בגלל זה אני לא דואג

בלאט ימצא את השיטה לכל חומר שחקנים נתון (ורוט זה לא חג'ג')

הסיטואציה של לקום כל בוקר ולחטוף סטירה די זרה לי. כל בוקר אני מתיישב עם הקפה שלי ליד הילדה שאוכלת צ'יריוס עם חלב ומדפדף בחדשות הבוקר השונות באייפד (כי עיתונים זה כל כך אייטיז), וכשהאצבעות מגיעות לאתרי הספורט אני כבר מצפה לראות את השם החדש ש"חמק למכבי תל אביב מבין מהידיים".

אם זה ישראלי שלא הסתדר עם מס הכנסה, מתאזרח מאשדוד שהעדיף פאסטות על פלאפלים, חצי יהודי אמריקני שמקבל עצות מחיים רביבו על תורכיה, או סתם שחקנים שהלכו אחרי הכסף בקבוצות בינוניות ברחבי היבשת.

אבל האמת היא שהידיעות על מועמדים שחתמו במקום אחר מזיזות לי בערך כמו כל הסרטים הדוקומנטריים שאומרים לי שלאכול מקדונלד'ס זה לא בריא. ייתכן שלאחרים יש יותר מזומן, אבל לנו יש את הנשק הסודי שעומד בחליפה מאחורי הקווים ומדבר במבטא אמריקני.

מאמנים גדולים

אלה שעוקבים אחרי פגרת הקיץ של ה-NBA, ראו את מיאמי מחתימה שני קלעים ומחזקת בעיקר את השטח שנמצא מאחורי קו השלוש. ספולסטרה הבין באיזשהו שלב (או שריילי גרם לו להבין), שהסנטרים של מיאמי הם ברמה אחת מעל בובות ראווה ואולי כדאי לנסות ולנצח בלעדיהם.

מיאמי ראתה כי טוב ולקחה אליפות למעשה ללא ביג-מן. במהלך סדרת הגמר האחרונה ההיט שיתפו סנטר במשך חמש דקות בלבד, כשג'ואל אנטוני שיחק שתי דקות במשחק הראשון ורוני טוריאף שיחק שלוש דקות במשחק החמישי (כן, עוזר כשיש לך את השחקן הטוב בעולם בקבוצה. אבל אל תשכחו שפיל ג'קסון תמיד שיחק עם סנטרים בשיקאגו).

דן לה-בטארד, עיתונאי ומנחה בתוכנית רדיו מקומית ממיאמי, שיבח את ספולסטרה וריילי על כך שזנחו למעשה את סגנון המשחק שתמיד האמינו בו, המבוסס על סנטרים. "מאמנים גדולים מתאימים את סגנון המשחק שלהם לקבוצה שתחתם, ולא להפך". כשהאזנתי למשפט הזה, דיוויד בלאט הוא הראשון שקפץ לי לראש.

המסתגל

עם אידסון-פארגו-פרקינס לפני שנתיים, בלאט הנהיג כדורסל מלהיב של "קבוצת מכללות" שלחצה על הכדור, מה שהוביל להמון סלים קלים ונצחונות בהפרשים גדולים. עם לנגפורד-סמית'-הנדריקס, הוא הנהיג "קבוצת כדורסל שעטנז", שבהתאם לנקודת הזמן, הניעה כדור בחכמה וסבלנות או שיחקה כדורסל אלן אייברסוני.

וגם עם מה שיש כרגע, היקמן-שרמדיני-לנדסברג, אין בי ספק שבלאט ימצא את שיטת המשחק המתאימה ביותר כדי להצעיד את הקבוצה להצלחות באירופה. מעבר לכך, השחקנים הבאים שיוחתמו, יעצבו וישפיעו על סגנון המשחק שמכבי תפגין בעונה הקרובה, ולא ההפך.

אם זה יהיה פרקינס (אם יש אלוהים בשמיים), שאראס (סתם מלאך שאוהד מכבי) או מישהו קצת פחות מוכר לנו (כנראה שמדובר בכלל באוהדת), הסיכויים הם שצוות המאמנים יידע להפיק ממנו את הכדורסל היעיל ביותר למערך הקבוצה.

