עכשיו מה? (על הניקס וג'רמי לין)

.

.

.

.

.

.

.

.

***

מאיפה שלא תסתכל על זה, הסיפור של ג'רמי לין הוא סיפור מדהים. על המגרש, הרקע, העובדה שהגיע לניקס במקרה (דברים טובים תחת דולן קורים בניקס רק במקרה), החלום האמריקאי של מהגרים ובניהם.

אני זוכר עובדה אחת מדהימה שקראתי בכתבה על לין, כשעוד היה שחקן בהארוורד, לפיה רק 18 שחקנים ממוצא אסייאתי שיחקו אז בכל דיביזית הכדורסל הראשונה של המכללות. באותו זמן היו רשומים בהארוורד 23 סטודנטים ששם משפחתם הוא לין. ההצלחה של לין היא לא רק סיפור השנה, היא הסיבה היחידה שאני בכלל מסכים להסתכל בכדורסל המביך שמשוחק כרגע באנ.בי.איי.

אני חושב שצריך לתת לסיפור הזה זמן. אבל מה שמעניין אותי בהצלחה של לין הן ההשלכות על שני אנשים מרכזיים בניקס. עבור כרמלו אנתוני זהו רגע מכונן. אנתוני משחק כבר כמה שנים כדורסל של ערסים, כל סל שלו הוא נפולת גרעינית. כמה שהסטטיסטיקה שלו מתנפחת, ככה נעלמים האנשים סביבו. תסתכלו על סטודומאייר של טרום ופוסט התקופה של אנתוני בניקס. אנתוני – שלא תבינו אותי לא נכון, מדובר בכשרון על בהתקפה – הוא סרטן קבוצתי: לא רק שאף אחד לא יכול לפרוח לידו, אלא שהוא מספיק טוב כדי לעשות מהקבוצה שלו בינונית. אתם יודעים, שלב שני בפלייאוף ובחירה נמוכה בדראפט. תיבת הילוכים תקועה ברברס, על מישור.

אני ממש לא יודע איך השילוב הזה יכול לעבוד. אנתוני הוא לא בן אדם של כינור שני. בטח לא לג'רמי לין. אתה לא מביא את אנתוני כדי שיעמוד מאחורי הקשת ויחכה לכדור מהדאבל טים או מההתכווצות של ההגנה. ואתה לא רוצה לתת את הכדור לאנתוני כדי שיייצור. אנתוני הוא האנטי תזה ללין. הוא תוקע את המשחק.

אם כך הם פני הדברים, הניקס יצטרכו לקחת החלטה אמיצה: להיפטר מאנתוני. אני רואה לפחות טרייד אחד לוגי: אנתוני ללייקרס בשביל פאו גאסול. גאסול לא רוצה להיות בלייקרס, וזה הדדי. זה יהיה מעבר מצויין עבור אנתוני, כי הוא יחוייב להיות כינור שני. וקובי ימות על טרייד כזה. קובי לא רואה כלום בעיניים חוץ מאליפות שישית. חלון ההזדמנויות שלו מתחיל ממש להיסגר. העונה הזאת פתוחה לחלוטין בגלל הצורה שבה היא משוחקת. כל אחד יכול לקחת.

אבל אלו הן רק ספוקלציות. המבחן האמיתי כאן נמצא על הראש של מייק דאנטוני. אינני מחסידיו. אני חושב שקריירת האימון של דאנטוני מקבילה לדברים שכתבתי על אנתוני. השיטה שלו לא מספיק טובה ולא מספיק גרועה. ניתוח סטטיסטי של שחקנים בתקופה ששיחקו עבור השיטה ואחרי שעזבו אותה, מגלה שהשיטה מנפחת את הערך האמיתי שלהם. קווינטין ריצ'רדסון הוא קווינטין ריצ'רדסון, לעזאזל. גם בוריס דיאו.

