יומן אליפות צהוב-כחול (22): סיכום ביניים

היומן מנתח את הקבוצה, את הנפש הצהובה ואת היומן

במשך כל השנים הללו הייתי סבור שרק בכדורסל יש פלייאוף, אבל כפי שכבר למדנו, במדינת לוזון הכל אפשרי. הימים האלה בליגת העל שבין סיום העונה הרגילה להתחלת הפלייאוף מעניקים לנו הזדמנות מצוינת לסיכום ביניים מורחב לגבי מיקומה ומעמדה של מכבי ת"א.

אבל לפני שניגש למלאכה, התייחסות קצרה למאסטרפיס של אוסקר גארסיה ושות' מול בית"ר ירושלים ביום ראשון האחרון.

*

הנה הסיכום שלי: מי קובע חתונה ליום ראשון?! יתרה מזאת, מי קובע חתונה ליום ראשון בעונת החורף ומזמין לשמחה שלו אנשים שהם אוהדי כדורגל. האם אנחנו המכביסטים לא סבלנו מספיק שאני צריך גם לעקוב אחרי תצוגה כבירה שכזו דרך עדכונים באייפון באמצע רימיקס של "הופה"?

קחו עצה מבן אדם שכבר התחתן. זה לא קשה להסתכל על לוח המשחקים במהלך הסגירה מול מנהל האולם. וגם אם ההתאחדות הזיזה את המשחק המרכזי מיום שני ליום ראשון, ישנן פתרונות יצירתיים, כמו לדחות את החתונה. אנשים יכולים להיות כל כך אנוכיים לפעמים.

לשמחתי, הצלחתי לחוות חלק קטן מהניצחון הזה כשבדרכי הביתה, חלפתי בנתיבי איילון על פני שתי מכוניות עם צעיפים צהובים שהשתלשלו להם מהחלון. כשעקפתי אותם (משמאל כמובן), השתמשתי בצפצפה שלי כדי לתת להם במנגינה המוכרת של "ביפ-ביפ   ביפ-ביפ-ביפ", והם החזירו לי מיד אחר כך בחצי השני של "ביפ-ביפ-ביפ-ביפ   ביפ-ביפ!". תאמינו או לא, זה הסב לי עונג בלתי רגיל.

ועכשיו, לסיכום הביניים של היומן.

היסטוריה

דצמבר 2010. עמיתי המכובד גיל שלי כותב באתר זה שני טורים תחת הכותרת "יומן אליפות של הג'איינטס". מדובר ביומן האליפות הראשון שמופיע בדה-באזר ומסתיים בלא כלום. כנראה מהסיבה שאלוהי הספורט אינם יכולים להתייחס ברצינות ליומן שנפתח לקראת סיום העונה.

סתיו 2011, בעונה שלאחר מכן, גיל שלי ורונן דורפן פוצחים ביומני אליפות מקבילים לקבוצותיהם האהודות בליגת הפוטבול האמריקאית. שניהם מתחילים לכתוב את היומן בצורה הראויה, מתחילת העונה. שלי כותב יומן לכבוד הניו יורק ג׳איינטס ודורפן לסן פרנסיסקו פורטי-ניינרס.

למרות שהציפיות משתי הקבוצות הללו באותה עונה היו נמוכות (אם הן בכלל היו קיימות), קרה דבר מדהים. הפורטי ניינרס היו השמטה אחת מהסופרבול מול אותם ניו יורק ג'איינטס, שנהנו מהטעות, עלו לסופרבול וזכו בו.

המסקנה החד משמעית והבלתי נמנעת שאפשר לקחת מכאן היא שיומני אליפות עובדים!

יומן אליפות צהוב-כחול

קיץ 2012. ג׳ורדי קרויף, בן של אגדה המנסה להפוך לאחד כזה בכוחות עצמו, מונחת בקריית שלום על ידי מיץ' גולדהאר. אחרי שההולנדי עשה קולות שהוא חושב להעסיק מאמן ישראלי תחתיו, אוסקר גארסיה הספרדי נוחת במתחם האימונים כדי לאייש את העמדה. כרגיל רוב הרעש שנעשה במהלך הקיץ מגיע מכיוונה של מכבי (כשאין הכוונה כאן לירוקה ההיא מהצפון).

המוח הרציונאלי של עבדכם התחיל לעבוד שעות נוספות, עשה תרגיל פשוט של אחד ועוד אחד והסיק שההיגיון הבריא כאן בבית דה-באזר מחייב אותי ל"יומן אליפות״ לקראת העונה הקרובה של מכבי ת״א.

הרי זה בלתי אפשרי להוסיף לנזק שעלול להיגרם למועדון הזה, הקארמה שסובבת את הקבוצה הזו עושה עבודה מצוינת בכוחות עצמה כבר שנים. אבל אם אצליח להתרכז, לרסן את כל הכוח החיובי של יומני האליפות בדה-באזר ולהשתמש בו לצרכיי, אולי אצליח לתעל אותו לכיוונה של מכבי ת"א ולעזור.

אלופת הקיץ

המציאות המוכרת לאומה הצהובה היא שלא משנה מה ההנהלה, המאמנים או השחקנים מצהירים בפגרת הקיץ, האוהדים בכל מקרה יחשבו ״אליפות״. מיד אחר כך, נעבור לתהייה של מתי תגיע ההשכמה הקבועה ונתעורר מהאשליות שלנו. האם זה יהיה במחזור ראשון, במחזור השני או בדרבי הקרוב.

הדבר היחיד שהיה למעשה שונה בקיץ האחרון היה מידת החשדנות הנוספת שהעמסנו לנפש העדינה של כולנו בעקבות עוד עונה כושלת. לא ביג דיל, אנחנו רגילים לתוספת הקבועה הזו מדי קיץ.

*

כשפתחתי ביומן האליפות הנוכחי, היו קוראים שתהו ושאלו ״האם זה רציני״, שאלה שאיני יודע כיצד לענות עליה שכן איני יודע כיצד נראה יומן רציני וכיצד נראה יומן לא רציני.

יומן האליפות הזה היה למעשה תבשיל שכלל מנה של "מכביזם יהיר" מעורבבת במנה של Wishful Thinking (או בעברית: "בשם המשאלה") מעורבבת בקמצוץ הומור עצמי (לרוב דלוח. ואם לא צחקתם אז כנראה שהבדיחה באמת עלי).

