מי תנצח היום? כנסו כנסו

התשובה לשאלת זהות האלופה הערב נמצאת בפנים

champ-plate

הרי זה היה חייב להסתיים ככה, זה היה ברור כשמש מהרגע שנקבע שהגמר ישוחק ברוממה. עם כל הכבוד לעודד קטש והפועל אילת,  איזה מן גמר זה היה אם מכבי ת״א הייתה משחקת מול הפועל אילת, או אפילו הפועל י-ם, בחיפה. פשוט לא מסתדר.

נדמה שהייתה הסכמה בין כל הצדדים שמכבי חיפה תהיה זו שתשחק מול מכבי ת״א, מכיוון שאימפריית הרשע הצהובה חייבת להיות פעם אחת "בצד השני" ולהרגיש איך זה לשחק במשחק גמר על כל הקופה כשהוא למעשה משחק ביתי של היריבה.

בשנים האחרונות הקפדתי לפרסם משהו בגנות הפיינל פור לפני שהוא התקיים, אבל למי יש כוח. בואו נודה בזה, העובדה שמדובר במשחק אחד היא הגורם לכך שיש בכלל עניין בגמר הזה. או סוג של עניין.

אני מסכים לחלוטין עם גורמים מהנהלת שהצדיקו את קיום הגמר במשחק אחד כשציינו שגם באחת העונות החלשות ביותר שלה לאחרונה, מכבי עדיין ניצחה שתי סדרות בצורה מוחצת של 3-0.

במשחק אחד יש סיכוי שמישהי אחרת תיקח אליפות, בסדרה אין. או יותר נכון לכתוב שבמשחק אחד יש סיכוי שמכבי תפסיד, בסדרה אין. לא שזה יחולל איזה הוא שינוי דראסטי ביחסי הכוחות של הכדורסל הישראלי, אבל זה מה יש. צריך מתח וקצת רייטינג, ומשחק אחד מספק את זה.

ולמרות זאת מכבי ת״א תנצח הערב. למה? הנה הסיבות:

מדובר במשחק חוץ של מכבי – כשמדובר במשחק מול קבוצה ישראלית בכירה, מכבי ת״א מגיעה חדה ומפוקסת יותר כשהיא לא בנוקיה. לא במקרה שני המשחקים הטובים ביותר של מכבי ת״א בפלייאוף הנוכחי שוחקו במלחה ובבית מכבי בראשון לציון.

כשהקבוצה משחקת בנוקיה, ישנו חיסרון פסיכולוגי של ״יהיה בסדר, הרי זה כמעט בלתי אפשרי לנצח אותנו כאן. אנחנו תמיד מוצאים דרך״ (ע״ע משחק 3, הפועל י-ם).

האינטנסיביות שהיינו רואים ממכבי בגמר בנוקיה אינה אותה אינטנסיביות שנראה ממנה הערב ברוממה. חיפה לא יזכו לתפוס את מכבי במצב רוח שאנן.

יתרון בסגל ומאמנים – לא באמת צריך להרחיב כאן. ואם אתם מרגישים שכן, אני מפנה אתכם לעשרות הידיעות וכתבות שמסבירות על מצ׳אפים, יתרונות יחסיים, מפתחות ומנעולים (אחד מצוין של אלון רייכמן נמצא כאן).

מכבי ת"א ניצחה את מכבי חיפה העונה חמש פעמים מתוך חמישה משחקים, בואו נודה שלא מדובר כאן באיזו שהיא במקריות מדהימה.

הנה השורה תחתונה: הסגל של מכבי ת״א עדיף וגם המאמן. אם שחקני האלופה לא יפלו לערב חלש, הקבוצה תנצח. השאלה היחידה היא איפה היתרון של הצהובים גדול יותר? אצל המאזן של 28-0 של בלאט או אצל פערי התקציב בשחקנים.

חיפה כבר ״עשתה את שלה״ – קורי קאר יצא בהצהרה ״שכולם יבקרו כמה שהם רוצים, בשורה התחתונה אנחנו בגמר״. משפט שכזה גורם לי לחשוב שלא משנה מה, הם כבר מרגישים שהם השיגו משהו.

אני לא יודע איזה עיתונים קאר קורא באנגלית, אבל חיפה הייתה פייבוריטית להגיע לגמר מול מכבי מתחילת העונה. מוטב לו משפט כזה היה נשמר לאחרי הזכייה שלהם בצלחת.

בואו נאמר זאת בצורה הזאת, שחקנים שחושבים שהם "עדיין לא השיגו כלום" לא נותנים לקהל שלהם להרים אותם על הכתפיים בשביל חגיגות אחרי העפלה לגמר.

חיפה עייפה יותר – בעוד שחקני מכבי יצאו לערבי כיף לצפות במשחקים של הסדרה השנייה, מכבי חיפה שיחקה בהם. הפועל אילת נתנה לחיפה פייט אדיר, בעוד שמכבי חיפשה דרכים להעביר את הזמן. אני מבין לגמרי את כל העניין הזה של "במשחק אחד הכל יכול לקרות", אבל בכל זאת מכבי מגיעה רעננה אחרי שבוע וחצי מנוחה.

אם אתם לא מבינים את הנקודה הזו, דמיינו את סן אנטוניו מגיעה למשחק מספר מס' 1 בגמר אחרי סוויפ ומשחקת מול מיאמי שהגיעה אחרי סדרה שהלכה למשחק שביעי. עכשיו זה יותר מובן?

כי זו מכבי ת״א – וזה מה שהיא עושה. ישנן קבוצות שהמטרה שלהן היא ״לבנות״, ישנן קבוצות שהיעד שלהן הוא לנצח בדרבי. מכבי ת״א זוכה באליפויות, והיא ממש טובה בזה.

