מילות מפתח: עקביות, ניצחונות, תארים

ההנהלה הייתה עקבית כשהיא הלכה אחרי מה שהיא תמיד הולכת: ניצחון

titles
התמונה: חשבון הפייסוק של מכבי אלקטרה ת"א

 

חשבתם שהמהלך יעבור מבלי שתשמעו ממני? אז תחשבו שוב. הדברים שפורסמו אתמול ב"ידיעות תל אביב" מובאים לכם עם כמה תוספות. תהנו.

*

אני זוכר את השעות המרתקות האלו, אי שם באוגוסט 2000, כאילו הם קרו אתמול. האינטרנט בארץ עדיין בחיתוליו, לקראת סיום הגמילה, התשתיות ממשיכות להתקדם ולהתפתח ותקשורת הספורט המקוונת עדיין לומדת כיצד להתנהג.

פרשת אבי נמני-שלמה שרף שהתרחשה באותו הזמן, הייתה כנראה הראשונה שהתגלגלה ברשת בשידור חי. זו למעשה הפעם הראשונה שאני זוכר את עצמי עובר בין אתרי הספורט ומרפרש את העמודים הראשיים בצורה אובססיבית בתקווה שיהיו כותרות חדשות עם מידע עדכני.

לקצרי הזיכרון, שרף העביר ביקורת פומבית על נמני אחרי שמכבי ת"א סיימה בשוויון שתיים מול הפועל חיפה, במחזור השני של עונת הכדורגל בליגת העל. נמני השיב אש בראיון ל"חדשות הספורט" למחרת ולאחר מכן המאמן השעה את נמני. נעשו ניסיונות פיוס שלא בדיוק צלחו, ונמני החליט להגיע לאימון ביום שלישי בבוקר, כשאף אחד לא יודע מה הולך לקרות.

כנראה שלא הייתי במשמרת בצבא באותו היום, כי אני זוכר את עצמי יושב בחדר שלי מול המסך, רק מחכה לראות האם הוא יעלה לאימון, האם שלמה שרף יקבל אותו, האם זה הסוף של המאמן במכבי ת"א במשרת האימון הראשונה שלו לאחר הנבחרת, ומה לוני הרציקוביץ' (בררר, צמרמורת) יחליט לעשות.

כל כמה דקות עלו עדכונים חדשים, תמונות חדשות, כותרות אחרות ותגובות נוספות, כשכל אחת כזו הצביעה על עוד מפנה בעלילה.

בסופו של דבר, שרף עזב, נמני נשאר. וכולנו קיבלנו באותו היום מעין הקדמה למה שעתיד לבוא. זה היה מרתק לראות כיצד סיקור הספורט בישראל ייראה מעתה והלאה. יותר זמין, יותר מהר, יותר מטורף, והרבה יותר שמועות. וגם דעות.

קאט ל-14 שנה אחר כך, 11 באוגוסט 2014. כמה דקות לפני שתיים בצהריים, אהרל'ה וייסברג מ"ישראל היום" מטיל את הפצצה בעמוד הפייסבוק שלו: דיבורים על כך שפיני גרשון, המאמן המעוטר, יהיה עוזר המאמן של גיא גודס במכבי ת"א.

גבירותיי ורבותיי…

Nuclear-explosion

*

עדכונים, ידיעות, השערות, שמועות, דעות, סטאטוסים, ציוצים, תגובות, טוקבקים ומה לא. המון ציניות, המון קטילות, המון ספקות, המון הומור, המון מילים. כנראה יותר מדי (ואני מבין את האירוניה שאתם נמצאים בתוך עוד טור בנושא).

אני חושב שחבר קרוב שלי, עורך דין במקצועו, בעל מנוי בהיכל נוקיה למעלה משני עשורים, אוהד צהוב שרוף, סיכם את כל מה שנאמר ונכתב בשבע מילים, רק כמה דקות אחרי שהידיעה נחשפה: "שמע, באמת כבר חשבתי שראיתי מהם הכל".

גם אשתי היוותה אינדיקציה טובה לכמה המהלך הזה הזוי. כאחת שבקושי מכירה את הנפשות הפועלות, היא ישבה לידי מול מסיבת העיתונאים ופלטה "זה לא ממש מוזר שהוא חוזר להיות עוזר מאמן?". הנהנתי לחיוב, לא חשתי צורך להוסיף מילה.

