורטוגלית ללא אף הפסד מתחילת העונה. ועדיין, היא לא הצליחה בשום דרך להוות יריבה לקבוצה שנמצאת במקום השלישי בפרמייר-ליג במרחק 18 נקודות מהמקום הראשון.

תראו, אני לא סוציאליסט. אני בעד שוק חופשי. ואין לי בעיה עם זה שאנשים יעשו כמה כסף שהם יכולים לעשות אם זה מה שעושה להם טוב בחיים. אבל שוק חופשי ללא שום איזונים ובלמים הוא מסוכן.

תמיד יהיו בחברה פערים ומעמדות. אני לא מאמין שיש דבר כזה "שוויון". אני מאמין שלכל אדם יש זכות שווה לממש את הפוטנציאל הטמון בו, אבל אני לא חושב שכל בני האדם נולדו שווים. זו עובדת מציאות. וטוב שכך במידה רבה, כי זה מה שיוצר את הגיוון האנושי ומעשיר את האנושות. אחד קיבל יופי, השני חכמה, השלישי הורים עשירים. וכל אחד צריך לעשות כמיטב יכולתו להוציא את המקסימום מהקלפים שחולקו לו.

אבל אני כן חושב שפערים גדולים מדי מסוכנים לחברה ושצריך למצוא דרכים למנוע את היווצרותם, כי הם מפוררים את הלכידות החברתית ואת הסולידריות הבינאישית.

והם גם הורסים את הגיוון.

פורטו זו קבוצה קלאסית של מה שניתן לכנות "מעמד הביניים" של הכדורגל האירופאי. ומעמד הביניים הזה, כפי שקורה בכלכלות שוק חופשי ללא שום רגולציה כפי שמתנהל הכדורגל האירופי, נשחק עד דק. קבוצות מפורטוגל, הולנד, צרפת (נחריג את פ.ס.ז' שזה כמובן מקרה יוצא דופן), שלא לדבר על קבוצות ממזרח אירופה, יכולות רק לחלום כיום על זכייה בליגת האלופות.

ולפעמים אתה רוצה איזה פורטו או אייאקס בגמר. עם שחקנים צעירים שלא הכרת ואיזה סגנון משחק חדש ומרענן.

ב.

הרגע ששינה את המומנטום לטעמי, במפגש כולו לא רק במשחק אמש, בין ריאל מדריד ל-פ.ס.ז', היה בהתקפה שהובילה לשער השני של ריאל. אסנסיו פרץ משמאל והעביר כדור רוחב לא טוב למרכז שרונאלדו לא יכול היה להגיע אליו.

כעת, לרונאלדו היו את כל הסיבות שבעולם לנפנף ידיים בתסכול. הוא באמת לא יכול לעשות הכול לבד. אבל מה שהוא בחר לעשות היה דווקא לרדוף אחרי הבלמים וללחוץ אותם, מה שבסופו של דבר הוביל לאיבוד כדור שממנו נולד השער, שהוא עצמו כמובן כבש.

אומרים על הגדולים ביותר, ג'ורדן, פדרר, רונאלדו, שהם שונאים להפסיד. וזה כמובן נכון. אבל יש בזה גם משהו מעבר לאגו ולאיזשהו פרפקציוניזם. יש בזה גם אתיקה מקצועית. כריסטיאנו רונאלדו תמיד יעשה את הכול בכדי לנצח ואף פעם לא יוותר לעצמו, לא משנה איזה קלפים חילקו לו הפעם.

אולי זה המנטליות של מי שגדל באי קטן, בלי אבא ועם אמא שחורקת שיניים כדי איכשהו לקיים את המשפחה בכבוד, שגורמת לכך שלמרות שהחיים נתנו לו בהחלט לא מעט, הוא יודע שאין דבר כזה "מגיע" בחיים ואין ארוחות חינם.

אם אתה רוצה את מה שאתה חושב שמגיע לך, אתה צריך לדעת לקחת את זה.

