על עסקת באלוטלי

ברור, האינסטינקט הראשוני היה: מכרנו אחד קצת משובש בנפשו כדי להביא במקומו עוד משובש בנפשו. יחד עם זאת, באלוטלי בן 24 כבר, והסוכן שלו אמר שאם הוא לא יצליח בליברפול, זה כנראה הסוף שלו. ייתכן מאוד שמשהו שם בנפשו יהיה מוכן קצת להתרכך. כמובן, אי אפשר לבנות על זה. סוארז מבוגר ממנו ואצלו הזמן לא ממש נתן את אותותיו במובן הזה. אבל יש משהו בהחתמה הזו שאני אוהב, מלבד העובדה שאני חושב שאוהדי ליברפול יאהבו אותו במיידי – אלא אם כן הוא שוב ייראה "אפטי" למשך רגעים ארוכים במגרש – וזו העובדה שהוא לכאורה וורלד קלאס. ברגע ששסוארז עזב, לא היו הרבה חלוצים פנויים וזמינים שיכלו להיכנס למשבצת שלו.

וכשאני אומר ,המשבצת שלו" אני לא מתכוון שיהוו תחליף, אין לו תחליף, אני מתכוון לכל חלוץ שסביר להניח שיוכל לספק 20 גולים לפחות בעונה, זו האינדיקציה שלי, ובאלוטלי – תלוי כמובן באי אילו נסיבות – הוא חלוץ שיכול. לא מכיר הרבה שיכולים. זה לא דבר של מה בכך, וזה דבר חיוני מאוד עבורינו. כמו כן, זה שרודג'רס הלך על חלוץ בקליבר כזה, ולא למשל על ג'יי רודריגז או שיין לונג, מלמד שמשהו בתפיסה השתנה, שלפעמים "מציאה" במחיר טוב זה דבר נחמד (למברט), ולפעמים להשקיע בצעיר שיילך ויתחשל זה גם דבר חשוב (קאן), אבל יש מקרים שצריך להביא תוצרת במיידי, וזה המקרה של באלוטלי: הוא מכיר את הליגה,  הוא לכאורה צריך לאפס את הסינפסות במוח, והוא גם לא עלה הרבה כסף, יחסית למה שהוא מסוגל לספק. ובנוסף, נכון, הוא לא סוארז, אבל הוא גם לא למברט, הוא יכול לספק לעצמו שערים בלי תלות פתולוגית בבישולים מדויקים של קשרים.

סנדרלנד לא טיילה
חמישה שינויים לשדרוג הכדורגל

29 Comments

באבא ימים 24 באוגוסט 2014

אני לא יודע איך זה יגמר והסיכונים ברורים אבל בזמן אמת אני מאוד אוהב את ההחלטה.

1. בניגוד לדיבורים על כך שהוא ״כבר״ בן 24, אני יותר אוהב את העובדה שהוא רק בן 24. יותר צעיר מקאבאני, פלקאו, ולבאסי (שמות שקושרו לליברפול) ויותר צעיר מקוסטה, פאברגאס, סאנצ׳ז ודי מאריה אולי הרכש ה״גדול״ הצעיר ביותר שהגיע לאנגליה השנה, בקיצור שחקן עם לא מעט שנים לתת.

2. מדובר בחלוץ שכשהוא טוב הוא מהטובים שיש – יסלחו לי כל אלה שאומרים שהאופי הבעייתי שלו מסתיר כשרון בינוני – את מספר החלוצים שמשלבים מהירות, כח וטכניקה בכזו רמה ניתן לספור על כף יד אחת בוודאי שבפרמיירליג.

3. הוא מוסיף לליברפול שני מימדים שמאוד חסרים לה – היכולת לעשות את הבלתי צפוי (אולי האובדן הגדול ביותר כתוצאה מעזיבתו של סוארס) ובעיטה קטלנית מרחוק. הרבה יותר קבוצות ישחקו השנה מאוד סגור נגד ליברפול – האיום ארוך הטווח שמביא באלוטלי יחייב הגנות לצאת אליו.

