"זו לא מכבי ת"א של שנה שעברה"

ושאר הספינים שגרמו לכם לחשוב שמדובר במשחק בין שווים

צילום: אלן שיבר (ספורט5)

396323

ישנה קלישאה הוליוודית מוכרת על כך שגברים אינם יודעים להביע את הרגשות שלהם, שלא כמו נשים, ובעיקר כלפי נשים. אך כמו רוב האמיתות המגיעות מתעשיית הסרטים הפופולארית, גם זו לא ממש מדויקת. זה לא שאנחנו לא יודעים להביע את הרגשות שלנו כלפיכן, אנחנו פשוט מתקשים להביע את הרגשות שלנו בכלל.

קחו אותי, בחור רגיל שמאד אוהב להשתמש במילים. כיממה עברה ואני עדיין לא יודע איך בדיוק לשים את המשחק מאתמול בפרופורציות. איני יודע איך לתאר את תחושת ההתעלות שחשתי אתמול בסלון שלי, איך לתאר את פרץ האקסטזה שהתרחש בתוכי אחרי שני השערים של פריצה (איי לאב יו ראדה, מייק מי אה צ'יילד!!!), איך לתאר את האדרנלין שמשום מה עדיין מלווה אותי בשעות האלה, או איך לתאר את ההרגשה הזו שמעלה חיוך בצורה אוטומטית מהרגע שהנחתי את שני רגליי על הרצפה הבוקר כשקמתי מהמיטה.

ישנם כל כך הרבה מילים שאפשר להשתמש בהם, אולי אפילו צריך, אבל הכל בבלגאן. עד שמגיעה הודעה בקבוצת הוואטסאפ המרכזית שלך, שמפשטת עבורך את הכל. שתי מילים שיצאו מהכותב בצורה הכי טבעית וטהורה שיש.

"איזה כיף!" (ותודה לזיו שמש, המכביסט מהכדורעף על הפשטות).

מצליח לסכם את הכל. השמחה, ההתעלות, העליונות, השירה, ההודעות, הטלפונים, הציוצים, הסטאטוסים בפייסבוק, התקצירים, החיוכים, התשבחות, הצהוב, ההיסטוריה וההיסטריה. בהחלט, איזה כיף.

ניצחון, בקריית אליעזר, בתוצאה של 3-0. ניצחון מוחץ, ולפי ההיסטוריה, גם נדיר. נדמה שמאז קיץ 2012 לשבור רצפים שליליים שכאלו הפך למעין תחביב. אם בשנה שעברה הגבול בין שתי הקבוצות ששיחקו אתמול היה קצת מטושטש ונתון לפרשנויות שונות, המשחק בקריית אליעזר היווה מעין סימן קריאה, כזה שמוקלד בכתב מודגש ונטוי עם קו תחתון, ליחסים בין שתי הקבוצות כרגע (בדגש כמובן על "כרגע").

אבל מעבר לכל התיאורים וסופרלטיבים על הניצחון הצהוב, צריך להוסיף עוד אחד חשוב ואחרון, והוא "לא מפתיע". וכשאני כותב לא מפתיע, אני מתכוון בעיקר בשביל מי שלא נשאב פנימה לכל הספינים שהופיעו בשבועות האחרונים לגבי שתי הקבוצות הללו.

*

בימים שבשגרה, אנחנו שומעים את המילה "ספין" בעיקר בהקשר הפוליטי, כמושג שמגיע מחברי הכנסת או מאנשי היחסי ציבור שלהם, כשאלה רוצים לקבוע איזה שהוא סדר יום ולהסיט את תשומת הלב מנושא אחר, פחות חיובי בשבילם. אך השבועות האחרונים הראו לנו את חוזק התופעה, עם המאפיינים הייחודיים שלה, גם בעולם הספורט.

ממש בהזמנה, הגיעו אתמול בשידור של המשחק שני משפטים מייצגים. אני מתנצל מראש אם זיכרוני בגד בי ומקווה שעשיתי עבודה טובה בשחזור הציטוטים.

יורם ארבל: "השערים האלה היו כל כך חשובים לפריצה, כי הוא פתח לא טוב את העונה"

דני נוימן: "מכבי ת״א מתחילה להזכיר את הקבוצה של שנה שעברה… "

*

אבל לפני שבכלל אתחיל לנתח את הציטוטים הללו, אציין שהפעם אין לי תלונה וחצי כלפי נוימן את ארבל. כלומר, ספציפית אליהם. התלונות שלי הם למערך השלם שהם נכללים בתוכו, שכן שניהם מהווים עוד בורג קטן במכונה מקצועית ומשומנת שמייצרת לעיתים מציאות כוזבת.

הפעם, תמצית הספין הוא שבמשך שלושת השבועות של הפגרה, אולי למעשה מתחילת העונה כולה, כל הדיבורים והכתבות הביאו את רובנו לחשוב שמדובר ב"משחק עונה" בין שתי קבוצות שוות. ואולי יותר מכך, שמכבי חיפה מגיעה אליו כפייבוריטית (אם נסתמך לדוגמא על ההימורים השונים של הפרשנים ועיתונאים לפני המשחק).

בפועל, גם לפני המשחק, למי שבאמת עקב אחרי שתי הקבוצות וסינן את רוב הסיקור שמסביב, לא היה שלא להגיע למסקנה רחוקה מכך.

העובדה היא שגם כשאנחנו נמצאים בתקופה שהליגה שלנו משוחקת בקצב של משחק בשבוע, עדיין יש לתקשורת די הרבה זמן לדבר ולכתוב על מושאי הסיקור שלהם. אז הדברים הללו נכונים פי כמה וכמה כשיש שבועות שלמים בין משחק למשחק. הרי אם הם ירצו בכך או לא, חייבים למלא את המרחב הווירטואלינייר העיתוןגלי הרדיומשדרי הטלוויזיה במשהו… אז מדברים. ומדברים. ומדברים. ומנתחים. וממשיכים לדבר.

"זה לא אותו פריצה"

השחקן שספג הכי הרבה מהספינים הנוכחיים היה ראדה פריצה. מסוף חודש יולי, למעשה מהמשחק הראשון בגיורי שבו לא כבש (איך הוא מעז?!) אי אפשר שלא היה להיתקל במישהו שרצה להביע את דעתם על כך שפריצה של השנה זה לא אותו פריצה של העונה שעברה (כש"העונה שעברה" זה רק חודש וחצי קודם לכן).

אתם יכולים לבחור בניסוח המועדף עליכם: "לא אותו שחקן", "לא פוגע", "הליגה למדה אותו", "משבר" (אהוב עלי באופן אישי) או כמובן, כל התשובות נכונות. הדברים האלה נשמעו כמעט בכל פעם שדיברו על מכבי ת"א. הבעיה היא כמובן שעד עכשיו לאמש, הקבוצה שיחקה בשני משחקי ליגה בלבד ועוד כמה משחקים באירופה. אבל שוב, שני משחקי ליגה. 2. ש-נ-י-י-ם.

אה, והוא כבש באחד משני המשחקים הללו. שער ניצחון, לא פחות. אה, וכמעט שכחנו, הוא גם בישל שער במשחק השני (הראשון מבין השניים).

אז לאלו שקשה להם לעקוב, בואו נשחזר. שני משחקי ליגה: שער ובישול. אין ספק, זה לא אותו פריצה, כי באירופה הוא פחות הגיע לידי ביטוי (והנה לכם גודל ההשפעה של סנטימטרים בודדים של כדור הפוגע במשקוף כלשהו בשוויץ).

אבל זה ברור, הוא כבר לא אותו פריצה כי אלירן עטר לא נמצא לצידו. הרי עם עטר היו לו כבר 4.7 גולים ועוד 2.2 בישולים בשני המשחקים מול בני יהודה והפועל עכו. ואל תשאלו אותי בכלל איך יש כאן עשיריות, אם עטר היה כאן, הייתם עדים לכך בעצמכם.

והנה, כשאלירן עטר משחק לצידו פריצה פורח. שני שערים ב-16 הדקות הראשונות שלו על המגרש. נגד מכבי חיפה. בקריית אליעזר. שלושה שערים + בישול בשלושה משחקי ליגה ומקום ראשון בטבלת כיבוש השערים (יחד עם נאזר סיראז' מהפועל באר שבע). לא יודע מה אתכם, לי זה נראה בדיוק כמו אותו הפריצה מהעונה שעברה.

אה רגע, זה לא היה אלירן עטר אתמול? טוב, מה אני יודע… אני בסך הכל איזה אוהד מכבי שכותב בדה באזר. אל תקשיבו לי, במקום זה אתם יכולים להמשיך ולאכול בכפית את הדיבורים על כך שזה לא אותו פריצה.

"זו לא אותה מכבי ת"א"

בואו לא נזניח את מהראן ראדי, אני לא הייתי רוצה שייעלב. כאן אני אודה שבניגוד לפריצה, יש קצת אש שממנה מגיע העשן שמתמר מעל קריית שלום. אבל, וזה "אבל" חשוב, שוב אין פרופורציות.

במשחקים הבודדים שהתקיימו עד עכשיו, אין ספק שראדי של סוזה בא לידי ביטוי פחות מראדי של גארסיה, כשזה קשור בעיקר לסגנון המשחק של המאמן החדש והזזתו של ראדי קדימה. הוא נוגע פחות בכדור ולכן מעורב פחות בהתקפה. אבל שוב, בואו ונסתכל על הסטטיסטיקות מתחילת העונה.

לפני שרשם את הבישול המבריק ליצחקי ונתן את הספתח מול מכבי חיפה, הוא בישל שני שערים וכבש עוד אחד בארבעת המשחקים של מכבי תל אביב במוקדמות ליגת האלופות. לפני הסיקור אפשר היה לחשוב שאנחנו כבר סגרנו סיבוב שלם בליגת העל.

אבל אנחנו אפילו עוד לא באוקטובר ואנשים ממהרים להצהיר הצהרות קונקרטיות על שחקן שהיה בורג מרכזי בעונה שעברה. תנו לו זמן להסתגל למערך החדש, תנו לו זמן למצוא את המקום שלו, והוא יחזיר לכם וייראה כמו ראדי של שנה שעברה. בדיוק כמו שנראה בקריית אליעזר במחזור השלישי בלבד.

*

ואם זה לא ראדי, זה יצחקי שלא מזכיר את עטר. ואם זה לא יצחקי, זה המערך של המאמן ששונה מהמאמן הקודם לרעה. ואם זה לא המערך של המאמן, זה העובדה שדור מיכה נכנס כמחליף, ואם זה לא המחליפים זה המים שמאמן הכושר שם בבקבוקים של השחקנים.

בנוסף למקרים הללו, באו שני המשחקים האחרונים, מול בני יהודה ואפועל ניקוסיה, שהחוסר בניצול מצבים היה בולט. כולם החליטו לקחת תסמין של "חוסר מחץ" ולהשליך את זה על הקבוצה כולה. אבל אותו "חוסר מחץ" משול לטעמי לאותם משחקי כדורסל שהכדור פשוט מסרב להיכנס למרות שהקבוצה הגיעה לזריקות נוחות. אלא אם מדובר במגמה שנמשכת כמה וכמה משחקים, זו בדיוק הדרך שיש להתייחס לעניין כזה בקבוצה כמו מכבי ת"א, כחוסר מזל. הכדורים יתחילו להיכנס בסופו של דבר.