לא משנה אם אתם אוהבים את המהלך או שונאים אותו, מאמינים בו או חושבים שהוא פארסה, נמצאים בדעה שמדובר בצעד נכון או מניחים שזו טרגדיה ידועה מראש. ביום שני בצהריים כולנו שמענו את הצליל…

קאבום! פיצוץ אדיר שמקורו בגוש דן נשמע ברחבי הארץ. מכבי ת"א ביצעה מהלך כמעט חסר תקדים שהגיע משום מקום ותפס את כולנו לגמרי לא מוכנים.

*

במבט ראשון, זה לא נראה טוב. גם במבט שני ושלישי. זה גם מריח רע. ואפילו ההרגשה לא נעימה, למהלך יש מרקם של נייר זכוכית. האמת היא שזה בכלל לא משנה אם המערכת סומכת על גיא גודס או לא. הרושם שנוצר כלפי חוץ הוא של חוסר אמון, וכפי שהביטוי המוכר באנגלית אומר – "המראה הוא הכל" (Appearance is everything).

אבל, במבט רביעי זה מתחיל להרגיש מוכר. אז אני מסיט את מבטי לכמה שניות ומסתכל שוב, בפעם החמישית. ואז אני רואה את זה, סופסוף. הנה היא. ההנהלה שאני מכיר. אותה הנהלה ששולטת בספורט הישראלי ונמצאת בצמרת האירופאית כבר ארבעה עשורים וחצי.

תגידו עליה מה שתרצו (כפי שכולם עשו השבוע), אבל דבר אחד אי אפשר לומר עליה, וזה שהיא מזגזגת. חבריי הקוראים, מדובר בהנהלה העקבית ביותר בספורט המקצועני. ישנו רק דבר אחד שעומד באופן בלעדי מול עיניהם: תארים. והרבה. צלחות, פסלים וגביעים נוצצים.

פחחחחחחחח… אתם חושבים שאתם מזיזים לה כשאתם מסתכלים עליה במבט מטיף? כשאתם מנידים ראשכם באכזבה? כשאתם צועקים להם "דוחה"? כשאתם לוחשים לסביבה שלכם "מביך"? הנהלת המועדון מגחכת לכם בפנים והולכת לישון בלילה כאשר היא מחובקת עם עוד גביע אירופה בתנוחת כפית.

45 שנה שמכבי ת"א מתנהגת באותה הדרך. אולי יותר. למרות מה שנדמה לנו, היא אינה מחפשת כל הזמן שיאהבו אותה, שיצדיקו אותה או שיעריכו אותה. היא רק מבקשת שיעריצו אותה ויסגדו לאדמה שעליה היא דורכת. אלו פעולות ששמורות למנצחים בלבד.

הקודקודים הצהובים מבינים טוב יותר מכל מנהל ספורטיבי על כדור הארץ שמועדוני ספורט נמדדים קודם כל בניצחונות. יושר, ספורטיביות ו"משחק הוגן", אלה דברים נחמדים בשביל קבוצות ילדים ונוער. אצלם, ניצחונות מהווים את המטרה הראשונה, השנייה והאחרונה שלהם.

בעוד שהעובדה הזו מקועקעת בבירור על מצחו של שמעון מזרחי כבר משנות ה-70, הפרצופים הנחמדים של הפדרמנים והרקנאטים כנראה מסווים זאת בצורה טובה יותר. אבל שלא תטעו, הם בדיוק כמוהו. הניצחון הוא חזות הכל. 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. זהו גבירותיי ורבותי המכביזם הנודע.

אם יש להנהלה הזו הזדמנות להחזיר מוח-כדורסל כביר כמו פיני גרשון למערכת שלה, היו בטוחים שהיא תנצל אותה. עליהום ציבורי? זניח, "בוטנים", הרי היא כבר יודעת שכולם מתיישרים עם אלופים, וראינו זאת בצורה מזוקקת בחודש מאי האחרון כאשר המדינה שלנו נשטפה צהוב.

*

ביום חמישי, העיתונאי אוריאל דסקל צייץ בטוויטר לגבי המקרה כשהוא ציין ש"זה פשוט עצוב שהנהלת הקבוצה לא הראתה אמון באיש מוכשר, נאמן וצעיר".

זה מיד העלה אצלי ניחוחות מהעבר, כשפתאום הבנתי שהמילים שלו מתארות באופן מדויק לא רק את מה שקרה השבוע, אלא את מה שקרה באותו המועדון לפני 11 שנים, בקיץ 2003.