בפיניקס, דאנטוני היה יכול לשחק את הכדורסל שלו ולפתח אותו לסוג של אמנות בגלל שהכדור עבר תמיד דרך נאש. אני לא חושב שללין יש מערכת קבלת ההחלטות של נאש על המגרש. אני חושב שהוא זקוק לסוג אחר של כדורסל, ובתוכו הוא יכול גם לבלוט סטטיסטית וגם להוביל את הניקס למעלה. השאלה היא אם דאנטוני מסוגל ויהיה מוכן לוותר על החותמת שלו.

ולהתעקש על להוציא את אנתוני מהמערכת, אם הוא תוקע אותה.

ולהפנים, מתחת לכל הרעש סביב לין, שכמו בשתי הקבוצות הקודמות בהן שיחק, טייסון צ'נדלר הוא העוגן של הניקס.

***

"דה באזר" בפייסבוק

37 Comments

קסיוס קליי 17 בפברואר 2012

כרמלו על גאסול זה באמת טרייד מעניין.

העסקה שהתפוצצה עם פול בהחלט שינתה את כל הדינמיקה בלייקרס.

הייתי הולך על זה..

לגבי לין, צודק אבל הוא חתיכת שחקן בלי או עם דאנטוני.
הוא יהיה שחקן חמישייה לגיטימי במינימום.

ירון 17 בפברואר 2012

אני לא בטוח שלין היה מצליח עם כל מאמן. יש מאמנים שבשבילם 8 איבודי כדור במשחק פשוט לא באים בחשבון. אצל דאנטוני ככל שיש יותר בלאגן על המגרש יותר טוב…

אלון 17 בפברואר 2012

זה לא רציני לעשות שינוי כזה גדול אחרי שבועיים טובים. אני הייתי מחכה הרבה יותר משבועיים בשביל להפטר מכרמלו ולהעביר את הקבוצה ללין.

במידה וכן טרייד, איך בדיוק יסתדר קו קידמי של צ'אנדלר, סטודומייר וגאסול? מי ישחק ואיזה שחקן ישב על הספסל?
עדיף לשלוח אותו לפילי בשביל איגודאלה ועוד מישהו.

אסף 17 בפברואר 2012

הטרייד על כרמלו הוא לא על חשבון השבועיים האחרונים, אלא על חשבון כל העונה, בה הניקס בהנהגתו חזרו להיות קבוצה ברמה של לוטרי.

לגבי קו קדמי של צ'אנדלר-סטודמאייר-גאסול: אמרה ישמח להכנס למשבצת של סמול פורוורד, ושיפטרו אותו מכל העניין הזה של ריבאונדים ומאבקים מתחת לסל.

אלון 17 בפברואר 2012

סטודומייר לא יכול לשמור על רוב הסמול פורוורדס בליגה.

אלון 17 בפברואר 2012

מרק, זה לא הולך להיות מראה סימפטי של סטודומאיר רודף אחרי שחקנים כמו דוראנט, לברון או אפילו גרינג'ר. להסתובב ליד בוש הרבה יותר מתאים לו.

אסף 17 בפברואר 2012

אלון, אמרה לא רודף אחרי אף אחד.
הוא עומד בצד, ומחכה בסבלנות שההפוגה בין ההתקפות תסתיים.
אז מה זה משנה אם בינתיים הוא מסתכל על מס' 4 או מס' 3?

בLINדר 18 בפברואר 2012

בדיוק. אמרה רך יותר מגאסול ואין לו שום חשק לנסות לשמור באמת (אני מאמין שגם פיזית זה סיכון בשבילו). בהתקפה הוא לא רע בכלל ושנה שעברה הוא נתן מספרים מפלצתיים בתקופות מסויימות.

martzianno 18 בפברואר 2012

סטודומאייר לא מסוגל לשמור על קונוס

Amir A 17 בפברואר 2012
    היה מעניין לשמוע היום את כרמלו בראיון שבו הוא נשאל על לין. שאלו אותו מי צריך לקחת את הכדור האחרון והוא אמר "כמובן שאני רוצה את זה". הוא לא אמר "מי שחם" או "מי שמתאים לזה באותה הסיטואציה". הוא גם ציין שהוא כבר 9 שנים קולע סלים מכריעים. רק שהוא שכח לציין שחוץ מאשר פלייאוף אחד טוב הוא לא לקח את הקבוצה שלו רחוק יותר מאשר סיבוב ראשון.

