זמן להברון

In כללי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. אתה מוצא את עצמך קצת בעדו. סוג של אמפטיה שאתה לא אמור לתת למישהו במעמד ובכשרון שלו. אתה לא יכול להישאר אדיש. יש פה משחק הירואי של אנתוני וסטודומאייר, שני שחקנים שלא יודעים איך לחפש הירואיקה בויקיפדיה, וההגנה של הניקס, ופתאום להברון נכנס, על שחקן ההגנה הכי טוב בליגה, בצד שמאל, החלש, וקולע עם הקרש והולך לקו.

ואתה ממש, אבל ממש בעדו. כי זה הרגע שלו. כמו שהיית בעדו אז נגד דטרויט. כי אתה מחפש גיבורים חדשים, לא השוואות לג'ורדן. אתה רוצה שהוא יקח את הכדור, יחכה עד שהשעון יירד לארבע שניות, ויעלה מאחורי הקשת. אתה צריך למנוע דקות נוספות. הארכה לא אוכלת כאן.

ואז אתה מוצא את עצמך במשחק חמישי. וזריקה של ווייד, בסיבוב, מעבר לקשת השלוש, עם ידיים מונפות. ואתה מסתכל בשידור החוזר ולא מפסיק לשאול איפה להברון.

2. מצד שני: בסיבוב הבא ברור לך שרוי היברט ילך לבקר ילדים חולים, וישכח שהוא 2.15 והמשקופים בבתי החולים מותאמים לאנשים נורמלים, והילד של דייוויד ווסט יכוון את המכונית צעצוע שלט רחוק שלו ישר לברך של אבא. ודוק ריברס ישכח להוציא את רונדו מהמגרש ביתרון של 14 נקודות עם עשר שניות על השעון, ורונדו יעיף את הכדור לתקרה בשמחת הנצחון, ויקרע את הגיד בכתף.

ורק אלוהים יודע מה יכול לקרות באוקלהומה.

אין, זו אליפות שסלולה עבור מיאמי.

40 Comments

קסיוס קליי 7 במאי 2012

חבל שלברון לא לקח את הזריקה האחרונה.
לא ברור איך השחקן הכי טוב בעולם לא מקבל את הכדור האחרון פעם אחר פעם.
היה יכול להיות רגע גדול ועוד במומנטום טוב שלו.

גיל 7 במאי 2012

הפעם באמת אי אפשר להאשים אותו בזריקה האחרונה. אני לא יודע איזה תרגיל תכננו אבל זה בוצע גרוע. ונכון, נראה שמיאמי יגיעו לגמר אבל אז נראה מה יהיה איתו. אגב, בינתיים פלייאוף די משעמם חוץ מהסדרה של ממפיס-קליפרס ואולי אם דנבר יתעוררו קצת אז תהיה סדרה נגד הלייקרס.

אפריים 7 במאי 2012

גיל, על איזה תרגיל אתה מדבר?
ה-"תרגיל" היחידי שקיים ברגעים מכריעים ב-נ.ב.א זה לתת את הכדור לשחקן הכי טוב בקבוצה ולקוות שיעשה מזה סל (או במקרה מיוחד, ימשוך את כל ההגנה וימסור לשחקן פנוי ויזכה לביקורות מכל עבר).
ברור שאי אפשר להאשים אותו. זה אפילו דבילי. צריך להאשים את וויד, אבל קוראים לו דווין ולא להברון והוא לא מכנה את עצמו מלך.

rondi 7 במאי 2012

אפריים – לתת את הכדור לשחקן הכי טוב שלך, לפנות לו את הנתיב לסל ולהתמקם בעמדות קליעה אלטרנטיביות זה תרגיל.

אפריים 7 במאי 2012

זה לא מתוכנן ולא מסודר. לא תרגיל.
לתת לשחקן אחד לקבל לבד את כל ההחלטות לגבי מה יקרה במהלך המכריע של המשחק זה לא תרגיל. זה אולי עובד וזה ללא ספק השיטה האמריקאית, אבל תרגיל זה לא.
לשיטתך, ספולסטרה אמר לוויד מאיזה צד לחדור לסל, לדעתי לא היה לו מושג מה הולך לקרות (וזה בלי קשר למידת ההצלחה, הייתי אומר דברים דומים גם אם הוא היה עוצר לזריקה מוצלחת מחצי מרחק).