4. יש לו כבר נסיון פרמיירליג והוא מאוד אוהב את הבמה הגדולה.

5. תחשבו על קרנות כשברחבת היריב נמצאים – סקרטל, לוברן, סטארידג׳ ובאלוטלי.

האם זה יכול לא להצליח? האם יכול להיות שבאלוטלי ימצא את עצמו מתאמן לבד אחרי חודש? כמובן אבל ב – 16 מיליון פאונד זה no brainer בעיני.

זה משנה 24 באוגוסט 2014

באבא, בנוגע לסעיף 3, דוקא אחוזי הדיוק שלו מחוץ לרחבה הם לא מי יודע מה.

באבא ימים 24 באוגוסט 2014

בהשוואה למי?

אסף THE KOP 24 באוגוסט 2014

לעומר דמרי

רובי פאולר 24 באוגוסט 2014

ללוקאס :-)))

זה משנה 24 באוגוסט 2014

בהשוואה לסטארידג' או רמי למשל:

Mario Balotelli had a whopping ninety-four shots from outside the box in 2013/14, which was broadly the same number as Remy and Sturridge each had in total. But even allowing for that, it concerns me that he only converted 9.4% of his shots that were in the box, when the other two were comfortably in the mid-twenties for this.

http://basstunedtored.com/2014/08/21/super-mario/

באבא ימים 25 באוגוסט 2014

אבל יש לזה הסבר באותו מאמר:

For context, whilst Daniel Sturridge had a big chance every 91 minutes, and Loïc Remy had one every 140 for a frequently inept Newcastle side, Mario Balotelli had to wait 255 minutes on average for one to come along. No wonder he frequently shot from low quality areas.

אגב – השערים מחוץ לרחבה של סטארידג' כוללים את השער הזה לדוגמא. שער נהדר אבל לא מסוג השערים שניתן להבקיע נגד הגנות צפופות.

https://www.youtube.com/watch?v=IvSausdUZKU

משה 24 באוגוסט 2014

מי שאומר שבאלוטלי בינוני כנראה שנמנם ביורו האחרון בו הוא סחב נבחרת איטלקית בינונית ביותר על גבו לגמר(יחד עם פירלו ובופון).

אסף THE KOP 24 באוגוסט 2014

יש עוד נקודה.
החד שלנו מורכב משלושה שחקני שחומי-אור: סטארידג', סטרלינג ובאלוטלי.
אני מאמין שה-Brotherhood הזאת הולכת לשרוף את הליגה.

אסף THE KOP 24 באוגוסט 2014

עור, אבל גם אור

ערן (המקורי) 24 באוגוסט 2014

לא הבנתי למה לדעתך הנקודה הזו צריכה לעניין אותנו. סוארז שעזב,כמו גם פלקאו וקבאני (אותם ניסינו לרכוש לאחרונה) "שורפי ליגה" אף הם,בלי קשר לצבע עורם.
בקיצור, בכדורגל צבע עור הינו הדבר הכי לא רלוונטי בעולם.

אסף THE KOP 24 באוגוסט 2014

אתה כנראה לא תבין גם אם המציאות תגרד לך את קצה האף.
דפדף הלאה.

ערן (המקורי) 25 באוגוסט 2014

לא ענית לשאלה למה הנושא הזה אמור לעניין מישהו.
וטוב שכך.
עדיף באמת לדפדף הלאה, בלי שנגלה מהי ה"מציאות" שלך בכל הנוגע לצבע עור.

אסף THE KOP 25 באוגוסט 2014

תשמע,
הסיבה היחידה שהתלבטתי האם לכתוב מה שכתבתי, ואף התייעצתי בנושא עם אחד מהבלוגיסטים המובילים באתר הזה, הייתה החשש שלי מהפרשנות הגזענית לנאמר מצד אידיוטים כמוך.

