פחדן עלוב

100px-Alon_Yefet_2011

ראיתי אתמול את רבע השעה האחרונה במשחק בין סכנין לבית"ר. זו הייתה רבע שעה מבחילה. ההתייחסות אינה לכדורגל- שלא ממש שיחקו. כמות העבירות, הכניסות המכוערות והאלימות- וכמובן התנהגות הקהל המחפירה- מבחינתי לפחות הספיקו לעונה שלמה.

ברבע השעה הזאת היו לפחות שני אדומים ברורים- אחד לשלומי אזולאי, שחיפש לדפוק בעיטה בכל הכוח לשחקני סכנין בלי קשר לכדור בכלל ואכן הצליח לפגוע בשחקן השני, ואחד לקלאודמיר פאריירה שדחף בכוח שחקן סכנין לאחר שריקת שופט- שנענו בצהובים על ידי השופט אלון יפת.

כשאתה רואה את האירועים הללו בטלוויזיה אתה פשוט לא מאמין למה שרואות עיניך. אלימות כך כך ברורה וקיצונית שלא נענית באדום. חוץ מזה יפת חילק עוד צהוב לאצילי על גליץ' מאוד מאוד מסוכן- שיכול לסיים קריירה אם פוגע נכון בשחקן הנפגע- ועוד צהוב למוחמד גדיר שהתנהג כמו פרחח אלים לאחר שחנן מנן התעמת איתו.

אז נאמר ששני הצהובים האחרונים עוד איכשהו מובנים. אבל שני הצהובים לאזולאי ולפאריירה הם פשוט עבריינות שיפוט.

וכיום אני קורא כמעט אך ורק מחמאות לשופט יפת, על איזה שקול הוא, ואיזה בעל ניסיון הוא, ואיזה חכם הוא, ואיזה תותח הוא, ואיך הוא "מנע פוגרום"- בכך שהוא העדיף להעלים עין מאלימות קיצונית של שחקני בית"ר.

לדעתי יפת הוא לא יותר מפחדן עלוב.

 

 

מה אנחנו יודעים (או לא) על מכבי ת"א
קרלסן-אנאנד II, משחק 11: קרלסן מגן על התואר

59 Comments

כריסטי ברטו 24 בנובמבר 2014

הפוך, גוטה, בדיוק הפוך…
כל עונש שניתן בכל ערכאה על ידי שופט חייב להיות מותנה בקונטקסט, ברקע למעשה , בהשלכות של הענישה, בטובת הציבור, באלף ואחד גורמים. כך גם כאן, לעבירות שציינת היה עבר טעון מאחוריהן והשלכות פוטנציאליות הרות אסון. למשחק הזה היה פוטנציאל להיות עוד חוליה בשרשרת הנוראית של האירועים שדוחפת אותנו כבר חצי שנה לעבר מלחמת אזרחים ומלחמת דת. כוח הקומנדו של המועדון הגזעני ביותר בארץ נגד חנין זועבי ואלפי ערבים עצבניים ביציע. אם יש רגעים שבהם עדיף להיות צודק ולא חכם אלו בדיוק הרגעים האלו. יפת הצליח לסיים משחק שבו בקלות רבה יכולים היו להיות פצועים רבים ואולי אפילו הרוגים בנזק קל יחסית, כולה עשרה צהובים וכמה אסלות שבורות בשירותים. תודה לאל, לאללה, וכמובן ליפת, על שיקול הדעת והמתינות.

אריק האדום 24 בנובמבר 2014

אתה צודק,,במידה ויפת ימלא דוח ויציין את האירועים האלו והתאחדות תרחיק את השחקנים האלו בדיעבד ותתן נזיםה ליפת על החריגה, נזיפה עם כוכבית שמציינת שפעל נכון.

D! פה 24 בנובמבר 2014

+1 אריק.

זה בלי לגרוע מהצדק בטקסט של בורביץ.

הסיבה שאלון יפת נשלח היא כי הוא מסוגל לסיים את המשחק בלי להוציא אדום. והסיכוי היחיד אתמול לקבל אדום היה ראסיה לשחקן יריב או רצח של שחקן יריב. מראש לא היה צריך להיות אף אוהד בית"ר במגרש. הגיע הזמן לסיים את הפארסה הזו.
זה היה מבחיל זה היה חולני ועדיין זה היה די הכרחי במצב הנוכחי.

