התולעת הישראלית (פוסט של גיל ישי)

מסתבר שלכדורסל הישראלי יש תולעת משלה

הבהרה: בעל הבלוג נדהם מדבריו של פניני ואינו מסכים עם העובדה שהם נאמרו או עם מה שנאמר. מעבר לכך, אני סבור שפניני היה צריך להיענש וחושב שכל התבטאות כזו (גם אלה שהיו אתמול במשחק הכדורגל באשדוד) אין מקומה בספורט בישראל.

ועכשיו שזה נאמר, קבלו את דעתו של חבר ירוק (אוהד מכבי חיפה), גיל ישי. הבמה שלו.

מכל דיבורי הקללות, היריקות, שירי השואה והכדורסל הבינוני שהיה בדרבי התל אביבי, לפחות דבר אחד הקשור בלעדית לכדורסל (אני בטוח שחלקכם יתווכח על כך) קיבל משנה תוקף מהמשחק שלשום. גיא פניני ביסס את מעמדו כדבר הכי קרוב שהיה, ישנו ואולי גם יהיה לדניס רודמן הישראלי.

אין בכך כדי לטעון שהדבר טוב או רע, למרות שאני בטוח שכולנו נסכים שדניס רודמן היה חוויה וגרם לנו להתעורר מוקדם בבוקר רק כדי לראות עם איזה צבע שיער הוא קם היום.

פניני, כמו רודמן, הוא שחקן עם יכולות בינוניות פלוס. הוא לא הכי גבוה ולא הכי אתלטי, הוא לא מנהל משחק, יכולת המסירה שלו בינונית, הוא קלע סביר מבחוץ (החל מהעונה שעברה הרבה פחות טוב מבעבר) ואי אפשר להגדיר אותו כסקורר. אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו, כשהוא עולה למגרש יש איזו ציפייה לראות מה הוא יעשה.

לפעמים זה רע (העבירה ההיא על אליהו כשהיה שחקן הפועל ירושלים, העימותים השונים עם מאמנים ושחקנים, ההרחקה לאחר העימות עם ג'רמיין ג'קסון ממכבי חיפה) ולפעמים זה טוב (למי שלא זוכר, פניני היה אחד הבודדים שהחזיקו את הנבחרת באליפות אירופה הכושלת לפני שלוש שנים). בכל מקרה, זה תמיד מהנה, שונה, פרובוקטיבי.

בכדורסל המודרני, שחקן שלא יהיה פרובוקטור במידה זו או אחרת, יישכח. מייקל ג'ורדן היה פרובוקטור, גם רג'י מילר, צ'ארלס בארקלי, קובי בריאנט ועוד רבים וטובים. בארץ המצב לא שונה בהרבה. מאיר טפירו הוא לבטח אחד הגדולים, אבל אם הוא לא היה פרובוקטור, הוא היה נעלם בשלב כלשהו. כך גם עדי גורדון, שפר, קטש וג'מצ'י. מישהו זוכר את עמוס פרישמן? את אמיר כץ? מישהו יודע מי זה בן רייס (אולי הישראלי הטוב בליגה השנה)? האם יונתן שולדבראנד היה מקבל חצי אייטם בעיתון כלשהו אלמלא התקרית שלשום?

אני אחסוך לכם לחשוב על השאלות האלה, התשובה היא לא. לזכות פניני ייאמר שהוא הבין את זה מהר מאוד בקריירה. לגנות פניני ייאמר שהוא לפעמים לא מבין את גבול הטעם הטוב. זה מאפשר לו להיות אחד משחקני ההגנה המפחידים בארץ. זה מאפשר לו להוציא את השחקן שעומד מולו משיווי משקל (כן, גם את שולדבראנד), אבל זה גם מושך אש.

היום, כשהכל מתועד, מצולם ומושמע, כשהערוצים, האתרים והעיתונים השונים מחפשים סקופים בפחי אשפה, פניני הוא אחד שתמיד שווה למקד עליו מיקרופון ומצלמה, כי תמיד יהיה שם משהו.