והנה, גם כותב היומן האופטימי ביותר לא יכול היה לקוות שנגיע לנקודה הזו. סיום העונה רגילה במקום הראשון עם פער מדהים של עשר נקודות מהמקום השני כשמכבי ת"א היא המועמדת הוודאית של כמעט כולם לאליפות, זו פשוט לא הייתה אופציה במוחנו הצהוב.

כדי להבין עד כמה הפער הזה מדהים, חייבים לעשות משהו שהוא בלתי אפשרי. צריך לחזור אחורה לקיץ האחרון, למצוא אוהד מכבי (פשוט חפשו את האנשים עם הקרניים) ולשאול אותו ״איזה מקום אתה קונה עכשיו לתחילת הפלייאוף".

תאמינו לי שכמעט כל האוהדים היו מסתפקים בחצי מהפור שנפתח וקונים בלב שלם חמש נקודות פער מהמקום השני.

סליחה, אמרתי חמש נקודות? התכוונתי שלוש. טוב נו, היינו מסתפקים בשוויון על המקום הראשון עם קבוצה נוספת, אולי שתיים. אוקיי, עליתם עלי, היינו חותמים על מקום שני עם פער של שלוש נקודות ממקום ראשון. סבבה! נשברתי, מרוצים? היינו קונים מרחק ריאלי מהמקום הראשון, חמש או שש נקודות.

X

מכבי ת"א הגיעה לפער כזה מהמקום השני על ידי כך שהיא שמרה על קור רוח מדהים אל מול יריבותיה לצמרת במהלך רצף נהדר של שבעה ניצחונות. במהלך אותן שבעה שבועות, מכבי ת"א ומכבי חיפה התחלקו במשחקים המאוחרים של המחזור כשבכל שבוע, הקבוצה ששיחקה ביום שבת ניצחה והעבירה את כל הלחץ לקבוצה השנייה שעלתה לשחק ביום ראשון או שני כדי לשמור על הפער של לפני המחזור.

מכבי ת"א שמרה על 100% הצלחה וניצחה בשלושת המשחקים המאוחרים שלה. מכבי חיפה לעומת זאת, השיגה רק 60% הצלחה במשחקים המאוחרים הללו כשסיימה משחק אחד בתיקו (דרבי) והפסידה במשחק אחר (בני יהודה). החבורה של בנאדו גילתה שזה קצת יותר קשה לשמור על עקביות ורמה גבוהה כשכל הלחץ מופעל עליך.

בגלל זה נדמה לי שלפחות עד לנקודה הזו, מכבי ת"א בנויה השנה מחומר אחר. מבחינה מקצועית כמו גם מבחינה מנטאלית. גם כאשר זו איבדה את המקום הראשון באותו הפסד בקריית אליעזר, היא כבר כבשה אותו חמישה ימים אחר כך חזרה ולא שמטה אותו מאז. צוות המאמנים המורחב הביא את מכבי ת"א לשיא בתקופה הכי נכונה מבחינת הקבוצה.

*

כאוהד, הרבה יותר קל לי לזהות טביעת אצבע של מאמן בכדורסל מאשר בכדורגל. בכדורסל ישנם אלמנטים המערבים את המאמן בתוך המשחק כמו תרגילים, חילופים בלתי מוגבלים, פסקי זמן על הפרקט וקביעת תרגילים בכל התקפה. בכדורגל לעומת זאת, אני בדרך כלל רואה שחקנים שנזרקים אל לדשא ומסתדרים שם כמעט לבדם במשך שעה וחצי.

אבל אצל מכבי ת״א הנוכחית זיהוי טביעת האצבע הזו הרבה יותר פשוטה בשבילי (ואני אפילו לא מדבר על תרגיל הקרן מהמשחק האחרון שכולם מייחסים לתרגול של הקבוצה באימונים). ישנה תחושה כללית מהצפייה בקבוצה שההרכב שעל הדשא משחק באותה הצורה שבה הוא מתאמן במהלך השבוע. לא דבר מובן מאליו.

לפן המקצועי נוסיף גם את הפן הפסיכולוגי החשוב, בייחוד במועדון כמו מכבי. הצוות המקצועי סרב לתת למועדון הזה להילחץ ולהיקלע לסחרור מסוכן הכל כך מוכר לנו מהעבר. מכבי ת"א לא איבדה נקודות בשני משחקים רצופים כבר שלושה חודשים, כשזה קרה לה רק פעמיים במשך כל העונה.

אנחנו רואים כאן מכונה מאוזנת של שחקנים, מאמנים ומנהלים שעובדים בסנכרון ראוי להערצה מהרגע הראשון שבו כולם התכנסו בחודש יולי לפני שנה.

מתוסבכים

ואף על פי כן, זה דבר אחד כשאני מחמיא לקבוצה שלי בצורה הזו וזה דבר אחר לגמרי שכל האחרים מחמיאים לה. אני מודה שפשוט לא נוח לי עם כל הסופרלטיבים שהמועדון מקבל מהסביבה. אולי בעוד כמה שנים אתרגל, אבל בינתיים זה לא נוח לי ואני לא אוהב את זה, עדות נוספת לנפש העדינה והמתוסבכת שלנו.

אחרי הניצחון על בית"ר קראתי בטור פרשנות ב-Ynet את המשפט "בכל שבוע… אנחנו מבינים יותר כמה מגיעה למכבי האליפות הזו״, ואני פשוט לא מבין מדוע צריך להעלות דברים כאלה לדפוס (או למרחב הוירטואלי).

הרי זה ברור לכולם שלמכבי ת"א מגיע לזכות באליפות הזו. זה כל כך ברור שלו הייתה לנו טבלת "מגיע", הפער מהמקום השני היה הרבה יותר גדול מהעשר נקודות שיש כרגע בטבלה הרגילה. אבל מכיוון שיש מספיק לחץ על מכבי ת"א (או בעיקר אוהדיה) גם בלי כל המחמאות הללו, אנחנו נשמח אם תעזרו לנו לשמור על שקט ותשמרו את הסופרלטיבים הנחמדים האלה לסוף, גם אם יש בהן רק כוונות טובות.

