דאנטוני. יהיה מעניין

וזה מריח כמו החתמה מצויינת

1. אתה חייב לתת את זה לזכות הלייקרס. ככה, באמצע נובמבר, כשאף אחד בכלל לא פוזל לאנ.בי.איי, הלייקרס בראש החדשות. ועוד עם טוויסט של דרמה משפחתית על הצד. והאמירה, בימים שזה לא ממש מובן מאליו, שאין אף אחד שגדול יותר מהמועדון. אפילו לא פיל ג'קסון.

2. אני לא יודע כמה נכונים הדיבורים על כך שלסטיב נאש היה חלק בהחתמה של דאנטוני, בפועל או רק כפועל יוצא מכך שנאש תפור על דאנטוני ולהפך. אני דווקא חושב שנאש הוא המפסיד הגדול ביותר מאי הגעתו של ג'קסון. הרכז, בשיטתו של ג'קסון, הוא למעשה קלע שניזון מתשומת הלב לסופרסטארים האחרים. כולנו יודעים מה נאש מביא. מה שנעלם קצת, בגלל האספקטים האחרים במשחק שלו, הוא שנאש הוא אחד הקלעים הגדולים בהיסטוריה של הליגה. תחשבו: נאש על תקן דרק פישר או ג'ון פקסון.

3. דאנטוני הוא החתמה מצויינת. הכיוון שהליגה הולכת אליו מאז אליפות ההגנה של בוסטון, הוא הכיוון שדאנטוני התווה כבר באמצע העשור הקודם. הוא החתמה מצויינת כי החתמה של ג'קסון היא החתמה להרגע. אליפות או פירוק של החבילה. נאש ודאנטוני אחראים על הרזומה של סטודומאייר, אפשר רק לדמיין מה הם יעשו להווארד. נאש חתום לשלוש שנים, דאנטוני לארבע. להווארד יהיה קשה לעזוב את החבילה הזו. ואני יודע שקצת קשה לזכור את זה עם מבול החדשות, אבל לפני חודש כבר התחילו לברוח ידיעות על חיבור אפשרי בין הלייקרס ללהברון ב-2014.

4. וזו החתמה מצויינת כי דאנטוני יסתדר עם נאש, וההיסטוריה שלו עם ברייאנט היא ארוכה וקצרה (כעוזר מאמן הנבחרת האמריקאית), הווארד יפרח איתו והוא מספיק אירופאי בשביל גאסול. והוא יעשה את הדבר הכי חשוב בסגל הנוכחי של הלייקרס: הוא יגרום לשחקנים 6-10 להיות רלוונטיים. זה מה שהשיטה שלו עשתה לכל שחקן בקריירה.

5. פיל ג'קסון, שוב, קיבל שיעור לגבי מעמדו על ידי אנשי הכסף. אני יודע שג'קסון היה מועמד אידיאלי ופופולרי בגלל היכולת שלו לשלוט באגו המטורף של סופרסטארים. אבל אני לא בטוח שהוא היה עומד בדווייט הווארד.

*

חרפה של שחר
העולם משתנה ואנחנו לא מרגישים

31 Comments

Cabrio 14 בנובמבר 2012

מה בדיוק גורם לך לחשוב שהווארד יפרח איתו?

זאב אברהמי 14 בנובמבר 2012

ג'מיר נלסון<סטיב נאש

גיל 14 בנובמבר 2012

נו, יש עוד מישהו שלא חושב שהלייקס מתנהגים בשכונתיות? כולם חשבו שג'קסון יחזור ואפילו אמרו שכבר סיכמו איתו לפני הפיטורים. בפועל, לא היה לקבוצה מושג מי יהיה המאמן. כל הסאגה עם פיל ג'קסון שאפילו דאנטוני בעצמו הופתע שלא הוחתם וכל ההשמצות ההדדיות בין השניים הם אכן דוגמא לניהול מופתי של הקבוצה.

בלי קשר, כל הדיבורים על כמה השחקנים אוהבים אותו או על סגנון המשחק ההתקפי, לא ממש רלוונטיים אם אין לך שחקנים שיכולים ליישם אותם בגלל גילם או הכבדות הטבעית שלהם. אני לא חושב שזו החתמה כזו גרועה כי פשוט אני לא בטוח מי כן היה מתאים. לזכותו של דאנטוני יש את הנסיון בניו יורק כך שלהתמודד אם התקשורת לא יהיה לו מסובך מדי.

