לא קלה היא דרכנו

מכבי ת"א יצרה רף ציפיות שהיא בעצמה לא מסוגלת לעמוד בו

צילום: אלן שיבר (ספורט5)

*

כראש המשפחה (דה יורה, אשתי היא ראש המשפחה דה פקטו), למדתי על בשרי שיעור חשוב שעוזר לי לשרוד בתוך המערכת הלא שפויה הזו שקרויה "חיי נישואים": אל תהיה מושלם. ההיגיון פשוט, כמה שלא תהיה בעל טוב, תמיד יצפו ממך להתעלות על כך. אין לתפקודך כבעל גבול עליון, וכל פעם שאתה מעלה את הרף שלך, גם היא מעלה אותו.

דיי ברור ששמעון מזרחי ודיוויד פדרמן לא למדו שום דבר מחיי הנישואים שלהם. מכבי ת"א בכדורסל כבר מזמן הפכה ל"בעל המושלם" של הספורט הישראלי כשהתקשורת מסביב היא "האישה" שתמיד תעלה את הרף, תמצא על מה להתלונן ולעולם לא תהיה מרוצה.

אין דרך אחרת להסביר את התופעה לה אנחנו עדים. מכבי ת"א מסיימת את הבית המוקדם של היורוליג במקום הראשון ונדיר למצוא מישהו שמפרגן להם על ההישג. ואם בדרך נס הצלחתם למצוא מחמאה או שתיים, תהיו בטוחים שהן מגיעות כשהן עטופות בשלל ביקורות על היורוליג, הבית החלש של מכבי או על הקבוצה עצמה (הקומיקאי האמריקאי אלברט ברוקס הגה את המילה "Compusult" שמתאר את המצבים בו הוא מקבל מחמאה עטופה בעלבון).

העובדה שמכבי ת"א מסיימת ראשונה בליגה האירופאית הבכירה, ולא זוכה להערכה רק מעיד על הסטאטוס הגבוה אליו הגיע המועדון. לעזאזל, המיקום המקסימלי אליו יכלה הקבוצה להגיע כבר לא מספיק לאף אחד. "היורוליג פח" כולם אומרים, אבל שוכחים שהליגה היא אותה הליגה גם בשביל מלאגה שסיימה שנייה וגם בשביל סיינה שסיימה שלישית.

כשזה מגיע למכבי ת"א, נדמה ש"מבחן התוצאה" אינו קובע, התקשורת פיתחה מבחן חדש בעבור הצהובים, "מבחן גרשון". מאז הקבוצות של פיני שדרסו את אירופה, כל דבר מלבד כדורסל מושלם כבר לא מספיק טוב, גם לא 8 ניצחונות מתוך 10 משחקים שמבטיחים ראשות בית.

אני מנסה לתאר איזו דרך מטורפת קבוצת כדורגל ישראלית צריכה לעבור כדי שתסיים במקום ראשון בבית מוקדם של הצ`מפיונס ליג ואף אחד בתקשורת לא יפרגן, אלא יחפש תירוצים כדי לגמד את ההישג. זה נראה בלתי אפשרי כרגע (ולפי מתכונתה הנוכחית, ההשוואה בין חולשת הבתים המוקדמים בצ`מפיונס וביורוליג דיי מדויקת).

אין ספק שלקבוצה הנוכחית יש פגמים (ואנחנו מיד נגיע לחלקם) ושהיא צריכה חיזוק, למרות דברים קצת תמוהים מבית מדרשו של פדרמן. אבל העובדה שקבוצה שרחוקה מלהיות מושלמת עדיין מצליחה לסיים במקום הראשון, מעידה רק על החוזק המנטאלי של המועדון והמחויבות שלה למצוינות והצלחה.

שני הפגמים הראשונים

המקום הראשון בבית הופך למרשים עוד יותר כאשר מנתחים קצת יותר לעומק את ההרכב איתו הקבוצה הצליחה לעשות זאת. אין לי כוונה לבקר כאן את מהלכי הקבוצה בקיץ, את הדרך שבה הרכיבה (או לא הרכיבה) את הסגל או את אי הצלחת הסקאוטינג המקצועי, מכיוון שזה נותח כבר לעומק. המטרה היא לתת מבט אובייקטיבי על מצב הקבוצה כיום.

בקיץ האחרון הוחתמו שני שחקנים שהיו אמורים להיות גולת הכותרת של הקבוצה החדשה. הראשון היה ניק קיינר מדלי. על קיינר-Deadלי כבר כתבנו כאן ונדמה שהוא בדרכו החוצה, אין הרבה מה להוסיף. במשחק מול אלבה הוא כבר עשה למכבי חצי עבודה כשיצא מיוזמתו מהמגרש כדי לא לשוב אליו, דיוויד בלאט אפילו לא היה צריך לעשות קולות כאילו הוא עדיין מנסה לשלבו בקבוצה.

השני, אם השם הזה בכלל מזכיר לכם משהו, היה פופס מנסה-בונסו. הסנטר הבריטי שמכבי החתימה בקול תרועה ושחררה חודש וחצי לאחר מכן בקול ענות חלשה.

כדי להתמודד בהצלחה ברמות הגבוהות ביותר, מכבי (כמו כל קבוצת יורוליג למעשה) חייבת מצבת זרים טובה ומלאה. אך הקבוצה שיחקה למעשה את הסיבוב הראשון ללא שתי ההחתמות הגדולות ביותר מהקיץ. ואם נמשיך להסתכל פנימה עוד יותר, נגלה שסנטר נוסף שהקבוצה החתימה, לא ממש תפקד במהלך הסיבוב הראשון, אבל אליו מיד נגיע.

מלקולם תומאס הוא השחקן שמכבי מצאה כתחליף למנסה-בונסו, והוא אכן שחקן מלהיב, אבל לא נראה לי שזו הייתה הכוונה המקורית אליה כיוונו בקבוצה עם ההחתמה שלא הגיעה לבסוף. אולי המחליף המיועד עוד יגיע.

הפגם השלישי 

הזר השלישי שמכבי נאלצה להסתדר בלעדיו הוא גיורגי שרמדיני. בתזמון מקרי לגמרי, כמה שעות לפני המשחק החשוב מול אלבה ברלין, התפרסמה "ידיעת מקורבים" לגבי השחקן ודיוויד בלאט. מדובר באחת מסוגי הידיעות האהובות עלי, כזו שאין אף מקור שמוכן לדבר "און דה רקורד", אבל כל אחד מהמקורבים המצוטטים בידיעה משליכים רפש לכיוון מסוים, כשלשחקן המדובר נותרת האופציה להכחשה והוא יכול לטעון שהם "לא מדברים בשמו".

ובכן, אני אניח שהדברים שנאמרו על ידי מקורביו של שרמדיני, הכוללים פנינים כמו "השיטה של מכבי פוגעת בו", "הוא משלם על הבנייה במכבי" ו"אם הכדור לא מגיע אליו, איך הוא יכול לייצר נקודות", כן נאמרו בשמו. לא נותר לי אלא לרחם על הגאורגי החביב שבסביבתו יש אנשים שאומרים לו אך ורק את מה שהוא רוצה לשמוע, במקום את האמת. והאמת היא ששרמדיני (כמו רוט וכמו כל שחקן אחר שלא מרוצה מזה שהוא לא מקבל דקות), צריך להיות בשקט, להוריד את הראש ולהתחיל לעבוד קשה יותר.

הנה המציאות של עולם הכדורסל והספורט, שנדמה שיש ספורטאים ששוכחים מדי פעם. אם אתה לא משחק, אתה כנראה לא מספיק טוב בשביל לשחק בקבוצה שבה אתה נמצא. למרות שכולנו אוהבם לפעמים להיות קצת "צומי" ובטוחים שאנחנו מרכז כל העולם, אף אחד לא מנהל מסע נקמה אישי כנגדנו. רק לי נמאס לראות ספורטאים מקצועניים המקבלים מאות אלפי דולרים, שהולכים להתבכיין בתקשורת במקום לשתוק ולעבוד קשה יותר?

