מסתבר שאיכות היא כן מילה גסה

הערוצים בישראל לא חושבים שאתם שווים HD

HD-TV

למרות שלא תוכלו למצוא מישהו שמתרגש פחות ממני מאולימפיאדת החורף הקרובה בסוצ'י, אני מוצא את עצמי, שלא במפתיע, חש התרגשות קלה ועקצוצים באצבעות בכל פעם שאני נתקבל בפרומו למשחקים הקרובים בערוצי ספורט5.

אני כותב שלא במפתיע, כי אני יודע בדיוק מה הסיבה לכך. זו לא המוסיקה, העריכה או הבימוי של המוטיבים שבפרסומות (למרות שכל אלה לא רעים בכלל). זה בגלל השלג והקרח. בעצם, הרשו לי לחדד זאת במעט. זה המראה הלבן לבן לבן הזה של השלג והקרח ב-HD.

*

למרות שאני קנדי, מעולם לא התחברתי להוקי (בבקשה אל תגידו להם, ישללו לי את האזרחות וייקחו ממני ומילדי את הדרכונים). אבל זה לא אומר שאני לא יכול להודות באופן אובייקטיבי שהספורט שעבר את השדרוג הגדול ביותר מהמעבר לשידורי HD זה ענף הספציפי הזה.

קודם כל, אפשר פתאום לראות את הדיסקית, כשלפני כן רק משוגעים לדבר שכנעו את עצמם שזה אפשרי. שנית, הקרח הלבן הזה נראה פשוט מדהים על המסכים הגדולים של היום (פשוט תעבירו פעם אחת לערוץ "פוקס ספורט" ותיווכחו בעצמכם, אני מבטיח שלא תעבירו ערוץ כל כך מהר).

אחרי הוקי קרח אגב, הענפים שעברו שדרוג קטן יותר הם הכדורגל והפוטבול, ענפי ספורט שמשוחקים על דשא, כשה-HD משדרג את המשטח הירוק, ואחריהם את כל ענפי הכדור שמשוחקים באולם (למשל כדורסל, כדורעף וכדוריד).

אם לא נכתבו כבר על כך מחקרים מעמיקים בתחום של חקר מדעי הפנאי, אני אטען כאן ללא שום הוכחה מדעית שאחת הסיבות שהאינטרנט לא העלים את הטלוויזיה לגמרי מחיינו, היא המעבר לאיכות שידור טובה בהרבה ממה שהיינו רגילים פעם, איכות ה-SD (כלומר איכות "הבחנה רגילה", ה-Standard Definition). השילוב של שידורי ה-HD עם הטלוויזיות הגדולות והדקות הביא היישר לתוך הסלון שלנו חווית צפייה אדירה, כיפית ולעתים מהפנטת.

ודווקא בגלל השדרוג האדיר הזה שהטלוויזיה שלנו עברה בעשור האחרון, כל כך חבל שה-HD עדיין נחשב בישראל למוצר פרימיום, כזה שלרוב צריך להוסיף עליו כסף (והאירוניה ששידורי HD צריכים להפוך ל"סטנדרט", שזה גם השם של האיכות הישנה, לגמרי לא פסחה עלי).

*

אימא ואבא שלי נולדו באותה השנה בהפרש של כמה חודשים, אי שם בתחילת שנות ה-50. העניין הוא שהם נולדו די רחוקים אחד מהשני, כשהאחד נולד בתל אביב והשנייה נולדה בטורונטו, קנדה. העובדה הקטנה הזו השפיעה למעשה על המון דברים במהלך חייהם (אימא שלי למשל הייתה בכמה וכמה הופעות של הביטלס, בעוד שגולדה מנעה מאבי לזכות בתענוג), כשזה כולל בין השאר, גם על האופן שבו הם צרכו טלוויזיה.

אימא שלי מצד אחד לא יודעת מה זה לחיות בלי המכשיר המדובר, כששידורים ב"צבע" הגיעו קצת לפני ששנות הטיפש-עשרה שלה התחילו. אבא שלי לעומת זאת לא צפה בטלוויזיה עד גיל מאוחר יחסית, וגם כשזה קרה הוא לא העז לחלום על שידורים בצבע.

כאלה היינו פעם במדינה הזו, בפיגור טכנולוגי ענק. אבל היום זה כבר לא המקרה, הדבקנו את הפער במהירות עצומה ובתחומים מסוימים אנחנו אף מובילים על חברות אחרות (המכשירים הסלולריים לדוגמה הפכו לכלי סטנדרטי בישראל כמה שנים לפני ארה"ב וקנדה).

אז אם בתחומים של מחשבים ואינטרנט אנחנו נמצאים לרוב בחזית הטכנולוגית, בטלוויזיה משום מה אנחנו ממשיכים להיגרר מאחור. עד מתי?!

*

בואו נהיה רחמנים לרגע ונעזוב את העובדה ששידורי ה-HD הגיעו לארץ באיחור רב יחסית. מדובר בנחלת העבר ואנחנו נסתכל קדימה ונתמקד בהווה ובעובדה שיש לא מעט ערוצים שמשדרים היום באיכות הגבוהה הזו.

אבל יחד עם הערוצים הרבים שכן משדרים היום ב-HD, אי אפשר להתעלם מהפיל הענק שבחדר. ובפיל ענק אני מתכוון לעובדה ששני הערוצים המסחריים המובילים בישראל, ערוץ 2 וערוץ 10, עדיין לא משדרים באיכות הזו.

אז הכתרנו את ארז טל לגאון טלוויזיוני ונדמה שכיום אנחנו מייצאים יותר פורמטים מפרות הדר, אבל כנראה שגם כאן הסנדלר הולך יחף, או יותר נכון הסנדלר יושב על הספה עם עיניים כואבות. כי העם היושב בציון שעושה טלוויזיה מצוינת, לא מקבל אותה באותה הצורה.

מי לעזאזל היה מאמין שרשות השידור המושמצת והמיותרת שלנו תהיה הראשונה והיחידה (בינתיים כמובן) שמשדרת גם ב-HD. אני חושב שמדובר בעובדה שבעוד 50 שנה ניזכר בה ולא נאמין שהיא הייתה נכונה.

