יומן הנרגן / יואב בורוביץ': נאה לכם גל יוסף, נאה לך איווניר

.

.

.

.

.

.

.

.

***

נחמד לקרוא שגל יוסף וקורנפיין החליטו שיובל נעים יעזוב את בית"ר. יפה לו לנעים שהוא זקוק לגל יוסף כפטרון. נאה לכדורגל הישראלי.

נאה לו למוטי איווניר לבוא לבית"ר, המועדון הגזעני המבחיל, ולנסות להושיע אותו לאחר שנכשל במכבי תל אביב. יפה לו לקורנפיין שפנה לאיווניר עוד כשנעים עבד עבורו. מי צריך את חנן אזולאי? איווניר יעשה את העבודה.

יפה לה לעיתונות שרואה באופן טבעי את עזיבתו של נעים. נכשל – שיילך. זה הדבר היחיד שאנחנו מכירים. מובן שאף פעם לא דורשים זאת מיושבי הראש ובעלי הבית, שנכשלים הרבה יותר פעמים. אבל אנחנו מדינה שמעריצה בעלי כוח. מבחיל.

הלוואי שבית"ר תרד ליגה, והלוואי שאיווניר ייכשל בה. כי הוא לא צריך לקחת את הג'וב הזה. אני בכלל לא חושב שאנשים שמכבדים עצמם צריכים לעבוד כמאמנים בארץ. הם צריכים להתאגד בצורה כלשהי ולדרוש תנאי עבודה יותר טובים. כולל ביטחון תעסוקתי. לא יכול להיות שכל רצף משחקים בלתי מוצלח יסתיים בפיטורים. תגידו שכך זה בעולם. אז זה לא לגמרי כך. ממש לא. בהרבה מדינות, כולל אלו שבהן יש תרבות כדורגל נעלה, זה ממש לא כך.

אבל גם מה שקורה בעולם מגעיל אותי. אני מתחלחל מהכדורגל. מהאלימות שבו, מחוסר התחרותיות שבו, מאי שינוי החוקים שנובע מקיבעון ושחיתות והגמוניה שרק רוצה לשמר את שליטתה. גועל נפש מה שקורה בכדורגל העולמי. בארץ הרבה יותר.

אני כבר לא אוהד אף קבוצה. רק אוהב את המשחק. ומרגיש שאני לא מקבל את מה שמגיע לי. את מה שמגיע לכל מי שאוהב את המשחק.

*

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

יואב בורוביץ' ב"דה באזר"

"דה באזר" בפייסבוק

פעמיים אבו סובחי
חידון מספר 276 לאנשים חכמים

36 Comments

יואב בורוביץ' 9 בפברואר 2012

ואני רוצה להוסיף עוד משהו. ההתפטרות של יובל נעים פאתטית בעיני. כל המאמנים שאומרים שהם "לוקחים אחריות" פאתטים בעיני. מי שלוקח אחריות צריך להישאר למרות הסיכון שבירידת ליגה ולעבוד ולהתאמץ עד הסוף. אבל הקונבנציה אלצנו היא "לקחת אחריות" ו"להיות גבר"- כאילו הגבריות מקורה בהתפטרות.

יואב דובינסקי 9 בפברואר 2012

מסכים איתך

D! במולדת 14 בפברואר 2012

אני מוצא את עצמי נדהם מעצמי – אבל אני מסכים איתך – מספיק עם קשקוש ההתפטרתי. ואם הם מתפטרים למה פיצויים?

טל 9 בפברואר 2012

אני ממשיך לתהות מאיפה אתה מקריץ את התיאוריות שלך.

ריאל מדריד זה המועדון הגדול, המצליח והעשיר (שלא על כסף חיצוני) בעולם. אתה יודע כמה מאמנים עברו שם ב20 שנים האחרונות? ברצלונה לא הרבה יותר טובה בתחום הזה, שלא לדבר על מועדונים אחרים. באיטליה המצב עוד הרבה יותר קיצוני מספרד. אפילו בגרמניה, לא מדינה שנהוג לייחס לניהול בה קפריזיו, קבוצה כמו באיירן מחליפה מאמן כמעט כל שנה והרבה מאמנים מוחלפים לאורך עונה.

