פעם בחיים – סדרת הגמר

In כללי

1. אני זוכר, זה היה אחרי שקליבלנד העפילה לגמר שבו הפסידה לסאן אנטוניו, שכתבתי על להברון ג'יימס. אני זוכר שכתבתי על מסיבות העיתונאים של ג'יימס, ואני זוכר שכתבתי על המבט שלו. ואני זוכר שהשתמשתי במילה דלוק. ככה הוא נראה אז. עדיין היה ילד שלא הבין שלא כל שנה מגיעים למעמדים הללו. דלוק. כמו ילד על אקסטזי במסיבת טראנס. דלוק מכדורסל, מלשחק כדורסל, מלדבר על כדורסל, מלנשום אותו. בדברי הימים, השושלת הגמורה בסאן אנטוניו אכן תיחשב למשביתת שמחות.

2. במהלך המשחק השישי נגד בוסטון, להברון לבש מבט חדש. כמעט מסכתי. הוא בהה במתרחש, לא ראה בעיניים. רק את הכדור והסל ואיך הם הולכים להזדווג. זה היה משחק מלכותי. עזבו את הסטטיסטיקות המדהימות, זה היה משחק שבו ללהברון התחבר לגמרי כמה הוא יותר טוב מכל מי שמשחק את המשחק הזה כרגע, כמה הוא בלתי ניתן לעצירה. זה קרה נגד קבוצה מלאה בגאווה, באולם הביתי שלה, מרחק נצחון מהעפלה שהיתה מפרקת את החבילה הזו יפה. וזה קרה במקום שבו חווה ג'יימס את טראומת הכדורסל הקשה בחייו. את זה ג'יימס היה צריך לעבור, לא את פול פירס.

3. אתה מסתכל על ההשוואה בין הקבוצות ואתה רואה יתרון ברור לצד של אוקלהומה. בעיקר אם ווייד יהיה שחקן של מחצית. פרקינס הוא שחקן שלא מוערך מספיק. איפה שהוא נמצא ההגנה מתקשחת. והשילוב שלו עם איבקה הוא שילוב אופטימלי בהגנה בין גבוהים—המסה של פרקינס והאתלטיות של איבקה. אוקלהומה בטוח טובה יותר מהספסל, ויש לי הרגשה ששחקן הסדרה הולך להיות ווסטברוק. אני לא יכול להצביע על סיבה מקצועית כלשהי, חוץ ממה שאנחנו יודעים על ווסטברוק, אבל אני חושב שהוא הולך לראות את צ'אלמרס מול העיניים ולפתוח מבערים.

4. סדרה של פעם ב…, וסדרה של פעם ב מוכתרת כך בעיקר בגלל שהיא מפגישה את שני השחקנים הכי דומיננטיים בליגה. אני באמת שקווין דוראנט הוא שחקן של פעם בדור. זה המון. אבל כמו נגד כל מתחרה שלו, ג'יימס יכול לגמד את דוראנט. הוא יצטרך לעטות את המבט מגארדן, לסחוב קבוצה על הגב ולעצור את מכונת ההתקפה הכי יעילה בליגה. בקיצור: זו הסדרה שבה להברון ג'יימס יכול להוכיח שהוא שחקן של פעם בחיים.

5. אני הולך פה נגד הראש ועם הלב: אוקלהומה 2:4.

44 Comments

גיל 13 ביוני 2012

ניתוח יפה מאוד. גם לי נראה שבמשחקים האחרונים לברון עשה מין סוויץ' כזה בראש ואוקלהומה יכול להיות שמתלהבים יותר מדי ולא מבינים את גודל המעמד. גם אצל מיאמי פתאום שחקני המשנה פורחים ובאטייה דופק שלשות כאילו כלום. יהיה מעניין אם זה באמת ימשיך ככה.

matipool 13 ביוני 2012

אם להיות קצת קטנוני – לוגית , לא מסתדר לי המושג "שחקן של פעם בחיים" אם בחיים הללו כבר ראיתי את ג'ורדן .

זיגי 14 ביוני 2012

חיי כלב.