אדם 24 בנובמבר 2014

שתי אפשרויות:
1. או שתמיד יש קבל חוץ, גם כשבית״ר וסכנין.
2. או שתמיד אין קהל חוץ, גם בין הפועל חיפה להפועל רעננה.

אם לא יכולים להבטיח שהמשחק הזה ישוחק באופן שווה, שלא ישוחק.
וד״א, אני די בטוח שלהגיע עם הפועל לטדי זה מסוכן ומפחיד פי 1000, יעידו כמות הפצועים (לאחר שהמשחק הסתיים לרוב, בחניה או בכביש 1).

אריק האדום 24 בנובמבר 2014

מניסיון, של כמה פעמים בודדות אמנם, אוהדי בית"ר נטפלים לבודדים, גג שניים, בעלי חזות לא מאיימת ובגודל המתאים (כלומר לפחות 70% מהם). אחרי המשחק נגדם בגביע שטוטו נעץ להם פנדל שלא היה (כמה מתוק) בדקה ה-90 (מתוק מתוק) הסתובבתי לבד, עם צעיף אדום, בדרכי לרכב. אני לא בחור קטן. כמובן שלא התגרתי באף אחד ועברו לידי כמה חבורות של נערי בית"ר. שום תקרית.
רכב לידי חנה אבא, צנום כזה, עם שני ילדים, הגדול שביניהם בן – 7 מקסימום וממרר בבכי, כששאלתי מה קרה האבא סיפר לי שאוהדי בית"ר חטפו לילד את הצעיף והוא נחנק ממנו כשמשכו לו אותו, מיותר לציין שהצעיף לא היה על הילד (החלאה שעשה את זה לא עצר גם כשהילד בכה).
גיבורים גדולים הם לא.

אסף THE KOP 24 בנובמבר 2014

זאת לעומת אוהדי הפועל ת"א שתמיד מכים גברתנים.

טוב שאתה לפחות מאמין לעצמך.

omer 24 בנובמבר 2014

בהרבה מדינות בעולם, כולל מהמפותחות יותר במערב אירופה (הולנד ודנמרק למשל) בחלק מהמשחקים קהל מורשה להגיע ובחלק לא.

איסור הגעת קהל חוץ צריך לקרות כאשר יש סכנה לשלום הציבור ולא צריך להיות גורף. אני לא חושב שנוצר עיוות ספורטיבי אם ב2-3 משחקי חוץ בית"ר/הפועל/מכבי/סכנין יהיו ללא הקהל שלהם.

ניתאי 24 בנובמבר 2014

אני חושב שיותר מזה.
יש משחקים שגם קהל ביתי עדיף שלא יהיה.
תראה מה קרה בדרבי עם האוהד של הקבוצה הביתית.

אדם 24 בנובמבר 2014

זה שבעולם מתנהגים בצורה מסוימת לא אומר שזה בסדר.
נניח שהמשטרה מאשרת לקהל של סכנין להגיע לטדי ולא להפך, זה הוגן?
עכשיו, נניח בית״ר וסכנין מתמודדות על התואר, ולפני כל משחק חוץ של אחת הקבוצות, אוהדי הקבוצה השנייה אומרים שהם באים לתמך בקבוצה המקומית, מה תעשה אז?
אתה לא יכול לצאת מזה.

חוץ מזה שבדרבי הסכנה לאוהדים ולשלום הציבור היא ממש קטנה (לפי מקרי העבר) אז הדוגמא הזו ממש לא רלוונטית.

גיסנו 24 בנובמבר 2014

אריק זה באמת רעיון מעולה.

מצד שני בדרבי האחרון נוכחנו לגלות ששיקול דעת נכון ואיגוד השופטים רחוקים שנות אור זה מזה. (ובעצם גם בכל פעם שיש טעות שיפוט ברורה שזועקת לשמיים).

טל בן יהודה 24 בנובמבר 2014

100% איתך בורוביץ'.

יניב פרנקו 24 בנובמבר 2014

כנ"ל.