מישהו צריך להגיד לשרמדיני שעם כל הכבוד למקומו כשחקן, בלאט גם כן רוצה להצליח בתפקידו, ואינו מגיע הביתה כל ערב, מסתכל לתוך המראה ואומר לעצמו בצחוק מתגלגל "שוב פעם דפקתי את הגרוזיני". הוא רוצה לקבל דקות? מצוין. אני מציע לפרסם עוד ידיעה מקוונת, הפעם על "מקורבים לאוהדים" שבו הם מעבירים לשחקן את המסר שעליו להיות בשקט ולהתחיל להתאמן חזק יותר. אני בספק אם השיטה של "לדבר עם המאמן דרך אמצעי המדיה" אי פעם עבדה בשביל ספורטאי כלשהו.

ה-Twin Towers הצהובים

ולסיום, אני רוצה להתייחס לאחד הדברים שראינו בעיקר לקראת סיום הבית המוקדם, ושאני הכי מצפה לו בסיבוב השני. השילוב של ג'יימס ותומאס על הפרקט.

יש משהו מאד מלהיב בלראות את שני גבוהים אתלטיים כאלה על המגרש באותו הזמן. בכל פעם ששחקן יריב מתקרב לצבע נבנית בקהל הציפייה לגג (השניים השיגו יחד חמישה כאלה מול אלבה), הסבירות לדאנק בצד ההתקפי עולה פי שניים ואין כמו מהלך בין גבוהים שמסתיים בסל. לא במקרה הרגע המלהיב ביותר של המשחק ביום חמישי האחרון החל בשתי חסימות, אחת של כל שחקן, ומתפרצת שהסתיימה במסירה של תומאס לג'יימס. צפו.

אחרי ששיחקו כמה דקות יחד במחצית השנייה בפולין מול פרוקום, בלאט העלה אותם יחד על המגרש לקראת סיום הרבע הראשון מול אלבה, כשהתוצאה הייתה 18-13 למכבי. 9 דקות מאוחר יותר, כשג'יימס ירד לספסל, המשחק היה גמור כשמכבי רצה 21-6 לתוצאה של 39-19. אני לא טוען כאן שמדובר בשילוב בלתי עציר, שכן במחצית השנייה עם שניהם על הפרקט הגרמנים דווקא צמצמו, אבל כן יש איזו שהיא טקטיקה ששווה להמשיך ולנסות בשלב הבא.

כשמסתכלים על שון ג'יימס, מדובר בשחקן שהוא מעיין אנטי-תזה למה שמכבי ת"א מייצגת. הוא לא שחקן נוצץ, שחצן או דורסני, אלא גורם שקט שהתקדם בעזרת ההתמדה והסבלנות שלו, ומדהים לראות שהוא הפך לאופציה הראשונה של מכבי בצבע. אם בעונה שעברה מישהו בהיכל נוקיה היה קם ממושבו וצועק "תוך שנה שון ג'יימס יהיה הסנטר המוביל בקבוצה", הוא כנראה היה מגורש בלעג ובושת פנים ממקומו.

עכשיו שהידיעות מסביב מדברות על החתמת סנטר נוסף, כמות הדקות של השניים עתידה להתמעט. למרות זאת, מדובר לטעמי בצעד הכרחי אם מכבי רוצה להגיע לפיינל פור הקרוב בלונדון. הייתי ממש רוצה להוסיף ולומר כאן שג'יימס הוא שחקן שמכבי תוכל לבנות עליו לשנים הבאות, אבל הספירה לאחור לקראת הסיטואציה המוכרת שבו קבוצה אירופאית אחרת תציע לו חוזה עתק כבר החלה.

אז כל עוד שניהם כאן, הביאו לנו כבר את הבית השני שאמור להפחיד אותנו. ברצלונה, אולימפיאקוס, חימקי, סיינה, קאחה וכמה טורקיות, יש למישהו ספק שגם את הבית הבא נסיים ראשונים? טוב, גם אני לא מאמין לזה. אבל אני כן מוכן לומר, נראה אתכם בהצלבה.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

ככה לוקחים אליפות
סנדרלנד. סימנים של הרמוניה

74 Comments

אלעד 15 בדצמבר 2012

אני לא מבין את הטיעון שלך בחלק הראשון. הרי כגודל הציפיות… מה אתה מעדיף, שימדדו את מכבי לפי הסטנדרטים של ראשון לציון? אם הייתי אוהד מכבי, הייתי נעלב מזה יותר.
הסיבוב הראשון היה מאכזב בלי כל קשר לקבוצות ההן של פיני גרשון, פשוט כי היה ניתן לראות בקלות שמכבי לא משחקת מספיק טוב, לא רק ביורוליג אלא גם בליגה. החולשות שלה בולטות מאוד לעין. אתה יכול להתרשם מהתוצאות, כמו שאתה יכול לטעון שנבחרת ישראל מועמדת לעלייה למונדיאל אחרי 2 ניצחונות על לוכסמבורג. אבל זה פשוט לא ריאלי.
בכושר הנוכחי, לא רואה אותם עוברים מעבר לרבע הגמר, במקרה הטוב. לאור העבר הלא רחוק, ברור שהאוהדים של הקבוצה רוצים לצפות ליותר מכך.

מיכה 15 בדצמבר 2012

אל תשכח בהשוואה לכדורגל – הרי שבכדורגל בצ'מפיונס ליג משחקות הקבוצות הטובות בעולם ואילו ביורוליג משחקות הקבוצות הטובות באירופה אמנם אך לא בעולם. ספק עם הקבוצות הטובות ביותר ביורוליג היו מגיעות לשלב הפלייאוף ב NBA….

אזי 15 בדצמבר 2012

בשני המפעלים משחקות הקבוצות הטובות באירופה.
זה בטח לא אשמת אף אחד מקבוצות הכדורסל, שמקרה קבוצות הכדורגל הכי טובות משחקות באירופה.
אתה חושב שבאליפות דרום אמריקה בכדורגל לקבוצות (בהנחה שיש כזו) יגידו "טוב.. ניצחתם.. אבל מול ברצלונה אין לכם סיכוי"

אלו הקבוצות שיש באירופה, זו התחרות.
אני לא מבין למה מכבי צריכה לשחק ברמה של NBA כשהיא משחקת באירופה?

צור שפי 16 בדצמבר 2012

היא לא אבל אנחנו גם לא אמורים להתפעל מההשג. פשוט, הפער בין הכדורסל האירופי לכדורסל העילי הוא עצום ככה שאין מקום להתפעלות וגם לא להשוואות עם הצ'מפיונס.

טל בן יהודה 16 בדצמבר 2012

אני השוויתי רק את הבית המוקדם.
ואני חושב שעם הגדלת הליגה על ידי פלאטיני, הבית המוקדם של הצ'מפיונס הפך לפח לא קטן.

אני אישית לא מתחיל לעקוב עד השלב השני.

אדום עולה 15 בדצמבר 2012

זה לא משנה כמה תנסה לשכנע את עצמך , הסיבב הבא הולך להיות מאוד כואב לאוהד צהוב ( אני מבחינתי שראיינתי את ימי חמישי , סוף סוף חורף חם).
תיכנס לפוסט שלך מלפני כמה שבועת ערב העונה ותראה שכתבתי לך כבר אז שהתלות בבלאט והתחושה שהוא כבר יסתדר עם כל סגל והנחתה מלמעלה היא מוגזמת .
זו הולכת להיות עונה לא טובה , הסגל לא מספיק טוב ואין גם חיבור לא שנים .
אני בתחושה שזו גם ענה אחרונה של בלאט, הקונספציה של הנהלה גדולה ומפוזרת תפיל אתכם לא מעט .

אבל תיהנה מההישג , מקום ראשון ! וואו ! וגם בליגה ! אלופת החורף !!