מה שדפוק בכדורגל
בין הבדלה לדוז פואה

71 Comments

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2018

בתכלס גם ליברפול היא מעמד הביניים של אירופה – הרי הן זכו בליגת האלופות שנה אחרי שנה ב-2004 ו-2005 ומאז לא הרבה. אני חושב שהשחיקה היא במעמד הביניים של הליגות האירופאיות. הכסף שנשפך על הפריימרליג, קצת פחות מזה על ספרד חיסל את היכולת של הליגות האחרות להתמודד. אפילו הספרדיות שבשנים קודמות התמודדו יפה באירופה (מדבר כמובן על מי שהוא לא בארסה או ריאל) או הגרמניות שהן לא באיירן, שלא לדבר על האיטלקיות שהן לא יובה – די הפכו לשטיח באירופה.

ק. 15 בפברואר 2018

מסכים בגדול, אבל לגבי הספרדיות, אתה מסיק לפי המדגם של השנה הנוכחית, שסביליה נחלשה ואתלטיקו פישלה בשלב הבתים. לפני שנה היית מתייחס אחרת, עם כל הגמרים האירופאים ששתי אלה השתתפו בשנים האחרונות

jhkj 15 בפברואר 2018

מוסיף גם שסלטה ויגו הייתה בגמר הליגה האירופית שנה שעברה ובגמרים שלפניה ספרדיות ניצחו ובלא מעט מקריים ספרדיות אחרות

ק. 15 בפברואר 2018

סלטה בחצי. אייקס בגמר

ירומיל 16 בפברואר 2018

ליברפול היא אחת מעשרת מועדוני הכדורגל העשירים בעולם, ואחת מעשרת מועדוני הכדורגל בעלי חשבונות המשכורות הגבוהים בעולם. העובדה שיש מועדונים ספורים עשירים ממנה לא הופכת אותה ל"מעמד ביניים", כמו שקיומה של שרי אריסון לא הופך את רמי לוי לאיש מעמד הביניים.

איציק 15 בפברואר 2018

ליברפול זה הכי מעמד הצווארון הכחול, אז זה היה משחק בין שני צווארונים כחולים ואחד ניצח את השני. הטענה לא הכי מתאימה למקרה זה. לו פורטו הייתה משחקת מול פסז' זה היה נכון אולי, לא נגד ליברפול. אתמול עוד קבוצת מעמד ביניים שיחקה שיחקה נגד גברת זקנה ועשירה, וראו שדווקא היא יותר טובה. בפורוגל קורה משהו לא טוב בכדורגל, ואולי סתם תקופה חלשה. גם הולנד כבר לא פקטור ולא בטוח שזה רק עניין של כסף. למזרח אירופה קשה להביא שחקנים גדולים לא בגלל הכסף, אלה בגלל החורף. לצסקא לא חסר כסף, אבל עם עונה מפוצלת וחורף לא ידידותי (ועוד לפני שדברנו על משחקי חוץ בסיביר), קשה לייצר פוטנציאל להתמודדות אמתית.
חוץ מזה, כאוהד ליברפול, שפורטו תפתור את הבעיות שלה לבד!!!
נ.ב.: האם התובנה שלך של לגדול בבית עם חסר שגורם לתופעה זה נכון גם לגבי ג'ורדן ופדרר או הותאמה לרונאלדו?

איציק אלפסי 15 בפברואר 2018

דיברתי על רונאלדו

איציק 15 בפברואר 2018

ברור, השאלה היא האם זה תנאי הכרחי, תנאי מספיק, או סתם מקרה פרטי. השאלה היא לפסיכולוג שבך.

איציק אלפסי 15 בפברואר 2018

אם בתנאי הכוונה לסיבתיות אז אני לא יכול להגיד (קשה להצביע על סיבתיות בפסיכולוגיה כי ההתנהגות האנושית מורכבת מאוד ומושפעת מגורמים רבים), אבל אני כן יכול לומר שיש קשר. תופעה דומה של חסך בדמות אב ואמא דומיננטית עם הנעה מאוד גדולה להצלחה אפשר למצוא גם אצל לאנס ארמסטרונג ומייקל פלפס.