*

אז עם מצב נפשי שעלול להתפוצץ בכל רגע אנחנו מגיעים לפלייאוף. מצד אחד מפוצצים בביטחון מכביסטי, מצד שני מחכים שזה ייגמר כבר לטובתנו. ככה אנחנו, דו-קוטביים. התחלנו את היומן הזה לפני כשמונה חודשים וזו העמדה הטובה ביותר שהיינו בה מאז. לא חבל להרוס?

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

הבלוג דורש את ביטול הקיץ!
מוכנים לעונה החדשה?

65 Comments

יויו 12 במרץ 2013

מעולה!

בסוף המשחק מצאתי את עצמי עושה 'ששששש!!' לאוהדים שהתחילו לשיר 'צהוב עולה זה מכבי, עוד עונה יפה של ה..', כאילו מרפי ירד מהשמיים ויטיל מנחוס ענק על הקבוצה (אני מניח ש 'חמסה חמסה חמסה' היה יותר מתאים למשחק הספציפי הזה :) ).
גל הרטרו שמציף את היציעים הוסיף אפקט נוסף משנות ה – 90', כשבמצב של 3-0 הקהל התחיל לעשות גל..
רק היה חסר שאלפרד ברכה יקפוץ מעל הגדר וידביק נשיקה רטובה לדריקס, סליחה לעטר

שלו 12 במרץ 2013

יש עניין מאוד מעניין שמכבי שיחקה נגד הקבוצות שחיפה שיחקה,
שבועיים אחרי (בסוף הליגה באותו סדר של בית וחוץ).
בצורה נקייה (כלומר בלי תירוצים שמכבי התמודדה עם ק"ש בגשם שוטף…).
ניתו לראות שברוב המשחקים מכבי כאילו אמרה לחיפה כל מה שתעשו אנחנו נעשה יותר טוב….
קבוצה | תוצאה חיפה | תוצאה מכבי
בית"ר 1-4 0-5
סכנין 0-1 0-3
רמה"ש 0-4 0-1 * יוצא מן הכלל
בני-יהודה 2-0 2-3 – חיפה הפסידה
הפועל ת"א 0-3 0-4
ר"ג 0-3 0-1 * יוצא מן הכלל
עכו 0-3 0-4
אשדוד 1-4 1-0 – מכבי הפסידה
ב"ש 0-2 0-5
ק"ש 0-0 0-0
נתניה 0-1 1-2

כלומר מהמשחק של שתי הקבוצות נגד ב"ש חוץ ממעידה אחת של מכבי(אשדוד) ושל חיפה(בני יהודה), בסה"כ מכבי הצליחה להאפיר את רוב התוצאות (היפות) של חיפה.
כעת נותרו 30 נקודות בקופה, ולדעתי גם לסדר המשחקים יש חשיבות,
לחיפה יש משחק אחד יותר לשחק (לפחות, בגביע) הדרבי והמפגש הראשון נגד חיפה בבלומפילד כך שיכול להיות מצב שהמשחק בקריית אליעזר יהיה זה שיכתיר את האלופה.
הפועל כרגע מחוץ לכרטיס לאירופה (אם לא תזכה בגביע) ולכן יכול להיות שלפחות במשחק הראשון עם חיפה יהיה לה על מה לשחק (והוא בבלומפילד) גם לק"ש יש על מה לשחק ואולי גם לבני יהודה.
אני מאמין שאם צמד המשחקים נגד חיפה יסתיים בשיוויון נקודות / מכבי תנצח את הראשון הסיבוב השני לא יהיה רלוונטי.
אני לא רואה איך חיפה לוקחת 30 נקודות וגם בנאדו לדעתי יתחיל להריץ צעירים במחשבה על העונה הבאה…

MG 12 במרץ 2013

גם זכיה של ק"ש או חיפה (יש. טל, הצלחתי – נבון? ככה אתם קוראים לנו כאן?) תביא את הפועל ת"א לאירופה, ככה שסביר מאד להניח שהיא תהיה שם בשנה הבאה.

שלו 12 במרץ 2013

כמו שהפועל נראית יש סיכוי שיורידו אותה לפליאוף התחתון…
לא בטוח שהיא תהיה בכלל באירופה. אם הגמר הוא ק"ש-חיפה אז נדמה לי שהפינליסטית מקבלת את הכרטיס.

MG 13 במרץ 2013

על סמך מה זה נראה לך? על סמך זה שבני יהודה שיחקו באירופה השנה ולא מכבי חיפה הפינליסטית?

שלו 13 במרץ 2013

אני לא בקיא בחוקים…
ועדיין המקום הרביעי רחוק מלהיות מובטח.
כלומר יש על מה לשחק.
וגם חיפה או ק"ש עדיין לא לקחו את הגביע.

סיסי 12 במרץ 2013

דבר ראשון, אני מאוד אוהבת את הטורים שלך.
הדבר השני והמרכזי הוא בקשר לנקודה החשובה לדעתי שהעלת והיא לגבי הלחץ שמופעל על קבוצה. חרף העונה הנפלאה שחיפה עושה בגלל ההתחלה המקרטעת, הלחץ הכי גדול הוא על מכבי. הכי קל להגיע ממקום שני שלא משנה מה יקרה אתה כבר נחשב להצלחה ויכול להיות שתצליח "לגנוב" אליפות אבל הלחץ לא מופעל על חיפה אלא על מכבי. יותר קשה לשמור על הפער מאשר להוריד אותו (לדעתי, כי יש שיגידו הפוך, הכל עניין של על מי מופעל הלחץ.

מכבי שלי תודה על עונה מענגת, צנועה ומוצלחת, לא משנה מה יקרה אהיה מאחרייך.

מאור 12 במרץ 2013

לא רוצה שהעונה הזו תיגמר לעולם, כמו שהפייסבוק של מכבי אוהב לבשר "כל משחק הוא חווייה".
אני הולך למשחקים מאז גיל 13, מעולם לא היתה עונה שהייתי כל כך מחובר לקבוצה וכל כך תמכתי והאמנתי בשחקנים.
העונה הזאת היא משהו מיוחד.

תני 12 במרץ 2013

הכי אני מתרגש לראות את עטר חוגג גולים של שחקנים אחרים.

נמרודי 12 במרץ 2013

לגמרי. ראיתי את השערים נגד בית"ר בערך 100 פעמים באותו לילה וכל פעם מצאתי את עצמי מסתכל רק על אלירן אחרי השערים.