אם הייתה לך טיפה של הבנת הנקרא, הייתה מבין שה-Brotherhood עשויה להיות גורם מלכד, מה שיגרום לשלושתם לשרוף את הליגה, לעומת האלטרנטיבה שבאלוטלי דווקא יגרום למריבה וסכסוך.

האמן לי שהייתי כותב את אותם הדברים בדיוק אם היה מדובר בחוד יהודי, ערבי, אינדיאני או נורבגי.

ויחסית לאחד שזה לא אמור לעניין אותו, זאת כבר הפעם השניה שאתה מגיב לדברים שכתבתי.

בני תבורי 25 באוגוסט 2014

ערן,
אני חושב שבחרת לך את הדרך הקלה ואתה נובח על העץ הלא נכון. הבעיה המרכזית של בלוטלי היא קשיים בהשתלבות. כיום הוא הגיע לקבוצה ששניים מהכוכבים הגדולים שלה יכולים לשמש לו דוגמא להשתלבות. גם הקהל של ליברפול שבתחילת דרכו של ג'ון ברנס שתה את דמו, ככל הנראה התבגר והשתנה במובן הזה ובהחלט קיימת אפשרות שחלק מהחסמים שעמדו בפני בלוטלי במקומות אחרים, לא יפריעו לו בליברפול.

ערן (המקורי) 25 באוגוסט 2014

בני,
בליברפול הן המועדון והן הקהל הוכיחו את היכולת לשלב ולהכיל.
הדוגמה הטובה ביותר לאחרונה היא סוארז אשר הסתבך, הושעה, קיבל חיבוק מרגיע, פתח בשנה שעברה באיחור בשל השעייה ונתן עונה חלומית ושוברת שיאים. כל כך חלומית שבגללה נאלצנו לאבד אותו ולחפש מחליף.
המועדון משדר דבר שונה, מחבר, שניתן היה לראות על פני השחקנים ושחקני העבר בארועי שנה ה- 25, ובדרישות הצדק ל- 96.
אנפילד, מלווד, ה- Liverbird, ו- YNWA. אין דברים כאלה במועדונים אחרים.
במובן הזה באלוטלי אכן מקבל הזדמנות נדירה וחד פעמית. קראתי מישהו מצטט את הסוכן שלו אומר שזו ההזדמנות האחרונה של מריו; אם לא יפרח בליברפול – זה כבר לא יקרה.
אז אני מסכים איתך בהחלט. אמור להיות לו קל יותר להשתלב.

לכל האמור לעיל אין, בעיניי, קשר עם הרעיונות שהועלו מוקדם יותר, לפני שהגבת.

באבא ימים 25 באוגוסט 2014

אני יכול להבין את הטיעון הזה ביחס לסריה A שיש בה לא מעט תופעות של גזענות. אני לא מבין מה מיוחד בליברפול בעניין הזה ביחס לקבוצות אחרות בפרמיירליג. בסיטי הוא שיחק עם קומפאני, האחים טורה, מיכה רוצ'ארדס וג'וליאן לסקוט – אז למה זה לא סידר לו את הברגים במח?

גם במילאן הוא לא ממש היה מבודד – איתו בקבוצה היו סולי מונטארי, מייקל אסיין ומ'באיה ניאנג. סמלים של מילאן כוללים את רוד חוליט וקלרנס סידורף

יותר מזה – בליברפול עצמה היתה חולית התקפה עם כימיה נפלאה שהורכבה משני שחקנים שחורים ושחקן (אהמ..) שהורשע בהתבטאות גזענית נגד שחורים.

איכשהו דווקא העובדה שהוא ישחק עם חלוצים שאותו צבע עור כמוהו לא נראה לי שתשנה משהו מבחינת המוטיבציה שלו.

אסף the kop 26 באוגוסט 2014

לי כן.

באבא ימים 26 באוגוסט 2014

הבנתי שלך כן. מה שלא הבנתי זה למה אתה חושב שכן.