דור בלוך 24 בנובמבר 2014

100%

משה 24 בנובמבר 2014

שני אוהדי מכבי ואוהד הפועל אחד : שבועיים אתם מוכרים לנו שהשופט אשם בפיצוץ הדרבי ועכשיו אתם באים בטענות ליפת, כנראה שהחארטות שמכרתם יחד לבית הדין באמת שיכנעו אתכם לחשוב באותה צורה. משעשע.

יואב 24 בנובמבר 2014

כל מילה בורוביץ.
פחדן, שחצן, אוויר חם עם כוכבית מעליו.

יוספיהו 24 בנובמבר 2014

מהפוסטים המדוייקים שנכתבו.

כל מילה בסלע

גיל שלי 24 בנובמבר 2014

זה הזכיר לי את המשחק בו טל בן חיים (עוד כשהיה בהפועל) ושי אבוטבול ניסו לרצות את האוהדים ולהביא להם את הרגל של זהבי. השחקנים של בית"ר פשוט עלובי נפש. מגיע להם להיות שחקנים של טיבי

איציק 24 בנובמבר 2014

להיות שח'נים של טיבי או של טביב???
כנראה ששתי התשובות נכונות…

גיל שלי 24 בנובמבר 2014

תפסת אותי, של טביב אבל אתה צודק

כח הגברה 24 בנובמבר 2014

לי זה דווקא הזכיר את גמר הגביע בשנת 2000.
אחרי שמאיר לוי הרחיק את רענן דרעי מבית"ר בדקה ה- 27, למורת רוחו המופגנת של הקהל של בית"ר, יוסי אבוקסיס (אז עוד בבית"ר) הבין שמה שלא יעשה, הוא לא יורחק – והתחיל לקצור. גם אז השופט לא רצה להתעסק יותר מדי עם בית"ר והקהל שלה.
ואם כבר נזכרת בטל בן חיים, למה הלכת כל כך רחוק אחורה? כבר הדחקת את התנהגותו בדרבי האחרון, אחרי ההרחקה של זהבי? (לא שאני ממליץ לפתוח את הדעון הזה מחדש…).

כח הגברה 24 בנובמבר 2014

הדיון

רוני 24 בנובמבר 2014

גם לטל בן חיים הגיע אדום ברור בדרבי (אחרי שחידשו את המשחק).
אבל על זה אף אחד מכם לא מדבר…..

גיל שלי 24 בנובמבר 2014

נכון, הגיע לו אדום, אז מה?

כסיפוביץ 24 בנובמבר 2014

העיקר לא לסגור כלום עד שלא יהרגו מישהו.
חשוב מאוד!

איתמר 24 בנובמבר 2014

יפת הבין שמדובר בימים הטרופים האלה ביותר מאשר משחק כדורגל וטוב שהוא נהג כ״פחדן עלוב״.
יפת הבין את מה שהפוליטיקאים מסרבים להבין וצריך להכיר לו תודה על כך.
יפת הצליח לסיים משחק טעון ונפיץ שהיה עלול להפוך בקלות לערב השחור ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי עם השלכות חמורות על יחסי יהודים ערבים.
כל העבירות שביצעו שחקני בית״ר בדקות האחרונות (בניסיון להתחנף לאוהדים) הן עבירות שמתבצעות כמעט בכל משחק, בכל ליגה, בכל מדינה. בחלק מהמקרים נשלפים כרטיסים אדומים אבל יש גם שופטים רבים שנמנעים מכך.
צריך להתעלם מהתמונה הכוללת, מהמציאות המרה של משחק כדורגל רווי באלמנטים לאומניים וגזעניים, מהסכנה ומהחששות שליוו את המשחק, כדי לבקר את השופט על כך שלא הוציא כרטיסים אדומים.

גיל שלי 24 בנובמבר 2014

מסכים עם כל מילה בתגובה שלך

omer 24 בנובמבר 2014

קודם כל, כמות העבירות הקשות בזמן כ"כ קצר בסיום המשחק הן בהחלט דבר חריג במשחק כדורגל.

