מי הקבוצה הטובה יותר?

התשובה בפנים. כנסו בשביל ספויילרים

mac-mil

בשיעור הראשון, בשבוע הראשון, בשנה הראשונה של התואר הראשון שלי, לפני קצת למעלה מעשור, מתרגל מקורס מסוים דיבר איתנו קצת על "מה זו עבודה אקדמית". אחד מהמשפטים שאמר נצרבו משום מה במוחי עד עצם היום הזה.

וכך אמר הבחור, "עבודה אקדמית אינה סרט מתח. אתה מציג בקצרה את התוצאות ומסקנות המחקר שלך כבר בפתיחה, בחלק של המבוא."

אז אמנם הטור הזה לא יתקרב לאורך (וכנראה שלא לאיכות) של עבודה אקדמית, ואיני כותב כאן סרט מתח, אבל הנה, כבר בחלק הראשון שלו, אתם תקבלו את התשובה לשאלה שמוצגת למעלה בכותרת.

והתשובה היא… *תופים*: זה בכלל לא משנה *מצלתיים*.

*

אני מניח שגם אתם נתקלתם בימים האחרונים במשפט הבא: "מילאנו הייתה טובה יותר ב-78 דקות מתוך ה-85, בפער דו ספרתי". אני נתקלתי במשפט הזה, כמו גם במשפטים כמו "מילאנו בבירור קבוצה טובה יותר ממכבי", מפרשנים שונים באמצעי המדיה, לא מעט.

זה בלט יותר במהלך ומאז המשחק השני במילאנו, אבל הנראטיב של "מי הקבוצה הטובה יותר מבין השניים" החל קצת לפניו. משום מה, פתאום חשוב לכולם (או לפלח מאד מסוים של אוהדי ספורט), להדגיש את העובדה הזו. תמוה משהו.

אני כותב "תמוה" מסיבה פשוטה. ממתי העובדה שיש "קבוצה טובה יותר" בהתמודדות מסוימת משנה משהו? ממתי "הקבוצה הטובה יותר" מבטיחה ניצחון או התקדמות הלאה? והכי חשוב, ממתי לעזאזל יש "מגיע" בספורט?

*

אם "הקבוצה הטובה יותר" היה משנה משהו, אז אולימפיאקוס לא הייתה אלופת אירופה בשנתיים האחרונות. ב-2012 זו הייתה בבירור צסק"א (עם קירילנקו), ושנה שעברה זו הייתה בבירור ריאל מדריד.

עוד? חשבתי שלעולם לא תבקשו. אם יש ויכוח לגיטימי על הפועל חולון, מכבי ת"א הייתה קבוצה טובה יותר משתי האלופות האחרות שניצחו אותה בגמר גביע הליגה ע"ש אבנר קופל. אני מניח שאוהדים כאלה או אחרים ירצו לחלוק עלי, אבל מדובר כמעט בעובדות אובייקטיביות.

(נו טוב, מכיוון שזה כנראה יגיע, הערת צד קטנה והכרחית. מתוך שישה משחקים בין מכבי ת"א ומכבי חיפה בשנה שעברה, או שבעה אם נרצה לכלול גם את משחק ההכנה בינן, חיפה ניצחה במשחק אחד בלבד. אין שום ספק שחיפה ניצחה במשחק הנכון ביותר מבחינתה, ועל כך מגיעות לה כל המחמאות, אבל לומר שהיא הייתה הקבוצה הטובה מבין השתיים יהיה שקר . חוץ מזה, מי עורך משחק אליפות יחיד באולם הביתי של אחת הקבוצות?!)

בואו נמשיך. גביעים למשל, לא הולכים ל"קבוצה הטובה ביותר" בחלק גדול מהמקרים. לא בכדורסל ולא בכדורגל.

לא חובה להישאר בתחום מכבי ת"א או הכדורסל האירופאי. בטורניר הכדורסל מכללות האחרון של ארה"ב, זכתה ידידתנו קונטיקט. לפני הטורניר, הם דורגו במקום ה-21 על ידי שני הדירוגים הנחשבים ביותר (AP ו-USA Today). כלומר, היו 20 "קבוצות טובות יותר" ממנה.