אזי 12 במרץ 2013

טור מעולה!
אני תמיד אוהב מסעות בזמן.
מהרגע שהשם של אוסקר עלה כמועמד ידעתי שאני מעדיף אותו על כל רן בן שמעון או אלי גוטמן או כל שם שנזרק לאויר באותה תקופה.
אבל לא ציפיתי למה שאני רואה מולי כבר עונה שלמה.

אנשים לא מבינים את זה, כאילו מתכוונים לשכוח בכוונה.
מכבי תל אביב היא הקבוצה העשירה בליגה כבר 5 עונות לפחות. מכבי פותחת כל עונה עם הסגל הכי טוב בליגה. עברו בה שמות כמו בוזגלו ויצחקי ועזרן ושבחון וקולאוטי. הכוכבים הכי גדולים בארץ – ולא ראינו ממנה כלום.
העונה הזאת היא מאסטרפיס במקצוענות. לא באימון. במקצוענות.
החל מהמאמן המקצועי, דרך מאמני הכושר ועד לצלמי הוידאו ומודדי הדופק ובדיקות הדם.

אנשים שאומרים שזאת אליפות של כסף שוכחים שעד ינואר, שיחקנו עם אותו הרכב של שנה שעברה. ייני הוסט מבלם למגן. בלמים אנחנו מחליפים כמו גרביים כבר שנים. זיו, אלברמן, לוגאסי, דהן, מיכה, עטר, קולאוטי, דאבור…. כולם שחקנים משנה שעברה.
סיימנו מקום 6 להזכירכם.
מהרן ראדי. עד ינואר, מהרן ראדי היה שחקן הרכש היחידי בקבוצה. 50,000 דולר. זה כל הסיפור. אתה שם רכב משפחתי על הכביש ביותר כסף מזה.
אז זה לא רכש. להפך. זה השחקנים שעזבו.

זה לקחת את הכוכב הכי נוצץ בקבוצה, חבר הכי טוב של הכוכב השני של הקבוצה, ולהגיד לו "תשמע חביבי, אין לנו זמן להתעסק עם שמועות ומשמעת. תעזוב אותנו העונה ונראה אחר כך מה קורה"

זה לקחת את אלברמן, שחקן שסיבוב על המקום ומסירה אחורה הן פעולות לא רצוניות מבחינתו, אינסטינקטים, להגיד לו שהוא לא יוצא מעיגול האמצע ולהחליט שכל הכדורים עוברים דרכו. ויהי מה!

זה להבין שלא משנה מי השחקנים בסגל, אי אפשר לפתוח עונה עם חמישיות ושישיות. אז נפתח עם שלושה קשרים אחוריים, למרות שאף אחד לא אוהב את זה, ונסמוך על החלוצים שב 70% אחזקה בכדור ישימו איזה גול.

זה להביא שני זרים, לדעת ששניהם הימור על הכל או כלום ולהתאים לזה את החוזה, ולהעיף את שניהם אחרי חודש.

זה שקט. זה המון המון שקט ועבודה קשה.
הכל מתוכנן. יש דברים שלא עובדים טוב. אבל הכל מתוכנן.
זה לא הופך את מכבי לברצלונה. ראינו מספיק נצחונות בשיניים מאז הדרבי ועד ראשון האחרון.
אבל ניצחון בשיניים בא כשהקבוצה יודעת מה היא עושה. שום דבר לא מקרי. הכל מתוכנן, כולם יודעים את התפקיד שלהם.

זה מהרן ראדי מבשל פעמיים למונס דאבור. כאילו לה פאמליה לא סבלו מספיק.

אין דברים כאלה כמו מכבי של השנה. בחיים לא נהנתי כל כך , ולאורך כל כך הרבה זמן.

בלייק 12 במרץ 2013

אל תגזים…. טיבי, אניימה, גרסיה, ראדי וגונזאלו זה לא אותו הרכב של שנה שעברה. זה כן אותו הרכב של שנה שעברה בחיזוק שכולו עלה פחות משחקן לא רע בליגה (דמארי, אלרואי כהן, חן עזרא, אנדלובו למשל). ברור שאני נהנה מהניצחונות ומהכדורגל של מכבי בכלל, אבל מה שהכי מרשים אותי זה משחק הלחץ הנפלא. לאורך לא מעט משחקים מכבי לא נותנים ליריבה לנשום לאורך זמן ארוך מאוד (לפעמים חצי שעה בכל מחצית). הקבוצה השניה רק מעיפה כדורים בהיסטריה, לא מסוגלים לעבור את החצי מול מכבי כשראדי, אלברמן, זהבי/לוגאסי דוחפים קדימה והשלישה הקדמית לוחצת את ההגנה.

תני 12 במרץ 2013

מסכים איתך לגמרי אזי ובעיקר עם החלק של להנות. כבר הרבה זמן לא חיכיתי כל כך למשחקים של מכבי (אלה שמשודרים בערוץ הפתוח, את ערוצי הביוקר אני מחרים עקרונית). הילדים לא מבינים מה קרה … נהייתי כמו אורי זוהר, שקט בבית ! :-)

אזי 12 במרץ 2013

נכון, שכחתי את אניימה (כי הוא לא עושה כלום על המגרש :)). לא חושב שאפשר להגיד שהוא רכש כזה מוצלח, לא ניצח לנו אף משחק, ואולי אפילו הפסיד 1-2, אבל אכן רכש.
לבלמים אמרתי שאני לא מתיחס, כי מכבי כל שנה מחליפה את שני הבלמים, ואני מבטיח לך שעם צוות האימון הנוכחי, גם הבלמים משנה שעברה ומלפני שנתיים היו מתפקדים בדיוק אותו דבר.
וגונזאלו לא שחקן הרכב כבר הרבה זמן.