אם הגענו למצב שהוצאת כרטיס אדום (ויפת היה צריך לשלוף לפחות 2-3 כאלו אתמול) יכולה לגרום למהומות/פצועים/הרוגים וכו' ושופט אומר לעצמו "אני צריך להוציא כאן כרטיס אדום, אבל לא אעשה זאת כי מי יודע איך יגיבו האוהדים" הרי שאין ערך ספורטיבי למשחק ואין טעם לקיים אותו. לא יכול להיות שכששופט שוקל החלטה כלשהי, אחד השיקולים יהיה תגובת האוהדים להחלטה (לא שאני מאשים את יפת, הוא היה בסיטואציה די מחורבנת אתמול).

יוספיהו 24 בנובמבר 2014

+758

כחול 24 בנובמבר 2014

+1000

כסיפוביץ 24 בנובמבר 2014

מצוין איתמר

יוני ק 24 בנובמבר 2014

צודק! אבל בורוביץ תוקף אישית את יפת ואת זה אני לא מבין.

כסיפוביץ 24 בנובמבר 2014

לא חבוב.
אתם הפחדנים.
אתם הצבועים.

כולם כאן שפכו פוסטים וברברת אחרי הדרבי.
היום אחרי המשחק שבאמת מראה לכם כמה רקובה החברה הזו אתם מתעסקים בשופטים.

ששששש….הילדים צריכים להתעסק בצהוב מול אדום וחלילה בלהרוג ומוות לערבים ליהודים ולאנושות.

שן בשקט עיתונאי קטן שלי

אביאל 24 בנובמבר 2014

שמע לטובת אוהדי בית״ר (עליהם אני נמנה) וסכנין, אפשר לומר שאף אוהד לא ניסה לפרוץ לדשא ולפגוע בשחקן, עד שהם יעשו את זה הם כרגע לא ברי השוואה לאוהדי מכבי ובטח לא לאוהדי הפועל.

כסיפוביץ 24 בנובמבר 2014

אוי באמת…

אביאל 25 בנובמבר 2014

אכן תגובה ראויה, בפעם האחרונה שבדקתי אלימות פיזית היא קצת יותר גרועה ומשפיעה מאלימות מילולית.

איתמר 24 בנובמבר 2014

אני מבקש לשבח גם את מפקד כוח המשטרה, שהכריז בימים שלפני המשחק שהוא לא יאפשר את הנפת דגל פלסטין ביציע, ולמרות האמירות התקיפות שלו הוא נמנע מלשלוח שוטרים ליציע.
כמו יפת, גם מפקד כוח המשטרה הפעיל שיקול דעת. במחוזות הכהניסטים לבטח התייחסו אליו כאל ״פחדן עלוב״.
יפת, מפקד כוח המשטרה, ואבו יונס יו״ר סכנין ייצגו אתמול בערב ישראליות שפויה.

יואב 24 בנובמבר 2014

אצילי בקלות יכול היה לשבור רגל לשחקן יריב. ואז?
גם אז הייתם מצדיקים את האימפוטנטיות של יפת השחצן?
כמה פטפטת חסרת תוכן.

ניתאי 24 בנובמבר 2014

ואם היה שולף אדום ומלהיט את הרוחות ואנשים היו נהרגים או נפצעים ביציעים ובחוץ? גם אז היית מצדיק הכל?
כן, נכנס למצב מחורבן כשבשני המקרים יש סיכונים.

יואב 24 בנובמבר 2014

וואו. סנריו הגיוני.
מתי קרה לאחרונה?
דמגוגיה בגרוש.

ניתאי 24 בנובמבר 2014

אני מבין שזה חלק מהקטע, לסיים כל משפט באיזה זילות כללי כזה למען הרושם. מגניב.
הסנריו הזה כזה לא הגיוני שאפילו המשטרה כמעט לא אישרה את המגרש בגללו (או בגלל דוד שלו שגרוע באותה מידה).

יואב 25 בנובמבר 2014

זה אומר רק עליה. לא על ההגיון מאחורי.
ממתי היא עושה את תפקידה? ממתי היא לא מספסרת בכח אדם? אתה רואה כדורגל מאתמול?
דהן שבר רגל. גם לשחקן סכנין זה יכול היה לקרות.
אלימות מותרת על הדשא למען מה?
הפאול הזה רק הטריף את האוהדים ביציע.
על מה אתה מדבר בעצם?
יפת הוא נוד נפוח שהיה חייב להיות מסולק משיפוט כאשר שילם כופר למס הכנסה. שופט חייב להיות ללא רבב.
אין לך מושג(עוד משפט זילות כללי למען הדרמטיות).