ואגב, נאש הוא קלע מצוין, אבל מכאן עד לזה שהוא אחד הקלעים הכי גדולים בהיסטוריה של הליגה קצת רחוקה הדרך.

יריב 14 בנובמבר 2012

תסתכל, למשל, על שלשות. נאש קלע כ 1,600 שלשות בקריירה, ב 42.8%. זה שם אותו עשירי במספר שלשות, ותשיעי באחוזים. עם זאת, אף אחד מאלו שקלעו יותר ממנו (או אפילו קרוב אליו) לא ממש קרוב לאחוזים שלו, הטובים ביניהם מגיעים ל40% (אלן 40.1, מילר 39.5, סטויאקוביץ' 40.1, דייל אליס 40.3).

נתון שאוהבים לציין הוא הקומבינציה 40-50-90 של אחוזי שדה, שלוש ועונשין. אני מודה שלא ברור לי מאין הגיע השילוב הזה, אבל במספרים עגולים לא נראה שתפרו אותו במיוחד לנאש. לנאש היו 4 עונות בקריטריון (בקריירה הוא לא עומד בו בגלל אחוזי שדה – 49.3), ללארי בירד היו 2 ולאף אחד אחר לא היתה יותר מעונה אחת (11 שחקנים).

אלו בסך הכל שתי אנקדוטות, אבל הן מרמזות שהדרך לא כל כך ארוכה.

גיל 14 בנובמבר 2012

כן, אבל כמות הזריקות כן חשובה. אולי הוא לקח זריקות יחסית קלות שנכנסות באחוזים גבוהים? כדי להיות קלע היסטורי צריך לקלוע באופן רציף ולקחת את הזריקות החשובות. אתה זוכר איזו זריקה משמעותית שלו?

יריב 14 בנובמבר 2012

הוא קלע 1,600 שלשות בקריירה, הוא עשירי בהיסטוריה בקטגוריה הזו, ופרט למילר ואלן אף אחד לא הגיע ל1900 עד כה.

אני לא זוכר אנקדוטות, אבל אני לא חושב שזה רלוונטי.

גיל 14 בנובמבר 2012

עשירי זה יפה, אבל הוא רחוק יותר מ1000 שלשות מהמקום הראשון כך שהוא לא באותה קטגוריה של רג'י מילר או ריי אלן. על מנת להחשב היסטורי, צריך, הממ, לקלוע בצורה היסטורית ואני חושב שלקליעות קלאץ' יש חשיבות גדולה בזה. אלו לא אנקדוטות אלא היכולת לקלוע בסיטואציות קריטיות. לקלעים הגדולים יש קליעות כאלו, לא עד כמה שאני זוכר אין.

איציק 14 בנובמבר 2012

נאש אינו קלע כי אם רכז אבל אני זוכר די הרבה קליעות מכריגות שלו, הבעייה שהן לרוב לא במשחקים חשובים כי לפיניקס לא היו הרבה כאלו. מה שאני גם זוכר זה מסירות לטאץ'-דאון במאני טיים, כלומר לא 20 אסיסטים בגארבץ' אלה פינוי שחקן לסל קל במאני, וזה ממש לא מעט.
ואחרי כל זאת, לאל. איי. יש קבוצה אם פוטנציאל גבולי, אך הכל נחרב עם מינוי המאמן. היו לוקחים את בלאט, היה להם יותר סיכוי, למרות שגם הוא לא מתאים עבורם.

Yavor 14 בנובמבר 2012

Nash scored more than once in critical points, shots that won games, even playoff games. Moreover, he led the offense and was able to shoot or pass, depending on the situation. He's not a spot-up shooter, but he's a very good shooter. And as a guard that creates to himself – he takes very difficult shots, unlike the "pure" shooters

גיל 14 בנובמבר 2012

יאבור, אין חולק על זה שהוא הוביל את הקבוצה והיה המוח מאחוריה, וגם זה שהוא קלע מצוין. אבל מכאן ועד לומר שהוא קלע היסטורי רחוקה הדרך.