חג'ג' או אוחיון

ההחתמה האחרונה של מורן רוט הייתה מהלך שבלט מעל השאר והטיל צל של ספק אצל הרבה אוהדים צהובים. כל הסוגיה הזו הזכירה לי את ההחתמה של דרור חג'ג' לפני ארבע שנים, כשאני עדיין שומע את אבי חוזר על עצמו בקול מיואש, "הם מסתפקים בבינוניות".

אבל בהחתמה של רוט איני רואה את חג'ג', כי אם משהו שדומה יותר ליוגב אוחיון. אמנם יש פער של חמש שנים קריטיות בקריירות שלהם ככדורסלנים (האחד בן 25 והשני בן 30), אבל התפקיד שישחקו במכבי עתיד לטעמי להיות זהה: "הישראלי שכולם ייעדו לספסל וייתן עונה מפתיעה תחת קואץ' בלאט". אני בטוח שאין מאמן אחר שרוט היה מעדיף לשחק תחתיו במכבי ת"א.

*

אז בעודנו בשיא עונת הקיץ, עם ריח של חדש כשהקבוצה עדיין תחת ניילונים, יש אווירה אופטימית שתהיה לנו קבוצה שתשחק כדורסל טוב וחכם. בעונות האחרונות, בלאט הראה לנו שזו המומחיות שלו. בעונת החורף הקרובה נתחיל כבר לדבר על כך שהגיע הזמן שיביא גם גביע.

*

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 *

טל בן יהודה ב"דה באזר"

מחניים כמשכין שלום (סיפור לסוף השבוע)
גאווה וגברת זקנה / רז אדלר

24 Comments

רוני 20 ביולי 2012

מסכים איתך לגמרי! אין מאמן שאני רוצה יותר מבלאט במכבי, הוא תמיד יודע להרכיב קבוצה מעולה שתגיע לטופ 16 או אפילו לרבע הבעיה היא שמכבי לא נותנת לו את הכלים להגיע יותר גבוה כי עם כמה שבלאט מאמן מעולה הוא לא יכול להפליץ תארים מהתחת אף אחד לא יכול, אתה חייב במיוחד בעולם הכדורסל החדש שנוצר עם כל הכסף אתה חייב שהיו לך לפחות שני שחקנים גדולים שהוכיחו עצמם באירופה ושווים מליון ויותר אחרת הרבע גמר זה הגבול בשבילך.אני אומר זאת בתקווה שאדון פדרמן יחליט להוציא את הראש מהתחת ושיתחיל להשקיע קצת בקבוצה, אחרת אין לו מקום פה למרות כל ההשקעה שלו במשך השנים הללו וכל מה שהוא תרם.

ג'מיין 20 ביולי 2012

רוני, שכחת כמה מכבי היו קרובים לפיינל-פור? אני דווקא מרוצה מההנהלה כמעט כמו שאני מרוצה מבלאט, הפער הוא תוצאה של לכלוכים מצד חלק מההנהלה על שחקנים בעבר ובהווה ללא טעם וצורך.

רוני 20 ביולי 2012

-קרובים- זה כל העניין קרובים ועדיין לא שם אל תשכח שזאת הייתה סדרה של פעם בעשור היה לך הרבה מזל בסדרה הזאת הסל של הנדריקס במשחק 3 בלו במשחק 2 יוגב בכל הסדרה וגם ההתעוררות של פניני בסוף משחק 5 עזרה מאוד ואפילו עם כל זה מכבי לא עלתה, עם כל שנה שעוברת הפערים רק צומחים וצומחים אם פעם מכבי הייתה הכי מאיימת באירופה והייתה חברה קבועה בפיינל 4 היום להגיע לרבע גמר נחשב להישג. שים לב שבשנה הזאת מכבי הבטיחה עליה לרבע רק במחזור האחרון, פעם מי היה חושב על זה אפילו פעם מכבי כבר הייתה סגורה במקום הראשון עוד במחזור הרביעי. זה מדאיג לחשוב שאם זה ימשיך כך אולי ובלאט יחליט לקחת את כישוריו למקום עם יותר תמיכה כלכלית. לדעתי רענן כץ חייב לחזור הם צריכים לשים את חילוקי הדעות בצד ולדאוג לקבוצה.

