תנו לטיבו צ'אנס

מגיע לנו ולו לראות אם הוא מסוגל להפסיד

NFL: Preseason-New England Patriots at Detroit Lions

 

למקרה ששמעתם את החדשות או לא, טים טיבו שוחררנופה אתמול מקבוצתו החדשה, הניו אינגלנד פטריוטס, רק שלושה חודשים אחרי שהוחתם.

ואם אין לכם מושג על מה אני מדבר, אז הטור הזה מתעסק בפוטבול שנפתח בשבוע הבא (או למעשה ביום חמישי הקרוב), ולא במכבי ת"א שמשחקת הערב מול המנחוסים הכתומים. ואם אתם מתעצבנים מכך, זה בשבילכם:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אז רק לפני כמה ימים, כתב דורפן שאנחנו בדור של שורה תחתונה (הידוע גם בכינויו "מבחן התוצאה") בהקשר של בחירתו של פרנק ריברי לשחקן העונה באירופה. למרבה האירוניה, דווקא במקרה של הקריירה הקצרה של טיבו אנחנו יכולים לראות את ההפך הגמור.

*

הנה מה שאני יודע בוודאות: בעונת הפוטבול של 2011, הקווטרבק טים טיבו – וידוע לי שחלק יאמרו שאני משתמש במילה ״קווטרבק״ בגמישות רבה – קיבל לידיו את הדנבר ברונקוס כשהקבוצה עם רקורד של ניצחון אחד וארבעה הפסדים (הוא למעשה כבר שיחק בהפסד הרביעי, אבל פתח רק במשחק שלאחריו).

מהנקודה הזו, טיבו לקח את דנבר כל הדרך אל הפלייאוף כשהוא מנצח בשבע מתוך שמונת המשחקים הבאים שלו (הראשונים שלו בקריירה כקווטרבק פותח ב-NFL). נכון, זה לא תמיד היה יפה, אבל זה בהחלט היה פוטבול מנצח. עובדה. ואין שום חוק שאומר שספורט מנצח צריך להיראות טוב.

ואחר כך טיבו גם ניצח בפלייאוף. משחק אחד מול פיטסבורג, אבל ניצח. עד כמה זה משמעותי? ובכן, בליגת ה-NFL עברו מאות, אם לא אלפי קווטרבקים, 208 מהם ששיחקו בפלייאוף. רק כחצי מהם ניצחו משחק אחד לפחות. מה ששם את טיבו במקום טוב באמצע הרשימה הזו ובחבורה של כ-100 קווטרבקים שניצחו משחק פוטבול בפלייאוף מאז שהוקמו הליגות המקצועניות ב-1920. הניצחון היחיד הזה בפלייאוף אגב מעמיד אותו יחד עם שחקנים כמו טוני רומו, ג'יי קאטלר, מאט שאוב ומאט ראיין, שגם כן ניצחו משחק פלייאוף אחד נכון להיום.

אני כמובן מציג נתונים שמשרתים את הנקודה שלי, וההנחה הבטוחה היא שארבעת הקווטרבקים האלה שציינתי אכן טובים יותר מטיבו, אבל העובדה היא שהם עדיין לא ניצחו יותר משחקי פלייאוף ממנו.

אז עד כאן, במבחן התוצאה שאנחנו כה אוהבים לחיות לפיו כאוהדי ספורט, טים טיבו מקבל ממני ציון 8 מ-10 על ה-13 משחקים שלו בעונת 2011.

*

יבואו גרייזס, אברהמי, דורפן ושלי (ולמומחי הפוטבול האחרים בדה-באזר שהשמטתי את שמם, כולל המגיבים, עמכם הסליחה), ויציגו לכם את נתוני הקווטרבק הזוועתיים שלו, טכניקת זריקה מכוערת, אם כזו בכלל קיימת, ושלל עובדות נוספות המעידות שטיבו הוא בקושי שחקן פוטבול. אבל הנה נתון אחד שהם לא יוכלו להציג לכם: טיבו מפסיד. כי הוא לא הפסיד עד עכשיו. ובפעם האחרונה שבדקתי, המטרה בספורט מקצועני הוא לנצח.

אבל מאותו הרגע שהוא הודח בפלייאוף מול אותם הפטריוטס שחתכו אותו בסוף השבוע האחרון, הציון שלו הוא ״חסר״.

פשוט אי אפשר לתת לטיבו ציון כי הוא לא שיחק. הוא אמנם הבליח פה ושם לכמה מהלכים בניו יורק ובקדם העונה בניו אינגלנד, אבל להעריך אותו על סמך הדקות הספורות האלה יהיה כמו להעריך שחקן כדורגל על סמך כמה הופעות שבהן המאמן הכניס אותו כחילוף בדקה ה-89 של המשחק. בלתי אפשרי.

אז הנה עוד משהו שאני יודע בוודאות: קבוצות הפוטבול המקצועניות דוחקות את טיבו החוצה מהליגה מבלי שראינו אותו מפסיד. ראינו אותו משחק רע, אבל לא מפסיד. מוזר קצת, לא?

*

לרקורד, אין לי דבר אחד נגד דנבר, ניו יורק או ניו אינגלנד, הקבוצות מהן טיבו שוחרר.

פייטון מאנינג נפל כמתנה מהשמיים לידיו של ג׳ון אלווי שלא רצה את טיבו מצד אחד, אבל לא יכל לשחרר אותו אחרי תצוגת המנהיגות הווינרית שלו בקבוצה מצד שני. זאת אומרת, אלא אם היה יגיע איזה שהוא קווטרבק עילית במקומו שאין לגביו צל של ספק (אגב, זה אחד הפירושים של פייטון מאנינג במילון אבן-שושן).

ולגבי הפטריוטס והג׳טס, אלה פשוט לא סוג הקבוצות שבהן טיבו אמור לקבל בהן צ׳אנס נוסף. לשתיהן כבר יש קווטרבקים פותחים, האחד, טום בריידי, ״פרנצ׳ייז פלייר״ ו״הול אוף פיימר״ והשני מארק סאנצ'ז… בואו נגיד שהמועדון בניו יורק חשב וקיווה שהוא יהיה פרנצ׳ייז פלייר.