גם אז מכבי ת"א לא הראתה אמון באיש מוכשר, נאמן וצעיר. אתם זוכרים איך קוראים לו? בואו ואזכיר לכם. קראו לאיש הזה דיוויד בלאט. היום המאמן של לברון ג'יימס. רק שלפני 11 שנים זה היה אף יותר בוטה, כשפיני גרשון לא צוות אליו כעוזרו, אלא הונחת מעליו, ודיוויד בלאט נאלץ לקחת צעד אחורה למשרת העוזר מאמן.

המהלך הזה של ההנהלה ב-2003 הניב שני גביעי אירופה מתוך שלושה גמרים רצופים. אז אני אולי מסכים עם הדעה שמה שראינו השבוע זה דבר קצת עצוב, אבל לא בהכרח שגוי.

ב-2003 פייסבוק היה רק נצנוץ בעינו של צוקרברג (או של התאומים החתיכים האלה). מוטב ככה, מכיוון שאם רשתות חברתיות היו קיימות במכונת הנוכחית שלהן, תהיו בטוחים שאותם הקולות הציניים והמזלזלים מהשבוע היו נשמעים בקול רם גם באותו הקיץ, קובעים בנחרצות ש"מכבי עשתה טעות". יחד עם בעלי הטורים באתרי האינטרנט והעיתונים.

מעניין לנסות ולשער אם בסוף אותה עונה, כאשר מכבי זכתה בגביע אירופה, אותם האנשים שהגדירו את המהלך בקיץ כטעות, היו מתנצלים ומפרסמים סטאטוסים של "טעינו". כן, אני יודע, התרחקנו לז'אנר של מדע בדיוני.

(הערה: אין לי ספק שלולא הסל של שארפ… בלה בלה בלה… אבל העובדה היא שהכדור ההוא של שארפ נכנס. ומכבי הייתה אלופת אירופה. זה כל מה שחשוב, לא כל מה שיכול היה לקרות אם לא.)

*

השבוע שוב קיבלנו הצצה לכוחו האדיר של המועדון הזה. עד כמה מכבי ת״א טובה ורחוקה מכל האחרות בישראל? ובכן, היא יכולה להנחית אצלה אלוף אירופה שלוש פעמים, אחד המאמנים הגדולים בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי והאירופאי, למשרת עוזר. זה כמה.

כתבתי זאת כאן לא פעם, אבל בכל מקרה, נעשה זאת שוב, כי נראה שאינכם מבינים. מכבי ת"א אינה בונה קבוצות לעתיד והיא אינה מניחה יסודות. היא מרכיבה קבוצות שיזכו השנה. כל שנה.

לא תמצאו אצלה ציטוטים סטייל-NBA, "אנחנו בונים כאן משהו להמשך". העכשיו הוא העתיד של מכבי. מכבי זה טווח קצר, וזה עובד בשבילה מצוין. אם וכאשר זה ייפסק, דברו איתי.

*

צפיתי בפיני גרשון, גיא גודס ודיוויד פדרמן ביום שני האחרון ובחרתי להאמין למה שאני רואה ושומע. מוזר, אני יודע. הרי אנחנו בשנת 2014, אף אחד לא מאמין לשום דבר יותר, בטח לא משהו ששומעים במסיבת עיתונאים.

אז אולי אני תמים, אבל אני רוצה לסמוך על פיני כשהוא אומר שלא אכפת לו איפה הוא יישב על הספסל, לפני או אחרי אלון שטיין. בא לי לחשוב שכל מה שמעניין אותו זה להיות חלק מצוות מנצח שוב.

אני רוצה גם להאמין למה ששמעתי מאוהד אחר, עורך דין צהוב נוסף, שאמר שאם אתה שואל בן אדם במעמד של פיני משהו, ואחר כך משתמש בעצה שלו, הסיפוק הזה גדול יותר מכל השאר. פיני כבר לא בגיל שיש לו את הכוח להתרוצץ על הקווים ולשאת בנטל של להיות מאמן ראשי במכבי.

בא לי להניח שהעונה הקרובה תתנהל בצורה הפוכה לתסריט של קטשרף לפני שבע שנים. בא לי לראות את פיני, במושב השלישי על הספסל, מאחורי גודס ושטיין, ליד וויצ'יץ', בפיינל פור מדריד 2015. בא לי שכל מי שברבר השבוע בלי סוף והתהלך כטווס, יאכל בסופו של דבר את המילים שלו.