ג'מיין 20 ביולי 2012

מזל היה שם, זה נכון, וכל המקרים שציינת נחרטו בזיכרון כרגעים רומנטיים ומופלאים של קבוצה מלאה בלב ואהבה למשחק (אולי קצת הגזמתי). אני מעדיף את זה בהרבה על קבוצה עשירה שמתחילה עונה עם ציפיות מטורפות, ממשיכה עם טונות של לחץ וכאבי ראש ומסיימת עם אכזבות, ריבים וכשלונות יחסיים. אבל כזה אני, האנדרדוג עושה לי את זה יותר. לעלות לסדרה מול אובראדוביץ' עם אוחיון בפרונט של הקבוצה פשוט מרגש יותר משחקני מיליון וחצי דולר לעונה.

רוני 21 ביולי 2012

מסכים איתך לגמרי אני גם לא רוצה שנהפוך לאחת מהקבוצות הטורקיות או האיטלקיות ששופכות כסף אבל מה שאני מנסה להגיד שבלי כסף בכלל אין לנו באמת סיכוי לשרוד בעולם הזה וראה דוגמא בכדורגל כשהשייחים משתלטים על קבוצות ומבזבזים מיליונים סתם כך אז באמת נראה לך שקבוצה קטנה יכולה להצליח ככה? הסיכויים הם נמוכים וגם תסמוך על בלאט שידע איזה שחקנים להביא ואיך לדאוג שהכל ילך טוב כי כמו שהוא הוכיח כבר הוא יכול לשנות כל שחקן ולהתאים אותו למכבי.

ג'מיין 20 ביולי 2012

בהחלט! אין כמו דייב, לטוב ולרע הוא האיש החשוב במכבי. פוסט נפלא, מתמצת את תחושותי בעונות האחרונות ובעיקר בפגרה הנוכחית. מסכים עם כל מילה חוץ מההערה על מקדונלדס. בנאדם, אל תאכל שם – זה רוע טהור.

MOBY 20 ביולי 2012

אני מאמין גדול בבלאט.
אבל זה מתחיל להישמע כמו הסיפור על החמור והורדת הגזרים לאט לאט…

יוסי 20 ביולי 2012

למי הקרדיט על הטור היפה?

roei034 20 ביולי 2012

1-טל- מיאמי עברה לשחק עם לאברון כמספר 4 רק בלית ברירה כשבוש נפצע.לדעתי זה המקום של לאברון כמסיים ולראיה כמות זריקות השלוש שהוא לקח השנה הייתה פחותה משמעותית משנים שעברו.
2-ברגע שלא משאירים את שלד השחקנים החשובים שנה אחרי שנה אז קשה ליצור שושלת וקבוצות גדולות. זה שבלאט נמצא זה לא סיבה לא לדאוג.
3- בוא נקווה שרוט יהיה אוחיון ולא חגג.למרות שבגיל יש הבדל של 5 שנים קריטיות כמו שציינת.

בר שושני 20 ביולי 2012

מגניב. אינשאללה שנה הבאה תביאו את ארז כץ ותחכו לפריצה שלו תחת בלאט.

אזי 20 ביולי 2012

טל, אתה יודע ממה אני פוחד?
שיום אחד תדפדף באייפד שלך, ותגלה שבלאט מעדיף פסטה על פלאפל.
בלאט הוא הדבר היחיד שהחזיק את מכבי בשנתיים האחרונות, וכנראה שגם העונה יהיה דבר דומה.
דיוויד פדרמן כאילו מנסה לראות כמה אפשר למתוח את החוט שלו עד שהוא יקרע..

מצד אחד, פדרמן מרכיב שחקנים במכבי שבלאט לא רוצה
מצד שני, בלאט ברוסיה עם הנבחרת שלו… הוא לא יכול להרכיב קבוצה בעצמו.

בצורה הזאת, אני לא בונה על גמר בשנים הקרובות.

עופר 20 ביולי 2012

פיל ג'קסון שיחק עם סנטר כי היו הרבה יותר סנטרים איכותיים. אם הוא לא היה משחק עם סנטר הוא לעולם לא היה עובר את יואינג. מיאמי לא שיחקה עם סנטר כי לאוקלהומה אין סנטר.

אמיתי 20 ביולי 2012

ביל קרטרייט? סנטר? היה גם איזה אוסטרלי אם אני לא טועה.