ולכן, במיוחד היום, כשכל הפרשנים, מנתחים, כתבים ומקורבים מנסים למצוא את הדרך הכי בומבסטית, פומפוזית ומתלהמת לשלוח את גיא פניני למקלחת מוקדמת בקריירה, להדחה מתפקיד הקפטן, לנידוי מהנבחרת ולשבועיים מחבוש, בואו נעצור. בואו נחשוב לרגע ונזכור,שכן, צריך לגנות, להעניש ולהשעות, אבל בואו לא נהיה צבועים. אנחנו נתעצבן על זה, אנחנו נצרח ונשאג, אבל זה מה שאנחנו אוהבים. בלי זה, זה לא אותו ספורט, זה לא אותו כדורסל.

גיא פניני, תתבייש ותתייבש, אבל תישאר בכושר. אנחנו צריכים אותך בשביל הכדורסל שלנו. ותעשה טובה, מדי פעם, רק מדי פעם, תשמור על הפה…

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

שחור לבן ולפעמים בצבע / צור שפי
תעצרו!

37 Comments

אורי הברווז 4 בדצמבר 2012

אנחנו כולנו אשמים בעניין הזה, אוהדי הפועל שהביאו את זילות השואה למגרשים, אוהדי מכבי ששונאים בחזרה, התקשורת שמלבה את האש.. פלא שפניני אמר את מה שהוא אמר?
אז עכשיו הדיחו אותו, ויום אחרי זה אוהדי הפועל הניפו שלט "פניני לגז", ממש למדנו לקח.

למה אף אחד לא לוקח דוגמה מהעניין הזה ומבקש להפסיק את האלימות המילולית והפיזית משני הצדדים. כנראה שלמדנו מישראל והחמאס – הרבה יותר נוח לקלל ולהרביץ מאשר לנסות לפתור את העניין.

נמאס כבר!

צהובה 4 בדצמבר 2012

אתמול ישבתי וכתבתי תגובה די לא פוליטיקלי קורקט על פרשת גיא פניני (הייתי אומרת אפילו סובייקטיבית לכיוון מכבי, באופן מפתיע), ואז נזכרתי שיש מקום שבו אני יכולה לפרסם את מה שאני חושבת בלי תגובות מתייפייפות מאנשי הפייסבוק. אז הנה השקל וחצי שלי-

'שנים על גבי שנים של התקפות בלתי פוסקות, ללא מענה. והעולם שותק. עד שמגיע היום הזה שבו הכל מתפרץ ויש תגובה, בדר״כ נמהרת ובלהט הרגע. וברור שבאותו רגע כולם מתעוררים מהתרדמת ומגנים את התגובה הלא מוצדקת. מכירים את זה? בטח. אתם חיים בישראל. אז ככה זה מרגיש להיות היום אוהד מכבי. כמו ישראל בעיני העולם. ברגע אחד אש של שנים מוסטת והאשמה על מי? כמובן, על מכבי. התקשורת הופכת פרו-ערבית, אהה סליחה, אדומה, והעליהום מתחיל. אז הנה, מצאתם לכם את השעיר לעזאזל (שהביא את זה על עצמו לצערי). מזל שיש את מי להאשים.

מה עכשיו? חוזרים לכתבות שוליות עם הכותרת ״צלבי קרס רוססו ביד אליהו/בלומפילד (לבחירתכם, שניהם רלוונטיים)״? איך שנים של שירי שואה, כתובות ״שואה למכבי״, צלבי קרס ועוד כל מיני אזכורים של משרפות וגז (אפילו מיד אחרי שהתגלתה הפרשה עם גיא!) עוברים בשתיקה כ״כ הרבה זמן??? ״האחראיים לא נתפסו״ ו״הפועל גינו את המעשה״ לא תופס!! מצטערת אבל ״הפועל זונה״ ו״טועמה מחבל״ לא משתווים אפילו במעט למה שספגנו כל השנים. הגיע הזמן שההתאחדות לכדורגל ואיגוד הכדורסל, שני הגופים הכי לא מתפקדים במדינה הזאת (כן יש יותר גרועים מהממשלה), יפסיקו להתנהג כמו האו״ם ויתחילו לקנוס על ימין ועל שמאל, במקום לבלבל ת׳מוח. הנה, שמעון מזרחי (ששומע בקשות להתאבדות מזה זמן מה) הראה לכם איך צריך להתנהג. תיישמו. ואם אין לכם אוהדים לקנוס, תקנסו את המועדון! והם יכולים לגנות מפה עד הודעה חדשה, זה ממש לא ימנע מאנשים כאלה התנהגות כזאת. אז אולי יבינו בדרך הקשה. כמו שעושים במדינות יותר מתקדמות מכאן. אני שוב אציין שאני ממש לא מצדיקה את ההתנהגות של גיא וצריך להעלים את התופעה הזאת לחלוטין, אבל לפחות היה לו את הכבוד לבקש סליחה.'