גיל 7 במאי 2012

יש כל מיני תרגילים שאפשר לעשות, חלק לשחקן הכי טוב וחלק לא. תראה למשל התרגיל שהספרס עשו בסוף המחצית שהובילה לשלשה של בונר תוך 3 שניות. לתת את הכדור לשחקן הכי טוב ולקוות לנס זו סוג של אמונה בניסים. למה לא לנסות להגדיל את הסיכוי שלך לקלוע סל?

אפריים 7 במאי 2012

ברור שאני מסכים איתך, אבל יחד עם זאת, ברוב המשחקים הצמודים בליגה פשוט נותנים את הכדור לקובי/לברון/דוראנט/כרמלו ומקווים לטוב. נראה לי שזה היה גם המקרה הפעם.
מה שמעניין זה שהדיון הוא עדיין סביב לברון למרות שוויד היה זה שקיבל את ההחלטה השגויה בסוף…

שמרלינג 7 במאי 2012

אוף, גם אני מרגיש ככה לגבי האליפות הסלולה של מיאמי.
לגבי הזריקה האחרונה של לברון, זה נשמע לי הגיוני לתת את זה לווייד. הרי הוא גם שחקן לא רע…

גיל 7 במאי 2012

נראה לי שאברהמי היה ציני. אני דווקא לא רואה את האליפות הזו כסלולה. הם יצטרכו לפגוש בגמר את אוקלהומה, הלייקרס או הספרס ולא ברור לי שיהיו פייבוריטים נגד אף אחת מהן. למיאמי יש ספסל קצר ואם הם לא מקבלים תפוקה מלפחות שניים מהשלושה הם לא יזכו לדעתי.

ירון 7 במאי 2012

מסכים. במקרה הטוב הדרך שלהם סלולה לגמר. אני מקווה שהניקס ייקחו את משחק חמש (אני יודע, סיכויים קלושים…) ויחזירו את הסדרה לניו יורק. בתור אוהד של הניקס אני לא יכול להיות בעד מיאמי או לברון. החיים קשים, זאת הולכת להיות עוד עונה שבה אני נאלץ להתרכז במי אני לא רוצה שייקח אליפות (מיאמי)…

שמרלינג 8 במאי 2012

גיל, לא הבנתי את אברהמי כציני אלא כאילו הוא מרגיש איך כל הקבוצות שיתמודדו או אמורות היו להתמודד מול מיאמי יתפרקו לעומתה. נאחס כזה. כנראה שפספסתי.
בעיני, למיאמי יש את יותר סיכויים לזכות באליפות מאשר לכל קבוצה אחרת. עדיין, זה יוצא פחות מ50%, כלומר מרבית הסיכויים שהם לא יקחו.

גיל 8 במאי 2012

לי זה בכלל לא נראה מובן מאליו. מילא לצאת מהמזרח אבל נגד כל קבוצה מהמערב הם יהיו בעמדת נחיתות לדעתי או לכל היותר שווים מול שווים. מיאמי זו קבוצה שכשהכל הולך לה אז היא יכולה להתפוצץ במגרש אבל במשחקים צמודים או כשמכניסים באג למכונה שלהם אז הכל משתבש.

Martzianno 7 במאי 2012

אני מקווה שיגיעו לגמר.
שיקבלו בראש מדוראנט וווסטברוק.
או מפארקר ודאנקן.
העיקר שיקבלו בראש.

ירון 7 במאי 2012

that's my man :-)

טל בן יהודה 7 במאי 2012

לברון הוא דוגמא מצוינת לפיצול אישיות של אוהדי הכדורסל מסוימים – ואני בינם.

מצד אחד, אני לא יכול לשמוח מספיק כשהוא נכשל, מתכווץ מהפחד, ומפסיד עם הפרויקט המגלומני הזה של מיאמי (שכולי תקווה שיפורק הקיץ לאחר שלא יזכו באליפות גם השנה).