כי כבר כתבתי את זה כאן – אני אצא ממש מטומטם אם אחרי הנימוקים האלה היא תעלה הערב ותפסיד. לא?

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

מר ואדון סמית
מי דייוויד רוצה שינצח?

60 Comments

יואב מקטמון 13 ביוני 2013

מכבי ת"א תנצח.
נו, יופי.
את מי זה מעניין בדיוק???
ואם היא תפסיד בטעות, גם יופי.
גם אז זה לא מעניין.

ואני ירושלמי, אוהד הפועל, ואיבדתי לצערי עניין בכדורסל ישראלי לפני כמה שנים טובות.
לא בגלל הכשלונות של הפועל. זה פשוט כבר לא מעניין.

אלעד 13 ביוני 2013

לצערי אני איתך בהרגשה. למרות שאני אוהד הפועל ת"א, ואולי אם היא הייתה במעמד הזה הייתי מתרגש יותר. אבל לא בטוח.
מעבר לזה שלא מעניין אם מכבי תזכה בפעם ה-345 באליפות. גם אם חיפה תזכה זה לא יעניין. והסיבות לכך היא שיטת הפיינל פור, והשריון ליורוליג.
כשגליל העיפה את מכבי בסידרה ב-92', הייתה תחושב באמת של משהו גדול שקורה. הניצחון היה אמיתי, לא פוקס של משחק אחד, וגליל הרוויחה עקב כך לייצג את ישראל בבימה הגדולה באירופה. נכון שלא הייתה לזה המשכיות וחבל. אבל בשנתיים שמכבי איבדה אליפות לגלבוע ולחולון) לא הייתה הרגשה של חילופי שלטון. זה מרגיש יותר כמו גמר גביע. ומכבי יודעת ששנה הבאה היא ביורוליג בלי קשר למה שיקרה.
זה מרגיש כאילו אין לשחקנים על מה לשחק בכלל.

עמרי כהן 13 ביוני 2013

ככל הידוע לי (וייתכן שאני טועה) השריון ליורוליג לא פוסל קבוצות ישראליות אחרות שזכו באליפות להשתתף במפעל.
קבוצה שתזכה באליפות בארץ תוזמן להשתתף ביורוליג במקביל למכבי, יש מדינות הרבה פחות מפותחות מבחינת כדורסל ששולחות יותר מנציגה אחת, אז גם ישראל זכאית. הבעיה שכולן פשוט ויתרו משיקולי תקציב.

מתן גילור 13 ביוני 2013

אתה טועה.
האלופה הישראלית, אם אינה מכבי ת"א, זכאית להשתתף במוקדמות.
גליל-גלבוע ניסתה ונכשלה להעפיל.

עמרי כהן 13 ביוני 2013

השתתפות במוקדמות היא השתתפות לכל דבר.
גם האלופה הישראלית בכדורגל זכאית להשתתף במוקדמות ליגת האלופות. וזה בסה"כ נשמע לי הוגן. נכון שהאלופה כביכול אמורה להיות הקבוצה הטובה יותר ולכן אמורה לקבל את הכרטיס העדיף לתחרות, אבל אליפות גם לא אמורה להיות מוכרעת במשחק אחד.
קבוצה ישראלית שרוצה להפוך ליותר מאפיזודה חולפת אמורה להגדיל את ההשקעה על מנת להעפיל, ובעיקר להשתמש בהזמנות הזאת כדי לנסות להביא יותר מ200 אוהדים.
חולון למשל התפרקה אחרי עונת האליפות. כמו שאלעד אומר, הגמר גביע הזה מבאס כי הוא לא מבטא שום המשכיות או הישגיות ספורטיבית ולא משאיר סיכוי לאף קבוצה להמשיך ולצמוח.

אלעד 13 ביוני 2013

עמרי, ברור שיש אחריות על שאר הקבוצות להעמיד תחרות ראויה וניהול נכון, וליצור המשכיות. היה יכול מאוד לעזור אם לעוד קבוצה ישראלית היה משוריין מקום נוסף ביורוליג, כמו שמשוריין למדינות אחרות שההישגים שלהן נחותים מאלו של ישראל (של מכבי) במסגרת הזו. אחד הדברים המקוממים ביותר זה שמזרחי סגר דיל רק עבור מכבי והשאיר בחוץ את הליגה הישראלית. שים לב שרק אם קבוצה אחרת זוכה באליפות היא רשאית להתמודד במוקדמות שנה הבאה. כלומר, אם חיפה מפסידה היום זו לא אופציה מבחינתה. מכבי לעומת זאת כבר מזמן מתכננת את עונת היורוליג הבאה שלה, כי היא בטוח תהיה שם.

סנטה38 13 ביוני 2013

חיפה גם למוקדמות לא תלך

היסטוריון לענייני ספורט . 13 ביוני 2013

גם אתה טועה.
האלופה הישראלית שאינה מכבי לא תזכה אפילו בכרטיס למוקדמות היורוליג.

אלעד 13 ביוני 2013

אם מה שאתה אומר נכון (ואני לא בטוח) אז זו בכלל שערורייה.

מתן גילור 13 ביוני 2013

היסטוריון, בינינו, אין לך מושג אם אני טועה או לאו, הואיל והדבר טרם נקבע. כמו שקבוצות מישראל ויתרו בעבר, גם קבוצות מחוץ לישראל ויתרו לא פעם.
בהתאם לזאת, צריך לחכות ולראות.
כרגע, אם מכבי חיפה תנצח, היא ברשימת המתנה אחרי 2 קבוצות (אם אינני טועה).
ולא, לא מדובר פה על תרחיש לא מחוייב המציאות. קבוצות באותו הדירוג כבר השתתפו בעבר, עקב פרישת אחרות, כנזכר לעיל.