נדב ליטבק 15 בפברואר 2018

אני ממש לא מאוהדי רונאלדו, אבל הרגע הזה בפנדל שהוא ביקש להפסיק עם הלייזר לעיניים, ואז התעשת על עצמו והכניס פנדל כמו שרק הוא יודע

אמיתי 15 בפברואר 2018

יאפ. רגע גדול. היכולת להתנתק מהמסביב זה גם גדולה

איציק 15 בפברואר 2018

אני מכיר רבים שמנותקים מהסביבה (למשל המגיב שאני מגיב לו) ואין בהם שום גדולה.

אמיתי 15 בפברואר 2018

לא בטוח שאתה לגמרי מבין את משמעות המילה גם. היא ניגודית למילה רק. דוגמא-
״איציק מדבר גם שטויות״ לעומת ״ איציק מדבר רק שטויות״

איציק 15 בפברואר 2018

נראה לי שלא הבנת את מה שכתבת. לדדיך, יכולת להתנתק היא גדולה, אך לא רק גדולה. כלומר כל יכולת התנתקות גוררת גדולה, אבל יכולה לגרור גם יהירות, נבזיות, טוב לב או דברים אחרים. גדולה תהייה בקבוצת התכונות שיש למי שיש לו יכול להתנתק.
אתה בעל יכולת להתנתק, ומנותק רוב הזמן, ועדיין בסט התכונות שלך, גדולה לא נמצאת.
אז "איציק מדבר גם שטויות"
ולעומת זאת "אמיתי מדבר רק שטויות"

אמיתי 15 בפברואר 2018

לאט. היכולת להתנתק- היא- גם (לא תמיד. לא לכל אחד) גדולה. היכולת להבין מה נכתב היא מאסט. הרצון להטריל הוא גם חינני

איציק 15 בפברואר 2018

כנראה שאתה לא מבין את המושג "גם".
"גם" אומר שתכונה זו קיימת (תמיד ולכל אחד) אבל בנוסף אליה יתכן ויתווספו תכונות נוספות, אך לא בהכרח.
אז כן, הבנת הנכתב זה מאסט, ורצוי במיוחד מצד הכותב תחילה.
הרצון שלך להטריל אכן חינני.
:-) על החינניות

אמיתי 15 בפברואר 2018

אני לא בלשן אבל אתה בטח לא חכם. מקסימום אוברחוכם. דוגמא-״ התלבושת של ליברפול היא גם כתומה״ מאחר והיא לא *תמיד* כתומה משתמשים במילה גם שמובלע בה תנאי. הבנת ברוך?

איציק 15 בפברואר 2018

זה אומר שלתלבושת של ליברפול בהכרח יש כתום. לא חובה שיהיו עוד צבעים אבל כתום יהיה בהכרח!!!
אתה מנסה לאנוס פרוש שלך שלא קיים ומתפתל להמציא הסברים, חבל. זה לא קשור לבלשנות אלה לפעולות על קבוצות.

אמיתי 15 בפברואר 2018

לא אונס ולא מתפתל. זה די פשוט וברור. חבל שאתה *גם* מפסידן גרוע

איציק 15 בפברואר 2018

:-)
תגובתך זו תגובה של לוזר. כשאין טיעון, אז זורקים ססמאות לחפות על הכישלון.

אמיתי 15 בפברואר 2018

דוגמא שרלוונטית אלייך- גם תרנגול עיוור מוצא גרגיר- לא תמיד ולא בהכרח ימצא איציק גרגיר

איציק 15 בפברואר 2018

איציק מראש לא יחפש אותו. זה לא מעניין.