אין ספק שהכרעה בסדרה ממזערת את הסיכויים של הקבוצה הפחות טובה לנצח, וכשההכרעה במשחק אחד, הכל יכול לקרות (ואכן לפעמים קורה). אבל גם סדרות לא מבטיחות שהקבוצה הטובה ביותר תנצח. רק תשאלו את המיאמי היט של 2011 שהפסידה לדאלאס בגמר (שדורגה שישית במערב בתחילת הפלייאוף).

אבל למה ללכת אחורה ל-2011. בגמר של שנה שעברה, בין מיאמי לסן אנטוניו, אני לא חושב שהקבוצה הטובה יותר ניצחה. זה בעיקר כי אני לא חושב שהייתה קבוצה טובה יותר. אני חושב שמיאמי וסן אנטוניו של שנה שעברה היו הקבוצות הכי שוות שיכולנו לקבל. תיקו. שוויון.

הניקס עלו לגמר ה-NBA בעונת השביתה של 98/99 מהמקום השמיני במזרח. יוסטון זכתה ב-1995 באליפות מהמקום השישי במערב. ואתם בטח זוכרים איך דנבר ניצחו בחמישה משחקים את סיאטל ב-1994 וגולדן סטייט ניצחה בשישה משחקים את דאלאס ב-2007 (שתי מדורגות אחרונות במערב שניצחו בסדרה את המדורגות ראשונות).

וזה לא רק כדורסל. בייסבול הוא אחד מענפי מהספורט עם הפלייאוף הכי רנדומאלי שיש. מ-1994 לדוגמא, יש לנו חמש אלופות שהעפילו מהמיקום של ה-Wild Card (כלומר, לא סיימו בראש בית אלא בטבלת "כל שאר הקבוצות"). חמש קבוצות "ווילד-קארד" נוספות העפילו לסדרת האליפות ולא זכו בה בסוף.

אני לא אשעמם אתכם יותר מדי עם הוקי. רק אציין שלפני שנתיים, בעונת 2011/2012, הלוס אנג'לס קינגס זכו באליפות כשהם דורגו במקום השמיני והאחרון במערב.

אז אני חייב לשאול שוב, מה לעזאזל הקשר בין "הקבוצה הטובה יותר" לבין התוצאה בסדרת ההצלבה של מכבי ת"א לארמאני מילאנו, תהיה אשר תהיה?

*

אז עכשיו שהבהרנו של"קבוצה הטובה יותר" אין שום קשר לתוצאות שעל המגרש, הרשו לי לחלוק על הנחרצות שבה הקביעה המדוברת מוגשת.

כראיה הראשונה שלי, אציג את התוצאה בסדרה עד עתה. אם אתם לא עוקבים, התוצאה היא עכשיו 1-1 בתום שני משחקים. לא 2-0 מילאנו, אלא 1-1. כלומר, מכבי ת"א ניצחה משחק אחד וארמאני מילאנו ניצחה משחק אחד.

הלאה. כראיה שנייה שלי, ארצה להציג את המיקום הפיסי של שני המשחקים. נדמה לי שהאנשים שטוענים בכזה ביטחון שמילאנו היא הקבוצה הטובה יותר, מתעלמים קצת מהעובדה ששני המשחקים נערכו ב… מילאנו. המממממ… חשוד משהו,  אבל נמשיך.

כראיה שלישית שלי, ברצוני להציג, באופן לא מפתיע, את השתלשלות האירועים במשחק הראשון שבו מכבי ת"א ניצחה. הטענה המרכזית של "מחנה מילאנו" היא שהאיטלקים היו טובים יותר במשך 38 דקות. או אולי בעצם נכון יותר לומר, 38 דקות וחצי.

הנה הבעיה עם הטענה הזו: כדורסל משחקים במשך 40 דקות, וסליחה על הקלישאתיות. ואם אין הכרעה, אז משחקים עוד חמש דקות. ואם אין הכרעה, אז משחקים עוד חמש דקות. וכך הלאה.

מילאנו לא הייתה טובה יותר במשך ה-40 דקות הללו, ואם מכבי קלעה יותר נקודות ממנה, ושלטה במאני-טיים בצורה חכמה ויעילה, אז טענת ה-38 דקות וחצי רלוונטית כקליפת השום.