אסף THE KOP 26 באוגוסט 2014

חזרתי על זה מס' פעמים.
Brotherhood בחוד ההתקפה הליברפולי.
זה שונה מהדוגמאות שאתה רשמת.

באבא ימים 26 באוגוסט 2014

זו בדיוק הבעיה שאתה חוזר אבל לא מסביר. אתה וזרק את המילה brotherhood כאילו יש בה כדי לסכם את הענין ואני לא מבין למה. מה יש בעובדה שהם מאותו צבע שמהווה גורם מלכד? תחשוב על קבוצות כדורסל שבהרבה מאוד מקרים כולם מאותו צבע – זה משנה משהו? מה מיוחד בזה שהם מאותו צבע?

אסף the kop 26 באוגוסט 2014

תחשוב שבמקום סטארידג', סטרלינג ובאלוטלי היו משחקים בחוד של ליברפול זוסמן, אוחנה ואבוטבול, שלישייה יהודית לתפארת עמינו. עכשיו תחשוב שאחד מהם אכל חרא בגלל היהדות שלו וצמח להיות פוטנציאל וורלד קלאס אבל דפוק בראש עם יצר הרס עצמי.
האם המחשבה ש" Brotherhood יהודי" יכולה לשרוף את הליגה היא מחשבה לגיטימית לדעתך ?

באבא ימים 26 באוגוסט 2014

איפה כתבת שבאלוטלי אכל חרא על רקע צבעו? זה הלא מרכיב מרכזי הטענה שלך שעולה רק עכשיו.

אם היית אומר – באלוטלי אכל אמר שהעלבות על רקע גזעני גורמות לו להרגיש בודד וזה כבר משהו שלא יוכל לקרות לו בתוך שלישית החלוצים של ליברפול דבר שיחדד אצלו את תחושת הבטחון והמוטיבציה – ניחא. אבל לא מה שאמרת.

אם לא לא בטוח שזה לא לנעול את האורווה אחרי שהסוסים ברחו. באיטליה זה ככל הנראה היה רלוונטי – אבל באנגליה? אין מדינה בכדורגל עם כזה חומר סובלנות כלפי גילויי גזענות בכדורגל כמו אנגליה – ביחוד אגב נגד שחורים כמו שלמדנו מההשוואה בין סוארס לאנלקה.

יותר מזה – אני לא יודע כמה תמיכה הוא יקבל בתחום הזה מסטרלינג וסטארידג' – שחקנים שלמיטב ידיעתי לא חוו את מה שבאלוטלי חווה בגלל מוצאו.

אסף the kop 27 באוגוסט 2014

בפעם הבאה אני אוסיף פרולוג, אפילוג ואשתדל לכתוב באקרוסתיכון.
לא שזה ישנה.
מי שירצה לראות צל הרים כהרים יצליח לתת את הפרשנות הגזענית שלו לדברים שלי בכל מקרה.

עמרי 24 באוגוסט 2014

האמת שסטארידג' לא נוגח גדול , הוא גם לא טכני בראש בנוסף לכך שהוא לא גבוה , הוא אומר זאת עצמו.
במקרים של מצבים נייחים באלוטלי למברט לוברן וסקרטל נשמע יותר מפחיד.
בלי שום קשר לזה שאני מעדיף שסטארידג' יהיה בחוד על פניהם.

רונן 24 באוגוסט 2014

שחקן לא רע בכלל, אני מסכים עם אסף.

http://namez.com/profiles/95-adriano-venditti/records/7160-mario-balotelli

ישיק 25 באוגוסט 2014

בלי קשר לפוסט, יש המלצה למקום שמשדר את הליגה האנגלית או ספציפית למשחק הערב?

ד 26 באוגוסט 2014

לפחות יצא משהו אחד טוב מהמשחק הזה. ..גלן ג'ונסון. ..

ששון 28 באוגוסט 2014

לא יעבוד. חלוץ גאון אבל מקרה ראש אבוד.

Comments closed