הימורי שבוע חמישי-היריבויות/אריאל וזאב

בשבוע שעבר: אריאל עם עשר וחמש (27:36 לעונה), זאב עם 12 ושלוש (25:38 לעונה).

מיאמי-סינסנטי

אריאל: המאזן של מיאמי אולי לא מספר את זה אבל הקבוצה הזאת מתחילה לבנות לעצמה אופי. אופי של הגנה שלא מאפשרת שירוצו עליה ואופי של ק"ב צעיר שמסוגל להצעיד את ההתקפה שלו בהצלחה. עכשיו היא רק צריכה לגדל אופי של קבוצה שלא נכנעת בדקות האחרונות. מול סינסי זאת הזדמנות טובה לעשות את זה. מיאמי 13-19

זאב: משבוע לשבוע גדלה ההסתברות שמיאמי הימרה נכון על ריאן טנהיל בבחירה העשירית בדראפט. בשבוע שעבר, נגד אריזונה הוא שבר את שיא המסירות של קוורטרבק רוקי במיאמי, שיא שהיה שייך לדן מרינו. וטנהיל שבר אותו ב-99 יארד. רק שטנהיל נמצא קצת יותר משנתיים אחרי עקומת ההתקדמות של אנדי דלטון. סינסנטי 19:26

גרין ביי-אינדיאנפוליס

אריאל: אהרון רוג'רס התחיל להכנס לכושר מול ההגנה המחוררת של ניו אורלינס, וההגנה של הקולטס לא טובה הרבה יותר. גם ההגנה של גרין ביי זה לא מציאה גדולה אבל למזלם, ההתקפה של אינדי פשוט עוד לא מספיק טובה. גרין ביי 10-38

זאב: אינדיאנפוליס, על גל אמוציונלי תעשה מזה משחק בחצי הראשון. אחר כך? ארון רודג'רס נראה מאוד נינוח בשבוע שעבר. רודג'רס נינוח זה רודג'רס רוצח. כמובן שהוא צריך להראות את זה נגד הגנה קצת יותר רצינית מניו אורלינס, אבל גם ההגנה של אינדיאנפוליס היא לא מהטופ של הליגה. גרין ביי 21:30

קנזס סיטי – בולטימור

 אריאל: הנה חוק מספר שלוש לעונה – לא מהמרים על קבוצה שמאט קאסל פותח בשבילה. וכמו שזה נראה כרגע, זה לא ימשיך עוד הרבה זמן. בולטימור 7-27

זאב: מאט קאסל נגד ההגנה של בולטימור. נגד ההגנה של בולטימור אחרי עשרה ימי מנוחה. נגד אד ריד. בולטימור ניצחה עד עכשיו בגלל שריי רייס נוגע בכדור מספיק פעמים, והוא מייצר ממוצע נפלא של חמישה יארדים בכל נסיון ריצה. זה מאפשר לפלאקו לשלוח בומבות לאנקואן בולדווין וטורי סמית. הקהל של קנזס סיטי יעצור קצת את פלאקו, קאסל יעצור את קנזס. בולטימור 17:26

ניו יורק ג'איינטס – קליבלנד 

אריאל: יש משחקים שאפילו הקבוצה הסכיזופרנית של הג'איינטס לא מסוגלת להפסיד. ג'איינטס 3-30

זאב: לניו יורק יש תכונה של לשחק לפי הרמה של היריב על הנייר. אבל כדאי לניו יורק לא להסתכל על המאזן המאופס של קליבלנד, אלא על העובדה שהיא היתה במשחק בכל הפסד, כמעט תמיד עד הדרייב האחרון. אבל זה הקטע של קבוצות כמו קליבלנד או מיאמי. תמיד יש איתן את הכמעט הזה. ניו יורק 20:27

פיטסבורג – פילדלפיה

אריאל: הדרבי של פנסילבניה השנה יהיה מעניין במיוחד כשדווקא פילי היא זאת שמגיעה עם ההגנה הטובה והסטילרס הם אלו עם ההתקפה היותר קטלנית. לא משנה איך אני הופך את זה, אני לא מצליח לראות את מייקל ויק מנצח את הרצון של ביג בן. פיטסבורג 17-20