בכנות, קשה לי למצוא את המילים כדי לתאר עד כמה ביזיונית העובדה ששני הערוצים הללו עדיין משדרים אך ורק באיכות שידור רגילה. ערוץ 2 ו-10 צריכים להתבייש במוצר שהם אחראיים עליו. עזבו לרגע את כל הציניות והבדיחות על תוכן השידורים והרדידות של עולם הריאליטי. העובדה שהם אינם משדרים את התוכן הרדוד הזה באיכות ראויה חמורה לטעמי בהרבה.

האמת היא שזה מביך. וגם מגעיל. ולמעשה מכוער. וכמובן שזה מרוח. ומטושטש. אבל זה בהחלט לא מפתיע. הרי קברניטי הטלוויזיה בישראל שמים *** על הקהל הישראלי מראשית השידורים בארץ.

אפשר כנראה לספור על יד אחת את מספר התכניות בשני הערוצים הללו שאני עוקב אחריהן באופן קבוע (כשאחת מהן היא "תוכנית הבוקר של אורלי וגיא" שנמצאת ברקע לפני שאני יוצא לעבודה), אבל בכל פעם שאני "נאלץ" להתיישב מול אחד מהשניים, נושרות לי עוד כמה שערות מהראש רק מהחוצפה של הערוצים האלה לשדר לכולנו כאילו אנחנו עדיין חיים בתקופה שבה החיבור לאינטרנט היה מתנתק בכל פעם שמישהו הרים את הטלפון בבית.

*

לפני למעלה מחצי עשור, העיתונאי והטאלנט של ESPN, טוני קורנהייזר, תיאר בצורה חדה אך פשוטה את התהליך שצופה מן המניין עובר כאשר הוא מתחיל לצפות בערוצים מסוימים ב-HD. הוא הסביר שאתה מתחיל לאט-לאט להתרכז יותר ויותר בערוצים שמשדרים באיכות גבוהה, עד שזה מגיע למצב שכשאתה רוצה לבדוק "מה יש בטלוויזיה", אתה כבר לא מזפזפ בכל הערוצים בממיר, אלא למעשה בודק רק "מה יש ב-HD".

אני זוכר את הדברים האלו היום בעיקר כי הם תיארו בצורה מדויקת את התהליך שעבר עלי. בצורה הדרגתית, הזפזופים שלי הצטמצמו לערוצים שאופיינו באיכות שידור מאד מסוימת (אתם צריכים רמז, או שתוכלו לנחש לבד?).

חבר טוב שלי (אולי אתם מכירים אותו, אחד בשם עופר פרוסנר) טען באזני שערוץ 2 וערוץ 10 לא מרגישים צורך לעבור איכות שידור כי הם לא מאבדים אף צופה במצב הנוכחי, הרי אנשים יצפו בהם בהמוניהם בכל מקרה. ובכן, די מתסכל שהוא צודק ב-100%. למה להם לתת לנו מוצר טוב כשאנשים ימשיכו לזפזפ אל המוצר המחורבן שהם משדרים כרגע בכל מקרה?

*

הזלזול וחוסר האכפתיות של קברניטי ערוץ 2 ו-10 בצופים שלהם היא לא הבעיה היחידה. בעיה לא פחות חמורה לטעמי היא העובדה שגופים מסחריים מסוימים רואים בשידורי ה-HD (עוד) הזדמנות לעשות עלינו קופה.

הראשונה היא ספורט5, שאם תרצו לצפות בספורט שהיא משדרת באיכות צפייה נורמלית ולא להרגיש כמו אנשי מערות, תצטרכו לשלם על כך תוספת. אם הנך משלם על ערוצי הפרימיום, אתה מקבל חמישה ערוצים בסך הכל כששניים בלבד משדרים ב-HD. האחד הוא למעשה ערוץ 5 הרגיל באיכות גבוהה יותר (עם שינויים מינוריים בלוח השידורים) והשני הוא ערוץ חמש-פלוס-לייב שגם כן משדר ב-HD.

למקרה שתהיתם, הרצוי כאן זו חבילה של ארבעה ערוצים, ולא חמישה, כשכולם משדרים ב-HD, ורק שניים מהם יהוו ערוצי פרימיום (לייב וגולד).

אצל צ'רלטון המצב קצת שונה. התשלום הוא למעשה לחבילה של שלושה ערוצים, שני ערוצים רגילים, ספורט 1 וספורט2, וערוץ נוסף HD שכולל שידורים נבחרים משני הערוצים הסטנדרטיים. איני מבין מדוע בכלל ב-2013 משווקים ערוצי ספורט פרימיום שאינם HD ומעניקים את הערוץ הזה כסוג של "בונוס". גם במקרה הזה, הרצוי הוא שני ערוצים בלבד כששניהם משדרים בהפרדה גבוהה.

חברות הכבלים והלוויין לוקחות גם כן חלק בחגיגה, כאשר הן מספקות ערוצים מסוימים באיכות רגילה ודורשות תוספת במחיר עבור גרסת ה-HD שלהן שמשדרת (כמעט) את אותם התכנים (אצל יס מדובר ב"ערוץ ההיסטוריה" למשל. איני מנוי של הוט כמה שנים, אבל יודע שזה המקרה גם שם בערוצים מסוימים).

*

במהלך שיטוטי בארץ הקודש, יוצא לי מדי פעם להגיע לבית שלא ממש יודע מה זה בדיוק "שידורי HD". כלומר, הם שמעו על הדבר הזה, אבל הם לא משלמים לחברת הכבליםלוויין על הערוצים הללו. במקרה שלהם, "הבורות שווה לאושר עילאי".

אני חייב לציין שקצת מתסכל אותי המצב שבו שבית מסוים אינו יודע שהוא יכול למשל לצפות בערוץ הראשון באיכות טובה יותר ממה שהוא מורגל אליו. ה-HD תורם רבות לדוגמה לחוויית הצפייה במשחק המרכזי של הכדורסל והכדורסל בימי שני וגם ל… ל… יש עוד משהו לראות בערוץ הראשון?