לא ולא, טיבו היה אמור לקבל קבוצה מסוג אחר. טיבו היה אמור לקבל עוד צ'אנס אחד (לפחות) בקבוצה שיודעת מראש שבעונה הקרובה שלה אין לה מה למכור ואין לה לאן ללכת.

*

המציאות ב-NFL די פשוטה בדרך כלל. לפני פתיחת העונה, יש חמש-שש קבוצות שאתה יודע כמעט בוודאות שהן מתמודדות על התואר, חמש-שש קבוצות שאתה בטוח שלא יגיעו לפלייאוף (זאת למרות שכל ג'נרל מנג'ר בטוח שהוא טרייד אחד מקבוצה מנצחת), ועוד כ-20 קבוצות שאין לך מושג מה יהיה איתם. הן יכולות להתפוצץ או להיכשל באותה המידה.

טיבו צריך לקבל את אחת הקבוצות הללו שאנחנו בטוחים שהן לא הולכות להגיע לפלייאוף, כזו שהקווטרבק הנוכחי שלה הוא טלאי מזדקן שנועד לסתום את החור הזה עד שהקבוצה תוכל להביא קווטרבק צעיר עם סיכוי להוביל את הקבוצה קדימה לשנים הבאות.

קבוצה שתבוא לטיבו ותגיד לו "הנה הכדור, קח את הקבוצה. אנחנו מאמינים בך והקבוצה הזו שלך לשמונה משחקים באש ובמים". כי אם הוא שום דבר אחר, טיבו הוא מנהיג, ואת זה גם שחקני דנבר יגידו. שמונה משחקים, חצי עונה, לא צריך יותר מזה. אם טיבו ילך 0-8 או 1-7, אז סופסוף נדע בוודאות שזה היה איזה שהוא צירוף מקרים נדיר שהתחבר לרקורד של שמונה ניצחונות וחמישה הפסדים כקווטרבק פותח, ושהוא לא מתאים לכאן.

מי יכולה להיות הקבוצה הזו? העונה למשל זו יכולה להיות קליבלנד, אוקלנד, אריזונה, ג'קסונוויל או אולי קנזס סיטי. כולם קבוצות עם קווטרבקים בינוניים שלא הולכות איתם לשום מקום חוץ מלמקום גבוה בדראפט של 2014.

*

בראיון המצוין של אחמד ראשאד עם מייקל ג'ורדן לרגל יום הולדתו ה-50 של אלוהים (ואם עוד לא יצא לכם לתפוס את זה, פנו לעצמכם 50 דקות ושבו מול הראיון המלא), מייקל אמר משהו שאני אישית לא שמעתי ממנו קודם לכן.

הוא ציין שהדרך שבה הוא פרש מהמשחק, בפעם השנייה והאמיתית אחרי 1998, מפריעה לו מכיוון שלמעשה אף אחד לא "הוריד אותו מהכס" (באנגלית ישנה מילה אחת נהדרת לביטוי הזה: Dethroned). מייקל האמין שכשאתה מלך, מישהו צריך לבוא ולהוריד אותך מגדולתך ואז אתה תוכל להגיד לו "אוקיי, אתה המלך עכשיו". הוא המשיך וטען ש"מעולם לא הפסדתי בגמר ולא ידעתי כיצד זה מרגיש, אולי יכולנו לנצח 7 אולי 8, אולי 9. לעולם לא נדע".

אין כאן שום השוואה בין טיבו למייקל (זה יהיה מעליב וחטא שדינו גירוש מכאן), אבל אני בכל זאת רואה כאן קו דמיון מסוים.

אם טיבו לא יזרוק עוד מסירה אחת כקווטרבק פותח, הוא יהיה רק השחקן השני בהיסטוריה של הליגה הזו שניצח משחק פלייאוף ולא פתח במשחק פוטבול שוב אחרי אותה עונה (שחקן בשם בוב לי עשה זאת ב-1970 עם מיניסוטה כשהוא בן 32). הוא כן יהיה השחקן הצעיר ביותר שזכה להצלחה שכזו ולא קיבל עוד צ'אנס.

אני מרגיש שאני רוצה לראות את טים טיבו מפסיד ונכשל לפני שהוא ייאלץ לפרוש (או לשחק בליגות משנה). אני חושב שאחרי מה שראינו ממנו, חייבים לנו את זה.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אתם כמו כולם
כדורגל גרמני בטייק אווי

44 Comments

URLACHER 1 בספטמבר 2013

שלום לך צ'יפ בייליס…
תשאל את שחקני דנבר. הם יגידו לך שבגלל שהם ידעו שטיבו כל כך גרוע הם העלו את הרמה שלהם. אולי הם לא יגידו את זה כי זה מוציא אותם לא מקצועיים אבל זו האמת
אני גם חושב שג'קסונוויל הציעו לו הצעה אבל הוא לא קיבל אותה
כל פרשן ששמעתי אמר שהוא מתאים לאיזור ולסגנון משחק של הקבוצה אבל הוא כנראה רצה להראות שהוא יותר טוב מה"בייבל בלט"
כנראה שהוא לא…

טל בן יהודה 1 בספטמבר 2013

1. אני חושב שאתה מתכוון לסקיפ בייליס… אני טועה?

2. אם שחקני דנבר "נאלצו להעלות את רמתם בגלל שהוא כזה גרוע" אז:
– מה זה מעיד על המקצוענות שלהם… שהם לא נותנים 100% בכל מקרה? רק כשה-QB שלהם זוועתי?
– אני לא רוצה להפוך לסניגור של טיבו (כי אני לא. אני לא טוען שהוא שחקן אדיר, אלא רק שלא ראינו אותו עדיין מפסיד) אבל בכל מקרה אפשר לסובב את זה שבסופו של דבר הוא גרם להם לשחק יותר טוב.