סיבה מרכזית להפסד של האיטלקים במשחק הראשון, מעבר לעבירה הבלתי ספורטיבית הנהדרת של מלי ותצוגות קלאץ' אדירות של היקמן ורייס, היא החטאות העונשין של האיטלקים כששחקניה היו עסוקים בלמנוע בריחת שתן.

מכבי הפסידה השנה כמה משחקים מסיבות שונות, בינן תצוגות עונשין מחפירות של שחקניה. הפעם מכבי התעלתה (18 מ-18 לרייס והיקמן) והצד השני לא. גבירותיי ורבותיי, קבלו את… חלק מהמשחק.

עצם זה שג'רלס והאקט החטיאו זריקות עונשין קריטיות שהיו סוגרות את המשחק, אומרות משהו על טיב הקבוצה שלהם. ובואו לא נשכח את לנגפורד, השחקן שלפי התקשורת הישראלית הוא מייקל ג'ורדן השני, שיכול היה לנצח את המשחק מהקו. לנגפורד לא ביצע את מהלך הכדורסל הדרוש, והאיטלקים הפסידו. שחקני מכבי כן ביצעו אותם, והם ניצחו.

אם נחזור אחורה לנס הצהוב הקודם, ז'לגיריס ניצחה את מכבי בליטא והייתה טובה ממנה בנוקיה במשך רוב המשחק. האם ז'לגיריס הייתה קבוצה טובה ממכבי ת"א ב-2004? חייבים לתהות האם הקבוצה הנכונה זכתה באליפות אירופה לפני עשור.

הנה מצב היפותטי מעניין (או לפחות כך אני חושב). בסדרה של שישה משחקים, הקבוצה שניצחה ארבעה מהם, עשתה זאת בנקודה אחת בלבד (כל משחק), אחרי משחקים צמודים בהן דווקא היריבה הובילה עד לדקות הסיום, אבל בשני המשחקים שהפסידה, עשתה זאת בתבוסות של 20 הפרש. מי הקבוצה הטובה יותר?

אם נלך לפי התיאוריה שמעמידה את מילאנו כקבוצה הטובה יותר עד עתה, התשובה לא בהכרח תהיה זו שניצחה ארבעה משחקים ואת הסדרה.

*

שופטים מכובדים, ברצוני להדגיש ששלושת הראיות שהובאו כאן אינן באות לומר שמכבי ת"א קבוצת כדורסל טובה יותר ממילאנו. ההפך הוא הנכון, אנחנו בסנגוריה מעריכים בזהירות שמילאנו כנראה באמת קבוצת כדורסל טובה יותר ממכבי. אבל כל מה שאנחנו מבקשים מכם, אדונים מכובדים, היא שתחכו עם הנחרצות שלכם קצת.

חכו שהאיטלקים יצטרכו לשחק בהיכל הפרוות והרולקסים המפורסם בתל אביב. חכו שהם יצטרכו להפגין אחוזים גבוהים ב-25-30 זריקות מעבר לקשת באולם חוץ. חכו לרוח הגבית שנלקחה מהקבוצה הראשונה ועוברת עכשיו לשנייה. חכו שהלחץ של הקבוצה שמארחת את הפיינל פור יעלה ויבוא שוב.

אם מכבי תעלה בסופו של דבר לפיינל פור, ולא משנה הדרך, אפשר כבר מעכשיו לראות שהמסגור יהיה "למרות שהיא הקבוצה הפחות טובה". כי אם יש משהו שאנחנו הישראלים מצטיינים בו, זה לא לתת לעובדות בשטח לבלבל אותנו.

בראבו אולגה!
וכמה הערות אחרי נוריץ'

37 Comments

MOBY 20 באפריל 2014

כמה נשמות טובות מבית ומחוץ מחרחרי ריב ומדון . אני לא כלכך עוקב איפה שוחחו הנשמות הטהורות על הקבוצה הטובה יותר?
חוץ מזה שסבוניס הוא אחד הגדולים ואני לא מתבייש לשים אותו עם הגדולים ביותר בכל הזמנים. חבל רק שהגיע לנבא בלי בירכיים כלל וגב כואב אחרת להאקים היתה עבודה קשה יותר להפוך לחלום שהוא. ולכן הקבוצה ההיא היתה לטעמי בשנה ההיא טובה יותר. זה ששארפ החליט אחרת. גדול עלי.

