בתפקיד בראד פיט: פאולו סוזה

כשאתה שולט בכדור - דברים טובים צפויים לקרות

mbmaccabi

כמה שעות לפני משחק הבכורה של מכבי תל אביב בליגה האירופאית, התארחנו בצהרי יום חמישי אצל משפחה לעוד ארוחת חג מיני רבים. בין המנות, זפזפתי לי בטלוויזיה ונפלתי על התחלת הסרט "מאניבול" עם בראד פיט. מדובר בסרט בייסבול נהדר המבוסס על סיפור אמיתי (עם השמטות ותוספות, כמו בכל סרט), כשגם אם אתם לא מבינים או אוהבים את ענף הספורט האמריקאי הזה, עדיין תצליחו ליהנות מהסיפור המוצלח.

אם אנסה לתמצת לכם כאן את הסרט, הוא עוסק בסטטיסטיקות הכוללות ניתוח אמפירי של המהלכים במשחק בייסבול. הדמות של בראד פיט בסרט, "בילי בין", האמין שהוא צריך שחקנים שיודעים להגיע לבסיס בהצלחה. אם אתה מגיע לבסיס (ולא משנה באיזו דרך), הסיכויים שלך לצבור הקפות עולה (אני באמת מתנצל מראש בפני כל החולי בייסבול אם אתם מרגישים ששחטתי את התורה הזו כשניסיתי לתאר אותה על רגל אחת).

אז לא, אתם יכולים להירגע. אני לא הולך לנתח את המשחק הזה ברמה אמפירית ולתת כאן תמונות וניתוחים של הסגל, החילופים, המיקומים, התנועות והמסירות במשחק של מכבי ת"א מול אפועל ניקוסיה. "מכביבול" ו"נבדל" עושים עבודה מספיק טובה, למעשה עבודה נהדרת, בנושא הזה (לינקים אליהם בסוף הטור).

אני כן רוצה להתייחס לעובדה שבעודי יושב בבלומפילד צופה במכבי ת"א שולטת ללא עוררין מול הקפריסאיים, שהתגוננו ב"בבונקר" כאילו מדובר במשחק מקומי שלהם על ירידת ליגה, לא יכולתי שלא להיזכר בטקטיקה הזו של בילי בין ולהשליך אותה באיזו שהיא מידה על מכבי ת"א.

*

בדרך לאוטו אחרי שריקת הסיום זרקתי לחבר שלי כבדרך אגב ש"זה היה חייב להיות 70-30 לטובת מכבי באחוזי אחזקת בכדור". כרבע שעה מאוחר יותר, יידעו אותי שהמספר הסופי היה 65-35. לרקורד, אני משוכנע שצדקתי בהערכה הראשונית שלי ושה-5% האלה כוללים את בזבוזי הזמן השכונתיים של השוער הקפריסאי במחצית השנייה.

בניגוד לדעה הרווחת באצטדיון שמכבי הייתה "חלשה", או לפחות ברדיוס של 15-20 מטר סביבי בשער 8, אני דווקא הייתי מאד מרוצה ממה שראיתי על המגרש במהלך ה-90 דקות מסיבה אחת בלבד: כשהכדור אצלך, הסיכויים שמשהו חיובי יקרה, וזה יכול להוביל לשער, גבוהים יותר.

איני מתיימר לדעת אם זו הייתה תכנית המשחק של סוזה, אבל מדובר לטעמי בהיגיון פשוט. בדיוק באותו האופן שהמטרה של בילי בין הייתה ששחקנים יגיעו לבסיסים.

אני יודע שכשהאוהדים נמצאים במגרש כדורגל הם נמצאים במצב נפשי די מעורער כשהצד הרציונאלי של המוח נמצא במצב "השתק", אבל לומר שמדובר באחד המשחקים החלשים של הקבוצה, ושזה משחק שני נוראי ברציפות של הקבוצה (אחרי הניצחון מול בני יהודה בדקה ה-90) זו הגזמה פרועה לטעמי.

הטענות הללו נשמעים לי כמו האנשים האלה שתמיד רוצים עוד. בואו לא נשכח שמדובר במשחק מהליגה האירופאית כשמכבי הוגרלה לבית מהדרג הרביעי והאחרון, וזה ממש לא מובן מאליו שמגיעה לכאן קבוצה ומכבי למעשה מבטלת אותה לגמרי.