אל תדאגו, אם מישהו ישכח את מה שהוא אמר, אני כבר אזכיר לו.

סוונסי. בית. הפסד!
למה הליגה האנגלית - המהדורה האלטרנטיבית

53 Comments

B. Goren 16 באוגוסט 2014

טל, תרשה לי להתלות באילנות גבוהים ממני:

Winning is not the important thing, it is the only thing.

רק על פי זה נשפוט את המהלך הזה.

חוץ מזה, תזכיר לי מי בבקשה מי אמר את זה.

טל בן יהודה 16 באוגוסט 2014

מבלי לבדוק את זה, אני חושב שוינס לומברדי. המאמן פוטבול האגדי.

אריק האדום 16 באוגוסט 2014

UCLA Bruins football coach Henry Russell ("Red") Sanders…
The quotation is widely, but wrongly attributed to American football coach Vince Lombardi, who probably heard the phrase from UCLA coach Sanders…

עפ"י ויקפידה
https://en.wikipedia.org/wiki/Winning_isn't_everything;_it's_the_only_thing

קירון בטון 16 באוגוסט 2014

מצד שני, מוטו התארים מעל הכל, הביא למצב שישראלים כבר לא רוצים לשחק בקבוצה של המדינה. זה לא מזיז להנהלה, כפי שציינת בצדק (או ל11 מנויי היורוליג).
אבל זה מעציב את אוהדי הכדורסל הישראלי. וכולנו ישראלים היום, לא?

מתן גילור 16 באוגוסט 2014

"התמקדות בניצחון היא גישה מפסידנית" (ג'קסון, פיל).

טל בן יהודה 16 באוגוסט 2014

בוא נאמר ככה, כשיש לך 11 טבעות, הכל נשמע טוב.
אבל משפט כזה היה מתקבל בבוז ולעג אם היה אמר על ידי מאמן עם 0.

אריק האדום 16 באוגוסט 2014

מאמן עם 0? כלומר גודס?

מתן גילור 16 באוגוסט 2014

הוא מודע לזה שנגנבו לו 2 טבעות או שצריך להודיע לו על זה?

אריק האדום 16 באוגוסט 2014

גודס? בתור מאמן ראשי?

טל בן יהודה 16 באוגוסט 2014

יפה.
מודה שלקח לי כ-13.7 שניות להבין על מה אתה מדבר.
חשבתי על עטיפת הספר (כמו גם השם) שלו כשכתבתי את זה.

צור שפי 16 באוגוסט 2014

במלים האחרות, המטרה מקדשת את כל האמצעים. בעוד מלים אחרות, כשר אבל מסריח. בעוד, צ׳ורציץ׳ והפיצה, בעוד, אולסי חולה, בעוד, משחקים ביום הזיכרון וכו׳ וכו׳

מאשקה 16 באוגוסט 2014

אני אוהבת את גיא גודס כאדם.
לגביו – תם הטקס.
חבל

טל בן יהודה 16 באוגוסט 2014

לא אתיימר לדעת הכל ולכתוב לך ״לא נכון״.
מה שכן, יש לי הרגשה שהיית כותבת את אותו הדבר על דיוויד בלאט בקיץ 2003.
את זוכרת את בלאט נכון? המאמן הנוכחי של לברון ג׳יימס… :)

אריק האדום 16 באוגוסט 2014

הוא מאמן של לברון למרות מכבי ולא בזכות מכבי. אל תתבלבל

יואב 17 באוגוסט 2014

מצחיק אתה. תבוא כל יום.

יניב פרנקו 16 באוגוסט 2014

טל – בוא נחשוב מה קרה ב2003 – בלאט שבלע את הצפרדע יצא לדרך ארוכה ועצמאית שבמהלכה ביסס את עצמו כאחד המאמנים הטובים באירופה ועשה דרך מרשימה מאוד יש לזכור – זכור אותי ב2025 – גודס לא הולך לגרד את ההישגים האלה .
בלאט יש אחד -הן כעוזר מאמן והן כמאמן ראשי והן ביכולת שלו לצאת מחוץ לבועה הצהובה ולהתפתח באופן עצמאי- לגודס מחכה במקרה הכי טוב קריירה בסגנון קטש ובמקרה הרע אפי בירנבוים .