בר שושני 21 ביולי 2012

בתקופה הראשונה של ההצלחות, כלומר, עד 1993, היו שם קרטרייט (מאוד אנדרייטד ותמיד הגביל מאוד את יואינג), וגם סטייסי קינג, וויל פרדו וסקוט וויליאמס. ביניהם, היו לשיקאגו 24 עבירות לתת על העמדה מספר 5 של היריב כל משחק.

בתקופה השניה, זה היה לונגלי, וונינגטון ופאריש (או דיקי סימפקינס מאוחר יותר, וגם ביזון דלה לתקופה קצרה).

תמיד היו שם סנטרים. והם אפילו שיחקו תפקיד לא קטן בהצלחה של שיקאגו.

אופיר 21 ביולי 2012

בלאט הוא באמת מאמן גדול אבל יש לי הרגשה שלא רחוק היום שרקאנטי ופדרמן ישארו עם השמוק ביד ובלי בלאט. יש תחושה שזו העונה האחרונה של בלאט במכבי ואחריו אני לא רואה מישהו שיכול להחליף אותו.

מעניין איך מאמן כמו בלאט עם מנטליות אמרקיאית לא מנסה את מזלו בNBA אפילו כעוזר מאמן זוטר ברגע שהוא יכניס את הרגל בדלת אין לי ספק שתוך זמן קצר הוא יהיה ראוי להוביל שם קבוצה.

בני תבורי 21 ביולי 2012

סימן ראשוני לנפילת אימפריות מתחיל בצורך ללמוד שמות חדשים כל שנה.

טל בן יהודה 21 ביולי 2012

בני,

לא שאני בהכרח חולק עליך, אבל אני חושב שמכבי מהווה את ההפרכה של התיאוריה הזו.
היא נחשבת ל״איפריה ספורטיבית״ במשך כמה עשורים, ולצד התקופות שהיא הצליחה לשמר סגלים, היו את התקופות שזרים וישראלים התחלפו כל שנה.

בני תבורי 21 ביולי 2012

טל,
אל תתווכח עם נסיון של אוהד הפועל פ"ת… :)

רוני 21 ביולי 2012

בגלל זה אני כן דואג.כי בלאט אמר שמורן רוט לא בתוכניות שלו,והנהלת מכבי החתימה אותו. כנראה ברירת מחדל.אני לא מבין את מורן למה הוא חתם בקבוצה למרות שבלאט לא רוצה אותו.מעניין למה כולם בורחים ממכבי?????????????????

אלעד 21 ביולי 2012

טל, זה נחמד שכמכביסט אתה נוטה לעוורון קל בכל מה שנוגע להדרדרות הקבוצה שלך, אבל בוא אזכיר קצת עובדות ואח"כ אפרשן:

מתוך 5 גביעי אירופה ויורוליג שבארון של שמעון, 4 הגיעו מסגלים המשכיים – 77' ו-81' עם אולסי, מיקי, מוטי, בואטרייט (שכחתי מישהו?), 04' ו-05' עם אותה חמישייה מופלאה ואחד דירק שארפ (לא שכחתי אותך גור, ריספקט…). גם בין 2000 (גמר, אוי קטש…) ל-2001 היו ממשיכים, אם כי שם בעיקר הסיפור הוא פיני ודיויד.
כלומר, כמו שציינו כאן בצדק לפני, תארים באים עם המשכיות, אלא שהיום המשכיות=כסף (מקרה פארגו ואידסון לדוגמה).
זריית החול בעיני האוהדים ש"מכבי לא רוצה ליפול כמו כל הקבוצות שמבזבזות ואח"כ נופלות" היא שקר ברור – מכבי קטפה תארים בעידן הכסף הגדול כשהייתה תחרותית כספית (מישהו אמר רענן כץ?), הייתה קרובה בלבד כשהידקה חגורה מעט, ולא התקרבה כשסגרה את השיבר. האם רקנאטי/פדרמן מזלזלים באינטליגנציית האוהדים עד-כדי-כך שהם מבקשים מהם להאמין שעבור הבעלים "קרוב לגביע" זה כמו "יש גביע"? ביץ', פלייייייז… אין דבר יותר קשה לאדם עשיר מאשר להודות בכך שהוא אינו עשיר מספיק בשביל גחמותיו, ולצערם זה המצב כרגע אחרת לא היו מופיעים כל הרינונים בנוגע לזחילה לעבר רענן כץ (אגב המשכיות, מיאמי לקחו אליפות אחרי שנתיים עם אותו סגל).