עופר פרוסנר 4 בדצמבר 2012

לא קראתי את כל התגובה, ואני מצטער, אז ברשותך אתייחס רק לשורה האחרונה.
אתמול אני וחברה שלי ישבנו מול חדשות הספורט והיא ראתה את פניני בוכה ומתנצל, ואמרה לי – "תראה, הוא התנצל, נראה שהוא באמת לקח את זה קשה".

אז אמרתי לה שהוא בוודאי לקח את זה קשה, ואין ספק שהוא מתנצל. אבל שיהיה לה בטוח, שהסיבה היחידה שהוא מתנצל – זה כי הוא נתפס.

צהובה 4 בדצמבר 2012

ברור. זה כבר נאמר ואני אגיד את זה שוב – טראש טוק זה חלק מהמשחק, וטובים וגדולים מפניני עשו את זה (ועדיין עושים). גיל גם כתב את זה בפוסט שלו – היום הכל מצולם ומתועד, ולכן הרבה יותר קל להיתפס על חם. אני בטוחה שאם יחפשו טוב טוב, ימצאו גם את שולדרבנד ועוד 8 שחקנים בערך מלכלכים אחד על השני.
לדעתי העובדה שההתנצלות שלו הייתה כ"כ מופגנת היא כי הוא במכבי. אם זה היה בקבוצה אחרת, אני באמת מאמינה שזה לא היה נראה ככה.

סלטיקס מניו דלהי 5 בדצמבר 2012

נכון מאוד! וזו גם הסיבה לקנס ולעונש. אם לא היה נתפס לא היה מתנצל בפני שולדברנד ומכבי לא היתה נוגעת בו אלמלא נתפס ואלמלא מסע השואה שעשתה לפני המשחק.

אדם 5 בדצמבר 2012

אני לא יכול לקרוא את זה יותר – בישלתם דייסה, תאכלו אותה! מספיק!
אילולא כל המסיבה הגדולה לא היה קורה פה כלום!
גם לך ממש לא איכפת מה יהיה מחר, רק שהתקשורת היא פרו-ערבית, אה, סליחה, אדומה. נו באמת.
צודקת, אזכור השואה חמור בהרבה מגזענות, אין ספק. חלאס! אם אנחנו צבועים אז גם אתם! אותו דבר בדיוק! אתם בלתי נסבלים!

פניני לא מצטער, לשמעון איכפת רק שלא ישירו לו שירים (הוא ממש לא שם קצוץ על רמת האלימות במגרשים) לימור רק רוצה כותרות. כולנו באותה ביצה מסריחה. גם את צהובה. את לא שונה, את אחד מהעדר.

צהובה 5 בדצמבר 2012

אם לא הבנת, הקצנתי בכוונה כדי להעביר את הנקודה. ברור שגם גזענות לא צריכה לעבור בשתיקה, אבל לצערי במדינה כמו שלנו גזענות היא לא הטינופת היחידה שיכולה להגיע לספורט.

בשום מקום לא הצטדקתי, ואני מניחה שתסכים איתי שמישהו צריך להרים את הכפפה ולעשות משהו בנושא. לא לשבת ולגנות כל היום, כי זה מה שאנחנו יודעים הכי טוב וזה מצטייר יפה בתקשורת. אם באמת רוצים לעשות פה שינוי (וברור שאכפת לי מה יקרה מחר, בגלל זה אני ממשיכה להגיב פה) צריך אולי ללמוד ממדינות אחרות שאשכרה קונסות מועדונים ומעמידה שחקנים לדין – ע"ע ג'ון טרי ודומיו. זה ברור לכולם שהספורט פה מתנהל כשכונה והשיא היה בבלאגן שנה שעברה עם אדון יו"ר ההתאחדות, שבעיני לא עשה כלום ושום דבר כל הקדנציה שלו. ואני באמת עדיין לא מבינה איך לימור לבנת קיבלה את התיק של הספורט.