זאב: אני לא אוהב להמר נגד פיטסבורג בבית, בטח שלא אחרי שבוע מנוחה שאפשר לג'יימס הריסון ולטרוי פולאמלו לחזור להגנה שחטפה עד עכשיו 25 נקודות למשחק. אז למה אני הולך עם פילדלפיה? כי לפיטסבורג אין משחק ריצה, ולקו ההתקפה שלה אין שום יכולת לעצור את קו ההגנה של פילדלפיה. חוץ מזה, פילדלפיה מפתחת לעצמה שם במשחקים צמודים (היא פיגרה בכל אחד מהמשחקים שלה, עם שתי דקות לסיום המשחק, וסיימה שלושה מהם עם נצחונות). זה הולך להיות צמוד. פילדלפיה 27:30

וושינגטון – אטלנטה

אריאל: בדרך כלל זה השלב בעונה שמתחילים לדבר על שחקנים מסוימים כמועמדים ל-MVP ומאט ראיין נראה כרגע אולי כמועמד המתאים ביותר. כשהוא הולך לפגוש את הגנת המסירה כמעט הכי גרועה בליגה, זה כנראה ייגמר בבכי, RG3 או לא RG3. אטלנטה 20-37

זאב: רוברט גריפין שם את וושינגטון בעמדה לנצח את המשחק בכל אחד מארבעת המשחקים עד עכשיו (והמספרים הסטטיסטיים שלו הם פשוט סנסציונים), אבל ההגנה שלו תמיד מחזירה את היריב למשחק. זה ההבדל במשחק הזה כאן. ההגנה של אטלנטה ייצרה עד עכשיו 12 חטיפות כדורים שהתרגמו ל-43 נקודות. תנו את התפוקה ועמדת השדה הזו לגריפין והוא מועמד לשחקן השנה, לא לרוקי של השנה. אטלנטה 27:33

קרולינה – סיאטל

אריאל:  כל הדיבור השבוע היה על הבכי של קאם ניוטון אחרי ההפסד בדקה האחרונה לאטלנטה. לדעתי זה עושה עוול לבחור שנותן את הנשמה שלו על המגרש, גם אם הוא לא מספיק בוגר בשביל הליגה הזאת. השבוע זאת הזדמנות טובה להוכיח שהוא התבגר. אני עוד לא קונה את כל ההתקדמות הזאת של ה-NFC מערב כביכול. קרולינה 23-32

זאב: קאם ניוטון התעורר בשבוע שעבר באטלנטה וגם ההגנה של קרולינה פיתחה לחץ לא קטן על מאט ריאן. שתי סיבות ללכת עם קרולינה, וגם העובדה שאני לא מאמין בסיאטל כשהיא מטיילת מחוץ לצפון-מערב היבשת, ועוד בשבוע השני ברציפות. קרולינה 20:21

ג'קסונוויל – שיקגו

 אריאל: תצוגת תכלית מרשימה מאוד של ההגנה של שיקגו שהוכיחה שבהגנה אין ימים רעים. מי שלא פותח בג'קסונוויל בטח לא יותר טוב מאשר טוני רומו. שיקגו 22-34

זאב: לקו ההתקפה של ג'קסונוויל אין שום סיכוי לעצור את קו ההגנה של שיקגו. ההגנה של ג'קסונוויל ייצרה עד עכשיו רק שתי הפלות על הקוורטרבק היריב. אז למה אני חושב שזה יהיה קצת צמוד? 25 פלוס נסיונות ריצה למוריס ג'ונס-דרו. שיקגו 14:23

מינסוטה – טנסי

 אריאל: אז מה, הויקינגס רצים לפלייאוף? הם על אמת? אני עוד לא מוכן לחתום על זה, השאלה אם אני מוכן להמר שמאט האסלבק בן המאה הוא זה שיחשוף אותם, איפה שמאט סטאפורד לא הצליח. אם סי ג'יי חזר לעצמו כמו שהיה נראה שבוע שעבר, אז אולי יש סיכוי. נלך על הפתעה.טנסי 14-17