מכביסט ותיק 13 ביוני 2013

הנצחון של גליל בכלל בכלל לא נתן הרגשה של שינוי. מכבי העמידה שם קבוצה הכי גרועה מזה 40 שנה נכון לאותה שנה ועוד גודס גמר פצוע ועוד 2 זרים שבכוונה פגעו בקבוצה. איזה שטויות נכתבות כאן. החלום של כל הבבונים שמכבי תפול לא יתרחש ב-30 שנה הקרובות. כל עוד במכבי מעבירים את הבעלות בקבוצה מאב לבן שכל אחד אוהב את מכבי בלב ובנפש לא תוכלו להפיל את מכבי. אז תמיד אפשר לגנוב אליפות ממכבי –ההשתתפות ביורליג זה לא כמו בליגת האלופות בכדורגל. ההשתתפות ביורליג זה הפסד כספי אלא אם כן את המסוגל להעמיד 11000 צופים כל משחק.
מי יהיה הבעלים של מכיב חיפה עוד 10 שנים? בטוח לא רוזן. מי יהיה הבעלים של ירושלים עוד 10 שנים-לך תדע. מי הבעלים של הטינופות מקללי נאצית? לך תדע אולי חברים בק.ק.ק.. עוד 10 שנים פדרמן יהיה הבעלים של מכבי. כל השאר לא משנה.

אביחי ידין 13 ביוני 2013

שמע,
אתה מגיב בצורה רהוטה, לא מקלל, מדבר לעניין
כל הכבוד לך, תואם את גילך ואת חבריך בק.ק.ק. (פיני גרשון)
ובבון כל מי שמקווה שמכבי תיפול!
ובנימה אחרת – זה ממש לא נעים להתכתב איתך כשאתה מכנה את כל מי שלא איתך "בבון" "טינופת מקקלי נאצית" ועוד ועוד. אתה מוזמן לגשת לטוקבקים של וואן, עושה רושם שהם יותר מתאימים לרמתך, למרות גילך המופלג

אלון רייכמן 13 ביוני 2013

+1

אריאל גרייזס 13 ביוני 2013

טוב, משחק חוץ או לא, ממה שהבנתי הולך להיות רוב גדול לאוהדי מכבי הערב בגלל שכרגיל הם דאגו לעצמם (או המנהלת דאגה להם).
ובמקומך, הייתי מאוד מוטרד. לא מהמשחק היום, אלא מהידיעות על זה שבלאט קרוב מאוד ללכת הביתה ושהמועמד המוביל במקומו זה גודס. הסיבה שגודס הוא מועמד מוביל זה לא חס וחלילה יכולות הכדורסל שלו, אלא בגלל שהוא נאמן למועדון (בניגוד, כמובן, לבלאט). הולך להיות לכם כיף של קיץ

טל בן יהודה 13 ביוני 2013

אני גם כן הבנתי את זה, אבל זה פחות קריטי בכל הסוגיה הזו.
כשהפועל י"ם משחקת מול מכבי ת"א בגמר כלשהו בנוקיה, כולם עדיין קוראים למשחק הזה "משחק בית של מכבי" למרות שבדרך כלל יש רוב (קטן אמנם, אבל רוב) של אוהדי הפועל י"ם .
ולרקורד, לא אכפת לי איך אנשים יתייגו את המשחק הזה (חוץ או בית) זה לא ישנה בעבור מי שתהיה מחזיקת הגביע של האליפות בסופו של דבר.

ולגבי הנושא השני, ממש אין צורך לדאוג לי, אני אכן מאד מודאג מזה. הכי מודאג שהייתי מזה 7 שנים.
אני נתלה בתקווה שההנהלה תעשה את הדבר הנכון (בלאט!)

תני 13 ביוני 2013

אני בכלל לא מבין איך בכלל חושבים במכבי לתת לבלאט ללכת. במקומם הייתי אוזק אותו לספסל שלא יברח.

גיסנו 13 ביוני 2013

מה הסיכוי שעכשיו כשיש משקיעים חדשים, התקציב יגדל וכל משחקי הכוח המפגרים בין בלאט להנהלה בנושאי רכש יפסיקו להתנהל כמו גנון?

מקצועית, אני מסכים עם יואב מקטמון. כי תוצאת המשחק הזה לא תזיז במילימטר את מה שיקרה בעונה הבאה. לחיפה יש סיכוי להמשיך בבנייה ואולי לראשונה מזה שנים להקים מתחרה לגיטימית למכבי ת"א ולא רק כהבלחה של עונה. מכבי זאת מכבי.

אלעד 13 ביוני 2013

ואני שב וקורא לקורא שמעון מזרחי להפעיל את קשריו הענפים ולדאוג לשריון של עוד קבוצה ישראלית ביורוליג. חיפה בטוח לא תיראה יותר גרוע מהקבוצות הצרפתיות והתורכיות שהיו השנה במפעל.

גיל שלי 13 ביוני 2013

זה שקטש חתם באילת אומר שהמאמן הבא של מכבי זה גודס. החסרון הגדול ביותר של מכבי זה החופש לעומת חיפה. חרטא עייפות, ארבעה ימים בין משחק למשחק זה המון, ובלאט כמה שהוא גדול, לא יכול להחזיק את השחקנים כאשר הם יודעים שהוא ברווז צולע, פדרמן עושים הכל שמכבי יפסידו היום, ויש מצב שהם יצליחו

טל בן יהודה 13 ביוני 2013

אני מבקש מכולם להתעלם מההודעה המלחיצה הזו.
ככל הידוע לנו בלאט נשאר בקבוצה.

שומעים?! בלאט נשאר בקבוצה!!!!!!!!!