אתה יכול להגיד מה שאתה רוצה, אבל "המסיבה הגדולה" לא קרתה כשריססו צלבי קרס או כל דבר אחר שציינתי, וברור שאני אחזור לזה כי עד שזה לא הגיע למכבי – פשוט לא עשו כלום!

אני אפילו אחלוק אתך משהו ששמתי לב אליו – אפרופו לרסס כתובות באצטדיון יריב – בשבוע שעבר, לפני המשחק של באיירן נגד דורטמונד, אוהדים של דורטמונד פרצו לאלייאנץ ארינה וריססו סמל.

את הסמל של הקבוצה שלהם. על זכוכית. יחי ההבדל בינינו לביניהם.

ודבר אחרון – אני ממש לא מתיימרת להיות שונה ואני אפילו חושבת שחלק מהדברים שלי מייצגים דעה של אוהדים נוספים (לא בהכרח אוהדי מכבי) שגם להם נמאס.

אזי 5 בדצמבר 2012

אני לא מבין את ה"בישלתם את הדייסה" הזה…
אף אחד לא בישל שום דייסה.
קריאות שואה זה דבר דוחה ובזוי וצריך להעניש כל מי שמשתמש בזה במגרש ספורט. גם אוהדים וגם את פניני.
אין פה שום דייסה לאכול.

אדם 5 בדצמבר 2012

צהובה – את בדיוק נגעת בנקודה שלי – עד שזה לא הגיע למכבי לא עשו כלום == אם לא היה דרבי לא היו עושים כלום == עשו משהו רק בגלל הכבוד הפגוע של דון שמעון.
בגלל זה ל"נמאס" הזה יש תחושה לא אמיתית, לא כנה. בטח אחרי משפט כמו שטועמה מחבל הוא שונה.
ואזי, זו בדיוק הדייסה עליה אני מדבר. הדייסה שגרמה למשטרה להביא זינזנה "מיוחדת".
או שאני ממש לא מסביר את עצמי טוב בכתב או שאתה ממש מתעקש להתעלם מהעובדות הבסיסיות.

שורה תחתונה – כל מי שקורא קריאה גזענית או סלוגני שואה – שנתיים (לפחות) מחוץ למגרשים אחרי לילה במעצר והעמדה לדין. לא מסובך.

אזי 5 בדצמבר 2012

אתה מתכוון שאם לא היינו מביאים זינזאנות אז פניני לא היה עומד לדין?

העניין הוא שאני לא רואה בעיה עם זה שפניני עומד לדין.
הבעיה היחידה שאני רואה היא שעד היום אוהדי הפועל לא עמדו לדין.

אבל אתה יודע מה, אם בזכות הדייסה שלנו, פניני יועמד לדין, ומהיום גם אוהדי הפועל (או כל קהל באשר הוא) יועמדו לדין על כל פעם שהם משמיעים קריאות שואה – גם טוב.

אדם 5 בדצמבר 2012

סוף סוך הבנת אותי :)

ואני מסכים איתך במאה אחוז.

אזי 6 בדצמבר 2012

לקח לנו רק שלושה ימים וכ-50 תגובות להבין אחד את השני…
איך מישהו מצפה להצליח לעשות פה שלום :)

אזי 5 בדצמבר 2012

צהובה,
אם קראת את התגובות שלי מאתמול באתר הזה (ויש לא מעט) את יודעת שאני חושב (כמעט) בדיוק כמוך.
למעט דבר אחד.
אם אתה חושבת שיש הבדל בין "טועמה מחבל" לבין "פניני לגז" אז לא עשינו כלום.
זה בדיוק אותו דבר.
לא יותר ולא פחות.
כי תחשבי כמו שאת חושבת ש"טועמה מחבל" זה חרוז קצר ולא מזיק, ואת לא באמת מתכוונת לזה… אז אוהדי הפועל מרגישים אותו דבר.

