סופרבול. תחזית

(פוסט חי החל מחצות)

אני לא רוצה להפריז כאן, אבל בואו ונרד רגע מהעץ של ההתקפה הכי טובה מול ההגנה הכי טובה. בואו נרד מהעץ הזה ונטפס על עץ אחר, גבוה הרבה יותר. סטטיסטית, אנחנו הולכים לראות את ההתקפה הכי טובה אי פעם (במזג אוויר שמדגדג את האופטימלי), נגד הגנה שלא ראינו כמוה מאז בולטימור של שנת 2000.

SUPERBOWL1

 

אני לא רואה פה שום אפשרות חוץ מללכת על דנבר. זה לא רק מאנינג בעונת שיא, עם שבועיים להתכונן ומזג אויר אידיאלי (יחסית לפברואר בניו יורק, אלא אם הטיפות יהפכו לגשם סוער), זו בעיקר העובדה שנדמה שדנבר הגיעה לשיא בדיוק בזמן. קו ההתקפה שלה לא נתן ליריבות להגיע למאנינג, הרצים רצו, וקו ההגנה מנע מהקבוצות היריבות יארדים משמעותיים על הקרקע. זו העובדה החשובה ביותר, כי ברגע שמשחק הריצה נעצר, הגנת המסירה של דנבר לא נאלצה להיאבק באתגרים גדולים.

הנה הדבר שאני קצת סקפטי לגביו. היריבות שדנבר ראתה בפלייאוף שיחקו, פחות או יותר, פוטבול ברמה שדנבר פגשה לאורך כל העונה. (חוץ ממשחקי הבית שלה, דנבר שיחקה נגד האיי אף סי דרום ואנ.אפ. סי מזרח). היא לא ראתה משהו בסדר גודל של סיאטל. עזבו את ההגנה, מי שמנצח את בריידי ופיליפ ריברס, לא בדיוק מתכונן ליכולות האלתור של ראסל ווילסון (נגד שני הראשונים, דנבר היתה חייבת להוציא אותם מכיס המסירה, היום היא חייבת להשאיר את ווילסון בכיס המסירה). ואף אחד מששת הרצים האחוריים שהיא פגשה בשבועיים האחרונים, לא הכין אותה לפיזיות של מרשואן לינץ'.

היתרון העיקרי של דנבר במשחק הזה הוא ווז ווקר. אם יש נקודת תורפה בהגנה של סיאטל אז היא נגד הסלוט רסיבר ומשחק מסירות קצרות לאמצע המגרש. אבל אני חושב, וזו לא פעם ראשונה שאני כותב את זה, שווקר הוא שחקן שמתקפל ככל שהמעמד גדול יותר. ואני חושב שהשחקנים של סיאטל זוכרים היטב מה ווקר עשה לאקיב טאליב, ואני מצפה מההגנה הזו, בעיקר משני הסייפטים שלה, להרביץ חזק ומיד בהתחלה, אפילו במחיר של עבירות, כדי לטעת פחד ברסיברים של דנבר. אם מאנינג יוותר על משחק מסירות קצר, זה יילך לידיים של סיאטל: הקורנרים שלה הם מיירטי כדורים, ואני לא חושב שלדנבר יש קו התקפה שיכול להחזיק את בנט ואבריל מספיק זמן כדי לתת למאנינג את המסירה הארוכה.

מרוב דיבורים על הגנה והתקפה, שכחו בשבועיים האחרונים על מה שבאמת מנצח משחקי פוטבול גדולים, הקבוצות המיוחדות. לדנבר יש בועט ומרחיק בעיטות טובים יותר, אבל הקבוצות המיוחדות של סיאטל אפשרו רק 3.2 יארדים בהחזרות בעיטות. ויש להם שני מחזירי בעיטות מצויינים. אז אני חושב שסיאטל תנצח את הקרב על עמדת שדה.

אני חושב שמאנינג יודע בדיוק על מה הוא משחק היום. נצחון על הגנה היסטורית יהפוך אותו מהמוסר הכי גדול בתולדות המשחק לאחד משלושת הקוורטרבקים הגדולים בהיסטוריה (טום בריידי, היריב ההיסטורי, ניצח שלוש קבוצות די בינוניות בסופרבול). וזה יהיה נצחון שרשום עליו, על קבוצה שהוא הרים מתוך גימיק טיבו. והוא יעשה גם מה שג'ו מונטנה וברט פארב לא הצליחו לעשות.

