בניטס נגד פרגי

In כללי

לא ברור איך אלכס פרגוסון מצליח כל עונה לעצבן את המנג'ר שמתמודד מולו. יותר נכון – לא ברור איך המנג'ר שמתמודד מולו מצליח להתעצבן. אני זוכר עוד את קווין קיגן שוצף בזעם מיקרופון, עת אימן את ניוקאסל, באותה עונה שחירפנה למקפייז את המוח, ומאז הם בטוחים שהם הרבה יותר גדולים ממה שהם יכולים להיות. אז הפעם רפא טוען שפרגי לעולם לא נענש (כמובן שהוא צודק) ושבכל משחק באולד טראפורד הצוות שלו יושב על השופטים מההתחלה (כמובן שהוא צודק). הוא כנראה שמר את הנתונים האלו במחברת וחיכה לרגע הנכון. פרגי בסך הכל אמר שליברפול לא תתמודד עם הלחץ. ברור שהסקוטי סגול האף הוא איש קטנוני שאוהב לעצבן, אבל במקום רפא הייתי עונה: "או שהוא צודק, או שלא.." וממשיך הלאה.

אין סיכוי שאצליח לראות את המשחק נגד סטוק. נבחרת הסופרים מתכנסת לחגיגת ניצחון, הכוללת הרבה בשר ואלכוהול וקטעי וידיאו מובחרים. שידור חוזר יש ב-3:30 לפנות בוקר. איזה באסה..

32 Comments

cookie-monster 10 בינואר 2009

ברור שהמהומה שראפא גרם לה היתה מאוד מכוונת. ראפא הרי אף פעם לא אומר מילה בלי מחשבה והוא חשב על זה טוב טוב. במיידי – זה מביא אלינו עוד יותר לחץ. אבל הוא ידע את זה. ואמר מה שאמר בכל זאת. מה שאומר שהוא מאמין. האמונה הזו צריכה לחלחל לשחקנים.
ומעבר למיידי – מה שמעלה חיוך הוא תגובה של אוהדי קבוצות אחרות לעניין. קראתי ת'רד שלם של אוהדי סיטי מאושרים שהרבה מהם כתבו שראפא זכה בהרבה נקודות בעיניהם. ועושה רושם שהם לא היחידים.
כמעט עד כדי שינוי תדמית של ראפא .
מופרע אובססיבי ושלנו.

אנחנו ממש ממש ממממש חייבים לנצח היום.

מיכאל.א 10 בינואר 2009

אני דווקא חושב שזו יכולה להיות השפעה מאוד חיובית על חדר ההלבשה שלנו.
לראות את המאמן ככה וסוף סוף מראה נוכחות, אולי זה באמת מראה שגם בניטז התבשל כבר להיות אלוף אם הוא מוכן להגיד כאלה דברים.

אסף THE KOP 10 בינואר 2009

תראו, בסך הכל מדובר בלוחמה פסיכולוגית ילדותית, על גבול האינפנטילית.
לצערי רפא בחר להגיב וכך הוא משחק לידיו של מאמן הורדרדים. אני מאמין שליברפול תדע להגיב במגרש וגם תוצאה טובה שלנו במפגש מול הורדרדים בפגודת החלומות היא בגדר האפשרות הסבירה.

נ.ב.
במשחק נגד סטוק הניפו אוהדי סטוק את השלט הבא:

"Alex Ferguson, probably the best referee in the world

את זה הם אומרים, לא רפא.