לסיכום: טור אופייני של בורוביץ'. תיאוריה קלושה שלא מחזיקה מים בברך ומהווה קישוט לענין האמיתי: הכותב עצמו.

יואב בורוביץ' 9 בפברואר 2012

טל- ברור שיש מקומות שבהם מפטרים מאמנים חדשות לבקרים. אבל מחקר שיצא לאחרונה (ונכתב עליו באחד העיתונים) מצא כי ישראל מדורגת שניה במדד מפטרי המאמנים ביבשת. בדוק ממוצע עבודה של מאמן באנגליה (תרבות כדורגל נעלה, באופן יחסי) לעומת ישראל ומצא את ההבדל. בדוק ממוצע עבודה של מאמן בליגת ספורט אמריקאית לעומת ישראל ומצא את ההבדל. וגם בספרד, איטליה ובוודאי גרמניה מאמנים עובדים יותר זמן מאשר בישראל.

טל 9 בפברואר 2012

אנגליה היא היוצאת מהכלל בנושא הזה. בספרד, המאמן שנמצא הכי זמן בתפקיד הוא גווארדיולה, שנמצא בתפקיד אותו זמן בדיוק כמו אלישע לוי בישראל. באיטליה אני לא יודע את המספרים הרישמיים, אבל אני לא מצליח לחשוב על מאמן שנמצא ארבע שנים בתפקיד, להוציא אולי את מאצרי של נאפולי.

ספורט אמריקאי? בNBA כוכבים ממנים את המאמנים, דבר שלא קיים אפילו בכדורגל הישראלי.

מנחם לס 9 בפברואר 2012

אף כוכב כדורסל, אף פעם בכל תולדות הליגה, לא קבע מי יאמן אותו. מספיק עם השטויות הללו.

MOBY 9 בפברואר 2012

אבל הוא גרם לאגדה שימאס לה מכדורסל…..

בר שושני 9 בפברואר 2012

כשג'ורדן, רטרוספקטיבית, מסתכל על המשחק הראשון בו פיל ג'קסון אימן אותו – משחק שבו המאמן הראשי באותו זמן הורחק (ג'קסון היה אחד מעוזרי המאמן) ואומר "באותו רגע, היה לי ברור שהוא יאמן אותנו", אתה לא יכול אלא לתהות לגבי העובדה שהבולס החליטו למנות אותו – עוזר מאמן שהיה שחקן אפור באן.בי.איי, עם נסיון אימון ב"ליגת הפיתוח", למאמן של הפרנצ'יז הזה.

אני די בטוח שאף שחקן לא קבע לבדו איזה מאמן יאמן אותו, אני די בטוח שיש לא מעט סופרסטארים שיש להם "אמירה" לגבי מי יאמן אותם. ודי בצדק, מבחינת הקבוצה.

ויכסלפיש 9 בפברואר 2012

התקשורת האמיצה שכחה לשאול איך הגיע יובל נעים לבית"ר ולמה

tomer 9 בפברואר 2012

קצת רמזים

ארקדי צריך לאשר את בית"ר בעונת 5-0 של קרקוב אין לו כסף אז הוא לוקח הלוואה בשוק האפור. המלווים הם ג.י ע.מ וב.כ.

אחרי כמה שנים ארקדי עדיין לא שילם את חובו ולכן שהוא כבר מסכם על מכירת הקבוצה עם 2 רוכשים מישהו מאיים עליהם והם בורחים כל עוד נפשם בם.

המלוווין שחלקם ישב עבכלא על הריגה על סחיטה על אחזקת נשק נחשבים כיעדים מרכזיים של המשטרה לוקחים לידיהם את בית"ר וקובעים שם הכל.

עכשיו תשאלו את עצמכם כמה שאלות:

למי א.ב היה חייב כסף ולמה הוא עבר לשחק בערבות פולניה הקרה ?

למה הפסידה בית"ר לראשון בצורה כל כך חשודה ומי הרוויח על זה הרבה כסף ?

למה למך חסר כשרון כמו דימאנט משחק בבית"ר ?

למה ערן לוי שחייב כסף רב לבתי הימורים לא חוקיים הגיע דווקא לבית"ר.