מצד שני, אני לא יכול שלא לרצות לראות את לברון מתפוצץ על המגרש, מממש את כל כישרון הכדורסל שיש לו בגוף שלו.

כמה שלא אהבתי את ג'ורדן בשנות ה-90 ותמיד רציתי שיפסיד, לא יכולתי שלא להשאר המום אל מול יכולות הכדורסל שלו ולהתמוגג מהתנועות המושלמות שלו.

ללברון יש את הכישרון, גודל ופיסיות כדי לקחת על עצמו כל משחק ופשוט לדרוס את היריב. הדבר היחיד שנראה שחסר לו זה המנטאליות. הוא הראה ניצוצות של המנטאליות הזו מול הבולס בשנה שעברה וזה נעלם לחלוטין בגמר מול דאלאס.

ברגע שימצא את זה שוב (אם וכאשר), נוכל להנות מהשחקן כדורסל הטוב בעולם כיום.

ניינר 7 במאי 2012

לא רוצה לראות את לברון מתפוצץ על המגרש, מנצח, זוכה באליפות, קולע סל ניצחון, כלום. רק רוצה לראות אותו מפסיד שוב ושוב.אם יסיים את הקריירה בלי טבעת זה יהיה נפלא.

גיל 7 במאי 2012

למה? אני דווקא חושב שזה יכול להיות יפה אם הוא באמת ימצה את הפוטנציאל שלו במלואו.

CoachMG 7 במאי 2012

אני אוהד ניקס ומאוד מאושר מסיום רצף ההפסדים הזה בפלייאוף! משחק הירואי של סטודמאייר עם היד הפגוע שהיתה עטופה ב- 8! שכבות ומשחק אדיר של כרמלו שסוף סוף הגיע לסדרה הזו אבל לצערי קצת מאוחר מידי.

אני כן רוצה לראות את לברון לוקח אליפות, קודם כל כי מגיע לו. יש לי סימפטיה גדולה למיאמי ואני חושב שהיא הגיע דוקא כי כולם רוצים שהם יפסידו.
אין לי שום ספק שמיאמי כיום הקבוצה הטובה בליגה ורק פציעה אחד משלושת הכוכבים שלה יביא לאובדן האליפות הזו. שלא תבינו לא נכון, אוקלהומה והספרס הם יריבות ראויות אבל אני עדין מרגיש שהערך המוסף שלברון מביא יספיק השנה לאליפות של מיאמי.

דודו פ. 7 במאי 2012

חכו עם הגמר. בדרך לשם היא תצטרך לעבור את בוסטון (יעברו את אטלנטה ופילדלפיה), שאם תגיע לשם בלי פציעות יכולה לנצח את מיאמי.

rondi 7 במאי 2012

כרוניקה ידועה מראש…

עם שריקת הסיום של העונה שעברה היה ברור כי העונה הזו מתחילה בשביל מיאמי עם שריקת הפתיחה של סדרת הגמר.

מבחינת כדורסל למיאמי יש את הארסנל הכי איכותי לסדרת שבעה משחקים גם אם הוא מרוכז על שניים וחצי שחקנים. בניגוד לשנה שעברה השנה מיאמי היו מרוכזים בכיונונים, להבדיל מלהימנע מהפסדים.

לדעתי שיקגו מעולם לא הייתה איום אמתי על מיאמי. עם רוז או בלעדיו, טום תיבודו מתגלה כמאמן מעולה לבניית קבוצה אבל כחסר יצירתיות בכדי לנצח סדרת פלייאוף אמיתית.

בוסטון היא קבוצה שיודעת להיכנס לראש של לברון יותר מכל קבוצה אחרת אולי, אבל נראה לי שמצבם הפיסי קשה מדיי.

בסדרת הגמר בלי קשר ליריבה כל הקלפים פתוחים…

OKC זו האפשרות היותר קלה למיאמי משום שבתחרות הורדת ידיים בין שלושת הגדולים של כל צד גבולות המשחק הברורים יותר נוחים להיט.

הספרס הם האפשרות הקשה יותר משום פוטנציאל הפלאשבקים מסדרת הגמר הראשונה של לברון יכולה להביא שוב לשיתוק כללי…

אם הלייקרס יגיעו עד סדרת הגמר, אז לעצור את קובי בדרך לעוד טבעת תהיה חתיכת משימה.