יניב 13 ביוני 2012

הכל טוב ויפה אני גם מסכים שלברון אחד הגדולים ששיחקו את המשחק ואותי גם לא מעניינת ההחלטה המטופשת שלו,מבחינתי זה בכלל לא משנה בכמה אליפיות הוא יזכה,הוא תמיד יחשב בעיני כשחקן גדול ולא יותר,כי ברגע שהוא עבר למיאמי הוא הכריז קבל עם ועדה אני לא שחקן כזה גדול בשביל לסחוב קבוצה לבדי לאליפות,אני צריך עזרה(ולא סקוטי פיפין)אלא לחבור לשחקנים הטובים ביותר,זה כמו משחק בשכונה שעושים כוחות והשחקן הכי טוב בשכונה לקוח 2 נוספים מהכי טובים בשכונה ואז הוא מנצח את המשחק,נו יופי,כל הכבוד

דרור 13 ביוני 2012

עם כל הכבוד לגו'רדן, היה לו צוות מסייע לא רע בכלל, והיה לו את המאמן הגדול בהיסטוריה! עם כל זה שג'יימס משחק עם וויד ובוש, אם היית רואה את המשחקים של מיאמי בפלייאוף היית יודע שוויד הגיע לשני משחקים כל הפלייאוף, ובוש היה פצוע ברובם.

יניב 13 ביוני 2012

ראיתי את המשחקים ומסכים איתך שוויד חושך(ואני מקווה שימשיך ככה) אבל הזכירך שהם עשו את המהלך הזה וויד נחשב כאחד מ5 השחקנים הטובים בליגה ,ולגבי מייקל אז נכון שהייתה לו קבוצה לא רעה בכלל (עדיין היו שם חוטבי עצים ברמה מאוד מאוד גבוהה אפילו למיאמי לונגלי???) אבל ההבדל שבשיקגו בנו את הקבוצה סביבו ולא שג'ורדון לא הצליח לזכות באליפות ב7 שנים הראשונות שלו אז הוא שבר את הכלים ואמר אני הולך לשחק בלייקרס או בדטריוט של אותם שנים.וסתם לידיעה אני חושב שהוא יצא טמבל לגמרי כי הוא יכל להישאר בקליבלנד ולהביא למשל את בוש איתו או סטודמאייר ולהביא עוד רול פללירס טובים ואז הוא באמת היה מצדיק את הייפ סביבו

יריב 13 ביוני 2012

לג'ורדן היה כנראה את הצוות המסייע הטוב ביותר שכוכב על קיבל אי פעם בליגה. הוא עזב את הקבוצה שלא עשתה שום שינוי משמעותי אחר בסגל והתוצאה – קבוצה שנאבקת על המקום הראשון במזרח ומודחת מהפלייאוף בשיניים על ידי אלופת המזרח הנכנסת. לא רע בכלל.

אסף 13 ביוני 2012

היסטורית, ווייד ופיפן די שווים. אבל ג'ורדן קיבל את פיפן בשיאו, ולברון קיבל את ווייד בירידה.

יניב 13 ביוני 2012

ליריב מסכים איתך שלג'ורדן היה צוות מסייע טוב לגבי הטוב ביותר אני לא בטוח כי לליקרס של תחילת שנות ה2000 היה גם צוות מדהים ושלא לדבר על הלייקרס של שנות ה80 או בוסטון של שנות ה80,כמו כן אל תשכח שהמזרח היה חלש ביותר אחרי הפרישה של ג'ורדון ולראיה שעד דטריוט ב2004 אף אחת לא נתנה אפילו פייט בפיינלס,ולאסף אני לא חושב שוויד היה בירידה,השנה הוא לא מתפקד אבל שנה שעברה הוא היה מעולה ולא לשכוח שהוא רק בן 30 שזה הגיל שג'ורדן התחיל לקחת אליפויות וגם קובי זכה באליפיות בגיל הזה,ואתם שוכחים שבוש שהגיע למיאמי היה אחד השחקנים הטובים בליגה,כל הליגה רדפה אחריו שישחק אצלה

יריב 13 ביוני 2012

הניקס שהדיחו את שיקגו ב93 נתנו חתיכת פייט ליוסטון בגמר.

גיל 13 ביוני 2012

לבירד, מג'יק ואפילו איזייה היו צוותים טובים יותר.