זאב: טנסי יצליחו להישאר במשחק רק אם יעצרו את אדריאן פיטרסון ואם כריס ג'ונסון יוכיח שהשבוע האחרון לא היה מקרי. אז ככה: ההגנה של טנסי לא בנויה לעצור את פיטרסון, ומיניסוטה תשים מספיק נקודות על הלוח, ככה שטנסי תהיה חייבת לרדוף אחריה באוויר. ואז זה: ההגנה של מיניסוטה נגד האסלבק. אדבנטדג' מיניסוטה. מיניסוטה 16:29

ניו אינגלנד – דנבר

אריאל: נראה שכל ההימורים שלי על הפטס יוצאים הפוך השנה, מה שאומר שצריך ללכת על דנבר פה בשביל הניחוס ההפוך או מה שלא יהיה. אבל הפטריוטס פשוט לא נוהגים להפסיד בבית, בטח לא פעמיים רצוף. כשאני שם את ביליצ'ק מול ג'ון פוקס, אני יודע את מי אני מעדיף ארבע פעמים בשבוע. 28-31

זאב: מאוד מעניין לעקוב אחרי המטמורפוזה שנעשתה בין שני החלקים של היריבות הגדולה הזו. ככל שהקריירה שלו התקדמה, בריידי הסתמך פחות יותר על ההגנה שלו ויותר על המסירה הגדולה. בשלב הזה של הקריירה שלו, מאנינג חייב להסתמך על ההגנה שלו כדי להגיע להישגים, והוא חייב להגיע לדרגת רב אמן בכל מה שקשור למסירות הדינק ודאנק.

נכון לרגע זה, בריידי הרבה יותר קרוב להיות מה שמאנינג היה פעם מאשר ההפך. והיום הוא חייב להיות מאנינג בשיאו כי ההגנה של דנבר לא תיתן לניו אינגלנד לרוץ. מצד שני, ההגנה של ניו אינגלנד מאוד מאומנת למשחק מסירות קצר. ניו אינגלנד 27:33

סן פרנסיסקו – בפאלו

אריאל: גם אם לא היה את החוק הראשון, קשה לחשוב על בחירה ברורה יותר מאליה. אם לדווין מקורתי פיצג'רלד זרק שתי חטיפות, כמה הוא יעשה מול הניינרס? סן פרנסיסקו 14-34

זאב: הנה שתי סטטיסטיקות מעניינות, האחת תספר את הסיפור של המשחק הזה, והשניה תהיה ההפתעה שלו. באפלו מעמיסה 156 יארד למשחק על הקרקע, הניינרס 167. ושתי הקבוצות מחלקות את הנטל. זאת אומרת, לא תראו הרבה כדורים משייטים באוויר הלילה. הניינרס מרשים 16.2 נקודות למשחק, באפלו נותנת יותר ממספר כפול של נקודות.

אבל אני חושב שההגנה של הבאפלו מתעוררת השבוע. עניין של כבוד. והניינרס לא עצבניים כמו בשבוע שעבר. ביחד עם שאננות מסויימת זה יספיק לניינרס 16:23

ניו אורלינס – סן דייגו

אריאל: מתי שהוא צריך להגיע הניצחון הראשון של הסיינטס, לא? סיינטס 40-45

זאב: כמה ההגנה של ניו אורלינס נוראית? בשבוע שעבר הם הצליחו להגביל את גרין ביי לפחות ממאתיים יארד. אבל אני לא סומך על פיליפ ריברס (בלי תופס אחד סופרסטאר) במגרש עוין, נגד קבוצה שמחפשת נצחון ראשון, דרו בריז שרוצה לשבור שיאים היסטוריים ושון פייטון ביציע. ניו אורלינס 26:34

ניו יורק ג'טס – יוסטון

אריאל: משחק שאמור להיות באנקר, אחרי התצוגה של הג'טס בשבוע שעבר, אבל קבוצות שעברו השפלה מהסוג הזה בדרך כלל מוצאות את הכוחות שבוע אחר כך כדי להלחם על השם הטוב שלהן. האם זה יספיק מול קבוצה משומנת כמו יוסטון? אולי. ג'טס 21-22

זאב: אם הניו יורק ג'טס היו מתאגרף, זה היה הזמן לזרוק את המגבת לזירה, אחרי תבוסה מהממת, אחרי שהעוגן ההתקפי הלך אחרי העוגן ההגנתי לרשימת הפציעות, ובדיוק לפני שהם עולים לעימות מול מתאגרף לא מנוצח שקשה לראות כרגע מה נקודות התורפה שלו.