מה הקשר בין ET לג.י ומי מימין את רכישת הפועל ת"א

וזה זה רק טפח קטן ממה שקורה בליגה השישית באירופה

טל 9 בפברואר 2012

אז למה איימו על הרוכשים, אם ארקדי יכול היה להשתמש בכספי הרכישה בכדי להחזיר את החוב?

tomer 9 בפברואר 2012

כי החוב הוא עשרות מילונים ו-2 הליצנים רצו לשלם בקושי חצי מיליון יורו. תחושב מה ארגון פשע שמתעסק בהימורים יכול לעשות שהוא שולט ב-2 מארבע הקבוצות הגדולות רמז מספיק גדול ?

אנונימוס 9 בפברואר 2012

איזה יאוש

יואב בורוביץ' 9 בפברואר 2012

ויכסלפיש- נראה לי שבתקשורת לאף אחד אין ביצים להתעסק בזה לעומק. עד היום לא עשו כתבת תחקיר על גל יוסף ופועלו בכדורגל כפי שלא נעשו כתבות תחקיר כמעט על אף אחד מהבעלים הבעייתיים האחרים. מבחינת העיתונות זה לא מספיק חשוב. זה יקר. זה מסוכן. לכן לא נוגעים בזה ומתייחסים לזה כמובן מאליו. כולם אשמים בכך. גם אני, דרך אגב.

א 12 בפברואר 2012

כמו בפרשת פנאן.ואחר כך שוב להכות על חט ולאמר שידענו ולא עשינו כלום.הנה ,יש פה משהו הרבה יותר חמור ממקרה פנאן ואתם שוב מפחדים.זה התפקיד שלכם.ברמה הבסיסית צורכים תקשורת כדי לדעת מה באמת קורה.תעשו כבר את העבודה שלכם.

יואב בורוביץ' 9 בפברואר 2012

ב-NBA ג'נרל מנג'רים, משרה מקצועית מהמעלה הראשונה שלא קיימת בספורט הישראלי בכלל, ממנים מאמנים.

טל 9 בפברואר 2012

אה, באמת. אתה חושב שימונה מאמן ללייקרס נגד דעתו של קובי? שמונה מאמן להיט נגד דעתם של לברון ווייד?

מג'יק בתחילת הקריירה שלו פיטר מאמן בלייקרס והיום מעמד השחקנים עוד התחזק משמעותית.

אלון 9 בפברואר 2012

השנה מונה מאמן בלי אישור של קובי.

מנחם לס 9 בפברואר 2012

המילה "אישור" של קובי כבר מקוממת אותי. אף אחד לא מחפש כל 'אישור' מאף שחקן, קובי, או דוויין, או כרמלו אנטוני. ברור שמודיעים להם למפרע ומסבירים את הסיבה, ומבקשים כל עזרה למאטמן, אבל 'אישור'? איזה שטויות אלה של אנשים שמדברים על דעת עצמם ולא יותר.

מנחם לס 9 בפברואר 2012

טל, אתה ממשיך בעקשנות עם השטויות שלך. פט ריילי שאל את דוויין ווייד אם לשכור את ספואלטרה כמאמן? כן, אני בטוח שהוא קרא לו למשרד והודיע לו שזה המאמן הבא, ושהוא מבקש מדווייד לעזור לו בכל דבר. אותו דבר בלייקרס. לשחקנים יש הרבה פחות כוח משאתה מתאר לעצמך. מג'יק פיטר את ווסטפול? מאין לך האינפורמציה הזאת? ג'רי ווסט לא שאל אף אחד מה לעשות בלייקרס.

טל 9 בפברואר 2012

מנחם, אם תמשיך לשחק אותה כל כך תמים, אני עוד עלול לגלות לך (זהירות ספויילר..) שאין סנטה קלאוס.

ברור שהכוכב, נכנה אותו ק.ב, לא ממנה רשמית את המאמן. ברור שהוא לא מראיין אותו לתפקיד. אבל צריך להיות תמים ברמה קיצונית, כדי לחשוב שימונה מאמן בלי אישור של הכוכב לכך ובטח נגד רצונו.