יריב 13 ביוני 2012

אולי, אבל זה לא נראה לי מובהק. יש פה על מה להתווכח, אבל זו מעטפת באותה רמה. כמובן, בהקשרים של הקבוצות האלו לא דיברו על המעטפת כ"צוות מסייע", בגלל זה הם לא עלו בדעתי (בין השאר, כל השחקנים האלו זכו באליפויות כשהם לא ה MVP של הגמר).

דורון חצי פינה 13 ביוני 2012

גם שיקגו וגם הלייקרס של פיל ג'קסון הן דוגמאות נפלאות לעובדה ששניים שלושה רול פליירס בקבוצה מאומנת היטב, שווים יותר משלושה סופרסטארים בקבוצה עם חולשה בעמדת החליפה.
אם מיאמי לא תיקח השנה , מה שנראה סביר מאוד, זה אמור ללמד אותנו לקח לגבי עיקר ותפל(עם ט'?) בכדורסל. השיח סביב הnba הוא מוטה בצורה מוגזמת לכיוון הכוכבים הבודדים. במקום זה, צריך להסתכל טוב טוב על קבוצה ללא רול פליירס ראויים ובלי טביעת אצבע של מאמן כמו מיאמי, ולהשוות מול הת'אנדר, או אפילו מול סן אנטוניו. וכדאי להסתכל על הלייקרס של השנה, שדווקא הצטיינה בסגל עמוק ואיכותי, אבל במאמן שלא מסוגל להוציא את הכדור מהיד של קובי.
השורה התחתונה פשוטה: התרומה של הסופרסטאר, ולא משנה אם זה קובי, מייקל לברון או דוראנט, קטנה יותר מהתרומה של שאר חבריו לחמישייה. יותר משמעותי וחשוב שלאוקהלומה יש יתרונות בעמדה של פרקינס,איבקה,ספלושה והארדן(כשחקן שישי מהספסל, לא אחד על אחד מול וויד! זה הבדל עצום!)מאשר היתרון שיש למיאמי בדמות וויד ולברון מול דוראנט וווסטברוק(וגם היתרון הזה מוטל בספק).
מקווה שעכשיו נלמד להעריך נכון יותר את הרול פליירס והמאמנים.

יניב 13 ביוני 2012

שכחתי את הניקס שבאמת נתנו פייט אבל לצורך הדיון אל תשכח שהכדורסל שלהם היה הגנתי ומה שנקרא לבזבז זמן ובצורת משחק כזאת קל להישאר צמוד לאורך כל הסדרה ודבר נוסף אל תשכח שקוקוץ' הצטרף אליהם והוא היה תוספת רצינית לקבוצה

יריב 13 ביוני 2012

שמע, אני מדבר על הניקש של 94 שנתנו פייט ליוסטון בגמר באותה שנה, זו אותה קבוצה ממש שהדיחה את שיקגו בחצי גמר המזרח באותה שנה. העובדה היא שבזמן הפרישה הראשונה של ג'ורדן שיקגו שהוא השאיר מאחוריו היתה קבוצה בצמרת של הליגה, אין דרך אחרת לקרוא את זה.

גיל 14 ביוני 2012

וודאי שיש דרך אחרת לקרוא לזה, קוראים לזה קבוצה טובה שמאומנת היטב ולא מתפרקת עם עזיבת הכוכב הכי גדול שלה. בפועל, הם לא השיגו אליפות הוא אפילו התקרבו לזה בלעדיו וזה אומר דרשני.