נגיד זאת כך: יש סיבה טובה מאוד מדוע ליגת הבייסבול החליטה לשבץ את המשחק של היאנקיס על אותה משבצת מול המשחק הזה. חוץ מטבעת התנ"ך, אף אחד לא סופר את הג'טס כרגע. יוסטון 13:30

24 Comments

red sox 7 באוקטובר 2012

אריאל – בבפאלו זה שמוסר אינטים בקבלנות הוא פיצפטריק, לא פיצ'ג'רלד. חוץ מזה פוסט הימורים משובח כרגיל.

גיל 7 באוקטובר 2012

יש משהו יותר מעצבן מחודש המודעות לסרטן השד? די בסדר, הבנו שצריך לעשות בדיקות אבל לא כבר מיצינו? כאילו יש איזו שהיא אישה שלא יודעת שצריך להבדק? זו מחלה שהיא הכי אובר הייפד כיום. למה לא מדברים על סרטן השד אצל גברים שהוא אמנם נדיר יותר אבל הרבה יותר קטלני? או חודש המודעות למחלות לב אצל נשים? כל ההתרכזות במחלה אחת הוא מאוס בעיניי. מילא אם זה היה רק שבוע אחד אבל חודש שלם?

Talo 8 באוקטובר 2012

לא מאמין שהיית בהכרה כשכתבת התגובה הזאת.
אחת מ8 ועוד רגע אחת מ7 נשים חולות במחלה הארורה הזאת.
בגברים זה סרטן על גבול הזניח, בעיקרו גנטי.
תחשוב על הנשים בחייך, תספור וכשתגיע ל8 תגיד ״בום״, חכה שנה עד שנתיים ותוכל לשחק ״7 בום״.
הייתי הולך עם נעליים ורודות כל יום אם רק הייתי יודע שזה ישנה משהו במודעות למניעת המחלה, או לטיפול בה.

גיל 8 באוקטובר 2012

זה לא קשור לכמה המחלה ארורה. עדיין, במונחים אבסולוטיים אחוזי ההחלמה שלה מעל 90% כשהיא מתגלה בזמן. היא לא ממחלות הסרטן שהורגות באחוזים גבוהים כמו סרטן הלבלב שפחות מ10% יחיו אחרי 5 שנים. אצל גברים סרטן השד הרבה יותר קטלני ומה שרלוונטי פה, הם הרבה פחות מודעים אליו. בכלל, למה לעצור רק בסרטן? למה לא לעשות חודש העלאת המודעות למחלות לב? להשמנת יתר? אין לזה סוף וזה עוד בלי זה שאין בכלל שום הוכחה שהקמפיין הזה עוזר במשהו חוץ מלטפוח על האגו של הליגה.

ואנא, אל תזלזל בי. כתבתי את הדברים בהכרה מלאה ובידיעה שהם לא פופולאריים תתייחס עניינית ואל תשמיץ סתם.

oz 8 באוקטובר 2012

מה שחשוב בעיני עד כמה המחלה קטלנית לאוכלוסייה כולה שזה מכפלה של השכיחות באוכלוסייה באחוזי מקרי המוות בהינתן שחלית. במובן הזה סרטן השד (לנשים) זה אכן מחלה קטלנית שראויה לקמפיינים, בוודאי הרבה יותר מסרטן השד לגברים שהוא נדיר. אבל מסכים שמחלות אחרות (מחלות לב, סרטן המעי) שהורגות בשעורים דומים אם לא יותר ראויות ליותר הסברה ונשארות מעט בצל

גיל 8 באוקטובר 2012

כן, אבל דווקא בגלל שהיא כל כך נפוצה, אין אישה שלא שמעה עליה או מודעת לנושא של גילוי מוקדם. מה בדיוק קמפיין כזה משיג? כמו שאמרת, מחלות לב יותר שכיחות והסימפטומים שם יותר מורכבים. למה אין חודש מלחמה במחלות לב? ומה בכלל לNFL להתערב בזה?

גל דגון 9 באוקטובר 2012

תעשה ניסיון, תבדוק באיזו תדירות נשים מתחת לגיל 30 שאתה מכיר עושות ממוגרפיה.