מאזן של נצחון אחד ושני הפסדים, ישים את מאנינג בקטגוריה מסויימת עם קורט וורנר. למאנינג מגיע להיות הרבה יותר. לפחות בריידי, לפחות אייקמן. הוא יצטרך להרוויח את זה הלילה, ואני לא חושב שיש לו מספיק ז'יטונים בשביל קאם קאנסלור וארל תומאס.

סיאטל 24:27

ליגת שוקי ההון - הנטייה להגביר את הסיכון
התיקו בברומיץ'

47 Comments

אבי 2 בפברואר 2014

נגיד ופייטון מנצח, אז זה הוא, מונטנה ומעניין אותי מאוד
מי השלישי?

עורב סגול 2 בפברואר 2014

גוני יונייטס

גיל שלי 2 בפברואר 2014

אין ממב שפייטון מוותר על המסירות הקצרות. אני גם לא רואה את סיאטל שמים 27 נקודות על הלוח.

זאב אברהמי 2 בפברואר 2014

אם יהיו לו מסירות קצרות, הוא ינצח את המשחק. סיאטל תהיה חייבת לעצור את זה, כי זו לא קבוצה שעושה התאמות בהגנה.

Amir A 2 בפברואר 2014

אני מסתכל החוצה מהחלון ומתבאס מהשמש הזורחת ומזג האוויר הנעים. אם סופרבול בניו-יורק בפברואר אז שיהיה עד הסוף.

גיל 2 בפברואר 2014

אברהמי, לרגע נבהלתי. אחרי כל המחמאות למאנינג חשבתי שעוד תהמר עליו בטעות ואז הלך עליו. אני שמח שאתה דבק בהימורים נגדו כי זה אומר שהוא ינצח. למורשת נדאג אחר כך.

ולפני שמכתירים את סיאטל כהגנה היסטורית נראה אותם היום. ההתקפה הממוצעת שהם ראו במשך השנה היו מדורגות במקום ה-23! בליגה. אני חושב שפייטון ימצא את החורים בהגנה ככל שהמשחק יתקדם גם אם זה יעלה באיזה אינטרספשן או שניים. ההגנה עליו תהיה הסיפור וגם ההגנה נגד הריצה. אם יעצרו את לינץ' ווילסון יצטרך לנצח להם את המשחק הם במצב טוב. סיאטל הם קבוצה שלא שמים הרבה נקודות על הלוח ואם דנבר שמים משהו בסביבות 25 נקודות יהיה קשה לנצח אותם.

אתה באמת חושב שברמה כזו יכולים לטעת פחד ברסיברים? זו נשמעת לי קלישאה גדולה מאוד. אם סיאטל ישחקו פרוע ויספגו הרבה עבירות בהתחלה הם יכולים להכנס לבור שלא יצאו ממנו ולכן זו דווקא תהיה טעות לעשות את זה. משחק פרוע כמו בשבוע שעבר ישחק לרעתם כי מאנינג הוא לא קפרניק.

מה שאני מצפה זה מסירות קצרות וריצה של דנבר מההתחלה. מאנינג לא ינסה לאתגר את הקורנרים של סיאטל בהתחלה וינסה לשלוט בשעון. מורנו יהיה המפתח כי אם הוא יצליח לרוץ ולהחזיק את ההגנה על העקבים שלהם אז זה יפתח את כל ההתקפה.

טל 2 בפברואר 2014

האמת שגם אני נלחצתי , רצתי מהר לסוף הפוסט ונרגעתי.
אני די משוכנע שאחד מהקב הגדולים של המשחק בלי קשר לתוצאה היום ינצח את המשחק.

זאב אברהמי 2 בפברואר 2014

גיל

מורנו הוא שאלה גדולה כי אף אחד לא ממש רץ עליהם. אם הם יצליחו לחבר את המסירות הקצרות אז המשחק שלהם בטוח. לגבי רסיברים ומכות. זה עבד טוב מאוד בניו אינגלנד נגד הרסיברים באינדיאנפוליס.

טל בן יהודה 2 בפברואר 2014

אני חושב שהשיפוט של מאנינג מראה עד כמה תרבות הספורט שלנו מגוכחת.
משחק אחד לא יכול לקבוע קריירה שלמה… כלומר, מסתבר שהוא יכול, אבל זה פשוט רדוד ומוטומטם.