גיל שלי 13 ביוני 2013

אני מבין שעברת לאמונה באלילים, קנית כבר פסלים או שאתה התחלת קורס קבלה?

טל בן יהודה 13 ביוני 2013

יש לי בובת וודו ואני לא מפחד להשתמש בה בעת הצורך.

גיל שלי 13 ביוני 2013

הקדשתי לך פוסט, אני מקווה שהסיכות לא יינעצו בבובה, אני מפחד מבובות וודו

אלעד 13 ביוני 2013

יש לי הרבה כבוד לבלאט, אבל אני לא מבין למה כאוהד מכבי אתה כל כך מעוניין שהוא יישאר. מכבי של השנה היא קבוצה בלתי מאומנת בעליל, בלי קשר לאיכות השחקנים. כל ארגון צריך רענון מדי פעם, ולהחליף את סגל השחקנים כל שנה זה לא טוב ליציבות. אז למה לא לרענן את עמדת המאמן?

הגבר עם הקוביות 13 ביוני 2013

הסגל השנה היה ונבנה נורא כי בלאט היה באולימפיאדה והאימונים התחילו בלעדיו, שנה הבאה אם משאירים את בלאט ומרחיבים את התקציב יהיה לנו מקום בפיינל-פור (יורוליג) ובליגה הישראלית כרגיל לא נראה
אף אחד ממטר (בדומה לשנים האחרונות להוציא שנה זו)

אלעד 13 ביוני 2013

גם איתי בעמדת המאמן אתם לא תראו ממטר בליגה הישראלית, ותעופו ברבע גמר היורוליג. לא צריך את בלאט בשביל זה.
איזה שיעמום להיות אוהד של מכבי… הכל ידוע מראש

יונתן ק. 13 ביוני 2013

כבר לא בטוח בכלל שכזה כדאי שבלאט ישאר. מה רע בגודס, שנמצא במערכת כעוזר כבר 5 שנים? ושיחק במועדון הרבה שנים?
בלאט מתחיל לעצבן אותי עם הקריזות שלו והצעקות שלו על השחקנים. נהיה לחוץ מדי.

מכביסט לא פחות 13 ביוני 2013

בתור אוהד מכבי ת"א כבר מעל 30 שנה, אני רוצה לומר לך שמכבי ת"א של השנה ובכושרה הנוכחית היא לא קבוצה טובה יותר ממכבי חיפה.

בעוד שעל היתרון העמדת המאמן אפשר להתווכח ולהביא קבלות מהצד של בלאט (קצת לא הוגן להשוות רזומה מול מאמן ותיק שלא אימן באירופה אבל ניחא), בצד של הסגל אני חושב שהיתרונות של חיפה בולטים לעין.

גארדים:
מקל בכושר משחק ויכולת כללית יותר טובה מזו של אוחיון, שלא לדבר על המוטיבציה שלו והתחושה שזה יותר מאפשרי. (יתרון לחיפה)
פול סטול וריקי היקמן הם שני שחקנים שיש להם בעיה בשיקול הדעת מצד אחד (פול סטול מתחרפן לפעמים, לריקי היקמן פשוט אין ראיית משחק), מצד שני בעלי יכולת אישית שמכריעה משחקים וביצים של שור – אי אפשר לדעת מה נקבל מהם (יתרון קל למכבי).
פורוורדים:
דונטה סמית' ודווין סמית' הם שני שחקנים בעלי מאפיינים דומים מאוד וגם יכולות דומות. דווין טוב יותר מחוץ לקשת, דונטה אגרסיבי ואתלטי יותר. במאצ'אפ הזה, לאור הדלילות של מכבי בצבע, האגרסיביות של דונטה תכריע את הכף (יתרון קל לחיפה).
פט קלאטס מול ליאור אליהו – מצד אחד, ליאור אליהו הוא שחקן ייחודי, שאי אפשר לעצור אותו כשהוא ביום טוב, מצד שני, קלאטס מציג השנה יכולות שגורמות לפליאה עלהאפון שבו התגלגל אל מחוץ ליורוליג מלכתחילה. ליאור שחקן התקפי יעיל מאוד בהתקפות מעבר ועם הפנים לסך, אבל אין לו יכולות הגנתיות, ריבאונד או גיוון. קלאטס הוא ריבאונדר מצטיין, קולע מכל פינה במגרש ונותן את הטון גם בהגנה, שניהם נוטים להיעלם כשהמשחק הקבוצתי נתקע אבל לדעתי יגיעו למשחק של היום בפורמה טובה (יתרון לחיפה).
סנטרים:
ג'יימס תומאס מול שון ג'יימס – תומאס פחות מוכשר מג'יימס, אין לו את יכולת החסימה ואת טווח הקליעה שלו, אבל יש לו מסה, משחק פנים טוב יותר ופחות נטייה לצבור עבירות. (יתרון למכבי
ספסלים:
הספסל של מכבי דליל מאוד בשחקני רוטציה אמיתיים, בעיקר בצבע.
רוט מקבל מעט מדי קרדיט, לוגאן יכול להזיק לא פחות מאשר להועיל, פניני ולנדסברג הם צל עצוב של השחקנים שהם היו לפני שתי עונות, פלאניניץ' וקיינר מדלי לא רלוונטיים ומשאירים את שון ג'יימס להתמודד לבד מתחת לסלים ביחד עם אליהו הבלתי יציב.
הספסל של חיפה חזק דווקא מול החולשות של מכבי – קוז'יקרו משחק השנה את הכדורסל הכי טוב שלו מאז שלקח גביע יול"ב עם ירושלים, צ'וברוביץ' לא מהוקצע או חכם במיוחד אבל מייצר ביחד עם קוז'יקרו קלאטס ותומאס קו קדמי מאסיבי ואגרסיבי. חנן קולמן וקורי קאר מייצרים פיזיות בעמדות הגארדים. (יתרון קל למכבי).
מכלול קבוצתי: מכבי חיפה קבוצה יותר שלמה ממכבי תל אביב – הרוטציה בחיפה ברורה מאוד, יש לה מגוון הרכבים שיכולים לשחק ביחד, כדי להתאים את עצמה לכל סגנון משחק שתבחר, יש לה חיבור קבוצתי מצוין, עם משחק ריצה מתואם להפליא והגנת ברזל. זו גם קבוצה עם לא מעט עליות ומורדות תוך כדי משחק, בעיקר אחרי פתיחות מוחצות ברבע הראשון. מכבי ת"א היא קבוצה בלחץ, בלי שברור אפילו במשחק האחרון של העונה מי צריך לקחת את המושכות. הלחץ נמצא על הכתפיים של שחקני מכבי והמאמן (שלא ממש מתפקד במצבי לחץ) אבל גם הניסיון במעמדים כאלו (יתרון קל לחיפה).