גיל 9 באוקטובר 2012

השאלה לא כמה עושים, אלא כמה עושים בעקבות הפירסום הזה. יש לך נתונים?

Talo 8 באוקטובר 2012

ראשית לא הייתה כוונה להשמיץ, מתנצל.
זה לא פוסט בענייני רפואה ובכל זאת ה90% שאתה מדבר עליהם הוא בשלבים סופר מוקדמים של גילוי, כמעט לא ריאליים.
זה בלי שום ספק וללא תחרות הסרטן הממית ביותר במין הנשי.
לא הייתה כוונתי לקבוע מה יותר נורא וברור שאין כאן אמת אחת ומוחלטת ובכל מקרה זו נראית לי לי מטרה טובה.
לגבי השמנה ומחלות לב- אל דאגה חברות התרופות אשר מרוויחות מהמחלות האלו כל כך הרבה כבר ידאגו לפרסומת.
ראה הפוסט של אלפסי שעוסק בארמסטרונג ותרומותו לחקר הסרטן ותמיד שווה להזכר במה עשה מג'יק לחקר האיידס.

גיל 8 באוקטובר 2012

אתה צודק שגילוי מוקדם הוא המפתח, אבל האם יש באמת אישה שלא מודעת לזה היום (לפחות בארה"ב שם הפירסומת נעשית)? האם לליגה יש בכלל תפקיד בנושא? לדעתי יש כאן הגזמה מטורפת. מילא אם זה היה רק שבוע אחד, אבל חודש שלהם בעונה שהיא גם ככה רק ארבעה חודשים?

שגיא 8 באוקטובר 2012

מסכים איתך, בעיקר בגלל שחלק גדול מהפעילויות מופנה לשכבות העליונות במדינות מערביות – שם באמת אין צורך ממשי בהעלאת המודעות, הגבוהה ממילא.

חבל שהארגונים שאוספים את הכסף משקיעים כל-כך הרבה ממנו בלהראות לנו (התורמים) שהם עושים איתו משהו, במקום להפנות את כולו לשכונות מצוקה או מדינות עולם שלישי, שם הוא באמת יכול להציל חיים.

צור שפי 8 באוקטובר 2012

שלושה דברים לא ברורים לי גיל. האחד – איך זה מתקשר לפוסט? השני – גם אם נראה לך שיש לסרטן השד הנשי יחסי ציבור מוגזמים התגובה שלך נראית לי כסובלת מחריפות יתר, הרי עדיף שתהיה מודעות יתר מאשר ההפך (או במלים אחרות ובתשובה לשאלתך – אהמ…יש כמה דברים יותר מעצבנים) השלישי – אני חי בארץ ולא מכיר חודש כזה, מן הסתם אתה מתכוון למשהו שקורה בארה״ב, נכון?

גיל 8 באוקטובר 2012

כי זה חלק מהפוטבול בחודש אוקטובר שבו כל שחקן מחויב לשים משהו ורוד על התלבושת, בין אם הוא רוצה בכך או לא. זה ככה כבר כמה וכמה שנים טובות. מן הסתם יש דברים יותר מעצבנים, אבל אני לא היחיד שמבקר את התופעה. זה לא עניין של המלחמה במחלה אלא שאלות מהותיות יותר כמו למה הליגה עושה את זה? האם זה רק בגלל הרצון להלחם במחלה או שיש כאן מניעים נוספים? האם זה בכלל תפקיד הליגה להלחם בה? כמה זה אפקטיבי? ומה זה אומר לגבי מחלות אחרות שאף אחד לא שומע עליהן? דווקא בגלל שזה ככה כל שנה למשך חודש אני חושב שזה הרבה יותר צורם ומעיד על צביעות של הליגה.

צור שפי 8 באוקטובר 2012

תודה, הבנתי (כשמסבירים לי לאט אני מבין מהר…)

נירדו 8 באוקטובר 2012

גיל, מה שאתה כותב הוא כמובן לא פופולרי, אבל נכון וגם לי הוא מפריע. אתמול ראיתי את הדרבי של פנסילבניה עם החברה. היא חשבה שהנעלים של השחקנים מאד יפות. הסברתי לה למה זה. היא אמרה שזה מדהים ולכל הכבוד לליגה. זה קידם יותר את המודעות שלה ל NFL מלמחלה.