טל בן יהודה 16 באוגוסט 2014

אתה כותב את הדברים כאילו מדובר בעובדות.
אבל העובדה היחידה היא שאינך יודע מה יקרה.
מדובר בהערכות, סברות והימורים.

אחרי שהביא את מרקוס גורי, קווינסי לואיס ובנו אודריך (שמבחינתי הוא עדיין לא שחקן ולא אכפת לי בכמה קבוצות NBA הוא שיחק), השאלה היא כמה אנשים הימרו ב-2003 שהוא יגיע לאן שיגיע.

יניב פרנקו 16 באוגוסט 2014

יש עובדה אחת ברורה -בלאט הוא הואמן הישראלי שהגיע הכי רחוק -יש עוד עובדה שבלאט הוא המאמן הישראלי שכבר היום השיג הכי הרבה מחוץ למכבי ויש עוד עובדה שבלאט הוא החוליה המקשרת בכל ההישגים הגדולים של מכבי בעשור וחצי האחרונים .

עכשיו לבנות תיאוריה ממה שהיה ב2003 בלי המשתנה המרכזי זה קצת מוגזם .

אגיד לך עוד 2 דברים מכבי איבדה אליפות בעונה של הניסוי של קטש ושרף ועוד אחת אצל גרשון כשכבר היה מעבר לשיאו – אז השנה יש מיקס בין הסיטואציות .

היסטוריון של ספורט 16 באוגוסט 2014

גודס רחוק מלהבטיח קריירה כמו של אפי …נא לא לזלזל במה שאפי השיג בקריירה

טל בן יהודה 16 באוגוסט 2014

הנה עוד חוליות מקשרות בכל ההישגים הגדולים בעשור נאחרון:
שמעון מזרחי
דיוויד פדרמן
אודי רקאנטי

gilad 17 באוגוסט 2014

זה לא היה כבר אחרי שהביא את הקבוצה לפיינל פור?

omer 16 באוגוסט 2014

במקרה הרע אפי??

לגודס (וקטש) יש דרך ארוכה מאוד לעשות עד שהם יהיו אפי

יניב פרנקו 16 באוגוסט 2014

התכוונתי אפי שאחרי מכבי -בכל אופן טל אתה מניח שההנהלה היא החוט המקשר – אז אני אתן לך דוגמא מעולם הכדורגל -יש את מנצסטר של פרגוסון ויש את זו שאחריו -הגלייזרים היו שם כל העשור האחרון .
בוא נראה מי פה אלכס פרגוסון ומי הגלייזרים בסיפור הזה.

אזי 16 באוגוסט 2014

פרנקו, לפי איך שאתה מציג את זה, גודס הוא בכלל לא מאמן ומזל שהביאו את פיני גרשון לצוות האימון!

יניב פרנקו 17 באוגוסט 2014

אזי איך הבנת את זה?
גודס מאמן מוכשר אבל הוא לא בלאט שיכל להתמודד עם כל משבר

אזי 17 באוגוסט 2014

"לגודס מחכה במקרה הכי טוב קריירה בסגנון קטש ובמקרה הרע אפי בירנבוים"
לא הייתי סומך לא על זה ולא על זה עם מכבי תל אביב. לכן, אם לגודס מחכה קריירה כמו שלהם, להביא מאמן כמו פיני גרשון לצוות הוא הדבר האחראי היחיד הנכון לעשות.

הסיבה היחידה ההגיונית להתנגדות המינוי של פיני, היא המחשבה שגודס עשוי להתפתח לאיזה עילוי ופיני יפריע לו להתפתח.
לא נראה שזאת הדעה שלך על גודס.

יניב פרנקו 17 באוגוסט 2014

האמת שקשה לי לתת דיעה על גודס – הוא לא אימן כבר הרבה זמן כמאמן ראשי וגם אז זה היה מוגבל לכמה שנים.
אבל אני יוצא מנקודת הנחה שהוא מוכשר מספיק לקבל את הצא'נס.

אני לא חושב שהוא חזק מספיק לעמוד בכזה ניסיון .

את מה שכתבתי כתבתי לאחר המינוי של גרשון – לא לפניו.
בלעדיי המינוי של גרשון ועם עוזר חזק (דיברו נגיד על ננו גינזבורד) אני מניח שהוא יכל להתפתח יפה כמאמן מכבי – או שלפחות היה לא סיכוי טוב יותר.

wiz 16 באוגוסט 2014

אתה לא יכול להגיד שמסיבת העיתונאים לא היתה הזייה אחת גדולה. מההתחלה ועד הסוף.