בכל מקרה, כשאני לוקח יוזמה ומעביר לערוץ 511, מגיע המשפט המתסכל עוד יותר של "מה ההבדל?". מה הפאקינג הבדל?! סלחו לי, אבל אנשים שלא שמים לב במיידי להבדל בשידור הם אנשים שלא אוהבים לראות טלוויזיה, כמו שצמחונים וטבעונים הם אנשים שביסודם לא אוהבים לאכול.

אז למרות התסכול שמבעבע בי ברגעים הללו, אני מוכן להודות שישנם אנשים שפשוט לוקח להם קצת זמן להתרגל. ואזף אחרי שהם מתרגלים, הם לא מסתכלים יותר אחורה. מדובר במשהו שהוא בלתי אפשרי.

אשתי הייתה כזאת, כשגם היא הייתה שואלת אותי פעם "מה ההבדל". היום, כשאני נאלץ לשבת באופן חריג מול משהו באיכות בסיסית, היא מגחכת ופונה אלי בהתנשאות "איך אתה מסוגל בכלל לשבת מול החרא הזה" (כן, יצרתי מפלצת).

גרייזס תאר זאת פעם בגאוניות. הוא הסביר שכשצופים בערוץ הרגיל זה נראה שהמסך מרוח בווזלין. הבת שלי, בת שלוש וחצי, שאלה אותי בעבר עם אוצר מילים מצומצם בהרבה "למה אתה צופה במסך מלוכלך".

הנקודה כאן היא שישנו מינימום בסיסי שמגיע לנו הצופים, והמינימום הזה הוא שידור HD. זה שאנשים לא מודעים למה שמגיע להם ולא יודעים מה הם מחמיצים אינו מהווה תירוץ, על הערוצים המסחריים להראות להם. ברגע שאלה יתחילו, ערוצי הפרימיום יעקבו.

כחולה טלוויזיה, כואב לי לראות אנשים שנאלצים לעבור את הסבל הזה של צפייה באיכות רגילה. אוי האימה.

*

אני יודע שאוהדי ספורט מאד אוהבים להמר. אז הנה, כשאנחנו בפתחו של 2014, מתי לדעתכם נראה את ערוצי הבסיס הללו באיכות נורמלית?

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

2008/9vs. 2013/14, בניטז .vs רוג'רס
הניצחון בהאל

60 Comments

יואב דובינסקי 26 בדצמבר 2013

כוונתך טובה, אבל אתה דווקא פוגע בהמונים. מה אם אין לי טלויזיית HD? למשל בדקתי ואת ערוץ 511 אני לא יכול לקלוט, כי זו הטלויזיה של סבתא מלפני 10+ שנים. אתה מחייב אותי לרכוש מכשיר טלויזיה חדש. גם ככה בעלי טלויזיות ישנות נדפקו עם המעבר לשידור במסך רחב. אם הערוצים הפתוחים היו משודרים בHD גם אותם לא הייתי יכול לקלוט.

אריאל גרייזס 26 בדצמבר 2013

הם יכולים לעשות בדיוק מה שעושה ערוץ 1 – יהיה להם ערוץ אחד בשידור רגיל וערוץ שני ב-HD. זה גם מה שכל הערוצים עושים, זאת רק שאלה של מה המרכזי. ב-יס בהתחלה הערוצים הרגילים היו ה-SD ואילו ה-512, 513 וכו' היו ה-HD. עם הזמן הם הבינו שרוב מי שצופה בהם יש לו HD (כמו שכתבתי למטה, אלו אנשים שאוהבים טלוויזיה וחשובה להם האיכות) והפכו את הערוצים הרגילים ל-HD והשאירו את ה-500+ ל-SD. אין שום סיבה שערוץ 2 וערוץ 10 לא ישדרו ב-HD וישאירו את 510 ו-522 ל-SD. חוץ מזה שלא אכפת להם מהצופים שלהם

אזי 26 בדצמבר 2013

אגב, בהוט יש ערוץ אחד בלבד (HOT3) שמשדר באותה תחנה בHD ובSD לפי סוג הממיר שלך.
אין לי מושג למה זה לא ככה בכל שאר הערוצים.

טל בן יהודה 26 בדצמבר 2013

דובינסקי, הדבר האחרון שאני מתכוון לעשות זה להיכנס למישהו לכיס. זו לא כוונתי…
אבל אתה מעורר את סקרנותי הטבעית לגבי "המונים". באמת מעניין אותי לדעת מה האחוז של אנשים שאין להם מכשיר טלוויזיה מתאים.
אין לי שום כוונה לומר מה יקר ומה זול לאנשים, אבל העובדה האובייקטיבית היא שהמחירים של טלוויזיות צנחו באופן דראסטי בשנים האחרונות…
ככל הטלוויזיות הולכות וגדלות, הקטנות יותר הולכות ונהיות זולות יותר. כרגע מדובר באלה בסביבת ה-32 אינץ', עוד שנה שנתיים יהיו ה-42 וכך הלאה.

הייתי ממש רוצה לראות סקר וסטטיסטיקה בעניין הזה.

בכל מקרה, כפי שאריאל כתב, ואין לי הרבה מה להוסיף… ישנה את האופציה לספק את שני הקהלים.

אריאל גרייזס 26 בדצמבר 2013

אני חושב שהבעיה היא לאו דווקא טלוויזית HD אלא ממיר כזה. חלק גדול מהאנשים פשוט עדיין משתמשים בממירים הישנים ולעבור למג'יק ודומיו עולה כסף, שמכיוון שגם ככה הם צופים רק בערוץ 2, אין להם שום צורך לשלם אותו

יואב דובינסקי 26 בדצמבר 2013

אני לא יודע מאיפה אתה מסיק שחוסר הנכונות שלי להוציא כסף כדי לשדרג את הממיר והטלויזיה הישנה שבסלון מצביעים על הרגלי צפיה שלי בערוץ 2.

אריאל גרייזס 26 בדצמבר 2013

אמרתי חלק מהאנשים.

אלון רייכמן 27 בדצמבר 2013

אגב, מג׳יק זה ממיר מקליט. להבדיל מממיר HD שזה משהו אחר.