    אה, הוא גם אמר שהוא לא מבין למה טוענים שהוא אגואיסט, כשבעצם כל השחקנים שהוא שיחק איתם יגידו שהוא לא.

סימנטוב 17 בפברואר 2012

אחלה הייפ ואחלה שחקן (אוי אם הוא רק לא היה נחתך מגולדן סטייט שלי …אה אבל אז זה גולדן סטייט) בוא נראה איך הוא מסתדר אחרי בקבוצות לומדות אותו

ניינר 17 בפברואר 2012

נו ומה ציפית מהקבוצה שלנו? שתאתר כשרון כזה ותשאיר אותו אצלה? הרי משהו תמיד חייב להתפקשש בגולדן סטייט, מה חדש?

אריאל 17 בפברואר 2012

אני חייב להגן שניה על כרמלו.

האיש לקח אליפות מכללות בסירקיוז והוא עשה את זה עם כדורסל קבוצתי למהדרין. תסתכלו שניה איפה הוא שיחק עד עכשיו – בדנבר תחת ג'ורג' קארל האוברייטד – ושם הגיעו לא רע בכלל בפלייאוף, רק שמה לעשות, יש עוד קבוצות לא רעות במערב, ועכשיו בניקס – המקום שהוא בית קברות לכל שחקן כדורסל ועוד תחת ד'אנתוני שהשיטה שלו פשוט לא מתאימה לכרמלו. שימו את כרמלו תחת מאמן טוב שיידע לנצל את היתרונות שלו (נניח, בבוסטון תחת דוק ריברס) ותראו אותו פורח.

כרמלו לא אגואיסט יותר מכל סופרסטאר ב-NBA היום.

ערן קאלימי 17 בפברואר 2012

אני רואה את פירס של אחרי ריברס, מול פירס של תחילת הקריירה בבוסטון, תחת מה שמו העמה שברח לי השם שלו? שם אירי כזה.
עכשיו, זה שחקן שיכול לתת 7-8 אסיסטים של פרופר ניהול משחק כשרונדו נפצע, לפני כן? סקורר וזהו.
בשלב מסויים פירס הבין מה הוא צריך לעשות פרט ללקלוע ולדרוש חיזוק, ופתאום נתן תחת בהגנה, והתחיל למסור (ואז נפצע, ועונה שלמה הלכה לפח כשרונדו מריץ מתפרצות ומנסה למסור אלי-הופ לג'ראלגד גרין, ואז שניהם צורכים אחד על השני בירידה להגנה לאחר שהכדור פגע לאל ג'פרסון בראש במקום. מה שהתברר כאחלה עונה, כי אחרי זה, גארנט ואלן). גם כרמלו יכול להיות כזה, הוא צריך להתחבר למאמן שיגרום לאנתוני להאמין בו ולקנות את החזון שלו. זהו, אנתוני זה לא גילברט ארינאס המסובב.

אריאל 17 בפברואר 2012

אובריאן האפס

ערן קאלימי 18 בפברואר 2012

ביל אובראיין, וואללה, שאחרי זה הלך וחרבן את אינדיאנה.
איזה אפס.

אבו צ'יצ'ריטה (fka תושב חוזר ) 18 בפברואר 2012

אריאל – צודק מאה אחוז ביחס לאנתוני. נשאר רק לראות אם ניתן לשנות את מה שהתקופה בדנבר יצרה. אני זוכר אותו מסירקיוז, עקבתי אחריו כל העונה – זה סופרסטאר על

יונתן מהתנינים 17 בפברואר 2012

הפוסט הזה נכון מהיום הראשון של כרמלו בניקס.