יואב 25 בנובמבר 2014

נ.ב
לא למען הרושם בלבד. אין לך באמת מושג.

ניתאי 25 בנובמבר 2014

לא לי, לא למשטרה, לא ליפת ולא לחצי מהמגיבים כאן יש מושג מסתבר. מזל שיואב כאן להעניק לנו מחוכמתו. בורכנו.
אם היה לי מושג הייתי מתווכח איתך על קהלים של בבונים (משני הצדדים), אלימים ודוחים. הקהל של ביתר אלים ותוקפני בלי קשר לעיתוי ולזהות הקבוצה השנייה. הקהל של סכנין כבר כמה שנים מתסיס במשחקים והדבר היחיד שעוד לא עשה (ככל הידוע לי) זו אלימות פיזית. אבל תמיד יש פעם ראשונה. אחד ועוד אחד, ועוד אווירה ותקשורת והכל. אז קהלים עוד אפעם לא הלכו מכות עם הרוגים (סתם מכות), אבל כבר היו מקרים. המשפט של לא קרה מעולם הוא לא בדיוק מתכון לחיים מוצלחים.
אבל אין לי מושג, אז זה לא לכבודך להתווכח איתי. אל תטרח.

יואב 25 בנובמבר 2014

למזלנו(ולמזלו של יפת העלוב), אף אחד לא נפצע.
שחקני ביתר מתחנפים לקהל(בגלל ההפסד המתקרב) על ידי אלימות מכוונת ובאישורו של יפת. יש לך את זה ביותר בהמי?
לא נזקקת כאן חוכמה. רק לא להיות טיפש גמור.

גדי מרקוביץ 24 בנובמבר 2014

אם אי אפשר לשפוט משחק לפי החוקה אז מה הטעם לשחק ?
מה השלב הבא ? לא לשרוק לפנדל בדקה ה90 כי זה ילהיט את הרוחות.
התפקיד של השופט זה לשפוט לפי החוקה ותפקיד 700 השוטרים ו200 הסדרנים (יחס של 1:5) לשמור על הסדר.

אגב, מי שמלהיט את הרוחות זה בדיוק אותם שחקנים שמתחילים בכניסות מטורפות.

אריק האדום 24 בנובמבר 2014

חייב לומר שלדעתי בתוך הסיטואציה יפת פעל נכון. הבעיה לא איתו. הבעיה עם זה שהגענו למצב ששופט מפחד לשלוף כרטיס אדום מוצדק (לגמרי מוצדק) כי היצרים מתלהטים.
הבעיה שלנו היא לא שופטים פחדנים אלא אווירה מפחידה, אפשר להתווכח מי גורם לזה אבל אני בספק אם שופט בבונבוניירה היה שולף אדום כזה גם.
הבעיה הזו היא מעבר לספורט, הפכנו לחברה אלימה, צעקנית וכוחנית.
אם לנסות לזקק את הבעיה הספורטיבית כאן אז בשתי מילים "קהל חוץ".
לרוב מי שמלווה את הקבוצה במשחקי החוץ אלו האוהדים "השרופים", ובדרך כלל אלו האוהדים הבעייתים (בלי מרכאות).
נכון שבמשפט הקודם היו שתי הכללות נוראיות שעושות עוול לאוהדים שלא שרופים ו/או לא בעייתים.
אבל ההכללה הזו נכונה בכ-80% מהמקרים (על פי תחושת בטן לבד) ולטעמי תופסת גם בשאר העולם.
אז שיבואו בעלי הקבוצות, ההתאחדות וכל מי שצריך ושיחליטו שבמשך עונת משחקים שלמה אין "קהל חוץ". בכל המשחקים, לכל הקבוצות.
אולי זה יפגע כלכלית אבל בקבוצות, בעיקר החלשות, למרות שמצד שני זה יחסוך בהוצאות האבטחה ויש מצב שאפילו זה יהיה רווחי להן.
בכל אופן זה סוג של "עונש חינוכי", לא אידיאלי אבל שווה לנסות.
סתם רעיון

ניתאי 24 בנובמבר 2014

תן מקרה אחד (בארץ) שענישה קולקטיבית עבדה על קהל. אחד.