לסיכום, אני לא אופתע אם מכבי חיפה תנצח את המשחק היום ולמעשה היא בעיני הקבוצה הראויה יותר לתואר השנה.
אבל במשחק אחד הכל יכול להיות…

טל בן יהודה 13 ביוני 2013

שאפו על הניתוח המקצועי המפורט.
אבל הרשה לי להתמקד דווקא במשפט קצר שלך לקראת הסוף: "היא בעיני הקבוצה הראויה יותר לתואר השנה".

אני לא כל כך מבין למה היא הראויה בעינך אם היא הפסידה בפי 2 משחקים מאשר מכבי ת"א העונה (10 הפסדים של חיפה מול 5 של מכבי) וב-5 משחקים של ראש בראש, המאזן הוא 5-0 צהוב.
על מה אנחנו מבססים היום את התואר "ראוי" אם לא על הישגיות ותוצאות בפועל.
הרי ההגדרה של "מכבי חיפה קבוצה יותר שלמה ממכבי תל אביב" שלך זה טוב ויפה, אבל היא לא הראתה זאת פעם אחת העונה במקום הכי חשוב: במגרש.

לפעמים אני חושב שאנחנו מבלבלים "זה יהיה סיפור טוב אם חיפה תנצח" לבין "זה יהיה ראוי אם חיפה תנצח".

רועי מ 14 ביוני 2013

יפה אמרת

MOBY 13 ביוני 2013

מכביסט לא פחות.
ניתוח מעניין אבל אני חלוק עליך. ה-יתרון של חיפה הוא קלאיטיס מול אליהו. אם אכן יתרון זה ימומש בנוק אאוט ננצח.
אבל עמדה 5 שלנו בעייתית בלשון המעטה. אנחנו צרכים יתרון משמעותי בריבאונד ההתקפה על מנת להשוות את הבעיה שלנו. יש לנו 3 סנטרים טובים לליגה שלנו ואולי לאירופה אבל היכולת הטכנית שלהם חסרה מאוד. לעומת זאת ג'יימס הוא אנדרייטד רציני. אם רק נלביש עליו עבירות יהיה דבש. שאר העמדות הנסיון שצברו הצהובים נותן להם יתרון עלינו.
ה-יתרון במאמן שהיה במעמדי גביע כאלו בעבר מול מאמן מעולה שלא היה וזה השני שלו לנסיון אין תחליף. ביחד עם הנסיון במשחקי "אין חזרה" שהיו לתל אביב השנה יש פה יתרון משמעותי.
וה-יתרון של תל אביב הם האנשים באפור. העיניים של הדון והמבט המקפיא עושה את שלו (ובצדק אין לי אף מילה אחת רעה להגיד על פועלו למען מכבי תל אביב).
והספסל? להעלות את מדלי ולוגן מהספסל נותן יתרון די גדול מול קאר או קולמן…. אם רק לנדסברג היה אצלנו היום…

מכביסט ותיק 13 ביוני 2013

לפי מה אתה כותב מי ראוי? לפי הדיעה המופלצת שלך או לפי המיקום בליגה או לפי מאזן הנצחונות בין 2 הקבוצות במשך כל העונה? איזה טפשים יש ברחבי הרשת. פשוט מדהים

נון 13 ביוני 2013

אבל למה אתה כועס????

אלון רייכמן 13 ביוני 2013

שמע, לפחות בעניין הטיעון של העייפות – לא נראה לי שהוא ישפיע הערב.
נכון, חיפה אחרי סדרת 5 משחקים מתישה מול אילת (כולל טיסות לאילת וחזרה…) ומכבי אחרי מנוחה ארוכה – אבל לפעמים דווקא מנוחה כזו ארוכה פוגעת בקבוצה.

חוץ מזה, עם האדרנלין וההתלהבות של הגמר, משחק אחד אחרון בעונה – קשה לי להאמין שמישהו בכלל יחשוב על עייפות.

לפחות בחמישייה הפותחת – לחיפה יש אחלה מת' אפ מול מכבי.

גואל 13 ביוני 2013

בתור אוהד מכבי המשחק לא מעניין אותי.
אני אגיע ואני אעודד ואני מקווה שננצח אבל אם לא אני אחיה כי זה לא סדרת גמר אמיתית ולכן לא גמר אמיתי.

אז למה אני בכל זאת אלך לעודד? למה בכל זאת ממש חשוב לי שננצח? סיבה אחת בלבד – לא לתת שום תירוץ למישהו לפגוע בדיוויד בלאט. דיווי בעונה מחרידה שלו מוציא פי 2 מכל מאמן אחר בעונה מדהימה שלו.