יואב דובינסקי 26 בדצמבר 2013

המונים = אני.
בקנדה (ואני מעריך גם בארה"ב), הערוצים הפתוחים של הרשתות הגדולות בחבילות הבסיס משודרים גם בHD. לדעתי לרבות TSN (הגרסה הקנדית של ESPN) אבל אני לא בטוח בזה.

טל בן יהודה 26 בדצמבר 2013

:)
הבנתי שההמונים זה אתה… רק מעניין באיזה אחוזון אתה נמצא.

אגב, מה עם יכולת הסיום של החלוצים העבריים?!
(יש כזו להקה לא?)

יואב דובינסקי 26 בדצמבר 2013

אני לא יודע איך להתייחס למשחק מול עכו. מחצית ראשונה מאוד בינונית שהוכרעה בעקבות שריקה גבולית ביותר לפנדל שגמר את המשחק. מחצית שניה גארבג' טיים.
העיקר דור מיכה שיחק, אסיסט טוב, גול יפה.

אריאל גרייזס 26 בדצמבר 2013

אני מניח שזה רק עניין של טכנולוגיה וכמה הערוץ רוצה להשקיע בזה

מתן גילור 26 בדצמבר 2013

אני אתן פה את כל התגובה שלי, כי היא קשורה לטענה של יואב בתחילתה:
1. כמו שאזי ציין, יש לא מעט ערוצים בהוט (3 או ערוצי סרטים) שמשדרים לפי סוג הממיר ואז אין בעיה ואף אחד לא נפגע.
טל, מפה זה לך:
2. אני מנוי להוט ומעבר לערוצי הספורט אני לא מכיר ערוצים שדורשים עליהם תשלום נוסף לצפייה בהפרדה גבוהה. זאת ועוד, כפי שצוין בסעיף 1 לעיל, מעבר לערוצי הספורט ו-511, אין בכלל הפרדה בין הערוצים.
3. לגבי ערוץ 2 ו-10 – אם להיות ציני, אז אכתוב שיש דברים שעדיף לראות כמה שפחות טוב. ואם להיות קצת יותר רציני, אז אני לא קונה את ההסבר של עופר. אם הם היחידים שמקבלים אישור לשדר פרסומות, אז יש להם גם מחויבות והרגולטור צריך לאחוז פה את השור בקרניו.

אריאל גרייזס 26 בדצמבר 2013

כמובן שאתה וגם פרוסנר צודקים. לערוץ 2 זה פשוט לא מזיז כי הוא יודע שהוא לא ירוויח צופה אחד עם מעבר ל-HD. דווקא לערוץ 10, לדעתי, יש פה הזדמנות שהוא לא מנצל, כי הוא מנסה להוות אלטרנטיבה לערוץ 2 וזה היה יכול להרוויח לו עוד כמה צופים.
אני בכלל חושב שהעולם של צופי הטלוויזיה מתחלק בין שני סוגים – אלו שאוהבים טלוויזיה ואז הם לא עוברים בכלל על הערוצים המסחריים שהכל כמעט בהם הוא זבל. לאנשים האלו חשוב שיהיה HD ולכן אם הם רואים טלוויזיה זה יהיה ערוצי הסדרות השונים. הסוג השני לא באמת אוהב טלוויזיה, הטלוויזיה אצלו דלוקה בדיפולט על ערוץ 2 והוא יראה אותו לא משנה מה ישדרו שם ובאיזה איכות. איך הגדיר את זה פעם יובל נתן – ערוץ 2 יכולים לשדר ערבי אוכל חסה בפריים טיים ועדיין יקבלו 30 אחוז רייטינג. זה עדי כדי כך פשוט.
רק הערה אחת קטנה לגבי צ'רלטון – עד כמה שאני יודע, אתה מקבל את ערוץ ה-HD שלהם חינם ביחד עם שני הערוצים האחרים. מהבחינה הזאת, כמו גם מהרבה בחינות אחרות, הם נותנים תמורה הרבה יותר גבוהה למחיר מאשר ערוץ הספורט שרק מנסה לעשוק אותך.

טל בן יהודה 26 בדצמבר 2013

כל מילה מיותרת בעניין חלוקת הצופים… אפשר כמובן להרחיב גם על זה בעוד איזה 1000 מילה, אבל נשמור לפעם אחרת. :)

לגבי צ'רלטון, אני לא קונה את החבילה שלהם, המידע שלי הגיע מאבא שלי שאמר לי שמדובר בעוד סכום פעוט (כ-10₪) בשביל ערוץ ה-HD שלהם.
אם יש כאן אי דיוק מסוים, אתקן.

משה 26 בדצמבר 2013

אני גם חושב שאתה צודק, החבילה הבסיסית שלהם כולל את ערוץ ה-HD.

טל בן יהודה 26 בדצמבר 2013

אכן, וידאתי את העניין. הערוץ היום מוענק כ"בונוס". בעבר זה לא היה המקרה… דברים משתנים.
תיקנתי את הטקסט.

תודה

מתן גילור 26 בדצמבר 2013

מה המחיר של ערוץ הספורט? בהנחה שהיית עושה כבלים גם בלי קשר לערוץ הספורט, אז המחיר שלו הוא אפס. עכשיו נניח שבבית צופים בסה"כ ב-10-15 ערוצים, עדיין המחיר שלו יהיה בין שליש לחצי מצ'רלטון. ממש לא חושב שההבדל בתמורה כזה גדול.
בין כל המחמאות לצ'רלטון, כולם שכחו מה היה הרעיון המקורי בערוצים האלה וכמה הם גנבים. במקור, היית יכול לראות משחק בודד ב-11 ש"ח (נניח שהיום זה כבר היה 15) או ערב שידורים מלא ב-20 ש"ח. כך הוא גם נקרא פי-פר-וויו ועל זה נתנו לו את הרישיון שבחיים לא היה מאושר כערוצי ספורט נוספים לזכיין נוסף. אני הולך למרבית המשחקים של מכבי חיפה ולא מעוניין לשלם על משחקים של קבוצות אחרות. למה אני צריך לשלם 70 ש"ח כי לא מסתדר לי לנסוע באמצע השבוע לק"ש?
בקיצור, כל האיכות לא תשנה את זה שזו עשיית עושר ולא במשפט.