מזל או לא, ניתן לראות שבכל פעם ישנה סוגיה אחרת שעוזרת לקבוע את הספין הסופי אחרי שני משחקים בליגה ומשחק אחד בשלב הבתים של הליגה האירופאית: זו לא מכבי ת"א של העונה שעברה.

האמנם?

*

למרבה ההפתעה (או שלא), בצד השני נראה היה שמתפתח תהליך הפוך כשגורמים שונים מנסים להסביר ולתרץ לכיוון השני את הצורה שמכבי חיפה נראתה בשני משחקיה האחרונים. שני הפסדים, ארבעה שערי חובה, והקבוצה הזו עדיין מקבלת יותר קרדיט מול הקבוצה שלא שמטה נקודות מול קבוצות ישראליות, ולא קיבלה שער מאז באזל (50 יום ליתר דיוק, תודה לטוויטר של אורי קופר מ-וואינט על הפרט הזה).

כל הביקורות הללו יצרו מציאות כוזבת שבסופו של דבר עזרו דווקא למכבי ת"א. לפני המשחק, אני הימרתי ביני לבין מכרים צהובים אחרים על שלישייה תל אביבית. לא כי הייתי מכביסט שחצן ומגעיל (אוקיי, אולי גם בגלל זה), אלא כי זה מה שראיתי בפועל על הדשא. זה הפער שהאמנתי שקיים בין שתי הקבוצות.

בעוד ששנה שעברה נדמה היה שמכבי חיפה בקריית אליעזר היוותה משוכה פסיכולוגית גבוהה מדי כדי לבטא את היתרון שלנו מולה, הפעם האמנתי שמכבי הייתה מוכנה מספיק כדי להתמודד גם עם האתגר הזה.

כן אציין שלא כולם נפלו בפח. שני אוהדים ירוקים, שבדרך כלל מלאי ביטחון, הביעו חשש בפניי לפני ההתמודדות. אחד מהם שלח לי לפני המשחק "חיפה עוקצת 1-0 קטן". מההודעה הזו הבנתי שיש אנשים שמבינים את הפער גם בצד השני, מכיוון שקבוצה פייבוריטית לא "עוקצת", היא "מנצחת".

השורה התחתונה והחשובה היא שמכבי ת"א טובה בהרבה ממה שעשו ממנה, ומכבי חיפה פחות טובה ממה שעשו ממנה (הפעם לא בהרבה). נראה שעכשיו, הדברים האלה קצת יותר ברורים לכולם.

*

ועכשיו, הפוך

משריקת הסיום אתמול אנחנו יכולים לראות שהספינים התהפכו להם. עשר דקות לתוך ראיונות הסיכום בערוץ הראשון ובתוכניות המסכמות בספורט5, היה אפשר להבין לאן הסיקור של אחרי המשחק ילך, כנראה שלא היה אוהד ירוק שלא ציפה לזה. מילים כמו "משבר", "מפלה" ו"בעיה" נלעסו כמו מסטיק בהקשר של מכבי חיפה.

מנגד, למעט פרשנים בודדים, מכבי ת"א שובחה מעבר למה שאנחנו האוהדים העזנו לחלום לפני המשחק. אני נשבע לכם שראיתי היום כותרת הכוללת את המילים "מכבי ועוד 13".

אבל כמו שמכבי חיפה לא גרועה כפי שנראתה אתמול על המגרש, מכבי ת"א לא צריכה להתעוור ולחשוב שאף אחד לא יכול מולה. אני אמנם כבר הצהרתי על אליפות, אבל בכל זאת רצוי שכל האחרים ינסו להיות קצת יותר רציונאליים (לי יש את הלוקסוס שלא), רק שלושה מחזורים עברו ועדיין מוקדם להכתיר מישהי.

אולי בעונה הבאה, כשנהיה אחרי שתי אליפויות צהובות רצופות בדרך לתואר השלישי ולשליטה עולמית… לחגוג במחזור השלישי כבר ירגיש לנו טבעי, אבל כרגע, זה קצת רחוק מאיתנו.

*

אז הנה לכם המציאות ללא ספינים, מסננים או פילטרים של אינסטגרם: מכבי ת"א היא הקבוצה הטובה ביותר בישראל בפער בטוח. בבקשה, מכל מי שמנסה, אנא השאירו את הספינים השקופים האלה לפוליטיקאים שלנו, הם כבר מומחים בזה.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

הניצחון בחיפה
לואיס ועוד עשרה-אחרי ההפסד ליונייטד

104 Comments

אזי 24 בספטמבר 2013

איזה כיף! כמה פשוט ונכון :)

היו הרבה דיברים השבוע על ההבדלים בין גרסיה לסוזה. אז גרסיה שיטתי. סוזה טקטיקן.
סוג של דיויד בלאט ופיני גרשון משנות ה-2000. ואני שמח שהם הגיעו בסדר שהם הגיעו ולא להפך.
אוסקר גרסיה בנה שיטה ומערך ולא זז ממנה מילימטר. לסוזה יש כיוון כללי בראש והוא מתאים כל משחק נקודתית למה שקורה באותו משחק.
זה מה שהוא עשה עם מערך שלושת הבלמים וזה מה שהוא עשה נגד חיפה.

סוזה עשה טייקאוף ה 4-2-3-1 הקלאסי, כשאלברמן ומיטרוביץ' שני קשרים אחוריים, זהבי באמצע, ראדי בכנף ימין, דאבור חלוץ ויצחקי לכאורה בכנף שמאל רק שבפועל הוא חלוץ שני.
זה נתן לו כמה דברים
אחד זה שייני לא צריך לעלות להתקפה וככה הוא יכול להתרכז בלשמור את עזרא (ולטעמי גם ככה ייני לא מועיל בהתקפה)
העומס במרכז המגרש שיחרר את זהבי לקבל כדורים במרכז ולשחרר אותם ימינה לראדי שיגביה מאגף ימין לשני החלוצים שנמצאים ברחבה (וזה בדיוק הגול הראשון, רק שזהבי לא מסר לראדי, אלא רק פינה לו שטח בחסימה של פוטבול, כשטיבי הוא שבישל את הגול, שוב בזכות העומס במרכז).
זה שיש שני חלוצים גם הקל על זהבי ומיטרוביץ' להכניס כדורים מהמרכז לחלוצים, וזה שיש שני קשרים אחוריים הגנתיים הקל על בן הרוש (שהוכיח שהוא כנראה המגן השמאלי הטוב בסגל) לעלות להתקפה (כשאין שם קשר) והם חיפו מאחוריו בעת הצורך.

עוד דבר גדול שסוזה עשה זה "בנה משחק ל90 דקות", כמו שאמר את זה שגיא כהן.
סוזה ידע ששתי הקבוצות שיחקו בחמישי, הניח שיהיה משחק בקצב גבוה, והבין ששתי הקבוצות (ובעיקר מכבי חיפה) לא יעמדו בזה משחק שלם.
אז הוא פתח עם דאבור, שהיה ברור שלא יסיים 90 דקות ויביא לחילוף בשחקן רענן, פתח עם יצחקי ואלברמן שלא שיחקו בחמישי והכי חשוב, השאיר על הספסל את פריצה, בן חיים (שגם ככה לא מסוגל לסיים 90 דקות) ומיכה.
זה לא שהשחקנים האלה כל כך יותר טובים מהספסל של חיפה, כמו ששלושת השחקנים האלה הם שחקני הרכב פותח במכבי.
לחיפה יש 11 שחקני הרכב ועוד מחליפים ברמה טובה. למכבי יש 15-16 שחקני הרכב, שעם הרוטציה המעולה (בנתיים) שסוזה עושה, כולם כשירים, טובים ומתאומים עם כל השאר.

וכמובן, יצחקי. אמר שיחזיר – החזיר בגדול. מספר 1 על המגרש. היה בכל מקום כל הזמן. על הטאצ' של פריצה אין לי מה להגיד.

בקיצור אני שמח שאוסקר המונוטוני היה פה שנה שעברה ליצב את הספינה, כי נראה שסוזה הוא חתיכת הוריקן שלא יהיה איתו רגע משעמם אחד. וכשזה שמח, זה הרבה יותר שמח.

יויו 24 בספטמבר 2013

אחלה ניתוח.

במשחקים הקודמים בקריה שחקני חיפה עלו עם מוטיבציה גבוהה, הפעילו מהרגע הראשון מכבש לחצים במרכז המגרש, חטפו כדורים רבים שהפכו להתקפות וגרמו למכבי להידחק לשערה.
סוזה הבין שהמפתח לניצחון הוא השליטה במרכז ולכן הקישור האחורי המעובה עם אלברמן ומיטרוביץ'.
בגלל שחיפה עלתה עם קשר אחורי אחד בלבד (בוקולי. קטן הוא לא קשר אחורי) שגם הוא לא בדיוק צעיר ורענן, העבודה נעשתה קלה אף יותר.
בנאדו, בניגוד לסוזה שמגיב בצורה טובה למה שקורה במגרש, לא השכיל להבין את יחסי הכוחות ולא הכניס קשר אחורי נוסף (ידין) על מנת לקחת את השליטה במרכז חזרה לידיים של חיפה.

חדש בשכונה 24 בספטמבר 2013

אם אתה זוכר, גם בשנה שעברה במשחק בקריית אליעזר (1:0 לחיפה), עלינו עם 3 קשרים הגנתיים, וקשר חופשי אחד אלא שהאיכות של מיטרוביץ ביחס לאבו זייד ושל זהבי ביחס לגונזלו עשתה את ההבדל. וכן, גם הביטחון של אלופים שעוד לא היה קיים בשנה שעברה לא הזיק.
דבר נוסף שציינת שבמשחקים קודמים חיפה היו פותחים עם לחץ במרכז המגרש שמלווה במוטיבציה גבוהה. זה נכון, זה לווה באגרסיביות שבדרך כלל התאפשרה על ידי שיפוט רופס כלפיהם. גם אתמול במחצית הראשונה היו פאולים שלא נשרקו לטובת מכבי אבל הפער היה גדול מידי מכדי שזה ישפיע.

טל בן יהודה 25 בספטמבר 2013

אחלה ניתוח אזי!

עכו"ם 24 בספטמבר 2013

אביעד פוהרליס ניתח השבוע את החמצת הפנדל של יצחקי ובסוף הטור כתב שמכבי עשויה להיות מופתעת באיזה מהירות חיפה עשויה לברוח לה…
זה הצחיק אותי בהתחשב בעובדה שמכבי 3 נקודות לפניה בטבלה, בלי הפסד ליגה ואחרי תיקו באירופה ובעוד שחיפה אחרי שני הפסדים- בליגה ובאירופה.
לא יכולתי שלא לתהות מה יקרה אם מכבי ינצחו, האם הוא יכתוב שהליגה סגורה וכו'.. לאנשים אין פרופורציות ויותר מזה, שום יכולת לצפות התרחשות לא בלתי סבירה, כזאת שתוציא אותם טמבלים.
לדעתי זה אומר שלא אכפת לו לכתוב שטויות, העיקר לכתוב כי ממילא יוקרתו המקצועית לא תפגע.