גילי 14 ביוני 2012

א. בדיוק ששמתי לב בעצמי לזה שלרוב הקבוצות שלקחו אליפויות היו שחקנים מעולים ליד ה"סופרסטאר" הראשי. לדוגמה: הלייקרס של שנות ה-80 שלחו באחת השנים 4 שחקנים ל ח מ י ש י ה של האולסטאר (מג'יק, קארים, וורתי ו-אייסי גרין(??)). מישהו האשים את מג'יק במשהו? הוא הרי הגיע כרוקי לקבוצה של קארים – ההבדל הוא שהוא לא ניסה במקום אחד ואז עבר לשחק עם קארים, אלא התחיל שם. כנ"ל לגבי ג'ורדן ופיפן – פיפן היה סתם עוד שחקן בהתחלת הקריירה ורק בשיקגו גדל להיות מה שנהיה ממנו – ג'ורדן לא עבר במיוחד לקבוצה שלו, אלא הם גדלו יחד.
ב. בקשר להשפעת המאמנים והקבוצתיות – אני כבר אומר את זה כמה שנים – למה האמריקאים האלה לא מבינים שמשחק קבוצתי מנצח, ושאי אפשר בלי מאמן אמיתי על הקווים? – לאחרונה מצאתי את התשובה – הNBA זה מוצר שצריך להכניס כסף. כסף מגיע ממכירת חולצות, סניקרס, קוקה קולה ועוד כל מיני חארטות שהכוכבים משווקים. מאמן לא גורם לעליה בהכנסות ומשחק קבוצתי לא מאפשר לשווק כוכבים. מסקנה – משחק קבוצתי הוא לא באינטרס של הליגה הזאת – המוצר משווק כמשחק של כוכבים ואליפות היא עדיפות משנית. כולם שותפים בזה – בעלי הקבוצות, המאמנים (מישהו אמר מייק בראון??), השופטים שדואגים כבר שנים לשמור על הכוכבים, המאמנים שוב (למה לעזעזל אם אף פעם לא עושים פאול בהתקפה אחרונה כשהם מובילים ב-3???? רק בשביל לאפשר לכוכבים לככב) ומעל כולם – דייויד סטרן ששומר על המוצר שלו מבריק ונוצץ.

דגן 13 ביוני 2012

אמת לגמרי!!

martzianno 13 ביוני 2012

למה נגד הראש?
עם הראש זה 4-2 לאוקלהומה.

גיל שלי 13 ביוני 2012

אולי כי עם הראש זה 4:1

מיצי 13 ביוני 2012

איך אתה יכול להגיד משפט כמו זה: "אבל כמו נגד כל מתחרה שלו, ג'יימס יכול לגמד את דוראנט."? בטח אחרי המשחק הראשון, והרבע האחרון בפרט? דוראנט הראה את מה שהוא הראה כל הפליאוף, בטח שמול סאן-אנטוניו, שהרבע האחרון זה הרבע שלו- עם 15 נק' באחוזים מדהימים, ובגיוון של תנועות שלא יאומן לשחקן בגובה הזה, בעוד לברון הראה את מה שהוא בד"כ מראה ברבעים האחרונים, וזה להעלם כמעט לחלוטין.
ההבדל בין לברון לדוראנט מתמצה טוב מאוד בהבדל בין החתימות האחרונות של שניהם על חוזי המשחק שלהם- אחרי שבועיים של תחזוקת שמועות לברון כינס מסיבת עיתונאים גרנדיוזית, כולל משדר מיוחד ב ESPN, שבה הוא בעצם אמר שהוא לא מספיק טוב לבד ונוטש את המועדון שגידל אותו לטובת שוק נוצץ. לעומת זאת דוראנט שיחרר הודעה צנועה בטוויטר על הארכת חוזה בקבוצה עלומה בשוק נידח.

פאקו 13 ביוני 2012

נראה לי שהפוסט נכתב לפני המשחק.

מארק 13 ביוני 2012

אייט!

זיזו 13 ביוני 2012

אני לא יודע את מי לברון מזכיר לי יותר,
את האריה מארץ עוץ או את ג'ים קלי?

אלעד 13 ביוני 2012

את פייטון מאנינג. בדומה לו, גם לברון יכול מתישהו לזכות באליפות בהתגבש צירופי מקרים נכונים, אבל גם אליפות אחת לא תסלק את תחושת ההחמצה מהקריירה שלו

yaron 13 ביוני 2012

אהבתי, אבל אל תשכח שלברון באמצע הקריירה, ופייטון בסופה. הוא עוד יכול להפתיע.

אלעד 13 ביוני 2012

אני מקווה שהוא יפתיע

גיל 13 ביוני 2012

הוא היה מת להיות כמו פייטון. לברון הוא בדיוק כל מה שפייטון לא. אנוכי מבחינת הספורט ומחוץ למגרש, לא צנוע, וחושב רק על המותג שלו.

yaron 13 ביוני 2012

אני לא חושב שהוא התכוון לאישיות, אלא להישגים.

גיל 13 ביוני 2012

אבל אי אפשר להשוות הישגים בספורט שבו לשחקן אחד יש משמעות גדולה מאוד על כל המשחק ובספורט אחר השחקן משחק פחות מחצי מהמשחק.