נראה שהקפריסאים כבר ויתרו על המשחק אי שם באמצע המחצית הראשונה וככל שעברו הדקות בבלומפילד הפכתי יותר ויותר אופטימי. אחוזי אחזקת הכדור הללו של מכבי ת"א הובילו ליתרון של 11-3 בבעיטות לכיוון השער ויתרון של 8-2 בקרנות במשך המשחק כולו.

בניגוד לתסכול שנדמה היה שהולך וגובר בקרב יושבי האצטדיון, אני הייתי מרוצה באופן מפתיע. אני לא אומר כאן שכולם הצטיינו ולאף שחקן לא היה משחק חלש, אבל כקבוצה, מכבי שיחקה טוב מאד.איני עיוור, ברור לי שמכבי יכולה להיות יותר חדה ומפוקסת ליד הרחבה, או כל קלישאה אחרת, אבל כל מה שהיא הייתה צריכה לעשות זה להמשיך להניע את הכדור בסבלנות, להמשיך לדחוף, להמשיך לא לאבד כדורים, להמשיך להתקדם, להמשיך לשלוט, ובסוף זה יגיע. הרי משהו חייב להגיע, זו מתמטיקה פשוטה.

ואכן, זה הגיע. אם כולם יכולים להיות חכמים בדיעבד לגבי העובדה שמכבי בסופו של דבר לא כבשה, אני יכול להצטרף למגמה הזו לציין שהמשחק הסבלני של מכבי והשליטה האבסולוטית שלה בכדור עבד ובדקה ה-93 היא תוגמלה, והמשהו החיובי הזה שהוזכר כאן קודם לכן קרה.

זה היה עוד כדור בצד ימין, עוד הכנסה קטנה לכיוון האמצע, עוד התקדמות לכיוון הרחבה. ולמרות שבמשך רוב המשחק המהלכים הללו כמעט ולא הניבו להזדמנויות ממשיות, הפעם נשרק פנדל לטובת מכבי ת"א.

כל מה שהיה צריך לעשות זה להבקיע בעיטה חופשית שבדרך כלל נכנסת באחוזים גבוהים (ממה שהצלחתי לגלות, מדובר באחוזי הצלחה של מעל 80%). הפעם זה לא קרה, פעם הבאה אולי כן.

אז אין ספק שמבחן התוצאה בלה בלה בלה… ושבשורה התחתונה, בלה בלה בלה בעיטות למסגרת. אבל כל עוד מכבי ימשיכו עם הדומיננטיות הזו על המגרש, אני מאמין שצפויים לקרות לה בעיקר דברים טובים (וזה נכון בליגה הישראלית עוד יותר מהליגה האירופאית). פשוט כי בכדורגל, קשה לקבוצה הנגדית להבקיע מולך כשהכדור אצלך ברוב הזמן.

*

לסיום, לאלה שניתוחים אמפיריים של כדורגל כן מעניינים אתכם, הנה הלינקים לאתרים שציינתי:

מכביבול המצוין

הפוסט האחרון של "נבדל" – בינתיים ב-Buzz  של דה באזר

 הנתונים על המשחק של מכבי ת"א – אפועל ניקוסיה נלקחו מכאן.

מספרים. סיכום המשחק מול אלקמאר
יורו 2020 - הזדמנות למלחמה בגזענות ולמינוף דו קיום

24 Comments

B. Goren 20 בספטמבר 2013

טל, הפנים כבר קדימה ליום שני.