3. האמת שאני לא שמעתי על הצעה שהגיעה אליו מג'קסונוייל.

URLACHER 1 בספטמבר 2013

1. צודק. נתתי לו כינוי…
2. כן! אני לא משווה את קייל אורטון לבריידי או אהרון רודג'רס אבל זה ידוע ששחקני הגנה מורידים מעצמם ברגע שה QB נהיה יותר ויותר טוב.
אורטון הראה ניצוצות של פונטציאל והיה די טוב ב 2 עונות לפני אותה עונה בה הוחלף ע"י טיבו
אני באמת מאמין שטיבו היה כל כך גרוע(מספיק לראות את המשחקים שלו) שההגנה שלו הבינה שהיא חייבת לעלות מדרגה
3. שמעתי על זה ב FIRST TAKE לפי מה שאני זוכר. זה היה לפני החתימה בג'טס אם אני זוכר נכון

Amir A 1 בספטמבר 2013

לפני שאני מגיב כאן רציתי רק לוודא האם הטור הזה רציני או, כמו שאני חושד, מדובר בלעג לכל אלו שטוענים שטיבו צריך להיות ק"ב ב- NFL?

ויינר 1 בספטמבר 2013

מדובר במכביסט אז ככל הנראה הטור רציני.

Amir A 1 בספטמבר 2013

לפני יומיים, בעודי מתנשף על איזה מכשיר עינויים בחדר הכושר, צפיתי במשחק קדם העונה נגד הקבוצה ההיא שמשחקת בעיר הזניחה ההיא שנמצאת בפינה הדרום מערבית של ניו-אינגלנד ובכלל בצד הלא נכון של ההאדסון. במהלך הרבע השלישי היה דרייב של הפטס שבו טיבו ניסה שלוש מסירות רצופות לעומק. אפשר להתווכח על המכניקה, על קריאת ההגנה הלא קיימת, על העובדה שגם בתור ק"ב רץ הוא לא משהו ועוד ועוד. אי אפשר להתווכח על היכולת המדהימה שלו לפספס רסיברים פנויים באופן מעורר השתאות. ולאור העובדה הזניחה שתפקידו של הק"ב הוא, איך נאמר זאת, לשים את הכדור בידיים של הרסיברים שלו לא ברור לי חוט המחשבה של כותב הטור כאן.

AMan 1 בספטמבר 2013

אבל מה עם "מבחן התוצאה" או באנגלית: קו התחת?
אול-הי-דו-איז-ווין.

גיל שלי 1 בספטמבר 2013

שכחת לציין שבאותו משחק הוא חטף ארבעה סאק בתוך חמש דקות, והוסיף עוד שני אינטרספשן כדי שיהיה מעניין, נכון הוא גם מסר שני ט"ד חסרי משמעות מול המחליפים של המחליפים

Amir A 1 בספטמבר 2013

זה היה כל כך נורא. קשה לצפייה. אני חושב שמה שקורה עם טיבו זה שהוא כל כך נורא בתור ק"ב שאנשים מרחמים עליו בסופו של דבר.

עופר פרוסנר 1 בספטמבר 2013

אומר זאת כך ידידי: אנחנו כרגע פותחים עם ילדה קטנה שמוכרת עוגיות בתור ק"ב – ואני עדיין מעדיף אותה על טים טיבו.

BirdWatching 1 בספטמבר 2013

נו באמת…

שורה של מאמנים שחוזה בו day in and day out מתרשמת פעם אחר פעם באופן בילתי תלוי שהאיש אינו ראוי למאכל אדם. לא כ- QB, לא כרסיבר ולא כמי שזורק את הנאצ'וס ליציעים. הוא לא שחקן ואין שום הצדקה לטור הזה.
אם אתה רוצה להמשיך בדמגוגיה הקלושה – אז גם אני טרם הפסדתי משחק ב- NFL. למה לא נותנים לא צ'אנס לעזאזל?! אגב, לתחושתי ההשפעה שלי על המשחק, ממקום משכני בלבנט, חיובית יותר משלו.

מנחם לס 1 בספטמבר 2013

טל, תבין, טיבו הוא לא קוורטרבק של NFL, אוקיי? אני הייתי שפוט שלו 4 שנים באונ' פלורידה כשראיתי לפחות חצי ממשחקי הבית. הוא היה אדיר. אבל תמיד ידעתי שהוא לא ל-NFL, מה לעשות? קוורטרבק ללא זרוע פשוט לא שייך.

red sox 1 בספטמבר 2013

"אני מרגיש שאני רוצה לראות את טים טיבו מפסיד ונכשל לפני שהוא ייאלץ לפרוש".

גם אני. ועדיף שזה יהיה במדי הפטס.

אריאל 1 בספטמבר 2013

"אני מרגיש שאני רוצה לראות את טים טיבו מפסיד ונכשל לפני שהוא ייאלץ לפרוש". שבוע אחרי פיטסבורג (משחק חריג מאוד של טיבו באותה עונה – בדר"כ ההגנה ומאט פרייטר הם שניצחו את המשחקים), הגיעה השחיטה בפוקסבורו נגד ההגנה הנוראית של הפטריוטס. טיבו? 136 יארד ב- 34% השלמה, 5 סאקים שהביאו לאיבוד של 30 יארד, איבוד פאמבל ורייטינג של 52.
חוצמזה נראה לי ש- 47% השלמה, רייטינג של 75, וכאשר מעדיפים את מארק סאנצ'ז, גרג מקלרוי וראיין מאלט, כל זה די אומר שנכשלת.
והכי אהבתי: "טים טיבו מקבל ממני ציון 8 מ-10 על ה-13 משחקים שלו בעונת 2011". לדעתי עיקר הידע שלך בפוטבול מגיע מהייפ התקשורתי, ומפחות מצפייה או הבנה של המשחק. טור הזיה!