אזי 15 בדצמבר 2012

אף אחד לא משלה את עצמו שמכבי הולכת לזכות ביורוליג
אבל אם הפועל היתה מסיימת ראשונה בשלב הבתים ואז מפסידה בנוק אאוט הראשון לא היית מרוצה??

אפילו באופ"א, שעברתם את שלב הבתים ולא זכיתם בגביע, לא היית מרוצה?

אז כן. לסיים ראשונה בבית, ועוד עם הסגל המעאפן שיש לנו העונה זה הישג לא מבוטל.
כמובן שכמכביסטים, אנחנו תמיד רוצים לזכות בגביע.
אבל כל דבר בזמן שלו…

אם וכאשר לא נצליח בטופ 16, אז נתפנה להאשמות ואכזבות…

אדום עולה 15 בדצמבר 2012

אם הפועל בתקציבה הייתה עושה את מה שתיארת אז בוודאי שהייתי מרוצה .
אבל בוא נהיה ריאלים אנחנו בכדורסל חיים בעולמות אחרים , אז ההשוואה לא רלוונטית .
מכבי של השנה היא לא סיפור הצלחה כמו שהדירוג של הבית הראשון וכמו שטל מנסה לתאר , היא נראית כמו קבוצה עם סגל רע , לא מתואם ועם הרבה נפילות בזרים וישראליים , ואם היא לא עושה הצלבה אז זה כשלון גדול .

אילי 16 בדצמבר 2012

התקציב של מכבי פחות משמעותית משל יריבותיה בשנים האחרונות, ובגלל זה שחקנים איכותיים כמו אידסון ופארגו ואפילו שחקנים שנתנו חצי עונה טובה כמו הנדריקס כבר לא איתנו. אז כן, בתקציב הנוכחי, הגעה של מכבי להצלבה היא הישג לא פחות משמינית גמר הליגה האירופית עבור הפועל.

אדום עולה 16 בדצמבר 2012

זה נכון לאשזור הפיינל פור, בטופ 16 מכבי מדורגל סביר בהחלט והפער שלה מול הבנצמרק בכלל לא קרוב לדוגמא מהפער שלה מול אתלטיקו מדריד ששם מדובר על תקציבים גבוהים פי 10 לדוגמא .

ניר 15 בדצמבר 2012

טל, הפסקה הראשונה פשוט מדוייקת! הצלחת לתאר בדיוק מה שעובר לי בראש כל פעם שאני קורא ביקורת על מכבי. מאזן 8-2, כאשר גם ההפסדים במשחקים צמודים מאוד. נכון שמכבי לא הרשימה, אבל כשאתה מוביל 20+ נגד אלבה בבית, קצת קשה להמשיך בקצב ו"להרשים". אני חושב שמכבי גם מתאימה את עצמה לרמת היריבות, שאגב, אני לא חושב שהן כאלה חלשות (בכל זאת – מלאגה וסיינה!). נכון שלמכבי היו 3 קבוצות חלשות בבית, אבל אני בהחלט חושב שיש בתים חלשים יותר ביורוליג (צסקא וברצלונה שיחקו עם בשיקטאש, באמברג, פרטיזן ווילנה. נו באמת!!!). אני מאמין שמול יריבות חזקות יותר, מכבי תעלה את הרמה שלה בהתאם.
בעניין הזרים – לדעתי צריך להשאיר את שרמדיני ולהחליף את קיינר מדלי ב-4 חזק שיודע לשחק עם הגב לסל. למעשה, למכבי יש 5 שחקני פנים, ואף לא אחד מהם שחקן מאסיבי שיודע לשחק עם הגב לסל. קבוצה שמתיימרת להיות בין הגדולות באירופה לא יכולה להרשות לעצמה מצב כזה. אבל זו רק דעתי…
מה יהיה? אני חושב שנראה גם השנה את מכבי בהצלבה. ואני די בטוח גם שהפרשנים שכעת כותבים שהבית של מכבי "קשה מאוד" פתאום יכתבו שלמעשה היה לה בית קל מאוד. אני כבר רואה את ה"תירוצים" להצלחה של מכבי – קאחה כבר לא מה שהייתה, אולימפיאקוס ירדה מנכסיה, נבארו נפצע, הטורקיות בכלל בדיחה, חימקי לא מחוברת ועוד ועוד ועוד… בואו נעקוב אחרי 3 העולות מהבית של מכבי, ונראה לאן הן יגיעו, ואז יהיה אפשרי לשפוט את "הבית הכי קל בהיסטוריה של מכבי".

טל בן יהודה 15 בדצמבר 2012

למרות הנימה ה"קשוחה" שהפגנתי כנגד שרמדיני, אני כמוך לא חושב שצריך לשחררו לגמרי מהקבוצה.

אני חושב שהפיתרון איתו, בניגוד למדלי, צריך להיות השאלה לשארית העונה לקבוצה אחרת, ואז בקיץ להחזיר אותו לניסיון נוסף.
אני עדיין לא מוכן לוותר עליו לחלוטין. מדובר בשחקן מאד צעיר (רק בן 23) ואני חושב שמכבי צריכה לתת לו עוד צ'אנס.

ניר 15 בדצמבר 2012

אגב שרמדיני, אני לא אשכח את הפעם הראשונה שראיתי אותו במדי פנאתנייקוס נגד מכבי. זה היה לפני 3-4 שנים והוא היה אז בן 19-20. אני זוכר שכל כך התלהבתי ממנו שמיד אחרי המשחק התחלתי להריץ עליו חיפושים בגוגל. הייתי בטוח אז שהשחקן הזה בדרך ל-NBA. אולי בגלל זה אני עדיין מאמין בו. אני גם חושב שהוא הוכיח שהוא מתאים לרמות האלה של היורוליג. אולי הוא פשוט לא מתאים למכבי השנה ולשיטה של בלאט, אבל אני בהחלט מאמין בו בתור שחקן.

אזי 15 בדצמבר 2012

אני לא חושב שצריך להשאיל אותו
או שישאר, או שלא.

כבר ראינו גם עם ג'יימס וגם עם הנדריקס ששחקנים נוטים להשתפר בעונה השניה שלהם במכבי.
לכן אני חושב שאם יש סיכוי שרוט ושרמנדיני ישחקו במכבי עונה הבאה, הם צריכים להשאר והתאפס על עצמם

מנחם לס 15 בדצמבר 2012

היו לי נדודי שינה כל הלילה בגלל הטבח המזעזע בסנדי הוק אז עתה ב-5 בבוקר אני ניכנס לקרוא אותך טל, תאר לך.
גארי בוק, האנגלי שמכרתי לו את מחנות הקיץ שלי "נוגה סוקר קמפס" לכדורגל לפני 18 שנה צילצל אלי ואמר לי שכבר כמה שנים 'נוגה' מקיימת בסנדי הוק 4 שבועות של מחנה כדורגל, וכנראה כמה ילדים מבין הקרבנות היו בקמפ שהוא לילדים מגיל 7 עד 15. לא היה כל חשק לחזות במשחקי ה-NBA אבל החיים חייבים להימשך ואין ברירה.
איזה ליצן כתב למעלה ש-"הקבוצות הטובות ביותר ביורוליג לא היו מגיעות אפילו לפלייאוף של ה-NBA". מה? באמת? לא ידעתי.
שמע, טל, מכבי היא קבוצת ספורט טובה מדי עבור מדינת ישראל והישראלים. פשוט לא יודעים איך לאכול אותה כי היא כל כך יוצאת דופן לכל דבר ישראלי. אז מחוסר ברירה השונאים והקנאים מבקרים אותה ומנסים בכל הכוח למצוא דברים שליליים. חכה חכה כשהיא תגיע לפיינל פור. הביקורת עכשיו היא כסף קטן.