איציק 20 באפריל 2014

אתה לא מתבייש, סבוניס זה שחקן שמשהו 17 נמוך ממנו עשה לוח בית-ספר באוסישקין (אלה אם המשחק שוחק במקום אחר). איך הוא ואלג'ואן בותה נשומה. אם כך, אז הבחור משדרות שלוש מדרגות מעל שניהם :-)

MOBY 20 באפריל 2014

כי ראיתי אותו בשיאו בהרבה משחקים בקבוצות והנבחרות. גם בלי בירכיים וגב הוא היה אחד הסנטרים הטובים בנבא בתקופתו.אם רק היה מגיע לשם בגיל 22-23 היה יכול ללמד חלק מהסנטרים איך מרכזים מעמדת הסנטר ברור לי שזה משחק בנדמה לי.
לגבי השדרותי גם תרנגול עיוור…. והוא בהחלט אחד שמיצה כל חלקיק של כשרון. ענק (אבל החיפאי יותר).

איציק 20 באפריל 2014

אני מסכים עם כל מילה, ולראות מה עשה נגד נבחרת ארה"ב (ההיא עם האדמירל לפני שהגיע למקצוענים) אומרת הכל.
ונגד השדרותי עוד יצא לי לשחק כשעוד שיחק בשדרות. לא רק שחקן, גם בחור נהדר… ואני חב לו את חיי…

צרפתי 20 באפריל 2014

אכן עבודת גמר לתפארת… מתחילים עם המסקנה, איתה אני מסכים לחלןטין (נאנטר, אלופת צרפת בכדורסל, החלה את הפלייאוף, לפני שנה, במקום השמיני) ואז כורתים יערות שלמים לביסוסה…

לא משנה 20 באפריל 2014

אם זה לא משנה, אז למה לכתוב על זה 2000 מילה?
ד"א, אתה לא אוהד פוטבול גדול (חוץ מטיבו), אבל סופרבול 42

טל בן יהודה 20 באפריל 2014

הייתה פסקה קצרה שירדה בעריכה על כך שבפלייאוף של פוטבול, מטבע הדברים, דברים מן הסוג הזה קורים בערך פעם בשבוע…

סופרבול 42 זה כמראה מקרה הדגל שבו רוב האנשים ייזכרו בו ראשון. אבל לסופרבול של אריזונה – פיטסבוג, אריזונה הגיעה אם אני לא טועה כווילד-קראד.

ובולטימור של שנה שיברה שבהחלט לא הייתה הקסוצה הטובה ביותר… רחוק מכך.

יש אינספור שדוגמאות כאלה… וכן, עדיין רוצה לראות את טיבו מפסיד :)

עורב סגול (בעל 3 עיניים) 21 באפריל 2014

קבוצה שמנצחת באופן משכנע כל אחת מהקונטדוריות היא הקבוצה הכי טובה

גיל שלי 20 באפריל 2014

בסופרבול 42 ניצחה הקבוצה הכי טובה

גיא זהר 20 באפריל 2014

חחח. אני מת על גביע הליגה על שם קופל. ומה עם אלופת הסופרוליג? נחשיב את זה כחצי גביע? ואלופת גביע הליגה על שם ברתולומיאו נשמע טוב? או שאולי נזכיר את שני הנצחונות הטכניים ב77? יאללה שחרר

ישיק 20 באפריל 2014

באמת לא ברור לי איך קבעו את זה. חוץ מזה, מה זה אומר שמילאנו שיחקה טוב יותר במשך 78 דקות? המחצית השנייה במשחק השני הייתה כמעט בשויון מוחלט. אז אפשר להגיד שמילאנו הייתה טובה יותר ב20 דקות האלה? אני דווקא הייתי יותר אופטימי אחרי המשחק השני. מכבי הצליחה לטפל בבעיה הכי גדולה שלה מהמשחק הראשון(הריבאונד) ולמעשה הפסידה את המשחק באחוזים מהשלושה(מכבי קלעה רע עם סביבות 20 אחוז ממה שאני זוכר ומילאנו 46 אחוזים). בדיוק מסוג הדברים שצפויים מאוד להשתנות במשחק בבית. לדעתי אם אותו משחק בדיוק יתפתח בתל אביב, מעבי היא זו שתנצח הפעם.