ברור שלליגה יש אג'נדה נסתרת,שיש צביעות. ברור שכל השאלות שלך טובות והשתשובות של הליגה עליהן יהיו פשטניות וקלישאתיות. ועדיין, שני דברים:
1. אי אפשר לעשות חודש מודעות לכל דבר. כולה ליגה של 4 וחצי חודשים. האם זה אומר לא לעשות כלום? ההתייחסות לבעיה היא ראויה בעיני. גם אם היא טבולה באינטרס. גם אם לפי מדדים אובייקטיבים היה צריך להתייחס לבעיה אחרת. יותר טוב מכלום.
2. האם הכישרון היחצנ"י הזה של הליגה, שאני מסכים יש בו מידה של צביעות (שלהבנתי, לא גרתי אף פעם בארה"ב, היא חלק מהאמריקאיות)ואופורטוניזם, האם זה לא מה שהפך את הליגה למה שהיא היום – מוצר שאנחנו כל כך אוהבים ונהנים, לרוב, לצפות בו?

גיל 8 באוקטובר 2012

השאלה היא אם בכלל צריך חודש מודעות, למה לא להסתפק בשבוע? אני חושב שיש כאן פיל שלא מדברים עליו והוא שסרטן השד הוא מחלה יותר "סקסית" כי הרבה מדובר בשדיים שזה איבר מיני (לא רק). פגיעה בשד הנשי נחשבת לפגיעה בנשיות ולכן יד דגש גדול על מניעת המחלה הזו.

לגבי היח"צנות, אין לי בעייה איתה כל עוד היא לא משפיעה על המשחק. שיעשו טקסים לפני המשחק (כמו שעושים היום) אבל לראות ורוד מול העיניים פוגע לדעתי בחווית הצפייה. זה נכפה עליך בלי שתהיה לך יכולת לעשות משהו נגד זה.

ירוק 9 באוקטובר 2012

אני לא מבין מה כ"כ מעצבן אותך, ואיזו סיבה יש לקרוא לזה "מאוס".

הסיבה שאתה מביא היא שלא מתרכזים במחלות (ארורות) אחרות – מה הקשר? תבקר את זה שלא מתייחסים למחלות אחרות. או שתעשה משהו עם זה, או שסתם תגיד שזה מפריע לך שלא עושים את זה. אבל למה זה צריך להיות ע"ח משהו אחר?

הדבר הקריטי במחלה הזו הוא מודעות וגילוי מוקדם – אם זה קורה, אכן סיכויי ההחלמה גבוהים מאד (כמו שציינת). המשמעות – גם אם המודעות גבוהה, היא יכולה להיות עוד יותר גבוהה. כי זה הדבר שיכול להציל חיים – גם אם של בודדות, זה לא שווה? גם אם אתה חושב שלא, לקרוא לזה "מאוס" נראה לי קצת, בלשון המעטה, מוגזם.

גיל 9 באוקטובר 2012

ירוק, תקרא את התגובות האחרות שלי. הסברתי מה מפריע לי. למה הליגה צריכה לעשות את זה? זה התפקיד שלה? האם זה עוזר בכלל? הקשר לאי הזכרת מחלות אחרות הוא שהבחירה במחלה הזו אינה תמימה. הרבה יותר נחמד לדבר על סרטן השד שקשור לאיבר מיני נשי וסקסי, ויותר לא נעים לדבר על מחלות או בעיות אחרות. בנוסף, המחלה הזו גם ככה זוכה ליחסי ציבור אדירים כשאינספור קמפיינים קוראים לבדיקות ואיבחון מוקדם.

ולא, אני לא חושב שזה שווה כי כשאני צופה בפוטבול הייתי רוצה להתרכז במשחק ולא בורוד. השאלה שמעלים פה "האם זה לא שווה אם אפילו אישה אחת תעשה בדיקה ותינצל?" היא לא רלוונטית בעיניי. הרי באותה מידה הם יכולים לעשות את זה במשך שנה שלמה (אולי אותה אישה לא ראתה פוטבול באוקטובר במקרה?). ולמה לא לשים מודעות נגד שתייה ונהיגה על המסך בזמן המשחק באופן קבוע? בטוח זה יציל לפחות אדם אחד? איפה באמת הגבול?