טל בן יהודה 2 בספטמבר 2013

אה, אז לפי התגובה שלך אני מבין שמשחק אחד זה מדד רציני.
טוב, אם זה המקרה אני לא חושב שיש קווטרבק אחד בליגה הזו שצריך לשחק יותר.

והעדפות של מאמנים לא אומרים שנכשלת, העדפות של מאמנים הם מה שהם, העדפות של מאמנים.

יפה שאתה מביא נתונים מפוצצים כאלה… 47% השלמה, רייטינג של 75. אז מול זה אני מביא רקורד מנצח 8-5 כפותח והנהגת קבוצה לפלייאוף. יאללה, תורך… WHAT U GOT?!

הערה אחרונה, אני ראיתי כל משחק של טיבו באותה עונה… "הייפ תקשורתי"? למעט בודדים, רוב התקשורת הורגת את טיבו על בסיס שבועי. בינתיים נראה שהיחיד שניזון מההייפ התקשורתי הוא אתה.

טל בן יהודה 2 בספטמבר 2013

עצם העובדה שאף אחד לא מסכים איתי, מאותת לי שיש צדק בדברי…

austaldo 2 בספטמבר 2013

תנסה להגיד ש 2+2=5 ותיראה שאף אחד לא יסכים איתך, אז מה?

אריאל 2 בספטמבר 2013

וזאת באמת אחלה טענה כדי לבסס תזה…
אני דווקא חושב שפוטבול זה מאמץ קבוצתי. במקרה של דנבר 2011, ההגנה היא שהובילה אותם לפלייאוף, ופחות טיבו. אתה רשמת שטיבו הוא זה שהוביל את דנבר לפלייאוף. אז הנה האפכא:
נתחיל בזה במשחק האחרון של העונה דנבר הושפלה בבית נגד הצ'יפס 3-7 במשחק שקבע עבור דנבר עלייה לפלייאוף, ולצ'יפס לא קבע שום דבר. כן, 3 נק' ההתקפה בראשות טיבו השיגה. למזלה של דנבר אוקלנד הפסידה בבית לסן-דייגו, מה שנתן לה פלייאוף.
מחזור 14 – ניצחון בהארכה על שיקגו משער שדה. אתה בטח זוכר (הרי ראית), שאם מריון ברבר לא היה יוצא מטיפשותו מהמגרש, השעון היה נגמר ובכלל לא הייתה הארכה במשחק הזה.
שבוע קודם? דקה לסיום, חטיפה של ההגנה בתוך ה- 10 של מינסוטה. שער שדה וניצחון.
עוד שבוע אחורה? שוב שער ניצחון של מאט פרייטר, כאשר לפניו סן דייגו החטיאו שער שדה משלהם.
את הסטטיסטיקות אני לא אכתוב, אבל אני כן אציין שוב את הנתוני קריירה שלו כדי שלא תגיד שאני מבסס את כל הטיעון שלי על משחק אחד גרוע בפוקסבורו: 47% השלמה ורייטינג של 75. רק לשם השוואה, זה מדרג אותו במקום האחרון מבין כל הק"ב באותה עונה. אני בניגוד אליך לא טוען שהכל זה גורם אחד, זה לא רק שההגנה ניצחה משחקים וההתקפה לא תרמה, אבל כפי שאוסטלדו כתב, זה הרבה יותר ההגנה סחבה את ההתקפה מאשר להיפך. ובוא לא ניכנס בכלל ליכולת שלו בעונה האחרונה של הג'טס. "אף אחד לא הוריד אותו מכסאו", אה?
יש לי הרגשה שכל המטרה של הטור הזה זה לגרור תגובות, והנה הצלחת.

טל בן יהודה 2 בספטמבר 2013

מצטער לנפץ לך ת'בועה… אבל אני לא כותב טורים בשביל תגובות. אם הייתי רוצה תגובות הייתי כותב טור על מכבי ת"א ולא על שחקן פוטבול ש-90% מהישראלים בכלל לא שמעו עליו.

אני באמת חושב שמגיע לו צ'אנס נוסף לקבל קבוצה לידיו. הרבה קווטרבקים עם פחות קבלות מקבלים…

austaldo 2 בספטמבר 2013

התיזה שלך לא נכונה בכל כך הרבה רמות… אם נחזור רגע לטור ההוא של דורפן – הוא שאל שם שאלה לגיטימית: האם שחקן שהציג יכולת מדהימה וסחב על הגב קבוצה חלשה למקום שלישי-רביעי לא ראוי יותר מהשחקן הכי טוב בקבוצה מעולה עם הרבה שחקנים טובים שזכתה באליפות? למה השורה התחתונה היא חזות הכל?

אני רוצה לשאול אותך שאלה – האם צפית במישחקים האלו של טיבו או שרק ראית את התוצאה? כי להסיק מסקנות בלי לראות את המישחק זה לא לעיניין בכלל. אני ראיתי את כולם ואני יכול להגיד לך בכל האחריות שדנוור שיחקה בבית עלוב והשיגה את הניצחונות שלה נגד קבוצות פח למרות היכולת של טיבו ולא בזכותו, ובאותם מישחקים שדנוור שיחקה נגד התקפות חזקות שנגדם הגנה לבד לא מספיקה וההתקפה חייבת לפחות לשמור על הכדור – במישחקים האלה דנוור חטפה 40+ נקודות על הראש.
את הניצחונות של דנוור באותה עונה צריך לזקוף לזכותם של וון מילר ואלביס דומרוויל, לא לזכותו של טיבו.
כן היה לו הרבה מזל בוויילדקארד נגד פיטסבורג, שהגיעה לפלייאוף מוכה פצועה וחבולה ואיכשהו זה הגיע להארכה ובמהלך הראשון נגד בליץ מטורף שמשאיר מיגרש שלם פנוי יצאה לו מסירה טובה (שגם היא היתה רחוקה מלהיות מושלמת רק שלרסיבר מהיר במיגרש פתוח הרבה יותר קל) שניצחה את המישחק.