MOBY 20 באפריל 2014

מצידי שתשחקו הכי טוב בליגה.רק שבסיכומם של שני המשחקים (אם נפגש בגמר) שתפסידו.
באמת שערורייה שמשחקים בבית של האלופה, הכי חלם שיכול להיות. הדון נרדם בשמירה. הרווח כולו שלנו ושל קוזיקארו :)

רועי 20 באפריל 2014

תופעה ששמתי לב אליה והייתי מעוניין לשתף:
מיטב פרשני ישראל לענייני כדורסל הופכים בזמן סדרות ההצלבה של מכבי לפסיכולוגים בגרוש.
ישנם פרשנים שאני מעריך יותר וישנם פרשנים שאני מעריך פחות אבל בעניין הזה מדובר במכנה משותף שמתחיל מאבי רצון ומסתיים בטל בן יהודה.
כמו כן זו אינה תופעה שמתחילה רק היום, בזכרוני נמצאים פוסטים דומים עוד משנת 2011 ואף אחורה מכך.
נקודה נוספת היא שלעניות דעתי החלק העוסק בפסיכולוגיה או במהות הסדרות ודרך הפעולה בהן הוא כל כך גלובלי שבכיף הייתי יכול להחליפו בכל ניתוח פלייאוף מענף אחר ובגלל שהוא החלק העיקרי בפוסט נשארתי עם בין 30 ל-50 מילה העוסקים בניתוח כדורסל נטו לסדרה.
אשמח אם פרשן כזה או אחר יעזוב את ספרי הפסיכולוגיה ומאחורי הקלעים של ההתנהלות בסדרות ויתחיל להסביר תוך שימוש בנתונים סטטיסיטים מה מכבי צריכה לעשות כדי לקחת את הסדרה.

איציק 20 באפריל 2014

פעמים לקלוע לפחות נקודה אחת יותר.

אביעד 20 באפריל 2014

צודק! התיאור הכי מקצועי ששמעתי לאחרונה.
פעם שאלו את מולי קצורין בתור מאמן הנבחרת אחרי הפסד מה היה חסר להם כדי לנצח, הוא ענה שעוד שתי נקודות כי הנבחרת השניה ניצחה בנקודה(לדעתי בלגיה)… הערכתי אותו בזכות זה… זה עבר לי לאחרונה.

איציק 20 באפריל 2014

אכן, בתקופה האחרונה ביותר מידי משחקים למולי חסרות נקודות.

אביעד 20 באפריל 2014

אתה חד!
קצת בדיחות גסות ואתה יכול להחליף את פיני בערוץ הספורט.

איציק 21 באפריל 2014

דווקא את פיני לא כדאי להחליף. כדאי לללמד אותו לצנזר. הוא אחד מאלו שכן נותן ערך מוסף ולא רק קלישאות, והוא לא צנון מול המיקרופון. חבל שהסוגר שלו לא תמיד נשלט.

גל ד 22 באפריל 2014

איזה ערך מוסף? להגיד "אולי ניקח ריבאונד?" על קבוצה שהסנטר שלה פצוע זה ערך מוסף? לספור איבודים?

תזכיר לי דבר אחד שהפרשן הזה אמר השנה שבאמת דורש הבנה מעל היכולת לצטט סטטיסטיקה יבשה.

עמית זילברבוש 21 באפריל 2014

מכיוון שהמשפט שציטטת צלצל לי מאד מוכר (אהם, אהם) אני יכול רק להוסיף שאולי זה באמת "לא משנה" לתוצאה הסופית כי לעיתים הקבוצה הפחות טובה מנצחת, אבל זה בהחלט משנה כשבאים להעריך את הסיכויים להמשך הסידרה.
אני חושב שהשאלה "מי הקבוצה הטובה יותר" רלוונטית במקרה שפרשן אומר "אני לא רואה את X (סתם לצורך הדוגמא, מילאנו), מנצחת משחק ב-Y (סתם לצורך הדוגמא, יד אליהו).