טל בן יהודה 16 באוגוסט 2014

אכן היה לי לא נוח לראות
(ואשתי תעיד, אם צריך, שיש לנו כורסא ממש ממש נוחה בבית)

omer 16 באוגוסט 2014

אמנם אתה אוהד שרוף, אבל אתה נותן יותר מדי קרדיט להנהלת מכבי.

בסופו של דבר, בין אם תזכו ביורוליג ובין אם תודחו בשלב הראשון, הבאת פיני נובעת נטו מפאניקה, מחוסר אמון בגודס.

למען האמת, התזמון של הצעד די מוזר. הרי גודס נמצא כבר כמה שנים טובות במכבי ומוכר היטב לכל חבר הנהלה. כך שאם לא מאמינים בו או חושבים שהוא צריך סוג של מנטור בתחילת דרכו כמאמן ראשי במכבי, למה לא לעשות את הצעד הזה ביוני?

טענת שהנהלת מכבי חושבת רק על ניצחונות ומתנהלת באותה צורה 40 שנה. גם פה אני חולק עליך.
במציאות בה יש ליריבותיה מספרד, רוסיה, טורקיה ואפילו איטליה הרבה יותר כסף, המטרה הראשונה של הנהלת מכבי היא למכור מראש את כל נוקיה ולהשיג מקסימום כסף משוק הטלוויזיה הדי מוגבל בישראל. אח"כ אפשר להתפנות לניצחונות. במובן הזה, פיני בוודאי יסייע.

כשפיני חזר למכבי, הגיעו גם שאראס ופארקר. העונה פיני חוזר. הגיעו גם לינהארט ורנדל.

רועי 16 באוגוסט 2014

נוקיה מכור מראש עם או בלי ההצטרפות של פיני.

אריק האדום 16 באוגוסט 2014

שמתי לב לדפוס קבוע, אצל כל ההנהלות של מכבי, בעיקר סל, אבל גם רגל. הסכינים הכי ארוכות נתקעות בגב של מי שהוגדרו "מכביסטים אמיתיים". מקרי? לדעתי שמעון מזרחי פועל על פי חוכמת היהדות ומשתדל לרסק כל מי שיכול להיחשב כגדול יותר מהמועדון, כדי שהסמל תמיד יהיה מעל הכל. בערך מה שפרגסון עשה (ועושה?) ביונייטד. אני רק מקווה שמזרחי עצמו, בזמנו, יהיהחלק מהשיטה הזו גם.

MOBY 16 באוגוסט 2014

כל מילה במקום.
אבל הצלחתם בשורה של מעשים לקחת את האמפטיה שקיבלתם ממני בעונה שעברה. לאבד אותה לגמרי ואפילו להגיע נמוך יותר. גודס היה שחקן אדיר ואדם טוב (היות והשורשים הם צפוניים אדומים אבל חיפאים אני מצר עליו). אתה מתבונן על שנת הבלאטשון, ואני מסתכל על האמבוש לקטש בעונת הקטשרף.

רועי 16 באוגוסט 2014

אני לא מבין את כל הרחמים האלה על גיא גודס פתאום.
הבן אדם הוא המאמן של פאקן אלופת אירופה.
אוקיי, אז הפילו לו את פיני גרשון על הראש. גודס, בתור אחד שהיה ונמצא הרבה שנים במערכת, מודע היטב שעם הכבוד הגדול וההערכה, צריך לדעת לספוג את התנהלות ההנהלה.
כפי שטל כתב, אין כאן שום דבר חדש.

היסטוריון של ספורט 16 באוגוסט 2014

+1 איפה גודס היה מקבל ככה בקלות אפשרות לאמן אלת אלופת היורוליג ?

היסטוריון של ספורט 16 באוגוסט 2014

הגרושים שלי.

1. ההנהלה : עשתה את מה שהייתה צריכה לעשות …נניח לרגע כמו שכולם אומרים שלמעשה פיני המאמן הבכיר ….הרי ההנהלה הרוויחה את פיני ב 200,000 אלף דולר רבע ממה שהייתה משלמת לו על התפקיד הראשי ….גם השכר המופרך ל "עוזר "גודס עדיין מוציא אותה בזול.
עכשיו למהות ….רני באמת חושב שמבחינת ההנהלה הכוונה שגודס יאמן …אם לא תהיה קטסטרופה שנתיים (אח"כ יבוא ניקולה)…
אך לגודס יש בעיה של ניהול משחק ופיני הגיע ללחישות הבודדות ע"מ שלא תחזור תופעת אשכנזי שבהיותו בחיפה הפתיע פעמיים את גודס בחצאי גמר הגביע והפיינל פור (כשאשכנזי בחיפה וגודס בירושלים).