Yavor 14 בנובמבר 2012

גיל
זה יבור, קודם כל.
חוץ מזה, מהו "קלע היסטורי"?
לדעתי, מי שקלע 1,600 שלשות בקריירה, והוא עשירי בהיסטוריה בקטגוריה הזו, פלוס האחוזים המטורפים שלו והקומבינציה 40-50-90 של אחוזי שדה, שלוש ועונשין – אני בהחלט מחשיב אותו כהיסטורי (בשילוב זה שהוא מייצר לעצמו את הזריקות)

גיל 14 בנובמבר 2012

כדי להיות משהו היסטורי צריך לעשות דברים יוצאי דופן. זה יפה שהוא עשירי בקליעות לשלוש, אבל חלק מזה נובע מקריירה מאוד ארוכה של 17 שנה, וגם אז הוא עדיין רחוק מאוד ממקום ראשון ושני. תסתכל על אלן ומילר, אלו קלעים היסטוריים שמציבים סטנדרט מסוים למה צריך להחשב היסטורי. לדעתי אתה צריך להיות לא רק קלע מעולה אלא האופציה הראשונה לקליעה, ובנוסף ליצור מיתולוגיה של קליעה. אצל נאש זה פשוט לא קיים ומה שזוכרים ממנו ובצדק זה את יכולת ניהול המשחק הפנומנלית שלו ואיך הוא עושה אחרים סביבו לטוב יותר. בזה הוא היסטורי.

זאב אברהמי 14 בנובמבר 2012

גיל
זה פרמטר לא הוגן. אתה עושה השוואה כמותית, ואז ברור שלקלעים כמו אלן ומילר תהיה כמות גדולה יותר של סלי שלוש. זהו תפקידם. אחד הקלעים הגדולים בהיסטוריה מתייחס ל: שוויון, חמש שניות לסוף, אצל מי אתה רוצה את הכדור לקליעה חופשית, מכל טווח. ואני אומר שנאש, היסטורית, הוא בעשיריה שאני רוצה.

Yavor 14 בנובמבר 2012

בגלל שאני לא חושב שאין לך מושג, נראה לי שמה שכתבת נובע מזלזול:
קודם כל נאש צריך את הכדור ביד כדי לפרוח. נגיד והוא יתעלה על זה, מה גורם לך לחשוב שהספסל ייתן משהו רציני? לאיטלקי יש מוניטין של אחד ש"שוכח" לעשות חילופים, אפילו יותר מבראון, ושוחק את כוכביו עד שהם לא מסוגלים לנשום במאני טיים. עם כל קבוצת פיניקס הגדולה, לא היו שם יותר מ-8 שחקנים שראו פארקט.
ונקודה אחרונה – אמרה פרח כי היתה לו את האפשרות לא רק להתגלגל לסל אחרי הפיק אלא גם לקלוע את המיד ריינג' ג'אמפר. דוויט שמע פעם על הזריקה הזו? (זו אגב הסיבה שאני לא מתלהב ממשחק הפיק אנד אול שאמור להיות "מעולה" בין נאש להאווארד)

זאב אברהמי 14 בנובמבר 2012

יבור

אני לא בטוח שאתה צודק בקשר לנאש, במצב הבריאות הנוכחי, ובהתחשב בשלב שהוא נמצא בקריירה.

אם דאנטוני יצליח להוציא מספרים משחקנים 6-8 של הלייקרס, הם לוקחים אליפות בהליכה. ותשמע, דאנטוני הוא רב אמן בניפוח סטטיסטי.

אלעד 14 בנובמבר 2012

מתקשה להסכים איתך הפעם. כלא-אוהד של הלייקרס (שלר לומר שונא) נאנחתי אנחת רווחה שהם לא לקחו את ג'קסון. אני לא רואה את ד'אנטוני מריץ איזו שיטה שלא תהיה לו, עם קובי בקבוצה. זו לא הקבוצה של נאש, שכשלעצמו כבר לא צעיר (מתי הוא בכלל חוזר, אגב?). יהיה מעניין לראות איזה הגנה הם ישחקו שם.
אם הוא לא יצליח להכניס להם סדר ושיטה, הפרוייקט הזה יתפרק. זה לא מיאמי, שבאיזשהו שלב לברון אמר על הזין שלי, והתחיל לשחק ב-5 עמדות. כאן לכל כוכב יש תפקיד מוגדר וצריך לחבר ביניהם, ולשלב את האחרים. לא רואה איך ד'אנטוני עושה את זה.