מאשקה 21 באפריל 2014

כל הפרשנים הם עיתונאים מטעם, כולל אלה והפרשים מהתקשורת הלא כתובה. וזה נכון לא רק לסדרה הזאת של מכבי ת"א מול ארמני מילאנו.
לא בהכרח הקבוצה הטובה יותר מנצחת, בטח לא בסדרת משחקים, במשחק אחד הכול יכול לקרות.
מכבי ת"א יכולה לנצח את שני המשחקים הקרובים בבית, כי היא קבוצה שווה ברמה שלה למילאנו, ושתיהן פחות מריאל מדריד.
זה יהיה קרב בין שני המאמנים, מי יצליח לסדר טוב יותר את הראש של השחקנים שלו במשחקים, ומי יצליח לסדר את הברכיים של סופו.
שיהיה בהצלחה.

שגיא 21 באפריל 2014

הפועל חולון באמת היתה קבוצה טובה יותר ממכבי באותה שנה. מכבי של השנים האחרונות מתמחה בלהעמיד קבוצות עם תקציב מפלצתי ביחס ליריבות בליגה ועדין לא להיות טובה מהן בהרבה. באותה עונה עם חולון, היא היתה אפילו חלשה יותר.

ג'וני 21 באפריל 2014

החילופיים ההזויים של בלאט גרמו העונה למכבי לא להיות לא יציבה .בעצמו הודה שהוא וויתר על המשחק הראשון שהוא הוציא את השחקנים שהוא מאמין בהם.
גם מיקי ברקוביץ ודורון ג'מצי האלילים הכי גדולים של הספורט הישראלי היו נעלמים אם היו משחקים תחת בלאט הליצן.
אם בלאט לא מצליח במכבי עם כל התקציב הגדול ,התנאים הבייתיות ,הקהל וכ'ו אז מה הוא כבר יעשה בקבוצה כמו חולון או גליל עם תקציבים נמוכים? קטש ודורסמן הצליחו יותר .סביר להניח שהיה מתמודד איתם בתחתית כי מה לעשות שבלאט הוא עוזר מאמן ולא מאמן.
שחקנים לא סופרים את בלאט
כל אחד עושה מה שהוא רוצה ולכן אין שיטה
שחקנים מסתמכים על הכישרון שלהם כמו רייס והיקמן שלוקחים עליהם את המשחק שהקבוצה לא פוגעת.
פעם מנצחת ופעם מפסידה
ככה נראית העונה של מכבי
העיקר שבלאט גונב הדע לוקח על עצמו את כל הקרדיט בניצחונות .

בליגה המקומית להפועל ירושלים מגיע לזכות באליפות.

יואב הצהוב 21 באפריל 2014

גנב הדעת היחיד פה זה אתה. תזכיר לי בדיוק איך הסתיימה הקדנציה של קטש במכבי? חתיכת דמגוג כפוי טובה. יש לך את המאמן כנראה הכי טוב באירופה על הקווים ואתה מעז לבוא בטענות. עלק "פעם מנצחת פעם מפסידה"- לך תבדוק קצת סטטיסטיקות לפני שאתה כותב כל שטות שנמצאת לך בראש.
אוהדים כמוך הם הסיבה שתרבות הספורט שלנו נראית ככה. יש ביקורת לגיטימית, ויש את זה. קצת כבוד לאחד המאמנים הכי גדולים שהיו פה.

trailblazer 22 באפריל 2014

לא שאני תומך בהשתלחות בבלאט(שגם אני מחזיק ממנו מאוד),רק חשוב לי להזכיר שהקדנציה של קטש במכבי ת"א הסתיימה בסבוטאז'.

חדש בשכונה 21 באפריל 2014

וואו כמה אמוציות נגד בלאט!? שחקנים לא סופרים אותו, ליצן. מה עוד? משהו אישי שלא ידענו?

עורב סגול (בעל 3 עיניים) 21 באפריל 2014

לו רק היה לו קלעי קלאץ כמו גמצי

MOBY 22 באפריל 2014

גמגי למיטב זכרוני

ד"ר א. 21 באפריל 2014

הסיפור של הסדרה, בינתיים, הוא אחוזים משלוש.
בטופ16 עמדו אחוזי שתי הקבוצות על טיפונת יותר מ-40. אם נשקלל מאזני הנקודות של שתי הקבוצות במשׂחק השני בסדרה לפי 40%, הפער עומד על בערך 17 נקודות לטובת מכבי. זה היה מספיק לנצח, אפילו בלי לחשב פנימה קריסות מנטליות.