טל בן יהודה 20 בספטמבר 2013

יום שני?
הפנים קדימה ליום שבת הבא… ביום שני זה יהיה קלי קלות.
:)

איציק 20 בספטמבר 2013

לא ראיתי את המשחק, ועדותך אמונה עלי, רק ההנחה שהחזקת כדור מצביעה על משהו די לא מחזיקה מים לדעתי. יש קבוצות, כמו נבחרת ברה"מ באליפות אירופה בה רק ואן-באסטן עצר אותה, נתנה במודע את השליטה בכדור ליריב, משכה את כל הקבוצה לעלות והתבססה על משחק סופר מהיר של התקפות קצרות אך החלטיות. היא כנראה לא הראשונה ולא האחרונה ששיחקה כך. החזקת כדור למשך זמן יכולה להצביע על חוסר החלטיות, משחק רוחב וחוסר ידיע מה לעשות עם הכדור במידה והקבוצה היריבה לא לוחצת עליך. אני חושב שאחוזי החזקה בכדור הם חלק מהפילוסופפיה של הקבוצה בנוסף למה שנותנת היריבה. אתה יכול לראות זאת בכדורסל (עזוב את השעון של 24 שניות), יש קבוצות שבאופן עיקבי משחקות התקפות מהירות וקצרות עם סקור גבוה ויש שמנצלות כמעט את כל השעון. האם זה אומר משהו על איכות הקבוצה נמדדת באחוזי החזקה בכדור? בשום אופן לא. אני לא במין גדול בפוטבול, אבל מניח שיש קבוצות שמשחקות יותר על הקרקע ויש כאלו שמעיפות כדורים. אחוזי החזקת כדור שונים לחלוטין אך אני לא בטוח שיש קשר סטטיסטי מובהק בין זה לבין אחוזי הצלחה (נצחון מול הפסד).
בהזדמנות זו אשאל שאלת חוקה בכדורגל. אשמח אם מישהו יענה. חוק יתרון מאפשר למרות הכשלה להמשיך לשחק ואם הפעולה נכשלה מוחזר הכדור ומבוצעת בעיטת האונשין. האם זה נכון גם במקרה של פנדל או שהוא חייב להשרק בכול מקרה?

ג'וני 20 בספטמבר 2013

גם אם מכבי ת"א הייתה מנצחת את הקבוצה הקפריסאית זה לא היה כזה משנה כי במילא לאף אחד אין ציפיות שהיא תגיע רחוק אפילו במפעל פח כמו הליגה האירופית.

ציפיות יש רק ממכבי בכדורסל הענף המוביל.

תומאס נוימן 20 בספטמבר 2013

וברור שג'מצ'י היה צריך לבעוט את הפנדל

איציק 20 בספטמבר 2013

תומס עזוב, וויצ'ץ' עושה בית ספר לצעירים, אז למה ג'מצ'י לא יכול…

דביר 20 בספטמבר 2013

לצערי טל הפעם אתה טועה.

מכבי שיחקה מצוין מול בני יהודה. הכדור לא נכנס לשער לאורך 90 דקות עד שהגיעה הנגיחה המוצדקת של פריצה.
במשחק אתמול החזקת בכדור אך עוד הכדרורים במקום מסירות מהירות מצד לצד נתנו לניקוסיה את הלוקסוס לעמוד ולהתגונן מבלי להתאמץ. אתמול לאורך 90 דקות לא הצלחת להכניס את הכדור לרחבה ולצור מצבים. זאת היתה הבעיה!
קרלוס היה מצוין. גם חואן פאבלו היה טוב. יש קושי מסויים שאניימה יכל להוציא התקפות ברגל בעוד חואן פאבלו שולח את הכדור ליציע ובעיה קריטית יותר היא אי היכולת של מיטרוביץ לדחוף את הכדור קדימה.
בעונה שעברה אוסקר אסר על שחקני הקישור כדרור מלבד שחקן בודד, בתחילה זה היה גונזאלו ואז זה הפך להיות זהבי. במשחק אתמול כל שחקן כדרר. זוהי מחלת הכדורגלן הישראלי וסוזה לא צריך ליפול בה.
בעיה נוספת השנה, ביציעי בלומפילד מדברים על חולשתו של ראדי, אין פה חולשה לטעמיץ בשיטת המשחק החדשה של סוזה לעומת זו של אוסקר הכדור לא עובר דרך ראדי. להיפך תפקידו של ראדי הוא לחתוך קדימה ולפנו שטחים במרכז במגרש. לפיכך ראדי נוגע פחות בכדור וכמובן פחות כובש ומבשל, והדעה הרווחת עליו שהוא לא עשה כלום…

בכל מקרה, יש לי תחושה טובה לגבי יום שני. אני חושב שאנחנו קבוצה חזקה יותר משנה שעברה.