טיבו פשוט לא קווטרבק של NFL. הוא וואן טריק פוני שהשטיק שלו יכול לעבוד יפה נגד קבוצות מיכללות. זה לא קרוב להיות מספיק ברמה של ה- NFL.

טל בן יהודה 2 בספטמבר 2013

כפי שכבר ציינתי בתגובות, אני ראיתי את כל המשחקים ההם.

יפה שאתה מייחס את הניצחונות הללו לוון מילר ודומרוויל, אבל במשחק הכי טוב של טיבו מול פיטסבורג, אתה מייחס את הניצחון ל"מזל". איזה נוח זה לעוות את המציאות כרצונך, אה?

ושוב, ישנה בעייתיות עם המשפט שלך "זה לא קרוב להיות מספיק ברמה של ה- NFL" כשאני מעמיד ממולה רקורד של 8-5 ב-13 משחקים שהוא פתח (ב-NFL, כן?), הופעה וניצחון בפלייאוף.

אתה יכול להביא את כל הנתונים שאתה רוצה, ועדיין אני אראה לך שהם הספיקו למאזן חיבוי ואחוז ניצחונות של 60%.

ושוב, אני לא בהכרח אומר שאתה טועה עם ה"וואן טריק פוני". למען האמת, אתה כנראה צודק, אבל מה שאני כן אומר זה שאין לך שום הוכחות מוצקות כדי לגבות את זה, ואני הייתי רוצה לקבל אותם.

אריאל 2 בספטמבר 2013

טיבו עבר היום וויברס. כנראה ש- 32 GM בליגה טועים – אשכרה שום הוכחה מוצקה… ואני דווקא אוהב את טיבו, אז נסיים בזאת :)

austaldo 2 בספטמבר 2013

כשקווטרבק מנצח מישחק בפלייאוף עם 10 מסירות מושלמות מתוך 21 ניסיונות זה ועוד איך מזל. וזה כפי שציינת, במישחק הכי טוב שלו. בשיא שלו.
והיה לו עוד הרבה מזל חוץ מזה, כשבניצחונות הכי גדולים (אני מתכוון לא נגד קבוצות פח כמו אוקלנד, סן-דייגו וקנזס) שלו לפני הפלייאוף הוא קיבל את הג'טס במישחק ביום חמישי על הכנה קצרה אחרי שהם הובסו נגד הפטריוטס ביום ראשון בלילה והתחיל שם מחול שדים, ואת שיקאגו הוא קיבל אחרי שג'יי קטלר ניפצע והם שיחקו עם ליצן חביב בשם כיילב הני בתור קווטרבק. אתה אמור לדעת את זה אם ראית את המישחקים ואתה בוחר בוחר להתעלם ולהסתכל על השורה התחתונה. בשורה התחתונה לסיים מישחק עם 2 מ 8 לקווטרבק NFL זה לא מקובל, גם אם הוא ניצח באותו מישחק כי הקבוצה ששיחקה נגדו היתה כל כך גרועה ולא ניצלה את זה.
אגב, אתה ראית את טיבו במישחקי ההכנה של העונה? שוב, אני ראיתי. הבחור עומד ובוהה ברסיברים פנויים לגמרי עד שהוא מקבל סאק, במצבים כאלה שראיין מאלט לפניו השלים מסירות בקלות. סורי, הוא לא קווטרבק NFL.

טל בן יהודה 2 בספטמבר 2013

אתה מכיר את זה שמאמן מתרץ שרשרת הפסדים של קבוצתו… ולכל משחק ומשחק יש לו תירוץ שונה כשלעצמו הוא אולי משכנע, אבל כמכלול זה נשמע ממש רע ובשורה התחתונה הקבוצה שלו ממשיכה וממשיכה להפסיד, ובמקום להאשים את הקבוצה שלו ואותו עצמו, הוא מאשים את כל העולם?

נו, אתה בטח מכיר את זה: "במשחק הראשון שני הסטארים שלנו היו פצועים, במשחק השני הגענו ללא הכנה מספקת, במשחק השלישי וירוס פגע לחצי סגל בבטן והם לא תפקדו, במשחק הרביעי השופט פגע בנו אנושות וראו את זה אחר כך במצלמות, במשחק החמישי…"

כאוהדי ספורט, שנינו יודעים הרי שזה נשמע די פתטי, אף אחד לא באמת קונה את זה והצופים בעיקר מרחמים מול המאמן שנאלץ לתת נאום כזה לא משכנע.
אז ככה בדיוק אתה נשמע לגבי הניצחונות של דנבר באותה עונה. מנסה לתרץ כל ניצחון וניצחון בנסיבות שלא היו קשורות לדנבר או טיבו.
אני באמת שלא זוכר את המשחקים לפרטי פרטים (הדבר היחיד שכן זכור לי זה הדרייב המנצח של טיבו מול הג'טס) – אבל אני בטוח שאם אצפה בכולם שוב, אוכל לתת ניתוח שהוא בדיוק ההפך משלך…

אין לי מושג מאיפה מגיע הדחף הזה לתרץ את ההצלחה של דנבר באותה העונה… אולי כדי שהשקפת עולמך וכל מה שאתה יודע על פוטבול לא יתפוצצו ויקרסו לתוך עצמם ושתוכל להסביר לך ולילדים שלך ש"הנה קווטרבק גרוע לא יכול לנצח משחקים… זה קורה כי ככה וככה וככה".

austaldo 2 בספטמבר 2013

דווקא נתתי לך סיבות טובות למה דנוור ניצחה – כי היריבות שלה היו חלשות (או מוחלשות. ואם אתה לא מבין כמה זה משמעותי לקבוצת NFL לאבד את הקווטרבק הפותח שלה ולעלות עם מחליף אז באמת אין לי מה להמשיך) וכי היתה לה הגנה טובה שהחזיקה אותה במישחק *למרות* טיבו.
אגב, למה אתה לא זוכר פרטים? אני אגיד לך למה: כי טיבו כל כך הסריח וכי ההתקפה בצד השני כל כך הסריחה שאתה לא רוצה לזכור? לראות את המישחקים של דנוור נגד קנזס באותה עונה זה לתקוע מזלג בעין. את המישחקים שדנוור הפסידה אתה זוכר? נגד התקפות מסירה טובות ההגנה של דנוור לא החזיקה מעמד וחטפה 40+ עם (ניו-אינגלנד, דטרויט) או בלי (גרין-ביי) טיבו. שוב, הגורם המשמעותי בניצחונות של דנוור היתה ההגנה, לא טיבו. אז עם כל הכבוד, פוטבול זה לא טניס וזה לא הצגה של איש אחד. אתה בוחר להתעלם ולהתחיל להתייחס אלי ולילדים שלי במקום לטענות שלי. יפה לך.