רועי 24 בספטמבר 2013

מאותו המאמר של פוהורילס:
"אנחנו רק בפתיחת העונה, ועושה רושם שהאליפות הגדולה של מכבי בעונה שעברה, אחרי עשור, לא עשתה לה כל כך טוב. יש סוג של שובע, שהגיע מהר מדי."
זו המסקנה שלו מהמשחק נגד ניקוסיה, שיש שובע.
מאיפה לעזאזל…

תולעת 24 בספטמבר 2013

גדול :D

גיל שלי 24 בספטמבר 2013

אני לא מבין משהו, אתה טוען שכל החברה ביציע 7 שמסבירים שפריצה גמור, טועים?
מכבי באמת לא מזכירה את הקבוצה של העונה שעברה, כשמשווים אותה לאותו שלב בעונה שעברה, מכבי נראית הרבה יותר טוב.
אנשים קצת שוכחים את הביקורת שאותם פרשנים מתחו על מכבי של גרסייה בעונה שעברה.
בקיצור, אני נהניתי ומסכים איתך לחלוטין, לא היה שום דבר מפתיע במשחק של אתמול, למרות שחיפה קבוצה הרבה יותר טובה מכפי ששיחקה אתמול

מכביסט ותיק 25 בספטמבר 2013

מה? אתה גם כאן? לא מספיק הטורים הדו שעתים שלך?

צהובה 24 בספטמבר 2013

תודה, מעולה כתמיד :)
טוב לדעת שגם אתה, כמו שאר אוהדי מכבי (במיוחד אני), חופר מהבוקר באתרי ספורט על כל דבר שכתוב על מכבי או מוקלט בסרטון ולא מצליח להתרכז בכלום חוץ מזה (ראית איך הנחתי מראש שגם אתה פסיכי כמוני?)
הייתי אתמול במשחק ולמרות שלא ראינו כלום ושום דבר מהיציע המקולל הזה, הייתה הרגשה שהפעם זה שונה ולמרות כל הלחץ למדתי לסמוך על סוזה שהוא יודע טוב מאוד מה הוא עושה. חברים שהיו איתי במשחק ממש הופתעו מההרכב וזה אמנם לא חוכמה להגיד בדיעבד אבל לי זה היה מאוד הגיוני שהוא משתמש בשחקנים שלא שיחקו בחמישי, ובאופן כללי (כמו בכל משחק) מתאים את ההרכב ליריבה. זה פשוט דבר נהדר אצל סוזה!
ובכלל השנה אני ממש שמחה שאני הולכת להיות בכל משחקי הבית ובחלק ממשחקי החוץ וככה בכלל לא אצטרך להקשיב לפרשנויות בשקל של השדרנים/פרשנים שלנו שמכתירים אלופות ברגע אחד וכותבים על משבר שבוע אחרי…
תבוא תבוא לאיצטדיון, יותר כיף לחזור הביתה באקסטזה :) :)

**פרט קטן שאני חייבת להוסיף (ורק שלא יסקלו אותי פה) – חבר שלי אוהד מכבי חיפה ואחרי המשחק הוא אמר לי שהוא היה בטוח שאנחנו ננצח כי מכבי פשוט קבוצה יותר טובה. זה היה נחמד לשמוע מאוהד חיפאי שלא נופל בספין התקשורתי ומבין מה הוא רואה.

B. Goren 24 בספטמבר 2013

נפלא טל. מאתמול לא יורד לי החיוך מהפנים.

דור בלוך 24 בספטמבר 2013

ניתוח מעולה כתמיד, עושה סדר.

האם יכול להיות שמכבי שיחקה משהו שיותר קרוב ל-4-1-2-1-2?

אלברמן שיחק הכי מאחורה בקישור, באמצע שיחק מיטרוביץ' מעט אחורה יותר עם משימה טקטית של חיסול ראיוס, ערן זהבי בקישור ההתקפי ודאבור ויצחקי בחוד.

נשמע נכון?

דגש 25 בספטמבר 2013

אני לא חושב: לגבי אלברמן מיטרוביץ' וזהבי אני בערך מסכים, אבל יצחקי שיחק קיצוני שמאלי בעיקרון, ראדי היה בצד ימין אבל בניגוד ליצחקי הוא לא שיחק כקיצוני קלאסי, בעיקר כי ייני לא עבר את החצי (אני מאמין שזה הוראה של סוזה) לכן מיטרוביץ התעסק יותר בצד שמאל. המערכים שהכי מזכירים את זה בעיניי זה 4-1-4-1 ו4-2-3-1.

ייני ראדי

טיבי

אלברמן זהבי דאבור

קרלוס מיטרוביץ

בן הרוש יצחקי

דגש 25 בספטמבר 2013

ניסיתי ליצור תרשים, אבל נראה שמציג הטקסט של האתר לא מכיר את השימוש בטאבים.

אבישי 24 בספטמבר 2013

טור מעולה, במיוחד שאני משריקת הסיום עושה ריפרש על דף הבית של דה באזר כדי לראות מה יוצא לדפוס :)

אני רק רוצה לומר שהבעיה שאתה מציין פה, וגם גיל שלי התייחס אליה היום היא פער הציפיות. אתה, גיל, וגם אני ורבים אחרים מצפים מהתקשורת שתתן תמונה יותר נכונה ואמיתית של העובדות הניתנות לפרשנות. התקשורת לא עושה זאת, ומכאן הבעיה.
אני חושב שהתקשורת גם לא תעשה מאמץ להשתפר, והסיבה לכך נעוצה גם בעובדה שככה נראים הצרכנים שלה, נסה לקרוא טוקבקים פעם אחת ותבין שתקשורת הספורט בארץ עוד נראית אלגנטית ביחס לצרכנים שלה.
עכשיו אני לא מתייחס רק לטוקבקיסטים, אלה למרבית אוהדי הספורט בארץ. אתמול במחצית, חברים שלי (מכביסטים) מסמסים בווטסאפ – ""נמאס לי מסוזה", "דאבור אפס". ועוד אחד אוהד חיפה שסימסתי לו אחרי השלישי "אתה כבר בחניה?" החליט שהתגובה הראויה תהיה להזכיר לי את ה10-0 האגדי, שקרה לפני שחן עזרא נולד (בדקתי!).
אז כן, התקשורת היא פח ומנסה לייצר ספינים, היא גם עושה את זה די טוב בעיקר כי יש מי שיקנה את המוצר הזה ויאכל אותו, אפילו קוראי דה באזר ה"אליטיסטי".
הלקח שלי הוא פשוט לדעת לסנן. או להיות כמו ג'ורדי ולקרוא ספורט רק בהולנדית ( או ספרדית או קטלאנית)

אזי 24 בספטמבר 2013

אתה לוקח את הטוקבקים באתר וואן כדוגמה.
אבל אולי הטוקבקים זבל כי הכתבות זבל?
תראה את הטוקבקים פה לדוגמה…

אבישי 24 בספטמבר 2013

הטוקבקים פה זה לא דוגמה כי דה באזר זה לא אתר תקשורת ספורט, אלא בלוגים של ספורט. מה לעשות, וואן זה אתר הספורט הכי פופולארי בארץ עם הכי הרבה גולשים, משמעותית יותר מדה באזר.
אתה מנסה לומר שהבעיה זה לא הביצה אלא התרנגולת. אני לא אומר שאתה טועה, אני רק אומר שזה לא ממש משנה לעניינו, כי בין כה וכה המצב הזה לא הולך להשתנות. אז ממזמן ויתרתי על להתייחס לשליפות של כתבים ופרשנים, ונכון אם גם השאר יעשו כך.

קפטן קוקי 24 בספטמבר 2013

דה באזר הוא פנינה מהרבה בחינות, כי מדובר באתר (אני ארשה לעצמי להוסיף ולהגיד קהילה) של קוראים וכותבים שמחפשים את העומק, את הפרשנות ואת המשמעויות של הספורט. זה מאוד מאוד נדיר, אפילו במגזינים או במדורי פרימיום (זוכרים את big one למשל?).
זה נחמד להתכתש וירטואלית עם אוהדי מכבי חיפה או הפועל למשל, על גבי האתר כי לרוב הכל נעשה ברוח טובה ובחיוך, וכי כולם בסופו של דבר מבינים שהם פועלים בתוך זירה משותפת גם אם אחד ירוק, השני אדום והשלישי צהוב.
הבעיה היא שלתקשורת הספורט ה"רגילה" יש אינטרס אחד, והוא בכלל לא קשור לקבוצה שאוהד עורך או כתב זה או אחר. תקשורת הספורט מחפשת לנפח כל דבר כדי להביא עוד טראפיק, והיא מבלבלת בכוונה בין לייצר עניין ללייצר חדשות. אם פרשן מסוים יגיד שמכבי לא מספיק טובה, הוא לא חייב להסביר את עצמו, כי הוא לא חייב לתת דין וחשבון לאף אחד. ממילא מי שיקרא אותו בא כי גירו אותו, כי עשו לו פרובוקציה ואם הוא התעצבן מהתוכן זה רק יותר טוב, כי יש סיכוי שהוא יכתוב טוקבק ואז יחזור עוד פעם או פעמיים לראות אם מישהו הגיב לו. לאתר עצמו זה רווח נקי.
כל עוד הגורם המאזן היחיד הוא כסף אנחנו נמשיך לראות עוד מהרדידות הפרשנית הזאת, שבחלקה היא מכוונת ובחלקה היא תוצאה של בינוניות החומר. הבאסה בזה היא שזה גורם לאנשים טובים להגיד שזה פח, ההוא אפס ושהחבר שלהם חייב להתפטר.

אבישי 24 בספטמבר 2013

קוקי, סחתיין. אי אפשר להסביר את זה יותר טוב.

מיכה 24 בספטמבר 2013

חכה חכה עכשיו הם הביאו את ארי שמאי!!

ג'וני 24 בספטמבר 2013

אבישי אתה קשקשן
וואן זה אתר רכילות כדורגל
אין לו שום קשר לספורט
יש שם גולשים בני 14 שנכנסים לאתר רק לטובת גליצ'ים

חיים הצהוב 24 בספטמבר 2013

אני חושב שהטוקבקים בוואן הם ממבט של אוהדים ולא לצורך דיון כלשהו.
לדעתי אין צורך להחשיב לזה יותר מדי חשיבות וזה אפילו בסדר גמור שזה ככה.
מי שמחפש דברים שהם מעבר לסיסמאות או סתם התגרות בין אוהדים יודע למצוא ולכן דה באזר שונה.

אבישי 24 בספטמבר 2013

ג'וני תודה על התוכחה. הוכחת לכולנו שגם בדה באזר מוצאים את אותן התגובות כמו בוואן.
אין על שיר אלמליח!

יואב 25 בספטמבר 2013

"אין על שיר אלמליח", פשוט מעולה

טל בן יהודה 25 בספטמבר 2013

אבישי,

מבין את הדברים שאתה אומר, אבל אני מרגיש שזו הזדמנות להתייחס לנקודה ששמתי לב אליה בשנה האחרונה, כשביקרתי בכמה משחקים.