מאשקה 15 בדצמבר 2012

מנחם:"שמע, טל, מכבי היא קבוצת ספורט טובה מדי עבור מדינת ישראל והישראלים. פשוט לא יודעים איך לאכול אותה כי היא כל כך יוצאת דופן לכל דבר ישראלי. אז מחוסר ברירה השונאים והקנאים מבקרים אותה ומנסים בכל הכוח למצוא דברים שליליים. חכה חכה כשהיא תגיע לפיינל פור. הביקורת עכשיו היא כסף קטן."

אני לא יודעת איך לאכול את מכבי ת"א לא בגלל ההישגים הטובים שלה בכדורסל הישראלי והאירופאי, בגלל ההתנהגות הדורסנית שלה לאורך 4 עשורים מול שאר קבוצות הליגה בכדורסל בישראל.
לא מחוסר ברירה אני מוצאת דברים שלילים במכבי ת"א, הדברים האלה יוצאים מעצמם מהקבוצה הזאת גם בלי התערבותי האדומה.
אימפריות לא נופלות מכוחות חיצוניים, אימפריות נופלות מכוחות פנימיים ומעצמן. איך שמכבי ת"א בנןיה השנה אני בספק אם היא תגיע לפיינל פור. אבל מה זה משנה, יש שנה הבאה.
חוץ מזה כואב הלב על מה שקרה בבית הספר בקונטיקט, ממש מזעזע.

מנחם לס 15 בדצמבר 2012

הי מאשקה, מה קורה אתך?
את כותבת, "בגלל ההתנהגות הדורסנית שלה לאורך 4 עשורים מול שאר קבוצות הליגה בכדורסל בישראל". ככה זה עובד: זאת הדרך היחידה שאימפריות ניבנות, אבל היש ביכולתך להצביע על דבר אחד שמכבי עשתה אי פעם שהוא לא חוקי?

אדום עולה 15 בדצמבר 2012

אחד????

ניר 15 בדצמבר 2012

כן, אחד. אנחנו מחכים…

MG 15 בדצמבר 2012

קבל אחד – לסגור עם צ'ורה תוך כדי סדרת גמר בה הוא משחק נגד מכבי ת"א.

אדום עולה 15 בדצמבר 2012

קבל עוד אחד קטן – ניהול הונאת פונזי במשך שנים על ידי אחד מבעלי ומנהלי הקבוצה .

ניר 15 בדצמבר 2012

ואיך הבנק של פנאן תרם להצלחתה של מכבי תל אביב? ואיך בדיוק הוא קשור ל"דורסנות" שלה?

אדום עולה 15 בדצמבר 2012

אתה רציני? חלק ממשתתפי הבנק היו שופטים… חלק אחר שחקנים שאינם של המועדון ושיחקו נגדו …

אזי 16 בדצמבר 2012

כי MG, הבעלים שלך לא סגר עם מאמן תוך כדי עונה בזמן שהקבוצות נלחמות על מקום באירופה..

ואדום, הבעלים שלך לא פירק קבוצה כדי לבנות לך קבוצה לדאבל..

בטח החיים נורא כיף בין כל העננים הורודים שיש מסביבכם

MG 16 בדצמבר 2012

אזי, 2 דברים על זה:
1. כל פעם שמעבירים ביקורת על הקבוצה שלך אתה מחפש צרת רבים. אתה יודע מה אומרים על צרה זו (ואני לא מדבר על חצי נחמה)?
מה זה קשור עם זה קורה גם בכדורגל? זה מצדיק את זה?
אתה גם מתעלם/לא זוכר את הדיון שהיה לי בנושא איתך ועם תומר חרוב, בוא כתבתי במפורש שאן אכן כך היה אני מקווה שנתניה תתלונן וינקטו בהליכים. למה אתה לא יכול לכתוב זאת לגבי הקבוצה שלך?
2. האם להתחיל את המשפט במילה "כי" ללא הקשר תחבירי בא ע"מ לשדר נימה מסויימת? :)

MG 16 בדצמבר 2012

*בו…אם…

אזי 16 בדצמבר 2012

כי MG.. סתם סתם…
זה לא עניין של צרת רבים.
בכל דיון כזה אני ישר תוקף, כי רק סביב מכבי תל אביב מנהלים דיון סביב מדד השחיתות.
כנראה שמנחם צודק, אנשים לא יודעים לאכול את ההצלחה שלה.
וזה שבמקרה פניני גיניתי אותו, זה עזר לי במשהו? לא.
זה רק נותן עוד טיעונים בידי מי שמחליט שמכבי היא מקור כל הרשע בעולם.

פעם ראית דיון סביב השחיתות של מכבי חיפה? של הפועל ת"א? הפועל ירושלים?
אין דיונים כאלה.
אתה טוען שכולם נקיי כפיים?

אדום עולה 16 בדצמבר 2012

אז הטענה אזי – היא לא , מכבי מעולם לא עשתה שום דבר לא חוקי אלא , עשינו עשרות פעולות אלו אבל גם האחרים עושים .
אוקי, זה דיון אחר .

אזי 16 בדצמבר 2012

אדום,
אני לא חושב שמכבי עשתה משהו לא חוקי.
מה מוני עשה היה לא חוקי, וזה לא קושר למכבי בשום צורה.
אז זה מסריח, אבל בטח לא – לא חוקי.
(ואם עוד פעם אני אשמע על העבירה של טפירו אני מתפוצץ)

אבל בחיאת אדום, כמה דיונים כאלה אתה מכיר סביב קבוצה אחרות?
שמאשימות את המועדון ואת ה"אתוס" שסביבו בבעיה?
שמענו על הקומץ של הפועל
על הקומץ של בית"ר
על אלי טביב
המהדרין ידברו גם על יענקלה שחר
וכמובן, על מכבי תל אביב. האוהדים, ההנהלה, הבעלים, המאמנים, השחקנים. מכבי תל אביב.
הפועל היא לא קבוצה עברינית ודורסת, זה רק היה אלי טביב.
הפועל היא לא קבוצה קומבינטורית ומלוכלת, זה רק היה שאול אייזנברג.
עכשיו זה רמון, והקומץ.
זה לא הפועל.

אבל מכבי. מכבי היא כוחות הרשע.
אז לא. כולם מנצלים את החוקים.
לכולם יש קהל אלים.
וכולם רוצים לנצח.

רק את מכבי מקריבים לטובת העניין.

אדום עולה 16 בדצמבר 2012

אזי אל תיתמם , אם מנהל בכיר בארגון כמו סלקום היה מנהל הונאת פונזי בהשתתפות מתחרים , ספקים בכירים ועובדים בכירים בארגון הוא היה עף , היתה נפתחת מולו תביעה פלילית של הארגון והמנהל הכללי היה מפוטר גם הוא.
פרשת פנאן לא דומה לכלום מהדוגמאות שנתת והיא ניתנה בהקשר הנוכחי למר לס שהיתמם על פעילות מכבי לאורך השנים .
אין בספורט העולמי דוגמא לדומיננטיות של 4 עשורים , של שליטה חד צדדית בענף של קבוצת ספורט ואין פה רק כשרון או ניהול מבריק . יש פה מקרה ברור של מונופול ששבר לאורך השנים לא מעט קווים אדומים .
בחלקם פליליים , בחלקם קודים ספורטיביים ובחלקם ניצול של מדינה צעירה בהתהוות ורתימת משאבי ציבור וקהילה.
אתה רוצה לצעוק שגם שחר כזה או שטביב כזה , זכותך .
אבל האמת מורכבת בהרבה .
אז היום כששופטים ארגון כזה מצפים ממנו ליותר והוא מוציא אמוציות אחרות .וזה לא דומה לדוגמאות שציינת .
כן כולם חזירים ודורסנים ורק במכבי הצליחו להרים כזו אימפריה שבשום מקום בעולם לא הצליחו .
אפילו לא במכבי של הכדורגל

טל בן יהודה 15 בדצמבר 2012

MG,

לס ביקש ״לא חוקי״, לא ״כשר אבל אחושרמוטה מסריח״.
כבר כתבתי על זה לא פעם כאן… שמדובר בעוול גדול שאין באירופה (כדורסל וכדורגל) חוקים האוסרים על לנהל מו״מ עם שחקן תחת חוזה באמצע העונה…

המקרה של צ׳ורה לא אתי, אבל אני לא חושב שמכבי לא עברה על שום חוק.