ולא דיברנו על בעיית המגנים עדין..

מכביסט ותיק 20 בספטמבר 2013

המשחק מול בני יהודה היה אולי אחד המשחקים הטובים של מכבי בשנתיים האחרונות המשחק מול קפריסין היה משחק בלי מצב אחד לכיבוש שער.

שגיא 20 בספטמבר 2013

היו שני פנדלים. אחד לא נשרק, אחד הוחמץ. במצב נורמלי היה נגמר 2-0 וכולם היו מבסוטים.

מכביסט ותיק 21 בספטמבר 2013

אפילו הפנדל שלא נשרק לא היה מצב לשער והשופט הדביל לא הרגיש נוח לשרוק לפנדל.

טל בן יהודה 20 בספטמבר 2013

דביר…

קודם כל אהבתי את הנחרצות בקביעה שלך. מעבר לכך, אני די מרוצה עם המילה "הפעם", כי זה אומר שבעבר צדקתי… :)

ממה שראיתי עד עכשיו, אין ספק שהוצאת התקפות של חואן פבלו ברגל היא לא מרשימה, אבל דווקא כשהוא נפטר מהר מהכדור במסירה ארוכה בידו, זה נראה לא רע בכלל.

מעבר לכך, אני חושב שאתה קצת מגזים עם ה"כדרור", בטח לגבי אתמול. אני מרגיש שאתה מבסס את זה על סמך העיניים שלך, שזו טעות גדולה של כולנו.
אני בניגוד אליך בכלל לא הרגשתי ששחקני מכבי "כדררו עצמם למוות", אלא יותר איבדו את הכדור באותה מסירה אחרונה ליד הרחבה.
אבל הכל נמדד ומתועד היום. בדיקה קצרה באתר שנתתי אליו לינק (הלינק האחרון בטור), מראה שמכבי "כדררה" 10 פעמים, ואפועל 6 פעמים…

בגדול, 10 כדרורים (שמן הסתם לא איבדנו את כולם) לא מרגיש לי כל כך הרבה, אבל רק ליתר ביטחון, הלכתי לבדוק במשחקים נוספים מאתמול:
פרנקפורט – בורדו 13-14
מכבי חיפה – אלקמאר 5-13
דינמו קייב – גנק 10-15
ולנסיה – סוונסי 6-10
ליאז' – אסביירג 4-6

יש מקום לשיפור, אבל בהחלט לא מחלה. לפחות לא במכבי ת"א.

די מסכים איתך לגבי ראדי ומקווה שזה ישתנה.

ומילה כללית לך, מכביסט ותיק ודגש…
איני אומר שחשבתי שהמשחק אתמול היה מושלם, אני כן חושב שאם נמשיך עם הכדורגל הזה, מצבי ההבקעה בהחלט יגיעו.
ומכביסט ותיק, "בלי מצב אחד לכיבוש שער"? פנדל הוא חלק מהמשחק, היה לנו את המצב האולטימטיבי לכיבוש שער… בדקה ה-95, פשוט לא הבקענו ממנו.

חדש בשכונה 20 בספטמבר 2013

שתי מחשבות שעולות בראש מהנאמר פה:

לצמצם כדרורים לא חייב להביא למשחק יעיל יותר כי לפעמים כדרור יכול דווקא לשחרר פלונטר ולהשאיר את המכדרר חופשי להחלטה למסירה מנצחת או לבעיטה, כך שלטעמי הפרמטר של מספר כדרורים מיותר.
מכבי שיחקה מול יריבה ברזילאית פורטוגזית שלפני שנתיים הקשתה על יריבות בשלב הבתים של האלופות ותסכלה את כולן. תקנו אותי אם אני טועה, אבל זה אומר שאנחנו בחברה טובה…

דגש 20 בספטמבר 2013

על פי אתר אופ"א למכבי היו 53 התקפות מסוכנות ולאפואל 13. מצד שני מכבי התקשתה נורא להגיע למצבים וזה בעיה. ברור שאפואל בעיקר התגוננה, ברור שהגיע לנו לנצח ופנדל נוסף, אבל אי אפשר להתעלם מזה ששוער אפואל היה צריך לעצור רק שני כדורים שכוונו למסגרת בכל המשחק (אחד מהם בפנדל). במשחק מול בני יהודה מכבי סיכנה את השער משחק שלם, מול אפואל מכבי סיכנה בעיקר את הרחבה. אם אתה טוען שסטטיסטית מכבי הייתה טובה, אז לא על פי הפרמטר הבא: מלבד הפנדל, בעיטה אחת למסגרת בכל המשחק.