יש הבדל גדול בין המבקרים בזמן המשחק, לבין המבקרים אחרי המשחק.
כלומר, בזמן המשחק (בין אם באצטדיון או לא), כולם חמים, אמוציונליים, עצבניים, מקללים רגע אחד – מאוהבים שנייה אחר כך…

ההודעות האלה בזמן המשחק הן טבעיות, השאלה היא כיצד אותם האנשים יגיבו כמה שעות לאחר המשחק.

אז יש את הפלח אוכלוסייה שיגיב אותו דבר, ויש את אלה שיגיבו כמוני למשל, במתינות ורציונליות. בכל מקרה, כיום אני פחות מתחבר לכל הגישה של "חיים ומוות" באצטדיון… אולי בצעירותי התנהגתי ככה, אבל כיום אני מוצא את עצמי מתנהג בבלומפילד בדיוק כמו שאני מתנהג בבית כמה שעותימים אחרי המשחקים.

ורק להוסיף, אין שום ספק שהספינים נוצרים כי יש קהל שאוהב ורוצה אותם. אנחנו יכולים להאשים רק את עצמנו בסוג סיקור הזה, כי הוא מבוסס על הרייטינג. כזה שאנחנו מייצרים במו ידינו.

אבישי 25 בספטמבר 2013

מקבל. מסכים. מודה על ההתייחסות :)
ואני רק אוסיף ללקח: תמיד איפה שיש ביקוש יהיה גם היצע. אז שתקשורת הספורט לא מקיימת את מה שאנחנו מצפים ממנה, יקומו ספקי תוכן אחרים – כרגע לא מהמיינסטרים, שיתנו לאוהדי ספורט את מה שהם צריכים. כך (לדעתי) הוקם דה באזר, וכך קיימים אתרים אחרים שיספקו סטט' וניתוחים מקצועיים. לכל אחד יש את הזכות לצרוך את התוכן שיספק אותו.

yaron 25 בספטמבר 2013

מסכים לחלוטין,
התלונות על התקשורת נובעות מציפיות לא ראציונאליות.
העתונים והאתרים הפופולאריים יודעים בדיוק מי הקוראים שלהם ומכוונים ישר לאמצע.
אז יושבים כמה מאות קוראים אינטיליגנטיים בדה באזר וחושבים שזאת תת רמה, אז מה???
סתם דוגמא שתמחיש את ההבדלים – נסו להשוות את אורך התגובה הממוצעת בדה באזר לאורך תגובה ממוצעת בוואן…
אין מה לעשות, אבל רוב הקהל מעדיף את אופירה ואייל…
אני באופן אישי מעדיף להתייחס לכתבה מעניינת (או תגובה) כאן, מאשר לבזבז את הזמן בדיון על פוהורילס.

דגש 24 בספטמבר 2013

מכבי תל אביב הרבה יותר טובה ממכבי חיפה, ומאז גיור יש לנו סוף סוף משחק נורמלי מול קבוצה שלא עושה בונקר ולא מדורגת 19 באירופה (באזל) כדי שנראה מה בדיוק שווה מכבי של סוזה במשחק טוב (בשבת נראה מה מכבי שווה במשחק שאחרי המשחק הטוב). ומכבי שווה הרבה.

קודם כל יש לנו אנשי אימון וסקאוטינג מעולים. אני לא אדבר על הפתיחה עם מיטרוביץ' במקום בן חיים שהפכה את ראיוס ממינוס לפלוס, על פריצה שנכנס רק אחרי שבלמי חיפה היו גמורים או על ההתשה הפיזית שצויינה כבר, אלא על הלחץ הנפשי שהיה על חיפה במחצית, שהגיעה למשחק אחרי שהיא לא כבשה שלוש מחציות רצופות, אחרי שמול אלקמאר היא ראתה מול העיניים שהיא מפסידה במחצית השנייה משחק שבו היא שלטה, ופשוט אכל אותה. אני ועוד הרבה שיערנו לפני המשחק שאם חיפה לא תכבוש במחצית הראשונה היא תצא משליטה ולפי איך שמכבי שיחקה – גם סוזה ידע וניצל את זה כדי לחסל את חיפה.

שנית, יש לנו שחקנים מדהימים בקנה מידה ישראלי-היסטורי. נתון- שישה מתוך שחקני מכבי תל אביב שיחקו באחת מ5 הליגות הבכירות. בשער השני זה נראה כאילו זהבי ופריצה עדיין משחקים בליגה כזו. השמירה על הכדור של זהבי, המסירה המוקפדת והתגובה הנהדרת של פריצה היו משהו בסטנדרט אחר וזה במשחק שבו הצטיין יצחקי.

אזי 24 בספטמבר 2013

יש לנו שחקים עם אופי, שכמעט כל קבוצה יכלה ללקט.
ייני מהנוער, טיבי מק"ש, בן הרוש מנתניה, ראדי מסכנין, בן חיים בא מהפועל, מיכה מהנוער…
חוץ מזהבי ויצחקי, שאם שחר רצה הוא יכל להביא אותם בעצמו, אין לנו שחקנים שבאו ככוכבי על.
והזרים, רובם הגדול הגיע בהעברות חופשיות.

יש לנו שחקנים שהקבוצה הופכת למדהימים. ולא להפך.

קפטן קוקי 24 בספטמבר 2013

מדויק לגמרי.
ואני חייב להודות שהשנה עם סוזה היה לי יותר קשה לראות את זה אבל עכשיו אני מבין.
הכוונה היא שבשנה שעברה השיטתיות של אוסקר גרסיה הוציאה מהשחקנים יותר, זה היה כיף וזה נראה נהדר. כשאוהדים צעקו "למה דור מיכה לא משחק" אז התשובה היחידה שהיתה לי היא שהוא שחקן נפלא אבל הקבוצה רצה טוב, אז אין סיבה לשנות.
השנה, וזה שלב נוסף ומאוד מתקדם באבולוציה של קבוצת כדורגל (והקהל שלה, בסופו של דבר), אפשר להבין שסוזה מחזיק מהשחקנים שלו ושאם דור מיכה לא שיחק נגד חיפה זה בגלל שיש מי שמתאים יותר טקטית. אני חושב שמהתמונות אחרי המשחק אתמול אפשר לראות שגם השחקנים בסגל מבינים את זה.

יניב - אדום עולה 25 בספטמבר 2013

כן , כל קבוצה יכולה ללקט את בן הרוש בחצי מליון יורו , את בן חיים במליון וחצי יורו ות זהבי בשכר חייל .
העברה חופשית זה לא מציאה ביד 2 אם תה משלם משכורות ענק כמו למאנה .
הרבה דברים טובים יש להעתיק מההתנהלות במכבי אבל לצייר תמונה של ״מאני בול״ קטן וצנוע זה לא .

קפטן קוקי 25 בספטמבר 2013

יניב – אני לא חושב שמישהו דיבר על מאני בול, אלא על קבוצה ומועדון שהופכים את השחקנים ליותר טובים. זה מזכיר קצת את הפועל של גוטמן, שהפכה שחקנים טובים לשחקנים מעולים בזכות שיטה ובזכות רוח גבית מאוד חזקה – כמו למשל דה סילבה, לאלה, או ידין, שלושתם עדיין לא הגיעו להישגים וליכולת כמו במדי הפועל. גם שכטר בא להפועל ככשרון נהדר שצריך הרבה כוונון כדי להפוך לשחקן הגדול שהוא היה.
אין ספק שכסף עוזר מאוד, אבל הרבה יותר חשוב מה אתה עושה איתו. חיפה בעונה שעברה קנתה מכל הבא ליד אבל נפלה עם עטר, ולהפועל היו הכנסות מאוד משמעותיות בשנים שעברו (לא האחרונה) אבל הנהלה מבולבלת והיעדר נוכחות מקצועית חזקה לאחר העזיבה של גוטמן שברה את האנרציה.

יניב - אדום עולה 25 בספטמבר 2013

תקרא שוב את התגובה של אזי ״כל קבוצה יכולה ללקט ״
יש מספיק דברים להתלהב מהם במכבי , בניה מושכלת בהחלט , בניה בתקציב שכל קבוצה יכולה ממש לא .

רועי 25 בספטמבר 2013

בגלל זה הוא כתב "כמעט כל קבוצה" ולא "כל קבוצה" כפי שהיה לך נוח לחתוך.

יניב - אדום עולה 25 בספטמבר 2013

למעשה הוא כתב ״שכמעט כל קבוצה ״ זה אותו דבר .
זה אולי קטנוני אבל אי אפשר שלא לשים לב שבגל האופוריה ששוטף פה את דה באזר כל פעולה צהובה נראית מושלמת .
יש מספיק סיבות להתרשם אבל בבניית הקבוצה של מכבי יש פקטור שיש רק לה וזה כיס עמוק עמוק שאין לאף קבוצה אחרת .
כל קבוצה אחרת בליגה מחזיקה סגל. עם נקודות תורפה ברורות , חיפה לדוגמא נתקעת בעמדת החלוץ ואין פה פתרונות קסם , חלוצים זולים וטובים לא נמצאים לא במכבי ולא בשאר הקבוצות .

גיסנו 26 בספטמבר 2013

יניב, כשאתה מוצא שחקנים טובים בהעברה חופשית (מאנה, חואן פבלו, קרלוס גרסיה, ראדה פריצה) או במחיר נמוך יחסית (250 אלף דולר על זהבי) אתה גם יכול לשלם להם יותר. יעקב שחר היה יכול לעמוד בתקציב השכר של רוב הסגל של מכבי אבל דמי ההעברה שהוא שילם על שחקנים בינוניים היו גבוהים מדי. קח מליון דולר על אנדלובו, תמצא שחקן חופשי בעזרת סקאוטינג אמיתי ותוכל להוסיף למשכורת של אנדלובו לפחות 150 אלף דולר לשנה בחוזה לשנתיים או שלוש.

מכבי בשני הקיצים האחרונים לא שילמה סכום גבוה מדי על אף שחקן מלבד טל בן חיים. גם המרוויחים הגדולים לא מתקרבים בכלל לשכר שמקבל יצחקי ושקיבלו שאר ההעברות של נמני (קולאוטי, זיו בחוזה הישן וכד). אין ספק שהכיס העמוק של גולדהאר משחק פה תפקיד עיקרי, אבל טור ההכנסות עולה בעוד טור ההוצאות יורד, וגם התלות בגולדהאר תרד עם הזמן.

דגש 27 בספטמבר 2013

יניב צודק, זה באמת הגזמה, אז קבלו תיקון, אני כן חולק על אזי.

אין היום מאניבול. מאניבול זה איש מקצוע טוב שעוד לא גילו אותו ולכן הוא זול. יגלו אותו כשהוא יצליח והוא יהיה יקר.

אבל מצד שני, מכבי (ז"א ג'ורדי) מנצלת את הכסף כדי לבנות נכון, ומזהה כישרון בצורה טובה. הפער בין התקציב ההתחלתי המשוער(בינואר/שדרוג חוזים הוא עוד ישתנה) של מכבי ת"א הוא 90 מיל', של מכבי חיפה הוא 55 מיל', פער של 35 מיל'. הפער בין מכבי חיפה לק"ש (25 מיל') לא רחוק. אבל הפער בין היכולת האישית והקבוצתית של מכבי ת"א למכבי חיפה גדול כבר עכשיו ולהערכתי הוא עוד יגדל, ובכל מקרה הוא גדול בהרבה מהפער בין חיפה לק"ש.