MG 15 בדצמבר 2012

אם ככה אני לוקח את דברי בחזרה.
כנראה שזכרוני תעתע בי, כיוון שהייתי בטוח שזה לא חוקי לנהל מו"מ עם שחקן תחת חוזה, אבל אני אאמין לך שזה חוקי.

ניר 15 בדצמבר 2012

אגב, מכבי לא סגרה עם צ'ורה על חוזה. אולי להיפגש עם פנאן ערב סדרת הגמר היה טיפשי ולא אתי (בעיקר מצד צ'ורה…), אבל לא נסגר שום חוזה באותו ערב, ועובדה שהוא לא שיחק במכבי בעונה שלאחר מכן, אלא רק כעבור שתי עונות…

ניתאי 15 בדצמבר 2012

יש כמובן את הבנק של מוני פנאן. אני מניח שגם עליו אפשר להגיד משהו בסגנון של "אי אפשר להגיד אם היה כשר אבל הוא בטוח אחושרמומה מסריח".

אדום עולה 15 בדצמבר 2012

מר בן יהודה – ניהול מומ עם שחקן יריב במל סדרת גמר הוא עבירה בורה על חוקי האיגוד וההתאחדות היפואית , לא עבירה מסריחה אלא פשוט עבירה .

מאשקה 15 בדצמבר 2012

היא ( שמעון מזרחי ) כופף את החוק לכיוון שלו: תשלום משכורת 2 עונות למכבי ר"ג למען דורון ג'מצ'י ששיחק שם בכדי שאף קבוצה אחרת לא תקח אותו, גיור פקטיבי לאולסי פרי שיהיה אלישע בן אברהם למען שיהיה יהודי כשר כשחקן מכבי ת"א, אי מיסוי על משכורות לשחקנים זרים כשבמכבי ת"א משחקים הכי הרבה זרים, משחק כדורסל חצי גמר במפעל אירופאי בפריס בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ( לעולם לא אשכח ולעולם לא אסלח !!), מילוני ש"ח שרשות השידור (ערוץ 1 ) שילם שנים רבות למכבי ת"א על שידורי המשחקים בערבי חמישי, וכסף זה היה כסף ציבורי,
פרשת "הבנק" של מוני פנאן ז"ל, פרשת "הפיצה" של צ'ורצ'יץ,
ולאחרונה בפרשת גיא פניני, להשעות מכול פעילות עד הודעה חדשה,
מי יקבע מתי תבוא ההודעה החדשה, זה יהיה בשבוע הבא ? בסוף החורף? בסוף העונה ?- האיגוד קבע בעסקת טיעון 4 משחקים, הוציאו את ההחלטה של מכבי מהבוץ.
מכבי ת"א כקבוצה היא הצלחה ניהולית וספורטיבית גדולה מאוד תוך כדי דריסת קבוצות כדורסל ישראליות אחרות למען הצלחתה.
ומה קורה איתי ? ירד גשם על שדותיי וזה טוב, וירדו עלי גם "גשם" של טילים במבצע "עמוד ענן " לפני כחודש ונשארתי בחיים :)העיקר הבריאות.

אזי 16 בדצמבר 2012

כופף את החוקים לכיוון שלו? זה כמעט נשמע כאילו הוא עו"ד :)

את באמת מאמינה לכל מה שאת כותבת?
את לא חושבת שהדברים האלה קורים בכל קבוצה, רק שבמכבי הם עושים יותר רעש ונשארים בזכרון?

מישהו יזכור ליעקלה שחר את זה שהוא סגר עם ראובן עטר תוך כדי עונה?
מישהו יזכור לו את זה שהוא השאיל שחקן שבחוזה שלו כתוב שאסור לו לשחק נגד חיפה?
מישהו זוכר שהפועל תל אביב קיבלה כסף ציבורי מההסתדרות?
מישהו זוכר ששחקנים בהפועל כמעט הרביצו לשופט והפועל לא אמרה כלום? שהם יורדים על שופטים כל משחק מתחילת העונה ואף אחד לא מגנה?
את הקהל שלהם מישהו מגנה?

את באמת נותנת בתור דוגמה את זה שפניני חטף עונש חמור בצורה לא פרופורציונאלית אבל לא אמרו כמה משחקים הוא ישב בחוץ!?

אני כמובן לא בא להשוות ולא לשחק למי יש יותר גדול.
רק תפסיק לתת למכבי תכונות שיש לכל הקבוצות בארץ.

ניר 15 בדצמבר 2012

על איזה התנהגות דורסנית את מדברת בדיוק? על זה שמכבי קונה את הישראלים והזרים הכי טובים בליגה? זאת התנהגות דורסנית? ברצלונה וריאל לא קונות את השחקנים הספרדיים הטובים ביותר? אותו דבר קורה בכל ליגה, בכל ספורט, בכל העולם.
מכבי הרוויחה ביושר את המיקום שלה באירופה ולכן כל שחקן ישראלי שואף לשחק בה. בשנים הגדולות של הפועל ירושלים, שחקנים שם שאפו פחות לשחק במכבי, כי הייתה אלטרנטיבה. אולי במקום להתלונן שמכבי דורסת את האחרות, ולבכות על חוסר שיוויוניות, כדאי ששאר הקבוצות ירימו את הרמה שלהן כדי להוות אלטרנטיבה, ולא לנסות להוריד את הרמה של מכבי. רק ככה הכדורסל שלנו יתקדם.

שאול 16 בדצמבר 2012

באדיבות דף הפייסבוק של גל סוקולובסקי:
חג החנוכה הגיע, ואחרי שקברניטי מנהלת הליגה בכדורסל סיימו להדליק את הנרות הראשונים לכבוד המכבים הם חזרו להתפנות לשחיתויות ולקומבינות לכבוד המכבים, והפעם על הפרק מינויו הצפוי של שמואל פרנקל לתפקיד יו"ר מנהלת הליגה. שמואל פרנקל, למי שלא מכיר, שימש יו"ר דירקטוריון חברת היכלי הספורט בתקופה בה שיפצה החברה את היכל נוקיה, חברה שמבקר המדינה פירסם עליה ב 2010 דו"ח חמור ביותר על שחיתויות ואי סדרים שהתנהלו בשיפוץ ההיכל. בין היתר פירסם המבקר כי השיפוץ שהיה אמור לעלות כ- 100 מיליון שקל עלה בסופו של דבר 216 מיליון שקל ושהחריגה הלא תקינה של מעל 100 מיליון שקל מכספי ציבור נבעה מכך שבהיכל ניבנו בין היתר תאי צפיה (שישרתו את מכבי ת"א), משרדים לשימוש מכבי ת"א, ומוזיאון למכבי ת"א. ועכשיו, כשהשיפוץ הסתיים ושמעון מזרחי מפיק רווחים של מיליונים מכל מה שניבנה עבורו בשחיתות מכספי ציבור, הגיע תורו של מזרחי לתגמל את האיש שסידר לו את כל הצ'ופרים האלה, והשבוע צפויות הבובות של שמעון במנהלת לאשר את מינויו של האיש המושחת הזה להיות יו"ר מנהלת הליגה. חג חנוכה שמח!