אם מישהו מוכן לומר ״אם פייטון מנצח הערב משחק אחד, הוא מהגדולים בהיסטוריה״, אז שימו אותו בקטגוריה הזו כבר עכשיו, ב-20:00 בערב… לפני בעיות הפתיחה. בדיוק כמו האנשים שטוענים עכשיו ״גם אם פייטון ינצח הוא לא שייך לשם״.

גיל 2 בפברואר 2014

זה נכון והבעייה המרכזית היא ששופטים לפי התוצאה של הקבוצה ולא היכולת של השחקן. אם מאנינג שם 5 ט"ד על ההגנה שלהם ונותן ק"ב רייטינג מושלם ועדיין מפסיד את המשחק, מה זה בדיוק יאמר?

Amir A 2 בפברואר 2014

שהוא לא בריידי.

קוקו 2 בפברואר 2014

זכרון זה דבר מתעתע שאי אפשר לחזות. לטרי ברדשו ולמונטנה יש 4 טבעות – את מי זוכרים כגדול? ליניטיס יש רק אחת (נדמה לי) והוא אגדה. מבזבזים הרבה מלל בניסיון לעצב את ה"מורשת" של מאנינג מראש.

זאב אברהמי 2 בפברואר 2014

טל,

הויכוח על מאנינג הוא ויכוח לגיטימי. אני בכוונה עושה הפרדה מוחלטת בין מוסר לקוורטרבק. אין לי ספק שהוא המוסר הכי טוב בתולדות המשחק.

הבעיה שההתקפלות של מאנינג היא שיטתית. היא התחילה בקולג'ים נגד פלורידה והמשיכה באינדיאנפוליס. מי שחי באמריקה מספיק שנים מבין את ההבדל. שחקן בסדר גודל של מאנינג לא יכול לפרוש עם מאזן פלייאוף מאוזן או מאזן סופרבולים שלילי.

גיל 2 בפברואר 2014

אבל למה זו התקפלות? הקבוצה הפסידה לא רק הוא. ברוב השנים באינדי היו לו קבוצות נחותות לפטס למשל. חוץ מזה, נניח ונלך לשיטתך ולדעת אחרים שהוא נחנק בפלייאוף. איך עוד סופרבול אחד אמור לשנות את העבר בדיוק?

זאב אברהמי 2 בפברואר 2014

גיל זה גובל בהיתממות. משתי סיבות: הראשונה היא שאלו קבוצות של מאנינג. דנבר לא היתה כלום כשהוא הגיע אליה, והקולטס מחפשים את עצמם מאז שהלך. אז אי אפשר להגיד שאת זה הוא עשה, אבל בכשלונות זה כבר על כל הקבוצה. החלק המירבי נופל עליו.

עכשיו, הקבוצות שלו לא היו נחותות מניו אינגלנד. וזה מביא אותי לטענה השניה שלך. אם הוא היה מוסר 500 יארד ועשרה טאצ'דאונים וכו', אבל אתה לא יכול להעלות טענות כאלו. ההפסדים בפלייאוף הם לא על אף משחקים גדולים של מאנינג, ברובם הם בגלל משחקים בינוניים של שחקן על

גיל 2 בפברואר 2014

אני מסכים שאלו קבוצות של מאנינג אבל כמה שיש לו שליטה על הקבוצה, יותר מכל אחד אחר בהיסטוריה, הוא עדיין משחק פחות מחצי מהסנאפים ולא יכול לעשות כלום כשההגנה קורסת כמו שנה שעברה.

לפטס בחצי הראשון של שנות ה2000 הייתה ההגנה אולי הטובה בליגה והם היו קבוצה טובה מהקולטס. נכון, הוא לא תמיד הצטיין אבל היו לו לא מעט משחקים מעולים בפלייאוף שמשום מה נוטים לשכוח. לכל ק"ב יש משחקים טובים פחות בפלייאוף כי היריבות חזקות יותר. מבחינה סטטיסטית אני לא רואה איך הוא פחות טוב מכל ק"ב אחר שתבחר בפלייאוף ולכן העליהום עליו בפלייאוף חסר פרופורציה לחלוטין בעיניי. בשורה התחתונה, יש לו כבר 23 משחקים בפלייאוף שזה כשלעצמו מספר מדהים שלמעטים אם בכלל יש.