דגש 24 בספטמבר 2013

אזי- אני לא חולק, וגם לא ממש דיברתי על זה

דגש 24 בספטמבר 2013

ומכבי היא כמובן לא היחידה עם שחקנים ששיחקו בעבר באחת מחמש הליגות הבכירות.
להפועל יש 3 (4 אם מחשיבים שני משחקים של יורגן קולין), לחיפה יש את קטן וקינן (שניהם עם מעט הופעות) ולבית"ר יש את טונייס ואפילו לסכנין יש שלושה.

תני 24 בספטמבר 2013

שתי מילים בלבד: "איזו נחת."

אנונימוס 24 בספטמבר 2013

לי לא היה ספק שמכבי תנצח. שום דבר לא השתנה שם מהותית משנה שעברה, הקבוצה נראתה בתחילת העונה הנוכחית כמו המשך ישיר של זו של העונה שעברה. אז למה שלא תנצח, אם בעונה שעברה היא גילתה עליונות ברורה על כל קבוצה בליגה?
זו קבוצה עם הכי הרבה כסף וכישרון, עם צוות מקצועי רציני, שכבר שנה שעברה התחברה מצוין. השנה הכל נשאר אותו דבר חוץ משינויים קלים. למה שהתוצאות יהיו שונות?

צהוב בדם 24 בספטמבר 2013

תודה לך טל, בעזרת הפוסט שלך יכולתי להראות לאישתי שאני לא הפסיכי היחידי ושעוד כמה צעקו אתמול(למרות שהיא עדיין בטוחה שאף אחד לא צעק כמוני).
לקום היום היה הרבה יותר קל, לעבוד היה ממש קשה(כל הזמן לראות מה רושמים)

מודה ומתוודה שגם אני קיללתי לא מעט את סוסה לפני המשחק.
אבל עדיין אני לא בטוח שטעיתי. אני מזכיר לכולם את הדרבי הראשון של שנה שעברה, אוסקר עלה עם הרכב הגנתי, שקצת מזכיר את ההרכב של אתמול ואת התוצאה אני לא רוצה להזכיר…
גם אתמול ההרכב היה יחסית הגנתי ואני בטוח שההרכב הרגיל שלנו היה מנצח כי אנחנו פשוט קבוצה יותר טובה…

אפשר היה לראות בחצי שעה הראשונה שמכבי לא כל כך יודעת מה לעשות… במחצית כנראה סוסה הסביר להם כמה דברים כי המשחק נראה אחרת. במיוחד העובדה שראדי עלה יותר למעלה ותמך בזהבי(פשוט נפלא).

שאפו ענק ליצחקי שאתמול באמת נתן את הלב ואפילו הבקיע איתו. אף פעם לא ראיתי אותו רץ ככה.
אני כל הזמן אומר שהאיש הכי חשוב במכבי, אחרי גולדאהר כמובן, זה קרוייף וכל עוד הוא במכבי אני לא דואג ושאר הקבוצות כן צריכות לדאוג.

יאללה מכבי!!

שלו 24 בספטמבר 2013

פעם בשבתי ביציעי האולימפיקו הייתי עד למקרה הנ"ל:
וצ'יניץ' במהלך מסורבל תוקע בפעם המיליון התקפה מתפרצת של רומא.
בחורה צעירה שישבה שני מקומות ממני מתרוממת ופולטת סרייה של קללות ברומנסקו שגם האוזן של חירש הייתה מזדעזעת בננו יושב אביה איטלקי בסוף שנות החמישים לחייו, אומר נעמד ומחה לו כפיים היא אומרת לו שוצ'יניץ' מסריח את החולצה של רומא ולמה הוא מוחה כפיים הוא עונה לה בשקט "כי הוא שלנו".
נזכרתי בזה כשדבור גנב כדור להגנה, רק מה הכדור היה מושלם לרגל שמאל והוא מבלי להתבלבל פספס את ההזדמנות בניסיון לסדר את הכדור לבעיטה בימין.
אם זה היה ביונייטד, כנראה זה היה המשחק האחרון שהשחקן רואה, אבל אצלנו, זה מואנס שלנו מהנוער, אנחנו אוהבים אותו בדיוק בגלל זה… הרי שום קבוצה רצינית באירופה שתראה את הקטע הזה לא תחתים אותו… שחקן שלא מסוגל לבעוט בשתי הרגליים. אבל הוא שלנו ואנחנו אוהבים אותו.
דרך אגב גם דור מיכה בממדים שלו לא יכול לשחק באירופה רק הרוח בצפון אירופה תעיף אותו…

יואב 25 בספטמבר 2013

האהבה למכבי הוא הדבר היחידי שחזק מהאהבה לרומא. כיף לקרוא.

שלו 25 בספטמבר 2013

האהבה למכבי חוגגת השנה 36 מאז הדאבל ב 77, רומא היא התאהבות מבוגרת.

B. Goren 25 בספטמבר 2013

~Like~

yaron 25 בספטמבר 2013

העיניין הוא שאת מה שאתה כותב על דאבור ומיכה הצוות המקצועי רואה ומבין.
הקהל יכול להמשיך לצעוק מיכה עד מחר, אבל מיכה לא מסוגל לתת 90 דקות בשבוע באותה רמה. בטח שלא פעמיים בשבוע. אבל אם הוא ימשיך ככה עם צוות שמבין שהוא יהלום לא מלוטש הוא יגיע לשם!
גם דאבור עדיין לא שם, וגם הוא אם ימשיך בצורה מקצוענית יגיע לשם.
לצורך השוואה קח את עזרא במכבי חיפה, שגם הוא גאון כדורגל, אבל בהחלט לא יהלום מלוטש, ותראה מה קורה איתו… אם לא יהיה לו מאמן שידריך אותו איך להיפטר מהאופי השכונתי ולהתחיל לשחק קבוצתי, הוא לא יעשה את זה. גם הלחץ שמופעל עליו לא הגיוני.

שלו 25 בספטמבר 2013

הבעיה היא שאלו דברים שעובדים אליהם בנוער (בעולם לא בארץ…)
והשלב הבא לדעתי יהיה שמאמני הנוער יגיעו מחו"ל או לפחות המקומיים יקבלו הדרכה ממאמני הבוגרת.
במקום מתוקן לא היו בכלל קבוצות עד גיל נוער למועדונים כי אם רק בתי ספר לכדורגל המשויכים למועדון (בעיקר בשביל הצבעים של המדים וכו') ושם היו לומדים כדורגל וספורט, ובגיל הנוער שחקנים היו משתלבים באגודה עצמה. כך גם ביה"ס לכדורגל יכול לקבל תמיכה מהמדינה וממשרד החינוך וגם אפשר לפקח על איכות המאמנים.
אצלנו זה עסק והשורדים מגיעים לבוגרים עם ליקויים שקשה מאוד לעבוד עליהם.
שחקן ישראלי שרוצה לצאת לחו"ל חייב להיות חזק, מהיר ובעל שתי רגליים כי הוא מתחרה על מקום שלא שייך לו ושיהיה בטוח שהאפריקאי שיבוא להתחרות בו התאמן על זה כל חייו. והוא גם קצת יותר רעב.

yaron 26 בספטמבר 2013

זה נכון וזאת באמת בעיה.
אני מאמין ומקווה שקרויף כבר עובד על זה :-)
הבעיה האמיתית היא שבזה יהיה הרבה יותר קשה להשפיע על קבוצות אחרות בארץ ולהביא לשינוי אמיתי…

קורא אדוק 24 בספטמבר 2013

משחק מרשים מאוד שלכם
ערן זהבי השחקן הכי טוב בארץ אין בכלל ספק, והמסירה שלו בגול השני ישר הזכירה לי את מסוט אוזיל עם המסירה לכריסטיאנו בקאמפ נואו.
http://youtu.be/49PxeoyR7x0

שבוע הבא אנחנו נגדכם יהיה משחק מעניין… ייגמר שתיים אחת השאלה לאיזה צד…

רובי פ. 24 בספטמבר 2013

יופי של ניתוח.
אני התרשמתי בעיקר מהחלק ההגנתי שלנו. בעיני, בנתיים, זה המפתח לעליונות אמול.
מיטרוביץ היה יעיל הגנתית בצורה בלתי רגילה, בספירה גסה אני זוכר לפחות 6 חילוצים שלו עם עוד שתיים או שלוש עצירות של התקפות נגד באיבן.זה יחד עם מעט מאד איבודים.
טיבי וגרסיה חזקים ונחושים וכמעט לא טועים, בן הרוש עם כושר מהירות והבנה הגנתית, ייני לא טעה אתמול… יחד עם העזרה בלתי פוסקת של אלברמן-זהבי ויצחקי(יצחקי!!).. פשוט משחק הגנתי מצוין שהתחיל עמוק במרכז המגרש (עם לחץ ודבל אפים עד ל30 מטר), ועשה את כל ההבדל.

*מרוב שקראתי כל מה שזז על המשחק, מצאתי את עצמי נכנס לטור של שלמה (שווארמה) שרף. תפסתי את עצמי בשניה האחרונה…יש גבול למחלה..

ג'וני 24 בספטמבר 2013

פריצה הוא ההוכחה שבליגה עלובה כמו שלנו צריך להוציא חוק להגביל ל5 שחקנים ישראלים.

רוב השחקנים הישראלים בליגה גרועים והם משחקים רק בגלל שהם ברירת מחדל כי ככה זה שיש להם ת"ז כחולה והגבלה ל5 זרים.

הליגה הישראלית הייתה יכולה להיות טובה יותר אם היו יותר שחקנים זרים כמו פריצה וכמה שפחות שחקנים ישראלים.

B. Goren 24 בספטמבר 2013

השער הראשון של פריצה, ההקפצה מעל שאראנוב, הוא שער שכולו נובע מיסודות של כדורגל. ראינו את ההבדל בין פריצה לבין דאבור שהיה צריך להעביר מרגל לרגל לפני שבעט לגוף של שאראנוב. ולמען הסר ספק, אני בעד דאבור.

שלו 25 בספטמבר 2013

טענה ראויה,
אבל מה ההשלכות של ליגה רק עם זרים?
כנראה שגם החמישה הישראלים הראויים לא יצמחו.
כבר היום לא גדלים כאן שוערים כי כל קבוצה שמכבדת את עצמה מביא שוער זר, ואנחנו היינו מדינה שגידלה לא מעט שוערים טובים.
דוידוביץ ואווט בדור החדש, אבל גם גינצבורג ואבי רן ז"ל, אריה חביב ויוסי מזרחי. חודורוב, מנו שוורץ. וזה ככה מהר מהזיכרון.
(ולא, משה מרכוס לא נחשב).