בני תבורי 10 בינואר 2009

לו הייתי יועץ של רפא, הייתי ממליץ לו להתעלם בחיוך מתנשא קלות, כמו זה שהיה נסוך על פנוי כשענה לשאלה במסיבת עיתונאים לפני המשחק עם מכבי חיפה. "אוהו, יש להם שחקנים מאוד מסוכנים…קטן (במלרע) בוקולי…".אולי גם הייתי מוסיף שיש לי הרבה מה ללמוד מסיר אלכס. מקסימום, הייתי קורא ליוסי ושואל איך זה המשפט היהודי הזה…העוסק בנמיכותם של אלה שהנבואה ניתנה להם, ומצטט אותו בחיוך זעיר. כך או אחרת, רפא היה יוצא ג'נטלמן וזה מאוד חשוב במלחמה פסיכולוגית.
מצד שני, אני לא יועץ של רפא ובוודאי מבין הרבה פחות ממנו במלחמה פסיכולוגית. לכן, אני משתדל לקחת את מה שנראה לי חיובי מתגובתו לסקוטי וזה חשוב לי כאוהד ואולי גם לשחקנים.
רפא הוא יצור עצי, די אניגמטי וקמצן במחוות. הוא יושב קפוא על הספסל ולי לפחות קשה להבין מה מתחולל במוחו. החיוך שובה הלב היחיד שראיתי ממנו היה כשהחליק ונפל מלוא קומתו בעת נסיון החזרת כדור. חסרות לי ממנו קצת מחוות אנושיות. תרשום את הערותיך, בוס, אבל מה יקרה אם תתן איזו הנפת זרוע קלילה אחרי שער של טורס או סטיבי שכל העולם מתפעל ממנו? איזה חיוך של שביעות רצון מרומזת, אולי חיבוק לשחקן שהחלפת? קצת קלילות, משהו?
לקשיש אדום האף יש את זה. מהצד, ותאמינו לי שזה נורא נורא קשה לי לומר את זה ("זה עושה לי פצע בלב", כך סבתא רוח'ל), אבל שם, על הספסל הוורוד, יש חיים. שם מגיבים רגשית. שם מתחבקים וצוהלים ומוחאים כפיים אחרי שער, שם מתפוצצים על שופטים, שם מגיבים כמו בני אדם לא כמו רובוטים.
איך אני קושר את זה לתגובתו של רפא? אולי מסתמן כאן ראשיתו של תהליך שמקרב את רפא רגשית למחנה המורכב משחקנים ואוהדים? אולי רפא מבין שהתדמית הנוקשה שהוא משדר משפיעה לא ממש טוב? אולי הוצאת האבנים מהכליה מסמנת את סוף תקופת האבן ותחילת עידן לבבי יותר?

amichai 10 בינואר 2009

בני, בשביל מחוות אנושיות יש את סמי. ע"ע פוסט קודם

בני תבורי 10 בינואר 2009

amichai
נכון, אבל לא מספיק. בשלושת המשחקים שסמי עמד על הקווים, הוא ניפק יותר, כשרפא עמד לצידו גם הוא היה מאופק משהו.

אריגיא 10 בינואר 2009

טוב מאוד. ערב המשחק עם צ'לסי, היה צריך לנער את השופטים קצת. פעולה מצויינת שביחד עם ניצחון הערב תכניס אותם למתח גבוה.

איציק 10 בינואר 2009

רפא צריך להראות יותר חיים, אבל התגובה היתה מוגזמת…
אני מסכים עם בני תבורי – חיוך קל ומתנשא ועקיצה קטנה היתה משדרת הרבה יותר ביטחון.
התגובה של רפא נראית כמו של מישהו מפוחד לעקיצה קטנה…
נקווה שבשבת נעשה את העבודה והעסק יירגע.

מישהו יודע מתי המשפט של סטיבי?
מה העונש שהוא עלול לחטוף? (עבודות שירות נראה לי סביר בהחלט)

באבא ימים Old Timer 10 בינואר 2009

אני לא אהבתי את התגובה כי זה יצר את הרושם שהוא משקיע בזה יותר מדי. בכל הקטע הזה עם העובדות ואיסוף המידע וכתב האישום יש משהו בכייני ואני מקוה שזה לא המסר שהשחקנים קיבלו.

לו אני רפא היתי אומר משהו בסגנון: "יש אמת בטענה שלפיה השחקנים שלנו אינם מנוסים במאבקי אליפות. עם זאת, אני מאוד מנוסה במאבקי אליפות. ביחוד במאבקי אליפות נגד קבוצות עשירות מהקבוצה שלי שמקבלות יחס מועדף מהשופטים. זה מה שהשחקנים שלי צריכים".

יואב, אוהד יונייטד מאוסטרליה 11 בינואר 2009

האמת, הצליח להפתיע אותי רפא בדקדקנות שהפגין.
נראה שהוא אכן הכין שיעורי בית , משפט המחץ של "אולי כדאי שפרגי יכין בעצמו את לוח המשחקים ואז יודיע לנו" הרג אותי מצחוק.
יופי, עכשיו פרגוסון יתעורר ויבין שבעונה שבה צ'לסי
וארסנל לא פוגעות ליברפול יכולה לגנוב לו את האליפות מתחת לידיים.
הדבר האחרון שפרגי רוצה זה לפרוש כאשר ליברפול חוזרת להיות אלופה.
לא הפסיד עמיחי שום דבר במשחק מול סטוק. 0:0 הייתה התוצאה הראויה.
צודק עמיחי גם כן שלטורס לוקח הרבה זמן לחזור מפציעות, לכן החודש הבא הוא קריטי.המשחק נגד צ'לסי היום חשוב ביותר ניצחון בו יבהיר היטב כי פרגי לא מתכוון לתת לליברפול לקחת אליפות בעונה שבה היא פעמיים סוגרת 0:0 מול האימפריה של סטוק סיטי.