BLUE JAY 15 בדצמבר 2012

הי משקה
שוב אחזור ואשאל אותך ואת כל האדומים (המזדנבים) מדוע האימפריות האבודות שנעלמו (הפועל ר"ג ביתר נתניה) ואלו שחזרו וכניראה ייעלמו (הפועל ת"א ירושלים חולון) אינם מצלחים להשיג כבר 40 שנה ספונסרים , מגה חברות כמו סאנו עלית חיפה כימיקלים הבנקים הגדולים למיניהם ורק מכבי מצליחה ? תשאלי את עצמך חמודה ותשובות אין סוף ירוצו בראשך ! רק רמז קט+ , אוהדים (פאנטיים מתוסכלים ובצדק) הנהלות מושחתות (בית ברנר , אברהם פלדה , אוברקוביץ והמושחת מכולם שאול אייזנברג )!
קבוצות רק שואפות מטבען לנצח להתחזק ולהצליח (לכם אין תכונות אלו) וכמו הLAKERS CELTICS מנצסטר יונייטד ברצלונה מדריד ועוד כך גם מכבי ת"א ! תנסו לחקות את המילה האחרונה בתגובתי הראשונה למנחם (למטה)& HOPEFULLY ללא הצלחה . תחשבי על מה ששמעון אמסלם אמר לפני כשבוע "הלוואי שהיה להפועל שמעון מזרחי" ותגיעי למסקנה הפשוטה , לכם אין ולא יהיה את זה !
שבוע טוב לך והמון בריאות

אדום עולה 15 בדצמבר 2012

לא מאחל לך לעולם להקים עסק קטן ולהידחס על ידי מונופול שפועל בחצי מהשיטות של האימפריה הצהובה , רק אז תבין .

ניר 15 בדצמבר 2012

מה לעשות, ספורט זה לא עסק. בענף הסלולר, אורנג', סלקום ופלאפון יכלו לחיות שנים בשלום, בלי תחרות וברווחיות מטורפת. בספורט אין דבר כזה, אז אין בכלל מה להשוות. יש מקום רק למנצחת אחת. עכשיו נשאלת השאלה מה קורה כשאתה לא בצד המנצח – האם אתה מנסה להתחזק ולהיבנות כדי להצליח פעם הבאה או שאתה מנסה להמציא חוקים והגבלות כדי להחליש את המנצחת?

אדום עולה 16 בדצמבר 2012

ניהול עסקי ספורט הוא בהחלט עסק וראוי שיתנהל תחת מגבלות רגולטוריות, זו תפקידה של ההתאחדות המקורית , זה שבארץ מתקפלים פעם אחר פעם זה לא הופך את זה לנורמה הנכונה .
המקרה האחרון של פניני זה שמכבי ניהלה מומ עם האיגוד על גובה העונש מצביע עד כמה זה עקום כשהמונופול והרגולטור עושים עסקאות במקום , נו איך לקרוא לזה , לתת לחוקה לעבוד .

ניר 16 בדצמבר 2012

אוי נו באמת,זה כל כך פופוליסטי להגיד את זה. עם אנסים ורוצחים עושים עסקת טיעון, אבל לא, גיא פניני הרי הרבה יותר גרוע מהם. הכל בגלל שמעון מזרחי שהמציא את המושג עסקת טיעון.
יאללה, חלאס עם זה כבר. עסקת טיעון זה דבר לגיטימי, גם בעולם המשפט הפלילי, וגם בספורט – כדורגל, כדורסל, כל דבר.

אזי 16 בדצמבר 2012

דוגמה לא מדוייקת, כי העסק הקטן לעולם לא ישאף להצליח יותר מהמונופול.

אבל גם אני לא מאחל לאף אחד…

אדום עולה 16 בדצמבר 2012

מה קשור אנסים ? מאיפה הבאת את זה
כל קבוצה ושחקן שעומדים לדין באיגוד – להזכירך הליך טכני רגיל עומדים בצורה מוסדרת , טוענים טיעונים ומקבלים עונש.
עסקאות טיעון זו פריבליגיה של המונופול

ניר 16 בדצמבר 2012

הממ, באמת? עסקת טיעון זו המצאה לכבוד מכבי… טוב לדעת… איך קוראים לזה אצל הפועל?

http://www.mako.co.il/Sports-basketball-il/bsl/Article-179c26887b89a31004.htm

BLUE JAY 15 בדצמבר 2012

"מכבי היא קבוצת ספורט טובה מדי עבור מדינת ישראל והישראלים. פשוט לא יודעים איך לאכול אותה כי היא כל כך יוצאת דופן לכל דבר ישראלי"
תודה למנחם לס עבור פנינת לשון גדולה זאת !
אימצנו !

אסף רביץ 15 בדצמבר 2012

שרמנדיני לא שחקן רע, יש לו חוש להשגת נקודות זולות (כדורים תועים, ריבאונד התקפה, סחיטת פאולים עם אחוזי עונשין גבוהים), אבל המקורבים האלה עלו על נקודה חשובה- השיטה של מכבי לא מתאימה לו. רק שבמקום להגיד את זה כביקורת צריך לקבל את המציאות. כמו סופו בשנה שעברה, סנטר כבד שובר את כל המבנה ההגנתי של בלאט- החילוף האוטומטי הופך לנטל והיריבות משחקות על זה, הוא לא מספיק להגיב ברוטציה, בלתי אפשרי ללחוץ כשהוא משחק. קבוצות של בלאט הן קודם כל קבוצות הגנה, לכן החסרון של סנטרים מהסוג הזה משמעותי יותר מהיתרון. אפשר להשאיל אותו או לשמור עליו כסנטר שלישי למצבים מסוימים, אבל אני לא רואה אותו הופך להיות שחקן מוביל בקבוצה של בלאט בשום שלב.

מכבי צריכה בעיקר שחקן אחד- שחקן פנים שקולע מבחוץ. זה מה שקיינר מדלי היה אמור להיות וזה משהו שקשה מאוד להגיע רחוק ביורוליג בלעדיו. פחות חשוב אם הוא יהיה 4 או 5 כי תומאס יכול לשחק בשתי העמדות. אני יכול להתבאס בפעם המאה שמכבי פספסה את מצ'באן, בדיוק השחקן שחסר לה עכשיו, אבל יש עוד כאלה באירופה.

יוני 15 בדצמבר 2012

חשוב לציין לפני הכל שרמדיני הוא שחקן טוב ובטח שחקן לגיטימי ביורוליג.
עם זאת לשחקן מסוגו יהיה קשה לשחק בשיטה של בלאט שבונה את הקבוצה על שחקני פנים אתלטיים כמו תומאס בלו או ליאור אליהו או על מקרר כמו סופו שהיה יודע לשחק עם גב לסל. הרי מהטענות שנשמעות מגורמים מקצועיים עולה שהוא רך מידי לא אתלטי ושורה תחתונה הוא לא שחקן שמכבי יבנו בשבילו התקפות כדי שיסיים בליי-אפ קליל.
לדעתי מכבי תסיים מקום 1-2 בטופ 16 אני אישית עוד לא הבנתי איזה מקום צריך לסיים שם כדי לקבל יתרון ביתיות.
בהצלבה אם נהיה עם יתרון ביתיות ולא נקבל את צסק"א או ריאל מדריד אני מאמין שאפשרי גם להגיע לפיינל פור לזכות בו יהיה הרבה יותר קשה.

אוריה 15 בדצמבר 2012

2 המקומות נותנים ביתיות. משחקים נגד קבוצות 3-4 בבית המקביל

מכביסט ותיק 15 בדצמבר 2012

כל עונת יורוליג זה אותו סיפור 4-5 עיתונאים עם אותו טקסט קבוע: "ההגרלה קלה" או "הרמה השנה ביורוליג נמוכה תראו את שלומציון מילאנו שביורוליג, היא רק מקום 6 בליגה האיטלקית". ויש גם את אלו מהנחותים האדומים "אתם תראו האימפריה תקרוס השנה" שזה נאמר משנת 1995 לערך. ויש את הנחותים שבנחותים האדומים "אני לא סובל את מכבי בגלל הדורסנות שלה". אבל אותם נחותים שבנחותים מתמוגגים מנחת באהדתם ליונייטד ולברצלונה הלא דורסניות. יהודים אמרנו? למרות שלגבי הנחותים האדומים יש ספק לגבי יהדותם.