ברור שנעשה רכש, אבל ראדי הוא השינוי המשמעותי היחידי בהרכב של מכבי (עד שהגיע ינואר)

עידן א 12 במרץ 2013

לא נראלי שאתה בכלל אוהד מכבי. לא ניצח לנו משחק???
המהפך 4-3 על רמת השרון רשום על שמו עם הבישול הענק שלו. או שאתה סתם פוץ או שמשהו קורה לך בגלל ה5-0 חחחחח

אילי 14 במרץ 2013

איזה מגזים אתה…
עם כל הכבוד לאניימה, ואני חושב שהוא ב-ד-י-ו-ק השוער שמכבי צריכה והוא לגמרי עושה את העבודה, אל תשכח שאת המשחק נגד רמת השרון הוא סיים עם שני בישולים – אחד באמת לקולאוטי, אבל גם אחד לבלדוט… בחרת משחק לא כל כך טוב להתייחס אליו. לנצח משחק זה ברק לוי, עם הפנדל נגד רמת-גן.
בינתיים אניימה עושה עבודה טובה מאוד, ואני חושב שהוא שוער מצוין, אבל לא, הוא לא ניצח לנו אף משחק, ולדעתי זה אומר משהו – שב-99% מהמקרים אנחנו לא צריכים שהוא ינצח לנו משחקים, וזה הסוד של קבוצה מאומנת היטב.

בלייק 12 במרץ 2013

כתבת שעד ינואר מכבי רצה עם אותו הרכב של שנה שעברה, מינוס בלמים כי כל שנה מחליפים אותם. זה שמחליפים אותם זה בסדר, זה שהשניים שהגיעו השנה עושים את העבודה זה שינוי משנה שעברה. בכל אופן, משמעותי או לא, עד ינואר 5 שחקני הרכב באופן די קבוע היו שחקנים חדשים (כפי שפרטתי: אניימה, קרלוס, טיבי, ראדי וגונזאלו, ובערך ממתי שגונזאלו איבד את ההרכב גורי נכנס אליו). אין לי כוונה להמעיט מהערך של אוסקר ומה שהוא עשה בקבוצה שעונה (ממש לא, מבחינתי הוא השינוי הכי גדול וטוב במכבי העונה), אלא להמחיש העוד אופן את הערך של קרויף במכבי העונה. על קרויף ירדו לא מעט מכל מיני סיבות. אחת מהן היא הרכש הכושל. "בשביל להביא את אניימה לא צריך את קרויף". בפועל, חצי הרכב של מכבי התחלף מהעונה שעברה, אבל זה נעשה כל כך בשקט ובלי שמות מפוצצים (עד זהבי), שלא שמים לזה לב.

יוני (המקורי, מפעם) 12 במרץ 2013

אזי, אני עדיין בהלם מהמשפט על רכב משפחתי ב-50 אלף דולר. משפחתי?

אזי 12 במרץ 2013

ראדי – 184,000 שקל
מאזדה 3 – 140,000 שקל

בוא לא נתקטנן :)

תומאס נוימן 12 במרץ 2013

ועדיין, חרף התצוגות האחרונות, יש תחושה שהקבוצה איננה ממצה את הפוטנציאל הקיים בה. היא יכולה להיות, וצריכה להיות, הרבה יותר דורסנית, בייחוד במשחקי חוץ. אולי נראה את זה בשנה הבאה, אם רוב הסגל יישאר

נמרודי 12 במרץ 2013

לכל מי שפשוט לא יכול לשמוע יותר את פרימו מדבר על הכישלון של אוסקר גרסיה, רציתי להמליץ על העמוד הסאטירי הזה:
http://www.facebook.com/MoshePrimoOfficial?fref=ts

S&M 12 במרץ 2013

מכבי הגיעה לכזה פער, לא בגלל תכונות מיוחדות שלה, אלא משום הסיטואציה בה אין יריבה רצינית לתואר. כך גם קרית שמונה לקחה תואר. מכבי לא נבחנה בעת לחץ. סביר להניח שהייתה עומדת בו, אבל זה לא קרה, ולא צריך לתת כתרים איפה שלא מגיע.

זה לא מוריד כלום מההישג, ולא מוסיף כוכבית, כי המועדון מתנהג במקצועיות ראויה ללימוד וחיקוי והתואר הצפוי מוצדק לגמרי.

אני מקווה שהם יצליחו לשמור על הסגל, ושבשנה הבאה חיפה והפועל יהוו יריבות ראויות.

נמרודי 12 במרץ 2013

מי כן עמדה בלחץ? מתי אי פעם אמרו שהייתה פה אלופה שזכתה שלא עקב חולשת הליגה? חלאס עם זה כבר.

S&M 12 במרץ 2013

הפועל ניצחה בטדי ולקחה אליפות, אחרי מירוץ ראש בראש עם מכבי חיפה ונגד הקיזוז. והיו עונות נוספות, כולל כאלו שמכבי שיחקה על האליפות.

בשנתיים האחרונות אין לאלופה שום תחרות, וזה למרות קצב צבירת נקודות "סטנדרטי" ולא יוצא דופן, גם של קרית שמונה וגם של מכבי.

בלייק 12 במרץ 2013

קצב הנקודות של מכבי זה עוד מיתוס שאפשר להפריך בקלות (כמו זה שהקבוצה לא משחקת טוב בחוץ. מוזר, היא מובילה את טבלת משחקי החוץ). למכבי יש עד עכשיו כ- 76% הצלחה.
הנה אחוזי ההצלחה של רשימת האלופות הקודמות מאז שנת 2000 (או בשמה השני ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי לפי אוהדי חיפה):
בעונה שעברה ק"ש: 66%, עונה לפני – חיפה: 76%, 2009-10 – הפועל: 82%, 08-09- חיפה: 68%, 07-08- בית"ר: 68%, 06-07 – בית"ר: 68%, 05-06 – חיפה: 76%, 04-05 – חיפה: 72%, 03-04 – 64%, 02-03 – מכבי: 70%, 01-02: חיפה: 76%, 00-01 – חיפה: 72%, 99-00 – הפועל: 73%.
13 אלופות, רק פעם אחת (הפועל והקיזוזון) היתה אלופה עם אחוז טוב יותר, 3 פעמים אחוז דומה, 9 אלופות עם אחוז הצלחה נמוך יותר מאחוז ההצלחה הנוכחי של מכבי.

MG 12 במרץ 2013

חכה.
אתה מראה נתונים של עונה שלמה שכוללים 2 דברים עיקריים שמכבי ת"א טרם נתקלה בהם:
1. משחקים חסרי חשיבות לאחר זכיה (2 ניצחונות בפתיחת הפלייאוף וכנראה יהיו 5 כאלה).
2. פלייאוף – משחקים קשים עם % הצלחה נומוכים יותר (סטטיסטית).

בכל מקרה לא מדובר על משהו יותא מגדר הרגיל.