המשכיות סגל או לפחות חלקים חשובים בו היא תנאי לתארים גם בכל קבוצה אחרת – כל אלופת יורוליג ונ.ב.א. מראה את זה. אתה באמת צריך שאפרט…?

"אימפריה ספורטיבית"? שמא על אליפות ישראל אתה מדבר? מכבי נעלמה לחלוטין מהמפה האירופית בשנות ה-90', שהיו שנות המעבר לעידן-הכסף באירופה, כך שלא ברור מה מבדיל אותה מאותן קבוצות ש"בזבזו ונפלו"… הרבה יותר נכון לומר שלכל קבוצה יש גרף שבו יש תקופות עלייה, יציבות וירידה, ושיש מתאם בין התחרותיות הכספית לבין תארים.

שוב, כמו שציינו כאן לפני, גם עלה התאנה בדמותו של דיויד בלאט (מאמן מצוין, אם-כי לא נעדר פגמים) לא יכול להסתיר את עירומו של המלך – וכי חושב אתה שבלאט הגיע למכבי על-מנת להכשל? אם יש מישהו במכבי ש"קרוב לגביע" צורב את נשמתו פעם אחר פעם, הרי שקוראים לו דיויד בלאט. כמה פעמים עוד יוכל לשמוע שבמכבי רק פיני יכול להביא תואר יורוליג (הפטפטן שלא גמר תיכון…אוי לבושה של בוגר האוניברסיטה היוקרתית…)? שהוא בעצם מתאים להיות רק עוזר-מאמן?(ועם כל הכבוד לבנטון טרוויזו ונבחרת רוסיה, במכבי לא מתחשבים בהן כמדד – הראשונה לא הגיעה בתקופתו לטופ האירופי והשניה היא נבחרת). בלאט איננו טפש (בלשון המעטה…) והקדנציה הראשונה שלו במכבי עם פארסת האדריאטית ורצונותיו שלא מולאו עדיין חקוקה היטב בזכרונו. אתה באמת חושב שתחושת הדה-ז'ה-וו לא מקננת בו כרגע ומתעצמת מיום ליום? אף קבוצת נ.ב.א. לא תיתן לו את המפתחות אלא אם יביא גביע, והוא שכבר היה קרוב לשם לאחר התואר האירופי עם רוסיה (אך לא קיבל את הפנייה שרצה – שוב רק קרוב…) יודע זאת יותר טוב מכולם. בלאט רואה עצמו כווינר וכמצוי בשורה אחת עם גדולי המאמנים האירופאיים (שלא לומר שאיפות נ.ב.א.) וההשוואה המשפילה ביותר עבורו מבחינת מבחן התוצאה היא עם צביקה שרף – מאמן מקובע שלעד נועד להוציא מים מן הסלע אך בשערי הארץ המובטחת לא יבוא…אני היחיד שנאום ה"אני לוזר?" של שמעון פרס מהדהד לו כרגע?

ד. אם כבר אימפריות, הן שוקעות לאט… גם הטיטאניק לא טבעה מיד לאחר הפגישה עם הקרחון – תן לי להזכיר לך שלא החושך הוא מבשר השקיעה אלא הדמדומים.

מילה אחרונה – עדיף שבמכבי יתחילו לחשוב על העידן שאחרי שמעון, ואינני מתכוון לפרס (הוא לעולם לא ימות…אך לצערו, דיויד, גם לא יהיה ראש-ממשלה יחיד).

טל בן יהודה 22 ביולי 2012

היי אלעד,

תגובה כל כך ארוכה ומשוקעת דורשת התייחסות ותגובה.
יש כמה דברים עימם אני מסכים, וכמה דברים שלא. אנסה להתייחס לרוב:

– סתם כדי לדייק, האליפות אירופה של 04, לא באה כתוצאה מהמשכיות. שאראס ובאסטון הם שחקנים שלא היו בקבוצה שנה קודם לכן, גם פארקר לא. פארקר היה בקבוצה שנתיים לפני כן, אז הוא לא היה זר למערכת אבל למעשה זו הייתה חמישייה דיי חדשה (או לפחות 60% ממנה). בנוסף למאמן חדש-ישן בדמותו של פיני.