מה שבשלוש שנים האחרונות משאיר את מכבי בתמונה בכלל של הקבוצות הגדולות באריופה זה בלאט, אם מכבי מפטרת אותו יהיו עכשו 5 שנים עד ששוב נגיע למצב שבו מדברים על הטופ של אירופה. מי יצעיד אותנו לשם? גודס שנכשל בהפולע והוא צעיר? אפי??!!?? מאמן זר? מי בדיוק?

היסטוריון לענייני ספורט . 13 ביוני 2013

מכבי תעשה טעות קשה מאד אם תשחרר את בלאט.
הכישלון היחסי העונה נובע בעיקר בחוסר המעורבות בקיץ.
בגלל האולימפיאדה ובגלל שההנהלה קיבלה יותר מדי החלטות לבד.
גם אם חלילה בלאט יעזוב הרי שאיני מוצא את גודס כמועמד ראוי.
לצערי זה גדול עליו בכמה דרגות (ואני בהחלט אוהב ומעריך אותו).

חנן 13 ביוני 2013

אתם מודעים לכך שכשהתחילו את שיטת הסדרות מכבי התנגדה לכך נחרצות, נכון? היום מכבי הפסיקה להתלונן בנושא. מכבי מתנגדת למשחק גמר אחד ומתנגדת לתקרת שכר בדיוק מאותה סיבה שהיא התנגדה לסדרות: כי זה מקשה על קיום המונופול של הקבוצה.
ועם כל הכבוד, ברור לכולנו ש"אוהדי" מכבי לא מייחסים למשחק היום חשיבות לא בגלל שהאליפות לא נקבעת בסדרה, אלא בגלל שאין לו שום השפעה על ההשתתפות של הקבוצה ביורוליג.
בוא נדבר על ספורטיביות כשלאחת הקבוצות לא יהיה תקציב שגדול פי 14 מתקציב המינימום של הליגה.

רועי 13 ביוני 2013

לשיטתך אי אפשר לדבר על ספוריטיביות באף ליגה בבשום ענף ספורט בעולם.

רועי 13 ביוני 2013

וכמובן שהפיתרון שלך לזה הוא להגביל את התקציב של מכבי במקום להעלות את תקציב המינימום.

גיא ר 14 ביוני 2013

אם אין לחם תאכלו עוגות

martzianno 13 ביוני 2013

אם חיפה תנצח, זאת תהיה אחת הסנסציות הכי גדולות שנשכחה הכי מהר.

MOBY 13 ביוני 2013

טל
1. קאר קורא את העיתונות החיפאית. משום מה כל כותרת במשך השנה הייתה כמה הקבוצה גרועהלא יציבהחסרת מאמן לקלאיטיס יש ציפורן חודרנית האפטר שייב של מקל לא מריח טוב וכדומה. לכן היתה תגובה הגיונית למדי. הרמה של העיתונות החיפאית בזמן האחרון הוא אי שם מתחת לציפורן של פרימו והבוטוקס של אופירה.

2. הרוב שיהיה אצלכם בקהל הוא פשוט כי הופעתכם בגמר (ותודה לירושלמים וקולות השטיח, ולאדומים שתוצאת ה3-0 הייתה ברורה למדי הם הרי סימנו וי על העונה הזו) לא הוטלה בספק ולא מוטלת בעתיד. זה בנוסף למחירי השערוריה של המנהלת גרם להמתנה של רוב ילדי והורי חיפה לזה שחיפה באמת תהיה שם. לכם אין את הבעיה הזו.

3. הסגל שלכם טוב יותר לא מבין מה מנסים להגיד כל החכמים. לנדסברג כמשל ו-6 זרים מול 4.

4. אנחנו מנצחים, 1 ל-6 זה נראה לי מאזן הגיוני. עכשיו תורנו. אם יהיה משחק צמוד לקראת הסוף נראה את הידיים הרועדות והפחד מהאובדן מול השריטה בעומק הגרנד קניון, שערות לא ישארו לא לצהובים ולא לירוקים.

5. נתנו לכם (כן נתנו לכם) את האליפות בכדורגל (כן היא שלנו, אתה יכול להודות בכך – ואתה מודה בדרך עקיפה) הגיע הזמן שניקח מכם את האליפות הראשונה בכדורסל (כן היא שלכם, הייתם יכולים לתת לנו את הגביע ולגמור את העניין, לא רציתם, עכשיו תורנו).

שיהיה משחק שלא ישכח לדורות.
ניפגש ברוממה.
יאללה חיפה.

נ.ב
אם משהו מעניין למכור כרטיסים יש חבורות ירוקות שיעוטו עליו.
תל אביבים למה להרחיק עד חיפה? אמנם לא יום סגריר, אלה נאה למדי אבל לחזור עם הפנים בין הידיים?

ערן 13 ביוני 2013

אני מרגיש לא נעים כמכביסט 18 שנה, אבל פתאום… אני לא מתרגש מהגמר הזה. ואל תגידו – "הנה, אוהד מכבי לא סופר אליפות כי יש לו כבר 50 כאלה", לא – זה כי אני יודע שתוצאה כזו לא תפגע במכבי. להפך. אם זה יקרה, המועדון ירעד, יביאו כוכבים אמיתיים ולא נצטרך להתקשות כל כך עונה הבאה.
זה לא שלא אכפת לי מהליגה. אבל פה את שלנו עשינו. הפרש של יותר מ40 אליפויות משאר הקבוצות, עשינו את זה כבר, יש פה אימפריה אחת. אני מקווה שהצהוב כחול יחזור להשתלט על אירופה, לא על ישראל.
אבל בכל זאת, אני יודע מי הקבוצה הטובה יותר ולמי מגיע לנצח, ולה אני מחזיק אצבעות.
יאללה מכבי.