לא אוהב את כרמלו וטרייד עליו בשביל לחזק את הניקס נשמע לי מעולה,
אבל אני חושב שזה מוזר להחליט את זה על סמך לין.
זו עונה מוזרה עמוסה ומבולבלת ואין לדעת איך תתקדם.

אבל אם זה מה שיחזיק אותנו עד חזרת הפוטבול.. SO BE IT

גיל שלי 17 בפברואר 2012

אברהמי – אני עדין מחכה לסיכום העונה המובטח שלך. לגבי הענף השולי המוזכר בפוסט, אני במחנה שלך. אפילו טרחתי לצפות במשחק של הקבוצה הכבושה על ידי בן הבליעל דולן. אבל, באמת צריך לזכור שכרמלו לקח אליפות בסירקיוז עם רכז דומיננטי מקנמרה, זה שהכריע את האליפות בסלים מכריעים. יש מצב שכרמלו מספיק חכם לתפוס את ההזדמנות הזאץ בשתי ידים

סוס מעץ 17 בפברואר 2012

כרמלו מספיק חכם?
הצחקת אותי.
כדור סל של ערסים זה תיאור מושלם עבורו.

rondi 17 בפברואר 2012

הדבר שהכי מרגיז אותי ב-NBA של פוסט ג'ורדן זה הבלבול התמידי בין יכולות של שחקנים ליכולת של קבוצות. כל שחקן – טוב ככל שיהיה – תלוי הרבה יותר בסיטואציה שהוא נמצא בה מאשר בכישרון והיכולת שלו!!!

לין אחלה שחקן, אבל אם היה לו חצי מהכישורים של רוז, וול או ווסטברוק הוא לא היה משחק בהארוורד מלכתחילה. אם הכישרון שלך הוא לא יוצא מן הכלל, אתה צריך הרבה מזל בשביל לקבל את הסיטואציה המתאימה להפגין אותו.
מלו הוא כישרון נדיר, אבל זה גם לא משנה כמה הכישרון שלך יוצא מן הכלל, אתה צריך סיטואציה שתנצל אותו באופן אפקטיבי כדי לזכות בטבעת.

אני מסכים לחלוטין שזהו רגע ה'אמת' של כרמלו.

אפילו בתור אוהד ותיק של הסלטיקס אני חייב להודות שברוב הקריירה שלו היה פול פירס (האגדי!) הגרסא המוקדמת של אנתוני, עם שנים של משחק אנוכי ועצלנות בהגנה שעלו בריבים עם כוכבים-שותפים וריצת פלייאופס אחת בכל הקריירה, עד שסיטואציה חדשה הולידה אותו מחדש והפכה אותו ל'אמת' ( וזאת הזדמנות להודות שוב ל-KG…).

בשביל להפוך את הכישרון שלו לנשק שמנצח מלחמות מלו יהיה חייב לקחת צעד אחורה בהתקפה ושניים קדימה בהגנה.

אני מסכים לחלוטין שזהו אתגר עצום למייק ד'אנטוני.

השושלת האחרונה של הלייקרס הייתה מבוססת על איזון עדין ביותר בין שתי אפשרויות משחק. האחת מבוססת על שיטת המשולש הקבועה שבה הציר המרכזי היה גאסול, ובה הכדור היה בתנועה ועבר דרך כל השחקנים. השנייה הייתה (ואני מצטט את פיל ג'קסון בעצמו) "קובי ועוד ארבע".

היכולת לשלב בין שיטת משחק שמנצחת כשהקבוצה משחקת טוב לבין שיטת משחק שמנצחת כשאתה תקוע היא חומר לאליפויות.

אני מסכים לחלוטין שצ'נדלר הוא העוגן של הניקס.