אסף THE KOP 11 בינואר 2009

יואב,

קודם כל תנצחו בבית את הקבוצה שליברפול ניצחה בחוץ.

אחרי זה נתחיל לדבר.

יואב, אוהד יונייטד מאוסטרליה 11 בינואר 2009

אסף היקר ..
אתה בטח מתכוון גנבה נצחון משער מקרי (אלונסו בעט מ 30 מטר והכדור פגע בשחקן הגנה ונכנס)
אני רוצה להזכיר לך שיונייטד לקחה 6 נקודות מאימפריית סטוק כאשר אתם לקחתם שתיים…
יונייטד הבקיעו 6 שערים מולם ואתם אפס.
בנוסף לזה תזכור טוב את תוצאות ה 0:0 האלה מול קבוצות התחתית (ארבע או חמש עד כה)
אלו בדיוק התוצאות שימנעו מכם אליפות בעונה צולעת עד כה של היונייטד.
נצחון היום של היונייטד והמקום הראשון שלכם הוא תיאורטי בלבד,שני המשחקים החסרים להזכירך של היונייטד הם נגד ויגאן ופולהאם ושניהם בבית.
לא זכור לי אפילו מקרה אחד בפרמיירליג שבבית היונייטד לא נשיגה 3 נקודות מול כל אחת מהקבוצות הללו.
איך שאמרתי , אם משהו היה צריך להעיר את פרגי וגם ווין רוני (שבטעות לא ספרו את ליברפול )על הסכנה שהאליפות תברח דווקא לכם, עכשיו אני רגוע…
ו… תקן אותי אם אני טועה !

אסף THE KOP 11 בינואר 2009

יואב –

אפרופו גולים מקריים,

אני זוכר כזה אחד של היונייטד מול סטוק…

אני מעדיף להזכיר לך שליברפול לקחה 7 נקודות מתוך 9 מול יריבותיה לצמרת הגבוה בשעה שאתם לקחת רק אחת…

בניגוד אליך, אני רואה את הורדרדים משחקים. הם רחוקים מלשכנע והם יפסידו עוד נקודות מול קבוצות לכאורה "חלשות". אני לא מודאג, בשורה התחתונה האליפות תוכרע במשחקים שבין הגדולות לבין עצמן. מצבכם שם לא מזהיר בלשון המעטה.

cookie-monster 11 בינואר 2009

מזה חודש וחצי לפחות יש לי ההרגשה שהמשחק שלנו בOT יכריע רבות אם לא הכל.

Spartan 11 בינואר 2009

שלום אנשים,
לדעתי רפא טעה בגדול, גם בגישה וגם במה שהוא שידר, זו לא הייתה מסיבת עיתונאים לפני משחק גדול אלא פשוט אחרי אימון ולקראת סטוק, זה לא היה לאחר דין ודברים רציניים מדי בין רפא לפרגי, זו פשוט הייתה התמוטטות של רגע, הבנה והפנמה של חוסר העונים של רפא, זה היה נראה כמו התמוטטות עצבים.

הוצאתם 0:0 מול סטוק ולאור התוצאות שלכם ובהסתכלות קלה על הנצחונות והפסדים קל לקבוע כי העונה תקבע במשחקים הקטנים ולוא דווקא בגדולים.

יחד עם זאת אני מסכים עם אסף, המשחק היום נגד צ'לסקי יקבע רבות.

דבר אחרון, הכינויים שלכם כלפי פרגי מצחיקים ומשעשעים וזה נובע מהערכתכם כלפיו כמאמן גדול והכאס שלכם כתוצאה מכך שהוא מאמן יונייטד.
לצורך הענין, אני לא חש שום צורך לתת לרפא כינויים הוא עדיין רחוק אלפי שנות אור מפרגי ומשום כך הייתי מצפה ממנו לת מעט יותר כבוד לפרגי. אבל הוא עשה את מה שעשה ואנחנו עוד נראה איך הוא ירד מהעץ הזה.