בלייק 12 במרץ 2013

MG – אתה צודק, אבל (שוב ה"אבל" הזה) לא בכל עונה הפלייאוף היה במתכונת זהה. היו עונות בלי פלייאוף בכלל, היו עם סיבוב אחד. העונה זה יהיה פלייאוף קשה (אם נתייחס רק למיקומים בטבלה) – 2 מפגשים נוספים עם 5 הקבוצות הטובות ביותר (למעט הקבוצה עצמה).
באופן כללי, מתיחסים למכבי העונה כקבוצה עם אחוזי הצלחה נמוכים וזה לא מדויק. גם אם יהיו למכבי הפסדים נוספים בפלייאוף האחוזים כנראה לא ירדו באופן כזה שהם יהיו חריגים לאלופות קודמות.
בנוסף, אם ההפרש הגבוה יישאר מכבי אמורה לאבד עניין מהר יותר מאלופות שהיתה להן תחרות צמודה עד סוף העונה (הפועל בעונת הקיזוז או מכבי של 02-03 למשל).

MG 12 במרץ 2013

בלייק, בדיוק. אתה רק מחזק את טענתי, שכנראה בסוף העונה האחוזים יתיישרו טיפה כלפי מטה ויהיו דומים למרבית האלופות.

אזי 12 במרץ 2013

כבר שלוש עונות, לקראת הפליאוף העליון באופן קבוע מכבי מגיעה מרחק סביר מהמקום הראשון, ובדיוק בשניה הזאת היא מתרסקת.
אז נכון שלא היה מאבק צמוד למדוד בו את מכבי.
אבל השינוי מהשנים האחרונות הוא פשוט פסיכי.

S&M 12 במרץ 2013

השינוי נובע מחיזוק, גם של הארגון (מאמן ומאמן כושר) וגם של הסגל. אין מה לעשות, הכסף מדבר. חיפה לקחה אליפויות עם כסף גדול, גאידמק גם, וטביב עם פחות כסף, אבל שחקנים שהביא איתו מכפר סבא.

טל בן יהודה 12 במרץ 2013

רק הערה לגבי "טביב עם פחות כסף".
אם אני לא טועה, ואני די בטוח שלא, הפועל ת"א עדיין היו בטופ 3 מבחינת תקציב בליגה.

המלוח 12 במרץ 2013

דוקטור, 17.12.2012, מכבי מפסידה בקריית אליעזר המקולל, הפסד שני רצוף אם סופרים את ההדחה מגביע הטוטו, ומאבדת את המקום הראשון להפועל. למה זה לא לחץ?

המלוח 12 במרץ 2013

איזה כיף של טור.
אני אוהד מכבי קרוב ל-19 שנים, ראיתי 3 אליפויות, בשתיים הראשונות הייתי בן 7 ו-8 וזו שאני אשכרה זוכר טוב על הפרש שערים. האליפות הזו מגיעה לנו, והיא הכי מתוקה שיש!
כל הדיבורים על כך שמכבי בסך הכל עושה את המצופה ממנה הם שטויות. כל אלה שאומרים עכשיו "נו מה הפלא, עם שחקנים כמו טיבי, ראדי ועטר זו לא חכמה" יכלו באותה המידה להגיד "נו מה הפלא, לך תבנה קבוצה לאליפות עם בלם מקריית שמונה, סוס מת בן 31 מסכנין וערס פרובלמטי".
מסכים איתך לחלוטין- אם אני חוזר לתחילת העונה אני בטוח שהסגל של הפועל חזק הרבה יותר ולחיפה יש את עטר. את עטר! עטר בחיפה, איך זה יכול להיכשל?
יאללה מכבי!

מכביסט ותיק 12 במרץ 2013

מה הכוונה ? יש אליפות שלא הגיע למכבי? אולי מספיק עם השטויות האלה. י שבסוף השנ המקום 1 הוא אלוף כולל קיזוז כולל גול בנבדל כולל הפרש שערים וכולל העברת ביתיות.

המלוח 12 במרץ 2013

מתי אמרתי שיש אליפות שלא הגיעה למכבי? כולה אמרתי שהאליפות ב-2002/3 הוכרעה על הפרש שערים. זה לא נכון?
כל מה שהתכוונתי לומר זה שהאליפות ההיא לא הייתה מוחצת במיוחד, ושאני צמא מאוד לאחת כזו.

מכביסט ותיק 12 במרץ 2013

אוקיי טעות בהבנה שלי. אני חושב הפוך- ככל שהמתח נשאר לסוף ככה זה יותר מתוק אבל אני לא אוהב מתחת כשמדובר במשחקי מכבי כדורגל כדורסל. רוצה את התארים בקלות

עופר פרוסנר 12 במרץ 2013

מזל טוב חביבי, כשמגיע מגיע. ואחלה טור.

oren shur 12 במרץ 2013

:)

תולעת 12 במרץ 2013

לפי פרק ה"היסטוריה" בפוסט שלך, יומני אליפות עובדים ביחס של 1:3. זה לא נקרא עובדים!

טל בן יהודה 12 במרץ 2013

תולעת, הייתי צריך לדעת שבן אדם אנליטי כמוך יעלה עלי… :)

לגבי הראשון, ציינתי כבר את הסיבה שהוא לא עבד…
ולגבי השניים הבאים, מכיוון שמראש היה מדובר ב-2 קבוצות מאותה הליגה שיתחרו בינם על העלייה לסופרבול, אני חושב שעצם העובדה ששניהם הגיעו לגמר האזורי, הנקודה הרחוקה ביותר ששני הקבוצות יכולות להגיע אליה יחדיו… ואחר כך אחד מהם גם זכה בו, לזה למעשה הכי קרוב לאחוזי הצלחה של 100% שדיברתי עליו.
אלו לא הנחות, אלא עובדות מתמטיות מוצקות.

גיל שלי 12 במרץ 2013

האם את רומזת שקיימת סיבה אחרת לזכייה של הג'איינטס בסופרבול?

שחר דמרי (גמל) 12 במרץ 2013

יש רק דרך אחת לבדוק את זה…
תארגנו שבשנה הבאה נדב יעקובי או מישהו יכתוב יומן אליפות של הפועל ב"ש.

איציק 12 במרץ 2013

באיזה ליגה?
באיזה ענף?