Talo 2 בפברואר 2014

מסכים שהויכוח לגיטימי ולא חושב שאפשר להגיד מי השלושה הכי גדולים.
לא מסכים איתך לחלוטין בעניין מאנינג ולהשוותו לוורנר במידה ויפסיד הערב זה בעיני מגמתי משהו, ולא לעניין.
שמחתי שהימרת נגד דנבר, זה עבד מצויין עד עכשיו ( וגם שום בנעליים)

אריאל גרייזס 2 בפברואר 2014

הלו הלו, שלוש קבוצות בינוניות? הראמס של 2001 התפלצו עכשיו.

זאב אברהמי 2 בפברואר 2014

מצטער, לא קונה את הראמס. ניצחו בקושי את הטייטנאס, הפסידו לקוורטרבק השנה הראשונה שלו. הראמס היו הבלחה שהתמסמסה ברגע שמארץ החליף את ורמיל

גיל שלי 2 בפברואר 2014

למען האמת בריידי הפסיד בסופרבול לקבוצות בינוניות ;-)

יואלזיניו 2 בפברואר 2014

לא מספיק תקעת את הסכין – גם לסובב?

אלון 2 בפברואר 2014

בריידי זה לא הק"ב שהפסיד פעמיים לאח הקטן של פייטון?

Amir A 2 בפברואר 2014

אין לי מושג על מה אתה מדבר.

עובר אורח 2 בפברואר 2014

אחד' הדברים שעושה את המשחק הזה לכל כך מעניין הוא חוסר ההיכרות בין שתי הקבוצות, שלא נפגשו מאז שמאנינג הגיע לדנבר. יש בעונה הזו סטטיסטיקות שמראות שההגנה של סיאטל לא התמודדה עם הרבה התקפות באמת טובות (כמו שגיל הביא קודם) וכך גם שההתקפה של דנבר לא התמודדה עם הגנות באמת חזקות.
לכן באמת יכול להיות שבניגוד לכל התחזיות הצמודות, אחת הקבוצות תראה שהדיבורים עליה היו קצת מוגזמים ותתקפל מול הקבוצה השניה.
יצויין שאני באמת חושב שההגנה של סיאטל מדהימה וחסרת חולשות, וההתקפה של דנבר הסטורית, אבל כל זה לא אומר שבמפגש בין שני החלקים האלה יתפתח כמו שאנחנו חושבים, בגלל חוסר ההיכרות של הקבוצות.
אחרי פלייאוף שהיה מלא במפגשים בין קבוצות שנפגשו כבר בעונה הסדירה, כיף לקבל בסופרבול מפגש "היכרות".

גיל 2 בפברואר 2014

אגב, מצחיק אותי שכמעט כל התחזיות למשחק נותנות אותה תוצאה. 24-21, 27-24 או 20-17. תמיד זה הפרש של שלוש וסקור נמוך. למה לא 28-17 למשל לדנבר? זה ההימור שלי.

קוקו 2 בפברואר 2014

בסופרבול לרוב הסקור נמוך, 20-17 היא התוצאה הכי שכיחה.

ניינר 2 בפברואר 2014

אני חושב שדקר ותומאס הם ז'יטונים רציניים מאד. לא הייתי בונה על וולקר אבל שני אלו לא יתקפלו מול הסקונדרי של סיאטל

Amir A 2 בפברואר 2014

הסיפור האמיתי היום לא יהיה ההתקפה של דנבר או ההגנה של סיאטל. אפשר להניח שהן יקזזו אחת את השניה. הסיפור הוא ההתקפה של סיאטל מול ההגנה של דנבר. וממה שראינו במשחק מול ה-49, ההתקפה של סיאטל היא לא (ברוח הלקסיקון של האתר בזמן האחרון) וורלד קלאס. זה אולי מה שיביא לדנבר את הניצחון.

עורב סגול 2 בפברואר 2014

לפני שבועיים ראינו את קו ההגנה של סיאטל מגיע אל גור מתי שרק רצה . נראה לי שהיום הם יגיעו גם אל פייטון הרבה יותר ממה שהוא רגיל. כפי שנאמר קודם המשחק יוכרע בכמה הגנת דנבר תוכל לעצור את לינץ ובקבוצות המיוחדות. אני לא חושב שאנחנו צפויים להצגה גדולה של פייטון, הרבה בזכות הסקנדרי המצוין של סיאטל.
סיאטל בהפרש קטן

קוקו 2 בפברואר 2014

בריידי ניצח את ה greatest show on turf עם אייזיק ברוס, טורי הולט, מרשל פולק וקורט וורנר – קבוצה בינונית? אני ממליץ על צפיה ביו-טיוב לרענון הזכרוןץ

קוקו 2 בפברואר 2014

בנוסף הליין היה 14- לסנט לואים, אכן קבוצה בינונית.