– עכשיו, אני אשתמש בנקודה הקודמת כדי להמשיך לנקודה אחרת. באותה עונה של 03-04 שהייתה קבוצה (יחסית) חדשה, היא הייתה על סף הדחה (נס ז'לגיריס) ולא הייתה רחוקה מלסיים את השושלת באותו משחק לולא הסל של שארפ.

אך באותו האופן שצריך להכיר בעובדה שהעובדה שהקבוצה הייתה קרובה לא לזכות בכלום, צריך להכיר בשתי קבוצות חדשות לגמרי שהיו קרובות דווקא כן לזכות בגביע.

אחת מהן הייתה שנת 2000 של פיני (פארקר, קומאג'ס, מקדונלד, האפמן) שהפסידה בגמר. והשיינה הייתה של שנת 2010 של בלאט שגם הפסידה בגמר. שניהם קבוצות דיי חדשות שהגיעו כמעט עד הסוף.

– בליגה כמו היורוליג, בדגש על ליגה שמסתיימת בפיינל פור, אתה צריך לדעת "להתחבר" בזמן הנכון (קצת כמו טורניר המכללות האמריקאי). טופ 16 טוב, וסדרה חזקה והופ אתה בפיינל פור שבו הכל יכול לקרות (בדיוק ראינו את זה השנה שבו הכל באמת קרה). כמובן שהסיכויים של קבוצה חדשה פחותים יותר מקבוצה ותיקה, והסבירות יורדת, אבל לא כמו שהסבירות יורדת והסיכויים הם נגדך אם מדובר בסדרה ארוכה של 7 משחקים.

אני לא אומר כאן בשום פנים ואופן ש"לעזאזל עם המשכיות", הרי ברור לכולם שזה עדיף מלהרכיב קבוצה חדשה בכל שנה. אבל אני כן חושב שהרכב חדש קצת פחות משמעותי מב-NBA לדוגמא (בה נתת את הדוגמא של מיאמי, אבל השמטת את בוסטון של 2008 שהייתה חדשה לגמרי, התחברה בפלייאוף וזכתה באליפות באותה עונה).

– משהו בקטנה ומיד ממשיכים. אתה יכול להתייחס לביטוי "אימפריה ספורטיבית" בכל דרך שתבחר. אבל אם מכבי ת"א לא מוגדרת ככזו על ידך, אז אין קבוצה בעולם שמוגדרת ככזו. עכשיו בוא נמשיך.

– אני כמובן לא בעד "להשקיע פחות כסף". אני גם יודע שתקציבים גדולים עדיפים כשרוצים להתחרות בטופ. אבל בניגוד לנקודה שלך, אני כן חושב שבכדורסל האירופאי "קרוב לגביע" זה הכי הרבה שאתה יכול לצפות לו בכל שנה.

אני חוזר קצת על עצמי, אבל בפיינל פור, אינך יכול להבטיח שהקבוצה העשירה ביותר, או אפילו הטובה ביותר תנצח. ראינו את זה השנה. למישהו יש ספק שצסק"א היא קבוצת הכדורסל הטובה ביותר לאורך כל השנה?

אבל במשחק אחד הכל יכול לקרות. אז מה צסק"א תעשה עכשיו? עוד כסף? ואז מה, היא תפסיד בגמר הבא לקבוצה אחרת שתתגנב מאחוריה ותזכה בזמן שהיא לא הייתה מרוכזת?

ולסיום, לגבי האימפריות שוקעות לאט.
יהיה קצת יותר קל לשכנע אותי בזה אם תראה לי תקופה של 5-6 שנים של בינוניות והדחות מוקדמות (כמו בשנות ה-90) ולא שנה וקצת אחרי הפסד בגמר הפיינל פור בברצלונה.

rondi 22 ביולי 2012

אלעד וטל – שתי התגובות שלכם מעמיקות ומאירות – תודה.