גיל מזימבבואה 20 בספטמבר 2013

השופטים כל הזמן שורקים פאוול תוקף נגד פריצה, לפעמים בצדק ולפעמים לא, אבל ניראה שהם מסמנים אותו מראש כפאוליסט.

תולעת 20 בספטמבר 2013

קודם כל, טל, נדמה לי שלא מחמיאים לך מספיק על עבודות הפוטושופ המופלאות שלך וחבל. אמנם קשה להתעלות על עבודת "אלירן עטר" שלך, בפוסט הנוגע לכוכב הרוק ובכל זאת. שאפו.

לגבי המשחק, אם יש משהו שהיה מטריד בו, הוא העובדה שסוזה עדיין לא מצא פתרונות טובים לצורת המשחק ההגנתית הזו. זה נראה בדיוק כמו נגד בני יהודה (פחות יעיל, כי אפואל קבוצה טובה יותר). מיטרוביץ', כמו אלברמן, שיחק עמוק מדי בשטח של אפואל וזהבי לא ירד אחורה לקחת כדור וגרם לצפיפות גבוהה ברחבה. בן-חיים המשיך לא לעשות תנועה לפינה הקרובה כשמיכה/זהבי/מאנה הרימו כדור. כשהפסים הקצרים לא הולכים והקרוסים לא הולכים, אי אפשר להבין איך מכבי מסיימת משחק כשראדי ומיטרוביץ' אפילו לא מנסים לבעוט לשער.

yaron 21 בספטמבר 2013

לראדי היה משחק פחות טוב, אבל מיטרוביץ שיחק מצויין לדעתי. אני לא אתפלא עם בהמשך העונה הוא יפתח על חשבון אלברמן. טל בן חיים עדיין לא הפנים לגמרי את השיטה ואחת ההשפעות של זה היא ירידה באפקטיביות של פריצה. פריצה ועטר השלימו אחד את השני בצורה מושלמת בכמה משחקים בשנה שעברה.
דור מיכה עדיין לא בשל לשחק 90 דקות פעמיים בשבוע, וגם מקומו של ברק יצחקי עדיין לא לגמרי ברור.
א ב ל, יש קבוצה, ויש שיטה, ואנחנו נראים ממש לא רע, ושוב, המבחן האמיתי הוא הליגה.
אם ניראה אפילו קצת יותר טוב ביום שני בזכות המשחק הזה – המטרה הושגה!

yaron 21 בספטמבר 2013

טל, אחלה פוסט וגם אחלה סרט :-)
אני מסכים עם כל מילה רק אוסיף ש…
זהו סגנון המשחק של סוזה כמאמן. זה היה ידוע מראש ואני באופן אישי שמח לראות שהוא באמת יודע מה הוא עושה.
סוזה הגדיר מראש את המטרה המרכזית השנה – אליפות
על שלב הבתים הוא אמר "נשתדל להינות", ו"מקווה לערב קסום ושאולי ניקח גם נקודות"
אז ברור שגם אני כמוך, מאוד מרוצה ממה שראיתי, וגם בטוח שאהנה מההמשך בלי קשר לתוצאות.
בנוסף, סוזה מנצל את המפעל המבורך הזה בשביל לנסות רוטציות עם שחקנים ששיחקו פחות ושחקנים שצריכים מנוחה.
מיטרוביץ' הוא הפתעה נעימה מבחינתי – הוא יכול להחליף גם את אלברמן, וגם את ראדי (שניהים משחקים בשלושה מפעלים השנה).
לשפוט את המשחק הזה על פי החמצת פנדל זה לא רציני בדיוק כמו לחשוב שאם הכדור היה נכנס, ברק יצחקי היה מלך וסוזה קוסם :-)
ביום חמישי הגיעו לארץ שתי קבוצות אירופיות ברמה קצת יותר גבוהה משלנו, ושיחקו בדיוק כמו שצריך לשחק באירופה משחקי חוץ. באחריות, עם תיקו כמטרה ונסיון להפתיע ולגנוב נצחון כאופציה.
מולן שיחקו שתי קבוצות ישראליות. אחת שעלתה כמו שעולות כל הקבוצות הישראל למשחקים כאלה – "חייבים לנצח", ואחת שהבינה שגם היא צריכה לשחק באחריות.
ההולנדים עקצו וחזרו הביתה עם 3 נקודות, והקפריסאים חזרו עם נקודה אחת במזל גדול.
אם בזכות המשחק הזה מכבי תשחק אפילו קצת יותר טוב ביום שני נגד חיפה – המטרה הושגה!