נדב ליטבק 15 בפברואר 2018

גם האנושיות והנגישות. הוא סוגשל פשוט פנה אל הבנאדם וביקש ממנו להפסיק

נדב ליטבק 15 בפברואר 2018

מצחיק גם ששניכם לא הבנתם למה אני התכוונתי

אמיתי 15 בפברואר 2018

הבנתי. רק הוספתי על זה. מצחיק (עצוב) שמרצים מבאר שבע כושלים בהבנת הנקרא. פריפרייה? גמלים? לאלוהים פתרונים

איציק 16 בפברואר 2018

נדב, אותך הבנתי וגם די הסכמתי. אבל יש מגיב שאני לא יודע אם הוא בוט או אמיתי כתב אחריך דברים שהוא עצמו לא הבין. בינה מלאכותית פגומה.

אמיתי 16 בפברואר 2018

מצאת גרגיר!!

איציק 16 בפברואר 2018

לא, אבל מצאתי בוט פגום.

אסף the kop 15 בפברואר 2018

אלפסי…
אתה נשמע כמו שמאלן אוהד הפועל, בחיי.
אז ליברפול פירקו את פורטו – קורה ! מה רגשות האשמה פתאום ?
להזכירך, לפני שנה ושנתיים קבוצה לא פחות טובה של ליברפול הפסידה לסביליה, תואמת פורטו.
להשליך מהמשחק הזה על שיוויון חברתי (האם יש צורך לחזור שוב על הקלישאה לגבי הסוציאליזם ?) נשמע מאולץ.
צא מהתסביך, תשאיר את זה למהורהרי השמאל.

בני תבורי 15 בפברואר 2018

בחיי שהתחלתי לכתוב תגובה ברוח זו והתחרטתי. ממך זה נשמע אמין יותר :)

אסף THE KOP 15 בפברואר 2018

חחח….

יעוז סבר 15 בפברואר 2018

סביליה תואמת פורטו? סביליה היתה קבוצה אדירה, מאומנת היטב עם המון כוכבים. לא הייתי נסחף.
לגבי רונאלדו, בשבילי זה היה רונאלדו קלאסי אתמול ואני אפילו לא אומר את זה כביקורת. לא טוב, לא מרשים, הקבוצה לא הרשימה, אבל פנדל, דחיקה עם הברך ומה אתה יודע, ההיסטוריה תזכור צמד ורונאלדו מתקדם עוד שלב. זה מכוער, אבל זה עובד.

איציק 15 בפברואר 2018

אני לא בטוח שריאל עוברת שלב. הפרש שני שערים הוא מחיק ולצרפתים יש שער חוץ.

שמעון 15 בפברואר 2018

עזוב פריז יחטפו שם גם גול אחד לפחות. הימרתי עליהם בתחילת העונה אבל מסתבר שכסף לא קונה ליגת אלופות. איפה ניימר ואיפה מסי ורונלדו פחח.

אני חוזר אומר ומדגיש השחקן הטוב ביותר של פריז הוא אמבפה. הוא בקושי נגע בכדור בחצי הראשון. 2 דקות לפני הגול הראשון אני אומר לחבר למה לא משחקים עליו למה הכדורים לןא בצד שלו, פסז שיחקה רק מצד שמאל מהצד של ניימר שכל הכדורים הלכו אליו. איך שאמפה קיבל כדור השכיב 2 שחקנים ובישול.
חצי שני גם לא שיחקו עליו מספיק ואחכ המאמן המפגר הזה שם אותו באמצע (אמבפה לא סקורר 9, כל היתרון שלו זה הטכניקה והמהירות המסחררת מהצדדים).

שום שחקן הגנה של ריאל לא יכול להתמודד עם אמפבה. צריכים לשחק עליו, הוא יעשה סחרחורת למרסלו רמוס ומי שתרצו. המאמן שם לא מבין שהשחקן הכי טוב אצלו בקבוצה זה צרפתי ולא מי שקנו בהכי הרבה כסף.

ניימר צריך 10 מצבים במשחק מול שוער בשביל לשים גול אחד.