רועי 26 בדצמבר 2013

מתן,
בהנחה שהמטרה היחידה שלך היא לראות את משחקי החוץ של קבוצתך, אז ייתכן ש 70 ש"ח בחודש זה יקר מדי. אבל, וזה אבל גדול, אם אתה חובב ספורט (בעיקר כדורגל) בכלל, התמורה של ספורט 1/2 גדולה לאין שיעור מערוץ הספורט.
ערוץ הספורט משדר את הליגה הספרדית, ליגת העל בכדורסל, ליגה איטלקית וליגת האלופות (יסלחו לי ענפי הכדוריד והכדורעף – שידור של משחק אחד בשבוע).
לעומתו ספורט 1/2 משדרים את הליגה הישראלית, ליגה אנגלית, ליגה גרמנית, ליגה בלגית, ליגה הולנדית, ליגה איטלקית, ליגה אירופית, משחק מליגת האלופות, משחקים מליגות הכדורגל של דרום אמריקה, היורוקאפ בכדורסל, ליגה יוונית בכדורסל, ליגה ספרדית בכדורסל ובטח פיספסתי עוד כמה…
בנוסף, לטעמי, הפרשנים בצ'רלטון – איווניר, ניר לוין, זלצר (כמובן שיש יוצאים מן הכלל…) הרבה יותר נוחים לשמיעה מפרשני ערוץ הספורט

רועי 26 בדצמבר 2013

שכחתי את ה NBA שערוץ הספורט משדר (רובו ב ספורט 5 LIVE – תשלום נוסף)

מתן גילור 26 בדצמבר 2013

רועי, בוא נבדיל בין 2 דברים:
1. ערוץ "טוב יותר". אני מוכן לקבל את דעתכם, למרות שתוך כדי שאני מכין א.ע. או נרדם אני אוהב לשמוע חדשות הספורט (מהדורת ערב/לילה בהתאם).
2. תמורה גבוה יותר ביחס לתשלום. פה אני לא מסכים. עבור ערוץ הספורט התמורה שולית והייתי עושה כבלים גם אלמלא היה קיים. עבור צ'רלטון נדרש תשלום נוסף. לכן, התמורה של הראשון לכל ש"ח גבוהה בהרבה.

שמע, את השאר אני מוכן לראות במרשתת. רק עבור מכבי חיפה אני מוכן לשלם כסף. אבל זה לא העניין. העניין הוא שהערוץ אינו מהווה את הפלטפורמה לשמה נוצר. במקור, הוא לא נותר כדי שתוכל לראות כל משחק מכל ליגה באירופה, אלא שאני אוכל לראות את אותו משחק אליו נבצר ממני להגיע. עכשיו, אין לי כל בעיה שתינתן לך האפשרות גם לחבילה הנוכחית. אני רק מבקש שיאפשרו לי לראות משחק בודד (אפילו רק של ליגת העל הישראלית, כמו במקור) בתשלום סביר.

רועי 26 בדצמבר 2013

העניין של תמורה שולית הוא סובייקטיבי לגמרי,
ערוצי הספורט הם כמעט הערוצים היחידים שאני צופה בהם, אז עבורי מחיר הערוץ ביחס לחבילה הוא ממש לא שולי.

הבנתי את העניין של העיקרון שאתה מציג.
אבל עדיין, לא יוצא לך לא ללכת לבערך 2-3 משחקים בחודש ? (אתה הולך לכל משחקי החוץ של חיפה ?) זה כבר 45-30 ש"ח של תשלום פיי פר וויו.

מתן גילור 26 בדצמבר 2013

אתה חייב לקחת בחשבון בחישוב העלות השולית שכדי להשיג את צ'רלטון אתה חייב שיהיה לך גם ערוץ הספורט, כי אתה חייב את הפלטפורמה של חבילת הבסיס, כך שנניח שאני רוצה רק את צ'רלטון אני נאלץ לשלם חבילת בסיס + 67 ש"ח ועל הדרך גם קיבלתי את ערוץ הספורט ללא תמורה.

לגבי החלק השני של תגובתך:
שנה שעברה: ליגה + גביע – 34 מתוך 40 משחקים (100 בבית).
השנה: אירופה – 6 מתוך 12 משחקים (חצי מהם בחו"ל).
ליגה: 11 מתוך 14 (א. חדר לידה. ב. 5 ימים אחרי חדר לידה. ג. ק"ש באמצע שבוע).
בקיצור, חזקה שאני הולך לכל המשחקים בישראל, אבל יש כ-5-10 פאלטות בעונה. בטח שלא 2-3 בחודש.

רועי 26 בדצמבר 2013

אוקיי, אז חוזרים לנקודה הראשונה שכתבתי:
"בהנחה שהמטרה היחידה שלך היא לראות את משחקי קבוצתך, אז ייתכן ש 70 ש"ח בחודש זה יקר מדי."
:)

קיפוד 26 בדצמבר 2013

למיטב הבנתי אפשר לרכוש את ערוצי צ'רלטון ליום בודד, בפחות מ- 15 ש"ח. זה לפחות מה שהבנתי מהאתר של יס:
http://www.yes.co.il/joinus/havila.aspx?subject_id=34&row=12

אנונימוס 26 בדצמבר 2013

איך אני משתלב בתיאוריה?
אני אוהב טלוויזיה, ולא רואה כמעט ערוץ 2 ו10 (טוב קצת 10, יש המקור וקירשנדון). ואין לי HD. אני יודע שזה יותר טוב. באמת יש הבדל והוא מגניב לאללה. אבל זה לא שווה לי אפילו שקל אחד יותר. פשוט לא באמת אכפת לי. אם ייתנו את זה בחינם אהיה מבסוט. אם לא, אז לא. פשוט כך.

אזי 26 בדצמבר 2013

"מה ההבדל?" זה עוד טוב
כשאני הראתי לאשתי את הHD היא עשתה מבט תמהה, שאלתי אם היא לא רואה הבדל, והיא ענתה "כן, רואים יותר טוב. ו…?".
היא אפילו לא הבינה מה איכפת לי שרואים יותר טוב.