אזי 21 בספטמבר 2013

אחלה פוסט
כמו שכתבו מעלי, ההבדל הדגול בין המשחקים נגד שתי הקבוצות בכתום, הוא שנגד בני יהודה בעטנו מלא (3-4 קורות) ואתמול לא הצלחנו להגיע למצבי בעיטה מתוך ההתקפות (פנדל הוא בעיטה חופשית)
אבל כן, מכבי החזיקה בכדור 100% מהזמן ושלטה במשחק בצורה מושלמת.

בעניין הכדרורים, טל בן חיים מזכיר לי קצת את אלירן עטר שהגיע למכבי. שחקן שיש לו טריק, והוא מסרב ללמוד דברים אחרים. אבל עטר למד. ואם גם בן חיים ילמד, הוא יכול להפוך לשחקן יותר טוב מעטר. המהירות שלו זה חתיכת נשק.

כשסוזה חתם במכבי, הרבה פרשנים כתבו שהוא מאמן הגנתי. ממשחק למשחק הוא מוכיח כמה שהוא לא הגנתי. וזה מתחיל מזה שמיטרוביץ' החליף את אלברמן, כשהוא הרבה יותר התקפי ממנו. וראדי שיחק לגמרי קשר התקפי ולא הגנתי או 50/50.

שורה תחתונה. אני מאוכזב מהמשחק אבל אופטימי מאוד להמשך.

עופר 21 בספטמבר 2013

אזי, אל תאמין לעיתונאים שאמרו שהוא הגנתי שלא באמת בדקו.
סוזה הוכיח דבר אחד מאז שהוא הגיע- וזה שהוא מתאים את הקבוצה שלו ליריבה שלו לפני המשחק-ומבין את הקבוצה שלו. זה בלט כבר במשחק נגד גיור.
כנראה שבווידאוטאון או בקבוצות קודמות שלו, הוא לא היה ברמה אחרת מיריבותיו, ועל כן לא לקח סיכונים ושיחק על בטוח (="הגנתי" בישראל). במכבי לעומת זאת, פערי הרמות כה גדולים שהוא יותר התקפי ומציב שחקנים בעמדות התקפיות יותר וכן מבכר לעיתים שחקנים התקפיים יותר על ההגנתיים (ראה אלברמן-מיטרוביץ').
גם אם סוזה הגנתי- מה רע בזה? אם סוזה יגיע למצב שהוא מבין את הקבוצה שלו, ובוחר לשחק איתה הגנתי, אז סימן שזה מה שמכבי צריכה וברקוביץ ושרף יכולים לקרצף לאופירה את הסוליה אם הם רוצים.
אגב, גם אוסקר בתחילת דרכו היה הגנתי-כי זה מה שמכבי יכלה לתת לאוסקר לפי ראות עייניו (נראה לי שטלב"י או גיל שלי כתבו על זה בפוסטים שלהם שנה שעברה, אשמח לקישור).
בקשר לטל בן חיים- הבנאדם הזה זה הוויל ביינום של מכבי-רגל: אתלטי אבל כ"כ ראש בקיר שזה יותר קומדיה משערות מרוטות של שחר אחרי התקפה של משומר.אלירן עטר לפחות כבש…והרבה…

אזי 22 בספטמבר 2013

אלירן עטר כבר הרבה בעונה שעברה
מה עם עונה לפני זה? שכל כדור הוא לקח ראש בקיר לתוך הרחבה?
לבן חיים יש יכולת מדהימה. השאלה היא אם יצליחו ללמוד אותו לחשוב