אסף THE KOP 11 בינואר 2009

Spartan – אין ספק שפרגוסון הוא מאמן גדול. אין על כך בכלל ויכוח. היינו מכנים אותו בכינויים גם אם הוא לא היה כזה.

cookie-monster – אני מעדיף את הכינוי POD על פני OT.

שאלה לקראת המשחק היום – בתקווה שהורדרדים לא ינצחו, איזו תוצאה תהיה עדיפה לליברפול: תיק"ו או ניצחון של צ'לסי ?

cookie-monster 11 בינואר 2009

לי קשה להבין למה כל כך קשה לאנשים להפנים שמי שבא מוכן עם פתקים עם שמות ותאריכים למסיבת עיתונאים לא עבר "התמוטטות של רגע" ? נסיון די נואש ואפילו פתטי לעקוץ.

אסף – אכן שאלה לא פשוטה. האינסטינקט הראשוני אומר עדיף ששתיהן יפסידו נקודות ושתיקו יהיה עדיף. אבלאינסטינקט ה ABU אומר גווו צ'לסי .

עמיחי 11 בינואר 2009

תיקו ישרת אותנו הכי טוב היום, אבל הבעיה שלנו היא אנחנו. אחי אמר לי ששיחקנו פשוט מזעזע אתמול, עכשיו גם בחוץ אנחנו לא מנצחים?

בני 11 בינואר 2009

זה פשוט מדהים. קין נשאר 90 דקות על הספסל. במקום לשלוף אותו כשפן מהכובע רפא הפך בעצמו לשפן שמפחד להפסיד יותר מאשר רוצה לנצח.

matipool 11 בינואר 2009

עמיחי – מזעזע זה תיאור מדויק מאד . אחיך לא הגזים .
לא ברור מאיפה הגיע המשחק הזה אחרי ההצגות האחרונות ולא ברור גם למה רפא לא עשה שינוי כבר בהפסקה . ראו עליו שהוא כועס מאד לפני ההפסקה והוא אפילו ירד לחדר ההלבשה 2 דקות לפני סוף המחצית .

Solari 11 בינואר 2009

עמיחי, אתמול היה המשחק הכי חלש של ליברפול העונה לטעמי.
אני לא מבין את ההחלטה לעלות בלי מחץ התקפי. טורס על הספסל כי הוא עדיין לא כשיר ב-100%, אבל למה קאוט חלוץ חוד יחיד? למה לעזאזל סטיבי נזכר לשחק בדקה 80? חולשה לא מוסברת היתה אתמול. מה שהיה מביך זה שרפא לא הבין בדקה 80 שהוא חייב להכניס את קין במקום לוקאס ואז נוכל לגנוב שער והעדיף להשאיר את לוקאס בשביל לא להפסיד בטעות.

McMoshe 11 בינואר 2009

משחק פשוט נורא. רפא עלה עם הרכב שנראה כאילו בא לסחוט תיקו(חדשות טובות : גם הצלחנו). כל מי שטוב לא עלה אצלנו לשחק אתמול מסיבות שונות(אינסואה , אלונסו וסטיבי במשך 80 דקות) וממי ששיחק יש לי מילים טובות להגיד רק על סמי פחות או יותר. אפילו זקני צפת לא זוכרים את התאריך האחרון בו קויט בעט לשער והוא החלוץ היחיד שלנו. נכון , בתחילת העונה הוא היה מדהים אבל מאז הוא פשוט לא שם(ואולי גם הוא צריך לנוח). ריינה , סקרטל, מאסצ' ואאורליו נראו כאילו רורי דלאפ הוא מינימום קאקה והם עלו אתמול מהנוער. זה היה פשוט עצוב.
וחזרה לרורי דלאפ , אם עד דקה 45 רפא לא הבין שאין להם מה להציע למעט הוצאות החוץ שלו(וחורים של ריינה שפשוט לא היה בפוקוס) , איך זה לא קרה במהלך המחצית השנייה ? פרגוסון(מצטער , אני חייב) במצב הזה בדקה 60 שולח את מאסצ' ולוקאס(ומבחינתי גם את ההגנה) למקלחת ומעלה חלוצים. הוא נשאר עם 4-5-1 עד סוף המשחק. זה הרגיש רע , אני לא זוכר את עצמי כ"כ מתוסכל מאז ז'ראר הוייה.