גל דגון 14 ביוני 2013

אני גם לא התרגשתי מהגמר (שהיה תענוג של משחק במונחים של הליגה, אגב.) לא יודע אם מאותן סיבות, אבל בפירוש היתה תחושה שלכאן או לכאן זה לא ישפיע על התחושה שלי לגבי העונה הזו וההנהלה הזו.

עירן 13 ביוני 2013

יש בעיה:

כרגע מחצית ועוד לא עדכנו את השופטים שהמשחק ברוממה….

לכן נמשך השיפוט הביתי למכבי. פאשלה של המינהלת, ללא ספק.

אלעד 13 ביוני 2013

כצופה אובייקטיבי, איזה כיף לראות את מקל. ברוך שובך

חחחחחחחח 13 ביוני 2013

חיפה אלופה!!
אני חושב שהפכתי להיות אוהד כמו בנ ב א אני אוהד שחקנים במקום קבוצות
יאללה גל מקל!!

חחחחחחחח 13 ביוני 2013

חיפה אלופה!!

קסיוס קליי 14 ביוני 2013

לצערי בתור אוהד ספורט לאליפות הזאת אין שום משמעות.

במקום לתת לגיטימציה לתואר, מה שעושים במנהלת הוא פשוט פשע ספורטיבי.
אליפות של עונה שלמה נקבעת במשחק אחד ???
ובלי משמעות ביתית למקום הראשון??

דווקא השנה מבחי חיפה יכלו לקחת את התואר בלי טובות מיוחדות.
מכבי לא קבוצה כזו מאיימת ולדעתי חיפה הייתה יכולה לקחת את מכבי לסדרה של 5 משחקים.

אז סבבה שיש מתח, אבל גם בעץ או פלי יש מתח, השאלה האם זה מעניין מישהו.

מוטי 14 ביוני 2013

אני עוקב זה מספר שנים אחרי יללות מכבי ת"א על משחק אליפות אחד.
פלייאוף – משמעו פליי אוף סיזן. מה שהיה במהלך העונה נמחק, למעט יתרון ביתיות עד לגמר ומשחקים כנגד יריבות חלשות יותר (יחסית).
לגבי משחק הגמר היחיד – יש את ענף ה – NFL, שם כל הפלייאוף הוא משחקים בודדים.
בשנת 2007 קבוצת ניו אינגלנד ניצחה את כל משחקי העונה הסדירה וכן שני משחקי פלייאוף והגיעה בלתי מנוצחת לסופרבול. שורת השיאים שהקבוצה שברה מרשימה, אולם בגמר… נוצחה וכל עונת השיא נזרקה לפח. לא נשמעו כל טענות על השיטה ולא נשמעו יללות ויבבות שבר.
מדובר בענף שהוא… איך נאמר… מעט יותר גדול ובכיר מהכדורסל הישראלי, האירופי והרשו לי לומר – גם יותר גדול מה- NBA.
במקום להפנות אצבע מאשימה אל השיטה, יואילו אנשי מכבי ת"א להביט אליהם פנימה – כיצד זו הפעם השלישית בעשור, רועדת הקבוצה במשחק הגמר חרף כל ניסיונה האדיר. בכל משחקי הקבוצה במסגרת האירופית – אני כצופה עומד על הרגליים כי אני לא מסוגל לשבת ורוצה בניצחונה, אבל אני לא מסוגל להבין את הלוזריות הזו שמלווה את הגישה למשחק האליפות.
גם הגביע העולמי בכדורגל מוכרע במשחק אחד וגם כאן מדובר בענף מעט יותר מוביל מהכדורסל הישראלי והאירופאי (השמועה מספרת שגם אליפות היורוליג מוכרעת במשחק אחד לאחר קיום סדרות פלייאוף)
בעונת 2007-8 חולון הקדימה את מכבי ת"א בעונה הסגירה וזכתה באליפות באותה שיטה. לא זכור לי שאנשי מכבי ת"א התלוננו אז על השיטה לפני הגמר. זכור לי כי עד היום מתייחסים לאליפות של חולון כאילו היא גנבה אותה ממכבי ת"א, למרות שסיימה ראשונה את העונה.
קורה שמפסידים, זה חלק בלתי נפרד מהספורט. ככל שידעו להתמודד עם הפסדים, המערכת תהיה בריאה ומנצחת.

קסיוס קליי 14 ביוני 2013

מוטי לא יכולת לטעות יותר…

אנונימוס 14 ביוני 2013

תודה טל!

מוטי 14 ביוני 2013

קסיוס שלום,
תגובתי לא היתה קשורה או תגובה אליך, אלא באופן כללי לאווירה ולטענות שנשמעות בתחום. יצא שהעליתי אותה מיד אחריה ולכן עלה הרושם שהיא פועל יוצא שלהם, אך לא כך הדבר.
גם במידה ואתה חושב ממש הפוך ממני, אני כמובן מכבד את דעתך ודעת רבים אחרים.

קסיוס קליי 14 ביוני 2013

היי מוטי, תיארתי לעצמי שאתה לא משרשר אלי אך עדיין אתה טועה. זה יוצא קצת מבולגן בגלל האייפד אבל ננסה: פוטבול הוא משחק שונה לחלוטין מאשר כדורסל לכן הוא נקבע במשחק אחד ולאורך כל ההסטוריה שלו שוחק כמשחק בודד ואין אפשרות אחרת. ואגב השיטה הזו מקובלת על כולם. לאחר מכן אתה מנסה לחזק את הטענה שלך בכך שתה משתמש בדוגמאות של משחק אחד מטורנירי הגביע אבל אתה מחליש את עצמך כי זה בדיוק העניין של טורניר גביע. נוק אאוט! לכן יש את הליגה ששם כל העולם משחק לפי סדרות. תפריד בין גביע לאליפות. לאחר מכן אתה מביא את הדוגמה של חולון ושמכבי לא התלוננו אז. ועוד איך התלוננו!! אליפות של משחק אחד זו לא אליפות ואף אחד לא מייחס לזה שום חשיבות. והכי מצחיק שאין שום משמעות לקבוצה שסיימה ראשונה ואפילו אין לה יתרון מינימלי בגמר.