בני 2 בפברואר 2014

נכון, טום בריידי תיקל את מרשל פואלק תפס אינטרספשרנס וגרם לוורנר לפאמבל. קצת סאבטקסט, ההגנה של הראמז היתה בינונית וטום בריידי היה בינוני מאוד מולה.

קוקו 2 בפברואר 2014

טיעון שלא מחזיק מים – בריידי היה טוב במשחק ונתן דרייב אחרון מנצח מדהים לשחקן שהתחיל לפתוח באותה עונה. יש לציין שב 2007 בריידי נחנק.

בני 2 בפברואר 2014

אני ממליץ לך לראות את המשחק שוב כדי לרענן את הזיכרון. לבד מאותו דרייב מיתולוגי בסוף המשחק בריידי היה גרוע. הדרייב האחרון מעלה אותו לבינוני. אני יכול לציין 5 שחקנים יותר טובים מבריידי באותו משחק

גיל 2 בפברואר 2014

כן, בריידי ניצח עם 145 יארדים במסירה וט"ד אחד. הוא בקושי היה מנהל עבודה אז, שלא לדבר על הספייגייט שכנראה היה מעורב.

זורק מילה 2 בפברואר 2014

כל מי שלא אוהד דנבר או אוהד אישי סלאש מעריצה היסטרית של פייטון בעד הסיהוקס היום. מהבחינה הזו לסיהוקס מעולם לא היו כ"כ הרבה אוהדים כמו שיהיו לה היום.

אני רוצה סיהוקס, לא כי אני שונא את פייטון אלא כי אני מתעב את…. אבל דנבר תנצח. מברוק לפייטון, באמת בחור חיובי. מגיע לו קצת נחת אחרי קריירה רצופה בכשלונות פלייאוף.

ירוק 2 בפברואר 2014

ממש לא חושב שאתה צודק. אני גר בארה"ב (ועוד במערב) ודווקא שמעתי הרבה אנשים שנוטים להיות בעד דנבר.

אנשים פשוט מרגישים (אני ביניהם) שמגיע לפייטון.

גיל 2 בפברואר 2014

הרבה אנשים בעד דנבר בגלל מאנינג וגם בגלל הסיפור של שרמן אבל רוב הפרשנים הולכים עם סיאטל דווקא.

אילי 2 בפברואר 2014

המשחק פתוח לחלוטין. מעבר לבלה בלה של ההגנה הכי טובה מול ההתקפה הכי טובה לדעתי המשחק יוכרע דווקא בפעולות קטנות (או גדולות) של מישהו לא צפוי כמו ווילסון.
פייטון, עם ההערכה העצומה אליו כאחד מהגדולים אי פעם (פחות טבעת או יותר טבעת אינם משפיעים על גדולתו והישגיו וקידום המשחק ) איננו מצטיין במשחקי פלייאוף ותחושתי שהוא יקרוס בנסיון לבנות את המורשת שלו במשחק הכי חשוב לשם כך.
הימור: סיאטל 14-17
נ.ב.
עקב תקלת טלוויזיה ומחשב – מישהו מכיר פאב בפ"ת שמשדר המשחק?

ירוק 2 בפברואר 2014

גם פאב פתוח בפ"ת וגם משדר את המשחק? יש לך דרישות גבוהות..

בליקי 2 בפברואר 2014

דנבר ביותר מטאצ׳דאון

ואח״כ מה?

Yavor 2 בפברואר 2014

אברהזי, לא נמאס לך לשבש את שמו של ווס וולקר?
זה נובע מחוסר תשומת לב או במתכוון, כי אתה לא מחבב אותו?

היסטוריון של ספורט 2 בפברואר 2014

קשה קשה.
עד עכשיו יש לי 100 אחוז הצלחה .
הלב אומר דנבר השכל אומר סיאטל .
כמעט תמיד אני הולך עם השכל אך היום הלך אם הלב.
זה יהיה "בפוקס " אך פוקסים נחשבים.
דנבר 21-24

גיל 3 בפברואר 2014

היסטוריון, אין לך 100% הצלחה. שנינו הימרנו על הניינרס בסופרבול.

היסטוריון של ספורט 3 בפברואר 2014

יכול להיות כבר עבר הרבה זמן…

היסטוריון של ספורט 3 בפברואר 2014

לא הולך לו כלום

Comments closed