צהובה 5 בדצמבר 2012

כמו שכבר אמרתי, וכנראה שגם אתה וגם אדם לא הבנתם אותי – הקצנתי בכוונה. ברור שאני חושבת שזה אותו דבר ושניהם צריכים להיות מטופלים באותה מידה. בדיוק בגלל זה (לפחות חלק) מהאוהדים של מכבי משתתקים בחלק הזה של השיר (היחיד שבו שרים טועמה מחבל).
ואם זה לא היה מובן אז שוב – העונש של פניני מוצדק ביותר! אני ממש לא חושבת שמה שהוא עשה מתאים, לא לקפטן בקבוצת ספורט ולא לאף בנאדם. וכן, אתה העברת את הנקודה שלי הרבה יותר טוב – מה שאני לא מבינה ועליו התלוננתי זה למה לא עשו כלום עד עכשיו…

bradybunch 4 בדצמבר 2012

במחילה, מדובר בשטויות במיץ. להגיד שהכדורסל שלנו צריך את הפרובוקציות והמשחק הזול של פניני זה כמו להגיד שהאוהדים בכדורסל צריכים ללמוד מהאוהדים בכדורגל. כי עדיין אין מספיק מכות והרוגים בכדורסל ומשעמם שם. אז תביאו קצת מכות, שיהיה מעניין. בחייכם.

אני לא מבין מה אוהדי מכבי מתלוננים, אתם צריכים להיות גאים בקבוצה שלכם. סוף סוף מישהו במדינה הזאת הבין שאי אפשר לעבור על דברים כאלה לסדר היום וגם היה מוכן להעמיד את השחקן שלו במקומו. כל הכבוד לשמעון מזרחי, למרות שאני לא סובל אותו.

כל הכבוד לו, כי הוא מבין שיש הבדל יסודי בין קהל לבין השחקנים. הוא מבין שהשחקנים שלו מהווים דוגמה לילדים איך להתנהג, ששחקן הוא מודל לחיקוי (תראו את הטור של גרייזס על בריידי). אי לכך, עם כל הכבוד לחשיבות המאבק באלימות של האוהדים מכל הקבוצות, כולל ובמיוחד אוהדי הפועל תל אביב (וגם לאוהדי הפועל ירושלים לא חסר), אין להשוות בין שחקן לאוהדים. השחקן, כאמור, מייצג את המקצוע. את האינטגריטי של הספורט. יש, אגב, דבר כזה, אינטגריטי בספורט. במדינות בעלות תרבות ספורט האינטגריטי נחשב כמעט ללב העניין. לדעתי, ההשראה והמודל שהאוהדים שואבים מהשחקנים הוא לב העניין. ולכן צריך להוקיע תופעות כאלו במלוא החומרה. זה נכון כמובן גם על הכדורגל שלנו ואפילו יותר. אבל שם לך דבר עם הקירות. כשיושב ראש ההתאחדות מקלל מול המצלמות, אין מי שיעמיד שחקנים שהולכים מכות על המגרש במקומם. פלא שגם האוהדים בכדורגל נראים כמו שהם נראים? פלא שגם הם באים למגרש בעיקר בשביל ללכת מכות ולקלל את היריבה?

אזי 5 בדצמבר 2012

אני לא מבין למה צריך להשוות מה יותר גרוע?
על סמך מה אתה מחליט שקריאה של שחקן אחד באוזן של שחקן אחר יותר גרוע מאלפים ביציע שצועקים בגלוי?

צריך להפסיק לעשות את ההשוואת האלה. הכל רע באותה מידה. קהל, שחקנים, שואה, גזענות. את הכל צריך לגנות ולהפסיק.
על אף אחד אסור לגונן.

מתי 4 בדצמבר 2012

פניני הוא שחקן שבחיים לא היה מגיע למכבי אם לא היה ישראלי וגם מיליון טראש טוקס לא יכסו על זה. התרומה היחידה שלו, כמו שציין הפוסט, הוא מכניס קצת עניין ליריבות שזוכה לתשומת לב רבה בהרבה ממה שהיא ראויה לו.

טל בן יהודה 4 בדצמבר 2012

"פניני לא היה מגיע למכבי אם לא היה ישראלי".