עופר 22 בספטמבר 2013

תראה, גם בעונה האחרונה שלפני אוסקר-בלי עטר לא היה מי שיכניס את הכדור לרשת,הבלחות פה ושם של שחקנים אחרים…
השנה למכבי אין זמן להתחיל ללמד את טל בן חיים, פשוט עשו טעות שמכרו את עטר לפני שדאגו למחליף ראוי. רכש בינואר תמיד אפשר לעשות, אבל עד ינואר מכבי תלחם בשיניים על כל גול? ואת מי יביאו בינואר? ישראלי? ממש לא. זר? איזה זר תשחרר בינואר?
שתי אופציות:
1) להתחיל לשחק עם דאבור אשר הוכיח כי הוא מגיע למצבים וכובש לא מעט יחסית לגילו (10 שערי ליגה לא?),לא נראה לי שזה יקרה כי הוא לא קיבל דקות רבות לאחרונה.
2) יקרה נס רפואי ומקצועי וטוחן השווארמות הפוזאיסט יתחיל לחורר רשתות, אבל גם המשחק שלו די מפגר (באמת יצחקי? כבר מהעונות שלך בבית"ר אמרו לך לא להתקע על הקו), ומכאן שכל הנטל נופל על פריצה שלא יכול להסתדר עם 4 שחקנים עליו וגם לכבוש.

yaron 22 בספטמבר 2013

לא חושב שעשו טעות כשמכרו את עטר, גם אם ייקח קצת זמן לריאורגניזציה. יש את בן חיים, ויש את יצחקי, וזה אמור להספיק.
צריך גם לזכור שאחת ההשפעות העיקריות בעזיבה של עטר היא הירידה באפקטיביות של פריצה. השילוב בינו לבין עטר בשנה שעברה היה מצויין, גם בתנועה בלי כדור, וגם בפרגון עם הכדור.
בכלל, אני חושב שחלק מ"הירידה בכושר" של עטר לקראת סיום העונה הקודמת היה בכלל עלייה ביכולת של פריצה.
מה זה אומר? שבדיוק כמו בשנה שעברה, ייקח קצת זמן עד שכל אחד ילמד את תפקידו ומקומו, ומי שלא יילמד יעבור לספסל…
לעטר לקח זמן להבין שכאשר הוא מושך החוצה (משחק לא אנוכי) הוא משבש את כל מערכי היריב, והוא גם הבין בסופו של דבר מה התנהלות מקצועית תעשה למשחק ולקריירה שלו (מאחל לו המשכיות בצרפת). גם בן חיים ויצחקי יצטרכו להפנים את זה.
לגבי דאבור – אני חושב שהוא אמור להית המחליף של פריצהולא של עטר, ולכן גם מיעוט הדקות.
סוזה לא מאמן הגנתי, אבל הוא כן מאמן ששואף להחזיק בכדור ולשלוט במשחק. יש כאלה שלא אוהבים את זה, אבל הוא לפחות יודע בדיוק מה הוא רוצה ומה הוא עושה.

עופר 22 בספטמבר 2013

להחזיק בכדור בלי לעשות כלום זה טוב, אבל במידה ואתה יודע להתמודד עם בונקרים. במכבי לא יודעים, כי המגינים לא משחקים נכון (ראה את הפוסט של התולעת). אז אנחנו לא נראה הרבה ממכבי עד שהמגנים יתאפסו על עצמם.
הערה: בסוף עונה שעברה פריצה כבש רק נגד רמה"ש במשחקים האחרונים, העלייה ביכולת של פריצה לא אמורה למנוע את הירידה ביכולת של עטר משום שהם היו תלויים אחד בשני.

צהובה 24 בספטמבר 2013

טל היקר,
מאתמול (אחרי שחזרתי הביתה בטירוף מהמשחק) אני מחכה לטור שלך על מה שהיה בחורבת אליעזר.
אני לא אחפור יותר מדי על כמה התגעגעתי לטורים שלך (מאוד!) אז קדימה, יש מכביסטים שמחכים בקוצר רוח למוצא פיך (או יותר נכון מקלדתך).

אה ומזל טוב על הולדת המכביסט החדש :) :)

Comments closed