מכביסט ותיק 12 במרץ 2013

נצחון על רמהש ותיקו מול חיפה ובאמת אפשר לסיים את העונה אבל רצוי וחובה לנצח בדרבי הבית הראשון ואפשר לצאת תיקו בדרבי השני

ליבר מהאייפון 12 במרץ 2013

אתה מכביסט? ועוד ותיק?
להביס את רמה״ש אח״כ לחסל את חיפה ולהבטיח אליפות!
לקינוח לנצח / להביס/ לקרוע את הצורה של הפועל בדרבי.
זה מכביסט!

מכביסט ותיק 12 במרץ 2013

מסכים איתך באופן עקרוני אבל הכל מעביר לעונה הבאה. קודם כל תקח אליפות העונה. לא משנה כיצד לא משנה יכולת לא משנה תוצאות. העיקר תואר לכן 0:1 על רמהש ותיקו מול חיפה מספיק לחלוטין. נצחון בדרבי בית חשוב מאוד ואחכ תיקו בדרבי חוץ. מה שיזכרו עוד 20 שנה זה את האליפות ואת ה-0:4 בדרבי . לא יזכרו כמה יצא מול חיפה…תאמין לי הרי אני ותיק

ליבר מהאייפון 12 במרץ 2013

גם משחקים נגד חיפה אני זוכר.
את הנצחון של דגו בקריית אליעזר יושב לע חזק בראש.
כשהפסדנו להם 5-0 כתבו על זה שיר.
ברור שאני אסתפק באליפות אבל בתור מכביסט
אני דורש להביס!
״הגיע הזמן שתבינו מה זה מכבי
תלמדו שאין שום דבר חוץ מניצחון
תרמסו עד שזה יכאיב
לא חשוב מי זה היריב
תדרסו כי אתם מכבי תל אביב״

יואב 12 במרץ 2013

נכון לרגע זה, זה שחמט של מיטשענק על הליגה. להיזכר בראיון של אנגלידיס בערך לפני שנה ולהבין את שלוות הנפש שלו ועמדתו המוצקה שמאמן זר יכול להצליח בישראל.
מכבי התקדמה מאד מבחינת מדיה, תשתיות(יבנו עוד מגרשים בקריית שלום), מקצועיות. היופי זה שאף מחלקה לא דורכת לשניה על הרגליים. אין ילד הולנדי שרץ ממקום למקום לעצור את הדליפה. אף אחד לא באמת יודע מה קורה שם(תקשורתית).
ומשפט על אוסקר-כאשר הבין שהקבוצה שלו הפנימה את עקרונות המשחק שלו-הוא פשוט שיחרר את הרסן למגינים(קרה לפני חודשיים מול הפועל חיפה כמדומני). זה הסוויטש ששינה. לכן זיו ושרן מרגישים כמו הדבר האמיתי.
מאותו רגע הוא לא הסתפק בשליטה שתסתיים בגול בסופו של דבר. הוא הוסיף את המגע הסופי לשליטה -פלוס עומק.
והוא כרגע בישורת האחרונה עם הרכב קבוע פלוס שלושה חילופים מובהקים שכבר תרמו את חלקם-דאבור, מושיקו , גונזאלו. ולולא הטירונות של ג א ל….

MG 12 במרץ 2013

כמה דברים (אולי קצת לא קשור):
1. הפלייאוף עושה עוול עם מכבי ת"א. בעונות הקודמות היה סיבוב אחד שנתן לראשונה יתרון (אירוח של השניה ויותר משחקי בית). באופן לא מפתיע, בהתאחדות פשוט אמרו "טוב, נעשה את הסיבוב השני תמונת מראה" מבלי לחשוב יותר מדי. הסיבוב הראשון היה צ"ל תמונת המראה והשני כמו שהיה בעונות הקודמות.
2. המחזור האחרון של העונה הסדירה צריך להתקיים באותה השעה (לא תקנונית, אלא לדעתי). עם כל הכבוד למכבי ת"א, לא רק שלבית"ר לא היה על מה לשחק, אלא שיש לה משחק חשוב לשמור את הרגליים אליו.
3. כל הכבוד למכבי ת"א, אבל עצם העובדה שקבוצה מצ'וקמקת כמו מכבי חיפה השיגה את מספר הנקודות המירבי בסיבוב השני מראה שעדיין לא קיים פער גדול משאר הליגה (אולי בעונה הבאה).
4. לקראת העונה הבאה מכבי ת"א חייבת להשתדרג במספר עמדות לקראת מוקדמות ליגת האלופות: מגנים (שני הצדדים), קשר אחורי וקשר קדמי. אני בספק אם יש אוהד של מכבי ת"א שמתכחש לעובדה שהשחקנים הפחות טובים הם: זיו, ייני, אלברמן ומיכה – בטח למסגרת אירופאית.

טל בן יהודה 12 במרץ 2013

1. היו לי דמעות בעיניים כשכתבת ״מכבי״ והתכוונת להיא מתל אביב.

2. אין בינינו מחלוקת לגבי שעה אחידה במחזור האחרון בעונה הרגילה. גם אותי זה עצבן.
אבל אני מרגיש שלהתעצבן מהחלטות של ההתאחדות זה כזה 1999…

3 מסכים לגבי זיו, אולי קצת לגבי מיכה. לא כל כך לגבי ייני ואלברמן.

MG 12 במרץ 2013

1. מה??? איפה? גרמת לי לקרוא את התגובה שלי 3 פעמים. אם זו היתה כוונתך – הצלחת :)

גיסנו 13 במרץ 2013

נאלץ לצערי להסכים לגבי ייני, שיוכל אולי להתאים לרמה הזאת בתור קשר אחורי. לא מסכים לגבי אלברמן ומיכה במגמת שיפור תמידית, שעם עוד קצת אמון יכול להיות אחד השחקנים היצירתיים שיצאו מכאן.
לגבי זיו, עד לפני חודש-חודשיים הייתי מסכים. אבל בתכלס הוא נותן עונה גדולה, והתיאום שלו עם עטר מרשים. ועם כל הכבוד לטוואטחה הנהדר, הוא כרגע לדעתי המגן השמאלי הטוב בארץ. הוא חזר להשקיע ולהתאמץ, חזר לעשות הגנה, ואפילו הוא הגיע בערך ל5% דיוק בהרמות, שזה די מרשים בשבילו.