שמעון 15 בפברואר 2018

ושוב אני אציין שפריז נתנה לריאל פנדל חינם על כלום, מפגרים. ופריז הייתה צריכה לקבל פנדל כי ראמוס נגע ביד ברחבה בכוונה בניגוד לשטויות שכהן ויעקובי פלטו אתמול בשידור. החוק אומר שיד שמסיט כדור זה פנדל בין אם בכוונה או לא ושם עוד ראמוס בכוונה הזיז את היד.

אסף THE KOP 15 בפברואר 2018

נהיית אנדלוסי ?
אם ליברפול הייתה קבוצה פחות דבילית היא הייתה מובליה 0-4 במחצית של הגמר נגד סיבליה ובטח שלא יוצאת איתה בתיקו בשלב הבתים בצ'מפיונס.
תואמת פורטו.

יעוז סבר 15 בפברואר 2018

ממש לא נהייתי אנדלוסי, אני גם אוהד ליברפול כזכור. אבל כשראיתי את המשחק ההוא ידעתי מה יקרה. הליגה הספרדית חזקה, טקטית יותר מהאנגלית ולצערי ידעתי שסביליה יעשו מה שצריך בשביל לנצח שלא לומר להביס.
לגבי ריאל – פריס, קרה מה שהערכתי, ההגנה של פריס עגלות אחד אחד וגם לא רגילים לקצב הספרדי. בשביל לנצח פריס תצטרך לשים לפחות רביעייה, לא רואה את זה קורה כל כך מהר. זידאן יעלה הגנתי מאוד.

אסף the kop 15 בפברואר 2018

תיזכר במשחק.
אלמלא אימפוטנטיות בהתקפה, המשחק היה נגמר במחצית.

יעוז סבר 15 בפברואר 2018

תיזכר במחצית השניה.

אסף the kop 15 בפברואר 2018

בדיוק הנקודה.
אם ליברפול קוברת אותם בראשונה, בשניה הם לא יוצאים מהקבר.

טל 15 בפברואר 2018

אתה מקשקש בסיטונות, אסף

Matipool 15 בפברואר 2018

נגד סביליה שיחק מגן(?) שמאלי העונה לשם מורנו שדאג להחזיר אותם למשחק מייד עם החזרה מההפסקה במשחק הגרוע בחייו.
אתמול שיחק מגן שמאלי אדיר. אינאף סייד.

אמיתי 15 בפברואר 2018

אין בכדורגל האירופי שום דימיון לשוק חופשי. בכל צמדי המשחקים יש אחד חסר ערך ועניין. לא נראה פיתרון באופק

איציק אלפסי 15 בפברואר 2018

הכדורגל האירופי הוא לא דוגמא לשוק חופשי?! מה מגביל אותו?

אמיתי 15 בפברואר 2018

השאלה היא מה מגביל את הקבוצות בו.. כשאין תנאים שווים בין הקבוצות (הכנסות, חוקי העברות שונים) אין תחרותיות ואין שוק חופשי. ברגע שיש יתרון מובנה במערכת (לא בקבוצות עצמן) לקבוצות מסויימות זהו לא שוק חופשי. כשיש מונופולים על שחקנים זהו לא שוק חופשי. שוק חופשי אין משמעו שוק ללא חוקים או הגבלות. בגדול הספורט האמריקאי הינו שוק חופשי ושיוויוני בו זמנית הרבה יותר מכל ליגת כדורגל

איציק אלפסי 15 בפברואר 2018

אני חושב שמה שגורם לתנאים לא שווים זה קבוצות כמו סיטי ו-פ.ס.ז' שמתבססות על כסף שאיננו חלק מהמשחק ומסוגלות להפסיד מאות מליונים בשנה ועדיין להוציא כסף כמו עסק רווחי מאוד.
ובספורט האמריקאי יש רגולציה מאוד משמעותית שלא הייתה עוברת בתחומים אחרים שמתנהלים כשוק חופשי (למייקרוסופט וגוגל אי אפשר לקבוע תקרת שכר).