נשאל אותך שאלה היפוטתית: עזוב מינויי מאמן. האם יכול להיות מצב בNBA היום שהמאמן יוריד לספסל כ"עונש חינוכי" את קובי או לברון אחרי מספר התקפות עם בחירת זריקות גרועה?

טל 9 בפברואר 2012

ואגב, מג'יק לא פיטר את ווסטפול, הוא פיטר מאמן (עם שם דומה שברח לי והלך אחר כך לאמן את דנבר) בתחילת שנות ה80. לפחות זאת הייתה התפיסה והקהל אפילו שרק לו בוז תקופה בעקבות זה.

בר שושני 9 בפברואר 2012

ווסטהאד נדמה לי.

דורפן 9 בפברואר 2012

כדורגל הוא בלי ספק הענף הגרוע ביותר בעולם בהתייחסות למאמנים – אבל ספק אם צריך לבדל כאן את ישראל. התחום היחיד בעולם בו חושבים שבתוך חודש אמורים לראות תוצאות. מעבר לקבוצות ולארגונים זו בעיקר תרבות מחליאה בין אוהדים. המקום בו עולם הכדורגל גרוע במיוחד הוא בקולגיאליות בין המאמנים עצמם. כאן ישראל היא כן קצת נבדלת כי אין בה אפילו שאריות לעדויות לקיומה בעבר הרחוק של איזשהי קולגיאליות מקצועית.

הסיבה שסופרסטארים כבר לא מפטרים הרבה מאמנים בעולם הכדורגל האירופי (הם עושים זאת קצת) כי התופעה של הסופרסטאר שנשאר בקבוצה שלו ומנסה לקדם אותו חלפה מהעולם. פעם אנשים איימו לעזוב אם לא יחליפו מאמן היום הם פשוט עוזבים. אין בדורנו כדורגלן בולט אחד נאמן לקבוצה אפילו משולי הצמרת – ג'ררד וטוטי הם כבר עתיקים.

קורא 9 בפברואר 2012

בגדול, צודק, אבל סתם מהראש – אינייסטה, שווינשטייגר וואלדז הם כאלה, למרות שלא היו תחת לחץ העברה. כוכבים שכאלה אלה באמת נדירים.

רונן דורפן 9 בפברואר 2012

אין לשמות הללו שום משמעות. הם גדלו בתוך אחת מחמש הקבוצות העשירות בעולם.

קורא 9 בפברואר 2012

אז בעצם מה שאמרת מתייחס רק לקבוצות בשולי העשירות באירופה. כאן חוץ מאולי יורנטה מבילבאו שריאל רצו(נדרש חיטוט…) אין כמעט דוגמאות

אשך טמיר המקורי 9 בפברואר 2012

פעם ראשונה שאני מסכים איתך

ניתאי 9 בפברואר 2012

למה איווניר רוצה לבוא לבית"ר? אפילו אם על הנייר אין מה להפסיד (מה שלא נכון), יש שם כזה בלאגן שלמה?
ופוטבול, בורביץ, פוטבול.

ויכסלפיש 9 בפברואר 2012

הנה, יש פה מגיב בשם tomer ששופך אור על העניינים

בני תבורי 9 בפברואר 2012

הוא רק חייב לנו את ע.מ

S&M 10 בפברואר 2012

אולי הוא מתכוון לעמיר מולנר?

אני עדיין עם הלסת נפולה. תגובה מדהימה של תומר הנ"ל. קשה לעיכול.

D! במולדת 14 בפברואר 2012

כן…
תוסיפו לי בבקשה לרסס כשהוא מוסיף פרטים.

ניר 9 בפברואר 2012

"אני בכלל לא חושב שאנשים שמכבדים עצמם צריכים לעבוד כמאמנים בארץ. הם צריכים להתאגד בצורה כלשהי ולדרוש תנאי עבודה יותר טובים. כולל ביטחון תעסוקתי"

בתור עתונאים בארץ, בעיקר אצל שוקן, שאנשים שמכבדים את עצמם יכולים לעבוד?

יאיר אלון 10 בפברואר 2012

בורוביץ' אתה תהפך לפלד בסוף אם תמשיך עם הבכיינות הזאת…

Comments closed