על אף כל מה שנאמר לעיל – רוב העיתונאים גם אלו ששונאים את מכבי אבל מסקרים אותה, מתים. מייחלים להצלחתה. בלי מכבי אין כאן כדורסל בלי כדורסל אין עיתונאות כדורסל ואז גם אין עבודה. הצלחות של מכבי = נסיעות=פיינלפור= כתבות שער=כתבות מגזין.

בלי מכבי כדורסל ,3% היו צופים במשחקי כדורסל בארץ. זה הרייטינג בערך של הליגה הישראלית. נראה לי שזה אותם 3% כל שנה.

אדום עולה 15 בדצמבר 2012

שמענו כבר אין ספור את השטות שבלי מכבי אין כדורסל ,
איך אפשר בכלל להוכיח אז קבל את תשובתי המוחצת : 3 אחוז מה פתאום , נסה אולי 30 אחוז ו רייטינג מטורף.

רפאל 17 בדצמבר 2012

הבעיה בדיונים בעד ונגד מכבי בליגה הן ששני הצדדים מגזימים ברמות מטורפות וגם מנסים להימנע ככל האפשר להבין איפה ניתן להסכים או להתפשר. מטילים רפש אחד על השני בכמויות לא הוגנות ומרחיקים את הסיכוי להידברות תכל'ס.

מי שמתבטא בעד היתרונות שמכבי מביאה לליגה נתפס כתומך נלהב שלהם ואבי השחיתות והכוחניות מאז ומעולם.
מי שרואה ליגה תחרותית ואטרקטיבית ברמה טובה ללא מכבי הנוכחית( או עם הגבלות בהתאם ) ישר מתוייג כקומוניסט אדום וחתרן שרוצה לכפות דיקטטורה של הפרולטריון וכנראה גם אנטי ציוני וסוג של אנרכיסט מתחסד ומסוכן.

אי אפשר להתקדם כך לשום מקום.
איפשהו, קיים אינטרס ברור של גורמים להמשיך ללבות את היצרים ולא למצוא צעדים אפקטיביים להתקדמות.

מבחינתי, לא פחות חשוב מהדיון בעד/נגד מכבי בליגה
זה לדעת להבחין בין מי שמבין ואיכפת לו מפיתוח תרבות ספורט בישראל לבין מי שרוצה להבעיר את השטח עם ססמאות מנופחות.

בגדול, במצב שנוצר אין לי אפשרות להתייחס לליגת הכדורסל כמבנה ספורטיבי לגיטימי. יעשו מה שירצו, פיינל פור היה פתרון ביניים אך לא יכול להמשך כך לעד, מה גם שהוא לא באמת משנה הרבה, בדיוק כמו כתיבת תגובה פה לצורך העניין.

ועוד- אין לי סימפטייה עוד הזדהות עם אף אחד.
נתפסים בעיני כבכיינים סמרטוטים בשירות עסקנים קטנים עוד יותר שיודעים לעשות מניפולציות על ציבור חם אך לא מתוחכם.
אולי לא הבנתי נכון וטעות בידי.

רועי 15 בדצמבר 2012

במקום כל פוסט חדש שלך אתה יכול פשוט לכתוב:
מה הם רוצים מאיתנו? התקשורת האדומה. אנחנו באמת יותר טובים מכל השאר. אנחנו לא כמו האלה באדום; מקללים, מנאצים, אלימים, עוכרי ישראל. לא, תראו אותנו. אולי אתם מקנאים? הרי אנחנו טובים, יפים, גדולים, חזקים, שולטים. אנחנו לא בתוך הביצה המגעילה הזאת, אנחנו מעליה. מעל הפועל, מעל חיפה, מעל ירושלים. אז על מה הטענות בדיוק? אתם צריכים להגיד לנו תודה. אנחנו מחזיקים פה את הספורט. אנחנו שמים אותנו על המפה. אנחנו "הקבוצה של המדינה". אנחנו מעליהם, אנחנו יותר טובים, אנחנו מכבי.

מכבי מייצגת את הרע בכלכלה העולמית והאוהדים שלה מייצגים את הרע בחברה העולמית.
ההתנשאות, השחצנות, האנחנו לא לרמה שלכם.איכס.

אילי 16 בדצמבר 2012

אנחנו מעליכם. אנחנו יותר טובים. אנחנו מכבי.

אדום עולה 16 בדצמבר 2012

בכדורסל…

Blue Jay 16 בדצמבר 2012

הי אדום (עלאק) עולה
התיסכול משגע מתסכל ותאמינו לי אני מבין ולא מקנא !
בוא נישתעשע ברעיון ונתאר אותי כאוהד מכבי שמעל 49 שנה לא ראה או חש מה זה להיות אלוף , 2 דורות , ראבאק 2 דורות , 50 שנה לראות אתכם האדומים כאלופים מנצחים ואותנו מושפלים מובסים ומרומים על ידי הנהלות כושלות ובקיצור , א פ ס י ם !
OH MY GOD איזה סיוט , חלום בלהות !
איזה כיף לי להיות צהוב להיות עשיר להיות מנצח !
שלא (ולא) ייגמר לעולם !

אדום עולה 16 בדצמבר 2012

סיימתי את טיעוני

ניר 16 בדצמבר 2012

אוהדי מכבי מייצגים את הרע בחברה העולמית… אהבתי…

ניר 16 בדצמבר 2012

ואוהדי מכבי מייצגים את הרע:

http://wiki.red-fans.com/index.php?title=%D7%91%D7%AA%D7%90%D7%95%D7%A0%D7%AA_%D7%9E%D7%98%D7%95%D7%A1_%D7%A7%D7%9C%D7%94

יש שם עוד כמה פנינים מבית היוצר של אוהדי הפועל. העיקר שפניני חצה קו אדום…

ניר 16 בדצמבר 2012

עוד בית משיר:

שימו שימו את מכבי בתאים,
הם קיבלו תאים מפרצלינה בלי מכרז,
אז שימו שימו את מכבי בתאים – תמלאו אותם בגז
ואז ימות שמעון מזרחי, מוני פנאן
יעשו בתא מקלחת,
ואז ימות גם פיני גרשון ופדרמן
ואנחנו אלופים – תהיה צלחת!

ניר 16 בדצמבר 2012

האמת, אני נגעל רק מלהעתיק את זה משם… פשוט לא להאמין, וזה מהאתר הרשמי של אוהדי הפועל… טל, אני מצטער שכתבתי את זה, אם אפשר למחוק את זה (אפשר להשאיר את הקישורץ…)

אדום עולה 16 בדצמבר 2012

ניר שלום , לא ראינו את הלינק שדיברת עליו, שמענו שייתכן ויש לינק, נצטרך לבדוק את זה .
ייתכן והלינק התחיל , ייתכן שלא הבנת ת הלינק , ייתכן והכל אשמתך, בוא לא נפסול את האפשרות הזאת .

בכל מקרה זו אינה דרכנו ונפתר את זה בתוך הבית .

משה 16 בדצמבר 2012

בטח שמכבי הרסה את הכדורסל הישראלי. אולי חלק מהדברים היו חוקיים אבל בהחלט מסריחים ומתאימים להגדרה של לדרוס. כל הסיפור עם בנק פנאן הוא זה שלקח להפועל את האליפות ב2007 כי השופט היה סנטימטר ליד וראה שטפירו לא באמת עשה עבירה. חוץ מזה כל הקטע של התנהלות עם ישראלים היא מזעזעת. מכבי לקחה/לוקחת/תיקח שחקנים ישראלים מצוינים ופשוט קוברת אותם בכוונה. היחידים שהצילחו היו אוחיון בגלל שמכבי היתה צריכה מושיעה ובגלל פפאלוקס, אליהו למרות ששרף עשה לו המון צרות וכספי שיש לו תונה קישרון והוא עדיין קיבל בקושי הזדמנויות ועובדה שבכל זאת הצליח יפה מאוד בשנתו הראשונה בnba. בין השחקנים שכן הרסו בשנים האחורנת: את גל מקל, חג'ג, מורן רוט, ששון, כדיר ועוד… צריך לזכור שגם שמכבי רואה שלא הולך והשחקן מיותר לחלוטין (ראו מקרה כדיר ורוט) היא בכוונה מערימה עליו קשיים להשתחרר ונותנת לו להשתחרר רק לקבוצה שנוח לה (את כדיר היא שחררה רק לחיפה שלא הייתה טובה בזמנו). לסיכום מכבי היא מועדון מאוד מוצלח אבל שלא יגידו שהיא עושה רק טוב לכדורסל הישראלי ושהיא לא דורסת בבורטליות את שאר המתחרים כי זה פשוט לא נכון.