טל, עוד טור אדיר, כ"כ הרבה פעמים אתה פשוט זורק למקלדת את כל מה שעובר לי בראש. מוכרח לציין שפחדתי רצח מהנאחס שפתחת עלינו…

אזי 13 במרץ 2013

1. בקשר לפליאוף אני לא חושב שזה שיש שני סיבובים עושה עוול עם המוליכה.
אני כן חושב שאם כבר עושים פליאוף שסדר המשחקים בו נקבע בתום הסיבוב השני, אז או שהמשחק האחרון של העונה צריך להיות מקום ראשון נגד מקום שני
או שבמשחק האחרון של העונה מקומות 1-3 צריכות לשחק בבית.

2. רק לוזון לא חושב כמוך, לדעתי.

3. כל הכבוד למכבי חיפה, אבל להגיע למצב שיש לך את אחד הסגלים החזקים בליגה ואתה משחק בלי לחץ ומטרה, זאת שיטה שרשומה על שמה של מכבי תל אביב של השנים האחרונות.

4. אתה שלא תיגע לי בייני אתה שומע?!
מה שכן, הייתי מנסה אותו קשר אחורי במקום אלברמן.

MG 13 במרץ 2013

לא הבנת.
2 סיבובים לא עושה עוול עם המוליכה, אלא שהיא מארחת את מקום 2 בסיבוב הראשון ולא בשני (אני מניח שאתה מסכים שעדיף לארח בשני).

אזי 13 במרץ 2013

אההה… אז כן…

אבל עדיין.. תחשוב על עונת הקיזוז (שאתה בטח מנסה להדחיק)
איזה אדיר זה היה אם המשחק האחרון היה חיפה נגד הפועל!
לא רק שזה לא קרה, אלא הפועל לקחו אליפות במחזור האחרון בחוץ.
לא תקין בכלל!
אם לוקחים אליפות במחזור אחרון, זה צריך לקרות בבית.

תינוק 12 במרץ 2013

אתה כותה כמו ילד מתבגר…
כל פעם אתה מחמיץ את המשחק בתירוץ אחר , או יוצא לפני הגולים. אוהד זבל , פשוט בושה…
ככה אתם נראים תמיד
תתבייש לך אוהד ההצלחות טל בן יהודה, אתה גם כותב לא משהו, אמרתי כבר?

תני 12 במרץ 2013

אז אל תקרא.

מכביסט ותיק 12 במרץ 2013

זה בדיוק מה שכולנו, ואני רציני, אנחנו אוהדי הצלחות. בכדורסל המנטליות שלנו גרמה לכך ששמעון מזרחי יודע שכל שנה במשך 43 שנה הוא חייב להביא לנו גביע ואליפות. אין כזה דבר בלי הלחם והחמאה. עכשיו אנחנו מעבירים את ההצלחות לכדורגל. אנחנו לא מעודדים לאחר הפסדי אליפות תביאו לנו תואר כל עונה. בדיוק ככה אנחנו חזירים של תארים. לא תביאו נלך באמצע או נסגור את הטלויזיה

תני 12 במרץ 2013

+1

מאשקה 12 במרץ 2013

טל, לא שאני השתנינתי וצופה בדביקות במשחקי הכדורגל בליגת בעל בישראל, יותר ניזונה מתקצירים וקריאה בעיתון ואינטרנט.
אני שמחה בשבילך ובשביל אוהדי מכבי ת"א בכדורגל שתזכו השנה באליפות, זה מגיע לכם אחרי שאכלתם מרורים כל כך הרבה שנים, זו תהיה אליפות מתוקה ושמחה מאוד, תהיה לך ולחבריך הרגשה נפלאה, הרגשה אחרת מאליפות בכדורסל.
חוץ מזה, הספרדים בצוות המקצועי עשו משהו טוב למכבי ת"א יותר טוב מאחרים מבחוץ ומכאן. שאפו לכם, נפח חזה זה מגיע לכם.

איציק 12 במרץ 2013

אם הינו בליגת לוזון-ליג כהילכת אז ההפרש בין מכבי למכבי חיפה בתחילת הפלאי-אוף היה אמור להיות 5 נק' בלבד, ולא 10 כמו שזה בלוזון-ליג המקולקלת של היום :-)

Xxx 13 במרץ 2013

צריך ואפשר לתת ללוזון גם קרדיט. אני לא יודע אם יש שיטת ליגה אידאלית. אבל בשיטה הזו לא הייתה בטן בליגה, לכל הקבוצות היה על מה לשחק עד המחזור האחרון, והמאבק בצמרת לא גמור בגלל שיש עוד שני מפגשי ראש בראש.
יהיו בפלייאוף קבוצות שיהיו במצב רוח ים מוקדם ויקבלו צרורות, אבל זה היה קורה גם בליגת שני סיבובים רגילה.
לדעתי – שיטה טובה.

צהובה 13 במרץ 2013

טב"י, סורי אבל נראה לי שאתה צריך להפסיק לראות משחקים. לא סתם פספסת הצגה שכמותה לא ראיתי הרבה זמן (טוב נו אולי מאז הדרבי) אלא גם התוודית (לפני כמה טורים) שלא ראית את החזרה המטורפת מול בני יהודה. צריך לבדוק עוד את התיאוריה הזו (לי למשל אסור ללכת למשחקי מכבי בחוץ).
ויותר ברצינות – בתכלס כתבת את מה שהצעתי (חה חה חה אנחנו מתחילים את הפלייאוף עם 10 הפרש ומכונה משומנת שלא נראתה פה שנים) רק ביותר מילים :)

ולשאר האנשים – אם לא הבנתם את מטרת הטור -> אל תגידו לנו "מזל טוב", "שאפו", "כל הכבוד", "מגיע לכם" וכו', תעשו טובה חכו למחזור האחרון.
(נאחס הפוך במיטבו)

עדידס 13 במרץ 2013

טל – אתה תותח
הגעתי למצב שאני ממש מ ח כ ה לקרוא את הטור הבא ביומן :)
אז נכון שאני מכור כי הדם שלי צהוב, גם בפינג פונג אבל – כתוב יפה ובהחלט ניתן להבחין בתשוקה שלך !
(הייתי צריך לכתוב את זה כבר לפני חודשיים…)

טל בן יהודה 13 במרץ 2013

עדידס, תודה רבה.
כמו גם לשאר המגיבים ולמחמאות שכאן.

ואפילו ל״תינוק״… תודה גם לך.

Comments closed