אמיתי 15 בפברואר 2018

זה לא הקבוצות. אלו הליגות והסכמי חלוקת כספי השידור קודם כל

איתמר 15 בפברואר 2018

באנגליה חלוקת כספי השידור היא שוויונית.
ולמרות זאת הפערים הם עצומים.

אמיתי 15 בפברואר 2018

איתמר. הפערים עצומים אך הליגה הרבה יותר תחרותית-שיוויונית כי ההבדל מבחינת רמת כדורגל בין תקציב של 100 מיליון פאונד ל400 מיליון פאונד קטן יותר מזה שבין 30 ל120

no propaganda 16 בפברואר 2018

הפוך!
הכסף של סיטי ופסז זה מה שמכניס רוח חדשה לכדורגל האירופי, בלי זה היינו באמת תקועים במקום עם אותן הקבוצות שנה אחרי שנה

צור שפי 15 בפברואר 2018

אין דבר כזה "שוק חופשי". מה ששוטפי המוח מכנים כך הוא בפועל רגולציה לטובת המיליארדרים.

איציק אלפסי 15 בפברואר 2018

אשמח להסבר

צור שפי 15 בפברואר 2018

אני ממליץ לקרוא את הספר "23 דברים שלא מגלים לנו על קפיטליזם" של הכלכלן הא ג'ון צ'אנג. הוא מסביר את הדברים באופן משכנע (לטעמי כמובן). את "כלכלת השוק החופשי" הוא ממשיל לאותן בובות שנראות כתלויות באוויר אבל במבט מקרוב ניתן לראות את החוטים הדקים שמחזיקים ומפעילים אותן.
החוטים האלה הם פעמים רבות חוקים שאיננו מתייחסים אליהם כרגולציה אלא כחלק מובנה מהחברה. למשל – הגבלת ההגירה המאפשרת לנהג אוטובוס בשטוקהולם להרוויח שכר גדול פי 50 ממקבילו בבומביי ללא שום קשר לכישורי הנהיגה של שניהם (לכאורה על פי התיאוריות שכל אחד מרוויח לפי ערכו וכישוריו הם היו צריכים להשתכר שכר זהה, או אפילו ההודי צריך להשתכר יותר בגלל שקשה יותר לנהוג שם).

צור שפי 15 בפברואר 2018

נ.ב. הוא איננו אנטי קפיטליסט, הספר מהווה ביקורת על העיוותים שהקפיטליזם יוצר.

אמיתי 15 בפברואר 2018

כל שוק באשר הוא מוחזק עי חוטים נראים ולא נראים. השאלה רק עי אילו חוטים

צור שפי 15 בפברואר 2018

בדיוק. ולכן אין דבר כזה "שוק חופשי". זו בדיה שמתוחזקת על ידי אלה שהיא משרתת אותם – החזקים והעשירים.

אמיתי 15 בפברואר 2018

שוק חופשי הוא אידאל שיש לשאוף אליו בגלל יתרונותיו ומימושו הוא יחסי. לא מוחלט. להגיד שאין כזה דבר שוק חופשי זה כמו להגיד שאין מדינות דמוקרטיות. יש כאלו שהן יותר או פחות מאחרות. כמו כל מושג גם ״שוק חופשי״ מנוצל עי אינטרסנטים אבל אין זה אומר שאין לו משמעות

צור שפי 15 בפברואר 2018

אני מסכים שבשני המקרים יש רצף אלא בכלכלה הצליחו אנשי הכסף להנחיל את התודעה הכוזבת שהשוק שמשרת אותם הוא החופשי.

אביאל 15 בפברואר 2018

צור – כמו שאמיתי אמר, לא באמת התקיים שוק חופשע אמיתי, בדיוק כמו שלא התקיימה כלכלה מתוכננת לחלוטין, ברצף הזה, המדינות שנטו יותר לכיוון של השוק החופשי שיגשגו הרבה יותר.