בדומה למה שקרה לסלטיקס לאחר הגעת אלן וגארנט (ולמיאמי עם לברון ובוש), לניקס יש מספיק כישרון התקפי בשביל לשים נקודות על הלוח. הזהות שהם חייבים לפתח היא זהות הגנתית (כיאה למסורת הניקס…). צ'נדלר כאמור היה העוגן ההגנתי בכל קבוצה ששיחק, וכך גם בקבוצתו הנוכחית.

בנוסף, נופל עליו תפקיד מאזן האגו כפי שמילא למאר אודום בלייקרס האמורים. אודום היה השחקן שגם השאיר את כולם מרוכזים במשחק כשאלו נאלצו לצפות במפגני קובי, וגם השחקן היחיד שקובי באמת סמך עליו על המגרש בלייקרס.

צ'נדלר יהיה חייב להיות המשענת והמצפן של מלו בשביל שהאחרון לא יהפוך להפרעה אלא לאס המנצח של הניקס. הוא יהיה חייב לשמור אותו מרוכז בהגנה, ולהגן על קבלת ההחלטות שלו בהתקפה.

אני לא אתפלא בין אם הניקס יתחברו לקונטנדרית או יתפרקו לחלוטין תוך שנה…

מישקה 17 בפברואר 2012

פשוט מדוייק. במיוחד ההשוואה לפירס. השאלה העיקרית לגבי הניקס היא מידת האמון שיש להם במאמן שלהם. הסלטיקס פשוט הסכימו שריברס יוביל אותם לארץ המובטחת (להזכירכם, לא היה לו חצי מהרזומה של ד׳אנטוני כמאמן). אני לא בטוח שהניקס מאוחדים מאחורי המאמן שלהם כך.

ירון 17 בפברואר 2012

לדעתי הניקס מאוחדים סביב המאמן וההתפרצות האחרונה שלהם (בעקבות לין כמובן) רק מוכיחה שהכל היה במקום וכולם היו מוכנים, ושברגע שנמצא פתרון לפוינט הכל מתחבר. לדעתי אם יש מישהו שיכול להוסיף את מלו לפאזל זה דאנטוני. אני מסכים לגמרי עם רונדי שמלו חייב להבין שהדרך לטבעת עוברת ב"צעד אחורה בהתקפה ושניים קדימה בהגנה". מלו ייצטרך לעבוד קצת יותר קשה בשביל לקבל את הכדור וזה יכול לקרות רק דרך ההגנה. דאנטוני ייצרך ולדעתי גם יצליח "למכור" לו את השיטה.

קסיוס קליי 17 בפברואר 2012

רונדי,

זה הדבר הכי חכם שמישהו כתב בתקופה האחרונה..

ערן קאלימי 17 בפברואר 2012

אה, עכשיו ראית שרונדי כתב לפני את מה שכתבתי.

k_700 18 בפברואר 2012

מדויק לחלוטין. אחלה של הודעה.

לא מאמין שדאנתוני ישכיל להבחין בשילוב שדיברת עליו.
יהיה כאוס מטורף כשמלו יחזור ובלאגן כמו שדאנתוני אוהב.

red sox 17 בפברואר 2012

ובינתיים בליגת הכדורסל האיכותית ביותר באמריקה השנה: דיוק חוזרת מפיגור 20 לניצחון ביתי חשוב על NC סטייט. פעם שניה תוך שבוע שהקבוצה של ששבסקי חוזרת מפיגור דו ספרתי עמוק בתוך המחצית השניה (אחרי הנצחון המדהים על צפון קרוליינה עם שלשת הנצחון של של ריברס).
הפסד של דיוק הלילה היה מקרב מאוד את הטארהילס לזכייה באליפות העונה הרגילה של הACC. כרגע נראה שהיא תוכרע במפגש הישיר שלהן במשחק האחרון של העונה, בדורהאם.

אלון 17 בפברואר 2012

האליפות ב acc תלויה בפלורידה סטייט. יש להם אותו מאזן כמו לקרוליינה ודיוק ושבוע הבא הם מארחים את דיוק. ניצחון שם והם יזכו באליפות.