אלעד 13 ביוני 2012

קשה למצוא התאמה מןשלמת מבחינת כל האספקטים בין שני אנשים / ספורטאים. אבל מבחינת התפתחות הקריירה אני רואה דמיון. נכון, פייטון לא עבר קבוצה בשיאו, והתפלק לו במקרה איזה סופרבול באמצע הקריירה, וללברון אין אח קטן שעולה עליו בהישגים, אבל מלבד זאת יש נקודות דמיון.

גיל 13 ביוני 2012

נו, עוד תגובה צפויה משונא פייטון. איך אפשר להתייחס ברצינותצ למי שאומר שהתפלק לו? ממש התפלק לו להיות הMVP של הסופרבול. ולגבי האח הקטן, נו, זו עוד בדיחה גרועה. אף אחד שפוי לא חושב שאיליי טוב מפייטון ולא חשוב כמה סופרבולים זכה כל אחד. גם ההישגים של פייטון טובים בהרבה לאורך הקריירה, אין כאן בכלל השוואה.

אלעד 14 ביוני 2012

אני לא שונא פייטון. מאיפה הבאת את זה?

yaron 14 ביוני 2012

גיל אתה לוקח את זה קשה מדי…
אני חושב שתסכים איתי שאם הקריירה של פייטון נגמרת מחר אז תישאר תחושת החמצה. לפייטון לא התפלק סופרבול, אבל עם כל הכבוד הוא לא הק"ב הכי טוב כשמדובר במאני טיים…
בנוגע לאח הקטן, אני חושב שאם הוא מביא עוד אליפות אף אחד כבר לא ישאל מי היה הטוב ביניהם.

גיל 14 ביוני 2012

החמצה זה עניין סובייקטיבי וכל אחד יכול לחשוב מה שהוא רוצה. העניין הוא שפוטבול זה לא משחק שמבוסס על שחקן בודד ולכן יש הרבה דברים שלא תלויים בו. גם כשמדברים על נושאים כמו מאני טיים רצוי להתסכל על העובדות. יש לו למשל את מספר הקאמבקים הגדול ביותר ברבע הרביעי מלבד אלווי, אז איך אפשר לומר את זה? ואיליי יכול לזכות בעוד 5 סופרבולים, זה לא בהכרח מה שיעשה אותו יותר גדול, בדיוק כמו שטרי בראדשו לא טוב מבריידי.

אלעד 14 ביוני 2012

גיל, עובדתית, ואני מדבר כאוהד פייטון, לאיליי יש כרגע יותר הישגים. זה לא משהו שפתוח לדיון בדה-באזר. זה חישוב פשוט.
כשאני אומר ש"התפלק" לו סופרבול, זה בגלל שהוא זכה לקבל בגמר יריבה שלא הציבה קשיים. מה לעשות שפייטון די פישל לאורך הקריירה מול יריבות חזקות במאני טיים. בשנה הזו בדיוק עלתה קבוצה לא חזקה מה-NFC.

yaron 14 ביוני 2012

אלעד צודק.
היתה לו יריבה קלה בסופרבול, וגם היתה לו יריבה קלה בגמר האיי אף סי בשנה הנוספת שהגיע לסופרבול.
חוץ מזה – הוא שיחק על דשא של בריכות !!!

אסף מירון 13 ביוני 2012

מיאמי 4:3 יש תבנית אתם תראו שצדקתי

אליאור 13 ביוני 2012

קצת כמו רונאלדו ומסי, נדמה שלברון פספס את ההזדמנויות שהיו לו, כי עכשיו זה הזמן של KD. הוא כאן, הוא לא מהעולם הזה, והוא לא הולך להיעלם בקרוב…
כל מה שלברון עושה, KD עושה טוב יותר. אה, כן, והוא גם קולע את כל הקליעות החשובות בסיום משחקים, והוא תפר בלילה 17 נקודות ברבע האחרון, לעומת 7 בלבד של לברון, גם כן בעזרת השופטים.
אין ספק ש-OKC קבוצה הרבה יותר טובה, למעשה היא קבוצה פשוט מדהימה (בכלל לא מדברים על הקאמבקים המטורפים גם במשחק 6 מול הספרס וגם אתמול – הלו!! מיאמי הובילה כבר 13 ברבע השני!!!) ועדיין לא מוערכת מספיק, כמו המאמן המעולה, השקט והאלגנטי שלה סקוט ברוקס. זו קבוצה שבלי מלחמות אגו יכולה לסגור את העשור עם סדרת אליפויות, ובטח אם רוז ימשיך לשחק חצאי-עונות…
לתת לסדרה הזו 6 משחקים, זה לתת למיאמי הרבה ריספקט, שלדעתי, למרות הניצחון המרשים על הסלטיקס, היא עדיין לא זכתה בו…
אני הולך על OKC בחמישה משחקים. מארק מיי וורדס.