ואם אתה ואחרים רוצים לקרוא עוד על הבעייתיות של הנושא מהצד של הקוארופרטיבים. תקרא פה:

http://www.standard.net/stories/2011/10/17/critics-say-breast-cancer-awareness-turns-october-too-pink

red sox 8 באוקטובר 2012

זאב – ההנחה שלך שהמשחק של הג'גס בקנדלסטיק יהיה צמוד נשענת על ההנחה שMJD יקבל את הכדור 25 פעמים ויותר, אבל זו בתורה נשענת על ההנחה שהמשחק יהיה צמוד לאורך זמן ארוך מספיק שיאפשר לג'קסונוויל לקרוא מהלכי ריצה ולא יכריח אותם לשחק פוזשנס מהירים באוויר במרדף אחרי ההפרש והשעון.

כצפוי, התנאי הראשון שהיה אמור לאפשר את התחזית המעגלית הזו לא התקיים – חצי דקה למחצית, 14 לפריסקו. 5 דקות בתוך הרבע השלישי, מייק איט 21. נגמר הערב בשביל המג"ד.

יאיר 8 באוקטובר 2012

גיל אני מבין שעברת על המחקרים וראית את ההבדלים בשרידות ע"פ 5 שנים בין סרטן שד שמתגלה מוקדם (STAGE 1) לבין סרטן שמתגלה מאוחר (STAGE 3/4). יש לך גישה למאגרי מידע אוניברסיטאים תכנס לPUBMED ותבדוק.
אבחון מוקדם מציל חיים. בסרטן השד בדיקות הסקר הן יחסית פשוטות ובעלות תוצאות טובות ביחס לסרטנים אחרים. בישראל יש עוד המון נשים שלא זמינות לממוגרפיה ולא נבדקות בתדירות המומלצת. בארה"ב המצב הרבה יותר גרוע ( לפחות עד שביבי ונערי האוצר יסיימו להתעלל במה בגופה של הרפואה הציבורית בארץ) כל מה שמעלה את המודעות לאבחון מוקדם של המחלה הוא מבורך. אם כל זה שהמודעות גבוהה עדיין מדובר בסרטן שהורג הכי הרבה אנשים אחרי סרטן ריאות וקולון.

גם אני חושב שלראות כל מיני חברה מהגטו עם דרדלוקס מבצבצות מתחת לבנדנה ורודה זה מצחיק על סף הפתטי, יותר מזה ברור לי שמאחורי יוזמה שמי שדחוף אותה בעיקר זה דן סניידר אין רק מניעים פילנתרופיים. אבל לצאת נגד העניין ולהגיד שזה מוגזם (תמיד כשעושים פעולה למען מטרה מסוימת יהיה מי שיגיד שיש מטרה אחרת יותר מוצדקת) זה סתם נסיון לצאת אנטי ממסדי בכח ולדעתי פתטי יותר מקאם ניוטון עטוף במגבת ורודה. בגדול בעלי הקבוצות הם רפובליקאים חראות מהזן המגעיל ביותר שמנסים לשבור איגודים, מתייחסים לקהל האוהדים שלהם חרא וסוחטים עיריות בשביל לקבל הקלות מס באיום שיעזבו. עד שהם עושים משהו לטובת בריאות הציבור לא צריך לתקוף אותם.

* RED SOX – אני רוצה ממה שלקחת אתמול (אני משאר שזה עשה את המשחקים האלה שנגמרו בתחילת הרבע השלשי ליותר מעניינים) אבל הגגס שיחקו(אם אפשר לקרוא לזה) אתמול בבית מול שיקגו וההנחה של אברהמי שיהיה בערך צמוד היתה מפוקפקת (הוא עדיין צדק בהימור- הליין היה 6.5) כי מי שראה את ג'קסונביל השנה (ובמיוחד שבוע שעבר מול הבנגלס)ראה שאין סיכוי שהם מנצחים במשחק גם אם שיקגו לא עולים בהתקפה (ההגנה שלהם ניצחה 14-3).