אבל מילא זה. אילו השלשה של פניני במעבר נכנסת – והיא היתה פנויה למדי, והוא היה צריך לקחת אותה – סיכוי לא רע שמילאנו מתפרקת, והמשך הסדרה לפרוטוקול.

ד"ר א. 22 באפריל 2014

והיום קלענו אנחנו באחוז נמוך מהרגיל, ומילאנו באחוז תת-קרקעי. שקללו את שתי הקבוצות ל-40%, וצריך להוסיף בערך 14 נקודות לאיטלקים.

כל הסדרה הזו תקום ותיפול על שלשות.

no propaganda 22 באפריל 2014

מאוד לא מסכים עם הפוסט.
1. מכבי קבוצה טובה יותר ממילאנו לדעתי. אבל אם תפסיד לה אז דעתי הייתה לא נכונה.

2. למעט דברים שקשורים בטעויות שיפוט חמורות שמטות משחקים לצד כלשהו, מי שמנצח הוא מי שטוב יותר. מיקומים במערב או בטופ 16 או בכל מיני מקומות אחרים לא קשורים למי טוב יותר מתחרות שיש לה שיטה והמטרה היא לנצח. כשאתה אומר שמכבי ניצחה את חיפה ב6 מ7 משחקים אתה מתעלם מחשיבותם של אותם משחקים וכאילו מוחק את העובדה שלהגיע למשחקים החשובים מפוקסים ובכושר הכי טוב שאפשר הוא חלק אינטגרלי בעניין.

3. אני גם מאוד לא אוהב סדרות ואפילו שני משחקים בית וחוץ זה בעייתי זה מונע ממאמנים לנצח ע"י מציאת בעיות ספציפיות אצל היריבה. דוגמא מצויינת לכך הייתה השנה במוקדמות לידת האלופות. סלטיק שיחקה מול שחטאר קרגנדי והפסידה את המשחק הראשון בחוץ 2:0 בגלל שמאמן קארגנדי מצא בעייה אינהרנטית בעמידה של סלטיק בהגנה. במשחק השני המאמן של סלטיק ראה מה הבעיה ותיקן ובלטיק ניצחו 3:0 ועלו. אז נכון שסלטיק הייתה מנצחת 9 מ10 משחקים נגד שחטאר אבל אם כל המשחקים האלה היו משחקים ראשונים אז היא כנראה הייתה מפסידה 9 מ10.

דור בלוך 22 באפריל 2014

אהבתי את האמירה הכמעט נבואית על נראה איך הם יקלעו ב-30 זריקות מ-3 ביד אליהו.

עוד 40 דקות!

רוקט 88.2 22 באפריל 2014

אבל טל, אני חייב לשאול בשיא הרצינות, למה זה מטריד אותך ?
מכבי ניצחה בשניים מתוך שלושה ומהמעט שראיתי (יצא לי לראות בעיקר את המשחק של אתמול) היא עשתה את זה בצדק ואפילו תוך הוספת ניצחון למיתולוגיה הצהובה. איך שלא תהפוך את זה, 2-1 למכבי ומחר היא יכולה להבטיח את הניצחון בסדרה. מה זה משנה מי טוב יותר ? איך בכלל קובעים את זה ?

טל בן יהודה 22 באפריל 2014

כי אני מטומטם ולא יכול לשלוט בזה.
פשוט מפריע לי שהסיקור מוגזםמנופח בכוונה…
משתדל להצביע על כך כזה המקרה

MOBY 22 באפריל 2014

טל עדכון לגבי הפרשנים?
הפעם המאמן המילאנזי חסר מושג? המאמנים בארץ מכינים את הקבוצה טוב יותר? זה בכלל הקהל המעולה? שחקן ספציפי שהפך להיות ג'ורדן 2?
די מדהים ששני הסנטרים הפותחים שלכם נפקדים ואתם עדיין בועטים, כבוד.
כמובן שלמזלנו מולנו מכבי א לא יכולה לשחק. רוט ודונטה יפרקו אותכם.

טל בן יהודה 22 באפריל 2014

קודם נסיים עם היורוליג, אחר כך נדאג ליריבות המקומיות.
וזה שילוב של הכל, ההכנה של בלאט, המאמן האיטלקי, הקהל, וההחטאות 3 שלהם.

MOBY 23 באפריל 2014

לפחות נזכרו שיש לכם וואחד מאמן…

Comments closed