גיל 13 ביוני 2012

לא צריך להגזים. אוקלהומה לא בהכרח תשאר באותה מצבת כוחות במשך עשור ולברון עוד יזכה באליפות אני מאמין.

יריב 13 ביוני 2012

כל דבר זה לא רק לקלוע. אין ספק שדוראנט מציג יכולת קליעה טובה בהרבה משל ג'יימס, ובאופן כללי היכולת שלו ליצור נקודות עדיפה (אם כי אין פירושו שהוא עדיף בדרכים אחרות לייצור נקודות), אבל הוא פחות טוב ממנו באספקטים אחרים של המשחק, קודם כל בהגנה.

בכל מקרה, המשחק הוא בין קבוצות, לא בין ג'יימס לדוראנט.

ליאור 13 ביוני 2012

מיאמי תזכה באליפות ה אן בי איי לא יתן לאוקלאומה לנצח
בטוח חוץ מזה מיאמי נראתה טוב כמעט בכל המשחק
אז הם יכולים להיות מרוצים מעצמם
2.ל OKC אין שום הגנה !! אני רוצה לראות את גיימס שומר על דוראנט
ואז נראה כמה היכולות של דוראנט ישפיעו
רוב הנקודות שלו היו בג'מפ שוט
לעומת גיימס שצריך לחדור לסל הרבה יותר!!!
אני רוצה OKC ֱֱֱ
משהו אומר לי 4-3 מיאמי
דבר אחד בטוח זה הולך 7 משחקים ֱֱ

T-BONE 13 ביוני 2012

נראה שללברון אין ברירה אלא לבנות על כך שווייד ובוש יתנו בערך אותה כמות נקודות בין אם הוא עצמו יקלע 30 או 45, ולכן הוא צריך לכוון מראש לאופציה השנייה. במשחק בו לברון מתפוצץ על המגרש, כמו המשחק השישי נגד בוסטון, תוספת 'צנועה' של השניים האלה מספיקה לניצחון. במשחק בו לברון קולע 30 – התוספת הזו היא לא ערובה לניצחון.

יובל 13 ביוני 2012

כמה הערות :

– לכל המהמרים – ובמיוחד לאלה שהימרו 4-1 OKC … אני חושב שלא הלכתם וחשבתם עם ההימור שלכם עד הסוף מכיוון שההבדל בין 4-1 ל 4-2 הוא עצום … 4-1 אומר ש OKC צריכים לנצח 2 מתוך ה-3 במיאמי… וזה כבר נראה לי קצת קשה… אבל בכל מקרה, בהצלחה OKC.

– נראה לי שווסטברוק לא מוערך מספיק, כן אני יודע שהוא יותר מפזר ממרכז ושבכל יום נתון הוא יכול לשחק יותר בשביל מיאמי מאשר בשביל אוקלהומה, אבל הקצב שהוא משחק בו לאורך כל המשחק (!) הוא פשוט בלתי יאמן – ולכן נסלחות לו הרבה שגיאות… אי אפשר לשחק כ"כ מהר בלי שגיאות, אבל הוא מכניס קצב שמאלץ את היריבות לרדוף אחריו עם הלשון בחוץ.
אני, ולטעמי בכלל לא מתפלא על התוצרת הפושרת של ווייד – ווסטברוק פשוט מתיש כל מי שעומד מולו… הבחור פשוט לא מפסיק…

– אני במקום מיאמי ממש מודאג :
– OKC לא הגיעה למחצית הראשונה. בכלל.
– ווסטברוק בכלל שיחק עם מיאמי ב- 2/3 הראשונים של המשחק. ( ועדיין גירד טריפל דאבל )
– את הארדן אני מחפש עד עכשיו…

זהו… דיי… עייף…

Comments closed