2. גודס : קיבל זאת אחרי שהשתכנע שאכן פיני לא יחליף אותו ו…הוא ירוויח מהמהלך כמה דוידנדים
א. שכר גבוה יותר
ב. חוזה ארוך יותר.
ג. תרומה מפיני (במקופ ביקורת צינית בערוץ הספורט ).

3. פיני :בעיני החידה הגדולה מכל.
הרי הוא הצהיר שהוא לא בא להיות המאמן הראשי …גם אם לא מאמינים לו
א. הוא יכול היה לאמן במספיק מקומות אחרים באירופה.
ב. לשבת ולהגיע כשגיא ייכשל (אם).

יש אומרים כסף …אך איני בטוח שהסכום שהוא מקבל גבוה ממה שהוא קמבל כפרשן.

אחרי מחשבות מעמיקות תחושתי היא שפיני אכן לא מעוניין להיות מאמן ראשי …נגמר לו …אך הוא כן רוצה להיות פקטור משמעותי לשנים רבות במכבי ….התפקיד בו הוא חושק הוא כנראה של ניקולה …כישלון של גודס יעביר את ניקולה לתפקיד המאמן הראשי (לענ"ד יש לו עתיד מזהיר כמאמן ) .ופיני יוכל לשמש על תקן האיש המקצועי הבכיר במכבי אך בלי הלחץ המתלווה למאמן ומבלי שכל כישלון יוצב לפתחו …קצת מזכיר את אלו ממינכן רגל (בקנבואר והאנס ).

בנוסף יש לי תחושה כלשהיא שהמהלך הוא המצאה של שמעון מזרחי כתגובה למהלך של פדרמן למצב את ניקולה כמנהל .

Zofo 16 באוגוסט 2014

הכל נעשה בשם השיווק הקליקים והמכירות בדוכן ההמבורגרים.
אין שום דבר מקצועי מובן בסיפור הזה, וכל הפוסט הזה הוא נסיון לסובב את המציאות.

כמו דוגמנית שיודעת שהיא תעבור פוטושופ שיוריד חצ'קון בשביל המכירות של העיתון.

רועי 16 באוגוסט 2014

עוד פעם הקשקוש של השיווק…
אנשים כותבים את השטות הזו כאילו מדובר בהפועל ב"ש שהחתימה את ברדה בשביל למכור יותר מנויים.
תקלטו, יד אליהו סולד אאוט כבר ביולי.

Zofo 16 באוגוסט 2014

מי דיבר על כרטיסים? זה הכסף הקטן.

רועי 17 באוגוסט 2014

אה אוקיי, 10 מיליון דולר זה הכסף הקטן במכבי.
באיזה שלב הפכנו לצסקא ושכחו להודיע לי ?

יניב.פ 17 באוגוסט 2014

אני מניח שZofo בעיקר מתכוון לעניין של זכויות השידור,נכון נוקיה היה סגור עוד לפני המהלך הזה,אבל למכבי יש בעיה עם העניין של זכויות השידור,מכיוון שהם מתעקשים לשדר בערוץ פתוח יש רק 3 אפשרויות,שמתוכם ערוץ 2 מעולם לא התעניין בזכיות השידור וערוץ אחד מסרב לשלם למכבי,נשאר רק ערוץ 10 ופה מתנהל משא ומתן שמראש מכבי היא הצד היותר מוגבל פה(כיוון שאין לה באמת אלטרנטיבות)ואז מכבי עושה מהלך כזה שקודם כל גורם עניין רב וכולם כבר מחכים לראות איך זה יתנהל בפועל במשיקים עצמם ולכן ערוץ 10 יהיה מוכן לשלם יותר ופה נכנס אלמנט השיווק שכל כך מדברים עליו ואתה שולל אותו.

יניב.פ 17 באוגוסט 2014

עוד נקודה שקשורה ישירות זה עניין הספונסרים שככל שמכבי מעוררת יותר עניין כך הם ישלמו יותר

רועי 17 באוגוסט 2014

קצת קרדיט, אני הבנתי שהוא מדבר על זכויות שידור.
הוא טען שכרטיסים זה כסף קטן. זה ממש לא המצב, זה כסף גדול מאוד, הרבה יותר מזכויות השידור.