גל ד 7 במאי 2012

להפיל את ההפסד בסידרה על ת'יבודו כשגם רוז וגם נואה פצועים זה לא רק לא רציני, זה אידיוטי ברמות של מנחם לס.

rondi 7 במאי 2012

תודה על המחמאה!!!

jk 7 במאי 2012

לא הייתי ממהר לשים את כספי על מיאמי.
אז נכון, יש להם את לברון, יש להם את ווייד ואפילו הצוות המסייע טיפה יותר טוב משנה שעברה (עם באטייה וטוריאף ועוד כמה חבר'ה שכבר בשנה שעברה היו בסדר). הבעיה של מיאמי עמוקה הרבה יותר מאיכות הסגל, מדובר בקבוצה לא מאומנת. למיאמי אין מאמן, אין דמות סמכותית על הקווים ומישהו שיקבל את ההחלטות הקשות. קבלת החלטות קשות היא עבודה של מאמן, לא של לברון ולא של ווייד. הם לא צריכים לנהל את הקבוצה, והם לא צריכים להחליט מה קורה בכל רגע נתון.
לברון ווייד הם שני סופרטארים. שחקני על, שבכל רגע נתון יכולים לעשות ככל העולה על רוחם במגרש. אבל כאן גם טמונה הבעיה, בלי סנכרון ביניהם, ובלי הבנה של תפקידו של כל אחד (עבודת מאמן) לנצח מיאמי יגיעו לרגעים המכריעים ולא ידעו מה לעשות. מדי פעם מישהו יחלץ אותם עם סל קלאץ' או סתם פוקס, אבל שום תרגיל לא יכול לעבוד כשאין בקבוצה היררכיה ברורה.
לצערי הקבוצה הזאת מפוצצת בכישרון ושחקני הגנה עילאיים (ספולסטרה לא היה צריך לעבוד בכלל על הגנה) ויכול להיות שזה יספיק להם לאליפות. מצד שני, מיאמי לא נראית כמו קבוצה, אין סדר במשחק שלהם, אלא רק החלפת תפקידים אחת לכמה דקות בין לברון ווייד (אחת הבעיות מהן סובלת ההתקפה של אוקלוהומה כרגע, אבל שם זה פחות חמור כי הסגל יותר עמוק).
למען הכדורסל אני מקווה שמיאמי לא תזכה באליפות השנה, פשוט לא מגיע לה. לא מגיע לקבוצה לקחת אליפות רק בגלל השחקנים הכי טובים, היא צריכה גם לשחק כדורסל (ולא לבנות על אינטנסיביות בלבד). אני מקווה שתבוא בוסטון, ואם לא אז הספרס/לייקרס/ת'אנדר ויענישו את החבורה היהירה מפלורידה.

ירון 7 במאי 2012

אהבתי. "לא מגיע לקבוצה לקחת אליפות רק בגלל השחקנים הכי טובים, היא צריכה גם לשחק כדורסל"
אני לא זוכר גפ מתי זה קרה (למרות שאני די משוכנע שזה קרה מתישהו…) הקבוצות של פיל ג'קסון תמיד שיחקו כדורסל למרות שהיו להם את השחקנים הכי טובים. גם בוסטון ודאלאס שיחקו כדורסל, ועל סאן אנטוניו ודטריוט בכלל מיותר להרחיב.

דורפן 7 במאי 2012

אני הפסקתי להיות נגד לברון בעקבות סיפור טרייבון מרטין. זה לא שאני יותר מדי מתפעל – אבל הוא לא איזשהי מפלצת. ומכל מקום – פרוייקט השלישיה של מיאמי במזל יביא אליפות או שתיים. כי השלישיה של אוקלהומה בהתאם לגילאים שלהם תהפוך לאחת השושלות הגדולות ביותר. ואליפות או שתיים לברון ראוי להשיג.