מוטי 15 ביוני 2013

היי קסיוס,
אני בהחלט יכול לקבל את חלק (ואולי אף מרבית) מהטיעונים.
ראשית – אני בהחלט סבור שגם גמר באמצעות סידרה הוא יותר ספורטיבי מאשר משחק אחד. האם משחק אחד הוא עיוות אדיר כפי שמציגים אותו – כאן אני כבר מסתייג מאוד, שכן לא מדובר בעיוות גדול מאוד.
אני חושב שמוטב יהיה לאנשי מכבי ת"א בטרם יפנו בטרוניות לשיטה כזו או אחרת לשים לב לעובדה שכבר שלוש פעמים כשלו במשחק גמר בליגה הישראלית. זה מעיד על כשל מנטלי, זה מעיד על כשל ניהולי ומקצועי. עם כל הכבוד לחיפה, חולון וגליל, אני לא רואה כיצד כל הרכב של מכבי ת"א לא אמור לקחת את האליפות בכל יום נתון (טוב… לא כל כך בכל יום נתון, כי זה קרה שלוש פעמים). בפעם הראשונה זו הפתעה, אולם מעבר לכך – בפעם השלישית בשש שנים זו כבר תופעה וסטטיסטיקה.
לסיום החפירה – עם היד על הלב (הפניה לאוהדי מכבי ת"א) – מה יקרה אם מכבי ת"א תיקח את העונה הסדירה ללא הפסד ותשייט ללא הפסד בסדרות עד לסדרת הגמר, בו תפסיד בסדרת הגמר (תיאורטית… תיאורטית) לקבוצה שסיימה שביעית בליגה אך התחברה לפלייאוף מטורף וזכתה באליפות. האם כאן לא תאמרו כי יש עיוות? עם היד על הלב…
האם הופעה קבועה במפעל היורוליג המובטחת למכבי ת"א היא ספורטיבית?

ואסיים בברכה למכבי ת"א – מבירא עמיקתא לאיגרא רמא. לשנה הבאה בגמר היורוליג!

נ.ב.
הדוגמא של ה NFL נועדה להמחיש מצב דומה שבו קבוצה בעונת שיא מטורפת כשלה ברגע האמת, לא זכתה באליפות וחרף האכזבה לא הטיחה בעולם שהוא לא בסדר. לגבי ליגות יתכן והיורוליג הוא דוגמא טובה יותר של מפעל בשיטת ליגה

רועי מ 14 ביוני 2013

עוד זיוני שכל אמרית הרשע ועמלקים ויאללה למשרפות

גם גביע ראוי שיהיה במקום ניאטרלי.
שלב הפליאוף ראוי שהקבוצה שסיימה ראשנה תקבל את הכבוד ושייה לה יתרון ביתיות.
כמו בכל מדינה באירופה ובלל.
נכון גם היורוליג משחקים בשיטת פיינל פור אבל זה אדיוטי ולא נכון.

מוטי 14 ביוני 2013

כרגיל, תגובה מאוזנת.
מי שלא תומך במכבי הוא עוכר ישראל. מאוד בוגר

היסטוריון לענייני ספורט . 14 ביוני 2013

מאוכזב בריבוע.
1.כאוהד ספורט שרואה איך לוקחים "אליפות"
2. כאוהד הפועל ירושלים שרואה איך קבוצות שפעם לא ראינו אותם ממטר לוקחות "אליפות" בעוד לנו אין כזו.
3.כאוהד ישראל וכאוהד מכבי ביורוליג שמבין שעכשיו בלאט בדרך הביתה ומאמן אחר ופחות טוב מן הסתם יגיע.
4. כאוהד הליגה הישראלית שרואה את זילות האלופות.
נכון גם חולון לקחה אליפות אך היא לפחות הייתה אלופת הליגה הרגילה.
נכון גם גליל לקחה אליפות .אך לפחות זו לא הייתה אליפות היסטורית והיא עוד ניצחה בנוקיה.
אך חיפה ? לנצח משחק ועוד בבית ולהיקרא "אלופה" זו זילות.

יחד עם זאת ברכות לחיפה כי גם אם מוגזם לקרוא לתואר "אליפות"
הרי שלכל הפחות זה כמו זכייה בגביע משודרג.ועד אתמול גם תואר גביע לא היה לחיפה.
אז ברכות לקיר בטון הלא הוא קוז'יקרו על תואר מקומי ראשון בגיל 35 (אחרי שזכה ביולב' עם קבוצתי האהודה ולמהדרין יש לו גם בלקנית ).
ברכות גם לקורי קאר שחקן נפלא שמעבר לשיא אך הטביע חותמו בתואר זה.
וברכות חמות למקל שלמרות אהבתי את אוחיון (מאז היותו בעמק החולה ) הוכיח לי ולכולם שמדובר בפליימיקר מספר אחד בכדורסל הישראלי .יאללה לנ.ב.א

היסטוריון לענייני ספורט . 14 ביוני 2013

אפשר לומר על גל
תקע "מקל" בגלגלים
ואם נחשוב על גליל 2010 תקע "מקלות"

אלעד 14 ביוני 2013

אבי מלר, זה אתה?

Comments closed