נולי 24 בנובמבר 2014

לפי התקציר של חדשות ערוץ הספורט מאמש, נראה ששחקני ביתר תקפו באלימות את שחקני סכנין ללא כל קשר למשחק הכדורגל ש״התנהל״ לכאורה כמגרש. לי זה נראה כמו חיסול חשבונות עברייני, בשונה מעבירות שנגרמות במהלך משחק כתוצאה מתסכול על הפסד צפוי במשחק. לעניות דעתי התנהלות עבריינית שכזו חורגת מתחום שיפוטו של שופט המשחק וצריך פשוט להעמידם לדין פלילי על תקיפה.

שינגי 24 בנובמבר 2014

טוב נולי

יוני ק 24 בנובמבר 2014

אני רוצה להבין,. לדעתך (ולדעת הרבים המסכימים איתך כאן) יפת היה צריך להוציא אדום גם אם הוא חושש שהמשחק יתחמם למצב של אלימות כללית ביציעים, על המגרש ואולי גם במדינה?
או שאתה פשוט חושב שהחשש הזה לא נכון או לא ריאלי כ"כ???
אם האפשרות הנכונה ראשונה אז אני באמת לא מבין אותך. זה בדיוק כמו לדרוש חופש פולחן בהר הבית בכל מחיר.
מסתבר שהאפשרות השניה יותר נכונה ואז אני חושב שאתה פשוט טועה בהבנת המציאות ולפי כוחות השיטור שהיו באיזור נראה לי שמשטרת ישראל תומכת בדעתי…

כסיפוביץ 24 בנובמבר 2014

יוני ק

הבילבול של האנשים כאן מובן בהחלט. מצד אחד מוות לאנשים ביציעים ועל המגרש צריך לשמור על שפיוית.
הבעיה הגדולה שרוב האנשים עוד מתעסקים בשיפוט במקום להתעסק באיך בכלל נתנו למשחק הזה להיות משוחק.

אחרי הדרבי כולם כאן נגבו את הדמעות על המצב החברתי בתל אביב המפורקת.
המשחק בדוחא הוא בכלל סיבה לתקוף שופטים…

dmc 24 בנובמבר 2014

אז אלון יפת אחראי על המדינה עכשיו?

יוני ק 24 בנובמבר 2014

לא הוא לא אחראי על המדינה.
מחר אני עולה להר הבית עם דגל ישראל וספר תורה וקורא במגאפון הר הבית בידינו לעד ולנצח נצחים.
מה אני אחראי על המדינה עכשיו?

שי 24 בנובמבר 2014

רגע רגע, אז כאן כן חובה להתנהג באגרסיביות נגד האוהדים והשחקנים? למה כי מדובר בביתרים ולא בערבים אליהם צריך להתנהג בסבלנות?
לא מפריע לך לשנייה האיומים על חיי האוהדים והנפת דגלי מדינת אויב?

יואב 24 בנובמבר 2014

תפקיד השופט הוא לשמור על השחקנים.
יפת השחצן הפקיר אותם. הרי הסלחנות, לא גרמה לשחקני ביתר להרפות. פחחח

LEONIDAS 25 בנובמבר 2014

המזל של יפת בהחלטות המופקרות שלו היתה שסכנין ניצחה ושלא נפצע לה שום שחקן.
במידה וזה לא היה קורה עליו היה לחשוש לא מ-600 אוהדי בית"ר אלא מאוהדי סכנין.

לכל מי שסבור שהחלטותיו היו סבירות מומלצת לחשוב על התסריט הבא:
סכנין משחקת בטדי בית"ר מובילה 1-0 ושחקני סכנין עושים את מה שעשו שחקני בית"ר ב-10 הדקות האחרונות.
האם גם אז היו מצדיקים את החלטותיו ??? או שמא הוא היה מרחיק לפחות שני שחקנים.

LEONIDAS 25 בנובמבר 2014

מומלץ

ירח אדום 25 בנובמבר 2014

בורוביץ-שאפו כל מילה!

Comments closed