ניימן 7 במאי 2012

חשבת שהוא מפלצת? הסיפור לא שינה את הרושם שלי עליו. בחור טוב חשבתי שהוא כבר קודם. עושה רושם של חבר נאמן מאי כמוהו (ומספיק לראות איך חבריו לתיכון עדיין בסביבתו).

אבל הוא לא עשוי מהחומר הקשוח שגורם לי להתאהב בשחקנים..

יריב 7 במאי 2012

יש פער מסוים בין "לא להיות נגד" לבין "להתאהב".

ניימן 8 במאי 2012

נכון. המשפט האחרון התייחס אלי בלי קשר לתגובה של דורפן.

דורפן 8 במאי 2012

"מפלצת" זה כמובן לא באספקט האישי. אלא במה שאיים לעשות מהליגה – קבוצה של סופר גרופס. אבל ממצב של 4-5-6-7 אליפויות אפשרויות לפני שנה ברור לי שהם עכשיו על הזמן השאול מאוקלהומה

ירון 7 במאי 2012

יש כאן שלוש קבוצות: 1.נגד לברון אבל לא נגד מיאמי. 2. נגד מיאמי אבל לא נגד לברון. 3 נגד מיאמי ונגד לברון.

שמרלינג 8 במאי 2012

אני אשמח מאוד אם אתה צודק, למרות שלא נראה לי, כי דורנט הוא הכוכב הכי חמוד מאז מג'יק ג'ונסון. nohomo

Shauli 7 במאי 2012

אף מילה מכל אלה שהקטינו את כרמלו לאפסון ממש, על המשחק ההרואי שלו, וה-41 נקודות עם 5 ריב' ו-4 אסיסטים ונצחון של ממש שחקן אחד עם קצת עזרה מחצי (אמרה) על מיאמי?

jk 7 במאי 2012

מאזן הפלייאוף של כרמלו – 17 ניצחונות, 36 הפסדים.
אז הניקס יפסידו 4:1 ולא 4:0, בשביל השחקן הגדול שעושים ממנו זה פשוט לא מספיק טוב. גם טוני דלק קלע פעם 50 נק' במשחק NBA.

זיזו 7 במאי 2012

הנה זה מגיע, אני לא מתרגש כי ידעתי שזה יבוא.

כולם הרי רק חיכו לרגע שאפשר יהיה לחזור לאהוב את לברון ולהתהפך חזרה.

גם אם זה עדיין לא בפה מלא… זה יגיע.

מה שלא תצליחו לשנות לעולם זה ההבדל בין מה שלברון נותן למה ששחקנים כמו קובי ומייקל אותם הוא רוצה לתפוס נותנים.

ההבדל בין great ל-greatness!

אופיר 7 במאי 2012

עכשיו כשיש לידו את וויד הוא שם את עצמו בתנאים סבירים יותר להשוואה לקובי, שהסתייע קלות באיזה סנטר בינוני פלוס ב-3 האליפויות הראשונות.

דורפן 8 במאי 2012

אני תוהה מי זה המייקל הזה שרשמת ליד קובי – כקבוצה אחת של שחקנים. מייקל ריי ריצ'רדסון? מייקל קופר? אולי מייקל אואן? מיקל ארטטה? מיקלה אלבורטו? מיכאל שומכר? מיכאל זנדברג? שובר את הראש ולא מצליח לחשוב… :-)

Yavor 7 במאי 2012

לא נמאס לך להוסיף את האות ה' בשם הפרטי של לברון?
זה איזשהו ניסיון להלעיג אותו?

אזי 9 במאי 2012

אני גם כותב ככה.. זה לא השם שלו?
אין לו h איפשהו בשם?

יריב 9 במאי 2012

אין. השם הוא LeBron. אפשר לכתוב לה-ברון, אם רוצים לשמר בתרגום סימן לאות B. מצד שני, אף אחד לא מנסה לשמר סימן לאות הגדולה בשמות המתחילים Mc (למשל, לא ידוע לי על איש שכתב "אריאל מק-דונלד"), אז זה קצת עקום. לפיכך הדרך הנכונה היא כנראה "לברון".

אזי 10 במאי 2012

וואלה…
משום מה היה תקוע לי בראש שזה משהו סטייל LhBron..
טוב לדעת להבא…

Comments closed