גיל שלי 14 בנובמבר 2012

הלייקרס לא היו רלוונטיים גם אם ג'קסון היה חותם שם. הגרף של קובי נמצא בירידה כבר שנה שלישית. נאש יותר צעיר מקיד בשנה, אבל מעולם לא היה השומר שקיד היום, וכשחקן שבנוי לא רק על מהירות המחשבה אלא גם על מהירות הרגליים, גיל 39 לא מבשר טובות. דוויט הווארד לא הראה שום רצון ללמוד דברים חדשים מאז שהגיע לליגה.
הלייקרס הם מועדון מפואר, אך כזה שצריך להבנות מחדש. לא בטוח שהווארד יעדיף לחתום שם ולא בברוקלין.

איציק 14 בנובמבר 2012

אתה בידיוק דרכת על הפצע של אל. איי. יש לה שני שחקנים שצריך להחביא בהגנה, נאש וגאסול. בדיוק כמו שהחביאו את שאראס וויצ'יץ'. הבעייה שד'אנטוני לא מאמן הגנה ואין לו מושג איך מחביאים אותם. איזה ת'יבאדו היה יכול לעשות זאת, לא ד'אנטוני.

אלעד קאופמן 14 בנובמבר 2012

ד'אנטוני רוצה להביא את נייט מקמילן בתור מאמן הגנה…זה יכול לעזור לא? :)

איציק 14 בנובמבר 2012

כן, להתקפת היריב :-)

Lior NYC 14 בנובמבר 2012

אתה יכול להוריד את המילה הגנה אחרי מאמן.
דאנטוני הוא עוד אחד מאותם מאמני NBA שרק עומדים על הקווים ומגיעים לאן שהשחקנים לוקחים אותם.

ניינר 14 בנובמבר 2012

חבל שלא החתימו את ג'קסון, הרבה יותר כיף לראות את הלייקרס מתרסקים עם הזן פאקר על הקוים

matipool 15 בנובמבר 2012

לייק .
עם כל מאמן זה יהיה תענוג לראות אותם מתרסקים .

ג'רמייקל רוג'רס 14 בנובמבר 2012

ורק אני חושב שהעובדה שקובי ופיל לא החליפו מילה שנתיים קשורה להחתמה של דהאנטוני?
קובי שם וטו על פיל.
הוא זכה באליפות בלי שאקיל עכשיו הוא רוצה להוכיח שהוא יעשה מה שמייקל לא עשה ולזכות באליפות בלי פיל.
יניב קטן יכול ללמוד עוד כמה דברים מהממבה.

ניצן פלד 14 בנובמבר 2012

ד'אנטוני ושחקנים 6-10?!
אתה רציני?

אחד הדברים שהכי זכורים לרעה מהתקופה הנפלאה שלו בפיניקס זה שהחמישייה שלו שיחקה 35+ דקות, ושהוא התבסס על שבעה שחקנים ב-95% מהזמן.

מידן 14 בנובמבר 2012

אני מניח שהווארד יותר מתאים להתקפת המשולש מאשר למשחק מהיר מצד לצד. אני לא ראיתי משחקים שלהם השנה, אבל מהתקצירים נדמה שיש להם הגנה מאוד רכה… וזה מוזר כשיש לך את שחקן ההגנה הכי טוב (או לפחות ב3 הראשונים) ועוד כמה שומרים מצויינים (ארטסט, בראיינט וחברים). לא היה חכם יותר להביא מאמן הגנתי? סטייל טים טיבודו שכזה… את ההתקפה הם כבר יבינו בעצמם.

אלון 14 בנובמבר 2012

כל עוד הם לא ניסו הפעם לגנוב מאמן מכללות מפורסם זה לא משנה מי יאמן שם. הם יכשלו בכל מקרה.

זאב אברהמי 14 בנובמבר 2012

מסכים איתך

עידן 17 בנובמבר 2012

אל תקשיב לו אתה נהדר.

פנדלוביץ' 15 בנובמבר 2012

יש בכלל איזו קבוצה ב NBA שמשחקת את המשולש?

עידן 17 בנובמבר 2012

שמח לקרוא אותך כותב על כדורסל.
ההערה על שחקנים 6-10 קצת לא ברורה לאור העובדה שבפיניקס דאנטוני התעקש תמידית על רוטציה של שבעה שחקנים ומתיחת הדקות של החמישייה מעל 35 דקות. תכונה מעצבנת, ועקס אכילס בייחוד לאחר ההרחקות מול סאן אנטוניו. לא יודע עוד כמה עונות יש לנאש בארסנל אבל אין לו את הגוף של קיד.

Comments closed