אייל 2 בספטמבר 2013

מצטער שאני ממשיך מאוחר אבל אני באיזה מקום מסכים איתך, יש המון ק״ב גרועים בליגה שיכול להיות שטיבו יהיה מוצלח יותר מהם אבל לפי דעתי הוא גמור משתי סיבות עיקריות:
– הוא לא יודע למסור מהפוקט שזאת בעיה לק״ב, הוא יודע לרוץ ולהשתולל אבל כק״ב לא מצליח לסדר את המשחק מהפוקט ותמיד יוצא החוצה הוא מפריע ומקשה על התפעול של ההתקפה כי הוא לא מהיר כמו הראנינבקס והרסיברים, בגלל זה אפילו ק״ב עלוב כמו פונדר (דעתי האישית) גרוע ככל שיהיה עדיף עליו כי הוא יעביר את הכדור לשחקנים מהירים/ חזקים וטובים ממנו.
– הדבר השני הוא הרעש, כל הקבוצות ה״גרועות״ שרשמת למעלה (אני אישית חושב שאריזונה אחלה קבוצה וגם קליבלנד תשפר את עצמה) רוצות שקט, במיוחד במצב שלהם, הם רוצות לבנות סגלים מאוזנים, בלי אגו ורעש תקשורתי מסביב (אל תשכח שרוב השחקנים, במיוחד בפוטבול, הם בסביבות העשרים) וברגע שהם מביאים את טיבו יש להם קרקס שלם על כלום, כל העיתונאים מסקרים כל רגע וכל מהלך שלו, קטן ככל שיהיה ולא נותנים לקבוצה לעשות שום מהלך בלי אלף ביקורות לכאן ולכאן (כמו שקרה בג׳טס). ככה שאני מאמין שהסיפור שלו הוא די גמור

URLACHER 2 בספטמבר 2013

הבעיה של טים טיבו היא שהוא לא רוצה להיות "עוד איזה QB"
הוא רוצה להיות המופע המרכזי וחושב שהוא ראוי להופיע על הבמות הכי מרכזיות. לפי היכולת שהוא לבדו הראה הוא לא מספיק יציב ויש לו חסרונות גדולים מאוד מכדי להיות QB ברמה הכי גבוהה שיש.

ונקודה אחרונה למחשבה – רקס גרוסמן "הוביל" את שיקאגו לסופרבול ותאמין לי שבדרך היו לו תצוגות QB הרבה יותר טובות מאשר טים טיבו.
תשאל כל אוהד ברס והוא בשמחה היה חותך אותו הרבה לפני מאשר נותן לו להיכשל ולהיחתך…

austaldo 2 בספטמבר 2013

LOL זוכר את המישחק באותה עונה נגד אריזונה? בשורה התחתונה רקס גרוסמן הביא ניצחון במישחק הזה. זה מה שקובע, לא?

טל בן יהודה 2 בספטמבר 2013

אין לי ויכוח על הטענה הראשונה שלך… אני לא עוקב אחריו מספיק כדי לנתח את האישיות ורצונות שלו בליגה.

ונקודה טובה עם רקס גרוסמן… אבל ישנו הבדל אחד מהותי בין השניים.
את רקס גרוסמן ראינו נכשל אחרי אותו סופרבול. את טיבו, עדיין לא (המעטי דקות ומשחקי אימון לא נחשבים בשבילי, סורי). וזה מה שניסיתי להעביר בטור והשנאה לטיבו כנראה שקצת מטשטשת את זה.

URLACHER 2 בספטמבר 2013

כנראה הבנת לא נכון את הטענה שלי – אנחנו ראינו את גרוסמן נכשל עוד לפני!
כאוהד שחווה את הכאב הנוראי הזה של לקוות שננצח למרות ה QB שלך אני לא מאחל לאף אחד. אני מעריך את אספקט ההגנה במשחק אבל זה כבר מוגזם.
הייתי מוותר על אותה הופעה בסופרבול ועל גרוסמן לו הייתי יכול היום רק על מנת שנבנה משהו יותר טוב בזמן הזה.

אתה צודק אבל. עד שקבוצה כלשהי לא תיתן לו הזדמנות של עונה שלמה מאחורי הסנטר תמיד אנשים יוכלו לשאול "מה היה קורה אם…"

למרות זאת אם אני(וכנראה עוד רבים אחרים) הייתי מאמן, GM או אפילו שחקן בקבוצה לא הייתי רוצה שטים טיבו יוביל אותי

ניינר 2 בספטמבר 2013

אני מאד הצטערתי לשמוע שהוא נחתך מהפאטס. חשבתי שדווקא בליצ'יק יוכל להוציא ממנו משהו, בין אם כק"ב או בתפקיד אחר.
אין ספק שהבחור הוא תופעה ואני אשמח לראות אותו מוצא קבוצה (אבל לא הניינרס!)

תומאש 2 בספטמבר 2013

1- את כל הפוסט הנ"ל אפשר לסכם בטענה אחת – אם טיבו נתן עונה אחת טובה כזו, מגיע לו לקבל את הצ'אנס להראות אם מדובר באמת בפוקס מהגהנום/זכייה בלתי אפשרית בפיס/מזל של מתחילים/תעלול של השטן וכיו"ב או שיש שם באמת משהו.