אילי 16 בדצמבר 2012

משה, אתה שוכח שהמצב שהוביל לאותו משחק ולאותה עבירה שהייתה או לא הייתה, זו שיטה בכיינית, פופוליסטית ולא ספורטיבית להחריד שאין כדוגמתה בשום ענף אחר בארץ, שבה גורל האליפות מוכרע במשחק אחד בודד. יש לך בכלל ספק שבסדרת גמר ראויה ונורמלית, ירושלים לא הייתה מדגדגת בכלל את האימפריה?
מכבי הרסה את רוט? בחודשיים?? באמת?? יפה מאוד, הדיו על החוזה שלו עוד לא התייבש וכבר החלטת שהוא נקבר.
וכמובן, שמכבי הדורסנית והרעה והמפלצת כיוונה אקדח לראשם של מקל, ששון, כדיר וחג'ג' כדי לחתום בשורותיה, וגם הכריחה אותם לשחק פחות טוב במשבצת שלהם כדי להושיב אותם על הספסל. זה שיוגב לא בכיין וחיכה בסבלנות להזדמנות שלו והוכיח שהוא ראוי, רק מראה שהוא קורץ מחומר שממנו עשויים צהובים אמיתיים, איכותיים, שבזים לבכיינות וגישת ה"אכלו לי שתו לי" של הלוזריות הנצחיות והאדומות.

מכביסט ותיק 16 בדצמבר 2012

באיזה סרט אתם חיים אדומי 1 במאי האומללים? רודפים אחריכם גם בלילות? תנסו תכשירים טבעיים זה ירגיע

אחד 16 בדצמבר 2012

כמה ותיק יכול להיות ילד בן 10?

יואב דובינסקי 16 בדצמבר 2012

נראה לי שאתה צודק ומכבי ת"א תיפרד מהגיאורגי החביב. בתחילת העונה היתה לי תחושה שהשחקנים מאוד מחבבים אותו. אני זוכר את אליהו ופניני מתבדחים איתו בחדר ההלבשה, ילדים היו מחכים לו אחרי משחקים והוא תמיד היה שמח להצטלם איתם, עם החיוך מיסטר-ביני הנבוך שלו. אבל הוא רך מידי ולא מתאים לשיטה של בלאט. יכול להיות שבמקום אחר הוא יהיה הרבה יותר אפקטיבי, למרות שאני לא ממש רואה אותו מסתדר אצל המאמנים הסרבים הקשוחים שישברו לו את הרגליים בצעדי הגנה.
אני מסכים גם עם הניתוח לגבי ג'ימס ותומאס. הבעיה של שניהם זה שאין להם משחק עם הגב לסל. אבל בהגנה הם לגמרי כיפת ברזל ובמתפרצות הם קטלניים.
קיינר-מדלי בספק גדול להמשך והייתי שם סימן שאלה גם סביב לוגן. אבל זה הכל תלוי בכמה מכבי מוכנה להוציא ומי השחקנים הפנויים בשוק.

איציק 16 בדצמבר 2012

מדלי הוא שחקן מוכח שפשוט לא הסתדר. זה קורה, ובסיטואציה אחרת אולי היה מצליח. צריך להמשיל הלאה.
את שרמנדיני צריך לקחת כפרויקט. לתת לו מאמן אישי, מאמן כושר ותזונאי ואפשר להרויח ממנו בשנים הבאות.
להבדיל משרמנדיני אשר צריך להתאמן יותר ולהשתפר, רוט הוא סיפור אחר. אני חושב שהוא מתאמן כמה שצריך אך הוא הגיע לגבול היכולת שלו, והגבול הוא שחקן לגיטימים ומלע בכל קבוצה אחרת בליגה הישראלית אל לא מספיק למכבי. אין ניתוח שרמנדיני וניתוח רוט זהים. צריך להפריד. צריך גם להבין שאחד צעיר והשני וטרן, ולכן לא ניתן להתייחס אליו כאל פרויקט עתידי.

טל בן יהודה 16 בדצמבר 2012

איציק,

מסכים עם כל הדברים. כפי שציינתי בעבר בבלוג, ישנם המון מקרים כמו "קיינר-מדלי" שהדברים פשוט לא מסתדרים.
כפי שהנדריקס לא הסתדר במילאנו השנה, כפי שרודני ביופורד (שהובא על תקן תותח) לא הסתדר במכבי, כפי שאידסון לא הסתדר בברצלונה…
דברים קורים. שחקנים מוכחים לפעמים פשוט לא מוצאים את עצמם במערכת.
אין לי ספק שקיינר-מדלי יעבור מועדון ויחזור לתת את התפוקה שהוא נתן בולנסיה, לפני מכבי.

ונקודה אחרונה, לא ניסיתי להשוות בין רוט לשרמדיני בעניין עתידם, אלא יותר במובן של "שניהם לא מקבלים דקות משחק מהמאמן".

פאןפאן 16 בדצמבר 2012

פשוט לא ייאמן איך כל הממורמרים יוצאים מהחורים עם הטיעונים העבשים הממוחזרים שלהם
מנחם באמת יצא גדול עם האקסיומה שלו :)
טל, השמועות אומרות שמגיע עב בשר לפי בקשתך כך שיהיה מי שייתן דקות מנוחה אפקטיביות למלך גיימס (כן גם למכבי יש מלך שקוראים לו ג'יימס)
באופן כללי אני אשמח אם יביאו עוד קומבו שיודע לייצר לעצמו מצבים כי בלאט לא מאמין ברוט (לצערי) ולוגאן אינו מניה יציבה כמו שחשבתי בהתחלה
אין ספק שחלון ההעברות הנוכחי הולך להיות מעניין וקריטי – חיזוק משמעותי ויש כאן הצהרה לכל המלרלרים…

GIL 16 בדצמבר 2012

1. אני מניח שהאמירות של "המקורבים של שמרדיני" מכוונות יותר כלפי רוכשים פוטנציאליים מאשר כלפי מכבי/הקהל של מכבי. הבנאדם בדרך לקבוצה אחרת והסכון שלו צריך לדאוג שיהיה איזה דיבור סביב זה שהוא פשוט לא התאים לשיטה והקבוצה לא ידעה להתשתמש בו. לא בטוח שזה ישכנע מישהו, אבל תשובה לשאלה המתבקשת צריך…
2. לגבי הטרוניות – אני לא זוכר, נדמה לי שזה היה גרייזס שהביע באיזו תגובה תמיהה על הצורך הבלתי נשלט ובלתי מסופק של אוהדי מכבי להיות אהובים ומפורגנים עד אין קץ. אז כמה כתבו? שיכתבו. מה אתה רוצה, לשכפל את רפי נאה ועידו אשד ולפזר אותם על פני כל המדיה? מילא לקחת אליפות כל שנה, אבל גם להתבאס על ביקורת בעיתון? בסוף, אחרי שמכבי תהיה אלופת הארץ, והיבשת והעולם והגלקסיה, וכל העיתונאים יכתבו שירי הלל ושבח – לא ישעמם לך קצת? הנה, תראה אותי, כל פעם שאני מתנמנם קצת אני נכנס לבלוג שלך מתוך ידיעה שאני לא אסכים כמעט עם כלום, אתעצבן, והדופק יחזור..

אזי 17 בדצמבר 2012

שום כלום

Comments closed