בכל מקרה, אתה טוען שהעם היושב בציון מתקדם יותר מהעולם בכל מיני תחומים, כמו צריכת מכשירי סלולר.
אני הייתי מבדיל ואומר שאנחנו מאוד מתקדמים בכל דבר שאנחנו יכולים לצרוך מחו"ל.
אנשים יוכלים להביא טלפונים סלולריים מארה"ב או מהאינטרנט, וכל החברות והחנויות בארץ נאלצו ליישר קו.

או הדבר בערוצי הHD.
ערוצי הסדרות לדוגמה, משודרים בחינם (וכשאני אומר 'חינם' אני מתעלם מהתשלום הנוסף עבור הממיר והשירות).
למה משדרים אותם בחינם? כי בקלות יחסית אני יכול להוריד מהאינטרנט את אותן הסדרות באיכות HD, ולא מעט אנשים יכולים גם לראות את הסדרות שהורידו בסלון ביתם ולא במחשב.

ספורט וערוצים מסחריים לא תצרוך באינטרנט בדיעבד כמעט אף פעם, אז זה לא בחינם, כי אתה לקוח שבוי.
לספורט, לעומת הערוצים המסחריים, יש קהל שמכור לדבר ולכן יש ערוצים פרימיום HD. כי על ספורט אנשים ישלמו ועל ערוצים מסחריים לא (וכנראה שגם יהיה אסור עליהם לגבות תשלום)

הערוץ הראשון הוא היוצא מן הכלל.
קודם כל הערוץ הראשון התחיל לשדר HD בעקבות המונדיאל האחרון. לא יודע אם מבחירה חופשית או שמישהו הכריח את העניין, אבל זה הקטליזטור.
ברגע שהערוץ הראשון כבר רכש מצלמות ושידרג את כל מערך השידור שלו לטכנולוגיית HD, אין הגיון שימנע מהציבור את המשך השידורים בפורמט זה.
כשכמובן, אני מניח שגם לערוץ הראשון אסור לגבות תשלום נוסף עבור שום דבר שיציע.

אז כן, אנחנו לקוח שבוי, וכמו בכל מוצר, אנחנו נמשיך להיות לקוח שבוי עד שתהיה דרך לצרוך HD ממקום אחר, ואז החברות יתישרו.

טל בן יהודה 26 בדצמבר 2013

וואה וואה, המצב עם האישה קשה. תחזיק מעמד, אנחנו איתך.

בכל מקרה, נקודות טובות לגבי ההבדל בין הספורט לערוצי הסדרות (והסרטים) ולגבי מה שניתן לצרוך מחו"ל… אין ויכוח.
לספורט באינטרנט אפשר להוסיף שלא צורכים בדיעבד, אלא ממש קשה לקלוט שידור חינמי איכותי (דגש על חינמי), כזה שגדול בחלון של 4 אינץ' שלא ייתקע לך כל 7.2 שניות גם אם אתה מחובר ל-100 מגה אינטרנט!!!!!

אזי 26 בדצמבר 2013

כבל תת ימי יש לך? :)

אני לא צורך ספורט חינמי באינטרנט, זה בלתי נסבל בעליל.
את הכסף שאני חוסך על פסיכולוג ואופטומטריסט אני משלם לצ'רלטון.

כן עשיתי לתקופת ניסיון את ה NBA League pass וזה דבר פשוט מדהים בכל קנה מידה.
אבל אני לא רואה מספיק NBA בשביל באמת לשלם על זה.
מי שכן רואה NBA – זה מומלץ בחום.

אחד 26 בדצמבר 2013

אם אתה כמעט ולא צופה בערוצים 10 ו2, למה מפריע לך שהם לא משדרים בHD?

וחבל שאתה מזלזל בערוץ ה1, היחס בין התוכניות האיכותיות המשודרות בו לבין הגרועות גבוה בהרבה משל הערוצים המסחריים(גם אם זה לא אומר הרבה).
למעשה, פרט לכדורסל ישראלי אני חושב שהם כלל לא משדרים זבל בשעות הפריים טיים.

טל בן יהודה 26 בדצמבר 2013

הצחקת אותי בסוף.

בגדול, אני חושב שחלק מהעניין שאני לא רואה את הערוצים הללו (בעיקר ערוץ 10), היא מהסיבה הזו. מעדיף שלא לאמץ את העיניים שלי.

בנוסף, חלק מהתכניות שכן נכנסים ל"יד אחת" שלי, הן תכניות ארוכות… באמת שאני מרגיש זלזול שב-2014 הן לא משודרות כראוי.

משיח 26 בדצמבר 2013

חזק

אלון רייכמן 26 בדצמבר 2013

בשורה התחתונה – העניין של ה-HD קריטי במיוחד בשידורי ספורט. אני כבר מתקשה לצפות במשחק כדורגל או כדורסל בערוץ שאינו HD. הכל נראה מטושטש פתאום.
גם את מכבי כדורסל ביורוליג אני רואה בספורט 5 HD ולא בערוץ 10 ומרוויח פעמיים. גם רואה באיכות וחדות וגם מדלג על השידור של יורם ארבל.

אסף 26 בדצמבר 2013

כששהיתי בווגאס, בטלוויזה במלון היו מאות ערוצים, 90% מהם היו בHD.
ואגב HD אמיתי לא כמו פה שנותנים לך תוכן SD ועושים לו UPSCALE

עורב סגול 26 בדצמבר 2013

ספר לנו עוד על זה
(על הערוצים בווגאס, לא על ה upscale)

אזי 26 בדצמבר 2013

אגב HD
סמסונג התחילה לפרסם בארץ מסכי UHD ultra high definition
מה שאומר 4000 פיקסלים לאורך המסך ולא 1080 כמו שיש ב HD (או ב720 כמו שיש בשידורים של הוט, שלא משדרים HD מלא)

מעניין אם יש חברות כבלים בארה"ב שתומכות בפורמט הזה, או שמדובר כרגע רק על תוכן שמשודר ממחשב לטלווזיה.