אני לא כל כך מבין את זה. כלומר, הוא במכבי כי המועדון לא יכול להחתים 12 זרים? או כי הם צריכים להחתים ישראלים בשביל הצביון הישראלי שכל כך חשוב לקהל הישראלי? או כי הישראלים יותר זולים מזרים?

אני חושב שאפשר להגיד את המשפט הזה על רוב השחקנים הישראלים שהגיעו אליה במהלך השנים, כנראה 80% מהם.

אני דווקא חושב ש"ישראלי המגיע לשחק במכבי ת"א" זה כנראה המעמד הריאלי הכי גבוה אליו ישראלי יכול לשאוף. קבוצה אחרת באירופה (או NBA), בינתיים מחייבת התעלות דיי גדולה.

משה 5 בדצמבר 2012

זה משפט מצחיק, גם ספנוליס כנראה לא היה מגיע לפנאתיניאקוס אם לא היה יווני ורייס לא היה מגיע לריאל אם לא היה ספרדי, זה תופס לכל לאום.
מכבי מקבצת אצלה בכל זמן נתון את 3-4 הישראלים הטובים בשוק. פניני עונה להגדרה.

עידן. 4 בדצמבר 2012

מסכים מאוד עם הפוסט.

חבל שכולם יצאו לגמרי מפרופורציות. בצד שמאל בדה באזר פורסמה רובריקה בה כתוב "לא כמוהו: טראש טוק במיטבו", מתחת מתנוססת בין השאר תמונתו של מוחמד עלי.

מעניין מה ג'ו פרייזר, שעלי האשים אותן בשיתוף פעולה עם הלבנים, קרא לו הדוד טום והפך אותו למוקצה בקהילה האפרו-אמריקאית, חשב על "הטראש טוק במיטבו" שעלי הטיח בו.

מישהו 4 בדצמבר 2012

נחמד מאוד שהתקשורת התל אביבית עסוקה כרגיל במה שקורה במגרש שלה, בזמן שאוהדי מכבי חיפה (ובטח לא הקומץ) מקללים בלי סוף את רובי שפירא וחוגגים את הימצאותו הברוכה בגיהנום (לדבריהם)

עופר פרוסנר 4 בדצמבר 2012

מישהו – נקודה מצויינת. שתדע לך – שסיכום המחזור שלי שיעלה ממש עוד שעה קלה, מתחיל בדיוק בגועל נפש הזה.

יואב דובינסקי 5 בדצמבר 2012

דניס רודמן הוא אדם שהכדורסל הציל אותו. מי שראה את נאום היכל התהילה שלו לא היה יכול שלא להתרגש. הוא היה אחד הריבאונדרים הכי גדולים שידע המשחק. הרקע שלו, שהשפיע עליו לאורך כל הקריירה וגם אחריה לא דומה לזה של פניני, שגדל ברמת אביב. ההשוואה לא במקום.

יריב 5 בדצמבר 2012

דניס רודמן הוא הריבאונדר הגדול בהיסטוריה של הכדורסל, ושחקן שלא מקבל מספיק הערכה בגלל האקצנטריות שלו (שגם פגעה בתפקוד שלו ככדורסלן, אגב). ההשוואה לגיא פניני מגוחכת בערך כמו השוואה של אוחיון למג'יק.

טל בן יהודה 5 בדצמבר 2012

דובינסקי,

אני לא חושב שהרקע של השחקן שייך, האם בכל פעם שמשווים בין שני שחקנים (מכל ענף) אז צריך להכניס למשוואה גם את הילדות שלהם?

ככל שאני יודע, הילדות של דניס לא ממש השפיעה על המוחצנות של השחקן בליגה (ייתכן שזה השפיע על ה״דרייב״). רודמן בעצמו אמר במהלך הקריירה שלו (ייתכן שזה הופיע בספרו), ״אם לא הייתי צובע את השיער, הייתי סתם עוד שחקן שלא הייתם זוכרים״. כלומר, הוא הבין בדיוק מה יגרום לו להתבלט, וזה לא יהיה ההצטיינות שלו בריבאונדים.

ויריב,

אין קשר בין מה שאתה כותב להשוואה בטור. אם אני מחליט להשוות בין החיוך המפורסם של מג'יק ג'ונסון לבין החיוך של דרק שארפ, אז אני צריך לדאוג לכך ששארפ גם יהיה מלך האסיסטים הישראלי?