אז עם יותר זרים ייתכן והרמה תעלה במעט, אבל תצנח רמת הישראלים.
אולי כדאי להביא מאמנים זרים למחלקות הילדים והנוער,
לנתק אותן מהאגודות ושהממון לספורט יגיע רק למקומות כאלה (לא מקצוענים) ואז אולי תהיה גם נבחרת לאומית ראויה (ולא משנה באיזה ענף) כי גם כדורסלנים ראויים אנחנו לא מייצרים יותר, בעצם הספורטאים היחידים שגדלים כאן שהם ברמה בינלאומית הם כאלה שקיבלו מימון מבית והאחריות המקצועית לא הייתה של הרשות הציבורית.

חיים הצהוב 25 בספטמבר 2013

הבעיה היא לא בכמות הזרים אלא באיכות.
אתה רוצה לעלות את מס הזרים אבל רוב הזרים שמגיעים לכאן מגיעים בגלל הקלות מס שהם מקבלים ולעיתים הם יותר חלשים מהישראלים.
לכמה קבוצות בארץ יש יותר מ3 שחקנים זרים מובילים?
הרוב שמגיעים מגיעים על תקן הימור ולפעמים אין להם קשר לכדורגל.
אפשר כן לעשות כמו בבונדסליגה שיש שם שכר מינימום לזר ככה שזה מבטיח שאתה מביא שחקן בעל רזומה ולא מישהו שהסוכן דחף על הדרך

דגש 25 בספטמבר 2013

דוגמה ראשונה שעברה לי בראש:
בני יהודה בעונה שעברה ניצלה את כל החמישה: גלבאן, איינוגבה, הרפקה, מרינקוביץ' ואיבסקיביצ'יוס. בסה"כ זרים משותפים באחוזים גבוהים יותר מהישראלים וזה אומר שהם בממוצע יותר טובים מהישראלים.

הליגה הישראלית תישאר כזו גם עם עוד זר אחד. לי זה גם נראה יותר הוגן, אם אנחנו רוצים שישראלים יקבלו הזדמנויות בליגות אחרות למה אנחנו מתנהגים בכזו קנאות ביחס לזרים אצלנו? הליגות, בניגוד לנבחרות, מתבססות על שחקנים ממדינות שונות וזה בסדר גמור. אם חוששים להוציא שחקנים ישראלים מהכדורגל המקצועני אפשר להעלות עוד שתי קבוצות ללאומית. הזרים יגרמו לכך שהיא תהיה יותר טובה.

אם רוצים אפשר גם לחפש קריטריונים כדי להבטיח את איכות הזרים, (וזה יהיה קשה כי אנחנו לא באנגליה שיכולים לדרוש שחקנים בינלאומיים או בגרמניה כי אם תדרוש משכורת גבוהה לזרים קבוצות כמו סכנין ועכו יקופחו) אבל כאמור כבר עכשיו הזרים מוסיפים המון וחשובים מאוד לאיך שהליגה נראית.

חיים הצהוב 25 בספטמבר 2013

כמה מאמנים יודעים לבחור שחקנים כמו קשטן?

yaron 25 בספטמבר 2013

חיים,
לכמה קבוצות בארץ יש מערך סקאוטינג רציני?
האיכות של הזרים נובעת מגיוס כושל בראש ובראשונה. כנראה שלא מספיק לראות קלטות ערוכות וצריך להבין קצת יותר בשביל לקלוע עם 3 מתוך חמישה זרים.
שים לב שגם מכבי לא הצליחה עם כל הבחירות שלה – גונזאלס, גורי וארנשו הם רק שלוש דוגמאות, אבל ההבדל הוא שבמכבי יש מי שלוקח אחריות ומתקן את הטעויות.
נכון להיום קבוצה ישראלית שתקלע עם שלושה זרים, יכולה רק בזכות זה להפוך לקבוצת פלייאוף עליון. זאת אחת הנקודות הכי קריטיות ועדיין אין כמעט אף קבוצה שנוקטת בצעדים הנדרשים. אם המאמן הוא גם זה שאחראי על הסגל ועל הסקאוטינג, למה כבר אפשר לצפות?
לעומת זאת, מנהל מקצועי שמטפל בכל הנושאים האלה יכול להתרכז בעבודה שלו, ולהשאיר למאמן את מלאכת האימון.

חיים הצהוב 25 בספטמבר 2013

מסכים לחלוטין, הרמה של הזרים צריכה לעלות, מערך סקאוטינג זה טוב אבל זה לא שווה כלום בלי ניהול מקצועי נכון, יש בעייתיות בכך שכל הזמן מחליפים מאמנים ולכל אחד יש את השחקנים שלו והרבה פעמים זה על חשבון המשכיות של שחקנים עם פוטנציאל טוב.
לא מסכים לגביי גורי, לדעתי הוא התגלה כרכש טוב בסופו של דבר והוא זה שרצה לעזוב, מכבי לא רצו לשחרר אותו.

שלו 25 בספטמבר 2013

פריצה מוכיח עוד דבר,
אם מחפשים טוב אפשר למצוא לא מעט שחקנים אדירים בחו"ל.
הם יכולים לקדם את הכדורגל שלנו מאוד,
הם מנוסים והרפתקה במזרח התיכון יכולה להיות חוויה מעניינת עבורם.

חיים הצהוב 24 בספטמבר 2013

מנחם לדעת שלא רק אני לא הצלחתי לעבוד היום…
הדבר שהכי הרשים אותי במשחק של מכבי זה צמד הבלמים, גרסיה (שגם אותו ה"גאונים" בתקשורת אמרו שהוא בינוני שהגיע) פשוט מתגלה כבלם אדיר, הוא מאוד מודע לעצמו ולא מכניס את עצמו למצבים שהוא לא יכול לצאת מהם, והכי חשוב הוא לא עושה טעויות! משהוא הגיע אני לא זוכר איזה טעות שלו או עבירה מטופשת או אפילו איבוד כדור טיפה משמעותי, חיפה נראו מבוהלים כל פעם שהגיעו לבלמים ולפעמים זה היה נראה אפילו קל.
טיבי הוא השחקן הכי טוב בליגה וכל מילה מיותרת.

שלו 25 בספטמבר 2013

כמה עלה טיבי למכבי?

חיים הצהוב 25 בספטמבר 2013

350,000 אלף דולר אם אני לא טועה.
זה הסעיף שחרור שהיה לו

יניב - אדום עולה 25 בספטמבר 2013

טיבי הוא אפלו לא השחקן הכי טוב במכבי , יש לפחות 2 טובים ממנו שזה זהבי וראדי .
אבל טיבי רכש מצוין , לסעיף השחרור שלו מקרית שמונה היה המשך וזה סעיף שחרור של מיליון דולר לקבוצה מחול שבמכבי כבר מבינים שהוא מאוד ריאלי .
הקניה שלו היתה ביורו דרך אגב .

שלו 25 בספטמבר 2013

כמה עלה ראדי?

חיים הצהוב 25 בספטמבר 2013

יניב אפשר להתווכח על השחקן הכי טוב, לדעתי טיבי אולי בגלל שגם אני הייתי בלם.
זהבי מביא ערך מוסף למשחק אבל הרבה פעמים מפוזר וראדי קצת לא יציב, מה שגדול בטיבי שהוא אי של יציבות, כל פעם שיש ששחקן תוקף מול טיבי אני יושב רגוע, הוא פשוט גדול, מזכיר לי מאוד את דה סילבה בגדולתו.
ראדי נקנה בסכום אסטרונומי של 10 אלף יורו

יניב - אדום עולה 25 בספטמבר 2013

נכון ראדי הגיע כהעברה חופשית .
אבל הוא תמיד יה שחקן יקר , הוא לא הגיע להפועל אחרי הדאבל בגלל תקציב .
ראדי הוא היוצא מן הכלל ונראה לי שאפשר להפסיק להיתלה בדוגמא שלו , מי שהגיע הקיץ היה או בהעברה חופשית וחוזה ענק (הזרים ) או בהרבה כסף כמו בן חיים ובן הרוש .
ייני לידוגמא העריך השנה את החוזה תמורת מענק חתימה של 2.5 מליון שקל . גרושים .

יניב - אדום עולה 25 בספטמבר 2013

ראדי וזהבי נותנים למכבי אלמנט אדיר בקישור , שניהם מכניסים מימד שקשה מאוד למצוא ,בוודאי לא בארץ .
אם מחר אחד מהשלושה עוזב לאירופה את טיבי יהיה הכי קל להחליף בשחקן זר ,למעשה עמדת הבלם במיוחד בתוך קבוצה מאורגנת ושיטתית היא הקלה ביותר בשוק העברות .

חיים הצהוב 25 בספטמבר 2013

בגלל תקציב?
אני לא חושב שזה היה בגלל תקציב, להפועל עכו כן היה תקציב להביא אותו ולהפועל לא? ועוד אחרי הדאבל? אולי הפועל לא האמינה שהוא שווה את המשכורת שהוא ביקש והעדיפה שחקנים אחרים אבל זה לא בגלל תקציב הם פשוט לא האמינו בו מספיק כנראה(הוא בטוח לא דרש סכום מופרז).

קפטן קוקי 26 בספטמבר 2013

יניב, אתה כל הזמן מדבר על תקציבים אבל חשוב לזכור דבר אחד-
תקציב השחקנים של מכבי קטן משנה לשנה בזמנו של גולדהאר. הגדלת התקציב השנה באה במקביל להגדלת ההכנסות מאירופה, כרטיסים ומרצ'נדייז.
נכון שהוא עדיין גבוה יותר באופן משמעותי משל הפועל או חיפה, אבל בניגוד לשנים של גאידמק או של רובי שפירא ז"ל מכבי לא שוברת את השוק.
ייני קיבל מענק חתימה של 2.4 מליון שקל אחרי שכל השנים שלו במכבי (הוא בן 27) הוא שיחק עם משכורות באזור של 150 אלף דולר ומטה. עדיין החוזה שלו (במונחי משכורת) הוא לא מהגבוהים בליגה.
החוזים של אלברמן, יצחקי וזיו למשל הם ירושה מימי נמני.
בשנה שעברה חיפה השקיעה המון כסף ברכש ונפלה ברובו. גם הפועל מישכנה את העתיד שלה עם ורמוט והעונה עם שכטר.
מה שאני מנסה להגיד זה שהתקציב של מכבי אמנם גבוה משל יתר הקבוצות, אבל הוא בעיקר מאפשר לה לטעות יותר מאחרות. זה לא שמכבי קנתה את כל הליגה – בעיקר הביאה זרים טובים (מאוד) וכמה שחקני מפתח (חלקם יקרים כמו זהבי וחלקם זולים כמו ראדי). במקביל, מכבי קנתה את חסן אבו זייד מבני יהודה בסכום גבוה וזה שחקן שבינתיים לא השתלב. טעויות כאלה כואבות הרבה יותר לחיפה והפועל מאשר למכבי אבל משום מה שם לא מנסים להתקדם ולהביא את הטעויות ברכש למינימום (אגב מאניבול). הפועל ממשיכים כבר שנה שנייה לקחת החלטות שגויות ואפילו הזויות, ולהחליף את רוב הסגל מדי קיץ. גם חיפה, שנתנה לעטר חופש מוחלט ושפכה הרבה כספים בקיץ ההוא (מאוד לא רחוק ממכבי, אתה מוזמן לבדוק אותי) צריכה להוציא הרבה מאוד כסף כדי לתקן את המצב, בין אם ברכש ובין אם במשכורות לשחקנים שיושבים על הספסל. על הטעויות בבניית הסגל הירוק השנה אין מה להרחיב.
את הדברים האלה מתקנים עם מנהל מקצועי שיש לו קשרים ויכול להביא שחקנים חופשיים וגם עם השקעה בשיפור היכולות של הסגל הקיים.