איתן מסוארי 26 בדצמבר 2013

מעל 1080 בטלויזיה, עין אנושית לא יכולה לקלוט. זה חארטה בארטה.

עורב סגול 26 בדצמבר 2013

תלוי במרחק הצפיה

איש הפח 26 בדצמבר 2013

קודם שערוצים 2 ו 10 יתחילו לשדר ב פורמט של 16:9 אחרי זה נדבר על HD.

MJ 26 בדצמבר 2013

הדבר שהכי קשה זה לזפזפ מפוקס ספורטס בHD לmetv בימי ראשון. לפני שהיה לי HD זה עוד היה נסבל, היום זה כבר לא אפשרי

טל בן יהודה 26 בדצמבר 2013

וואו.
פגעת בול עם האבחנה הזו…

המשחק ב-METV חייב להיות כל כך יותר אטרקטיבי כדי שאבחר בו כמשחק הראשי מבין השניים.
מיותר לציין שפוקס זוכה אצלי ברוב ערבי ראשון.

עורב סגול 26 בדצמבר 2013

עוד יתרון של ה Game Pass

MOBY 26 בדצמבר 2013

ואאוו מה שאני מפספס…..
לי עוד יש טלוויזיה "עבה" כזו שלא נופלת על ילדים אם הם נשענים אליה וללא עגינה לקיר.
אין לי גם את הצבע האדום כל כך בטלוויזיה וזה יתרון גדול לירוק כמוני.
משום מה הטלוויזיה מסרבת להתקלקל ואני להשתדרג.
אבל זה מונע ממני גם את התסכולים הללו.

אלון רייכמן 27 בדצמבר 2013

MOBY אתה זן נכחד. הגיע הזמן לשדרג!

ניינר 26 בדצמבר 2013

העתיד כבר כאן – nfl gamepass
חויית הצפייה האולטימטיבית לחובבי ספורט. ועוד כשמדובר בספורט המרתק מכל ניתן לומר שזהו הטופ של שידורי הספורט

עורב סגול 26 בדצמבר 2013

לעזאזל, אני שונא להסכים איתך

ויתרת על המרדף אגב?

ניינר 26 בדצמבר 2013

אני אהיה רגוע רק כשאראה בגיים פאס את העורבים הסגולים נבעטים הביתה. מאמין שזה יקרה כבר השבוע ואז נוכל לעשות סולחה :)

עורב סגול 26 בדצמבר 2013

Damn
הבעיה שלי איתך שגם אחרי שנעוף השבוע, אשמח לראות הארבו ובולדין חוגגים עם עוד לומבארדי.

Shmuel 26 בדצמבר 2013

אם אני לא טועה החוק בארץ מחייב שכל שידור HD חייב בשידור SD גם. כלומר, לא ניתן לשדר תכנית ב-HD אם אין ערוץ (או שהערוץ עצמו מזהה אם יש לך ממיר מתאים ל-HD או לא) SD שמשדר את אותה התכנית.
לכן יש ספורט1 HD בנוסף ל-ספורט1+2 .

השאלה האמיתית היה מתי יפתחו את שוק הטלויזיה כמו שעשו עם הסלולר והאינטרנט…

טל בן יהודה 26 בדצמבר 2013

אתה מחדש לי עם החוק הזה…

אבל אפילו אם הוא נכון, אין מניעה, כפי שציינו לא מעטים מעלינו בתגובות, שלמי שיש ממיר שתומך בטכנולוגיה, יקבל את הערוצים הללו ב-HD, ולמי שלא… יקבל אותם באיכות רגילה.

עורב סגול 26 בדצמבר 2013

ושוב, לערוצים הללו מספיק כח פוליטי לשנות את החוק הזה לו היו רוצים זאת

עורב סגול 26 בדצמבר 2013

נדמה לי שיש איזה בעייה רגולטוריתשמונעת מערוצי 10 ו 2 לעבור לשדר ב HD. מצד שני אם הם היו חושבים שזה יכניס להם עוד שקל הם היו דואגים לפתור אותה.
באביב 2009 היינו במלון קטן ליד הטיימס סקוור, והיה שם מסך HD טיפה גדול מהחדר. היכולת לראות את החתכים מהגילוח בפנים של קובי בראינט כשהוא עולה לדאנק, שכנעה אותי להוציא סכום עתק באותם ימים, ומאז טני מכור.
מצחיק אותי שתמיד יורדים על איכות השידורים של ערוץ 1 כשהם היחידים שמשדרים HD בין הערוצים הפתוחים.

שלומי 26 בדצמבר 2013

זה בגלל שהערוץ הרגיל שלהם תת-רמה. כואבות לי העיניים, לא מטאפורה, ממש כואב פיזית, כשאני מזפזפ ונתקל בערוץ הזה. תנסה פעם לצפות במשחק המרכזי ב511 ואז לעבור לערוץ הרגיל ותיווכח.
גם הHD שלהם ושל יס/הוט הוא לא HD מלא, זה בעצם 720P או 1080i למי שמבין יותר. זו לא איכות השידור שאפשר להשיג באינטרנט או בחו"ל.

אחד 26 בדצמבר 2013

גם באינטרנט ובחו"ל זה 720p.

איתן מסוארי 26 בדצמבר 2013

כל המאמר היה שווה בשביל המשפט:"…כמו שצמחונים וטבעונים הם אנשים שביסודם לא אוהבים לאכול." – ענק!

הבעיה מתחילה ונגמרת בריכוזיות (גיל שלי… הנחתה?). בעלי הערוצים הגדולים 10 ו – 2 החליטו שלא מתאים להם להשקיע כסף ולכן מאחורי הקלעים (לכאורה/אולי/לדעתי – בכל זאת אני עם שם מלא פה) עשו יד אחת – יענו קרטל. כמו שגרייזס ציין למעלה, מספיק שערוץ 10 מתחיל לשדר ב – HD הוא לוקח הובלה.

אני מאוד מרוצה מזה, ככה עוד יש סיכוי שאנשים יראו ערוץ 1 ולא ינוונו את המח. ערוץ 1 מתגלה מיום ליום כהפתעה מרעישה – או שאני מזדקן.