גיל השוואה אספקט אחד במשחק, אותו "אקצנטריות" שהדגשת בתגובה שלך. לא מעבר לכך.

יריב 5 בדצמבר 2012

אם אתה כותב ששניהם שחקנים עם "יכולות בינוניות פלוס" כדאי שזה יהיה נכון. להגין על הריבאונדר הגדול בהיסטוריה של המשחק שהוא "בעל יכולות בינוניות פלוס" זה חתיכת אנדרסטייטמנט. אפשר להגיד להשוות בין פניני כפרובוקטור לרודמן ככזה, או בין פניני כפרובוקטור לליידי גאגא כפרובוקטורית, אם זה היה נעשה היית מתייחס להשוואה זו. עם זאת, ההשוואה ביניהם היתה כשחקני כדורסל, אפילו אחרי ההתאמה לפי ההבדלים בין הליגות, זה מגוחך.

איציק 5 בדצמבר 2012

הוא היה שחקן הגנה ענק, והוא היה חוסם התקפה טוב מאוד, אחד שמפנה שחקן אחר. הוא היה מוסר לא רע בכלל, וכשהיה צריך (ובזמנים של ג'ורדן, פיפן, קוקוץ', קראנט, פקסון, קאר, ועוד כמה, לה היה צריך אז הוא לא עשה, בדטרויט כמדומני קלע יותר) ידע גם לשים את הדבר העגול לתוך הטבעת. לא בשיא היופי אבל יעיל. אני חושב שהיו לו מעט מאוד זריקות, אבל אחוזים לא רעים. הוא ידע לבחור את הזריקות שלו.

childish 5 בדצמבר 2012

מה שבאמת מעצבן אותי בכל הסיפור הזה זה כל התגובות של האוהדים שנכון זה לא בסדר מה שהקבוצה שלי עושה אבל מה שהם עושים יותר גרוע.
למען הגילוי הנאות אני אוהד מכבי חיפה וגם בקהל שלנו יש נבלות שעושים דברי נבלה במקום שכל קהל אוהדים יכנס למגננה וינסה לטעון שהצד שלו יותר צודק ופשוט ינסה לשפר את הצד שלנו כולנו נוכל להתקדם.
מבחינתי הטיעון שהם יותר גרועים הוא ילדותי ומפגר בדיוק כמו בעמוד ענן כולם בפייסבוק ניסו להגיד שכל העולם צבוע ותראו מה אסד עושה בסוריה והוא הרבה יותר גרוע (מוזר שמאז סוף המבצע פתאום לאף אחד בישראל כבר לא אכפת מהטבח בסוריה תכלס גם לי לא אכפת אבל לי גם לא היה אכפת במהלך עמוד ענן) כל קהל צריך לקחת אחריות על המעשים שלו

איתי 5 בדצמבר 2012

(גיל ישי מעירוני ה' בחיפה?)

מסכים עם רוב מה שכתוב רק ש.. .רודמן ופניני? איך אפשר להשוות.
רודמן מלא הריבאונדים כמה שנים ברציפות, בלי ספק אחד הגדולים שבהם בכל הזמנים. ואני מזכיר שהוא היה 6'6 שזה 1.98 שזה הגובה של ג'ורדן בערך. ועדיין אחד מגדולי הריבאונדרים.

matipool 5 בדצמבר 2012

אני יודע שזה לא האישו של הטור , אבל שפר היה פרובוקטור ? הוא ממש לא זכור לי ככה . אני זוכר את החיוך המקסים שלו ליריב ( לא זוכר מי ) שעשה לו טראשטוק במשחק של קונטיקט אחרי שקלע לו שלשה מעל הראש בדרך למשחק שיא של 27 נק' .
חוץ מזה , אל תמעיט בערך המגיבים . נראה לי שמשהו כמו 90% כאן זוכרים בהחלט את פרישמן ( רכז טוב ) ואמיר כץ ( קלעי מצוין ) .