אופיר 11 בינואר 2009

ניתוח קצר:
ללא אלונסו, אין לנו משחק מעבר. לוקאס דוחף אחורה במקום קדימה.
במשחקים ללא משחק מעבר האגפים צריכים להיות מהירים וחזקים – היה צריך לשחק עם ריירה ובאבל. בניון מתאים למשחק אחר..
היה צריך להכניס את טורס קודם ולהוריד את סטיבי אחורה לניהול המשחק.
רפא שוב עשה חילופים מוזרים ומאוחרים…

אריגיא 11 בינואר 2009

אכן, אלונסו זה הנקודה הקריטית. אבל באין קישור (וג'רארד היחיד שצריך להחליף את אלונסו, בטח כשקין וטורס בריאים), הדבר שצריך לעשות זה להעביר את מרכז הכובד קדימה. לשחק עם שני חלוצים, ג'רארד באמצע, ולהפעיל מכבש. אם ההזדמנויות שג'רארד החמיץ היו מגיעות במקום בדקה ה-85 מוקדם יותר, האפקט הפסיכולוגי והלחץ המתמשך כבר היו גורמים לטעויות בהגנה של סטוק. אבל הם שיחקו מצוין, לא היו לחוצים בכלל, ועמדו במשימה יחסית די בקלות.

Spartan 11 בינואר 2009

מפלצת העוגיות – נראה לי שהוא מכין פתקיות גם לפני שהוא הולך לנוחיות.
חבל שהוא לא מצא את הפיתקית אתמול שאומרת לו שכשהוא משחק נגד קבוצות מרכז טבלה והתוצאה הינה תיקו 0 בדקה השישים יש להכניס עוד חלוץ במקום קשר.

אגב, יש הטוענים שרפא עשה מלחמה פסיכולוגית משל עצמו מול השופטים ולא מול הסר. אחרי נאום "שתיקת הכבשים" שלו שופטים יחשבו פעמיים לפני כל שריקה למנצ'סטר. אם זה כך אז שאפו.
אגב 2, כשרפא חוטף קריזה הוא נראה מאוד אבל מאוד ורוד. ואפילו האף שלו מאדים. הקצעקתה?

straw_donkey 11 בינואר 2009

משחק פושר מאוד שלנו, אלונסו חסר מאוד והקישור המרכזי היה הגנתי וחסר-מעוף לחלוטין. קין היה צריך לפתוח ואם כבר לא נכנס להיכנס כמחליף.

לא מסכים עם הקביעה שעונה נקבעת לפי משחקים מול ה'קטנות', אלא מול קבוצה שהיא, כלומר מספר נקודות בסוף העונה. וזה היה תמיד נכון.

Spartan, לא נראה שרפא זה מה שיפסיק את ה'מלחמה הפסיכולוגית' של פרגי. לא יעזור – לשחק מול יונייטד ובמיוחד ב-OT זה לשחק בנחיתות מבחינת שיפוט. לגבי האף הורוד? וויסקי-נוז לא הומצא היום. הכצעקתה אינדיד?

cookie-monster 11 בינואר 2009

Spartan – הוא מצא…

איציק 11 בינואר 2009

מרטין אוניל במקום רפא,
הרבה זמן אני חושב על-זה, אבל עד כה נשארתי עם התקווה שנראה ונשמע מרפא משהו אחר.
גם אם ניקח השנה את התואר שלא לקחנו 19 שנה אני חושב שאוניל עדיף על רפא.
הכדורגל שלו מהיר וחיובי, הוא מוציא ממה שיש לו הרבה יותר והוא סקוטי…

cookie-monster 11 בינואר 2009

אנשים נכון שעובר עלינו סוף שבוע לא בדיוק נחמד בלשון המעטה אבל אין מה להקצין.

אסף THE KOP 11 בינואר 2009

cookie-monster – את צודקת.

יחד עם זאת, אולי עכשיו נתעורר קצת.
עדיין מצפה לנו משחק ב-POD ומוטלת עלינו המשימה לחזור משם עם 3 נקודות.

בני תבורי 11 בינואר 2009

אסף THE KOP

בשקט שאף אחד לא ישמע, מה זה POD?

Spartan 12 בינואר 2009

בני, נו באמת אפילו אני יודע.
הוא קורא להיכל החלומות, ההצלחה, הנצחונות וההגשמה – פגודת החלומות.
שאלות מדוע לכבודו…

Comments closed