מיקו G 15 בפברואר 2018

אתה טועה. שכר הוא לא פונקציה של קושי העבודה, אלא של התפוקה השולית של העובד.

רומן 15 בפברואר 2018

יואו, כמה קלישאות …
רונלדו עשה לחץ כי זה מה ששחקן עושה, בין אם זה רונלדו, מיטרוגלו או דיע סבע.

ק. 15 בפברואר 2018

בדיוק (המשפט השני). אפשר באותה מידה להגיד שגם העבירה שעשה על הדרך, היא סוג של פריקת תסכול עם מקורות נפשיים עמוקים…

Matipool 15 בפברואר 2018

איציק – זה לא באמת ההבדל בין הקבוצות. פורטו הייתה מצוינת עד לשער הראשון ונשברה אחרי צמד השערים המהירים. היא גם הייתה חסרה 3 שחקנים מובילים.

דוד 15 בפברואר 2018

השכן שלי, בעל דוכן שווארמה מתלונן על התנאים האי-שוויוניים שלא מאפשרים לו להתמודד כראוי מול נגד מקדונלדס.
אז לכו לעבוד, תעשו כסף ותבנו קבוצה של מיליארד דולר מצידי. העולם לא הוגן.

גיל שלי 15 בפברואר 2018

איך אפשר בכלל לדבר על פערים בין קבוצות מליגות שונות באירופה, למה זה חשוב בכלל? כל עוד אין ליגה אירופית, ורק ליגה אירופית, זו אפילו לא צריכה להיות שאיפה

שלו 15 בפברואר 2018

האלה באיזה קלות קבוצות כמו ליברפול מפרקות (קונות שחקנים) מקבוצות כמו רומא.
או באנלוגיה לשוק המקומי האם יתבצע איחוד בין ה. ב"ש לה. חיפה כך ששחקנים מהקבוצה השנייה יעברו ביתר קלות לראשונה.

שלו 15 בפברואר 2018

האלה = השאלה.

איציק מהקיבוץ 15 בפברואר 2018

איציק כתבה ממש יפה, כמו תמיד…
אהבתי את ענין איזון השוק (הוא לא חופשי) ואת הניתוח על רונאלדו.
כמה דברים:
ראיינתי במסגרת לימודי תואר שני מנהלת של מערכת חינוך אזורית במועצה בצפון. אמרה: "אני שונאת את המושג מימוש עצמי… אני בוחרת במושג תיקון עולם כמרכז העשיה החינוכית. מבלי לוותר כל הקול האישי, קול שהוא חלק מאחריות לחברה."
משהו נוסף- כל בני האדם נולדו שווים בערכם אבל שונים בגופם ואופיים. זו הסיבה לתת לכולם הזדמנות כמה שיותר שווה לממש את עצמם כחלק בתוך החברה.
וכן… אני סוציאליסט. כל הרעיון הוא שהחברה מנהלת את הכסף לטובת כל האנשים ולא הכסף את החברה לטובת מעטים.

איציק אלפסי 16 בפברואר 2018

תודה איציק (שם יפה ;) )
מודה שאני פחות מתחבר למושג "תיקון עולם", יש בו משהו קצת יומרני. אם כל אחד יתקן קצת את מה שהוא יכול בעצמו (וגם זה מאוד קשה), יהיה עולם טוב יותר.

Dr.van nostrand 17 בפברואר 2018

לפורטו לא מפריע להתמודד לבד בפורטוגל ללא תחרות או אלטרנטיבה ספורטיבית רצינית. גם לא לאייאקס ואיינדהובן בהולנד למשל.
אז כשמגיעה קבוצה מהטופ 10-15 נוחלים בד"כ הפסד חד צדדי. לא נורא. שאר הזמן הם לבד במדינתם ואין אחרות זולתן. לאף אחד לא באמת אכפת היום מתחרות ספורטיבית. אנשים רוצים להעריץ כח ושיעזבו אותם בשקט בזמן הפולחן.

איציק אלפסי 18 בפברואר 2018

אמת

Comments closed