יואב מקטמון 5 בדצמבר 2012

אין כח וחשק להגיב כבר על "הפרשה", אסתפק בתגובה קצרה על הפסקה הלא ממש מדויקת וקשורה למציאות, בדבר הקשר בין הצורך להיות פרובוקטור לבין העובדה שזוכרים אותך.
הדוגמאות שהביא הכותב מגוחכות ממש (עדי גורדון? דורון שפר?), וזוכרים אותם בגלל היותם כדורסלנים גדולים.
להיפך, היו הרבה יותר שחקנים בינוניים וחלשים שהיו גם פרובוקטורים לא קטנים, אבל אף אחד לא זוכר אותם היום.
בכל אופן, להשוות בין הטראש טוק האמריקאי שיש בו (בדרך כלל) הומור וקריצה, לבין הוולגריות והגסות של דיבור הזבל המקומי, זה בערך כמו להשוות בין היכולות הכדורסלניות של רודמן ופניני.

הופמן 5 בדצמבר 2012

אני לא חושב שזוכרים את ג'ורדן בגלל פרובוקציות. ובקיצור – מי שהוא שחקן מספיק טוב ומספיק בטוח ביכולתו, לא באמת זקוק להן.

איציק 5 בדצמבר 2012

אני זוכר אותו רק בגלל הפרובוקציות :-)
נ.ב.: בדיוק עכשיו חזרתי מהרצאה של מיקל ג'ורדן אחר, שהתקיימה בטכניון. אחד הגדולים ב-Machine Learning, ופרובוקטור לא קטן בפני עצמו :-), אז כשהציגו אותו גם צחקו על הקשר של השמות.

סטייליסט 5 בדצמבר 2012

אתה רציני? דניס רודמן? או איזשהו פרובוקטור מהרשימה שציינת?
במילה אחת: סטייל.
לפניני אין, ומעולם לא היה, סטייל, שדורש מודעות, הערכה לסביבה שלך, טעם וגבולות אישיים ולא שמוכתבים מבחוץ.
להשוות את רודמן לפניני זה כמו להשוות בין סופרמן לאידיוט שקם בבוקר ומתוך פיזור נפש לבש את התחתונים מעל המכנסיים.

גיל ישי 5 בדצמבר 2012

איתי וסטייליסט
כפי שהגיב אתמול בחכמה רבה בעל הטור טל בן יהודה אתמול, ההשוואה הייתה רק בנושא הפרובוקציות. אני בהחלט חושב שלפניני יש מה ללמוד מרודמן בנושא גבולות. אני גם חושב שפניני, לו היה קורא את הטור שלי, היה מסמיק מרוב המחמאה… אני לא טוען שרמת הכדורסל/סטייל/קלאס היא שווה, אני טוען שפניני הוא "התולעת הישראלית" (ואיך מישהו אמר פעם? כשאין ציפור שיר, גם תחת הוא זמיר…וכן לגבי עירוני ה')
מאטיפול
דורון שפר לא היה פרובוקטור, אבל הובא כאן על מנת להגיד שלפעמים זוכרים שחקנים בגלל דברים שלא קשורים בהכרח לכדורסל (בינינו, בעוד 20 שנה שפר יהיה ההוא שחזר בתשובה ופרש וחזר שישים פעם…)

מעבר לכך, וזה גם בתגובה לחבר הירושלמי מקטמון, אנחנו כישראלים נוטים להתייחס אל עצמנו בהגזמה (למטה או למעלה)- בל נמעיט בערך הכדורסל שלנו או הטראש טוק שלנו…

martzianno 7 בדצמבר 2012

בואו נשים רגע את דברים בפרופורציות:
דניס רודמן הוביל את הנ.ב.א. בממוצע ריבאונדים למשחק, במשך שבע שנים רצופות.
הוא נבחר פעמיים לשחקן ההגנה של הליגה ו…אה כן! יש לו חמש אליפויות.
השוואה מאד לא רצינית, אם להשתמש בלשון עדינה. אין לה מקום באתר מהסוג הזה.

שאק 7 בדצמבר 2012

גם לחלק מהתשבות אין מקום באתר הזה (לפחות כך חשבתי אל האתר )הדיבור המגעיל של פניני לא קשור למשחק ואל תהפכו אתו לטרש טוק ,זה היה בשלב שהמשחק היה דיי גמור וגם השחקן לא ממש היה כוכב אז מספיק אם הנסיון להצדיק באיזו שהיה דרך.

Comments closed