טל – הפוסט הזה מכין את הגרדום של בלאט, וחבל. אין ניסים. לא הופכים יש מאין. בלאט הוא לא קוסם אלא איש מקצוע רציני. זה נכון שהוא יודע להשתמש בכלים שעומדים ברשותו באופן יעיל ביותר אבל זה לא אומר שהוא יכול להפוך כל כלי לתותח וכל סט כלים לצבא מנצח.

מבלי להיכנס יותר מדי לסיבות והאשמות, מכבי הקיץ מאד מוגבלים ביכולת שלהם להרים סגל חזק. בשורה התחתונה אין מספיק על מה להסתמך מהעבר, ואין יכולת ליצור עתיד מיידי.

כבר היינו בסרט הזה בעבר ואני לא חושב שזה מסמן את נפילת האימפריה.

אולי כמו בשנה שעברה מכבי תשיג תוצאות בינוניות עם סגל בינוני, אולי כמו לפני שנתיים היא תצליח להיות סינדרלה, ואולי היא תקרוס עם אחראיות אדירה על כתפיים מוגבלות.

בתוך כל הסבך הצהוב בלאט הוא נקודת אור של שפיות. 'המלכה' שלו עכשיו היא המתכון הבטוח להבריח אותו החוצה…

זיקי 23 ביולי 2012

במקומך לא הייתי כזה אופטימי…

אביעד 26 ביולי 2012

לא יודע כמה כמוני יש, אם בכלל – אבל אני ביטלתי את המנוי שלי למכבי השנה בדיוק בגלל הקיץ ההזוי הזה שכל כולו התנהלות לקויה וחובבנית של ההנהלה.
חוץ מקובי בראיינט אין שחקן כדורסל על הגלובוס שלא הוזכר כ"מועמד" למכבי. אתר ONE הגדיל לעשות כשכתב בכותרת ששראס 90% במכבי. לא 85%, לא 92% – 90%. לקרוא ולגחך. (למי שלא מבין, זה בלון שהפריחו לאוויר דקה לפני שסגרו את הבאסטה למנויים ותיקים לחדש את המנוי, כדי לגרום לעוד כמה לחדש את המנוי שלהם).
יש משהו מאוד בעייתי בהתנהלות של משפחת פדרמן בשנים האחרונות, וככל שעוברות השנים זה רק הופך להיות חמור יותר ויותר.
זה התחיל עם רענן כץ, עם ההבאה של קטש, עוד כל מיני עניינים בדרך, והגיע לשיא השנה בג'ורה שהוא פתח על בלאט, ההתנהלות בעניין יוגב (סביר להניח שאם הוא היה כובש את יצרו, יוגב כבר היה חתום במכבי לשלוש השנים הבאות), הסאגה עם מאריץ', וכמובן שבתחילת אוגוסט אף אחד לא יודע איך תיראה הקבוצה בשנה הבאה. ועוד.
מי שכתב בשבוע שעבר שלמכבי יש להציע יוקרה ולא כסף, שיצא מהבונקר שהוא חי בו בשנים האחרונות. אפילו שחקנים ישראלים כבר לא רואים במכבי תחנה הכרחית בדרך לאירופה – אז למה ששחקנים מבחוץ ירצו לבוא לפה?
עם כל הכבוד לבלאט, הוא לא המילה האחרונה במועדון. זה נכון שכנראה אם הוא לא ירצה שחקן מסויים, הוא לא יהיה, אבל זה לא אומר שאם הוא כן ירצה שחקן – הוא כן יהיה. לרקנאטי ופדרמן חשוב להבהיר מעל כל במה תקשורתית מי הבוס במכבי – וזה לא בלאט וזה גם לא שמעון מזרחי.
לסיכום, אני מרגיש חצוף להגיד על פדרמן ורקנאטי שהם קמצנים. מי אני? לי יש כסף לממן את העסק הזה? מצד שני, אי אפשר לבנות קבוצה מקצוענית רק על לב ונשמה. לב ונשמה זה חשוב כשיש לך את הבסיס המקצועי, ולא כדבר בלעדי. מה נאמר, נקווה שבשנה הבאה תהיה לי סיבה טובה לעשות מנוי מחדש, למרות שכמו שזה נראה גם בלאט לא ישאר במצב הדברים הנוכחי בעונה הבאה.
בהצלחה למכבי בכל מקרה.

Comments closed