2- לכל המגיבים מעלי, אני מודה שאין לי שמץ של מושג ירוק בפוטבול, ואני מכבד את התובנות של אנשים שמבינים יותר ממני.
כולכם טענתם שלל טענות שמובילות לשורה תחתונה אחת – הוא באמת לא מספיק טוב ולכן באמת לא צריך לתת לו שום צ'אנס מעבר למה שהוא קיבל.

אבל כאמור בנקודה הראשונה, הפוסט הזה לא טוען שהוא טוב ולכן צריך לקבל צ'אנס. הפוסט הזה טוען שהוא נתן עונה טובה – ועל זה אף אחד מכם לא חולק, מדובר בעובדות – ולכן מגיע לו צ'אנס שבו הוא יראה קבל עם ועדה אם מדובר באמת במשהו שלא רואים בסטטיסטיקה (או כל קלישאה אחרת) או שמדובר בפלופ מהגהנום, צחוק השטן, זכייה משוגעת בפיס כנגד כל הסיכויים.

3- טענה טובה נגד ה"תנו לו צ'אנס להוכיח" לא ממש קראתי פה. באמת שלא.

4- מנחם (או כל מי ששרד עד לסעיף הזה ומבין משהו) – איך QB שאדיר בקולג' הם לא סחורה בNFL (ואפילו לא בדיעבד, ממה שאני קורא זה ברור לכל מי שמבין משהו)?
הרמה והאופי של המשחק כל כך שונים?
(אני באמת לא יודע ושואל, זה לא נסיון לערער על מה שכתבתם על טיבו).

austaldo 2 בספטמבר 2013

אני אנסה להסביר: כל בנייה של קבוצת פוטבול מתחילה מהקווטרבק. זה לא תמיד היה בהכרח ככה, אבל בעשור האחרון עם השינויים בחוקי המסירה העמדה של הקווטרבק הפכה עוד יותר חשובה. ברגע שקבוצה לוקחת קווטרבק יש 2 אפשרויות:
– הקבוצה מאמינה שהקווטרבק הזה יקח אותה לסופרבול. היא תשקיע בו, תבנה מסביבו את הקבוצה בעזרת בחירות הדראפט שלה והשקעה בשחקנים חופשיים. קבוצה כזו תשקיע בקווטרבק לפחות 3 שנים אלא אם כן הוא מיתגלה ככישלון ואז היא תחפש קווטרבק אחר.
– לקבוצה אין כרגע קווטרבק שהיא מאמינה שיוכל לקחת אותה לסופרבול והיא מנסה למצוא אחד. בינתיים היא מנסה להשיג כמה שיותר בחירות דראפט כדי שיהיה לה עם מה לבנות ברגע שהיא תמצא קווטרבק.

טיבו הוא לא קווטרבק שיכול לקחת קבוצה לסופרבול – זה ברור. עכשיו אתה שואל בצדק "למה קבוצה מהסוג השני לא תיקח את טיבו? יש קווטרבקים גרועים ממנו בליגה". הבעייה של טיבו זה הרעש שהוא מביא והאוהדים הפנאטים שלו ושל הקטע הנוצרי שלו (אגב, יש בליגה לא מעט נוצרים אדוקים לא פחות ממנו – קורט וורנר או טרוי פולמאלו למשל, ואף אחד לא משתמש בזה כמו טיבו) ושכל ניצחון איתו מיד יגידו "תנו לו צ'אנס". אף אחד לא רוצה את זה.

לגבי הרמה בקולג'ים – תחשוב על זה שמיכללות יש כמה מאות וקבוצות מקצועניות יש רק 32. ל NFL מגיעים רק הטובים שבטובים. טיבו שיחק בשיטה שיכולה לעבוד כשאין 3 ליינבקרים פריקים אתלטים שעומדים מולו ועוצרים אותו מאוד קרוב לקו ברגע שהוא יוצא לריצה. במיכללות אתה תיראה הרבה פעמים רסיבר חופשי שברח מהמגן שלו איזה 5 מטר. ב NFL רווח של מטר וחצי זה מגן שרוף, כמעט ולא תיראה יותר מזה. בשביל קווטרבק NFL המטר וחצי האלה זה מסירה מושלמת, בשביל טיבו לא, לרמת הדיוק שלו הוא צריך את ה 5 מטר שהוא היה מקבל במיכללות.

גל דגון 2 בספטמבר 2013

כי עונת פוטבול היא עסק גדול מדי בשביל לתת לק"ב צ'אנס על סמך "מגיע לו."

או שמאמינים בו, או שלא. די ברור שלא מאמינים בו, וכמו שכולם כבר הסבירו פה, בצדק גמור.

למה שקבוצות שאין להן מה להפסיד לא יקחו אותו? כנראה כי כבר יש להם קווטרבקים גרועים, והם לא צריכים עוד.

שי 2 בספטמבר 2013

אני דווקא מסכים עם טל. במיוחד עם האנלוגיה למה שג׳ורדן אמר (הראיון היה די בזבוז של זמן, ראיון חנופה נטו). אני אתן דוגמא אחרת אבל: אני בקזינו משחק שעה ויש לי מזל מטורף ורווח של 1000 דולר, כמה קשה זה לקום וללכת? ברור לגמרי שהדבר הכי חכם לעשות זה לקום וללכת. אבל לא. אני נשאר עוד ומפסיד בחזרה את הכסף….
נראה לי שבקשר לטיבו, כל מי שקצת ראה אותו משחק יודע שאין לו מה למכור בליגה ומבחינה רציונלית שום הצלחה לא תגיע איתו (ואני מאמין שזה מה שחושבים כל המאמנים ומנהלי הקבוצות). יחד עם זה מבחינה ״רגשית״ אני מת לראות אותו משחק, נכשל כמה משחקים ברצף ועף. טיבו זה פשוט סיפור מעולה וכ״כ לא שיגרתי (מאז שנת 0 לספירה- טל, אתה יכול גם פה לשים את הקטע שג׳רי מסביר לניומן שלא הייתה שנת 0) וחבל שהוא יגמר ככה.
הריצה שלו בדנבר תזכר בכל אופן כאחד הימים היותר מדהימים בקזינו של רוג׳ר.