חדש בשכונה 24 בספטמבר 2013

אופוריה. בתוכה אני מאתמול. האדרנלין הפריע להירדם אתמול בלילה וברור שמנסים לקרוא כל שורה וכל תגובה. ואני במחצית אמרתי לסובבי כך: מכבי משחקים טוב יותר למרות כל מה שאומרים ארבל, נוימן ואלון מזרחי. עם זאת אני קונה עכשיו 0:0. סוף ציטוט עצמי. וההסבר היה שמכבי שיחקו שיטתי וחיפשו ומצאו החללים בין הקישור להגנה של חיפה וצריך היה רק דיוק במסירה האחרונה או בבעיטה של דאבור כדי שזה ישתקף בתוצאה. לעומת זאת חיפה שיחקה על התלהבות נטו, בבחינת שלח את הכדור לעזרא וצפה לטוב. ואם כך למה הייתי חותם על תיקו? המגרש הזה שבו תמיד בסוף או בהתחלה קורים דברי רעים משפיע גם עלינו האוהדים. הרי רק לפני מספר חודשים הובלנו שם 2:0 שהרגיש כמו 5 או 6 מול 10 שחקנים ומשתי בעיטות ממרחק נגרם לנו תיקו. אז כן, הסכמתי עם עצמי שתיקו יהיה טוב.
ובכן, אחרי כל כך הרבה שנות השפלה שעברנו, מותר לנו לשמוח ולקוות שהניהול הנכון יתן לנו מספר שנות נחת קדימה כדי להחזיר את ההגמוניה. חלקנו בתהליך כאוהדים יהיה מתן גיבוי באמצעות נוכחות ועידוד גם בזמנים שלא הכל הולך.

יואב דובינסקי 24 בספטמבר 2013

למעט פריצה שכשהוא בכושר הוא באמת כמה רמות מעל החלוצים בליגה, יכולת סיום מזעזעת של שחקני מכבי ת"א. דבור מחמיץ פעמיים מול שוער, יצחקי מחמיץ בלי הפסקה והשער שלו נראה יותר כמו ניתוח קיסרי. רוצה לומר, יש פער אדיר בין העבודה הטקטית המקצועית שנעשית בקרית שלום לבין היכולת הטכנית הלקויה של השחקנים.

ABC 25 בספטמבר 2013

ועוד מדברים על לשמור על פרופורציות…

"מזעזעת"? "מחמיץ בלי הפסקה"?

שום דבר לא מזעזע פה. המצבים המעטים שהיו לדאבור וליצחקי לא היו מצבים של גול בטוח. חלוצים מחמיצים ויחמיצו. לא היה שום דבר חריג ו"מזעזע" בהחמצות של מכבי.

טל בן יהודה 25 בספטמבר 2013

דובינסקי,

מסכים איתך שההחמצות היו מתסכלות, אבל כפי שכתבתי כבר בכמה פוסטים, הפעם הם החמיצו – פעם הבאה הם יכבשו. אין ספק שפריצה טוב מהם, אבל זה מה יש, ואם נמשיך להגיע להזדמנויות, הכדור ייכנס.

ו-ABC,
דובינסקי פסימי זה הסוד של מכבי ת"א, אל תנסה לשנות אותו!

יואב דובינסקי 25 בספטמבר 2013

ההחמצות זה לא דבר חדש. זה משהו שבלט מאוד בעונה שעברה. היו משחקים שמכבי ת"א היתה צריכה למעלה מ-20 בעיטות לשער כדי להבקיע. אני לא חושב שהיכולת הטכנית ליד השער השתפרה העונה.

יואב 24 בספטמבר 2013

כתבתי כאן בעבר-מכבי הרבה יותר חזקה, מגוונת, עמוקה, גמישה טקטית מאשר העונה שעברה. בוודאי בנקודת הזמן הזאת לפני שנה.
הסינכרון מושלם עם ההתפתחות המערכתית על כל ממחלקותיה.
לא מפסיקים לעבוד שם ולכוון הכי גבוה שיש.
איצטדיון-זאת המטרה הבאה. ואז…

גרי לנצנר 24 בספטמבר 2013

איזה יום שמח לי היום

טרנטה 25 בספטמבר 2013

אני מרגיש שסוזה לומד עדיין את הקבוצה. מנסה כל הזמן ובוחן את השחקנים. במשחקים עצמם וביניהם.
ולהפתעתו הרבה (ואני מודה שלרוב גם להפתעתי) השחקנים עומדים בכל ״המשימות״ בהצלחה. שינויים טקטיים תוך כדי המשחק, הרכבים וציוותים שונים, דגשים שונים. לא נרתעים וממשיכים למלא באמונה אחר הוראות המאמן. אז פעם זה לתת לבאזל שלישיה ולשלוח אותה להתבנקר 40 דקות, פעם זה לנסות לפצח גם בדקה 90 ואחריה בונקרים של בני יהודה או אפואל, ופעם זה לתת לחיפה שלישיה בראש במשחק אחראי ומפוקס.
שחקני מכבי הם התלמיד המצטיין עד עכשיו. אני מעריך שקואוצ׳ סוזה מתמלא ביטחון בשחקנים ובמערכת. הקבוצה תתקדם וכולנו נהנה. ולקבוצה הנהדרת הזו יש עוד לאן להתקדם ולהשתפר.
ולנושא הפוסט המצויין הזה – טוב יעשה כל אחד מאיתנו כולל כמובן קואוצ׳ סוזה. קרויף, גולדהאר והשחקנים ויתעלמו לגמרי מבלבולי השכל בתקשורת וביציעים. אין לי מושג מאיפה מגיע המרמור ביציעים. אולי אני מי שלא מבין כלום בכדורגל עד כדי כך שמכבי נראית לי כמו קבוצה טובה. לעומת זאת אני מבין היטב מנין מגיעים הקשקושים בתקשורת. הסיבות הן כמובן רייטינג על ידי יצירת פרובוקציות (מי אמר פשכצקי), ספינים שמטרתם לשכנע את הקוראים / צופים שיש כאן תחרות עזה, או סתם משנאת מכבי.
ואחרונים חביבים – ראדה & ראדי. כמה לב. כמה טכניקה. כמה קור רוח. הם והקואוצ׳ המנצחים הגדולים של השבוע.

קפטן קוקי 25 בספטמבר 2013

+1

כוכב עליון 25 בספטמבר 2013

מסכים עם הכתוב, התקשורת ללא ספק יוצאת מכל פרופורציה, לטוב ולרע, אחרי כל משחק אימון, אבל תגובות כגון הקבוצה הזאת היא טובה יותר, מגוונת, מדהימה וכו' זה לא אותו דבר רק הפוך? לדעתי, כולנו חוטאים בביקורת או התלהבות אינסופית אחרי משחק 2-3 משחקים

שלו 25 בספטמבר 2013

לא יכול להתאפק:
1. תודה לאל שכנראה לא נחזור יותר לקריית אליעזר.
2. "משכן החתולים" כנראה כבר לא רלוונטי או כמו שנאמר על עטלפים "עכבר, אבל טייס".
3. המון כבוד לחיפה, אני באמת לא חושב שזאת קבוצה גרוע, בטח יותר טובה מהשנה שעברה, פשוט גם מכבי התקדמה והפיקה לקחים.
4. הליגה עוד ארוכה, איזה כיף. (לעומת הרבה שנים שבמחזור השלישי זה היה כבר דיכאון – לא שכחנו).
5. הייתי רוצה לראות את מכבי מתכנסת למודל כלכלי שגם יחזיק את עצמו, ויניב רווח לבעלים זה הסיכוי היחידי להמשכיות.

חדש בשכונה 25 בספטמבר 2013

11. באמת תודה לאל.
22. האם אתה מדבר רק על שערים 6-8 או כל האיכסטדיון?
33. לא בטוח אם חיפה השנה טובה מזו של שנה שעברה, יש שם מספר מגמות שחלקן סותרות וחלקן לא ברורות-מצד אחד הקישור האחורי ממש בסוף הקריירה ולטובתם, כדאי להם לאט לאט להעביר השרביט מקטן ובוקולי לגולסה ואביחי ידין. מצד שני עזרא השתפר ויש את ריוס. ההגנה נשארה די דומה והשאלות לגבי העתיד החיפאי הן כדלקמן-
האם יועבר הקישור האחורי לידיים האמורות ואיך יצלח המעבר
האם בכלל הנוער שעלה השנה לבוגרים יתחיל לקבל דקות ואם כן, איך ישתלב
האם התלות בחן עזרא בחלק הקדמי איננה גדולה מידי
ואיזה חיזוק יובא בינואר
4. בוא נקווה שהתחושה של איזה כיף תימשך ותתעצם.
5. גם אני הייתי רוצה, אבל זה יכול לקרות רק במידה שתיקח כמה אליפויות רצוף והזירה שלך תהיה ליגת האלופות. המחיר של זה הוא הרס הליגה בארץ. לא בטוח שהייתי רוצה בזה. מצד שני, לא נראה לי שזה יקרה כל כך מהר אם בכלל. מה שכן, לא מוכרחים להרוויח אלא לצמצם הוצאותיו של בעל הבית למידה כזו שהוא יכול לחיות איתה בהינתן שהצעצוע נותן סיפוק. מכיוון שכבר הבנו שהסיפוק אצל גולדהאר הינו מבניה נכונה אזי ככל הנראה הוא לא ישאיר אחריו שוקת שבורה בכל מקרה, אלא מועדון מסודר עם הרבה יותר הכנסות מאשר זה שהוא קיבל לידיו.

גיל מזימבבואה 25 בספטמבר 2013

הבעיה הכי גדולה של חיפה זה ההגנה האיטית, אם דקל קינן היה משחק על הדשא בקיבוץ שלו החברה היו יורדים עליו שיש לו סיבוב של סמיטרלייר. הוא כן חזק מאד. הבעיה שלו במשחק היתה שפריצה ניכנס הוא לא הצליח להסתדר איתו ואז הוא ניסה "להוריד" אותו וניפצע בעצמו.