*אגב לטובת המהמרים- אחרי התחשבות בליינים לאריאל יש השבוע 7 הימורים נכונים לפני הMNF לאברהמי 5.

גיל 8 באוקטובר 2012

אני אגיב לך אבל זו תגובה גם לטאלו. ברור שמודעות מצילה חיים ואני מודע לסטטיסטיקות אבל השאלה היא רחבה יותר. מה תפקיד הליגה בנושא ולמה ההתמקדות במחלה ספציפית אחת? כמו שכתבתי, הרבה יותר סקסי להלחם בסרטן השד אבל קמפיין שימליץ על קולונוסקופיה לאיבחון מוקדם של סרטן המעי לא תמצא. וזו מחלה הרבה יותר קטלנית באחוזים.

השאלה הרחבה יותר היא למה זה תפקיד הליגה להעלות את המודעות הזו בצורה שהם עושים את זה? לקחת עונה שהיא של 16 משחקים ולשעבד רבע ממנה לרעיון כלשהו, חשוב ככל שיהיה, זו הגזמה פרועה.

יאיר 8 באוקטובר 2012

גיל אתה פשוט לא בכיוון. לא מדובר במשחק סכום אפס. זה לא שכאילו מישהו שהולך לרופא לשאול על בדיקות סקר לסרטן השד בשביל אשתו והרופא אומר לו לבחור בין ממוגרפיה לבין קולנוסקופיה. האמת שאתמול בשידורים גם דיברו די הרבה על ALL בגלל פגאנו. וכן בעולם מושלם הממשלות היו דואגות לכל מה שקשור לבריאות הציבור (זה גם הכי כלכלי לחברה באופן כללי, בלי קשר לאחריות המוסרית) אבל גם עקרונית לא כל בית חולים היה צריך להתחשב בתרומות בשביל להיות מאוזן תקציבי. וכשיש חלל לפעמים גם האנשים לא הכי טהורים נכנסים למלא אותו. אפשר וצריך לבקר את בעלי הNFL על הרבה דברים על זה אני לא רואה מה.

ותגיד, באמת הקטע הזה פוגע לך בחווית הצפייה? כאילו באמת זה מפריע לך? כי אם כן תפתח קבוצה בפייסבוק ואםיצטרפו מספיק אנשים נראה לי שדי מהאר תצא הודעה שנה הבאה מבטלים את זה.

גיל 9 באוקטובר 2012

איפה כתבתי שמדובר במשחק סכום אפס? אני מדבר על זה שמתייחסים במשך חודש שלם למחלה אחת בלבד. וזה לא שאותה מחלה סובלת מחוסר מודעות. זו המחלה שכמעט תמיד כשמדברים על סרטן מדברים עליה, ושיש לה לא מעט קמפיינים ציבוריים. מה לNFL להתערב פה? למה הוא לא מדבר על בעיות לב, אלכוהול או השמנה? עצם זה שהוא החליט לעשות קמפיין למשהו מראה שכביכול כן איכפת לו מהבריאות של הציבור ואם כך הוא עושה את זה בצורה גרועה מאוד על ידי התמקדות במחלה אחת. זה לא התפקיד שלו ואני בספק אם הקמפיין הזה מועיל במשהו.

וכן, זה פוגע לי בחווית הצפייה אבל זה יותר מזה כאמור. זו הצביעות והניסיון לנקות את המצפון שלהם ולהראות שכביכול איכפת להם מאחרים בעוד שמה שבאמת איכפת להם זו התדמית שלהם עצמם. ראינו את זה בשביתת השופטים שהם לא היו מוכנים להתפשר על שני מיליון דולר, אבל פתאום כשהתחילו הטעויות התפשרו מהר.

Talo 8 באוקטובר 2012

גיל,
אני מסכים לגמרי שכמו בהרבה דברים יש בזה לא מעט צביעות וברור לגמרי שיש מחלות הנחשבות סקסיות יותר מאחרות.
הלוואי והייתה מודעות מקיר לקיר לבדיקות הסקר וזה נכון גם בארץ וגם בארה״ב.
בעיני בכל מקרה זה מעיד על ההבנה שלגופים כמו הליגה העשירה הזאת יש מחויבות גם לקהילה שממנה היא חיה.
ובכלל אם זה יציל נפש אחת…

Comments closed