אריאל גרייזס 2 בספטמבר 2013

אתה יודע שאני אוהב אותך, טל, אבל אתה לא רציני, נכון?

טל בן יהודה 2 בספטמבר 2013

חחחחחחחחח

כמו שאמרתי… ואחר כך גם תומאש הסביר אותי אפילו יותר טוב (האמת, די מבאס כשזה קורה) בתגובה 13.

אני באמת חושב שמגיע לו צ'אנס לשחק ולהיכשל, ובצורה הזו להיפלט מחוץ לליגה.
אם הוא בכלל מסוגל להיכשל… אנחנו באמת שלא יודעים :)

URLACHER 2 בספטמבר 2013

אם וורן מון היה יכול לעשות את זה אז גם טים טיבו – שיחפש עבודה בליגה הקנדית, יוכיח את עצמו לאחרים קצת יותר(כי עובדה שאנשי מקצוע ואוהדים כאחד לא מאמינים בו לרוב) ואז אם יגיע לו הוא יקבל עוד צ'אנס.

גם לקורדל סטוארט הגיע עוד צ'אנס לפי דעתי אבל הוא לא קיבל אותו. יש עוד הרבה שחקנים כאלה שעברו ב NFL
רק לטים טיבו יש מכונת יח"צ שגורמת לך לחשוב שהוא מסכן שלא קיבל צ'אנס מספיק גדול…

טל בן יהודה 2 בספטמבר 2013

אני באמת שלא בקיא ברזי הפרטים של היח"צ של טיבו…
כלומר, עד עכשיו הייתי בטוח שהתקשורת מסקרת אותו באובססיביות כי הוא פשוט "פצצת רייטינג" מטבעו.
אם אתה מכיר מאמר, כתבה או טור שסוקר את הנושא הזה, אשמח…

בנוסף, אני חושב שזה יכול להיות מאד מעניין אם טיבו יצטרף ל-CFL מהבחינה של כמה רייטינג פתאום הליגה תמשוך…

Amir A 2 בספטמבר 2013

אנחנו באמת מקיימים את הדיון הזה? אם היה מופיע היום משום מקום איזה ק"ב אלמוני עם יכולות המסירה של טיבו מישהו בליגה בכלל היה מסתכל עליו? מבזבז עליו יותר מ-30 שניות?

ניר 3 בספטמבר 2013

אם הוא היה עושה מה שטיבו עשב בדנבר, ודאי שכן.

Yavor 2 בספטמבר 2013

The bottom line is that if you're a coach, you see these guys in practices, and have to decide with which QB you open. You're asking coaches to ignore what they see in practices, and pick not the best player according to their opinion

Let's take it somewhere else – if you see two point guards in practice, one obviously better than the other, would you open with the second? NO

טל 3 בספטמבר 2013

בתור אוהד ג'טס, אני רק יכול לומר, שהדעיכה מגדולה של רקס ראיין החלה כאשר הוא הסכים לטרייד המטופש שהביא את טיבו לניו יורק תמורת בחירת סיבוב רביעי בדראפט. ראיין הביא את טוני ספארנו לאחר שזה פוטר ממיאמי, מכיוון שבעזרת תרגיל הוויילדקט שנה לפני כן הוא ניצח אותו פעמיים (השנה הטובה של הג'טס מזה עשורים). ספארנו חשב שטיבו יהיה נשק אדיר לוויילדקט, ומסתבר שלא דובים ולא חתולים. הדבר היחידי שטיבו עשה זה להיות פאנט פרוטקטור… טיבו הוא שחקן גרוע, שמשך אליו תשומת לב רק בגלל הנושא הנוצרי ותנועת הטיבווינג שתפסה מדינה שלמה. בסופו של יום? העובדות מדברות בעד עצמן… ביל בליצ'ק תמיד לוקח שחקנים שמנופים מהג'טס כדי לקבל מהם קצת אינסייד על מה שקורה אצל היריבה המושבעת. אותם שחקנים בד"כ הופכים להיות תורמים לא רעים שם, אפילו דני וודהד שהג'טס החתימו לפני שנים בות אחרי שהיה כוכב בליגה השנייה של הקולג'ים. את טיבו בליצ'ק אפילו לא ספר… וזה בימים שבריידי כבר מתחיל להזדקן.

shohat 3 בספטמבר 2013

אני במחנה של ה – "אין מגיע". כלומר, שיח האוהדים של ה"מה היה קורה אילו" הוא חלק בלתי-נמנע מהספורט (באותה מידה אין לדיון הזה שום ערך לגבי ג'ורדן. ג'ורדן פרש, וזהו. לא מגיע לו שום קרדיט על האליפויות שהוא לא לקח בגלל שהוא פרש). השאלה היחידה היא שאלת ה – מאמן/ GM – אתה צריך למנות את המנהיג לקבוצה שלך. בשיקולי סיכוי מול סיכון (ועלות) – האם טיבו הוא הבחירה האופטימלית (ביחס לאלטרנטיבות כמובן). כלומר, אם אתה היפותטית ה – GM של הג'גוארס (למשל), האם טיבו הוא ההימור הכי טוב עבור הקבוצה שלך. לא נראה לי שנותנים משקל לרומנטיקה או ל"זכות" של טיבו להיות dethroned. גם במשחק שלו וגם בהתנהלות שלו, הוא לא מעורר אמון כמי שיכול להנהיג קבוצה ב – NFL לאורך זמן.

מצד שני, אולי יימצא GM "מאמין" (תרתי משמע).

Comments closed