Zofo 17 באוגוסט 2014

רועי
בסוף לדעתי הכסף ממרצ'נדייז, זכויות שידור, תמלוגים מפיב"א, מכירות בהיכל, פרסומות בערוץ הספורט, מסעות משחקים לארה"ב כו'…

פיני גרשון זה מקדם מכירות.
גיא גודס לא.

רועי 17 באוגוסט 2014

אתה בטוח שמסע משחקים ב NBA + פיני גרשון זו דוגמא טובה… ?

Zofo 18 באוגוסט 2014

מאיזו בחינה טובה?
גם ארקדי גיידאמאק שאין דבר כזה פרסום רע.
ולעומתו במכבי לא יושבים כסילים אלא אשפי שיווק

הכל שיווקי בצעד הזה.בטח ובטח שמדובר באדם שעבר כבר ברפת החולבת הזו

יניב.פ 17 באוגוסט 2014

מן הסתם זה לא כסף קטן אבל כמו שאתה כתבת בעצמך יד אליהו סולד אאוט כבר מיולי ובשנים הקרובות זה יהיה המצב לא משנה מה מכבי יעשו(עד שהם יאבדו את הקרדיט כמו בשנות ה-90) ומכיוון שהבעלים במכבי לא רוצים להכניס את היד לכיס אז כל שאר האספקטים חשובים לא פחות מהקהל ביציעים ולכן גם אם מבחינת הכסף עצמו זכיויות השידור מביאות פחות הם לא פחות חשובות,כי פה בניגוד ליד אליהו הם צריכים לפנות גם לאנשים שלא שרופים על מכבי ולכן המהלך של פיני מיועד בעיקר לציבור הרחב שאמור לראות את מכבי בערוץ 10 וכמובן למשוך ספונסרים.

רועי 17 באוגוסט 2014

לא חושב שהמהלך ישפיע רבות על זכויות השידור והספונסרים.
מה שישפיע על הציבור הרחב באספקט של שידורי המשחקים אולי זה לסדר איזה ג'וב ליורם ארבל.

Zofo 17 באוגוסט 2014

אל תשכח שהרייטינג גבוה אז דקת פרסומת עולה הרבה יותר…

קובי (מכביסט) 16 באוגוסט 2014

לדעתי עדיף לגודס לסבול את פיני כעוזר. מאשר לסבול אותו כפרשן שקוטל אותו על כל טעות הכי קטנה. ככה גודס למעשה משאיר את המגרש נטול יריבים. אם גודס יכשל כשפיני לצידו כדמות חזקה. אף אחד לא יוכל להגיד "תביאו את פיני". כי פיני כבר נמצא ועדין זה לא עוזר. וגם את פיני יאשימו בכישלון לא רק את גודס,

ואז מה נשאר? בלאט בנ.ב.א. אדלשטיין מאמן הנבחרת. שרף היה ונכשל. קטש מאמן הפועל. פרנקו בירושלים. שמיר נעול בחוזה לשנתיים. אז מי בדיוק יחליף את גודס???

עכשיו לתסריט האופטימי : מכבי עושה ריפיט וזוכה שוב ביורוליג. בלאט בעונה חלומית זוכה בנ.ב.א!!!

יואב 17 באוגוסט 2014

אנשים שמכבי הרסה להם את הקאריירה:
בלאט, שמיר, פיני, פארקר, שאראס, באסטון, קטש, מוריס, איידסון, רייס, היקמן, הנדריקס, הפמן, אריאל, פארגו ועד…
מועמד להריסה-גודס.
טרגי ממש…

omry 21 באוגוסט 2014

יש כאן ציניות או שזה רציני? לא הצלחתי להבין.

קובי (מכביסט) 18 באוגוסט 2014

לטב"י :

מה עם איזה כתבת צבע עדכנית על בלאט וקליבלנד. בכל זאת המעבר החד מאוחיון למריון. ומפאפי ג'יימס לקינג ג'ייימס. מחייבת כתבה רצינית לא???

יש לי הרבה מה להגיד בנידון!

כמו לדוגמא שמההיכרות עם בלאט. לברון ישחק הרבה כפאוור. ולאב ישחק הרבה כסנטר. מה שיהפוך את קליבלנד לחתיכת מפלצת התקפית!!!

Comments closed