יואב גורן 17 בפברואר 2012

השבוע בא אלינו מישהו למסעדה וביקש לשים את הטלויזיה על ערוץ החינוכית שם שודר כדורעף תיכונים נערות. זה מקביל לשתי התגובות האחרונות כאן. תנו לילדים להתאמן, גם משחק עבורם זה אימון, ליגת התיכונים או המכללות זה לעולם בית ספר, לא הדבר האמיתי.

Dov 17 בפברואר 2012

Doc Les wrote here at least 2 times (maybe 3) that Carmelo was the 3 best player of USA team in 2008 )no 1 Wade, No 2 Koby) / SHASHEVEVSKI said "Carmelo Antony was best team player of team"/ It means – give him players (good players( and he know how to play with them. He and Lin are now friends. Many pictures together. Carmelo says "I cannot wait to play with him". They shall be 1-2 combination that will kill the league.

ירון 17 בפברואר 2012

זאב, אני מסכים לגבי אנטוני. אם זה לא יעבוד, דאנטוני יצטרך לקחת החלטה ולהפטר ממנו, למרות שאני לא חושב שגאסול הוא האיש שהניקס צריכים כרגע… א ב ל, השאלה המעניינת יותר, היא האם דאנטוני מסוגל לגרום לזה כן לעבוד. ואם כן, הניקס הולכים להיות אחת הקבוצות החזקות בליגה.

גיל 17 בפברואר 2012

הבעייה המרכזית היא לדעתי לא השחקנים אלא המאמן. דאנטוני מאמן התקפי ולין מתאים לו כמו כפפה ליד. מה זה משנה שהוא לא עושה הגנה (כמו נאש) ומאבד הרבה כדורים? העיקר שיהיה שמח והרבה נקודות. זה כדורסל מצוין לעונה הרגילה ויביא אותו לפלייאוף אבל אז זה פשוט לא יעבוד.

ירון 19 בפברואר 2012

גיל, אני מסכים לחלוטין, אבל במידה ודאנטוני יוכל "למכור" לשחקנים שלו את השיטה, ובמידה וכרמלו יביו שהדרך לחפות על פחות כדורים בהתקפה היא לגנוב אותם בהגנה, תהיה לניקס קבוצה שמסוגלת לקחת את הפסטיבל של דאנטוני צעד אחד קדימה. הרי אנחנו נתחנן לשחקן כמו כרמלו שיקבל כדור, ימשוך דאבל טים וייקח זריקות שאף אחד אחר לא מסוגל לקחת.

גיל 17 בפברואר 2012

גב, הרמה באמת עלובה. רוב הקבוצות משחקות כדורסל מחפיר. אפילו הסל ניצחון של לין הושג תוך הגנה שבתיכון הייתה יותר טובה. הוא קלע שלשה חופשית לגמרי.

עומרי 18 בפברואר 2012

זה לא רציני להציע לשלוח את אחד מ-5 שחקני ההתקפה המוכשרים בליגה בגלל שבועיים טובים של רוקי.
כרמלו יהיה חייב לערוך התאמות, הוא כבר עשה זאת בעבר כשבילאפס הגיע ב-2009 ודנבר הייתה הקבוצה שנתנה את הפייט הכי משמעותי ללייקרס באותה שנה.

במאמר מוסגר, טרייד בין כרמלו לפאו מקפח את הניקס. כרמלו צעיר ב-4 שנים מגאסול ומוכשר יותר.

דודו פ. 19 בפברואר 2012

כרמלו וקובי באותה קבוצה? אין מספיק מקום לאגו שלהם. יהיה פיצוץ מהר מאוד. אלו שני שחקנים שאוהבים מאוד את הכדור בידיים שלהם. חוץ מזה, אחרי שלייקרס שיחררה את אודום לדאלאס, איבוד של פאו בלי להביא גבוה טוב במקומו ישאיר את הלייקרס בלי קו קדמי רציני מלבד ביינום.

Comments closed