קונדור פאסה 25 בספטמבר 2013

לגבי התשתית הכלכלית במכבי-
כמי שעוקב אחרי הנעשה במועדון אני יכול להגיד שנעשים צעדים מאוד משמעותיים בכיוון הזה.
ניהולית/שיווקית – המועדון משקיע המון משאבים בבנייה של קשר חזק עם הקהל בכמה מעגלים. זאת פעילות שבחלקה מצליחה פחות ובחלקה מצליחה יותר. כדוגמה לכך, מספר הלייקים בדף הרשמי של הקבוצה עלה בעונה שעברה מכ-13 אלף ליותר מ50. ברור שהעבודה הרבה יותר קלה כשהקבוצה מצליחה, אבל יש במועדון הרבה מאוד חשיבה ומאמצים למנף את ההצלחות במגרש לחיזוק הקשר עם האוהדים וזה קשור גם להכנסות (מרצ'נדייז) וגם לתמיכה מהקהל שעוזרת להביא שחקנים ומאמנים, ומביאה גם הצלחות במגרש.
מקצועית – מושקעים הרבה מאוד כספים במחלקת הנוער, מתוך מחשבה ברורה לייצר את הכשרונות הבאים של הקבוצה בעצמה, או למכור ולהשאיל ולהרוויח מזה לא מעט כסף.
אצטדיון – הנסיונות של המועדון למצוא או לבנות אצטדיון חדש שיסייע ביצירת הכנסות הם אמיתיים מאוד. מכבי יכולה בקלות להביא 20 אלף צופים לכ-5 עד 10 משחקים בעונה (כולל אירופה). בלומפילד הוא האצטדיון היקר בארץ בפער עצום, וגם זה משפיע מאוד על טור ההוצאות של הקבוצה.
ספונסר – למכבי אין ספונסר לא בגלל שאין הצעות, אלא בגלל שהמועדון מחפש ספונסר רציני, שתואם לאיך שהם מעריכים את המותג מכבי תל אביב ושישלם בהתאם. עם הגדלת החשיפה שתיארתי בסעיף הקודם והמשך הצלחה מקצועית יש ציפיה במועדון שספונסר כזה יימצא בקרוב, אולי כבר בעונה הבאה.
גולדהאר – כמו שאמר חדש בשכונה, גולדהאר מחפש בנייה נכונה, ולא רק מקצועית, אלא של תשתית ארגונית. הבנאדם אשכרה מדבר על ערכים ומנסה לחנך את השחקנים ואת העובדים במועדון לפי הקו שלו. היעדים שהוא מציב לעצמו הם הרבה מעבר ללהיות הכי גדול, או להגיע לאירופה, אלא יעדים ארגוניים וניהוליים.
ההצלחה המקצועית של קרויף יוצאת דופן, אבל הוא השלישי בפירמידה. ג'ק אנגלידיס הוא אדם מאוד נבון ומנהל בחסד שפועל בהתמדה בכיוון של הגדלת ההכנסות בקבוצה במקביל לעבודה המקצועית שנעשית.
השורה התחתונה היא שיש מקום להיות אופטימי לגבי מה שנעשה במכבי, זה פרויקט לשנים וממש לא דומה לבית"ר של גאידמק.

עידן א 28 בספטמבר 2013

מסכים בהכל אבל להזכירך גולדאהר הוא אחד מהבעלים של וולמארט וכל מי שמכיר את העסק הזה יודע איזה עובדים ממושמעים יש לה.
ואני רוצה לקחת רק דבר אחד מהנאצים ולהפוך אותו לטוב וזה הסדר והארגון.
יש את הביטוי הזה חייל נאצי , ככה גולדאהר וכל מנהלי ובעלי וואלמארט רוצים ככה את החברה ורואים את ההצלחה.
אז ברור שחלק מהזה או כל זה יחלחלו למכבי והדבר הזה ישפיע רק לטובה.
אם גולדאהר יהיה פה לפחות עשור אני צופה לגדולות למכבי.
אבל עוד כמה שנים עם קרויף לא יזיקו ואם אפשר להביא את היורש שלו כבר עכשיו שילמד את העבודה יפתח קשרים וכשקרויף יעזוב (הרי לצערנו הוא לא ישאר לנצח) יהיה מחליף ראוי.

טל בן יהודה 25 בספטמבר 2013

תודה רבה לכולם על כל המחמאות.

איציק 25 בספטמבר 2013

רק לשים בפרופורציות, יש עוד קבוצה שצמודה למכבי בהובלה :-) והן עוד לא נפגשו. שנה שעברה זה נגמר רע בשני המפגשים, כל פעם לקבוצה אחרת. השנה סוף סוף יש למכבי אתגר רציני (כמו אשדוד בשנה שעברה).
חוץ מזה, לגבי המשחק, מרגישים את עטר נושף בעורפו של בנאדו, יש כמה שחקנים בכירים שעושים לבנאדו סבוטאז' (או שביתה איטלקית), ולכן בנתיים מכבי מקבלת פור. כבר בהתחלה ידענו שבנאדו לא מתאים וצריך מאמן עם סגנון אטרקטיבי שמתאים לחיפה והקהל שלה. כשהמלך עטר יבוא, חיפה תוכל לסגור את הפער שנפתח עוד בעונה שעברה.
צריך גם להוסיף שני משפטי חובה:
1. למאמן אין השפעה על המשחק.
2. הכדורגל הוא פח, ואין כמו הכדורסל בארץ, הספורט הפוהולארי ביותר בעולם.
3. עם התקציב של מכבי השנה היא צריכה להיות אלופה גם בזחילה (לא יודע מהיכן הגיע המשפט השלישי, התחייבתי לשנים בלבד).
4. …

חיים הצהוב 25 בספטמבר 2013

1.לא נכון, מכבי מול באזל לסוזה לא הייתה השפעה אדירה על המשחק? לאלכס פרגסון לא הייתה השפעה על המשחק? לא סתם מנצ'סטר הייתה חוזרת כל הזמן בפיגור, תראה מה קרה שנה שעברה לברצלונה.
2. לא הוא לא הספורט הפופולארי ביותר בעולם אם אני לא טועה הוא דווקא קריקט ואחר כך כדורגל אבל כדרוסל גם לא מקום שלישי, גם בארה"ב הוא אפילו לא הכי פופולארי.
אם הוא פח אז אל תראה, אתה לא עושה טובות לאף אחד.
3. כבר הוכח שכסף לבד לא קונה אליפות, ועובדה שרק אחרי שמכבי צמצמו את התקציב התחלנו לראות תוצאות.

יניב - אדום עולה 25 בספטמבר 2013

חיים הצהוב , קרא שוב את סעיף 3 ותן לעצמך צביטה קטנה .
אתה לא רואה קורלציה בין התקציב להשקעה בניהול , אימון , סגל עמוק ועוד ?

חיים הצהוב 25 בספטמבר 2013

ברור שכן, אבל בזחילה?
האליפות היא קודם כל תוצאה של עבודה קשה, זה שברק יצחקי וקלאוטי הרוויחו משכורות מנופחות להחריד לא הביא למכבי אליפות, עבודה קשה כן.

יניב - אדום עולה 25 בספטמבר 2013

לפרגוסון היה שלט בחדר הלבשה ״ עבודה קשה מנצחת כישרון ,אלא אם הכישרון עובד קשה״ .
מכבי מביאה את הסגל הכי מוכשר ועמוק שיש בליגה ומנהלת ומאמנת אותו בצוות המקצועי הגדול והיקר בליגה ואת כל זה קונה הכסף .

יואב 25 בספטמבר 2013

או אם להיתלות במורשת שלנו,
במגרש מכבי הישן היה כתוב-הצלחה קודמת לעבודה רק במילון.
מיטשענק חי על פי האימרה הזאת כל חייו. הוא המכביסט המושלם(:

יואב 25 בספטמבר 2013

אגב יניב,
הפועל מצליחה לשחק כדורגל דוחה ומיקרי עם התקציב הגדול בתולדותיה(או אחד מהם) כבר שנה שניה ברציפות.
הפועל היתה בבירור(עונה שעברה) קבוצה עצלנית, פרזיטית ומפוררת.

יואב 25 בספטמבר 2013

נ.ב
אז מה הכסף קנה לכם?

יניב - אדום עולה 26 בספטמבר 2013

התקציב הגדול בתולדות הפועל לטענתך היה בסהכ התקציב השלישי בגודלו בליגה .
זה קנה לנו בעונה נוראית של ניהול ואימון את המקום השלישי .
עונה שאף אחד בהפועל לא עבד קשה .
אתה רואה פה איזה הקשר ???

יואב 26 בספטמבר 2013

יניב,
עזוב מיקום, היה שם מיקסום יכולות?
האם התקציב הגדול הפך את הקבוצה לאיכותית יותר?
אני סבור שלולא כמה נקודות שומן שנצברו בהתחלה, הייתם בכושר של יורדת ליגה.

ג'וני 25 בספטמבר 2013

חיים אתה טועה

אמנם מיליארדי צופים בעולם בקריקט אבל מאחר ולא מדובר בספורט עולמי כמו כדורסל וכדורגל אז הוא לא יכול להיות פופולרי
אתה פעם שיחקת או צפית בקריקט? לא נראה לי
ראית הוכחתי לך שקריקט לא יכול להיות פופולרי .

כדורסל מס' 1 בגברים ונשים בעולם
מספיק שהכדורסל שולט במעצמות הספורט כמו סין וארה"ב זה כבר מספיק כדי להפוך לענף הכדור הפופולרי בעולם ועוד לא הזכרתי מדינות נוספות באירופה.

כדורגל פופולרי רק במדינות עולם שלישי כי מדובר במשחק פשוט

אפילו פארקר נבחר לספורטאי הגדול בכל הזמנים בצרפת
נוביצקי הספורטאי מס' 1 בגרמניה למרות שהכדורסל שם לא אחד החזקים.
גם בלבנון הכדורסל שולט

חיים הצהוב 25 בספטמבר 2013

ג'וני לא הוכחת לי כלום
בדקתי את העניין וזה התוצאות:
מקום ראשון- כדורגל, אני אפילו לא התייחס למה שאמרת על מדינות עולם שלישי, התגובה שלך היא כמו של מישהו שראה יותר מדי שידורים חוזרים של קופמן ביציע העיתונות.
מקום שני- קריקט, ולא לא רק בהודו, זה ספורט פופולארי בבריטניה אוסטרליה ניו זילנד מדינות בקראביים קובה ומדינות מאפריקה
מקום שלישי- הוקי שדה… חזק באסיה ובסקדינביה
מקום רביעי-טניס
חמישי- עדורעף (סין ברזיל ארה"ב איטליה רוסיה וכו'
שישי-טניס שולחן שזה הספורט הכי פופולארי בסין ואחריו כדרוגל
שביעי- בייסבול
שמיני- גולף
תשיעי- פוטבול אמריקאי
ורק במקום העשירי כדורסל
אתה יכול להמשיך לדבר שטויות כמה שאתה רוצה אבל העובדות איתי

חיים הצהוב 25 בספטמבר 2013

אתה מוזמן גם לבדוק בעצמך-
http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_most_popular_sport_in_the_world
נראה לי שהלינק הזה יותר הולם אותך-
http://svc.one.co.il/cat/articles/PersonalColumn.aspx?cid=89&id=98841

איציק 25 בספטמבר 2013

לכול המגיבים, קצת ציניות והומור בחיים לא יזיק ;)
לגבי הסעיפים למי שלא הבין:
1. מחווה לבורוביץ'
2. מחווה לג'וני
3. מחווה לכול המתרצים את אליפויות מכבי בכדורסל
4. מחווה ל…

חיים הצהוב 25 בספטמבר 2013

חחח יפה איציק… עכשיו אני מבין

כחולה/צהובה 25 בספטמבר 2013

טור גדול!

הפרימואים נובחים והמכבי דורסת

Comments closed