לגבי שידורים באינטרנט, זה האם אמא של לוביסטים וחכ"ים מושחתים. הנה לכם סנריו:
שידורי יס/הוט לא מעניינים אותי. מבחינתי רק ערוץ אחד וערוצי הספורט. את ערוץ אחד אפשר לקלוט עם עידן פלוס. אבל אין לי ערוצי ספורט בנפרד…

ועכשיו נשאלת השאלה מה עם האינטרנט? למה אין גוף שמשדר מתוך הבאקבון של ישראל? יותר מזה… netflix.com חסום לתושבים שהם לא אמריקאיים. למה אין netflix ישראלי? הטכנולוגיה קיימת. מי שחוסם את העסק זה המון גופים בעלי אינטרס. ומי שאמור להגן עלינו כרגע נמצא בהארוורד או שהוא כבר חזר… (הלו… כחלון… תשלים את המשימה…).

שידורי אינטרנט אמורים להיות זולים. אין טכנאים ואין תמיכה בממיר וכדו'. כל מה שצריך זה חיבור של 2.5GB עובד. בהתחלה נחבר מחשבים, אחר כך הם כבר יהיו מובנים בתוך הטלויזיה (מה שכבר קורה היום חלקית). HD? שום בעיה היום… אפילו Youtube מאפשר את זה.

מאשקה 26 בדצמבר 2013

גולדה מאיר לא מנעה את הופעת הביטלס בארץ,
מי שמנע הוא היה שר החינוך של אז, האבא של ח"כ לשעבר יוסי שריד.
גולדה מאיר עשתה דברים הרבה יותר גרועים בהיסטוריה שלנו, לבד מאי הופעת הביטלס כאן.

עוד מתן אחד 27 בדצמבר 2013

חוץ מליגה ישראלית אני צופה בכל השידורים באיכות h.d במרשתת…
מומלץ לכולם על תוכנת sopcast יש לה הרבה אתרים שונים ששולחים לה שידורים ב-h.d

גם את הליגה הישראלית אני רואה במרשתת פשוט באיכות גרועה כצפוי מכדורגל ישראלי…

גיסנו 27 בדצמבר 2013

סופקאסט הפכה להיות בעייתית, חסמו את השידור שלה בהמון שרתים (מטעמים חוקיים אני מניח). לפני זה בהחלט היו שידורים נהדרים באיכות מדהימה.

אפשר לתפוס שידורים באיכות לא רעה גם בשידורי פלאש שיושבים בדפדפן, ואפילו במגוון שפות (הספרדים/דרום אמריקאים הם האהובים עלי, אחריהם הצרפתים ואחריהם האנגלים. האמריקאים נוראיים בכדורגל).

גיסנו 27 בדצמבר 2013

הבעיה היא לא רק ערוץ2 וערוץ 10 שיורקים לנו בפנים.

הבעיה עם כל שירותי הטלוויזיה (הוט ויס) לכל אורכם ורוחבם.
טלוויזיה זה נחמד אבל בימינו ממש לא הכרחי. אני רואה המון סדרות בערוצי סטרימינג או שפשוט מוריד באיכות HD מה שחשוב לראות באיכות טובה (סדרות כמו דקסטר והומלנד או סרטים כיף לראות ב HD, קומדיות ומצויירים למיניהם זה פחות קריטי).

שידורי ספורט באיכות לא רעה (בשביל HD צריך פס מאוד רחב) אפשר למצוא בלא מעט אתרים. ועם שדרים שעדיפים בהרבה על אלו הישראלים (מלבד ליגה ישראלית, שם אין ברירה). ואם זה משחק ממש חשוב – אז אני הולך לפאבים (בתור תל אביבי נטול ילדים זה יותר פשוט, מניח שזה בעייתי יותר למי שלא גר באזור מרכזי ו/או יש לו ילדים בבית). מעדיף לשים 250 שקל בחודש על בירות בפאבים מאשר לשלם אותם לגנבים מהוט, יס, ספורט5 וצ'רלטון. למהדרין – אפשר לעשות league pass גם ל NBA וגם ל NFL, אפשר גם לקנות שרת פרוקסי שנותן לך כתובת IP אמריקאית ואז גם לעשות מנוי לנטפליקס בלא יותר מ 15 דולר לחודש.

המחירים פה לא מידתיים בעליל ופשוט לא שווים את התמורה. אין לי מה לשלם 300 שקל בחודש בשביל לראות שידורים חוזרים של סדרות שאני מכיר, סרטים שכבר ראיתי, כמה משחקים בודדים בחודש ועוד 89 ערוצים שלא מעניינים אותי. כשגרתי בצרפת לפני כמה שנים שילמתי 30 יורו בחודש על אינטרנט מהיר, טלפון קווי (שאפשר להתקשר בחינם לטלפונים קויים במשהו כמו 80 מדינות בעולם כולל ישראל) וחבילת כבלים בסיסית עם ממיר HD.

בשירותי הסלולר, ברגע שאנשים התחילו להביא מכשירים מארה"ב, ותקשורת ה 3G וה WI-FI התקדמה מספיק בשביל שאפליקציות כמו וואטסאפ, סקיים ו-וייבר יוכלו להחליף את שירותי הטלפוניה ובשיתוף הרגולציה לא נותר לחברות אלא להוריד מחירים. כל עוד אנשים לא יתחילו לוותר על חיבור הטלוויזיה בבית ולהשתמש באינטרנט כדי לצרוך תוכן, המחירים יישארו גבוהים, ה HD יישאר אופציונלי ויקר בחלק מהחבילות ובעיקר נמשיך להרגיש שמשתינים עלינו וקוראים לזה גשם.

אדום 29 בדצמבר 2013

אנקדוטה – לפני כ 5 שנים, כששהיתי בארה"ב רבתי, הייתה פרסומת לחברת כבלים בטלוויזיה שסיכמה הכל במשפט אחד – "פעם, כאשר קנית טלוויזיה צבעונית, לא היית צריך לשלם על ערוצים צבעוניים. אז למה שתשלם על HD"?
טוב, משפט ושאלה. בכל מקרה, זה היה לפני 5 שנים בארה"ב. מתי זה יגיע אלינו?

Comments closed